Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 78 79 Laatste
Acties:

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Daniel L.
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 23:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AHCdx3dWBpNMFPi48-69wvoZvII=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V0d6T4HlSPWizXJYlmzWbZOZ.jpg?f=fotoalbum_large

Het werd weer eens tijd 😀.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:01

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

kneusteun schreef op woensdag 24 september 2025 @ 14:34:
[...]

En langzaam terug rijden >:) (geintje)
Ja daar zeg je zo wat, ik moet eigenlijk wel binnendoor terugrijden want een nieuw blok met 0 kilometers op de teller gelijk redline een uur over de snelweg jakkeren is misschien niet de beste manier om hem in te rijden :+.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 24 september 2025 @ 18:08:
[...]

Ja daar zeg je zo wat, ik moet eigenlijk wel binnendoor terugrijden want een nieuw blok met 0 kilometers op de teller gelijk redline een uur over de snelweg jakkeren is misschien niet de beste manier om hem in te rijden :+.
Heb je de 1000km beurt al gepland? Veel zaken zitten vol tot in november.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

_eLMo_ schreef op woensdag 24 september 2025 @ 18:10:
[...]

Heb je de 1000km beurt al gepland? Veel zaken zitten vol tot in november.
Regel ik ter plaatse wel.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:13
Welk (merk) bagagerekje heb jij erop zitten?

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel L.
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 23:48
Joris748 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 19:58:
[...]

Welk (merk) bagagerekje heb jij erop zitten?
Perun Moto, erg blij mee (y) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:44

Destruction

(ex-)Automonteur

Congratz @HTT-Thalan :)

Volgas op de snelweg inrijden lijkt me inderdaad niet het allerbeste plan :+

Ik las iets over AVB, ik vond de snelle oefeningen de leukste en die gingen me ook het gemakkelijkst af. De langzame slalom, halve draai en de 8 heb ik mee geworsteld en volgens mij heb ik bij m'n examen ook nog keurig een pion omgetikt bij in ieder geval de langzame slalom.

Het voordeel is (net als bij de auto) dat je na 't examen je eigen manieren wel aanleert. Als ik nu moet keren in een straat doe ik dat ook niet meer zoals dat bij AVB moest, maar who cares :)

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:32

Rick-Jan

always connected

Vandaag even een @Bommes gedaan! Nee geen bomen gekopt maar wel heel lekker gereden met een motorscooter op Samos! Wel even wennen zonder pak maar je gaat niet zo hard daar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_56D69XEQo8Sg40JgRm2vj_f3M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IKHYuHAyxfRNN6EA98wLHPYO.jpg?f=fotoalbum_large

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:27
@Joris748 Hoe is het afgelopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Destruction schreef op woensdag 24 september 2025 @ 21:10:
Congratz @HTT-Thalan :)

Volgas op de snelweg inrijden lijkt me inderdaad niet het allerbeste plan :+

Ik las iets over AVB, ik vond de snelle oefeningen de leukste en die gingen me ook het gemakkelijkst af. De langzame slalom, halve draai en de 8 heb ik mee geworsteld en volgens mij heb ik bij m'n examen ook nog keurig een pion omgetikt bij in ieder geval de langzame slalom.

Het voordeel is (net als bij de auto) dat je na 't examen je eigen manieren wel aanleert. Als ik nu moet keren in een straat doe ik dat ook niet meer zoals dat bij AVB moest, maar who cares :)
Zolang je je rijbewijs nooit kwijtraakt hoef je ze ook nooit weer opnieuw te kunnen :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op woensdag 24 september 2025 @ 21:44:
[...]

Zolang je je rijbewijs nooit kwijtraakt hoef je ze ook nooit weer opnieuw te kunnen :P.
Ik ben inderdaad van plan om het rijbewijs (en de voertuigen die erbij "horen") te houden tot het moment dat ik zelf besluit dat 't beter is om te stoppen, ofwel een arts mij dat zeer dringend adviseert :+

Zo hoorde pas nog een verhaal, iemand z'n vader (75+) had nog voor 5 jaar het motorrijbewijs verlengd gekregen (en B ook, natuurlijk). Krap een jaar later toch tot de conclusie gekomen dat het steeds meer moeite kostte om de motor thuis te manoeuvreren danwel bij t stoplicht de motor rechtop te houden, dus de motor is weg. Autorijden gaat goed.

