Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 113 114 Laatste
Acties:
  • 534.441 views

• evjatar
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:54
botoo schreef op maandag 16 februari 2026 @ 17:21:
[...]

Toen ik nog terrein reed zeiden we altijd 'Wat er niet opzit kan ook niet stuk gaan.' Hoe interessant sommige technische oplossingen ook lijken, je moet je afvragen of je niet 'another point of failure' crëeert.
Helemaal waar. Het voordeel van het frame zie ik voornamelijk in het gemakkelijker bevestigen & minder kans dat de tas vast smelt aan de uitlaat. En als het frame stuk gaat kun je de tassen altijd nog vastsnoeren. Als de straps van zo’n Alibaba tassenset stuk gaat is het snel einde verhaal. Keuzes keuzes.

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:08
Waaj schreef op maandag 16 februari 2026 @ 13:57:
[...]

Leuk dat er een nieuwe (Nederlandse!) speler is met een betaalbaar alternatief, maar dat kunststof rekje ziet er om te beginnen niet uit en ik vraag mij serieus af hoelang het duurt voordat het is doorgescheurd als je veel over slechte wegen rijdt?

Ik zou zelf eerder geneigd zijn de tassen los te kopen en een rekje te laten laseren uit 3mm aluminium.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zKSu8WMokzedUnyg3CHM_EbTRok=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K0sDqrvPlwA4b5WFELSjBsgA.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb gewoon een Sw motech bagage rek op de street geknuseld via extra duo zitje :+
Daardoor kon deze tas wat makkelijker mee Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ok9kTdV9pXOAyrrpPyYdOz-fNPA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tdRr9kMcxbGpkTFnrG8LS96k.jpg?f=fotoalbum_large

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:35
Ik dacht dat om adv ging, dan wil je niet zo'n bak achterop hebben ;)
Dan wil je het gewicht wat meer naar beneden en voren.
Edit: ik vraag mij af of jij niet merkt dat je voorkant lichter wordt bij wat doortrekken.

[ Voor 26% gewijzigd door kneusteun op 16-02-2026 20:12 ]

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
kneusteun schreef op maandag 16 februari 2026 @ 11:10:
[...]

Bril gewoon even over je kin trekken.
Dan kan je rustig even je ogen cleanen.
Ja, maar wat lastig tijdens het rijden. Maar das wel t makkelijkst bij korte stops, of als je ff zonnevizier nodig hebt he, over de kin doen.
Ben wel benieuwd hoeveel tijd zo'n marokko trip zou kosten, en ik zou daar dan ter plekke ook een banden wissel doen.
Nou tis 5000km retour Malaga. Met de vracgtwagen kost het €900 + ticket van hopelijk €200.

5000 km benzine en banden en halve beurt (voor mn bmw dan, anders bij een hele vaak) is ook best duur. Maar ik ga dat niet rijden binnen 8-10 dagen ofzo, daar heb ik geen lol aan. Dus ik stuur mn motor op als t ik doe, want ik heb 'maar' 3 weken.

Kosten daar weet ik niet zo, maar €50/dag max? Ik neem mn tentje mee iig.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:58
ibothead schreef op maandag 16 februari 2026 @ 19:55:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb gewoon een Sw motech bagage rek op de street geknuseld via extra duo zitje :+
Daardoor kon deze tas wat makkelijker mee [Afbeelding]
Op mijn RSV Mille had ik een 90 liter Ortlieb Rackpack, maar daarmee kon ik bijna niets in de spiegels zien. Die vervangen door twee SW Motech Drybags (35 en 18 liter). Daar kon ik redelijk omheen kijken, maar was wel behoorlijk hoog. Was voldoende voor een weekendje kamperen, zonder kookspullen.

Ben nu op zoek naar een DesertX. Op mijn wensenlijst staan een Perunmoto bagagerekje en een Mosko Moto Reckless 80L. Dat moet voldoende flexibiliteit geven van een lang weekend (kamperen of hotel) tot 3 weken zelfvoorzienend.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Aikon
  • Niet online
kneusteun schreef op maandag 16 februari 2026 @ 17:28:
[...]

Dat is natuurlijk nog steeds zo.
Maar er zit in ADV/Rally/Tour land nog een hoop verschil tussen week tripjes Europa, Maand tripje Buitenland of een wereldreis van maanden dan wel niet jaren.

- Een simpele weekje heb je het liefst zo min mogelijk, want hoe minder extra gewicht hoe harder je kan jagen en je motor nog leuk is. 2x 15 tot 2x 25 Liter moet echt wel voldoende zijn, klein tasje misschien op de rug voor wat snaaien.

- Ga je een maand weg dan heb je al wat meer zooi nodig en dus grotere tassen en misschien zelfs nog een flinke rugzak of duffle extra. Net wat je voorkeur heeft,

- Bij een wereldreis wil je veel meuk mee maar ook alles goed bereikbaar hebben (niet voor elk ding je hele tassen moeten doorzoeken), en een "systeem" opbouwen, waar laat je alles en welke indeling blijkt voor jou praktisch.

Maar wat je ook ziet is dat mensen voor een weekje al een hele bende meuk op de motor gooien en een dik systeem hebben gebouwd. Ik denk dat marketing vooral goed werkt :)
Voor mij is het enige verschil dat je met meer weertypes rekening moet houden als je langer weg gaat. En kleding is vaak wel de bulk vd spullen helaas.

• Joris748
kneusteun schreef op maandag 16 februari 2026 @ 20:11:
Edit: ik vraag mij af of jij niet merkt dat je voorkant lichter wordt bij wat doortrekken.
Gaat goed, zolang je het zwaartepunt vlak achter je rug hebt. Heb zo jaren op sportmotoren gereden met de bagage boven het duozitje. Wel altijd de zwaardere dingen (slot) in de tanktas, anders werd hij aan de voorkant te licht bij het betere bochtenwerk.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Joris748
Aikon schreef op maandag 16 februari 2026 @ 20:26:
[...]

Voor mij is het enige verschil dat je met meer weertypes rekening moet houden als je langer weg gaat. En kleding is vaak wel de bulk vd spullen helaas.
De vraag is hoeveel je wilt wassen en of je een extra casual jas mee wilt nemen. Een goede motorjas met liner (of werken met laagjes) beperkt het mee te nemen volume.

• kneusteun
zoveel mensen zoveel wensen, er is geen goed er is geen fout.
Maar hoe meer je mee sleept hoe meer je inlevert op rijeigenschappen over het algemeen.

• kneusteun

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:27
Als je naar Marokko gaat, optie om in Malaga/Marokko motor te huren ipv je eigen motor op transport? Ik heb vorig jaar een motor in Malaga gehuurd, perfect. Denk aan 100€ per dag.
Motomercado Rent in Torremolinos
https://es.motomercadorent.net/
Er werkt een Nederlander.

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:55
Zijn dit niet allemaal AliExpress dingen met een ander merkje erop?

