Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
Welk advies voor mijn situatie kan ik hier nu uit destilleren?Destruction schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:53:
[...]
Ik heb ook een keer zoiets gehad met de auto. Door een laagstaande zon zag ik nét te laat dat de auto voor me best wel hard in de ankers ging. Ik raakte die auto uiteindelijk met ~2km/u. Formulieren ingevuld.
Later hoor ik van mijn verzekeraar dat de schade expert bij de auto van de tegenpartij is gaan kijken en daar een totaal andere auto te zien had gekregen dan de auto die ik geraakt heb. Ik weer aan de telefoon met de verzekeraar, want het verhaal klopte natuurlijk van geen kant. Men ging ernaar kijken.
Weer een tijdje later kreeg ik bericht dat de verzekeraar 1.500 euro ex btw had uitgekeerd aan de tegenpartij... Nog diezelfde dag heb ik mijn verzekeringen elders onder gebracht. Realistisch gezien was de schade écht niet meer dan 200 euro (een krasje op de achterbumper...), dat zo'n verzekeraar zich graag laat oplichten moeten ze natuurlijk zelf weten, maar dat moeten ze vervolgens niet op mijn bord gooien![]()
Later, toen m'n (toenmalige) lieftallige GF met mijn auto een fietser omver had gekegeld werd ik op -1 gezet. En bedankt, trut... Vervolgens met de papieren van de auto, motor en scooter die ik destijds had naar een nieuwe verzekeraar gegaan en gezegd dat ik bij die verzekeraar klant wilde worden, op voorwaarde dat men de schadevrije jaren van de auto en de scooter zouden omwisselen (je kon toen schadevrije jaren van een brommer/scooter meenemen naar een auto/motor verzekering). Dat hebben ze direct geregeld![]()
Die scooter wilde ik eigenlijk verkopen maar die moest ik dan nog houden tot die polis weer op 0 stond (zodat er geen - notering in RoyData zou komen). Mij best
Als dat de enige notering is die je hebt wellicht, @HTT-Thalan kan aantonen dat hij met andere voertuigen gewoon 10 jaar schadevrij gereden heeft (en dat kon ik in mijn verhaal ook). Dan lijkt het me minder een probleem, al raadde mijn huidige verzekeraar destijds ook af om de verzekering die op -1 stond te beëindigen voordat die weer op 0 terecht kwam.ollie1965 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:55:
Als je ooit ergens negatief geregistreerd staat en dat komt in het "bonus/malus" systeem (systeem Roy-data van de verzekeraars). Een uitvloeisel van die negatieve registratie zou kunnen zijn dat je eerst een aantal jaar bij Terminus verzekerd moet zijn voordat andere verzekeraars je ook willen accepteren
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Had hier zelf ook al naar gekeken.Herman schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:53:
[...]
Mooie fiets hoor !![]()
Wel jammer dat een deel van het frame zoveel meer verweerd lijkt te zijn t.o.v. het andere deel van het frame. Zou dat nog op te poetsen zijn? Of komt het door de foto en ziet het i.r.l. er beter uit?
Gek genoeg lijkt die af fabriek te zijn, als ik andere Firestorms op internetplaatjes bekijk.
Ergens een oud brommertje kopen die op die - notering laten aanmeldenHTT-Thalan schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:56:
[...]
Welk advies voor mijn situatie kan ik hier nu uit destilleren?.
mbt dat laatste, voor er een overijverige moderator komt editen: Het is NIET verboden in Nederland om een voertuig te verzekeren en daar vervolgens geen gebruik van te maken.
[ Voor 23% gewijzigd door Destruction op 19-11-2025 13:59 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Maar hoe kan dat als die verzekering mij niet meer wil? Ik snap überhaupt niet hoe dit systeem nou werkt.Destruction schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:58:
[...]
Ergens een oud brommertje kopen die op die - notering laten aanmeldenAls die op 0 komt flikker je dat ding in de ijzerbak en je hebt geen negatieve notering staan.
...je auto niet uitlenen aan je scharrelHTT-Thalan schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:56:
[...]
Welk advies voor mijn situatie kan ik hier nu uit destilleren?.
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Ik haakte meer in op de stelling dat verzekeraars rare bedrijven zijn door mijn ervaring te delen, voor de rest zijn koekblikken hier offtopic uiteraardJanPedaal schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:59:
[...]
...je auto niet uitlenen aan je scharrel
In het geval van @HTT-Thalan is het nog vreemder, want hij staat op -5 door een fout van de verzekeraar zelf. Een verzekeraar die de administratie zo slecht op orde heeft kun je sowieso beter kwijt dan rijk zijn. Het gaat er nu om hoe het beste te handelen mbt die - notering bij RoyData, want die kan bij aanvragen van een andere verzekering ongunstig zijn.
Ik zou sowieso de huidige verzekeraar erop wijzen dat die -5 is ontstaan door uitsluitend hun eigen falen. Omdat je bij een (voor nu) eenzijdig ongeval je verzekeraar hebt laten betalen is het wel logisch dat je dat schadevrije jaren kost, maar als de verzekeraar de administratie op orde had stond je nu op 5 schadevrije jaren (ipv 10) en niet -5. Dat is de verzekeraar aan te rekenen.
[ Voor 26% gewijzigd door Destruction op 19-11-2025 14:04 ]
Eerst uitzoeken wat al je (ook oude) verzekeraars in het Roy-Data systeem hebben gezet.HTT-Thalan schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:59:
[...]
Maar hoe kan dat als die verzekering mij niet meer wil? Ik snap überhaupt niet hoe dit systeem nou werkt.
Volgens mij kan een van je huidige verzekeraars dit overzicht leveren. Dan met die verzekeraar waar je een goede verstandhouding mee kijken hoe het probleem op te lossen (als er dat is). Let op Roy-data gegevens hoeven niet dezelfde dag/week geupdate te worden door een verzekeraar.
Ze leggen mij uit dat je schadevrije jaren maar bij één verzekeraar in gebruik mogen zijn. En aangezien ik al een polis heb bij een bestaande verzekeraar waar ik vanwege die schadevrije jaren een poliskorting geniet, mag ik die niet óók inzetten bij de polis van die tweede verzekeraar. Dat wist ik niet, dus toen ik die tweede polis aanvroeg (vanwege een interessante combideal met de motor zelf waardoor ik dan 10 jaar garantie kreeg) heb ik gewoon opgegeven dat ik tien schadevrije jaren heb.Destruction schreef op woensdag 19 november 2025 @ 14:02:
[...]
Ik haakte meer in op de stelling dat verzekeraars rare bedrijven zijn door mijn ervaring te delen, voor de rest zijn koekblikken hier offtopic uiteraard
In het geval van @HTT-Thalan is het nog vreemder, want hij staat op -5 door een fout van de verzekeraar zelf. Een verzekeraar die de administratie zo slecht op orde heeft kun je sowieso beter kwijt dan rijk zijn. Het gaat er nu om hoe het beste te handelen mbt die - notering bij RoyData, want die kan bij aanvragen van een andere verzekering ongunstig zijn.
