Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 90 91 Laatste
Acties:

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03:19
Ik weet niet wat verbruik is, ik weet niet eens hoe vol de tank zit, die meter van de T7 is waardeloos.
Ik tank gewoon af als ik thuis kom of wanneer ik denk dat ik de 300km weer gehaald heb.

Verbruik boeit me niks, ik ga niet ineens een motor verkopen omdat het verbruik mij niet aan staat....

Daarom, wat als je hoog verbruik hebt? ga je dan de motor laten staan of ruil je hem in? lijkt me duurdere hobby dan tanken.

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:04
kneusteun schreef op donderdag 6 november 2025 @ 10:36:
Ik weet niet wat verbruik is, ik weet niet eens hoe vol de tank zit, die meter van de T7 is waardeloos.
Ik tank gewoon af als ik thuis kom of wanneer ik denk dat ik de 300km weer gehaald heb.

Verbruik boeit me niks, ik ga niet ineens een motor verkopen omdat het verbruik mij niet aan staat....

Daarom, wat als je hoog verbruik hebt? ga je dan de motor laten staan of ruil je hem in? lijkt me duurdere hobby dan tanken.
Mijn auto is onzuiniger, dus wat dat betreft is het een goed extra excuus om de motor te pakken. Was het een afweging bij aanschaf van deze motor? Absoluut geen enkele factor geweest.. Alleen maar naar grijns per kilometer gekeken, en een heel klein beetje naar comfort.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:23

_Apache_

For life.

Cherdium schreef op woensdag 5 november 2025 @ 21:47:
Morgen SR GT 200 ophalen, heb er zin in inrijden heb ik dan minder zin in maar heb er wel voor over, is uiteindelijk een rode geworden .
Ik werd vanmorgen op de snelweg ingehaald door een Gilera Runner, wel met motorkenteken.
Zal wel iets van een 70-125cc blok geweest zijn. Het rook nog wel alsof hij op twee-takt benzine liep. :X

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:15

Vrijdag

De Zwarte

lohost schreef op donderdag 6 november 2025 @ 09:41:
Ik kan alleen maar jaloers zijn op zulke verbruikscijfers, met mijn DL1000 zit ik momenteel op 6,38l/100km.
Mijn Hawk had na 140km een lege tank. Als in écht leeg en geen reserve meer. Met een tankje van slechts 10 liter betekende dat serieus van tankstation naar tankstation rijden en haalde toch wel voor een flink deel het plezier er uit van langere ritjes. Met groepsritten was het voor rokers dan wel weer handig, want die konden elk uur wel even roken :+

Met de GSR haal ik 300km (wel rustig rijden en voor een groot deel gewoon snelweg) en dan is er nog wat reserve over. Dat vind ik al een hele vooruitgang.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-11 14:18

iMars

Full time prutser

Ora et Labora schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:23:
Iemand ervaring met dit?
Ik rij sinds juli dit jaar woon-werk-verkeer, 2 dagen per week, zo'n 70km enkele reis.
Eerst met een motorscooter (Sym Fiddle 125CC), nu met een Honda NTV650.
Ik ben sowieso al geen fan van snelweg rijden op de motor, ik moet mijzelf echt dwingen rustig te blijven de eerste paar km. Meestal is het de eerste paar km een soort van spannend, daarna gaat het meestal wel. Muziekje in de helm en gewoon doorrijden.

Maar hoge bruggen over water blijft lastig. Het is niet zo dat ik in paniek raak maar de spanning stijgt behoorlijk.
Bijvoorbeeld:
[Afbeelding]
Nu heb ik ook wel aardig last van hoogtevrees in het dagelijkse leven, geen idee of dat er mee te maken kan hebben.

Overigens rij ik wel gewoon snelweg en ook over hoge bruggen over het water met de motor maar ik zou wel graag die spanning eraf willen hebben.
Iemand tips daarvoor?

(Met de auto geen enkel probleem in geen enkele omstandigheid overigens).
Ik ook, laatst nog toen ik in schotland was: Skye Bridge

De bredere bruggen heb ik helemaal geen moeite me, zoals de Jan Blankenbrug over de Lek, de Brienenoord- en Erasmusbrug.

Om de spanning eraf te halen moet je weten wat het veroorzaakt. Om mezelf even als voorbeeld te nemen; Ik heb geen hoogte vrees, Ik kan op een balkon op de 30e verdieping staan, leunend tegen de balustrade en omlaag kijken. Maar zodra ik ga denken "stel je voor deze leuning is er niet, zou je dan zo dicht op de rand gaan staan?" bij dat soort intrusies dan kijk ik toch in ene anders tegen hoogtes aan.

Bij bruggen (in mijn geval) die hoog over water gaan (zoals Skye Bridge) en die small zijn heb ik vaak intrusies als: wat nou als de wegdek in ene inzakt en omlaag het wat er in val... ja dan heb ik er even moeite mee. Maar ik hou altijd in mijn achterhoofd het gedachte dat het maar intrusies zijn en dat de bruggen al jaaaaaren oud zijn en dat mijn "waan ideen" nog nooit gebeurd zijn. Het neemt bij mij de spanning af, maar niet weg, maar tegen de tijd dat ik daar te veel over nadenk, ben ik de brug alweer over ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:30
ozzynator schreef op donderdag 6 november 2025 @ 10:12:
Aaaah, de verbruiksgetallentijd is weer aangebroken! Ge-Shell-ig! ;)
Die tijd van het jaar is weer aangebroken! *O*

Mijn multi doet 17km/l oftewel 5.8l/100km.

En zo ongeveer 10 smiles per miles, en dat is veel belangrijker! :*)

Vindt het verbruik nog best meevallen voor zo'n 1200cc blok, de 650 strom hiervoor deed net aan 18km/l. Daarmee tankte ik altijd 98 en met de multi doe ik 95, verschil is dus nihil qua kosten/km.

Redelijk offtopic natuurlijk, maar mijn auto doet <9km/l in stadsverkeer, en dat is zonder gek te doen. Achterlijk onzuinig ding is het eigenlijk ook :z

[ Voor 13% gewijzigd door Pyr0_ op 06-11-2025 11:21 ]

• iMars

iMars

Full time prutser

f2ride2001 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 10:34:
Woon- werkverkeer > belangrijk :9
Hobby ritjes > who gives a fuck = fun :+
Dit dus!

Mijn KTM 1290SAR (2020) met alle koffers, cruise control 100km/u naar IJmuiden was een 4.4l/100km.
Daarna in Schotland alleen maar binnenwegen en zo bochtig mogelijk zat ik denk op 5.4l/100km.

Thuis in NL met Woon/Werk verkeer (door de file heen) zit ik gauw op 5.8l/100km.

Rijstijl... hoe meer fun ik heb, des te meer benzine het kost.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mijn motor zegt soms dat ik me "onmiddellijk" naar het tankstation moet begeven, omdat ik de reserve in rij. En dan moet ik ergens in de aankomende 60-100km naar een tankstation (afhankelijk van de rijstijl).
Tanken doet wel meer zeer in de portemonnee met een tank van 30 liter :+ (nu >€50 per tankbeurt)

[ Voor 4% gewijzigd door _eLMo_ op 06-11-2025 11:21 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• _Apache_

_Apache_

For life.

iMars schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:18:
[...]

Dit dus!