Kijk, dat idee dan dus. Geen idee of ik 75+ ga worden though :P

[ Voor 34% gewijzigd door Destruction op 24-09-2025 22:08 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:19

jeroenathome

Een regel tekst

Mijn Teneré heeft op Assen de 1000 km behaald. Motorisch nog geen problemen gehad. Al is een uur volgas wel een uiterste om te doen.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

• Joris748
Uiteindelijk na vele telefoontjes met de alarmcentrale gisterenochtend een vervangende auto op kunnen halen in Asschaffenburg (80 km verderop). Nu maar weer het bonnetje indienen bij de verzekering in de hoop dat de taxikosten vergoed worden. Bij het inleveren werd mijn geduld ook nog eens op de proef gesteld, omdat de auto te vies zou zijn van binnen (koekkruimels bij de achterbank). Heb de auto ingeleverd zoals ik hem gekregen heb en vind het belachelijk dat ik hem schoner in zou moeten leveren dan ik hem ontvangen heb. Toch maar even op mijn tong gebeten en de stofzuiger erdoorheen gehaald.
offtopic:
Overigens is een Lync & Co O1 een draak van een auto. Slechte wegligging en een hele agressieve lane keeping aid, waardoor je op hogere snelheden behoorlijke slingers maakt.
Motor is afgesleept naar een depot en komt binnen twee weken terug thuis.

Ik heb mijn buik wel vol:
  • Afsleepdienst zet motor niet goed vast, waardoor hij omgevallen is
  • Afsleepdienst dumpt motor zonder afspraak bij een motorzaak, die daarom weigert om een diagnose te stellen
  • Alarmcentrale is weinig pro-actief en voert toegezegde acties niet uit. Heb bijna ieder uur teruggebeld
  • Vergoedingen zijn ontoereikend
  • Totaal niet het gevoel ontzorgd te worden, heb hoogstens hoge kosten voorkomen.
Een defecte spanningsregelaar is wel de meest voor de hand liggende oorzaak. Ik ga de motor zelf repareren om hem in ieder geval lopend te kunnen verkopen. Dit huwelijk is voorbij :P

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-09 15:39
Joris748 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 08:41:
[...]

Uiteindelijk na vele telefoontjes met de alarmcentrale gisterenochtend een vervangende auto op kunnen halen in Asschaffenburg (80 km verderop). Nu maar weer het bonnetje indienen bij de verzekering in de hoop dat de taxikosten vergoed worden. Bij het inleveren werd mijn geduld ook nog eens op de proef gesteld, omdat de auto te vies zou zijn van binnen (koekkruimels bij de achterbank). Heb de auto ingeleverd zoals ik hem gekregen heb en vind het belachelijk dat ik hem schoner in zou moeten leveren dan ik hem ontvangen heb. Toch maar even op mijn tong gebeten en de stofzuiger erdoorheen gehaald.
offtopic:
Overigens is een Lync & Co O1 een draak van een auto. Slechte weglegging en een hele agressieve lane keeping aid, waardoor je op hogere snelheden een behoorlijke slinger maakt.
Motor is afgesleept naar een depot en komt binnen twee weken terug thuis.

Ik heb mijn buik wel vol:
  • Afsleepdienst zet motor niet goed vast, waardoor hij omgevallen is
  • Afsleepdienst dumpt motor zonder afspraak bij een motorzaak, die daarom weigert om een diagnose te stellen
  • Alarmcentrale is weinig pro-actief en voert toegezegde acties niet uit. Heb bijna ieder uur teruggebeld
  • Vergoedingen zijn ontoereikend
  • Totaal niet het gevoel ontzorgd te worden, heb hoogstens hoge kosten voorkomen.
Een defecte spanningsregelaar is wel de meest voor de hand liggende oorzaak. Ik ga de motor zelf repareren om hem in ieder geval lopend te kunnen verkopen. Dit huwelijk is voorbij :P
Ik was wel geïnteresseerd in je fiets, maar nu... :P
Wel erg vervelend allemaal, voor leen/huur apparatuur wellicht toch foto's maken bij ontvangst om te tonen bij aflevering.

Zoals gezegd 20 oktober AVB en als alles goed gaat kort daarna AVD.
Vanavond even spieken bij een Honda VTR Firestorm die ik voor een zacht prijsje eventueel kan overnemen.

Iemand tips/ervaringen met zo'n apparaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Loei123 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 08:45:
[...]

Ik was wel geïnteresseerd in je fiets, maar nu... :P
Wel erg vervelend allemaal, voor leen/huur apparatuur wellicht toch foto's maken bij ontvangst om te tonen bij aflevering.

Zoals gezegd 20 oktober AVB en als alles goed gaat kort daarna AVD.
Vanavond even spieken bij een Honda VTR Firestorm die ik voor een zacht prijsje eventueel kan overnemen.