Ik zou sowieso de huidige verzekeraar erop wijzen dat die -5 is ontstaan door uitsluitend hun eigen falen. Omdat je bij een (voor nu) eenzijdig ongeval je verzekeraar hebt laten betalen is het wel logisch dat je dat schadevrije jaren kost, maar als de verzekeraar de administratie op orde had stond je nu op 5 schadevrije jaren (ipv 10) en niet -5. Dat is de verzekeraar aan te rekenen.
Dat hebben ze later intern aangepast naar 0 zonder mij dat te vertellen, anders had ik daar wel wat van gezegd.
Ik weet dus niet of je echt van een fout kan spreken, het lijkt erop dat dit een standaard afspraak is tussen verzekeraars.
Maar zijn die jaren per polis? Per persoon? Per voertuig? Ik snap het niet.
En dat gaat soms voor sommige schade best wel pijn doen als je dat niet weet. diefstal+auto+geen+uitkering+omdat+polis+tracker+bevat
Tip voor een ieder, check altijd tot in detail welke clausules je polis bevat!!!
Ollie kreeg ook een alarm er gratis bij op de polis terwijl hij een verzekering zonder alarm als offerte gekregen had
Niks, je hebt het goed gedaan, wat hun er mee doen is ook helemaal niets als je bij hun geen klant meer bent.HTT-Thalan schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:36:
[...]
Wat moet/kan ik doen dan? Mijn eigen verzekering zegt de 10 jaar op mijn bestaande voertuigen gewoon te handhaven en de nieuwe op 0 te laten beginnen.
Het is sowieso. Niet zo wie zo, zws, of sowiezo. Of andere varianten. Dus gewoon sowieso.
Dat klopt, maar je kan het uitsmeren over verschillende voertuigen, zolang jij de 'regelmatige bestuurder' bent. En dat betekent dus ook maar 1 polishouder, jij. Daarom loont voor combineren ook.HTT-Thalan schreef op woensdag 19 november 2025 @ 14:31:
[...]
Ze leggen mij uit dat je schadevrije jaren maar bij één verzekeraar in gebruik mogen zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door _Apache_ op 20-11-2025 10:45 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
100%Barista schreef op maandag 17 november 2025 @ 18:31:
[...]
Haha afgelopen jaar ook meegemaakt. Heel kinderlijk enthousiast. Het tovert nog steeds een glimlach op mijn gezicht. Politie groet ik ook. Zij rijden ook motor en 99.9% kan dat beter dan ik.
Ik groet ook Politie, waarom niet. Ze zwaaien niet altijd terug maar dat heeft meer te maken dat ze dan waarschijnlijk via de helmcommunicatie met andere dingen bezig zijn.
Mensen die lessen in een bus (D) groet ik ook. Doen we op het werk verplicht schijnbaar, rij nu bijna 2 jaar, en naar de lessers dus ook. Vond ik ook leuk om te zien tijdens mijn lessen. Ook op de motor trouwens.
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
@_Apache_ hieronder: Point proven
[ Voor 5% gewijzigd door Destruction op 20-11-2025 11:09 ]
Ik groette laatst ook per ongeluk een motorscooter, hij was even verbaast als ik.MrMarcie schreef op donderdag 20 november 2025 @ 10:49:
[...]
100%
Ik groet ook Politie, waarom niet. Ze zwaaien niet altijd terug maar dat heeft meer te maken dat ze dan waarschijnlijk via de helmcommunicatie met andere dingen bezig zijn.
Mensen die lessen in een bus (D) groet ik ook. Doen we op het werk verplicht schijnbaar, rij nu bijna 2 jaar, en naar de lessers dus ook. Vond ik ook leuk om te zien tijdens mijn lessen. Ook op de motor trouwens.
Het was gewoon muscle-memory, zal niet meer gebeuren.
[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 20-11-2025 11:05 ]
Waarom niet? Wat stoort jou aan een motorscooter?_Apache_ schreef op donderdag 20 november 2025 @ 11:05:
[...]
Ik groette laatst ook per ongeluk een motorscooter, hij was even verbaast als ik.
Merk wel dat de Harley rijders onderling anders groeten dan de rest van de motorrijders.
Goh, een groet-discussie, staat die al op de lijst?
Het is sowieso. Niet zo wie zo, zws, of sowiezo. Of andere varianten. Dus gewoon sowieso.
Ben ook wel benieuwd inderdaadWilbertNeems schreef op donderdag 20 november 2025 @ 11:16:
[...]
Waarom niet? Wat stoort jou aan een motorscooter?
Ik ben heel benieuwd wat de dealer zei over de prijs van de 1000MT-X. Motoport Leek kon mij nog niets vertellen in ieder geval.leondej schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 12:53:
Zojuist bij de dealer geweest en ik hoor dinsdag of de Crafted ook daadwerkelijk geleverd kan gaan worden voor 12k (!!).
Mijn Spaanse collega vroeg zich inderdaad af waarom op de doorgaande/N-wegen er zoveel motorrijders hun hand opsteken naar hem._Apache_ schreef op donderdag 20 november 2025 @ 11:05:
[...]
Ik groette laatst ook per ongeluk een motorscooter, hij was even verbaast als ik.
Hij rijdt een lichte (125cc) motorscooter, dus in de stad niet te onderscheiden van een normale scooter. En is deze traditie duidelijk niet gewend
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Dit dus. In het slechte weer zie ik op een afstandje niet of het motorscooter is of niet. En ik zwaai gewoon.
Genoeg motorrijders die niet naar mij willen zwaaien omdat die van mij geen benzine verbruikt, maar toch doen, omdat als 2 druppels water op een benzine motor lijkt..
Morgen alvast een nieuwe voorband en v-snaar (oem Honda) binnen voor de scooter. Dan gaat het ding dit weekend de brug op om in ieder geval die 2 te vervangen, en dan nog een keer het ding goed nakijken om te bepalen of ik de rest over de winter kan tillen of het toch echt al direct nodig is om het grote grondige onderhoud te doen en het ding deels uit elkaar moet.
[edit]
Show je eenwieler motorscooter, met je motor op de achtergrond!
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/l7mSXwsE9XrHY5ojA1Y3WKov.jpg?f=user_large)
Op de grond moeten kloten terwijl je een brug hebt vs een lomp ding van 250kg buiten (en daarna weer binnen) moeten duwen...
Oh en die rommel? Da's geen rommel, dat zijn nog te starten projecten
[ Voor 34% gewijzigd door Destruction op 20-11-2025 17:28 ]
Nog niets gehoord helaas, ik stuur er even een mailtje achteraan.JL Koppelle schreef op donderdag 20 november 2025 @ 13:07:
[...]
