The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
4x2 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:34:
Als ik me verveel probeer ik het morgen wel een keer met de shadow
:strip_exif()/f/image/eVqdjgFuGXSrJBzjRsm5WuyO.jpg?f=fotoalbum_large)
Veel beter ging het niet...
leeg
Heb je wel een Klic melding gedaan en proef sleuf gegraven voor je machinaal ging graven?
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Tuurlijk_eLMo_ schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 16:13:
[...]Heb je wel een Klic melding gedaan en proef sleuf gegraven voor je machinaal ging graven?
:strip_exif()/f/image/HTmV6M3mmDVOxZVcFL5hzQOx.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zie dubbel
De Shadow rijdt overigens wel een stuk prettiger dan de Virago, twijfel alleen of dat aan de motor zelf ligt of dat de Virago gewoon een groter wrak was
[ Voor 7% gewijzigd door 4x2 op 19-09-2025 16:48 ]
leeg
:strip_exif()/f/image/JsUFBv4mK9hjtTkLyqxRVy6W.jpg?f=fotoalbum_large)
Piaggio hun kijk op Android motor.
Wel hulp van de dealer nodig gehad om het aan de gang te krijgen.
Waarschijnlijk vind de Vespa app het niet goed als je de naam van de bluetooth koppeling hernoemd. Want dat is eigenlijk het enige dat veranderd is.
Navigatie in de Vespa app is op Here, kan ook GPXen laden. Dus maar eens kijken of het beetje bevalt zo, zonder kaart in beeld, wat ik normaal heb bij navigeren.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
leeg
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Ez4gb2YYEy4O0iWFzzHcuvsJ.jpg?f=user_large)
Was weer een lekker ritje, 300 kilometertjes in de Eiffel, was goed druk met motorrijders!
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
In het begin dacht ik nog van, nou is dit de hype over Skye? Maar eenmaal bij Sligachan dacht ik “damn ze hebben niet gelogen”
Eenmaal bij Staffin nam ik niet de “normale” route, maar een weggetje binnendoor de bergen in: Quiraing road, damn die is me toch gaaf! Eenmaal rondje gereden ging ik naar Armadale om de boot naar Mallaig te nemen, maar niet zonder eerst een detour te nemen. Ik weet niet of deze bekend is onder de Skye gangers/kenners, maar in het onderste deel (de voet/laars van Skye) een rondje om/op Creagan Dubh. Man wat een lekkere weg vol met bochten en ups&downs en single track (niet in off-road termen) maar smal weggetje met passeerpunten.
Even een googlemaps linkje
Plaatjes bij het verhaaltje:
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
In Geldrop, bij OTR (Vespa-Piaggio dealer) op de Spaarpot stond ik.4x2 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 20:29:
Maar welke Nuenenseweg was het nu, die in Geldrop of in Eindhoven?
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Zolang er maar geen campers het leuk gaan vinden om op zulke wegen te rijden.ozzynator schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 14:28:
[Afbeelding]
Zulke? Met de auto ook erg aangenaam.
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.
Je stond op de restanten van je spaarpot nadat je deze eerder kapot had geslagen bedoel je?Bommes schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 07:45:
[...]
In Geldrop, bij OTR (Vespa-Piaggio dealer) op de Spaarpot stond ik.
Ja, ik weet dat het de straatnaam is...
[ Voor 9% gewijzigd door SpongeRob op 20-09-2025 16:43 ]
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Zeker mooi, echt een pareltje. Waar half motorrijdend Nederland met deze weekenden in de Eifel zit, is dit gebied minder bekend bij ons.DrivinUCrazy schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 21:50:
Mooie regio inderdaad. Geniet ervan!
Morgen nog even van genieten op doorreis naar het Zwarte Woud. Heb iets meer dan 500 km op het programma, met ca 200 km snelweg tussendoor. Hopelijk werken de weergoden een beetje mee, want het weer gaat morgen omslaan.
Spessart is mooi, daar ben ik eerder dit jaar ook doorgereden:
https://calimoto.com/cali...erg-spessart-r-5Rg2jjHmDX
Rand van de Sahara, de zandduinen bij Merzougha (Marokko)
:strip_exif()/f/image/bK5eAiHjPbrroDhbSVzLzdDT.jpg?f=fotoalbum_large)
Atlasgebergte
:strip_exif()/f/image/EvpYu4NmFl5PoT6qDNgU6TLa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tox7bhJeME6a5r3FyxhG2XnJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/C6GghOE5SZOA98HwJvqlfxXD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ib5QTynyq60ggiYYAGFeYC4O.jpg?f=fotoalbum_large)
Uitzicht over de mustangvallei vanuit de Muktinat tempel (Nepal)
:strip_exif()/f/image/KTDNHdFPoNIpm5PHE8fEiOjP.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar ook in europa heb je mooie vergezichten hoor
:strip_exif()/f/image/Ey7KvoG8EB5QGBnnOJsrVxzF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qe3nuIV4QgTIx7yCFguyDGNb.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 65% gewijzigd door harley op 21-09-2025 10:42 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
In de winkel waar ik was kwamen ze met een Nolan n100-6 of n120-1. Reden ze zelf ook mee. (De n100-6)
Deze zaten op zich niet verkeerd. Met de 120-1 ook een proefrondje gereden, maar ik hoopte op nog wat stiller.
Iemand nog ervaring met deze helm(en)?
Aanraders in andere helmen waarnaar ik zou moeten kijken?
Op mijn zx6r had ik een F71, maar met oordoppen kreeg ik na 30min een piep in mn oren.
Nu een EXO1400 en die is stukken stiller. Ligt echt aan de zithouding en aerodynamica.
Collega is heel blij met de RPHA91, maar die rijd een 1000XR
Alarmcentrale gebeld voor pechhulp … blijk ik volgens de systemen niet verzekerd te zijn voor pechhulp. Terwijl ik toch echt een KNMV verzekering via Allianz heb. De helpdeskmedewerkers kwamen niet verder dan “computer says no”, dus ik ga morgen maar met KNMV verzekeringen bellen hoe dat nu zit.
ADAC gebeld, berger gestuurd, motor op de vrachtwagen en laten ze ook nog eens dat ding omflikkeren. Kras op de kuip en schetsplaat van de voetsteun afgebroken.
Uiteindelijk staat het ding nu bij een motorgarage en ik zit vlakbij in een hotel. Morgen maar eens verder zien. Nu tijd voor bier en schnitzel.