Mijn KTM 1290SAR (2020) met alle koffers, cruise control 100km/u naar IJmuiden was een 4.4l/100km.
Daarna in Schotland alleen maar binnenwegen en zo bochtig mogelijk zat ik denk op 5.4l/100km.

Thuis in NL met Woon/Werk verkeer (door de file heen) zit ik gauw op 5.8l/100km.

Rijstijl... hoe meer fun ik heb, des te meer benzine het kost.
Dat verrastte mijn trouwens toen ik met de e-motor de heuvels in de Eifel in ging. Had verwacht dat het draaama zou worden met de range.
Vermogen van 10% (ECO) naar 70% gezet, en re-gen breaking van laag naar maximum.
Bij het remmen was het alsof het achterwiel blokkeerde, maar mijn verbruik was beter dan op de snelweg. *O*
Uiteindelijk niet echt 'los' kunnen gaan, het ging te snel voor andere rijders.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:49

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

ozzynator schreef op donderdag 6 november 2025 @ 10:12:
Aaaah, de verbruiksgetallentijd is weer aangebroken! Ge-Shell-ig! ;)
Ja, sorry... :P
Ik vond het bij de aankondiging van een motor gewoon een opvallend feitje. Niet voldoende om op af te knappen omdat er gelijk ook een tank van 21 liter op zit waardoor de range nog acceptabel blijft. Maar feit is dat het zuiniger zou moeten kunnen.
Tegelijkertijd is het natuurlijk ook zo dat dit al een oud hergebruikt blok betreft, dus op een gegeven moment is de rek daar wel uit. 2008 of zo?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
_Apache_ schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:32:
[...]

Dat verrastte mijn trouwens toen ik met de e-motor de heuvels in de Eifel in ging. Had verwacht dat het draaama zou worden met de range.
Vermogen van 10% (ECO) naar 70% gezet, en re-gen breaking van laag naar maximum.
Bij het remmen was het alsof het achterwiel blokkeerde, maar mijn verbruik was beter dan op de snelweg. *O*
Elektrische voertuigen zijn juist ideaal in de bergen. Bergen koppel voor de weg omhoog, en terugwinnen naar beneden. Zolang je genoeg accu hebt om boven te komen, kom je er heel efficient :9

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Cherdium
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 08-11 14:17
Hierbij een foto van de SR GT wel samen met de Himi natuurlijk Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MC0zeYaVzyihyLLUdGZfrgWxDxA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M6tE1LaptW6LNEZf9Jl46xWT.jpg?f=fotoalbum_large

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:49
Cherdium schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:48:
Hierbij een foto van de SR GT wel samen met de Himi natuurlijk
Ik las eerst Hemi, maar dat geheel terzijde...

Waarom in godshemelsnaam een scooter er bij als je een motor hebt?

* is geen oordeel, want mag je zelf weten, maar ik vraag het me echt serieus af.

zeker, zeker

• Cherdium
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 08-11 14:17
ozzynator schreef op donderdag 6 november 2025 @ 12:13:
[...]

* is geen oordeel, want mag je zelf weten, maar ik vraag het me echt serieus af.
Wordt voornamelijk vervoer voor de winter (woon werk)en voor de rond huis scooter rijden is beetje jeugd sentiment dus gewoon leuk.

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:43

jeroenathome

Een regel tekst

kneusteun schreef op donderdag 6 november 2025 @ 10:36:
Merk ik bij mijn T7 niets van. Het verbruik van de boordcomputer verschilt max. 0.3 l/100km ten opzichte van de getankt liters en gereden kilometers. Afhankelijk van toerrit of woon/werk is het verbruik 4.2 l/100km tot 5.0 l/100km.
De auto geeft een grotere afwijking.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

• iMars

iMars

Full time prutser

_Apache_ schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:32:
[...]

Off topic :X ik merkte dat ook op vakantie op een van de Canarische eilanden waar ik een Toyota Corolla Hybride had, man in de bergen was dat echt zuinig rijden O+

Welke Zero heb jij? Ik zit zo af en toe te loeren naar de DSR/X ... maar ik kan het voor mezelf (lees: vrouw) niet goed praten om er een te kopen :+

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

_eLMo_ schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:21:
Mijn motor zegt soms dat ik me "onmiddellijk" naar het tankstation moet begeven, omdat ik de reserve in rij. En dan moet ik ergens in de aankomende 60-100km naar een tankstation (afhankelijk van de rijstijl).
Tanken doet wel meer zeer in de portemonnee met een tank van 30 liter :+ (nu >€50 per tankbeurt)
Bij Guzzi net zo... als lampje aan gaat kan je nog halve dag doorrijden.. en met 21L ook best boel centjes.. gelukkig is de benzine hier goedkoper dan in NL...
Maar de V7 is enorm zuinig.. zuiniger dan mijn diesel was zelfs.. en met grote tank kan ik enorm ver rijden.. dus de tank pijn is groot maar minder vaak :)
Rijstijl maakt ook niet veel uit, maar vol gas op snelweg merk je wel.. Vol gas stop-start binnendoor is zuiniger dan 130 op snelweg rijden.. zal wel door (gebrek aan) airodynamica liggen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• _Apache_

_Apache_

For life.

iMars schreef op donderdag 6 november 2025 @ 13:10:
[...]

Off topic :X ik merkte dat ook op vakantie op een van de Canarische eilanden waar ik een Toyota Corolla Hybride had, man in de bergen was dat echt zuinig rijden O+

Welke Zero heb jij? Ik zit zo af en toe te loeren naar de DSR/X ... maar ik kan het voor mezelf (lees: vrouw) niet goed praten om er een te kopen :+
Ik heb een SR/S. 120PK/190Nm.
Van alle Zero's komt deze het verst op een enkele charge. Als ik N-wegen / bebouwde kom combineer gaat hij richting de 300km. Praktisch bereik (snelwegen 70%, 30%N wegen) dan zit je zo op de 180KM. Maargoed, in heel weinig scenarios haal je dat, want als ik thuis komt stekker ik hem weer. En dan laadt hij tot zn charge target, dus zelden ga ik vanaf 100% leegrijden. Het SoC dobbert een beetje op en neer tussen 30-90%.

Als de DSR/X teveel is, zou ik naar de DSR of DS kijken, afgeslankte varianten van de DSR/X. Maargoed, daar kan je misschien maar beter hier verder kletsen.
Het grote Zero Motorcycles topic

[ Voor 12% gewijzigd door _Apache_ op 06-11-2025 13:40 ]

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-11 17:21

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Verbruikscijfers zijn inderdaad niet zo interessant. Wel handig om te weten wat je echte bereik is, los van de meter of de boordcomputer.

Ik hou altijd mijn tankbeurten bij op https://www.spritmonitor.de/, ook om te zien hoe het varieert door het jaar en tussen woon-werk en vakantie.

De historie, alleen BMW's :
R1200 RS 1 op 17 over 46k km
K1300 GT 1 op 14,5 over 12k km
F900 XR 1 op 21 over 18k km (veel rustig woon-werk)
K1600 GT 1 op 15 over 76k km

Die laatste heeft ook de meeste snelle snelwegkilometers gemaakt, dat scheelt wel.
Bij binnendoor wegen zit die K rond de 1 op 17, met de meeste smiles per mile... 8)

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:56

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Zojuist geslaagd voor de rijproef 1B categorie A bij het IBKI, ofwel de verkeersdeelname *O*. Nu volgende week theorie maken (1A), herkansing slagen voor de bijzondere verrichtingen (1C) en als dat lukt mag ik aan mijn stage beginnen :D.