Ik ben heel benieuwd wat de dealer zei over de prijs van de 1000MT-X. Motoport Leek kon mij nog niets vertellen in ieder geval.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Mag ie al vast voedsel, of krijgt ie alleen nog maar melk?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Zelfs voor mijn scooter heb je (nét..) A2 nodig ipv A1. Maar gezien het doel dat @HTT-Thalan ermee heeft snap ik de keuze zeker welBM schreef op donderdag 20 november 2025 @ 20:14:
[...]
Mag ie al vast voedsel, of krijgt ie alleen nog maar melk?Wat een ukkie
Ik baseer de nét overigens op die 0,1kW/kg limiet. Ik ga er immers vanuit dat 0,09kW/kg minder is dan 0,1. Verder is 't een 150cc met 12kW en zit hij op dat vlak voor zover ik weet sowieso in de A2 categorie.
Trouwens, @HTT-Thalan.. Als ik me niet vergis heb je nu een motor voor zowel A1, A2 als voor A?
Als ik over dat laatste even kort nadenk (een voertuig voor de rijbewijzen die ik heb), moet ik o.a nog een brommertje en een tractor kopen... Nvm
Nee, want de CB500 Twin is niet teruggevoerd zoals veel les-CB's dat waren, deze heeft de volle 58pk en valt dus buiten de A2 categorie. Niet voor examens trouwens, daarvoor moet een A motor minimaal 50kw/70pk hebben. De CB valt dus net in een grijs gebied eigenlijk.Destruction schreef op donderdag 20 november 2025 @ 20:49:
[...]
Zelfs voor mijn scooter heb je (nét..) A2 nodig ipv A1. Maar gezien het doel dat @HTT-Thalan ermee heeft snap ik de keuze zeker welHad ik ook kunnen doen (ik zou geen nieuwe gekocht hebben, maar soit) alleen die scooter heeft als voordeel dat je er fatsoenlijk een boodschappentas op kunt vervoeren, hetgeen in principe weer een reden minder geeft om de auto te pakken
Bij een motor is dat toch alweer ietsje lastiger.
Ik baseer de nét overigens op die 0,1kW/kg limiet. Ik ga er immers vanuit dat 0,09kW/kg minder is dan 0,1. Verder is 't een 150cc met 12kW en zit hij op dat vlak voor zover ik weet sowieso in de A2 categorie.
Trouwens, @HTT-Thalan.. Als ik me niet vergis heb je nu een motor voor zowel A1, A2 als voor A?
Als ik over dat laatste even kort nadenk (een voertuig voor de rijbewijzen die ik heb), moet ik o.a nog een brommertje en een tractor kopen... Nvm
En een voertuig kopen voor elke categorie hoef ik niet. We hebben alles op de rijschool staan en als ik er geen rijbewijs voor heb mag ik er op de baan of, onder begeleiding van een collega, gewoon mee op de weg rijden
Wat boodschappen aangaat, dat doe ik helemaal niet graag met de motor of scooter. En met een gezin van 5 + een bescheiden woefje kom ik nooit met minder dan 3 kratten vol thuis. Ik vind scooters gewoon niet lekker zitten en ik vind de CB125F gewoon een coolheidsfactor bezitten.
[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-11-2025 21:04 ]
Nee, ik zou er zelf ook niet aan beginnen. Ik heb wel ooit met een tractor gereden (een toen al behoorlijk antieke Deutz), ik was een kennis aan het helpen en toen hij hoorde dat ik geen BE had heeft-ie de aanhanger losgekoppeld van zijn LandRover en zijn Deutz ervoor gezet "Nu mag het wel!". Toen ik via internet geen bewijs voor het tegendeel kon vinden en hij me een korte uitleg had gegeven, ben ik met dat ding en aanhanger naar de stort geredenHTT-Thalan schreef op donderdag 20 november 2025 @ 21:03:
En een voertuig kopen voor elke categorie hoef ik niet. We hebben alles op de rijschool staan en als ik er geen rijbewijs voor heb mag ik er op de baan of, onder begeleiding van een collega, gewoon mee op de weg rijden. Ik heb sowieso een ritje gepland staan in onze brommobiel en onze John Deere trekker met kiepwagen
.
Heb ook wel eens een paar meter in een brommobiel gereden, traag, veel herrie, plastic fantastic en alles resoneert
Als ik om welke reden dan ook geen rijbewijs B had kunnen behalen, had ik wel zo'n ding willen kopen denk ik. Maar ik ben blij dat ik in echte auto's mag rond rijden ook...
In jouw situatie ontkom je inderdaad niet aan het vol plempen van de Dacia gezinsbus. Hier is het wel een optie, al zou ik het ook niet redden om in één keer alles voor de hele week te halen. Dat dan weer niet. Maar het scheelt wel parkeergeld, dat dan weer wel. En de gemeente hier wil overal (in letterlijk elke wijk en zelfs 't industrieterrein) betaald parkeren invoerenWat boodschappen aangaat, dat doe ik helemaal niet graag met de motor of scooter. En met een gezin van 5 + een bescheiden woefje kom ik nooit met minder dan 3 kratten vol thuis. Ik vind scooters gewoon niet lekker zitten en ik vind de CB125F gewoon een coolheidsfactor bezitten.
Voor zover ik er nu mee gereden heb is de zithouding goed en komt het ding tot ongeveer 80-90 prima mee met 't verkeer. Daarboven heeft-ie 't wel moeilijk, maar als ik echt harder wil rijden ga ik waarschijnlijk ook verder weg en daar heb ik de gewone motor voor. Ding moet gewoon een el-cheapo runabout zijn en dan zie ik over een jaar oid wel of 't me bevallen is en of er een snellere scooter moet komen of iets
En dat brengt me nog even op iets anders... Misschien heeft iemand van jullie een idee.
Ik zit nu (een beetje...) in dubio, want die eerste rondjes op het circuit van vorige maand smaken absoluut naar meer, maar eigenlijk is de Diversion daarvoor een beetje een lomp k*t ding. Het kan wel, natuurlijk. Maar op een iets lichtere fiets die zich wat makkelijker de bochten in laat smijten heb je op zo'n plaats natuurlijk wel veel meer lol.
En nu weet ik ineens niet heel zeker meer of ik daarvoor (zeker niet alleen daarvoor, maar wel o.a daarvoor) 3 motoren wil bezitten (die scooter is dan de "daily", de Diversion voor de langere afstanden/toerritten/mooi weer en nog een 3e motor voor het betere gooi- en smijtwerk op straat en soms circuit). Ik weet het, het ideale aantal motoren om te hebben is het aantal dat je al hebt +1, maar aan de andere kant vind ik 3 motoren (2 als je die scooter niet wil meetellen...) voor mij alleen ook een beetje lomp.
