Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 67 68 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Barista schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:59:
[...]

Jij draagt een doorwaai-jas en een windstopper tegelijkertijd
?
Ik doe dat wel eens. Op sommige dagen is het 13 graden als ik naar het werk rij en 30 op de terugweg. Heb ik voor de bescherming en doorwaai heen en terug een Rev'It Elipse aan. Op de heenweg daar nog een Alpinestars Session Race softshell jasje. Die biedt geen bescherming, maar blijft mijn temperatuurtje goed :9

En bij twijfel op de terugweg alleen de mouwen van de Alpinestars af, is het een bodywarmer. Ziet er vast niet uit, maar dat zie ik toch niet :+

[ Voor 3% gewijzigd door Melkunie op 11-08-2025 15:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:55

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

geert_s schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 15:19:
[Afbeelding]

Alvast een plaatje van de nieuwe aanwinst!

Eén van de eerste mods wordt weer handvatverwarming, al zal dat deze week zeker nog niet nodig zijn. In de winter is het weer spijt dat ik het niet eerder geregeld heb. Ik vond de Oxford HotGrips altijd erg goed werken, maar die heeft zo'n lelijk vierkant bedieningspaneeltje. Mijn huidige motor heeft een (universeel) geïntegreerd systeem maar vrij dik, die neemt weer net te veel ruimte weg van je handvat. Iemand suggesties voor handvatverwarming die mooi én functioneel is? Origineel Honda zal wel weer niet te betalen zijn vermoed ik.
https://www.caferacerwebs...th-integrated-switch.html

Deze zitten op mijn Twin.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/38604/files/457037690/500x500x2/koso-koso-hg-13-heated-grips-with-integrated-switc.jpg

De bediening is zeer elegant weggewerkt en hij heeft 5 standen maarrrr soms raak ik hem nog wel eens per ongeluk aan bij het richting aangeven dus dat moet je zelf even bekijken.
Wat zouden jullie hier verder nog aan doen? :*)
Ik zou er een verhoogde uitlaat opzetten, een bash plate, crash bars, verhoogde ruit, bescherming voor de koplamp, mistlampen, semi noppenbandjes en handkappen. Maar dat is niet wat je bedoelde denk ik :+.

Misschien sowieso een telefoonhouder met geschakeld usb-c laadpunt, een paar mistlampjes (ja, toch wel, als je in slecht/donker weer gaat rijden) en zo'n guard voor de radiator en wellicht de voorvorken. Dan blijven ze wat langer netjes met steenslag enzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-08 11:46
HTT-Thalan schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 15:25:
[...]

[Afbeelding]

De bediening is zeer elegant weggewerkt en hij heeft 5 standen maarrrr soms raak ik hem nog wel eens per ongeluk aan bij het richting aangeven dus dat moet je zelf even bekijken.
+1 voor deze, heb ze ook op mijn T7. Ze zijn elegant qua bediening, worden goed warm/heet doch heb ik wel precies hetzelfde met per ongeluk aanzetten bij het bedienen van de RAW ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:53
DrivinUCrazy schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 15:03:
Vorig jaar tijdens de VRO was er ook iemand die continu met gestrekte armen reed. De instructeur merkte op dat die persoon vast en zeker veel mountainbike reed, en dat bleek te kloppen. ;)

Daarna was het voor hem zaak om die houding aan te passen, want met gelockte armen moet de bewegingsvrijheid uit je schouders komen. Lang verhaal kort: die is er in je schouders niet, dus maak je het jezelf enorm lastig (en inspannend).
Ik leer al mijn cursisten om op de mountainbike juist niet met gestrekte armen te rijden. Op de mountainbike is dit dus ook hartstikke fout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-08 20:22
HTT-Thalan schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 15:25:
[...]

[Afbeelding]

[...]

Ik zou er een verhoogde uitlaat opzetten, een bash plate, crash bars, verhoogde ruit, bescherming voor de koplamp, mistlampen, semi noppenbandjes en handkappen. Maar dat is niet wat je bedoelde denk ik :+.

Misschien sowieso een telefoonhouder met geschakeld usb-c laadpunt, een paar mistlampjes (ja, toch wel, als je in slecht/donker weer gaat rijden) en zo'n guard voor de radiator en wellicht de voorvorken. Dan blijven ze wat langer netjes met steenslag enzo.
Haha deze gaat gewoon op de weg blijven, dus noppen e.d. zijn niet echt nodig. Verder nuttige tips, thanks!

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '11

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:07

botoo

💀 too old to die young

Inruilen op een Harley :P
(nee, neem dat maar niet serieus, deze Harley Boomer neemt zichzelf ook niet serieus)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Nieuwe achterbrug lagers laten monteren zaterdag, toch wel weer een stuk fijner rijden zonder dat gezwabber. Gelijk oliebeurt, remblokjes en achterband vervangen (zat 18K op), de Dyna is weer vers.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:48

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Joris748 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 15:37:
[...]

Ik leer al mijn cursisten om op de mountainbike juist niet met gestrekte armen te rijden. Op de mountainbike is dit dus ook hartstikke fout ;)
Oh, zeker waar, maar hoe veel mensen doen een mountainbike training? De meesten kopen een fiets en stappen op, denk ik.

Wat die handvatverwarming betreft: diezelfde had ik op de super Tenere. Prima spul. Ze zijn onder verschillende namen verkrijgbaar, waaronder Tecnoglobe Gold. Leg op: ze zijn in een 120mm en 130mm variant te krijgen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcalite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:52
[Afbeelding]

Eén van de eerste mods wordt weer handvatverwarming, al zal dat deze week zeker nog niet nodig zijn. In de winter is het weer spijt dat ik het niet eerder geregeld heb. Ik vond de Oxford HotGrips altijd erg goed werken, maar die heeft zo'n lelijk vierkant bedieningspaneeltje. Mijn huidige motor heeft een (universeel) geïntegreerd systeem maar vrij dik, die neemt weer net te veel ruimte weg van je handvat. Iemand suggesties voor handvatverwarming die mooi én functioneel is? Origineel Honda zal wel weer niet te betalen zijn vermoed ik.

Mooie fiets :D Houd jij hem wel netjes/heel ;) ?
Die van mij had ik de hendels vervangen, valbeugels, tailtidy, en een kleinere uitlaat :)

Honda CB1000 R (2018)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
Arcalite schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 16:22:
[...]

Mooie fiets :D Houd jij hem wel netjes/heel ;) ?
Die van mij had ik de hendels vervangen, valbeugels, tailtidy, en een kleinere uitlaat :)
Wat is er met die van jou gebeurd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcalite
geert_s schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 16:40:
[...]

Wat is er met die van jou gebeurd dan?
Ik heb het asfalt van dichtbij bekeken.

https://gathering.tweaker...message/82744988#82744988

Honda CB1000 R (2018)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:04
_eLMo_ schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:55:
Soms staat het in OSM en weet ik het van te voren (dankjewel Kurviger), maar vaak genoeg niet.
Google maps heeft een site waar alle verbods gebieden straten zijn https://www.google.com/ma...wNi4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ibothead schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 18:19:
[...]

Google maps heeft een site waar alle verbods gebieden straten zijn https://www.google.com/ma...wNi4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Tja, dat is te veel moeite hahaha, ik ken geen motor routeplanner die daarop werkt, en met de hand nalopen is teveel moeite. Thnx though.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
geert_s schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 15:40:
[...]

Haha deze gaat gewoon op de weg blijven, dus noppen e.d. zijn niet echt nodig. Verder nuttige tips, thanks!
ik zou dan lekker voor de mutan bandjes gaan die zien er vet uit op zo'n bike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
_eLMo_ schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 18:23:
[...]