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 99% gewijzigd door Joris748 op 21-09-2025 18:37 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Het waren Romeinse goden, heb het woord BMW niet horen vallen_eLMo_ schreef op zondag 21 september 2025 @ 18:48:
Goden: koop een saaie betrouwbare BMW, bmw, mw, mw , w, w
En daarbij, als ik een poot uitgedraaid wil hebben, dan liever door een Ducati-dealer
Damn dat is wel ff dubbel pech hebben zeg, lekker amateuristisch dat ze je motor laten omvallen.. Zeker gevalletje eigen risico?Joris748 schreef op zondag 21 september 2025 @ 18:34:
Had gehoopt wat andere foto’s te kunnen posten. Maar na 100 km Spessart en 80 km Autobahn besloot mijn Mille niet meer te starten. Laadspanning 12,4V bij 4000 rpm waar dit tussen de 13 en 15V moet zijn. De laatste 80 km (ruim binnen een half uur) was teveel. Waarschijnlijk gelijkrichter of stator kapot.
Alarmcentrale gebeld voor pechhulp … blijk ik volgens de systemen niet verzekerd te zijn voor pechhulp. Terwijl ik toch echt een KNMV verzekering via Allianz heb. De helpdeskmedewerkers kwamen niet verder dan “computer says no”, dus ik ga morgen maar met KNMV verzekeringen bellen hoe dat nu zit.
ADAC gebeld, berger gestuurd, motor op de vrachtwagen en laten ze ook nog eens dat ding omflikkeren. Kras op de kuip en schetsplaat van de voetsteun afgebroken.
Uiteindelijk staat het ding nu bij een motorgarage en ik zit vlakbij in een hotel. Morgen maar eens verder zien. Nu tijd voor bier en schnitzel.De goden proberen me iets te vertellen
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Succes ermee morgen!
Geen idee hoe dat geregeld gaat worden. Heb een rekening van 450 EUR gekregen en 150 contant betaald.Pyr0_ schreef op zondag 21 september 2025 @ 19:33:
[...]
Damn dat is wel ff dubbel pech hebben zeg, lekker amateuristisch dat ze je motor laten omvallen.. Zeker gevalletje eigen risico?
Succes ermee morgen!
Zat onderweg nog aan jou te denken. Was een perfect ritje voor jou geweest om aan natte wegen te wennen
1x uitvallen motor
1x geen pechhulp (en dan is het toch altijd duur zo'n sleepdienst)
1x schade dankzij incompetentie sleepdienst.
En ik weet van ervaringen met anderen dat die schade veroorzaakt door sleepdiensten nogal wat tijd en moeite kan gaan kosten voordat ze dat gaan vergoeden....
Er staan bij mij 2 motoren waarvan er 1 pech had ,stond coor de veiligheid wel aan elkaar op slot terwijl de eigenaars wat gingen eten en toen ze terugkwamen want ze zagen de sleepdienst bleek dat die alsvast begonnen was met optakelen, terwijl ze dus nog aan elkaar stonden, beide omgevallen beide schade.... en 2 maanden later nog steeds geen oplossing of uitspraak:(
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
De schade is wel (ruim) gedekt met die 300 EUR. Dat zal wel loslopen. Maar wel ongelofelijk amateuristisch dat ze een motor niet goed vast kunnen zetten. Je zou zeggen dat het niet de eerste keer isharley schreef op zondag 21 september 2025 @ 19:47:
Das dus gewoon 3x pech.
1x uitvallen motor
1x geen pechhulp (en dan is het toch altijd duur zo'n sleepdienst)
1x schade dankzij incompetentie sleepdienst.
En ik weet van ervaringen met anderen dat die schade veroorzaakt door sleepdiensten nogal wat tijd en moeite kan gaan kosten voordat ze dat gaan vergoeden....
Er staan bij mij 2 motoren waarvan er 1 pech had ,stond coor de veiligheid wel aan elkaar op slot terwijl de eigenaars wat gingen eten en toen ze terugkwamen want ze zagen de sleepdienst bleek dat die alsvast begonnen was met optakelen, terwijl ze dus nog aan elkaar stonden, beide omgevallen beide schade.... en 2 maanden later nog steeds geen oplossing of uitspraak:(
We gaan het zien, ik houd alle opties open. Van repareren en verder kunnen rijden, tot het ding verkopen aan een handelaar.
Dat is inderdaad wel heel ruim in de optiesJoris748 schreef op zondag 21 september 2025 @ 20:12:
[...]
We gaan het zien, ik houd alle opties open. Van repareren en verder kunnen rijden, tot het ding verkopen aan een handelaar.
Aii, da's balen!Joris748 schreef op zondag 21 september 2025 @ 18:34:
Had gehoopt wat andere foto’s te kunnen posten. Maar na 100 km Spessart en 80 km Autobahn besloot mijn Mille niet meer te starten. Laadspanning 12,4V bij 4000 rpm waar dit tussen de 13 en 15V moet zijn. De laatste 80 km (ruim binnen een half uur) was teveel. Waarschijnlijk gelijkrichter of stator kapot.
Uiteindelijk staat het ding nu bij een motorgarage en ik zit vlakbij in een hotel. Morgen maar eens verder zien. Nu tijd voor bier en schnitzel.De goden proberen me iets te vertellen
Als betrouwbaar saai is, prima_eLMo_ schreef op zondag 21 september 2025 @ 18:48:
Het rijden op mn BMWs is dat zeker niet
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Ai dat is balen, hopelijk ben je snel weer op weg!Joris748 schreef op zondag 21 september 2025 @ 20:12:
[...]
De schade is wel (ruim) gedekt met die 300 EUR. Dat zal wel loslopen. Maar wel ongelofelijk amateuristisch dat ze een motor niet goed vast kunnen zetten. Je zou zeggen dat het niet de eerste keer is
Zelf net terug van een weekje en een kleine 1000KM in de Eifel, Luxemburg en Ardennen. Enorm mazzel gehad met het weer: 5 dagen in het zadel, en maar 1x een 30min miezer. De 1090R heeft het ook vlekkeloos doorstaan, wat mij betreft de ideale brommer voor dit soort tripjes. Aangezien ik de laatste tijd nogal wat nieuw spul er op geschroefd heb met ook een hoop input van hier, een paar korte reviews:
:strip_exif()/f/image/wSNAOyjL3v1cLWVmjdupjQoA.jpg?f=fotoalbum_large)
- 21 Brothers Pocket 2x25L tassen: werkt perfect, geen Mosko Moto natuurlijk, maar ook minder dan half zo duur. Zit er goed strak op, en het is genoeg voor mijn camping spul + kleren voor zeven dagen. Wel een extra roltasje er op geknoopt voor het gemak (boodschappen etc), maar deze klein genoeg kunnen houden zodat ik mijn been er nog overheen gezwaaid krijg
- 2x 5L pouch van Tasmanian Tiger op het Molle web van de zijtassen. Erg handig voor gereedschap, regenpak, schijfremslot etc. Niet waterdicht, dus het gereedschap heb ik weer in een losse dry bag er in.
- Mitas E07 Trail Enduro + zowel voor als achter: bevalt prima, smeert een beetje als je echt gaat gummen, maar dat is opzich goed te controleren. Onverhard tot nu toe alleen een beetje TET rond Nijmegen gereden (droog) en dat ging ook prima.