• Aikon
  • Niet online
Joris748 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 20:29:
[...]

De vraag is hoeveel je wilt wassen en of je een extra casual jas mee wilt nemen. Een goede motorjas met liner (of werken met laagjes) beperkt het mee te nemen volume.
Casual jas neem ik niet meer mee, das kost me echt teveel ruimte. Ik gebruik daar dan een vest voor, die ook onder de motorjas of in de slaapzak kan.
kneusteun schreef op maandag 16 februari 2026 @ 21:13:
zoveel mensen zoveel wensen, er is geen goed er is geen fout.
Maar hoe meer je mee sleept hoe meer je inlevert op rijeigenschappen over het algemeen.
Nee zeker, doe wat je wilt. Maar less is more wmb. Maar ja, ik heb dan wel weer boeken, statief en een laptop bij. Zo lang je meer niet inlevert op vakantieplezier.
pauldaytona schreef op maandag 16 februari 2026 @ 21:34:
Als je naar Marokko gaat, optie om in Malaga/Marokko motor te huren ipv je eigen motor op transport? Ik heb vorig jaar een motor in Malaga gehuurd, perfect. Denk aan 100€ per dag.
Motomercado Rent in Torremolinos
https://es.motomercadorent.net/
Er werkt een Nederlander.
Nee, ik wil alles op mijn motor doen. Althans, misschien huur ik een dag een crossertje helemaal zuidelijk. Maar de reis op de mijne.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:00
Wel extra makkelijk wheelies trekken zo, zeker op een adv motor :D.

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:57

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Alles meer dan een weekend levert bij mij altijd een volle bepakking op. 1 week weg betekent gewoon tent, slaapartikelen, koken, kleding en reservespullen/gereedschap.
Maakt bij mij dus niet uit of het 1 week is of 3 maanden gewoon altijd hetzelfde bij.
Altijd te veel bij

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:09
Aikon schreef op maandag 16 februari 2026 @ 20:22:
[...]

Ja, maar wat lastig tijdens het rijden. Maar das wel t makkelijkst bij korte stops, of als je ff zonnevizier nodig hebt he, over de kin doen.

[...]

Nou tis 5000km retour Malaga. Met de vracgtwagen kost het €900 + ticket van hopelijk €200.

5000 km benzine en banden en halve beurt (voor mn bmw dan, anders bij een hele vaak) is ook best duur. Maar ik ga dat niet rijden binnen 8-10 dagen ofzo, daar heb ik geen lol aan. Dus ik stuur mn motor op als t ik doe, want ik heb 'maar' 3 weken.

Kosten daar weet ik niet zo, maar €50/dag max? Ik neem mn tentje mee iig.
Daarom hebben wij dus alles in de bus geladen en in 1 ruk naar algeciras gereden (wel met 2 personen dus dieselkosten kunnen delen, was net zo duur als 1 motor daarheen laten brengen)

Tentje in Marokko..... Het is officieel niet toegestaan om te wildkamperen, maar ik qewr dat er over het algemeen niet moeilijk over wordt gedaan. Ook zijn er genoeg hotels/guesthouses voor weinig geld. Denk dat je met 50 per dag incl overnachten zelfs al gaat uitkomen, tenzij je het heel bont maakt qua eten of overnachten.

Maat van ons was 2 weken eerder al vertrokken, Hij heeft in Frankrijk/Spanje onderweg wel gekampeerd maar in heel marokko geen enkele keer.
En hij is ook die 3 weken daar geweest en we zijn elkaar enkele keren tegen gekomen en hebben dan een dagje samen opgetrokken en weer eigen plan.

Maar hij heeft dus die hele 3 weken zijn hele camping gear voor niks meegenomen, die paar euro meer was het hem telkens niet waard om alles op te moeten zetten en weer afbreken.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Aikon
  • Niet online
harley schreef op maandag 16 februari 2026 @ 22:23:
[...]

Daarom hebben wij dus alles in de bus geladen en in 1 ruk naar algeciras gereden (wel met 2 personen dus dieselkosten kunnen delen, was net zo duur als 1 motor daarheen laten brengen)

Tentje in Marokko..... Het is officieel niet toegestaan om te wildkamperen, maar ik qewr dat er over het algemeen niet moeilijk over wordt gedaan. Ook zijn er genoeg hotels/guesthouses voor weinig geld. Denk dat je met 50 per dag incl overnachten zelfs al gaat uitkomen, tenzij je het heel bont maakt qua eten of overnachten.

Maat van ons was 2 weken eerder al vertrokken, Hij heeft in Frankrijk/Spanje onderweg wel gekampeerd maar in heel marokko geen enkele keer.
En hij is ook die 3 weken daar geweest en we zijn elkaar enkele keren tegen gekomen en hebben dan een dagje samen opgetrokken en weer eigen plan.

Maar hij heeft dus die hele 3 weken zijn hele camping gear voor niks meegenomen, die paar euro meer was het hem telkens niet waard om alles op te moeten zetten en weer afbreken.
Ik lees juist dat het wel overal mag... Gaat mij niet om de kosten, maar lijkt me supertof om daar te kamperen.

Als iemand plek in zn bus of aanhanger heeft... Graag, ik vind t €900 ook duur, maar tis niet anders. Kan geen ontslag blijven nemen voor elke vakantie ;)

• kneusteun
O88088 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 21:51:
[...]

Zijn dit niet allemaal AliExpress dingen met een ander merkje erop?
Zou best kunnen, ik denk dat erg veel in China gebouwd wordt ;)

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-02 15:23

Spacialz

Ovenvers

Hi iedereen,

Hier iemand die graag meeleest maar niet tot nauwelijk iets post en dat best vaker mag doen ;)

Nu ben ik benieuwd wat de Yamaha (MT) rijders hierover hebben te roepen.
Heb tijdens het vervangen van verlichting een kleine oepsie gehad en stond de MT07 niet lekker op z'n jiffie en schoof iets weg.. Ik kon hem gelukkig opvangen maar mijn knie doorboorde de zij cover van de radiator. Hier zit nu een mooie scheur in en optisch en praktisch gewoon niet handig.

Is er iemand die toevallig een mooie webshop heeft voor deze onderdelen? Ik vind een hoop maar het is of mega duur of mega Temu/ome Alie kwaliteit ;)

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:37

geert_s

Gamertag: Brulbak

Spacialz schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 10:08:
Hi iedereen,

Hier iemand die graag meeleest maar niet tot nauwelijk iets post en dat best vaker mag doen ;)

Nu ben ik benieuwd wat de Yamaha (MT) rijders hierover hebben te roepen.
Heb tijdens het vervangen van verlichting een kleine oepsie gehad en stond de MT07 niet lekker op z'n jiffie en schoof iets weg.. Ik kon hem gelukkig opvangen maar mijn knie doorboorde de zij cover van de radiator. Hier zit nu een mooie scheur in en optisch en praktisch gewoon niet handig.