Ik heb al eens eerder een Diversion900 verkocht omdat ik iets sportievers wilde, om vervolgens via een CBR600F en een Fazer 600 weer bij een Diversion900 uit te komen
Dus stel. Stel nou hé... Stel ik zou die Diversion komende zomer ergens verkopen, en ik zou een motor willen kopen met ongeveer dezelfde zithouding (ivm rugklachten...), maar dan lichter, iets nieuwer, e10 geschikt zodat ik voor zowel de langere ritten als het scheurwerk (al dan niet op Assen) gewoon 1 motor heb ipv 2, waarop ik zowel leuk kan gooien en smijten, maar ook fatsoenlijk een rit van 2,5-3 uur kan rijden zonder pijn in m'n rug of knieën (Fazer..) te krijgen, voor laten we zeggen ~2,5k? Wat zouden jullie dan kopen? Laten we zeggen dat ik ~100pk goed genoeg vind, sneller is (voor mij althans) niet nodig. Lengte is 1.86m overigens.
Liefst koop ik er een lelijk barrel bij dat aan (ongeveer) de omschrijving hierboven voldoet, maar ik zie het ergens ook wel gebeuren dat de Diversion dan vooral in de schuur blijft staan en dat zou ik dan ook weer zonde vinden. Ook hier geldt, ik heb absoluut geen haast maar ik ben er voor mezelf ook nog niet echt uit
Dus even in het kort, ga ik nu op zoek naar motor #3 of is er rondom het genoemde budget een motor te vinden die perfect beiden kan combineren, en dan het liefst wat nieuwer is dan de Diversion (e10 geschikt, abs als pré)? Hoewel ik oude(re) motoren ook wel leuk vindt zou ik (als het realistisch is) ook wel gewoon een goede wat minder antieke motor willen hebben
Zit redelijk rechtop, je kan er ook prima mee circuit mee op voor de fun, alleen is het wel naked.
Qua keuzes en zoektocht, wat is het budget met en zonder inruil/verkoop van de Diversion?
[ Voor 19% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-11-2025 21:54 ]
De motor(en) worden tot op zekere hoogte getolereerd zullen we maar zeggenHTT-Thalan schreef op donderdag 20 november 2025 @ 21:52:
@Destruction heb je geen partner waarmee je elkaar / jezelf nog een paar jaar kunt voorhouden dat die er ooit op gaan rijden? Dat is hier de sleutel geweest tot het behoud van de CB500.
Qua keuzes en zoektocht, wat is het budget met en zonder inruil/verkoop van de Diversion?
Als ik iets doe ga ik er vanuit dat ik de Diversion zelf verkoop (prijzen schommelen nogal, ik zie ze voor 500 maar ook voor 2500). Stel dat het gek loopt (want het lijkt me veel geld voor een fiets op leeftijd, maargoed) dat mijn Diversion die 2500 op zou brengen, dan kan 't budget ook richting 3,5k. Ik weet, da's niet zo heel ruim voor een gebruikte motor maar ik moet en wil nog meer en het kost allemaal geld helaas
Voor de lelijke oude rammer die motor #3 kan worden dacht ik aan max 1k, om een beeld te geven. Niet met de verwachting dat je dan een perfect ding koopt, maar vast wel iets met een basis die deugt. Maar dan heb je dus 2 oudere motoren in je schuur staan en dus begon ik de laatste dagen ineens te denken: Zou er nog een andere, betere optie zijn?
[ Voor 10% gewijzigd door Destruction op 20-11-2025 22:03 ]
Voor zo'n budget zou ik een CB500 halen. Die kun je bijna op elke straathoek vinden voor minder dan een rug en als er olie en benzine in zit lopen ze wel. Bovendien zijn ze leuk om mee te smijten en sportief te rijden.Destruction schreef op donderdag 20 november 2025 @ 21:59:
[...]
De motor(en) worden tot op zekere hoogte getolereerd zullen we maar zeggen
Als ik iets doe ga ik er vanuit dat ik de Diversion zelf verkoop (prijzen schommelen nogal, ik zie ze voor 500 maar ook voor 2500). Stel dat het gek loopt (want het lijkt me veel geld voor een fiets op leeftijd, maargoed) dat mijn Diversion die 2500 op zou brengen, dan kan 't budget ook richting 3,5k. Ik weet, da's niet zo heel ruim voor een gebruikte motor maar ik moet en wil nog meer en het kost allemaal geld helaas![]()
Voor de lelijke oude rammer die motor #3 kan worden dacht ik aan max 1k, om een beeld te geven. Niet met de verwachting dat je dan een perfect ding koopt, maar vast wel iets met een basis die deugt. Maar dan heb je dus 2 oudere motoren in je schuur staan en dus begon ik de laatste dagen ineens te denken: Zou er nog een andere, betere optie zijn?
Maar dat zeg ik als honda nut. Ik weet zeker dat andere merken vergelijkbare pareltjes hebben voortgebracht (as if
[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-11-2025 22:01 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Houd met dit type paddockstand wel rekening met het feit dat je achterbrug war schuin afloopt. Voor even (ketting smeren) geen probleem, maar als die er langer op staat hebben ze de neiging dat de motor doorschuift totdat de paddockstand in je uitlaat duwt, of hrt achterwiel alsnog de grond raakt.Loei123 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 15:38:
[...]
Dankjewel voor je antwoord.
Hij staat nu zo.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Met bobbins (indien mogelijk) is daarom veel fijner.
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Aangepast!Palthe schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 16:18:
[...]
Gefeliciteerd! Welke motor wordt het?
@LankHoar zou jij de openingspost nog willen aanpassen voor mij? Ik zie dat ik voor mijn 848 per abuis 2016 heb doorgegeven maar dat moet 2013 zijn.
Verder heb ik nog een 2e motor, weet niet of dat ook past in de matrix. Het gaat om een Zero SR/F uit 2019 (jaja, geen echte motor, ik ken het)
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
* Destruction gaat later eens wat prijzen bekijken. Tot zover iig bedankt voor de suggesties
Een Div900 weegt 250kg? Dan is mijn RT zo gek zwaar nog niet...Destruction schreef op donderdag 20 november 2025 @ 14:25:
Op de grond moeten kloten terwijl je een brug hebt vs een lomp ding van 250kg buiten (en daarna weer binnen) moeten duwen...
Als je het weet mag je het altijd zeggenDestruction schreef op donderdag 20 november 2025 @ 21:39:
En dat brengt me nog even op iets anders... Misschien heeft iemand van jullie een idee.
