Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
54.200km , ik heb hem nu 6 jaar en nog nooit de olie gedaan (gekocht met 42k, was wel een goed onderhouden fiets en super netjes maargoed dat zegt niks over de voorvorkolie )Chevy454 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 18:24:
[...]
2002, hoeveel km en hoe vaak heb je de olie al eens vervangen van de voorvork?
Daar heb jij jouw antwoord denk ik dan.lord_fh schreef op maandag 9 februari 2026 @ 18:54:
54.200km , ik heb hem nu 6 jaar en nog nooit de olie gedaan (gekocht met 42k, was wel een goed onderhouden fiets en super netjes maargoed dat zegt niks over de voorvorkolie )
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Als je het ding over een jaar wel vervangen voor iets anders dan is het aan jou de vraag of je het daar geld waard vind.
Wat betreft rijgedrag, vering, demping is het altijd een enorme verbetering. Zeker bij een fiets van die bouwjaren. Dat is dus een nobrainer.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Hij is nog zo netjes en zonder een smetje, en rijdt verder prima, na al.deze reacties en wat ik verder online kan vinden MOET het wel een verbetering zijn , dus de drempel ben ik bijna over nu denk ik haha. Weg doen doe ik ik hem voorlopig niet , daar is hij veel te goed voor nogBommes schreef op maandag 9 februari 2026 @ 19:13:
Antwoord hangt natuurlijk af van: wil je er mee door rijden?
Als je het ding over een jaar wel vervangen voor iets anders dan is het aan jou de vraag of je het daar geld waard vind.
Wat betreft rijgedrag, vering, demping is het altijd een enorme verbetering. Zeker bij een fiets van die bouwjaren. Dat is dus een nobrainer.
Echt geloof ons
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Dat dacht ik van mijn 25 jaar oude Mille ook. Geen enkel probleem, gewoon goed onderhouden. En het laatste half jaar alleen maar ellende mee gehad. Kan zomaar omslaan.lord_fh schreef op maandag 9 februari 2026 @ 19:18:
[...]
Hij is nog zo netjes en zonder een smetje, en rijdt verder prima, na al.deze reacties en wat ik verder online kan vinden MOET het wel een verbetering zijn , dus de drempel ben ik bijna over nu denk ik haha. Weg doen doe ik ik hem voorlopig niet , daar is hij veel te goed voor nog
Ik zou dat geld alleen erin steken, als je bereid bent om er nog enkele duizenden EUR meer in te steken als hij wel mankementen krijgt. Zo’n vering revisie is geen investering die je binnen twee jaar af wilt schrijven.
[ Voor 5% gewijzigd door Joris748 op 09-02-2026 19:37 ]
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Eens maar dat risico is er altijd, buiten dat is het een Suzuki, eigelijk bullitproof op wat dingen na (zoals koppelingskorf, en wat kleine dingen). Als ik een nieuwe motor koop, dan wil ik een echte stap maken naar een BMW F900XR denk ik (en met stap bedoel ik qua rijcomfort, snufjes en systemen), en dat gat qua geld is zo groot, dat ik dat voor die 2000 km per jaar niet kan verantwoorden voor mijzelf (plus dan nog weet ik niet wat ik heb zeg maar en met deze opzich wel na 6 jaar). Dan zou die paar 100 euro (want het is 275 bij een dl1000 voor de voorveerset, plus de achter veer los, alleen montage komt er dan bij) het mij wel waard zijn, MITS het echt verschil maakt, maar het blijkt uit de reacties dat dat in ieder geval zo is.Joris748 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 19:30:
[...]
Dat dacht ik van mijn 25 jaar oude Mille ook. Geen enkel probleem, gewoon goed onderhouden. En het laatste half jaar alleen maar ellende mee gehad. Kan zomaar omslaan.
Ik zou dat geld alleen erin steken, als je bereid bent om er nog enkele duizenden EUR meer in te steken als hij wel mankementen krijgt. Zo’n vering revisie is geen investering die je binnen twee jaar af wilt schrijven.

Maar holy fuck wat schrik je dan toch weer van het gewicht: 4kg schoon aan de haak op de keukenweegschaal. Achteraf dan toch zitten denken 'had ik beter lithium gepakt?' maar dan moest ik ook weer een nieuwe lader en dan werd het allemaal al gelijk weer heel erg prijzig zonder dat het echt merkbaar beter zou worden op het gewicht na.
Mijn ATAS startte vanmorgen na ruim een maand stilstaan gelukkig zonder problemen, heb voor de zekerheid de goedkoopste NOCO-lader gekocht, maar die ligt gelukkig al een paar jaar ongebruikt in de schuur (nouja, paar keer uitgeleend om een scooter bij te laden). Voor de auto en RT had ik al een 10A CTEK liggen, maar die doet natuurlijk geen lithium-accu'sHTT-Thalan schreef op maandag 9 februari 2026 @ 20:48:
Nou, de Twin had er weer geen zin in zondagochtend. Wilde nog wel slapjes rondgaan maar starten ho maar, dus toch maar een nieuwe investering gedaan:
[Afbeelding]
Maar holy fuck wat schrik je dan toch weer van het gewicht: 4kg schoon aan de haak op de keukenweegschaal. Achteraf dan toch zitten denken 'had ik beter lithium gepakt?' maar dan moest ik ook weer een nieuwe lader en dan werd het allemaal al gelijk weer heel erg prijzig zonder dat het echt merkbaar beter zou worden op het gewicht na.
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
Nee en wat het onderzoek dat ik heb gedaan kan lithium ook niet tegen langere tijd stilstaan nog los van het feit dat mijn Optimate Gen4 TM340 het niet ondersteunt. Na goed, ik heb er volgens mij nog de originele accu in hangen dus die is nu zo'n beetje tien jaar oud, dan mag het ook wel een keer kapot gaan. Voltage na een tijdje druppelladen was nog wel goed maar na een keertje starten gisteren bleef hij onder de 12v hangen dus ik denk gewoon versleten.SlinkingAnt schreef op maandag 9 februari 2026 @ 21:04:
[...]
Mijn ATAS startte vanmorgen na ruim een maand stilstaan gelukkig zonder problemen, heb voor de zekerheid de goedkoopste NOCO-lader gekocht, maar die ligt gelukkig al een paar jaar ongebruikt in de schuur (nouja, paar keer uitgeleend om een scooter bij te laden). Voor de auto en RT had ik al een 10A CTEK liggen, maar die doet natuurlijk geen lithium-accu's.
