Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 09:30
Foutje

[ Voor 137% gewijzigd door DM89 op 06-02-2025 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 08:39
elaho schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:48:
@TR1969 ik heb dit gevonden en helaas….

Werkt iTunes Match op Android?
iTunes Match is niet beschikbaar voor Android-apparaten
Sjips, dat is jammer..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ad patat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 15:03
Het probleem met android auto is opgelost. Vermoedelijk ontstaan door gebruik van overzetten door smart switch.

Oplossing:
Cache en bestanden wissen van android auto(app beheer)
App updates verwijderen(via playstore)
Vervolgens weer updaten(via play store)
En belangrijk! Telefoon opnieuw opstarten.

Daarna werkte het als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
Ik heb ergens gelezen dat er een probleem zou zijn met het overzetten (restore uit Google Drive back-up) van WhatsApp naar de S25. Heb er hier nog niemand over gehoord. Weet iemand hier misschien meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Roost schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 23:44:
Ik heb ergens gelezen dat er een probleem zou zijn met het overzetten (restore uit Google Drive back-up) van WhatsApp naar de S25. Heb er hier nog niemand over gehoord. Weet iemand hier misschien meer van?
Ging bij mij vlekkeloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 19:08
Het overzetten via die qrcode ging mis bij mij. Daarna met de drive backup ging juist goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trainz2009
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 14:51
Heb de S25 Ultra. Twee dingen waar ik nu tegenaan loop. Soms lukt het niet om in WhatsApp smilies te gebruiken. Druk erop, gebeurd gewoon niets. Na opnieuw starten fixed. Al twee keer moeten doen.

Verder zit soms de menuknop in de weg om bijvoorbeeld in een app ergens akkoord op te geven. Bij o.a Raisin was dit het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:59
Bij mij bleef hij hangen op media herstellen, na drie dagen opnieuw geïnstalleerd en toen ging het prima. Wel de chats van die drie dagen kwijt... Dus had sneller opnieuw moeten proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 10:48
Ik twijfel op de moment tussen de Pixel 9 Pro en de Samsungs S25
De 6,3" variant (zou liefst wel de camera's en het pennetjes van de Ultra hebben maar die vind ik persoonlijk te groot voor mij).
De laatste 3 telefoons waren Iphones maar nu wil ik terug eens iets anders.
Ik heb vroeger al een paar android telefoons gehad (begonnen met de Nexus One, die met trackball).
Initieel ging mijn voorkeur naar de Pixel 9 Pro omdat ik dacht van vroeger dat je op de google phones het meeste kon veranderen (stock android) maar als ik de reviews bekijk lijkt het me dat er ook veel bepaald is door bv de kernel die erop staat. Zo zou het OSD van de Pixel heel minimalistisch zijn en niet aanpasbaar (geen wallpaper ed)... Vroeger kon je een hoop custom roms flashen maar ik vermoed dat er maar weinig custom roms bestaan tegenwoordig?
Het nadeel van de Pixel is de G4 cpu van de Pixel nogal traag is tov de Samsung, anderzijds heb je op de kleine pixel 9 Pro wel alle toeters en bellen gelijk die XL versie.

Vraagje: kan je de Samsung S25 goed aanpassen (bv bloatware Samsung eraf, andere iconen, andere launcher e.d.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 21:37
Is er ergens een website met tips voor de galaxy S25 serie in combinatie met oneui7?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:11
DorkoTheBeast schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 07:28:
De 6,3" variant (zou liefst wel de camera's en het pennetjes van de Ultra hebben maar die vind ik persoonlijk te groot voor mij).
Ik heb vroeger al een paar android telefoons gehad (begonnen met de Nexus One, die met trackball).
Initieel ging mijn voorkeur naar de Pixel 9 Pro omdat ik dacht van vroeger dat je op de google phones het meeste kon veranderen (stock android) maar als ik de reviews bekijk lijkt het me dat er ook veel bepaald is door bv de kernel die erop staat. Zo zou het OSD van de Pixel heel minimalistisch zijn en niet aanpasbaar (geen wallpaper ed)... Vroeger kon je een hoop custom roms flashen maar ik vermoed dat er maar weinig custom roms bestaan tegenwoordig?
Het nadeel van de Pixel is de G4 cpu van de Pixel nogal traag is tov de Samsung, anderzijds heb je op de kleine pixel 9 Pro wel alle toeters en bellen gelijk die XL versie.

Vraagje: kan je de Samsung S25 goed aanpassen (bv bloatware Samsung eraf, andere iconen, andere launcher e.d.)?
Ik heb de P9Pro gehad en nu de S25.
Qua snelheid is de S25 koning (daarmee zeg ik niet dat de P9Pro traag is). Daarnaast vond ik de camerabump van de P9Pro echt storend.
Dat laatste is persoonlijk. De Pixel uiteindelijk weggedaan omdat ik met de standaard Pixel launcher niet 7 iconen naast elkaar kan krijgen op mijn homescreen waardoor de widgets (in mijn optiek) te groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Lees vooral dat overzetten van je Whatsapp chats van iOS naar Android nogal een gepruts is. Niet dat daar heel veel bijzonders instaat, maar helemaal vanaf 0 beginnen vind ik wel toch ook wel weer jammer. Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-07 18:47
pjlgt schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 08:14:
[...]

Lees vooral dat overzetten van je Whatsapp chats van iOS naar Android nogal een gepruts is. Niet dat daar heel veel bijzonders instaat, maar helemaal vanaf 0 beginnen vind ik wel toch ook wel weer jammer. Iemand daar ervaring mee?
Bij mij ging het zonder problemen. Wel de goede volgorde aanhouden. Staat allemaal online te vinden. Bij vorige toestellen had ik ook geen problemen. Ik gebruik wel altijd de kabelverbinding ipv draadloos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 18:34

H.Boss

Hugo Boss

pjlgt schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 08:14:
[...]

