Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

PatrickC schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:07:
[...]

Over welke populaire media heb je het hier? Als ik de NPO en RTL programma’s bekijk dan zijn die met name altijd aan het afgeven op rechts en dus erg links georiënteerd . Vandaag Inside bij SBS6 is dan de enige die een heel rechts geluid laat horen en ook een populair programma. En ON bij de publieke omroep kunnen we niet serieus nemen en heeft ook te weinig kijkers lijkt mij.
Rechts regeert toch ook? Overigens, WNL = rechts, PowNed = rechts, eigenlijk neigen ze op de publieke omroep allemaal naar rechts op BNNVara na. Tja.

Hebben we nog VI die vooral radicaalrechts kakelt, SBS6 in zijn geheel.

Dus eh, wat?!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:18
RobinHood schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 10:19:
[...]

Ik mis wat onderbouwingen in je bericht.

Waaruit blijkt dat GL denkt dat klimaat stopt bij de grens?

Wat is het probleem met migratie, wat enkel en alleen een probleem is door migratie zelf, niet door keuzes die de afgelopen kabinetten gemaakt hebben, dus niet:

Huizentekort, migranten zijn een druppel op de groeiende plaat.
Criminaliteit: die is vergelijkbaar met Nederlanders uit dezelfde klasse
Culturele issues: Da's gebrek aan fatsoenlijke inburgering.
Vergeet niet het onderscheid tussen migranten.
Je hebt asielzoekers (die 10% van het totaal die overal de schuld van krijgen) en arbeidsmigranten die die grote bedrijven/boeren die hier belastingonderduiken allemaal binnenhalen. De laatste groep wil de PVV helemaal niet vanaf natuurlijk, want goedkope arbeid waar de Nederlander zich te goed voor voelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:19

nwagenaar

God, root. What's the differen

D-e-n schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:00:
[...]
Dat maakt het niet minder laf. En het gaat hier ook niet om zomaar een belastingverlaging ofzo maar om principes aangaande de democratie.
Ondanks dat fractiediscipline in strijd is tegen "Stemmen zonder last" is het gewoon de praktische realiteit sinds in ieder geval de jaren '90 bij zowel Links als Rechts.

Of denk je dat fractiediscipline alleen een rol speelt bij de VVD en niet binnen PvdA, GL al dan niet de SP? Natuurlijk wel. En als het puntje bij paaltje komt dan stemmen de leden in de 1e en 2 kamer mee met de "wens" vanuit de fractievergadering.

Dat is gewoon de hedendaagse politiek.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:46
_Bailey_ schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 15:48:
Ik zit behoorlijk aan de rechterzijde van het politieke spectrum.
Maar ben denk ik wel aanbeland bij het punt dat ik denk dat rechts nu even is uitgespeeld in Den Haag.

Laat nu maar eens een echt (centrum) links kabinet komen en het proberen.
Slechter dan nu kan haast niet zou je denken.
Kijken we eind 2026 wel hoe we ervoor staan
Ik vraag me vooral af welk 'rechts' standpunt er nog over is dat niet beter door de linkse partijen zou worden aangepakt.
Want heel simpel gezegd heeft links een beter/haalbaarder plan om migratie in te perken dan rechts. Als je kijkt naar belastingen is rechts er momenteel vooral voor de echte topinkomens, terwijl links dat veel beter zou verdelen (oftewel voor 95% van de mensen een vooruitgang). Wat vrije markt betreft lijkt het me ook duidelijk dat we doorgeslagen zijn en zelfs als je voor een vrije markt bent, wil je niet dat bedrijven er misbruik van maken. En daarvoor heeft links weer de betere plannen, zonder dat ze de vrije markt zelf de nek omdraaien)

Dus tenzij je een groot bedrijf bent of bij de echte topinkomens hoort, is links op alle vlakken beter, ook voor rechtse standpunten. En als je de standpunten zelf buiten beschouwing laat en puur kijkt wat beter is voor jezelf krijg je dezelfde conclusie.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-06 12:51
Trishul schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 15:55:
Want stel je voor dat je je hypotheekrenteaftrek kwijt raakt, of dat je huis minder waard wordt omdat er flink bijgebouwd wordt, etc.
Goh, surprise. De meeste mensen stemmen wat voor hun het meest belangrijk is.

Dus de eigen portemonnee en vervolgens de eigen principes en waarden.

Lijkt me vrij normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:11
dawg schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:10:
[...]

Rechts regeert toch ook? Overigens, WNL = rechts, PowNed= rechts, eigenlijk neigen ze op de publieke omroep allemaal naar rechts op BNNVara na. Tja.

Dus eh, wat?!
VI is eigenlijk gewoon ordinaire cafépraat wat je niet al te serieus moet nemen. Als je een willekeurige kroeg of café binnen zou wandelen hoor je daar vergelijkbare gesprekken. En nee, dat is niet zo omdat die mensen toevallig allemaal naar VI kijken. Het is gewoon de stem van een groot deel van het volk.

[ Voor 4% gewijzigd door ThomasG op 03-06-2025 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:17
[...]

Rechts regeert toch ook? Overigens, WNL = rechts, PowNed= rechts, eigenlijk neigen ze op de publieke omroep allemaal naar rechts op BNNVara na. Tja.

Dus eh, wat?!
WNL en PowNed zijn kleine omroepen met minder kijkers. Als je naar Eva kijkt, wat volgens mij Avro/TROS is, dan is dat gewoon een linkse talkshow. Hetzelfde geldt bij de NPO voor Bar Laat, Buitenhof, EenVandaag, Even tot Hier en bij RTL voor Renze, Humberto en Lubach. Qua omroepen zal de VPRO toch ook wel links zijn?

Een VI is niet radicaal rechts, maar gewoon rechts. Ze leveren ook flonk kritiek op de PVV en Geert Wilders. Dat zie ik linkse talkshows niet doen op bijvoorbeeld Timmermans of Jetten. Waarom zou anders Lilian Marijnissen vaker bij VI aanschuiven? Die gaat toch geen radicaal rechts programma steunen lijkt mij? ON is wat mij betreft radicaal rechts… dat is gewoon een verlengstuk van FVD.

[ Voor 22% gewijzigd door PatrickC op 03-06-2025 16:26 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
hamsteg schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 15:42:
Je kunt kortzichtig wegbezuinigen omdat deze inefficient is, of op het grote plaatje zien dat wegbezuinigen meer geld gaat kosten -
Dus is jouw oplossing het efficiëntst inzetten van de beperkte middelen die je als overheid hebt. En dan niet je dus landelijk kijken, niet alleen binnen de gemeente of het departement.

Als je er op die manier naar kijkt geloof ik niet dat we niet met een stuk kleiner ambtenaren apparaat af kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schway
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Beetje als in het VK, daar hebben de tories het ook zo verknald dat ze nu met de grond gelijk gemaakt worden,
Hopelijk hier nu ook.
Hoop ik

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• redwing
Cheezborger schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:17:
[...]

Lijkt me vrij normaal.
Zouden ze maar stemmen wat voor hun het meest belangrijk is. Want meestal vinden ze andere dingen belangrijk dan dat echt belangrijk voor ze zijn.
Pak die HRA, voor de meeste mensen kost afschaffen heel weinig, terwijl er met hetzelfde geld veel nuttigere dingen gedaan kunnen worden. Of pak die huizenprijzen, als die door meer te bouwen wat minder snel stijgen heeft echt niemand daar last van. Maar meer huizen bouwen zorgt wel voor een daling van veel andere problemen (zoals kinderen die wel weer een huis kunnen kopen, of minder problemen in de asiel-centra)

Zouden mensen maar eens echt stemmen wat voor hun belangrijk is, en zouden ze dat maar eens gebaseerd op onderzoek doen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
redwing schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:15:
[...]

Ik vraag me vooral af welk 'rechts' standpunt er nog over is dat niet beter door de linkse partijen zou worden aangepakt.
Want heel simpel gezegd heeft links een beter/haalbaarder plan om migratie in te perken dan rechts. Als je kijkt naar belastingen is rechts er momenteel vooral voor de echte topinkomens, terwijl links dat veel beter zou verdelen (oftewel voor 95% van de mensen een vooruitgang). Wat vrije markt betreft lijkt het me ook duidelijk dat we doorgeslagen zijn en zelfs als je voor een vrije markt bent, wil je niet dat bedrijven er misbruik van maken. En daarvoor heeft links weer de betere plannen, zonder dat ze de vrije markt zelf de nek omdraaien)

Dus tenzij je een groot bedrijf bent of bij de echte topinkomens hoort, is links op alle vlakken beter, ook voor rechtse standpunten. En als je de standpunten zelf buiten beschouwing laat en puur kijkt wat beter is voor jezelf krijg je dezelfde conclusie.
Het probleem van links is dat het ze nooit lukt om hun standpunt te verkopen. De meeste linkse politici komen dan eerder elitair over dan als een man/vrouw van het volk. Ze missen gewoon de binding met een groot deel van Nederland. Misschien zijn de standpunten van die partijen persoonlijk veel beter voor veel kiezers, ze hebben gewoon niet het idee dat die partij zich ook inspant voor hun. Dat doe die partij vast wel, maar voor veel kiezers voelt dat niet zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:56

DropjesLover

Dit dus ->

c-nan schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 15:29:
[...]

Komen er daadwerkelijk netto 150-200k mensen binnen die voorheen geen binding hadden met Nederland?

eerste halfjaar van 2024:

[...]

Heel 2024:

[...]

Een groei van 103 duizend. Dat is inclusief immigranten, babies etc.
Afgelopen jaar was de natuurlijke aanwas -6500 mensen, er gingen 6500 meer dood dan dat er geboren werden. Om de economie en bevolking op pijl te houden moeten er wel immigranten komen...

https://www.cbs.nl/nl-nl/...ing/bevolkingsgroei/groei

Wat overigens ook in andere landen speelt, en binnen de EU geen enkel land een geboortecijfer van 2,1 (eigenlijk geen enkele meer dan 1,81) heeft. Ergo, wij trekken andere landen domweg leeg, laten hun bevolking en economie krimpen :/
https://ec.europa.eu/euro...itle=Fertility_statistics
ThomasG schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:25:
[...]
Het probleem van links is dat het ze nooit lukt om hun standpunt te verkopen. De meeste linkse politici komen dan eerder elitair over dan als een man/vrouw van het volk. Ze missen gewoon de binding met een groot deel van Nederland. Misschien zijn de standpunten van die partijen persoonlijk veel beter voor veel kiezers, ze hebben gewoon niet het idee dat die partij zich ook inspant voor hun. Dat doe die partij vast wel, maar voor veel kiezers voelt dat niet zo.
Kiezers stemmen verdomd vaak voor de positie die ze willen hebben, niet die ze daadwerkelijk hebben. En daarmee stemmen ze actief tegen hun belangen. Zie het gros van de Republikeinse stemmers in de VS. Merendeels arm en afhankelijk van overheidsprogramma's, die stemmen tegen medicaid en dergelijke 8)7

Voor veel kiezers is het decennia gecultiveerd dat links grof geld kost. Want immers, uitkeringen en steunprogramma's worden betaald van belastingcenten. Meer/hogere uitkeringen = hogere belastingen = meer belasting betalen.
Terwijl 34% (1 op de 3!!) woningen sociale huur is.

[ Voor 38% gewijzigd door DropjesLover op 03-06-2025 16:33 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

PatrickC schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:19:
[...]

WNL en PowNed zijn kleine omroepen met minder kijkers. Als je naar Eva kijkt, wat volgens mij Avro/TROS is, dan is dat gewoon een linkse talkshow. Hetzelfde geldt bij de NPO voor Bar Laat, Buitenhof, EenVandaag, Even tot Hier en bij RTL voor Renze, Humbert en Lubach. Qua omroepen zal de VPRO toch ook wel links zijn?
WNL klein? Ze hebben elke ochtend en elke avond op zondagavond na de talkshows. En vergeet niet dat onder Bert Huijsjes men VVD & CDA niet kritisch mocht bevragen.

Van alle duiders zit Wouter de Winter het meest bij de “linkse” talkshows als Eva & Bar Laat. Is het niet hij dan is het wel Jort Kelder.

Buitenhof, nou vooruit. Toch is Buitenhof vandaag de dag niet hetzelfde als Buitenhof tien jaar geleden.
Renze vind ik niet bepaald links.

VPRO doet vooral onderzoeksjournalistiek dus als conclusies in hun programma’s zijnde “links” gepercipieerd worden, zegt dat m.i. meer over desbetreffende kijker. Dat komt vrijwel op hetzelfde neer als wetenschap framen zijnde links.

Dat bepaalde conclusies/uitkomsten een iemand niet aanstaan maakt nog niet dat het dan “dus” een politieke kleur heeft natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door dawg op 03-06-2025 16:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:42

hamsteg

Species 5618

[...]

Dus eh, wat?!
Please hou eens op met het rechts (of links) bashen, zo weinig constructief, zo polariserend en zo makkelijk wegschuivend van eigen verantwoording en al helemaal niet oplossend: zij zijn schuldig! We kennen genoeg uitglijders bij andere landen over de linker flank dus laten we hier gewoon mee ophouden. Ik ben er van overtuigd dat initieel iedereen vanuit overtuiging aan een partij begint alleen is (partij)diplomatie een heel bijzondere wereld van continue (onder)handelen en daarbij gaan soms principes over boord.

Macht corrumpeert, daar ben ik ook van overtuigd en op een gegeven moment als je met pek werkt, zit je er onder. De basisgedachte zoals vanuit de USA dat een president maar 2 perioden mag regeren, zou hier voor partijen ook wel eens goed zijn. Na drie regeerperioden moet je een keer in de oppositie :)

Zullen we niet een groot deel van de bevolking wegzetten als linker of rechter kl00tz@kken omdat jij jouw overtuiging de beste vindt? Het gesprek aangaan levert meer kennis op. Als voormalig VVD-er, zat ik met een SP-er op kamer en uiteindelijk zijn wij beiden naar het centrum geschoven, laatste keer D66. Zeer waardevol en dit was niet gebeurd als ik die linker "kl00tz@k" geen blik waardig had gegund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
ThomasG schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:25:
[...]
Klopt, maar het is dan ook veel lastiger om oplossingen te verkopen dan dat het is om problemen te benoemen. Maar misschien zou links ook meer moeten werken aan problemen benoemen en zich minder bekommeren om de oplossingen uit te dragen.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gewoon uit nieuwgierigheid, en praktisch gezien, hoeveel (en hoelang) krijgen deze ministers en staatssecretarissen nu eigenlijk aan wachtgeld uitgekeerd? Dat was recent toch teruggeschroefd?

Zeker omdat ze eigenlijk geen enkel punt uit het regeerakkoord erdoor gekregen hebben (ook al een prestatie op zich....) en dat ze er maar een paar maanden zaten lijkt het me niet redelijk dat dat een heel hoog bedrag zal zijn?

En krijgen de PVV-ers ook wachtgeld, nu ze zélf zijn opgestapt en zij dus hoofdverantwoordelijk zijn voor deze hele puinhoop waarin het land nu zit?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:53
wildhagen schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:28:
Gewoon uit nieuwgierigheid, en praktisch gezien, hoeveel (en hoelang) krijgen deze ministers en staatssecretarissen nu eigenlijk aan wachtgeld uitgekeerd? Dat was recent toch teruggeschroefd?

Zeker omdat ze eigenlijk geen enkel punt uit het regeerakkoord erdoor gekregen hebben (ook al een prestatie op zich....) en dat ze er maar een paar maanden zaten lijkt het me niet redelijk dat dat een heel hoog bedrag zal zijn?

En krijgen de PVV-ers ook wachtgeld, nu ze zélf zijn opgestapt en zij dus hoofdverantwoordelijk zijn voor deze hele puinhoop waarin het land nu zit?
Oh die afgesleten plaat was er ook nog.

Wachtgeld

De wachtgeldregeling is gewoon openbaar dus je kan die opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
dawg schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:26:
[...]

WNL klein? Ze hebben elke ochtend en elke avond op zondagavond na de talkshows.

Van alle duiders zit Wouter de Winter het meest bij de “linkse” talkshows als Eva & Bar Laat.

Buitenhof, nou vooruit. Toch is Buitenhof vandaag de dag niet hetzelfde als Buitenhof tien jaar geleden.
Renze vind ik niet bepaald links.

VPRO doet vooral onderzoeksjournalistiek dus als conclusies in hun programma’s zijnde “links” gepercipieerd worden, zegt dat m.i. meer over desbetreffende kijker. Dat komt vrijwel op hetzelfde neer als wetenschap framen zijnde links.

Dat bepaalde conclusies/uitkomsten een iemand niet aanstaan maakt nog niet dat het dan “dus” een politieke kleur heeft natuurlijk.
Hoeveel kijkers heeft WNL ‘s morgensvroeg tussen 8:00-9:30 denk je? En die avondshow is deze week pas begonnen, dus dat is een beetje flauw om te noemen. In het verleden had je ook nog Khalid & Sophie en M op het populaire tijdslot van 19:00 op NPO1. Vond je dat ook geen linkse programma’s dan?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:42
redwing schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:25:
[...]

Zouden ze maar stemmen wat voor hun het meest belangrijk is. Want meestal vinden ze andere dingen belangrijk dan dat echt belangrijk voor ze zijn.
Pak die HRA, voor de meeste mensen kost afschaffen heel weinig, terwijl er met hetzelfde geld veel nuttigere dingen gedaan kunnen worden. Of pak die huizenprijzen, als die door meer te bouwen wat minder snel stijgen heeft echt niemand daar last van. Maar meer huizen bouwen zorgt wel voor een daling van veel andere problemen (zoals kinderen die wel weer een huis kunnen kopen, of minder problemen in de asiel-centra)

Zouden mensen maar eens echt stemmen wat voor hun belangrijk is, en zouden ze dat maar eens gebaseerd op onderzoek doen.
De grap is dat niemand wil dat zijn huis minder waard wordt, maar zodra er belasting over betaald moet worden (jaarlijkse WOZ rapport) weet men niet snel genoeg in de pen te klimmen om bezwaar in te dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
wildhagen schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:28:

Ook als ze zelf aftreden krijgen ze wachtgeld. Het eerste jaar 80%, daarna 70% van het laatste salaris. Maximaal 3 jaar en 2 maanden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
_JGC_ schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:31:
[...]

De grap is dat niemand wil dat zijn huis minder waard wordt, maar zodra er belasting over betaald moet worden (jaarlijkse WOZ rapport) weet men niet snel genoeg in de pen te klimmen om bezwaar in te dienen.
Precies wat ik bedoel met dat velen echt geen flauw benul hebben waar ze op stemmen. Als je op de VVD stemt puur omdat dan de HRA blijft, kun je beter D66 oid stemmen. Daar zul je uiteindelijk onder de streep minder voor je huis hoeven te betalen, ondanks dat de HRA dan misschien zou verdwijnen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

PatrickC schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:31:
[...]

Hoeveel kijkers heeft WNL ‘s morgensvroeg tussen 8:00-9:30 denk je? En die avondshow is deze week pas begonnen, dus dat is een beetje flauw om te noemen. In het verleden had je ook nog Khalid & Sophie en M op het populaire tijdslot van 19:00 op NPO1. Vond je dat ook geen linkse programma’s dan?
Media in zijn geheel zijn het meest bepalend voor beeldvorming van mensen. Dus dan leg maar eens uit hoe het dan kan dat het discours - en daarmee dus verkiezingsuitslagen - alsmaar rechtser wordt? Tot aan extremisme aan toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:31
nwagenaar schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:12:
[...]

Ondanks dat fractiediscipline in strijd is tegen "Stemmen zonder last" is het gewoon de praktische realiteit sinds in ieder geval de jaren '90 bij zowel Links als Rechts.

Of denk je dat fractiediscipline alleen een rol speelt bij de VVD en niet binnen PvdA, GL al dan niet de SP? Natuurlijk wel. En als het puntje bij paaltje komt dan stemmen de leden in de 1e en 2 kamer mee met de "wens" vanuit de fractievergadering.

Dat is gewoon de hedendaagse politiek.
Nogmaals: het boeit me weinig of het veel voorkomt. Als het gaat om principiële zaken als democratie of moraal zou ik graag zien dat politici, zoals in dit geval Vd Burg, iets meer principes tonen in de praktijk. Hard roepen dat je tegen partijen als de PVV bent blijkt vrijblijvend als je die club in de praktijk verder normaliseert door met ze samen te werken. Stap dan gewoon uit de kamer, of in het geval van Karremans, herhaal op de socials niet de drek die de marketing afdeling je opdraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

toolkist schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:21:
[...]

Dus is jouw oplossing het efficiëntst inzetten van de beperkte middelen die je als overheid hebt. En dan niet je dus landelijk kijken, niet alleen binnen de gemeente of het departement.

