Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Ik denk dat je hierin gelijk hebt, ik doe met enige regelmaat boodschappen in Duitsland als randstedeling, en regelmatig is denk ik eens per 2 maanden, soms meer vanwege familie en vrienden die in die regio wonen. Bij de supermarkten in Duitsland waar vaak ook een DM zit ziet het geel van de Nederlandse kentekens, de voertaal is ook Nederlands zo lijkt het, dat heeft echt niet te maken met de goedkopere peut maar dat de standaard prijzen in de supermarkten en de DM stukken goedkoper is dan in Nederland, de prijzen zijn standaard zo laag.Cobb schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 00:17:
@_JGC_ @XWB
Ik geloof eigenlijk helemaal niets van die 'kortings cultuur'. Dat is het narratief dat aan ons de consument wordt opgehangen.
Ik hoor eigenlijk niemand die blij is met de 3 voor 2. Of 1+1.
Het is van de zotte dat je 3 supermarkten af 'moet' om een eerlijke prijs te betalen .
De keuringsdienst van waarde heeft het trouwens uitgezocht, het zijn toch echt de ketens die aan de touwtjes trekken, zij willen vooral marktaandeel creeeren op deze manier. Ik denk dat als de DM hun formule naar Nederland brengen met de standaard lagere prijzen dat het een enorm succes word.
[ Voor 86% gewijzigd door NMH op 04-03-2025 18:05 ]
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
[ Voor 95% gewijzigd door NMH op 04-03-2025 18:05 ]
Dit is modern prijsbeleid; je vraagt er net zoveel voor wat een afnemer nog net bereid is te betalen. Het staat helemaal los van de kostprijs.
Het is als Nederlandse supermarkt dus niet mogelijk om bijvoorbeeld uit de Duitse distributieketen van The Coca Cola Company iets te kopen. Je moet bij de Nederlandse distributeur kopen en de veel hogere inkoopprijs betalen.
Dat de levensmiddelenfabrikanten hier al decennialang mee wegkomen past prima in het neoliberale beleid wat al jarenlang de hand boven het hoofd houdt van de multinationals. En dat gaat niet veranderen zolang mensen op partijen als de VVD blijven stemmen.
https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-84467660
Yesilgöz vindt het "heel serieus" maar wil eerst weten wat er nodig is.Yesilgöz: stoppen Amerikaanse hulp is 'heel serieus'
In het wekelijkse coalitieoverleg in Den Haag is de situatie rond Oekraïne ook besproken. VVD-leider Dilan Yesilgöz noemde na afloop het stoppen van de Amerikaanse hulp "heel serieus".
Ze staat ervoor open om extra steun naar Oekraïne te sturen, maar wil dan wel eerst meer details. "Juist in deze tijd moet je ook weten: wat is nodig?", zegt ze. "Dat gesprek moet nu nog plaatsvinden."
* Stukfruit kan zich hier redelijk boos over maken maar probeert dit maar een beetje onder het tapijt te schuiven... waar de effectiviteit van dit kabinet ook lijkt te liggen.
Dat zit wel Schnorr.
Pffff dit is echt van het niveau jeugdjournaal, ze praat alsof ze tegen een groep basisschoolscholieren praat. Thorbecke, Drees, Kok, Den Uyl, van Agt en Lubbers draaien zich om in het graf...Stukfruit schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:29:
Over de VVD gesproken:
[...]
Yesilgöz vindt het "heel serieus" maar wil eerst weten wat er nodig is.
* Stukfruit kan zich hier redelijk boos over maken maar probeert dit maar een beetje onder het tapijt te schuiven... waar de effectiviteit van dit kabinet ook lijkt te liggen.
Het probleem is vooral PVV/Wilders. Die heeft al 5 of 6 (ben de tel al kwijt) keer gedreigd om de stekker uit het kabinet te trekken. Dus men wacht vooral op Wilders tot dat hij eieren voor zijn geld kiest en zelf met een opmerking komt dat er iets gedaan moet worden.spijkerhoofd schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 12:26:
[...]
Pffff dit is echt van het niveau jeugdjournaal, ze praat alsof ze tegen een groep basisschoolscholieren praat. Thorbecke, Drees, Kok, Den Uyl, van Agt en Lubbers draaien zich om in het graf...
Pas wanneer PVV/Wilders een positieve intentie toont kan men gaan onderhandelen. Nu met de spreekwoordelijke vuist op tafel slaan zal vooral leiden tot een situatie waarbij Wilders munitie heeft.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Het probleem is ook dat we hier geen scenario voor hebben uitgewerkt. Achteraf en van de zijlijn is het een verschrikkelijk makkelijke opmerking, maar deze stap van onze belangrijkste "bondgenoot" hing al een tijdje in de lucht. Onze regering, de Navo had zich hier best op mogen voorbereiden.DevWouter schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 12:41:
[...]
Het probleem is vooral PVV/Wilders. Die heeft al 5 of 6 (ben de tel al kwijt) keer gedreigd om de stekker uit het kabinet te trekken. Dus men wacht vooral op Wilders tot dat hij eieren voor zijn geld kiest en zelf met een opmerking komt dat er iets gedaan moet worden.
Pas wanneer PVV/Wilders een positieve intentie toont kan men gaan onderhandelen. Nu met de spreekwoordelijke vuist op tafel slaan zal vooral leiden tot een situatie waarbij Wilders munitie heeft.
Mijn hoop is gevestig op Rutte in de NAVO, die schijnt nog wel eens een geitenpaadje te vinden. Verder zullen we eraan moeten wennen om in ieder geval verbaal in de houding te springen als Trump iets roept. Het is ver gekomen.
Wat wil jij dan? We moeten wat doen ... wat dan? Die miljarden zijn prachtig maar wat ga je er mee kopen? Zeker in het licht van USA zul je wapens moeten kopen in Europa zodat wij er ook van profiteren. We kunnen wel duikboten kopen maar in Oekraïne is dat een beetje een vreemde investering. Dus ja, je moet gaan uitzoeken wat wij als Europa willen doen, wat Oekraïne nu nodig heeft en daar een industrie omheen bouwen die niet alleen nu maar ook in de toekomst voor ons van belang is. Zomaar iets doen en als een kip zonder kop geld uitgeven heeft ook geen zin.Stukfruit schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:29:
Over de VVD gesproken:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door hamsteg op 04-03-2025 12:54 ]
... gecensureerd ...
Het stukje van de BBB vind ik persoonlijk wat pijnlijker;Stukfruit schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:29:
Over de VVD gesproken:
[...]
Op basis van wat roepen ze dit? Vrede als in...Rusland krijg van de VS de kans om over Oekraïne heen te walsen?BBB wil vooral afwachten hoe de situatie zich verder ontwikkelt. "We krijgen nu een kans op vrede. ...
Afwachten...ja...goed leiderschap wel weer.
Dat zou bereidheid vereisen van alle kabinetspartijen en die was er niet.DeKever schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 12:53:
[...]
Het probleem is ook dat we hier geen scenario voor hebben uitgewerkt. Achteraf en van de zijlijn is het een verschrikkelijk makkelijke opmerking, maar deze stap van onze belangrijkste "bondgenoot" hing al een tijdje in de lucht. Onze regering, de Navo had zich hier best op mogen voorbereiden.
Rutte werkt voor de NATO (dus alle NATO-landen inclusief USA), niet Nederland. Zijn doel zal vooral zijn om de NATO in leven te houden en bij elkaar. Een mini-NATO (een veelbesproken oplossing) is eerder een gevaar voor de NATO omdat hij daarmee het vermogen tot coördinatie verliest.Mijn hoop is gevestig op Rutte in de NAVO, die schijnt nog wel eens een geitenpaadje te vinden. Verder zullen we eraan moeten wennen om in ieder geval verbaal in de houding te springen als Trump iets roept. Het is ver gekomen.
Nee, van Rutte verwacht ik eigenlijk niet veel. Hij heeft een te complex opdracht met Trump aan boord houden dat hij Nederland hier kan helpen.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Dat weet ik niet omdat ik geen inzicht heb in wat er al klaar staat of waar aan begonnen is, maar de manier van communiceren is tranentrekkend.hamsteg schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 12:53:
[...]
Wat wil jij dan? We moeten wat doen ... wat dan? Die miljarden zijn prachtig maar wat ga je er mee kopen?
VVD blijft bovendien toch de club van laissez-faire. Als ze zoiets zegt dan ben ik geneigd het te geloven.
Als de uitspraak van Yesilgöz overeenkomt met de praktijk dan staan ze hier juist op het punt om als een kip zonder kop geld uit te geven omdat ze blijkbaar niet hebben geleerd van de afgelopen jaren en nu plotseling aan de slag gaan, of zie ik dat zo verkeerd?Zeker in het licht van USA zul je wapens moeten kopen in Europa zodat wij er ook van profiteren. We kunnen wel duikboten kopen maar in Oekraïne is dat een beetje een vreemde investering. Dus ja, je moet gaan uitzoeken wat wij als Europa willen doen, wat Oekraïne nu nodig heeft en daar een industrie omheen bouwen die niet alleen nu maar ook in de toekomst voor ons van belang is. Zomaar iets doen en als een kip zonder kop geld uitgeven heeft ook geen zin.
Lees de reactie nog maar eens. Zij en (inderdaad) de BBB reageren alsof ze sinds vanochtend weten dat er een oorlog gaande is, waarbij de BBB zelfs volledig MAGA lijkt te gaan in genoemde quote en het laatste interview met reclameman Henk Vermeer. De uitspraken lijken op het eerste gezicht redelijk, maar zijn het niet.
Vermeer:
Waar twee kijven hebben er twee schuld.
Dat zit wel Schnorr.
Ben het hier mee eens.hamsteg schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 12:53:
[...]
Wat wil jij dan? We moeten wat doen ... wat dan? Die miljarden zijn prachtig maar wat ga je er mee kopen? Zeker in het licht van USA zul je wapens moeten kopen in Europa zodat wij er ook van profiteren. We kunnen wel duikboten kopen maar in Oekraïne is dat een beetje een vreemde investering. Dus ja, je moet gaan uitzoeken wat wij als Europa willen doen, wat Oekraïne nu nodig heeft en daar een industrie omheen bouwen die niet alleen nu maar ook in de toekomst voor ons van belang is. Zomaar iets doen en als een kip zonder kop geld uitgeven heeft ook geen zin.
Sinds afgelopen vrijdag is pas echt duidelijk dat we de VS niet meer als bondgenoot kunnen zien, en we zeker onze defensie bij voorkeur niet meer kunnen opbouwen met Amerikaans materieel.
