Zo had ik ooit een vraag gesteld "ik kan momenteel niet binnen stallen vanwege een verbouwing, binnen 500 meter mag ik ze niet buiten laten overnachten (23.00 -06.00 uur), moet ik nu de komende maanden echt mijn motor op 500 meter van mijn woning stallen?"ozzynator schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 10:05:
Die verzekeringen slaan ook een beetje door. Ik moet mijn Harley in een afgesloten ruimte stallen met een ketting aan muur of bodem. Dus ik netjes, zoals het hoort, midden in de woonkamer een muurplaat aan de muur gemonteerd. Not.
Buitenshuis mag het aan een ander object, zoals een lantaarnpaal of andere motor. Moet je weer een ketting van een meter of zo meenemen. Als ik dur ergens ben, zorg ik dat hij in zicht blijft, dan hoeft het weer niet.
Daar kwam in eerste instantie een JA op terug (dus echt 500M van de woning stallen), toen ik het iets explicieter uitlegde "Jammer dat jullie niet mee willen denken kijk nog eens goed, maar voor nu ga ik kijken hoe ik zo snel mogelijk al mijn verzekeringen bij jullie kan op te zeggen, ik kom er binnenkort op terug" daarna kwam er een mailtje met "tijdelijke mogelijkheden tot verzekeren".
Misschien maakte het wat uit dat er behalve 3 motoren ook nog veel andere dingen via deze partij lopen.
Ik was erop gekomen door dat mijn zwager op zijn zakelijke lease/financiering auto van alles en nog wat op gemonteerd moest worden (alarm, tracking imobilisers enz) dat wilde hij ook niet hebben en kon ook zo iets zeggen. Hij werkt direct teruggebeld, maar ja dat ging om een fabriekspand, 10 auto's de hele inboedel en aansprakelijkheid. "Stemmen met je geld werkt vaak wel"
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet