Precies deze weg ben ik een paar weken terug ook ingeslagen

Ik had het iets te laat door dat er een bord stond dat ik er niet in mocht, draaide van rechts de weg in dus zag het bord in een ooghoek in een flits. Had geen zin om te draaien op dat kleine weggetje en ben maar doorgereden. Wel rustig aan gedaan en volgens mij nog ff gestopt om te pauzeren, was er heerlijk rustig.
Afgelopen weekend mijn eerste meerdaagsekampeertripmetdemotor gemaakt. Nog niet solo though. Maatje heeft zich de trein gepakt en laatste 'stukje' gefietst. Ik heb met de motor op vrijdag een mooie, doch veelal bekende route, gereden van een km of 300. Zaterdag gaan kajakken samen, en zondag terug gereden. Had een route uitgezet van 360km, laatste 70km ofzo snelweg. Maar holy sh*t daar had ik me ff op verkeken. In Poupehan vertrokken rond 11:00, en om half 4 zat ik nog steeds in Frankrijk. En had ik sinds het ontbijt, welgeteld 1 banaan en nauwelijks een litertje water gehad... In Frankrijk is dus echt -alles- dicht op zondag. Ik had gedacht onderweg wel ff tankstationnetje te vinden, maar dat viel tegen...
Had van te voren 2 routes uitgezet, eentje beetje langs de maas af langs Dinant, wat toeristischer en niet zo heel bochtig. En een ander wat meer rechtstreeks en lekker bochtig. Gekozen voor de 2de route, bij vertrek goede route ingeladen, maar ik moest stukje omrijden om te tanken, raakt de app in de war.. Dus opnieuw route geladen en hoppa, gaan met de banaan. Kom ik er in Givet, na 190km dus, eens achter dat ik de Dinant route had ingeladen. Ondertussen half 4 dus... Toen toch maar besloten semi-rechtstreeks m'n bochtige route op te pakken en pas in Rochefort kwam ik een tankstation tegen die open was, daar maar wat armzalige chocobroodjes gescoord en doorgereden.
/f/image/drndhQi86mvcyNhqOPiIeEO1.png?f=fotoalbum_medium)
Stippellijn rechts/onder was heen. Paars is terug en bovenste/linkse stippellijn is de route die ik had willen rijden op zondag. Ontbrekend verbindend deel bij Beauraing via google maps gereden.
On the plusside, wel weer echt ongelooflijk mooie uitzichten en heerlijke wegen gehad. Echt een van mijn beste routes die ik heb gereden in de anderhalfjaar dat ik nu motor rijd!
:strip_exif()/f/image/XmGZn9qfjoDvNfxFEH1Wc2TT.jpg?f=fotoalbum_medium)
Om 17:00 kwam ik eindelijk eens een rustig plekje tegen in de schaduw...
Heb vanaf komende maandag 2 weken vrij, plan is op dinsdag solo richting de Alpen te vertrekken. Het weer is goed, de motor houd zich goed (*klopt af) en het budget is er. Ik heb geen excuses meer en ga het gewoon doen. Heb in grove lijnen wat routes uitgestippeld maar moet wel nog even aan de bak om te finetunen. Wil max een dag of 10 wegblijven. Misschien ergens halverwege een dag of 2 of 3, op dezelfde camping blijven en rustig aan doen. Idee is om heen via de Vogezen te gaan, en dan relatief snel door Oostenrijk richting Italië, en daar de Dolomieten te verkennen. En dan terug via stukje Oostenrijk en door het zwarte woud terug. Of andersom natuurlijk. Minimaal aantal snelweg kilometers, eigenlijk alleen om bekend terrein te skippen, dus tot net onder Trier ofzo. Maatje van me kampeert dan ergens in de Vogezen in die tijd, dus daar gaan we avondje op bezoek. Denk dat ik een max van 300km per dag moet aanhouden om het leuk te houden. Tips/tricks zijn zeker welkom.
Ook een afspraak gemaakt om donderdag ff nieuwe voorband te laten plaatsen. Huidige is flink versleten en dacht dat het wel een goed idee is om die nog ff te vervangen voordat ik bovenstaande ga doen. Ga ik wel 2 verschillende banden krijgen, nieuwe wordt namelijk een road 6, en achter heb ik nog altijd Pirelli Trail2 op zitten, maar die zijn pas 4k km oud ofzo en hebben nog zat profiel.
Lange post, sorry not sorry.
[
Voor 3% gewijzigd door
Pyr0_ op 11-08-2025 21:12
]