Als je er op die manier naar kijkt geloof ik niet dat we niet met een stuk kleiner ambtenaren apparaat af kunnen.
Dus? Ik heb niets geopperd, alleen een paar losse ongerelateerde voorbeelden gegeven. Dingen centraal oplossen is zeker niet mijn insteek. Verschuilen achter regeltjes die ergens centraal worden opgevolgd zijn juist een deel van het probleem omdat die de lokale slagkracht wegnemen.

Ik geloof niet in het bedrijfs-dogma dat minder voor de overheid beter is. Als ex-VVD-er, ja echt waar, heb ik ontdekt dat de overheid een bijzondere entiteit is. Een bedrijf kan kosten reduceren, mensen lekker makkelijk bij de overheid parkeren en de kosten daar neerleggen (werkloosheidsuitkering) maar links-om of rechts-om de overheid kan nergens parkeren en krijgt altijd de (bespaarde)kosten via een ander kanaal terug.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
DropjesLover schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:26:
[...]

Afgelopen jaar was de natuurlijke aanwas -6500 mensen, er gingen 6500 meer dood dan dat er geboren werden. Om de economie en bevolking op pijl te houden moeten er wel immigranten komen...

https://www.cbs.nl/nl-nl/...ing/bevolkingsgroei/groei

Wat overigens ook in andere landen speelt, en binnen de EU geen enkel land een geboortecijfer van 2,1 (eigenlijk geen enkele meer dan 1,81) heeft. Ergo, wij trekken andere landen domweg leeg, laten hun bevolking en economie krimpen :/
https://ec.europa.eu/euro...itle=Fertility_statistics
Dit is het werkelijke migratieprobleem: Hoe trekken wij de komende decennia voldoende migranten aan, en welke migranten moeten wij aantrekken, om onze welvaart op peil te houden.

Ik ben benieuwd welke politicus dit de komende maanden hardop durft te zeggen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Waaj schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:36:
[...]

Dit is het werkelijke migratieprobleem: Hoe trekken wij de komende decennia voldoende migranten aan, en welke migranten moeten wij aantrekken, om onze welvaart op peil te houden.

Klopt. We hebben migranten gewoon keihard nodig om de enorme vergrijzing op te vangen.

Dat is al tig keer door allerlei experts uitgelegd, en onderbouwd met onderzoeken en rapportet etc.

Leg dat echter de gewone kiezer eens uit? Velen denken helaas "ikke ikke ikke, en de rest ken stikken. Bij voorkeur letterlijk' :X

Erg frustrerend af en toe, die verschrikkelijke kortzichtigheid bij veel kiezers. Niet verder kunnen (of willen?) denken dan het puntje van hun neus.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:45
PatrickC schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:07:
[...]

Over welke populaire media heb je het hier? Als ik de NPO en RTL programma’s bekijk dan zijn die met name altijd aan het afgeven op rechts en dus erg links georiënteerd . Vandaag Inside bij SBS6 is dan de enige die een heel rechts geluid laat horen en ook een populair programma. En ON bij de publieke omroep kunnen we niet serieus nemen en heeft ook te weinig kijkers lijkt mij.
Het politieke programma van Sven Kockelman is ook zeer rechts georiënteerd. Rechtse VVD'ers als Henk Kamp en Annemarie Jorritsma zijn daar kind aan huis. Ook Joost Eerdmans zit er bovengemiddeld vaak.

Ook de programma's van Wakker Nederland als Goedemorgen Nederland en sinds afgelopen week ook Goedenavond Nederland zijn politiek erg rechts.

Ook Eva Jinek is heeft erg vaak gasten van de rechterkant van het politieke spectrum.

Kortom voorbeelden genoeg ...

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Of; welke arbeidsintensieve activiteiten gaan we staken zodat we minder migranten nodig hebben ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _JGC_
redwing schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:33:
[...]

Precies wat ik bedoel met dat velen echt geen flauw benul hebben waar ze op stemmen. Als je op de VVD stemt puur omdat dan de HRA blijft, kun je beter D66 oid stemmen. Daar zul je uiteindelijk onder de streep minder voor je huis hoeven te betalen, ondanks dat de HRA dan misschien zou verdwijnen.
Mijn huis van 160K is in 15 jaar tijd bijna het dubbele waard geworden. Heel leuk als je 80 bent, het verkoopt en daarna in een verpleeghuis gaat, maar als ik nu als 40'er wil doorstromen naar een groter/beter huis moet er geen 50K bij, maar 150K (en dan nog mag je klussen).
Die HRA drijft alleen maar prijs op, mag van mij verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
dawg schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:33:
[...]

Media in zijn geheel zijn het meest bepalend voor beeldvorming van mensen. Dus dan leg maar eens uit hoe het dan kan dat het discours - en daarmee dus verkiezingsuitslagen - alsmaar rechtser wordt? Tot aan extremisme aan toe.
Dat is inderdaad een interessante vraag. Ik heb het idee dat bepaalde media juist averechts werkt… vóór de vorige verkiezingen was er veel negatieve aandacht vanuit linkse partijen (met name Timmermans, Jetten en Dassen) op de PVV en Geert Wilders. Dat heeft er volgens mij voor gezorgd dat mensen die normaal uit onvrede met de politiek niet gaan stemmen, toch op de PVV hebben gestemd. En nee, daar was ik er niet één van, omdat ik nooit op die partij zal stemmen. Hopelijk gaat dat bij de komende verkiezingen anders en richten de partijen zich met name op hun eigen standpunten en niet op personen uit een andere partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
_JGC_ schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:40:
[...]

Mijn huis van 160K is in 15 jaar tijd bijna het dubbele waard geworden. Heel leuk als je 80 bent, het verkoopt en daarna in een verpleeghuis gaat, maar als ik nu als 40'er wil doorstromen naar een groter/beter huis moet er geen 50K bij, maar 150K (en dan nog mag je klussen).
Die HRA drijft alleen maar prijs op, mag van mij verdwijnen.
Laatst was op het nieuws veel gezinnen de lasten van hun hypotheek (bijna) niet meer kunnen dragen. Vooral omdat hun rentevastperiode afloopt. Als zij de HRA kwijt raken komt het water bij vele waarschijnlijk heel dicht aan de lippen. Het had er nooit moeten zijn, maar nu het er is kunnen vele blijkbaar niet meer zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:29
ThomasG schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:47:
[...]
Laatst was op het nieuws veel gezinnen de lasten van hun hypotheek (bijna) niet meer kunnen dragen. Vooral omdat hun rentevastperiode afloopt. Als zij de HRA kwijt raken komt het water bij vele waarschijnlijk heel dicht aan de lippen. Het had er nooit moeten zijn, maar nu het er is kunnen vele blijkbaar niet meer zonder.
Yep. Wie 10 jaar geleden voor iets van 2% 10 jaar vast heeft gekozen ziet zijn rentelasten misschien wel verdubbelen de komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik ben trouwens ook blij dat Mona Keizer & Eppo Bruins naar alle waarschijnlijkheid niet meer terugkomen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:14
hamsteg schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:26:
[...]
Please hou eens op met het rechts (of links) bashen, zo weinig constructief, zo polariserend en zo makkelijk wegschuivend van eigen verantwoording en al helemaal niet oplossend: zij zijn schuldig! We kennen genoeg uitglijders bij andere landen over de linker flank dus laten we hier gewoon mee ophouden. Ik ben er van overtuigd dat initieel iedereen vanuit overtuiging aan een partij begint alleen is (partij)diplomatie een heel bijzondere wereld van continue (onder)handelen en daarbij gaan soms principes over boord.

Macht corrumpeert, daar ben ik ook van overtuigd en op een gegeven moment als je met pek werkt, zit je er onder. De basisgedachte zoals vanuit de USA dat een president maar 2 perioden mag regeren, zou hier voor partijen ook wel eens goed zijn. Na drie regeerperioden moet je een keer in de oppositie :)

Zullen we niet een groot deel van de bevolking wegzetten als linker of rechter kl00tz@kken omdat jij jouw overtuiging de beste vindt? Het gesprek aangaan levert meer kennis op. Als voormalig VVD-er, zat ik met een SP-er op kamer en uiteindelijk zijn wij beiden naar het centrum geschoven, laatste keer D66. Zeer waardevol en dit was niet gebeurd als ik die linker "kl00tz@k" geen blik waardig had gegund.
Het probleem hierbij is dat extreem zijn tot de standaard is verheven, en er geen enkel perspectief wordt gelaten dan de 100% overwinning. Waarin oplossingen geen doel zijn maar slechts de kapstok waaraan de verbale ruzie wordt opgehangen. Om het probleem maar vooral zo eenvoudig mogelijk te laten lijken.

Dat we op individueel niveau allemaal best met elkaar overweg kunnen is al vaker bewezen. Maar nu is het podium zo verziekt dat we alleen maar inzoomen op angsten van de kiezers. Immers angst verkoopt. En als men dan kijkt naar de eigen positie in de maatschappij is er altijd wel iets te vinden om boos op te worden.

We zijn verleerd om gewoon aan oplossingen te willen werken, weliswaar vanuit ideologie die kan verschillen maar we hebben wel altijd het beste met de maatschappij voor ogen gehad.

Dat is verworden tot een zondebok zoeken, zo hard mogelijk roepen en stemmen winnen. Zie de opkomst van een lobby partij als de BBB. Of de NSC. Zonder die enorme populariteit van Omtzigt in de toeslagen affaire was die er niet geweest, zeg maar de laatste mode.

Is er al een goed proces om die mensen te helpen? Nee het is een grote puinhoop van wantrouwen.
De NSC zelf? Die heeft zijn principes gelijk overboord gegooid.

Als je nu in je verkiezingsprogramma een oplossingsgerichte middenweg zoekt en probeert de overheid weer een lange termijn insteek te laten aanhouden is je kans op stemmen gering. Want dat willen wij als kiezers niet horen. De loopgraven zijn al decennia lang gegraven. Mensen gaan alleen nog voor 100% gelijk willen krijgen. Of dat gelijk nu enige waarheid heeft in het onderliggende probleem is niet meer relevant.

Klimaatverandering? Het was vroeger ook wel eens warm. Ik heb gehoord dat vul maar in, en ik wijk geen millimeter.

Zo is het in de hele maatschappij. We hebben geen rem meer, hoe extremer hoe mooier we het lijken te vinden, en dat staat het onder ogen zien van wat de echte problemen zijn in de weg. Zodanig dat we al een tijdje bezig zijn om als een stel gokverslaafden door te blijven gokken in een spel waarin niemand ooit kan winnen.