• Supermuskusrat
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-11 18:35
HTT-Thalan schreef op donderdag 6 november 2025 @ 13:59:
Zojuist geslaagd voor de rijproef 1B categorie A bij het IBKI, ofwel de verkeersdeelname *O*.
Gefeliciteerd!

• iMars

iMars

Full time prutser

_Apache_ schreef op donderdag 6 november 2025 @ 13:15:
[...]

Ik heb een SR/S. 120PK/190Nm.
Van alle Zero's komt deze het verst op een enkele charge. Als ik N-wegen / bebouwde kom combineer gaat hij richting de 300km. Praktisch bereik (snelwegen 70%, 30%N wegen) dan zit je zo op de 180KM. Maargoed, in heel weinig scenarios haal je dat, want als ik thuis komt stekker ik hem weer. En dan laadt hij tot zn charge target, dus zelden ga ik vanaf 100% leegrijden. Het SoC dobbert een beetje op en neer tussen 30-90%.

Als de DSR/X teveel is, zou ik naar de DSR of DS kijken, afgeslankte varianten van de DSR/X. Maargoed, daar kan je misschien maar beter hier verder kletsen.
Het grote Zero Motorcycles topic
A man must have a dream :+

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-11 14:22

Bommes

Capo del formaggio

_Apache_ schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:08:
[...]

Ik werd vanmorgen op de snelweg ingehaald door een Gilera Runner, wel met motorkenteken.
Zal wel iets van een 70-125cc blok geweest zijn. Het rook nog wel alsof hij op twee-takt benzine liep. :X
Dat zijn 180cc 2-takt motortjes, is tijden de go to hit and run scooter geweest voor het overval volk.
Je was op zo een ding ook eigenlijk nooit zeker dat je er mee terug thuis kwam, want ze werden ook erg veel gejat, zelfs als je er nog op zat. Althans in de verkeerde regionen in NL.

Omdat het kan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S0tifnC0G3Idd5y6o9bwUQmUlWE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/1wJwuc9ELcbqSKzxGklW4HKI.jpg?f=user_large

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• kneusteun
jeroenathome schreef op donderdag 6 november 2025 @ 12:50:
[...]

Merk ik bij mijn T7 niets van. Het verbruik van de boordcomputer verschilt max. 0.3 l/100km ten opzichte van de getankt liters en gereden kilometers. Afhankelijk van toerrit of woon/werk is het verbruik 4.2 l/100km tot 5.0 l/100km.
De auto geeft een grotere afwijking.
Het is meer dat de T7 zegt dat de tank leeg is en ik max 6L kan tanken.
Maar is blijkbaar een bekend probleem, 3 anderen waar ik mee rijdt hebben hetzelfde.

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:41
Mijn Transalp laat ongeveer 1/24 zien op het scherm. Ben ik blij mee. Wel grappig vind ik dat de benzinemeter pas vanaf 120km een blokje minder dan vol aangeeft en de overige 7(?) blokjes de overige 200 kilometer (ofzo) tonen...

• _Apache_

_Apache_

For life.

Barista schreef op donderdag 6 november 2025 @ 15:21:
Mijn Transalp laat ongeveer 1/24 zien op het scherm. Ben ik blij mee. Wel grappig vind ik dat de benzinemeter pas vanaf 120km een blokje minder dan vol aangeeft en de overige 7(?) blokjes de overige 200 kilometer (ofzo) tonen...
Een linieare meter (meet gewoon een vloeistof niveau van hoog naar laag) en een niet zo symetrische tank (bij wie is ie dat wel?), dus wat de meter laat zien is maar indicatief zullen we maar zeggen. :)

• kneusteun
_Apache_ schreef op donderdag 6 november 2025 @ 15:28:
[...]

Een linieare meter (meet gewoon een vloeistof niveau van hoog naar laag) en een niet zo symetrische tank (bij wie is ie dat wel?), dus wat de meter laadt zich is maar indicatief zullen we maar zeggen. :)
T7's (ik denk transalp ook) meten het tegenwoordig via CDI, die berekent op waardes wat het verbruik zal zijn... en dat is nogal wisselend dus.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-11 12:03

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Jens_Ica schreef op woensdag 5 november 2025 @ 08:25:
[...]

@LankHoar Zou je mij ook kunnen toevoegen aan de TS? Ik ben woonachtig in de kop van Noord Holland!
Welkom in de OP :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• rykers
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:42
@LankHoar je mag mij ook wel in de OP zetten met mijn V85TT uit 2021.
https://gathering.tweaker...message/83264228#83264228

Woonachtig op de Utrechtse Heuvelrug.

En voor de verbruik discussie, met mijn 6 tankbeurten tot nu toe zit ik op 21,4 km/l. Veel woonwerk snelweg kilometers.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-11 12:03

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
rykers schreef op donderdag 6 november 2025 @ 21:36:

En voor de verbruik discussie, met mijn 6 tankbeurten tot nu toe zit ik op 21,4 km/l. Veel woonwerk snelweg kilometers.
U vraagt, wij draaien! :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

rykers schreef op donderdag 6 november 2025 @ 21:36:

Heb je jezelf al neergelegd bij de turbulentie?
Ja die is fors op een V85, ik had er zo een flipup ruit spoilertje op zitten. Daar hielp wel wat. Verder gewoon goede oordoppen en het maar voor lief nemen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03:21

Destruction

(ex-)Automonteur

* Destruction is ook rustig aan op zoek naar een motorscooter.

Waarom? Een scooter voor erbij is wel makkelijk. Tot voor kort had ik nog een snorscooter in het motorhok staan, maar 25km/u is wel echt traag. Daarom een motorscooter :)

Omdat de gemeente hier graag overal betaald parkeren wil invoeren bijvoorbeeld. Ik heb dat koekblik niet alleen maar uit luxe dus hij blijft wel gewoon, maar ik wil het gebruik binnen mijn woonplaats flink gaan beperken. Naast de ouderwetse Harley Pedaalson is zo'n scooter dan een prima oplossing :Y)

Het ding zal voor mij dus nooit een alternatief voor motorrijden zijn, maar eerder een alternatief voor de auto in die zin.

[ Voor 7% gewijzigd door Destruction op 06-11-2025 22:57 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• Pyr0_
Destruction schreef op donderdag 6 november 2025 @ 22:55:
[...]

* Destruction is ook rustig aan op zoek naar een motorscooter.

Waarom? Een scooter voor erbij is wel makkelijk. Tot voor kort had ik nog een snorscooter in het motorhok staan, maar 25km/u is wel echt traag. Daarom een motorscooter :)

Omdat de gemeente hier graag overal betaald parkeren wil invoeren bijvoorbeeld. Ik heb dat koekblik niet alleen maar uit luxe dus hij blijft wel gewoon, maar ik wil het gebruik binnen mijn woonplaats flink gaan beperken. Naast de ouderwetse Harley Pedaalson is zo'n scooter dan een prima oplossing :Y)

Het ding zal voor mij dus nooit een alternatief voor motorrijden zijn, maar eerder een alternatief voor de auto in die zin.
Precies om deze reden heb ik een elektrische fiets, het heeft voor mij zo'n 90% van alle stadsbewegingen overgenomen. Zelfs als ik na de andere kant van de de stad moet pak ik de fiets, mits goed weer. Woon-werk doe ik ook 90% op de fiets. Enigste reden waarom ik mijn auto nog heb is dat het wel zo prettig is als het regent of echt vies koud is of waait.

