Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 114 Laatste
Acties:
  • 535.990 views

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:44

Destruction

(ex-)Automonteur

@VidaR-9 Gewoon een stuk rijden doe ik eigenlijk bijna nooit meer. Ik pak de motor eigenlijk vooral als alternatief voor de auto, gewoon als vervoermiddel van A naar B dus. In het begin ook vaak rond rijden met vrienden, maar een enkeling rijdt eigenlijk nooit meer (heeft z'n motor nog wel), anderen zijn vooral circuit gaan rijden waarvan 1 eigenlijk uit het niets laatst belde "Ik ga straks ff de motor ophalen en een stuk rijden, heb jij nog plannen?". Toen hebben we dus wel een stukje rond gereden, dat was wel weer even leuk :)

En dan heb ik de afgelopen 2 jaar ook veel minder gereden dan me lief is. Vaak als ik ergens naartoe ga moeten er toch spullen mee die ik (soms nét) niet op de motor kan vervoeren, en dan stap ik dus toch weer in de auto. Als het regent, (hard) waait of het is 30 graden dan laat ik de motor ook liever staan.

De motor verkopen daarentegen, dat gaat niet gebeuren. Althans, niet zonder dat er een andere motor voor terug komt. Ik zou nog altijd het liefst dag in dag uit op de motor zitten, als dat kon. Life happens, zal ik maar zeggen :+

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:11
Ben van 15.000-20.000 km/jaar teruggegaan naar 4.000-5.000 km/jaar. Kwaliteit boven kwantiteit.

Vrijdag vertrek ik voor een 5-daags rondje Zwarte Woud, Zwitserland, Vogezen. Daarna denk ik dat ik het ding 4 weken niet meer aanraak, omdat ik dan gewoon ff geen zin meer heb om in Nederland te rijden.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:42
Heel herkenbaar, toen ik 25 jaar geleden begon verbruikte ik meer achterbanden dan onderbroeken in een jaar :P

Veel motorvakanties, circuitrijden, MotoGP bezoekjes, echt genieten dus.

Dan komt de periode van huis, boompje, en de ergste "De Beestjes" :+

Ik ging terug van 10K per jaar naar nog geen 1K per jaar.
Ik reed 1 toertocht, ging naar TT assen en 1 weekendje weg, en dat heb ik een jaar of 10 gedaan.
Motor niet weggedaan, en ik kon toch genieten van de spaarzame momenten dat ik op de motor zat.

Nu komt het weer terug, andere motor gekocht, de kinderen kunnen nu mee achterop (9 en 11 jaar) en ben zelfs van plan om met mijn zoontje een weekendje weg te gaan.

1 tip, verkoop de motor niet, want dan wordt de stap om weer te gaan rijden steeds moeilijker.
De motor vreet geen brood, lekker laten staan, komt vanzelf weer.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:31

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

De juiste motor helpt ook. Ik had een Hornet 600, ontzettend leuk ding. 6000km per jaar.
Maar, de ritten werden langer, en zorgden icm oude blessures voor lichamelijk ongemak. Totdat ik bijna jankend van de pijn afstapte. Of beter gezegd: toen ik letterlijk me van mijn motor af moest laten rollen omdat ik mijn benen niet meer gestrekt kreeg.
Toen was het duidelijk: of ik ging korte stukjes rond de kerk rijden; dat zou niet lang goed gaan, of ik kocht een grotere motor. Het jaar daarop 12.000km, en daarna 20.000km per jaar. Waarvan geen enkele kilometer voor woon-werk wordt gebruikt.

Nu zeg ik niet dat je om het plezier terug te krijgen een andere motor moet kopen, maar het kán wel een van de oorzaken zijn waarom je er minder plezier in hebt.
kneusteun schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 12:58:
Ik en mijn vriendin rijden amper samen...

Vinden we allebei niet erg.
Ik denk dat het juist gezond is om ook dingen los van elkaar te kunnen doen. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:31
Grolsch schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 13:26:
Heel herkenbaar, toen ik 25 jaar geleden begon verbruikte ik meer achterbanden dan onderbroeken in een jaar :P

Veel motorvakanties, circuitrijden, MotoGP bezoekjes, echt genieten dus.

Dan komt de periode van huis, boompje, en de ergste "De Beestjes" :+

Ik ging terug van 10K per jaar naar nog geen 1K per jaar.
Ik reed 1 toertocht, ging naar TT assen en 1 weekendje weg, en dat heb ik een jaar of 10 gedaan.
Motor niet weggedaan, en ik kon toch genieten van de spaarzame momenten dat ik op de motor zat.

Nu komt het weer terug, andere motor gekocht, de kinderen kunnen nu mee achterop (9 en 11 jaar) en ben zelfs van plan om met mijn zoontje een weekendje weg te gaan.

1 tip, verkoop de motor niet, want dan wordt de stap om weer te gaan rijden steeds moeilijker.
Staat die GT er inmiddels een beetje knap bij met die steun? 8) :+

K to the KillaZ

• Grolsch
KillaZ schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 13:37:
[...]

Staat die GT er inmiddels een beetje knap bij met die steun? 8) :+
Zeker, past als een strakke handschoen :+

Ik heb dus nog een voorbokje/achterbokje in de handel.
Zelf gemaakt uit volledig RVS, als iemand interesse heeft laat maar horen.

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:19
Dank voor de reacties allen 🙏🏻 Goed om te lezen dat het vaker speelt en wat stof tot nadenken ook.
Aikon schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 12:27:
[...]
Waarom rijdt je vriendin niet meer?
Ik kan me voorstellen dat hetzelfde rondje wat gaat vervelen. Maar als je een hele dag wegging voorheen dan is dat het niet. Ligt het wel aan het motorrijden, is het niet een groter probleem?
Mijn vriendin had fysiek wat klachten en werd daardoor ook niet zekerder op de motor. Toen ging de lol er snel vanaf.

Groter probleem is denk gewoon een ander leven dan 5 jaar terug. Toen was het corona tijd, 100% thuis werken, weinig te doen, amper sociale verplichtingen en ik woonde alleen. Ten opzichte van toen zit ik nu alleen al gem 12u per week meer in de auto ivm werk en zoontje, woon verder weg. En dan nog een hoop andere verplichtingen.
jeroenathome schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 12:43:
Je geeft zelf aan dat er diverse dingen zijn verandert in jouw leven. Is het plezier wel echt minder geworden of zijn er andere dingen die hogere prioriteit hebben gekregen?
Ik heb wel mijn twijfels of de aanschaf van de cabrio wel de oplossing is. Je hebt meer andere bezigheden gekregen die ook tijd vergen. Een motor of cabrio is wat vaak als eerste afvalt om tijd vrij te maken. Denk er nog even over na voordat je de beslissing neemt.
Misschien is dat het. Maar ook op de momenten dat ik dan wel even tijd heb is de behoefte om de motor uit de garage te halen er zelden. Dan pak ik bij wijze van spreken liever even de auto voor een rondje. Autorijden ben ik in 22 jaar en heel veel kms nooit zat geworden.
Grolsch schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 13:26:

Het lijkt me wel geweldig om met mijn zoontje re rijden en tochten te maken! Die is nu 8,5 en ik vind hem nog net te jong. Zou dan komend voorjaar eens wat korte ritjes doen om mee te beginnen.

Qua kosten hoeft hij niet perse weg nee, paar tientjes pm aan mrb en verzekering. Ik geloof wel dat de drempel groter wordt als er geen motor meer staat.
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 13:34:
Ik denk dat het juist gezond is om ook dingen los van elkaar te kunnen doen. :)
Dat doen we ook hoor. Denk dat m’n vriendin maar zo’n 1.000-2.000km per jaar reed. Ik rond de 12.000km, waarvan meer dan de helft alleen. Maar zoals ik al zei: altijd alleen blijkt toch ook wel weer erg alleen.

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-04 15:05
Ik geniet, gelukkig, nog steeds. Al zijn de momenten dat het kan (afgezien van woon- werkverkeer met de motor) schaars aan het worden door mantelzorg.
En juist ook door die mantelzorg (ouders op leeftijd) maakt dat ik af en toe somber ben over het feit dat de tijd komt om afscheid te nemen van mijn ouders. :'(

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
@VidaR-9 het is allemaal niet zo permanent ofzo hè ;) Je leven veranderd continu (gelukkig maar, anders is het nogal saai).

Mijn kids zijn nu 6 en 7 en ik heb ook minder tijd gehad voor motorrijden in de eerste 6 jaar van hun leven. Nu begin ik dat langzaam weer op te pakken. Als gezin vind je daar een weg in.

Misschien was het samenzijn wel een van de belangrijkste drijfveren voor jou om motor te rijden, dan is een cabrio helemaal niet zo'n gek idee. Je zou ook een andere vorm van samenzijn kunnen opzoeken, bijvoorbeeld een motorclub.

Hang echt van je drijfveren af, voor mij is het juist even weg uit de sleur, dat kan ook zonder vrouw en kids, maar ik wil ook wel dingen met hun samen doen. Dat doe ik alleen op andere manieren dan met de motor (tot de kids oud genoeg zijn }) ).