- Quad Lock wireless charger op 12V: Beetje meh, knippert tussen snel/gewoon/niet laden, lijkt volgens het internet te komen door de fluctuerende boordspanning, en te fixen met een spanningsregelaar. Dat ga ik dus maar proberen denk ik....
- Alpinestars Tech 7 laarzen: erg blij mee, zitten heerlijk, niet te warm (heb de non-drystar), en ook nog acceptabel op de camping.
- Alpinestars Bogota jack+broek. Ging eigenlijk voor de Halo, maar die zat me niet goed. Dit pak is ideaal, genoeg ventilatie en zakken, en een mooi compacte regenliner die er over heen kan.
- Wat minder motor related, maar aangezien ik erg tevreden over ben: Nature Hike Cloud Up 3 tentje. Erg licht en compact, en een stuk goedkoper dan de alternatieven van MSR etc. Prima ding imho!
Heb de motor ook door de 60K KM heen gereden, dus ging het service lampje aan (duurde even voor ik doorhad dat dit gewoon het reguliere service interval was).
Mijn plan is om:
- Kleppen checken
- Remmerij checken
- Olie + filters vervangen (is 5000KM / 3 jaar geleden al gedaan, maar doe het toch maar)
- Luchtfilter vervangen
- Bougies checken / vervangen als nodig
Hebben we weer wat te doen
Damn @Joris748 dat is triple zo zuur! Vraag me af als blijkt dat er qua verzekering een “oeps” reactie komt en dat ze de gemaakte kosten allemaal terug betalen? Waar ben je anders voor verzekerd?
Mooie setup @DRAFTER86 ik zit nu ook te loeren naar reckless bagage, niet dat ik gelijk super offroad ga (wat ik wel wil opbouwen), maar vaak genoeg hier in Schotland gemerkt dat sommige slechte wegen zo “bouncy” waren dat ik dacht “als dat maar goed gaat”, mijn KTM touring panniers zijn niet voor off-road, maar sommige wegen daar voelen wel zo aan
Kleine update van m’n trip, nu al 2200km erop zitten
:strip_exif()/f/image/4sOgpn8xkT1tSzcyguFic7Zq.jpg?f=fotoalbum_large)
Gisteren van Mallaig via Glenfinnan, Fort William, Glencoe (incl Skyfall weggetje Glen Etive), om Loch Lomond heen weer naar boven via Queen Elizabeth Forest Park, Duke’s Pass (A821
Ben niet zo van de selfies, maar toch maar eentje erbij gedaan
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Beetje tegenstrijdig hieronder, maar toch:
Voor degenen die de zin om het motorrijden kwijt dreigen te raken. Bekijk de foto's en verhalen van de afgelopen weken eens, neem een kaart van Europa en een punaise / doosje punaises, en ga plannen maken voor komend jaar.
Regel je vakantieperiode, stem af met het thuisfront dat je weg kan. En ga!
Dit is toch genieten?
En ja, mindere dagen horen er ook bij. Een lekke band, een nat pak, ... Maar als je dan later weer zo'n prachtig uitzicht hebt, en een flinke tijd na je vakantie zegt 'weet je nog, die keer dat...?', dan kun je tenminste zeggen dat je herinneringen hebt gemaakt die je echt bij blijven.
[ Voor 22% gewijzigd door DrivinUCrazy op 21-09-2025 23:57 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
What he saidDrivinUCrazy schreef op zondag 21 september 2025 @ 23:53:
@Joris748 Dat is natuurlijk zuur. Ben benieuwd hoe het opgelost wordt. Eventueel een motor huren en daarmee verder gaan? (Heeft een maatje van me al eens gedaan, 1500km op een huur RT erbij gezet in een dag of 3-4) En grotendeels vergoed door de verzekering als vervangend vervoer, al moest hij het wel zelf regelen.
Voor degenen die de zin om het motorrijden kwijt dreigen te raken. Bekijk de foto's en verhalen van de afgelopen weken eens, neem een kaart van Europa en een punaise / doosje punaises, en ga plannen maken voor komend jaar.
Dit is toch genieten?
En ja, mindere dagen horen er ook bij. Een lekke band, een nat pak, ... Maar als je dan later weer zo'n prachtig uitzicht hebt, en een flinke tijd na je vakantie zegt 'weet je nog, die keer dat...?', dan kun je tenminste zeggen dat je herinneringen hebt gemaakt die je echt bij blijven.
Ik heb hele mooie zonnige dagen gehad, maar ook een gigantische stortbui op de 1e dag en windkracht 8+ op dag 4 terwijl ik op smalle paden lang de kust reed, en toch elke dag een grote grijns op mn bakkus.
Pak die motor en ga rijden.
Dit dus!DrivinUCrazy schreef op zondag 21 september 2025 @ 23:53:
@Joris748 Dat is natuurlijk zuur. Ben benieuwd hoe het opgelost wordt. Eventueel een motor huren en daarmee verder gaan? (Heeft een maatje van me al eens gedaan, 1500km op een huur RT erbij gezet in een dag of 3-4) En grotendeels vergoed door de verzekering als vervangend vervoer, al moest hij het wel zelf regelen.
Dit is toch genieten?
Denk nog iedere dag aan die eerste keer in de Alpen een maand geleden. En iedere x denk ik, wanneer ga ik weer.
Komende maand mag ik m'n vakanties en rooster voor volgend jaar alweer gaan doorgeven, dus daar ga ik snel een antwoord op hebben, en dan aftellen...
Slecht weer bestaat niet, slechte kleding wel.
Eerst ga ik contact opnemen met KNMV verzekeringen, waarom ik gisteren te horen kreeg dat ik niet verzekerd ben voor pechhulp en hoe het zit met repatriëring.DrivinUCrazy schreef op zondag 21 september 2025 @ 23:53:
Als dat voor eigen kosten is, kan het zomaar zijn dat ik de motor zoals hij er nu bij staat aan een handelaar verkoop. De marktwaarde zal al niet meer dan 1500 EUR zijn geweest en die is er nu zeker niet hoger door geworden. Al had ik liever mijn oude schoenen pas weggedaan als de nieuwe er waren.
Het was sowieso de planning om morgen weer thuis te komen. Als ik niet met mijn eigen motor naar huis kan rijden, rijd ik liever met een andere motor terug dan met de trein. Of eventueel een huurauto ivm motorkleding en spullen.
Ik weet wel dat ik niet voor vervangend vervoer verzekerd ben. Dus om de motor weer terug te krijgen bij het verhuurbedrijf zou wel eens de bottleneck kunnen worden.
Aangezien de dagen dat ik in het buitenland kan rijden schaars zijn, ga ik overwegen om me te verzekeren voor een vervangende motor.
AmenBeetje tegenstrijdig hieronder, maar toch:
Dit is toch genieten?