Maar dat is morgen niet aan de orde, vrije dag met 17c en stralende zon, denk dat ik nog ff Luxemburg opzoek. O-) Met de motor welteverstaan.

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Pyr0_ schreef op donderdag 6 november 2025 @ 23:07:
[...]
Precies om deze reden heb ik een elektrische fiets, het heeft voor mij zo'n 90% van alle stadsbewegingen overgenomen. Zelfs als ik na de andere kant van de de stad moet pak ik de fiets, mits goed weer. Woon-werk doe ik ook 90% op de fiets. Enigste reden waarom ik mijn auto nog heb is dat het wel zo prettig is als het regent of echt vies koud is of waait.

Maar dat is morgen niet aan de orde, vrije dag met 17c en stralende zon, denk dat ik nog ff Luxemburg opzoek. O-) Met de motor welteverstaan.
In de ochtend nog wat mistig, kan ik uit ervaring vertellen. Toch meerdere mederijders gespot *O*

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06:47
Ik begin toch echt wel te balen dat ik mijn motor niet een weekje eerder op kon halen. :9
Na deze week lijkt het weer toch wel wat minder te worden...

• rykers
Bommes schreef op donderdag 6 november 2025 @ 22:24:
[...]

Heb je jezelf al neergelegd bij de turbulentie?
Ja die is fors op een V85, ik had er zo een flipup ruit spoilertje op zitten. Daar hielp wel wat. Verder gewoon goede oordoppen en het maar voor lief nemen.
Gedeeltelijk. Ik heb nu de Puig ruit met spoilertje en dat gaat nog net een stukkie beter dan de toeringruit met ali-spoiler. Ook vind ik het lichtgetinte van de Puig mooier staan, dus hiermee stopt mijn zoektocht. Tot ca. 80-90 km/h is het nu echt prima. Enige is dat mijn woonwerk meer dan 95% snelweg is, dus bij de rest van de turbulentie leg ik mij maar neer. Verder rijdt ie heerlijk :)

Oordoppen al aan laten meten en moeten komende week bezorgd worden.

• rykers
JanPedaal schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 07:56:
[...]

In de ochtend nog wat mistig, kan ik uit ervaring vertellen. Toch meerdere mederijders gespot *O*
Yep, nog aardig wat motorrijders gezien op de A12 nadat ik ivm de code geel voor dichte mist toch maar de auto had gepakt.

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

rykers schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 08:28:
[...]
Yep, nog aardig wat motorrijders gezien op de A12 nadat ik ivm de code geel voor dichte mist toch maar de auto had gepakt.
Ik heb het idee dat die weerswaarschuwingen veel eerder afgegeven worden dan vroeger. Het kan natuurlijk ook zijn dat er bij mij lokaal meer zicht was dan elders (A1 Amsterdam naar Amersfoort) , maar ik vond het zicht nog niet zo slecht dat er echt voor gewaarschuwd moest worden. Ben wel eens door dichtere soep gereden.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• kneusteun
JanPedaal schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 08:31:
[...]

Ik heb het idee dat die weerswaarschuwingen veel eerder afgegeven worden dan vroeger. Het kan natuurlijk ook zijn dat er bij mij lokaal meer zicht was dan elders (A1 Amsterdam naar Amersfoort) , maar ik vond het zicht nog niet zo slecht dat er echt voor gewaarschuwd moest worden. Ben wel eens door dichtere soep gereden.
Mensen zijn dommer ;)
Als het niet erg genoeg is dan zeurt men over de waarschuwing, en als men niet waarschuwt en het is erger dan verwacht zeurt men over geen waarschuwing.

Vaak genoeg al gezien dat ondanks waarschuwingen mensen lekker hun ding doen en dan toch nog in een kut situatie komen. kortom het is bijna nooit goed.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
[...]

Die waarschuwingen worden natuurlijk ook vooraf afgegeven met een zekere marge.

Maar zoals @kneusteun al aangeeft, mensen worden ook dommer en hebben moeite om dingen goed te interpreteren. Code geel betekent voor mij niks meer of minder dan verstand gebruiken en beter opletten. Bij code oranje ga ik pas nadenken of iets misschien ook op een andere manier of ander moment kan.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• rykers
[...]

Ik heb in het verleden op deze route soms wel aardig dichte mist gezien, ook zonder waarschuwing. Dat kan betekenen dat ik er toen minder op lette of dat ze er inderdaad niet waren. Gezien mijn nu nog beperkte ervaring met de motor vandaag maar voor de veilige optie gekozen.

Maar het blijft natuurlijk wat @Joris748 ook aangeeft dat een waarschuwing niet betekent dat er met zekerheid dichte mist is. De kans is groter dan anders.

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-11 14:14

RBH

[...]

Hier in het noorden kan ik op dit moment nog steeds de overkant van de straat niet zien. :)

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:55

4x2

lộn xộn quá

Loei123 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 09:45:
Ik begrijp dat ik met de VTR ook niet op veel range hoef te rekenen. :X
Nee, minder dan dat :+
_Apache_ schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:08:
[...]
110-120-130, geen enkel probleem
Je weet :+
2-takt is altijd goed, zeker op koudere dagen ruikt dat echt heerlijk met goede olie.
[...]

Gezien de woordkeuze is het wel een oordeel :)
Ik heb dr ook een scooter naast (1,7 als je de Integra meerekent) en gebruik die eigenlijk het meeste, gewoon omdat het handig is en eigenlijk het leukste is voor een rondje om de kerk.

Gisteren nog even de Shadow gepakt om naar het werk op en neer te rijden, kwamen bij de koude start (heen & terug) aardige blauwe wolken uit en de 2e cilinder had er weinig zin in. Misschien toch maar even een compressietestje doen (kan natuurlijk ook een klepseal zijn)
Heb nog wel een alternatief blok wat ik misschien pas kan beunen :+

leeg

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-11 15:54
RBH schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 08:52:
[...]

Hier in het noorden kan ik op dit moment nog steeds de overkant van de straat niet zien. :)
En dat is een beter signaal dan code whatever.....

• geert_s
Is het alweer tijd voor de fluorescerende/reflecterende kleding in de mist discussie? :+

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:49

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

JanPedaal schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 07:56:
[...]

Vanuit het vertrekpunt van @Pyr0_ valt dat met die mist meestal wel mee. Echter, daarna ga je via de snelweg in de Ardennen omhoog ter hoogte van Baraque Michel... Daar is het dan vaak nog wel mistig en koud. Maar als je daar eenmaal doorheen bent en richting Sankt Vith rijdt, trekt het meestal weer open en wordt het spontaan ook 5 graden warmer.

En dán kun je mooi over de heuvelruggen rijden terwijl de nevel nog over de velden en in de dalen hangt. :*)
[...]

