Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 113 114 Laatste
Acties:
  • 534.431 views

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:37

geert_s

Gamertag: Brulbak

botoo schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 17:40:
[...]

Imho heeft HD de behoefte van de kopers jarenlang fout ingeschat en bleef hangen op die all-American gevoelens. De prijzen werden hoger maar de techniek bleef achter waardoor nieuwe aanwas van klanten uitbleef.
Het laatste management heeft bepaald niet gewerkt aan klantenbinding met hun huidige, zoals omschreven, woke insteek.

Kortom, weinig innovatie, hoge prijzen en een teruglopende schare van die-hard HD klanten. In EU zie ik niets van dat anti woke sentiment maar in EU zijn de prijzen nogal stevig hoger dan in US.
Ik ben wel benieuwd (vanuit mijn marketingperspectief) wat er volgens jou nu wél zou moeten gebeuren om meer klanten te binden en de nieuwe generaties ook enthousiast te krijgen. Of waar zou jij zelf nog enthousiast(er) van worden vanuit HD gezien?

Ben ik ook wel benieuwd naar vanuit de andere Tweakers trouwens.. Wanneer zou je HD wel overwegen?

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:13

Clush

Do as I say...

HD is gewoon niet meer van deze tijd. 10 jaar geleden al over verbaasd, toen ik in de VS met een familielid zijn Harley ging shoppen. Metallica op de speakers in de winkel, alleen maar bikers als personeel, en bij aanschaf van een fiets kreeg je een gratis lidmaatschap van de stripclub op de 2e verdieping van het pand.

Ik weet nog dat ik toen letterlijk zei: "Wow, ze doen wel heel erg weinig om het stereotype te ontkrachten."

Ik heb de controverse gemist, maar blijkbaar was er een ceo die voorzichtig met de tijd mee wilde gaan nogal hard teruggefloten? Het imago nu is "America! Fuck yeah!" en dat is tegenwoordig meer sneu dan cool.

Als antwoord op de vraag, ik kan me eigenlijk geen wereld indenken waarin ik serieus een HD zou overwegen. Los van het brand image zijn het ook gewoon lompe machines... wat moet ik met 2 cilinders van anderhalve liter? Er is niks verfijnds aan.

De niche waar misschien nog ruimte is voor HD zijn de grote reistourers, maar daar rent de Goldwing toch ook rondjes om alles wat HD te bieden heeft. Er lagen wel mogelijkheden met de hipster/retro opleving van afgelopen jaren, maar daar hebben ze toch ook enorm de boot gemist. Met de Sportster zouden ze daar echt wel een plekje hebben, maar dan slagen ze er niet in om een blok te produceren wat aan de EU-normen voldoet...

... not as I do.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:33

_Apache_

For life.

Vervolgens kwam Indian om de hoek met motoren die je niet radbraken en een veelvoud betrouwbaarder zijn. Et voila, zie daar de verkoop aantallen kelderen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:29

ozzynator

Nevermind.

Ik heb de mijne nu bijna 1 jaar. Daar voor een jaar Yamaha gereden en nu een Honda er bij.

Het HD rijden is gewoon anders. Maar dan ook echt anders. Lastig uitleggen, als je eens de gelegenheid hebt, doen. Ik was eerst ook sceptisch, maar met mijn fijne lichaam van 193 zit ik gewoon heel prettig op een Harley. Achteraf had ik toen ik mijn rijbewijs haalde gelijk voor een Harley moeten gaan, maar goed. Was een les.
Ik denk dat er vooral heel veel vooroordelen zijn mbt de typische Harley rijder. Of het merk in het algemeen. Net zoals ik een vooroordeel heb over de GS rijders. Hoeveel daarvan gebruiken hem alleen voor de S, Weten waarschijnlijk niet eens wat GS betekend.

Ik denk zelf ook dat wij alles spiegelen aan onze eigen omgeving en kikkerlandje. Paar jaar geleden in de VS geweest, daar zie je ze op de highway overal. In grotere steden zit niet 1 dealer maar meerdere. In Las Vegas zelfs 4 (uit mijn hoofd). Ik denk dat het daar nog volop leeft en in de andere markten gewoon minder, waardoor de cijfers omlaag gaan.
Over de kwaliteit, tja, dat is iets van 30 jaar geleden, dat ze al lekkend op de showroomvloer stonden. Tegenwoordig is dat niet meer. Alle merken hebben wel eens slechte onderdelen of motorfietsen. Honda, Yamaha en ja, zelfs BMW.

Prijstechnisch is het ook k*t natuurlijk met al die heffingen, die worden toch doorberekend op 1 of andere manier.

[ Voor 14% gewijzigd door ozzynator op 13-02-2026 10:44 ]

Moette doen.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:27
Ik denk dat het grootste nadeel de prijs is en dat er enorm veel gare schade import HD’s er tussen zitten hier in NL met de bijbehorende problemen. Ik vind het prachtige motoren en het Milwaukee Eight blok is ook heerlijk. Dat zeg ik terwijl ik de afgelopen 10 jaar uitsluitend BMW heb gereden. Zou hier zo een Street Gilde of XR1200X erbij zetten als de beurs het toeliet. Als je mensen vraagt om aan een motor te denken terwijl ze niets met motoren hebben dan noemen ze vaak wel HD op. Het is dus een soort van synoniem voor motorrijden. Zou het zonde vinden als het merk ten onder zou gaan. Tot die tijd doe ik als een poser in elk land waar we op vakantie zijn een HD shirtje scoren om het hopelijk in leven te houden :p. Moet zeggen dat ik bij de officiële dealers ook vaker yuppen zie rondlopen ipv de stereotype man met tattoo’s en lange baard.

[ Voor 17% gewijzigd door cyntax op 13-02-2026 11:17 ]

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:54

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik moet toch ook weer even aan deze denken..

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Adder28
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12:10
HD is hate it or love it. Al eens met een Lowrider S gereden omdat ik het heel mooie machines vond, TOT ik ermee reed. Gekookt door de uitlaat, geheel oncomfortabel en echt niet mee te rijden omdat ik meer neig zelf naar lichtere machines zoals een sportster. Maar ondertussen toch eens meegemaakt weer.

Het zal wel nog blijven leven in amerika, maar daarbuiten heb ik zeer mijn twijfels. Van alle motards die ik ken zijn er weinig jongere die op een HD rijden en als ze een cruiser zoeken, gaan ze rapper naar Honda en Royal Enfield, vooral wegens de prijs, betrouwbaarheid en vaak ook omdat ze niet geassocieerd willen worden met de wannabe bikers.

[ Voor 9% gewijzigd door Adder28 op 13-02-2026 12:41 ]

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:13

Clush

Do as I say...

cyntax schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 11:15:
Ik denk dat het grootste nadeel de prijs is en dat er enorm veel gare schade import HD’s er tussen zitten hier in NL met de bijbehorende problemen.
Die prijs is er toch altijd geweest? Evenals import.

Maar al met al is de verkoop van HD in de afgelopen 10 jaar gehalveerd. Terwijl er jaar op jaar in totaal alleen maar meer motoren verkocht worden. Betekent dat ze als merk toch wel een probleem hebben.

En voor de goede orde, niets tegen de HD-rijder of -bezitter zelf. Van oudsher zijn het iconische motoren, dus ik snap best dat ze een speciaal plekje in het hart van mensen hebben. Daar is ook niks mis mee.

... not as I do.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:06

Bommes

Capo del formaggio

Ik heb 1 keer op een Harley gereden, zo een Pan American.
Vond het op voorhand echt een tof ding, maar helaas kon het voor mij de uitstraling niet waar maken.
Alhoewel ik vermoed dat er gewoon iets mis was met dat automagische veer systeem.
Blok vond ik nog meer tractor dan mijn Guzzi V85.
Wel een goede cruise houding, maar daar koop je geen ADV voor, tenminste ik niet.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Adder28
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12:10
Probleem is ook dat die cruisers gebouwd zijn voor de amerikaanse wegen en niet voor de wegen in alle andere delen van de wereld. Leg maar eens een naked /adv tegenover een cruiser in de binnenstad of de kronkelweggetjes zoals er zovele zijn in Europa/Azie/... en die legt het geheid af tegen die machines.

Beetje zoals de trucks in amerika, hier met een F150 gaan rijden in de steden is miserie vragen omdat ze niet berekend zijn op onze ruimtelijke ordening.

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

Adder28 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 13:16:
Probleem is ook dat die cruisers gebouwd zijn voor de amerikaanse wegen en niet voor de wegen in alle andere delen van de wereld. Leg maar eens een naked /adv tegenover een cruiser in de binnenstad of de kronkelweggetjes zoals er zovele zijn in Europa/Azie/... en die legt het geheid af tegen die machines.

Beetje zoals de trucks in amerika, hier met een F150 gaan rijden in de steden is miserie vragen omdat ze niet berekend zijn op onze ruimtelijke ordening.
Daar heb je zeker een valide punt. Bochtjes zijn op de mijne ook gewoon niet met een beetje snelheid te doen. Rond de Rursee heb ik op de Honda gewoon veel meer plezier, kan veel makkelijker en harder door de bochtjes.