Naast dat er uiteraard een aantal zaken snel geregeld moeten worden vraagt deze gewijzigde omstandigheid voor de middellange en langere termijn eerst om uitgebreide studies. Maar Von der Leyen roept nu al dat er 800 miljard op tafel moet komen. Waar is dat bedrag op gebaseerd? Waar gaan we het aan besteden? Hebben we überhaupt de mensen en de industrie om zoveel geld te 'verwerken'?
Heb het idee dat een aantal personen en instanties heel rap naar de 'never waste a good crisis' modus zijn overgeschakeld. Prima, en ook logisch. Maar het gaat hier om onvoorstelbaar veel geld en verregaande wijzigingen. Het lijkt me dus prima dat er gekeken wordt naar wat er daadwerkelijk nodig is.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
We zaten wat dat betreft in een Catch-22.DeKever schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 12:53:
[...]
Het probleem is ook dat we hier geen scenario voor hebben uitgewerkt. Achteraf en van de zijlijn is het een verschrikkelijk makkelijke opmerking, maar deze stap van onze belangrijkste "bondgenoot" hing al een tijdje in de lucht. Onze regering, de Navo had zich hier best op mogen voorbereiden.
Als we vanaf het moment van de herverkiezing van Trump direct hadden gehandeld (ons losmaken van de VS) was elke samenwerking sowieso geklapt. Maar dan hadden wij de Zwarte Piet gekregen. Denk niet dat dat een realistisch scenario was. Sowieso was de tijd van dat moment tot nu (4 maanden) veel te kort om nog niets wezenlijks kunnen doen.
Vermoed ook dat bijna niemand er rekening mee hield dat Trump het zo bont zou maken als hij nu heeft gedaan. Dit gaat de industrie in de VS immers ook heel veel geld kosten. Europa wordt nu door Trump immers gedwongen een eigen defensie industrie op te zetten, terwijl we ook vol in zullen gaan zetten op Europese alternatieven voor allerhande online- en entertainment diensten die we nu nog hoofdzakelijk van de VS betrekken. Deze eventuele alternatieven zullen ook voor consumenten en bedrijven in andere delen van de wereld wellicht aantrekkijker (want veiliger en betrouwbaarder) zijn dan dat van de Amerikanen.
Een aantal vriendjes van Trump zullen hier niet blij mee zijn.
Vermeer & BBB beginnen zo langzamerhand net zo gevaarlijk te worden als PVV. Niet enkel op dit terrein, de tekenen zijn er al langer.Stukfruit schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:04:
[...]
Dat weet ik niet omdat ik geen inzicht heb in wat er al klaar staat of waar aan begonnen is, maar de manier van communiceren is tranentrekkend.
VVD blijft bovendien toch de club van laissez-faire. Als ze zoiets zegt dan ben ik geneigd het te geloven.
[...]
Als de uitspraak van Yesilgöz overeen komt met de praktijk dan staan ze hier juist op het punt om als een kip zonder kop geld uit te geven omdat ze blijkbaar niet hebben geleerd van de afgelopen jaren en nu plotseling aan de slag gaan, of zie ik dat zo verkeerd?
Lees de reactie nog maar eens. Zij en (inderdaad) de BBB reageren alsof ze sinds vanochtend weten dat er een oorlog gaande is, waarbij de BBB zelfs volledig MAGA lijkt te gaan in genoemde quote en het laatste interview met reclameman Henk Vermeer. De uitspraken lijken op het eerste gezicht redelijk, maar zijn het niet.
Vermeer:
[...]
Ik blijf het zeggen. De realiteit is veranderd, de VVD moet daar conclusies uit trekken wil het geloofwaardig blijven. Al was het maar omdat we de rem waar PVVBBB continu op trapt niet meer kunnen veroorloven.
Wat dat betreft ben ik blij dat Timmermans geen steun zal verlenen als niet de gehele coalitie nu doet wat nodig, noodzakelijk is.
Mwa. De Unie heeft in augustus 2024 een taskforce opgericht ter voorbereiding op Trump. Ik denk dat men er wel degelijk rekening mee hield. Natuurlijk, hoe precies was lastig te voorspellen maar dat de realiteit drastisch zou veranderen bij winst van Trump zagen we wel aankomen.alexbl69 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:16:
[...]
We zaten wat dat betreft in een Catch-22.
Als we vanaf het moment van de herverkiezing van Trump direct hadden gehandeld (ons losmaken van de VS) was elke samenwerking sowieso geklapt. Maar dan hadden wij de Zwarte Piet gekregen. Denk niet dat dat een realistisch scenario was. Sowieso was de tijd van dat moment tot nu (4 maanden) veel te kort om nog niets wezenlijks kunnen doen.
Vermoed ook dat bijna niemand er rekening mee hield dat Trump het zo bont zou maken als hij nu heeft gedaan. Dit gaat de industrie in de VS immers ook heel veel geld kosten. Europa wordt nu door Trump immers gedwongen een eigen defensie industrie op te zetten, terwijl we ook vol in zullen gaan zetten op Europese alternatieven voor allerhande online- en entertainment diensten die we nu nog hoofdzakelijk van de VS betrekken. Deze eventuele alternatieven zullen ook voor consumenten en bedrijven in andere delen van de wereld wellicht aantrekkijker (want veiliger en betrouwbaarder) zijn dan dat van de Amerikanen.
De Unie is op haar best tijdens crisis.
BNR krijgt sowieso een steeds bruiner randje. Ze zijn sinds deze week begonnen met het normaliseren van Baudet.Piggen schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 23:31:
[...]
... daarom moet ik ook minder naar BNR luisteren
De man die met zijn clubs nog steeds zomerkampen organiseert waar alleen fitte jongeren aan mee mogen doen die onderwijs krijgen in, ik citeer:
Ergens vanaf 2 minuten in de eigen promotievideo van eind vorig jaar kun je het zelf horen."...and I want to trace some of the geniality of LGBT ideology, because in fact, although we may think this is all very new... in fact, the ideology is well over a hundred years old. It doesn't correspond to any logic or reality. It's literally, a kind of crazyness.
Fun fact: dat LGBT een ideologie zou zijn is een extreemrechts kader en het feit (...) dat meneer verschillende keren iets als feit aanduidt maakt het geen feit, maar wel beïnvloeding bij jongeren.
Dát wordt nu door BNR met een lekker luchtige podcast de markt opgeslingerd.
Dat zit wel Schnorr.
Voorbereiden is wat anders dan handelen. Een alternatief ontwikkelen zodat je snel kan opereren voor het geval dat de VS raar gaat doen.alexbl69 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:16:
[...]
We zaten wat dat betreft in een Catch-22.
Verder wel eens dat eurobonds nu niet ineens per se geoorloofd zijn. Laat ieder land zelf bijdragen naar omvang. Defensie is niet een excuus voor herverdeling. Een veiligheidscrisis kan wel extra tekorten acceptabel maken.
En als je dan de reacties onder BNR berichten op X ziet dan moet de gemiddelde reageerder op die berichten donkerzwart zijn. Volgens die mensen is het allemaal extreemlinkse propaganda wat BNR plaatst.....Stukfruit schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 21:36:
[...]
BNR krijgt sowieso een steeds bruiner randje.
Wat vooral ook opvalt is hoeveel tijd ze hebben om overal de hele dag door te posten.Frame164 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 23:01:
[...]
En als je dan de reacties onder BNR berichten op X ziet dan moet de gemiddelde reageerder op die berichten donkerzwart zijn. Volgens die mensen is het allemaal extreemlinkse propaganda wat BNR plaatst.....
Dat zit wel Schnorr.
Wie zegt dat er niets gebeurd is achter de schermen sinds november? Het is voor een enkel land als Canada of Mexico (en al helemaal China) een heel stuk makkelijker om genoeg neuzen dezelfde kant op te krijgen dan voor een unie met een pluriformiteit van heb ik jou daar.DeKever schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 21:44:
[...]
Voorbereiden is wat anders dan handelen. Een alternatief ontwikkelen zodat je snel kan opereren voor het geval dat de VS raar gaat doen.
Verder wel eens dat eurobonds nu niet ineens per se geoorloofd zijn. Laat ieder land zelf bijdragen naar omvang. Defensie is niet een excuus voor herverdeling. Een veiligheidscrisis kan wel extra tekorten acceptabel maken.
En dat de jaren ervoor niks gebeurd is mag prima op het conto van de regeringen van de lidstaten. Iedereen heeft af zitten wachten want de VS levert toch wel. Voeg daar het nu pas indalende besef dat "je niet aan de regels houden" ook een optie is in "het westen" (opmerkelijk laat, want Kaczyński en Orbán zaten gewoon aan tafel). Het is wennen dat lief doen niet werkt bij autocraten. Heel erg wennen. Dan komt een storm als die van Trump en Vance hard binnen.
Ondertussen ben ik vooral heel erg benieuwd wat ik morgenochtend te lezen krijg over de speech van later vannacht. Toch een deal? Weet Zelensky dat al?
En dan is er nog het wel/niet in de NATO blijven verhaal natuurlijk. Er is een wet aangenomen dat een president niet zonder goedkeuring van Congress uit de NATO mag stappen, maar of Trump en de zijnen daar boodschap aan hebben is nog maar de vraag. Toch denk ik dat het nu nog niet zo ver zal komen, dreigen is een hefboom die met een uitstap ineens verdwijnt.
Het is niet dat ik BNR zonodig hoef te verdedigen, maar ¨Baudet normaliseren¨ en ¨bruin randje¨ vind ik ook overdreven. Ik vind het ook een engerd, maar het feit dat hij wordt geinterviewd maakt het geen normalisatie imho. Kerel is sowieso zowat uitgerangeerd. Ik heb de uitzending niet gezien, maar als ik de comments scan is hij best aangepakt door Genee.Stukfruit schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 21:36:
[...]
BNR krijgt sowieso een steeds bruiner randje. Ze zijn sinds deze week begonnen met het normaliseren van Baudet.
De man die met zijn clubs nog steeds zomerkampen organiseert waar alleen fitte jongeren aan mee mogen doen die onderwijs krijgen in, ik citeer:
[...]
Ergens vanaf 2 minuten in de eigen promotievideo van eind vorig jaar kun je het zelf horen.
Fun fact: dat LGBT een ideologie zou zijn is een extreemrechts kader en het feit (...) dat meneer verschillende keren iets als feit aanduidt maakt het geen feit, maar wel beïnvloeding bij jongeren.
Doe dat eerst even
Genee pakt hem aan en gaat tegelijkertijd net zo vrolijk met hem mee.
Dat zit wel Schnorr.
De enige juiste reactie zou zijn: "Wat voor een idioot ben jij en ik heb geen zin om verder met jou in gesprek te gaan", maar ja, dan is het interview voorbij.Stukfruit schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 00:26:
[...]
Doe dat eerst even
Beetje kort door de bocht imho om BNR als omroep hierop af te serveren.Stukfruit schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 21:36:
[...]
BNR krijgt sowieso een steeds bruiner randje. Ze zijn sinds deze week begonnen met het normaliseren van Baudet.
[...]
Ergens vanaf 2 minuten in de eigen promotievideo van eind vorig jaar kun je het zelf horen.
Wat moeten we dan met Radio 1 waar de afgelopen jaren toch ook niet altijd de meest frisse figuren bij met name BNR/Vara hun mening mochten verkondigen? Dan branden we toch ook niet de hele zender af als gevolg van een paar rotte appels?
Het is inherent aan een brede nieuwszender dat er ook nieuws en figuren in het nieuws voorbij komen waar niet iedereen even vrolijk van wordt. But... don't shoot the messenger.
Omdat je Baudet gewoon niet zo’n podium moet geven. Het begint al met de inleiding: “meest verguisde man van het Binnenhof” en zeggen dat dat er velen kunnen zijn. Dat is normaliseren.alexbl69 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 06:37:
[...]
Beetje kort door de bocht imho om BNR als omroep hierop af te serveren.
Wat moeten we dan met Radio 1 waar de afgelopen jaren toch ook niet altijd de meest frisse figuren bij met name BNR/Vara hun mening mochten verkondigen? Dan branden we toch ook niet de hele zender af als gevolg van een paar rotte appels?
Het is inherent aan een brede nieuwszender dat er ook nieuws en figuren in het nieuws voorbij komen waar niet iedereen even vrolijk van wordt. But... don't shoot the messenger.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Zoals bij Johan Derksen dus..... was ff bang dat je het over een andere Genee had 😜Stukfruit schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 00:26:
[...]
Doe dat eerst even
Het is de bekende vraag of je iedereen een platform moet geven, of dat je als maatschappij een firewall opzet en dit soort meningen het zuurstof ontneemt. Gezien de huidige chaos in de wereld vraag ik me af of we in NL nog meer behoefte hebben aan dit soort meningen op tv en radio.Joris748 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 06:44:
[...]
Omdat je Baudet gewoon niet zo’n podium moet geven. Het begint al met de inleiding: “meest verguisde man van het Binnenhof” en zeggen dat dat er velen kunnen zijn. Dat is normaliseren.
"Better ask questions before you shoot"
Zo zijn wel meer bedrijven ingericht. Ieder land heeft zijn eigen profit&loss verantwoordelijkheid dus dan zou het niet netjes zijn als bijvoorbeeld Coco-Cola Nederland de reclamecampagnes organiseert en betaalt, en dat de cola dan via hun zusterbedrijf in Duitsland geleverd wordt. En als de markt een hogere prijs wil betalen vraag je die hogere prijs. Ik denk dat er geen bedrijf is die dat niet doet.marktweakt schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 09:35:
Het is als Nederlandse supermarkt dus niet mogelijk om bijvoorbeeld uit de Duitse distributieketen van The Coca Cola Company iets te kopen. Je moet bij de Nederlandse distributeur kopen en de veel hogere inkoopprijs betalen.
Precies. En voordat mensen dan gaan klagen over censuur: iedereen kan nog steeds zijn eigen nieuwskanaal of website beginnen om dingen te publiceren die anderen niet publiceren. Als er genoeg belangrstelling voor is is dat vanzelf levensvatbaar. Laat de "grote" media zich bezighouden met de veel belangrijkere hoofdlijnen.Chocovla schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 08:59:
[...]
Het is de bekende vraag of je iedereen een platform moet geven, of dat je als maatschappij een firewall opzet en dit soort mening het zuurstof ontneemt. Gezien de huidige chaos on de wereld vraag ik me af of we in NL nog meer behoefte hebben aan dit soort meningen op tv en radio.
Europa is één markt, dus iedereen zou vrij moeten zijn wat en waar te kopen wat hij of zij wil.Frame164 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:22:
Zo zijn wel meer bedrijven ingericht. Ieder land heeft zijn eigen profit&loss verantwoordelijkheid dus dan zou het niet netjes zijn als bijvoorbeeld Coco-Cola Nederland de reclamecampagnes organiseert en betaalt, en dat de cola dan via hun zusterbedrijf in Duitsland geleverd wordt. En als de markt een hogere prijs wil betalen vraag je die hogere prijs. Ik denk dat er geen bedrijf is die dat niet doet.
Exact, en dat de overheid dat faciliteert is nou juist de reden dat we in Nederland veel meer betalen voor producten dan in de landen om ons heen.Frame164 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:22:
[...]
Zo zijn wel meer bedrijven ingericht. Ieder land heeft zijn eigen profit&loss verantwoordelijkheid dus dan zou het niet netjes zijn als bijvoorbeeld Coco-Cola Nederland de reclamecampagnes organiseert en betaalt, en dat de cola dan via hun zusterbedrijf in Duitsland geleverd wordt. En als de markt een hogere prijs wil betalen vraag je die hogere prijs. Ik denk dat er geen bedrijf is die dat niet doet.
Het gaat inderdaad niet alleen om boodschappen maar ook bijvoorbeeld ontstaan zo de medicijntekorten in Nederland.
We worden genaaid door de multinationals en de overheid maakt dat onder leiding van de VVD allemaal mogelijk.
Ze mogen het wel in Duitsland inkopen, maar mogen het hier niet verkopenDennis schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:28:
[...]
Europa is één markt, dus iedereen zou vrij moeten zijn wat en waar te kopen wat hij of zij wil.
Daarom lobbyen supermarkten nu voor 'internationale' etiketten, om dit in de toekomst wel mogelijk te maken.
Dit heeft echt helemaal niets met facilitering door de overheid te maken. En nog minder met de VVD.marktweakt schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:32:
[...]
Exact, en dat de overheid dat faciliteert is nou juist de reden dat we in Nederland veel meer betalen voor producten dan in de landen om ons heen.
Het gaat inderdaad niet alleen om boodschappen maar ook bijvoorbeeld ontstaan zo de medicijntekorten in Nederland.
We worden genaaid door de multinationals en de overheid maakt dat onder leiding van de VVD allemaal mogelijk.
Misschien heeft de lobby van de voedingsmiddelenindustrie hier ook een vinger in de pap (pun intended)? Vaak zijn het wel de rechts-conservatieve partijen die vatbaar zijn voor deze lobby.alexbl69 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:51:
[...]
Dit heeft echt helemaal niets met facilitering door de overheid te maken. En nog minder met de VVD.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Het verschil met Radio 1 is dat BNR propvol met o.a. de audiovariant van "comtent" zit. Soms zitten er wel interessante zaken bij hoor, maar je bent vooral te horen als je geld oplevert.alexbl69 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 06:37:
[...]
Beetje kort door de bocht imho om BNR als omroep hierop af te serveren.
Overigens zitten (of zaten) er absoluut wel wat oude vakrotten die hun werk goed verstaan, maar die verlaten de zender helaas langzaam aan. Ik ben nog niet zover dat ik het een Nederlandse Fox ga noemen omdat het moeilijk is om daar overheen te walsen qua desinformatie
Het neemt ook niet weg dat het soms lekkere popcorn is om te consumeren. Maar gelijk aan Radio 1 met hun financiering vanuit de overheid en STER-blokjes die in totaal niet meer dan 10% en dagelijks niet meer dan 15% van de totale zendtijd met reclame mogen vullen? Lol, grappenmaker.
Nee, zeker niet kort door de bocht. Als ik bovenstaande nu nog eens teruglees ben ik van mening dat ik eigenlijk niet streng genoeg ben. Er is weinig mis met commercie op zich, maar zodra zaken worden weggelaten om in een groot grijs vlak te doen alsof het objectief is dan krijg ik er een beetje de kriebels van.
Dat zit wel Schnorr.
Ben het met je eens hoor. Het glijdt rap af daar. Zelfbevlekking door oninteressante CEO's van nog oninteressantere bedrijven, en een op zich goed ochtendprogramma waarbij de inhoud echter steeds meer ondersneeuwt ten faveure van een presentator die werkelijk niemand een zin af laat maken, en in plaats daarvan liever naar zijn eigen stemgeluid luistert.Stukfruit schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:04:
[...]
Het verschil met Radio 1 is dat BNR propvol met o.a. de audiovariant van "comtent" zit. Soms zitten er wel interessante zaken bij hoor, maar je bent vooral te horen als je geld oplevert.
Overigens zitten (of zaten) er absoluut wel wat oude vakrotten die hun werk goed verstaan, maar die verlaten de zender helaas langzaam aan. Ik ben nog niet zover dat ik het een Nederlandse Fox ga noemen omdat het moeilijk is om daar overheen te walsen qua desinformatiemaar ze hebben wel een kaart getrokken uit hetzelfde boek qua motivatie en die ligt helaas niet altijd bij objectieve verslaggeving dankzij het fenomeen dat "niet in de hand bijten die je voedt" heet.
Het neemt ook niet weg dat het soms lekkere popcorn is om te consumeren. Maar gelijk aan Radio 1 met hun financiering vanuit de overheid en STER-blokjes die in totaal niet meer dan 10% en dagelijks niet meer dan 15% van de totale zendtijd met reclame mogen vullen? Lol, grappenmaker.
Nee, zeker niet kort door de bocht. Als ik bovenstaande nu nog eens teruglees ben ik van mening dat ik eigenlijk niet streng genoeg ben. Er is weinig mis met commercie op zich, maar zodra zaken worden weggelaten om in een groot grijs vlak te doen alsof het objectief is dan krijg ik er een beetje de kriebels van.
Maar het ging in deze om het feit dat BNR een bruin randje wordt aangemeten omdat ze aandacht besteden aan iemand die (helaas) nog steeds een Tweede Kamerlid is. En dat vind ik niet terecht. Het is logisch dat ze aandacht besteden aan Tweede Kamerleden, van welke pluimage dan ook. Dat betekent niet automatisch dat een nieuwszender tevens het gedachtengoed van een geïnterviewde politicus deelt of onderschrijft.