Heb er 1x op gereden, vond hem saai vergeleken met een 748 of Mille ;) Maar wel een mooie fiets, met een wat minder karaktervol blok. Zou je deze eerder aanraden dan een Mille om mee te beginnen.

• Loei123
Joris748 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 08:55:
[...]

Heb er 1x op gereden, vond hem saai vergeleken met een 748 of Mille ;) Maar wel een mooie fiets, met een wat minder karaktervol blok. Zou je deze eerder aanraden dan een Mille om mee te beginnen.
Dat klinkt al hoopvol.
Er zitten Black Widow uitlaten onder, heb wat filmpjes op YT gezien en daar klinken ze fantastisch. :o

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joris748
Loei123 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 09:00:
[...]

Dat klinkt al hoopvol.
Er zitten Black Widow uitlaten onder, heb wat filmpjes op YT gezien en daar klinken ze fantastisch. :o
Geloof me, dat ben je snel beu als je nergens met goed fatsoen kan komen.

• Loei123
Joris748 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 09:04:
[...]

Geloof me, dat ben je snel beu als je nergens met goed fatsoen kan komen.
Ik snap je punt, zoiets had ik ongeveer met m'n eerste auto.
Maar het rijden wordt voor mij hobbymatig, hopelijk valt het dan mee. :9

Iemand anders nog tips of ervaringen met een VTR Firestorm?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joris748
Loei123 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 09:06:
[...]

Herrie is herrie.

Rijden is voor mij ook hobbymatig, ik hoop dat nog lang te mogen doen op dijkweggetjes en in andere gebieden. Daar helpen widowmakers niet bij ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
@Joris748 in mijn ervaring is de beste pechhulp: motor enigszins beschermd parkeren. Lokale motorzaak / dealer opbellen die de motor oppikt met auto ambulance / aanhanger. Kost je een dag of 3-4, maar veel relaxter en goedkoper.

In de tussentijd een andere motor huren bij dezelfde zaak, dan rekenen ze je vaak nog geeneens kosten om je kapotte motor op te pikken ;)

Verzekeringen zijn voor risico's die je niet kan dragen.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
_eLMo_ schreef op donderdag 25 september 2025 @ 09:34:
Zo zit ik er ook in, je zit alleen met het stukje repatriatie, zelfs dat is nog wel te doen, maar niet als er een ziekte/ongeval bij komt kijken. Zeker als je alleen reist.

Mijn tip achteraf ;) : schakel de lokale motorclub in, zeker met een wat speciale motor is kunde en hulp te vinden verwacht ik. Het is ook een kwestie van mazzel hoor, mijn achteraf simpele probleem werd pas bij de 4e dealer gefixed. En die was door de lokale bmw club al op de hoogte gesteld en had daardoor ook direct tijd voor me. Sterker, de factuur ging naar een random lid waar ik een week later pas aankwam en hem toen kon voldoen. Ook daarna ben ik er nog door geholpen. Een random bandenwisselaar (zo stond het op Google) bleek ook een kundige bmw-reparateur te zijn bijv.

Maarre @Joris748 ga je de motor echt wegdoen? Ik bedoel de meeste pech komt uiteindelijk niet van de motor... zou toch zonde zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
Aikon schreef op donderdag 25 september 2025 @ 09:48:
[...]

Zo zit ik er ook in, je zit alleen met het stukje repatriatie, zelfs dat is nog wel te doen, maar niet als er een ziekte/ongeval bij komt kijken. Zeker als je alleen reist.

Mijn tip achteraf ;) : schakel de lokale motorclub in, zeker met een wat speciale motor is kunde en hulp te vinden verwacht ik. Het is ook een kwestie van mazzel hoor, mijn achteraf simpele probleem werd pas bij de 4e dealer gefixed. En die was door de lokale bmw club al op de hoogte gesteld en had daardoor ook direct tijd voor me. Sterker, de factuur ging naar een random lid waar ik een week later pas aankwam en hem toen kon voldoen. Ook daarna ben ik er nog door geholpen. Een random bandenwisselaar (zo stond het op Google) bleek ook een kundige bmw-reparateur te zijn bijv.

Maarre @Joris748 ga je de motor echt wegdoen? Ik bedoel de meeste pech komt uiteindelijk niet van de motor... zou toch zonde zijn?
Ja, ik ga de motor echt wegdoen. Dat besluit was al genomen voordat ik aan deze trip begon. Denk dat hij er lucht van heeft gekregen dat dit onze laatste kilometers samen zouden worden en dat hij mij een dikke vinger heeft gegeven :+ Het voelt een beetje als een scheiding waarbij tafel en bed in tweeën worden gezaagd ;)

Ik wil de komende winter een DesertX kopen. Of dat een gebruikte wordt, een overjarige 2025 of een nieuwe 2026 wordt, houd ik nog even open. Hoorde van een Ducatidealer in Duitsland dat zij al foto's hebben gezien van het 2026 model en dat deze ook het 890 cc V2 blok gaat krijgen.