Het uitgangspunt van de hedendaagse politiek is compleet verkeerd, alleen de zetelwinst staat voorop. Niet het land vooruit brengen. Vooral geen oplossingen proberen uit te voeren die kunnen gaan werken op termijn, want dat kost moeite en kan mijn kiezers weleens even wat pijn doen. Al is het alleen maar het vooruitzicht ervan.

En dus roep ik wel wat ze graag willen horen, pas wat aan in subsidies, doe vooral zo min mogelijk en als het misgaat, valt er hopelijk een zondebok aan te wijzen. En dat is dan het uitgangspunt van een actieve partij. Laat staan een eenmansbeweging als de PVV, wiens hele bestaan is gericht op het ten gronde richten van de democratie en de rechtstaat. De ijskast zal wel open zijn nu.

En we vinden die ideeën gewoon normaal. Daar had een CD of CP'86 nooit mee weggekomen. Maar hier zijn we nu. Het is allemaal normaal geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
PatrickC schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:42:
[...]
vóór de vorige verkiezingen was er veel negatieve aandacht vanuit linkse partijen (met name Timmermans, Jetten en Dassen) op de PVV en Geert Wilders.
Dat wordt altijd geroepen maar de vraag is of dat zo is. Ik denk dat Wilders meer negatieve aandacht richting anderen genereert dan andersom. En vergeet ook de aandacht van de media niet: Wilders laat een scheet op X en alle talkshows duiken erop. Tsja, als een politicus daar dan wat over gevraagd wordt kan hij natuurlijk niet zijn mond houden.
Dat heeft er volgens mij voor gezorgd dat mensen die normaal uit onvrede met de politiek niet gaan stemmen, toch op de PVV hebben gestemd.
Volgens mij is de PVV gaan stijgen op het moment dat de VVD aangaf een coalitie niet uit te sluiten. Daarvoor had Rutte hem vrij consequent het stempel "niet te vertrouwen, gaan we niet meer doen" opgespeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-06 11:11
Dat ben ik niet met je eens. Het voor verreweg de meeste mensen niet een heel groot probleem. Sowieso blijft de maandelijkse hypotheekafschrijving voor de meeste mensen lange tijd gelijk (annuïtair), of daalt steeds (lineair). Huur, daarentegen, stijgt alsmaar. Er ontstaat dus een inflatoir voordeel voor huizenbezitters in de directe woonlast.

Sowieso is de hypotheekrente de afgelopen decennia gewoon laag geweest - hoewel de laatste jaren natuurlijk wel iets hoger. Percentueel maakt de HRA niet zo heel veel uit.

HRA is echt meer een geval van privilege. Mensen willen niet zonder. Mensen vinden dat ze er recht op hebben. Politieke partijen die die privilege in stand willen houden hebben dus makkelijk scoren. Ook als er ontzettend makkelijk uitgelegd kan worden dat het tot een eerlijker manier van lastenverdeling zou kunnen - en moeten - leiden in Nederland.

Er is natuurlijk ook nog de afgeleide van de HRA - de woningprijzen. Omdat het maximale hypotheekbedrag voor veel mensen daalt, zal de woningprijs, is het idee, dalen. Dat willen huizenbezitters eigenlijk ook helemaal niet. Maar goed, ook daar moet ik opmerken dat iedereen het wel met me eens moet zijn dat woningbezitters ook niet echt hebben mogen klagen op dat gebied.

Een compromis zou kunnen zijn voor mij dat de HRA nog maar voor 10 jaar kan worden ingezet, om je over de hobbel van de eerste jaren heen te helpen. Door inflatie, en te gelde kunnen maken van ervaring bijvoorbeeld, zou het grootste doel in die tijd wel moeten kunnen worden bereikt.

Maar ja. Het vraagt dappere politici om dat uit te leggen, om dat uit te voeren, om dat te implementeren. En als het nu érgens aan schort in Nederland op dit moment, dan is het wel dááraan.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Helemaal eens met je analyse! Het helpt dus niet om op de ander flank af te geven, laten we verbinding maiken en geen generieke zondebokken zoeken. Een partij met feiten om de oren slaan is natuurlijk wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-06 10:56

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:40:
[...]

Of; welke arbeidsintensieve activiteiten gaan we staken zodat we minder migranten nodig hebben ;)
Als de vergrijzing doorzet is uiteindelijk daarop het antwoord "Alles".

Tenzij we ineens heel hard beginnen met kindjes maken, maar daarvoor zijn we eigenlijk al 30 jaar te laat.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:45
[...]
Dat is inderdaad jammer en niet de bedoeling.

Maar je zou heel goed de HRA kunnen beperken tot zo'n € 500.000. Of € 750.000.Of wat mij betreft een miljoen.
Voor een miljoen euro kun je bijna overal wel een normale woning kopen (als ze er zijn). Daarvoor zou de HRA moeten zijn. Niet om de villa's van de bovengemiddeld rijken te financieren. Die hebben de HRA vaak niet nodig,maar gebuiken deze wel.
De HRA moet er volgens mij zijn zodat mensen tem modaal een normaal huis kunnen kopen.

Als je de HRA beperkt (wat mij betreft gefaseerd in 5 of 10 jaar) tot € 1.000.000 maak je de duurdere huizen iets minder aantrekkelijk en zullen die prijzen wellicht minder stijgen.

Ondertussen moet er vol ingezet worden op woningbouw in de goedkopere en middenklasse waardoor er daar meer aanbod ontstaat.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De eerste opiniepeiling is er:
De meeste kiezers, ook die van de PVV, vinden het een goede zaak dat Wilders uit de coalitie stapt. Bijna niemand vindt dat dit kabinet het goed heeft gedaan en vooral rechtse kiezers verliezen (weer) vertrouwen in de politiek.

Dat blijkt uit onderzoek dat EenVandaag deed onder 16.117 kiezers uit het Opiniepanel nadat PVV-leider Geert Wilders dinsdagochtend uit de coalitie stapte. Dat deed hij nadat coalitiepartijen VVD, NSC en BBB niet wilden tekenen voor extra asielpunten die hij vorige week eiste. Na nog geen jaar regeren valt daarmee het kabinet.
En wat te verwachten was, het is natuurlijk niet de schuld van Wilders. Nee, het is altijd de schuld van "een ander"....
De meeste PVV-kiezers (65 procent) zijn positief over het besluit van hun leider, meldt EenVandaag. Wilders werd, zeggen zij, tegengewerkt en er moest nu maar eens naar hem geluisterd worden: „Hij heeft al genoeg moeten toegeven, het is een keer klaar”, aldus een PVV-stemmer.

Zij houden dan ook eerder NSC-leider Van Vroonhoven verantwoordelijk voor het mislukken van dit kabinet dan hun eigen leider.

Maar niet alle PVV-kiezers zijn blij: 29 procent noemt het een slechte zaak. Vooral omdat ze vrezen dat de PVV niet snel een nieuwe kans krijgt om te regeren: „Kleutergedrag is het. Het had een mooi kabinet kunnen zijn, maar voor Geert is het alleen maar ikke ikke ikke.”

Wel houden de meeste PVV-kiezers vertrouwen: 79 procent staat achter de PVV-leider.
Bron en meer info: Peiling EenVandaag: meeste kiezers blij met val kabinet, vertrouwen rechtse stemmers onderuit

Echt. Het overgrote merendeel van de plannen die dit kabinet aan het invoeren was, komen uit de PVV-koker, maar nee, hij wordt tegen gewerkt...

Het zou de PVV-aanhang sieren eens voor een spiegel te gaan staan en eens diep na te denken over waar het probleem nu écht zit. Hint: het probleem heet Wilders.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Als extra aanvulling, dit was een angst artikel van een krant die even geen nieuws had waar nogal wat dingen ontbraken. De rente percentages zijn nog steeds betrekkelijk laag. Veel belangrijker: de afgelopen jaren is er een hoge inflatie geweest. Voor hypotheekbezitters een mooi gegeven omdat vaak de lonen ook omhoog gaan. Kort samengevat, inflatie maakt je effectieve hypotheek lager (mits je salaris mee wandelt maar die is afgelopen jaar de hoogste van Europa geweest). Dit artikel is opruiend en ongenuanceerd geweest en zie hier hoe het al weer opgepakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
[...]
Procentueel gezien is dit een kleine groep, die zeer waarschijnlijk met een max-hypotheek heeft gekocht, maar wel alweer een grote overwaarde heeft. En dan tegelijkertijd wel zo min mogelijk heeft afgelost. In een andere combinatie kom je nl. niet in de problemen.
En dan kun je zeggen dat de HRA er niet af kan, maar daar ligt in zulke gevallen niet het grootste probleem. Daarbij hoef je HRA niet gelijk af te schaffen, als je dat over een periode van b.v. 10 jaar doet merk je er al helemaal amper wat van.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
hamsteg schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:26:
[...]
Please hou eens op met het rechts (of links) bashen, zo weinig constructief, zo polariserend en zo makkelijk wegschuivend van eigen verantwoording en al helemaal niet oplossend: zij zijn schuldig!
Het probleem is tweeledig. Ten eerste is het rechtse deel dat al heel wat jaren aan de knoppen zit (de VVD) inmiddels aardig ingepakt door extreemrechts (de PVV dus). De strijd tegen rechts is wat mij betreft dus vooral een strijd tegen extreemrechts en daar zouden "normale" rechtse mensen zich wat mij betreft bij aan moeten sluiten

Tweede is dat de sociaaleconomische koers van dit land, en vele landen om ons heen, al decennia vooral rechts is. Veel politieke volgers (ook hier) die juist op terreinen als wonen, zorg en arbeid wat meer "links" beleid zouden willen zien zien dat daar al jaren niks van terecht komt. Dat dat je niet positief stemt over "rechts" lijkt me logisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

[...]

Worden de agri,-sector weer boos, wordt nu al tegen gehouden door de BBB.

Rechtse media?
Wat dacht je van Vandaag Inside met Duk regelmatig te gast?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PatrickC
D-e-n schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:56:
[...]

Dat wordt altijd geroepen maar de vraag is of dat zo is. Ik denk dat Wilders meer negatieve aandacht richting anderen genereert dan andersom. En vergeet ook de aandacht van de media niet: Wilders laat een scheet op X en alle talkshows duiken erop. Tsja, als een politicus daar dan wat over gevraagd wordt kan hij natuurlijk niet zijn mond houden.

[...]