Tja, dat is te veel moeite hahaha, ik ken geen motor routeplanner die daarop werkt, en met de hand nalopen is teveel moeite. Thnx though.
ja ik kijk wel soms mijn routes na op vakantie O-) maar geheel ontkom je niet aan weg afsluitingen of fietspaden!
Ik heb ze elk jaar weer te pakken op de route in luxemburg O-) _/-\o_ Leuke geitenpaadjes noem ik ze! De rest die volgt vervloekt mijn soms wel eens :+ 8) *O* *O* *O* *O* _O- _O- _O- _O- Ik vindt het dan alleen maar nog leuker }) d:)b
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3FvhJrY8SL71vP6AnZs762AaB5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n7R73wiakfZIYwRHM8TQQ2A1.jpg?f=fotoalbum_large

Krijg je dit soort weggetjes *O* https://www.google.com/ma...wNi4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:34

Bommes

Capo del formaggio

Heb alweer een paar maanden een zoekopdracht naar een Vespa GTS actief staan op MP.
Helaas zijn de meeste in NL mat grijs of zwart. Beide vind ik dat voor de GTS geen toffe kleur.
Terug de zelfde kleur als ik had kan ook, Vintage Red (beetje bordeaux rood) maar dat lijkt me het nou ook alweer niet. Terug de zelfde kleur kiezen, voelt en beetje als er terug naar je foute ex gaan..

Blijven er wat mij betreft 3 keuzes over, voor NL Vespa's dan toch, die enigszins in mijn budget vallen. (Buiten NL hebben ze wel wat toffe kleuren geleverd)

Mat blauw, wit of Racing green. Die laatste vind ik wat vreemd voor een Italiaanse Vespa, om daar British Racing green op te smeren. Komt wel met goudkleurige velgen, en gele striping dat is wel tof vind ik.
Wit vind ik de vormen van de Vespa ook wat slecht uitkomen, Alhoewel ook die in een sixties racing versie geleverd is met gouden velgen.

Blijft denk ik over mat blauw, waarvan er nu op MP een goed uitgeruste staat. Slipon dempertje, vering upgrade (dat is bij elkaar al 1000 aan spullen) MP3 velgen= 13 inch inplaats van 12. Dat rijd een stuk stabieler/fijner. Verder nog wat zaken.

Maar dik 5k voor een 6 jaar oude Vespa vind ik wat lastig te verwerken.
Die van mij heb ik verkocht voor €1300, met wat schade er aan en bouwjaar 2006. Had ik nooit moeten weg doen, spijt van als haren op mijn hoofd. -O-

Dilemma's..

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Laatst online: 07:27
ibothead schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 19:43:
[...]

ja ik kijk wel soms mijn routes na op vakantie O-) maar geheel ontkom je niet aan weg afsluitingen of fietspaden!
Ik heb ze elk jaar weer te pakken op de route in luxemburg O-) _/-\o_ Leuke geitenpaadjes noem ik ze! De rest die volgt vervloekt mijn soms wel eens :+ 8) *O* *O* *O* *O* _O- _O- _O- _O- Ik vindt het dan alleen maar nog leuker }) d:)b
[Afbeelding]

Krijg je dit soort weggetjes *O* https://www.google.com/ma...wNi4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Precies deze weg ben ik een paar weken terug ook ingeslagen _O- Ik had het iets te laat door dat er een bord stond dat ik er niet in mocht, draaide van rechts de weg in dus zag het bord in een ooghoek in een flits. Had geen zin om te draaien op dat kleine weggetje en ben maar doorgereden. Wel rustig aan gedaan en volgens mij nog ff gestopt om te pauzeren, was er heerlijk rustig. >:)

Afgelopen weekend mijn eerste meerdaagsekampeertripmetdemotor gemaakt. Nog niet solo though. Maatje heeft zich de trein gepakt en laatste 'stukje' gefietst. Ik heb met de motor op vrijdag een mooie, doch veelal bekende route, gereden van een km of 300. Zaterdag gaan kajakken samen, en zondag terug gereden. Had een route uitgezet van 360km, laatste 70km ofzo snelweg. Maar holy sh*t daar had ik me ff op verkeken. In Poupehan vertrokken rond 11:00, en om half 4 zat ik nog steeds in Frankrijk. En had ik sinds het ontbijt, welgeteld 1 banaan en nauwelijks een litertje water gehad... In Frankrijk is dus echt -alles- dicht op zondag. Ik had gedacht onderweg wel ff tankstationnetje te vinden, maar dat viel tegen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tTstiLKHd8dY1tBG0aGaVcrWIAs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jgNBCfrFRMV9N3gDfn6jy0Qz.jpg?f=fotoalbum_medium

Had van te voren 2 routes uitgezet, eentje beetje langs de maas af langs Dinant, wat toeristischer en niet zo heel bochtig. En een ander wat meer rechtstreeks en lekker bochtig. Gekozen voor de 2de route, bij vertrek goede route ingeladen, maar ik moest stukje omrijden om te tanken, raakt de app in de war.. Dus opnieuw route geladen en hoppa, gaan met de banaan. Kom ik er in Givet, na 190km dus, eens achter dat ik de Dinant route had ingeladen. Ondertussen half 4 dus... Toen toch maar besloten semi-rechtstreeks m'n bochtige route op te pakken en pas in Rochefort kwam ik een tankstation tegen die open was, daar maar wat armzalige chocobroodjes gescoord en doorgereden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pK5NVyMJrX44Nb0hrRV8M1cOKWE=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/drndhQi86mvcyNhqOPiIeEO1.png?f=fotoalbum_medium
Stippellijn rechts/onder was heen. Paars is terug en bovenste/linkse stippellijn is de route die ik had willen rijden op zondag. Ontbrekend verbindend deel bij Beauraing via google maps gereden.

On the plusside, wel weer echt ongelooflijk mooie uitzichten en heerlijke wegen gehad. Echt een van mijn beste routes die ik heb gereden in de anderhalfjaar dat ik nu motor rijd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/upeqFvIcd-Re5BEofvOp9r8Cew8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/f4dFmVbnmuNXIkU4cxBH3ZXO.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sQJ2XumBtax8B3TT4wgw1Gq7ZM4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jVBZ3qWaNGTE3mGVwgVKARsi.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zrt_-anPPki-tnkd79pg2Qmw2-4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XmGZn9qfjoDvNfxFEH1Wc2TT.jpg?f=fotoalbum_medium
Om 17:00 kwam ik eindelijk eens een rustig plekje tegen in de schaduw...

Heb vanaf komende maandag 2 weken vrij, plan is op dinsdag solo richting de Alpen te vertrekken. Het weer is goed, de motor houd zich goed (*klopt af) en het budget is er. Ik heb geen excuses meer en ga het gewoon doen. Heb in grove lijnen wat routes uitgestippeld maar moet wel nog even aan de bak om te finetunen. Wil max een dag of 10 wegblijven. Misschien ergens halverwege een dag of 2 of 3, op dezelfde camping blijven en rustig aan doen. Idee is om heen via de Vogezen te gaan, en dan relatief snel door Oostenrijk richting Italië, en daar de Dolomieten te verkennen. En dan terug via stukje Oostenrijk en door het zwarte woud terug. Of andersom natuurlijk. Minimaal aantal snelweg kilometers, eigenlijk alleen om bekend terrein te skippen, dus tot net onder Trier ofzo. Maatje van me kampeert dan ergens in de Vogezen in die tijd, dus daar gaan we avondje op bezoek. Denk dat ik een max van 300km per dag moet aanhouden om het leuk te houden. Tips/tricks zijn zeker welkom.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iVnGPc6WjXJoZBrM47WOpO0DzSU=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/9WF2NKkAKiNOCQ4PTeEq38jA.png?f=fotoalbum_medium

Ook een afspraak gemaakt om donderdag ff nieuwe voorband te laten plaatsen. Huidige is flink versleten en dacht dat het wel een goed idee is om die nog ff te vervangen voordat ik bovenstaande ga doen. Ga ik wel 2 verschillende banden krijgen, nieuwe wordt namelijk een road 6, en achter heb ik nog altijd Pirelli Trail2 op zitten, maar die zijn pas 4k km oud ofzo en hebben nog zat profiel.