Het grote probleem is natuurlijk dat, hoewel Baudet gekozen onderdeel is van ons democratische systeem, hij er tegelijk ook voor wil zorgdragen dat datzelfde democratische systeem wordt afgebroken. Het idee dat hem dat een Kamerlid maakt als ieder ander, is wat mij betreft een valse equivalent.alexbl69 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:34:
Maar het ging in deze om het feit dat BNR een bruin randje wordt aangemeten omdat ze aandacht besteden aan iemand die (helaas) nog steeds een Tweede Kamerlid is. En dat vind ik niet terecht. Het is logisch dat ze aandacht besteden aan Tweede Kamerleden, van welke pluimage dan ook. Dat betekent niet automatisch dat een nieuwszender tevens het gedachtengoed van een geïnterviewde politicus deelt of onderschrijft.
Bovendien wil hij geen openheid van zaken geven voor wat betreft zijn financiën. Gezien hetgeen we inmiddels weten over de heimelijke financiering en buitenlandse inmenging in de Nederlandse politiek denk ik dat we er ook vanuit moeten gaan dat hij andere broodheren heeft. Dat alleen al zou hem moeten diskwalificeren van het normale discours.
Er zijn genoeg redenen voor de normale media om hem - moet goede onderbouwing - te mijden.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Maar je laat hier iets belangrijks achterwege (geen idee of je het hebt beluisterd of niet, dus geen oordeel daarover) wat wel in het interview wordt gemeld: er is tot nu toe een "brandmauer" geweest. BNR springt hier vanuit het niets op de bres, dus zo logisch is het niet dat ze aandacht besteden aan iemand die tot nu toe "overal" (in de media die zich niet bezighouden met schimmige zaken, zullen we maar zeggen) wordt afgebeld.alexbl69 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:34:
[...]
Dat is wat ik veroordeel. Of je dat bruin wil noemen of niet? Tja, een paar jaar geleden zou ik dat niet zo snel hebben gedaan. Helaas leven we nu in een wereld waarin duidelijk is dat het iedere keer de voorloper is van een verschuivend overtonvenster richting de inhoud die bruin aanhangt.
Vandaar de benoeming als een randje, waarmee ik het nog enigszins subtiel probeer te houden en de hoop uitspreek dat het geel niet verder gaat verkleuren.
Dat zit wel Schnorr.
Nou, ik ben het er niet mee eens. Ik luister niet veel naar BNR, maar volg wel dagelijks specifiek één podcast; Boekestijn & de Wijk. Die zijn centrumrechts, en volgen geen radicaal-rechtse talking points. Ik volg ze ook juist omdat ik wil weten hoe centrumrechts erover denkt. De Wijk is wel als de dood voor het n-woord, dat is op dit forum algemeen bekend. Nou zou dit een grote uitzondering kunnen zijn, wie weet. Ook de BNR podcast Make Europe Great Again (die ik enkele keren heb beluisterd) heb ik niet op radicaal-rechtse talking points kunnen betrappen.alexbl69 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:34:
[...]
Ben het met je eens hoor. Het glijdt rap af daar.
Ik ben van mening dat je ON wel prima kunt generaliseren als zodanig. PowNed idem, al was hun serie over extreemrechts informatief, normaliseert dat ook de boel.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Het gaat nog verder dan heimelijke financiering: hij is er gewoon open over dat hij het onzin vindt om zich aan de afspraken te houden over inkomsten en bijverdiensten. En heeft die regels (waar je toch mee akkoord gaat als je kamerlid wordt) meerdere keren overtreden.Helixes schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:54:
[...]
Bovendien wil hij geen openheid van zaken geven voor wat betreft zijn financiën. Gezien hetgeen we inmiddels weten over de heimelijke financiering en buitenlandse inmenging in de Nederlandse politiek denk ik dat we er ook vanuit moeten gaan dat hij andere broodheren heeft. Dat alleen al zou hem moeten diskwalificeren van het normale discours.
Dat klopt. Maar tegelijkertijd ben je niet verplicht om iets aan iemand te verkopen als je dat niet wilt.Dennis schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:28:
[...]
Europa is één markt, dus iedereen zou vrij moeten zijn wat en waar te kopen wat hij of zij wil.
ALs je echt 1 Europa wilt zijn moet je nog heel veel belemmeringen schrappen en zou er, in het voorbeeld van de cola, een Coca-Cola EU moeten komen en niet meer Coca-Cola NL, Coca-Cola FR, Coca-Cola DE etc.
Dat kan op zich een hoop voordelen opleveren maar voor een klein land als Nederland zitten daar ook risico's aan. De kans is immers best wel groot dat grote bedrijven hun EU hoofdkantoor in een groot land neerzetten. Uiteindelijk gaan we daar wel naartoe denk ik maar dan zijn we wel een generatie verder. De huidige bevolking is daar nog niet klaar voor. Plus dat er nog teveel landspecifieke regels zijn.
En als supermarkten dan zelf moeten gaan relabelen is het kostenvoordeel ook weg. En het is ook nog maar de vraag of supermakten alle kostenvoordelen wel netjes doorberekenen in de winkelprijs. ALs een Nederlandse consument sowieso al meer wil betalen, dan ga je toch niet veel minder vragen?alexbl69 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:50:
[...]
Ze mogen het wel in Duitsland inkopen, maar mogen het hier niet verkopen. Reden: er moet een Nederlandstalig etiket op zitten. En dat gaat Coca Cola Duitsland er niet voor je op doen.
https://debatdirect.tweed...-oekraine-16-00/onderwerp
En de vraag met een redelijke vast antwoord: Zou er een volksvertegenwoordiger aanwezig zijn van de grootste partij in Nederland?dawg schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:50:
Voor de liefhebbers, zometeen om 16:00u begint een debat over militaire steun aan Oekraïne.
https://debatdirect.tweed...-oekraine-16-00/onderwerp
Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om te kijken, maar dit is enkel een rondetafelgesprek, geen debat (heb me vergist).Napo schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:01:
[...]
En de vraag met een redelijke vast antwoord: Zou er een volksvertegenwoordiger aanwezig zijn van de grootste partij in Nederland?
Debat over de oorlog in Europa en de top van morgen begint straks rond 18:30. Ik verwacht dat Wilders daar sowieso bij aanwezig zal zijn.
https://debatdirect.tweed...aart-2025-18-30/onderwerp
Ik verwacht dat er meerdere zullen zijn die de belangen van VS/RU gaan behartigendawg schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 17:23:
[...]
Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om te kijken, maar dit is enkel een rondetafelgesprek, geen debat (heb me vergist).
Debat over de oorlog in Europa en de top van morgen begint straks rond 18:30. Ik verwacht dat Wilders daar sowieso bij aanwezig zal zijn.
https://debatdirect.tweed...aart-2025-18-30/onderwerp
Ik zat na te denken waarom BBB nu ook anti abortus is. Kinderhandjes voor het binnenhalen van de oogst?
Dan hebben we ook minder immigranten nodig.
BBB is een conservatief-populistische partij. Ze denken dat ze hiermee stemmen kunnen winnen.emeralda schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 18:39:
https://www.bnnvara.nl/jo...verder-op-losse-schroeven
Ik zat na te denken waarom BBB nu ook anti abortus is. Kinderhandjes voor het binnenhalen van de oogst?
Heeft niets met landbouw te maken.
Omdat de overlap tussen, radicaal rechts/boer/christelijk, verdacht groot is.emeralda schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 18:39:
En goedkoper. Een boer hoeft z'n eigen kinderen geen salaris te geven. Ik neem aan dat anderen hun kinderen dit werk niet laten doen.emeralda schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 18:39:
[ Voor 6% gewijzigd door Frame164 op 05-03-2025 19:32 ]
[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek
Dit gaat vooral over hoe een Nederlandse politicus omgaat met deze crisissituatie en hoort dus (ook) hier.
Typisch Omtzigt eerst goed uitzoeken want wel veel centjes. Het gebruikelijke centrumrechtse gelul wat men doet wanneer men er eigenlijk niet echt achter staat. Wat weer neer komt op vertragen tot je erbij in slaap valt

Vergelijk het met deze van Kallas:
:strip_exif()/f/image/7QGtgN2FkbyKJf4evkJXRVJV.jpg?f=fotoalbum_large)
Nederland houdt zichzelf in de houdgreep van Wilders, en verliest daardoor invloed.
Victoria Koblenko zit hier trouwens in pak met stropdas, een sterk (ook deels feministisch (uitstekend geïntegreerd ook)) statement tegen het gezeur over Zelenskyy die dat niet deed in Witte Huis. In de reacties zijn ze te dom om de referentie te begrijpen

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Daarin zit de tegenstrijdigheid die ziet in veel populistische extreme/radicale partijen in Europa, het nationalistische aspect blijkt veelal zwak ten opzichte van internationale dominantie van grootmachten. Die tegenstrijdigheid zie je ook ten opzichte van de EU. Men zet zich af tegen een instituut dat gebaseerd op samenwerking, democratie en rechtstaat tegenover landen die hun macht unilateraal uitoefenen.
Als je discussies zou houden op dat niveau, dan zou je snel gaten prikken in het hele buitenland beleid van de PVV. Maar de PVV hoeft zich geen zorgen te maken, want die discussie hebben al heel lang niet meer op dat niveau. D.w.z., men spreekt er wel over, maar de principes die partijen aanhouden hebben geen consequenties.
Vandaar dat je ook dit kabinet hebt met dit soort discussies, het wordt een soort schimmelspel omdat nooit echt duidelijk wordt waar partijen voor staan of coalitiepartners het wel accepteren.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Kallas adviseert: geef Kallas meer machtJerie schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 00:32:
Re: discussie Omtzigt Barlaat
[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek
Dit gaat vooral over hoe een Nederlandse politicus omgaat met deze crisissituatie en hoort dus (ook) hier.
Typisch Omtzigt eerst goed uitzoeken want wel veel centjes. Het gebruikelijke centrumrechtse gelul wat men doet wanneer men er eigenlijk niet echt achter staat. Wat weer neer komt op vertragen tot je erbij in slaap valten zo hobbel je achter de feiten aan, van crisis tot crisis. Wel nog even sneer naar AVG. Pieter, je doet hier precies hetzelfde als destijds gebeurde.
[Afbeelding](Dank @gise)
Nederland houdt zichzelf in de houdgreep van Wilders, en verliest daardoor invloed.