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
Dit is ook precies waarom ik nog geen set voor de Diversion besteld heb. Ik vind hem aan de voorkant wat te slap (da's standaard al een ding met de Diversion), maar voor wat rondjes op het circuit (o.a) zou ik ook wel een wat minder lomp zware fiets willen hebben. Nou is het een optie om zo'n ding erbij te kopen en de Diversion erbij te houden, maar ik weet nog niet of ik echt 3 motoren (als je de scooter meetelt...) wil hebben. Ik heb ruimte voor 3, maar als ik dan weer eens een hobbyprojectje wil doen kan ik dat ding eigenlijk niet kwijt...Bommes schreef op maandag 9 februari 2026 @ 19:13:
Antwoord hangt natuurlijk af van: wil je er mee door rijden?
Maar ik zou andere vering wel aanraden, ja. Vind de kosten voor een setje Hyperpro, vork olie, keerringen etc. ook wel meevallen. Maar nu tijd en geld besteden aan iets dat niet kapot is terwijl ik hem misschien na dit jaar weg ga doen vind ik ook weer zoiets.
@Boudewijn Zoals anderen aangeven zou ik hier wel even mee naar de huisarts gaan. Zeker als je dit wel eens vaker hebt gehad. Hoe dan ook vervelend
[ Voor 20% gewijzigd door Destruction op 09-02-2026 21:49 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Die lithium accus zijn leuk voor in een S1000RR ofzo, motorfietsen die al gebouwd zijn om zo licht mogelijk te zijn. En ook dan alleen als je rondetijden aan t aanscherpen bent.HTT-Thalan schreef op maandag 9 februari 2026 @ 20:48:
Nou, de Twin had er weer geen zin in zondagochtend. Wilde nog wel slapjes rondgaan maar starten ho maar, dus toch maar een nieuwe investering gedaan:
[Afbeelding]
Voor zo'n SUV maken die paar kilo verschil echt niets uit.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Oh shit. Vaker gehad? Misschien eens met de huisarts checken?Boudewijn schreef op maandag 9 februari 2026 @ 21:31:
Pff ik had vanochtend een blackout. Ben de deur uitgegaan, op motor geklommen en daarna geen idee. Heb mijn vriendin gebeld toen de motor en ik op onze kant lagen voor de oprit. Gelukkig was hij nog niet eens gestart, en is er alleen een richtingaanwijzer stuk.
Dat is wel heel vervelend. Heb je vaker zo’n black-out gehad? Ik zou toch even langs de huisarts gaan. Zonder aanwijsbare reden flauwvallen en motorrijden is een hele slechte combiBoudewijn schreef op maandag 9 februari 2026 @ 21:31:
Pff ik had vanochtend een blackout. Ben de deur uitgegaan, op motor geklommen en daarna geen idee. Heb mijn vriendin gebeld toen de motor en ik op onze kant lagen voor de oprit. Gelukkig was hij nog niet eens gestart, en is er alleen een richtingaanwijzer stuk.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Er zit een toerentalbegrenzer op mijn motor, daar schrik ik steeds van als ik, met mijn ogen op de weg, 200 rij
Is niet mijn gangbare tempo (ik wil mijn rbw graag houden) maar soms wil ik ff testen wat er in zit na de zoveelste aanpassing.
[/rant]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Lampje erop zetten dat gaat knipperenbotoo schreef op maandag 9 februari 2026 @ 21:56:
[rant]
Er zit een toerentalbegrenzer op mijn motor, daar schrik ik steeds van als ik, met mijn ogen op de weg, 200 rij.
Is niet mijn gangbare tempo (ik wil mijn rbw graag houden) maar soms wil ik ff testen wat er in zit na de zoveelste aanpassing.
[/rant]
Maar dikke twin en toerenbegrenzer is een weinig subtiele combinatie. Trok hem ook eens in de begrenzer op het moment dat ik ging verzitten. Was een pijnlijke ervaring
Hij is plausibele deniability aan het creëren.Boudewijn schreef op maandag 9 februari 2026 @ 21:31:
" Schat, ik snap er ook niks van! Ik kan me alleen nog zwarte vlekken herinneren en ineens werd ik wakker buiten de dealer met een nieuwe Kawasaki H2r... "
Dan wordt het toch echt die Superduke 1290 gt nogwattes. Stoere fiets. Op zijn kant leggen zal ook wel duur zijnHTT-Thalan schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 07:33:
[...]
Hij is plausibele deniability aan het creëren.
" Schat, ik snap er ook niks van! Ik kan me alleen nog zwarte vlekken herinneren en ineens werd ik wakker buiten de dealer met een nieuwe Kawasaki H2r... "
Was gisteren al naar de ha geweest, niets te vinden. Ik stap zo weer op. Dank voor de bezorgdheid mannen!
[ Voor 3% gewijzigd door Boudewijn op 10-02-2026 08:52 ]
Ach joh, het houdt je van de straat. Soms vraag je je inderdaad af, of degene die de constructie heeft verzonnen het ooit zélf een keer heeft moeten uitvoeren.
Bij mij is dat standaardpraktijk: als een engineer iets heeft verzonnen wat in de praktijk lastig blijkt te zijn, mag die engineer zelf een dagje in de werkplaats / buitenmontage meedraaien. Vooral de buitenmonteurs weten dan dat ze zich niet in hoeven te houden met hun commentaar.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Is het zo'n ramp? heb ook maar een nieuwe besteld en die is vervangen in 2 minuten.. Wat heeft die nieuwe At gedaan dat het lastiger is?HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:08:
Ik ben dus al mijn hele motorrijdende leven een grote fan van Honda...
[Afbeelding]
Behalve wanneer ik de accu van een 2016 Africa Twin moet vervangen. Dan zijn het hufters, allemaal.
Ook trouwens getwijfeld over lith, maar ik heb al een keer mezelf gered met een lader van een vreemde en dus heb ik liever 2kg meer zodat ik overal eventueel kan bijladen.
Hoe moet die erin dan?HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:08:
[Afbeelding]
Behalve wanneer ik de accu van een 2016 Africa Twin moet vervangen. Dan zijn het hufters, allemaal.
Mooiste accu constructie die ik ooit gezien heb zit in mn R1250RS. Kapje aan de zijkant eraf en de accu kan je zo losmaken en eruit schuiven. En er zit een tweede plus-pool zodat je makkelijk kan laden/overstarten. Accu zit zo laag mogelijk ivm zwaartepunt en toch heel makkelijk bereikbaar
Tenzij je Puig valbeugels er op had, want dan kreeg je de accu er niet meer uit gedraaid natuurlijk, maar dat was je dan zelf schuld.