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:05
Ik herken wel dat ik niet voor 2a3 uurtjes de motor van stal haal, dan pak ik de fiets en ga even een rondje trappen.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
VidaR-9 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 12:02:
Ik ben nu op een punt gekomen dat ik aan mezelf heb toegegeven dat ik er soort van klaar mee ben. En denk er zelfs over om mijn motor te verkopen en een leuke cabrio te kopen, dan kan ik in ieder geval samen met mijn vriendin of zoontje op pad.
Hier rijd ik graag met de motor naar het werk, een langer rondje zou ik graag willen maar voel ik me niet goed bij want ik mis mijn zoontje dan teveel (dus max een uurtje tot 90 minuten sturen). Als hij een middagdutje doet dan heb ik er minder moeite mee om 2 uur te sturen.

Een cabrio zou ik ook leuk vinden om met de kleine man samen te sturen maar dat neemt zoveel plek in (lees geen plek om te sleutelen aan de motoren). Kortom: verkopen die handel dan. En als het kriebelt dan huur je maar een motor of koop je iets kleins erbij :)

[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 16-09-2025 14:46 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-04 19:58
Afgelopen weekend door de Vogezen gereden. Ik had beter op aankomend weekend kunnen wachten. Gisteren tot in mijn sokken nat geregend. :o Dat buitje waait vast wel over en ik ben er zo doorheen gereden. _O-

Vanavond maar eens wat foto's posten. Tussen de buien door was het prachtig zonnig weer. Het waaide wel heel hard, dus snel veranderend weer.

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-04 15:45
@VidaR-9 Ja herkenbaar, dat het verandert.. Vriendin reed eerst ook, maar door lichamelijke beperkingen niet meer mogelijk. Gaat soms nog wel achterop mee, maar is toch anders. Heb begin vorig jaar een klus motor gekocht, daar kon ik mij in ieder geval al even mee vermaken. Echter het rijden op de TDM trok mij niet en had gehoopt daar meer plezier mee te hebben. Daarnaast is het 'vrije tijd' invullen ook wel wat veranderd door mijzelf meer in te zetten voor vrijwilligers werk.
Daarna een Svartpilen 401 proef gereden en gekocht met een 3e aan cc's dan de reguliere motor (B1200) dat gaf wel opeens weer meer plezier in het rijden. Dus een andere motor kan wel helpen, al rij ik nu nog steeds minder km's dan eerst, het is wel met meer plezier.

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22 - FJR 1300 '08

• Grolsch
Dutchgixxer schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 08:27:
[...]

Bij het type TPMS ( met het witte dekseltje ) is de batterij simpel ter vervangen. Op youtube is vast een filmje te vinden. https://youtu.be/uaGUpit57E4
Volgens mij is bij deze de batterij niet los te vervangen

KTM nummer = 61412033000 volgens mijn zoektocht.
https://www.onderdelen-kt...t_spare_parts/61412033000

133 euro p/s is al beter dan 200 p/s

Een Schrader alternatief zou minimaal de helft goedkoper zijn?

Hoe kom ik er op Ali achter welke ik moet hebben? Iemand eerder met dit bijltje gehakt :?

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zie wel flinke kilometers voorbij komen, ik pak weleens de motor om gewoon doelloos een rondje eiland te doen. Maar dat is misschien 1000km per jaar. Denk niet eens. Ik probeer de motor ook vaak functioneel te gebruiken, dus met een omweg naar vrienden, of tegen beter weten in iets met de motor ophalen ipv de auto.

Daarnaast nog woon/werk en vakantiekilometers. Maar echt puur een rondje voor niks doe ik toch ook niet zo vaak, ook omdat ik toch wel 10.000/jaar rijd, en ook van woon/werk kilometers geniet. Dan pak ik idd liever de fiets ofzo als ik er even uit wil. Goedkoper en beter voor mezelf. Maar als ik toevallig een paar weken niet op de motor heb gezeten, ja, dan gaat het wel écht kriebelen hoor.

• iMars
  • Laatst online: 21:09

iMars

Full time prutser

@VidaR-9 ik herken het deels, ik kocht paar jaar geleden een adventure bike voor wat meer adventures… maar 90% van de km’s zijn woon-werkverkeer… dit jaar hadden we geen vakantie gepland (vrouwtje en ik) door omstandigheden. Ze weest dat ik erg graag “bijzondere” trips wil maken. Dolomites, Schotland, Noorwegen… maar trips die ik (helaas) niet met haar kan maken. Ze houd dat niet vol uren op de motor en zelf rijdt ze niet (heck, ze is zelfs nog nooit achterop geweest).

Laatst zei ze, waarom ga je gewoon niet? Je hebt hard gewerkt en dit verdien je gewoon. Een maand later zit ik nu in Schotland en kan maar 1 ding zeggen: waarom heb ik dit niet veel eerder gedaan 8)7

Verplichte plaatjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eJwQbdwPiSVTpyYxDyHzUjan9eU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JCCgvvvuWzzDcGXiXnMJxgQU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XnqawthhG-zR6NNcuJ1Y4s3twl0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fGSqzflLv2yMIICHBO9ayQd6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/17P4hQPmOb58cc6fZlRzZcJtGH0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fYZcRjXPXuS5B5IfWQnu7BDX.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KSPlI5ygrOSfj9mtq8z4e2M-CO8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ySdpdLhqCkLzh2tgWiJJWwy2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ISwQ1xlYkzguEijSKt1VJJ_6XHU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D002eGUXH3aIxNVVTONnbDqC.jpg?f=fotoalbum_tile
Eerste dag was 5,5 uur van New Castle naar Lennoxtown. Prima te doen, maar rond 3,5~4u in de trip begon het zo hard te hozen dat ik dacht “waar ben ik aan begonnen?” _O-

Ben niet vies van regen. Maar zo hevig dat je alleen maar focust op de weg en alle modder …

Dag twee, vandaag, Lennoxtown naar Tomintoul via Cairngorms… oh man ik heb alleen maar een grote glimlach van oor tot oor gehad vandaag. Mooi weer, mooie route alleen maar slingeren en snelweg is off-limit.

(Gelijk een korte verkapte verslag :+ )

Maar wat anderen ook al zeiden @VidaR-9 even snel motor pakken om koppie leeg te maken werkt niet, misschien een idee om eens een grotere rit te plannen? Meer scenic roads, genieten van veel?

Koop hier mijn P1 reader :)

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-04 13:44
Hier een klein (foto-)verslag van afgelopen weekend in Duitsland. Donderdag vertrokken met een vriend en zijn zoon. De zoon heeft net zijn rijbewijs en bij Lowlands in Zwolle een mooie Royal Enfield Bear 650 gehuurd. Maandag weer terug gekomen. Doel was ongeveer 2100km door Duitsland, beginnend in de Achterhoek bij een hele nette en leuke boerencamping 'de Mebel'.

Wat zijn de bijzonderheden:
- door Essen heen rijden is een ramp door de hoeveelheid verkeerslichten
- als je net je rijbewijs hebt, is elke bocht nog een beetje spannend
- wat heeft Duitsland toch mooie gebieden
- en normale prijzen aan de pomp
- ook een Triumph kan kapot (onderdeel van versnellingspedaal afgebroken)
- 5 dagen rijden doet heel veel met je zelfvertrouwen en techniek

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LqSPLvRBYb_HdT6PJkhsG2oU5xw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ILOEaAyPE7Hg5ma64VWfpnD0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vy8Bvet9KV7FvJm0PW_LM8W8xIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Peo6xCuT6jDXlR3JlbSCsobu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DSC1_vfkLreR3b7AIWJfqw2YnXM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n7SxbQABc5VNXKoDnR9C3rlT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h-Rl_AQk0XSG6jZvQeCZzf8y3SU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vkmprrZzIHqjG6Fnb5CWrup0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/57YCDWxDksUMeOAOJ5dFFs_VQro=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2kZzhp2gNlTPLIs2BJ8PGN3L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ykDt4UH3VTrYOsR1gmKQgkcm6QQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N4WzfnhkorGgt09bwgPhmCkQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w62VvjSTUDIQUNmksGlXUF-NAQc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o9NXembPdjJJA2hCDP3c2cqF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W7_N0Ivu7rrDGE4jQCM3UziwpDk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l4nh3K89WO2ujbdqYXHlDdno.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hWwj0wxExXYfhDiyE7XzzMxzlBk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vm6Vba9LGZjKu7I2EWNSween.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N5ToUrqTLgEJlPPSExi2qSKoyMY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1xJXabm0artBwMFyWqUUA8fK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KgaWn8HIItBXy4S_IXsIN1YYDpc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3QQab2t771Yo2qVT9FmBPI1p.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vg--p6moSweLa4ds5_J4Vyoe2RA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KRfT1MFqhZDLtupUaTwvdDqI.jpg?f=fotoalbum_large

• Joris748
Joris748 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 13:13:
Ben van 15.000-20.000 km/jaar teruggegaan naar 4.000-5.000 km/jaar. Kwaliteit boven kwantiteit.

