Ik heb AI de groene delen even zwart laten maken, en dan staat zo'n volledig zwarte uitlaat wel het beste wmb.MitchellHearth schreef op maandag 19 januari 2026 @ 15:02:
Inmiddels bedacht dat ik voor m'n Z900 (2025) de standaard uitlaat wil laten vervangen. Puur voor de looks btw. Heb m'n keuze teruggebracht tot onderstaande 2 modellen en was wel nieuwsgierig welke jullie mooier vinden. Ik heb zelf trouwens de volledig zwarte Z900, niet met groene accenten zoals op de afbeeldingen.
...
Maar ik had sowieso de motor met groene accenten gekozen, dus ik weet niet hoe representatief ik ben.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Kan je even het startschot geven voor een nieuwe ronde/nieuwe kansen, aangezien de vraag nu beantwoord isDrivinUCrazy schreef op maandag 19 januari 2026 @ 15:20:
En, we zijn weer terug bij de uitlaten-discussie. We zijn weer rond!
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
Wees er wel van bewust dat SC-Project de randjes wel opzoekt. Hier in het verleden ook verschillende SC-Project uitlaten gehad/gehoord die zogenaamd gecertificeerd waren met vaste killers, kat, etc. Maar die toch echt -beduidend- luider waren als standaard. Geen idee hoe SC-Project die certificeringen rond krijgt, maar ik zou er niet blind van uit gaan dat je goed zit als het gaat om decibels.MitchellHearth schreef op maandag 19 januari 2026 @ 15:27:
[...]
Zijn beide Euro5+ gecertificeerde uitlaten. Voldoen dus net zo goed aan de norm als de standaard uitlaat. DB killers zitten er in, kun je er ook niet uit halen (was ik sowieso niet van plan). Qua geluid zou het enige verschil moeten zijn dat het iets donkerder klinkt, iets meer een roffel. Maar niet luider.
Ik heb zelf met mijn 2025 Z900 een beetje hetzelfde probleem. De standaard uitlaat is sowieso niet mooi, maar ik kom ook geregeld met mijn laars tegen de uitlaat, machtig irritant. Maar om daarvoor dan honderden euro's uit te geven kan ik voor mezelf nog niet goedpraten.
Het is sowieso. Niet zo wie zo, zws, of sowiezo. Of andere varianten. Dus gewoon sowieso.
Dat is hier toch wel uitgekauwd?
De eisen zijn zeer specifiek (Afstand tot, hoek waaronder, toerental bij de meting mag max xxx zijn)
En ja dan geeft je ruimte om achter de fiets net even wat meer lawaai te kunnen maken net zoals dat bij overige voertuigen ook gedaan wordt.
Leuk? Goed te praten? Nee, niet in alle gevallen en zeker niet als er fors (mis?)gebruik van gemaakt wordt
Mijn tip, hou het certificerings pasje bij je als je gaat rijden. Klein plastic kaartje met wat details van de certificering.ollie1965 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 16:20:
@UTwizard
De eisen zijn zeer specifiek (Afstand tot, hoek waaronder, toerental bij de meting mag max xxx zijn)
En ja dan geeft je ruimte om achter de fiets net even wat meer lawaai te kunnen maken net zoals dat bij overige voertuigen ook gedaan wordt.
Leuk? Goed te praten? Nee, niet in alle gevallen en zeker niet als er fors (mis?)gebruik van gemaakt wordt
Vriend op een S1000R is staande gehouden in Zwitserland, hoop booskijkende bromsnorren, maar na tonen van het pasje mochten we weer gaan.
Je mag er van vinden van wat je vind, maar zolang je die uitlaat niet aanpast - en je je zelf een beetje gedraagd - kleur je binnen de lijntjes.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Prima mee op straat te rijden. Het enige is wel dat je 'm echt uit moet melken voor dat ding vooruit komt. Er zit genoeg vermogen in, maar wel hoooooog in toeren. Op de snelweg doe je bij 120 km/u 7.700 tpm. Maar als je dan aan het gas draait, gebeurt er weinig. Beter zorg je dat je 'm eigenlijk op 10.000 tpm hebt bij die snelheid, dan gaat ie er direct als een haas vandoor.Rick-Jan schreef op maandag 19 januari 2026 @ 11:17:
[...]
Het gaat mij niet om het vermogen maar hoe praktisch dit is voor straat gebruik. Binnen en buitenwegen. Snelweg snap ik dat dat wat minder handig is maar dat is voor mij niet zo'n probleem.
Verder vind ik het zelf best wel veel geld voor een 400cc, Ja het is bijzondere techniek, maar is het ook alleen leuk voor het circuit maar ook daarbuiten. Ze worden niet zo veel verkocht namelijk.
Heb 'm vorig jaar een week meegenomen van de importeur en dit er over geschreven;
https://www.startersmotor...saki/zx-4rr/zx4rr-lvl.php
Voor woon-werk stap ik liever op een Ninja 500, maar gewoon leuk voor erbij is zo'n ZX-4RR heerlijk. Als enige motor mis ik gewoon teveel koppel onderin, maar daar kan een 4-cil 400cc niks aan doen.
Het blok is verder gebouwd om hoogtoerig te gillen, dus je hebt ook niet het idee dat het blok bijna zou exploderen bij die hoge toerentallen.
Er is in het verleden al genoeg over geschreven. Ik wou het alleen genoemd hebben omdat het een valse aanname is dat je goed zit als het ding een certificering heeft. Hoe ik daar zelf achter ben gekomen, mijn ex-Ducati Monster 821 kwam met een Terminogni uitlaat toen ik hem kocht, zonder certificering. Die heb ik toen direct kunnen ruilen tegen een SC-Project met katalysator, dubbele DB killer en certificering, juist omdat ik het volgens de regeltjes wou doen. Deze was alsnog zo schofterig dat ik later op zoek ben gegaan naar een tweedehands originele uitlaat.ollie1965 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 16:20:
@UTwizard
0°C was het toen ik hier het dorp uit reed.geert_s schreef op maandag 19 januari 2026 @ 09:43:
[...]
ps. Tandjes wat was het koud vanochtend op de motor. Natuurlijk vergeten de verwarmde handschoenen op te laden, en dan zijn ze kouder dan gewone winterhandschoenen.