In feite, alle elektra zat heel mooi rechts achter die kap weggewerkt, dus onderweg een noodreparatie uitvoeren was een kwestie van minuten. Alsof er over was nagedacht door een elektricien.
Daar had ik ook een Y-splitter gemaakt voor de accessoires op de accessoirestekker (mistlampen, navi, ...). Was er iets mis met één van de accessoires, dan was het een kwestie van stekker lostrekken, zekering vervangen, en op een later tijdstip de daadwerkelijke storing wel zoeken.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Niet alleen Honda... Op de F700GS is het net zo'n pretje, de "tank" moet even losgeschroefd waarna de kap eraf komt, dan moet het hele luchtfilter huis eruit en dan kun je bij alle benodigde bouten om de accu los te maken. Daarna is het wat priegel werk om de accu eruit te krijgen, dan uiteraard weer alles in omgekeerde volgorde.HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:08:
[Afbeelding]
Gelukkig kan de BMW laden via de can-bus 12v laad aansluiting, scheelt achteraf ingebouwde kabels om een lader aan te sluiten.
Máár ik rij eigenlijk zoveel in de winters dat ik geen lader nodig heb
Gelukkig gaan die accu's wel lang mee, mijn originele BMW accu is er afgelopen herfst uitgegaan na 10 dienstjaren. Hopelijk kun je er dus weer even tegen!
Theoretisch gezien is het zoals @noes het zegt maar het vakje van deze AT is extreem krap, de kabels heel kort en klemmen langs de accu waardoor de tray waar die in ligt ook heel stroef gaat. De plus pool kun je pas vastmaken als de accu voor 95% in het vak geschoven is...kneusteun schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:45:
[...]
Is het zo'n ramp? heb ook maar een nieuwe besteld en die is vervangen in 2 minuten.. Wat heeft die nieuwe At gedaan dat het lastiger is?
Ook trouwens getwijfeld over lith, maar ik heb al een keer mezelf gered met een lader van een vreemde en dus heb ik liever 2kg meer zodat ik overal eventueel kan bijladen.
TakeItToTheMax schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 08:48:
Dan lees ik al het enthousiasme, mooie ritten, discussies, ervaringen etc. Vraag ik mij af: is er nooit een rit georganiseerd met/voor mede-tweakers?
Zou dat te druk worden? Zit niemand er op te wachten? Of komen we dan nooit weg omdat eerst alle discussies gedaan moeten worden?
Leviathius schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 09:07:
[...]
Laatste echte motortocht (weekend weg) was in September 2019: Tweakers motorweekend 20-21-22 september 2019//1769032765
Een dagje sturen in Nederland was voor het laatst in 2022: GoT Motortocht en die daarvoor in 2018 (berichten daarvan staan ook in dit gelinkte topic).
Van hoe de rit ging in 2018 was het hartstikke gemoedelijk en rustig aan. Echt niet dat je denkt poehee dit gaat hard, sjongejonge wat een aso's. Sterker nog, ging eerder gewoon lekker rustig. Kan ook komen door de grote opkomst van ik meen 25 man zoiets. Ook erg fijn met afrekenen bij de Beren, rekening splitsen voor 25man
[Afbeelding] [Afbeelding]
A13X schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 09:34:
[...]
Een deel van die groep is later nog 2x(3?) een weekend weg geweest en meet af en toe nog steeds. Probleem is vaak afstand, agenda's en wie regelt de route. Het leven zit vaak in de weg.
Rond die periode zijn er een aantal groepsritten geweest. Dus er zullen vast gegadigden zijn als je iets wilt organiseren, want dat is uiteindelijk vaak het hekelpunt. Iedereen wilt wel, maar niemand wil het organiseren.
Also, de kale kop voorop ben ik zie ik nu. Spot m'n oude FZ1N maar tussen de motoren.
Met moet het ijzer smeden als het eten of de geit melken wanneer ie drachtig is.kneusteun schreef op maandag 26 januari 2026 @ 14:08:
Iemand had het over een meet?
Ik wou vorig jaar nog een ADV meet doen, maar door wat issues persoonlijk viel mijn jaar een beetje in het water.
Is het een optie om een tweakers breed kampeer weekend te doen? als we het bijvoorbeeld op 1 centrale camping doen kunnen we vanuit daar wat ritjes rijden? groepen vormen kan, en mensen kunnen wat offroad doen en andere lekker bochtjes op het asfalt.
Ik weet dat ze op MF het "kampeer test weekend" hadden, dat vond ik wel slim.
Ergens Maart/April een weekend plannen en dan bijvoorbeeld vrijdag aanrijden, zaterdag rijden en s'avonds vuurtje en gezellig en volgende dag ritjes naar huis?
Dus leuk om iets te organiseren voor Tweakers. Ik wil wel meehelpen om iets gedaan te krijgen. Ik ben al twee jaar niet meer op pad geweest met de motor dus het wordt tijd om weer een weekend weg te gaan.
Helpen betekent dat ik het niet alleen ga doen. Misschien moet er iets van een klein committee komen wat de bestemming bepaalt en de periode.
Zelf zat ik te denken om dit voorjaar nog te gaan en dan van vrijdag tot en met zondag. kampeer graag maar hotel is ook goed.
Hoe pakken we het aan? Even offline via een Signal groep?
Signal link in je bakkes, hier is de groep https://signal.group/#CjQ...JEhA2xyo3uHo2PTQ0XhjjVaEQ
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ik heb 2 linkerhanden maar op de Firestorm stelt dat echt niks voor.HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:08:
[Afbeelding]
* Joris748 heeft zich ook aangemeld voor de organisatiebotoo schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 00:55:
@badkuip * botoo aangemeld en bereid om mee te helpen met organiseren
[ Voor 4% gewijzigd door Joris748 op 11-02-2026 08:10 ]
Tja iedereen kiest een motor naargelang dienst capaciteiten heLoei123 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 08:07:
[...]
Ik heb 2 linkerhanden maar op de Firestorm stelt dat echt niks voor.
Dat dacht ik ook net.Loei123 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 08:07:
[...]
Ik heb 2 linkerhanden maar op de Firestorm stelt dat echt niks voor.
Ow en voordat de discussie begint over Li of Pb accu's. Ik had geen goede ervaring met Li accu's in een dikke V-twin. Een jaar ging het goed, volgende seizoen starten ho maar. Kon ik weer een nieuwe kopen.