Ik ben van iphone 15 naar S25 gegaan en alles overzetten ging vlekkenloos met smartswitch, zelfs al mijn whatsapp chats.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-08 09:34
Het overzetten van Whatsapp ging bij mij niet met Smartswitch. De app gaf Whatsapp als uitzondering op alle migraties. Dus ik heb op mijn oude telefoon even een backup gemaakt en deze laten syncen naar de Drive, om vervolgens op mijn nieuwe telefoon deze backup weer in te lezen bij het configureren van Whatsapp. Alle overige acties van Smartswitch liepen verder wel zonder problemen door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:33
Ik snap die batterijstatistieken niet helemaal. Nooit echt mee bezig gehouden maar de accu van deze telefoon gaat zo snel leeg. Erger nog dan de drama Exynos S22 Ultra.

Heb prestatieprofiel al op licht staan, AOD uit, dark mode, brightness laag, spaarstand in de avond en nacht aan.

8% verbruikt, maar de totalen klopt nooit wat van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SULmRxuIjo6ZWyoaxD8qERKVw38=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7vZ39q6rudBL0H7cRx5AbLxs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 06-02-2025 10:06 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 13:36
Ik denk dat het batterijpercentage nog een inleerproces is. Bij mij is het na het laden direct 97% en even later al 90%, zonder aanwijsbare reden.
Vervolgens staat ie in de avond bijna een uur lang op 42%, dus ik hoop dat dat nog betrouwbaarder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconian
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 10:09
Ik snap jullie klachten niet over de batterij. Mijn S25 Ultra gaat letterlijk de helft langer mee dan mijn oude S22 Ultra. Misschien verschilt het wel per batch. 4 uur geleden opgeladen naar de 100% en staat nu op 96% om 10:20. Af en toe gekeken erop zoals Telegram etc. Dit is gewoon super. De S22 Ultra had al op 85% gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Draconian schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:21:
Ik snap jullie klachten niet over de batterij. Mijn S25 Ultra gaat letterlijk de helft langer mee dan mijn oude S22 Ultra. Misschien verschilt het wel per batch. 4 uur geleden opgeladen naar de 100% en staat nu op 96% om 10:20. Af en toe gekeken erop zoals Telegram etc. Dit is gewoon super. De S22 Ultra had al op 85% gezeten.
Die van mij is wel op tweede kerstdag gemaakt, dus misschien hadden ze geen zin toen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:30
Batterij blijft altijd een punt van discussie; iedereen ervaart dit anders. De eerste keer dat ik mijn S25 Ultra moest opladen, dacht ik dat de batterij wel erg snel leeg was. Totdat ik de melding kreeg dat de TomTom Go app continu op de achtergrond crashte. Deze verwijderd, en nu totaal geen klachten meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1181
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 08:38
lang getwijfeld of ik zou upgraden van s24 ultra naar s25 ultra maar heb toch gecanceld uiteindelijk. Ik heb jarenlang Samsung gehad maar zowel de s21 ultra, 23 ultra en s24 ultra hadden voor mij echt bizar slechte prestaties wat betreft accu. Ik dacht dat het misschien aan mijn dual sim gebruik lag maar dat is niet het geval. Heb nu rigoureus de switch naar iPhone 16 pro Max gemaakt en de batterij issues die ik had zijn verleden tijd. Ik kan nu ruim 1.5 dag zonder stroom, bij Samsung moest ik eind van de middag altijd alweer bijladen. Ik blijf het apart vinden want in reviews wordt de ultra ook altijd geprezen om zijn batterijduur. Ik zag de percentages gewoon dalen zodra ik het scherm aan deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Laatst online: 07:41
Phusebox schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:05:
Ik snap die batterijstatistieken niet helemaal. Nooit echt mee bezig gehouden maar de accu van deze telefoon gaat zo snel leeg. Erger nog dan de drama Exynos S22 Ultra.

Heb prestatieprofiel al op licht staan, AOD uit, dark mode, brightness laag, spaarstand in de avond en nacht aan.

8% verbruikt, maar de totalen klopt nooit wat van.

[Afbeelding]
Bij mij komt ie ook maar rond de 26% in details, terwijl er 51% verbruikt is. Ik vermoed dat hij achtergrondprocessen niet meetelt of zo. Op zich is 8% in ruim 2 uur gebruik nog niet zo slecht, maar met amper een half uur schermtijd vind ik het idd wel een stevig verbruik, zeker met alles wat je al hebt ingesteld om het verbruik te drukken.
Bij mij hetzelfde beeld. Gisterochtend opgeladen tot 95% en vandaag, 1 dag, 2 uur na het van de lader halen nog 44% over. En dat is niet in airplane mode met scherm gedimd, maar voor mij gewoon gebruik. AOD heeft bijna 10% opgeslurpt, de rest in Strava, Brave, Wallet, Whatsapp, Maps, mail, camera etc. Maar ik snap wel dat 't knap vervelend is als je amper een dag ermee redt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
DeGroteMuis schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:01:
[...]

Bij mij komt ie ook maar rond de 26% in details, terwijl er 51% verbruikt is. Ik vermoed dat hij achtergrondprocessen niet meetelt of zo. Op zich is 8% in ruim 2 uur gebruik nog niet zo slecht, maar met amper een half uur schermtijd vind ik het idd wel een stevig verbruik, zeker met alles wat je al hebt ingesteld om het verbruik te drukken.

[...]
Als ik dit zie, is het achtergrond verbruik dus een veelvoud van werkelijk verbruik.
3,29% verbruik is zichtbaar van de 14% die er verbruikt is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wlXNANtJ7WujD5Gch2ORjIv8OZA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uKTIUfJtF46DewKkQbM7gGh9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 06-02-2025 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
DorkoTheBeast schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 07:28:

het is eerder omgekeerd. De Samsung is VEEEEEL beter aan te passen dan de rigide stock Android. Ik kom van een Pixel pro en alle kleine frustraties die ik had bij mijn Pixel zijn verdwenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draconian
Phusebox schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:07:
[...]

Als ik dit zie, is het achtergrond verbruik dus een veelvoud van werkelijk verbruik.

[Afbeelding]
Daarom gaat mijn batterij zo lang mee denk. Meuk als Instagram en Messenger/Facebook komen er bij mij zo wie zo al niet op :P :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Draconian schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:23:
[...]