Vrijdag vertrek ik voor een 5-daags rondje Zwarte Woud, Zwitserland, Vogezen. Daarna denk ik dat ik het ding 4 weken niet meer aanraak, omdat ik dan gewoon ff geen zin meer heb om in Nederland te rijden.
@VidaR-9 Even een wat uitgebreidere reactie. Die 15.000 tot 20.000 km per jaar reed ik toen ik nog zeeën van tijd had. Geen vrouw, geen kinderen, minder fanatiek met andere hobby's. Kortom, ik zat ieder weekend op de motor. Toertochtje, ritje met vrienden, dagje Nordschleife (incl 6 rondjes op de baan), kampeerweekendjes, weekenden naar de MotoGP en WorldSBK in binnen- en buitenland. Dan gaat het hard.

Toen rigoreus gestopt met rijden op de weg en 3 jaar alleen maar circuit gereden en toen dat ook weer klaar was, liep het mountainbiken een beetje uit de hand (marathonwedstrijden, etappewedstrijden). Daaarna kwam er een vrouw, kwamen er kinderen en gingen we een huis bouwen.

Wel altijd de motor erbij gehouden, want hij vreet geen brood. Langzaam kwam er weer meer tijd en ruimte, omdat de kinderen ouder worden (zijn inmiddels zeven en acht). En gaandeweg ben ik ook weer meer gaan rijden, van 1000 km per jaar zit ik nu weer op 4000-5000 km. En dan tellen de weekend met de motorclub naar het buitenland wel heel hard door in de kilometers. Nu gescheiden en deze winter komt er een andere motor ter vervanging van mijn 25 jaar oude RSV Mille (die ik sinds 2008 heb).

(Gebrek aan) tijd is je ergste vijand.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:53

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Motor is klaargezet bij Honda :) met een béétje geluk kan ik mijn brommertje zaterdag de 27e ophalen bij Ten Kate, inclusief warme handvatten om zó terug naar Emmen te knorren. Nou nog even kijken of ik wordt afgezet, of dat het een busritje gaat worden...

• Joris748
HTT-Thalan schreef op woensdag 17 september 2025 @ 09:45:
Motor is klaargezet bij Honda :) met een béétje geluk kan ik mijn brommertje zaterdag de 27e ophalen bij Ten Kate, inclusief warme handvatten om zó terug naar Emmen te knorren. Nou nog even kijken of ik wordt afgezet, of dat het een busritje gaat worden...
Neem een taxi, dan word je sowieso afgezet :+

• VidaR-9
iMars schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 23:53:
@VidaR-9 ik herken het deels, ik kocht paar jaar geleden een adventure bike voor wat meer adventures… maar 90% van de km’s zijn woon-werkverkeer… dit jaar hadden we geen vakantie gepland (vrouwtje en ik) door omstandigheden. Ze weest dat ik erg graag “bijzondere” trips wil maken. Dolomites, Schotland, Noorwegen… maar trips die ik (helaas) niet met haar kan maken. Ze houd dat niet vol uren op de motor en zelf rijdt ze niet (heck, ze is zelfs nog nooit achterop geweest).

Laatst zei ze, waarom ga je gewoon niet? Je hebt hard gewerkt en dit verdien je gewoon. Een maand later zit ik nu in Schotland en kan maar 1 ding zeggen: waarom heb ik dit niet veel eerder gedaan 8)7

Verplichte plaatjes:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Eerste dag was 5,5 uur van New Castle naar Lennoxtown. Prima te doen, maar rond 3,5~4u in de trip begon het zo hard te hozen dat ik dacht “waar ben ik aan begonnen?” _O-

Ben niet vies van regen. Maar zo hevig dat je alleen maar focust op de weg en alle modder …

Dag twee, vandaag, Lennoxtown naar Tomintoul via Cairngorms… oh man ik heb alleen maar een grote glimlach van oor tot oor gehad vandaag. Mooi weer, mooie route alleen maar slingeren en snelweg is off-limit.

(Gelijk een korte verkapte verslag :+ )

Maar wat anderen ook al zeiden @VidaR-9 even snel motor pakken om koppie leeg te maken werkt niet, misschien een idee om eens een grotere rit te plannen? Meer scenic roads, genieten van veel?
Super gave trip! 😍

Hier staat al lang op de bucket list om een mini sabbatical van 4-6 weken te nemen en een retourtje Noordkaap te doen. Maar tot nu toe blijft het bij dromen en niet doorpakken. Drukke baan, co-ouderschap, het maakt het allemaal lastig uitvoerbaar.

Sterker nog: mijn voornemen/“droom” was om een nieuwe 1300GSA te kopen en daarmee aankomend jaar toch écht die trip te maken in mei/juni. Maar langzaam daalde de realiteit in. Dan vraag ik heel veel van mijn omgeving, en niet alleen mij vriendin. Het voelt daardoor ook erg egoïstisch.

Tuurlijk kan je ook gewoon eerst eens een week weg - dat zou het compromis kunnen zijn. Tot nu toe meest genoten van meerdaagse tripjes naar de Eifel, maar die zijn er dit jaar niet geweest.

Maar misschien heb je wel gelijk en is een paar keer per jaar een meerdaagse trip wél wat het leuk maakt. Ik merk terwijl ik dit typ dat dat toch wel kriebelt.

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:36
Joris748 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 08:46:
[...]
Nu gescheiden en deze winter komt er een andere motor ter vervanging van mijn 25 jaar oude RSV Mille (die ik sinds 2008 heb).
Mijn droommotor sinds ik aan motorrijden denk, 20 oktober ga ik voor mijn AVB en dan moet de AVD nog.

Hoe (on)geschikt is zo'n Mille als eerste fiets? :9
(Stiekem weet ik het antwoord wel).

• Aikon
  • Niet online
VidaR-9 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:07:
[...]

Super gave trip! 😍

Hier staat al lang op de bucket list om een mini sabbatical van 4-6 weken te nemen en een retourtje Noordkaap te doen. Maar tot nu toe blijft het bij dromen en niet doorpakken. Drukke baan, co-ouderschap, het maakt het allemaal lastig uitvoerbaar.

Sterker nog: mijn voornemen/“droom” was om een nieuwe 1300GSA te kopen en daarmee aankomend jaar toch écht die trip te maken in mei/juni. Maar langzaam daalde de realiteit in. Dan vraag ik heel veel van mijn omgeving, en niet alleen mij vriendin. Het voelt daardoor ook erg egoïstisch.

Tuurlijk kan je ook gewoon eerst eens een week weg - dat zou het compromis kunnen zijn. Tot nu toe meest genoten van meerdaagse tripjes naar de Eifel, maar die zijn er dit jaar niet geweest.

Maar misschien heb je wel gelijk en is een paar keer per jaar een meerdaagse trip wél wat het leuk maakt. Ik merk terwijl ik dit typ dat dat toch wel kriebelt.
Je hebt een 1250GS, die 1300GS gaat echt geen extra geluk geven ;) Dat retourtje Noordkoop wel... alleen niet in mei ;) Maar je weet het wel als ik het zo lees, met een paar dagen weg kan je ook al enorm genieten. Ik zou dat als bereikbaar doel stellen joh, gewoon 2x een lang weekend (4/5 dng weg), dat moet toch kunnen?

• Dutchgixxer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:00
Ik rijd sinds mijn 19e motor. de eerste jaren tot wel 30000 km per jaar. Overal naar toe gereisd. Alle GP's en WSBK races bezocht. Toen verkering getrouwd kinderen. Zijspan erbij gekocht en blijven reizen. wij hebben de afspraak dat mijn vrouw ook een week met vriendinnen op vakantie gaat. Ik blijf de trips doen. Rijd nog 12000 km per jaar maar ga wel 3x per jaar naar het buitenland. In goed overleg moet het kunnen lijkt me.

• Jolke
Had nog een paar foto's beloofd. O-)

Afwisselend weer gehad, 12 graden met regen boven op de pas, tot 21 graden met blauwe lucht en zon beneden. Verder gewoon mooie bochtjes en paadjes gevolgd. Col du Bramont blijft een mooie. Op de weg terug door de Elzas, via Bitche (waar was je @GSX-MAN?), en de Pfalz gereden. Al met al weer een mooi tochtje voor het weekend. Kijken of ik volgende week nog even naar Luxemburg kan. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vuie7FUpzuuTvFmdwzkZVgFZ_Mw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zRJOmmUxzfjCSiSUyAV4pmEn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CiDSH9WQH3hViAUST7TQtjSzT6k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IrfhK5nnEnSLFM3TkmQtrnL3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gHAjABhUv_QvyX7ikOVTYSJcdGU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PdmEwbyshAragBNJVJD4YLGe.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8WjQKdGX8J-2KjuPFavgadOLpaU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FE7Mr0jus1baTO8mWQEObBfI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_-Dy1Sz5y9Zb5Kd3xJ-8zM0pimE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HL5wLcPdXUHBd4NYlq5gVoMI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eRTGVqicZ3U071ivQmFSQ9vxhzY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eugB12C6IKYm6Ek0yo1DUHkb.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JsqjZMzLL53EHD00utcGxv7gyYU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gd3XPumub2DMmQkK4zMXpMX4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sisAU23YN0jTpwne9f1ImECnVG4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vh9xDyYmZWP5hJevxizagLEd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vxy1IKz-Sx-OSU11OnLwu9zra2M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EFmvS9Lwy5F0bElyTIk3RSGq.jpg?f=fotoalbum_tile

• Joris748
Loei123 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:09:
[...]

