Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:25
Yes, geen app gevonden en verder geen issues.

Via Thermal Guardian dit gezien, maar kan er via Google helemaal niks over vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/60ZWoHPAjC7xiAt6qt8y1kLCAIo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BkHPID2ohqQABOhBDEWTyS23.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door Phusebox op 09-02-2025 09:24 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSt
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21:42
Hier helaas hetzelfde probleem als @Phusebox! Men accu was in het begin ultiem goed! Maar nu sinds 2 dagen verschrikkelijk, hij loopt voor men ogen leeg! Volgensmij bijna 20% in een nacht!

Hier was het nog goed:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IUc_duEF60nhIdVIE-kVTOZn4oo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fpMGHZph4fgCi7h953JQK5kw.jpg?f=fotoalbum_large

Sinds eergisteren drama:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JLK16sy6PneRvS7vH7jrUXeQ6AE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/85kUs67cKcaf6zBixi1xH5ZQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Phusebox schreef op zondag 9 februari 2025 @ 08:53:
[...]

Yes, geen app gevonden en verder geen issues.

Via Thermal Guardian dit gezien, maar kan er via Google helemaal niks over vinden.

[Afbeelding]
Probeer onder intelligent wifi eens alles uit te zetten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QddX3AsVId4nLGDo69oT1LuDxks=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BZecuKEbUyBfs3uSgY29qWll.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
edgarf28 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 09:31:
[...]

Probeer onder intelligent wifi eens alles uit te zetten:
[Afbeelding]
En dan terug naar 1996 met je telefoon. Zo kan ik alles wel uitzetten.

Ik heb al alles wat deze telefoon een flagship maakt uit staan. Helderheid, refresh rate, cpu gelimiteerd etc etc. Zoals ik al zei een A55 is beter waarschijnlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 09-02-2025 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Phusebox schreef op zondag 9 februari 2025 @ 09:43:
[...]

Tsja, deze functies staan bij mij altijd op uit, en heb ik nog nooit nuttig gevonden of gebruikt. Als je eigen wifi netwerk gewoon goed is dan zijn deze functies ook overbodig in mijn ogen. Slurpt alleen maar batterij als iets overbodig aan staat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

[...]
Ik heb al alles wat deze telefoon een flagship maakt uit staan. Helderheid, refresh rate, cpu gelimiteerd etc etc. Zoals ik al zei een A55 is beter waarschijnlijk.
Begin nu is gewoon van nul af aan, geef de telefoon gewoon een fabriek reset, en kijk dan is wat de batterij doet. Persoonlijk denk ik dat er iets mis is gegaan met het overzetten van je oude naar de nieuwe telefoon. En mocht de telefoon nog steeds de batterij zeer snel leeg trekken na de reset, dan weet je meteen dat je hem moet laten omruilen bij Samsung voor een ander exemplaar waar de batterij wel goed van werkt. Ik snap dat dit niet is waar je op zit te wachten, maar op deze manier (alles uitzetten) kom je ook niet verder...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 13:37
[...]

Hoe vervelend ook, het ding gewoon naar fabrieksinstellingen terug, eerst niets installeren en dan kijken wat hij doet die nacht.

Je kan hem ook meteen terugsturen natuurlijk, maar dat is i.i.g. net zo veel werk en een beetje meer.

Dan weet je eindelijk of het ding stuk is of dat er een App is die je telefoon dwarszit. Alles kan namelijk, alleen nu roep je van alles waar je niets aan hebt. Is hij stuk dan zal je een nieuwe gestuurd worden en kan je genieten. Is het een App dan kom je daar na een volledige reset ook achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Samsung gaat toch geen nieuwe telefoon geven omdat je accu minder lang mee gaat. Dat traject wordt een welles nietes spelletje.

Bovendien heb ik geen backup telefoon.

Ik zal er verder over ophouden, helaas is het wat het is. Ben wel gewend om altijd pech te hebben met alles.

Als het een app zou zijn moet dat toch in 1 van de battery monitors terugkomen.

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 09-02-2025 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Phusebox schreef op zondag 9 februari 2025 @ 10:06:
Samsung gaat toch geen nieuwe telefoon geven omdat je accu minder lang mee gaat. Dat traject wordt een welles nietes spelletje.
Als jouw telefoon (na een fabriek reset) nog steeds 17% van de batterij in 6,5 uur verbruikt, zonder schermtijd, dan snapt Samsung ook wel dat er iets mis is met deze telefoon. Maar ik moet het nog zien, of hij dan nog zoveel batterij verbruik heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
DON PAPA schreef op zondag 9 februari 2025 @ 10:13:
[...]
Als jouw telefoon (na een fabriek reset) nog steeds 17% van de batterij in 6,5 uur verbruikt, zonder schermtijd, dan snapt Samsung ook wel dat er iets mis is met deze telefoon. Maar ik moet het nog zien, of hij dan nog zoveel batterij verbruik heeft...
Samsung doet daar helemaal niets aan. Je stuurt hem op, ze doen een zogenaamde controle en sturen het toestel weer terug. Dit komt elk jaar weer terug bij de nieuwe S-serie releases. Een RMA pad zou ik absoluut afraden, beter terugsturen onder WKOA.

Wel mee eens dat de fabrieksinstellingen de enige uitweg is. Helemaal opnieuw beginnen. Indien daar geen zin in: toestel verkopen en overstappen naar een ander merk.

Veel ingewikkelder is het niet. Vervelend is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tp_1gDZAULoBpahxe_RoQ1f767Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UhG3tmpfW08R7sn3jNxauBZ4.jpg?f=fotoalbum_large

Als je je telefoon reset zorg er dan iig voor dat je beschikking hebt tot 1 van de benodigde gegevens. Google probeerde codes te sturen naar m'n enige apparaat, de S25U met esim die ik gereset had... :')

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Huigie schreef op zondag 9 februari 2025 @ 10:17:
[Afbeelding]

Als je je telefoon reset zorg er dan iig voor dat je beschikking hebt tot 1 van de benodigde gegevens. Google probeerde codes te sturen naar m'n enige apparaat, de S25U met esim die ik gereset had... :')
Haha, ja dat issue zou ik dan ook hebben.

Maar na dik anderhalf uur kloten om mijn galaxy watch uberhaupt weer aan de gang te krijgen weet ik wel dat een fabrieskreset geen optie is. Dan ben ik een paar dagen bezig om alles weer in te stellen en werkend te krijgen. Dat is het me niet waard.

Dan gaat de telefoon gewoon over een jaar weer weg en moet ik maar een jaar ergernis op de koop toenemen. Hetzelfde heb ik gehad met de S22 Ultra exynos ellende. Lijkt wel of ik nu weer zo'n exynos crap chip heb qua accu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robbvdb
Phusebox schreef op zondag 9 februari 2025 @ 10:06:

Bovendien heb ik geen backup telefoon.

Ik zal er verder over ophouden, helaas is het wat het is. Ben wel gewend om altijd pech te hebben met alles.

Als het een app zou zijn moet dat toch in 1 van de battery monitors terugkomen.
1:Als je goed terugleest in de reacties op jouw probleem, dan weet je wat te doen zonder een backup-telefoon m.b.t. je data en apps.

