Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 93 94 Laatste
Acties:

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:03

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Als je ooit ergens negatief geregistreerd staat en dat komt in het "bonus/malus" systeem (systeem Roy-data van de verzekeraars). Een uitvloeisel van die negatieve registratie zou kunnen zijn dat je eerst een aantal jaar bij Terminus verzekerd moet zijn voordat andere verzekeraars je ook willen accepteren

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:32

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Destruction schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:53:
[...]

Ik heb ook een keer zoiets gehad met de auto. Door een laagstaande zon zag ik nét te laat dat de auto voor me best wel hard in de ankers ging. Ik raakte die auto uiteindelijk met ~2km/u. Formulieren ingevuld.

Later hoor ik van mijn verzekeraar dat de schade expert bij de auto van de tegenpartij is gaan kijken en daar een totaal andere auto te zien had gekregen dan de auto die ik geraakt heb. Ik weer aan de telefoon met de verzekeraar, want het verhaal klopte natuurlijk van geen kant. Men ging ernaar kijken.

Weer een tijdje later kreeg ik bericht dat de verzekeraar 1.500 euro ex btw had uitgekeerd aan de tegenpartij... Nog diezelfde dag heb ik mijn verzekeringen elders onder gebracht. Realistisch gezien was de schade écht niet meer dan 200 euro (een krasje op de achterbumper...), dat zo'n verzekeraar zich graag laat oplichten moeten ze natuurlijk zelf weten, maar dat moeten ze vervolgens niet op mijn bord gooien 8)7

Later, toen m'n (toenmalige) lieftallige GF met mijn auto een fietser omver had gekegeld werd ik op -1 gezet. En bedankt, trut... Vervolgens met de papieren van de auto, motor en scooter die ik destijds had naar een nieuwe verzekeraar gegaan en gezegd dat ik bij die verzekeraar klant wilde worden, op voorwaarde dat men de schadevrije jaren van de auto en de scooter zouden omwisselen (je kon toen schadevrije jaren van een brommer/scooter meenemen naar een auto/motor verzekering). Dat hebben ze direct geregeld :Y)

Die scooter wilde ik eigenlijk verkopen maar die moest ik dan nog houden tot die polis weer op 0 stond (zodat er geen - notering in RoyData zou komen). Mij best :)
Welk advies voor mijn situatie kan ik hier nu uit destilleren? :P.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

ollie1965 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:55:
Als je ooit ergens negatief geregistreerd staat en dat komt in het "bonus/malus" systeem (systeem Roy-data van de verzekeraars). Een uitvloeisel van die negatieve registratie zou kunnen zijn dat je eerst een aantal jaar bij Terminus verzekerd moet zijn voordat andere verzekeraars je ook willen accepteren
Als dat de enige notering is die je hebt wellicht, @HTT-Thalan kan aantonen dat hij met andere voertuigen gewoon 10 jaar schadevrij gereden heeft (en dat kon ik in mijn verhaal ook). Dan lijkt het me minder een probleem, al raadde mijn huidige verzekeraar destijds ook af om de verzekering die op -1 stond te beëindigen voordat die weer op 0 terecht kwam.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:44
Herman schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:53:
[...]

Mooie fiets hoor ! d:)b

Wel jammer dat een deel van het frame zoveel meer verweerd lijkt te zijn t.o.v. het andere deel van het frame. Zou dat nog op te poetsen zijn? Of komt het door de foto en ziet het i.r.l. er beter uit? :)
Had hier zelf ook al naar gekeken. :9
Gek genoeg lijkt die af fabriek te zijn, als ik andere Firestorms op internetplaatjes bekijk.

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:56:
[...]

Ergens een oud brommertje kopen die op die - notering laten aanmelden :P Als die op 0 komt flikker je dat ding in de ijzerbak en je hebt geen negatieve notering staan. Desnoods een los frame met kenteken.

mbt dat laatste, voor er een overijverige moderator komt editen: Het is NIET verboden in Nederland om een voertuig te verzekeren en daar vervolgens geen gebruik van te maken.

[ Voor 23% gewijzigd door Destruction op 19-11-2025 13:59 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Destruction schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:58:
[...]

Ergens een oud brommertje kopen die op die - notering laten aanmelden :P Als die op 0 komt flikker je dat ding in de ijzerbak en je hebt geen negatieve notering staan.
Maar hoe kan dat als die verzekering mij niet meer wil? Ik snap überhaupt niet hoe dit systeem nou werkt.

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

HTT-Thalan schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:56:
[...]
...je auto niet uitlenen aan je scharrel :?

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

JanPedaal schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:59:
[...]

...je auto niet uitlenen aan je scharrel :?
Ik haakte meer in op de stelling dat verzekeraars rare bedrijven zijn door mijn ervaring te delen, voor de rest zijn koekblikken hier offtopic uiteraard :)

In het geval van @HTT-Thalan is het nog vreemder, want hij staat op -5 door een fout van de verzekeraar zelf. Een verzekeraar die de administratie zo slecht op orde heeft kun je sowieso beter kwijt dan rijk zijn. Het gaat er nu om hoe het beste te handelen mbt die - notering bij RoyData, want die kan bij aanvragen van een andere verzekering ongunstig zijn.