Mijn droommotor sinds ik aan motorrijden denk, 20 oktober ga ik voor mijn AVB en dan moet de AVD nog.

Die Mille is een hele hand vol. Zware koppeling, geen ABS, geen traction control, aan/uit onder de 3000 toeren. Langzame bochten niet te doen zonder slepende achterrem, zeker als je de bocht uit wil accelereren (eerst het gas erop, dan pas de rem los). Rotondes moet je met overtuiging nemen.

Wel een slipperclutch *D Ik zeg, gewoon doen oOo Maar verwacht niet dat je meteen lekker ontspannen kunt gaan rijden.

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-04 16:41

geert_s

Gamertag: Brulbak

[...]

Ja dat lijkt me een vrij heftige motor om op te beginnen. Onmogelijk? Nee, als jij goed les hebt gehad (en dan bedoel ik kwalitatief en niet zo snel mogelijk van 0 naar papiertje gegaan bij een of andere cowboy-instructeur) dan zou je er best op kunnen starten. Ik zou zelf als eerste fiets wel iets rustigers kiezen met ABS e.d., maar dat snap je zelf waarschijnlijk ook al wel. Daarnaast als je als rookie na een week je droomfiets platlegt... dat doet ook iets met je zelfvertrouwen en komt je leercurve niet ten goede.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Loei123
geert_s schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:30:
[...]

Ja dat lijkt me een vrij heftige motor om op te beginnen. Onmogelijk? Nee, als jij goed les hebt gehad (en dan bedoel ik kwalitatief en niet zo snel mogelijk van 0 naar papiertje gegaan bij een of andere cowboy-instructeur) dan zou je er best op kunnen starten. Ik zou zelf als eerste fiets wel iets rustigers kiezen met ABS e.d., maar dat snap je zelf waarschijnlijk ook al wel. Daarnaast als je als rookie na een week je droomfiets platlegt... dat doet ook iets met je zelfvertrouwen en komt je leercurve niet ten goede.
Nee helemaal eens, heb wel naar een Gen 1 Tuono gekeken, maar die zal niet minder heftig zijn, qua prijs zijn die wel aantrekkelijker en minder tranen als je hem laat vallen denk ik.

Voor nu zit ik een beetje te kijken naar KTM 690's, qua motoren met ABS zijn die wel het vriendelijkst geprijsd.

Maar heel stiekem zou ik het liefst en RSV of Tuono gen 2 willen hebben. 8)7

• Joris748
Loei123 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:44:
[...]

Nee helemaal eens, heb wel naar een Gen 1 Tuono gekeken, maar die zal niet minder heftig zijn, qua prijs zijn die wel aantrekkelijker en minder tranen als je hem laat vallen denk ik.
Op de Tuono zit je wel meer rechtop, dat maakt het nemen van langzame bochten wel gemakkelijker.
Voor nu zit ik een beetje te kijken naar KTM 690's, qua motoren met ABS zijn die wel het vriendelijkst geprijsd.

De mijne is van de eerste generatie (bj 2000). De tweede generatie is vanaf bouwjaar 2004. Heb geen ervaring met dat model, dus kan er niets zinnigs over zeggen.

• Loei123
Joris748 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:48:
[...]

Op de Tuono zit je wel meer rechtop, dat maakt het nemen van langzame bochten wel gemakkelijker.

[...]

De mijne is van de eerste generatie (bj 2000). De tweede generatie is vanaf bouwjaar 2004. Heb geen ervaring met dat model, dus kan er niets zinnigs over zeggen.
En hoe zit dat qua gasrespons dan? (sorry voor alle vragen).

Heb het idee dat veel mensen me willen waarschuwen voor het geven van een millimeter gas en dan meteen op je rug liggen door het koppelen van die Rotax blokken.

Maargoed, als het door iedereen wordt afgeraden zal het ergens ook wel een reden hebben... :-(

• Joris748
Loei123 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:51:
[...]

En hoe zit dat qua gasrespons dan? (sorry voor alle vragen).

Heb het idee dat veel mensen me willen waarschuwen voor het geven van een millimeter gas en dan meteen op je rug liggen door het koppelen van die Rotax blokken.

Maargoed, als het door iedereen wordt afgeraden zal het ergens ook wel een reden hebben... :-(
Gasresponse is vrij direct, maar niet superagressief. Althans in mijn beleving, dus volledig subjectief. Maar heb op het circuit met snelgas gereden en vind de gasreactie van de moderne fietsen die ik heb gereden een beetje mwoah (pas in sportmodus bij die moderne fietsen begint het er een beetje op te lijken).

Ik heb in ieder geval geen last van onbedoelde wheelies of stapjes opzij bij uitaccelereren. Het is wel aan te bevelen om met een beetje beleid aan het gashendel te draaien, want het ding heeft geen traction control.

[ Voor 4% gewijzigd door Joris748 op 17-09-2025 10:59 ]

• Loei123
Joris748 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:57:
[...]

Gasresponse is vrij direct, maar niet superagressief. Althans in mijn beleving, dus volledig subjectief. Maar heb op het circuit met snelgas gereden en vind de gasreactie van de moderne fietsen die ik heb gereden een beetje mwoah. Ik heb in ieder geval geen last van onbedoelde wheelies of stapjes opzij bij uitaccelereren. Het is wel aan te bevelen om met een beetje beleid aan het gashendel te draaien, want het ding heeft geen traction control.
Ah zo, dankjewel. :)

Ik had een proefrit op een dergelijke fiets uit mijn hoofd gezet, maar misschien moet ik het ook gewoon maar een keer proberen.

Qua droomfiets heb ik dan wel meteen het eindstation bereikt, misschien is dat dan weer wat minder handig. :9

• Joris748
Loei123 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:59:
[...]

Ik had een proefrit op een dergelijke fiets uit mijn hoofd gezet, maar misschien moet ik het ook gewoon maar een keer proberen.

Qua droomfiets heb ik dan wel meteen het eindstation bereikt, misschien is dat dan weer wat minder handig. :9
Ik heb mijn droomfiets al gehad en het motorrijden is er niet minder leuk door geworden. Als er geen gebrek aan fysieke en financiële ruimte zou zijn, zou er zeker weer een 748 voor erbij komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g-hWZ5BlQ2y56eZQe3548a_LnCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q3CYi6aj9scxiwUNbxNH0DlB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DvTelPlDkZM5GlskI-LkRqPBNRI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3KcsHKIIuPgTzOZvOCSXEENj.jpg?f=fotoalbum_large

• Loei123
Joris748 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 11:19:
[...]

Ik heb mijn droomfiets al gehad en het motorrijden is er niet minder leuk door geworden. Als er geen gebrek aan fysieke en financiële ruimte zou zijn, zou er zeker weer een 748 voor erbij komen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is ook zeker een hele mooie!
Blijf toch maar even kijken naar KTM's en SV650's. :9

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:13
Grolsch schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 16:24:
[...]

Volgens mij is bij deze de batterij niet los te vervangen

KTM nummer = 61412033000 volgens mijn zoektocht.
https://www.onderdelen-kt...t_spare_parts/61412033000

133 euro p/s is al beter dan 200 p/s

Een Schrader alternatief zou minimaal de helft goedkoper zijn?

Hoe kom ik er op Ali achter welke ik moet hebben? Iemand eerder met dit bijltje gehakt :?
Volgens de catalogus is 61412033000 gelijk aan Schrader 3142M, welke voor rond de €50 te krijgen is bij Autodoc.

• OxSniperX
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-04 16:27
[...]

Wil mijn Suzuki GSX-S1000 2022 verkopen wil weer eens iets anders, als je interesse hebt laat maar weten! :)

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-03 12:11

GSX-MAN

de/het/een

Jolke schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:20:
Had nog een paar foto's beloofd. O-)

Afwisselend weer gehad, 12 graden met regen boven op de pas, tot 21 graden met blauwe lucht en zon beneden. Verder gewoon mooie bochtjes en paadjes gevolgd. Col du Bramont blijft een mooie. Op de weg terug door de Elzas, via Bitche (waar was je @GSX-MAN?), en de Pfalz gereden. Al met al weer een mooi tochtje voor het weekend. Kijken of ik volgende week nog even naar Luxemburg kan. :)
Ik had het druk, ik zat in een paniekaanval. _O- _O-

Slecht idee... Hoe laat?