Inderdaad best koud met mijn zomer handschoenen en simpele jeans
Morgen met de auto, woensdag vrij, en donderdag nog maar eens kijken hoe het er voor staat/ligt buiten.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Heb inmiddels een combo van
- verw. Handvaten
- verw. Handschoenen
- verw. Zadel
- verw. Vestje
Mijn maken ze de pis niet lauw koud.
Persoonlijk vind ik het een net-niet motor. Ik kom van een GSXR600 (L1) af en ik misste toch echt dat extra beetje power om wat sportiever te rijden. Je draait de gashendel open, maar er lijkt nauwelijks wat te gebeuren (gechargeerd).
Inhalen kon wel, maar niet “hier kan ik nog even snel tussen”.
Ik zou zeker een goede proefrit doen, mocht je inderdaad de stap overwegen.
Ik heb een verwarmde bodywarmer, en gewoon goed warme motorkleding.Frontysco schreef op maandag 19 januari 2026 @ 19:22:
Tipje, zadel verwarming 😉. Tot flinke Vries temps zit ik nog comfortabel op de fiets.
- verw. Handvaten
- verw. Handschoenen
- verw. Zadel
- verw. Vestje
Maar voor die goed 8km enkele reis van mijn huis naar mijn werk vind ik dat teveel moeite.
Dus meestal gewoon een (motor)jeans, jas met voering, colletje, (zomer)handschoen.
En ff doorbijten.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Neem dan gewoon meteen een bankstel johFrontysco schreef op maandag 19 januari 2026 @ 19:22:
Tipje, zadel verwarming 😉. Tot flinke Vries temps zit ik nog comfortabel op de fiets.
- verw. Handvaten
- verw. Handschoenen
- verw. Zadel
- verw. Vestje
Ik heb handverwarming, maar als het echt <= 0 graden is ga ik ook niet rijden.
De OEM handvatverwarming op mijn Tracer gaat van 0-10, waarbij ik het eerder op 4 zette voor lauwwarm om de kou nét te breken, en op 7 voor serieus warm. Hoger heb ik het volgens mij nooit gehad omdat het gewoon té warm was.
Gisteren had ik het op een gegeven moment op 8 staan, maar zo heet was het voor mijn gevoel niet. Eens even goed in de gaten houden.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik heb ook handvatverwarming op de pekelbrommer, maar inderdaad als het kouder is dan -2 ofzo (of het sneeuwt steeds zoals laatst...) dan laat ik 'm mooi staanBoudewijn schreef op maandag 19 januari 2026 @ 20:51:
[...]
Ik heb handverwarming, maar als het echt <= 0 graden is ga ik ook niet rijden.
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Snap ik, toen ik 11km enkele reis reed, was handvatverwarming voldoende. Laatste 6 jaar rijd ik 44 km enkel waarvan veel snelweg. Altijd zonder gereden, maar de techniek is er, waarom dan kou lijdenBommes schreef op maandag 19 januari 2026 @ 20:05:
[...]
Ik heb een verwarmde bodywarmer, en gewoon goed warme motorkleding.
Maar voor die goed 8km enkele reis van mijn huis naar mijn werk vind ik dat teveel moeite.
Dus meestal gewoon een (motor)jeans, jas met voering, colletje, (zomer)handschoen.
En ff doorbijten.
Sinds aug 2025 een tracer 9 2025 gekocht. Daarvoor altijd naked (+13jaar) gereden door weer en wind. Te doen, maar soms afzien.
Grootste voordeel vind ik dat je veel zekerder op de fiets zit. Ik word niet meer afgeleid door de kou.
Klinkt alsof je niet goed ver genoeg hebt terug geschakeld. Ik vond de ZX-4RR juist leuk omdat hij vlot is als je er de moeite voor wil doen. Voelt alsof je de hele motor kan benutten zonder meteen bang voor je rijbewijs te zijn zoals bij een 600 supersport.Deshmir schreef op maandag 19 januari 2026 @ 19:24:
@Rick-Jan Je draait de gashendel open, maar er lijkt nauwelijks wat te gebeuren (gechargeerd).
Gevolg is dat bij de ZX-4RR het totale plezier groter is doordat je vaker aan het gas kan. Bij een 600 moet je het dan toch van de pieken hebben daar waar het kan om echt hard te gaan terwijl je tussendoor minder plezier hebt.
Denk dat je er inderdaad wel lekker mee kan “racen op rijbewijs niveau”, als je het geen probleem vind om veelal lage versnelling + hoge toeren mee wilt rijden.
Ik denk dat je 'm meer gereden hebt als een 600 en dat is echt wel anders. Je moet 'm goed hoog in toeren houden omdat alleen bovenin al het vermogen en koppel zitten. Even inhalen kan heel erg goed, maar op de snelweg moet je dan minimaal op 10.000 tpm zitten, binnendoor denk ik zo rond de 8.000 tpm (maar hoe hoger, hoe beter). Je moet er alleen veel meer moeite voor doen dan bij een 600 4-cil en niet teveel in de 6e versnelling rijden, tenzij je bijv. 180 km/u of harder zou rijden. Dat ding moet gillen. Maar wat ik al zei, zo'n ding is leuk voor erbij, ik zou 'm niet willen hebben als enige motor, dan is hij veel te tam onderin en dat is gewoon het karaktereigenschap van zo'n blok.Deshmir schreef op maandag 19 januari 2026 @ 19:24:
@Rick-Jan ik heb die ZX4RR een weekje gehuurd toen de 2 rijbanen dicht waren op de a12.
Persoonlijk vind ik het een net-niet motor. Ik kom van een GSXR600 (L1) af en ik misste toch echt dat extra beetje power om wat sportiever te rijden. Je draait de gashendel open, maar er lijkt nauwelijks wat te gebeuren (gechargeerd).
Binnenkort dus een retourtje van 120km maken, want Damen is voor mij niet om de hoek.
Heb jaren gereden met een jas die op de toenmalige politie-uniform leek (Held Carese, in fluo geel), en nu weer. Mensen gaan zich echt beter gedragen in je buurt.