Lange post, sorry not sorry. :7

[ Voor 3% gewijzigd door Pyr0_ op 11-08-2025 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-08 19:09
Bommes schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 20:24:
Heb alweer een paar maanden een zoekopdracht naar een Vespa GTS actief staan op MP.
Helaas zijn de meeste in NL mat grijs of zwart. Beide vind ik dat voor de GTS geen toffe kleur.
Terug de zelfde kleur als ik had kan ook, Vintage Red (beetje bordeaux rood) maar dat lijkt me het nou ook alweer niet. Terug de zelfde kleur kiezen, voelt en beetje als er terug naar je foute ex gaan..

Blijven er wat mij betreft 3 keuzes over, voor NL Vespa's dan toch, die enigszins in mijn budget vallen. (Buiten NL hebben ze wel wat toffe kleuren geleverd)

Mat blauw, wit of Racing green. Die laatste vind ik wat vreemd voor een Italiaanse Vespa, om daar British Racing green op te smeren. Komt wel met goudkleurige velgen, en gele striping dat is wel tof vind ik.
Wit vind ik de vormen van de Vespa ook wat slecht uitkomen, Alhoewel ook die in een sixties racing versie geleverd is met gouden velgen.

Blijft denk ik over mat blauw, waarvan er nu op MP een goed uitgeruste staat. Slipon dempertje, vering upgrade (dat is bij elkaar al 1000 aan spullen) MP3 velgen= 13 inch inplaats van 12. Dat rijd een stuk stabieler/fijner. Verder nog wat zaken.

Die van mij heb ik verkocht voor €1300, met wat schade er aan en bouwjaar 2006. Had ik nooit moeten weg doen, spijt van als haren op mijn hoofd. -O-

Dilemma's..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lOetKM3vKftglRE5TuqSPfdw4cE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hHpzaPqzGoheJ0lkcLGL8SFA.jpg?f=fotoalbum_large
Vespa's zijn leuke dingen! Vorig jaar een klein rondje in Assen gedaan op één van de scooters van mijn schoonpa. 300cc? Hij gaat er ook mee naar de Alpen: grote tas achterop en dan achter zijn vrienden aan die op choppers rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@JL Koppelle dat is inderdaad een 300tje waarschijnlijk. Nou ja eigenijk 275cc dacht ik uit mijn hoofd. De 250 versie is 249cc. Verschil is 2pk en een paar nm.
Mijn oude was ook een 250, fijn ding, flink wat keren de Alpen mee in en over geweest.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WMoTEXoTcInvriuei833UXVGpSs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wNYQqx36I0Ytn7BXO21nUzVu.jpg?f=fotoalbum_large

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Rochehaut!

(Super toeristisch daar, niet direct mijn smaak. Zelfs de 'valkenburg-treintjes' die daar rondrijden. Wel mooie omgeving.)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
DrivinUCrazy schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 21:17:
[...]

Rochehaut!

(Super toeristisch daar, niet direct mijn smaak. Zelfs de 'valkenburg-treintjes' die daar rondrijden. Wel mooie omgeving.)
Goed gespot! ;) Kwam ik bij toeval langs onderweg na een spar in Alle. Was geen slechte boodschappenrun hoor. :+

Wij kampeerden in Poupehan want daar was het vertrek/aankomst punt van de kajak. Met een bus naar Bouillon gebracht, dát was pas echt toeristisch, holy... Wel een schitterend kasteel daar boven op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yfOv5VbkERuqZRuYcMTjImEtjz8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/fM41Es319UUlmfdKJtSbPwMR.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:41
[Afbeelding]

• Iets van protectie/valdoppen (joe never know)
  • GPS/telefoon bevestiging incl lader
  • Korte kentekenplaathouder
  • Tankpad
  • SW motech micro tanktas (of maatje groter als je dat handig vind) + tankring
  • Optimate kabeltje waar je makkelijk bij kan
  • Iets om de motor op te bokken (zelf heb ik een Constands motor lift, ideaal.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ziet er heel fraai uit en lekker fout wat je vast wel aardige gesprekken op kan leveren met puristen :D
Ook helemaal niet naar om te zien maar minder opvallend en meer bescheiden.
Buiten het feit dat die 13'' wieltjes wel fijner zal rijden en dus een dikke pré is, is dat blauw imo drie keer niks (smaken verschillen nu eenmaal) dus dat zal wel jouw keus worden, kleurt iig wel weer netjes bij je AH mandje :')

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@botoo de racing is wel de versie die het meest resoneert in mijn hoofd.. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bommes schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 22:58:
@botoo de racing is wel de versie die het meest resoneert in mijn hoofd.. 8)7
Ja die moet je doen :Y staat m goed.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zo, dat is ook weer gebeurd. De RT van de middenbok geduwd en naar de verkeerde kant gevallen. Hebben we dat ook weer even gehad ;(

Motor rijden betekent ook af en toe een krasje maken. Spiegel is eraf gesprongen, glas kapot (vervangend exemplaar besteld). De behuizing heeft enkele krassen en de cilinderbeschermer heeft ook een tikje gehad.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:10

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Dit weekend het tanklint van de RT vervangen, verder ook het rubber tussen tank en de pomp vervangen.

Er moeten 3 kappen van de motor af voordat je hier bent en de pomp kunt los maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k0HWM621Lobn1FcMPhght_99AX4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/suIuYdtLZhq964NJPsAJg5Ph.jpg?f=fotoalbum_large

Het tanklint in de houder uit de tank gehaald. Het hangt aan de tankopening en de kabel gaat bij de pomp naar buiten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Z6o_RAuV_G2yEdpbJwgx7mPbqQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SUpTcEMiC3iNeR4KO5WGduRE.jpg?f=fotoalbum_large

De nieuwe kwam in een blikje, gewikkeld in noppenfolie. Deze overgezet in de plastic houder, de bestaande kabel aan het nieuwe tanklint gesoldeerd en weer terug geplaatst in de tank.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pt9XRf2aYqAGHAkr0GVaGpZ2hXI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GATeemwknBPEy90YolaRBoru.jpg?f=fotoalbum_large

Op zondag de tank gevuld met 15 liter benzine en een stukje gereden. oOo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LwOecvFAZNX49ALUZZiHGWrgoyQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eHE2BLk7jQprws1TkNBhhIJ1.jpg?f=fotoalbum_large

Vanavond nog even een muuranker opgehangen, precies om 22:00 klaar. :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3wJ-BRfM4E213mWgIONEk4_mvBs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8gVnUoF2BOy35yz6sGEMSqz7.jpg?f=fotoalbum_large

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Chevy454 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 23:15:
Zo, dat is ook weer gebeurd. De RT van de middenbok geduwd en naar de verkeerde kant gevallen. Hebben we dat ook weer even gehad ;(

Motor rijden betekent ook af en toe een krasje maken. Spiegel is eraf gesprongen, glas kapot (vervangend exemplaar besteld). De behuizing heeft enkele krassen en de cilinderbeschermer heeft ook een tikje gehad.
Is er ook een goeie kant om te vallen dan? :9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:51

Dilemma's..
Herkenbaar, laatst bood iemand zijn XTZ750 in de juiste blauwe kleurstelling aan.
Vriendin meteen "moet je doen, je hebt er altijd spijt van gehad"
Ik had hem verkocht voor 2200 ofzo destijds, nu kostte deze bijna 5k!!!! :X dus maar even overgeslagen.

Ander nieuws
You either die a hero or you live long enough to become the villain.
Ik heb een gravel bike gekocht om nog wat meer aan de conditie te doen :+ het is nog net geen wielrenfiets 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:02

4x2

lộn xộn quá

Mijn huidige motor heeft een (universeel) geïntegreerd systeem maar vrij dik, die neemt weer net te veel ruimte weg van je handvat. Iemand suggesties voor handvatverwarming die mooi én functioneel is? Origineel Honda zal wel weer niet te betalen zijn vermoed ik.
Koso heeft een geintegreerd type
Zit ook al een 1,5 jaar op m'n Integra, je handen worden er warm van, maar niet bloedheet.

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
HTT-Thalan schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 08:14:
[...]