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-04 16:41

geert_s

Gamertag: Brulbak

Loei123 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:44:
[...]

Vergeet ook niet dat motoren redelijk waardevast zijn. Mits je ze niet om een boom vouwt natuurlijk. Even 1 a 2 jaar flink wat ervaring opdoen op een 600cc ofzo, en dan overstappen op je droomfiets (van dat moment, dit is bij velen nogal een moving target namelijk).

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Loei123
OxSniperX schreef op woensdag 17 september 2025 @ 11:54:
[...]

Wil mijn Suzuki GSX-S1000 2022 verkopen wil weer eens iets anders, als je interesse hebt laat maar weten! :)
Ik verwacht dat dat buiten mij budget valt. :9
Toch bedankt!
geert_s schreef op woensdag 17 september 2025 @ 11:55:
[...]

Vergeet ook niet dat motoren redelijk waardevast zijn. Mits je ze niet om een boom vouwt natuurlijk. Even 1 a 2 jaar flink wat ervaring opdoen op een 600cc ofzo, en dan overstappen op je droomfiets (van dat moment, dit is bij velen nogal een moving target namelijk).
Nee helemaal waar, daarom zat ik te kijken naar een KTM oid, daar ervaring mee op doen, de RSV's en Tuono's lopen verder ook niet weg lijkt mij.

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:46
Loei123 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 11:26:
[...]

Dat is ook zeker een hele mooie!
Blijf toch maar even kijken naar KTM's en SV650's. :9
Alleen al vanwege de beperkte stuuruitslag van een Tuono zou ik een SV650 kiezen als eerste/enige motor. :) Ik had de Tuono al bijna laten vallen voordat ik wegreed omdat ik verrast werd door de beperkt stuuruitslag. :o

Tegelijkertijd zou ik de Tuono ook niet afraden als je echt wil. :)

• Aikon
  • Niet online
Ik zou een cabrio halen :+

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Of: wèl een motor, maar géén cabrio :D

Afbeeldingslocatie: https://www.manualesdetodo.net/wp-content/uploads/2024/01/Manual-de-Taller-Moto-BMW-C1-200.jpg

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:46

A13X

Dude

[...]

Ik heb, bijna 10 jaar terug inmiddels, op de eerste en tweede generatie Tuono proef gereden.

Op de eerste generatie niet echt een goede proefrit, sloeg heel snel af, midden in Rotterdam, ding maakte een pleuris herrie dus snel omgedraaid en bij weg gelopen. Maar die reageerde en stuurde wel prima.

Op de gen 2 een proper rondje gereden. Stuurde wat zwaar(stuurdemper denk) en was wel aardig je staat stil of je scheurt rond. Rustig rijden was er niet echt bij ofzo.

Het waren beide duidelijk geen vergevingsgezinde motoren, dus hou dat wel in je achterhoofd. Maar ze waren wel leuk om te rijden, als je niet rustig hoeft te rijden i.d.g.

Zelf toen (net na een burn-out) voor een iets vriendelijkere FZ1N gegaan en die 3 jaar geleden voor de Norden ingeruild.

Wat @VidaR-9 schrijft herken ik wel, het laatste jaar eigenlijk geen toerrit met vrienden gemaakt. De 5 dagen naar ABR werd gedwarsboomd door het overlijden van mijn moeder. Heb hem nog wel geregeld naar het werk gepakt en de 28e staat er nog een tourritje gepland met een vriend(waar ik overigens nog nooit mee samen heb gereden). Merk dat daardoor de liefde een beetje bekoeld is geraakt. Maar realiseer mij ook dat ook dit jaar weer een druk jaar is geweest.

Denk er wel eens over na om de Norden weg te doen voor een oude GS/Cagiva/lichte allroad ofzo. Iets waar je wat aan kunt verbouwen. Maar ik weet ook dat ik daar geen tijd voor heb en ik heb nog veel schik van de Norden. Dus dat schuif ik nog op de lange baan, iets voor later.

Dus ja, herken het wel, hier een dochter uit een eerdere relatie. Een "nieuwe" relatie, samen een zoontje van 4, paar keer verhuisd samen en nu een klushuis. Werk is ook 45min enkele reis en is niet waar ik helemaal gelukkig van word dus ook dat vraagt veel energie. Dan is motorrijden gewoon een van de eerste dingen die sneuvelen.

Awesome

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:31
geert_s schreef op woensdag 17 september 2025 @ 11:55:
[...]

Even 1 a 2 jaar flink wat ervaring opdoen op een 600cc ofzo
Misschien handig om hier even bij te vermelden dat de ene 600cc niet de andere 600cc is en dat cc's dus eigenlijk helemaal niks zeggen :)

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik begon op een VF1000F die na wat aanpassingen 130pk moest hebben. Hij was in ieder geval rap zat. Na een tijdje had ik er een Diversion 600 bij, 600cc en ~65pk ofzo. De helft dus. Ik wilde die motor een beetje opknappen en dan weer verkopen, maar de VF ging de deur uit ipv die Diversion. Waarom? Die Diversion was ineens een heerlijk lichte fiets die zich makkelijk in bochten liet gooien en smijten. Ik vond motorrijden natuurlijk sowieso al heel leuk, maar op die lichtere meer vergevingsgezinde Diversion vond ik het als beginner ineens een heel stuk leuker.

Na die Div600 dus een Div900 gekocht, en via de omweg van een CBR600F en een Fazer 600 weer uitgekomen bij een Div900. Ik heb m'n plannen voor een 2e motor en ik wil eigenlijk nog een motorscooter kopen, maar los daarvan denk ik dat het gewoon bij zo'n bankstel blijft. Althans, in ieder geval tot het budget (en de ruimte thuis vooral, iets met een krappe steeg met ditto krappe bocht...) het toelaat een nieuwere variant hiervan te kopen. FJR1300 lijkt me ergens ook wel iets bijvoorbeeld, maar die gaat hier niet door de steeg kunnen. Die Diversion 900 is ongeveer de grootste motor die hier door de steeg past.

[ Voor 3% gewijzigd door Destruction op 17-09-2025 13:28 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Jolke
Joris748 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 11:19:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik was op de Gotthard een maandje geleden, maar helaas geen sneeuw dit keer. -O-

• mistahk1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17:38
[...]

Voor mij is de 1e gen Tuono de eerste motor, geen moment spijt van :9
De dingen die @Joris748 benoemd over z'n Mille, zijn 100% ook van toepassing voor de Tuono.

2e generatie heb ik 'bewust' links laten liggen, las destijds her en der wat horrorverhalen over de elektronica. Met uitzondering van een foutief aangesloten achterlicht, is de huidige probleemloos O-)

Edit:
En qua aanschaf is de prijs erg interessant, maar het onderhoud heb ik me al wat op verkeken :|
Toch zeker als het spul uit de UK moet komen...

[ Voor 9% gewijzigd door mistahk1 op 17-09-2025 14:52 ]

• Loei123
mistahk1 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 14:51:
[...]

Voor mij is de 1e gen Tuono de eerste motor, geen moment spijt van :9
De dingen die @Joris748 benoemd over z'n Mille, zijn 100% ook van toepassing voor de Tuono.

2e generatie heb ik 'bewust' links laten liggen, las destijds her en der wat horrorverhalen over de elektronica. Met uitzondering van een foutief aangesloten achterlicht, is de huidige probleemloos O-)

Edit:
En qua aanschaf is de prijs erg interessant, maar het onderhoud heb ik me al wat op verkeken :|
Toch zeker als het spul uit de UK moet komen...
Leuk om te lezen!
Van die generatie kun je nog hele mooie exemplaren vinden, vooral die grijs met rode zijn nog erg fraai om te zien.

Maar als ik daar een net exemplaar van zou kunnen scoren blijft het balen mocht ik een keer een schuiver maken. :P

• Joris748
Loei123 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 15:09:
[...]

Leuk om te lezen!
Van die generatie kun je nog hele mooie exemplaren vinden, vooral die grijs met rode zijn nog erg fraai om te zien.

Maar als ik daar een net exemplaar van zou kunnen scoren blijft het balen mocht ik een keer een schuiver maken. :P
De mijne komt deze winter beschikbaar (Rode uit 2000). De eerste krassen zitten er al op, want ex schadefiets. Daar kun je je geen buil aan vallen O-)

Ding gaat echter pas de deur uit als de opvolger in mijn bezit is.

• von smallhausen
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 02-04 07:36
Afgelopen zondag op de italdag in Beusichem
stond de hele (motor) modellen lijn van Aprilia er te shinen .
Zo ook de tuono 660 ,wat een verschrikkelijk mooi apparaat zeg .

• iMars

iMars

Full time prutser

VidaR-9 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:07:
[...]

