Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 113 114 Laatste
Acties:

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Moet je eens mee naar Marokko rijden. Elke 140km 2.5u wachten >:)

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:35
Ben niet zo anti elektrisch, zou ik voor woon/werk ook wel serieus chill vinden.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

kneusteun schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 19:12:
Ben niet zo anti elektrisch, zou ik voor woon/werk ook wel serieus chill vinden.
Ik vind 140km echt te weinig. Voor woon-werk zou het prima zijn, maar daar vind ik 15k wel aan de stevige kant voor.

• rykers
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:42
Voor woonwerk zou ik elektrisch ook wel overwegen. Maar met 70 km snelweg enkele reis ga ik dat zeker in de wintermaanden niet redden.

Wat zou er van de range over blijven bij de huidige buiten temperaturen en 110 km/h?

• kneusteun
Als ik echt in een half uur van 20% naar 80% kan laden vind ik dat echt niet een hele grote issue.
Voor werk en woon/werk is dat meer dan voldoende voor mij, en als ik een keer wat verder moet is 30 min voor 60% laden niet echt een heel erg probleem. (zou er geen benzine motor voor weg doen)

• kneusteun
rykers schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 19:33:
Voor woonwerk zou ik elektrisch ook wel overwegen. Maar met 70 km snelweg enkele reis ga ik dat zeker in de wintermaanden niet redden.

Wat zou er van de range over blijven bij de huidige buiten temperaturen en 110 km/h?
Goede vraag, ik zou wel gewoon laden op werk, dat mag gelukkig ook gewoon gratis.
Maar mijn werk is mega dichtbij en moet af en toe wat door de regio, dus dan is 140km dikke prima.

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Interessante motor, en goed dat een gevestigd merk* zich op de elektrische markt begeeft. Hopelijk volgen meer merken dat zal de ontwikkeling van elektrische motoren alleen maar goed doen. Honda lijkt ook een andere doelgroep aan te willen spreken dan woon-werk verkeer gezien het ontbreken van windbescherming en geïntegreerde bagagemogelijkheden. En 140km is genoeg voor het gemiddelde zondagsritje, zeker als je tijdens de koffiepauze kan bijladen.

Nog niet de motor waarvoor ik mijn benzinestokers weg zal doen maar mocht ik een keer bij een dealer de mogelijkheid voor een proefrit zien dan ga ik deze eens proberen :)

*) Uiteraard was Harley-Davidson met de Livewire veel eerder.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:33

Destruction

(ex-)Automonteur

kneusteun schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 19:34:
Als ik echt in een half uur van 20% naar 80% kan laden vind ik dat echt niet een hele grote issue.
Voor werk en woon/werk is dat meer dan voldoende voor mij, en als ik een keer wat verder moet is 30 min voor 60% laden niet echt een heel erg probleem. (zou er geen benzine motor voor weg doen)
Dit is een belangrijke nuance natuurlijk. Ik zou in de toekomst prima een elektrische motorscooter willen hebben, een 100km bereik is voor mij dan wel prima., al ligt het er ook aan hoelang het opladen dan duurt. 100km rijden en dan 12 uur laden is geen optie. Dé motor pak ik ook vaak voor lange(re) ritten en dan zou zo'n bereik echt te weinig zijn. Ik koop geen bankstel met een tank van (uit mijn hoofd) 24L om minder dan 100km per rit te rijden :P

De grootste afstand die ik met de motorscooter gereden heb tot nu toe was 80km op een dag. Da's ook wel zo'nbeetje de maximale afstand die ik met een voertuig van dat formaat zou willen rijden. @Bommes gaat hier hard om lachen vermoed ik, maar soit :+

Over de motorscooter gesproken, zodra de motor weer uit de schuur kan (omdat 't einde pekeltijd is..) gaat de scooter naar binnen. Ik moet er nog wat onderhoud aan doen en ik heb nog wat onderdelen nodig. Tot nu toe bevalt het ding prima dus de puntjes moeten maar eens op de i'tjes :)

[ Voor 11% gewijzigd door Destruction op 17-02-2026 19:54 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
rykers schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 19:33:

Ik vraag mij ook af welke negatieve invloed mijn 1.96m / 100kg heeft op het bereik van elektrische motoren. :X