De graskant?
Die waar je de jiffy uit hebt staan?
De ballenbak in?

:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
kneusteun schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 08:15:
[...]

Herkenbaar, laatst bood iemand zijn XTZ750 in de juiste blauwe kleurstelling aan.
Vriendin meteen "moet je doen, je hebt er altijd spijt van gehad"
Ik had hem verkocht voor 2200 ofzo destijds, nu kostte deze bijna 5k!!!! :X dus maar even overgeslagen.

Ander nieuws
You either die a hero or you live long enough to become the villain mamil.
Ik heb een gravel bike gekocht om nog wat meer aan de conditie te doen :+ het is nog net geen wielrenfiets 8)7
FTFY ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
R0y. schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 21:40:
[...]
  • Iets van protectie/valdoppen (joe never know)
  • GPS/telefoon bevestiging incl lader
  • Korte kentekenplaathouder
  • Tankpad
  • SW motech micro tanktas (of maatje groter als je dat handig vind) + tankring
  • Optimate kabeltje waar je makkelijk bij kan
  • Iets om de motor op te bokken (zelf heb ik een Constands motor lift, ideaal.)
er zit al iets van valdoppen op, die rode dingen op de foto. Telefoonbevestiging neem ik mee van de vorige, hoewel ik nog twijfel of ik niet ga overstappen op een quadlock achtig systeem. Ik heb nu zo'n RAM X-grip, maar die drukt altijd precies op mijn uitknop. Tankpad heb ik, zit een deadpool tankpad op, wat natuurlijk dé doorslaggevende factor was. Tanktas heb ik nu met magneten.. maar wil ik dat nog met zo'n nette motor... twijfelgevalletje. Optimate kabeltje neem ik mee, moet ik nog even aansluiten natuurlijk. Ik heb ook nog een paddockstand van de huidige motor, ook een single sided swingarm, dus ik hoop dat die gewoon past.

Deze kentekenplaathouder ben ik ook nog niet helemaal over uit, ik vind het kontje zo wel lekker clean, alleen komt er dan zo'n aanhangsel achter je aan.. weet ik nog niet helemaal.

Goede lijst, veel om over na te denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
ibothead schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 19:13:
[...]

ik zou dan lekker voor de mutan bandjes gaan die zien er vet uit op zo'n bike
Zeker waar, maar de bandjes zijn nog goed dus die blijven er sowieso nog even onder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
Ai, die had ik gezien ja.. Hoe gaat het met het herstel? Van persoon en fiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 08:14:
mijn kant waar de jiffy reeds uitgeklapt was ;(

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcalite
geert_s schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 09:24:
[...]

Ai, die had ik gezien ja.. Hoe gaat het met het herstel? Van persoon en fiets?
Op de foto's van gisteren is het sleutelbeen helaas nog niet goed hersteld. Er is namelijk op de foto's nog geen nieuwe botgroei te zien dus over 2 maanden weer foto's...

Ben ook net begonnen met revalidatie bij de fysio. Deze geeft wel aan dat ik motorrijden dit jaar wel uit mijn hoofd kan zetten ;(, ik had gehoopt om eind oktober nog op te kunnen stappen maar blijkbaar was ik veel te optimistisch.

Vandaag hopelijk meer info of de motor een financieel total loss word of niet. Maar de kans is daarop heel groot.

Honda CB1000 R (2018)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Maak er dan meteen hipster van ;)
Want ik deed altijd beetje mountainbiken, maar paar vrienden van mij zijn nu fanatiek gravel toertjes aan het doen, dus leek mij mooie manier om weer wat te werken aan de conditie. Beetje peer pressure je weet wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adder28
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-08 15:16
Tijdje terug naft laten overlopen uit de tank en over het motorblok laten lopen. Gevolg, de zwarte coating kan ik er nu af schrapen met gewoon mijn vingernagel. Productiefoutje?

EDIT: Motor is van 2020, triump street twin.

[ Voor 11% gewijzigd door Adder28 op 12-08-2025 09:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Adder28 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 09:38:
Tijdje terug naft laten overlopen uit de tank en over het motorblok laten lopen. Gevolg, de zwarte coating kan ik er nu af schrapen met gewoon mijn vingernagel. Productiefoutje?

Voor de Nederlanders onder ons: Naft = benzine :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Adder28 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 09:38:

Triumph heeft helaas niet de beste motorblok lak de laatste jaren. Gewoon terug naar de dealer en laten herstellen, product is niet conform.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adder28
_eLMo_ schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 09:52:
[...]

Triumph heeft helaas niet de beste motorblok lak de laatste jaren. Gewoon terug naar de dealer en laten herstellen, product is niet conform.
Was het alleen maar de lak. Overal al vliegroest op alle chome zaken (altijd onder een doek onder een carport), andere kameraden hebben ook al enorm veel miserie gehad met het merk (koppeling kapot op 6000km). Nu hij moet binnen bij de dealer binnenkort, dus keer zien of ze dat onder garantie gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Vergeet niet dat chrome niet roest maar het metaal eronder, en dat is lastig aan te pakken of duur.
Aluminium folie kan tijdelijk helpen.

Maar ook onder een doek is vaak vragen om problemen, dan blijft er soms juist vocht hangen, dus of je hoes moet goed kunnen luchten of je moet af en toe even de boel zelf luchten. Vooral als het warm is dan stijgt het vocht van de grond omhoog en vangt je hoes het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:33
4x2 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 08:30:
[...]

Koso heeft een geintegreerd type
Zit ook al een 1,5 jaar op m'n Integra, je handen worden er warm van, maar niet bloedheet.
Ik heb Daytona, werkt ook mooi. Heel onopvallend. Volgens mij heeft Oxford het inmiddels ook. Alleen die is wel 150 vs 90 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Chevy454 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 09:24:
[...]

mijn kant waar de jiffy reeds uitgeklapt was ;(
Ik duw mijn motor nooit van de middenbok af met uitgeklapte jiffy. Stel dat ik nét mijn tenen er onder heb, dan laat ik vervolgens letterlijk 220kg op mijn tenen stuiteren. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:53
Ik heb ooit de tip gekregen om bij het van de bok afhalen het stuur een klein beetje van je af te draaien.
Als de motor dan gaat hangen, komt ie altijd naar jou toe en kun je hem met je lichaam tegenhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:59:
[...]

Ik duw mijn motor nooit van de middenbok af met uitgeklapte jiffy. Stel dat ik nét mijn tenen er onder heb, dan laat ik vervolgens letterlijk 220kg op mijn tenen stuiteren. :o
Ik heb hem altijd uit als ik hem van de paddockstand haal, want dan kan ze niet vallen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:32
Ik ga altijd op mijn motor zitten als ik 'm van de bok afhaal.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:25
Heb een beetje in een impuls een ZH2 SE uit 2024 met de kop eraf gekocht }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:43

Herman

FP ProMod
ShininNL schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:51:
PICS OR IT DIDN'T HAPPEN !! :P

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Blabla13 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:29:
Ik heb ooit de tip gekregen om bij het van de bok afhalen het stuur een klein beetje van je af te draaien.
Als de motor dan gaat hangen, komt ie altijd naar jou toe en kun je hem met je lichaam tegenhouden.
Hangt er vanaf waar je staat? Sta je links waar de jiffy staat en je duwt naar rechts dan kan hij naar rechts vallen. (tenzij je hem in N hebt staan neem ik aan? Ik zet de RT in 1 zodat hij stopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Je moet ook niet naar rechts duwen. Je moet naar voren duwen. Maar inderdaad, als het stuur wat naar rechts is gedraaid, dan zal de motor altijd naar links willen vallen. Je stuurt immers het voorwiel naar rechts onder het zwaartepunt uit. Voila: je bent aan het countersteeren. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:44

RBH

Vorige week mijn theorie gehaald: 4 foutjes slechts! Nu nog een flinke twee weken wachten tot ik weer een lesje mag hebben.... :-(
ShininNL schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:51:
Flinke impulsaankoop haha. Foto's! :9

[ Voor 22% gewijzigd door RBH op 12-08-2025 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

418O2 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:35:
[...]