Ik zou sowieso de huidige verzekeraar erop wijzen dat die -5 is ontstaan door uitsluitend hun eigen falen. Omdat je bij een (voor nu) eenzijdig ongeval je verzekeraar hebt laten betalen is het wel logisch dat je dat schadevrije jaren kost, maar als de verzekeraar de administratie op orde had stond je nu op 5 schadevrije jaren (ipv 10) en niet -5. Dat is de verzekeraar aan te rekenen.

[ Voor 26% gewijzigd door Destruction op 19-11-2025 14:04 ]

• ollie1965

ollie1965

HTT-Thalan schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:59:
[...]

Maar hoe kan dat als die verzekering mij niet meer wil? Ik snap überhaupt niet hoe dit systeem nou werkt.
Eerst uitzoeken wat al je (ook oude) verzekeraars in het Roy-Data systeem hebben gezet.
Volgens mij kan een van je huidige verzekeraars dit overzicht leveren. Dan met die verzekeraar waar je een goede verstandhouding mee kijken hoe het probleem op te lossen (als er dat is). Let op Roy-data gegevens hoeven niet dezelfde dag/week geupdate te worden door een verzekeraar.

Dit , hierom en hierom

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Destruction schreef op woensdag 19 november 2025 @ 14:02:
[...]

Ik haakte meer in op de stelling dat verzekeraars rare bedrijven zijn door mijn ervaring te delen, voor de rest zijn koekblikken hier offtopic uiteraard :)

In het geval van @HTT-Thalan is het nog vreemder, want hij staat op -5 door een fout van de verzekeraar zelf. Een verzekeraar die de administratie zo slecht op orde heeft kun je sowieso beter kwijt dan rijk zijn. Het gaat er nu om hoe het beste te handelen mbt die - notering bij RoyData, want die kan bij aanvragen van een andere verzekering ongunstig zijn.

Ik zou sowieso de huidige verzekeraar erop wijzen dat die -5 is ontstaan door uitsluitend hun eigen falen. Omdat je bij een (voor nu) eenzijdig ongeval je verzekeraar hebt laten betalen is het wel logisch dat je dat schadevrije jaren kost, maar als de verzekeraar de administratie op orde had stond je nu op 5 schadevrije jaren (ipv 10) en niet -5. Dat is de verzekeraar aan te rekenen.
Ze leggen mij uit dat je schadevrije jaren maar bij één verzekeraar in gebruik mogen zijn. En aangezien ik al een polis heb bij een bestaande verzekeraar waar ik vanwege die schadevrije jaren een poliskorting geniet, mag ik die niet óók inzetten bij de polis van die tweede verzekeraar. Dat wist ik niet, dus toen ik die tweede polis aanvroeg (vanwege een interessante combideal met de motor zelf waardoor ik dan 10 jaar garantie kreeg) heb ik gewoon opgegeven dat ik tien schadevrije jaren heb.

Dat hebben ze later intern aangepast naar 0 zonder mij dat te vertellen, anders had ik daar wel wat van gezegd.

Ik weet dus niet of je echt van een fout kan spreken, het lijkt erop dat dit een standaard afspraak is tussen verzekeraars.

Maar zijn die jaren per polis? Per persoon? Per voertuig? Ik snap het niet.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
@HTT-Thalan schadevrije jaren zijn per voertuig. Als je meerdere voertuigen bij één verzekeraar onderbrengt kan je mogelijk profiteren van dezelfde korting op alle voertuigen. Maar ze bouwen allen nog steeds los van elkaar schadevrije jaren op.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nou dan zit ik safe dus, zeker als ik gewoon bij de huidige verzekeraar blijf met mijn combipolis.

• ollie1965

ollie1965

Als je daadwerkelijk 1 polis had dan klopt het verhaal maar had de verzekeraar je op de hoogte moeten brengen. Meestal doet men dat door het op de polis te zetten......
En dat gaat soms voor sommige schade best wel pijn doen als je dat niet weet. diefstal+auto+geen+uitkering+omdat+polis+tracker+bevat

Tip voor een ieder, check altijd tot in detail welke clausules je polis bevat!!!
Ollie kreeg ook een alarm er gratis bij op de polis terwijl hij een verzekering zonder alarm als offerte gekregen had

Dit , hierom en hierom

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:24
HTT-Thalan schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:36:
[...]

Wat moet/kan ik doen dan? Mijn eigen verzekering zegt de 10 jaar op mijn bestaande voertuigen gewoon te handhaven en de nieuwe op 0 te laten beginnen.
Niks, je hebt het goed gedaan, wat hun er mee doen is ook helemaal niets als je bij hun geen klant meer bent.

zeker, zeker

Pagina: 1 ... 93 94 Laatste