Met een legale uitlaat zal dat wel meevallen, maar je zal altijd mensen hebben die zeuren. Of denken dat hoogtoerig ook meteen zeer hoge snelheid betekent. Het echte hoogtoerige rijden doe je eerder ook dan op provinciale wegen of eigenlijk eerder snelwegen en niet zo zeer in de stad.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 09:16:
Krijg je dan niet juist klachten (qua geluid bedoel ik, of dat het als agressievere rijstijl overkomt) omdat je continu bent aan het janken met zo'n ding?
Toen ik vroeger een 2-takt Suzuki TS50X schakelbrommer had, zeurde de buurvrouw op de hoek van de straat (5 huizen van die van ons af) dat ik zo hard door de straat reed. Bij haar huis was een drempel en daar reed ik meestal 10-15 km/u om er overheen te gaan. En dat ging ook niet hoogtoerig ofzo. Verder reed ik ook altijd rustig door de woonwijk heen. Als ik richting haar huis zou rijden, zou ik ook moeten afremmen voor drempel + T-splitsing. Maar die mevrouw zal vast wel klagen over een ZX-4RR.
Uitlatendiscussie gehad, tijd voor de fluo-discussie_Apache_ schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 09:18:
Binnenkort nieuwe jas ophalen bij Damen! Recent ben ik wat meer gaan rijden, en wilde weer een echt waterdichte jas, dus van GoreTex naar gelamineerd. ^^
Binnenkort dus een retourtje van 120km maken, want Damen is voor mij niet om de hoek.
Heb jaren gereden met een jas die op de toenmalige politie-uniform leek (Held Carese, in fluo geel), en nu weer. Mensen gaan zich echt beter gedragen in je buurt.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Ik heb het niet over de legaliteit, maar inderdaad de beleving voor de omgeving.JK schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 09:37:
[...]
Met een legale uitlaat zal dat wel meevallen, maar je zal altijd mensen hebben die zeuren. Of denken dat hoogtoerig ook meteen zeer hoge snelheid betekent. Het echte hoogtoerige rijden doe je eerder ook dan op provinciale wegen of eigenlijk eerder snelwegen en niet zo zeer in de stad.
Daar ben je natuurlijk zelf bij, is toch een kleine moeite om even rekening te houden met de mensen om je heen en niet overal tot aan de redline te gaan? Net als dat je met een Tracer 9GT niet overal met 10000 RPM rondrijdt, zullen wij dat ook niet doen met 16000 RPM met een ZX4RR. Kwestie van rekening houden en aanpassen aan de omgeving.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 10:03:
[...]
Ik heb het niet over de legaliteit, maar inderdaad de beleving voor de omgeving.
Ik ben dan wel benieuwd op wat voor motor je dan rijdt._Apache_ schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 09:18:
Ik heb 9 jaar op een FJR1300 gereden, het model (gen1) waar de politie lang mee heeft gereden.Loei123 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 10:37:
[...]
Ik ben dan wel benieuwd op wat voor motor je dan rijdt.
Nu een Zero SRS.
[ Voor 3% gewijzigd door _Apache_ op 20-01-2026 10:40 ]
De 2e keer was een aardige en kundige motoragent die dat precies wist. Er was toen mogelijkheid om ook eens buiten deze regels om te meten en dan gaat het de grenzen te buiten qua geluid.
Vroeg beginnen is vroeg stoppen. Zo snel mogelijk naar huis en de garage in. Even de kappen en zadel verwijderd. 6 bouten en geen enkele is dezelfde
Het is een enduro van bijna 40 jaar oud, niet te gek van kijken als er wat gebeund is geweest.
De luchtfilter deur losgemaakt en stukjes schuim wat ooit een luchtfilter was
We laten het maar even zitten en reinigen het later wel.
Te kleine batterij erin gebeund en contact op. Er gebeurde nada noppes niks
Beetje remmenreiniger erin.... Hey wacht.. Zit er wel olie in? Ja er zit zwart spul in het carter.
Choke op, beetje remmen reiniger extra en fingers crossed
Puf Puf Puf Puf Puf. Brwa... Brwa... Stop
Hij draait rond, hij vuurt en dat is genoeg voor nu.
Olie wissel doen we wanneer het blok in het andere frame hangt.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Je bent gewoon ouder aan het worden, bejaarden hebben het altijd sneller koudDrivinUCrazy schreef op maandag 19 januari 2026 @ 20:57:
Het lijkt wel alsof mijn handvatverwarming steeds minder warm wordt.
:strip_exif()/f/image/fq63YONCBmBKyBZQDuSH64LP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VEEHOK9I7fHEIVet9fA9nV82.jpg?f=fotoalbum_large)
Het lijkt er op dat de ellende er fysiek in past zonder het frame (flink) te verbouwen, tot m'n verbazing overigens.
Cardan zal wel moeten sneuvelen, dus eens kijken of ik een (stereovering) achterbrug en achterwiel kan vinden wat de wielbasis zo goed als gelijk kan houden.
leeg
Het is sowieso. Niet zo wie zo, zws, of sowiezo. Of andere varianten. Dus gewoon sowieso.
Ja en dan moet ik zeker tot December wachten voor ik weer mag klagen over pekel op de weg?!ozzynator schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 13:13:
Even iets naders, het is inmiddels 2026. Als er een nieuw topic gemaakt gaat worden, kunnen we lekker elke discussie per maand doen, dus februari uitlaten, maart fluo, april navigatie enzovoorts enzovoorts.
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Of huh..?
nee.
Mijn motorpak voelt wel eens als een oven (meestal in de zomer). Dit jaar maar eens gaan kijken voor een doorwaaibroek.Koekstra schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 14:33:
Ik ben van mening dat je gepekelde kip ook zonder bbq kunt bereiden. Dus wat mij betreft kunnen we het ook over ovens hebben. Of is dat dan weer voor maart?
Of huh..?
nee.
Welke maand is ook al weer kledingdiscussiemaand? #ATGATT
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Broek heeft IMHO minder invloed op hoe warm je hebt. Ook omdat deze bij veel motoren ook een buffer is tegen de hitte die van de motor af komt.JanPedaal schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 14:37:
[...]
Mijn motorpak voelt wel eens als een oven (meestal in de zomer). Dit jaar maar eens gaan kijken voor een doorwaaibroek.