Daarom gaat mijn batterij zo lang mee denk. Meuk als Instagram en Messenger/Facebook komen er bij mij zo wie zo al niet op :P :D
FB heb ik ook niet geïnstalleerd. Heeft Samsung voor me gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
precies, daarom is het ook vaak onbetrouwbaar, batterijduur vergelijken met andere gebruikers.

Social media apps staan er om bekend sneller je batterij leeg te trekken dan dat ik een tray bier kan wegtikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
_Bailey_ schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:25:
precies, daarom is het ook vaak onbetrouwbaar, batterijduur vergelijken met andere gebruikers.

Social media apps staan er om bekend sneller je batterij leeg te trekken dan dat ik een tray bier kan wegtikken
Alleen is er niks van te zien in de battery stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:26:
[...]

Alleen is er niks van te zien in de battery stats.
jij gebruikt het dan ook niet ;)

ik doelde uiteraard op mensen die een 2e leven hebben op de diverse social media apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Op mijn S25 Ultra trilt de telefoon niet meer bij betalingen met Google Wallet. Op voorgaande telefoons gebeurde dit altijd wel. Heeft iemand deze ervaring ook?

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-09 17:45

Mimiix

Professioneel Prutser

Famoso schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:44:
Op mijn S25 Ultra trilt de telefoon niet meer bij betalingen met Google Wallet. Op voorgaande telefoons gebeurde dit altijd wel. Heeft iemand deze ervaring ook?
Ja, viel me ook op.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-09 17:45

Mimiix

Professioneel Prutser

Mimiix schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 16:05:
Weet iemand of het mogelijk is om de tijd die bij een notificatie staat om te zetten in de relatieve tijd?

Als ik nu een notificatie krijg, staat er de daadwerkelijke tijd van de notificatie. Op mijn Pixel 7 pro was ik gewend dat het de relatieve tijd was, bijvoorbeeld "10 min geleden" in plaats van 15:55.
Niemand?

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconian
Famoso schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:44:
Klopt. Viel mij ook op. Ik gebruik het dagelijks. Bij instellingen staat trillen wel aan. Eerste bug dus gevonden.
Ook gebeurde net ineens dat mijn scherm donkerder was. Ik heb op handmatig staan en lekker fel zodat ik geen leesbril nodig heb. Maar ineens na 2 dagen was net het scherm donker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 13:37
Phusebox schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:07:
[...]

[Afbeelding]
Sja, als je boodschappen gaat doen bij de Jumbo en dan ook nog zo hard rijdt dat je Flitsmeister aan moet hebben, dan gaat het hard natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 12:26

spartacusNLD

This is Sparta!!

Hoe maak ik het quick toggle scherm (weer) transparant?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7bdUa-5Gd1kIO556bp1WujLkLQY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1CWvVJH8S2XmhyPB8S8C344X.jpg?f=fotoalbum_large

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Iemand al een goede (liefst anti reflectie) screenprotector gevonden? Ik heb de originele Samsung erop zitten maar dat is echt een vlekkenmagneet, en heeft een rode waas over alles. Verder is deze ook niet echt anti reflective zoals ze zelf beweren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconian
Phusebox schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:03:
Iemand al een goede (liefst anti reflectie) screenprotector gevonden? Ik heb de originele Samsung erop zitten maar dat is echt een vlekkenmagneet, en heeft een rode waas over alles. Verder is deze ook niet echt anti reflective zoals ze zelf beweren.
Ik heb deze erop zitten maar wat een gedoe is dat zeg. De eerste mislukte en de tweede heeft alsnog 4 kleine luchtbellen eronder welke niet weggaan. Valt verders niet op maar voor de rest geen rode waas en vingerafdruksensor werkt nog steeds zonder problemen. Maar plakken is een hel :D _/-\o_
Ik moet wel bekennen dat ik daarvoor zalm had gegeten en vette vingers had. Ik hoop dat de 4 kleine luchtbellen nog wegtrekken. Maar je ziet er niets van en zit voor de rest perfect. Alleen met scherm uit en dan zijwaarts zie je de belletjes.
https://www.gsmpunt.nl/sc...ctor-display-folie-2-pack

[ Voor 13% gewijzigd door Draconian op 06-02-2025 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:48
Draconian schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:27:
[...]

Ik heb deze erop zitten maar wat een gedoe is dat zeg. De eerste mislukte en de tweede heeft alsnog 4 kleine luchtbellen eronder welke niet weggaan. Valt verders niet op maar voor de rest geen rode waas en vingerafdruksensor werkt nog steeds zonder problemen. Maar plakken is een hel :D _/-\o_
Dat is toch dezelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 21:13
Ik kom van een Pixel 8, nu S25. En ik heb een probleem dat ik niet herken van mijn Pixel.

Soms klinken bepaalde Tiktok filmpjes blikkerig, als ik dan de app opnieuw opstart kan het zomaar weg zijn. De app draait de nieuwste versie, probleem blijft bestaan.

Wordt dit herkend en weet iemand hoe het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Draconian schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:27:
[...]

Ik moet wel bekennen dat ik daarvoor zalm had gegeten en vette vingers had. Ik hoop dat de 4 kleine luchtbellen nog wegtrekken. Maar je ziet er niets van en zit voor de rest perfect. Alleen met scherm uit en dan zijwaarts zie je de belletjes.
Dat is die wat ik ook heb. Geen luchtbellen of stof eronder gelukkig. Wel meteen geplakt toen die nieuw uit de doos kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconian
Hmm, ik heb geen rode waas ondanks het dezelfde is. Heb je zo een filter voor je ogen aanstaan bij instellingen? Dat geeft ook een rode waas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:30
Draconian schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:31:
[...]

Hmm, ik heb geen rode waas ondanks het dezelfde is. Heb je zo een filter voor je ogen aanstaan bij instellingen? Dat geeft ook een rode waas.
Denk dat het rode zalm is geweest 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Draconian schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:31:
[...]

Nee als je in goed (daglicht) kijkt zie je dat het stukje waar geen folie zit bij je camera er blauwer/koeler uitziet dan waar de folie zit. Ik dacht al dat het aan mij lag dat ik alles zo vaal en warm van kleur vond, maar komt dus waarschijnlijk door die folie.