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:05

Fuelke

Forza Ferrari

Eventje een schrikmomentje op de terugweg van kantoor, op de snelweg op het linkervak (2 vaks) ging de auto voor me in de remmen - ik dacht eerst misschien te dicht bij zijn voorganger, maar toen zag ik dat hij remde / wou uitwijken voor een - gelukkige - lege zak waar bouwafval in kan. Alleen kon ik geen kant meer op en reed ik vol tegen die zak aan - toch nog aan 100 km/h denk ik. Draaide gelukkig niet in het voorwiel en lag relatief vlak op de rijbaan maar toch ... eventjes snelheid verminderd op de pechstrook. Enkel rechterspiegel stond niet meer in de juiste hoek dus die heeft een tik gekregen maar kon gewoon waar goed gezet worden.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:05

Bommes

Capo del formaggio

Aikon schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 18:11:
Het liefst rij ik vanaf huis ergens heen en stuur ik m'n motor terug ipv andersom. Kan niet altijd... Maar waar denk jij aan @Bommes , Zuid-Amerika?
Vandaf Turkije naar het Oosten de Zijde Route vind ik super interessant, daar wil ik echt nog een eens heen.
Opzich met zeg eens wat 3 of 4 maanden rijden ook best wel te doen vanuit huis maar denk niet dat ik die ruimte gevonden krijg.
Tenminste niet voordat ik met pensioen ben. En om nu nog 18 tot 20 jaar te wachten??
Dan ligt er echt overal asfalt, zelfs in die landen.

Of De Vespa in een kratje in het vliegtuig naar Zuid Afrika en dan naar huis rijden.. 8)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:41
kneusteun schreef op maandag 16 februari 2026 @ 20:11:
Ik dacht dat om adv ging, dan wil je niet zo'n bak achterop hebben ;)
Dan wil je het gewicht wat meer naar beneden en voren.
Edit: ik vraag mij af of jij niet merkt dat je voorkant lichter wordt bij wat doortrekken.
Nee had goeie vering maar ik ga wel donderdag kijken voor een Fc moto 800MT en binnenkort proef rit maken en inruil voorstel doen O-)

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Waaj schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 19:48:
[..]Honda lijkt ook een andere doelgroep aan te willen spreken dan woon-werk verkeer gezien het ontbreken van windbescherming en geïntegreerde bagagemogelijkheden.[..]
Ik vind dat geen enkele elektrische motor nou echt dé woon-werk motor probeert te zijn, op de motorscooters na. Maar de motorscooter is misschien ook wel de meest logische optie om te elektrificeren met de huidige techniek: juist een woon-werk apparaat wat veel in en rond de stad wordt gebruikt. Daar tellen uitstoot en geluid zwaarder en range minder.
*) Uiteraard was Harley-Davidson met de Livewire veel eerder.
Je vergeet nog BMW met de C-Evolution en CE 04, allebei motorscooter, Kawasaki Ninja E-1, A1? / 9kw en ik vergeet er vast ook nog een paar.

[ Voor 16% gewijzigd door noes op 17-02-2026 21:26 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• ibothead
Aikon schreef op maandag 16 februari 2026 @ 22:51:
[...]

Kan geen ontslag blijven nemen voor elke vakantie ;)
Dat had ik ook gedaan 8 jaar geleden! Moest opeens werken volgende maand al had ik vrij gekregen in eerste instantie 8)7 Oke dan bij deze ik heb nog tot dit moment 28 vakantie dagen succes ik werk vandaag nog en morgen kom ik niet meer _/-\o_ *O* *O* *O* *O*
Toen had ik opeens 7 weken vakantie en daarna meteen begonnen bij andere baas _O-

• ibothead
Jolke schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 13:09:
Laat de zomer maar komen. Dit keer ga ik naar het oosten van Zwisterland, richting Davos, Chur die hoek zeg maar. Tijd om wat motorroute's uit te zoeken. Tenzij iemand hier al wat materiaal in GPX-vorm heeft liggen natuurlijk. :)
ik had wel iets in mei in gedachte Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x9AFGl8fmPf3DWvXWve8NvHbTbc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SU4HJgvzg5ICdZjDsGQZRlWq.png?f=fotoalbum_large

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:44

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

"Het ongelofelijke koppel van 100nm voelt aan als een 1000cc."

Ze zijn daar bijna Honda vergeten dat ze ooit de NC hebben uitgebracht denk ik. In b4 the @Vrijdag :+.
Pagina: 1 ... 113 114 Laatste