2: Het komt dus niet terug in een batterij monitor

3: In een slachtoffer-rol gaan zitten helpt je niets

4: Zolang je de reset niet doet zal je nooit weten of het aan jouw S25U lag of dat .......

Conclusie: Alleen die reset gaat helpen!

PS: Ik heb een flagship Mercedes gekocht. Het ding kan nog minder dan een Kia Picanto als ik alles uitzet om het brandstofverbruik een beetje binnen de perken te houden. Ik moet alles wat het een premium auto maakt dus uitzetten. Ik heb geen tijd om ermee naar Mercedes te gaan, want die doen er toch niets aan. Ik kan hem ook niet missen, want ik moet rijden. Het brandstofverbruik is veel te hoog, ook al rijdt ik er niet mee. De standkachel heb ik al uitgezet, de airco gebruik ik niet, de elektrische ramen ook niet, de adaptive-cruise-control staat uit en de verlichting staat altijd op alleen maar dagrijverlichting. Ik heb altijd pech met auto's. Het infotainment-scherm zou toch moeten aangeven wat er aan de hand is?

[ Voor 5% gewijzigd door robbvdb op 09-02-2025 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
robbvdb schreef op zondag 9 februari 2025 @ 10:30:
[...]

1:Als je goed terugleest in de reacties op jouw probleem, dan weet je wat te doen zonder een backup-telefoon m.b.t. je data en apps.

2: Het komt dus niet terug in een batterij monitor

3: In een slachtoffer-rol gaan zitten helpt je niets

4: Zolang je de reset niet doet zal je nooit weten of het aan jouw S25U lag of dat .......

Conclusie: Alleen die reset gaat helpen!

PS: Ik heb een flagship Mercedes gekocht. Het ding kan nog minder dan een Kia Picanto als ik alles uitzet om het brandstofverbruik een beetje binnen de perken te houden. Ik moet alles wat het een premium auto maakt dus uitzetten. Ik heb geen tijd om ermee naar Mercedes te gaan, want die doen er toch niets aan. Ik kan hem ook niet missen, want ik moet rijden. Het brandstofverbruik is veel te hoog, ook al rijdt ik er niet mee. De standkachel heb ik al uitgezet. Ik heb altijd pech met auto's. Het infotainment-scherm zou toch moeten aangeven wat er aan de hand is?
Een Cloud backup terugzetten heeft nog nooit gewerkt. Dan ben je driekwart kwijt en kun je beter zelf alles doen.

En ja al die batterijmonitoring onzin is dus dat, onzin als je er niks aan hebt en er nooit wat van klopt.

Eens dat een reset de enige oplossing is, maar dat is voor mij gewoon geen optie. Dus moet ik er maar mee leren leven.

Ben ook al bezig geweest om een hoop apps te verwijderen maar gaat ook geen verschil maken ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
Niet verwijderen maar uitzetten zoals ik eerder aangaf!

En dan allemaal (op een enkele essentiële na) , want je zet ze ook zomaar weer aan. Weinig werk!

Iedere keer zet je er een paar meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
robbvdb schreef op zondag 9 februari 2025 @ 10:38:
Niet verwijderen maar uitzetten zoals ik eerder aangaf!

En dan allemaal (op een enkele essentiële na) , want je zet ze ook zomaar weer aan. Weinig werk!

Iedere keer zet je er een paar meer aan.
Heb daarnaast ook nog zeker 60 apps gearchiveerd inmiddels. Ben benieuwd.

Uitschakelen is maar bij een paar apps mogelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 09-02-2025 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
@Phusebox tijd voor een iPhone! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:49
Meeste batterij problemen zijn gerelateerd aan backup terug zetten, app/services uitschakelen of vage apps installeren. Ook foto's terugzetten wil wel eens fout gaan maar dan merk je ook dat je telefoon warm wordt.

Doe gewoon een factory reset en zet niets terug, schakel niets uit en installeer geen batterij apps. Je kunt gewoon met je Google account inloggen dus je contacten en email heb je dan.

Kijk het even een aantal dagen aan en installeer dan een aantal apps en als dat geen probleem is dan installeer je weer een aantal apps net zolang dat je alles geïnstalleerd hebt en wellicht kom je erachter welke app de problemen geeft.

Ik heb wel eens problemen in het verleden gehad na een back-up terug zetten en als ik dan alle apps handmatig installeerde was er niets aan de hand.

Je zegt dat je een week bezig bent met telefoon instellen maar dan vraag ik me af wat je dan allemaal hebt geïnstalleerd. Ik ben hooguit een uurtje bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Garret1410 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 11:59:
Meeste batterij problemen zijn gerelateerd aan backup terug zetten, app/services uitschakelen of vage apps installeren. Ook foto's terugzetten wil wel eens fout gaan maar dan merk je ook dat je telefoon warm wordt.

Doe gewoon een factory reset en zet niets terug, schakel niets uit en installeer geen batterij apps. Je kunt gewoon met je Google account inloggen dus je contacten en email heb je dan.

Kijk het even een aantal dagen aan en installeer dan een aantal apps en als dat geen probleem is dan installeer je weer een aantal apps net zolang dat je alles geïnstalleerd hebt en wellicht kom je erachter welke app de problemen geeft.

Ik heb wel eens problemen in het verleden gehad na een back-up terug zetten en als ik dan alle apps handmatig installeerde was er niets aan de hand.

Je zegt dat je een week bezig bent met telefoon instellen maar dan vraag ik me af wat je dan allemaal hebt geïnstalleerd. Ik ben hooguit een uurtje bezig.
Overal inloggen, alle instellingen goed zetten. Je telefoon weer opnieuw instellen zoals je wil.

Stuk of 75 apps schat ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-09 23:55
Phusebox schreef op zondag 9 februari 2025 @ 12:27:
[...]

Overal inloggen, alle instellingen goed zetten. Je telefoon weer opnieuw instellen zoals je wil.

Stuk of 75 apps schat ik.
Ik denk dat jij niet anders kan. Of je kan het uitzitten tot de nieuwe iPhone komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 18:01

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Palthe schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 12:58:
Ik ook S23U naar S25U, clean install. Eerste dag (dinsdag 4 feb) compleet geïnstalleerd, 4 uur later of zo klaar met configureren / installeren en opgeladen door de nacht naar 100%. Daarna 72 uur(!) van 100 - 7% met 6,5 uur screen on.
Ik kreeg de S23U al niet leeg, dit is nog even een factor beter. Vandaag 12% verbruikt, met 2,5 uur screen on.
Dat zou dus betekenen dat ik er 16-20 uur screen on uit zou kunnen halen, waanzinnig.
Ik twijfelde nog even of ik van de S23U moest upgraden naar de S25U. Maar ik denk dat het goed is dat ik hem toch besteld heb dan :)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Bij mij is het nu ook een 48u geleden dat ik hem nog opgeladen heb en ik zit nu nog maar rond de 35%.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dvdmeer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-04 13:02
Momenteel heel erg blij met mij S25 Ultra.
Voorheen had ik een S10+ waar ik echt jaren plezier van gehad heb maar de USB port werd steeds slechter en de laatste keer dat ik er een custom rom op gezet had, had de USB port het helemaal begeven dus kon te telefoon ook niet meer opnieuw flashen. Daarna kreeg ik de issue dat ik een groen beeld kreeg zodra ik het scherm aan zette. Volgens mij zat dit in de custom rom (denk iets mee misgegaan) en dat kon ik alleen oplossen door de brightness vol open te zetten. Maarja, is wel killing voor de batterij.