Welke maand is ook al weer kledingdiscussiemaand? #ATGATT
Een doorwaaijas of een jas met afsluitbare meshpanelen zit veel meer zoden aan de dijk.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Aan de ene kant heb ik wel wat ideetjes, maar nog niets concreet. Op korte termijn maar eens werk van gaan maken.
ja, beetje voorbarig dus.Barista schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 15:02:
Waarom wordt er eigenlijk van sommige topics elk jaar een nieuwe editie gelanceerd en lopen anderen gewoon door? Of mag ik deze vraag pas stellen in oktober?
Ik heb dus nog nooit een motorvakantie gedaan. De wens is groot, maar de thuissituatie laat het niet toe. Ik ben wel benieuwd wat een beetje de eerste motorvakanties van de mensen hier zijn geweest, en wat je eventueel anders had gedaan voor een eerste vakantie.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 15:30:
Dan zou het onderwerp voor nu bijvoorbeeld de vakantieplannen voor 2026 kunnen zijn?
Aan de ene kant heb ik wel wat ideetjes, maar nog niets concreet. Op korte termijn maar eens werk van gaan maken.
Niet mijn laaaaaaaaang geleden vakantie op de brommer (50cc) naar tot uiteindelijk de Provence en terug niet meegerekend was mijn eerste vakantietje op de motor samen met een (oud)collega naar een Horizons Unlimited bijeenkomst in Wales voor 3 nachten. Op m'n Suzuki GS500E destijds. We waren in 1 ruk daarheen gereden (bijna 990km). Wel grotendeels snelwegen. Ik zou het nu in 2 dagen rijden denk ik. Al heb ik nu een veel comfortabelere motor (TDM 900). Verder zou ik het niet anders doen denk ik.geert_s schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 16:16:
[...]
Ik heb dus nog nooit een motorvakantie gedaan. De wens is groot, maar de thuissituatie laat het niet toe. Ik ben wel benieuwd wat een beetje de eerste motorvakanties van de mensen hier zijn geweest, en wat je eventueel anders had gedaan voor een eerste vakantie.
Doorwaaijas heb ik idd en maakt veel verschil. Ik rij eigenlijk alleen woon-werk en het is dan handig om textielbroek over mijn gewone kleding heen te doen. Maar dat is dus te warm in de zomer. Huidige oplossing is alleen de motorbroek aan en de lange broek meenemen in de tas, en op kantoor een broekwissel doen. Maar niet ieder kantoor maakt dat makkelijk, zeker niet als je bij een klant langs moet. Dan wordt het toch vaak geklooi in een toilet omdat je niet meteen in je boxer of tangaslip voor je klant wil staan.Joris748 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 15:09:
[...]
Broek heeft IMHO minder invloed op hoe warm je hebt. Ook omdat deze bij veel motoren ook een buffer is tegen de hitte die van de motor af komt.
Een doorwaaijas of een jas met afsluitbare meshpanelen zit veel meer zoden aan de dijk.
Althans, niet in mijn vak.
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
4x2 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 13:11:
[...]
Je bent gewoon ouder aan het worden, bejaarden hebben het altijd sneller koud
Oke ik ben over de streep, komt ie @DrivinUCrazy
En wat is er veranderd bij jou?
Ik ben ook een mega koukleum geworden, maar dat heeft wel een medische reden.
De 40 komt in zicht, dus dat zal het wel zijn dan.
Mijn eerste motor trips waren weekendjes weg. Of meestal de vrijdag een kronkelige route heen, zaterdag een rondrit daar, en op zondag via een kronkelige weg terug. En dat met een groep ervaren motorrijders, waar ik me qua rij-ervaring aan kon optrekken. Die groep was ook best groot, tot wel 25 man in hetzelfde hotel.geert_s schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 16:16:
[...]
Ik heb dus nog nooit een motorvakantie gedaan. De wens is groot, maar de thuissituatie laat het niet toe. Ik ben wel benieuwd wat een beetje de eerste motorvakanties van de mensen hier zijn geweest, en wat je eventueel anders had gedaan voor een eerste vakantie.
Het Hemelvaartweekend is helemaal ideaal: met één verlofdag, een weekend van 4 dagen. Op mijn werk weten ze al dat die dag standaard geblokkeerd is bij mij.
Vooral Duitsland in, dus bijvoorbeeld het Sauerland, of de Pfalz.
Langere vakanties van 10-14 dagen is later pas gekomen. Dat kan dan met trailers (naar Spanje bijvoorbeeld), of direct met de motor vanaf thuis.
Ik probeer snelwegdagen wel te mijden als de pest. Dat vind ik zonde van mijn vakantietijd.
Paar dingetjes om rekening mee te houden. Ga je de bergen in? Vertrek met nieuwe banden. Ge je naar zuid-Europa? Vertrek met nieuwe banden. Ga je kilometers maken? Enfin, je snapt het. ;-)
Andere dingetjes leer je onderweg wel, zoals altijd een bandenplaksetje bij je hebben, of in sommige regio's tanken waar het kan, of... Vul maar aan.
Thoerie.nl (de concurrent van 123-theorie.nl) werkte voor mij niét. Daarnaast heeft 123-theorie ook klassikaal dag cursus, wat ook enorm hielp.... 0 fouten! Kan het zelf nog nauwelijks geloven.
Zaterdag proefzitten (hooguit op eigen terein/parkeerplaats ff rondje) op beoogde motor; een Kawasaki Vulcan S Touring
Mijn eerste motorvakantie met 18 was Oostenrijk met de Grossglockner samen met de motorclub.geert_s schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 16:16:
[...]
Ik zou niks anders gedaan hebben.
Hier met 18 en met 36.
![]() | ![]() |
[ Voor 44% gewijzigd door _eLMo_ op 20-01-2026 18:30 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Yes heb een posidon GTX broek en jas van REvit en wil nooit meer iets anders, heerlijk door witte kleur koel in de zomer en alles dicht gerits is het een perfecte herfst winter lente met 8 graden en zonnetje pak !Joris748 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 15:09:
[...]
Broek heeft IMHO minder invloed op hoe warm je hebt. Ook omdat deze bij veel motoren ook een buffer is tegen de hitte die van de motor af komt.