Is er iemand die toevallig een mooie webshop heeft voor deze onderdelen? Ik vind een hoop maar het is of mega duur of mega Temu/ome Alie kwaliteit ;)
CMSNL al gecheckt?

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Dutchgixxer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:12
Ff bij baboon kijken

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:46
En als je het tweedehands niet kunt vinden: https://www.goedhartmotoren.nl/technische-tekeningen

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:56
Laat de zomer maar komen. Dit keer ga ik naar het oosten van Zwisterland, richting Davos, Chur die hoek zeg maar. Tijd om wat motorroute's uit te zoeken. Tenzij iemand hier al wat materiaal in GPX-vorm heeft liggen natuurlijk. :)

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-03 14:52
Jolke schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 13:09:
Laat de zomer maar komen. Dit keer ga ik naar het oosten van Zwisterland, richting Davos, Chur die hoek zeg maar. Tijd om wat motorroute's uit te zoeken. Tenzij iemand hier al wat materiaal in GPX-vorm heeft liggen natuurlijk. :)
Ik heb geen .gpx voor je, maar zelf vond ik de San Bernardinopas en Splügenpas (ook zeker Italiaanse kant en daarna de Malojapas) aanraders. Verder zijn er rondom St. Moritz leuke passen en is het rondom Livigno erg mooi. Livigno is op zichzelf wel grappig, omdat het een belastingvrije zone is. Dus goedkoop tanken e.d. en het is een vreemde gewaarwording om douane te passeren als je van Livigno naar Bormio rijdt (binnen Italië dus) :+

Verder ben je dan enigszins in de buurt van de Stelvio. Heeft z'n charme, maar kan erg druk zijn. Echter, aan de Zwitserse kant heb je daar de Umbrailpas en die was heerlijk rijden en lekker rustig toen ik er was.

• JL Koppelle
  • Laatst online: 18:06
Aikon schreef op maandag 16 februari 2026 @ 22:51:
[...]

Ik lees juist dat het wel overal mag... Gaat mij niet om de kosten, maar lijkt me supertof om daar te kamperen.

Als iemand plek in zn bus of aanhanger heeft... Graag, ik vind t €900 ook duur, maar tis niet anders. Kan geen ontslag blijven nemen voor elke vakantie ;)
Mag ik vragen waar jij het vervoer van je motor naar Marokko regelt? Ik wil volgend jaar eenzelfde trip gaan maken, maar heb geen tijd om heen en terug te rijden. Was ook van plan 3 weken daar te blijven.

• Bommes
  • Laatst online: 22:43

Bommes

Capo del formaggio

@JL Koppelle https://www.motoren-toeri...motor-naar-het-buitenland
Of is dat weer net te ver weg allemaal?? :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• kneusteun
betere link is er denk ik niet, lekker duidelijk uitgelegd en top tips!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ooit nog eens @kneusteun ooit . :+
Gaat de motor die ik dan heb in zo een krat naar de andere kant van de wereld, en vlieg ik er achteraan.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• JL Koppelle
  • Laatst online: 18:06
Thanks! Da's wel een leuke link, maar dat is voor lange afstanden. Marokko is niet naast de deur, maar zó ver ook weer niet. Wel interessant dat stukje over de Carnet de Passage. Ik dacht dat je die voor veel meer landen verplicht moest hebben!

• Aikon
  • Niet online
JL Koppelle schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 16:04:
[...]

Mag ik vragen waar jij het vervoer van je motor naar Marokko regelt? Ik wil volgend jaar eenzelfde trip gaan maken, maar heb geen tijd om heen en terug te rijden. Was ook van plan 3 weken daar te blijven.
Er zijn er vele, ik heb nord cargo aangeschreven. Misschien wel de bekendste.

Voor wat betreft vervoer is er op t bmw gs forum een heel mooi overzicht, naar heel veel landen. Bijv een Duitser die naar Tblisi verscheept, altijd handig toch? Ik zit in Istanbul nu, dus zelf even zoeken aub ;)

Het liefst rij ik vanaf huis ergens heen en stuur ik m'n motor terug ipv andersom. Kan niet altijd... Maar waar denk jij aan @Bommes , Zuid-Amerika?

• kneusteun

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Moet je eens mee naar Marokko rijden. Elke 140km 2.5u wachten >:)

• kneusteun
Ben niet zo anti elektrisch, zou ik voor woon/werk ook wel serieus chill vinden.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

kneusteun schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 19:12:
Ben niet zo anti elektrisch, zou ik voor woon/werk ook wel serieus chill vinden.
Ik vind 140km echt te weinig. Voor woon-werk zou het prima zijn, maar daar vind ik 15k wel aan de stevige kant voor.

• rykers
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:19
Voor woonwerk zou ik elektrisch ook wel overwegen. Maar met 70 km snelweg enkele reis ga ik dat zeker in de wintermaanden niet redden.

Wat zou er van de range over blijven bij de huidige buiten temperaturen en 110 km/h?

• kneusteun
Als ik echt in een half uur van 20% naar 80% kan laden vind ik dat echt niet een hele grote issue.
Voor werk en woon/werk is dat meer dan voldoende voor mij, en als ik een keer wat verder moet is 30 min voor 60% laden niet echt een heel erg probleem. (zou er geen benzine motor voor weg doen)

• kneusteun
rykers schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 19:33:
Voor woonwerk zou ik elektrisch ook wel overwegen. Maar met 70 km snelweg enkele reis ga ik dat zeker in de wintermaanden niet redden.

Wat zou er van de range over blijven bij de huidige buiten temperaturen en 110 km/h?
Goede vraag, ik zou wel gewoon laden op werk, dat mag gelukkig ook gewoon gratis.
Maar mijn werk is mega dichtbij en moet af en toe wat door de regio, dus dan is 140km dikke prima.

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Interessante motor, en goed dat een gevestigd merk* zich op de elektrische markt begeeft. Hopelijk volgen meer merken dat zal de ontwikkeling van elektrische motoren alleen maar goed doen. Honda lijkt ook een andere doelgroep aan te willen spreken dan woon-werk verkeer gezien het ontbreken van windbescherming en geïntegreerde bagagemogelijkheden. En 140km is genoeg voor het gemiddelde zondagsritje, zeker als je tijdens de koffiepauze kan bijladen.