Het stukje "waarom in godshemelsnaam" leest niet echt alsof je er geen oordeel over hebt. ;)
Ik las overigens datzelfde met Hemi. :+ Ik was de V8 al aan het zoeken.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ora et Labora schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:23:
Iemand ervaring met dit?
Ik rij sinds juli dit jaar woon-werk-verkeer, 2 dagen per week, zo'n 70km enkele reis.
Eerst met een motorscooter (Sym Fiddle 125CC), nu met een Honda NTV650.
Ik ben sowieso al geen fan van snelweg rijden op de motor, ik moet mijzelf echt dwingen rustig te blijven de eerste paar km. Meestal is het de eerste paar km een soort van spannend, daarna gaat het meestal wel. Muziekje in de helm en gewoon doorrijden.

Maar hoge bruggen over water blijft lastig. Het is niet zo dat ik in paniek raak maar de spanning stijgt behoorlijk.
Bijvoorbeeld:
[Afbeelding]
Nu heb ik ook wel aardig last van hoogtevrees in het dagelijkse leven, geen idee of dat er mee te maken kan hebben.

Overigens rij ik wel gewoon snelweg en ook over hoge bruggen over het water met de motor maar ik zou wel graag die spanning eraf willen hebben.
Iemand tips daarvoor?

(Met de auto geen enkel probleem in geen enkele omstandigheid overigens).
Het is lastig tips geven als je niet weet waar je nu spanning voor hebt. Je zegt niks over wind, dus dat is het niet lijkt me? Je zegt specifiek water, dus een hoge brug/viaduct over land geeft geen problemen? Maar je hebt sowieso spanning als je de snelweg oprijdt, is het niet gewoon dát? Dat dat weer terugkomt bij de brug. Want als je echt hoogtevrees hebt zou je denken dat dat ook in de auto opspeelt toch?

Ik zou daar eerst beginnen, comfortabel zijn met de snelweg, vanaf meter 1. Iets wat denk ik ook gewoon cruciaal is voor een motorrijder en zijn veiligheid. Mijn advies is om naar een gespecialiseerde (kleine) rijschool te gaan voor een angsttrainig. Mijn moeder heeft dat ook gedaan en dat heeft wel wat geholpen.

• ozzynator
Misschien had ik het inderdaad anders kunnen formuleren, sorry als ik er iemand mee tegen de schenen heb getrapt.

Over de hesjes... Mijn mevrouw heeft een roze hesje, want zwarte motor, kleding en schoenen is niet ideaal op diverse donkere Duitse tussendoor routes.

[ Voor 40% gewijzigd door ozzynator op 07-11-2025 10:40 ]

zeker, zeker

• kneusteun
Als ik een roze hesje koop voor mijn vriendin kan ik vast de tent opzetten ergens in een bos... die schopt mij persoonlijk de deur uit :X

Maar ik kan mij voorstellen dat roze nog meer opvalt dan geel... want ja gele hesjes komen nog best veel voor, fietsers, politie en bmw rijders :+

• geert_s
kneusteun schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 11:58:
Als ik een roze hesje koop voor mijn vriendin kan ik vast de tent opzetten ergens in een bos... die schopt mij persoonlijk de deur uit :X

Maar ik kan mij voorstellen dat roze nog meer opvalt dan geel... want ja gele hesjes komen nog best veel voor, fietsers, politie en bmw rijders :+
Dat oom agent er mee rijdt vind ik wel handig, ik zag hem goed aankomen in de spiegels in de mist vanochtend.

• rykers
Rieverst schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 09:12:
[...]

En dat is een beter signaal dan code whatever.....
Zo lang je dichtbij blijft wel, maar als je start op de Utrechtse Heuvelrug en dan naar Den Haag rijdt kan het onderweg nog wel eens aardig anders zijn. Thuis was er geen mist zichtbaar. Onderweg wel een paar stukken gehad met redelijke mist. Echter niet dusdanig dat ik - achteraf - denk dat ik niet op de motor had kunnen gaan.

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:32

Stewie!

Keen must die!

Boffen! Mocht vorige maand afrijden na lang gewacht te hebben op een datum bij het CBR (lange wachttijden!). Had geboft met een examinator die uit pensioen terugkwam om de wachttijden te verkorten. Zeer vriendelijke man en na een kwartiertje rijden had hij genoeg gezien.

Dan begint de leuke tijd van proefrijden bij de verschillende dealers. Weinig regen, zonnetje scheen. Op en top van genoten.

Ben uiteindelijk gekomen tot de BMW R1300 GS triple black en de Harley Breakout. De 2025 versie gaat prima door de bochten vergeleken met de voorgaande jaren maar niet te vergelijken met de BMW.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eoyeFbKCgKWhXzdTCpU0CBVeHb8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E1S9NID27fIxpKeszI2P6Ggk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fo1AREKqO354Gmz80ZspcpvMWCg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5q9a57JyaB9Z1hj8Jc5gkk6W.jpg?f=fotoalbum_tile

• kneusteun
wow, twee toffe fietsen!
Maar wel twee hele verschillende, wat is je use case?

• Pyr0_
Geen mist gezien hier vandaag. Ben dan ook pas op mn dooie gemak om 11u vertrokken. Strak blauwe lucht, 13c en droge wegen..wat wilt een motorrijder nog meer. *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kUSTefcSEHQbaMqCP76ZYmvU8Bk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/vnRTCaAogklrcdPAzMltStth.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5XBXIYqTJxau5w3EnxJPPINVXVc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/XnEK7GdKZykFESJFYT9mJAHm.jpg?f=user_large
Heerlijk rustig lunch plekje gevonden, en nog zon 3u rijden te gaan voordat ik weer bij de snelweg ben bij Sank Vith. Zijn slechtere manieren om je vrijdagmiddag door te komen!

[ Voor 34% gewijzigd door Pyr0_ op 07-11-2025 13:34 ]

• ozzynator
[quote]Stewie! schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 12:48:

[quote]

prachtige Harley! Die heb je ook niet voor de bochten gekocht neem ik aan, want dat lukt inderdaad minder hard. _/-\o_ .

117 blok?

[ Voor 38% gewijzigd door ozzynator op 07-11-2025 14:21 ]

zeker, zeker

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
De 1300gs is een heerlijke machine…. Dit is mijn 3e gs, maar ver weg de beste!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

4x2 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 08:53:
Gisteren nog even de Shadow gepakt om naar het werk op en neer te rijden, kwamen bij de koude start (heen & terug) aardige blauwe wolken uit en de 2e cilinder had er weinig zin in. Misschien toch maar even een compressietestje doen (kan natuurlijk ook een klepseal zijn)
Heb nog wel een alternatief blok wat ik misschien pas kan beunen :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/idxMN75OToM3-p5cYQhlmh8fTuo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1FyAWGSk7cR0wNH5ALPq93gk.jpg?f=fotoalbum_large
Das geen klepseal denk ik :+
Ding mag nu ff een dag of 2 bivakkeren met een cocktail van carburateurreiniger, balistol en kruipolie die door de bougiegaten naar binnen gesproeid is.

leeg

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

ozzynator schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 10:39:
Misschien had ik het inderdaad anders kunnen formuleren, sorry als ik er iemand mee tegen de schenen heb getrapt.