Eerste vakantie op de motor is denk al 20 jaar geleden @Bommes heeft denk toen ook mee gereden naar kamping tony in bels en ik op mijn eerste motor de z900LE uit 1983geert_s schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 16:16:
[...]
Wat een motor was dat met mad max stuur er op
Wat is deze??4x2 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 13:11:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het lijkt er op dat de ellende er fysiek in past zonder het frame (flink) te verbouwen, tot m'n verbazing overigens.
Cardan zal wel moeten sneuvelen, dus eens kijken of ik een (stereovering) achterbrug en achterwiel kan vinden wat de wielbasis zo goed als gelijk kan houden.
Wat ik anders had moeten doen? Eerder een motor kopen (op mijn 18de ipv mijn 20ste)
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Een Honda Shadow Diesel
Want 4x2 gelooft niet in origineel laten
[ Voor 12% gewijzigd door Destruction op 20-01-2026 19:23 ]
Motor goed na laten kijken ( let ook op profieldiepte).geert_s schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 16:16:
[...]
Tent mee, slaapzak, oordopjes tegen gesnurk buren
5 onderbroeken voor 8 dagen (achterste voren kan ook toch?)
Slippers en zwembroek
Mooi weer uitzoeken, pinpas en paspoort.
En gaaaaaaaan!
Als je ver genoeg kunt gaan, kom je in dit soort omgevingen terecht: YouTube: Genieten van het uitzicht (22-05-2024)
[ Voor 12% gewijzigd door BvZwolle op 20-01-2026 19:44 ]
Eerste tripje voor mij was met mijn Vespa, 1 week Route des Grandes Alpes. Dat was in 2013.geert_s schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 16:16:
[...]
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/xHEjbNf5Tlm0Mx6g31HgyjuW.jpg?f=user_large)
Wat had ik achteraf anders gedaan?
Niks, nou ja misschien geen aardappel meegenomen als fototoestel
Maar verder was het een fantastische trip, heerlijk, alleen maar sturen en kamperen een week lang
Dr staat me iets van bij dat ik qua leeftijd niet erg ver bij DrivinUCrazy uit de buurt zitollie1965 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 16:46:
[...]
: En ik heb tot 2x mijn opzet van een reactie weggegooid...
![]()
![]()
Het was ook vanuit zelfreflectie geschreven, dacht dat het erg werd als je de 30 passeerde, maar nu ik de 40 ook alweer voorbij ben is het er niet beter op geworden.
Of het heeft een medische reden, dat kan ook, iets met kunstmatige TSH waardes ofzo.
Wat @Destruction zegt
Scheelt idd niet veel, had de volgende pagina gemist.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 18:14:
Alleen de jaren dus. Meestal ben ik ook erg warmbloedig, en loop ik nog in een t-shirt rond waar anderen al lang een trui aan hebben getrokken.
[ Voor 32% gewijzigd door 4x2 op 20-01-2026 20:17 ]
leeg
Mijn eerste motorvakantie, na een keertje oefenen in de Ardennen met een maatje voor 2 dagen, was 1.5 week Zwitserland/Italië in mijn eentje met een tentje achterop. Een van de gaafste ervaringen van mijn leven.geert_s schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 16:16:
[...]
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/v7bQNJbyaotCnkNRvVNNrXvt.jpg?f=user_large)
Komende juni heb ik zowat een maand vrij weten te regelen (3weken gegarandeerd verlof en een beetje slim plannen met roostervrije dagen + wat dagen ruilen met collega's) - en wil ik een week of 3 gaan, eerst richting de Franse Alpen afzakken, en dan omhoog via de Mont Blanc na de Italiaanse Dolomieten. Zit op het moment nog in de voorpret-plan-fase, maar ik kan niet wachten te gaan.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 15:30:
Dan zou het onderwerp voor nu bijvoorbeeld de vakantieplannen voor 2026 kunnen zijn?
Hopelijk wel eerst een (mid?)weekje oefenen
Deze maanden zijn natuurlijk ideaal om de voorbereiding qua onderhoud te doen, zoals de deuk te laten fixen in mijn voorwiel. Paddockstand op de kop getikt op MP, afgelopen weekend wiel er onderuit gehaald. 1 van de pinch bolts dol gedraaid, gelukkig nog eruit weten te krijgen met een behulp van een hamer. 4 nieuwe besteld. (7e per stuk
Nog minder nodig als je ook binnenste buiten draagtBvZwolle schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 19:40:
[...]
5 onderbroeken voor 8 dagen (achterste voren kan ook toch?)
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.
Nu maar hopen dat ik over een paar weken een goeie deal kan scoren op die Titano jas bij Damen.
Ach op een gegeven moment maakt leeftijd niet meer uit, in je geest blijf je op een gegeven moment steken op een leeftijd (45-50 bij mij)4x2 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 20:16:
[...]
Het was ook vanuit zelfreflectie geschreven, dacht dat het erg werd als je de 30 passeerde, maar nu ik de 40 ook alweer voorbij ben is het er niet beter op geworden.
Maar hoe ging het Franse gezegde ook al weer?
“Als je na je 50ste nog geen pijntjes voelt ben je dood”?
Nou dat is bij mij gewoon een bijna fataal hartinfarct, pompfunctie minder en medicatie voor lagere bloeddruk om het hart minder hard te laten werken (en hij in jaren langer meegaat).Of het heeft een medische reden, dat kan ook, iets met kunstmatige TSH waardes ofzo.
Ach ik weet nu ook hoe hard een ambulance kan gaan midden in de nacht en dat je binnen 20-25 minuten in een andere stad op de operatietafel kunt liggen vanuit je bed
Waarom daar als ik vragen mag?_Apache_ schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 09:18:
Binnenkort nieuwe jas ophalen bij Damen! Recent ben ik wat meer gaan rijden, en wilde weer een echt waterdichte jas, dus van GoreTex naar gelamineerd. ^^
Ik zoek eigenlijk ook een gelamineerde jas, want ik heb een grote hekel aan het doorweekt worden van de buitenlaag en dat het water dan pas wordt tegengehouden.
Wat maakt het uitzoeken van een jas bij Damen bijzonder?