Ik heb hem altijd uit als ik hem van de paddockstand haal, want dan kan ze niet vallen
Ik ga erop zitten, geef een ruk naar voren, geef gas en rij weg. Veel makkelijker :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Nu online

iMars

Full time prutser

HTT-Thalan schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 14:46:
[...]

Ik ga erop zitten, geef een ruk naar voren, geef gas en rij weg. Veel makkelijker :P.
+1 ik ben ook voor team @HTT-Thalan

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adder28
kneusteun schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 10:39:
Vergeet niet dat chrome niet roest maar het metaal eronder, en dat is lastig aan te pakken of duur.
Aluminium folie kan tijdelijk helpen.

Maar ook onder een doek is vaak vragen om problemen, dan blijft er soms juist vocht hangen, dus of je hoes moet goed kunnen luchten of je moet af en toe even de boel zelf luchten. Vooral als het warm is dan stijgt het vocht van de grond omhoog en vangt je hoes het op.
Yes momenteel zijn het allemaal spikkeltjes vliegroest dus dat is makkelijk aan te pakken, maar ivm mijn versys uit 2021 ben ik wel enorm teleurgesteld van triumph zijn "kwaliteit". Om nog maar te zwijgen van de Tiger die ik vroeger had.

Ze staan onder een car port vlak aan de straat en er waait voldoende lucht rond en onder om het vocht weg te krijgen. Hoes komt ook voldoende van de grond af dat het niet erin opstijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
[...]

Dan komt mijn paddockstand achter me aan, die schuift in de achteras.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-08 11:44

silverball

De wagen voor moderne mensen

silverball schreef op maandag 28 juli 2025 @ 22:15:
Pfoe ik heb er maar moeite mee. Stapvoets rijden (3000 toeren, koppeling en voetrem) gaat prima. Langzame slalom gaat niet.
En ineens klikt het en mag ik mijn avb examen plannen, bedankt voor alle behulpzaamheid :P

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
[...]

Ik heb helaas een schuur waar ze tegen en muur staat met de kont naar achter. In elk geval staat ze beschut en bij huis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:51
[...]

Ik zit dan alleen af en toe op een wipwap om hem net over dat "balanspunt" heen te krijgen _O-

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-08 14:22

RaseriaN

So much choices..

silverball schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:08:
[...]

En ineens klikt het en mag ik mijn avb examen plannen, bedankt voor alle behulpzaamheid :P
Succes met je AVB examen!

Ik mag morgenmiddag om 13:05 mijn AVD examen gaan doen, lekker met 33 graden op de motor gaan zitten.. spannend! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-08 11:44

silverball

De wagen voor moderne mensen

RaseriaN schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:48:
[...]

Succes met je AVB examen!

Ik mag morgenmiddag om 13:05 mijn AVD examen gaan doen, lekker met 33 graden op de motor gaan zitten.. spannend! :D
Ja plannen hè, zoveel ruimte is er niet.

Succes, gaat vast lukken d:)b

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:10
Hier weer even wezen shoppen, binnenkort met de KTM 1090 R een weekje kamperen:
- Mitas E07+ voor en achter
- Bandenlichters en Motion Pro Beadpro om ze er om te lepelen
- 21 Brothers Pocket 2x25L zadeltassen
- Heed carterbeschermer
- Alpinestars Tech 7 pantoffels
Ik ga de boel maar even niet optellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-08 19:10
DRAFTER86 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 17:36:
Hier weer even wezen shoppen, binnenkort met de KTM 1090 R een weekje kamperen:
- Mitas E07+ voor en achter
- Bandenlichters en Motion Pro Beadpro om ze er om te lepelen
- 21 Brothers Pocket 2x25L zadeltassen
- Heed carterbeschermer
- Alpinestars Tech 7 pantoffels
Ik ga de boel maar even niet optellen :)
Heb je wel die met Enduro genomen? de gewone tech 7 zijn crosslaarzen met mokerharde zool waar je amper normaal mee kan lopen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:10
bakkie1985 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 17:40:
[...]

Heb je wel die met Enduro genomen? de gewone tech 7 zijn crosslaarzen met mokerharde zool waar je amper normaal mee kan lopen :|
Jup, en zonder drystar, liever altijd wat minder warm dan soms wat minder nat.
Wel gaat m'n broek er maar met heel veel moeite overheen, maar ff kijken wat handig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@DRAFTER86 ik ben van team broek er in.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xUaHupRtyBAm-dHhRgr1GZr6WAE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s6QWY7OWhTFGSA4Z3Kr1I7et.jpg?f=fotoalbum_large

En op de proefrit Harley tijdens ABR vorig jaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wfeZL2nA72ilSwc81q16KFP00A8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/9ReO5Q6vnPSRJ02ZL6UoNMG5.jpg?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door Bommes op 12-08-2025 19:40 ]

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Groeten uit Lapland. Ik heb de TET noordelijk nu uitgespeeld. Denk 6500km gehad nu, nog 1-2 daagjes naar de Noordkaap over asfalt. Zal later wel meer posten. Geen 1 camping aangedaan meer in Finland. Wat een prachtige natuur hier, perfect om te wildkamperen.

Het ongeveer laatste stuk TET is ook het mooiste, Tsarmitunturi Wilderness Area. Had nog 1 liter in de tank, 345km zonder pomp. Zo ongelooflijk veel niks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oOgDUdF8ibbaQ-R5Q49p11051qg=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SZveoUO7qKhl58Yytsjh9ELS.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
DRAFTER86 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 19:29:
[...]

Jup, en zonder drystar, liever altijd wat minder warm dan soms wat minder nat.
Wel gaat m'n broek er maar met heel veel moeite overheen, maar ff kijken wat handig is.
Had ik maar drystar! 3 uur regen gehad, mn voeten zijn zeiknat nu. En morgen weer regen...

Ik die m'n broek erover btw. Anders zou t nog sneller nat worden en ik heb een wat dikke broek, dus dat zit niet lkkr wmb.

[ Voor 14% gewijzigd door Aikon op 12-08-2025 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Broek in, en sealskin sokken tegen water 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:32
Broek erin/broek erover. Dat vraagt wel gewoon om nieuwe gear toch? Is niet altijd een keuze zegmaar als je al een broek hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Barista schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:47:
Ik ga altijd op mijn motor zitten als ik 'm van de bok afhaal.
Met de CBR en de GT ging/gaat dat, met de RT lukt me dat voor geen meter. Heb het geprobeerd maar nope. Moet gewoon linkerhand op het stuur, rechterhand bij de hendel voor op te tillen pakken en naar voren schuiven. (In plaats van beide handen op het stuur)

[ Voor 27% gewijzigd door Chevy454 op 12-08-2025 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Barista schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 20:54:
Broek erin/broek erover. Dat vraagt wel gewoon om nieuwe gear toch? Is niet altijd een keuze zegmaar als je al een broek hebt.
Ik prop gewoon al mijn broeken erin hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
kneusteun schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 20:20:
Broek in, en sealskin sokken tegen water 👌
Die sealskinz heb ik dus ook mee, en die gaan morgen aan. Had ook een keer mn laarzen naast de motor gezet en ondertussen was dr een stortbui geweest. Tot nu toe zijn ze dus meer om te dragen als mn laarzen al nat zijn. Want je doet ze niet aan als de zon nog schijnt zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:01

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik heb vd week ook bijna schade gereden met de motor. Stepje van de duo stond uitgeklapt (ik gebruik die dus nooit...), daarmee bleef ik nét haken achter de schutting waardoor ik bijna met de voorkuip tegen de schuur van de buren viel, ik kon 't nog net tegenhouden.... Fyi, je moet 't zo zien dat ik vanuit mijn achtertuin via een 1.50m brede schuttingdeur de steeg van ~1m breed in draai. Dan kun je dus zomaar achter zo'n stepje blijven hangen...