Volgens mij is de PVV gaan stijgen op het moment dat de VVD aangaf een coalitie niet uit te sluiten. Daarvoor had Rutte hem vrij consequent het stempel "niet te vertrouwen, gaan we niet meer doen" opgespeld.
De linkse media spelen Wilders daarmee in de kaart. Gewoon negeren werkt het beste volgens mij. Maar ze trappen er steeds weer in…

En dat de VVD de oorzaak was voor de winst van de PVV is vooral iets wat je de linkse partijen hoort roepen om de VVD aan te vallen. Ik heb het vandaag ook al weer van verschillende linkse partijleiders gehoord, omdat die al weer in de campagne stand staan. Kom nu toch eens met je eigen verhaal ipv steeds met de andere partijen en hun lijsttrekkers bezig te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
PatrickC schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:04:
[...]

De linkse media spelen Wilders daarmee in de kaart. Gewoon negeren werkt het beste volgens mij. Maar ze trappen er steeds weer in…
Welke linkse media? De Volkskrant? De meeste talkshows zijn rechts georiënteerd: overal hoor je dezelfde herhaling van dezelfde frames. Voor echt goede linkse beschouwingen moet je bij docu's zijn op onzalige tijdstippen of zenders. Denk Sander en De Kloof of What's Right of uitzendingen van Tegenlicht

Haal vooral "links", "Randstedelijk" en "progressief" niet door elkaar.
En dat de VVD de oorzaak was voor de winst van de PVV is vooral iets wat je de linkse partijen hoort roepen om de VVD aan te vallen.
Dat kon je gewoon checken in de peilingen hoor

[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 03-06-2025 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
nocalimero schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:00:
[...]

Maar je zou heel goed de HRA kunnen beperken tot zo'n € 500.000. Of € 750.000.Of wat mij betreft een miljoen.
Voor een miljoen euro kun je bijna overal wel een normale woning kopen (als ze er zijn). Daarvoor zou de HRA moeten zijn. Niet om de villa's van de bovengemiddeld rijken te financieren. Die hebben de HRA vaak niet nodig,maar gebuiken deze wel.
De HRA moet er volgens mij zijn zodat mensen tem modaal een normaal huis kunnen kopen.
Dat doet HRA niet. Het enige dat HRA doet is aan iedereen een grotere zak geld geven om aan een huis uit te geven. En als iedereen zo'n zak geld heeft, heeft iedereen meer om te bieden en is het enige gevolg dat huizen duurder worden. En de enige die daar weer van profiteert is de bank die hogere leningen af kan sluiten.

Oftewel HRA doet niets voor de huizenkoper en moet gewoon verdwijnen.
Als je de HRA beperkt (wat mij betreft gefaseerd in 5 of 10 jaar) tot € 1.000.000 maak je de duurdere huizen iets minder aantrekkelijk en zullen die prijzen wellicht minder stijgen.

Ondertussen moet er vol ingezet worden op woningbouw in de goedkopere en middenklasse waardoor er daar meer aanbod ontstaat.
Dat is het enige dat echt helpt, want met een tekort gaan de prijzen naar wat mensen kunnen betalen en zal de goedkopere klasse altijd buiten de boot vallen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

[...]

De hra wordt al lang afgebouwd... Ook onder druk van de ECB en IMF trouwens.

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bmwgozer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07-06 00:19
[...]

Of we verbieden vastgoed met winst verkopen. Wat is het idee precies? Waarom moet een huis meer waard worden?

WOZ zegt huis is 3ton, mag je hem verkopen voor 3,1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
DropjesLover schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:10:
[...]

De hra wordt al lang afgebouwd... Ook onder druk van de ECB en IMF trouwens.
Alleen nog maar voor een heel klein deel. Het zou juist volledig moeten verdwijnen omdat het gewoon niet doet waarvoor het is bedoeld.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

[...]

Er zijn grote stappen te maken in de agri-sector en klanten daarvan. Met name de vleesslachterijen zijn bekend/berucht.

Maar ook zat andere bedrijven, zie ook dit stuk van de NOS uit 2023: https://nos.nl/artikel/25...s-bedrijven-zo-hard-nodig

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-06 16:40
bmwgozer schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:11:
[...]

Of we verbieden vastgoed met winst verkopen. Wat is het idee precies? Waarom moet een huis meer waard worden?

Je snapt hopelijk dan wel dat de huizenmarkt per direct op lot gaat omdat niemand meer verkoopt?

Dit gaat de SP zelfs te ver

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
dawg schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 12:26:
De dag die je wist dat zou komen. 8)

Eindelijk deze lijdensweg voorbij. Nu echt nooit meer met Wilders regeren, als die les nu nog niet geleerd is…
En ondertussen zijn we precies zoals gewenst bij de grote donors en koningmakers weer verder afgegleden op het pad naar anocratie, illiberale democratie en .. uiteindelijk .. een nieuw oud regentisme van autoritarisme onder de mantel van marketing en PR.

De VVD haalde al netjes de optie van minderheidskabinet onderuit. Wilders heeft netjes uitgevoerd wat hij meekreeg na zijn strategy session van het weekend in Hongarije. De rest van de vlaggetjes in dat deel van het spectrum malen er niet om.

Ik ben benieuwd of het media landschap de les uit VS en VK en elders nu wel leert, en eindelijk de kiezer eens duidelijk gaat maken dat het geen conforme politiek is, maar non-conforme en toxische politiek wat enkel macht kan consolideren en behouden middels afbraak vermomd als stilstand.

Of .. de rechts conservatieve kiezer wordt ineens wakker en stapt over zijn conditionering heen en breekt met "eigen" deel van het spectrum, en stemt buiten dat spectrum. Maar dan moet conforme politiek nog aanwezig wel ook leren van het struikelen van Labour in het VK.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
En nu begint dus het gerommel over waar de volgende verkiezingen over moeten gaan. Ik zie drie kandidaten:

- Asiel en migratie;
- Internationale veiligheid;
- Keuze tussen rechts-radicalisme en goed bestuur.

De uitkomst van dit getouwtrek bepaalt denk ik de winnaar van de volgende verkiezingen, en de stellingen worden nu al ingenomen. Voortrekkers zijn denk ik PVV; VVD; en GL-PvdA respectievelijk.

Op dit moment zou je trouwens kunnen zeggen dat het kabinet niet gevallen is op asiel en migratie, maar op hoe goed bestuur botst met rechts-radicalisme. Ik ben benieuwd hoezeer die uitkomst zo wordt gespind door de mensen die daar belang bij hebben. Zo goed als dat de drekmachine van de asiel en migratie precies de andere kant uit gaat draaien.

Internationale veiligheid ligt nog heel even in de broedmachine. Tot, denk ik zo, de Navo-top. Het is voor mij wel een beetje uitkijken naar of de VVD zich daar gaat opwerpen als problem owner. Dat zou, a propos, wat mij betreft geen slechte uitkomst zijn - want de vorige keer is het er niet in geslaagd eigenaar te worden van het het hoofdonderwerp van de vorige verkiezingen.

Ik benoem trouwens ook even de grote afwezige in de lijst van verkiezingsonderwerpen: Milieu en klimaat. Het tijdperk van milieu en klimaat lijkt - en dat zeg ik met heel veel pijn in mijn hart - achter ons te liggen.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:03
redwing schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:03:
[...]

Procentueel gezien is dit een kleine groep, die zeer waarschijnlijk met een max-hypotheek heeft gekocht, maar wel alweer een grote overwaarde heeft. En dan tegelijkertijd wel zo min mogelijk heeft afgelost. In een andere combinatie kom je nl. niet in de problemen.
En dan kun je zeggen dat de HRA er niet af kan, maar daar ligt in zulke gevallen niet het grootste probleem. Daarbij hoef je HRA niet gelijk af te schaffen, als je dat over een periode van b.v. 10 jaar doet merk je er al helemaal amper wat van.
Vergeet ook niet de groep huizenbezitters die in de afgelopen jaren hun overwaarde te gelde heeft gemaakt met extra hypotheek al dan niet met een korte rentevaste periode die zich even achter de oren moeten krabben na zien van het nieuwe rente voorstel van de hypotheekverstrekker.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Waarom zou een bouwbedrijf dan nog nieuwe woningen bouwen, als ze er geen winst op mogen maken en kennelijk alleen tegen kostprijs mogen bouwen?

Daar kan een bedrijf niet van bestaan.

Jouw voorstel legt in één oorverdovende klap de woningbouw helemaal stil, waardoor de woningcrisis nóg groter wordt dan hij nu al is.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Welke linkse partij(en) zetten eigenlijk flink in op (échte) Veiligheid (en harder straffen) ?
Mensen in de Randstad hebben volgens mij meer last van raddraaiers/veelplegers/hangjeugd cq *knip* dan bijv een dorp als Schubbekutteveen.

In de Randstad leeft toch een beetje het idee dat raddraaiers/veelplegers/hangjeugd cq *knip* een vrijwel carte blanche hebben, zie Scheveningen en zie recentelijk in Amsterdam de vrouwenbillenmeppende *knip* .
Het zijn maar 2 uit de vele voorbeelden van afgelopen jaren waarin de huidige strafmaatregelen vrijwel nihil indruk maken op deze groepen.

Op rechts weet ik dat ik VVD en PVV strenger willen straffen.
Bij Links heb ik een beetje het idee van ''laat maar waaien'' / ''probleem kleiner maken'' (deze doet het altijd errug goed) / ''zij (de eerdergenoemde groep) zijn eigenlijk het echte slachtoffer want <vul reden in> ''

Voor mij persoonlijk (en gok veel Randstadstedelingen) is Veiligheid en strenger straffen echt van wezenlijk belang.

Dat soort terminologie hoeft niet.

[ Voor 6% gewijzigd door NMH op 03-06-2025 17:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Helixes
_Bailey_ schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:16:
Welke linkse partij(en) zetten eigenlijk flink op Veiligheid (cq harder straffen) ?
Mensen in de Randstad hebben volgens mij meer last van raddraaiers/veelplegers/hangjeugd cq *knip* dan bijv een dorp als Schubbekutteveen.
SP?

Ik ben niet echt bekend met linkse partijen die geloven in law&order. Sowieso is het dubieus of die wel het gewenste effect hebben. De toepassing ervan heeft heel vaak juist geleid tot averechtse uitkomsten.

[ Voor 27% gewijzigd door NMH op 03-06-2025 17:37 ]

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zullen we eerst eens wat gaan investeren in handhaving en normen en waarden voordat we weer op de 'harder straffen' trom gaan slaan? :X

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 03-06-2025 17:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Welke linkse partij(en) zetten eigenlijk flink in op (échte) Veiligheid (en harder straffen) ?

In de Randstad leeft toch een beetje het idee dat raddraaiers/veelplegers/hangjeugd cq *knip* een vrijwel carte blanche hebben, zie Scheveningen en zie recentelijk in Amsterdam de vrouwenbillenmeppende *knip* .
Het zijn maar 2 uit de vele voorbeelden van afgelopen jaren waarin de huidige strafmaatregelen vrijwel nihil indruk maken op deze groepen.