En je hoeft echt niet ver weg voor een fantastische trip. Zoek eens op Weserbergland, Harz, Rhön, Vogelsberg en Spessart. Eifel kan al mooi zijn, maar wel veel drukker dan de eerder genoemde gebieden. Sauerland hangt er letterlijk een beetje tussenin.
Ik dacht eerder aan dit soort single lanes bij Schotland:ozzynator schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 14:28:
[Afbeelding]
Zulke? Met de auto ook erg aangenaam.
https://maps.app.goo.gl/N7bSiQK2s2MxAnVg8
- Heb blijkbaar de verkeerde alarmcentrale gebeld. Dus vertrouw niet op de website van je verzekeraar, maar bel het nummer op de groene kaart.
- Kan de afsleepkosten declareren
- Motorzaak moet nu diagnose stellen
- Als reparatie te lang duurt dan volgt repatriëring en krijg ik een huurauto.
- Als repatriëren meer kost dan de dagwaarde, dan blijft de motor in Duitsland
- En natuurlijk is de motorzaak vandaag gesloten
Oh ja, en het regent hier in Würzburg. Hopelijk kan ik vanmiddag nog wat sightseeing doen. Lijkt een aardige stad te zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Joris748 op 22-09-2025 10:27 ]
Ook een saaie betrouwbare BMW valt om met onderhoud. Cardanas, splines,.. etc etc.._eLMo_ schreef op zondag 21 september 2025 @ 18:48:
In het geval van de bekrachtigde integraal ABS komt onderhoud nog iets nauwkeuriger (zowel remvloeistof als alternator)
[ Voor 18% gewijzigd door Chevy454 op 22-09-2025 10:09 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Nouuuuu ik heb Rukka Equado-R en die kan perfect tegen hoosbuien. Maar een hoosbui kan op dat moment wel je planning verknallen om dat je met regen ook slecht zicht hebt en als je net als ik op de bochtige binnenwegen rijdt, moet je je rijstijl aanpassen omdat je de wegen helemaal niet kent.Joris748 schreef op maandag 22 september 2025 @ 07:07:
En investeer in fatsoenlijke kleding, zodat een flinke stortbui of een halve dag regen je dag niet vergald tijdens zo’n trip.
Slecht weer bestaat niet, slechte kleding wel.
Maar inderdaad, als de bui over is, kan je verder rijden alsof er niets gebeurd is
Ja dieAikon schreef op maandag 22 september 2025 @ 08:35:
[...]
Ik dacht eerder aan dit soort single lanes bij Schotland:
https://maps.app.goo.gl/N7bSiQK2s2MxAnVg8
Ik heb het ook weleens gehad: "Nee meneer, afslepen valt niet onder verzekering". Ok best, zelf betaald. Die verzekering was ook maar een tientje per maand.Joris748 schreef op maandag 22 september 2025 @ 10:04:
Update:Wel fijn dat ik wel verzekerd blijkt te zijn. Ze nemen je een hoop zorgen uit handen.
- Heb blijkbaar de verkeerde alarmcentrale gebeld. Dus vertrouw niet op de website van je verzekeraar, maar bel het nummer op de groene kaart.
- Kan de afsleepkosten declareren
- Motorzaak moet nu diagnose stellen
- Als reparatie te lang duurt dan volgt repatriëring en krijg ik een huurauto.
- Als repatriëren meer kost dan de dagwaarde, dan blijft de motor in Duitsland
- En natuurlijk is de motorzaak vandaag gesloten
Oh ja, en het regent hier in Würzburg. Hopelijk kan ik vanmiddag nog wat siteseeing doen. Lijkt een aardige stad te zijn.
Een jaar later zie ik heel toevallig dat ik er wél voor vezekerd was. Net mailtje gestuurd, en kreeg de volledige sleepkosten alsnog terugbetaald.
Maar zoals je doorhebt: verzekeren omdat je door wilt blijven rijden is niet te doen. Als je pecht hebt, heb je pech. Je moet de verzekeraar immers de tijd geven om het op te lossen. En als je dan vervangend vervoer krijgt passen je koffers er niet op, zit je daar weer mee. Als het al niet 2 wielen extra heeft. Het is echt zaak om te zorgen dat je motor in de beste staat is...
Dan heb je wel een erg strakke planningiMars schreef op maandag 22 september 2025 @ 10:19:
[...]
Nouuuuu ik heb Rukka Equado-R en die kan perfect tegen hoosbuien. Maar een hoosbui kan op dat moment wel je planning verknallen om dat je met regen ook slecht zicht hebt en als je net als ik op de bochtige binnenwegen rijdt, moet je je rijstijl aanpassen omdat je de wegen helemaal niet kent.
Maar inderdaad, als de bui over is, kan je verder rijden alsof er niets gebeurd is
Het is vooral het gedoe eromheen dat je uit handen wordt genomen. En de kans dat je door kunt met een aangepaste planning is groter. Nu niet relevant, want zou morgen al thuis komen.Aikon schreef op maandag 22 september 2025 @ 10:28:
[...]
Ik heb het ook weleens gehad: "Nee meneer, afslepen valt niet onder verzekering". Ok best, zelf betaald. Die verzekering was ook maar een tientje per maand.
Een jaar later zie ik heel toevallig dat ik er wél voor vezekerd was. Net mailtje gestuurd, en kreeg de volledige sleepkosten alsnog terugbetaald.
Maar zoals je doorhebt: verzekeren omdat je door wilt blijven rijden is niet te doen. Als je pecht hebt, heb je pech. Je moet de verzekeraar immers de tijd geven om het op te lossen. En als je dan vervangend vervoer krijgt passen je koffers er niet op, zit je daar weer mee. Als het al niet 2 wielen extra heeft. Het is echt zaak om te zorgen dat je motor in de beste staat is...
[...]
Dan heb je wel een erg strakke planning
Mijn motor heeft ook zijn leeftijd niet mee (bj 2000) dat maakt het risico ook groter. Vorig jaar koppelingspomp, nu dit weer
Ik acht de kans vrij groot dat hij hier blijft, repareren is ook niet gratis en ik blijf met een onbetrouwbaar apparaat zitten.