(Oprechte vraag, ik probeer Damen niet te dissen of zo. Maar teruglezend zou mijn vtaag zo geinterpreteerd kunnen worden)
Ik was eerst bij Mkc Moto in Zoeterwoude aan het kijken. Die hadden er geen met enig opvallende kleuren (alles volledig grijs, zwart of wit), geen van die jassen zat lekker, vond ze erg duur (~900eu) en moest er nog een losse level 2 rugbeschermer bij kopen (+90eu). Voelde als enorme enshitifiction aan.Blabla13 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 23:06:
[...]
Waarom daar als ik vragen mag?
Ik zoek eigenlijk ook een gelamineerde jas, want ik heb een grote hekel aan het doorweekt worden van de buitenlaag en dat het water dan pas wordt tegengehouden.
Wat maakt het uitzoeken van een jas bij Damen bijzonder?
(Oprechte vraag, ik probeer Damen niet te dissen of zo. Maar teruglezend zou mijn vtaag zo geinterpreteerd kunnen worden)
Bij Damen zat de jas wel lekker, kan op maat gemaakt worden (mouwen verlengen, onderkant langer maken, andere kleuraccenten), kwam al met level 2 protectors. En kost ~600eu.
Bovenop de jarenlange ervaring die ze hebben met nationale en internationale hulpdiensten. Was voor mij de doorslag.
Enig nadeel is dat de jas voor jou gemaakt word, dus het is een week of 8 wachten. Voor je er mee naar huis kan.
[ Voor 9% gewijzigd door _Apache_ op 21-01-2026 09:04 ]
Same, bijna 40 en ineens koukleum als een malle.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 18:14:
Alleen de jaren dus. Meestal ben ik ook erg warmbloedig, en loop ik nog in een t-shirt rond waar anderen al lang een trui aan hebben getrokken.
[...]
Waar ik eerder in trui in de winter stond te vissen zit ik nu soms binnnen al te rillen.
Ik wil weer wat bruin vet of hoe ze dat noemen bij kids. (Het vet wat je warm houdt verdwijnt langzaam)
Mijn eerste keer was naar Londen heen en weer. Gewoon een paar dagen via de tunnel. Daarna een keer met een stel mee naar Schotland, zij met de auto, samen een hut op de boot. Paar dagen op een camping gezeten, toen ben ik 4 dagen alleen een rondje noordkust gaan doen en daarna weer op een andere camping samen een paar dagen. Ideaal qua kosten en om te proberen hoe het in m'n eentje beviel.geert_s schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 16:16:
[...]
Tja, ik zou met de kennis van nu heel veel anders hebben gedaan. Maar dat zijn allemaal details of achteraf praten.
En dit jaar.. ik hoopte op een maand meivakantie, maar dat zit er niet in weet ik nu. 2,5 week wel, misschien kan ik er nog een paar dagen aan plakken. Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Rondje Engeland en Ierland? Rondje Marokko is misschien beetje te kort en al te warm? edit: nee, niet te warm als ik het zo zie. Suggesties zijn welkom.
edit 2: https://www.dutchdakar.co...is-fez-agadir-dakar-2026/
Zoiets zou heel vet zijn.
Van de zomer heb ik wel 5 weken, dan een rondje Roemenië, Bulgarije en Griekenland. Tenzij het echt bloedheet is dan.
[ Voor 5% gewijzigd door Aikon op 21-01-2026 08:21 ]
Hmm, fotoalbum stuq
Heb je een avondje youtube Redbull Romaniacs zitten kijken?kneusteun schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 08:54:
Roemenie zit ik ook naar te kijken voor aankomende vakantie, wat een prachtige beelden komen daar weg.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
nee, een vriendin van ons komt er vandaan en heeft wat mooie dingen laten zien.Fraggert schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:25:
[...]
Heb je een avondje youtube Redbull Romaniacs zitten kijken?
Prachtige natuur, en minder regeltjes en meuk. (wildkamperen etc)
Edit: en Mijn vriendin moest er vorig jaar voor werk zijn en was ook gecharmeerd van het land.
Edit: https://moskomoto.eu/products/dusty-lizard-campout-romania dit zou mij leuker lijken dan romaniacs
[ Voor 23% gewijzigd door kneusteun op 21-01-2026 09:41 ]
was ook maar een geintjekneusteun schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:39:
[...]
nee, een vriendin van ons komt er vandaan en heeft wat mooie dingen laten zien.
Edit: en Mijn vriendin moest er vorig jaar voor werk zijn en was ook gecharmeerd van het land.
Edit: https://moskomoto.eu/products/dusty-lizard-campout-romania dit zou mij leuker lijken dan romaniacs
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Calimoto hier ook maar weer aanslingeren om wat route's voor de zomer te plannen. Waarschijnlijk weer richting Wallis in Zwitserland, maar ik kijk ook richting het oosten van Zwitserland. Met Italië en Oostenrijk erbij.
Gevalletje Schwarzwalder kirschtorte, Raclette, pizzaatje in Napoli en weer terug
In hoeveel dagen? Ik overweeg om in mei ook een route in/naar Zwitserland te doen.Koekstra schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 10:09:
Mijn plannen zijn om in Mei via de diverse bekende Zwitserse bergroutes gevolgd door (of een vorm van) de Great Dolomites Road naar de Amalfi kust te rijden.
Gevalletje Schwarzwalder kirschtorte, Raclette, pizzaatje in Napoli en weer terug
EU DNS: 86.54.11.100
Dit zal netto in 14 dagen zijn. Heb 16 dagen 'vrij', dus een dag voor pakken/klaarmaken en een dag terug komen en uitpakken.c-nan schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 10:44:
[...]
In hoeveel dagen? Ik overweeg om in mei ook een route in/naar Zwitserland te doen.
https://www.tenkateshop.c...hoenen-xtreme-gt-xxl.html
Werkt uitstekend.
Normaliter moet je dit via je kleding laten verlopen heb ik begrepen.
Ik heb echter vanaf de accu door/langs het frame de kabel naar m'n stuur gebracht en om m'n telefoonhouder gewikkeld.