Nog niet de motor waarvoor ik mijn benzinestokers weg zal doen maar mocht ik een keer bij een dealer de mogelijkheid voor een proefrit zien dan ga ik deze eens proberen :)

*) Uiteraard was Harley-Davidson met de Livewire veel eerder.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:14

Destruction

(ex-)Automonteur

kneusteun schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 19:34:
Als ik echt in een half uur van 20% naar 80% kan laden vind ik dat echt niet een hele grote issue.
Voor werk en woon/werk is dat meer dan voldoende voor mij, en als ik een keer wat verder moet is 30 min voor 60% laden niet echt een heel erg probleem. (zou er geen benzine motor voor weg doen)
Dit is een belangrijke nuance natuurlijk. Ik zou in de toekomst prima een elektrische motorscooter willen hebben, een 100km bereik is voor mij dan wel prima., al ligt het er ook aan hoelang het opladen dan duurt. 100km rijden en dan 12 uur laden is geen optie. Dé motor pak ik ook vaak voor lange(re) ritten en dan zou zo'n bereik echt te weinig zijn. Ik koop geen bankstel met een tank van (uit mijn hoofd) 24L om minder dan 100km per rit te rijden :P

De grootste afstand die ik met de motorscooter gereden heb tot nu toe was 80km op een dag. Da's ook wel zo'nbeetje de maximale afstand die ik met een voertuig van dat formaat zou willen rijden. @Bommes gaat hier hard om lachen vermoed ik, maar soit :+

Over de motorscooter gesproken, zodra de motor weer uit de schuur kan (omdat 't einde pekeltijd is..) gaat de scooter naar binnen. Ik moet er nog wat onderhoud aan doen en ik heb nog wat onderdelen nodig. Tot nu toe bevalt het ding prima dus de puntjes moeten maar eens op de i'tjes :)

[ Voor 11% gewijzigd door Destruction op 17-02-2026 19:54 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
rykers schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 19:33:

Ik vraag mij ook af welke negatieve invloed mijn 1.96m / 100kg heeft op het bereik van elektrische motoren. :X

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:52

Fuelke

Forza Ferrari

Eventje een schrikmomentje op de terugweg van kantoor, op de snelweg op het linkervak (2 vaks) ging de auto voor me in de remmen - ik dacht eerst misschien te dicht bij zijn voorganger, maar toen zag ik dat hij remde / wou uitwijken voor een - gelukkige - lege zak waar bouwafval in kan. Alleen kon ik geen kant meer op en reed ik vol tegen die zak aan - toch nog aan 100 km/h denk ik. Draaide gelukkig niet in het voorwiel en lag relatief vlak op de rijbaan maar toch ... eventjes snelheid verminderd op de pechstrook. Enkel rechterspiegel stond niet meer in de juiste hoek dus die heeft een tik gekregen maar kon gewoon waar goed gezet worden.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Aikon schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 18:11:
Het liefst rij ik vanaf huis ergens heen en stuur ik m'n motor terug ipv andersom. Kan niet altijd... Maar waar denk jij aan @Bommes , Zuid-Amerika?
Vandaf Turkije naar het Oosten de Zijde Route vind ik super interessant, daar wil ik echt nog een eens heen.
Opzich met zeg eens wat 3 of 4 maanden rijden ook best wel te doen vanuit huis maar denk niet dat ik die ruimte gevonden krijg.
Tenminste niet voordat ik met pensioen ben. En om nu nog 18 tot 20 jaar te wachten??
Dan ligt er echt overal asfalt, zelfs in die landen.

Of De Vespa in een kratje in het vliegtuig naar Zuid Afrika en dan naar huis rijden.. 8)

• ibothead
Nee had goeie vering maar ik ga wel donderdag kijken voor een Fc moto 800MT en binnenkort proef rit maken en inruil voorstel doen O-)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Waaj schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 19:48:
[..]Honda lijkt ook een andere doelgroep aan te willen spreken dan woon-werk verkeer gezien het ontbreken van windbescherming en geïntegreerde bagagemogelijkheden.[..]
Ik vind dat geen enkele elektrische motor nou echt dé woon-werk motor probeert te zijn, op de motorscooters na. Maar de motorscooter is misschien ook wel de meest logische optie om te elektrificeren met de huidige techniek: juist een woon-werk apparaat wat veel in en rond de stad wordt gebruikt. Daar tellen uitstoot en geluid zwaarder en range minder.
*) Uiteraard was Harley-Davidson met de Livewire veel eerder.
Je vergeet nog BMW met de C-Evolution en CE 04, allebei motorscooter, Kawasaki Ninja E-1, A1? / 9kw en ik vergeet er vast ook nog een paar.

[ Voor 16% gewijzigd door noes op 17-02-2026 21:26 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• ibothead
Aikon schreef op maandag 16 februari 2026 @ 22:51:
[...]

Kan geen ontslag blijven nemen voor elke vakantie ;)
Dat had ik ook gedaan 8 jaar geleden! Moest opeens werken volgende maand al had ik vrij gekregen in eerste instantie 8)7 Oke dan bij deze ik heb nog tot dit moment 28 vakantie dagen succes ik werk vandaag nog en morgen kom ik niet meer _/-\o_ *O* *O* *O* *O*
Toen had ik opeens 7 weken vakantie en daarna meteen begonnen bij andere baas _O-

• ibothead
Jolke schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 13:09:
ik had wel iets in mei in gedachte Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x9AFGl8fmPf3DWvXWve8NvHbTbc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SU4HJgvzg5ICdZjDsGQZRlWq.png?f=fotoalbum_large

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:18

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

"Het ongelofelijke koppel van 100nm voelt aan als een 1000cc."

Ze zijn daar bijna Honda vergeten dat ze ooit de NC hebben uitgebracht denk ik. In b4 the @Vrijdag :+.

• kneusteun
ibothead schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 21:19:
[...]

Nee had goeie vering maar ik ga wel donderdag kijken voor een Fc moto 800MT en binnenkort proef rit maken en inruil voorstel doen O-)
Cf
Ja iemand die ik ken heb zijn 450 geruild voor de 800, miste snelheid op asfalt. Volgens mij is hij er erg happy mee.

• rykers
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:19
kneusteun schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 19:35:
[...]

Goede vraag, ik zou wel gewoon laden op werk, dat mag gelukkig ook gewoon gratis.
Maar mijn werk is mega dichtbij en moet af en toe wat door de regio, dus dan is 140km dikke prima.
Dat is wel mooi dat je kan laden op werk. Bij mijn werk is er wel al infrastructuur, maar die is vooralsnog voor de bedrijfsauto's. Met laden op werk moet ik het wel kunnen redden met 140km range.

Eerst nog maar een paar jaar de kat uit de boom kijken rond de elektrische motoren. De ontwikkeling loopt natuurlijk niet niet heel lang.

• Aikon
  • Niet online
Bommes schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 20:45:
[...]

Vandaf Turkije naar het Oosten de Zijde Route vind ik super interessant, daar wil ik echt nog een eens heen.
Opzich met zeg eens wat 3 of 4 maanden rijden ook best wel te doen vanuit huis maar denk niet dat ik die ruimte gevonden krijg.
Tenminste niet voordat ik met pensioen ben. En om nu nog 18 tot 20 jaar te wachten??
Dan ligt er echt overal asfalt, zelfs in die landen.

Of De Vespa in een kratje in het vliegtuig naar Zuid Afrika en dan naar huis rijden.. 8)
Ja awesome, dat ga ik ook doen. Als je die Duitser belt en je motor in Tblisi ophaalt kan het in twee maanden ;) Of autotrein naar Istanbul. Je moet gewoon nu al plannen, geen spaarverlof? Of is het probleem niet het werk? Je hebt ook iets op Youtube van 2 friezen die in 3 maanden? Heen én weer naar Mongolië rijden... Alles kan he.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Morgen is het zo ver *O* lekker naar de beurs. Ik ga vroeg vertrekken en als eerst maar eens de voorraad airbag vesten checken, zodat ik die in ieder geval kan scoren voordat ik de jas ga aanmeten. Een nieuwe motorjeans mag ook wel want de oude is aardig versleten. Als het helemaal mee zit vind ik nog een lichtgewicht setje nylon tasjes voor op de CB.

Wie kan ik daar morgen aantreffen en heeft iemand behoefte aan een korte mini-meet? Ik ga sowieso weer even bij de TA club buurten en ook even bij het CBR kletsen.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:06

-tom-562

Oliesjeik

Ik twijfel een beetje om naar de Motorbeurs te gaan. Voor mij is het een goede 2 uur enkele reis vanuit de achterhoek (bij een P+R parkeren en verder met het OV), en ik ben in de markt voor een textielpak, vrij specifiek de Revit Tornado 4 of de Revit Sand 5 . Nu zit Voordeelhelmen.nl op 15 minuten rijden van mij in Eibergen en die hebben op dit moment aanbieindingen (wss gerelateerd aan de motorbeurs), vraag mij dus af of ik in Utrecht een betere deal kan krijgen.. :?

Vaak bu'j te bang!

• Pyr0_
  • Laatst online: 22:53
-tom-562 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 10:55:
Ik twijfel een beetje om naar de Motorbeurs te gaan. Voor mij is het een goede 2 uur enkele reis vanuit de achterhoek (bij een P+R parkeren en verder met het OV), en ik ben in de markt voor een textielpak, vrij specifiek de Revit Tornado 4 of de Revit Sand 5 . Nu zit Voordeelhelmen.nl op 15 minuten rijden van mij in Eibergen en die hebben op dit moment aanbieindingen (wss gerelateerd aan de motorbeurs), vraag mij dus af of ik in Utrecht een betere deal kan krijgen.. :?
Vwb pak, check ook ff de alpinestars bogota. Iirc zeer vergelijkbaar met de sand.

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15:00
-tom-562 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 10:55:
Dan zou ik niet naar de beurs gaan. Ik vind het motorbeurs een prima uitje, maar ik vind er nooit echt goede deals op nieuwe spul. Ja, op kettingspray of olie ofzo, maar niet op nieuwe kleding of helm. En zoals je zegt, veel winkels hebben dezelfde korting als op de beurs.

Maar als je het wil combineren met een dagje motoren kijken, dan is het een leuk dagje uit.

[ Voor 5% gewijzigd door s020506 op 18-02-2026 11:10 ]

PVoutput

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:52

Vrijdag

De Zwarte

HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 22:04:
[...]

"Het ongelofelijke koppel van 100nm voelt aan als een 1000cc."

Ze zijn daar bijna Honda vergeten dat ze ooit de NC hebben uitgebracht denk ik. In b4 the @Vrijdag :+.
De NC is dan ook zeer populair onder stratenmakers. Eén keer een stukje over de weg rijden en alle stenen en zelfs asfalt is dan meteen weg. Scheelt ze weer graaf en schraap werk 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:06

-tom-562

Oliesjeik

Pyr0_ schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 10:59:
[...]

Vwb pak, check ook ff de alpinestars bogota. Iirc zeer vergelijkbaar met de sand.
Ja, ook die stond ook nog op mijn lijstje :P Ik rij eigenlijk niet in de winter of met slecht weer, dus de Tornado leek mij ook wel een goede, aangezien die goede doorwaaimogelijkheden heeft voor in de zomer, maar ook een uitneembare voering.
s020506 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 11:08:
[...]

Dan zou ik niet naar de beurs gaan. Ik vind het motorbeurs een prima uitje, maar ik vind er nooit echt goede deals op nieuwe spul. Ja, op kettingspray of olie ofzo, maar niet op nieuwe kleding of helm. En zoals je zegt, veel winkels hebben dezelfde korting als op de beurs.

Maar als je het wil combineren met een dagje motoren kijken, dan is het een leuk dagje uit.
Mij te koud, plus de motor staat in de garage op bokken :P Ik heb in het verleden een keer een goede deal gescoord met een van mijn helmen. 20% korting op de toen algemene prijs van een HJC RPHA10 (maar dan praten we inmiddels over 2012 en over een model wat echt net op de markt was

Vaak bu'j te bang!

• Joris748
Hier ook zin om morgen de beurs te bezoeken.

Deze stands ga ik zeker bezoeken:
  • 12.B033 - Enduristan
  • 12.B001 - Klim / Turkana Gear (Bartang)
  • 12.B019 - Mosko Moto
  • 07.D086 - SW Motech
  • 10.D051 - Waypoint
En in de race voor flink wat spul. Mogelijk vind ik nog leuke beursaanbiedingen
  • Alpinestars Bogota Pro
  • Alpinestars Tech 7 Enduro Drystar
  • Klim Krios Pro
  • Sena 60S

• TakeItToTheMax
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21:50
HTT-Thalan schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 10:34:
Morgen is het zo ver *O* lekker naar de beurs. Ik ga vroeg vertrekken en als eerst maar eens de voorraad airbag vesten checken, zodat ik die in ieder geval kan scoren voordat ik de jas ga aanmeten. Een nieuwe motorjeans mag ook wel want de oude is aardig versleten. Als het helemaal mee zit vind ik nog een lichtgewicht setje nylon tasjes voor op de CB.

Wie kan ik daar morgen aantreffen en heeft iemand behoefte aan een korte mini-meet? Ik ga sowieso weer even bij de TA club buurten en ook even bij het CBR kletsen.
Morgenochtend indd ook optijd erheen en ook voor airbagvest, maar dan eentje voor over de jas. Jij gaat denk ik voor eronder?

Verder hoop ik nog op een Sena slr3 met korting, online zijn ze al wat goedkoper.

Zag ook dat mkc moto een actie heeft dat als je dezelfde prijs of lager vind en een foto stuurt dat je van hen die prijs krijgt + 5% korting er boven op. Dus misschien kan ik zo nog een goede deal krijgen

• ollie1965

ollie1965

En had iemand deze al gezien. Een vizier (addon?) dat mee kleurt met de zon. Helaas alleen nog maar op een Shark helm. Hoop dat snel meerdere merken volgen en dat daarmee de prijs (€ 390) ook naar beneden gaat
https://iridtechnology.com/
Een filmpje, en heel goed (!) geen leuk poppetje om te presenteren maar een van het team die zelf ook motor rijd. Ze weten dus waar het over gaat.
Of iets leuker gepresenteerd.
Het lijkt een beetje als de werking van die lasviziers, maar hoop dat deze dan wel degelijker is dan die ik een keer mocht testen. Die was niet zo goed/snel, dat is ook al wel vele jaren geleden dus weet niet wat de vooruitgang is.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

TakeItToTheMax schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 11:22:
[...]