Dus ben heel erg gelukkig dat ik nu een telefoon heb die het weer helemaal goed doet.
Waar ik bang voor was dat ik toch bepaalde dingen zou gaan missen, die ik wel heb als ik een telefoon root, maar wou eerst eens gaan bekijken in hoeverre ik het echt nodig had.
Op zich mis ik Titanium Backup Pro wel om echt goede backups te maken van de apps en data maarja, Ik heb FolderSync Pro nog waarmee ik backups schedule naar mijn NAS. Reclames heb ik echt een grondige hekel aan en Adaway als root werkte altijd als een tierelier maar goed, op zich werkt deze ook wel zonder root (met een local vpn).

Tot nu toe ben ik ook echt wel tevreden met de batterij (wat ook niet moeilijk is na mijn S10+ ervaring). De S-Pen is tot nu toe niet iets wat ik echt gebruik. Misschien moet ik er nog wat use cases voor gaan verzinnen.
Verder heb ik nog helemaal niks gedaan met het hele AI gebeuren op de telefoon, dus dat is ook iets waar ik nog in moet duiken.
Heb de battery protection op Maximum gezet om zoveel mogelijk de batterij te sparen; lijkt mij ook wel beter voor de lange termijn. En daarnaast denk ik dat ik meer draadloos ga laden, wat weer beter is voor de USB port.
Valt mij wel op dat, regelmatig als ik de draadloze lader aan mijn magnetische hoesje klik, het een tijdje duurt voordat de telefoon hem detecteert. Het zou de positie kunnen zijn maar het valt mij wel op.

De bijgeleverde Galaxy Watch 7 werkt ook prima. Wel stond het display hiervan als default op Always on. Horloge 's ochtends opgeladen en aan het eind vd dag weer bijna leeg. Na wat tweaks gaat deze nu ook een aantal dagen mee.

Al met al erg blij met mijn nieuwe aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tploumen
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-09 20:15
Ik loop tegen een drietal issues aan bij mijn S25 Ultra + Watch 7:

1) S25 Ultra maakt geen automatische backups meer s'nachts als hij aan de lader hangt;

2) De batterij van mijn S25 Ultra is sneller leeg dan bij mijn S23 Ultra;

3) De watch 7 meet de slaapstadia niet goed (bij mijn Watch 5 nooit een probleem geweest)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eS_wOy8xPHsqFy8GUwCjRCOIH40=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tDn7ZeLl7bT6vw4WQdgPDOwn.jpg?f=fotoalbum_large

Ervaren jullie dit ook...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:44
Ook al staat niet storen aan zonder uitzondering krijg ik nog steeds dat plop geluidje bij het verzenden van een WhatsApp bericht. Ook hoor ik een geluidje als ik gemini opstart via de power knop ingedrukt houden.

Meer mensen hier last van? Dit was bij mijn s23 niet zo en is best irritant gedrag. Herinstallatie van WhatsApp heb ik al geprobeerd.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13:19
AtlAntA schreef op maandag 10 februari 2025 @ 07:41:
Ook al staat niet storen aan zonder uitzondering krijg ik nog steeds dat plop geluidje bij het verzenden van een WhatsApp bericht. Ook hoor ik een geluidje als ik gemini opstart via de power knop ingedrukt houden.

Meer mensen hier last van? Dit was bij mijn s23 niet zo en is best irritant gedrag. Herinstallatie van WhatsApp heb ik al geprobeerd.
Voor zover ik weet is Niet Storen voor inkomende geluiden. Dat doet verder niets met je zelf geinitieerde geluiden zoals die je beschrijft.

Gebruik je de "Slapen" modus? Wellicht had je die op je S23U aan, en nu enkel Niet Storen. Ik geloof dat Slapen de telefoon zelf ook op stil zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
XelaRetak schreef op maandag 10 februari 2025 @ 07:48:
[...]

Voor zover ik weet is Niet Storen voor inkomende geluiden. Dat doet verder niets met je zelf geinitieerde geluiden zoals die je beschrijft.

Gebruik je de "Slapen" modus? Wellicht had je die op je S23U aan, en nu enkel Niet Storen. Ik geloof dat Slapen de telefoon zelf ook op stil zet.
Slapen modus? Ik vind alleen zoiets onder routines. Misschien dat ik dat had ingesteld op mijn s23 maar denk het niet. Als ik zo lees dan zou ik met zo'n routine alle geluiden uit moeten kunnen zetten behalve media zodra de telefoon in dnd mode gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13:19
AtlAntA schreef op maandag 10 februari 2025 @ 08:17:
[...]

Slapen modus? Ik vind alleen zoiets onder routines. Misschien dat ik dat had ingesteld op mijn s23 maar denk het niet. Als ik zo lees dan zou ik met zo'n routine alle geluiden uit moeten kunnen zetten behalve media zodra de telefoon in dnd mode gaat?
Oh gek, ik zie nu dat de Bedtime mode niet meer lijkt te bestaan. Is dat er wellicht met de nieuwe One UI uit gegooid? Hij lijkt bij mij nu naar de Do not Disturb mode te zijn gegaan en er is daar een schedule met de naam: Sleeping". (Ik heb mijn telefoon op Engels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:13
Ik lees her en der dat het batterijgebruik bij QHD+ niet veel verschil meer maakt tov FHD+ in dagdagelijks gebruik... Wat zijn jullie ervaringen?

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Update: na nagenoeg alle niet essentiële apps gearchiveerd te hebben én de telefoon eens tot 100% opgeladen te hebben lijkt het vooralsnog beter te gaan. In de nacht maar 7% verloren ipv 17%.
Geschatte levensduur van een volle accu is nu 22 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patshad
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:56
AtlAntA schreef op maandag 10 februari 2025 @ 07:41:

Die plop geluidjes moet je in WhatsApp zelf uitzetten, die gaan inderdaad door do not disturb heen. Ik had precies hetzelfde :).

Je kan dit in WhatsApp uitzetten via instellingen, meldingen, meldingsgeluid. Ik heb dit uitstaan, hoor geen plopjes meer maar krijg wel een geluidje als er nieuwe berichten binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 18:36
tploumen schreef op zondag 9 februari 2025 @ 19:00:

1) S25 Ultra maakt geen automatische backups meer s'nachts als hij aan de lader hangt;

3) De watch 7 meet de slaapstadia niet goed (bij mijn Watch 5 nooit een probleem geweest)

[Afbeelding]

Watch heeft ook problemen met het meten van mijn slaap. Beetje vreemd, dat ding moet na een half jaar toch wel de goede software hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:41
Phusebox schreef op zondag 9 februari 2025 @ 10:35:
[...]

Een Cloud backup terugzetten heeft nog nooit gewerkt. Dan ben je driekwart kwijt en kun je beter zelf alles doen.

En ja al die batterijmonitoring onzin is dus dat, onzin als je er niks aan hebt en er nooit wat van klopt.

Eens dat een reset de enige oplossing is, maar dat is voor mij gewoon geen optie. Dus moet ik er maar mee leren leven.

Ben ook al bezig geweest om een hoop apps te verwijderen maar gaat ook geen verschil maken ben ik bang.
Ook 7% met enkel essentiële apps terwijl je de telefoon niet gebruikt vind ik nog steeds stevig, zeker met profiel light en de andere accubesparende instellingen die je al ingesteld hebt. De mijne deed afgelopen nacht 3% in 7 uur en stond vanochtend op 23% na ik hem zaterdagochtend opgeladen had tot 88%, zonder die accubesparende instellingen.

Het blijft jouw keus natuurlijk, maar ik zou wel voor de reset gaan. Bij mij kostte het met ruim 100 apps ook wel een uurtje of 5-6 om overal in te loggen en de boel weer naar smaak in te stellen. En daarna waren er nog wel een paar dingen te fiksen die wat meer uitzoekwerk vergden, dus uiteindelijk zal het ook wel zo'n 8-9 uur geworden zijn voor alles naar wens was. Maar als je eens begint met de basisinstellingen en -apps en de accuduur is wel goed, dan kan je de rest rustig instellen. Als het niet de oplossing is, zei je eerder al dat je toch al wilde wisselen naar de iPhone, die je voor zover ik weet niet alle apps en instellingen over kan laten nemen van je Samsung. Ja, enorm irritant dat het nodig is, maar wat is beter? Nu eenmalig tijd eraan kwijt zijn en eventueel nog kunnen retourneren onder WKOA of een RMA indienen, of je dagelijks blijven ergeren aan je aankoop tot je een andere telefoon koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:51

Patriot

Fulltime #whatpulsert

tploumen schreef op zondag 9 februari 2025 @ 19:00:

[Afbeelding]

Dat is bij mij alledrie geen enkel probleem. Ik vind vooral het niet lekker meten van je slaapstadia vreemd, hoe zit 'ie om je pols? Zit hij strakker (of juist minder strak) dan je vorige watch?

EDIT: Weet iemand eigenlijk of het mogelijk is om de maximale acculading te beperken tot 90%, maar dit te laten tonen als 100%? Ik vind het namelijk best interessant om mijn accu op die manier te beschermen, maar ik ben een te grote pietlut om te accepteren dat het getalletje dan nooit hoger wordt dan 90 :')

[ Voor 15% gewijzigd door Patriot op 10-02-2025 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:46
Ik heb wel een stoorpunt gevonden hoor t.o.v mijn S23 Ultra.

De S25U blijft maar verbinding houden met de verkeerde wifi hotspots hier in huis. Ik heb een mesh netwerk, met geen enkel device problemen. Ik sta naast het access point in de woonkamer (Wifi 6, bekabeld aangesloten) en dat onding zit met wifi 5 verbonden met het access punt van de keuken...

Aan/uit zetten van wifi op de telefoon "lost het op" maar dat is natuurlijk geen oplossing...

Wifi netwerk zelf is correct geconfigureerd, er staan geen prio's ingesteld voor devices etc etc....

Enig idee of er wat settings verborgen zijn op de telefoon waar ik naar kan kijken? Intelligent Wifi heb ik al naar gekeken en mee gespeeld, zonder vooruitgang..

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart1977
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-08 03:18
Iedereen met accu issues: ik heb voor mij de oorzaak gevonden. Het is de Smart Switch backup/transitie .Ik raad je aan het volgende te doen:

Doe een backup maken via Samsung backup..dus inclusief apps en homescreen.

Doe een factory reset maak geen gebruik van Google backup of Smart Switch en rond de setup af.

Zet daarna de Samsung backup terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Devian schreef op maandag 10 februari 2025 @ 12:45:
Ik heb wel een stoorpunt gevonden hoor t.o.v mijn S23 Ultra.

De S25U blijft maar verbinding houden met de verkeerde wifi hotspots hier in huis. Ik heb een mesh netwerk, met geen enkel device problemen. Ik sta naast het access point in de woonkamer (Wifi 6, bekabeld aangesloten) en dat onding zit met wifi 5 verbonden met het access punt van de keuken...

Aan/uit zetten van wifi op de telefoon "lost het op" maar dat is natuurlijk geen oplossing...

Wifi netwerk zelf is correct geconfigureerd, er staan geen prio's ingesteld voor devices etc etc....

Enig idee of er wat settings verborgen zijn op de telefoon waar ik naar kan kijken? Intelligent Wifi heb ik al naar gekeken en mee gespeeld, zonder vooruitgang..
Als je het disconnecten van apparaten zelf hebt ingesteld bij een bepaald dba op je routers dan zou het apparaat daar geen invloed op mogen hebben. Als je dat niet hebt gedaan dan kan je proberen de slimme wifi settings 1 voor 1 uit te zetten en kijken welke optie hier invloed op heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:30
Bart1977 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 13:02:
Iedereen met accu issues: ik heb voor mij de oorzaak gevonden. Het is de Smart Switch backup/transitie .Ik raad je aan het volgende te doen:

Doe een factory reset maak geen gebruik van Google backup of Smart Switch en rond de setup af.

Ja maar... als er ruim 75 apps op je telefoon staan dan ga je daar niet aan beginnen. Dan wacht je liever op een nieuwe iPhone. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
bij de iPhone heb je de mogelijkheid om notificaties met inhoud daarvan vergrendeld binnen te krijgen op je lockscreen en kan gelezen worden na identificatie middels FaceID.

Is er een soortgelijke mogelijkheid op de S25?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

_Bailey_ schreef op maandag 10 februari 2025 @ 16:28:
bij de iPhone heb je de mogelijkheid om notificaties met inhoud daarvan vergrendeld binnen te krijgen op je lockscreen en kan gelezen worden na identificatie middels FaceID.

Is er een soortgelijke mogelijkheid op de S25?
Zeker! Als je naar de instellingen van je app gaat en dan naar meldingen, dan zie je onderstaand.

'Inhoud op vergrendelscherm' doet wat je nodig hebt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a1KnJcdJA0e2BD3RTdr4mNrG4RY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vOGKxmzvHYc2PMEtInYOeDiI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StickMan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 18:08
Bart1977 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 13:02:

Zelf heb ik geen ervaring met Samsung back-up. Wel 2x met Smart Switch.

De eerste keer was in februari 2023 (Huawei Mate 20 naar S23 Ultra), en dat ging goed en ik heb geen accu-issue. De bestanden in de externe storage (NM-kaart) waren netjes allemaal gekopieerd naar de folder SdCardBackUp.

Twee weken geleden, na lang twijfelen, heb ik toch maar een S25 Ultra 1TB (via mijn werk) besteld ter vervanging van Sony Xperia 1 III (256GB + 512GB micro SD-kaart). Vorige week dinsdag 4 februari, had ik de data gemigreerd naar S25 Ultra (Smart Switch via Wifi). Het duurde even (gestart rond 20:30 en klaar de volgende ochtend rond 9 uur) en het ging vlekkeloos.