Bij Links heb ik een beetje het idee van ''laat maar waaien'' / ''probleem kleiner maken'' / ''zij (de eerdergenoemde groep) zijn eigenlijk het echte slachtoffer want <vul reden in> ''

Voor mij persoonlijk (en gok veel Randstadstedelingen) is Veiligheid en strenger straffen echt van wezenlijk belang.
Dat is een verkenning die veel te lijden heeft van inertie bij beeldvorming, het is al heel lang geen constructief of zelfs maar realistisch media / publiek debat meer.

Wat mij vooral opvalt is dat het eigenlijk niet meer om de vlaggetjes of de preken gaat, maar dat het een toets is van "welke politieke partijen zijn nog conform" - onderschrijven het bestel, leggen focus op behartigen bij balans tussen collectieve en individuele belangen (in die volgorde) en hebben daadwerkelijk focus op goed bestuur, en niet de PR daarvan als dekmantel voor nog meer laisser-faire en afbraak.

[ Voor 2% gewijzigd door NMH op 03-06-2025 17:37 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:22:
Zullen we eerst eens wat gaan investeren in handhaving en normen en waarden voordat we weer op de 'harder straffen' trom gaan slaan? :X
Hoe zie jij dat investeren in normen en waarden voor je bij de groepen die ik boven heb aangehaald?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Helixes schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:21:
[...]

SP?

Ik ben niet echt bekend met linkse partijen die geloven in law&order. Sowieso is het dubieus of die wel het gewenste effect hebben. De toepassing ervan heeft heel vaak juist geleid tot averechtse uitkomsten.
Het is gewoon een valstrik van reductionisme.

Strenger straffen! De echte wereld werkt anders. Bij een GL en PvdA zie je gewoon veel meer realistisch perspectief op dat onderwerp, zowel strenger als effectief, sanctie, preventie en herstel. Maar ja, wat simpel klinkt en eindeloos herhaald wordt programmeert de kiezer .. want die denkt niet na, heeft niet de mogelijkheid daartoe, krijgt gewoon enkel reductionisme voorgekauwd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

_Bailey_ schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:26:
[...]

Hoe zie jij dat investeren in normen en waarden voor je bij de groepen die ik boven heb aangehaald?
Hoe zie jij harder straffen voor je zonder fatsoenlijke handhaving en een justitieel apparaat wat aan de nagels aan het raamkozijn hangt?

Pakkans doet meer dan de strafmaat.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 03-06-2025 17:27 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• D-e-n
Helixes schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:15:
En nu begint dus het gerommel over waar de volgende verkiezingen over moeten gaan. Ik zie drie kandidaten:

- Asiel en migratie;
- Internationale veiligheid;
- Keuze tussen rechts-radicalisme en goed bestuur.
Als dat de onderwerpen worden dan rommelen we nog een tijdje door. Het zou moeten gaan over de rechten en plichten van de burger ten opzichte van het grootkapitaal dat de wereld regeert. Het zou moeten gaan over de manier waarop private equity onze zorg en onze volkshuisvesting leegrooft. Het zou moeten gaan over de constante drang om alles tot winst en verlies terug te brengen. Het zou moeten gaan over hoe we onze overheid steeds verder en verder uitkleden en ondertussen de consultancy zien groeien en groeien.

Wat betreft migratie: voordat we het over getallen gaan hebben zouden we het moeten hebben over nut en noodzaak van alle arbeid die we hier hebben. Welke arbeid is noodzakelijk? Waar betalen we in Nederland onze boterham van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16-06 18:39
[...]

Wat dacht je van breed inzetten op automatisering? Dat is geen optie voor links. *knip*, sneer.

[ Voor 4% gewijzigd door NMH op 03-06-2025 19:46 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-e-n
Harry Nak schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:27:
[...]

Wat dacht je van breed inzetten op automatisering? Dat is geen optie voor links.
Waar haal je deze onzin vandaan?
Niemand is tegen automatisering maar dat moet ook wel mogelijk zijn. AI gaat jouw billen niet wassen

[ Voor 17% gewijzigd door D-e-n op 03-06-2025 17:30 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:25
Virtuozzo schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:15:
[...]

En ondertussen zijn we precies zoals gewenst bij de grote donors en koningmakers weer verder afgegleden op het pad naar anocratie, illiberale democratie en .. uiteindelijk .. een nieuw oud regentisme van autoritarisme onder de mantel van marketing en PR.

De VVD haalde al netjes de optie van minderheidskabinet onderuit. Wilders heeft netjes uitgevoerd wat hij meekreeg na zijn strategy session van het weekend in Hongarije. De rest van de vlaggetjes in dat deel van het spectrum malen er niet om.

Ik ben benieuwd of het media landschap de les uit VS en VK en elders nu wel leert, en eindelijk de kiezer eens duidelijk gaat maken dat het geen conforme politiek is, maar non-conforme en toxische politiek wat enkel macht kan consolideren en behouden middels afbraak vermomd als stilstand.

Of .. de rechts conservatieve kiezer wordt ineens wakker en stapt over zijn conditionering heen en breekt met "eigen" deel van het spectrum, en stemt buiten dat spectrum. Maar dan moet conforme politiek nog aanwezig wel ook leren van het struikelen van Labour in het VK.
Dit. Met name de oprisping van onze witte man die in Hongarije weer nieuw vuur heeft ontvangen van het sterk door Rusland gestuurd oosteuropese conservatisme zorgt nu voor deze vreselijke afbraak.

Ik verwacht he-le-maal niets van onze media ontrent deze ontwrichtende hybride oorlogsvoering. Ook zaken als feestboek, TikTok en andere voedingsbodems voor de ontvankelijke informatieverslaafden met een grote bek en weinig inhoud worden nog steeds toegestaan waardoor hele horden denken dat ze hun eigen hachie kunnen beschermen tegen jullie (buitenlanders, linkse rakkers etc).

Naast deze geopolitieke strijd zijn er ook nog de enorme corporate pushers die de boel volledig legaal manipuleren waardoor ik denk dat we nog helemaal niet van deze rechtsradicale gekkies af Zijn.....

Het zou mooi zijn als we een realistisch kabinet kregen wat enkele zaken hard aanpakt. Te weten: vergrijzing, stikstof, Europese integratie en veiligheid. En passant het onmogelijk maken voor veiligelanders om het asiel systeem te ontwrichten zodat de wind uit de zeilen wordt genomen van radicalen.
Owja, een beetje herstel van de sociale gedachte Ou ook fijn zijn, ik ben wel klaar met de ikke ikke ikke mentaliteit

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
[...]

Wat dacht je van breed inzetten op automatisering? Dat is geen optie voor links. *knip*
Je kunt niet alles automatiseren. Ook gaat bepaalde automatisation juist ten koste van een hoop banen.

Het probleem dat wij hebben is dat iedereen tegenwoordig hoog opgeleid moet worden, en iedereen een manager moet zijn. Want anders doe je niet mee. Daardoor zijn voor veel beroepen geen of niet genoeg mensen te vinden en hebben we inderdaad arbeidsmigranten nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door NMH op 03-06-2025 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:40

TheDudez

Usenet stofzuiger!

[...]

Wat dacht je van breed inzetten op automatisering? Dat is geen optie voor links. *knip*
Inderdaad zeker voor het simpele werk zal het steeds meer verdwijnen. Het meeste wat hier heen komt is laag geschoold. Hooggeschoold welkom laaggeschoold nee. Tenzij het een beroep is waar flink tekorten zijn zoals de bouw of zorg. Maar dan wel gekwalificeerd personeel.

[ Voor 4% gewijzigd door NMH op 03-06-2025 19:45 ]

Usenet handleidingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:27:
[...]

Hoe zie jij harder straffen voor je zonder fatsoenlijke handhaving en een justitieel apparaat wat aan de nagels aan het raamkozijn hangt?

Pakkans doet meer dan de strafmaat.
Heb nog geen idee eigenlijk.

Wat ik wel weet is dat bijvoorbeeld de lieden recentelijk in Scheveningen echt een totale minachting hebben aan alles in dit land, elke instantie of ordehandhaving.
En nogmaals, Scheveningen is maar 1 van de vele voorbeelden.

Als je (niet specifiek op jou doelend overigens) niet in de Randstad woont, kan ik me goed voorstellen dat je denkt ''waar heeft die Bailey t in godsnaam over!?'' ;)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Bij Links heb ik een beetje het idee van ''laat maar waaien'' / ''probleem kleiner maken'' (deze doet het altijd errug goed) / ''zij (de eerdergenoemde groep) zijn eigenlijk het echte slachtoffer want <vul reden in> ''

VVD en PVV willen wel strenger straffen, maar niet meer ambtenaren of meer geld naar politie. Dus wel hoge straffen maar geen hogere pakkans.

3x raden wat het meest effectief is, al helemaal bij mensen die niet echt uitblinken in vooruitkijken...
_Bailey_ schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:32:
[...]

Wat ik wel weet is dat bijvoorbeeld de lieden recentelijk in Scheveningen echt een totale minachting hebben aan alles in dit land, elke instantie of ordehandhaving.

Als je (niet specifiek op jou doelend overigens) niet in de Randstad woont, kan ik me goed voorstellen dat je denkt ''waar heeft die Bailey t in godsnaam over!?'' ;)
Allicht, de pakkans is minimaal. Niet alleen die ene keer in Scheveningen, maar hun hele leven al.
"ze" voor die ene keer Scheveningen 5 jaar in de bak smijten gaat er geen betere burgers van maken, en gaat de rest van potentiele raddraaiers niet afschrikken over een maandje ergens anders.

Als er iets is om Nederland beter te maken, dan is het wel meer ambtenaren.
Meer politie
Meer brandweer
Meer ambulances
Meer ambtenaren bij gemeentes om alle procedures en beoordelingen sneller te doen
Meer ambtenaren bij gemeenten voor schuldhulpverlening
Meer ambtenaren zodat kennis van constructies, bekeningen, technisch advies / beoordelingen intern gedaan kan worden in plaats van allemaal adviesbureau's (ex-ambtenaren)
Meer ambtenaren voor een Ministerie van IT (uitbreiding SSC-ICT) ter ondersteuning van alle andere ministeries en gemeenten (ipv Accenture's)

[ Voor 18% gewijzigd door NMH op 03-06-2025 17:39 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
[...]
Afbouwen naar 0, niet ineens laten verdwijnen.

