Er zit
een spoel, maar die is niet noodzakelijkerwijs om te laden. Dat zegt Zack zelf overigens ook gewoon op dat moment. In de titel doet hij er een beetje geheimzinnig over, maar op dat moment zegt hij dat er eenzelfde soort spoel in zit maar dat die ook gewoon gebruikt kan worden voor sensing.
Kijk het maar na. Voor de volledigheid, hij noemt het "niet onmogelijk dat het in staat is om een S Pen op te laden." Dat is niet zo onomwonden als jij het doet voorkomen.
Het is verder interessant om te weten dat er sowieso wel degelijk een hardwareverschil is. De spoel bij de punt van de S Pen is anders aangesloten dan bij (bijvoorbeeld) de S24 Ultra. Daaruit kunnen we voor het al dan niet aanwezig zijn van een laadmogelijkheid niet zoveel afleiden, maar dat geeft wel aan dat er meer anders is dan alleen 'de batterij is uit de pen gehaald.'
Ik wil benadrukken dat ik niet zeg dat ik zeker weet dat de rest van de hardware die nodig is om te laden ontbreekt. Ik zeg alleen dat het feit dat er nu één onderdeel is aangetroffen dat onderdeel uitmaakt van die keten niet meteen betekent dat de rest van die keten óók aanwezig is. Te meer omdat het aangetroffen onderdeel altijd al een dubbele functie heeft gehad.
De S Pennen lijken ook qua hardware exact hetzelfde, alleen heeft de pen uit de S25 geen batterij/capacitor. Zelfs de electronica van beide pennen lijken identiek. er is zelfs een plek in de S25 pen met pcb waarop de batterij gesoldeerd kan worden.
Dat is niet zo gek. De goedkoopste manier om zo'n aanpassing te doen, is de onderdelen die je als overbodig ziet gewoon weglaten. De rest van de pen ga je alleen ontwerptechnisch aanpassen als daar aanleiding voor is.
Uiteraard blijft het speculeren, maar van wat ik zie is het een software kwestie en een nieuwe pen want de huidige pen heeft die batterij niet.
Los van dat Samsung hier veel gedoe mee zal krijgen zie je dat andere fabrikanten ook dingen doen waar wij als consument niet blij mee zijn, maar als het meer geld oplevert?!
Ja, met de nadruk op
als. Mijn punt is dus dat het nu alsnog aanbieden van bluetooth als
up sell ze onderaan de streep dus niet meer geld op gaat leveren, maar minder.
Mensen blijven toch wel de producten kopen, wat maakt het dan nog uit.
Dat krediet raakt, ook bij Samsung, een keer op. Dat weten zij ook wel, dus als ze het niet hoeven in te leveren dan doen ze het niet.
[
Voor 3% gewijzigd door
Patriot op 07-02-2025 17:18
. Reden: Toevoeging duiding uitspraak Zack ]