Applecross is wel cool.. moeite waard om voor om te rijdeniMars schreef op donderdag 18 september 2025 @ 21:24:
Vanochtend vertrokken vanuit Tongue via Durness om via de west kust omlaag te rijden… man wat had ik een spijt de eerste uurzo veel wind en regen, windvlagen van 8 (maar voelde veel heviger). Voor diegene die van motorkamperen houden, succes, met dat weer had ik daar NIET in een tentje willen zitten
![]()
Eenmaal voorbij Rhiconich op de A838 begon het weer beter te worden. Minder wind en weinig regen. En vanaf daar tot aan Gairloch weer een grote grijns van oor tot oor. Leek af en toe wel dat je door de jungle reed. En op een gegeven moment meerdere hellingen van 25% (well that was a first). Gelukkig geen enkel probleem met m’n 1290. Eerste (was gelijk een daling) zat wel ff tussen mn oren want als je zo’n daling in ene in/omlaag kijkt …
Vanavond blijf ik bij Pipo de Clown slapen
Ohja, kwam op een gegeven moment nog een Chris Birch momentje tegen (laten we dat maar niet doen![]()
)
Plaatjes bij het verhaal:Morgen een lange dag. Eerst omlaag naar Skye en daarna naar Armadale en de Ferry naar Mallaig. Wilde nog via Applecross last minute maar dan heb ik 6+ uur op een dag en ik wil in Skye niet haasten en zeker de Ferry niet missen, want dan omrijden is een 3,5 uur extra
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Succes met de afhandeling, hopelijk fixen ze je Duc morgen en kun je weer door.
Ben ik ten dele met je eens, want na één belletje (of verzekeraar of zelf direct een berger) staat je motor bij een dealer als het goed is. Taxi bellen en hotel regelen, en dan wachten of reparatie lukt. Meestal lukt dat wel en en ben je klaar. Maar als het echt niet gaat lukken, tja, dan scheelt het inderdaad een hoop gedoe.Joris748 schreef op maandag 22 september 2025 @ 10:34:
[...]
Het is vooral het gedoe eromheen dat je uit handen wordt genomen. En de kans dat je door kunt met een aangepaste planning is groter. Nu niet relevant, want zou morgen al thuis komen.
Ik heb het even opgezocht, mijn verzekeraar:
Dat is wel relaxed, hopelijk iets waar je bagage op kwijt kan wel. Of anders maar dagtripjes waar je op dat moment bent.Als uw motorvoertuig of kampeermiddel niet binnen 48 uur gerepareerd of rijklaar
gemaakt kan worden, dan geldt het volgende:
• Wij vergoeden de huur van een ander motorvoertuig tijdens uw vakantiereis voor
maximaal een maand.
AppieBommes schreef op maandag 22 september 2025 @ 11:22:
@Joris748 Würzburg was ik een dagje met mijn gezin afgelopen zomer. Leuke stad, maar ons pakte de sfeer niet helemaal.
Succes met de afhandeling, hopelijk fixen ze je Duc morgen en kun je weer door.
Een ander motorvoertuig, is in de regel een auto.Aikon schreef op maandag 22 september 2025 @ 13:19:
[...]
Ben ik ten dele met je eens, want na één belletje (of verzekeraar of zelf direct een berger) staat je motor bij een dealer als het goed is. Taxi bellen en hotel regelen, en dan wachten of reparatie lukt. Meestal lukt dat wel en en ben je klaar. Maar als het echt niet gaat lukken, tja, dan scheelt het inderdaad een hoop gedoe.
Ik heb het even opgezocht, mijn verzekeraar:
[...]
Dat is wel relaxed, hopelijk iets waar je bagage op kwijt kan wel. Of anders maar dagtripjes waar je op dat moment bent.
Overigens, dit maakt ook nog eens verschil per verzekeraar (duh), maar ook welke verzekering of opties die je hebt afgesloten. Zo zal een reisverzekering overlap hebben met je voertuigverzekering met aanvullingen. Het is niet zo'n makkelijke materie om waterdicht te krijgen.
Ja want je krijgt een auto, en nee daar ben ik niet voor opgeleid 🥲
BMW's zijn zo betrouwbaar dat wij (vriendin & ik) ondertussen al bij 3 BMW-dealers in Noorwegen de werkplaatsservice hebben getest_eLMo_ schreef op zondag 21 september 2025 @ 18:48:
(daar staan de bezoeken aan 1 Aprilia-dealer en 0 japanse dealers tegenover)
Je bent welkom bij mij in de auto... wij doen soms spoedopleidingen in 2 wekenkneusteun schreef op maandag 22 september 2025 @ 14:07:
Ik kan niet wachten tot ik van de ANWB vervangend vervoer krijg, gaan ze dan ook een spoed cursus b rijbewijs doen 😂
Ja, was niet wakker. Terwijl ik zelf nog op wees eerderDrivinUCrazy schreef op maandag 22 september 2025 @ 13:55:
[...]
Een ander motorvoertuig, is in de regel een auto.Er staat niets over een gelijkaardig voertuig, dus je motortrip kun je waarschijnlijk vergeten.
Bij een BMW-dealer waar je ook motoren kon huren, heeft hij toen zélf een motor gehuurd, met telefonische toestemming van de verzekering. Dat heeft hij toen zelf voorgeschoten.
Achteraf ging de verzekering alsnog moeilijk doen. Toen hij ze er op wees dat hij ook de huurauto had kunnen accepteren en daarmee half Europa door had mogen rijden om thuis te komen, en hij ze die kosten bespaard had, toen gingen ze schoorvoetend akkoord.
Na 7 AVB lessen in evenveel weken was ik in principe klaar voor mijn AVB examen, maar mijn rijschool had hem per abuis OP de vertrek datum van mijn vakantie geboekt... dat ging dus niet.
Na 4 weken vakantie van mij en aansluitend 3 weken vakantie van mijn instructeur stapte ik na 8 weken niet rijden weer op de motor, een kleine 2 weken voor mijn nieuwe examendatum... En dat ging voor geen meter, stress!!
Met 4 lessen in korte tijd toch nog weer examen ready voor vandaag! Van de 7 oefeningen gingen er 5 perfect. Maar er moesten er 2 over, uit hetzelfde cluster, dat was wel even schrikken!
Uitwijk oefening: was te relax.. leek niet op uitwijken.. en de 2e poging was blijkbaar zo enthousiast dat hij hem afkeurde.. kwam ook bijna uit mijn zadel, geen idee wat ik deed..
Snelle slalom: Op advies van mijn instructeur kwam ik met 28 aangereden, omdat ik altijd wat accelereerde tijdens de slalom, kijk ik na de slalom op mijn snelheidsmeter: Kut nog steeds 28.. maar mss zag hij het niet... Wel dus.. Daarna netjes met 33 aan komen rijden en met 37 eruit.. toen dus wel weer die toename. Gelukkig was iets sneller prima, en dus geslaagd!
Door 50 KM heen en 50 KM terug op de snelweg op een MT-07 weet ik wel bijna zeker dat ik geen Naked meer ga rijden... wat een wind!!
Joris748 schreef op zondag 21 september 2025 @ 19:04:
En daarbij, als ik een poot uitgedraaid wil hebben, dan liever door een Ducati-dealer
Nieuw hoog stuur, knipperlichten naar beneden en wat zwarte plak. Zaterdag en gisteren 270 km gereden, weer helemaal blij. Zaterdag wel een klein buitje, was niet fijn met een 3/4e helm.
Het is sowieso. Niet zo wie zo, zws, of sowiezo. Of andere varianten. Dus gewoon sowieso.