Ik heb geen idee wat er in zit.Jolke schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 08:57:
[...]
Dat dacht ik ook net.
Ow en voordat de discussie begint over Li of Pb accu's. Ik had geen goede ervaring met Li accu's in een dikke V-twin. Een jaar ging het goed, volgende seizoen starten ho maar. Kon ik weer een nieuwe kopen.
Is vervangen toen ik hem ophaalde en hij stationair uitviel.
Aangemeld!badkuip schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 22:15:
[...]
[...]
[...]
[...]
Met moet het ijzer smeden als het eten of de geit melken wanneer ie drachtig is.![]()
Dus leuk om iets te organiseren voor Tweakers. Ik wil wel meehelpen om iets gedaan te krijgen. Ik ben al twee jaar niet meer op pad geweest met de motor dus het wordt tijd om weer een weekend weg te gaan.
Helpen betekent dat ik het niet alleen ga doen. Misschien moet er iets van een klein committee komen wat de bestemming bepaalt en de periode.
Zelf zat ik te denken om dit voorjaar nog te gaan en dan van vrijdag tot en met zondag. kampeer graag maar hotel is ook goed.
Signal link in je bakkes, hier is de groep https://signal.group/#CjQ...JEhA2xyo3uHo2PTQ0XhjjVaEQ
Hier trouwens last minute besloten om volgende week donderdag nog een dagje beurs mee te pakken... kan de vrouw even wat kleine adv's passen, klx,f450 cf450 etc.
Iemand nog tips waar kaarten goedkoper zijn? heb nu anwb 5 euro korting gevonden.
Combikaartje bij NS? Ik betaal 34 EUR voor entree + dalurenretour vanuit Den Bosch.kneusteun schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 10:42:
[...]
Aangemeld!
Hier trouwens last minute besloten om volgende week donderdag nog een dagje beurs mee te pakken... kan de vrouw even wat kleine adv's passen, klx,f450 cf450 etc.
Iemand nog tips waar kaarten goedkoper zijn? heb nu anwb 5 euro korting gevonden.
Ik ga ook op donderdag
YTZ14S met 11AhLoei123 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 10:23:
[...]
Ik heb geen idee wat er in zit.![]()
Is vervangen toen ik hem ophaalde en hij stationair uitviel.
Is dat dan beter dan 200lbs?HTT-Thalan schreef op maandag 9 februari 2026 @ 20:48:
[Afbeelding]
Ziet er niet te ingewikkeld uit, ze tillen de motor er overheen.
YouTube: 200+ lb battery swap in under 5mins?
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
En dan twee thuis aan de lader hebben staan_Apache_ schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 11:47:
[...]
Is dat dan beter dan 200lbs?![]()
Ziet er niet te ingewikkeld uit, ze tillen de motor er overheen.
YouTube: 200+ lb battery swap in under 5mins?
Ik ga nog liever lopend dan met de trein....Joris748 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 10:48:
[...]
Combikaartje bij NS? Ik betaal 34 EUR voor entree + dalurenretour vanuit Den Bosch.
Ik ga ook op donderdag
Nee wordt ANWB ticket en dan lekker met de auto, is goedkoper dan de trein.....
Afgelopen 2x mochten we hem gratis naast de hal zetten
Sleutelen of gaan kijken en dan van die lijkbleke tweakers zien
Heb opzich wel interesse maar geen signalbadkuip schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 22:15:
[...]
[...]
[...]
[...]
Met moet het ijzer smeden als het eten of de geit melken wanneer ie drachtig is.![]()
Mag ook wel, Utrecht Den Bosch is maar een ministukje, en toch 30eu, vind het nog steeds veel.Joris748 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 10:48:
[...]
Combikaartje bij NS? Ik betaal 34 EUR voor entree + dalurenretour vanuit Den Bosch.
Ik ga ook op donderdag
Tuurlijk, parkeren is ook al 30eu.
19 EUR eraf voor het toegangskaartje, blijft 15 EUR over voor retourtje met de trein. Valt toch wel mee?_Apache_ schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 19:44:
[...]
Mag ook wel, Utrecht Den Bosch is maar een ministukje, en toch 30eu, vind het nog steeds veel.![]()
Tuurlijk, parkeren is ook al 30eu.
Eerste keer dat mijn dochter meegaat (15jr). Ben benieuwd wat ze ervan vindt.
*disclaimer: mag iedereen zelf weten, is geen aanval des persoons oid.
[ Voor 39% gewijzigd door ozzynator op 12-02-2026 08:50 ]
Moette doen.
Tsja ,wat doet de prijs van een HD over tijd?kneusteun schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 08:30:
[Afbeelding]
Damn HD kan maar geen ommekeer maken.
Je weet waar Harley Davidson motoren gemaakt worden toch?ozzynator schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 08:49:
Is omdat jullie allemaal Japanse/Europese motorfietsen prefereren.*
... op de vluchtstrook...
Ze zouden meer verkopen als ze niet zo slecht waren.
haha lachen joh. Zou voor jou wel handig zijn, iets met een lager zwaaartepunt.HTT-Thalan schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 09:45:
[...]
Je weet waar Harley Davidson motoren gemaakt worden toch?
... op de vluchtstrook...
Ze zouden meer verkopen als ze niet zo slecht waren.
Moette doen.
Is wel een van de problemen van HD. Ze weten met hun modellen geen nieuw publiek aan te boren. En hun ouder wordende doelgroep kiest vaker voor Europese en Japanse merken, omdat die merken blijkbaar motoren maken die de doelgroep meer aanspreken (en/of meer bang for the buck zijn).ozzynator schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 08:49:
Ik heb tot nu toe alleen Japanse motoren gehad. Ik zou nog wel een keer een Ducati willen, maar welke dat dan precies zou moeten worden weet ik ook niet. In ieder geval niet iets waarop ik voorover hang en m'n rug verniel tijdens het rijden
Motoren van het formaat Harley krijg ik hier sowieso niet door de steeg, en ik wil de motor wel op zijn minst in de achtertuin kunnen stallen. De Diversion900 is eigenlijk het grootste dat nog enigszins fatsoenlijk door de steeg te rijden valt.
[ Voor 18% gewijzigd door Destruction op 12-02-2026 10:29 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Ik heb de grappen ook allemaal voorbij horen komen toen ik een Ducati had. Ze zijn gewoon jaloersozzynator schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 10:05:
[...]
haha lachen joh. Zou voor jou wel handig zijn, iets met een lager zwaaartepunt.
