Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 110 111 Laatste
Acties:

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:35

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

ozzynator schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 10:05:
Die verzekeringen slaan ook een beetje door. Ik moet mijn Harley in een afgesloten ruimte stallen met een ketting aan muur of bodem. Dus ik netjes, zoals het hoort, midden in de woonkamer een muurplaat aan de muur gemonteerd. Not.

Buitenshuis mag het aan een ander object, zoals een lantaarnpaal of andere motor. Moet je weer een ketting van een meter of zo meenemen. Als ik dur ergens ben, zorg ik dat hij in zicht blijft, dan hoeft het weer niet.
Zo had ik ooit een vraag gesteld "ik kan momenteel niet binnen stallen vanwege een verbouwing, binnen 500 meter mag ik ze niet buiten laten overnachten (23.00 -06.00 uur), moet ik nu de komende maanden echt mijn motor op 500 meter van mijn woning stallen?"
Daar kwam in eerste instantie een JA op terug (dus echt 500M van de woning stallen), toen ik het iets explicieter uitlegde "Jammer dat jullie niet mee willen denken kijk nog eens goed, maar voor nu ga ik kijken hoe ik zo snel mogelijk al mijn verzekeringen bij jullie kan op te zeggen, ik kom er binnenkort op terug" daarna kwam er een mailtje met "tijdelijke mogelijkheden tot verzekeren".

Misschien maakte het wat uit dat er behalve 3 motoren ook nog veel andere dingen via deze partij lopen.
Ik was erop gekomen door dat mijn zwager op zijn zakelijke lease/financiering auto van alles en nog wat op gemonteerd moest worden (alarm, tracking imobilisers enz) dat wilde hij ook niet hebben en kon ook zo iets zeggen. Hij werkt direct teruggebeld, maar ja dat ging om een fabriekspand, 10 auto's de hele inboedel en aansprakelijkheid. "Stemmen met je geld werkt vaak wel"

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
_eLMo_ schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 10:20:
Mijn verzekering vereist dat het slot dat je koopt ten tijde van aanschaf een ART.4 keuring had. Dus ik heb de bon van het slot en het ART certificaat op m’n cloud drive staan.

Op vakantie zet ik ‘m vooral op slot langs de Duitse snelweg enzo, eenmaal in de kleine dorpjes vergeet ik dat wel eens tijdens de lunch. ‘S nachts altijd op slot en uit het zicht het liefst.

Ik heb een Roadlok en dat is voor die toepassing wel handig. Want je hebt ‘m altijd bij.
Exact. Het is zo eenvoudig, fotootje van de rekening e.d. en je hebt het. Zo niet...no money.
Dus beetje zeuren over voorwaarden van verzekeraars is toch echt aan jezelf om dat eenvoudig op te lossen.

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:04
_eLMo_ schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 10:20:
Ik heb een Roadlok en dat is voor die toepassing wel handig. Want je hebt ‘m altijd bij.
Mijn remschijfslot is laatst uit elkaar gevallen. Letterlijk het sluitgedeelte wat eruit viel (Abus 8077)
Ik overweeg nu ook een Roadlok.

Is deze ook echt makkelijk en snel op slot te zetten? Hoe zijn jouw ervaringen. (en als er meer mensen een Roadlok hebben, hoor ik daar ook graag ervaringen van.)

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

silverball

De wagen voor moderne mensen

Weer sneeuw. Ik zie mijn verplaatste herexamen dinsdag ook weer in het water vallen, let maar op :'(

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | aroTHERM plus | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Blabla13 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 11:25:
[...]

Mijn remschijfslot is laatst uit elkaar gevallen. Letterlijk het sluitgedeelte wat eruit viel (Abus 8077)
Ik overweeg nu ook een Roadlok.

Is deze ook echt makkelijk en snel op slot te zetten? Hoe zijn jouw ervaringen. (en als er meer mensen een Roadlok hebben, hoor ik daar ook graag ervaringen van.)
Heb nu 5 jaar een roadlok op mijn DL1050.
Belangrijkste is, om tijdens de montage het slot goed uit te lijnen met de spacers die bijgeleverd zijn.
Heb je dat goed gedaan, is het een kwestie van pin erin zetten en de motor een stukje naar voren duwen tot de pin in het gat van de schijfrem plopt.

Wel heb ik, na 60k km het slot een keer moeten spoelen en opnieuw smeren omdat het lastiger werd het slot te draaien. Verder begint het zwart van de beugel een beetje vaal te worden onder invloed van UV licht.

Voor de rest, erg tevreden erover. Hij houd zich goed.
En ja, de rekening in de doos gedaan van de roadlok en dit ligt in de garage. 8)

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:29
silverball schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 11:32:
Weer sneeuw. Ik zie mijn verplaatste herexamen dinsdag ook weer in het water vallen, let maar op :'(
De voorspelling voor zondag is 6 graden met zon, dus dan kan de meeste ellende wel weer weg zijn. ;)

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:36

ozzynator

Nevermind.

DrivinUCrazy schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 10:45:
[...]

:) :)

Die 'afwijzing' was ook een beetje mijn schuld. Ik probeer mijn aannames ook beter voor me te houden sindsdien, was wel goed om even met de neus op de feiten gedrukt te worden. Of dat nu bewust was of niet, toch dank daarvoor. No hard feelings :)
oh nee, zeker geen hard feelings!

Het is sowieso. Niet zo wie zo, zws, of sowiezo. Of andere varianten. Dus gewoon sowieso.

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:52
Dit voorjaar wil ik eens voor het eerst zelf proberen mijn remvloeistof te vervangen. Welke kit is hiervoor aan te raden? Je hebt ze op vele sites in allerlei prijzen en maten dus ik zie door de bomen het bos niet meer. Iemand tips?

YouTube: MotorcycleGeek

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Welke kit bedoel je?

Normaal gesproken, boven bijvullen en onder aftappen.

Als je geen fouten maakt heb je ook geen kit nodig (om te ontluchten?)
Pagina: 1 ... 110 111 Laatste