• Loei123
Joris748 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 09:10:
[...]

Herrie is herrie.

Rijden is voor mij ook hobbymatig, ik hoop dat nog lang te mogen doen op dijkweggetjes en in andere gebieden. Daar helpen widowmakers niet bij ;)
Ik ga het zien/horen hoe asociaal of beschaafd het allemaal klinkt.

Je zegt deze eerder aan te bevelen als eerste fiets dan een Mille, dat snap ik.
Maar is een VTR überhaupt geschikt als eerste fiets?

Het is alsnog meer dan 100pk... Maar mijn rijinstructeur zegt: Met een Golf GTI kun je ook wel rustig rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Loei123 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 09:56:
[...]

Het is alsnog meer dan 100pk... Maar mijn rijinstructeur zegt: Met een Golf GTI kun je ook wel rustig rijden.
De motor is veel soepeler en daarmee ook bij lagere toeren te rijden. Minder aan/uit zeg maar. Dus veel vergevingsgezinder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:09
Loei123 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 09:56:
[...]

En hij heeft gelijk.
Mijn zusje begon ook op de R6 en dat is haar altijd prima bevallen.

Je hebt straks een papiertje (plastic) wat aantoont dat je weet hoe zo'n ding werkt.
En je kan het beste zelf gaan rijden en ervaren wat je leuk vind.

Sommige mensen rijden een scooter anderen een hayabusa... als iedereen hetzelfde was reden we allemaal wel een T7 :+

Kortom, niemand kan voor jou bepalen wat fijn en of leuk is, gewoon proberen en leren. En je gaat toch nog veel meer motoren proberen in je leven, ik ken bijna niemand die slechts 1 motor rijden gedurende hun leven.

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:19

jeroenathome

Een regel tekst

@Joris748 Ik heb hetzelfde ervaring met het bellen naar de alarmummers. 2 weken terug een ongelukje gehad met de motor in Oostenrijk. Na hun als eerste gebeld te hebben kon ik alles zelf regelen. Nu nog zien of alle gemaakte kosten worden vergoed. 3 overnachting, sleepdienst met motor in opslag en de kosten van de garage.
De schade-expert moet nog kijken naar de motor omgevallen de schade te herstellen.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:43
[...]

YouTube: Busting The Engine Break In Myth | MC Garage

Kan best d:)b

YouTube: MotorcycleGeek

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:58
jeroenathome schreef op donderdag 25 september 2025 @ 07:03:
[...]

Mijn Teneré heeft op Assen de 1000 km behaald. Motorisch nog geen problemen gehad. Al is een uur volgas wel een uiterste om te doen.
N=1

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Joris748 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 09:10:
[...]

Herrie is herrie.

Precies dit. Voor mij gaat het er ook om dat ik soms 's ochtends al vroeg of 's avonds laat vertrek of thuis kom, dan wil ik niet de halve woonwijk wakker maken en vind ik het met de originele stille uitlaat al vervelend dat ik een draaiende motor nodig heb om hem door de steeg te kunnen laten rollen. Zodra ik bij m'n eigen schutting ben zet ik de motor ook meteen uit. Ik had ooit een VFR met een zelfgemaakte uitlaat (door de vorige eigenaar gemaakt danwel laten maken). Met dat ding durfde ik na 20:00 eigenlijk de woonwijk niet eens in te rijden :+

Nog los van 't feit dat ik mezelf bij die VFR ook echt begon te ergeren aan de herrie, zoals ik me nu ook erger aan een motor met open pijpen of de zoveelste Sjonnie Golf met open riool en pops and bangs enzo 8)7 Doe maar gewoon niet. En zeker wij als motorrijders moeten het niet willen, we zitten op sommige vlakken al behoorlijk in het verdomhoekje met een zeer slecht imago. Rond rijden met lawaai kanonnen kunnen we ons écht niet veroorloven, want het zou vroeg of laat gewoon heel strenge regelgeving en maatregelen betekenen. En dat gaat onze hobby er niet gemakkelijker, goedkoper of leuker op maken.

[ Voor 26% gewijzigd door Destruction op 25-09-2025 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-09 18:31
Goed dat je weer terug bent, @Joris748. Aschaffenburg-Würzburg, de logica ontgaat me waarom je daar de huurauto op moest halen. Würzburg is 2x zo groot en beiden steden liggen in Beieren.
Begrijpelijk dat de Mille in de verkoop gaat. Eenmaal geen vertrouwen er meer in dan is het einde zoek.
Loei123 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 08:45:
[...]