Moette doen.

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:42
Bommes schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 13:10:
Vond het op voorhand echt een tof ding, maar helaas kon het voor mij de uitstraling niet waar maken.
Alhoewel ik vermoed dat er gewoon iets mis was met dat automagische veer systeem.
Wel een goede cruise houding, maar daar koop je geen ADV voor, tenminste ik niet.
Mijn eerste/enige reactie op een HD was ook met een Pan American. Zithouding enzo was goed, blok was lekker bruut/lomp (ik rijd een KTM 1290SAS en een beetje hetzelfde karakter), maar verder was het outdated. Schakelaars, geen quickshifter, zware versnellingsbak/koppeling, ...

Leuk om eens te ervaren, maar niet leuk genoeg :)

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:45
geert_s schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 09:25:
[...]

Ik ben wel benieuwd (vanuit mijn marketingperspectief) wat er volgens jou nu wél zou moeten gebeuren om meer klanten te binden en de nieuwe generaties ook enthousiast te krijgen. Of waar zou jij zelf nog enthousiast(er) van worden vanuit HD gezien?

Ben ik ook wel benieuwd naar vanuit de andere Tweakers trouwens.. Wanneer zou je HD wel overwegen?
Ik zou een HD overwegen als Ducati en alle Japanse fabrikanten gestopt zijn met het maken van motoren :+

Nee, zonder gekheid. Als HD een goed sturende, hoogtoerige twin maakt, zal
ik er nog eens naar kijken. Was destijds wel gecharmeerd van Buell.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bommes schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 13:10:
Die heb ik ook gereden. Vond het wel een leuke motor, reed prima, hoewel ik niet echt goed kon aanvoelen wat de juiste schakelmomenten waren. Wegligging en remmen gaven vertrouwen, kon er prima snel mee rijden. Maar de afwerking/details een beetje matig: o.a. zompige knopje voor richtingaanwijzers, zilveren schroefjes aan de achterkant van een zwarte uitlaat enz. Kleine dingen, maar voor een motor met dezelfde prijs als een BMW R1250GS toch jammer.
De meeste "adventure" rijders wel ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Joris748 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 14:07:
[...]

Ik zou een HD overwegen als Ducati en alle Japanse fabrikanten gestopt zijn met het maken van motoren.

Nee, zonder gekheid. Als HD een goed sturende, hoogtoerige twin maakt, zal
ik er nog eens naar kijken. Was destijds wel gecharmeerd van Buell.
Dat blok uit de Panamerica in een naked leggen kan best eens een nieuwe schare kopers trekken :Y

Gezien retro styling (nog steeds) populair is, zou H-D daar prima een succesje mee kunnen boeken.

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

noes schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 14:09:
[...]

Dat blok uit de Panamerica in een naked leggen kan best eens een nieuwe schare kopers trekken :Y

Gezien retro styling (nog steeds) populair is, zou H-D daar prima een succesje mee kunnen boeken.
Sportster S, maar is dan weer niet echt een naked. En niet voor iedereen geschikt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2eSwi2_yfUycm3QzUx2kQMDOK_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X6kchWoxnMRxMGfI1XYs2z4N.jpg?f=fotoalbum_large

Moette doen.

• Dutchgixxer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:41
Een Harley is voor mensen welke Harley mooi vinden. Heeft verder niets met goed sturen te maken. Ieder zijn ding. Niet mijn ding.

• Joris748
ozzynator schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 14:14:
[...]

Sportster S, maar is dan weer niet echt een naked. En niet voor iedereen geschikt :)

[Afbeelding]
Lijkt wel een pitbike :+ Is dat ding te heet gewassen of ben jij heel groot?

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Joris748
noes schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 14:09:
[...]

En dan een 900 cc variant van dat blok ontwikkelen. 100-110 pk bij 9000 toeren is een heel bruikbaar vermogen.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

[Afbeelding]
Ik weet niet hoe lang dit fotomodel is maar het ziet er niet zo comfortabel uit ;) - En de knieën heb ik liever naar achteren ipv naar voren.

Zat zelf meer aan een R1250R concurrent te denken: iets ruimer dan de meeste nakeds, een allround straat motor zonder (grote) compromissen.

[ Voor 4% gewijzigd door noes op 13-02-2026 14:26 ]

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

[...]

[Afbeelding]
Los van het formaat, hij is groot en ik is klein ook meteen duidelijk wat er bij de moderne Harleys, mijn inzien, mis gaat.
Het ziet er allemaal zo geknutseld en rommelig uit.
Die Pan American ook, aan 1 zijde ziet het er allemaal netjes en afgewerkt uit. Maar de zijde waar de zijstandaard zit, is echt een rommeltje van kabels, leidingen, ditjes en datjes.

Over hij is groot en ik is klein gesproken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hyn5O8EEtXpH-EV8fGi8zyzAEuw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3KLFUVaR4hE9RSIoS3J9g79t.jpg?f=fotoalbum_large
Daar achter die grote zwarte klont van een motor staat mijn Vespa motorscooter.. :P
Mind you een Vespa GTS is geen super grote motorscooter. Alhoewel het geen ding voor iemand met korte beentjes is, redelijk hoog en breed zadel. Ik kan met mijn voetjes, met mijn 1.9m net vlak op de grond.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

Ik denk allebei, maar op een Pan-America zit getoond model er ook niet heel comfortabel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lJMr23d0_fZzOdduUs-nlESiW4k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VxH3IG41hATpwU8gnHx5sS47.jpg?f=fotoalbum_large

Beiden inderdaad aan 1 kant netjes afgewerkt en aan de andere kant heel rommelig. Verder had ik bij allebei een beetje Tupperware gevoel, veel plastic om het gewicht nog een beetje laag te houden.

Moette doen.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:50

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Mag ik zeggen dat het model op deze laatste foto ook niet zo blij kijkt? De Sportster S lijkt al beter te bevallen. :)
offtopic:
Tegen de zon in kijk ik ook altijd moeilijk ;)
Bommes schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 15:05:
[...]

Los van het formaat, hij is groot en ik is klein ook meteen duidelijk wat er bij de moderne Harleys, mijn inzien, mis gaat.
Het ziet er allemaal zo geknutseld en rommelig uit.
Die Pan American ook, aan 1 zijde ziet het er allemaal netjes en afgewerkt uit. Maar de zijde waar de zijstandaard zit, is echt een rommeltje van kabels, leidingen, ditjes en datjes.

Over hij is groot en ik is klein gesproken:
[Afbeelding]
Daar achter die grote zwarte klont van een motie staat mijn Vespa motorscooter.. :P
Mind you een Vespa GTS is geen super grote motorscooter. Alhoewel het geen ding voor iemand met korte beentjes is, redelijk hoog en breed zadel. Ik kan met mijn voetjes, met mijn 1.9m net vlak op de grond.
Wat is dit?? :o

Ik heb nog ergens een foto van een K1600GTL, een Pan America 1250, een R1200GS(A? :? ), en mijn Tracer 9 op één trailer. Dan is die Tracer ook opeens klein en een slanke den vergeleken met de rest. :+
En als @timmie271 er dan met zijn CBR650R bij komt wordt het helemaal lachen. :D

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 15:44:
Mag ik zeggen dat het model op deze laatste foto ook niet zo blij kijkt? De Sportster S lijkt al beter te bevallen. :)
offtopic:
haha, ja dat mag zeker. Zo zit mijn gezicht ook het makkelijkst, kost minste energie.

Beide foto's zijn overigens van april vorig jaar, uiteindelijk is het dus de StreetBob geworden.

Moette doen.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Zo een BMW met 5 cilinders en 1300cc meer dan mijn Vespa :P

• geert_s

geert_s

Hoop reacties. HD maakt toch nog steeds wat los bij mensen :D

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:31
Een vriendin van me heeft een V-ROD en dat vind ik (net als de XR1200) echt een tof apparaat. En de Screaming Eagle vind ik persoonlijk mooier klinken dan het standaard 'po-ta-to' geluid van HD.

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• Joris748
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 15:44:
offtopic:
*knip*
Dat is de standaard “ik rij een Harley” look :+ Zo kijkt de gemiddelde man die 25 jaar getrouwd is ook. Als de verliefdheid voorbij is, komt er een ander gevoel voor in de plaats >:)

* Joris748 mag geplaagd worden met zijn voorliefde voor Italiaanse twins ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Joris748 op 13-02-2026 17:09 ]

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

Joris748 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 17:06:
[...]

Zo kijkt de gemiddelde man die 25 jaar getrouwd is ook.

U herkent het haha. Nee dat is niet het geval, dat duurt nog 23 jaar.

Moette doen.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

[...]
Niks mis met Italiaanse tweelingen >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6wGi3AOFYQFUM3CiD0dFivXUp5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HGadMAW8HNHEAlZaDWpfRDfs.jpg?f=fotoalbum_large

• Joris748
ozzynator schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 17:22:
[...]