Het probleem is dat elke zoektocht begint met "hoeveel kan ik lenen", en dan op basis van dat bedrag bieden. Toen de rente 1% was kon je heel veel lenen, dus dat hebben veel mensen gedaan, want als ze niet maximaal geleend hadden werden ze overboden door de mensen die het wel deden.
Dan ben je 10 jaar verder en is de rente ineens 4%. Ja dan betaal je ineens 4x zoveel en kom je in de problemen als je daar geen rekening mee gehouden hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

_Bailey_ schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:32:
[...]

Ik woon in de randstad. En veel van mn vrienden waren aanwezig bij de rellen in Scheveningen. In blauw overigens. Staat er eentje met een hond op dumpert zelfs ;)

Ze zwemmen in de overuren. Zelfs voor de Navo top. Hebben amper capaciteit om hun normale werkzaamheden te doen.

@DropjesLover je lijkt wel weer een hoop migranten nodig te hebben voor je plannen :P

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 03-06-2025 17:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

[...]
in de tussentijd is het inkomen wel flink gestegen ten opzichte van de hypotheek.
Men is gewoon in zijn bestedingspatroon gewend geraakt aan die lage lasten. De ruimte is er echt wel na 4 jaar loonstijgingen a 22,5% (dus ook relatief)
https://www.cbs.nl/nl-nl/...kt/ontwikkeling-cao-lonen
MikeyMan schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:34:
@DropjesLover je lijkt wel weer een hoop migranten nodig te hebben voor je plannen :P
Hebben ze iig werk nadat hun andere banen verdwijnen :P

Overigens heb je niet bijzonder veel meer ambtenaren nodig om de problemen echt aan te pakken. Enkel het terugdraaien van de 15 jaar Rutte-kaasschaaf.

[ Voor 21% gewijzigd door DropjesLover op 03-06-2025 17:42 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:13
[...]

Probeer je nu het frame te schetsen dat links tegen automatisering is of iets dergelijks? *knip*, reactie op geknipt deel. Links is hier al jaren niet aan de macht. De hele clusterfuck waar we nu in zitten kan je toeschrijven aan rechts.

[ Voor 14% gewijzigd door NMH op 03-06-2025 19:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:36
[...]

Of overdrachtsbelasting afschaffen en de winst belasten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

DropjesLover schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:33:
[...]

VVD en PVV willen wel strenger straffen, maar niet meer ambtenaren of meer geld naar politie. Dus wel hoge straffen maar geen hogere pakkans.

3x raden wat het meest effectief is, al helemaal bij mensen die niet echt uitblinken in vooruitkijken...

Als er iets is om Nederland beter te maken, dan is het wel meer ambtenaren.
Meer politie
Meer brandweer
Meer ambulances
Meer ambtenaren bij gemeentes om alle procedures en beoordelingen sneller te doen
Meer ambtenaren bij gemeenten voor schuldhulpverlening
Meer ambtenaren zodat kennis van constructies, bekeningen, technisch advies / beoordelingen intern gedaan kan worden in plaats van allemaal adviesbureau's (ex-ambtenaren)
Meer ambtenaren voor een Ministerie van IT (uitbreiding SSC-ICT) ter ondersteuning van alle andere ministeries en gemeenten (ipv Accenture's)
Meer ambtenaren bij gemeentes om alle procedures en beoordelingen sneller te doen. Wat dacht je gewoon van het simpelere maken? En de abmtenaren die bijna niks doen aanpakken? Ja ik heb bij een gemeente gewerkt ik weet precies hoe het hier gaat traag en stroperig bijna niemand die een beslissing durft te nemen. Teveel lagen
Meer ambtenaren zodat kennis van constructies, bekeningen, technisch advies / beoordelingen intern gedaan kan worden in plaats van allemaal adviesbureau's (ex-ambtenaren). Dan zal de overheid te portemonnee moeten gaan trekken om dit soort mensen aan te trekken.
Meer ambtenaren voor een Ministerie van IT (uitbreiding SSC-ICT) ter ondersteuning van alle andere ministeries en gemeenten (ipv Accenture's) Ze gaan steeds meer de cloud in die zijn minder nodig. En betaald vaak slecht in vergelijking met bedrijfsleven. En alles gaat stroperig en traag.

Nee er moeten niet meer ambtenaren bij wel minder bij de meeste beroepen. ambulance zijn geen ambtenaren en brandweer is vaak vrijwillig. Politie ja daar moet zeker wat bij. Maar dat zal ook anders moeten als een politie agent schiet is die maanden uit de roulatie.

[ Voor 3% gewijzigd door TheDudez op 03-06-2025 17:42 ]

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Joris748 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:40:
[...]

Leer eens een lesje economie. Je geld wordt minder waard omdat ze onder andere steeds geld bij printen en schaarste. Dan zou je op zijn minst de inflatie er af moeten halen van de winst. Want dan heb je pas werkelijk rendement.

Usenet handleidingen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:34:
[...]

Ik woon in de randstad. En veel van mn vrienden waren aanwezig bij de rellen in Scheveningen. In blauw overigens. Staat er eentje met een hond op dumpert zelfs ;)

Ze zwemmen in de overuren. Zelfs voor de Navo top. Hebben amper capaciteit om hun normale werkzaamheden te doen.
ik ken er 3 hier werkzaam bij het Amsterdamse korps.
Wat ik veelal van hen hoor is; leuk dat oppakken, ''maar een dag later of dezelfde dag staan ze weer buiten.''
Beetje draaideur idee.
Dus tsja, kun je de pakkans wel vergroten, maar als ze vervolgens weer doodleuk de draaideur ingaan ben je imho een beetje aan het dweilen met een kraan wagenwijd open.

Dus meer politie als een mogelijke oplossing; ik betwijfel het.

Daarom mijn eerdere vraag; welke Linkse (of centrum) partij zet in op écht serieuze strafmaten / Veiligheid als ik dat als kiezer van wezenlijk belang vindt?
Ik zag zonet al de SP voorbijkomen

[ Voor 10% gewijzigd door _Bailey_ op 03-06-2025 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

TheDudez schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:41:
[...]

Meer ambtenaren bij gemeentes om alle procedures en beoordelingen sneller te doen. Wat dacht je gewoon van het simpelere maken? En de abmtenaren die bijna niks doen aanpakken? Ja ik heb bij een gemeente gewerkt ik weet precies hoe het hier gaat traag en stroperig bijna niemand die een beslissing durft te nemen. Teveel lagen
Precies, die cultuur van dat niemand een beslissing durft te nemen moet veranderen.
Net zoals in bedrijven waar eilandjes/koninkrijkjes afgebroken moeten worden en gelijke behandeling belangrijk is, en gewoon eigenaarschap met beslissingsbevoegdheid voor in de plaats moet komen.

Simpeler klinkt makkelijk en populistisch, maar alle initiatieven om het simpeler te maken lopen overal ter wereld stuk. Regels als "voor elke nieuwe regel moeten er 2 verdwijnen" leiden enkel tot stagnatie omdat er nauwelijks iets ouds echt weg kan.

En het helemaal opnieuw, fris opbouwen gaat een nog grotere opgave worden dan een compleet nieuw belastingsstelsel (dat is immers maar een klein onderdeel van de overheid).
Meer ambtenaren zodat kennis van constructies, bekeningen, technisch advies / beoordelingen intern gedaan kan worden in plaats van allemaal adviesbureau's (ex-ambtenaren). Dan zal de overheid te portemonnee moeten gaan trekken om dit soort mensen aan te trekken.
Meer ambtenaren voor een Ministerie van IT (uitbreiding SSC-ICT) ter ondersteuning van alle andere ministeries en gemeenten (ipv Accenture's) Ze gaan steeds meer de cloud in die zijn minder nodig. En betaald vaak slecht in vergelijking met bedrijfsleven. En alles gaat stroperig en traag.
Betaalt de overheid zo slecht, of betalen de anderen zo exhorbitant goed?
Gewoon goed betalen zou ook weer de norm moeten zijn, niet het continu maximaal harken.
En leveren die anderen niet weer net vaak diensten aan... de overheid? ;)

Zie ook het terugdraaien van het aantal ZZP'ers in zorg/onderwijs. Als een blok niet meer die diensten afnemen, dan komen ze vanzelf wel in vaste dienst.

BThGvNeOA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
[...]

Hoe bepaal je de winst? Gewoon aankoopprijs en verkoopprijs naast elkaar? En al die verduurzaming die ik heb gedaan in de laatste 15 jaar? Ik heb nergens facturen van, alles zelf gedaan. Net zoals met het energielabel? "Jammer, we zien dat er 12cm PIR in je dak zit, maar je hebt geen factuur dus rekenen we met de waarde van 1978"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
TheDudez schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:48:
[...]

Leer eens een lesje economie. Je geld wordt minder waard omdat ze onder andere steeds geld bij printen en schaarste. Dan zou je op zijn minst de inflatie er af moeten halen van de winst. Want dan heb je pas werkelijk rendement.
Daar wordt ook geen rekening mee gehouden bij de erfbelasting of belasting van dividend. Maak het niet ingewikkelder dan een financiële transactie op enig moment.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

_Bailey_ schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:48:
[...]

Wat ik veelal van hen hoor is; leuk dat oppakken, ''maar een dag later of dezelfde dag staan ze weer buiten.''
Beetje draaideur idee.
Dus tsja, kun je de pakkans wel vergroten, maar als ze vervolgens weer doodleuk de draaideur ingaan ben je imho een beetje aan het dweilen met een kraan wagenwijd open.

Daarom mijn eerdere vraag; welke Linkse (of centrum) partij zet in op écht serieuze strafmaten / Veiligheid als ik dat als kiezer van wezenlijk belang vindt?
Dan zou ik het gesprek eens met ze aangaan waarom ze dan de volgende dag weer buiten staan.
Ik kan wel wat redenen aandragen:
- geen tijd voor een fatsoenlijk onderzoek
- geen capaciteit bij de recherche
- geen capaciteit bij het OM
- andere prioriteiten

De kans dat de strafmaat hierin het probleem is lijkt me dicht bij nul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:30
TheDudez schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:41:
[...]

Maar dat zal ook anders moeten als een politie agent schiet is die maanden uit de roulatie.
Bron? Dit lijkt me volstrekte kolder, of het moet direct al duidelijk zijn dat het gebruik van het vuurwapen niet gerechtvaardigd was. Anders blijft de agent gewoon in functie tijdens het onderzoek...

[ Voor 3% gewijzigd door eric.1 op 03-06-2025 17:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
[...]

Beetje draaideur idee.

Het is natuurlijk niet meer politie, maar ook meer capaciteit bij openbaar ministerie, rechtbanken en gevangeniswezen.