* Jolke steekt hand op.
20 jaar op een Firestorm gereden, zoek hier in het forum maar voor plaatjes en praatjes.
TL;DR: VTR is een mooie machine, heb er altijd met veel plezier op gereden. Dikke twin, dik achterwiel en dik koppel. 8) Inmiddels is de zithouding te sportief voor mij en ben ik begin dit jaar overgestapt op een F750GS.

• Loei123
Even ter info, m.b.t. de discussie over herrie, ik baseer mijn verwachtingen qua geluid dus op deze video:
YouTube: Honda VTR 1000 -04 - Autumn Ride, Black Widow exhaust

Vind het zelf erg lekker klinken, over hoe luidt het in het echt is valt natuurlijk weinig te zeggen.

• Loei123
Jolke schreef op donderdag 25 september 2025 @ 11:04:
Goed dat je weer terug bent, @Joris748. Aschaffenburg-Würzburg, de logica ontgaat me waarom je daar de huurauto op moest halen. Würzburg is 2x zo groot en beiden steden liggen in Beieren.
Begrijpelijk dat de Mille in de verkoop gaat. Eenmaal geen vertrouwen er meer in dan is het einde zoek.

[...]

* Jolke steekt hand op.
20 jaar op een Firestorm gereden, zoek hier in het forum maar voor plaatjes en praatjes.
TL;DR: VTR is een mooie machine, heb er altijd met veel plezier op gereden. Dikke twin, dik achterwiel en dik koppel. 8) Inmiddels is de zithouding te sportief voor mij en ben ik begin dit jaar overgestapt op een F750GS.
Hoe is de houding precies?
Ik lees dingen over sporttour en dus niet helemaal supersport.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
Jolke schreef op donderdag 25 september 2025 @ 11:04:

[...]

* Jolke steekt hand op.
Die ontging mij ook. Maar het bleek een leenauto van Logicx met Nederlands kenteken te zijn. Die stond bij een Duitse afsleepdienst. Heb die auto dus voor hun teruggebracht. Daar mogen ze me wel voor betalen :+

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Joris748 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 11:09:
[...]

Die ontging mij ook. Maar het bleek een leenauto van Logicx met Nederlands kenteken te zijn. Die stond bij een Duitse afsleepdienst. Heb die auto dus voor hun teruggebracht. Daar mogen ze me wel voor betalen :+
Ik heb ooit, toen ik een bakwagen wilde huren voor een verhuizing, een keer een kleine korting gehad vanwege eenzelfde situatie. Ik huurde 't ding elders en die auto moest na die huurdag terug naar een andere vestiging in de omgeving van mijn woonplaats. Moest ik nog wel even iets regelen om bij 't bedrijf afgezet te worden ipv mijn auto daar te parkeren, maar soit.

Was ook niet m'n eigen verhuizing maar van een kennis die zelf niet met zo'n ding durfde te rijden. Dat werd een gevalletje "Ik rijdt wel, en ik regel 't wel. Maar jij betaald"

• markcoenradie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:49
Destruction schreef op donderdag 25 september 2025 @ 10:51:
[...]
Zodra ik bij m'n eigen schutting ben zet ik de motor ook meteen uit. Ik had ooit een VFR met een zelfgemaakte uitlaat (door de vorige eigenaar gemaakt danwel laten maken). Met dat ding durfde ik na 20:00 eigenlijk de woonwijk niet eens in te rijden :+
Ik dacht dat ik de enige was die dit doet! Mijn uitlaat is wat luider dan het origineel, maar wel binnen de perken. Maar toch zet ik m'n motor uit als ik de straat inrijd, en dan rol ik uit richting m'n garage, waar ik de laatste meters achteruit steppend doe. Nog nooit klachten gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-09 18:31
Loei123 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 11:06:
[...]

Hoe is de houding precies?
Ik lees dingen over sporttour en dus niet helemaal supersport.
Ik kocht dat ding toen in ergens in de 20 was (en 1.75m lang), dus hoe verder naar voren hoe beter in die tijd. Na een tour door Zwisterland vorig jaar brak die houding mij op en ben ik overgestapt. Zeker geen supersport, nee, eerder sportief touren. Zou zeker een proefritje doen. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Jolke schreef op donderdag 25 september 2025 @ 11:59:
[...]