U herkent het haha. Nee dat is niet het geval, dat duurt nog 23 jaar.
Ik zat op 1/3 … dacht bij mezelf: dat gaat mij niet overkomen :P En nee, niet van plan om opnieuw te trouwen 8)

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:24

botoo

💀 too old to die young

geert_s schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 16:14:
Hoop reacties. HD maakt toch nog steeds wat los bij mensen :D
Grappig wel hè, love 'm or hate 'm maar aandacht krijgen ze best wel vaak, en niet alleen online, legio keren dat iemand een duim opsteekt of een praatje maakt (meestal om te vertellen dat hij of iemand dichtbij ook een Harley heeft gehad).
Dat is de standaard “ik rij een Harley” look :+ Zo kijkt de gemiddelde man die 25 jaar getrouwd is ook.
Dat komt omdat die Harley ws een geluidje maakt wat je niet vertrouwd, maar je weet niet wat het is. Zo kijk ik ook meestal :+
Als de verliefdheid voorbij is, komt er een ander gevoel voor in de plaats >:)
Ik moet ineens denken aan: Paradise by the dashboard lights

* botoo al bijna 50 jaar getrouwd . . .

[ Voor 3% gewijzigd door botoo op 13-02-2026 18:46 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Joris748
botoo schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 18:44:
[...]

Grappig wel hè, love 'm or hate 'm maar aandacht krijgen ze best wel vaak, en niet alleen online, legio keren dat iemand een duim opsteekt of een praatje maakt (meestal om te vertellen dat hij of iemand dichtbij ook een Harley heeft gehad).

[...]

Dat komt omdat die Harley ws een geluidje maakt wat je niet vertrouwd, maar je weet niet wat het is. Zo kijk ik ook meestal :+

[...]

Ik moet ineens denken aan: Paradise by the dashboard lights

* botoo al bijna 50 jaar getrouwd . . .
Is het niet net als met een oudere Duc? Als hij niet meer rammelt is hij stuk :+

* Joris748 heeft alle grappen over Ducati’s al wel eens voorbij horen komen en onthouden ;)

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

Je hoeft ook nooit olie te peilen, want als hij stopt met lekken moet er nieuwe in.

Moette doen.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

botoo schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 18:44:
[...]

[..]
Die praatjes heb ik vaker met de K1600GT (en daarvoor met de R1200RT) dan met de sportievere modellen die ik ook heb (gehad).

Meestal ietwat oudere mannen - dus dat je dat met een HD nog vaker hebt is logisch :+

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Project 40: swingarm elbow grease again.

Vorige week zondag was het plan om de achterbrug eruit te halen maar dat werd een remklauw revisie dag. Deze week de achterbrug los gehaald maar vanwege enkele last minute afspraken weinig progressie tot deze ochtend.

Emmer met lauw water, wat auto shampoo en een hoop poetsdoeken. De kleine delen in de emmer gemikt en begonnen aan de achterbrug. Deze is gespoten en zit 20 jaar oude MoS2 en kettingvet op :r na 2 uur poetsen zijn de remklauwhouder, asgeleiders en 50% van de achterbrug gepoetst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WQmwOkcP5rsYq5ytTMaWipXfX_4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PWU7cJNaSHM74hpOApQ9MXwC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Chevy454 op 14-02-2026 12:20 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Project 40: schokbreker perikelen.

De achter schokbreker is dus ook bijna 40 jaar oud, ookal heeft die 20 jaar stilgestaan :+ Bij RA-suspension binnen gedaan en deze heeft de schokbreker uit elkaar gehaald. Zonet een telefoontje dat de schokbreker gereed / niet gereed is.

Ja euh... Hmmm.... Dat wordt het niet meer. De veer is vrij slap, het interne binnenwerk is ver heen. Beste oplossing is gewoon upgraden van het binnenwerk en een andere veer monteren. Dan is de schokbreker beter als ooit te voren maar dan hebben we meer tijd nodig.

* Chevy454 gaat maar weer wat poetsen ;(

Het opknappen van een oude fiets gaat niet zonder slag of stoot. Ik hoop wel dat we een brede glimlach krijgen als het eenmaal rond is.
Late night edit nu de kleine man slaapt en mijn eigen koorts lager is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oif1Zzy9_4mCmP3G9rGwmt_rPpQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4H7HEIqi8BttDljdbApf7wyV.jpg?f=fotoalbum_large

Pivot en achterbrug zitten erin. De schokbreker is het laatste belangrijke element. Morgen achterwiel schoonmaken en de geleiders monteren.

Dan lopen we vast tot woensdag. Misschien dat ik het wat kan om huizen en ik de donor deels kan strippen om de carb te reinigen....

[ Voor 32% gewijzigd door Chevy454 op 14-02-2026 20:48 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Aikon schreef op zondag 25 januari 2026 @ 17:00:
[...]

Vandaag even proefgereden met de helm. Wel erg mooi en fijn ding, maar het vizier komt ook tegen m'n neus. Dat valt wel te fixen denk ik. Maar hij piept heel erg bij snelwegsnelheid, soort hoge fluit/pieptoon. Die verdwijnt wel als ik helemaal achter m'n scherm duik... Nog maar eens proberen zonder de zonneklep, wellicht helpt dat. Anders moet 'ie helaas terug. Nu te koud voor een 2e ritjes hoor...
Inmiddels heb ik de Scorpion ADF-9000 terug gestuurd, zonder problemen gelukkig. Het 2e vizier had geen stickers, dus kon er goed mee proefrijden. Nu heb ik een Arioh commander 2, en die bevalt beter.

Wel iets minder luxe/kwaliteit dan de Scorpion, maar geen piep gelukkig. Alsnog wel wat lawaaiger dan m'n vorige helm, maar dat zal ook bij een Adventure helm horen in zekere mate. Het knopje om het vizier los te maken is erg wennen. Het rijden met een crossbril is ook wel beetje wennen, je kan niet even in je oog wrijven of dat soort dingen natuurlijk. En het zicht is best een stukkie minder, met name met in dode hoek kijken. Ik ga deze wel houden, hopelijk helpt het mij om geen last van m'n ogen te krijgen op vakanties.

Binnenkort vrij vragen, als ik een extra week aan de meivakantie kan plakken zit ik serieus aan Marokko te denken, lijkt me echt prachtig daar :)

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:57

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

En vanmorgen was het.... bagger. Maar dat had iedereen wel aan zien komen toen het gisteren begon te sneeuwen. Maar gisteren viel het kwartje ook dat het ik niet mee kon rijden met iemand naar mijn werk (iets met eens feest in het zuiden), dus vandaag op de niet gemotoriseerde fiets naar het werk.
Oké dat is dus iets te lang geleden dat ik dat heb gedaan. Ben benieuwd hoe de terugweg gaat worden met zulke "pap" benen.
Dat gaat weer een paar dagen wachten worden tot de rotzooi weer is weggespoeld. In mijn gedachten is het lang geleden dat er zo vaak (met tussenposes van rijden) gestrooid is.

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

• geert_s

geert_s

ollie1965 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 09:28:
En vanmorgen was het.... bagger. Maar dat had iedereen wel aan zien komen toen het gisteren begon te sneeuwen. Maar gisteren viel het kwartje ook dat het ik niet mee kon rijden met iemand naar mijn werk (iets met eens feest in het zuiden), dus vandaag op de niet gemotoriseerde fiets naar het werk.
Oké dat is dus iets te lang geleden dat ik dat heb gedaan. Ben benieuwd hoe de terugweg gaat worden met zulke "pap" benen.
Dat gaat weer een paar dagen wachten worden tot de rotzooi weer is weggespoeld. In mijn gedachten is het lang geleden dat er zo vaak (met tussenposes van rijden) gestrooid is.
Ik ben vanochtend gewoon op de gemotoriseerde fiets gegaan hoor :)

Hier in het westen ligt de sneeuw nog langs de weg, maar niet erop, dus was prima te doen. Parkeerplaats en de eerste straat waren een beetje spannend maar verder prima.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:53
Is het ook zeer zeker @Aikon ! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VsULzBNb2XNJBNJ6pIBLYIKWhS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3i1aAdRFjTRA0ktQBTTfuCYg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0-apY9x0lpmbHdnUkvhvTFRaEI8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MSfFyXZ2x4RNDW1p2MR9DtJ8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZPArtbsvDP0zAedFLCLKba9NnLs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rSc32QF4Cf9bHecB068L3VMU.jpg?f=fotoalbum_large

Wat betreft het hele HD verhaal.

Ze zitten in spagaat, al sinds de V-ROD is het een strijd tussen hoeveel moderner willen en kunnen ze gaan om de jeugd aan te spreken, en hoeveel van de heritage moet er behouden blijven om de bestaande klantenkring niet weg te jagen ?