Super gave trip! 😍

4~6 weken sabbatical is dan gelijk weer een vet mooi ultieme trip… haal de “tje” er maar vanaf, das een vette retour waar ik ook van droom. Stop met dromen en pak door kerel, alleen begin met iets wat meer behapbaar is. Begin met midweekje of een week. Pak een locatie wat binnen bereik ligt. Er is zoveel moois, ook de kleinere reizen.
Wat @Aikon al zei, die 1300 gaat je niet helpen als je “blijft dromen”. Er is toch niks mis met je 1250? Als ik jou was zou ik eerst een of twee mooie trips plannen. Als je dat gedaan hebt en de smaak weer te pakken hebt, kan je jezelf altijd alsnog belonen met een mooie 1300.
Gewoon doen! Kijk hoe lang je weg kan blijven (zonder schuldgevoel etc) en aan de hand daarvan kijk je waar je naartoe kan gaan. Het gaat om de eerste stap om het gevoel te krijgen wat je mist. Een rondje om de kerk geeft je dat gevoel niet (meer) maar een lang weekend Eifel, Ardenne, Luxemburg…
Kijk, dat is de eerste trigger, het begint al een beetje te kriebelen, nou maar hopen dat het straks gigantisch gaat jeuken ;)

Wat meer plaatjes van vandaag … man ik heb zoveel moois gezien vandaag, zoveel mooie bochten samen met ups & downs van soms wel 20% dat had ik met geen camera vast kunnen leggen… maar dat zit nu allemaal op m’n netvlies en in m’n koppie O+ O+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PJiJx2XShD4vB4hpkp6WQwNV7L8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sLUGUPt01UcDQhDOgnxm4w4I.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nF1p7lOF1J8cfJgkHxJDUdV00FA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fE7FivIzLUvxQK8dW9uddZXA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y31mKCFsZtmHypmJX19EKHth09Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xq27HbWKsLMOR21MyZ9cfaBO.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PTfiV9JU8z8zDHmWKdvAhoyICMM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hbsWr1VedZkR8swCcJW5wrmh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5VJ97zJVA9WXu9eivBoJGc2_BP0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EsanQn35j5f3LUQ258UyeJx5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WkaFRMeqSWd-2WWeHwpD_eq1pH8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6lmeCzyxoG0uydXwrUzBtAaS.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_DuA7kCHfyM-BGzOlqxtPSzc2gI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L18Z7iSnJEh3emittl6dJ7hr.jpg?f=fotoalbum_tile

• Bommes
  • Laatst online: 22:52

Bommes

Capo del formaggio

4-6 weken een sabbatical noemen is geen echte liefde.. -O-
Dat is voor onderwijs personeel gewoon een normale zomer vakantie en voor de overige werkende kneuzen (mijzelf incluus) even een jaartje wat extra dagen vrij opsparen.

Maar los van duur, 4, 6 of 10 weken ik zou dan echt nooit naar de Noordkaap rijden.
Doe mij maar meer bochten, minder muggen, meer Bourgondisch leven, en meer kans op lekker weer. En had ik al gezegd, meer bochten!!
Dus ik zou naar Sicilië rijden en weer terug, of Catalonië, Griekenland weet ik veel. Alles behalve die verzameling dennenbomen en rechte grindpaden.

Tot zover mijn rant gebaseerd op een vooringenomen op aannames gebaseerde mening. :P :9

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• _eLMo_
  • Niet online
Ik reed vorig jaar in 3,5 week (ik had 4 weken) van huis naar Athene en terug, door de Balkan. Prima te doen, is geen sabbatical hoor. En met een 1250 ;) En ik heb nu een 1300, maar ik zou je geld en tijd eerst uitgeven aan een vakantie, dan pas aan een dure motor. Een dure motor die stil staat is niks waard.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aZHrbVURAOfWwYka7LZtJfPwLOU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bBN9kTc6RyQLtZSQpffu2SJt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vy51NmtP1U8kRQBOle0-fsQbNt0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RUhTa2CV1VDQde4BgwfnvnG0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xTxQ-J2p8owZq8t3a64ilDSHCTs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oz9OHrdTL3iT8gxj4gWorW1p.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iyycfacYeMKIfw6xSRKxTgTITCk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XlaQ3mBS9XwwFcqZ76JvKmbD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qyOMpwpOzw0gs9zcaU9RpDP2gzY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4xUm3obubXI2YoOZfR9fyVdM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SrzVlUjqMSNF9r-Qa4dCkTQrFO8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FYRjnmlg0SUpl0coVeYP0L4D.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UlbhYSm-p2vC29nddQdD8zEc5QU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NSrvsObh4DGOdwdqCX1hNrTB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vJTIqvhnPk-Xle4XfcvKWTz2vUU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/36GBaxKphCa84Tyk5RnO9399.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l3UUil7B5RNtWg92ArAsI4JmaMM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OZPmhLFXKs72gK5vbNhmknWQ.jpg?f=fotoalbum_tile
Gewoon rijden Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6S5kIaFBpE1p0Fz8yicfnvt9-8s=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/PyQ7caYIhyZ4quCY0gP6XNAC.gif?f=user_large

[ Voor 125% gewijzigd door _eLMo_ op 17-09-2025 22:25 ]

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

_eLMo_ schreef op woensdag 17 september 2025 @ 22:08:
. Een dure motor die stil staat is niks waard.
The best adventure bike is the one you already got. *O*

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Aikon
  • Niet online
Bommes schreef op woensdag 17 september 2025 @ 22:03:
Dat is voor onderwijs personeel gewoon een normale zomer vakantie en voor de overige werkende kneuzen (mijzelf incluus) even een jaartje wat extra dagen vrij opsparen.

Maar los van duur, 4, 6 of 10 weken ik zou dan echt nooit naar de Noordkaap rijden.
Doe mij maar meer bochten, minder muggen, meer Bourgondisch leven, en meer kans op lekker weer. En had ik al gezegd, meer bochten!!
Dus ik zou naar Sicilië rijden en weer terug, of Catalonië, Griekenland weet ik veel. Alles behalve die verzameling dennenbomen en rechte grindpaden.

Tot zover mijn rant gebaseerd op een vooringenomen op aannames gebaseerde mening. :P :9
Dat dacht ik ook altijd, maar na een maand Spanje, een maand Alpen en een maand Balkan moest ik wel naar het noorden dit keer. En Fennoscandinavië is echt het hoogtepunt. En zo recht zijn de gravelwegen niet (tet!), en anders moet je gewoon meer gas geven tot de volgende bocht. Je hebt wel gelijk, de wegen, het eten, het weer, allemaal beter in het zuiden. Maar toch... iets om absoluut eens te ervaren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GbJl_hWBsz8OOIDZydxTgpvRd64=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bVTRHkFJ3ZTefyYczvriau6D.jpg?f=fotoalbum_large

Nee, wacht, deze bedoelde ik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_2srwptGtz3ptH9nE0wiPkvRBOc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NdDeBEQt3ujTMeW7B3jnF0Qt.jpg?f=fotoalbum_large

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Aikon ik snap het wel, maar toch nee dank je.
Ja mooie uitzichten, gave meren, eindeloze ruimte. Maar ik wil ook gewoon een biertje, op een terras, in de zon in een levendig dorpje op een heuvel met zicht op een stel jeu de boules spelende bejaarden O+

• Joris748
Aikon schreef op woensdag 17 september 2025 @ 22:17:
[...]

Dat dacht ik ook altijd, maar na een maand Spanje, een maand Alpen en een maand Balkan moest ik wel naar het noorden dit keer. En Fennoscandinavië is echt het hoogtepunt. En zo recht zijn de gravelwegen niet (tet!), en anders moet je gewoon meer gas geven tot de volgende bocht. Je hebt wel gelijk, de wegen, het eten, het weer, allemaal beter in het zuiden. Maar toch... iets om absoluut eens te ervaren.

[Afbeelding]

Nee, wacht, deze bedoelde ik:

[Afbeelding]
Hoe lang ben je onderweg geweest?

* Joris748 vraagt dit voor een vriend 8)

• _eLMo_
  • Niet online
Dat uitzicht op de jeu de boules spelende bejaarden (met grote camper) komt wel goed in Scandinavie hoor ;P

Maar ik wil ook nog een keer Noordkaap doen. Heen via Baltische Staten / Finland, terug via Noorwegen.

• Aikon
  • Niet online
Je jeu de boules eis is even evenzorgwekkend als limiterend. Maar goed, wat jij wilt ;)

• Aikon
  • Niet online
Joris748 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 22:26:
[...]

Hoe lang ben je onderweg geweest?

* Joris748 vraagt dit voor een vriend 8)
50 dagen exact

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Aikon schreef op woensdag 17 september 2025 @ 22:26:
Je jeu de boules eis is even evenzorgwekkend als limiterend. Maar goed, wat jij wilt ;)
Pizza bakkende Italian, vissers boot poetsende griek, garnalen pellende Spanjaard.
What ever >:)

• Aikon
  • Niet online
_eLMo_ schreef op woensdag 17 september 2025 @ 22:26:
Dat uitzicht op de jeu de boules spelende bejaarden (met grote camper) komt wel goed in Scandinavie hoor ;P
Fuck... nou ik heb ze gelukkig niet gezien.
Maar ik wil ook nog een keer Noordkaap doen. Heen via Baltische Staten / Finland, terug via Noorwegen.
Voor de goede orde, de Noordkaap an sich is echt kansloos. Maar het idee en, toen ik er was, de mensen die er er ontmoette maakten het zeer de moeite waard. En ik had er lekker weer, tentje opgezet daar. Via Baltische staten heen is wel erg tof idd. Rondje Baltische zee had ik ook al eerder gedaan, heb het hoge Noorden echt wel uitgesteld voor zover mogelijk.