Met de S25U heb ik tot nu toe geen accu-probleem ervaren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eBWnICPk69an1y_ThZuIqK8sH-w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q7sXusQiFGsaAmSqoEc9JA51.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GjBv4YkkhpA2jLKyN0dbpITj_2o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E8v2HWvB6OtEfqPEdb8J5MkJ.jpg?f=fotoalbum_large

De mogelijke oorzaak van het accu-probleem ligt, denk ik, niet aan de Smart Switch, maar eerder aan de combinaties van factoren (geinstalleerde apps, screen time, slechte 4G/5G-signaal, Wifi etc.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

Ik denk dat een clean install tov smart switch qua impact wel een beetje wordt overdreven soms. Ik ben denk tov smart switch max een uurtje langer bezig geweest.

De backups kun je uit whatsapp en evt
onedrive halen

De bank apps en digid etc moet je toch blanco instellen en opnieuw valideren.

Zoveel verschil maakte het (bij mij) niet. En heb toch redelijk wat apps. Screenshot mailen van je homescreen en app drawer en je komt een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
AndereKoekoek schreef op maandag 10 februari 2025 @ 16:30:
[...]

Zeker! Als je naar de instellingen van je app gaat en dan naar meldingen, dan zie je onderstaand.

'Inhoud op vergrendelscherm' doet wat je nodig hebt.

[Afbeelding]
Top! Dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKnul
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11-09 10:17

FijneKnul

Wat klagen jullie veel.

Draconian schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:27:
[...]

Ik heb deze erop zitten maar wat een gedoe is dat zeg. De eerste mislukte en de tweede heeft alsnog 4 kleine luchtbellen eronder welke niet weggaan. Valt verders niet op maar voor de rest geen rode waas en vingerafdruksensor werkt nog steeds zonder problemen. Maar plakken is een hel :D _/-\o_
Ik moet wel bekennen dat ik daarvoor zalm had gegeten en vette vingers had. Ik hoop dat de 4 kleine luchtbellen nog wegtrekken. Maar je ziet er niets van en zit voor de rest perfect. Alleen met scherm uit en dan zijwaarts zie je de belletjes.
https://www.gsmpunt.nl/sc...ctor-display-folie-2-pack
Werken ze ook proper met je vingerafdrukscanner?

Ik heb eentje van Ali, die werkt wel maar is lastig met mijn vingerafdrukken. Ze worden vaak niet geregistreerd. Ondanks dat ik mijn duim vier keer heb toegevoegd en ook de 'verhoogde detectie' (oid) heb aangezet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:55

spartacusNLD

This is Sparta!!

Voor wie het ''levertijden topic'' niet meer bijhoud -> https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/81601964

Je kan dus gewoon een watch 7 bij samsung claimen als je bij belsimpel een S25U gekocht hebt MET abbonement.. ook al zeggen ze dat het alleen zonder abbonement is. :9

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
spartacusNLD schreef op maandag 10 februari 2025 @ 17:16:
Voor wie het ''levertijden topic'' niet meer bijhoud -> https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/81601964

Je kan dus gewoon een watch 7 bij samsung claimen als je bij belsimpel een S25U gekocht hebt MET abbonement.. ook al zeggen ze dat het alleen zonder abbonement is. :9
Moet wel besteld zijn tussen 22 en 26 januari zie ik bij de voorwaarden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StickMan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 18:08
FijneKnul schreef op maandag 10 februari 2025 @ 17:09:
[...]

Ik heb eentje van Ali, die werkt wel maar is lastig met mijn vingerafdrukken. Ze worden vaak niet geregistreerd. Ondanks dat ik mijn duim vier keer heb toegevoegd en ook de 'verhoogde detectie' (oid) heb aangezet.
Bij mij werkt de Spigen GLAS.tR EZ Fit prima, ook geen probleem met vingerafdruk (besteld bij Amazon, bij GSMPunt is het nog steeds in pre-order).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OfGISvrWgslT-nz9agG8yS4q-_E=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/3NSifA4wgKLflRSEw6D3YZRE.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
patshad schreef op maandag 10 februari 2025 @ 09:14:
[...]

Die plop geluidjes moet je in WhatsApp zelf uitzetten, die gaan inderdaad door do not disturb heen. Ik had precies hetzelfde :).

Je kan dit in WhatsApp uitzetten via instellingen, meldingen, meldingsgeluid. Ik heb dit uitstaan, hoor geen plopjes meer maar krijg wel een geluidje als er nieuwe berichten binnenkomen.
Staat zeer krom of eigenlijk onjuist beschreven in de WhatsApp instellingen maar dit was inderdaad de oplossing. Mijn dank is groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Laatst online: 15:55

spartacusNLD

This is Sparta!!

[...]

StickMan schreef op maandag 10 februari 2025 @ 17:37:
[...]

Bij mij werkt de Spigen GLAS.tR EZ Fit prima, ook geen probleem met vingerafdruk (besteld bij Amazon, bij GSMPunt is het nog steeds in pre-order).
[Afbeelding]
Ik heb dezelfde. Werkt perfect :)

[ Voor 27% gewijzigd door spartacusNLD op 10-02-2025 17:59 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tploumen
https://youtu.be/qwQ2dLwtlG8?si=OMOjJ30N0c4GuVaC

Geef de volgende keer een beetje context mee, iets zoals 'hier hebben ze een valtest gedaan met de S25 en het resultaat is...."

[ Voor 64% gewijzigd door PaT op 11-02-2025 07:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draconian
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 12:19
[...]

Werkt perfect juist. Hoefde niets ter veranderen aan mijn eerste registratie van mijn vingerafdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoYo51
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22:28
Is het bij jullie ook zo dat als je 'Niet storen' modus aan hebt en je sommige contacten selecteert die je toch mogen bellen, de lijst met uitgezonderde personen na een paar dagen weer leeg is? Dit was op de Samsung Galaxy S21 Plus al zo, maar ik dacht dat ze dit inmiddels wel opgelost zouden hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draconian
spartacusNLD schreef op maandag 10 februari 2025 @ 17:16:

Top. Gelijk geregeld. Gratis cadeau altijd leuk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
zo, het allerlaatste stapje gezet; e-SIM overgezet van van m'n iPhone 16 Pro naar de S25 Ultra.
Afgelopen dagen vooral bezig geweest met de setup, instellingen, video's kijken met handige tips en trics.

In het verleden al vaker uitstapjes gemaakt van iPhone naar Samsung, telkens uiteindelijk toch weer terug naar iPhone.
Dit omdat ik thuis een Mac, iPad, Apple Watch, AirPods Pro en AppleTV heb.

Afgelopen dagen in de weer geweest om het 1 en ander vanuit iCloud over te zetten naar mijn Google account, ik gebruik veel diensten zoals iMessage, Facetime en Apple emailadres.