Hier heb ik gelukkig de SV650S maar zit ik ook aan de 3 motoren en mogelijks nummer 4
De R1150RT weg doen wil ik niet want hoewel het een zwaar hok is heb ik er wel veel tijd in gestoken om die rijdende te krijgen met het oog om ervaring te tanken. De SV650S weg doen wil ik ook niet want ook veel tijd ingestoken om die rijdende te maken, Dan blijft er enkel mijn F800GT welke plaats moet maken maar ik had toch graag een "jonge" motorfiets gehad die het gewoon doet
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
Ben in het verleden als regelmatig in de Eifel / Moezel / Zwarte Woud / Alpen en verder geweest. Maar eigenlijk nog niet eerder in regio Sauerland / Winterberg. En dat is natuurlijk ook prima aan te rijden voor als je een lang weekend gaat. Heb al een tiental trips van gpstracks afgeplukt om eens te koekeloeren wat de meeste routes rondgaan.
Iemand anders nog tips / must-see's?
Heb er even naar zitten kijken, maar zo heel veel lichter dan de Diversion 900 is zo'n Hornet niet. Vind het verder geen lelijke motoren ofzo maar voor nu zou ik zeggen dat dat 'm niet wordt.SpongeRob schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 04:54:
@Destruction Een maatje van me gaat z'n Hornet 900 verkopen na er ruim 10 jaar op gereden te hebben, laat het me maar weten, mocht je interesse hebben.
Ik ga er ook vanuit dat als die maat van je 'm nu te koop aanbied hij er wel vanaf wil zijn voor juni/juli ofzo
Drooggewicht 194kg vs 239kg vind ik toch best aanzienlijk.Destruction schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:43:
[...]
Heb er even naar zitten kijken, maar zo heel veel lichter dan de Diversion 900 is zo'n Hornet niet
[...]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Ik weet niet hoe de aftermarket voor Diversions is, maar als je het idee hebt dat je iets tekort komt kun je altijd nog kijken naar een paar onderdelen om te upgraden. Alleen met andere banden kan bijvoorbeeld een motor al compleet anders aanvoelen en dat hoeven dan echt geen Pirelli Supercorsa's te zijn. Moderne sport-touring banden doen probleemloos rondetijden van onder de 2:00 minuten op Assen.
Eventueel een setje gevlochten remleidingen en andere remblokken. Mits je vering nu instelbaar is, zorgen dat die ook goed afgesteld is, en anders in ieder geval laten reviseren als dat nog niet gedaan is. Als alternatief kun je dan nog naar aftermarket instelbare vering kijken.
Dan hoef je je huidige motor niet weg te doen, je blijft binnen budget en alles wat je er nu mee doet kan dan nog steeds en waarschijnlijk ook dat zelfs beter
Spessart! Is minder bekend gebied onder Nederlandse motorrijders._Apache_ schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:22:
Nu het tegen het vriespunt zit, word het tijd om nieuwe trips te plannen.![]()
Ben in het verleden als regelmatig in de Eifel / Moezel / Zwarte Woud / Alpen en verder geweest. Maar eigenlijk nog niet eerder in regio Sauerland / Winterberg. En dat is natuurlijk ook prima aan te rijden voor als je een lang weekend gaat. Heb al een tiental trips van gpstracks afgeplukt om eens te koekeloeren wat de meeste routes rondgaan.
Winterberg/Willingen is natuurlijk ook een dikke prima. Wel wat toeristischer en daardoor drukker.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
En anders gewoon met de div rijden? Als mensen het op een RT kunnen is het extra stoer om ze op een ouwe diversion bij te houden toch?Destruction schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:43:
[...]
Heb er even naar zitten kijken, maar zo heel veel lichter dan de Diversion 900 is zo'n Hornet niet. Vind het verder geen lelijke motoren ofzo maar voor nu zou ik zeggen dat dat 'm niet wordt.
Ik ga er ook vanuit dat als die maat van je 'm nu te koop aanbied hij er wel vanaf wil zijn voor juni/juli ofzo
Ik heb andere gewichten gezien bij het natrekken van wat kentekens. Een 20KG verschil vind dan niet echt de moeite_eLMo_ schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:15:
[...]
Drooggewicht 194kg vs 239kg vind ik toch best aanzienlijk.
"Het aantal cilinders van het voertuig met kenteken xx-xx-xx staat niet goed in het kentekenregister. Het moet 1 zijn. Dit is onze fout. Ik heb het nu aangepast. In deze brief leest u hier meer over."
Het gaat over een ruim 25 jaar oude XJ600 N. Een 4 Cilinder...
Waarschijnlijk heeft onze motor een Midlife crisis en zichzelf laten ombouwen..
Heb eigenlijk geen behoefte om er wat mee te doen, kan dit gevolgen hebben?
Het kenteken klopt niet, kan lopen van niks aan het handje tot niet verzekerd, dus ik zou het wel proberen op te lossen.bleufred1 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 11:20:
Afgelopen week een bijzondere brief van RDW in de brievenbus.
"Het aantal cilinders van het voertuig met kenteken xx-xx-xx staat niet goed in het kentekenregister. Het moet 1 zijn. Dit is onze fout. Ik heb het nu aangepast. In deze brief leest u hier meer over."
Het gaat over een ruim 25 jaar oude XJ600 N. Een 4 Cilinder...
Waarschijnlijk heeft onze motor een Midlife crisis en zichzelf laten ombouwen..
Heb eigenlijk geen behoefte om er wat mee te doen, kan dit gevolgen hebben?
Als er uiteindelijk iets mis gaat zul je het wel winnen (want overduidelijke fout), maar dat gaat waarschijnlijk meer moeite kosten dan het nu op proberen te lossen. Bel de RDW even, meestal zijn ze best competent/behulpzaam.
leeg
I second that motion!kneusteun schreef op donderdag 20 november 2025 @ 21:43:
Een naked? ik denk aan een shiver of iets in die richting?
Zit redelijk rechtop, je kan er ook prima mee circuit mee op voor de fun, alleen is het wel naked.
Terugkijkend had ik graag mijn Shiver aan gehouden, echt een fijn sturende motor met wat karakter. Heb nu een 600 supersport wat op het circuit heel leuk is maar op de straat natuurlijk wel veel concessies vraagt. Als ik de Shiver aan had gehouden had ik op het circuit 90% van de ervaring maar had ik ook nog een speelse motor voor af en toe op straat. En ook toeren heb ik genoeg gedaan met de Shiver dus ook dat kan.
Weet niet precies hoe het met E10 zit overigens, volgens mij waren de eerste Shiver-modellen daar officieel niet geschikt voor.
@_Apache_ Dit inderdaad. Vogezen zijn ook mooi. En in Duitsland wordt het Odenwald ook vaak over het hoofd gezien. Of de Hünsruck, Westerwald, ... Nog zoveel te ontdekken.Joris748 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:32:
[...]
Spessart! Is minder bekend gebied onder Nederlandse motorrijders.
Winterberg/Willingen is natuurlijk ook een dikke prima. Wel wat toeristischer en daardoor drukker.
De omgeving rondom Limburg an der Lahn heb ik ook herontdekt, een paar weken geleden nog geweest met @WilbertNeems.