Victoria Koblenko zit hier trouwens in pak met stropdas, een sterk (ook deels feministisch (uitstekend geïntegreerd ook)) statement tegen het gezeur over Zelenskyy die dat niet deed in Witte Huis. In de reacties zijn ze te dom om de referentie te begrijpen
Sommige dingen zijn niet zo eenvoudig als ze lijken. Neem bijvoorbeeld de ook in dit stappenplan genoemde optie om de 200 miljard aan bevroren tegoeden aan Oekraïne te geven.
Klinkt op het eerste gezicht logisch en sympathiek, maar het heeft een enorme kantzijde. Namelijk dat als dat gebeurt de EU op de internationale kapitaalmarkt een onbetrouwbare handelspartner wordt. Niemand zal meer grote geldsommen in de EU willen gaan stallen omdat het zomaar afgepakt kan worden als de leiders van jouw land ineens gekke dingen gaat doen.
Nu hoef je mij er niet van te overtuigen dat bijna al dat Russische geld op dubieuze wijze verkregen zal zijn, maar dan hadden we dat geld op grond daarvan al moeten weigeren. Nu hebben we al die miljarden gretig aangepakt, maar toen Poetin gek ging doen hebben we de tegoeden bevroren.
Gaan we dat ook doen met tegoeden van Amerikaanse burgers en bedrijven als Trump nog verder doorslaat? Als dit Russische geld definitief wordt geconfisqueerd kun je daar niet op voorhand nee op zeggen.
Ik vind BBB momenteel zelfs erger dan de PVV. Als ik lees hoe Vermeer acteert in de debatten over de Oekraïne dan lijkt hij meer pro Trump dan WildersKalentum schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 18:45:
[...]
BBB is een conservatief-populistische partij. Ze denken dat ze hiermee stemmen kunnen winnen.
Heeft niets met landbouw te maken.
https://commission.europa...missioners/kaja-kallas_en
Je weet dat het haar huidige baan is en dat dit niet wordt weggegeven zoals het nu in Trump #2 gaat he?
Als ze wetten overtreden: ja.Gaan we dat ook doen met tegoeden van Amerikaanse burgers en bedrijven als Trump nog verder doorslaat? Als dit Russische geld definitief wordt geconfisqueerd kun je daar niet op voorhand nee op zeggen.
Dat zit wel Schnorr.
ik denk dat we ons daar niet over moeten verwonderen. Het is zeer veelzeggend dat bv. een Mona Keijzer haar plekje heeft gevonden in de BBB en dat ze zonder al te veel weerstand vanuit de partij, verregaande uitspraken kon doen over Oekraïnse vluchtelingenD-e-n schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 07:23:
[...]
Ik vind BBB momenteel zelfs erger dan de PVV. Als ik lees hoe Vermeer acteert in de debatten over de Oekraïne dan lijkt hij meer pro Trump dan Wilders
(https://nos.nl/artikel/25...-veilige-delen-eigen-land
Ik denk dat plat gesteld het de BBB weinig uit maakt wat voorbij de grenzen van Nederland gebeurt. Zo ver gaat hun visie niet, ze komen veelal niet veel verder dan wat populistisch, nationalistisch zijn. Zie ook het complete gebrek aan slagkracht van hun ministers en staatssecretarissen.Keijzer denkt dat de vluchtelingen in bepaalde delen van het land niets te vrezen hebben van de oorlog. Ze zei gelezen te hebben over een skigebied in het zuidwesten van Oekraïne. "Dat ligt net zo ver van het front als de Alpen."
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Keijzer:
Er staat staat tevens een link naar het filmpje op YouTube, een uitzending van PowNews. Als je niet het hele filmpje wil zien: klik hier om direct in het fragment te komen.Ik heb me altijd afgevraagd waarom de mensen daar niet iets maken van die fantastische plek waar ze leven, zodat ze daar een mooie toeristische plek kunnen maken en ze een beetje geld kunnen verdienen.
Het speelde begin februari alweer, en leidde nauwelijks tot ophef in de grote(re) media. Dat is nog het meest verbazingwekkend.
Het ook constant alles terug pogen te brengen naar voedselzekerheid en de agroindustrie wordt ook wel een haperende langspeelplaat. Buiten dat vaak genoeg - en al helemaal bij Vermeer - de fout van interpretatie dan wel de 'ik heb het zo niet bedoeld' achteraf is uiterst zwak voor iemand die met regelmaat zijn communicatieachtergrond aanhaalt. De bufferstaat als recent voorbeeld over Oekraine.D-e-n schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 07:23:
[...]
Ik vind BBB momenteel zelfs erger dan de PVV. Als ik lees hoe Vermeer acteert in de debatten over de Oekraïne dan lijkt hij meer pro Trump dan Wilders
En al met al is het vooral pappen en nathouden in diverse dossiers maar krijgen ze niet heel erg veel gedaan. Zelfs op de belangrijke dossiers zoals de LVVN blijft het niet heel effectief.
Tot bepaalde hoogte, zolang de Nederlandse Agroindustrie niet geraakt wordt lijkt het al met al wel mee te vallen maar zit daar een potentiele impact dan zijn ze vaker wel dan niet negatief over die ontwikkeling. Maar dat is deels ook weer tweeledig. Goedkope arbeid is meestal prima, want dat (b)lijkt toch wel essentieel voor de agroindustrie maar gaat het over concurentie op de Europese markt voor de productie dan is voedselzekerheid het bekende paradepaardje dat uit de stal wordt gehaald.polthemol schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 07:41:
[...]
Ik denk dat plat gesteld het de BBB weinig uit maakt wat voorbij de grenzen van Nederland gebeurt. Zo ver gaat hun visie niet, ze komen veelal niet veel verder dan wat populistisch, nationalistisch zijn. Zie ook het complete gebrek aan slagkracht van hun ministers en staatssecretarissen.
Ook dat past binnen het kader van louter nationale belangen/interesses. Goedkope arbeid uit Europese landen? Prima, dient het belang van bedrijven hier. Als het inderdaad gaat over concurrentie binnen de EU, dan is dat niet goed, want nationaal belang.Napo schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 08:12:
[...]
Tot bepaalde hoogte, zolang de Nederlandse Agroindustrie niet geraakt wordt lijkt het al met al wel mee te vallen maar zit daar een potentiele impact dan zijn ze vaker wel dan niet negatief over die ontwikkeling. Maar dat is deels ook weer tweeledig. Goedkope arbeid is meestal prima, want dat (b)lijkt toch wel essentieel voor de agroindustrie maar gaat het over concurentie op de Europese markt voor de productie dan is voedselzekerheid het bekende paradepaardje dat uit de stal wordt gehaald.
Men blijft binnen de BBB eigenlijk gewoon in de gedachtegang steken van een vrij geïsoleerde natiestaat. Ik denk dat een goed voorbeeld daarvan was hoe Caroline van der Plas eerder riep dat men in Brussel wel even de stikstofregels ging aanpassen/een uitzondering ging scoren.
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Wat Keijzer hier vooral laat zien is dat ze niet begrijpt hoe Israël iedere economische ontplooiing van de Palestijnse gebieden al decennia verstoort. Misschien heeft ze een te positieve blik van Israël, misschien begrijpt ze de problematiek daar niet zo goed. Misschien houdt ze zich van de domme (dat heeft ze vaker gedaan).micky_ schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 08:02:
Viceminister-president Keijzer heeft ook zo haar (Trumpiaanse) opvattingen over Gaza omvormen tot een rivièra. Op deze site kun je een samenvatting lezen.
Keijzer:
Er staat staat tevens een link naar het filmpje op YouTube, een uitzending van PowNews. Als je niet het hele filmpje wil zien: klik hier om direct in het fragment te komen.
Het speelde begin februari alweer, en leidde nauwelijks tot ophef in de grote(re) media. Dat is nog het meest verbazingwekkend.
Er valt ook uit op te maken dat ze wellicht voor een tweestatenoplossing is? Immers, wanneer zij vindt dat Gaza tot economische ontplooiing moet overgaan, dan kan dat eigenlijk alleen op basis van soevereiniteit.
Maar als ik Hoekstra was, dan had ik onmiddelijk Keijzer in een hokje getrokken om haar op het hart te drukken dat het kabinet met één mond spreekt, en dat zij niet op zijn stoel moet gaan zitten.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Neem niet te snel aan dat zij het niet goed begrijpt.Helixes schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:19:
[...]
Wat Keijzer hier vooral laat zien is dat ze niet begrijpt hoe Israël iedere economische ontplooiing van de Palestijnse gebieden al decennia verstoort. Misschien heeft ze een te positieve blik van Israël, misschien begrijpt ze de problematiek daar niet zo goed. Misschien houdt ze zich van de domme (dat heeft ze vaker gedaan).
Er valt ook uit op te maken dat ze wellicht voor een tweestatenoplossing is? Immers, wanneer zij vindt dat Gaza tot economische ontplooiing moet overgaan, dan kan dat eigenlijk alleen op basis van soevereiniteit.
Maar als ik Hoekstra was, dan had ik onmiddelijk Keijzer in een hokje getrokken om haar op het hart te drukken dat het kabinet met één mond spreekt, en dat zij niet op zijn stoel moet gaan zitten.
Keijzer heeft een dubbele academische titel mr. drs. én heeft een voltooide advocatenopleiding (wikipedia).
Zij houdt zich (alweer) van de domme, IMO is zij een exponent van domrechts:
Domrechts, al jaren geleden gemunt door Peter Breedveld, betreft een politieke stroming die zich kenmerkt door het gebruiken van opzettelijke of nalatige onwetendheid als wapen. Met domheid wordt het debat gesaboteerd, in de vorm van jij-bakken of schijnheilig gezeur over de toon, en worden feiten ontkend, met name over immigratie en klimaat. Domheid wordt gebruikt om een misplaatst slachtofferschap voor de eigen groep op te tuigen en kennis en expertise verdacht te maken als ‘elitair’. Domrechts houdt zich van de domme, dáárom heet het domrechts.
Er zijn een aantal beroepen die weliswaar op de uni hun opleiding vinden maar eigenlijk helemaal niet academisch zijn, mr. is er daar een van. Een drs.je in bestuurskunde is ook sterk in die richting. Laten we het zo zeggen: als je titels voor weinig moeite zou willen sprokkelen, zou ik ongeveer dit adviserenmicky_ schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:33:
[...]
Neem niet te snel aan dat zij het niet goed begrijpt.
Keijzer heeft een dubbele academische titel mr. drs. én heeft een voltooide advocatenopleiding (wikipedia).