Als ik de handschoenen wil gebruiken, wikkel ik de kabels iets af zodat ik ruimte genoeg heb vanaf de handschoenen naar m'n dashboard en naar m'n helm, reikwijdte zogezegd.
Ik rij dan met licht bungelende kabels vanaf m'n handschoenen naar de aansluitstekker op m'n dashboard.
Misschien een domme vraag, maar kan dat op een of andere manier voor problemen zorgen en kan ik het beter alsnog via m'n kleding doen?
(De stekkertjes van de kabel zitten niet dermate vast dat je blijft haken, bij een rukje schiet hij al los dus gevaar bij vallen oid is er niet volgens mij).
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Volgens mij is het grootste gevaar dat je het onbedoeld sloopt. Dus afstappen bij het tanken en dan de boel stuk trekken omdat je er even niet aan gedacht hebt. Maar als t allemaal al losjes zit en makkelijk los komt met een klein rukje zal zelfs dat risico minimaal zijn lijkt me.Ora et Labora schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 10:50:
Ik heb laatst verwarmde handschoenen gekocht van Gerbing met een aansluitsetje rechtstreeks op de accu.
Werkt uitstekend.
Ik heb echter vanaf de accu door/langs het frame de kabel naar m'n stuur gebracht en om m'n telefoonhouder gewikkeld.
Als ik de handschoenen wil gebruiken, wikkel ik de kabels iets af zodat ik ruimte genoeg heb vanaf de handschoenen naar m'n dashboard en naar m'n helm, reikwijdte zogezegd.
Ik rij dan met licht bungelende kabels vanaf m'n handschoenen naar de aansluitstekker op m'n dashboard.
Misschien een domme vraag, maar kan dat op een of andere manier voor problemen zorgen en kan ik het beter alsnog via m'n kleding doen?
(De stekkertjes van de kabel zitten niet dermate vast dat je blijft haken, bij een rukje schiet hij al los dus gevaar bij vallen oid is er niet volgens mij).
Ik heb nu Revit Liberty verwarmde handschoenen, maar die stellen toch wel een beetje teleur. Rond het vriespunt doen je handen na een half uurtje rijden alleen iets minder pijn van de kou, maar het is nog steeds niet warm. Ik heb ze nu een jaar en de accu's worden al minder. De accu's zelf zitten ook best irritant in de mof van de handschoen..Ora et Labora schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 10:50:
Ik heb laatst verwarmde handschoenen gekocht van Gerbing met een aansluitsetje rechtstreeks op de accu.
Werkt uitstekend.
De volgende worden denk ik ook Gerbings op de accu van de motor.
Volgens mijn vrouw zijn het calorietjes, je weet wel, van die kleine beestjes die in de wintermaanden je kleding kleiner maken...
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
Omgekeerd zelfs, hoop spul weggedaan omdat het gewoon veel te ruim was geworden.Kars schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 11:20:
Nog meer mensen last van krimpende motorkleding?
Volgens mijn vrouw zijn het calorietjes, je weet wel, van die kleine beestjes die in de wintermaanden je kleding kleiner maken...
Papa blij want die kreeg mooi mijn beschermer set voor gratis.
Volgens die theorie zou je vrouw er dan ook last van moeten hebben, maar die vraag wordt vast en zeker niet gewaardeerd?Kars schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 11:20:
Chevy454 in "Hét grote motortopic - Deel 27 (2025)"
Mijn oude fiets staat al sinds 2003 stil (zo blijkt uit onderzoek van de politie). Gisteren contact opgenomen met een agent die ik nog van de schoolbanken, Hij / De politie heeft op basis van het oude kenteken (Die persoonsgebonden is in België) eigendom kunnen vast stellen en ook de gegevens van de motor teruggevonden
Dus dat betekent concreet: Politie moet het frame controleren dat de nummers kloppen en attest van verlies op stellen. Daarmee naar de verzekering gaan en dan kan de motor worden ingeschreven
Ik zal sneller een nummerplaat hebben dan dat de motor rijdende is
Maar stap voor stap, eerst dat attest zien te bemachtigen.
[ Voor 20% gewijzigd door Chevy454 op 21-01-2026 12:22 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ah lekker!Koekstra schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 10:49:
[...]
Dit zal netto in 14 dagen zijn. Heb 16 dagen 'vrij', dus een dag voor pakken/klaarmaken en een dag terug komen en uitpakken.
Ik heb helaas maar 5 dagen, eventueel met rek 7 dagen.
Ik ga nu al 3 jaar op rij in mei richting de Vogezen, dit keer wil ik iets anders. Luxemburg e.o. Eifel vond ik tegenvallen.
Dit jaar wordt het Zwarte Woud (nog nooit geweest) of Zwitserland (ook nog nooit geweest). Of een mix van Vogezen + Zwarte Woud.
Suggesties?
[ Voor 3% gewijzigd door c-nan op 21-01-2026 12:26 ]
EU DNS: 86.54.11.100
Nee, wel het tegenovergestelde. Van maatje 54 naar maatje 50Kars schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 11:20:
Kleren kopen betekent kijken naar (X)XL en dan in het hokje beseffen dat je M nodig hebt
Dat wist ik niet vh wildkamperen, toch makkelijk dat het officieel ook echt mag.kneusteun schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:39:
[...]
nee, een vriendin van ons komt er vandaan en heeft wat mooie dingen laten zien.
Hier een overzicht van Europa:
https://www.caravanya.com/nl/wild-kamperen-in-europa/
Ook hier last van. Ik geef mijn vrouw de schuld, dat die het zelfs voor elkaar krijgt om polyester kleding te laten krimpen. Meestal doe ik dat na het eten, dan heb ik lekker een rustige avond met alleen beeld en weinig geluid. Heerlijk. Vooral als er voetbal op is.Kars schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 11:20:
Vulkaan Eifel meenemen in de aanrij route?c-nan schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 12:20:
[...]
Dit jaar wordt het Zwarte Woud (nog nooit geweest) of Zwitserland (ook nog nooit geweest). Of een mix van Vogezen + Zwarte Woud.
Suggesties?
Dus NL doorsteken naar B via de rijksweg en dan doorsteken naar D voor een stukje Vulkaan Eifel en dan doorsteek naar F om dan de Vogezen te doen.