* Destruction heeft geheel volgens traditie nu de stepjes eraf geschroefd. Zoals ik al schreef gebruik ik die toch nooit, en als ik ze wel een keer nodig denk te hebben zitten ze er ook zo weer op natuurlijk :) Verder staat 't ding de laatste tijd meer stil dan me lief is. Hopelijk binnenkort weer wat meer tijd om nog wat kilometers op 't hok te zetten voor de tijd weer aanbreekt dat er van die zoutzooi op de weg ligt want dan laat ik 'm liever in de schuur staan (zonder discussie weer te willen aanslingeren, dat vind ik zonde van deze motor) :)

Tegelijkertijd overweeg ik een motorscooter ipv de afgelopen week verkochte snorbak die ik nog had, en is ook de zoektocht naar een pekelbak weer voorzichtig opgepakt :+

[ Voor 11% gewijzigd door Destruction op 12-08-2025 23:33 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 23:33
Aikon schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 19:40:
Groeten uit Lapland. Ik heb de TET noordelijk nu uitgespeeld. Denk 6500km gehad nu, nog 1-2 daagjes naar de Noordkaap over asfalt. Zal later wel meer posten. Geen 1 camping aangedaan meer in Finland. Wat een prachtige natuur hier, perfect om te wildkamperen.

Het ongeveer laatste stuk TET is ook het mooiste, Tsarmitunturi Wilderness Area. Had nog 1 liter in de tank, 345km zonder pomp. Zo ongelooflijk veel niks.

[Afbeelding]
Alleen? Of met anderen? (Gewoon nieuwsgierig)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Hkuit schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 23:54:
[...]

Alleen? Of met anderen? (Gewoon nieuwsgierig)
Alleen. Maar kom natuurlijk wel mensen tegen. Maar niet veel tetters, 2 of 3x pas. Wel met een bunk a biker de wrc rally bezocht, en toen met wat dames uit de pub een weekend wezen zeilen. En bij iemand vd bmw club geweest. Dat maak je met een ander erbij niet mee. Maar ook vaak alleen wildkamperen. Niet erg. Afwisseling is fijn.

T lijkt nu droog na 14 uur regen. Ik ga maar eens in de bosjes kakken en naar Kirkenes.

[ Voor 8% gewijzigd door Aikon op 13-08-2025 06:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Chevy454 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:13:
[...]

Met de CBR en de GT ging/gaat dat, met de RT lukt me dat voor geen meter. Heb het geprobeerd maar nope. Moet gewoon linkerhand op het stuur, rechterhand bij de hendel voor op te tillen pakken en naar voren schuiven. (In plaats van beide handen op het stuur)
Wat ik met mijn VStrom doe als ie op de bok staat: beide handen aan het stuur, dan een ruk naar achter, en in het momentum 'm er naar voren af duwen. Werkt voor mij prima, en mijn VStrom is ook geen hele lichte motor. Wellicht helpt het voor jou ook :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Aikon schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 19:40:

[Afbeelding]
Gaaf, ben benieuwd naar je andere verhalen. Deze trip staat op mijn bucketlist, ook als solo-avontuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Aikon schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 06:52:
[...]

Alleen. Maar kom natuurlijk wel mensen tegen. Maar niet veel tetters, 2 of 3x pas. Wel met een bunk a biker de wrc rally bezocht, en toen met wat dames uit de pub een weekend wezen zeilen. En bij iemand vd bmw club geweest. Dat maak je met een ander erbij niet mee. Maar ook vaak alleen wildkamperen. Niet erg. Afwisseling is fijn.

T lijkt nu droog na 14 uur regen. Ik ga maar eens in de bosjes kakken en naar Kirkenes.
Mijn rijmaat zit op dit moment rondom vadso.
Is begonnen in Noorwegen en gaat lekker door heel Scandinavië heen. Is ook al bijna 2 maand onderweg ondertussen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Barista schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 20:54:
Klopt, broek in de boots is een crosser dingetje. Dus de (meeste) crossbroeken zijn smal onderaan om in je laars te passen.

Voordat ik een crossbroek kocht reed ik met mijn jeans en mijn enduro laarzen. Broek ook in de laarzen gefrot. Dat ging altijd irriteren omdat het net te veel stof op een frotje was.
Crossbroeken hebben overgings ook nooit bescherming er in zitten, dus ben je ook aan de beurt voor kniebeschermers, en eventueel ook losse heupbeschermers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Naja, ik heb een pando moto onder mijn crossbroek, als ik dan een keer met een flinke snelheid op het asfalt ga heb ik in ieder geval nog iets van bescherming.

Gek genoeg is zo'n legging nog best koel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Mijn zoektocht gaat verder. Ik heb met wat hulp van AI wat rekensommetjes opgezet. Die vertellen mij dat ten opzichte van mijn huidige woon-werk vervoer (de Twin en de CB) een nieuwe CB125F á 3799 dealerprijs nét niet quitte speelt. Waarschijnlijk pas na 9 jaar en dat is niet kort genoeg om echt een verschil te maken.

Ik ga dan uit van 30km woon-werk retour, die reis maak ik 6x per week (op maandag 2x ivm opgebroken schema). Zou ik meer rijden scheelt het uiteraard meer, maar ik reken dus met 180km per week. Het verschil is dan puur op onderhoud en brandstof, ik reken hierbij met duitse prijzen want ik haal mijn jerrycans over de grens. Ik ga dus niks inruilen/wegdoen.

Zou ik een goedkopere CB125F vinden (modeljaar 2023-2025) van nét voor de introductie van het TFT model, dan spaar ik maximaal omdat die een lagere aanschaf zullen hebben maar verder gelijke voordelen. Bovendien weinig risico door lange garantie en weinig groot onderhoud. Helaas weet de rest van NL dat ook dus ze zijn nergens meer te krijgen.

Dan blijft nog als optie over een modeljaar daarvóór vanaf ruwweg 2013. Die zijn minder zuinig (max 1 op 40 ipv 1 op ~65) in reëel verbruik maar de aanschaf is ook lager. Ik vind dan o.a. deze:

https://barbiermotorsport...s/#honda-cbf-125-m1594475

die voor zover ik kan nagaan al een jaartje te koop staat bij barbier en weinig populariteit lijkt te genieten. De vraagprijs lijkt me best hoog gezien het model en de kilometers, maar misschien telt reputatie ook mee? Iemand ervaring met die mensen?

Ik heb barbier nog niet gebeld, maar vind nu ook deze:

https://www.motoroost.nl/...-rijbewijs-11-kw/3122974/

en die heb ik wél gesproken. Ik zou hem voor 2250 mogen meenemen, ding heeft 3000km terug oliebeurt gehad dus dat moet dan wel weer even gebeuren....

[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 13-08-2025 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
BM schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 07:17:
Wat ik met mijn VStrom doe als ie op de bok staat: beide handen aan het stuur, dan een ruk naar achter, en in het momentum 'm er naar voren af duwen. Werkt voor mij prima, en mijn VStrom is ook geen hele lichte motor. Wellicht helpt het voor jou ook :)
Dat deed ik ook maar ik denk, omdat ik verkeerd stond, dat ik hem naar rechtsvoor heb geduwd en teveel inertie had en hem over het zwaartepunt rechts heb geduwd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Chevy454 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 09:31:
[...]

Dat deed ik ook maar ik denk, omdat ik verkeerd stond, dat ik hem naar rechtsvoor heb geduwd en teveel inertie had en hem over het zwaartepunt rechts heb geduwd.
Zo'n RT heeft een eigen zwaartekrachtveld, je kwam te dichtbij en toen trok hij de aarde aan :P.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 08:38
HTT-Thalan schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 09:26:
https://barbiermotorsport...s/#honda-cbf-125-m1594475

die voor zover ik kan nagaan al een jaartje te koop staat bij barbier en weinig populariteit lijkt te genieten. De vraagprijs lijkt me best hoog gezien het model en de kilometers, maar misschien telt reputatie ook mee? Iemand ervaring met die mensen?
Het is enkel mijn eigen ervaring, maar ik ben er 1 keer geweest en ben na een paar minuten alweer naar buiten gelopen. Het aantal motoren wat buiten op de parkeerplaats door zowel klanten als verkopers hoog in de toeren werd getrokken was niet meer op 1 hand te tellen.