Feit is wel dat Ducati een aantal strategische beslissingen heeft genomen die ervoor zorgen dat het merk er beter voor staat dan ooit. Zeker niet in de laatste plaats door de overname door Audi, waardoor de motoren misschien wat minder karakter hebben, maar wel betrouwbaarder zijn.
Je wilt niet weten hoeveel kosten ik heb gehad aan mijn 748 (bj 2001). In 55.000 km heeft dat ding twee nieuwe nokkenassen, 6 nieuwe slepers en een nieuw carter gehad. Gelukkig behoorden de electronische problemen toen al tot het verleden. Het ding heeft me nooit laten staan, maar heeft me klauwen vol geld gekost. De liefde moest wel heel diep zitten om zo'n ding te blijven rijden.
Ik hoop dat HD met de nieuwe CEO het tij kan keren, maar het lijkt me een dubbeltje op zijn kant.
De huidige Paningale heeft een comfortabelere en rechtere zithouding dan de 748/916/996/998. Daar zaten de stuurhelften zo onmogelijk ver weg en laag. De huidige Supersport is daarmee vergeleken een toermotorDestruction schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 10:27:
Tsja... Zo'n Harley... Ik zou wel eens een keer op zo'n ding willen rijden, kijken of ik daarna begrijp wat de HD fan er zo geweldig aan vind. Om diezelfde reden heb ik ook op motoren met grofweg 1PK per KG gereden. Even ervaren, begrijpen waarom de eigenaar zo'n ding wilde, en verder met mijn leven![]()
Ik heb tot nu toe alleen Japanse motoren gehad. Ik zou nog wel een keer een Ducati willen, maar welke dat dan precies zou moeten worden weet ik ook niet. In ieder geval niet iets waarop ik voorover hang en m'n rug verniel tijdens het rijden
Motoren van het formaat Harley krijg ik hier sowieso niet door de steeg, en ik wil de motor wel op zijn minst in de achtertuin kunnen stallen. De Diversion900 is eigenlijk het grootste dat nog enigszins fatsoenlijk door de steeg te rijden valt.
Bedoel je dan hun supersports, de Panigale V2 en V4. Of hun sport-toermotor, de Supersport?
De sport-toer Supersport inderdaadUTwizard schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 10:41:
[...]
Bedoel je dan hun supersports, de Panigale V2 en V4. Of hun sport-toermotor, de Supersport?
en parkeren is verre van gratis..Joris748 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 20:23:
[...]
19 EUR eraf voor het toegangskaartje, blijft 15 EUR over voor retourtje met de trein. Valt toch wel mee?
Maar het klopt inderdaad wel @Joris748 zegt over de zithouding, niet alleen bij Ducati maar ook de japanners zijn afgestapt van de clipons zo laag dat je voor je gevoel met je neus op het voorwiel zit. De ZX4R, ZX6R, R9, etc zijn wat betreft zithouding allemaal een heel stuk toegankelijker geworden als de supersports van vroeger.
Je bewijst mijn gelijk, het 1200 Testastretta blok is ontwikkeld voordat Audi de boel overnam in 2012 ;-)Dutchgixxer schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 10:55:
Ik heb in 2014 een nieuwe multistrada 1200 gekocht. Na 800 al een lekke voet pakking. Heb er 11 garantie claims mee gehad. In 2017 een ktm gekocht ( sas ) Geen problemen. Voor mij geen Ducati weer. Ze zijn erg duur en de V4 motor zuipt benzine. Nee ben niet Jaloers. wil gewoon motorrijden ipv naar de dealer te rijden
Ja, liever dat dan een facistische motorozzynator schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 08:49:
We kunnen straks bijna stellen dat een china fiets onder betere omstandigheden wordt gebouwd dan een HD
Ja, ik zou best een HD willen kopen voor erbij. Maar dan wel een van nog voor het tijdperk AMF.ozzynator schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 08:49:
Persoonlijk is de rijstijl (geometrie) en vermogens output karakteristiek (door de motorconfiguratie) totaal niet mijn ding. Als het dan nieuwer zou moeten zijn, dan maar een Indian, een beetje hetzelfde wat aanblik betreft maar wel modern wat andere punten betreft. En damn die zijn nu ook van een private equity firm..... Nou maar afwachten wat dat wordt de komende jaren.
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
Weet niet, maar mijn honda destijds voor het dubbele van de aanschafprijs verkocht, zelfs mijn KTM voor meer verkocht dan gekocht._Apache_ schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 09:29:
[...]
Tsja ,wat doet de prijs van een HD over tijd?
Niet dat ik motoren koop voor de waarde of eventuele winst, dat is leuk aan het einde maar geen enkele prio bij aanschaf.
En daarnaast heeft elk merk zo z’n achillespezen en probleempjes.
Als jij blij bent met je motor, welk met het ook is, is het goed toch
Twee mensen die ik ken zweren bij Ducati. Andere die ik ken zweren bij Yamaha. Anderen die ik ken zweren bij Honda. Ik ben zelf BMW fan.
Lekker rijden wat je wil, en het liefst veel en samen
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Het feit dat oude motoren voor meer dan de aanschaf verkocht worden (met meer km op de teller, en ouder model) betekent dus dat er flinke schommelingen van vraag en aanbod zijn.kneusteun schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 11:25:
[...]
Weet niet, maar mijn honda destijds voor het dubbele van de aanschafprijs verkocht, zelfs mijn KTM voor meer verkocht dan gekocht.
Niet dat ik motoren koop voor de waarde of eventuele winst, dat is leuk aan het einde maar geen enkele prio bij aanschaf.
Of motorrijders zitten niet te wachten op waar fabrikanten mee komen (oude modellen blijven intrek)
Flinke schommelingen met vraag en aanbod.
Amerikaanse auto's staan niet positief bekend om hun weggedrag. Het zijn grote slagschepen, al deinend, met weinig feedback naar de rijder. Afwerkingsniveau is ook niet je van het.
Datzelfde beeld heerst misschien ook bij amerikaanse motoren. Het rammelt, de veerweg is minimaal, en het is al helemaal niet bedoeld om bochten mee te maken. Je bent al geradbraakt als je net vertrokken bent, laat staan na een dag rijden. De grappen komen immers ergens vandaan; er zal een kern van waarheid in zitten of in hebben gezeten.