Morgenochtend indd ook optijd erheen en ook voor airbagvest, maar dan eentje voor over de jas. Jij gaat denk ik voor eronder?

Verder hoop ik nog op een Sena slr3 met korting, online zijn ze al wat goedkoper.

Zag ook dat mkc moto een actie heeft dat als je dezelfde prijs of lager vind en een foto stuurt dat je van hen die prijs krijgt + 5% korting er boven op. Dus misschien kan ik zo nog een goede deal krijgen
Ja ik ga voor de Tech Air 5 Plasma onder de jas inderdaad, en de jas zelf van Damen. Titano waarschijnlijk.

En dat MKC moto dat doet snap ik - ze staan niet op de beurs en proberen zo toch mee te liften op de bezoekersaantallen.

• kneusteun
Joris748 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 11:19:

• 12.B033 - Enduristan
  • 12.B019 - Mosko Moto
  • 07.D086 - SW Motech
  • 10.D051 - Waypoint
  • Alpinestars Bogota Pro
  • Klim Krios Pro
  • Sena 60S
Ga zeker dan ook bij Adventure bike centrum langs.
Lekkere nuchtere gast die je zeker wat. goede tips kan geven.

Wij gaan vcornamelijk kleine ADV's testen voor de vriendin _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door kneusteun op 18-02-2026 12:00 ]

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Joris748 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 11:19:

• 12.B033 - Enduristan
  • 12.B019 - Mosko Moto
  • 07.D086 - SW Motech
  • 10.D051 - Waypoint
  • Alpinestars Bogota Pro
  • Klim Krios Pro
  • Sena 60S
Jij koopt eerst de accesoires en dan pas de ADV motor? :P

Ik ben er nu 2 keer geweest, vind het beide keren wel vermakelijk maar veel te druk, het eten en drinken echt bizar te duur geprijsd, en het nog niet zo veel toevoegen aan wat ik bij diverse motor/kleding zaken ook kan vinden/bekijken.

Ben je echt into die ADV scene ga dan (samen met een aantal Tweakers) naar het ABR festival in de UK. Wat mij betreft echt een aanrader.

• kneusteun
Het is altijd wel even lachen, en wij gaan meteen wat andere dingen in Utrecht doen.
Maar vooral het voordeel in dit geval is dat alle kleine adv's bij elkaar in de buurt staan, dat is tegenwoordig wel lastig met al die merk dealers.

• Joris748
ollie1965 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 11:52:
En had iemand deze al gezien. Een vizier (addon?) dat mee kleurt met de zon. Helaas alleen nog maar op een Shark helm. Hoop dat snel meerdere merken volgen en dat daarmee de prijs (€ 390) ook naar beneden gaat
Een filmpje, en heel goed (!) geen leuk poppetje om te presenteren maar een van het team die zelf ook motor rijd. Ze weten dus waar het over gaat.

[YouTube: IRID: The Revolution Is Here]

[YouTube: SHARK X IRID]

Het lijkt een beetje als de werking van die lasviziers, maar hoop dat deze dan wel degelijker is dan die ik een keer mocht testen. Die was niet zo goed/snel, dat is ook al wel vele jaren geleden dus weet niet wat de vooruitgang is.
Ik heb een Transition vizier op mijn Shoei NXR2. Werkt ook als een tierelier, wel iets trager natuurlijk maar dat vind ik in de praktijk geen probleem. En ook Klim helmen zijn leverbaar met Transition vizier.

[ Voor 3% gewijzigd door Joris748 op 18-02-2026 12:47 ]

• Joris748
Bommes schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:30:
[...]

Jij koopt eerst de accesoires en dan pas de ADV motor? :P
Ben er met eentje bezig. Voor eind volgende maand heb ik een DesertX op de stoep staan :9

* Joris748 wordt een beetje ongeduldig O-)
Ik ben er nu 2 keer geweest, vind het beide keren wel vermakelijk maar veel te druk, het eten en drinken echt bizar te duur geprijsd, en het nog niet zo veel toevoegen aan wat ik bij diverse motor/kleding zaken ook kan vinden/bekijken.
Daarom ga ik op donderdag. Lekker ouwehoeren, niet te druk.

Maar het zal wel vooral kijken, kijken, niet kopen worden. Zo scherp zijn de meeste beursprijzen niet, en betaal eventueel liever een paar tientjes meer bij een winkel waar ze goed advies en service geven.
Ben je echt into die ADV scene ga dan (samen met een aantal Tweakers) naar het ABR festival in de UK. Wat mij betreft echt een aanrader.
Had al gekeken, maar valt helaas in het weekend van de TT in Assen.

• kneusteun
ABR lijkt me ergens wel lachen, maar die mensen massa's op de after movies deed mij wel beetje schrikken.

• ollie1965

ollie1965

Joris748 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:38:
[...]

Ik heb een Transition vizier op mijn Shoei NXR2. Werkt ook als een tierelier. En ook Klim helmen zijn leverbaar met Transition vizier.
Die methode (photochromatic) ken ik al langer van brillen, maar dat gaat echt te langzaam als je een tunnel induikt. Nu met een GT Air helm schuif ik telkens het gekleurde vizier in/uit en dat zou met irid dus niet meer hoeven.

• kneusteun
https://www.nu.nl/winterw...l-in-vijf-provincies.html

De vraag is wie gaat er met de motor?

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

"Hoe weet je of je een échte motorrijder spreekt"

Antwoord: Dat hoef je niet te vragen, ze schreeuwen het zelf wel van de daken dat ze op de motor stappen als het sneeuwt of anderszins kutweer is.

8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• kneusteun
Vrijdag schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:59:
[...]

"Hoe weet je of je een échte motorrijder spreekt"

Antwoord: Dat hoef je niet te vragen, ze schreeuwen het zelf wel van de daken dat ze op de motor stappen als het sneeuwt of anderszins kutweer is.

8)
Naja, het is dat mijn vriendin meegaat en mag rijden in een koekblik, anders was het de motor geworden :+

• Joris748
ollie1965 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:53:
[...]

Die methode (photochromatic) ken ik al langer van brillen, maar dat gaat echt te langzaam als je een tunnel induikt. Nu met een GT Air helm schuif ik telkens het gekleurde vizier in/uit en dat zou met irid dus niet meer hoeven.
Ik rijd al 15 jaar met photochromatic brillen op de mountainbike (veel wedstrijden gereden in binnen- en buitenland, waarbij de wisselingen van licht naar donker vaak groot zijn) en sinds 2 jaar met een photochromatic vizier op mijn helm. Heb nog nooit het gevoel dat het te langzaam van kleur veranderd.