Daarnaast stonden de motoren binnen letterlijk kuip aan kuip en leek het mij een kwestie van zoveel mogelijk motoren zo snel mogelijk doorschuiven.

Ik zou er zelf nooit een motor van kopen maar opnieuw, dat is enkel mijn eigen persoonlijke ervaring, mogelijk heeft iemand anders wel hele goede ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 09:35:
Zo'n RT heeft een eigen zwaartekrachtveld, je kwam te dichtbij en toen trok hij de aarde aan :P.
Vermoeidheid zal ook een rol hebben gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

UTwizard schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 09:58:
[...]

Het is enkel mijn eigen ervaring, maar ik ben er 1 keer geweest en ben na een paar minuten alweer naar buiten gelopen. Het aantal motoren wat buiten op de parkeerplaats door zowel klanten als verkopers hoog in de toeren werd getrokken was niet meer op 1 hand te tellen.

Daarnaast stonden de motoren binnen letterlijk kuip aan kuip en leek het mij een kwestie van zoveel mogelijk motoren zo snel mogelijk doorschuiven.

Ik zou er zelf nooit een motor van kopen maar opnieuw, dat is enkel mijn eigen persoonlijke ervaring, mogelijk heeft iemand anders wel hele goede ervaringen.
Ik heb ze ondertussen wel gesproken en inderdaad, vooral handel. Prijs is niet onderhandelbaar, daarvoor krijg je veel kilometers, nul historie en de beloofde garantie "ja" in de advertentie krijg je er in de praktijk helemaal niet bij, daarvoor moet je weer een garantiepakket kopen. Ik loop hier dus digitaal ook van weg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

offtopic:
@HTT-Thalan Ik weet niet hoe jij AI inzet, maar tot nu toe heb ik er niet betrouwbaar mee kunnen rekenen. Ik zou simpelweg Excel erbij pakken, en de aanschafprijs, afschrijving, vaste lasten (belasting, verzekering) en operationele kosten in zetten. Dan zie je snel genoeg waar het omslagpunt zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

DrivinUCrazy schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 10:20:
offtopic:
@HTT-Thalan Ik weet niet hoe jij AI inzet, maar tot nu toe heb ik er niet betrouwbaar mee kunnen rekenen. Ik zou simpelweg Excel erbij pakken, en de aanschafprijs, afschrijving, vaste lasten (belasting, verzekering) en operationele kosten in zetten. Dan zie je snel genoeg waar het omslagpunt zit
Een gedetailleerde prompt doet veel, maar ik begrijp en deel je voorzichtige instelling. De berekening is goed onderbouwd met uitleg en achtergrond, dus ik denk dat hij wel klopt. Ik heb o.a. rekening gehouden met belasting/verzekering, mogelijk onderhoud/vervangingen, aanschafprijs, reëel praktijkverbruik en het feit dat hij ernaast komt, niet plaats ván een bestaande motor.

Lang verhaal kort, ik moet onder de 2000e aanschafprijs duiken om het echt interessant te maken, m.a.w. terugverdientijd minder dan 3 jaar. Dat maakt de aanbieding van Oost met 2250 nog niet niet voordeliger genoeg. Ik denk dat ik dus nog even moet doorzoeken.

Let wel: dat verbruik tikt echt hard aan hoor. Een ouder model CBF125 loopt betrouwbaar 1 op 40 waar ik nu 1 op ~17 haal als ik normaal doe. De nieuwste modellen halen betrouwbaar 1 op 60 en dat zijn allemaal echte liters á 1,85 euro hè, iets minder als je in DLD tankt.

1000km/maand tegen 1 op 17 = ongeveer 60 liter tegen ~1,70 dus 102 euro aan brandstof. Bij 1 op 38 gaat dat omlaag naar 61 euro en bij 1 op 60 hebben we het nog over 28 euro aan peut. Ik kan dus eenvoudig 70 euro per maand sparen puur aan benzine, maar dan moet er wel weer 25 euro bij aan vaste lasten dus grofweg 55/60 euro per maand valt er te sparen. Zou ik dus voor 2000 euro een brommertje erbij halen kan ik die er in ~3 jaar weer uit halen, maar dat is nog ex onderhoud. Reken dus voor het gemak 4 jaar voor hij quitte speelt tegen 12k kilometers per jaar, dat kunnen die dingen makkelijk aan het dan heb ik ook weinig kosten qua banden enzo, plus ik spaar me de slijtage en het onderhoud op de 'mooiere' motoren.

- edit - ik heb met 1,70 gerekend maar de werkelijke benzineprijs ligt daar nu wat lager, zo rond de 1,60. Wat wel uitmaakt is dat ik in de CB en Twin de 'goede' benzine gebruik (ethanolvrije plus uit DLD) terwijl ik in zo'n recente CBF natuurlijk gewoon goedkope E10 zou gooien en dat scheelt echt aanzienlijk, ik ga dan makkelijk 30c/liter besparen.

[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 13-08-2025 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 23:33
Aikon schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 06:52:
[...]

Bedankt, en heel gaaf.
Ik vind het ook niet erg om alleen te reizen; heb op m'n 29e 400 dagen gereisd door Azië+maandje VS (backpacken). Soms ben je alleen als je behoefte hebt aan gezelschap, soms heb je wekenlang contact en aanspraak en zou je best weer eens alleen willen zijn; dat hoort erbij vond ik.
Met de motor ben ik tot nu toe 4 keer met een motormaat op pad geweest en dit voorjaar alleen met alleen 's avonds met z'n 8'n op dezelfde camping. Helemaal alleen een tijd weg staat nog op m'n lijstje :)

Blijf genieten!

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
[b]Pin0 in "Hét grote motortopic - Deel 27 (2025)"Pin0 schreef op woensdag
....
Sinds gisteren mag ik mezelf motor bezitter noemen. Het is een mooie oranje Suzuki V-Strom DL 650 geworden uit 2013.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X2vV1X6pIuJQn6nmqDP4CU5wm50=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0EzqvpEEpkxkCpiUEiWqm9py.jpg?f=fotoalbum_large

Al lekker een paar rondjes gereden...

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Pin0 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 17:11:
[...]

Sinds gisteren mag ik mezelf motor bezitter noemen. Het is een mooie oranje Suzuki V-Strom DL 650 geworden uit 2013.
[Afbeelding]

Congrats!

Ben wel benieuwd of je binnen je budget bent gebleven?

Veel plezier alvast met het rijden, modden en routes uitzoeken! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Pin0 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 17:11:
[...]

[Afbeelding]

Ziet er leuk uit in het oranje zo kerel! Lijkt exact hetzelfde model te zijn waar wij bij de rijschool mee rijden. Heel direct sturen, vriendelijk voor beginners en genoeg vermogen om een beetje mee te scheuren. Ben benieuwd hoe snel je, zoals zo velen hier met jou, naar een tweede motor gaat kijken :P.

- edit -

Lijkt een voorloper te zijn, iets andere neus. Even goed tof ding, zeker de kleurstelling.

[ Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 13-08-2025 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:10

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

HTT-Thalan schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 10:32:
[...]

Een gedetailleerde prompt doet veel, maar ik begrijp en deel je voorzichtige instelling. De berekening is goed onderbouwd met uitleg en achtergrond, dus ik denk dat hij wel klopt. Ik heb o.a. rekening gehouden met belasting/verzekering, mogelijk onderhoud/vervangingen, aanschafprijs, reëel praktijkverbruik en het feit dat hij ernaast komt, niet plaats ván een bestaande motor.

Lang verhaal kort, ik moet onder de 2000e aanschafprijs duiken om het echt interessant te maken, m.a.w. terugverdientijd minder dan 3 jaar. Dat maakt de aanbieding van Oost met 2250 nog niet niet voordeliger genoeg. Ik denk dat ik dus nog even moet doorzoeken.