Sauerland vind ik tegenwoordig wat tegenvallen. Ten eerste te druk (als ik er gewoon Nederlands kan spreken, gaat het mij te ver), en ten tweede zijn veel bosachtige gebieden nu kaalgekapt ivm de "Letterzetter". Vooral het Sauerland is daaraan ten prooi gevallen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Kettingspray, vizierreiniger, handige reis dingetjes etc?
Oordoppen, bretels, windstopper, vizier schoonmaak middel, zijstandaardvoet.wokkelz schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 13:27:
Hebben mede motorrijders nog ideeen of inspiratie voor motor gerelateerde cadeau's tot 50 euro?
@DrivinUCrazy Dat het wat drukker is maakt mij niet uit. Heb wel eens ritten gehad in DLD dat je urenlang niemand tegenkomt. Is het dan druk voor Duitse begrippen, of Nederlandse? Want dat laatste wil ik liever vermijden.
[ Voor 24% gewijzigd door _Apache_ op 21-11-2025 13:54 ]
Muc Off is een goed merk.
[ Voor 28% gewijzigd door _eLMo_ op 21-11-2025 13:36 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Een cadeaubon van 50 euro zodat je zelf iets kunt bijleggen en kopen wat je wél echt nodig hebt?wokkelz schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 13:27:
Hebben mede motorrijders nog ideeen of inspiratie voor motor gerelateerde cadeau's tot 50 euro?
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Ik zei al: als ik er gewoon Nederlands kan praten omdat er continu zoveel Nederlanders zijn, dan is het er voor mij waarschijnlijk te druk. En dan maakt het mij niet uit of dat voor Duitse of Nederlandse begrippen is._Apache_ schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 13:32:
[...]
Oordoppen, bretels, windstopper, vizier schoonmaak middel, zijstandaardvoet.
@DrivinUCrazy Dat het wat drukker is maakt mij niet uit. Heb wel eens ritten gehad in DLD dat je urenlang niemand tegenkomt. Is het dan druk voor Duitse begrippen, of Nederlandse? Want dat laatste wil ik liever vermijden.
Sauerland ben ik inmiddels vaak zat geweest. Dan ga ik bewust naar kleinere dorpjes zoals hotel Holländer Hof (
Maar Winterberg zelf zal ik hoogstens doorheen rijden, niet verblijven.
Leuk rijden maar ook veel plekken afgesloten rond bepaalde data en tijden, niet heel overzichtelijk als je op de bonnefooi rijdt.
Tot 50 euro kant en klaar.geert_s schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 14:06:
[...]
Een cadeaubon van 50 euro zodat je zelf iets kunt bijleggen en kopen wat je wél echt nodig hebt?
Misschien te ver maar Wikipedia: Weserbergland_Apache_ schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:22:
Nu het tegen het vriespunt zit, word het tijd om nieuwe trips te plannen.![]()
:strip_exif()/f/image/Sj9Cg9eNw35NCwzXkPP8cXXx.jpg?f=fotoalbum_large)
Heerlijk weertje vanochtend om een stukje te gaan rijden. Grond was nog erg zacht en op sommige stukken flink door de modder moeten ploegen. Flink koude neus ook wel
:strip_exif()/f/image/gubYSCuwBwnogi8Xyke62Lw9.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik had de route van Get Off The Road van dit jaar nog in de telefoon staan. Die kwam redelijk dicht bij mijn huis in de buurt, dus daar opgepikt en eigenijk een beetje tussen Son en Breugel, Nijnsel, Mariahout en Beek en Donk gereden.
:strip_exif()/f/image/Y5kDTTHz86FAwe2VwkG9xJTY.jpg?f=fotoalbum_large)
Geen hele moeilijke route, ideaal eigenijk zo om op een vrije vrijdagochtend te rijden. De motor op de terugweg schoon te spuiten en op tijd thuis te zijn om vervolgens mijn dochtertje uit school te halen.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Grappige (zoiets) of een juist goede Buff. Of van deze.wokkelz schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 13:27:
V-snaar binnen. Eens kijken of ik morgen zin heb om die te gaan vervangen. Ik had gedacht, bandje halen, wisselen, wiel erin, Diversion de schuur uit en de scooter binnen, om de snaar op de brug te vervangen.
Waarom de scooter niet al op de brug stond? Nou, om de snaar het makkelijkst te vervangen wil ik de scooter vooruit op de brug hebben staan. Maar om het voorwiel makkelijk te demonteren had de scooter achteruit op de brug moeten staan, dus dat was in 1 keer niet echt iets geworden.
Nu maar hopen dat @HTT-Thalan niet zo boos is op de Honda verzekeraar dat-ie iets gaat uitvreten in Nieuwleusen
[ Voor 18% gewijzigd door Destruction op 21-11-2025 18:58 ]
Nieuwleusen daar zit de dealer, die verzekeraar zit in RotterdamDestruction schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 18:54:
Nu maar hopen dat @HTT-Thalan niet zo boos is op de Honda verzekeraar dat-ie iets gaat uitvreten in Nieuwleusen
Maarre, hoezo?
Omdat ik het voorwiel van de scooter daar heb achter gelaten. Kost een tientje of 2 extra om het bandje daar te laten wisselen, heb ook eigenlijk geen zin om dan een extra keer naar de loods te rijden om in de kou een bandje te flippen.HTT-Thalan schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 19:27:
[...]
Nieuwleusen daar zit de dealer, die verzekeraar zit in Rotterdam.
Maarre, hoezo?.
Moest vandaag toch al bij de loods zijn dus als ze de band inderdaad hadden had ik hem wel zelf geflipt, want ik heb daar gewoon een banden machine en balanceerapparaat enzo staan (ook voor motoren).
Hmm, wel handig. Maar mijn vrouw trekt mijn kop van mijn romp als ik nu weer over extra investeringen begin.Destruction schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 19:32:
[...]
Omdat ik het voorwiel van de scooter daar heb achter gelaten. Kost een tientje of 2 extra om het bandje daar te laten wisselen, heb ook eigenlijk geen zin om dan een extra keer naar de loods te rijden om in de kou een bandje te flippen.
Moest vandaag toch al bij de loods zijn dus als ze de band inderdaad hadden had ik hem wel zelf geflipt, want ik heb daar gewoon een banden machine en balanceerapparaat enzo staan (ook voor motoren).
• Kawasaki Z1100 vanaf 13.199 euro
• Kawasaki Z1100 SE vanaf 14.999 euro
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Anders een Triumph Tiger 1050 (ouder type) heerlijke motor. Veel plezier mee gehad!
Honda CBF600...
In de Harz houdt de letterzetter ook flink huis.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 13:16:
[...]