Ik kocht dat ding toen in ergens in de 20 was (en 1.75m lang), dus hoe verder naar voren hoe beter in die tijd. Na een tour door Zwisterland vorig jaar brak die houding mij op en ben ik overgestapt. Zeker geen supersport, nee, eerder sportief touren. Zou zeker een proefritje doen. :Y
Ah dankje.
Ja, nog geen rijbewijs dus die proefrit is beperkt tot de oprit. :9
Ben zelf 1,70m en helaas niet de slankste, dus ik ga vanavond zien hoe dat zit/hangt/rijdt...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:00
Loei123 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 11:05:
Even ter info, m.b.t. de discussie over herrie, ik baseer mijn verwachtingen qua geluid dus op deze video:

Vind het zelf erg lekker klinken, over hoe luidt het in het echt is valt natuurlijk weinig te zeggen.
Als ik dat filmpje zo hoor, dan is dit best wel een beetje asociaal hard :) Je hoort hoe het geluid van de uitlaten vervormt, het overbelast de speaker...
Ik had een RSV Mille met open Leovince SBK, dat was precies zo, en daar kon je zonder dB-killer niet normaal achter staan. 5 minuten is dat leuk, daarna niet meer.

Maar een setje originele dempers moet toch wel te vinden zijn :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010

Rick-Jan

always connected

Loei123 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 09:06:
[...]

Ja ik heb een tijdje een firestorm gehad, en @Jolke nog langer :) Hij is een tikkeltje onzuinig maar wel lekker qua koppel en wegligging. De zithouding moet je wel rekening mee houden dat dit redelijk sportief is. Weinig bekende problemen bekend verder.

Die van mij hadden Bos uitlaten met DB killers, dat was prima en ook nog netjes binnen de (e-keur) normen.

Ah we waren al weer een pagina verder...

[ Voor 11% gewijzigd door Rick-Jan op 25-09-2025 18:32 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007

Bommes

Capo del formaggio

_eLMo_ schreef op donderdag 25 september 2025 @ 09:34:
@Joris748 in mijn ervaring is de beste pechhulp: motor enigszins beschermd parkeren. Lokale motorzaak / dealer opbellen die de motor oppikt met auto ambulance / aanhanger. Kost je een dag of 3-4, maar veel relaxter en goedkoper.

In de tussentijd een andere motor huren bij dezelfde zaak, dan rekenen ze je vaak nog geeneens kosten om je kapotte motor op te pikken ;)

Ik ben lid van de TET Europa Facebook groep. Daar komen regelmatig verzoeken voor hulp voorbij. Van wiellagers, banden tot aan koppelingen en alles er tussen in al voorbij zien komen. Vaak de zelfde dag nog een oplossing van een is andere lokale gast die wel hulp weet te regelen.

Ik ben toch ook wel anwb lid met extra module voor onze camper.
Niet dat ik mezelf niet red onderweg, maar mocht het ding echt niet meer verder kunnen dan is repatriëren vaak zo duur dat je daarvoor vele jaren anwb hulp voor hebt.
Of in het geval mijn iets gebeurd, mijn vrouw kan niet echt overweg met dat ding, toch een fijne gedachte dat wij zelf en de camper dan uiteindelijk toch goed thuis komen.
Mijn moeder met haar man eens mee gemaakt, ergens compleet bovenop/midden in de Oostenrijkse bergen. Het man valt tijdens het bbqen en breekt zijn enkel. Toen moest ze ineens met hun camper, waar ze nog nooit mee gereden had die bergen uit en nog iets van 1200km naar huis rijden.
Tis haar gelukt maar denk wel dat haar dat een paar jaar van haar leven heeft gekost :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ze hebben (of dat moet recentelijk ineens anders geworden zijn) géén e-keur. Dat alleen zegt al genoeg over het herrieniveau, daar is voldoende over te vinden op internet en dat werd mij in de eerste seconden van die video ook al duidelijk.

Als enigzins ervaren motorrijder tegen jou als kersverse/aankomende rijder zeg ik: doe het aub niet. Die herriebakken zijn vre-se-lijk irritant door woonwijken maar ook zeker als je de rondweg rondóm een woonwijk neemt, je hoort ze van een kilometer afstand (vaak meer) aan komen en het gaat dwars door muren heen. Je maakt er absoluut geen vrienden mee en het imago van de motorrijder wordt er ook zéker niet beter van.

Ik snap heus dat een mooi geluid onderdeel is van de beleving, dus koop een motor die van nature een mooie (motor)loop en mooi geluid heeft, die zijn er namelijk genoeg. Het geluid opgekalefateren met een stuk kachelpijp uit oost-europa is gewoon nep. Dat weet je, dat zie je en dat hoor je.

@Leviathius interessant....

Heeft er iemand hier ook prakijkervaring met het inbreken van een nieuwe motor?

[ Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-09-2025 19:23 ]

• Joris748
Bommes schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:03:
[...]

Ik ben lid van de TET Europa Facebook groep. Daar komen regelmatig verzoeken voor hulp voorbij. Van wiellagers, banden tot aan koppelingen en alles er tussen in al voorbij zien komen. Vaak de zelfde dag nog een oplossing van een is andere lokale gast die wel hulp weet te regelen.

Ik ben toch ook wel anwb lid met extra module voor onze camper.
Niet dat ik mezelf niet red onderweg, maar mocht het ding echt niet meer verder kunnen dan is repatriëren vaak zo duur dat je daarvoor vele jaren anwb hulp voor hebt.
Of in het geval mijn iets gebeurd, mijn vrouw kan niet echt overweg met dat ding, toch een fijne gedachte dat wij zelf en de camper dan uiteindelijk toch goed thuis komen.
Mijn moeder met haar man eens mee gemaakt, ergens compleet bovenop/midden in de Oostenrijkse bergen. Het man valt tijdens het bbqen en breekt zijn enkel. Toen moest ze ineens met hun camper, waar ze nog nooit mee gereden had die bergen uit en nog iets van 1200km naar huis rijden.
Tis haar gelukt maar denk wel dat haar dat een paar jaar van haar leven heeft gekost :P
Voor mij zou het ook logisch zijn om ANWB wegenwacht buitenland af te sluiten. Dan heb ik ook meteen pechhulp voor de auto. Wel zo fijn als ik met twee kinderen in het buitenland strand.

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:08:
[...]

Ze hebben (of dat moet recentelijk ineens anders geworden zijn) géén e-keur. Dat alleen zegt al genoeg over het herrieniveau, daar is voldoende over te vinden op internet en dat werd mij in de eerste seconden van die video ook al duidelijk.

Als enigzins ervaren motorrijder tegen jou als kersverse/aankomende rijder zeg ik: doe het aub niet. Die herriebakken zijn vre-se-lijk irritant door woonwijken maar ook zeker als je de rondweg rondóm een woonwijk neemt, je hoort ze van een kilometer afstand (vaak meer) aan komen en het gaat dwars door muren heen. Je maakt er absoluut geen vrienden mee en het imago van de motorrijder wordt er ook zéker niet beter van.

Ik snap heus dat een mooi geluid onderdeel is van de beleving, dus koop een motor die van nature een mooie (motor)loop en mooi geluid heeft, die zijn er namelijk genoeg. Het geluid opgekalefateren met een stuk kachelpijp uit oost-europa is gewoon nep. Dat weet je, dat zie je en dat hoor je.

Bij de SV gewoon netjes volgens het boekje gedaan.
Dus was eerste 1000km dacht ik een Max aantal rpm, toen beurtje wat bij de koop inn toen mocht hij iets meer uitgeknepen worden.

Ondertussen wordt hij volledig benut.
Ik kan je ook niet zeggen of dat verschil maakte, maar ze zullen het niet voor niks zeggen.

Eerste 1000km zitten er nog wel wat resten in de olie van productie dus ik snap dat je kalm aan moet doen mocht het ophopen en oliedruk issues geven. Daarna wordt zo’n blok heet en gaat het vast nog een beetje werken allemaal. Dus ergens lijkt het me allemaal logisch, maarja kan het niet vergelijken met meteen los gaan.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op donderdag 25 september 2025 @ 21:01:
[...]

Bij de SV gewoon netjes volgens het boekje gedaan.
Dus was eerste 1000km dacht ik een Max aantal rpm, toen beurtje wat bij de koop inn toen mocht hij iets meer uitgeknepen worden.

Ondertussen wordt hij volledig benut.
Ik kan je ook niet zeggen of dat verschil maakte, maar ze zullen het niet voor niks zeggen.
De video van @Leviathius lijkt anders te zeggen. Aldus de beperkte info die ik kon vinden was dat ook een factor, maar met de productietechnieken van nu zeggen ze dat de blokken in de fabriek al zo goed inlopen...
Eerste 1000km zitten er nog wel wat resten in de olie van productie dus ik snap dat je kalm aan moet doen mocht het ophopen en oliedruk issues geven. Daarna wordt zo’n blok heet en gaat het vast nog een beetje werken allemaal. Dus ergens lijkt het me allemaal logisch, maarja kan het niet vergelijken met meteen los gaan.
Resten van de productie in de motor lijkt mij echt bizar. Wat moet ik dan voor me zien, stukjes metaal van het draaien? Bij een Ali express product misschien :P maar toch geen A-merk? Ik mag hopen dat een product dat is ontworpen om 1 of 2 ton te draaien niet met metaalschaafsel in het blok wordt geleverd bij de dealer.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:42

iMars

Full time prutser

HTT-Thalan schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:08:
[...]