• Aikon
  • Niet online
Bommes schreef op woensdag 17 september 2025 @ 22:28:
[...]

Pizza bakkende Italian, vissers boot poetsende griek, garnalen pellende Spanjaard.
What ever >:)
Zo lang je maar een actieve, zwetende, oude man ziet is het goed dus?

Ik zit even door m'n foto's te scrollen, maar helaas... Al is de sauna misschien wel een goed idee dan?

[ Voor 15% gewijzigd door Aikon op 17-09-2025 22:33 ]

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Omdat het kan, een foto uit den ouden Doosch:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0JFEs0Az-fT2AXI-Kd4GS8JN--M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gA91ZgS5DdA8m2O2rQlLMc7N.jpg?f=fotoalbum_large
Motor camping FTW O+

• Aikon
  • Niet online
Ik zie geen motor? >:)

Nee, maar ik snap je punt uiteraard, al is dat nou net niet helemaal op je foto te zien, een echt levendig dorpje, grote kans op goed weer, motorcampings, je vindt dat daar een stuk minder. Waar ik vorig jaar in Frankrijk nog op zoek ging naar een motorcamping na een paar wat stillere campings deed ik hier m'n best om te blijven wildkamperen ondanks de regen. Ik weet ook niet zo goed waarom.

Uiteindelijk wil ik gewoon alles eens meemaken, en dit was, net als de meeste andere landen, uniek. :) Maar ik ken de reisverslagen van mensen die letterlijk alleen maar slecht weer hebben gehad... die ken ik niet van de zuidelijke landen.

• Joris748
Hoeveel rijd je dan gemiddeld per dag?

En hoeveel dagen zie jij als minimaal wat je nodig hebt? Hoeveel rustdagen heb je ingelast?

Sorry voor de vele vragen :)

• Aikon
  • Niet online
Joris748 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 22:53:
[...]

Hoeveel rijd je dan gemiddeld per dag?

En hoeveel dagen zie jij als minimaal wat je nodig hebt? Hoeveel rustdagen heb je ingelast?

Sorry voor de vele vragen :)
Ik verwijs je naar mijn reisverslag in wording: https://www.bmwgsclub.nl/...nnoscandinavi%C3%AB-2025/

Minimaal aantal dagen is het maximaal aantal dagen dat je weg kan overigens.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Aikon motor campings blijf ik juist ver weg van, niet mijn ding.
In het verleden 2 keer bij Baton rouge (Ardennen, motor herberg) geweest en 2 keer bij La Mouche in de Vogezen.
Nope, ga ik niet meer doen als ik alleen reis.

Juist daar komen vaak groepen op af, wat als solo reiziger helemaal niet leuk is. Want groepen zijn meestal precies dat, groepen. Als individu heb je daar meestal maar weinig aansluiting mee.
Terwijl ik alleen op een normale camping meestal vrij snel aanspraak heb, als ik daar tenminste voor open sta. Wil ik rust kijk ik gewoon zoals normaal, met een flinke norse frons. Dan blijven de meeste mensen wel uit mijn buurt.
Deze trouwens beter voor de motor vakantie sfeer?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OHb5tyDXd3WGZBD7gkWKI2rHCD4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n0wptkfn620Fl5K0UwIDV2Zl.jpg?f=fotoalbum_large

• Aikon
  • Niet online
Bommes schreef op woensdag 17 september 2025 @ 23:07:
@Aikon motor campings blijf ik juist ver weg van, niet mijn ding.
:?
In het verleden 2 keer bij Baton rouge (Ardennen, motor herberg) geweest en 2 keer bij La Mouche in de Vogezen.
Nope, ga ik niet meer doen als ik alleen reis.

Juist daar komen vaak groepen op af, wat als solo reiziger helemaal niet leuk is. Want groepen zijn meestal precies dat, groepen. Als individu heb je daar meestal maar weinig aansluiting mee.
Niet mijn ervaring. Ik kwam er één keer per toeval en 1x expres terecht en beide keren vond ik het erg leuk. Ik had juist aanspraak, gezamenlijk eten etc, dat had ik nog nooit op een camping meegemaakt. Tegelijkertijd was 1 nachtje wel genoeg want het ging al snel over zwarte piet of de verkeerde olie voor een Harley. Je weet het toch nooit.
Terwijl ik alleen op een normale camping meestal vrij snel aanspraak heb, als ik daar tenminste voor open sta. Wil ik rust kijk ik gewoon zoals normaal, met een flinke norse frons. Dan blijven de meeste mensen wel uit mijn buurt.
Precies. Als er een motorrijder is, ben je al snel dikke vrienden. Als het even kan pak ik dan ook een camping die de tet suggereert, in de hoop gelijkgestemden te vinden. Zelfde met vakantiefietsers, die trekken ook naar elkaar. Als ik dan vertel dat ik ook weleens met de fiets weg ben geweest is het ook gelijk dikke vrienden.
Deze trouwens beter voor de motor vakantie sfeer?
[Afbeelding]
Absoluut. Maar vrijwel elke camping is goed toch? Ik had een keer wel behoefte aan een camping en wat contact, in de buurt van Bergen. Maar toen ik daar kwam alleen een paar vaste bewoners, de tentplekken waren allemaal leeg en er was niet eens een bankje... Ja mooi verhaal. Ben 2 bochten verderop gaan zitten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/azJ2sFdUsK6wN2Get1m42_XIsPI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YIvPyxTQol1Je5Da3v3rb9OV.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan wel foto's blijven posten... normaal is het wel goed na een maandje sturen, maar deze vakantie had ik echt nog wel een stuk langer willen blijven rondrijden... Ik had me voor deze vakantie al voorgenomen om een lange motorvakantie te maken, maar dat ga ik ook zeker doen binnen 5 jaar. Wat een genot is het toch. Het is jammer dat het zo duur is wel...

[ Voor 6% gewijzigd door Aikon op 17-09-2025 23:26 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:42

-tom-562

Oliesjeik

Het ziet er naar uit dat ik in de meivakantie van 2026 een paar dagen met de Caponord op stap kwam. Mijn schoonmoeder kwam met het briljante idee om dat een paar dagen (mid week of lang weekend) samen met mijn vriendin en de kinderen weg te gaan, ik mocht ook wel langs komen... Voor mij het perfecte moment om zelf weg te gaan :+
Het liefst duik ik de Alpen in, maar dat is te ver weg voor een paar dagen. Ik dacht zelf meer aan de Vogezen. Direct er naartoe is 500 km, iets wat in een dagje nog wel te rijden is (en daarna daar rond toeren).
Het liefst lekker basic met een tentje 8)

Vaak bu'j te bang!

• VidaR-9
Moet je nagaan, dat dat voor mij al een sabbatical is 😬 Sinds ik bij deze werkgever werk, meer dan 10 jaar, nog nooit langer dan 2 weken achtereen vakantie gehad. Dus 4-6 weken is alleen qua werk al een hele uitzondering (maar wel te regelen hoor - eenmalig). Extra frustrerend als je vriendin in het onderwijs werkt 😉

Maar laten we eerst maar eens rustig beginnen met een midweek hier en daar.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:41
Scandinavië niet bochtig? Wat is dit dan waar ik gister overheen ben gereden? :p Tevens meest bochtige dag die we op onze reis hebben gehad met de Trollstigen en Geiranger.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E6ApN0sjuzAp9iz52v9-HZFwbds=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pj8S2g3c59ytZ6HEUhw15Dxd.jpg?f=fotoalbum_large

Kamperen doen we bijna nooit maar om de kosten een beetje te drukken hebben we het wel voor het merendeel van deze reis gedaan. Het viel niet tegen en we hadden prachtige uitzichten. Je moet ergens op besparen om die 12 euro biertjes te betalen :D . We zijn maar weinig andere motorrijders tegen gekomen tijdens het kamperen. We raakte meestal aan de praat met fietsers, bijna gelijk, maar niet helemaal :+ .
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1V0wjgnWxBLow4zQZFl6smQ0AHw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1FtPffOumsbdzLhbmxr5gT4Y.jpg?f=fotoalbum_large

• Joris748
-tom-562 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 23:39:
Het ziet er naar uit dat ik in de meivakantie van 2026 een paar dagen met de Caponord op stap kwam. Mijn schoonmoeder kwam met het briljante idee om dat een paar dagen (mid week of lang weekend) samen met mijn vriendin en de kinderen weg te gaan, ik mocht ook wel langs komen... Voor mij het perfecte moment om zelf weg te gaan :+
Het liefst duik ik de Alpen in, maar dat is te ver weg voor een paar dagen. Ik dacht zelf meer aan de Vogezen. Direct er naartoe is 500 km, iets wat in een dagje nog wel te rijden is (en daarna daar rond toeren).
Het liefst lekker basic met een tentje 8)
Misschien kun je ze motiveren om 8 of 9 dagen te gaan? :+

• _eLMo_
  • Niet online
VidaR-9 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 23:55:
[...]