Daarnaast zie je met een donker vizier ook in een verlichte tunnel nog steeds voldoende. Die onverlichte tunnels vind je eerder in het buitenland. In die paar gevallen doe ik het vizier open.

• Jolke
  • Laatst online: 14:56
Die meekleurende zonnebrilglazen, die waren er vroegâh toch ook al? Ik kan me die uit de jaren '80, begin '90 wel herinneren. Hoe feller de zon hoe donker ze worden. Enige nadeel was alleen dat ze niet zo snel van kleur wisselden.
Ik rijd veel met zonnevizier op, even schuifje op en neer bij een tunnel. Verder wel fijn dat ik zelf bepaal hoeveel ik zie. 8)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 13:05:
[...]

Naja, het is dat mijn vriendin meegaat en mag rijden in een koekblik, anders was het de motor geworden :+
Ik ga liever met de motor maar 4+ uur rijden bij temperaturen rond het vriespunt lijkt me echt geen wijze zet, bovendien neem ik waarschijnlijk wat grote spullen mee. Jammer van de exorbitante parkeerkosten maar toch de auto idd.

• ollie1965

ollie1965

@Joris748
Dan is dat dus een persoonlijk verschil, voor mij kleur/ontkleurt het te langzaam. Nou heb ik ook bij de nachtelijke ritten veel/snel last van verblinding en donker gat als er een tegenligger aankomt/voorbijkomt.
En ik zie dat Jolke dus eigenlijk hetzelfde ervaart.

Misschien wel iets dat met leeftijd te maken heeft en/of de Fotoreceptoren werken wat minder bij mij.

• Joris748
Jolke schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 13:47:
Die meekleurende zonnebrilglazen, die waren er vroegâh toch ook al? Ik kan me die uit de jaren '80, begin '90 wel herinneren. Hoe feller de zon hoe donker ze worden. Enige nadeel was alleen dat ze niet zo snel van kleur wisselden.
Ik rijd veel met zonnevizier op, even schuifje op en neer bij een tunnel. Verder wel fijn dat ik zelf bepaal hoeveel ik zie. 8)
Volgens mij is de snelheid waarmee ze verkleuren sinds die tijd veel beter geworden. En het ene merk zal er beter in zijn dan het andere merk. Mijn ervaring is met Oakley brillen met Transition lenzen. Met de mountainbike vanuit afdalingen in de felle zon, direct de single track in de volle schaduw van de bomen in.

Maar kan inderdaad wel van persoon tot persoon verschillen hoe het ervaren wordt.

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:32

ozzynator

Nevermind.

Vrijdag schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 11:16:
[...]

De NC is dan ook zeer populair onder stratenmakers. Eén keer een stukje over de weg rijden en alle stenen en zelfs asfalt is dan meteen weg. Scheelt ze weer graaf en schraap werk 8)
Ik las laatst ergens, dat er in een Dodge Viper helemaal geen V10 ligt, maar gewoon 2 NC blokjes, verpakt in een V10 omhulsel.

Moette doen.

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 13:52:
[...]

Ik ga liever met de motor maar 4+ uur rijden bij temperaturen rond het vriespunt lijkt me echt geen wijze zet, bovendien neem ik waarschijnlijk wat grote spullen mee. Jammer van de exorbitante parkeerkosten maar toch de auto idd.
Ik ga ook liever met de motor, maar spullen meeslepen, mogelijk kut weer, en nog wat andere dingen doen onderweg. Had ik gezegd dat ik liever niet met de motor wou?

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

kneusteun schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:47:
ABR lijkt me ergens wel lachen, maar die mensen massa's op de after movies deed mij wel beetje schrikken.
Er komen inderdaad flink wat mensen op af, maar ik heb nergens echt een mega drukte ervaren.
Nooit langer dan 1 of 2 minuten moeten wachten voor een drankje, eten max 5 minuten.
Douches, die schoon en echt goed warm zijn, beetje afhankelijk van het tijdstip 5 tot 10 minuten wachten. WC's geen wacht rij want echt 100den dixies overal. Die ook nog eens gewoon meer keer per dag worden schoongemaakt.

Ja recht voor het podium tijdens de avond optredens van de diverse bands is het best wel druk. Maar ook daar vind je wel een zit plek aan een van de vele lange tafels en banken.

Eten is wel echt des festivals, gewoon goed, maar niet heel veel gezonde keuzes. Veelal worsten, burgers, friet, maar ook wel Thais of pizza's.

Flink reclame praatje zo, terwijl er, wat mij betreft ook wel minpunten zijn.
De offroad track die je mag rijden, na vooraf een ticket/pass voor gekocht te hebben vond ik wel echt een beetje tammetjes. En ook veel te druk om een beetje normaal rond te kunnen. Er is ook expert loop, waarin een serieuze sloot/modderpoel zit, die na dag 1 compleet in de vernieling is gereden, dus met een adv bike, zonder hulp, niet meer door te komen is. Verder is ook die track wat lafjes.

Maar de sfeer is gemoedelijk, het is snachts gewoon rustig, geen TT taferelen of zo iets.
En de afgelopen 2 jaar was het gewoon echt fantastisch weer, dat helpt ook wel echt mee.

• kneusteun
Dat klinkt al wat beter.

Ik zie nog steeds die dusty lizard wel als leuk event ook, van mot Mosko is dat geloof ik, dit jaar gaat ook weer een groep Hollanders die kant op.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

ozzynator schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 14:22:
[...]

Ik las laatst ergens, dat er in een Dodge Viper helemaal geen V10 ligt, maar gewoon 2 NC blokjes, verpakt in een V10 omhulsel.
Twee? Eentje is ook wel meer dan voldoende. Kijk, voor die karretjes die vliegtuigen trekken en voor sleepboten van olietankers snap ik dat je twee NC motoren er in wil hebben.

Maar aan de andere kant, het verklaart wel de slechte staat van Amerikaanse wegen. Torque baby, torque! 8)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

kneusteun schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 14:55:
Dat klinkt al wat beter.

Ik zie nog steeds die dusty lizard wel als leuk event ook, van mot Mosko is dat geloof ik, dit jaar gaat ook weer een groep Hollanders die kant op.
Die kende ik niet, leuke tip. Wel een f00king eind weg zeg.. 1850km naar de campground.
Wel netjes geprijsd 5 dagen nog geen 500 euro. Inclusief ontbijt, avondeten, en zelfs drank ingegrepen.

• Joris748
Bommes schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 15:23:
[...]

Die kende ik niet, leuke tip. Wel een f00king eind weg zeg.. 1850km naar de campground.
Wel netjes geprijsd 5 dagen nog geen 500 euro. Inclusief ontbijt, avondeten, en zelfs drank ingegrepen.
Autoslaaptrein van Dusseldorf naar Villach. Van daaruit rijd je in twee dagen naar Păltiniș. ;)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Jep, er zijn wel oplossingen. Alleen niet passend in onze gezins vakantie planning, helaas.