Het hele livewire verhaal kost ze echt bakken met geld, maar ze deden het maar wel ff mooi als grote fabrikant groot op een elektrische motor inzetten (en die is alweer meer dan 7 jaar geleden in de verkoop gegaan, en ik reed in 2015 al op het preproductie model)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TibGL1MvfvCoEeBfucTrSUTtsms=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/qnszYOMuEPkY79OLIa9LVmNU.jpg?f=user_large

Helaas is de actieradius sindsdien niet echt toegenomen de prijs wel gezakt (enorm vam 33000 naar 21000) maar nog steeds te duur waardoor er nagenoeg niks verkocht wordt. Heb vorig jaar serieus heel even overwogen om er 1 bij te kopen toen ze tijdelijk voor rond de 10000 nieuw verkocht worden, maarja die actieradius is nog kleiner want die hebben een kleiner accupakket.

Dan de Pan America, alle testen zijn allemaal (erg) positief zeker als 1e model van een andere fabrikant, maar denk dat als er Honda(of welke andere Japanse grootmacht) op de tank had gestaan er minstens het dubbele aantal van verkocht was. Hij rijd goed, de afwerking kan op sommige punten echt wel beter, maar zo heeft ieder merk/model wel zijn eigenaardigheden.

En je kunt zeggen wat je wilt van HD niet, maar niet dat ze niet vooruitstrevend zijn. Ok het motorblok is in de basis nog steeds "ouderwetse techniek in nieuwere vormgeving" (maar dit wil de "oude" klantenkring)
Maar zaken zoals abs, cruise control, radio, navigatie, automatische knipperlichten, carplay en meer van dat soort luxe, zit al zo ontzettend lang op de modellen (als je de juiste uitvoering of opties hebt) waar de Japanners dit pas enkele jaren hebben, BMW en HD zijn wat dat betreft in het verleden echt vooruitstrevend geweest op dat gebied.

Maar zeker in de USA en sinds kort ook Europa is Indian heel hard aan de weg aan het timmeren, en s iets serieus veel klanten die wel amerikaans willen rijden weg. Ze zijj ook niet altijd zonder problemen, maar hebben minder "last" van de oude klantenkring, want die is er simpelweg niet aangezien ze tig jaren niets geproduceerd hebben kan iedere indian klant als "nieuw" worden bestempeld. HD moet blijven balanceren op een hele dunne lijn tussen oud en nieuw en het wil niet echt lukken blijkbaar.

Ik houd het voorlopig bij mijn 24 jaar oude Harley-davidson FLSTFI Fatboy uit de USA, mijn 21 (en 37) jaar oude Honda Gl1800 (GL1500) goldwings uit Japan, en de 7 jaar oude BMW F850GS uit Europa. Beetje risico spreiden is goed toch :+

[ Voor 4% gewijzigd door harley op 16-02-2026 10:01 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• ollie1965

ollie1965

Het was voor mij ook prima te doen. Ik kijk bijna neer ;) op de vlakte van Zeeland dus ook hier was het 's avonds al aan het smelten.
Maar pekel en een (goede) motorfiets zijn 2 dingen die niet samen gaan bij mij. Het wordt weer tijd dat ik weer een pekelfiets heb.
Hier was men in de gemeente gisterenmiddag voor de sneeuw uit al aan het strooien -O-

• _Apache_

_Apache_

For life.

@harley Wat is de range ongeveer van de livewire? Rij nu een Zero, en ervaar de range niet als het probleem. Eigenlijk zijn er weinig problemen, anders dan dat Zero een keer goede remschijven moet monteren, maar dat lijkt niets met het EV verhaal te maken te hebben.

Heb er nu 25k meegereden, en doet niet onder voor menig benzine fiets. Niet qua performance, niet voor een weekendje weg, niet voor een toerritje.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:35
https://www.advrider.com/...ar-financials-tank-again/

Wat meer input voor de HD discussie ;)

• kneusteun
Aikon schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 16:39:
[...]

Inmiddels heb ik de Scorpion ADF-9000 terug gestuurd, zonder problemen gelukkig. Het 2e vizier had geen stickers, dus kon er goed mee proefrijden. Nu heb ik een Arioh commander 2, en die bevalt beter.

Wel iets minder luxe/kwaliteit dan de Scorpion, maar geen piep gelukkig. Alsnog wel wat lawaaiger dan m'n vorige helm, maar dat zal ook bij een Adventure helm horen in zekere mate. Het knopje om het vizier los te maken is erg wennen. Het rijden met een crossbril is ook wel beetje wennen, je kan niet even in je oog wrijven of dat soort dingen natuurlijk. En het zicht is best een stukkie minder, met name met in dode hoek kijken. Ik ga deze wel houden, hopelijk helpt het mij om geen last van m'n ogen te krijgen op vakanties.

Binnenkort vrij vragen, als ik een extra week aan de meivakantie kan plakken zit ik serieus aan Marokko te denken, lijkt me echt prachtig daar :)
Bril gewoon even over je kin trekken.
Dan kan je rustig even je ogen cleanen.
Wat ADV helmen betreft zijn ze vaak wel wat luider, maar toch is mijn echt nagenoeg net zo still als mijn HJC RPHA 11

Ben wel benieuwd hoeveel tijd zo'n marokko trip zou kosten, en ik zou daar dan ter plekke ook een banden wissel doen.

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Ik was al in het bezit van een Dax motor uit 1970 maar ik wilde er graag ook een normale motor bij hebben zodat ik ook wat grotere afstanden kan doen met wat meer comfort.

Hoewel ik in de 2 wieler hobby erg Honda minded ben (2 brommers, 1 motor) heb ik toch gekozen voor de Suzuki GSX-8TT. De CB1000f kwam qua looks ook wel erg overeen maar qua prijs met alle opties werd het me iets teveel van het goede.

Ondertussen al iets meer dan 400km op de klok gezet, het weekend van de 7e kon ik hem gelijk even een stuk inrijden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3aq2umWhfps8grEF43kJ6eX4q0c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GjE4yMJAKwxB0xy94mcLbvwc.jpg?f=fotoalbum_large

U zit hier dus een Suzuki GSX-8TT.

Accessoires
  • Arrow uitlaat
  • Handvatverwarming
  • Framesliders van evotech
  • Tailtidy van Evotech
  • Tankpads
  • Bobbins
Ik ben er erg blij mee, het zit en rijdt heerlijk.

Right for all the wrong reasons.

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:17
whyz schreef op maandag 16 februari 2026 @ 11:22:
Ik was al in het bezit van een Dax motor uit 1970 maar ik wilde er graag ook een normale motor bij hebben zodat ik ook wat grotere afstanden kan doen met wat meer comfort.

Hoewel ik in de 2 wieler hobby erg Honda minded ben (2 brommers, 1 motor) heb ik toch gekozen voor de Suzuki GSX-8TT. De CB1000f kwam qua looks ook wel erg overeen maar kwa prijs met alle opties werd het me iets teveel van het goede.

Ondertussen al iets meer dan 400km op de klok gezet, het weekend van de 7e kon ik hem gelijk even een stuk inrijden.
[Afbeelding]

U zit hier dus een Suzuki GSX-8TT.

Accessoires
  • Arrow uitlaat
  • Framesliders van evotech
  • Tailtidy van Evotech
  • Tankpads
  • Bobbins
Ik ben er erg blij mee, het zit en rijdt heerlijk.
Heel gaaf ding!! Als ik het geld had zou ik die zo naast mijn multi zetten!

• harley
_Apache_ schreef op maandag 16 februari 2026 @ 10:34:
@harley Wat is de range ongeveer van de livewire? Rij nu een Zero, en ervaar de range niet als het probleem. Eigenlijk zijn er weinig problemen, anders dan dat Zero een keer goede remschijven moet monteren, maar dat lijkt niets met het EV verhaal te maken te hebben.

Heb er nu 25k meegereden, en doet niet onder voor menig benzine fiets. Niet qua performance, niet voor een weekendje weg, niet voor een toerritje.
Livewire one (al die jaren vrijwel ongewijzigd voor zover ik weet) heeft opgegeven :

Stadsbereik235 km
Gecombineerd bereik [88 km/h]153 km
Snelwegbereik [88 km/h duurzaam]174 km

De goedkopere S2 modellen :

Stadsbereik 181 km
Gecombineerd bereik [88 km/h] 138 km
Snelwegbereik [88 km/h duurzaam] 112 km
RIJCYCLUSBEREIK* 111 KM

Dat is imo gewoon echt (veel) te weinig.
kneusteun schreef op maandag 16 februari 2026 @ 11:10:
[...]Ben wel benieuwd hoeveel tijd zo'n marokko trip zou kosten, en ik zou daar dan ter plekke ook een banden wissel doen.
Bedoel je daar ter plekke, of totaal ?
Want dat is natuurlijk afhankelijk van wat je wilt doen, waar je wilt rijden, off/onroad.

