Alhoewel je technisch gezien niet heel veel kunt (qua wetsinterpretatie) met linksplakkers, zijn de échte slome linksrijders niet zo talrijk hoor. Ik heb zelden gehad dat ik echt iemand met <vmax links aantrof en dat was dan vaak iemand die oud/seniel/dronken was (naar het zich liet aanzien).Destruction schreef op woensdag 26 november 2025 @ 11:15:
[...]
In die specifieke situatie ben ik inderdaad misschien wel een beetje een middenplakker, ja. Normaal gesproken overigens totaal niet. Die niet goed schoongehouden spitsstrook is in deze situatie de aanleiding.
Ik heb nog even gekeken maar zelfs met mijn kortingen bij leveranciers kosten 6 banden (of 2 motorbanden) nog meer dan die evt. boete van 310 euro... Ik vind het beide zonde van m'n geld, maar als ik dan moet kiezen dan is de keuze niet zo heel moeilijk. Die bekeuring betalen is in 2 minuten gebeurd. 6 banden (of 2 bij de motor) vervangen duurt aanzienlijk langer.
Als de wet geen ruimte geeft voor rechts passeren dan zou het dus zo zijn dat iedereen die die linksplakker die 80km/u rijdt inhaalt dus een boete riskeert voor rechts inhalen. Dat zou ook betekenen dat degene die links rijdt het tempo voor iedereen kan en mag bepalen. Gelukkig werkt dat niet zo
De mééste linksplakkers zijn hard/doorrijders in mijn bescheiden beleving. En middenrijders - dat zeg ik niet om jou te jennen, maar dat is gewoon wat ik veel tegenkom op de weg.
Als ik een middenrijder inhaal doe ik dat óók links. Al was het alleen maar om even extra duidelijk naar binnen te kunnen kijken, oogcontact te maken, en dan weer uitgebreid en goed voorzien van knipperlichten naar rechts te bewegen in de hoop dat ze de hint snappen.
Wat je dan weer meer ziet zijn mensen die met onvoldoende snelheidsverschil inhalen. Tuurlijk, ook vrachtwagens doen dat, maar ook automobilisten. Dat zijn vaak dezelfde mensen die niet kunnen invoegen en gewoon op goed geluk ergens terecht komen en hopen dat ze ertussen mogen met 20 minder dan de gaande snelheid op de teller. En dan kijken ze jou nog geërgerd aan alsof je iets fout doet terwijl je al 20km op de CC rijdt.
[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 26-11-2025 11:21 ]
:strip_exif()/f/image/BLjiQNy1p4sYUpaZOqQSyVhk.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/jeyyjMPeuPK0aIKRF1RpAMe2.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/UBduAIYPtj8XDor8JmO9eYXk.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Ra9mh3XvCG0XYHttARsKTDBT.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Rvdv87RrMsU6tZlSliqdquZW.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/oVns6Esyqa3L7b224Qui8Zzj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DWrzUUdIEncmEr7zoO5KMlBA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0Fv4lKHtiptAkN2P6qmmtszQ.jpg?f=fotoalbum_large)