Dan over de vlakte bij Mulhouse langs de grens blijven rijden met CH en dan de Jura in. Daar zit nog een leuke (ahum berg)pass in van 22% ergens.
Zo iets?
Allemaal mooi. Vergeet Jura ook niet. Zwarte Woud is mooi, maar is wmb één dag rijden. Via Taunus erheen. Tja, zoveel opties, maar met 5 dagen hou je denk ik slechts 1 dag in Zwitserland over? Kijk op dag van vertrek naar het weer en kies op basis daarvan welke je pakt.c-nan schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 12:20:
[...]
Ah lekker!
Ik heb helaas maar 5 dagen, eventueel met rek 7 dagen.a
Ik ga nu al 3 jaar op rij in mei richting de Vogezen, dit keer wil ik iets anders. Luxemburg e.o. Eifel vond ik tegenvallen.
Suggesties?
Ah dat overzicht kende ik niet!Aikon schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 12:29:
[...]
Dat wist ik niet vh wildkamperen, toch makkelijk dat het officieel ook echt mag.
Hier een overzicht van Europa:
https://www.caravanya.com/nl/wild-kamperen-in-europa/
Maar landen zoals Frankrijk is inderdaad beetje 50/50, er zijn soms zelfs hutjes vrij te gebruiken, maar het verschilt heel erg per plaats.
Ook in NL kan je best prima wildkamperen, maar wel met een beetje verstandig denk werk.
Ik heb ook laatst handschoenen van Gerbing gekocht (https://www.motorkledings...ng-xtreme-air.html?maat=L), heb er ook een kabeltje voor besteld om hem op de din plug aan te sluiten, maar gebruik nu toch het stekkertje via de mouwen. Het is toch allemaal iets netter weggewerkt. En wat ik belangrijker vond, dan zit ik met mijn handen niet aan mijn stuur "vast". Geen kabeltjes die los wapperen, als je iets aan je helm wilt doen moet je wel een beetje slack hebben in de kabel.Ora et Labora schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 10:50:
Werkt uitstekend.
Ultieme oplossing is een verwarmde binnenjas van Gerbing, die aansluiten op je accu en de handschoenen aansluiten aan de jas. Kun je zelfs nog uitbreiden naar broek en sokken
Ik blijf het gedoe vinden, maar door de jas halen is volgens mij toch echt wel relaxter rijden. Geen gewapper van kabels in je zichtveld.Ora et Labora schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 10:50:
Werkt uitstekend.
De aansluiting naar de accu komt bij mij onder de buddyseat uit, dus het sluit van achter aan.
Bij afstappen schiet deze vanzelf los op de stekker. (meestal vergeet ik hem gewoon)
Met weer rond het vriespunt staat ie op medium. Max vind ik veel te heet worden.
Ik kan Gerbing aanbevelen.
Schotlandc-nan schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 12:20:
[...]
Ah lekker!
Ik heb helaas maar 5 dagen, eventueel met rek 7 dagen.
Suggesties?
Ah, fotoalbum doet het weer:
:strip_exif()/f/image/huABLoY7rpBuYSS3AswUY0CM.jpg?f=fotoalbum_large)
Om in Zuid Engeland te touren, is goed te doen in 5 a 7 dagen.
En wil je offroaden, de Engelse TET begint meteen vanuit Dover.
:strip_exif()/f/image/Xq3XyWIdaQRzreXzAjeqNcKE.jpg?f=fotoalbum_large)
Beetje afhankelijk van waar je woont in NL ben je er net zo snel als de Franse TET.
Dat hebben wij idd gedaan, woensdagmiddag vertrek, maandagochtend thuis:Aikon schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 16:20:
Ik dacht eerst dat je gek was, maar ja, als de boot gunstig uitpakt, kan het best in 5, maar zeker 7 dagen. Direct de boot IJmuiden vanuit je werk ofzo, scheelt weer een dag. NC500 kan op een (voor mij) leuke manier in 3-4 dagen. En het is er prachtig inderdaad.
- Dag 1: Huis - IJmuiden
- Dag 2: Newcastle - Edinburgh - Braemar
- Dag 3: Braemar - Inverness - Rosehall - Ullapool - Applecross
- Dag 4: Applecross - Rondje Skye - Fort William
- Dag 5: Fort William - Glencoe - Edinburgh - Newcastle
- Dag 6: IJmuiden - Huis
Ik was opzoek naar een rugprotector voor mijn motorjas en zag deze voor een (te) mooie prijs bij 'Goedhart motoren'.
Ik vond de url al wat verdacht, maar de site is enorm nep en gebruikt het originele beeldmerk van de echte winkel:
https://www.goedhart-motoren-nl.com/
Opgepast dus!
[ Voor 3% gewijzigd door henkNL op 21-01-2026 21:21 ]
🚗 Tesla M3H 2024 | ☀️ 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | 🚿 QB1-16 | ❄️ MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | 🏍️ Honda CBF600SA - 2005 |🔋HomeWizard 2x2,7=5,4kWh
Tjonge, lekker bijdehand idd!henkNL schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 21:20:
Hopelijk is dit niet teveel off-topic;
Ik was opzoek naar een rugprotector voor mijn motorjas en zag deze voor een (te) mooie prijs bij 'Goedhart motoren'.
Ik vond de url al wat verdacht, maar de site is enorm nep en gebruikt het originele beeldmerk van de echte winkel:
https://www.goedhart-motoren-nl.com/
Opgepast dus!
Je moet iig geen haast hebben
Ik ga deze route volgen 14 mei tot 26 meiKoekstra schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 10:09:
Mijn plannen zijn om in Mei via de diverse bekende Zwitserse bergroutes gevolgd door (of een vorm van) de Great Dolomites Road naar de Amalfi kust te rijden.
hahahaha zomer komt er aan tijd om af te volle bollie!Kars schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 11:20:
Anders heb je weer een excuus om nieuwe spullen te kopen, heb ik net wel gedaan bij motorport
:strip_exif()/f/image/k19MYxrECATDhnqCjL9mQXoV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iKCTWYPcGeC4D6Mn1a55vi6I.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/NEUoNR99LV236LkBHfLYP6ll.jpg?f=fotoalbum_tile)