Ik heb het scherm nog niet zonder folie gezien :X

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 06-02-2025 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconian
Ik heb van begin af aan een probleem met mijn S25 Ultra. Dat is dat "Bescherming tegen onbedoeld aanraken" niet werkt ook al staat deze optie aan. Bij mijn S22 Ultra had ik geen last ervan in mijn broekzak. Maar deze S25 Ultra is alsnog overgevoelig zodat de vingerafdruk niet meer werkt vanwege teveel pogingen. Iedere keer als ik mijn S25 uit mijn broekzak haal moet ik de pincode invoeren door dit probleem. Beeldscherm naar de kant van mijn been. Dat ging echt altijd goed met mijn S22 Ultra. Nu niet meer helaas. Zeer irritant probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
  • Laatst online: 18-08 10:48
Cloclo100 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:19:
[...]het is eerder omgekeerd. De Samsung is VEEEEEL beter aan te passen dan de rigide stock Android. Ik kom van een Pixel pro en alle kleine frustraties die ik had bij mijn Pixel zijn verdwenen.
...ondertussen S25 (6,2") besteld... bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Laatst online: 31-03 19:19
Heeft iemand ervaring met het omruilen van de S25 ultra? Bij mijn model zit er een wit stof puntje lijkt het. Zit niet onder de camera lens, maar meer aan de zwarte rand. Als ik er van een andere hoek op kijk, zie je het niet, en ook op foto's zie je niks.

Aangezien ik met korting het toestel heb gekocht bij Samsung zelf, kan ik deze dan omruilen zonder bij te moeten betalen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M5cTAQucsjdJDH6OcHoqAtoJdE4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DLacgxik1moq2IVzP6N778nS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door 038Robijno op 06-02-2025 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 21:37
Ik heb de apk geïnstalleerd van homeup. Krijg ik nu ook gewoon updates of moet deze verwijderd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
038Robijno schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:19:
Heeft iemand ervaring met het omruilen van de S25 ultra? Bij mijn model zit er een wit stof puntje lijkt het. Zit niet onder de camera lens, maar meer aan de zwarte rand. Als ik er van een andere hoek op kijk, zie je het niet, en ook op foto's zie je niks.

Aangezien ik met korting het toestel heb gekocht bij Samsung zelf, kan ik deze dan omruilen zonder bij te moeten betalen?

[Afbeelding]
Als het onder garantie valt kun je een reparatie aanmelden maar ik zou er niet vanuit gaan dat ze hier garantie voor verlenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bimbel
  • Laatst online: 11-09 21:14

[Afbeelding]
Ik zie een heleboel witte stofpuntjes. Blaas eens hard en veeg het voorzichtig schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 11-09 22:21

g86

[Afbeelding]
Ik heb vorig jaar 2x S24U omgeruild via Samsung.com/BE. Dat was geen enkel probleem.
Zelfs de trade-in werd overgezet naar de nieuwe S24U en ik heb al mijn presale voordelen behouden.
Binnen de retourtermijn kan je zonder uitleg omruilen. Als je het niet kan via jouw Samsung account, dan best via Whatsapp aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Nu online
Ook nog geen top batterij ervaring, maar nog nooit echt gehad.
Nog niks uitgezet qua 5g en aod of resolutie etc, maar doe niks spectaculairs. Vind hem toch licht warm aanvoelen.

Met cpu z eens gekeken, batterij temp 29.7°C
Processor wijzigt veel, schommelend tussen 33-40°C als ik niks doe en gewoon kijk.

Iemand die zijn waarden kan delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
g86 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:37:
[...]

Ik heb vorig jaar 2x S24U omgeruild via Samsung.com/BE. Dat was geen enkel probleem.
Zelfs de trade-in werd overgezet naar de nieuwe S24U en ik heb al mijn presale voordelen behouden.
Binnen de retourtermijn kan je zonder uitleg omruilen. Als je het niet kan via jouw Samsung account, dan best via Whatsapp aanvragen.
Okee.. hoe lang duurde dat proces voordat je je nieuwe toestel in huis had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adel_F16
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-08 11:58
Ik heb nog steeds hetzelfde probleem met mijn S25U als met mijn S24U. Namelijk dat ik als ik de samsung browser gebruik niet kan scrollen wanneer er een pop-up verschijnt om cookies te accepteren. Dan moet ik mijn phone in landscape modus plaatsen, cookies accepteren en weer terug.

Ervaart iemand van jullie dit probleem ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Hakki schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 17:22:
Ook nog geen top batterij ervaring, maar nog nooit echt gehad.
Nog niks uitgezet qua 5g en aod of resolutie etc, maar doe niks spectaculairs. Vind hem toch licht warm aanvoelen.

Met cpu z eens gekeken, batterij temp 29.7°C
Processor wijzigt veel, schommelend tussen 33-40°C als ik niks doe en gewoon kijk.

Iemand die zijn waarden kan delen?
CPU rond de 33-38 idle.
Batterij 29,6 C.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
Phusebox schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:02:
[...]

Als het onder garantie valt kun je een reparatie aanmelden maar ik zou er niet vanuit gaan dat ze hier garantie voor verlenen.
Wederom een Surinaamse vrouw aan de telefoon, had gezegd dat ik mijn toestel wou omruilen voor een andere kleur. Dat kon niet meer bij Samsung volgens haar.
Dus zou ik het moeten retourneren en dan me geld terug en dan een nieuwe bestellen.
(Mis ik meteen mijn dikke kortingen).

Even kort daarna zei ik dat er een stofje onder de lens van de camera zat en dat ik daarom wou omruilen en dan meteen voor een andere kleur kon gaan.

Ik moest maar een ophaal afspraak maken en dan werd er gekeken of het reparatie was of fabrieks fout.

Lekker weer van Samsung, trap er ook elke keer weer in. Aftersale is gewoon ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
038Robijno schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 18:10:
[...]

Wederom een Surinaamse vrouw aan de telefoon, had gezegd dat ik mijn toestel wou omruilen voor een andere kleur. Dat kon niet meer bij Samsung volgens haar.
Dus zou ik het moeten retourneren en dan me geld terug en dan een nieuwe bestellen.

Even kort daarna zei ik dat er een stofje onder de lens van de camera zat en dat ik daarom wou omruilen en dan meteen voor een andere kleur kon gaan.