Bij voorkeur zit er ook maar een minimalistisch tankje op waardoor je van tankstation naar tankstation rijdt.
Dan heb ik het overigens nog niet eens over absurde prijzen van Harley componenten, waarbij bijvoorbeeld Harley banden 2-3x over de kop gaan. (De Michelin Anakee Adventure voor de 1250 Pan America maar met Harley logo zouden ruim 900 euro moeten kosten bij de dealer
Uiteraard is alles hierboven flink gechargeerd en mogelijk niet eens waar, behalve die bandenprijs die is echt.
Maar samengevat: veel mensen zullen dus al bij voorbaat niet eens de Harley dealer binnen stappen. Dan teer je op een bestaande klantenkring. Een klantenkring die ouder wordt, en voor datzelfde geld simpelweg op een comfortabele GS stapt waar gelijk, na alles aangevinkt te hebben dan, alles op en aan zit.
[edit]Hoewel dit misschien zo overkomt; bovenstaande is een voorstelling, maar dat hoeft niet de werkelijkheid te zijn. Ik hang er ook geen waarde-oordeel aan vast. Sommige Harleys vind ik zelfs ontzettend gaaf, om te zien.
[ Voor 11% gewijzigd door DrivinUCrazy op 12-02-2026 14:37 ]
Haha, ja dat is best wel een ding bij sommige merken. Basisprijs "maar" € XXX maar als je alle opties maar neemt dan zit je ineens 25% of meer hoger dan de basisprijs. En als je een A achter de GS wil zetten... oké punt gemaakt.DrivinUCrazy schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 12:17:
na alles aangevinkt te hebben dan, alles op en aan zit.
Maar Ollie pretendeert niet dat zijn World Raid ook zo goedkoop was.... nadat nu bijna alles aan accessoires is besteld zit ik op +43% en dan heb ik nog geen eens iets met een label GYTR besteld
Mijn Garmin XT2 van mijn FJR ga ik ieder geval niet doen, ik zit te zoeken in de robustere hoek wat Adventure/Rally/Raid/Enduro proof is en ook hetzelfde gemonteerd is.
Ik weet het, mijn leeftijd en rijstijl verraden wel dat ik niet meer voor die topnotering ga bij welke raid dan ook
Wat heb ik al gevonden?
Bij mijn zoektocht kom ik op "Rugged tablets" uit met als OS Android.
- Carpe Iter de Carpe Iter pad en de bijbehorende beugel/houder en de controller ( wat een keuze )
- DMD Nav tab T865 of Nav tab T880x en de beugel dat wordt dan mogelijk die van Carpe Iter en de controller
Waar ben ik naar op zoek?
Zijn er nog meer merken "Rugged tablets" die jullie kennen die met apps werken?
Zijn er nog andere opties?
Zijn er mensen met gebruikers ervaring?
Maar verder geef ik niet zoveel geld uit aan accessoires hoor
Zet m op alvast morgen!Jampot007 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 12:54:
Ik ben bezig met lessen, morgen mijn avb examen. Is de motorbeurs ook een plek om kleding ed aan te schaffen? Ik overweeg om Vrijdag 20 Feb te gaan.
Motorbeurs is prima om lekker eens rond te struinen en het aanbod te vergelijken. Of er echt goede deals zijn weet ik eigenlijk niet. Ga vooral lekker rondneuzen
Misschien kan je dit weekend ook wel naar Goedhart in Bodegraven als je in de buurt woont.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik ben vooral benieuwd welke opties en waarom?ollie1965 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 12:32:
[...]
Haha, ja dat is best wel een ding bij sommige merken. Basisprijs "maar" € XXX maar als je alle opties maar neemt dan zit je ineens 25% of meer hoger dan de basisprijs. En als je een A achter de GS wil zetten... oké punt gemaakt.
Maar Ollie pretendeert niet dat zijn World Raid ook zo goedkoop was.... nadat nu bijna alles aan accessoires is besteld zit ik op +43% en dan heb ik nog geen eens iets met een label GYTR besteld
Een maat van mij heeft een WR, en ja er zijn wel wat handige accesoires maar stock kon hij prima de halve wereld rond...
Dus ben benieuwd wat voor jou een must was? of was het gewoon fun om beetje aan te kleden?
Het is vooral een handige plek om wat te kijken en maten te noterenJampot007 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 12:54:
Ik ben bezig met lessen, morgen mijn avb examen. Is de motorbeurs ook een plek om kleding ed aan te schaffen? Ik overweeg om Vrijdag 20 Feb te gaan.
Online is vaak veel spul wel echt goedkoper te vinden, maar ik ben zelf al weer 4+ jaar niet geweest, misschien is het tegenwoordig beter, maar "beurs acties" waren vaak nog steeds duurder dan een online shop.
Maar het is dus wel handig om te passen en te kijken wat er allemaal is.
Ja je kunt daar prima wat kleding scoren. Maar let wel, de aanbiedingen zijn regelmatig maar 'mwah', je zult dus wel wat huiswerk moeten doen wat je verwacht uit te geven.Jampot007 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 12:54:
Maar realiseer dat het vooral bulk verkoop is in de beurs, dus als je al wat vragen hebt kan het al lastig worden bij een outlet.
Dat is vooral voor de commerciële uitingen natuurlijk: een lage vanaf prijs adverteren haalt mensen over de streep om eens binnen te kijken en te proeven aan de motor. En dan kan je ze de opties verkopen, want als je toch geld gaat uitgeven..ollie1965 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 12:32:
[...]
Haha, ja dat is best wel een ding bij sommige merken. Basisprijs "maar" € XXX maar als je alle opties maar neemt dan zit je ineens 25% of meer hoger dan de basisprijs. En als je een A achter de GS wil zetten... oké punt gemaakt.
Uiteindelijk doen eigenlijk alle merken dat, maar bij het ene merk kan je er meer features bij kopen dan bij een ander.
Maar ook: Ik zou niets anders willen, mijn Harley ✅✅✅ voor mij bijna alle boksjes aan. Smaken en voorkeuren verschillen (gelukkig).
[ Voor 3% gewijzigd door botoo op 12-02-2026 14:21 ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ja, er zitten zeker goede deals tussen. Maar het gros is oude collectie en/of online prijzen zijn scherper.Jampot007 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 12:54:
Dus doe vooraf je huiswerk
Begrijp me niet verkeerd, ik vind sommige modellen ontzettend gaaf. (en andere helemaal niet) Ik zou er alleen geen hele dag op willen en kunnen rondrijden, maar dat is iets heel anders.botoo schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 14:13:
T.a.v. alle azijn die over Harley is gegooid: Jullie hebben allemaal helemaal gelijk.
