Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 94 95 Laatste
Acties:

• Eric Z
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Groepen, laat je niet gek maken door anderen. Maak jij de anderen gek, zorg dan dat je af en toe stopt om de groep bijeen te houden.
Goede communicatie via de helm scheelt een boel.
Zelf tel ik af en toe de koplampjes in de spiegel. Denk ik wat te missen doe ik even rustig op de rechte stukken.
Bochten geknald zonder ander verkeer, bij de eerste kruising even wachten tot het weer compleet is.

Filerijden, dat gaat makkelijk steeds vlotter. Komt er ruimte tussen auto’s verlaag de snelheid! Ruimte is auto’s die even snel een baantje wisselen.
Zelf gebruik ik de knippers niet, maar in de auto merk ik wel dat je sneller in de spiegel een motor ziet die ze wel aan heeft. Maar als je niet in de spiegel kijkt zie je ze niet. En zeker in de file zijn mensen met andere dingen bezig dan spiegelen.

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:58
@TakeItToTheMax
Filerijden doe ik zonder alarmlichten.
Wat @Eric Z ook al zegt: bij gaten (en invoegstroken) extra alert op baanwissels.

Ik kijk altijd best ver vooruit bij het filteren en als het wat te smal lijkt in de verte flits ik een keer groot licht. Heel vaak wordt dat toch wel opgemerkt en wordt er, indien mogelijk, wel ruimte gemaakt.

Ik vind het wel nog steeds zoeken naar de balans tussen aandacht vragen en asociaal overkomen.

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:19

jeroenathome

Een regel tekst

TakeItToTheMax schreef op maandag 24 november 2025 @ 19:49:
Nu de eerste mooie reizen alweer gedeeld worden vroeg ik mij af of sommige van jullie bij een motorclub zitten? En wat de ervaringen ermee zijn? En praktische: hoe vind je die? (Zonder socials)
En ook, het rijden in een grotere groep (+4?), hoe bevalt dat?
Ik heb gezocht op motorclub en mijn woonplaats. Kwam ook nog clubs uit kleine buurgemeenten tegen. De club waar ik lid van ben heeft geen Facebook pagina meer en overige sociale websites zijn er nooit geweest. Wat voor mij een reden was om lid te worden is dat op momenten dat ik alleen rij geen pauze neem of eigenlijk veels te laat. Dit kan ik aan mijn manier van rijden merken. Door samen te rijden ben ik eerder geneigd om een pauze te nemen.
Zelf rij ik nu soms met een vriend en dat vind ik heel leuk. Een grotere groep moet ik nog gaan ervaren maar het idee lijkt me leuk!
In het begin is het even wennen en zoeken naar leden die ongeveer dezelfde rijstijl hebben. Geef ook aan wat jou rijstijl is. Je krijgt dan vanzelf te horen met wie je het beste kan meerijden. Een groep moet niet groter worden dan 6 a 7 motoren. Als je niet de snelste bent rij dan zoveel mogelijk voor in de groep. De achterste is vaak bezig om ontstane gaten dicht te rijden terwijl de voorste nog onder de toegestane snelheid blijft.
En nu ik toch bezig ben... Rijden in de file: wel of geen alarmlichten aan? (Officieel mag het niet). En tips erover? Ik heb al enkele YouTube filmpjes bekeken en zelf al wel gedaan maar vind het nog best lastig om goed te timen.
Als er iemand voor mij rijd die het doet kan het zijn dat ik het ook doe. Belangrijker is om goed op te letten dat er niemand van rijbaan wisselt of erger jou er niet langs wil laten.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Pagina: 1 ... 94 95 Laatste