[...]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Ik hoor iets te vaak hele slimme mensen hele domme dingen zeggen.micky_ schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:33:
Neem niet te snel aan dat zij het niet goed begrijpt.
Zij houdt zich (alweer) van de domme, IMO is zij een exponent van domrechts:
Ik denk ook dat ze zich van de domme houdt; en ik had gehoopt dat dat ook duidelijk was uit mijn vorige bijdragen. Maar, bij deze.
Ik blijf er bij dat het nu aan Schoof en Hoekstra is om deze met methaan gevulde proefbalonnetjes door te prikken.
Ik vermoed dat de opmerking van micky_ in "De landelijke Nederlandse politiek 2025" meer over het verschil is tussen wat ze is en wat ze doet.Brent schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:43:
[...]
Er zijn een aantal beroepen die weliswaar op de uni hun opleiding vinden maar eigenlijk helemaal niet academisch zijn, mr. is er daar een van. Een drs.je in bestuurskunde is ook sterk in die richting. Laten we het zo zeggen: als je titels voor weinig moeite zou willen sprokkelen, zou ik ongeveer dit adviseren
Een goede collega heeft me er eens op gewezen dat sommige mensen vooral een academisch titel halen zodat ze een voorsprong hebben in de wereld, maar er vervolgens niks mee doen. Van mij mogen de academisch titels ook gereserveerd blijven voor mensen die actief blijven in de academisch wereld. Op die manier ontstaat er geen verwarring over wat mensen doen.
Deze mensen filter je er vrij gemakkelijk uit, omdat ze er op staan hun titulatuur te voeren. Ik ben echt blij dat het in Nederland een uitzondering is in de normale omgang academische titulatuur in te zetten. De ego's komen dan vanzelf boven drijven.DevWouter schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:18:
Ik vermoed dat de opmerking van micky_ in "De landelijke Nederlandse politiek 2025" meer over het verschil is tussen wat ze is en wat ze doet.
Een goede collega heeft me er eens op gewezen dat sommige mensen vooral een academisch titel halen zodat ze een voorsprong hebben in de wereld, maar er vervolgens niks mee doen. Van mij mogen de academisch titels ook gereserveerd blijven voor mensen die actief blijven in de academisch wereld. Op die manier ontstaat er geen verwarring over wat mensen doen.
Jerie schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 00:32:
Dat artikel 1, die Plaats-Viktor-Buitenspel-desnoods-EU-2.0 klinkt mij als muziek in de oren.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Goed punt, want een aantal van onze politici voeren een titel maar passen niet in de praktijk toe wat hun geleerd is tijdens de studies. Bijvoorbeeld bron toetsing; figuren zoals Keijzer en Wilders handelen daar niet naar. Ze geven academici een slechte naam door hun voortdurende verspreiding van onwaarheden en verdraaiing van feiten.DevWouter schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:18:
[...]
Ik vermoed dat de opmerking van micky_ in "De landelijke Nederlandse politiek 2025" meer over het verschil is tussen wat ze is en wat ze doet.
Zij misbruiken eerder die titels voor macht uitbreiding.
NOS: Kabinet wil dat Nederlanders een noodpakket voor 72 uur in huis hebben i.p.v. de eerdere aanbeveling van 48 uur.
Check hier wat je moet doen.Komende week komt op de website van de Rijksoverheid informatie te staan over wat mensen in huis zouden moeten hebben. Het gaat dan onder meer over contant geld, batterijen, voedsel en drinken.
"Eigenlijk is het gewoon meer van hetzelfde" als in het huidige advies, zegt Van Weel, dus meer flessen water, meer voedsel in blik en gedroogd fruit, meer wc-papier, maandverband en natte doekjes.
Note to self: de gebruiksaanwijzing bij het EHBO-pakket is er niet meer! Aanvullen dus!
Dus naarmate het risico hoger wordt, wordt de tijd dat we het zelf moeten kunnen redden langer. We zijn hier met genoeg bèta's om te weten hoe dit werkt in de limit van risico naar oneindig toch?micky_ schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:53:
Nou jongens (m/v/x), Nederland schaalt op!
NOS: Kabinet wil dat Nederlanders een noodpakket voor 72 uur in huis hebben i.p.v. de eerdere aanbeveling van 48 uur.
[...]
Check hier wat je moet doen.
Note to self: de gebruiksaanwijzing bij het EHBO-pakket is er niet meer! Aanvullen dus!
Ik heb eigenlijk geen idee of de SGP een plan heeft behalve "god provides".
Ik las iets over slim vs. dom inzaka Gaza, niet zozeer een inhoudelijke mismatch tussen haar werk en dit punt.DevWouter schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:18:
[...]
De vaardigheden die je opdoet kun je vaak ook op andere inhoud elders toepassen, dus in die zin is niet nutteloos. Net zoals dat als je een ondernemer bent en iets weet op te bouwen, je skills opdoet die ook bij andere producten of werk (people skills) van pas kunnen komen. Titulatuur op zich komt gewoon uit een andere tijd, en merk overigens op dat dat van land tot land nog heel erg verschild en je er niet altijd onderuit komt. Jij hebt en voert maar beter die doctorstitel als je in Duitsland de landelijke politiek in wil bijvoorbeeld. Maar een academische opleiding, en nog beter, academisch onderzoek, daar kun je veel uit halen en ook buiten die wereld nuttig inzetten. Moet je het wel doen natuurlijkEen goede collega heeft me er eens op gewezen dat sommige mensen vooral een academisch titel halen zodat ze een voorsprong hebben in de wereld, maar er vervolgens niks mee doen. Van mij mogen de academisch titels ook gereserveerd blijven voor mensen die actief blijven in de academisch wereld. Op die manier ontstaat er geen verwarring over wat mensen doen.
Over de waarde van titels heb ik zo mijn mening zoals je ziet
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Ik heb last van een stevige Bescherming Bevolking vibe. Zij brachten indertijd soortgelijk materiaal uit. Onder andere hoe je te beschermen tegen een aanval met kernbommen.Compuchip87 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:58:
[...]
Dus naarmate het risico hoger wordt, wordt de tijd dat we het zelf moeten kunnen redden langer. We zijn hier met genoeg bèta's om te weten hoe dit werkt in de limit van risico naar oneindig toch?
Die brochures lagen bij mijn ouders in de meterkast. De raadgevingen maakten ook toen al een bizarre, zo niet lachwekkende, indruk. Kernproeven van de USA werden trots op TV getoond. En de schade door de atoombommen op Hiroshima en Nagasaki stond gewoon in het geschiedenisboek op school. Ook als jong kind vroeg ik me af hoe je dat zou overleven door schuilen en een noodpakket.In 1961 werd een pakket van vier brochures huis-aan-huis bezorgd met als titel "Wenken voor de bescherming van uw gezin en uzelf". Hierin adviseerde de overheid de burger hoe in huis te handelen bij met name bombardementen (met kernwapens). De teneur was dat als men thuis de juiste maatregelen trof het allemaal wel mee zou vallen. Voor schrijver en activist Harry Mulisch was deze voorlichtingscampagne aanleiding bliksemsnel een persiflage te schrijven met als titel "Wenken voor de bescherming van uw gezin en uzelf tijdens de jongste dag". Een dodelijke satire en een van de oorzaken dat veel burgers het er moeilijk mee hadden de organisatie Bescherming Bevolking serieus te nemen.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Bc6ZexehLg5fwbPqIwoBGDmR.jpg?f=user_large)
Uit de BB brochure. Toen had je een noodpakket voor 10-14 dagen nodig.
Gereedschap zoals een hamer en een zaag, 3 liter water per persoon per dag en houdbaar voedsel. Verwachten ze dat je een rolkoffer klaar hebt staan zodat je tijdens een inval de Russen gek kan maken met het geluid van de wieltjes die voluit door de straten zullen klinken?micky_ schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:53:
Nou jongens (m/v/x), Nederland schaalt op!
[...]
Check hier wat je moet doen.
Om eerlijk te zijn zie ik dit ook als weinig meer dan een stunt om mensen extra te laten consumeren. Het is weer een mooie om toe te voegen aan het boek "voorbeelden: waarom een overheid nodig is".
Dat zit wel Schnorr.
Ik had duidelijker moeten zijn: Ze doen er niks "academisch" mee.
Wat betreft titels: Ik heb zelf meer moeite met de macht (autoriteit) die er aan verbonden wordt waardoor anderen (inclusief mezelf) minder geneigd zijn om aan iemand te twijfelen.
Ik weet nog toen Cees van der Knaap voorstelde in 2005 dat we ministers moesten aanspreken met "Excellentie" waarbij mijn eerste reactie toen was "excellent waarin?"
Tegelijkertijd stonden we in de rij voor WC papier in Nederland aan het begin van de Corona periode. Een beetje voorbereiding is helemaal niet zo gek. We zijn weinig gewend in Nederland, een stroomstoring op grote schaal (grote stad) van langer dan een etmaal zal al redelijk wat chaos veroorzaken.Stukfruit schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:59:
[...]
Gereedschap zoals een hamer en een zaag, 3 liter water per persoon per dag en houdbaar voedsel. Verwachten ze dat je een rolkoffer klaar hebt staan zodat je tijdens een inval de Russen gek kan maken met het geluid van de wieltjes die voluit door de straten zullen klinken?
Om eerlijk te zijn zie ik dit ook als weinig meer dan een stunt om mensen extra te laten consumeren. Het is weer een mooie om toe te voegen aan het boek "voorbeelden: waarom een overheid nodig is".
Waarschijnlijk ga je het nooit nodig hebben. Maar ja dan kan je alle verzekeringen ook wel opzeggen.
Daarom ben ik van mening dat je er beter voor kan zorgen dat je alles hebt om weg te komen op de locatie waar je zit. Beschik over genoeg middelen van waarde, uit verschillende kanalen (dus niet alleen die ene bank), zorg dat je altijd de weg kan vinden (offline maps op je telefoon?), enz.PolarBear schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:11:
[...]
Tegelijkertijd stonden we in de rij voor WC papier in Nederland aan het begin van de Corona periode. Een beetje voorbereiding is helemaal niet zo gek. We zijn weinig gewend in Nederland, een stroomstoring op grote schaal (grote stad) van langer dan een etmaal zal al redelijk wat chaos veroorzaken.
Een woning achterlaten is moeilijk, maar dood rondlopen is moeilijker.
Dat zit wel Schnorr.