Maar ook: Ik zou niets anders willen, mijn Harley vinkt voor mij bijna alle boksjes aan. Smaken en voorkeuren verschillen (gelukkig).
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Als we daar over beginnen kan ik ook nog wel iets quoten waardoor BMW zo groot is geworden. Dus doe maar niet over politiek beginnen.kneusteun schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 11:21:
[...]
Ja, liever dat dan een facistische motor
We kunnen straks bijna stellen dat een china fiets onder betere omstandigheden wordt gebouwd dan een HDs/
Moette doen.
- Kofferrek om mijn 25* 35 jaar oude (vol alu!) koffers aan te hangenkneusteun schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 13:32:
[...]
Ik ben vooral benieuwd welke opties en waarom?
Een maat van mij heeft een WR, en ja er zijn wel wat handige accesoires maar stock kon hij prima de halve wereld rond...
Dus ben benieuwd wat voor jou een must was? of was het gewoon fun om beetje aan te kleden?
:strip_exif()/f/image/8a3wui8f4IwHU2w41hns8Sw5.jpg?f=fotoalbum_small)
- Valbeugel (ik weet het dat is alleen voor iets meer dan omvallen en niet voor een crash)
- Skidplate (waardeloos blik origineel)
- handvat verwarming (koukleum 1ste klas met stip)
- Enduro style uitlaat van HP Corse (en daardoor een heel smal profiel met mijn gigi alu koffers)
- Tail Tidy
- Dynamische Led knipperlichten (nice to have)
- Middenbok
- Tanktas (die van Yamaha maar dan bij SW-Mototech vandaan
- zij standaard verbreder
- Barkbusters inclusief verlichting opties (Barkbusters ja, verlichtingsoptie nice to have)
En ja mijn nav moet dan nog komen, extra tanks denk ik niet meer nodig te hebben al hoewel een ritje AUS weer in gedachten boven komt.
De Gunbarrel en Canning Stock blijven trekken om ooit eens te doen, mindset is er maar of het lijf het nog trekt.
Dus ja, zie de foto van 25* 35jaar geleden, veel is nice to have want toen waren het alleen koffers, middenbok en extra jerry cans (van plastic!) en een handvol detail kaarten van AUSLIG om +400km "un supported" te rijden in AUS.
* Ollie begint vormen van Alzheimer light te ontwikkelen
Ik ben heel enthousiast gaan proefzitten op de Suzuki GSXS1000GX (
Dat duurde 2 seconden, en ontzettend beteuterd afgestapt.
Zo probeer ik mezelf ook niet te veel te hypen voor de Honda CB1000GT. Die vinkt op papier voor mij alles af wat ik in een motor zoek, behalve de dB's op kenteken. Maar ik heb er nog nooit op gezeten, dus ik kan er nog niets over zeggen.
Eind augustus - begin september hadden we (=motormaatje en ik) het plan om weer een flinke rondreis te maken. De keuze is uiteindelijk op Frankrijk gevallen. Via een of andere AI wat hotels laten voorstellen voor 10 tussenstops, en dat dan aan elkaar knopen.
Zelf heb ik de afgelopen jaargangen van Alpentourer doorgespit, en interessante plekken, passen en wegen als POI bij elkaar gezet op de kaart. Daarna probeer ik de ruwe route meer via die POI's te laten lopen.
Een paar voorlopige conclusies:
1) die hotels liggen of te dicht of te ver uit elkaar.
2) tussenafstanden zijn op zich prima, als je maar via de snelweg gaat. Zodra ik de Michelin kaart erbij pak en groen gearceerde lijntjes ga aanstippen, komt het niet meer goed. 700km kronkelige weggetjes op een dag, dat is ietwat té.
3) Motormaatje heeft mogelijk andere prioriteiten die periode, de directie thuis heeft zijn verlof nog niet goedgekeurd.
4) Mocht ik alleen (moeten) gaan, want ik ga vooralsnog wél, dan gebruik ik misschien een deel van die route, en pik ik daarna een stuk Zwitserland mee. Ik wil na mijn ervaring van afgelopen jaar nóg meer van de Alpen zien.
5) Waarom heeft Oostenrijk zo belachelijk veel tolwegen? Mooi, vast. Maar wat een kapitaal zou ik kwijt zijn om daar overheen te mogen rijden...
Wel heerlijk, deze voorpret.
Ah meeste snap ik wel ja.ollie1965 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 14:29:
[...]
- Kofferrek om mijn 25* 35 jaar oude (vol alu!) koffers aan te hangen [Afbeelding]
- Valbeugel (ik weet het dat is alleen voor iets meer dan omvallen en niet voor een crash)
- Skidplate (waardeloos blik origineel)
- handvat verwarming (koukleum 1ste klas met stip)
- Enduro style uitlaat van HP Corse (en daardoor een heel smal profiel met mijn gigi alu koffers)
- Tail Tidy
- Dynamische Led knipperlichten (nice to have)
- Middenbok
- Tanktas (die van Yamaha maar dan bij SW-Mototech vandaan)
- zij standaard verbreder
- Barkbusters inclusief verlichting opties (Barkbusters ja, verlichtingsoptie nice to have)
En ja mijn nav moet dan nog komen, extra tanks denk ik niet meer nodig te hebben al hoewel een ritje AUS weer in gedachten boven komt.
De Gunbarrel en Canning Stock blijven trekken om ooit eens te doen, mindset is er maar of het lijf het nog trekt.
Dus ja, zie de foto van 25* 35jaar geleden, veel is nice to have want toen waren het alleen koffers, middenbok en extra jerry cans (van plastic!) en een handvol detail kaarten van AUSLIG om +400km "un supported" te rijden in AUS.
* Ollie begint vormen van Alzheimer light te ontwikkelen![]()
Ik dacht dat je uitlaten, headers, vering, velgen etc, de hele bende had gedaan.
Klopt de arbeidsomstandigheden in India zijn nog net beter dan die in de USozzynator schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 14:29:
[...]
Als we daar over beginnen kan ik ook nog wel iets quoten waardoor BMW zo groot is geworden. Dus doe maar niet over politiek beginnen.
En het ging mij om de "huidige" politiek... we zouden US best even mogen afstraffen, zeker als je kijkt hoe andere merken in dat land allemaal minder voordelen krijgen dan HD.