Over de hesjes... Mijn mevrouw heeft een roze hesje, want zwarte motor, kleding en schoenen is niet ideaal op diverse donkere Duitse tussendoor routes.
Mooi roze is niks mis mee
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wfeZL2nA72ilSwc81q16KFP00A8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/9ReO5Q6vnPSRJ02ZL6UoNMG5.jpg?f=user_large

• ozzynator
zeker niet.

zeker, zeker

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Zeg, even wat anders. Wel met een preface: Ik heb eigenlijk (en normaliter) niks met scooters. Ook niet als het wetstechnisch eigenlijk motoren zijn. Maar een tijdje terug kwam er een grappige video uit van Fortnine:
Over een scooter met een 'hub centre steering' systeem. Video gekeken, leuk, interessant, zoals zoveel F9 video's, en het leven gaat gewoon weer verder. Maar kort na mijn crash was ik bij mijn lokale tuinmachinezaak, en die doen verder helemaal niks met scooters of motoren maar toevallig stond dit er te koop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4QiN6pfmeF252EOgapDIk8rBC8Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rzuPLto5G2kYmDcgUWRIo0mk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0n7Yifn7HQIsraFpw8pE8rIZA-4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BP3aL6lgn9cf4cpxEMxtQpOm.jpg?f=fotoalbum_large

en dat vond ik toch wel toevallig, zo vlak na het bekijken van die video. Het blijkt te gaan om een Italjet Dragster, Malossi kleurstelling. 200cc, 18pk dus niet briljant snel, maar wel een unieke rij-ervaring. Tenminste, als we F9 moeten geloven.

Iemand wel eens op zo'n ding gezeten? Met 6k+ zijn ze niet echt supervoordelig ofzo :P.

• kneusteun
Hij doet me sterk denken aan ik dacht een italjet of mallagutti dragster van vroeger.

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-11 14:14

RBH

kneusteun schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 18:01:
Hij doet me sterk denken aan ik dacht een italjet of mallagutti dragster van vroeger.
Je bedoelt precies wat erop staat? :D

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t613repg2bzrd3bitWbIYxJNt-0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5OhnAvHXQPEV6pwZ6x7tvvPk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tdp4B7PdgAzRYAV2GtyCDwA_Mq0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/tXYgqjFv43Z5uVkybCd2UwKM.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zg4poMb33ymrMnDTf5-bzZ-weBs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/8u743eOMLzHVqecP4xIsYwPC.webp?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J6GmhiJ-DvQZyxklAmWg142pGgI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/4fSY5Ww2NriYydKDSLyDw0CW.webp?f=fotoalbum_tile
Ahh Italjet! Wát een gave scooters zijn dat. Eind jaren negentig kreeg ik van mijn ouders een Aprilia SR50, maar stiekem wilde ik altijd de Italjet. Het design is zó anders dat het model van toen nog steeds uniek is. De nieuwe modellen zijn ook echt wel heel erg gaaf. Op de Eicma hebben ze een soort "retro-future" model geïntroduceerd. Ja, hier word ik wel heel blij van. Geen eenheidsworst. Al denk ik dat je met de 700 Dragster al snel gezien wordt als scootertuig, maar dan met geld. :)

• _Apache_

_Apache_

For life.

Vanmiddag was k bij m'n dealer voor een beurt. Kwartiertje arbeid en in stond weer buiten.
Zat ik aan de koffietafel even bij te kletsen, met niemand anders dan Arie Hogerwaard, heeft een aardige collectie gehad.
https://ikzoekeenmotor.nl...ard-reed-65-motorfietsen/

Even laten schoof er nog iemand aan, hoofd instructeur motorrijders, die o.a. de DKBK traint.
Hoop geleerd in dat kwartiertje. :)

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:08
Great. Sta voor een verkeerslicht. Rijdt de bus voor me ineens achteruit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j9wMpK5rgmn4Up_YTWRsJpHKPsA=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qbpFbCWXql5wql4O9UUwiFlw.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PL4K3h4hzFUMOPJLNkhTiizDvjg=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CAM58r5msdE654XaZOtJeFGT.jpg?f=fotoalbum_small

Bus staat vrij met de achterwielen van de grond. Zo te zien alleen kuip en spatbordschade maar dat is voor deze motor allemaal niet meer verkrijgbaar. Ding is ook 27 jaar oud, dus ik vrees dat ik 200 euro krijg ofzo en zoek het maar uit.

Iig goede hoop dat de voorvork en balhoofd geen schade hebben.

UNOX: The worst operating system

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

HTT-Thalan schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 17:56:
Ik heb eigenlijk (en normaliter) niks met scooters. Ook niet als het wetstechnisch eigenlijk motoren zijn.
Zegt de dude die zijn 125cc niet eens in toom kan houden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DHUcb1bjmOXChdgNiJA7T5udK1s=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KOedVxWvezxAfhGCs5tmXLoE.jpg?f=user_large

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:22
Korvaag schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 19:02:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bus staat vrij met de achterwielen van de grond. Zo te zien alleen kuip en spatbordschade maar dat is voor deze motor allemaal niet meer verkrijgbaar. Ding is ook 27 jaar oud, dus ik vrees dat ik 200 euro krijg ofzo en zoek het maar uit.

Stevige motor in ieder geval! Balen hoor. Succes met de afhandeling.

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Balen zeg! Gelukkig heb je zelf niets.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Bommes schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 19:10:
[...]

Zegt de dude die zijn 125cc niet eens in toom kan houden
[Afbeelding]
Ja niet iedereen kan zo elegant crashen als jij :+.

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:46
Da's nog goed afgelopen zeg. Ik hoop dat het allemaal mee blijkt te vallen. Wat een gave motor is dat trouwens! Ik kende het model helemaal niet, maar wow. Mooie kleur ook! _/-\o_

• Korvaag
JL Koppelle schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 19:54:
[...]

Da's nog goed afgelopen zeg. Ik hoop dat het allemaal mee blijkt te vallen. Wat een gave motor is dat trouwens! Ik kende het model helemaal niet, maar wow. Mooie kleur ook! _/-\o_
Dat is dus nu ook het punt. Het is een Triumph Trophy 900 uit 1995. Driecilinder. Prachtige blokken. Prachtige motor. Is nooit echt populair geweest al zijn er er nog wat series nagekomen. Het blok zelf heeft ook in veel meer modellen gezeten. Dit is 1 van de weinige motoren waar ik met mijn lange benen goed op kan zitten. Heb er ook nog een kopkoffer bij. Ik wil deze motor al sinds dat ik studeerde en heb hem net 2 jaar.

Dit is British Racing Green, 1 van de mooiere kleuren voor deze motor. Helaas dus gezien de leeftijd en het feit dat de motor nooit echt populair is geweest praktisch geen onderdelen vindbaar.

Dus hoewel het slechts plastic-schade lijkt heb ik er alsnog een hard hoofd in dat ie gemaakt kan worden.

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:22
@Korvaag er staat een nette in België te koop.
Triumph Trophy 900 de 1996 - 60.000 lm
€ 1.650,00
https://link.2dehands.be/...tm_campaign=socialbuttons

• Korvaag
BvZwolle schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 20:21:
€ 1.650,00
Grappig. Eens kijken. Deze komt toevallig ook uit België. Misschien kan ik de kuip kopen ;) Mijn motor heeft fors minder km (in de 30k) en heeft ook groot onderhoud achter de rug vorig seizoen. Eens denken. 1650 euro voor een kuip en daarna een naked bike in de verkoop. Hmm...

[ Voor 17% gewijzigd door Korvaag op 07-11-2025 20:26 ]

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:41
@Korvaag Zo dat is ongelukkig. Gelukkig ben je er zelf ongeschonden vanaf gekomen. Ik hoop ook dat je balhoofd nog goed is maar zou dat gezien het ongeluk best bijzonder vinden.

