Ik meld mij weer even voorbarig ! AVD is in zicht!
Ik heb daarvoor eindelijk, te laat, mijn motorgear uitgebreid met hoge Touring laarzen, lekker warm, en winter handschoenen.
Er is een probleempje ontstaan: ik kan er niet mee rijden. Ik kwam er vandaag niet achter waar dat 'm inzit. 1 -> 2 -> 3 ging prima, na zijn drie kreeg ik hem niet verder. (Oeps, nog in zn drie, Oeps alweer, Oeps alweer, gelukt) Gevoelsmatig zat ik wel tegen het pedaaltje aan. Omlaag gaat altijd goed natuurlijk, zwaartekracht helpt. Hij kwam niet in vals neutraal ofzo, hij bleef echt in zn drie. Pedaaltje zat niet vast, dat had ik gemerkt.
Het was mijn meest arelaxte motorrijles ooit. Heel eng. Anyway: ik heb nu teveel variabelen:
- Winterhandschoenen: gevoellozer koppelen. Ik vermoed dat dit prima ging
- Dikke leren motor laarzen: gevoellozer schakelen. Ik kan mij voorstellen dat het hier is misgegaan
Ja ik had eerder gear moeten kopen, fouten zijn gemaakt. Maar wat moet ik nu doen ?
- tip van de instructeur: heel veel lopen van het weekend, bij de kachel zetten en hopen op het beste
- mijn idee: motor sneakers (en evt zomerhandschoenen) halen. Vriendinlief lest ook en heeft motorsneakers (+Winterhandschoenen) tegelijk gekocht. Geen issues.
Ik heb nog 1 les, meer kan niet ivm feestdagen, en ik mag mijn Lidl sneakers waar ik eerst op reed natuurlijk niet aan. Gewoon zomer handschoenen en motorsneakers halen voor het afrijden en doorbijten kwa kou ? Of heeft iemand een gouden tip ? Ik ben best zenuwachtig geworden
[
Voor 5% gewijzigd door
silverball op 18-12-2025 23:24
]