Dit was onze route in marokko zelf:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/La7QW_bdup40mjpFzl8GsVCjMZ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HGgmy8yTmtz4FzwTWRFsTadw.jpg?f=fotoalbum_large

Maarja je moet er ook komen natuurlijk.
Wij hebben de 2 motoren in de bus geladen en zijn in anderhalve dag naar zuiden van spanje gereden en einde van dag 2 stonden we in Marokko.
Onderweg bestuurder wisselen, door de nacht heen rijden en de ander slapen tussen de motoren achterin ;) Zondagochtend rond 10:00 vertrokken, Maandag rond 15:00 in Algeciras en dan uurtje met de boot
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wMintAWRAsDfOmIBe4AFxx9sa2c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YLUyRG4n5Ufy7eblArJVvfDU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door harley op 16-02-2026 12:04 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• kneusteun
https://lefbag.com/en

Weer nieuwe speler op de markt!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

_Apache_ schreef op maandag 16 februari 2026 @ 10:34:

Volgens de H-D dealer waar ik m toen gereden had zo'n 90km met sportieve rijstijl. Reed wel erg leuk _/-\o_ - maar heel harde vering en vrij sportieve houding maakten hem niet heel comfortabel.

• ollie1965

ollie1965

Promo video is wel een...., ja wat zal ik zeggen.
Ik zie vooral "fail" video's van rijders niet van bagage systemen 8)

• _Apache_

_Apache_

For life.

noes schreef op maandag 16 februari 2026 @ 12:42:
[...]

Volgens de H-D dealer waar ik m toen gereden had zo'n 90km met sportieve rijstijl. Reed wel erg leuk _/-\o_ - maar heel harde vering en vrij sportieve houding maakten hem niet heel comfortabel.
Oef ja, mijn Zero doet inderdaad 150km snelweg / 200 km (N wegen, snelweg 50:50), 250 km (N wegen)..
Had iets meer gemogen, maar een groter accu past niet meer zonder het platform te wijzigen.
Despite using a J1772 connector, the original LiveWire One charges at the same rate as Level 1 (slow) on 240V, taking roughly 12.5 hours. 8)7
Ja nee, dat gaat hem niet worden. De Zero laadt met 7kW, en is na anderhalf uur weer opgeladen.
Geen DC laden, maar van wat ik begrijp van Energica gaan mensen eigenlijk alleen maar DC laden, en raken de accu's daar van uit balans (zoals nu MarcTravels ook heeft gehad). Hij is amper het landt uit en zn accu moet gewisseld worden. 8)7

Dus op vakanties kan ik snelwegen doen, voor 150km, en dan anderhalf uur laden, of N wegen doen, en na 200 - 220 km laden. Meestal als - uitgebreide - lunchstop. En dan is het goed te doen. Want dan doe ik na de lunch weer 200km. Best veel rijders vinden 300km 'al wel weer genoeg', daar ga ik vrij eenvoudig aan voorbij. :)
Ben er inmiddels wel redelijk goed in geworden om te gokken hoeveel SoC ik nodig heb om aan te komen. zodat ik bij het hotel weer een full charge kan doen.

[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 16-02-2026 13:43 ]

• Dutchgixxer
Totaal niet werkbaar. Is toch helemaal logisch dat ze niet verkopen. Heel duur en geen actieradius......

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
_Apache_ schreef op maandag 16 februari 2026 @ 13:34:
[...]

Dus op vakanties kan ik snelwegen doen, voor 150km, en dan anderhalf uur laden, of N wegen doen, en na 200 - 220 km laden. Meestal als - uitgebreide - lunchstop. En dan is het goed te doen. Want dan doe ik na de lunch weer 200km. Best veel rijders vinden 300km 'al wel weer genoeg', daar ga ik vrij eenvoudig aan voorbij. :)
[...]
Ik zie het nog steeds niet zitten. Onze stops zijn meestal max een half uurtje en dan op een plekje waar je nog iets leuks te zien hebt, en dat zijn meestal niet de plekken waar laadpalen staan. En dan heb je ook nog het probleem dat het kan regenen, dan sta je dus anderhalf uur in de regen te wachten tot het kl@#$!te-ding is opgeladen :/

• Waaj
  • Niet online
Leuk dat er een nieuwe (Nederlandse!) speler is met een betaalbaar alternatief, maar dat kunststof rekje ziet er om te beginnen niet uit en ik vraag mij serieus af hoelang het duurt voordat het is doorgescheurd als je veel over slechte wegen rijdt?

Ik zou zelf eerder geneigd zijn de tassen los te kopen en een rekje te laten laseren uit 3mm aluminium.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Waaj schreef op maandag 16 februari 2026 @ 13:52:
[...]
Ik zie het nog steeds niet zitten. Onze stops zijn meestal max een half uurtje en dan op een plekje waar je nog iets leuks te zien hebt, en dat zijn meestal niet de plekken waar laadpalen staan. En dan heb je ook nog het probleem dat het kan regenen, dan sta je dus anderhalf uur in de regen te wachten tot het kl@#$!te-ding is opgeladen :/
Daarom stop ik bij grote hotelketens voor een koffie / thee. Niet alleen zijn daar genoeg stekkers om niet hoeveel te wachten, daar sta je droog en kan je wat drinken. Er zijn al een kwart miljoen (!!!) Type 2 laadpalen in Nederland.
Zelfs in het buitengebied in DLD had ik geen probleem om te laden, vooral niet als ik bij het hotel / airbnb kon laden. Ieder z'n keuze natuurlijk, maar hoor vaak argumenten waar je heel eenvoudig overheen kan stappen.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:25

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Waaj schreef op maandag 16 februari 2026 @ 13:57:
[...]

Leuk dat er een nieuwe (Nederlandse!) speler is met een betaalbaar alternatief, maar dat kunststof rekje ziet er om te beginnen niet uit en ik vraag mij serieus af hoelang het duurt voordat het is doorgescheurd als je veel over slechte wegen rijdt?

Ik zou zelf eerder geneigd zijn de tassen los te kopen en een rekje te laten laseren uit 3mm aluminium.
Ik heb ze in mijn handen gehad op de noordelijke motorbeurs. Dat rekje voelt verbazingwekkend stevig, het is van dat taaie dikke buigzame plastic en geen abs ofzo. Prijs lijkt ook ok voor wat je krijgt maar ik heb al koffers op de Twin en voor de CB zijn ze te groot en zwaar. Kon er geen reviews van vinden dus gok niet genomen destijds.

• harley
Zie nog steeds veel lusjes om de 2x 14 liter tassen op dat rek vast te maken, en vind het rek nou ook niet bepaald mooi.
Ziet er wel rugged out met zo'n rek op je motor.

Eind vorig jaar de touratech discovery aangeschaft met 2x 25 liter tas.
Afbeeldingslocatie: https://www.touratech.com/media/catalog/product/cache/76c0b44bff3dbdb2b988dd2e19f41de0/product_image/b6a2438829/01_055_1271_0p-luggage_system_discovery2_by_touratech_waterproof.jpg
Het "rek" hang je met 4 geïntegreerde spanbanden op je motor, en dan schuif je de tassen erna er zo in. Stuk sneller in het gebruik in ieder geval.

• Waaj
  • Niet online
_Apache_ schreef op maandag 16 februari 2026 @ 14:01:
[...]

Daarom stop ik bij grote hotelketens voor een koffie / thee. Niet alleen zijn daar genoeg stekkers om niet hoeveel te wachten, daar sta je droog en kan je wat drinken. Er zijn al een kwart miljoen (!!!) Type 2 laadpalen in Nederland.
Zelfs in het buitengebied in DLD had ik geen probleem om te laden, vooral niet als ik bij het hotel / airbnb kon laden. Ieder z'n keuze natuurlijk, maar hoor vaak argumenten waar je heel eenvoudig overheen kan stappen.
Ik ben even uitgegaan van de situatie in Noorwegen, ten eerste omdat dat onze use-case zou zijn en ten tweede omdat Noorwegen voorop loopt in electrificatie van het autobestand en er daarom een goede laad-infrastructuur is.

Toevallig afgelopen weekend in verband met auto-huur gekeken naar een gebied in Zuid-Noorwegen waar wij vaak komen (het aanbod van benzine huur-auto's begint heel beperkt te worden in Noorwegen). Bij het huisje waar wij zitten kan en mag niet geladen worden (zonder de hoofdzekering te laten springen), en dan moet ik sowieso al een 100m verlengsnoer meenemen. Dichtstbijzijnde laadpaal is 21km verderop. Verschillende van de laadpalen die ik onderweg zag tussen het vliegveld en het huisje waren bij onbemande tankstations of op plekken zonder faciliteiten. Er zijn meer dan genoeg laadpalen, ook waar je eventueel wel een kop koffie kan krijgen, maar die staan vooral langs de doorgaande wegen en niet langs de leuke weggetjes. En "even" van de route af en naar de laadpaal rijden en daarna weer de route oppakken zit er in Noorwegen niet in, je bent zo 50km verder.

Dus ja, vakantie met een elektrische motor naar Noorwegen zou kunnen. Maar ik denk dat ik dan geen leuke vakantie heb.

[edit] Veel laadpalen in Noorwegen staan bij supermarkten, wel handig maar meestal doe ik geen anderhalf uur over mijn boodschappen.

[ Voor 3% gewijzigd door Waaj op 16-02-2026 14:49 ]

• _Apache_

_Apache_

For life.