De mogelijkheden met deze S25 Ultra wel echt bizar, Samsung gooit als het ware een miljoen miljard instellingsmogelijkheden tegen de muur hieraan en zegt: ''hier heb je ze alle miljoen miljard, succes en plezier ermee!'' :+

Hopelijk kan ik mijn AirPods Pro verder gewoon (zo goed als optimaal) gebruiken icm mijn S25 Ultra.

[ Voor 11% gewijzigd door _Bailey_ op 10-02-2025 18:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:09
Ik had een aantal dagen geleden een achtergrond ingesteld. Vanmiddag zag ik toevallig bij het weer dat het bij mij sneeuwde. Het lockscreen werd hierop aangepast met AI, met dwarrelende sneeuw.

Zulke kleine dingetjes vind ik nou leuk haha

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-2Up8BzY5vukLLHpUNxw5NbyfdI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ypq8RYHsWrUfRYqhm5EalOGm.jpg?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0GgGC3U6vG9RazHLsv_hklslKTE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TK3aM8GT1G9WKflTHBjZyOnP.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: En 's avonds:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eC32eXaUQzbv1T9xR-fkJ2QhK8w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/etEHaO3QcR6lowd2U8mASbYf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door RobinNL op 10-02-2025 19:31 ]

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tploumen
RobinNL schreef op maandag 10 februari 2025 @ 18:46:
Ik had een aantal dagen geleden een achtergrond ingesteld. Vanmiddag zag ik toevallig bij het weer dat het bij mij sneeuwde. Het lockscreen werd hierop aangepast met AI, met dwarrelende sneeuw.

Zulke kleine dingetjes vind ik nou leuk haha

[Afbeelding] [Afbeelding]
Cool, hoe stel je dat in...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
tploumen schreef op maandag 10 februari 2025 @ 18:49:
[...]

Cool, hoe stel je dat in...?
Instellingen > Achtergrond en stijl > Achtergronden wijzigen > Maken met AI > Foto-omgeving

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-09 14:05
Sinds een week een s25 plus in bezit.

Nu heb ik de volgende resultaten qua accu:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lmTzX2eZBNq8lMVpWuvuHXss0NQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qjJASt8Xf0TAcg1M9pRU3FIt.jpg?f=fotoalbum_large

Zijn dit een beetje normale cijfers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
CryRaven schreef op maandag 10 februari 2025 @ 18:51:
Sinds een week een s25 plus in bezit.

Nu heb ik de volgende resultaten qua accu:

[Afbeelding]

Zijn dit een beetje normale cijfers?
Samsung leert niet zo zien :X
Bij jou duurt het opladen ook heel lang. Wel 21 uur.... 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-09 14:05
Gismo1979 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 18:54:
[...]

Een bug hoogstwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Is inderdaad een bug, maar wel ééntje die er al sinds de release van de S24 inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
[...]

Hier ruim 2 dagen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:41
Gismo1979 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 19:02:
Is inderdaad een bug, maar wel ééntje die er al sinds de release van de S24 inzit.
Beetje knullig is het wel, maar zo lang Turn 10 in Forza Motorsport nog steeds praat over overname ipv inhalen en 3 links als er nog 3 ronden over zijn (3 left), keur ik zoveel tijd als ie 100% opgeladen is vs zoveel tijd om op te laden ook nog wel goed. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepiesaus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:38
AtlAntA schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 19:32:
Kreeg net een pop up dat mijn telefoon binnen 10s opnieuw werd opgestart wegens een beveiliging update.

Dat is best wel instant.. Beveiliging patch van 1 december. Hoop niet dat ze dit altijd zo gaan doen. Vind ik geen nette manier.
Ja wat is dit nou, kan je dit niet uitschakelen. Gewoon een potje Clash Royale verloren voor een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:43
Iemand via homeup de beta optie DIV homescreen al eens getest?

Heb het nu geactiveerd. Handig vind ik dat ik de mappen, widgets neer kan zetten waar ik zelf wil.

Maar voor de rest, geen idee wat ik ermee aan moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSt
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21:42
[...]

Volgensmij is het een vertaal fout, dacht van Engelse filmpjes gezien te hebben dat het naar iets als dit vertaald: Hoelang kan ik doen met een volledige lading.

Ps. Ik klaagde eerder ook over een ineens slechte accuduur, dat lijkt nu weer opgelost te zijn, heb zoals jullie aangaven heel veel apps geforceerd gesloten en de telefoon eens een reboot gegeven, zie het verschil in de nacht! (Voor de rest gebruik ik mijn telefoon vrij zwaar! Vooral Apple Music hakt erin en speedtestje hier en daar (men andere hobby)!)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yBP3plDy6tQfal7GO61I_eYeFzA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DHbdBg1um9zioMCQHzcnk8uk.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1BF2YrI-0c2DPdyT1taC-DfLgag=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lBiJQJ6oTWin9vmwQDmxS45t.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door TomSt op 10-02-2025 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Dik tevreden over de accuduur van mijn S25 Ultra, ruim 13u scherm aan tijd vandaag ☺️😳

Heb diverse overbodige systeem apps verwijderd met adbappcontrol, misschien dat dat ook positieve invloed heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ft7Si4KqXWHro52wZHHtc2LZc5E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fw0JEz0ECd3yZCgpvCdoNI6g.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door edgarf28 op 11-02-2025 00:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Laatst online: 08:53
edgarf28 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 00:05:
Dik tevreden over de accuduur van mijn S25 Ultra, ruim 13u scherm aan tijd vandaag ☺️😳

Heb diverse overbodige systeem apps verwijderd met adbappcontrol, misschien dat dat ook positieve invloed heeft.

[Afbeelding]
1.5u pepperen. Hoe haal je dat nou weer....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:13

Welke zoal?

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Zal later vandaag posten welke precies ik verwijderd heb met adbappcontrol, als ik op mn laptop zit.

Edit:
Dit is de lijst met 70 systeem apps die ik verwijderd heb: Download
(Tip: Installeer adbappcontrol met de AcBridge en importeer deze lijst om te kunnen zien welke apps het zijn, en maak zelf een keuze of je de verwijderde functies nodig hebt of niet)

[ Voor 43% gewijzigd door edgarf28 op 11-02-2025 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patshad
Draconian schreef op maandag 10 februari 2025 @ 18:35:
[...]

Top. Gelijk geregeld. Gratis cadeau altijd leuk 8)
Ik heb het ook geprobeerd met de factuur van Belsimpel, maar mijn aanvraag is afgewezen. Had ik misschien toch maar de regel met Odido weg moeten gummen ;). Is de aanvraag bij jou wel goedgekeurd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:59
AtlAntA schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 19:32:
Kreeg net een pop up dat mijn telefoon binnen 10s opnieuw werd opgestart wegens een beveiliging update.

Dat is best wel instant.. Beveiliging patch van 1 december. Hoop niet dat ze dit altijd zo gaan doen. Vind ik geen nette manier.
Ik had dit vanmorgen. Zover ik kan zien is noch de firmware noch de Google Play geüpdatet, ik vraag me af wat er dan wel is geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconian
patshad schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 10:29:
[...]