Wegwezen is in de meeste gevallen een uitermate stom idee. Waar wil je heen? Wat neem je mee? Hoe voorkom je dat je met een paar miljoen andere Nederlanders in de file staat omdat je als een kip zonder kop op de vlucht slaat? Ik noem maar iets: ik woon in de Kop van Noord-Holland. Met z'n allen tegelijk hiervandaan vluchten? Hoe dan? Afsluitdijk, Houtribdijk en het Noordzeekanaal zorgen voor spectaculaire chokepointsStukfruit schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:26:
[...]
Daarom ben ik van mening dat je er beter voor kan zorgen dat je alles hebt om weg te komen op de locatie waar je zit. Beschik over genoeg middelen van waarde, uit verschillende kanalen (dus niet alleen die ene bank), zorg dat je altijd de weg kan vinden (offline maps op je telefoon?), enz.
Een woning achterlaten is moeilijk, maar dood rondlopen is moeilijker.
Dat er door de overheid wordt aangegeven dat je je kont in geval van nood 48 (binnenkort blijkbaar 72) uur zelf moet kunnen redden getuigt gewoon van gezond verstand. Daar kun je lekker (typisch Nederlands) sarcastisch op de overheid gaan zitten zeiken, maar dat geeft gewoon aan dat het blijkbaar nodig is. De gemiddelde Nederlander heeft geen flauw idee wat ie moet doen als er een serieus probleem ontstaat.
In de mééste gevallen is het dus een kwestie van "bug in", en in zeldzame gevallen is het een kwestie van "bug out". Zorg dat je voor beide gevallen het een en ander geregeld hebt.
Praat er eens met een Fin of Zweed over, bijvoorbeeld.
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Ik denk dat je met het door mij vetgedrukte stuk simpelweg laat zien dat je wel een beetje mist waar een Nederlander zich wel en niet op voor dient te bereiden. In NL zullen niet zo snel militairen van een vervelende natie aan de deur kloppen. Doorvoor zit NL veel te ingesloten door naties die niet zo snel tegen ons keren, militair gezien.Stukfruit schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:59:
[...]
Gereedschap zoals een hamer en een zaag, 3 liter water per persoon per dag en houdbaar voedsel. Verwachten ze dat je een rolkoffer klaar hebt staan zodat je tijdens een inval de Russen gek kan maken met het geluid van de wieltjes die voluit door de straten zullen klinken?
Maar...een vervelende natie kan natuurlijk wel van alles verstoren. Energievoorziening, watervoorziening, infrastructuur, digitale infrastructuur, enz. Dit zijn dreigingen die serieus zijn en een bijzonder grote impact kunnen hebben.
Heck, zelfs een natuurverschijnsel (overstroming, droogte, enz) of psychologische aanval (propaganda, misinformatie, enz.) kan bijzonder vervelende gevolgen hebben. Om dan een dag of drie te kunnen overbruggen zonder direct in de knel te komen, dat is wel handig, niet?
...
In Zweden krijgen we om de zoveel tijd een mooi boekje toegestuurd (digitaal en/of fysiek) met "Wat te doen in het geval van crisis of een oorlog". Dit omvat alles van wanneer je naar een schuilkelder moet, hoe te gedragen bij een terroristische aanval, tot aan hoeveel rantsoen je dient te hebben (1 week), hoe bloedingen te stoppen, wat te doen bij extreem weer, enz. Dit wordt gezien als onderdeel van de algehele "emergency preparedness". Misschien dat NL nog een mentale stap kan zetten daarin...
Zo werkt het in de EU niet, dat is een democratie. Een Kallas gaat ook weer, en dat weet je (hopelijk?) best. Kallas heeft juist een intrinsiek, cultureel eigenbelang om een sterke vuist te maken. Dat komt door haar afkomst en het recente verleden van haar volk dat heeft geleden (zie Timothy Snyder's Bloodlands).
'Zomaar' afgepakt kan worden. Alsof het 'zomaar' gebeurde. 'Zomaar', dus zonder goede reden. Wat zielig, ik zou bijna medelijden krijgen. Rusland was al jarenlang af aan het glijden. Die oorlog hing ook in de lucht. Dat men dacht 'hij doet het niet'; er waren zat signalen 'hij doet het wel'. Ook in Rusland. Overigens hebben ze zat kapitaal weten te exfiltreren.Sommige dingen zijn niet zo eenvoudig als ze lijken. Neem bijvoorbeeld de ook in dit stappenplan genoemde optie om de 200 miljard aan bevroren tegoeden aan Oekraïne te geven.
Klinkt op het eerste gezicht logisch en sympathiek, maar het heeft een enorme kantzijde. Namelijk dat als dat gebeurt de EU op de internationale kapitaalmarkt een onbetrouwbare handelspartner wordt. Niemand zal meer grote geldsommen in de EU willen gaan stallen omdat het zomaar afgepakt kan worden als de leiders van jouw land ineens gekke dingen gaat doen.
Daarnaast zijn dochterbedrijven van Westen in Rusland gechanteerd, bijvoorbeeld verkocht voor een appel en een ei. Wij hebben ook tegoeden zitten aldaar.
Zo, interessante verjaringstermijn hou jij er op na. Doe je dat ook bij kleine vergrijpen? Retorische vraag want het antwoord is: nee, dat doe je niet.Nu hoef je mij er niet van te overtuigen dat bijna al dat Russische geld op dubieuze wijze verkregen zal zijn, maar dan hadden we dat geld op grond daarvan al moeten weigeren. Nu hebben we al die miljarden gretig aangepakt, maar toen Poetin gek ging doen hebben we de tegoeden bevroren.
Bovendien, dat de constructies complex en gehaaid zijn, laat je buiten beschouwing. Bij complexe, criminele netwerken is het vaak ook niet eenvoudig de wortel aan te pakken.
Misschien. Ik zou als ik Trump & friends was stoppen met investeren in Europa, als ze dat al deden. Als gewone Amerikaan zijnde zou ik gauw mijn rijkdom buiten een fascistisch land in wording exporteren. Investeren in Europa lijkt mij daarbij een verstandige optie.Gaan we dat ook doen met tegoeden van Amerikaanse burgers en bedrijven als Trump nog verder doorslaat? Als dit Russische geld definitief wordt geconfisqueerd kun je daar niet op voorhand nee op zeggen.
Concreet voorbeeld waardoor het nu al oneerlijk is: Trump manipuleert bovendien de stock market al, doet al cryptocurrency pump & dump. Het zijn niet enkel en alleen Amerikanen die daar het slachtoffer van zijn. Stock market is (short term) zero sum. Als hij en zijn kliek door voorkennis wint, zijn er altijd anderen die verliezen. Dat is hoe je het ook went of keert oneerlijk.
Bij B&dW hebben ze het over dat wij burgers het ook moeten voelen (middels verhoging belastingen) i.p.v. aangaan schulden (wat doorschuiven zou zijn). Je moet durven inzien dat als je nu niets doet, wij onszelf onvoldoende kunnen verdedigen tegen de pestkoppen. Bovendien met BTW-verhoging tref je met name de armen. Je kunt daar niet verder op parasiteren, die rek is eruit. Als je niet wilt dat onze maatschappij extreemrechts wordt, zul je hetzelfde moeten doen voor de middeninkomens. Centrumrechts vaart wel bij het opzetten van de armen jegens de middenstand. Vaag je de middenstand weg (middels oligarchie / fascisme) door een hyperparasitair model, dan is het resultaat hetzelfde als VS. Ik wil dat niet want ik heb kinderen in Nederland. Als wij de Oost-Europeanen in NAVO+ of EU+ helpen tegen de Russen, dan plukken we daar op den duur de vruchten van.
Omtzigt heeft hier - als ik me niet vergis - recentelijk nog Kamervragen over gesteld, of gaat dat binnenkort doen.
Door geen Maarten van Rossempje te doen en er op tijd bij te zijn. Daarna is het uiteraard afwachten omdat dan iedereen tegelijk wil.Jiffy schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:00:
[...]
Wegwezen is in de meeste gevallen een uitermate stom idee. Waar wil je heen?
In zulke situaties heb je helaas weinig aan de onderbuik waar dat verstand in zit.gezond verstand
Of eigenlijk juist wel: vet geeft langer overlevingskansen toch?
Ik heb het eigenlijk al een keer meegemaakt. Ging prima.Praat er eens met een Fin of Zweed over, bijvoorbeeld.
Ik woon niet in Nederland.
Dat zit wel Schnorr.
Dat maakt het juist relatief makkelijker om ergens anders naartoe te gaan. Het benoemen van de fysieke aanwezigheid van Russen was uiteraard een vorm van overdrijving, maar ook gelijk een goede om aan te geven dat je op sommige zaken juist in Nederland kunt anticiperen. Juist omdat het aan de rand van west-Europa ligt.eric.1 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:36:
[...]
Ik denk dat je met het door mij vetgedrukte stuk simpelweg laat zien dat je wel een beetje mist waar een Nederlander zich wel en niet op voor dient te bereiden. In NL zullen niet zo snel militairen van een vervelende natie aan de deur kloppen. Doorvoor zit NL veel te ingesloten door naties die niet zo snel tegen ons keren, militair gezien.
Dat vind ik inderdaad wél verstandig... hoe bloedingen te stoppen, wat te doen bij extreem weer, enz. Dit wordt gezien als onderdeel van de algehele "emergency preparedness".

Het gaat mij voornamelijk om zaken die uiteindelijk op of bedorven kunnen raken. Als er echt iets ergs gebeurt dan heb je na de literflessen met water na max. een week alsnog een probleem. Zulke zaken moeten centraal worden aangepakt waar dit mogelijk is. Je kan wel zeggen: ja, je moet alles in huis hebben, maar we weten allemaal dat de gemiddelde Nederlander de eerste keer ijverig alles in huis haalt en er na 10 jaar plotseling iets gebeurt om er vervolgens achter te komen dat het water niet meer zo goed is en dat dat de lange lucifers al zijn opgebruikt tijdens de kerstdagen omdat de winkel toen even niet open was: "oh, handig!".
Als je wil dat zo'n noodpakket nog een beetje nut heeft dan moet je het blijven verversen. Dan zou ik liever gaan voor van die tabletten waarmee je water kan ontdoen van troep die je niet kan drinken.
Dat zit wel Schnorr.
Als je nog eens wat leuks wilt bezoeken, moet je hier eens een bezoek aan plannen:micky_ schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:35:
[...]