Dan krijg je een trein ticket vergoed naar huis!kneusteun schreef op maandag 22 september 2025 @ 14:07:
Ik kan niet wachten tot ik van de ANWB vervangend vervoer krijg, gaan ze dan ook een spoed cursus b rijbewijs doen 😂
Vervangend vervoer is niet gelijk aan wat je rijd
Heb zelfs ooit een taxi gehad vanuit oostenrijk naar huis!
Laat ik nou net iemand kennen met een taxi bedrijf
Mijn schoonbroer is ook instructeur.HTT-Thalan schreef op maandag 22 september 2025 @ 15:19:
[...]
Je bent welkom bij mij in de auto... wij doen soms spoedopleidingen in 2 weken.
Ooit 3 lessen bij hem gedaan, maar was snel zat en nooit verder wat mee gedaan 😅
Ooit gaan we het weer oppakken.
Het zonnetje scheen, vrouwlief en kinderen het huis uit: nieuwe rijbewijs opgehaald en dan ook maar even een dijkje rijden! Wat een leuk fietsje is dit! Wel even wennen na een weekend S1000XR.
:strip_exif()/f/image/l7QFW1cEbPdueRnFMtSapzYm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/azRLjUje664lrYPHlyAoqaQe.jpg?f=fotoalbum_large)
Gefeliciteerd! En gewoon (meer) metal luisterenBasvanS schreef op maandag 22 september 2025 @ 16:56:
Gelukkig was iets sneller prima, en dus geslaagd!
Door 50 KM heen en 50 KM terug op de snelweg op een MT-07 weet ik wel bijna zeker dat ik geen Naked meer ga rijden... wat een wind!!
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Goede helm?BasvanS schreef op maandag 22 september 2025 @ 16:56:
Dit jaVrijdag schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 13:44:
[...]
Gefeliciteerd! En gewoon (meer) metal luisteren
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.
Per ongeluk. Maar per ongeluk kwam dit wel lekker uit. Buienradar kijk ik nauwelijks op, eerlijk gezegd.jeroenathome schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 14:11:
@BvZwolle Was het per ongeluk dat je de wekker zo vroeg hebt gezet of eerst gekeken naar buienradar?
De achterbrug is wel schoongemaakt en de lagers zijn nog goed. Wat lithiumvet gehaald voor het smeren van de achterbrugasbouten en de cardanas. Voor het aanhalen van die bouten nog een speciale slotted dop 30 besteld. Eigenlijk bedoeld voor injectoren maar dit gaat hopenlijk ook wel lukken.
(Haynes handboek zegt de zwevende pen te markeren alvorens de moer op 160nm vast te trekken, ik ga daar die slotted dop gebruiken om die zwevende pen te blokkeren)
En koppeling zelf, het onderdeel waar we het allemaal voor doen, is nog in goede staat
Waarschijnlijk dat het een samenloop van onderdelen die voor het slippen zorgden. De diafragmaveer die na 21 jaar wel op zijn einde is, een lekkage aan de achterkant van de prise as welke mogelijk drukt op de drukpen en de slave die wel zijn effectiviteit heeft verloren.
Maar omdat we toch de motor hebben "gebroken" gaan de nieuwe spulletjes erin en ga ik deze oude koppeling eens nameten als ik tijd en zin heb wanneer de RT weer in orde is. Having that said: slave cylinder in backorder, nog 2 weken wachten
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Nu zelf nog naar huis. Zit nu weer te wachten op een telefoontje voor een huurauto. Ook dat is weer lastig. Goedkoopste optie die ik gevonden heb is 550 EUR, budget is 300 EUR. We gaan het zien. Hopelijk kom ik vandaag nog weg uit dit shithole.
[ Voor 4% gewijzigd door Joris748 op 23-09-2025 15:03 ]
Mocht ik nog een nacht langer moeten blijven dan is dat op eigen kosten. Maximale vergoeding is 50 EUR pppn, daar kun je gvd nog geen bezemkasten voor boeken. En dat allemaal door hun getreuzel.
Heb vandaag al zeker 3 uur aan de telefoon gehangen. Ik vraag me echt af wat het nut van zo’n pechhulpverzekering is. Of verwacht ik nu teveel?
[ Voor 8% gewijzigd door Joris748 op 23-09-2025 16:06 ]
@BvZwolle Ik zie dat je Dunlop Mutant banden hebt gemonteerd, hoe bevallen ze ?BvZwolle schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 13:37:
Ik zat vanmorgen netjes om 7:15 uur achter de laptop op de zaak. Bleek dat ik pas om 12:30 uur hoefde te beginnen.
Het zonnetje scheen, vrouwlief en kinderen het huis uit: nieuwe rijbewijs opgehaald en dan ook maar even een dijkje rijden! Wat een leuk fietsje is dit! Wel even wennen na een weekend S1000XR.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl
Die staat ook op mijn verlanglijstje. Als ik puur 'op papier' kijk wil ik of voor de Alpinestars Bogota gaan of de Rev'It Tornado. De Sand is wat duurder en heeft wat minder ventilatie.DRAFTER86 schreef op zondag 21 september 2025 @ 21:44:
[...]
Ai dat is balen, hopelijk ben je snel weer op weg!
Zelf net terug van een weekje en een kleine 1000KM in de Eifel, Luxemburg en Ardennen. Enorm mazzel gehad met het weer: 5 dagen in het zadel, en maar 1x een 30min miezer. De 1090R heeft het ook vlekkeloos doorstaan, wat mij betreft de ideale brommer voor dit soort tripjes. Aangezien ik de laatste tijd nogal wat nieuw spul er op geschroefd heb met ook een hoop input van hier, een paar korte reviews:
[Afbeelding]
- 21 Brothers Pocket 2x25L tassen: werkt perfect, geen Mosko Moto natuurlijk, maar ook minder dan half zo duur. Zit er goed strak op, en het is genoeg voor mijn camping spul + kleren voor zeven dagen. Wel een extra roltasje er op geknoopt voor het gemak (boodschappen etc), maar deze klein genoeg kunnen houden zodat ik mijn been er nog overheen gezwaaid krijg
- 2x 5L pouch van Tasmanian Tiger op het Molle web van de zijtassen. Erg handig voor gereedschap, regenpak, schijfremslot etc. Niet waterdicht, dus het gereedschap heb ik weer in een losse dry bag er in.
- Mitas E07 Trail Enduro + zowel voor als achter: bevalt prima, smeert een beetje als je echt gaat gummen, maar dat is opzich goed te controleren. Onverhard tot nu toe alleen een beetje TET rond Nijmegen gereden (droog) en dat ging ook prima.
- Quad Lock wireless charger op 12V: Beetje meh, knippert tussen snel/gewoon/niet laden, lijkt volgens het internet te komen door de fluctuerende boordspanning, en te fixen met een spanningsregelaar. Dat ga ik dus maar proberen denk ik....