Ik moest maar een ophaal afspraak maken en dan werd er gekeken of het reparatie was of fabrieks fout.

Lekker weer van Samsung, trap er ook elke keer weer in. Aftersale is gewoon ruk.
Op zich snap ik dat ze het toestel eerst moeten bekijken voordat je een andere krijgt. Woon je in de buurt van een Samsung store? Dan zou je daar eens langs kunnen gaan. Ben erg goed geholpen in Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
coenox schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 18:26:
[...]

Op zich snap ik dat ze het toestel eerst moeten bekijken voordat je een andere krijgt. Woon je in de buurt van een Samsung store? Dan zou je daar eens langs kunnen gaan. Ben erg goed geholpen in Utrecht.
Ik heb het toestel nog geen week, en dan nu al laten repareren (al is het onder garantie) en dan de waterdichtheid vertrouwen is weg.

Koop wel een verzekering, €62 Samsung care+
Dan weet ik wel wat ik moet doen als het stofje wel gaat los zitten.
Als Samsung het op deze manier wil, prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86

g86

038Robijno schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 17:26:
[...]

Okee.. hoe lang duurde dat proces voordat je je nieuwe toestel in huis had?
Toch bijna 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86

g86

038Robijno schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 18:40:
[...]

Ik heb het toestel nog geen week, en dan nu al laten repareren (al is het onder garantie) en dan de waterdichtheid vertrouwen is weg.

Koop wel een verzekering, €62 Samsung care+
Dan weet ik wel wat ik moet doen als het stofje wel gaat los zitten.
Als Samsung het op deze manier wil, prima.
Binnen de 14 dagen heb je gewoon retourrecht en dus omruilrecht. Als dit stof is in de cameralens, dan is dat een kwaliteitsprobleem.
Geldige reden om omruil te vragen. Want de IP rating zegt ook duidelijk dat er geen stof in het toestel kan. Of ben ik hier fout?

[ Voor 10% gewijzigd door g86 op 06-02-2025 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86

g86

038Robijno schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 18:10:
[...]

Ik heb vorig jaar via Samsung helpdesk mijn S24U omgeruild van zwart naar een ander kleur. Zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
g86 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 19:05:
[...]

Ik heb vorig jaar via Samsung helpdesk mijn S24U omgeruild van zwart naar een ander kleur. Zonder problemen.
Het horloge dat bij het toestel werd meegeleverd heb ik de dag erop al verkocht.
Gebruik zelf de Galaxy watch ultra.
Dus als ik de telefoon retourneer, zal ik het "verkochte" horloge ook weer mee terug moeten sturen. Dikke ellende op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86

g86

038Robijno schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 19:14:
[...]

Het horloge dat bij het toestel werd meegeleverd heb ik de dag erop al verkocht.
Gebruik zelf de Galaxy watch ultra.
Dus als ik de telefoon retourneer, zal ik het "verkochte" horloge ook weer mee terug moeten sturen. Dikke ellende op deze manier.
Omruil vragen voor alleen de S25U. Ze kunnen dat apart selecteren in jouw bestelling. :-)
Kan je dat niet zelf doen via jouw orders in jouw Samsung account op de site zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
g86 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 19:23:
[...]

Omruil vragen voor alleen de S25U. Ze kunnen dat apart selecteren in jouw bestelling. :-)
Kan je dat niet zelf doen via jouw orders in jouw Samsung account op de site zelf?
Ik zie nergens waar ik dat zelf kan selecteren.. waarschijnlijk hebben ze dat allemaal aangepast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

Adel_F16 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 17:32:
Ik heb nog steeds hetzelfde probleem met mijn S25U als met mijn S24U. Namelijk dat ik als ik de samsung browser gebruik niet kan scrollen wanneer er een pop-up verschijnt om cookies te accepteren. Dan moet ik mijn phone in landscape modus plaatsen, cookies accepteren en weer terug.

Check. Had ik ook al wel op mijn S23. Flink in en uitzoomen helpt meestal ook trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capstie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 10:12
Weet iemand of call recording in de native telefoon app ook beschikbaar hoort te zijn in Nederland? Ik heb het idee dat ik de optie voor een reset namelijk wel zag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:52
Capstie schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 20:20:
Weet iemand of call recording in de native telefoon app ook beschikbaar hoort te zijn in Nederland? Ik heb het idee dat ik de optie voor een reset namelijk wel zag
Ik zie nergens een optie of instelling hiervoor staan. Als dit niet in Nederland beschikbaar zou zijn dan vraag ik me af wat de reden hiervoor is.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
Schijnt nog steeds te werken om gewoon de CSC te veranderen naar ILO. Werkt dan native net als bij de S24U.

S25U met alle drama rondom de bestelling(en) nog steeds niet binnen. Als hij wel komt zaterdag (en anders annuleer ik) dan zal ik het proberen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdmeer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-04 13:02
Even een vraagje:
Ik wil een applicatie toevoegen die niet in slaap gezet kan worden. Heb er al 1 in staan maar nu wil ik een specifieke applicatie toevoegen en die staat niet in de lijst. De applicatie is er, kan deze openen, staat ook in de lijst met geinstalleerde applicaties maar ik kan deze niet vinden in de lijst bij:

Settings -> Battery -> Background usage limits -> Never auto sleeping apps
Druk op + teken om een app toe te voegen.
Mijn applicatie staat dan niet in deze lijst

Enig idee wat hier de reden van kan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbvdb
dvdmeer schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 23:39:

Settings -> Battery -> Background usage limits -> Never auto sleeping apps
En als je het eens andersom doet? App icoon vasthouden > info> batterij> onbeperkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvdmeer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-04 13:02
robbvdb schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 23:44:
[...]

En als je het eens andersom doet? App icoon vasthouden > info> batterij> onbeperkt
Bedankt! Je hebt mij goed op weg geholpen hiermee. Blijkbaar stond de battery voor de app op Unrestricted en dan is de applicatie onzichtbaar. Zodra ik deze op Optimized zet dan zie ik de app wel. Had wel het idee dat bij Unrestricted de app nog steeds wel in een sleep stand terecht kwam of de connectie kwijt was met het netwerk. Nu zou het goed moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86

g86

Europese wetgeving laat dit niet toe? Privacy wetgeving?
Of ben ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
g86 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 00:06:
[...]