Ik heb het ook geprobeerd met de factuur van Belsimpel, maar mijn aanvraag is afgewezen. Had ik misschien toch maar de regel met Odido weg moeten gummen ;). Is de aanvraag bij jou wel goedgekeurd?
Nog in behandeling.

Promotie status:
Jouw aanvraag is in behandeling

Heb je wel de juiste EAN? Er staat een lijst bij met welke er in aanmerking komen.
Ik had 22 januari gekocht met verlenging ODIDO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patshad
Draconian schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 11:20:
[...]

Nog in behandeling.

Promotie status:
Jouw aanvraag is in behandeling

Heb je wel de juiste EAN? Er staat een lijst bij met welke er in aanmerking komen.
Ik had 22 januari gekocht met verlenging ODIDO.
Ik heb de EAN welke op het doosje staat doorgegeven. Deze is gelijk aan diegene die bij de actievoorwaarden staat vermeld. Telefoon was op 25 januari besteld. Benieuwd of het bij jou wel lukt dan.

[ Voor 6% gewijzigd door patshad op 11-02-2025 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
patshad schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 10:29:
[...]

Is er ook een reden gegeven waarom je aanvraag is afgekeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frozenflame
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:43
Ik heb de promotiepagina vanmorgen ingevuld en zojuist al terug dat "deelname niet geschikt is". Het lijkt er op dat iemand eerder gewoon geluk heeft gehad...

Edit voor wat achtergrond: Ik heb mijn toestel besteld met ODIDO abb. bij Belsimpel.

[ Voor 21% gewijzigd door frozenflame op 11-02-2025 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconian
frozenflame schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 13:22:
Ik heb de promotiepagina vanmorgen ingevuld en zojuist al terug dat "deelname niet geschikt is". Het lijkt er op dat iemand eerder gewoon geluk heeft gehad...

Edit voor wat achtergrond: Ik heb mijn toestel besteld met ODIDO abb. bij Belsimpel.
Hier ook net de mail dat het afgekeurd is.

Een tijdje terug heb je deelgenomen aan onze Galaxy S25 Ultra promotie, met registratienummer NLDxxxxxxxxxxxxx. Helaas voldoet jouw registratie niet aan de actievoorwaarden. Daarom kunnen we je deelname helaas niet goedkeuren.

De reden hiervoor is:
De deelname is niet geschikt. De aanvraag is mislukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patshad
airwolf83 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 13:06:
[...]

Is er ook een reden gegeven waarom je aanvraag is afgekeurd?
In de mail staat alleen: De deelname is niet geschikt. De aanvraag is mislukt.

Daar kan je verder niet zoveel mee. Denk inderdaad dat iemand eerder mazzel heeft gehad. Toch jammer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tploumen
patshad schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 13:39:
[...]

In de mail staat alleen: De deelname is niet geschikt. De aanvraag is mislukt.

Daar kan je verder niet zoveel mee. Denk inderdaad dat iemand eerder mazzel heeft gehad. Toch jammer!
Zal me niets verbazen als ze de vergissing alsnog terugdraaien. Samsung is doorgaans zeer strikt in het toepassen van de voorwaarden (en terecht overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vachan
  • Laatst online: 20:35

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mT6iRVp0T73Zn31xx1e-T3npVpk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wDd8I9QA5ZpgQOrBpypEv1oX.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is toch een gigantisch verschil... Heb hem gisteren ook al gefactory reset.......

[ Voor 22% gewijzigd door Vachan op 11-02-2025 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techkeizer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 08-09 18:38
Vachan schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 17:56:
[...]

[Afbeelding]

Dit is toch een gigantisch verschil... Heb hem gisteren ook al gefactory reset.......
Wat ik heb gemerkt, is dat de accu in deze telefoon erg wisselvallig is. Ik game niet en had 2 dagen terug 10 uur sot op 100%. De volgende dag werd dat ineens 6 uur. Ik begrijp er geen reet van en het lijkt echt apart dat dit zo erg van elkaar verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-09 23:32
Het lukt me nog steeds niet om gedetailleerde meldingen te krijgen op m’n lockscreen van Outlook, whatsapp etc. Ik heb volgens mij alle instellingen goed staan. Gedetailleerde meldingen aan staan. Meldingen vergrendelscherm staan ook etc… iemand nog een idee. Ik krijg nu alleen een klein icoontje op mn vergrendelscherm te zien als er een mail of bericht binnen komt. 🧐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 20:45
Ik heb de S25 256GB sinds zaterdag en ik kom van de S23 128GB. Deze S25 ervaar ik toch wel als een goede stap voorwaarts, waaronder op het gebied van de accuduur. Met de S25 haal ik 5,5u sot met 50% acculading (op wifi).

Wel heb ik gemerkt dat het volledig laden erg traag ging, trager dan de S23 met dezelfde adapter. Met name de laatste 10-15% kost onevenredig veel tijd. Dus ik heb een klein testje gedaan:
Gisteren 49% laden in 53 minuten (van 51% naar 100%, de laatste 7% duurde 23 minuten!)
Vandaag 45% laden in 22 minuten (van 50% naar 85%).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l2kCbeGBQK8fJyxmbLWitDpbHtM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zE6s2ho4a3Ly7y475CzJK08P.jpg?f=fotoalbum_large
Wat een verschil! En met de ruime sot vind ik laden tot 85% prima zat.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yrhEePklzll7Dfv4CdVuSLvLPU0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GE3PstqES1H5ONvRK5LP01qN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PqLLx5k0sVrWlpP4G0SdvwNKFI4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9xrNG9g4eGKsiHUmJqdNQVOV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bVcOgnSIdwqFECYJcY7LA1-E8v0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/01HW2lqY0i1VhI7jceRsdDNF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door SePtiCTaNk op 11-02-2025 22:25 ]

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:29
Vachan schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 17:56:
[...]

[Afbeelding]

Ik snap niks van deze posts. Je deelt een screenshot waarbij je letterlijk elke minuut op je gsm hebt gezeten sinds loskoppelen van lader. Verder weten we niets van (display) settings, 4g/5g of wifi , welke apps je gebruikt .. en waarom je je überhaupt met iemand anders zijn of haar gebruik vergelijkt , die misschien ook nog volledig andere settings heeft en andere apps gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

elaho schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 21:11:
Het lukt me nog steeds niet om gedetailleerde meldingen te krijgen op m’n lockscreen van Outlook, whatsapp etc. Ik heb volgens mij alle instellingen goed staan. Gedetailleerde meldingen aan staan. Meldingen vergrendelscherm staan ook etc… iemand nog een idee. Ik krijg nu alleen een klein icoontje op mn vergrendelscherm te zien als er een mail of bericht binnen komt. 🧐
Ik had dit ook..kreeg bijvoorbeeld ook geenpop-uo van de ing app als ik iets moest bevestigen na een aankoop met creditcard bijvoorbeeld.

Ongeacht wat ik aan de instellingen veranderde... Ook ivm battery drain gisteren een factory reset gedaan. Krijg nu wel alle pop-ups over de breedte van het scherm inclusief inhoud, zoals ik het heb ingesteld.