- Alpinestars Tech 7 laarzen: erg blij mee, zitten heerlijk, niet te warm (heb de non-drystar), en ook nog acceptabel op de camping.
- Alpinestars Bogota jack+broek. Ging eigenlijk voor de Halo, maar die zat me niet goed. Dit pak is ideaal, genoeg ventilatie en zakken, en een mooi compacte regenliner die er over heen kan.
- Wat minder motor related, maar aangezien ik erg tevreden over ben: Nature Hike Cloud Up 3 tentje. Erg licht en compact, en een stuk goedkoper dan de alternatieven van MSR etc. Prima ding imho!
Heb de motor ook door de 60K KM heen gereden, dus ging het service lampje aan (duurde even voor ik doorhad dat dit gewoon het reguliere service interval was).
Mijn plan is om:
- Kleppen checken
- Remmerij checken
- Olie + filters vervangen (is 5000KM / 3 jaar geleden al gedaan, maar doe het toch maar)
- Luchtfilter vervangen
- Bougies checken / vervangen als nodig
Hebben we weer wat te doen
Heeft jou RSV Mille dezelfde kwaaltjes als mijn Caponord? Dan is het wss de spanningsregelaar en/of "de bruine stekker". Die zijn bij mij in het verleden al vervangen (voor een JapanseJoris748 schreef op zondag 21 september 2025 @ 18:34:
Vaak bu'j te bang!
Ik heb de motor nog maar net en de vorige eigenaar heeft deze eronder gezet en redelijk vlakgereden.Slayer schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 16:06:
[...]
@BvZwolle Ik zie dat je Dunlop Mutant banden hebt gemonteerd, hoe bevallen ze ?
Desondanks heb ik geen raar gevoel bij de banden. Optisch vind ik ze wat minder bij de motor horen.
Als ik reviews lees, is eigenlijk iedereen erg tevreden met de banden. Zelfs als circuitbanden in het natte, als ik ze moet geloven.
Zou zomaar kunnen. Zodra de motor thuis is, zijn dat wel de eerste verdachten-tom-562 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 16:43:
[...]
Die staat ook op mijn verlanglijstje. Als ik puur 'op papier' kijk wil ik of voor de Alpinestars Bogota gaan of de Rev'It Tornado. De Sand is wat duurder en heeft wat minder ventilatie.
[...]
Heeft jou RSV Mille dezelfde kwaaltjes als mijn Caponord? Dan is het wss de spanningsregelaar en/of "de bruine stekker". Die zijn bij mij in het verleden al vervangen (voor een Japanse).
Goede nieuws is dat er morgen een huurauto klaar staat in Asschaffenburg … 75 km verderop. Het is nog maar de vraag of de taxirit vergoed wordt, maar ik kom morgen thuis.
Maat van mij had er standaard een reserve en een tooltje om hem in the road te kunnen omzeilen… in een jaartje heeft ie er 4 kapot gehad. 🥲
Nu je het zegt, die is zaterdag wel een keer opgelicht tijdens het rijdenkneusteun schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 17:14:
Standaard sensor bij de appie?
Maat van mij had er standaard een reserve en een tooltje om hem in the road te kunnen omzeilen… in een jaartje heeft ie er 4 kapot gehad. 🥲
Maar verklaart dat ook dat de laadspanning bij 4000 rpm maar 12,4V is?
Sorry problem solving is mijn vakgebied
[ Voor 13% gewijzigd door Joris748 op 23-09-2025 17:19 ]
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/VnZKsOwQtDUykiR9fBhsrrfs.jpg?f=user_large)
Ik heb ook nog een vakantiekiekje
Drive-in*-ziekenhuisgrot uit de burgeroorlog.
*niemand om me tegen te houden iig
Achterbandje is nu toch wel echt op... Dan maar kijken of ik Mallorca kan spotten.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik zou verwachten dat de verzekeraar een huurauto regelt. Gewoon een goedkoop karretje wat me thuis brengt, maar zonder budget. Of natuurlijk een trein/vlucht whatever als dat praktisch is. Taxi bellen om naar huurauto te gaan doe ik dan zelf, op hun kosten. Hotel ook, gewoon wat het kost om een goedkoop hotel te boeken. Hoe kan daar nou een budget op zitten? Ik snap dat je geen 3/4/5 sterren mag verwachten, maar verder...Joris748 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 16:04:
Heb vandaag al zeker 3 uur aan de telefoon gehangen. Ik vraag me echt af wat het nut van zo’n pechhulpverzekering is. Of verwacht ik nu teveel?
Succes man, pecht is één ding maar dan dat gezeik er nog eens bij...
Waar en wat is dat precies?steveman schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 18:16:
[Afbeelding]
Ik heb ook nog een vakantiekiekje
Drive-in*-ziekenhuisgrot uit de burgeroorlog.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Niet echt nee, dus zal wel een spanningsregelaar zijn of een stekker.Joris748 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 17:16:
[...]
Nu je het zegt, die is zaterdag wel een keer opgelicht tijdens het rijden
Maar verklaart dat ook dat de laadspanning bij 4000 rpm maar 12,4V is?
Sorry problem solving is mijn vakgebied
MietjeBasvanS schreef op maandag 22 september 2025 @ 16:56:
Een maat van mij heeft ruim 780 kilometer op 1 dag over de snelweg op een Triumph Thruxton 1200 R naar huis gereden. Met de cruisecontrol (die hij niet had en ik wel) op130km/u.
Bedenk me net dat ik dit nog even wilde doen: even een lans breken voor Termaat in Nijmegen. Afgelopen jaren ben ik er voor zowel helm, laarzen als een pak geweest. Al die keren kwam ik redelijk goed voorbereid daar en had ik een goed idee wat ik wilde. Ze hadden me dus dat gewoonweg kunnen verkopen en waren dan in tien minuten klaar geweest. Maar elke keer werd me toch aangeraden nog wat meer te passen, en kwam ik met een betere optie thuis. Aangezien ze niet moeilijk doen met korting zijn ze vaak nauwelijks duurder dan de grote webshops, en de service en mogelijkheid tot passen is wat mij betreft veel waard. Aanrader!Joris748 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 18:23:
[...]
Uitgebreid passen is inderdaad het plan. Betaal liever een paar tientjes meer voor goed zittende kleding. Ben al diverse keren geslaagd bij Termaat in Nijmegen.
Eerst zorgen dat ik een andere motor heb, wil daar ook op proefzitten.
Precies dat. Vorige keer dat ik een nieuwe leren combi nodig had, ging ik daarheen met het idee een mooie Alpinestars of Spidi te kopen. Verkoopster vroeg me om toch even een combi van IXS te passen. Dat pak zat echt als gegoten. Veel beter dan de eerder gepaste pakken. Ik liep dus na een uurtje of twee met die IXS combi naar buiten.DRAFTER86 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 07:02:
[...]