Europese wetgeving laat dit niet toe? Privacy wetgeving?
Of ben ik fout?
Je bent hebt het fout

https://www.llmlegal.nl/b...ter-wat-mag-wat-mag-niet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Samsung Wallet geïnstalleerd maar het is eigenlijk effectief Samsung Pass in Nederland.

Je kunt geen betaalpassen toevoegen en digitale autosleutels worden voor de twee merken auto die wij rijden ook niet ondersteund in Nederland.
(Staan wel in Wallet als optie, maar de fabrikant ondersteunt het niet)

Dus het biedt weinig meerwaarde momenteel.

En het voegt een nieuw soort snelle toegang toe, omhoog vegen vanaf start of vergrendelscherm. Inclusief nieuw groot balkje onderaan je scherm.

Meteen uitgezet die onzin.

[ Voor 20% gewijzigd door Phusebox op 07-02-2025 06:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:52
Phusebox schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 06:29:
Samsung Wallet geïnstalleerd maar het is eigenlijk effectief Samsung Pass in Nederland.

Je kunt geen betaalpassen toevoegen en digitale autosleutels worden voor de twee merken auto die wij rijden ook niet ondersteund in Nederland.
(Staan wel in Wallet als optie, maar de fabrikant ondersteunt het niet)

Dus het biedt weinig meerwaarde momenteel.

En het voegt een nieuw soort snelle toegang toe, omhoog vegen vanaf start of vergrendelscherm. Inclusief nieuw groot balkje onderaan je scherm.

Meteen uitgezet die onzin.
Welke regio heb je geselecteerd? Ik heb Duitsland gedaan en kon van mijn kia wel gewoon de digitale sleutel toevoegen. Nederland zou vanaf vandaag officieel beschikbaar moeten zijn binnen Samsung wallet maar wat de exacte functionaliteit zal zijn is mij onbekend.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
AtlAntA schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 07:08:
[...]

Welke regio heb je geselecteerd? Ik heb Duitsland gedaan en kon van mijn kia wel gewoon de digitale sleutel toevoegen. Nederland zou vanaf vandaag officieel beschikbaar moeten zijn binnen Samsung wallet maar wat de exacte functionaliteit zal zijn is mij onbekend.
Kon geen regio kiezen. Nederland dus, sinds vandaag inderdaad.

Dacht misschien is er een update voor onze Kia geweest en is het nu mogelijk maar bij mijn EV6 in ieder geval niet. Kia staat er wel bij in de Wallet, maar daar op klikken opent enkel de Connect app, meer niet. Dus ligt aan de auto en niet aan Wallet blijkbaar.

Snelle toegang wordt je ook min of meer verplicht want als het uit staat opent de app elke keer met voeg snelle toegang toe.

(Alleen EV9 en EV3 worden ondersteund. Ook zo'n miskoop die EV6 🥹)

[ Voor 30% gewijzigd door Phusebox op 07-02-2025 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
AtlAntA schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 07:08:
[...]

Vandaag gewisseld naar Nederland en dat is inderdaad nog kansloos op dit moment. Ja, ik kon de autosleutel toevoegen, ANWB en AH bonus kunnen er ook in als barcodes* en KLM / Air France staan als partners, maar betaalpassen slikt ie nog steeds niet. Dus op dit moment kan je niets meer dan UK/ Duitsland, je krijgt alleen geen aanbiedingen meer waar je toch niets mee kan. Teleurstellend, na de aankondiging. |:(

* Edit: Dit kon ook al met landinstelling UK voor alle barcodepasjes. Je moet het trouwens wel compleet opnieuw doen, want lokale appgegevens verwijderen en dan een regiowissel doen betekent geen cloud save. Dat was zo voor mij in ieder geval.

[ Voor 13% gewijzigd door DeGroteMuis op 07-02-2025 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:17
Dubbelop

[ Voor 99% gewijzigd door DeadKennedy op 07-02-2025 08:52 ]

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
DeadKennedy schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 08:14:
[...]

Vanochtend update voor Samsung Wallet en het werkt nu dus in Nederland. Alleen voor zover ik kan zien zonder ondersteuning voor betaalpassen?

[Afbeelding]
Of lees even de laatste posts ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twieeker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-02 18:36
Adel_F16 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 17:32:

Jep, ik had dit probleem op mijn S21 en nu op de S25U nog steeds. Overgeschakeld op Duckduck Go browser. Ook gelijk meer privacy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twieeker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-02 18:36
Gewoon Google Wallet gebruiken dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Twieeker schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 09:25:
Gewoon Google Wallet gebruiken dan maar?
Als je kan, ja. Google Wallet ondersteunt de digitale autosleutel (nog) niet, Samsung Wallet wel, maar die is verder een veredelde Stocard op dit moment. Aankondigen dat het ook eindelijk beschikbaar komt voor Nederland en dan niets meer aan opties geven dan je al had als je aanmeldde met een ander land, gewoon nul meerwaarde zo. Enige pluspunt: De updatemelding-die-niet-update is weg uit Samsung Wallet terwijl de versie niet veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
DeGroteMuis schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 09:50:
[...]

Als je kan, ja. Google Wallet ondersteunt de digitale autosleutel (nog) niet, Samsung Wallet wel, maar die is verder een veredelde Stocard op dit moment. Aankondigen dat het ook eindelijk beschikbaar komt voor Nederland en dan niets meer aan opties geven dan je al had als je aanmeldde met een ander land, gewoon nul meerwaarde zo. Enige pluspunt: De updatemelding-die-niet-update is weg uit Samsung Wallet terwijl de versie niet veranderd is.
En Stocard is opgegaan in Klarna...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Phusebox schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 09:52:
[...]