• Korvaag
Barista schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 21:15:
@Korvaag Zo dat is ongelukkig. Gelukkig ben je er zelf ongeschonden vanaf gekomen. Ik hoop ook dat je balhoofd nog goed is maar zou dat gezien het ongeluk best bijzonder vinden.
Ik kan er natuurlijk niet inkijken zo, maar de motor reed nog prima. Geen speling. Stuur nog recht. Ik had de koppeling in toen de bus omhoog reed en ik rolde achteruit. De bus rust 'gewoon' op de band (dus krachten recht naar beneden). Het zou prima kunnen dat het balhoofd nog prima in orde is. Ik had me meer zorgen gemaakt als ik de koppeling had laten schieten en de bus echt "klonk" tegen de voorvork gekomen was maar dat lijkt niet het geval te zijn geweest.

We gaan het merken waar de garage mee komt.

• Pyr0_

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Damn dat is wel heel erg zuur zeg. Wat een actie ook om zomaar achteruit te rijden... Hopelijk valt het nog te fixen want voor de rest ziet je motor er echt heel netjes uit. Gaaf model ook!

Precies dit heb ik maar nét weten te voorkomen bij een van m'n laatste tankstops van m'n vakantie in DL ergens. Rij achter zo'n fancy i4 die stopt bij de uitgang om verkeer voor te laten, hij realiseert zich opeens dat die met de neus 20cm over de streep staat en gooit 'm in z'n achteruit. Gelukkig hoorde ie mij wel paniekerig toeteren en toen keek die pas in z'n spiegel. Stond ik ook wel ff te schelden. Probeer daarom ook altijd afstand te houden c.q. 'in de spiegels' te rijden. Maarja, idioten hou je toch helaas.

• Pyr0_
Heeft er hier trouwens iemand ervaring met iets van een 'sun strip' voor aan de bovenkant van je vizier te plakken? Om de zon wat tegen te houden zonder gelijk het zonnevizier af te moeten doen. Vandaag mega veel last gehad van de laagstaande zon, en niet voor het eerst. Zat te denken als er gewoon iets van een donkere rand boven aan m'n vizier zou zitten zou het een stuk prettiger maken.

• Korvaag
@Pyr0_
Ja ik reed ook netjes in de linkerspiegel bij het voorsorteren maar daarna moest ik toch wat meer naar het midden in verband met het feit dat er nog een rijstrook naast zit. Je ziet ook dat ik links naast de trekhaak zit. Ik stond er niet middenachter en ik had ook meer dan ruim afstand (denk wel 2,5 meter zo niet meer). Maarja, als zo'n bus ineens acheruit komt is dat alsnog te weinig. Ik had al mazzel dat ik een beetje achteruit kon rollen dus door te lopen.

Hij snapte ook niet waarom ie achteruit reed. We hebben bij mij thuis formulieren ingevuld enzo (500 meter afstand). Heel vriendelijke man. Lijkt gewoon of een foute schakelactie te zijn geweest of een vlaag van verstandsverbijstering (hij had hard gewerkt en had vanalles aan z'n hoofd). Ik dacht ook eerst dat ie achteruit ging om de andere baan te pakken, maar dat was helemaal niet het geval. Hij moest op die baan zitten en wist bij zeus niet waarom ie achteruit reed.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

BvZwolle schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 20:21:
€ 1.650,00
@Korvaag of je die nou koopt of niet, het is wel een goede voor de waarde bepalingen van jou motor bij de afhandeling van de schade.
Die van jou heeft nog eens beduidend minder kilometers, dus meer waard :Y
Misschien even de advertentie opslaan/printen.

• ibothead
  • Laatst online: 08-11 16:37
Korvaag schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 20:11:
[...]

Dat is dus nu ook het punt. Het is een Triumph Trophy 900 uit 1995. Driecilinder. Prachtige blokken. Prachtige motor. Is nooit echt populair geweest al zijn er er nog wat series nagekomen. Het blok zelf heeft ook in veel meer modellen gezeten. Dit is 1 van de weinige motoren waar ik met mijn lange benen goed op kan zitten. Heb er ook nog een kopkoffer bij. Ik wil deze motor al sinds dat ik studeerde en heb hem net 2 jaar.

Dit is British Racing Green, 1 van de mooiere kleuren voor deze motor. Helaas dus gezien de leeftijd en het feit dat de motor nooit echt populair is geweest praktisch geen onderdelen vindbaar.

Dus hoewel het slechts plastic-schade lijkt heb ik er alsnog een hard hoofd in dat ie gemaakt kan worden.
Ik weet niet waar je woont maar in grave zit een triumph fanaat/ old dealer die echt veel onderdelen heeft

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

HTT-Thalan schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 19:51:
[...]

Ja niet iedereen kan zo elegant crashen als jij :+.
Daar heb je ook bomen voor nodig :+

• Korvaag
Bommes schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 21:58:
[...]

@Korvaag of je die nou koopt of niet, het is wel een goede voor de waarde bepalingen van jou motor bij de afhandeling van de schade.
Die van jou heeft nog eens beduidend minder kilometers, dus meer waard :Y
Misschien even de advertentie opslaan/printen.
Had hem al opgeslagen ja. Zelf heb ik voor deze geloof ik 2750 euro betaald maar die had een flinke overhaul gehad na jarenlang stilstaan. Zelfs de koffers waren opnieuw gespoten omdat ze aan het afbladderen waren.

Wat me direct aan iets doet denken: blijkbaar kan deze kleur nog wel gespoten worden. Naja, nogmaals: eens zien waar de garage mee komt :)

• Korvaag
ibothead schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 21:59:
[...]

Ik weet niet waar je woont maar in grave zit een triumph fanaat/ old dealer die echt veel onderdelen heeft
Dat is 1 van de paar specialisten. Daar is deze motor al wel eens geweest voor problemen met het koelsysteem. Een andere Triumph specialist zit tegen de kust aan. Ik heb niet veel voors/tegens voor beide toko's, maar de vorige keer heb ik hem daarheen gebracht. Gaat ie nu ook weer heen.

Die in Grave was wel leuk. Ik kwam daar bij de vierdaagse, dus terwijl ze met m'n motor bezig waren ben ik even naar de (geloof ik) Koninginnedijk gelopen en daar lekker op een bankje gezeten :) Niks leenmotor.

Edit: ik ben er wel van overtuigd dat die lui elkaar wel weten te vinden qua onderdelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Korvaag op 07-11-2025 22:21 ]

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
Joris748 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 20:39:
[...]

Vriend van me met meer elektrotechnische kennis heeft al aangeboden te helpen. Voel een winterprojectje aankomen, gewoon omdat ik wil weten wat er mis is. Probeer er nu achter te komen op welke plek die waarde gemeten wordt. Ik vermoed ergens bij de ECU.

Het is gewoon niet logisch dat het display een hogere waarde aangeeft dan de werkelijke laadspanning. Normaal gesproken zal er door slechte contacten of te hoge weerstand een lager spanning op kunnen staan.