@_Apache_ Dit inderdaad. Vogezen zijn ook mooi. En in Duitsland wordt het Odenwald ook vaak over het hoofd gezien. Of de Hünsruck, Westerwald, ... Nog zoveel te ontdekken.![]()
De omgeving rondom Limburg an der Lahn heb ik ook herontdekt, een paar weken geleden nog geweest met @WilbertNeems.
Sauerland vind ik tegenwoordig wat tegenvallen. Ten eerste te druk (als ik er gewoon Nederlands kan spreken, gaat het mij te ver), en ten tweede zijn veel bosachtige gebieden nu kaalgekapt ivm de "Letterzetter". Vooral het Sauerland is daaraan ten prooi gevallen.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Zijn geen investeringen, dat geld gaat gewoon door het putjeHTT-Thalan schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 19:34:
[...]
Hmm, wel handig. Maar mijn vrouw trekt mijn kop van mijn romp als ik nu weer over extra investeringen begin.
Vogezen 2 keer geweest, ik vind het echt een mooi locatie om te rijden. Wat is vergelijkbaar en niet veel verder? Zwitserland wil ik nog een keer doen, maar dat is iets te ver. Zwarte woud?DrivinUCrazy schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 13:16:
[...]
@_Apache_ Dit inderdaad. Vogezen zijn ook mooi. En in Duitsland wordt het Odenwald ook vaak over het hoofd gezien. Of de Hünsruck, Westerwald, ... Nog zoveel te ontdekken.![]()
EU DNS: 86.54.11.100
Uiteindelijk verdien je de aanschaf van de spullen een keer terug. Dat dan weer welJoris748 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 21:51:
[...]
Zijn geen investeringen, dat geld gaat gewoon door het putje
* Destruction heeft met vrienden een hok met daarin naast die genoemde banden machine o.a ook een heftafel en een 2koloms brug erin. Kost wat maar dan kun je ook wat
:strip_exif()/f/image/wlGAmbM7IqLEuC7vCWFMExVb.jpg?f=fotoalbum_large)
naar dit
:strip_exif()/f/image/i4gT0KqBc0wtxRIntgJWgfcE.jpg?f=fotoalbum_large)
De Twin gaat even een paar weekjes bij de garage logeren voor nieuwe schoenen. Moet dat zo lang duren? Tja, de voorvelg is nog steeds 'on-rond'. Bij aanschaf vermoedde ik een slechte band op basis van wat ik kon zien, maar het bleek toch de velg te zijn want het bleef ook na plaatsen nieuwe banden. Ik had de garage, waar ik toen tijdelijk naar moest uitwijken ivm drukte bij mijn vaste plek, gevraagd hier ook iets aan te doen maar hun oplossing was gewoon een pond lood erop kwakken. "Machine says ok now" - ja, maar mijn velg hobbelt nog steeds. Die zien mij dus niet weer.
Dus, nu er een setje van deze op komt:
:strip_exif()/f/image/pBckn08O3Jo6W7kJHYzljdNw.jpg?f=fotoalbum_large)
Gaat de voorvelg tussendoor even naar een specialist om gerecht te worden. Ik heb dus nu even beperkte keuze wat betreft voertuigen
:strip_exif()/f/image/sxUrC3cI1Ge7Eh1xRUmygpjE.jpg?f=fotoalbum_large)
En hem boeit het allemaal niks, zolang er maar bot ligt. Iets groters dan een dijbot van een koe hadden ze niet op voorraad bij de lokale leverancier helaas, dus hij moet het er maar mee doen
Heel even getwijfeld om ook een setje Road Classic te regelen voor de CB125F omdat ik die banden ken en vertrouw - er is gewoon echt niks te vinden over die rare Maxxis dingen op deze motor, maar ik wil het nog een voorzichtige poging geven. Ik ga eerst de waslaag eraf wassen met een sopje en sponsje, dat schijnt goed te zijn en dan toch maar voorzichtig proberen in te rijden met droog weer.
Goed bezigHTT-Thalan schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 15:37:
Ik ga eerst de waslaag eraf wassen met een sopje en sponsje, dat schijnt goed te zijn en dan toch maar voorzichtig proberen in te rijden met droog weer.
Ik had dus eigenlijk vandaag de v-snaar van de scooter willen vervangen, maar het is me te koud om onder 't afdak (lokaal bekend als het motorhok) op de grond te gaan liggen knutselen en zonder voorwiel is 't ook wat lastig om het ding te verplaatsen. Dus dat komt wel als ik het voorwiel weer terug heb
Herkenbaar, ik heb een nieuwe vering set voor mijn Vespa GTS besteld en 2 weken terug al ontvangen.Destruction schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 15:48:
Ik had dus eigenlijk vandaag de v-snaar van de scooter willen vervangen, maar het is me te koud om onder 't afdak (lokaal bekend als het motorhok) op de grond te gaan liggen knutselen en zonder voorwiel is 't ook wat lastig om het ding te verplaatsen. Dus dat komt wel als ik het voorwiel weer terug heb
Toen niet aan toe gekomen, en nu is het in onze garage (half inpandig) ongeveer net zo koud als buiten...
Niet een plek in met veel plezier op de grond te gaan liggen om nieuwe vering te steken.
Ik moest de bouwkachel aansteken om enigzins normaal te kunnen blijven bewegen daarbinnen, ook hier slaat de kou aardig aan in zo'n werkplaats. Voordeel: het is vrij snel op een werkbare temperatuur. Nadeel: Het ding kost 1e of 2,50e per uur aan stroom afhankelijk van standje half of volle bak. Maar het is wel schoon (in tegenstelling tot mijn petroleumkacheltje) en veilig.Bommes schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 16:33:
[...]
Herkenbaar, ik heb een nieuwe vering set voor mijn Vespa GTS besteld en 2 weken terug al ontvangen.
Toen niet aan toe gekomen, en nu is het in onze garage (half inpandig) ongeveer net zo koud als buiten...![]()
Niet een plek in met veel plezier op de grond te gaan liggen om nieuwe vering te steken.
En hier liggen nog wel een stuk je 5 grote en 10 kleine projecten te wachten om aan te pakken
Toch zal ik er niet aan ontkomen, de werkplaats is ook 'mijn' plek dus daar moet ik komende weken ook mijn surprise maken voor de feestdagen, zodat het geheim blijft.
Ik heb nu al 5x mijn remmenschijven laten vervangen in 20k km (garantie, gelukkig), maar krijg toch de indruk dat het toch nog niet 100% is. Ene moment voelt het goed, andere moment is het alsof ik over een wasbordje rem.
Voorheen waren het vooral de remschijven die kromtrokken, maar nu zit er spul onder van EBC, de remschijven zijn bijna 400eu/stuk, geen half werk. Maar toch lijkt het nog niet in orde.
Dus wil even langs een specialist die het na kan zien, en mij definitief van dit probleem kan helpen.
Familie Hooligan!
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Omdat het geld eruit vliegt op deze manier. De Twin was belangrijker, want daar kan ik op mijn werk ook wat mee, de 125 niet. Eerst even december afwachten en kijken hoe de boel er daarna uit ziet.cyntax schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 21:16:
@HTT-Thalan Waarom niet gewoon direct een setje banden onder die 125 knallen waar je een goed gevoel bij hebt? Zou zelf in ieder geval geen prettig gevoel hebben met van die B-merk banden erop, zeker niet in slechte weersomstandigheden.
- edit -
Ik zie, nu ik toch even speur, dat de spoeling van bekende/goede banden ook wel dun is in deze maat. Enige betrouwbare wat ik zo even kon vinden is een setje Contistreet, maar daar heb ik ook geen ervaring mee. Extreem duur zijn ze niet, ik kan voor 140 euro ex verzenden of monteren een setje krijgen. Ik zal ze in gedachten houden in ieder geval.
[ Voor 24% gewijzigd door HTT-Thalan op 22-11-2025 21:57 ]
Zit je er alleen maar met je hoofd in de knoop op. Gewoon lekker die 500 of de cage pakken en bij een financiële meevaller een setje goede plak rubbers onder die 125 draaien.
Is toch ook wel makkelijk zelf te doen? Paar nieuwe bandjes er op draaien?
Laat het oplegvlak van de schijven controleren op haaksheid tov rotatie as. Schijf mag niet slingeren._Apache_ schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 20:41:
Is er ergens een remmen specialist? Liefst provincie Zuid Holland.
Ik heb nu al 5x mijn remmenschijven laten vervangen in 20k km (garantie, gelukkig), maar krijg toch de indruk dat het toch nog niet 100% is. Ene moment voelt het goed, andere moment is het alsof ik over een wasbordje rem.
Voorheen waren het vooral de remschijven die kromtrokken, maar nu zit er spul onder van EBC, de remschijven zijn bijna 400eu/stuk, geen half werk. Maar toch lijkt het nog niet in orde.
Dus wil even langs een specialist die het na kan zien, en mij definitief van dit probleem kan helpen.
Bandenijzers heb ik wel ergens. Maar zelf balanceren?Bommes schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 21:58:
@HTT-Thalan dan zou ik het even niet opzoeken met de 125, niet bij bagger weer naar buiten op dat ding dus.
Zit je er alleen maar met je hoofd in de knoop op. Gewoon lekker die 500 of de cage pakken en bij een financiële meevaller een setje goede plak rubbers onder die 125 draaien.
Ik heb bij mijn Vespa nog nooit een wiel gebalanceerd, en altijd mijn bandjes zelf vervangen.
Maar goed dat wil niet zeggen dat het niet nodig is.
91 op de gpsBommes schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 22:24:
Wat rijd dat ding 120km/u?
Ik heb bij mijn Vespa nog nooit een wiel gebalanceerd, en altijd mijn bandjes zelf vervangen.
Maar goed dat wil niet zeggen dat het niet nodig is.
Statisch balanceren is genoeg want te kleine massa om dynamisch te verantwoorden.HTT-Thalan schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 22:13:
Bandenijzers heb ik wel ergens. Maar zelf balanceren?
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
30 augustus ga ik met 3 leden van de plaatselijke MC die ongeveer hetzelfde tempo hebben, 8 dagen naar de dolomieten,uit en thuis , ons hotel wordt Hotel des Alpes in Selva di Gardena , waarvan uit we de routes rijden.
Voordeel van een enkel centraal gelegen hotel is dat we zonder bagage, lekker licht , door de vele bochten kunnen knallen.
ik heb ook een rondreisje gemaaktvon smallhausen schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:44:
De eerste sneeuw is gevallen, tijd om de motor reisplannen voor 2026 te boeken.
30 augustus ga ik met 3 leden van de plaatselijke MC die ongeveer hetzelfde tempo hebben, 8 dagen naar de dolomieten,uit en thuis , ons hotel wordt Hotel des Alpes in Selva di Gardena , waarvan uit we de routes rijden.
Voordeel van een enkel centraal gelegen hotel is dat we zonder bagage, lekker licht , door de vele bochten kunnen knallen.
/f/image/gJ4zQ9aBfKJL2VdrE52qa9sf.png?f=fotoalbum_large)
Wel voor 13 mei tot 24 mei
En toch zit ik steeds het weer te checken, in de hoop dat er wat droge en relatief warme dagen aan zitten te komen. Ik krijg ontwenningsverschijnselen van steeds overal met de auto heen te rijden, ondanks dat de auto in kwestie vreselijk comfortabel/luxe is.Bommes schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 21:58:
@HTT-Thalan dan zou ik het even niet opzoeken met de 125, niet bij bagger weer naar buiten op dat ding dus.
Ik zie het maar als een goed ding dat ik toch weer graag op wil stappen!
[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 23-11-2025 17:13 ]
In één ruk die kant op via de snelweg, of met een tussenstop en via een wat bochtiger route? Of met trailer?von smallhausen schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:44:
De eerste sneeuw is gevallen, tijd om de motor reisplannen voor 2026 te boeken.
Nice.ibothead schreef op zondag 23 november 2025 @ 15:07:
[...]
ik heb ook een rondreisje gemaakt [Afbeelding]
Hier moeten we ook maar eens spijkers met koppen gaan slaan. Ik heb het al weer veel te lang laten liggen. Om de een of andere reden valt onze groep voor het komend jaar (even) uit elkaar, door afwijkende agenda's. Dat biedt dan wel wat meer vrijheid bij het plannen, minder meningen die er toe doen.
[ Voor 33% gewijzigd door DrivinUCrazy op 23-11-2025 19:42 ]
ibothead schreef op zondag 23 november 2025 @ 15:07:
[...]
ik heb ook een rondreisje gemaakt [Afbeelding]
FYI: De print screen laat persoonsgegevens zien. Ik weet niet of je dat erg vindt?
[ Voor 25% gewijzigd door Herman op 24-11-2025 20:01 ]
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
wist ik nietHerman schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:25:
[...]offtopic:
FYI: De print screen laat persoonsgegevens zien. Ik weet niet of je dat erg vindt?
En ook, het rijden in een grotere groep (+4?), hoe bevalt dat?
Zelf rij ik nu soms met een vriend en dat vind ik heel leuk. Een grotere groep moet ik nog gaan ervaren maar het idee lijkt me leuk!
En nu ik toch bezig ben... Rijden in de file: wel of geen alarmlichten aan? (Officieel mag het niet). En tips erover? Ik heb al enkele YouTube filmpjes bekeken en zelf al wel gedaan maar vind het nog best lastig om goed te timen.
:strip_exif()/f/image/LpnI0HQdD83TbCZij2PDjiT5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pv2jUS3AbitLlKJjbgIkM095.jpg?f=fotoalbum_large)