Prima dat ze na 1 of 2 dagen op straat komen staan, maar wel met een gepaste straf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

eric.1 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:53:
[...]

Bron? Dit lijkt me volstrekte kolder, of het moet direct al duidelijk zijn dat het gebruik van het vuurwapen niet gerechtvaardigd was. Anders blijft de agent gewoon in functie tijdens het onderzoek...
https://www.gld.nl/nieuws...agent-die-geschoten-heeft

Dat onderzoek naar het schietincident kan volgens Timmer één of twee maanden duren. Een agent wordt tijdens dat onderzoek niet geschorst. "Wel wordt aan de betrokkenen gevraagd niet onderling te overleggen, om elkaar niet te beïnvloeden." Oftewel hij kan vrij weinig.

Usenet handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:25
[...]

Gewoon weer 10% overdrachtsbelasting. Simpel en eenvoudig. En destijds functioneerde dat ook.

Doe dan 20% voor investeerders en tweede huizen en 0% voor starters.

Lekker simpel en geeft aardig wat geld inkomsten voor de staat. Die inkomsten verdwijnen nu naar de financiële sector omdat men toch maximaal leent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:30
Ook wel mooi:
De door het kabinet heringevoerde grenscontroles zorgen er niet voor dat de druk op organisaties die zich bezighouden met asiel sneller vermindert.

...

Maar grenscontroles zijn volgens de Rekenkamer überhaupt geen geschikt middel om de instroom van asielzoekers te verlagen. Zodra iemand asiel aanvraagt, bij grenscontroles, de IND of het COA, verblijft hij of zij "rechtmatig op Nederlands grondgebied in afwachting van de uitkomsten van de asielprocedure".
Ze hebben dus gewoon de check-in balie voor asielzoekers wat toegankelijker gemaakt :+
TheDudez schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:57:
[...]

https://www.gld.nl/nieuws...agent-die-geschoten-heeft

Dat onderzoek naar het schietincident kan volgens Timmer één of twee maanden duren. Een agent wordt tijdens dat onderzoek niet geschorst. "Wel wordt aan de betrokkenen gevraagd niet onderling te overleggen, om elkaar niet te beïnvloeden." Oftewel hij kan vrij weinig.
Dat gaat neem ik aan over overleggen omtrent dat specifieke incident....

[ Voor 28% gewijzigd door eric.1 op 03-06-2025 18:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Mensen in de Randstad hebben volgens mij meer last van raddraaiers/veelplegers/hangjeugd cq [mbr]*knip*[/] dan bijv een dorp als Schubbekutteveen.

In de Randstad leeft toch een beetje het idee dat raddraaiers/veelplegers/hangjeugd cq [mbr]*knip*[/] een vrijwel carte blanche hebben, zie Scheveningen en zie recentelijk in Amsterdam de vrouwenbillenmeppende [mbr]*knip*[/] .

[mbr]Dat soort terminologie hoeft niet.[/]
Nederland straft al zeer streng, daar hebben in het verleden diverse rechters, rechtsgeleerden etc iets over gezegd.

Verder vraag ik me toch af waar u het vandaan haalt dat links e.e.a. wil laten waaien?

Welke partijen zetten traditioneel in op emancipatie, welke zitten dichter tegen het feminisme aan?

Laat u niet het bos inleiden door politici die niet het beste met u, met ons, voor hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
dawg schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 18:03:
[...]

Nederland straft al zeer streng, daar hebben in het verleden diverse rechters, rechtsgeleerden etc iets over gezegd.

Verder vraag ik me toch af waar u het vandaan haalt dat links e.e.a. wil laten waaien?

Welke partijen zetten traditioneel in op emancipatie, welke zitten dichter tegen het feminisme aan?

Laat u niet het bos inleiden door politici die niet het beste met u, met ons, voor hebben.
Ik laat mij vooral het bos inleiden door een groep (welke volgens mij steeds groter word door oa Social Media, in luttele uren hebben ze zo een enorme grote groep raddraaiers bij elkaar georganiseerd) welke een totale minachting hebben voor alles en iedereen in Nederland.

Hoe en wie gaat dit stoppen? De praktijk laat zien dat dit probleem groter wordt en vooral niet kleiner/minder.
Wellicht meer capaciteit bij 't OM en politie.
Gok alleen dat dat geen of nauwelijks indruk maakt op eerdere genoemde groep mensen

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 03-06-2025 18:11 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:23
[...]

welke Linkse (of centrum) partij zet in op écht serieuze strafmaten / Veiligheid als ik dat als kiezer van wezenlijk belang vindt?
Als je veiligheid belangrijk vindt, dan kan je beter stemmen op een partij die aan preventie ipv bestrijding doet. Daarnaast straffen we niet soft ofzo, dat doen we redelijk gemiddeld.

Harde straffen is verder niet effectief in het verminderen van criminaliteit (voorbij een bepaalde grens). Echter zijn er wel hoge kosten verbonden aan hard straffen. Bijvoorbeeld de kosten voor de bewaring. Maar je hebt ook nevenschade, zoals het verlies van de baan van de gestrafde. Die dan vervolgens een veel grotere kans heeft om weer de fout in te gaan.

Hard straffen is dus heel duur én ineffectief. Je kan dat geld veel effectiever inzetten als je doel is het terugdringen van criminaliteit.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Laatst online: 22:14
De triestheid van de opmerking “ik was beleid” somt het hele kabinet aardig op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

_Bailey_ schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 18:09:
[...]

Ik laat mij vooral het bos inleiden door een groep (welke volgens mij steeds groter word door oa Social Media, in luttele uren hebben ze zo een enorme grote groep raddraaiers bij elkaar georganiseerd) welke een totale minachting hebben voor alles en iedereen in Nederland.

Hoe en wie gaat dit stoppen? De praktijk laat zien dat dit probleem groter wordt en vooral niet kleiner/minder.
Wellicht meer capaciteit bij 't OM en politie.
Gok alleen dat dat geen of nauwelijks indruk maakt op eerdere genoemde groep mensen
Wanneer je zoiets wilt oplossen, moet je (niet u persoonlijk) óók bereid zijn om wél te kijken naar sociologische verklaringen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-06 20:42
Er hebben je al meerdere mensen je gewezen op pakkans vs strafmaat. Heb je je er uberhaupt in verdiept voordat je je punt bent gaan herhalen? De kennis over dat onderwerp is er gewoon (en daar werd naar gehint). . En nee, ondanks de annekdote is de pakkans laag. En in sommige gevallen staan ze buiten... wegens gebrek aan verwerkingscapaciteit. Dat gaat welke strafmaat dan ook niet oplossen.

Er zijn ook andere benaderingen die werken. Maar ja, die worden weggezet als theedrinken. De volledige quote van Cohen (waar het 'theedrinken' vandaan kwam) was dat je per geval moet kijken wat het meest effectief is. In sommige gevallen is dat vastzetten, in sommige gevallen is dat juist in gesprek gaan met de ouders (het theedrinken). Maar ja, de makkelijke frame was snel gemaak natuurlijk.

Maar een snelle oplossen? Nee, die gaat er niet zijn.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:52
Joris748 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:53:
Prima dat ze na 1 of 2 dagen op straat komen staan, maar wel met een gepaste straf.
Maar wat is dan een gepaste straf voor die mensen? Met een nachtje zitten verwen je ze, geld hebben ze niet...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:33

DirtyBird

Praktiserend denker

Mensen in de Randstad hebben volgens mij meer last van raddraaiers/veelplegers/hangjeugd cq [mbr]*knip*[/] dan bijv een dorp als Schubbekutteveen.

In de Randstad leeft toch een beetje het idee dat raddraaiers/veelplegers/hangjeugd cq [mbr]*knip*[/] een vrijwel carte blanche hebben, zie Scheveningen en zie recentelijk in Amsterdam de vrouwenbillenmeppende [mbr]*knip*[/] .

[mbr]Dat soort terminologie hoeft niet.[/]
Ik weet niet wat er achter de *knip*s stond, maar in grote steden, waar diversiteit qua sociaal economische klasse, cultuur en afkomst doorgaans groter is wordt veelal linkser gestemd dan in dorpen waar je een kanon kunt afschieten.

Dat is volgens mij een aardig voorbeeld van wat xenofobie inhoudt: angst voor vreemdelingen. Daar waar mensen meer met elkaar in aanraking komen is er minder angst voor anderen/andersdenkenden.

Ik heb het hier niet alleen over mensen met een migratieachtergrond, maar diversiteit in de meest brede zin van het woord.

Het stoort me dan ook mateloos dat juist op plekken waar de diversiteit het kleinst is, een partij als de pvv zo populair is.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:52
Eigen schuld, dikke bult? Je weet al 5/10/15 jaar dat je rente gaat aflopen en in al die jaren had men dus (extra) af kunnen lossen. Ik kan daar echt geen medelijden mee hebben.

Mensen moeten eens wat meer aan de (financiële) toekomst denken. Dat hoeft niet de overheid voor ze te doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HvdBent
  • Laatst online: 15:18
Cheezborger schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:17:
[...]

Lijkt me vrij normaal.
Ik kijk liever naar het grote plaatje dan de eigen bankrekening eerlijk gezegd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:54
CornermanNL schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 18:14:
De triestheid van de opmerking “ik was beleid” somt het hele kabinet aardig op.
Vond de uitleg van de NOS ook wel treffend:
Nu Schoof het ontslag heeft aangeboden aan de koning, is het kabinet officieel demissionair. Dat houdt in dat ministers en staatssecretarissen vooral lopende zaken afhandelen. In een demissionaire periode komt een kabinet doorgaans niet met nieuw beleid.
Kortom, geen reden tot paniek: op dit vlak verandert er immers niet zoveel. :+

Het is "bagatelliseren", van "bagatel". A, a, e, twee keer l, één keer s.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:59

HollovVpo1nt

I like gadgets

[...]

Zullen we dan ook verbieden om een huis met verlies te verkopen? En wie draagt dat verlies?
En als ik 1ton in de renovatie van mij woning steek maar de WOZ stijgt maximaal 50k, wie dekt dat "verlies" bij verkoop?

Ik ben helemaal voor meer afkoeling op de woningmarkt, maar wat er nu allemaal rondzingt aan ideeën....
Pagina: 1 ... 41 ... 57 Laatste

Let op:
Hier gelden de volgende regels:
• Geen memes, dit is een discussie topic.
• Geen flames over of bashen op politieke voorkeur.
• De kwestie Israël/Palestina is hier offtopic.

Brondiscussie kan hier: [AWM] Betrouwbare Bronnen Discussietopic