Overigens is er een ook weer een lampje van het achterlicht doorgebrand en blijft het lampje van de schakelaar af en toe branden. En misschien ook nog de moeite van het vermelden waard. De klok in het display loopt te snel steeds verder achter:+ Massaprobleem?
Nog niet verder gegaan aan de motor, maar wat internet-onderzoek leert dat de symptomen wel passen bij massaproblemen. Dat wordt alle massaverbindingen nalopen, te beginnen bij het display.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• ozzynator
Pyr0_ schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 21:38:
Heeft er hier trouwens iemand ervaring met iets van een 'sun strip' voor aan de bovenkant van je vizier te plakken? Om de zon wat tegen te houden zonder gelijk het zonnevizier af te moeten doen. Vandaag mega veel last gehad van de laagstaande zon, en niet voor het eerst. Zat te denken als er gewoon iets van een donkere rand boven aan m'n vizier zou zitten zou het een stuk prettiger maken.
Heb ik hier wel eens gezien, uit mijn hoofd op een Simpson helm, volgens mij van @botoo .

zeker, zeker

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://www.motorrad-bilder.at/thumbs/995x/slideshows/291/021642/E2ConcreteGrey3-4.jpg

Dat is nu eigenlijk het enige goede argument om zo'n adventurehelm te dragen, daar is die zonneklep net voor.

leeg

• Korvaag
Barista schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 21:15:
Moet er toch nog op terugkomen. Ik zie vandaag dat de 2 veerpoten toch een tikje van de balk hebben gehad. Er zitten 2 kleine beschadigingen op. Ik ga hem nu wegbrengen naar de garage. We gaan het merken wat er allemaal stuk is :(

• Pyr0_
4x2 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 09:10:
[...]

[Afbeelding]

Dat is nu eigenlijk het enige goede argument om zo'n adventurehelm te dragen, daar is die zonneklep net voor.
Ik heb me juist laten vertellen dat het meer is om bij offroad rijden de takken en derg niet in je vizier te krijgen.

Los van dat heeft dat ook weer wat nadelen zoals meer turbulentie en beetje wannabe gehalte als niet offroad rijder.

Misschien heeft @botoo wel de gouden tip voor me?;)

• _Apache_

_Apache_

For life.

Ik laat het zonnevizier dan een klein beetje zakken, als zonneklep zegmaar

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Pyr0_ schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 10:33:
[...]
Ik heb me juist laten vertellen dat het meer is om bij offroad rijden de takken en derg niet in je vizier te krijgen.
Ja is ook een nut, maar die helmen worden meestal gedragen door mensen op een GS met semi-slicks :P
Los van dat heeft dat ook weer wat nadelen zoals meer turbulentie en beetje wannabe gehalte als niet offroad rijder.
Klopt ook :+

leeg

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:37
[...]

Die begrijp ik niet, juist door de klep kunnen de takken die er net onder komen nergens heen, die blijven hangen onder de klep bij mij en moeten dus helemaal meebuigen tot je er voorbij bent.
Of is het dan de bedoeling telkens bij takken naar beneden te kijken? Dan zie ik sommige stukken minutenlang niet waar ik heen ga :+ Ik vang nu alles op gewoon op met de crossbril, geen probleem.

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06:47
De VTR opgehaald en de eerste kilometers gemaakt, wat een feest! Hopen op mooi weer de komende dagen. :)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

4x2 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 11:45:
[...]

Ja is ook een nut, maar die helmen worden meestal gedragen door mensen op een GS met semi-slicks :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Srk-ahADxWV7TbKkIa_NSDZzpr0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6aqa8Nmw7DESi9qowdz8FcmK.jpg?f=fotoalbum_large
:Y *O*

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Meestal, godnondeju, ik weet dat je Brabander bent, maar die kunnen ook gewoon Nederlands verrekte kut :P

Of moet ik dr "Ja, dat is ook een nut, maar bekant al die helmen worden gedragen door mensen op een GS met semi-slicks" van maken?

Zo maar weer eens naar de MTX kijken, waarom de accu het nu weer niet doet, als ie gaar is gaat dr een supercondensator tussen, antiek baggerlaadsysteem...

leeg

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:54

botoo

💀 too old to die young

Bv van premiumvinyls.nl, ik gebruik https://www.premiumvinyls.nl/lampen-folie-donker-zwart.html. Imho helemaal top bij laaghangende zon maar ook als je voor een stoplicht staat en tegen de zon inkijkt. Het laat ruim voldoende zicht door en houd de verblindende zon tegen.

Ik kan het iedereen aanraden en het kost vrijwel niets. met een rolletje van 30 cm breed en één meter lang kan je jaren voort. Het blijft prima zitten is niet overdreven krasgevoelig. Bij mij zitten de eerste strips op mijn helmen er nog steeds op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SnmueSVF8ZvODZa9n7VtIf6G1_U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YI8NTlrUxDvRlWqW5SSr7BA8.jpg?f=fotoalbum_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Melkunie
Gun die motor ook eens een dutje :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Wf1v3X5.jpeg
(Vandaag een week geleden, hele dag in de regen. Dit was ook het moment dat ik er achter kwam dat m'n tas open stond, ergens onderweg al m'n snacks verloren :'( )

[ Voor 10% gewijzigd door Melkunie op 08-11-2025 17:23 ]

• kneusteun
Natuurlijk meteen de uitlaat check doen.. ;)

• Pyr0_
botoo schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 15:13:
[...]

Bv van premiumvinyls.nl, ik gebruik https://www.premiumvinyls.nl/lampen-folie-donker-zwart.html. Imho helemaal top bij laaghangende zon maar ook als je voor een stoplicht staat en tegen de zon inkijkt. Het laat ruim voldoende zicht door en houd de verblindende zon tegen.

Ik kan het iedereen aanraden en het kost vrijwel niets. met een rolletje van 30 cm breed en één meter lang kan je jaren voort. Het blijft prima zitten is niet overdreven krasgevoelig. Bij mij zitten de eerste strips op mijn helmen er nog steeds op.

[Afbeelding]
Kijk! Ik wist dat ik dit al eens eerder had gezien, maar kon niet meer plaatsen waar of van wie. Maar dit is de gouden tip die ik zocht, ga het gelijk bestellen. Thanks!

• Melkunie
kneusteun schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 17:52:
Natuurlijk meteen de uitlaat check doen.. ;)
Helemaal vergeten te doen, maar gelukkig was dit zand zo godvergeten zacht dat ie geen millimeter gebogen is!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03:21

Destruction

(ex-)Automonteur

Pyr0_ schreef op donderdag 6 november 2025 @ 23:07:
[...]

Een elektrische fiets staat hier ook nog wel op het lijstje inderdaad. Maar aan een motorscooter heb ik ook in de omgeving van mijn woonplaats nog iets. Ik heb een loods (sleutelruimte) op een 20km afstand van m'n huis. Dat zou je inderdaad ook kunnen fietsen, maar ik zie mezelf dat niet zo heel snel doen eigenlijk. Die motorscooter pakken ipv de auto op dagen dat ik de motor liever binnen laat staan, dat zie ik dan weer wel gebeuren :) Ik heb dat ook een paar keer gedaan met die eerder genoemde snorscooter, maar dan ben je dus echt bijna een uur onderweg, ondanks het feit dat je met zo'n ding binnendoor kunt waar dat met de auto of motor(scooter) niet zou kunnen :/

Voor de meeste verplaatsingen binnen m'n eigen woonplaats heb ik inderdaad mijn ouderwetse Harley Pedaalson :)

[ Voor 9% gewijzigd door Destruction op 08-11-2025 23:37 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Pagina: 1 ... 90 91 Laatste