HD is de Soldaat van Oranje versie van de US, elk jaar denk je dat het stopt... maar het blijft maar gaan
Oh, mijn GYTR verwijzing. Maar wie weet moet vering en sommige andere dingen nog wel, weet ik pas na de eerste goed bepakte rit (dat is dit dus niet
@_eLMo_
Heb je ook een controller op aangesloten zitten? En hoe werkt dat?
En de overige apps, als je die hebt, welke heb je en werken deze ook goed (eventueel i.c.m. controller).
[ Voor 27% gewijzigd door ollie1965 op 12-02-2026 15:18 ]
[ Voor 94% gewijzigd door ozzynator op 12-02-2026 15:30 ]
Moette doen.
Ja, ik heb een Carpe Iter Adventure Control, die gebruikte ik op de 901 en ligt nog in de kast voor "ooit". In de praktijk kwam ik toch mogelijkheden te kort en wil je even stilstaat, dus werkt het touch screen net zo goed, op één ding na. Eigenlijk wil je maar 1 functionaliteit onderweg, en dat is in- en uitzoomen. Nu op de BMW gebruik ik dus de Carpe Iter BMW Control, die doet de magic wheel voor zoom in/uit en nog wat, is prima voor mij.ollie1965 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 15:13:
@_eLMo_
En de overige apps, als je die hebt, welke heb je en werken deze ook goed (eventueel i.c.m. controller).
Ik geloof dat Thork Racing inmiddels ook een eigen BMW kastje heeft (mocht je op een BMW gaan rijden), dan zou ik die aanraden ivm betere integratie.
Mijn Adventure- en BMW Control werken goed op Maps, Kurviger en een beetje op Flitsmeister
[ Voor 13% gewijzigd door _eLMo_ op 12-02-2026 15:36 ]
In- en uitzoomen kunnen zoomen is wel fijn tijdens het rijden. En eventueel tussen kaartlagen wisselen._eLMo_ schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 15:33:
[...]
Ja, ik heb een Carpe Iter Adventure Control, die gebruikte ik op de 901 en ligt nog in de kast voor "ooit". In de praktijk kwam ik toch mogelijkheden te kort en wil je even stilstaat, dus werkt het touch screen net zo goed, op één ding na. Eigenlijk wil je maar 1 functionaliteit onderweg, en dat is in- en uitzoomen. Nu op de BMW gebruik ik dus de Carpe Iter BMW Control, die doet de magic wheel voor zoom in/uit en nog wat, is prima voor mij.
Ik geloof dat Thork Racing inmiddels ook een eigen BMW kastje heeft (mocht je op een BMW gaan rijden), dan zou ik die aanraden ivm betere integratie.
Mijn Adventure- en BMW Control werken goed op Maps, Kurviger en een beetje op FlitsmeisterEn DMD zelf natuurlijk. Gezien er OS brede zoom in/out commando's worden gebruikt zou ik geen problemen verwachten met bv OSMAnd.
Zit er aan te denken om de veel te dure stuurbediening van Garmin te kopen voor mijn XT2.
Als je dat veel te duur vind heb je nog niet gezien wat de opties kosten die ik net noemde ;PJoris748 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 15:43:
[...]
In- en uitzoomen kunnen zoomen is wel fijn tijdens het rijden. En eventueel tussen kaartlagen wisselen.
Zit er aan te denken om de veel te dure stuurbediening van Garmin te kopen voor mijn XT2.
Voordeel van Android tablet/telefoon is ook dat je gewoon een random cheap ass bluetooth media controller van AliExpress kan trekken, en met een app de buttons kan rebinden naar bijvoorbeeld zoom in/uit. Volgens mij heeft @Bommes dat wel eens geprobeerd?
Veel te duur voor wat je ervoor krijgt_eLMo_ schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 15:46:
[...]
Als je dat veel te duur vind heb je nog niet gezien wat de opties kosten die ik net noemde ;P
Voordeel van Android tablet/telefoon is ook dat je gewoon een random cheap ass bluetooth media controller van AliExpress kan trekken, en met een app de buttons kan rebinden naar bijvoorbeeld zoom in/uit. Volgens mij heeft @Bommes dat wel eens geprobeerd?
En die XT2 heb ik al, om die nu al af te schrijven is me te gortig.
Imho heeft HD de behoefte van de kopers jarenlang fout ingeschat en bleef hangen op die all-American gevoelens. De prijzen werden hoger maar de techniek bleef achter waardoor nieuwe aanwas van klanten uitbleef.kneusteun schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 08:30:
[Afbeelding]
Damn HD kan maar geen ommekeer maken.
Het laatste management heeft bepaald niet gewerkt aan klantenbinding met hun huidige, zoals omschreven, woke insteek.
Kortom, weinig innovatie, hoge prijzen en een teruglopende schare van die-hard HD klanten. In EU zie ik niets van dat anti woke sentiment maar in EU zijn de prijzen nogal stevig hoger dan in US.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
https://www.google.com/se...ei=tgOOaZ_aHtnui-gP2KK-AQ
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
botoo schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 17:49:
Wat meer info: harley-davidson ceo controversy
https://www.google.com/se...ei=tgOOaZ_aHtnui-gP2KK-AQ
Jep, maar nooit in de praktijk gebruikt._eLMo_ schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 15:46:
[...]
Volgens mij heeft @Bommes dat wel eens geprobeerd?
Ik laad een gpx in Osmand en ga rijden, het blijkt dat ik verder dus niks meer hoef te doen met mijn scherm.
Ding is eigenijk een bluetooth audio remote voor Android . Met Keymapper kun je de knoppen toewijzen aan een andere functie. Voor een paar euro ben je dan klaar.
Holy shit die tanktas!!!ollie1965 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 15:13:
@kneusteun
Oh, mijn GYTR verwijzing. Maar wie weet moet vering en sommige andere dingen nog wel, weet ik pas na de eerste goed bepakte rit (dat is dit dus niet).
@_eLMo_
Maar "ingeklapt" is ie een stuk kleiner maar groot genoeg voor de dingen die ik mee wil nemen als ik naar het werk ga.
Dit topic is gesloten.
![]()
:strip_exif()/f/image/tjrfgsfWCRTeXtyYiTVCaDRo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rFSdbFlHyufNxXa4ZcMDwZCX.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/ZEos59Ua2weNE0coEvnDlquJ.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/xTtJEcKawzFwxZNLXazYNoWf.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/OeLoM5aorKY03WHwjrdPUF85.jpg?f=fotoalbum_tile)