En Stocard is opgegaan in Klarna...
Yep, met accountverplichting bij weer een partij waar ik verder niets mee wil. In dat opzicht is Samsung Wallet misschien wel handig. Google Wallet had eerder in de ToS staan dat ze de data ook konden gebruiken 'voor analysedoeleinden', voor mij reden om die te mijden. Samsung heeft dat niet in hun Wallet - ToS staan voor zover ik kon vinden, dus het leek me wel een mooi alternatief. Maar ja, als je er nul betaalkaarten in kan zetten werkt het nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11-09 14:09
Iemand een idee als ik foto trek hoe ik mijn honder wat minder wit kan verkrijgen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Reetkeverke schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:08:
Iemand een idee als ik foto trek hoe ik mijn honder wat minder wit kan verkrijgen?
Ik heb die vraag 3x gelezen. Begrijp de vraag nog steeds niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coenox
_Bailey_ schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:22:
[...]

Ik heb die vraag 3x gelezen. Begrijp de vraag nog steeds niet
Kennelijk gaat het om het maken van een foto van een witte hond. De automatische belichting maakt de kleur van de hond te wit. Dat moet je aankunnen passen met je belichtingsinstellingen. Maar dat is meer een vraag voor een fotograaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 06:55
Mocht dat niet zo zijn... Ik gebruik op de S24 Ultra de volgende app
https://play.google.com/s...rder.autorecordphonecalls

[ Voor 3% gewijzigd door Nougat op 07-02-2025 12:46 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheTeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 11:33

TheTeek

TheTeek

Zoals eerder al aangekondigd in het forum, in het kader van "iemand moet het doen, zodat jij het niet hoeft te doen"...
Heb ik mij opgeofferd om die zogenoemde vervangende S Pen van Samsung te testen.
Samsung S25 Ultra S Pen

Met als doel te controleren of die S Pen daadwerkelijk anders is dan de standaard meegeleverde pen.
Bekend is dat de meegeleverde S25 Ultra pen maar een mager aftreksel is van de pen die bij oudere modellen van de Ultra toestellen werd meegeleverd. Zo is er geen Bluetooth meer aanwezig in de pen wat resulteert in het ontbreken van Air commands en de afstandbediening functie voor de camera. Een (flinke) downgrade dus.
Dit leidde tot veel ongenoegen onder de S Pen aanhangers van de oudere Ultra telefoon gebruikers, zoals ik...

Ik gebruikte zelf de Air commands niet, maar de camera afstandbediening vond ik wel prettig.

Ik heb hiervoor een S22 Ultra als toestel gehad die ik dagelijks gebruikte. De pen gebruikte ik voornamelijk voor het maken van aantekeningen tijdens mijn verbouwing. Een mooie toevoeging aan de Ultra modellen.
Dat is ook de reden dat ik weer voor een Ultra model heb gekozen, samen met de betere camera's overigens..

Mijn bevinding(en);
De S22 en S25 pennen zijn uitwisselbaar in de zin dat de basis functie van de S25 Ultra ook prima werkt met de oudere S22 pen op dat toestel en de S25 pen is ook weer te gebruiken met diezelfde afgeslankte functies op de S22 ultra.
De pennen zijn uiterlijk hetzelfde, afgezien van kleur, alleen wijkt de bovenkant af waardoor de S22 pen niet volledig in te klikken is in de S25 Ultra behuizing. Ook ziet de S25 Ultra deze pen niet als een ander model, er komen dus geen functies als Air command bij in het S Pen menu.

Wat mij eerder al opviel is dat de S25 pen meer druk nodig heeft voor het zetten van een penstreek. Hij is minder gevoelig.
Opvallende in vergelijking met de S22 Ultra pen presteert de nieuwe S25 pen dus beduidend slechter.
De pen van de S22 Ultra is veel gevoeliger waardoor ik minder druk hoef te zetten voordat de telefoon de een penstreek registreert.
Om uit te sluiten dat het aan de meegeleverde pen of de S25 Ultra zelf lag kwam het goed uit dat ik die reserve pen heb gekocht.
Maar ook die nieuwe "nieuwe" pen presteert niet beter of slechter dan de originele S25 pen.
De S22 Ultra pen is wel merkbaar beter dan de nieuwe pennen. Deze registreerd een penstreek veel sneller met minder druk op de S22 Ultra en ook op de S25 Ultra!

Ik heb de nieuwe pen bij telefoonhoesjes.nl gekocht, deze had dezelfde code als de pen van de Samsung site.
https://www.smartphonehoe...s25-ultra-light-gray.html
EJ-PS938BJEGEU, ook het EAN 8806097071020 komt overeen.

In verschillende tegenstrijdige berichten werd gemeld dat deze pen bluetooth zou hebben, ook in de specificaties op deze site werd dat gemeld. Let wel, werd, want inmiddels is die spec verwijderd.
Uiterlijk lijken deze en de originele pennen sprekend met een minimale kleur afwijking.
Op de met het toestel meegeleverde pen staan de cijfers 5022 en op de bestelde staan de cijfers 4490.
Ik heb ze ook gewogen, maar mijn weegschaal is te beperkt, het lijkt er wel op dat de S22 Ultra pen rond 3 gram weegt en de S25 Ultra pennen wegen beiden net geen 3 gram.
Volgens Jerryrigs video is goed te zien dat er electronica ontbreekt in de S25 pen.

Conclusie;
Helemaal uitsluiten dat er geen bluetooth in zit kan ik niet, maar duidelijk beter presteert deze pen ook niet, hij presteert net zo "slecht" of net zo goed als de meegeleverde pen.
Er zijn ook geen camera en Air command functies bijgekomen, dus met die gegevens kan ik concluderen dat de pennen gelijk zijn en gelijk presteren.

Als vergelijk dus ook de S22 Ultra pen kunnen testen en daaruit is te concluderen dat die beduidend beter presteert dan de S25 pennen.
Maar ondanks dat die wel over bluetooth beschikt kan ik het volle potentieel zoals bij de S22 Ultra niet "unlocken" op de S25 Ultra, de pen blijft dezelfde beperkende functies houden en de pen past niet helemaal in de S25. Iets dat overigens wel op te lossen zou zijn met een beetje geknutsel. O-)

Hopelijk komt er nog een echte S Pen (Pro) uit voor de S25 Ultra. Met bluetooth en dito update voor de software op de S25 Ultra.
Zover Jerryrig kon zien tijdens de teardown van de S25 Ultra is er hardware aanwezig om de pen op te laden in de S25 Ultra.