Waaj schreef op maandag 16 februari 2026 @ 14:43:
[...]

Ik ben even uitgegaan van de situatie in Noorwegen, ten eerste omdat dat onze use-case zou zijn en ten tweede omdat Noorwegen voorop loopt in electrificatie van het autobestand en er daarom een goede laad-infrastructuur is.

Toevallig afgelopen weekend in verband met auto-huur gekeken naar een gebied in Zuid-Noorwegen waar wij vaak komen (het aanbod van benzine huur-auto's begint heel beperkt te worden in Noorwegen). Bij het huisje waar wij zitten kan en mag niet geladen worden (zonder de hoofdzekering te laten springen), en dan moet ik sowieso al een 100m verlengsnoer meenemen. Dichtstbijzijnde laadpaal is 21km verderop. Verschillende van de laadpalen die ik onderweg zag tussen het vliegveld en het huisje waren bij onbemande tankstations of op plekken zonder faciliteiten. Er zijn meer dan genoeg laadpalen, ook waar je eventueel wel een kop koffie kan krijgen, maar die staan vooral langs de doorgaande wegen en niet langs de leuke weggetjes. En "even" van de route af en naar de laadpaal rijden en daarna weer de route oppakken zit er in Noorwegen niet in, je bent zo 50km verder.

Dus ja, vakantie met een elektrische motor naar Noorwegen zou kunnen. Maar ik denk dat ik dan geen leuke vakantie heb.

[edit] Veel laadpalen in Noorwegen staan bij supermarkten, wel handig maar meestal doe ik geen anderhalf uur over mijn boodschappen.
True, maar Noorwegen is wel weer van een andere orde van grootte. Het gebied van NL, DLD, Oostenrijk, Zwitserland, Luxemburg is allemaal prima te doen.
Voordeel van een e-motor tov een e-auto, is dat ik op een normaal stopcontact kan opladen zonder de meterkast krom te trekken. Zelfs met 6A laden (~1350W) is ie na een nachtje wel opgeladen.

• kneusteun
[...]

Denk dat je aluminium overschat en plastic onderschat.

Volgens mij is dat ptfe of vergelijkbaar materiaal wat ze gebruiken in verschillende industrieën als lager geleiders/stootblokken etc.

Ligt waarschijnlijk ook onder je ketting op de achterbrug. Kan asociaal veel hebben!
In vergelijking met aluminium wat met 1cm dikte nog steeds zal buigen als een malle (of scheuren) als je motor omvalt.

Ik ben zeker geen fan, maar beetje concurrentie kan voor de klant wel goed uitpakken ;)

• Waaj
  • Niet online
kneusteun schreef op maandag 16 februari 2026 @ 16:03:
[...]

Denk dat je aluminium overschat en plastic onderschat.

Volgens mij is dat ptfe of vergelijkbaar materiaal wat ze gebruiken in verschillende industrieën als lager geleiders/stootblokken etc.

Ligt waarschijnlijk ook onder je ketting op de achterbrug. Kan asociaal veel hebben!
In vergelijking met aluminium wat met 1cm dikte nog steeds zal buigen als een malle (of scheuren) als je motor omvalt.
Ik heb in het verleden aan kunststof en aluminium moeten rekenen dus ik ken de mogelijkheden en beperkingen van beiden ;)

Er is niets mis met kunststof (uiteindelijk zijn de kuipdelen van een motor ook gemaakt van kunststof en die houden het ook) maar als ik een bijna haakse hoek in kunststof zie, zonder zichtbare verstevigingsribben, en dan ook nog ogenschijnlijk niet afgeronde uitsparingen dan komen bij mij toch vraagtekens op. En uit ervaring weet ik dat een kunststof kofferdrager uiteindelijk breekt als je het maar lang genoeg martelt op onverharde wegen.
Ik ben zeker geen fan, maar beetje concurrentie kan voor de klant wel goed uitpakken ;)
Daar ben ik het zeker mee eens, en voor €299,= voor de complete set van tassen en het rekje is het ook nog eens scherp geprijsd!

• evjatar
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:54
HTT-Thalan schreef op maandag 16 februari 2026 @ 14:03:
[...]

Ik heb ze in mijn handen gehad op de noordelijke motorbeurs. Dat rekje voelt verbazingwekkend stevig, het is van dat taaie dikke buigzame plastic en geen abs ofzo. Prijs lijkt ook ok voor wat je krijgt maar ik heb al koffers op de Twin en voor de CB zijn ze te groot en zwaar. Kon er geen reviews van vinden dus gok niet genomen destijds.
Ik zit nog op de wip. Wel behoefte aan een set tassen, maar € 700,- voor een set van Lone Rider of Mosko Moto gaat me wat ver. Ook een setje originele koffers is al gauw € 1000,-, dat is nogal wat voor 2x per jaar een tripje van een paar dagen.

Afgelopen januari ook op de motorbeurs in Eelde bekeken, het materiaal van het frame voelde goed & stevig. Ik vraag me wel af of de tassen het lang vol gaan houden, zeker bij wat meer offroad gebruik. En voor de prijs is het redelijk goed te doen.

Alternatief zou een setje Rhinowalk van Temu/Ali zijn, voor € 120,- een set tassen van 20 liter per stuk. Geen frame, maar enkel straps.

• kneusteun
Waaj schreef op maandag 16 februari 2026 @ 16:24:
[...]

Ik heb in het verleden aan kunststof en aluminium moeten rekenen dus ik ken de mogelijkheden en beperkingen van beiden ;)

Er is niets mis met kunststof (uiteindelijk zijn de kuipdelen van een motor ook gemaakt van kunststof en die houden het ook) maar als ik een bijna haakse hoek in kunststof zie, zonder zichtbare verstevigingsribben, en dan ook nog ogenschijnlijk niet afgeronde uitsparingen dan komen bij mij toch vraagtekens op. En uit ervaring weet ik dat een kunststof kofferdrager uiteindelijk breekt als je het maar lang genoeg martelt op onverharde wegen.

[...]

Daar ben ik het zeker mee eens, en voor €299,= voor de complete set van tassen en het rekje is het ook nog eens scherp geprijsd!
Ik denk dat ik voor aluminium exact dat ook zou veranderen, dus dat zijn we eens. Alu zonder ribben en zeker 3mm is niks waard, dan trekken de koppen van de bouten zich door de gaten zou ik verwachten. Je kan niks verzinken dus paar simpele ringen wil ook niet.

Maar ook zou ik bang zijn dat aluminium een soort van mes/zwaard achterop zal zijn.

• kneusteun
evjatar schreef op maandag 16 februari 2026 @ 16:44:
[...]

Ik zit nog op de wip. Wel behoefte aan een set tassen, maar € 700,- voor een set van Lone Rider of Mosko Moto gaat me wat ver. Ook een setje originele koffers is al gauw € 1000,-, dat is nogal wat voor 2x per jaar een tripje van een paar dagen.

Afgelopen januari ook op de motorbeurs in Eelde bekeken, het materiaal van het frame voelde goed & stevig. Ik vraag me wel af of de tassen het lang vol gaan houden, zeker bij wat meer offroad gebruik. En voor de prijs is het redelijk goed te doen.

Alternatief zou een setje Rhinowalk van Temu/Ali zijn, voor € 120,- een set tassen van 20 liter per stuk. Geen frame, maar enkel straps.
De rhinowalks doen in principe hun werk goed, was er heel happy mee.
Minpuntje zijn de vele straps en meuk, en dat je dus wel zelf even betere straps moet gebruiken om een simpelere montage te maken.
Heb er ook nog wat afgeknipt, want er slingert veel rond.
En na wat valpartijen zie je wel dat ze wat sneller slijten dan de wat grotere namen.

Komend seizoen wil ik de 21brothers gaan testen, zijn lekker clean.

• evjatar
Dat is nog een goede tip, beste van (2 of meer) werelden. Dank voor nóg moeilijker maken van de keuze 😅

• kneusteun
https://unclewang.net/pro...s=29&_fid=b4b04d535&_ss=c

Dit is er ook nog 1 waar ik benieuwd naar ben, nog geen reviews van gezien helaas.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:24

botoo

💀 too old to die young

Toen ik nog terrein reed zeiden we altijd 'Wat er niet opzit kan ook niet stuk gaan.' Hoe interessant sommige technische oplossingen ook lijken, je moet je afvragen of je niet 'another point of failure' crëeert.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• kneusteun
botoo schreef op maandag 16 februari 2026 @ 17:21:
[...]

Toen ik nog terrein reed zeiden we altijd 'Wat er niet opzit kan ook niet stuk gaan.' Hoe interessant sommige technische oplossingen ook lijken, je moet je afvragen of je niet 'another point of failure' crëeert.
Dat is natuurlijk nog steeds zo.
Maar er zit in ADV/Rally/Tour land nog een hoop verschil tussen week tripjes Europa, Maand tripje Buitenland of een wereldreis van maanden dan wel niet jaren.