Bedenk me net dat ik dit nog even wilde doen: even een lans breken voor Termaat in Nijmegen. Afgelopen jaren ben ik er voor zowel helm, laarzen als een pak geweest. Al die keren kwam ik redelijk goed voorbereid daar en had ik een goed idee wat ik wilde. Ze hadden me dus dat gewoonweg kunnen verkopen en waren dan in tien minuten klaar geweest. Maar elke keer werd me toch aangeraden nog wat meer te passen, en kwam ik met een betere optie thuis. Aangezien ze niet moeilijk doen met korting zijn ze vaak nauwelijks duurder dan de grote webshops, en de service en mogelijkheid tot passen is wat mij betreft veel waard. Aanrader!
Vet het contactoppervlak van de diafragmaveer en het vliegwiel in. Like what
En als je dan weer op een paracetamol kauwt en dan de mechanische beweging begint voor te stellen... Ja dat is wel enigsinds logisch dat je de wrijving wilt verminderen zodat je de drukplaat kan glijden over de vingers van de diafragmaveer.
Maar je wilt ook druk houden op de drukplaat en wat vet er tussen lijkt me dubbelop...
En dan heb je de staburag vet wat zo dik is als tandpasta. Een dunne laag... Yeah right...
Waarschijnlijk op smeren met de vinger en dan met een doek eraf nemen. De laag die achterblijft moet genoeg zijn.
Ik heb zelf ook goede ervaringen met Termaat Nijmegen.DRAFTER86 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 07:02:
[...]
Bedenk me net dat ik dit nog even wilde doen: even een lans breken voor Termaat in Nijmegen. Afgelopen jaren ben ik er voor zowel helm, laarzen als een pak geweest. Al die keren kwam ik redelijk goed voorbereid daar en had ik een goed idee wat ik wilde. Ze hadden me dus dat gewoonweg kunnen verkopen en waren dan in tien minuten klaar geweest. Maar elke keer werd me toch aangeraden nog wat meer te passen, en kwam ik met een betere optie thuis. Aangezien ze niet moeilijk doen met korting zijn ze vaak nauwelijks duurder dan de grote webshops, en de service en mogelijkheid tot passen is wat mij betreft veel waard. Aanrader!
Maatje van mij had nieuwe laarzen nodig en wilde zelf ook is kijken.
Goede voorlichting en uitstekend advies en werd goed geluisterd naar de wensen.
Paar mooie Alpinestars laarzen gekocht en ook maar meteen paar Rukka handschoenen.
Kreeg ook een mooie korting.
Goed dat ik er nu in bed achter kom (door YouTube notabene) als dan wanneer ik de koppeling daadwerkelijk wil monteren.
[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 24-09-2025 14:22 ]
Zojuist geslaagd voor de 1B praktijkrit B-E instructiebewijs. Nu nog 1A theorie erbij halen en dan mag ik ook aanhanger lesgeven.
Nu die verrekte WRM-A motor nog ...
- edit - net bericht gehad dat de CB125F klaar staat bij Ten Kate
[ Voor 19% gewijzigd door HTT-Thalan op 24-09-2025 14:23 ]
En langzaam terug rijdenHTT-Thalan schreef op woensdag 24 september 2025 @ 14:19:
Korte update vanuit Zwolle:
Zojuist geslaagd voor de 1B praktijkrit B-E instructiebewijs. Nu nog 1A theorie erbij halen en dan mag ik ook aanhanger lesgeven.
Nu die verrekte WRM-A motor nog ....
- edit - net bericht gehad dat de CB125F klaar staat bij Ten Kate. Die ga ik gauw ophalen...
Keihard die langzame slalom in
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Pff daar worstel ik nog wel mee... En de uitwijk, laat toch elke keer te vroeg het gas los..
20 oktober de AVB en heb begrepen dat de AVD kort erna ingepland gaat worden...
Ik heb deze bewust gekozen om onder de (kort geleden verkochte) TDM 850 te doen, zien er stoer uit en bevielen zeer goed wat rijeigenschappen betreft. Als de huidige set (Pirelli Scorpion Rally STR) van de Svart 401 versleten is, overweeg ik de mutants ook te monteren.Slayer schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 16:06:
[...]
@BvZwolle Ik zie dat je Dunlop Mutant banden hebt gemonteerd, hoe bevallen ze ?
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22
Veel, heel veel oefenen. Ik vond het ook één van de vervelendste onderdelen, pas na talloze keren proberen ging het beter. Maar ik zou het nu ook echt niet meer kunnenLoei123 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 14:46:
[...]
Pff daar worstel ik nog wel mee... En de uitwijk, laat toch elke keer te vroeg het gas los..
20 oktober de AVB en heb begrepen dat de AVD kort erna ingepland gaat worden...
Nu rij ik toch niet zo gek veel en sta meestal naast de motor mooi te wezen (of doe verwoede pogingen tot
Dat snap ik, maar met anderhalf uur les per week zit dat er niet in helaas.Vrijdag schreef op woensdag 24 september 2025 @ 15:41:
[...]
Veel, heel veel oefenen. Ik vond het ook één van de vervelendste onderdelen, pas na talloze keren proberen ging het beter. Maar ik zou het nu ook echt niet meer kunnen
:strip_exif()/f/image/CHBCGZdtqyfEB484lfdINCq8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/k4LxIKrzNEneA8EOmpuCL8yF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ud9W1gvXON6SmqtB5qBgS1Xh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZOQnLfon57RnTJ47Tfgd1lpy.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/cLHRTGUgJZJZ6THfTtoLg3be.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/85FGjcjX3Pw9uc7w9apJ1dG7.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/QafGBK6LU5v3UDZZkuz7TW4y.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/RKnzbRK3n8bQtmhUI27Kv0tT.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/5PlJ2V2mRcnFfCiI5os0QlJX.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/dXoFsNzrpOT2xV3lQZCKHUey.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/HlhEO69Qhd5kFK5vf2yMpTeY.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/kkNG5WXw5vMLw1EyJKIFYQbN.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/rehuFUtLySzmiA7KUhRE5QlP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EoE6Tzx2AZJxUOoe5vjSrdBq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vYs902tJCQcqUZT7LcPZ2WAD.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/TIccAnSjRwE8yoUY9NDU7jx6.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/yXxH7gR3HOs23zKG8C8OyThA.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/r4EYw54cdlGseR34g4ROAteb.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/xWGLPcrHqrUeiOPQPakA4cW0.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/p6TwHCnsSCs24gQJ9G2p00BP.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/ngCgObRIwDKk0h7BhnQndCmA.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/egfqG67mUzFXaTyD1u52rzpf.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/sUE8v6jHtwsA3NfXD9c4VUKF.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/I9R5VInv224Uek2cDtRlVXay.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/MZK8PzoxTCzFBiYahwqDU4TI.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/n7iZlw9pOxwqcGgR8luVsEGU.jpg?f=fotoalbum_tile)