Alleen nog 1 dingetje wat ik anders wil en me niet lukt: Wil dat notificaties uit dezelfde app niet gestapeld worden. Dus bij gemiste berichten op whatsapp van 3 verschillende personen, dan ook 3 notificaties.

Dan kan ik sneller beslissen of ik even moet reageren of niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
StickMan schreef op maandag 10 februari 2025 @ 17:37:
[...]

[Afbeelding]
Vandaag ook deze binnen gekregen. Vroeger nooit fan geweest van screen protectors omdat ik ze zelf er nooit goed op kreeg. Wat uiteindelijk natuurlijk leid tot kleine krasjes op je scherm omdat er geen protector opzat. Of hij zat er op en je cover paste niet goed meer. Met mijn s23 ultra van de fiets gevallen. Scherm niet kapot maar verschillende krassen.

Dus dan toch maar een screen protector voor mijn s25 ultra.
Maar wat een verademing dit zeg. Binnen paar minuutjes zat deze perfect bevestigd dankzij de hulpstukken. Vingerafdruk werkt ook perfect.

[ Voor 12% gewijzigd door airwolf83 op 11-02-2025 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb een klein dingetje in gmail wat mij niet bevalt en wat ik op mijn S23 niet had.

Het gaat om de suggesties, als je die lang inhoud kan je ze verwijderen uit de lijst. Dit heb ik gedaan, maar nu krijg ik een lege lijst. Iemand een idee hoe ik die ''hoofdjes'' ook nog weg krijg want het neemt onnodige ruimte in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NYfWUnQ3sM1ZZpnsCFb6ApBB_t0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j4lfR1Tgf81ab6EWrAkQnFrm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 75% gewijzigd door Ernemmer op 11-02-2025 23:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn2307
  • Laatst online: 10-09 15:21
elaho schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 21:11:
Ik had dit ook. Wat bij mij hielp was het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9IhOVdGXD08AA9ixz5T-YP8d-68=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mZodZOpVRlzmFkxcYkHNrBPZ.jpg?f=fotoalbum_large

Dus op kaarten zetten. Dan krijg je de volledige meldingen op je vergrendelscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdvdl
  • Laatst online: 11-09 09:10
Ik overweeg om deze mobiel aan te schaffen ter vervanging van mijn S10. Dat is meer omdat wij een mooie vakantie gaan maken en ik gebruik wil maken van een betere camera op de telefoon.
Op laatste vakantie hebben we namelijk maar een kwart van de foto's met een fotocamera gemaakt en de rest met de mobiele telefoons. De kwaliteit viel mij niet tegen, ook niet in een groter fotoboek.

De cameras zijn voor mij het belangrijkste en dan vooral een natuurlijke waarheidsgetrouwe afbeelding "zoals het in werkelijkheid ook is".

Mijn vraag: Is de AI functionaliteit voor foto's nemen uit te schakelen? En zo ja, is de kwaliteit van de foto's ook nog uitstekend?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:54
Ik heb gemerkt dat als je op de telefoon Gemini gebruikt je niet meer met je smartwatch via voice command en de Google Assistant iemand kunt bellen of appen... Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:48
Roost schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 11:27:
Ik heb gemerkt dat als je op de telefoon Gemini gebruikt je niet meer met je smartwatch via voice command en de Google Assistant iemand kunt bellen of appen... Jammer!
Ik heb Gemini weer snel uitgezet. Spotify aanzetten gaat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:03
Ik had het andersom om mijn oude Galaxy: Gemini disabled en voice commands in Android auto werkte niet meer :/
Tevens lijkt Gemini op een S20 de vervanger zijn voor de Google assistant omdat ik die laatste echt nergens meer terug kan vinden.

[ Voor 37% gewijzigd door SniperGuy op 12-02-2025 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:49
Het valt me op dat de telefoon warm wordt als ik YouTube kijk. Accuduur is daardoor ook niet zoals het zou moeten zijn. Heb al de cache geleegd zonder succes.

Zal een reset uitvoeren en kijken of het dan weg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:48
SniperGuy schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 12:06:
Ik had het andersom om mijn oude Galaxy: Gemini disabled en voice commands in Android auto werkte niet meer :/
Tevens lijkt Gemini op een S20 de vervanger zijn voor de Google assistant omdat ik die laatste echt nergens meer terug kan vinden.
Op mijn S25 Ultra krijg ik Google assistant als ik Gemini uit zet. Ben al lang blij dat ik van Bixby af ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-09 06:55
frozenflame schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 13:22:

Heb de s25 ultra met een nieuw kpn abbo besteld bij Belsimpel, mijn aanvraag is wel goedgekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05:26
hcQd schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 10:37:
[...]

Ik had dit vanmorgen. Zover ik kan zien is noch de firmware noch de Google Play geüpdatet, ik vraag me af wat er dan wel is geïnstalleerd.
Ik heb dit gisteren ook gehad. Heel irritant, was in de auto aan het navigeren in een (voor mij onbekend) druk centrum, en poef de telefoon werd opnieuw opgestart. Kon het niet tegenhouden. Was een beveiligingsupdate stond er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Laatst online: 16:35

Mimiix

Professioneel Prutser

donpablo80 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 15:19:
[...]

Heb de s25 ultra met een nieuw kpn abbo besteld bij Belsimpel, mijn aanvraag is wel goedgekeurd.
Hier ook kpn en goedgekeurd

Ik vermoed dat het verschil is dat kpn geen speciale actie had met Samsung en odido wel.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05:26
Als er een routine actief is, zie ik hier een actieve melding van. Ik kan deze melding echter niet uitschakelen.

Het vinkje om meldingen van standen en routines uit te schakelen is grijs (kan niet uit). Ik kon dit bij mijn S24u wel uitschakelen. Is dit nieuw?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:27
Mimiix schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:55:
[...]

Hier ook kpn en goedgekeurd

Ik vermoed dat het verschil is dat kpn geen speciale actie had met Samsung en odido wel.
Hier s25, met odido bij Belsimpel. In eerste instantie afgekeurd om ik de samenvatting van de bestelling had meegestuurd zonder datum. Vanochtend de factuur met datum opgestuurd, en net bevestiging gehad dat het is goedgekeurd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• elaho
  • Laatst online: 11-09 23:32
Nog steeds heel bij en tevreden met mijn s25 ultra. Ik ben overgestapt vanaf iPhone. Ik had mij heel goed voorbereid voor de overstap dmv Google foto, drive, agenda etc al te installeren op mijn iPhone zodat ik foto’s en bestanden etc al kon synchroniseren. Verder alternatief gezocht voor mijn muziekbibliotheek. Verder alles over gezet met smartswitch. Daardoor heb ik echt alles nu ook op mn Samsung en merk ik eigenlijk hoe beperkt iPhone is qua instellingen. Want op mn Ultra kan ik echt veel meer instellen. Ook het scherm vind ik echt mooier.

[ Voor 3% gewijzigd door elaho op 12-02-2025 19:45 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 26 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, bestellingen en levertijden: [Samsung Galaxy S25-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Samsung Galaxy S25-serie] Accessoires
- Voor het posten van kortingscodes kun je terecht in Meld hier uw kortingscodes/coupons V2