Let wel: dat verbruik tikt echt hard aan hoor. Een ouder model CBF125 loopt betrouwbaar 1 op 40 waar ik nu 1 op ~17 haal als ik normaal doe. De nieuwste modellen halen betrouwbaar 1 op 60 en dat zijn allemaal echte liters á 1,85 euro hè, iets minder als je in DLD tankt.

1000km/maand tegen 1 op 17 = ongeveer 60 liter tegen ~1,70 dus 102 euro aan brandstof. Bij 1 op 38 gaat dat omlaag naar 61 euro en bij 1 op 60 hebben we het nog over 28 euro aan peut. Ik kan dus eenvoudig 70 euro per maand sparen puur aan benzine, maar dan moet er wel weer 25 euro bij aan vaste lasten dus grofweg 55/60 euro per maand valt er te sparen. Zou ik dus voor 2000 euro een brommertje erbij halen kan ik die er in ~3 jaar weer uit halen, maar dat is nog ex onderhoud. Reken dus voor het gemak 4 jaar voor hij quitte speelt tegen 12k kilometers per jaar, dat kunnen die dingen makkelijk aan het dan heb ik ook weinig kosten qua banden enzo, plus ik spaar me de slijtage en het onderhoud op de 'mooiere' motoren.

- edit - ik heb met 1,70 gerekend maar de werkelijke benzineprijs ligt daar nu wat lager, zo rond de 1,60. Wat wel uitmaakt is dat ik in de CB en Twin de 'goede' benzine gebruik (ethanolvrije plus uit DLD) terwijl ik in zo'n recente CBF natuurlijk gewoon goedkope E10 zou gooien en dat scheelt echt aanzienlijk, ik ga dan makkelijk 30c/liter besparen.
Woon-werk met de CBF, maar waar rij je de motorrijlessen mee?
Motor van de baas, of toch de AT?

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Grubeater schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 21:22:
[...]

Woon-werk met de CBF, maar waar rij je de motorrijlessen mee?
Motor van de baas, of toch de AT?
Van de baas. Nu V-Strom, maar er is een gloortje hoop dat de volgende modellen wellicht transalps kunnen worden. Ik mag wel ook met de Twin rijden maar dat doe ik dan gewoon af en toe.

[ Voor 9% gewijzigd door HTT-Thalan op 13-08-2025 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Aikon schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:50:
[...]

Die sealskinz heb ik dus ook mee, en die gaan morgen aan. Had ook een keer mn laarzen naast de motor gezet en ondertussen was dr een stortbui geweest. Tot nu toe zijn ze dus meer om te dragen als mn laarzen al nat zijn. Want je doet ze niet aan als de zon nog schijnt zeg maar.
Vandaag begonnen met natte laarzen, en vele buien gehad. Mn voeten bleven droog, maar dat voelde niet zo. Alsnog best koude poten, waarschijnlijk warmer dan met normale sokken. Beter de drystar kopen voor veel regen. Maar goed. Heb eigenlijk pas 2 daagjes regen gehad hoor, dus mag niet klagen. Noorwegen is erg mooi, maar mis de gravel wel... Maar snel lofoten en dan Zweden weer in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pyr0_
Zo, 3 avonden mee bezig geweest, maar op het laatste stukje na, m'n routes klaarstaan. Verdeeld over 11 dagen. In het midden 3 dagen op dezelfde camping en van daaruit dagritten doen. Met het idee dat het wat rust creëert en ik wat rustiger aan kan doen. Heb nog geen campings gereserveerd, met de hoop dat ze altijd wel plek hebben voor 1 tentje. Gemiddeld zo'n 300km per dag, op de eerste en laatste dag na, dan wat meer incl snelweg.

Op of aanmerkingen qua route zijn zeker welkom. Ik moet het doen met google maps en natte vinger werk. Heb volgens mij een aantal mooie passen meegepakt, en een dagje langs de meren bij Como, zal niet zo spannend zijn qua rijden, maar hopelijk wel mooi qua uitzichten. Stelvio heb ik bewust gemeden btw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SQAm_qntDr-ExSvnHFNiecnhdFU=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/jN5qjKGF0eXmvNo4egTqlhR5.png?f=fotoalbum_medium
Eerste stuk, links omlaag door de Vogezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W5TZgUgIzCY4hkjGIEU4RT40RqM=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/9BEf3cfanphXbLqDZjhzU7BJ.png?f=fotoalbum_medium
Dan het echte werk, van links naar rechts door de Alpen, in de buurt van Bozen camping vinden die plek heeft en dan van daaruit 2 loops gepland. Dan terug omhoog o.a. de Timmelsjoch mee pakken en proberen de drukte rond Zurich beetje te vermijden.

Nog aan het twijfelen om toch maar een Zwitsers vignet aan te schaffen voor de snelwegen. Heb het zo weten te plannen dat ik er geen mee pak. Maar ja, misschien toch wel handig..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Vandaag eerst met een leerling langs het CBR voor diens rij-examen, en daarna mag ik zelf op het matje komen om te laten zien of ik met een aanhanger door Emmen kan bollen zonder de boel te slopen. Indien ja, lettertje erbij! Daarna is het nog enkele weken tot mijn WRM-A 1c examen ofwel AVB voor echte bikkels 8).

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08:40
Pyr0_ schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 22:18:
Zo, 3 avonden mee bezig geweest, maar op het laatste stukje na, m'n routes klaarstaan. Verdeeld over 11 dagen. In het midden 3 dagen op dezelfde camping en van daaruit dagritten doen. Met het idee dat het wat rust creëert en ik wat rustiger aan kan doen. Heb nog geen campings gereserveerd, met de hoop dat ze altijd wel plek hebben voor 1 tentje. Gemiddeld zo'n 300km per dag, op de eerste en laatste dag na, dan wat meer incl snelweg.

Op of aanmerkingen qua route zijn zeker welkom. Ik moet het doen met google maps en natte vinger werk. Heb volgens mij een aantal mooie passen meegepakt, en een dagje langs de meren bij Como, zal niet zo spannend zijn qua rijden, maar hopelijk wel mooi qua uitzichten. Stelvio heb ik bewust gemeden btw.

[Afbeelding]
Eerste stuk, links omlaag door de Vogezen.

[Afbeelding]
Dan het echte werk, van links naar rechts door de Alpen, in de buurt van Bozen camping vinden die plek heeft en dan van daaruit 2 loops gepland. Dan terug omhoog o.a. de Timmelsjoch mee pakken en proberen de drukte rond Zurich beetje te vermijden.

Nog aan het twijfelen om toch maar een Zwitsers vignet aan te schaffen voor de snelwegen. Heb het zo weten te plannen dat ik er geen mee pak. Maar ja, misschien toch wel handig..
Er is altijd wel plek voor 1 tentje, en genoeg campings mocht het bij 1 niet lukken. Zwitserland is mooi rijden, maar ook wel prijzig. Ik zou die lus links door Italië anders doen, zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oiPuf9AlTOKEspbxMkNa0ceMrQA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/UW3secqdOzEosZonQnXJM1Jm.png?f=user_large
Pak je de Grimsel, Gotthard en Nufenen passen mee, die zijn wel mooi, in plaats van de Susten. De Albula is mijn favoriet, maar die pak je al mee :). Stelvio meepakken als je er vroeg in de ochtend langs komt, maar ik snap dat je overslaat.

Vignet voor Zwitserland kan altijd nog online. Tijdens kantooruren is deze dan meteen geldig. En let op de geluidsbeperkingen in Tirol. Die mis je nu, maar als je je route wilt aanpassen.

Veel plezier!

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren, T6 thermostaat

• von smallhausen
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08:31
Pyr0_ schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 22:18:

Op of aanmerkingen qua route zijn zeker welkom.

Pak de Mendola pas er bij!! Erg mooi , strak asfalt , mooie bochten ! _/-\o_ :9
Pagina: 1 ... 67 68 Laatste