• kneusteun
Bommes schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 15:23:
[...]

Ja is wel een eindje, maar dan heb je ook wel een oneindige bron aan routes! Roemenië is volgens mij wel echt een top land voor adv.

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:33

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Yamaha FJR 1300 '01 en Harley Davidson Road King '07

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Project 40: schokbreker rebuild

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W81n8R6HwPNrU1m7pgqzIWaMezw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yfzVck1ww733Gs7NYQq4eT72.jpg?f=fotoalbum_large

Zeer mooi werk van RA-suspension. Stijvere veer, geupgrade internals. Deze gaat vanavond gemonteerd worden en dan morgen kijken om of naar de beurs of de donor te starten. Luxe problemen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:52

lohost

iemand had al localhost :-(

Toevallig nog iemand die een middenbok voor een DL1000 uit 2002 heeft liggen? Die van mij ging daarnet stuk :-( Zie wat mogelijkheden bij Baboon, maar misschien heeft iemand nog wat in de schuur liggen. Ben morgen op de beurs ;-)

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
* henkNL gaat morgen ook naar de beurs :)
Eerst nog wat werken, en dan om 15:30 met de vierwieler richting Utrecht, heb een avondkaartje.
Kan ik gelijk aan de zure beenham 8)7

Oordoppen laten aanmeten
En kijken / proefzitten voor een opvolger van mijn CBF600.
(shortlist voor morgen: NC750x, Tracer, Versys, V-Strom)

🚗 Tesla M3H 2024 | ☀️ 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | 🚿 QB1-16 | ❄️ MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | 🏍️ Honda CBF600SA - 2005 |🔋HomeWizard 2x2,7=5,4kWh

• ibothead
kneusteun schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 06:05:
[...]

Cf
Ja iemand die ik ken heb zijn 450 geruild voor de 800, miste snelheid op asfalt. Volgens mij is hij er erg happy mee.
ja ik heb al wel eens op een ktm 890 gereden al 1400 km en dat was fun dit is wel stukje groter maar ik ben wel van de verre reizen dus moet ook een reisbuffel hebben

• ibothead
HTT-Thalan schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 10:34:

ik ben er morgen ook vanaf uurtje of 11

• ibothead
ollie1965 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 11:52:

[YouTube: IRID: The Revolution Is Here]

[YouTube: SHARK X IRID]

ik heb ook zo vizier of 2 van de scorpion exo 1400 en R1 versie hoor is niet alleen shark meer 8) ooh en 20 euro is die maar

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ok het gaat los... motorhuis bakker hier om de hoek biedt de Tech Air 5 Plasma nu aan voor 600 euro...

• kneusteun
Ik weet niet wat de normale prijs is, maar om de hoek lijkt me sowieso al chill ivm garantie…

Geen gekut met bots en gezichtloze beloftes.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nee dat dus. Normale prijs is 750 euro, ze doen alles op 20% korting t/m dinsdag dus ik heb even de tijd om te beslissen.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:09
kneusteun schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 14:55:
Dat klinkt al wat beter.

ABR is edht tof, baal ervan dat ik dit jaar niet kan (had al kaartje maar moeten verkopen ivm dubbele boeking zeg maar)

Volgend jaar ga ik wel weer. Blijft leuk, lekker diverse goed sfeertje en inderdaad alles goed geregeld. Alleen sommige merken moeten hun verzekering op orde hebben zodat ook niet UK mensen kunnen rijden (Yamaha, jullie hadden een T7 kunnen verkopen als ik mocht demorijden |:( nu zit ik met een BMW opgescheept 8) )

https://moskomoto.eu/prod...ia?variant=43942767919183

Ziet er wel.heel tof uit maar is inderdaad geen "weekendje" weg meer met 1850km enkele reis over de snelweg om er te komen.....

Motorbeurs is voor mij denk ik al meer dan 10 jaar geleden dat ik daar ben geweest...... misschien toch maar een keer weer heen maar weet eigenlijk niet waarom. Heb niks nodig

[ Voor 8% gewijzigd door harley op 18-02-2026 21:47 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:59

botoo

💀 too old to die young

HTT-Thalan schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:37:...dus ik heb even de tijd om te beslissen.
:N

je hebt al beslist :Y :D :Y

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:57

A13X

Dude

harley schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:46:
[...]

ABR is edht tof, baal ervan dat ik dit jaar niet kan (had al kaartje maar moeten verkopen ivm dubbele boeking zeg maar)

Volgend jaar ga ik wel weer. Blijft leuk, lekker diverse goed sfeertje en inderdaad alles goed geregeld. Alleen sommige merken moeten hun verzekering op orde hebben zodat ook niet UK mensen kunnen rijden (Yamaha, jullie hadden een T7 kunnen verkopen als ik mocht demorijden |:( nu zit ik met een BMW opgescheept 8) )

https://moskomoto.eu/prod...ia?variant=43942767919183

Ziet er wel.heel tof uit maar is inderdaad geen "weekendje" weg meer met 1850km enkele reis over de snelweg om er te komen.....

Motorbeurs is voor mij denk ik al meer dan 10 jaar geleden dat ik daar ben geweest...... misschien toch maar een keer weer heen maar weet eigenlijk niet waarom. Heb niks nodig
Huh kon dat vorig jaar niet? Jaar ervoor heb ik een t7 (extreme?) Offroad proefgereden bij Yamaha.

Awesome

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:59

botoo

💀 too old to die young

Ik heb niet zoveel met de reguliere motorbeurs maar ik had dit jaar wel willen gaan. Helaas geen tijd, ik had graag zo'n set Vulcanet reinigingsset gehaald voor de beursprijs (€ 49,95 iirc), scheelt ook nog eens verzendkosten.

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/xMK87kno66Gr/762gRvA/1200x1200.jpg

Die Orange Blast heb ik al en dat werkt dikke prima op vanalles eigenlijk wel en die droog schoonmaakdoekjes wil ik graag proberen.

Ondertussen zie ik dat ze bij https://www.elektramat.nl...ad_campaignid=22911219735 ook een droog reiniging doekje (vergelijkbaar?) verkopen, veel goedkoper en dat zou ook een optie kunnen zijn om niet met emmers te gaan lopen sjouwen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:20

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Het was al even overdue, maar door een hint van @teacher hebben we nu dan toch een dedicated topic voor dit jaar :) De OP van het nieuwe deel heeft ook een wat minder breed plaatje voor airbag vesten, dus zou het wat fijner moeten werken op mobiel.

Graag hier verder posten:
Hét grote motortopic - Deel 28 (2026)

[ Voor 24% gewijzigd door LankHoar op 18-02-2026 22:27 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:54

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

En daar gaan we verder! :)

Wise enough to play the fool

Pagina: 1 ... 113 114 Laatste

Dit topic is gesloten.