- Een simpele weekje heb je het liefst zo min mogelijk, want hoe minder extra gewicht hoe harder je kan jagen en je motor nog leuk is. 2x 15 tot 2x 25 Liter moet echt wel voldoende zijn, klein tasje misschien op de rug voor wat snaaien.

- Ga je een maand weg dan heb je al wat meer zooi nodig en dus grotere tassen en misschien zelfs nog een flinke rugzak of duffle extra. Net wat je voorkeur heeft,

- Bij een wereldreis wil je veel meuk mee maar ook alles goed bereikbaar hebben (niet voor elk ding je hele tassen moeten doorzoeken), en een "systeem" opbouwen, waar laat je alles en welke indeling blijkt voor jou praktisch.

Maar wat je ook ziet is dat mensen voor een weekje al een hele bende meuk op de motor gooien en een dik systeem hebben gebouwd. Ik denk dat marketing vooral goed werkt :)

• evjatar
botoo schreef op maandag 16 februari 2026 @ 17:21:
[...]

Helemaal waar. Het voordeel van het frame zie ik voornamelijk in het gemakkelijker bevestigen & minder kans dat de tas vast smelt aan de uitlaat. En als het frame stuk gaat kun je de tassen altijd nog vastsnoeren. Als de straps van zo’n Alibaba tassenset stuk gaat is het snel einde verhaal. Keuzes keuzes.

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:15
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zKSu8WMokzedUnyg3CHM_EbTRok=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K0sDqrvPlwA4b5WFELSjBsgA.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb gewoon een Sw motech bagage rek op de street geknuseld via extra duo zitje :+
Daardoor kon deze tas wat makkelijker mee Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ok9kTdV9pXOAyrrpPyYdOz-fNPA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tdRr9kMcxbGpkTFnrG8LS96k.jpg?f=fotoalbum_large

• kneusteun
Ik dacht dat om adv ging, dan wil je niet zo'n bak achterop hebben ;)
Dan wil je het gewicht wat meer naar beneden en voren.
Edit: ik vraag mij af of jij niet merkt dat je voorkant lichter wordt bij wat doortrekken.

[ Voor 26% gewijzigd door kneusteun op 16-02-2026 20:12 ]

• Aikon
  • Niet online
kneusteun schreef op maandag 16 februari 2026 @ 11:10:
[...]

Bril gewoon even over je kin trekken.
Dan kan je rustig even je ogen cleanen.
Ja, maar wat lastig tijdens het rijden. Maar das wel t makkelijkst bij korte stops, of als je ff zonnevizier nodig hebt he, over de kin doen.
Ben wel benieuwd hoeveel tijd zo'n marokko trip zou kosten, en ik zou daar dan ter plekke ook een banden wissel doen.
Nou tis 5000km retour Malaga. Met de vracgtwagen kost het €900 + ticket van hopelijk €200.

5000 km benzine en banden en halve beurt (voor mn bmw dan, anders bij een hele vaak) is ook best duur. Maar ik ga dat niet rijden binnen 8-10 dagen ofzo, daar heb ik geen lol aan. Dus ik stuur mn motor op als t ik doe, want ik heb 'maar' 3 weken.

Kosten daar weet ik niet zo, maar €50/dag max? Ik neem mn tentje mee iig.

• Joris748
ibothead schreef op maandag 16 februari 2026 @ 19:55:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb gewoon een Sw motech bagage rek op de street geknuseld via extra duo zitje :+
Daardoor kon deze tas wat makkelijker mee [Afbeelding]
Op mijn RSV Mille had ik een 90 liter Ortlieb Rackpack, maar daarmee kon ik bijna niets in de spiegels zien. Die vervangen door twee SW Motech Drybags (35 en 18 liter). Daar kon ik redelijk omheen kijken, maar was wel behoorlijk hoog. Was voldoende voor een weekendje kamperen, zonder kookspullen.

Ben nu op zoek naar een DesertX. Op mijn wensenlijst staan een Perunmoto bagagerekje en een Mosko Moto Reckless 80L. Dat moet voldoende flexibiliteit geven van een lang weekend (kamperen of hotel) tot 3 weken zelfvoorzienend.

• Aikon
  • Niet online
kneusteun schreef op maandag 16 februari 2026 @ 17:28:
[...]

Dat is natuurlijk nog steeds zo.
Maar er zit in ADV/Rally/Tour land nog een hoop verschil tussen week tripjes Europa, Maand tripje Buitenland of een wereldreis van maanden dan wel niet jaren.

- Een simpele weekje heb je het liefst zo min mogelijk, want hoe minder extra gewicht hoe harder je kan jagen en je motor nog leuk is. 2x 15 tot 2x 25 Liter moet echt wel voldoende zijn, klein tasje misschien op de rug voor wat snaaien.

- Ga je een maand weg dan heb je al wat meer zooi nodig en dus grotere tassen en misschien zelfs nog een flinke rugzak of duffle extra. Net wat je voorkeur heeft,

- Bij een wereldreis wil je veel meuk mee maar ook alles goed bereikbaar hebben (niet voor elk ding je hele tassen moeten doorzoeken), en een "systeem" opbouwen, waar laat je alles en welke indeling blijkt voor jou praktisch.

Maar wat je ook ziet is dat mensen voor een weekje al een hele bende meuk op de motor gooien en een dik systeem hebben gebouwd. Ik denk dat marketing vooral goed werkt :)
Voor mij is het enige verschil dat je met meer weertypes rekening moet houden als je langer weg gaat. En kleding is vaak wel de bulk vd spullen helaas.

• Joris748
kneusteun schreef op maandag 16 februari 2026 @ 20:11:
Edit: ik vraag mij af of jij niet merkt dat je voorkant lichter wordt bij wat doortrekken.
Gaat goed, zolang je het zwaartepunt vlak achter je rug hebt. Heb zo jaren op sportmotoren gereden met de bagage boven het duozitje. Wel altijd de zwaardere dingen (slot) in de tanktas, anders werd hij aan de voorkant te licht bij het betere bochtenwerk.

• Joris748
Aikon schreef op maandag 16 februari 2026 @ 20:26:
[...]

Voor mij is het enige verschil dat je met meer weertypes rekening moet houden als je langer weg gaat. En kleding is vaak wel de bulk vd spullen helaas.
De vraag is hoeveel je wilt wassen en of je een extra casual jas mee wilt nemen. Een goede motorjas met liner (of werken met laagjes) beperkt het mee te nemen volume.

• kneusteun
zoveel mensen zoveel wensen, er is geen goed er is geen fout.
Maar hoe meer je mee sleept hoe meer je inlevert op rijeigenschappen over het algemeen.

• kneusteun

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:13
Als je naar Marokko gaat, optie om in Malaga/Marokko motor te huren ipv je eigen motor op transport? Ik heb vorig jaar een motor in Malaga gehuurd, perfect. Denk aan 100€ per dag.
Motomercado Rent in Torremolinos
https://es.motomercadorent.net/
Er werkt een Nederlander.

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:55
Zijn dit niet allemaal AliExpress dingen met een ander merkje erop?

• Aikon
  • Niet online
Joris748 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 20:29:
[...]

De vraag is hoeveel je wilt wassen en of je een extra casual jas mee wilt nemen. Een goede motorjas met liner (of werken met laagjes) beperkt het mee te nemen volume.
Casual jas neem ik niet meer mee, das kost me echt teveel ruimte. Ik gebruik daar dan een vest voor, die ook onder de motorjas of in de slaapzak kan.
kneusteun schreef op maandag 16 februari 2026 @ 21:13:
zoveel mensen zoveel wensen, er is geen goed er is geen fout.
Maar hoe meer je mee sleept hoe meer je inlevert op rijeigenschappen over het algemeen.
Nee zeker, doe wat je wilt. Maar less is more wmb. Maar ja, ik heb dan wel weer boeken, statief en een laptop bij. Zo lang je meer niet inlevert op vakantieplezier.
pauldaytona schreef op maandag 16 februari 2026 @ 21:34:
Als je naar Marokko gaat, optie om in Malaga/Marokko motor te huren ipv je eigen motor op transport? Ik heb vorig jaar een motor in Malaga gehuurd, perfect. Denk aan 100€ per dag.
Motomercado Rent in Torremolinos
https://es.motomercadorent.net/
Er werkt een Nederlander.
Nee, ik wil alles op mijn motor doen. Althans, misschien huur ik een dag een crossertje helemaal zuidelijk. Maar de reis op de mijne.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:27
kneusteun schreef op maandag 16 februari 2026 @ 20:11:
Wel extra makkelijk wheelies trekken zo, zeker op een adv motor :D.

• ollie1965

ollie1965

Alles meer dan een weekend levert bij mij altijd een volle bepakking op. 1 week weg betekent gewoon tent, slaapartikelen, koken, kleding en reservespullen/gereedschap.
Maakt bij mij dus niet uit of het 1 week is of 3 maanden gewoon altijd hetzelfde bij.
Altijd te veel bij

• harley
Aikon schreef op maandag 16 februari 2026 @ 20:22:
[...]

Ja, maar wat lastig tijdens het rijden. Maar das wel t makkelijkst bij korte stops, of als je ff zonnevizier nodig hebt he, over de kin doen.