Ligt er aan hoe je het bekijkt/ervaart. Ik deel je mening dat je geen blèr pijp onder je motor moet gooien. Mijn KTM durf ik midden in de nacht in de straat te starten zonder dat ik de buurt wakker maak. Maar ik begrijp @Loei123 … het is namelijk ook beetje het soort geluid wat ik zoek voor mijn KTM. Ik wil niet dat mijn motor luider wordt, maar zoek naar iets meer dieper geluid, zoals dit:

Mijn Google resultaat geeft aan dat het een e-keur heeft.

Koop hier mijn P1 reader :)

• ibothead
  • Laatst online: 22:34

ik heb er vfr gehad uit 1995 met volledige rvs bochtenset en black widow demper!
En ja die motoren hadden al geen cat of db killer maar de eind demper was echt met de highmount die ik dan had ivm open achtwiel wat je dan kreeg best wel luid!
DE toeren in jagen was wel een genot voor de oren V4 maar denk wel dat die 110db produceerde dan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Daar blijf ik dus echt niet achter rijden. Sterker nog als ik bij een groepsritje met zo een motor opgescheept zit haak ik af. Dat soort tering herrie is echt gewoon niet okay.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• ibothead
Bommes schreef op donderdag 25 september 2025 @ 22:22:
Daar blijf ik dus echt niet achter rijden. Sterker nog als ik bij een groepsritje met zo een motor opgescheept zit haak ik af. Dat soort tering herrie is echt gewoon niet okay.
ik heb de vfr niet meer, en de street is ook weer orgineel ik heb nog een Race SP uitlaat maar nee ook die klinkt te erg :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Dat je die niet meer hebt @ibothead weet ik, want dat ding had je zeker 10 jaar geleden? Toen we nog op newbee weekendjes met het MF gingen. Dat was een van de redenen dat ik niet in jullie groepje mee wilde rijden :o

• ibothead
Bommes schreef op donderdag 25 september 2025 @ 22:32:
Dat je die niet meer hebt @ibothead weet ik, want dat ding had je zeker 10 jaar geleden? Toen we nog op newbee weekendjes met het MF gingen. Dat was een van de redenen dat ik niet in jullie groepje mee wilde rijden :o
hahahaha de racketten club en als laatste aankomen :P :+ 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:43
HTT-Thalan schreef op donderdag 25 september 2025 @ 21:40:
[...]

De video van @Leviathius lijkt anders te zeggen. Aldus de beperkte info die ik kon vinden was dat ook een factor, maar met de productietechnieken van nu zeggen ze dat de blokken in de fabriek al zo goed inlopen...
In de video die ik deelde was het volgens mij een 300cc Honda blok. Zal vast schelen met een 1200cc ducati blok qua break in. Tuurlijk moet je alsnog na 1000km de olie ff verversen voor schone olie. Al is het maar voor de zekerheid. Maar dat je niet tot de redline mag/kan gaan is tegenwoordig niet echt een issue meer denk ik. Nogmaals, zal vast schelen tussen een 30pk motor en 150pk.

Lekker gas erop dus met die 125cc straks!

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:52

Herman

FP ProMod

Zoiets zou ik niet over de grens naar bijv. Duitsland of Luxemburg nemen. Dat beperkt het gebruik nogal.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op donderdag 25 september 2025 @ 21:40:
[...]

[...]

Resten van de productie in de motor lijkt mij echt bizar. Wat moet ik dan voor me zien, stukjes metaal van het draaien? Bij een Ali express product misschien :P maar toch geen A-merk? Ik mag hopen dat een product dat is ontworpen om 1 of 2 ton te draaien niet met metaalschaafsel in het blok wordt geleverd bij de dealer.
Bij mijn ktm kwam er ook nog meuk uit de radiator. En dat ding was derdehands.

Brasempjes van randen etc. Gok ik dat er rustig nog zullen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 06:08:
[...]

Bij mijn ktm kwam er ook nog meuk uit de radiator. En dat ding was derdehands.

Brasempjes van randen etc. Gok ik dat er rustig nog zullen zitten.
De radiator heeft toch geen verbinding met de in olie draaiende delen :P dat is een gesloten systeem.

Bovendien:
:+.

Na goed, ik zal zo voorzichtig zijn als de omstandigheden toelaten. Ik moet er onderaan de streep nog steeds terug mee naar Emmen rijden, maar het is wél een Honda, dus ik heb vertrouwen.
Pagina: 1 ... 78 79 Laatste