Die motor is net nieuw, en het is een 1cilinder. Daar wil je, zeker in het begin, niet al te lomp mee omgaan. Ze kunnen kapot zeg maar
Goed bezig @
HTT-Thalan.
Gisteravond met de scooter weg geweest, vandaag ook de scooter weer gepakt. 100km verder dacht ik, zal eens langs 't tankstation rijden voor de gein. Ik heb echt m'n best gedaan maar meer dan 2.77L ging er NIET in
De laatste keer dat ik stond de lachen bij de pomp, reed ik in auto's met LPG installatie. Er moeten nog wel wat puntjes op i'tjes bij de scooter maar hij is nu iig zo ver dat ik er fatsoenlijk mee kan rijden. Het plan is om na de pekel periode (kunnen we 't echt nog een winter noemen?) die puntjes op die i'tjes te gaan zetten en ondertussen te kijken hoe het bevalt er zo'n ding bij te hebben (m'n eerste motorscooter tenslotte). Het boodschappen lijstje voor de scooter staat al wel klaar.
- Nieuwe kabel tbv zadel slot (als iemand weet waar ik die zou kunnen bestellen, tips zijn welkom. CMS heeft 'm niet...)
- Klepspeling checken/stellen (kleppendekselpakking bestellen voor de zekerheid)
- Bougie vervangen als ik daar toch bezig ben
- Olie en oliefilter uiteraard
- En ik denk dat een nieuwe thermostaat geen kwaad kan. Temperatuur blijft ietsje aan de lage kant bij een langere rit.
Als dit is gedaan heb ik (voor zover ik nu weet) het ding klaar voor nog een goede ronde kilometers

De motorzaak waar ik de voorband heb laten vervangen gaf aan dat ze deze scooters in onderhoud hebben met 80k en meer op de teller. Dan kan deze nog wel even door
[
Voor 44% gewijzigd door
Destruction op 30-11-2025 00:22
]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.