[...]

Nou tis 5000km retour Malaga. Met de vracgtwagen kost het €900 + ticket van hopelijk €200.

5000 km benzine en banden en halve beurt (voor mn bmw dan, anders bij een hele vaak) is ook best duur. Maar ik ga dat niet rijden binnen 8-10 dagen ofzo, daar heb ik geen lol aan. Dus ik stuur mn motor op als t ik doe, want ik heb 'maar' 3 weken.

Kosten daar weet ik niet zo, maar €50/dag max? Ik neem mn tentje mee iig.
Daarom hebben wij dus alles in de bus geladen en in 1 ruk naar algeciras gereden (wel met 2 personen dus dieselkosten kunnen delen, was net zo duur als 1 motor daarheen laten brengen)

Tentje in Marokko..... Het is officieel niet toegestaan om te wildkamperen, maar ik qewr dat er over het algemeen niet moeilijk over wordt gedaan. Ook zijn er genoeg hotels/guesthouses voor weinig geld. Denk dat je met 50 per dag incl overnachten zelfs al gaat uitkomen, tenzij je het heel bont maakt qua eten of overnachten.

Maat van ons was 2 weken eerder al vertrokken, Hij heeft in Frankrijk/Spanje onderweg wel gekampeerd maar in heel marokko geen enkele keer.
En hij is ook die 3 weken daar geweest en we zijn elkaar enkele keren tegen gekomen en hebben dan een dagje samen opgetrokken en weer eigen plan.

Maar hij heeft dus die hele 3 weken zijn hele camping gear voor niks meegenomen, die paar euro meer was het hem telkens niet waard om alles op te moeten zetten en weer afbreken.

• Aikon
  • Niet online
harley schreef op maandag 16 februari 2026 @ 22:23:
[...]

Daarom hebben wij dus alles in de bus geladen en in 1 ruk naar algeciras gereden (wel met 2 personen dus dieselkosten kunnen delen, was net zo duur als 1 motor daarheen laten brengen)

Tentje in Marokko..... Het is officieel niet toegestaan om te wildkamperen, maar ik qewr dat er over het algemeen niet moeilijk over wordt gedaan. Ook zijn er genoeg hotels/guesthouses voor weinig geld. Denk dat je met 50 per dag incl overnachten zelfs al gaat uitkomen, tenzij je het heel bont maakt qua eten of overnachten.

Maat van ons was 2 weken eerder al vertrokken, Hij heeft in Frankrijk/Spanje onderweg wel gekampeerd maar in heel marokko geen enkele keer.
En hij is ook die 3 weken daar geweest en we zijn elkaar enkele keren tegen gekomen en hebben dan een dagje samen opgetrokken en weer eigen plan.

Maar hij heeft dus die hele 3 weken zijn hele camping gear voor niks meegenomen, die paar euro meer was het hem telkens niet waard om alles op te moeten zetten en weer afbreken.
Ik lees juist dat het wel overal mag... Gaat mij niet om de kosten, maar lijkt me supertof om daar te kamperen.

Als iemand plek in zn bus of aanhanger heeft... Graag, ik vind t €900 ook duur, maar tis niet anders. Kan geen ontslag blijven nemen voor elke vakantie ;)

• kneusteun
O88088 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 21:51:
[...]

Zijn dit niet allemaal AliExpress dingen met een ander merkje erop?
Zou best kunnen, ik denk dat erg veel in China gebouwd wordt ;)

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-02 15:23

Spacialz

Ovenvers

Hi iedereen,

Hier iemand die graag meeleest maar niet tot nauwelijk iets post en dat best vaker mag doen ;)

Nu ben ik benieuwd wat de Yamaha (MT) rijders hierover hebben te roepen.
Heb tijdens het vervangen van verlichting een kleine oepsie gehad en stond de MT07 niet lekker op z'n jiffie en schoof iets weg.. Ik kon hem gelukkig opvangen maar mijn knie doorboorde de zij cover van de radiator. Hier zit nu een mooie scheur in en optisch en praktisch gewoon niet handig.

Is er iemand die toevallig een mooie webshop heeft voor deze onderdelen? Ik vind een hoop maar het is of mega duur of mega Temu/ome Alie kwaliteit ;)

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

• geert_s

geert_s

Spacialz schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 10:08:
Hi iedereen,

Hier iemand die graag meeleest maar niet tot nauwelijk iets post en dat best vaker mag doen ;)

Nu ben ik benieuwd wat de Yamaha (MT) rijders hierover hebben te roepen.
Heb tijdens het vervangen van verlichting een kleine oepsie gehad en stond de MT07 niet lekker op z'n jiffie en schoof iets weg.. Ik kon hem gelukkig opvangen maar mijn knie doorboorde de zij cover van de radiator. Hier zit nu een mooie scheur in en optisch en praktisch gewoon niet handig.

Is er iemand die toevallig een mooie webshop heeft voor deze onderdelen? Ik vind een hoop maar het is of mega duur of mega Temu/ome Alie kwaliteit ;)
CMSNL al gecheckt?

• Dutchgixxer
Ff bij baboon kijken

• UTwizard
  • Laatst online: 14:46
En als je het tweedehands niet kunt vinden: https://www.goedhartmotoren.nl/technische-tekeningen

• Jolke
  • Laatst online: 14:56
Laat de zomer maar komen. Dit keer ga ik naar het oosten van Zwisterland, richting Davos, Chur die hoek zeg maar. Tijd om wat motorroute's uit te zoeken. Tenzij iemand hier al wat materiaal in GPX-vorm heeft liggen natuurlijk. :)

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-03 14:52
Jolke schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 13:09:
Laat de zomer maar komen. Dit keer ga ik naar het oosten van Zwisterland, richting Davos, Chur die hoek zeg maar. Tijd om wat motorroute's uit te zoeken. Tenzij iemand hier al wat materiaal in GPX-vorm heeft liggen natuurlijk. :)
Ik heb geen .gpx voor je, maar zelf vond ik de San Bernardinopas en Splügenpas (ook zeker Italiaanse kant en daarna de Malojapas) aanraders. Verder zijn er rondom St. Moritz leuke passen en is het rondom Livigno erg mooi. Livigno is op zichzelf wel grappig, omdat het een belastingvrije zone is. Dus goedkoop tanken e.d. en het is een vreemde gewaarwording om douane te passeren als je van Livigno naar Bormio rijdt (binnen Italië dus) :+

Verder ben je dan enigszins in de buurt van de Stelvio. Heeft z'n charme, maar kan erg druk zijn. Echter, aan de Zwitserse kant heb je daar de Umbrailpas en die was heerlijk rijden en lekker rustig toen ik er was.

• JL Koppelle
  • Laatst online: 18:06
Aikon schreef op maandag 16 februari 2026 @ 22:51:
[...]

Ik lees juist dat het wel overal mag... Gaat mij niet om de kosten, maar lijkt me supertof om daar te kamperen.

Als iemand plek in zn bus of aanhanger heeft... Graag, ik vind t €900 ook duur, maar tis niet anders. Kan geen ontslag blijven nemen voor elke vakantie ;)
Mag ik vragen waar jij het vervoer van je motor naar Marokko regelt? Ik wil volgend jaar eenzelfde trip gaan maken, maar heb geen tijd om heen en terug te rijden. Was ook van plan 3 weken daar te blijven.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@JL Koppelle https://www.motoren-toeri...motor-naar-het-buitenland
Of is dat weer net te ver weg allemaal?? :P

• kneusteun
betere link is er denk ik niet, lekker duidelijk uitgelegd en top tips!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ooit nog eens @kneusteun ooit . :+
Gaat de motor die ik dan heb in zo een krat naar de andere kant van de wereld, en vlieg ik er achteraan.

• JL Koppelle
  • Laatst online: 18:06
Thanks! Da's wel een leuke link, maar dat is voor lange afstanden. Marokko is niet naast de deur, maar zó ver ook weer niet. Wel interessant dat stukje over de Carnet de Passage. Ik dacht dat je die voor veel meer landen verplicht moest hebben!

• Aikon
  • Niet online
JL Koppelle schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 16:04:
[...]

Mag ik vragen waar jij het vervoer van je motor naar Marokko regelt? Ik wil volgend jaar eenzelfde trip gaan maken, maar heb geen tijd om heen en terug te rijden. Was ook van plan 3 weken daar te blijven.
Er zijn er vele, ik heb nord cargo aangeschreven. Misschien wel de bekendste.

Voor wat betreft vervoer is er op t bmw gs forum een heel mooi overzicht, naar heel veel landen. Bijv een Duitser die naar Tblisi verscheept, altijd handig toch? Ik zit in Istanbul nu, dus zelf even zoeken aub ;)

Het liefst rij ik vanaf huis ergens heen en stuur ik m'n motor terug ipv andersom. Kan niet altijd... Maar waar denk jij aan @Bommes , Zuid-Amerika?

• kneusteun
Pagina: 1 ... 113 114 Laatste

Dit topic is gesloten.