Ik heb last van een stevige Bescherming Bevolking vibe. Zij brachten indertijd soortgelijk materiaal uit. Onder andere hoe je te beschermen tegen een aanval met kernbommen.
https://www.museumbeschermingbevolking.nl
Ook een goede tip om het koel te hebben op een warme zomerdag (neem een jas mee).
De infobladen met alle padvinderij-knopen e.d. zijn wel amusant, maar je zal al snel merken dat veel van de zaken die daar werden onderwezen in de jaren 70-80 minimaal al 20-30 jaar verouderd waren...
Probeer het lachen in te houden tot na de rondleiding, alhoewel het ietwat moeilijk zal zijn bij de beschrijving van het verloop van de enige ooit gehouden oefening met de kernbunker (een farce
https://www.ad.nl/politie...ekraine-uittrok~a85f06f9/
Wederom een valse tegenstelling. Veerdeel en heers.Maar niet alle ministers waren hiervan op de hoogte, zo blijkt vrijdag. Agema wil daarom ‘een stevig gesprek’ met premier Dick Schoof. ,,Wat voor ons heel belangrijk is, is dat er óók geld komt voor de mensen thuis, voor de portemonnee. Mensen schrikken zich te pletter als ze bij de kassa komen.”
Keijzer houd dan ook gewoon je mond.Ook BBB-vicepremier Mona Keijzer was verrast door de aankondiging van Schoof, vooral ‘door de snelheid waarmee het ging’. Maar zij zegt wel: ,,Het kabinet spreekt met één mond. Wat Schoof zegt, zeg ik ook.” VVD-vicepremier Sophie Hermans ‘maakt het niet zoveel uit of ik er wel of niet van wist’: ,, Het kabinet spreekt met één mond.” De ministers gaan er vrijdagochtend verder over in gesprek tijdens hun wekelijkse ministerraad.
Het narratief is duidelijk: vrede in Oekraïne, gaat ten kosten van jouw portemonnee.PVV-leider Geert Wilders maakte overigens wel een voorbehoud bij het uittrekken van die 3,5 miljard euro voor Oekraïne. Hoewel zijn handtekening niet nodig is voor een politieke meerderheid, herhaalde de PVV-leider opnieuw dat hij de extra miljardeninjectie voor Oekraïne alleen steunt als er óók veel extra geld voor de portemonnee van de Nederlander uitgetrokken wordt.
Wederom, houd gewoon je mond. Dit valt voor mij niet onder de definitie: ,,Het kabinet spreekt met één mond. Wat Schoof zegt, zeg ik ook.”Daar is BBB’er Mona Keijzer het mee eens: ,,Er zijn meer problemen dan oorlog, wonen is probleem nummer één”, zo zei de woonminister vrijdagochtend. Of dat extra geld voor specifiek wonen er ook gaat komen moet nog blijken. Dat zal allemaal geregeld moeten worden bij de politieke onderhandelingen over de Voorjaarsnota, de jaarlijkse bijstelling van de lopende rijksbegroting. Die onderhandelingen lopen nog.
Is het nu zo moeilijk om de gelederen te sluiten onder deze uitzonderlijke geopolitieke omstandigheden en even geen politiek te bedrijven?
Here we go.Joris748 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:32:
Ik ben zo blij dat het kabinet in deze geopolitieke omstandigden zo eensgezind is!
[...]
Wederom een valse tegenstelling. Veerdeel en heers.
Heijnen had er nog wel wat nuttigs over te melden:
NOSMeteen na Agema en Keijzer kwam minister Heijnen van Financiën (VVD) bij het Catshuis aan. Hij weerspreekt dat de 3,5 miljard euro steun voor Oekraïne een verrassing is. "Het staat gewoon in het hoofdlijnenakkoord, dat we de hulp aan Oekraïne onverminderd voortzetten", zegt hij. In het verleden ging het om ook om dit soort bedragen, zei hij verder.
Ik denk dat we vooral kijken naar ministers die naar de pijpen dansen van hun respectievelijke fractie. Dat mag niet volgens de grondwet, maar doe er maar eens wat aan.
Sowieso is Agema van de zorg. Als ze een deel van de miljarden wil claimen om verwonde Oekraïense veteranen weer op te lappen, dan moet ze dat zeker doen. Maar, dit is niet haar departement en, zoals Hermans zegt - Het Kabinet Spreekt Met Eén Mond.
Keijzer is als enige bewindspersoon na WO2 eerder ontslagen, om deze reden.Joris748 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:32:
Ik ben zo blij dat het kabinet in deze geopolitieke omstandigden zo eensgezind is!
[...]
[...]
Keijzer houd dan ook gewoon je mond.
[...]
Het narratief is duidelijk: vrede in Oekraïne, gaat ten kosten van jouw portemonnee.
[...]
Wederom, houd gewoon je mond. Dit valt voor mij niet onder de definitie: ,,Het kabinet spreekt met één mond. Wat Schoof zegt, zeg ik ook.”
Is het nu zo moeilijk om de gelederen te sluiten onder deze uitzonderlijke geopolitieke omstandigheden en even geen politiek te bedrijven?
Ik vind dit een heel goedkoop (Joris748 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:32:
[...]
[...]
Keijzer houd dan ook gewoon je mond.
[...]
Het narratief is duidelijk: vrede in Oekraïne, gaat ten kosten van jouw portemonnee.
[...]
Wederom, houd gewoon je mond. Dit valt voor mij niet onder de definitie: ,,Het kabinet spreekt met één mond. Wat Schoof zegt, zeg ik ook.”
Of mensen er wel of niet intrappen heeft allemaal te maken met media consumptie en bereik.Robkazoe schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:23:
[...]
Ik vind dit een heel goedkoop () frame wat er nu neergezet wordt. De VVD maakte er een paar dagen al snel gehakt van. Ik snap dat dit topic vol zit met mensen die wat langer nadenken over de politiek en hier zo doorheen prikken. Maar kan mij echt niet voorstellen dat heel veel mensen in dit valse dilemma trappen.
Dit inderdaad; als je je perceptie wordt gevormd door een bericht op X, Telegraaf en VI, dan ga je ook hier intrappen.DevWouter schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:32:
[...]
Of mensen er wel of niet intrappen heeft allemaal te maken met media consumptie en bereik.
Dit is dan ook wel het moment om Wilders aan te vallen (niet alleen Wilders, maar de meeste populisten in Europa). Met de huidige ontwikkelingen in de wereld resoneert het asielzoekersverhaal ineens een stuk minder. En voor de nieuwe problemen zit hij in een spagaat. Trump en Poetin zijn toch zijn helden, ook al probeert hij het nu af te zwakken. Hij heeft zijn eerdere uitspraken nog niet herroepen. En omdat hij nu zwak staat kan je hem ook op heel veel andere onderwerpen aanpakken.HEY_DUDE schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:34:
Het valt mij op dat de VVD eindelijk een punt heeft gevonden waarmee ze zich kunnen afzetten van Wilders. Yesilgoz was er als de kippen bij in de talkshows.
In het Oekraine debat wilde hij als er steun voor Oekraine komt ook lagere lasten voor Nederlanders hebben. Alsof hij niet de grootste regeringspartij is en alsof zijn partij een paar weken terug niet tegen huurbevriezing heeft gestemd (waarschijnlijk alleen maar om SP & GL-PvdA dat succes niet te gunnen).
[ Voor 22% gewijzigd door Frame164 op 07-03-2025 13:18 ]
Het nationalistische gevoel bij de militaire structuur voert ook altijd de boventoon boven strategische samenwerkingen; humanitaire- en diplomatieke overwegingen; en andere zulke zaken. Wij hebben een sterk leger om ons te beschermen. Waarom zouden onze jongens moeten sterven voor de bende in een of ander ver oord? Et cetera.
Die inborst staat natuurlijk geheel los van het geflirt met andere autoritaire regimes - toch de ultieme ambitie van iedere populist. Dat is zeker een factor in de oorlog in Oekraïne.
Wilders, specifiek, begrijpt ook dat zo'n verhaal electoraal onvoordelig uitpakt. Het is aan hem om het narratief bij migratie te houden; en bestaanszekerheid. Ik hoop dat mensen er toch relatief snel de calculator bijpakken; en beseffen hoeveel Oekraïners onze kant uit komen mocht Rusland een tweede (derde?) speciale militaire operatie inplannen die, door te weinig steun uit het Westen, succesvol blijkt te zijn.
De premier van Singapore staat niet voor niets zowat iedere week op de foto met een of andere hotemetoot overgevlogen uit China.
Dit is natuurlijk wel weer een creatief idee om van je mestoverschot af te komen. Rij het gewoon uit over de rest van het Europese land. Dan heb je veel meer km2 om het uit te rijden.
Daarmee lossen we 1 van de vele problemen op van onze massale veeteelt in Nederland. Alleen wordt de Europese landbouw wel volledig afhankelijk van de Nederlandse veehouder. Dan komt het helemaal niet meer goed op dossiers als waterkwaliteit en stikstof.
Dus een briljant plan vanuit de BBB hoek. Dit gaat alleen niets oplossen op de lange termijn.
Het enige probleem is natuurlijk dat Nederlandse dierlijke mest niet plotseling als kunstmest gaat gelden in het buitenland, dus demonstreert de BBB voornamelijk weer eens een gebrek aan logisch denkvermogen.Robkazoe schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 10:24:
https://nos.nl/artikel/25...r-van-russische-kunstmest
Dit is natuurlijk wel weer een creatief idee om van je mestoverschot af te komen. Rij het gewoon uit over de rest van het Europese land. Dan heb je veel meer km2 om het uit te rijden.
Daarmee lossen we 1 van de vele problemen op van onze massale veeteelt in Nederland. Alleen wordt de Europese landbouw wel volledig afhankelijk van de Nederlandse veehouder. Dan komt het helemaal niet meer goed op dossiers als waterkwaliteit en stikstof.
Dus een briljant plan vanuit de BBB hoek. Dit gaat alleen niets oplossen op de lange termijn.
Frankrijk, Spanje, Polen, Bulgarije- ze schijnen allemaal een leeg platteland te hebben.
En het voordeel: er woont geen gepensioneerde psychiater naast je geitenhouderij die gaat zeuren over gezondheidsschade.
Dit topic is gesloten.
Hier gelden de volgende regels:
• Geen memes, dit is een discussie topic.
• Geen flames over of bashen op politieke voorkeur.
• De kwestie Israël/Palestina is hier offtopic.
• De Islam discussie is hier offtopic.
• De abortus discussie is hier offtopic.
Brondiscussie kan hier: [AWM] Betrouwbare Bronnen Discussietopic