Hopelijk hebben jullie hier wat aan. Ik zal ook nog een review van de pen op de site zetten bij de pen zelf.

Product review toegevoegd; Samsung Galaxy S25 Ultra S Pen Zwart (Galaxy S25 Ultra) review door TheTeek

No one knows what TheTeek is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloclo100
Knip, zie de topicwaarschuwing.

[ Voor 86% gewijzigd door 13art op 07-02-2025 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFoxOne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:31
Ik heb nu de S25+ en een Watch7.
Ik ervaar dat push berichten open blijven staan op zowel de watch als op de telefoon.
bv ik heb een mail/whatsapp ontvangen. Op mn watch en telefoon zie je dan een icoontje
Open ik mijn mail/whatsapp op mn laptop en lees ik het bericht dan blijft op de watch/telefoon het icoontje staan.

Hebben anderen hier ook last van?

Xbox C#, .NET, Vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
oei ook gruwelijk verkeerde topic, scuzzi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 11:33

TheTeek

TheTeek

BlueFoxOne schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:38:
Ik heb nu de S25+ en een Watch7.
Ik ervaar dat push berichten open blijven staan op zowel de watch als op de telefoon.
bv ik heb een mail/whatsapp ontvangen. Op mn watch en telefoon zie je dan een icoontje
Open ik mijn mail/whatsapp op mn laptop en lees ik het bericht dan blijft op de watch/telefoon het icoontje staan.

Hebben anderen hier ook last van?
Is dat niet by design, ik ken het niet anders. Had je dat vroeger niet dan?

No one knows what TheTeek is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:32

Patriot

Fulltime #whatpulsert

TheTeek schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:12:
Zoals eerder al aangekondigd in het forum, in het kader van "iemand moet het doen, zodat jij het niet hoeft te doen"...
Heb ik mij opgeofferd om die zogenoemde vervangende S Pen van Samsung te testen.
Samsung S25 Ultra S Pen

* knip *

Hopelijk komt er nog een echte S Pen (Pro) uit voor de S25 Ultra. Met bluetooth en dito update voor de software op de S25 Ultra.
Zover Jerryrig kon zien tijdens de teardown van de S25 Ultra is er hardware aanwezig om de pen op te laden in de S25 Ultra.

Hopelijk hebben jullie hier wat aan. Ik zal ook nog een review van de pen op de site zetten bij de pen zelf.
Wat we dus in feite al wisten: Er is geen ondersteuning vanuit het toestel voor een bluetooth S Pen.

Overigens is uit de video van JerryRigEverything geen sluitend bewijs voor de aanwezigheid van alle hardware die nodig is om een S Pen die voorzien is van een batterij op te laden. Er is één onderdeel zichtbaar aangetroffen (de spoel) die onder andere gebruikt kan worden om zo'n pen te laden.

Dat lijkt misschien een onderscheid zonder verschil, maar het is wezenlijk van belang voor of een S Pen ooit praktisch in gebruik zou kunnen zijn. Als niet het gehele laadcircuit aanwezig is, dan heb je in feite namelijk niks aan een software update die de functionaliteit terugbrengt omdat je dan die pen apart moet gaan laden.

Overigens is mijn verwachting dat Samsung de functionaliteit nooit zal herstellen, zelfs áls het complete laadcircuit wel aanwezig is. Het feit dat de functionaliteit weg is, is namelijk an sich denk ik al een groter punt dan ze van tevoren hadden verwacht en ik denk dat achteraf aanzetten terwijl het gros van de mensen een S Pen zonder batterij heeft echt een enorme shitstorm zou veroorzaken (zelfs áls je iedereen die nu een S Pen heeft zonder batterij, gaat voorzien van een exemplaar mét batterij). Ik denk dat nu terugkrabbelen, zelfs als het fysiek kan, een lose-lose situatie is voor Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFoxOne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:31
TheTeek schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:07:
[...]

Is dat niet by design, ik ken het niet anders. Had je dat vroeger niet dan?
Nee, ik had hiervoor een S20 maar deze ervaring is nieuw

[ Voor 23% gewijzigd door BlueFoxOne op 07-02-2025 14:22 ]

Xbox C#, .NET, Vissen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• momenol
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 18:25
Van mij mogen ze heel die Pen slopen en inruilen voor 1000 mAh batterij meer.

Aankoopgids 2019 Tesla Model 3: https://www.ev-olution.be/2024/12/30/aankoopgids-tweedehands-tesla-model-3-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Good Lock nieuwe versie is uit.. nog steeds geen homeup zichtbaar :(

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollie_NL
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-08 12:00
Ben eindelijk overgegaan van een S8 naar een S25, ik mis Tube Amp Pro bij de geluidsinstellingen, weet iemand een alternatief hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
spartacusNLD schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:56:
Good Lock nieuwe versie is uit.. nog steeds geen homeup zichtbaar :(
Waar gebruik je Homeup voor? Ik doe alles met Nova Launcher

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

coenox schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:00:
[...]

Waar gebruik je Homeup voor? Ik denk doe alles met Nova Launcher
Ik wil juist af van Nova Launcher. Die wordt niet meer onderhouden (bedrijf erachter is gestopt. Zit nog maar één dev op. En die doet niets). Homeup wil ik gaan gebruiken om OneUI7 te maken zoals ik nu Nova ook gebruik. Een andere launcher die aan mijn behoefte voorziet heb ik nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
spartacusNLD schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:01:
[...]

Ik wil juist af van Nova Launcher. Die wordt niet meer onderhouden (bedrijf erachter is gestopt. Zit nog maar één dev op. En die doet niets). Homeup wil ik gaan gebruiken om OneUI7 te maken zoals ik nu Nova ook gebruik. Een andere launcher die aan mijn behoefte voorziet heb ik nog niet gevonden.
Ah, wist ik niet. Dat verandert de zaak voor mij ook. Ik zie hier overigens wel een oplossing staan:
https://us.community.sams...me-Up-Update/td-p/3126786
Pagina: 1 ... 14 ... 26 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, bestellingen en levertijden: [Samsung Galaxy S25-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Samsung Galaxy S25-serie] Accessoires
- Voor het posten van kortingscodes kun je terecht in Meld hier uw kortingscodes/coupons V2