Moet je nagaan, dat dat voor mij al een sabbatical is 😬 Sinds ik bij deze werkgever werk, meer dan 10 jaar, nog nooit langer dan 2 weken achtereen vakantie gehad. Dus 4-6 weken is alleen qua werk al een hele uitzondering (maar wel te regelen hoor - eenmalig). Extra frustrerend als je vriendin in het onderwijs werkt 😉

Maar laten we eerst maar eens rustig beginnen met een midweek hier en daar.
Ik hoor “ik neem te weinig vakantie en nu raak ik de lust voor mijn hobbies kwijt” -> 1+1=2.

Sinds wij kids hebben zijn onze zomervakanties 3 weken ipv 2 weken. Zou ik je van harte aanraden.

• kneusteun
cyntax schreef op donderdag 18 september 2025 @ 00:00:
Scandinavië niet bochtig? Wat is dit dan waar ik gister overheen ben gereden? :p Tevens meest bochtige dag die we op onze reis hebben gehad met de Trollstigen en Geiranger.

[Afbeelding]

Kamperen doen we bijna nooit maar om de kosten een beetje te drukken hebben we het wel voor het merendeel van deze reis gedaan. Het viel niet tegen en we hadden prachtige uitzichten. Je moet ergens op besparen om die 12 euro biertjes te betalen :D . We zijn maar weinig andere motorrijders tegen gekomen tijdens het kamperen. We raakte meestal aan de praat met fietsers, bijna gelijk, maar niet helemaal :+ .
[Afbeelding]
Eens!
Prachtige landen en echt nog de mogelijkheid om op "avontuur" te gaan en dagen niemand tegen te komen.
De natuur is echt ongelofelijk en de mensen super tof en bieden je van alles aan. En het eten _/-\o_ vis en bakken vlees!!! En in de kleine dorpen zijn in weekenden vaak gezamelijke bbq's waar je voor weinig geld jezelf tonnetje vol kan vreten.

Wil eigenlijk nog een keer naar Roemenie want dat schijnt ook nog echt een walhalla te zijn.

• Chevy454
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_DMJUQG9edCfB9pPK2FMzddm5tA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sf2qBBihNJ3mz9RyvHFBlzXJ.jpg?f=fotoalbum_large

De pushrod is eruit *O* Het vilt was toch hetgene wat voorkwam dat de as eruit kwam.
Aangezien ik Paul Ritzen heb overvallen met deze klus wachten we nog eventjes totdat de nieuwe keerringen erin zitten.

Deze week nog niks aan de RT gedaan en gaan we waarschijnlijk ook niks doen (ziek aan het worden).
Maar misschien in het weekend wel de swingarm schoonmaken als ik er de puf voor vind.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:47

Moet je in de winter gaan. En op een sneeuwscooter of snowbike, dan maak je zelf bochten, waar je maar wilt. En geen muggen.

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:47
Aikon schreef op woensdag 17 september 2025 @ 22:30:
[...]

Zo lang je maar een actieve, zwetende, oude man ziet is het goed dus?

Ik zit even door m'n foto's te scrollen, maar helaas... Al is de sauna misschien wel een goed idee dan?
Houthakkende oude viking?!

• kneusteun
Truus01 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 12:30:
[...]

Moet je in de winter gaan. En op een sneeuwscooter of snowbike, dan maak je zelf bochten, waar je maar wilt. En geen muggen.
Moet zeggen dat in de 5x dat ik er geweest ben eigenlijk nooit last heb gehad van muggen, maar dat was vaak eind Juni begin Juli. Misschien dat dat later erger is.

• Jolke
@Aikon, @Bommes ga door met de foto-battle. :P

@iMars keep them coming, those pictures! :Y

• Aikon
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A8PgAmuw7dkRIkxSki5tKdFOAfI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tmA0c4yhwSBA8BSixGgQ9Prq.jpg?f=fotoalbum_large

Gaarste plek deze vakantie, in Duitsland verstopt achter een bosje naast een zonnepark, met aan de andere kant een 80 weg. 's Ochtends werd ik wel opgemerkt door bouwvakkers maar uiteraard geen probleem ofzo. Kon moeilijk de laatste dag nog naar een camping gaan toch? Makkie voor @Bommes

[ Voor 4% gewijzigd door Aikon op 18-09-2025 13:29 ]

• _eLMo_
  • Niet online
Foto battle?

Mijn foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/muGU-CkGExg08wsQ9wY_rMHiocE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/memtFmsdFf4K4oaTWMh1WkF9.jpg?f=fotoalbum_large

De weg waar ik op reed (Google):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JdNTDmpM6n53hDAyNGBTQC66qdE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/fKqn44Mv5rCocagrWKOYiA27.jpg?f=user_large

Serpentine Road bij Kotor (hoofdstad Montenegro).

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

kneusteun schreef op donderdag 18 september 2025 @ 08:09:
[...]

Eens!
Prachtige landen en echt nog de mogelijkheid om op "avontuur" te gaan en dagen niemand tegen te komen.
De natuur is echt ongelofelijk en de mensen super tof en bieden je van alles aan. En het eten _/-\o_ vis en bakken vlees!!! En in de kleine dorpen zijn in weekenden vaak gezamelijke bbq's waar je voor weinig geld jezelf tonnetje vol kan vreten.

Wil eigenlijk nog een keer naar Roemenie want dat schijnt ook nog echt een walhalla te zijn.
Er is daar genoeg moois te vinden inderdaad, zelf heb ik (alleen met de auto helaas...) de Transfagarașan en Transalpina gereden, maar dat is nog maar het topje van de ijsberg!

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:45
_eLMo_ schreef op donderdag 18 september 2025 @ 13:51:
Foto battle?

Mijn foto:
[Afbeelding]

De weg waar ik op reed (Google):
[Afbeelding]

Serpentine Road bij Kotor (hoofdstad Montenegro).
WOW wat een uitzicht. _/-\o_ :9~

Lijkt me wel ontzettend inspannend om er te komen en weer weg te komen, maar WOW wat een uitzicht.

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:35
@_eLMo_ Ik stond naast je :-)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UaHYQIc2__VoQG_8DzSl4HGErU4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p4mo96uRfEnRIplCS6TAgPIa.png?f=fotoalbum_large

• kneusteun
Uiteindelijk is het natuurlijk het mooist om zoveel mogelijk landen en plekken aan te doen, dus gewoon steeds weer wat anders.
Frankrijk was qua rijden echt wel top, alleen het volk....

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:03
Grappig dat we elkaar net gemist hebben :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/34KQQVw6xy1oDZ8R4Qe1GpsQOA4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/KnVL7lOIRCxA9INl0IdWCwR3.png?f=user_large

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:35
Lysebotn in Noorwegen is ook erg gaaf:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zVvsWVcULtPZfps11Tie8OJNY2o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rEFWpuMub32r4HnPZD6Gq787.png?f=fotoalbum_large

Als je er rijdt, is het minder spannend dan het er nu uitziet...

[ Voor 8% gewijzigd door djiedjee op 18-09-2025 16:49 ]

• Aikon
  • Niet online
Ik snap nooit zo goed wat er leuk is aan al die haarspeldbochten? Een enkele is wel prima, maar zoveel achter elkaar? Geef mij maar lange afdalingen/beklimmingen met vloeiende bochten.

• Aikon
  • Niet online
kneusteun schreef op donderdag 18 september 2025 @ 16:10:
Uiteindelijk is het natuurlijk het mooist om zoveel mogelijk landen en plekken aan te doen, dus gewoon steeds weer wat anders.
Frankrijk was qua rijden echt wel top, alleen het volk....
Ik 'moet' grofweg alleen Ierland of Roemenië nog met de motor aandoen. Heb ik 2 weekjes zal t volgend jaar Ierland worden, heb ik er 4 dan Roememië. Daar hoop ik op, lijkt me een gaaf land.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• _eLMo_
  • Niet online
@ToolkiT dat zijn er veel te veel :D

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ik moest nog wel een selectie maken :D

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-04 17:30

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gOSoxZAc9dBM8wgyaCkeqfPJGFI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MLNzPuXjkKldVQdKI421K5Oh.jpg?f=fotoalbum_large

Een oudje dan.

leeg

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Geen jiffy of middenbok nodig, zie je wel.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Als ik me verveel probeer ik het morgen wel een keer met de shadow :+

leeg

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-04 16:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LTQcUrf5V7DfgCuaXOhj_IqhLkM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yDV36gfaAvxR9v4UjybtxMOx.jpg?f=fotoalbum_large

Na 3 Italiaanse espresso kwam ik er halverwege de rit achter dat ik mijn motor was vergeten :+

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Te flauw voor woorden, maar ik moest ietwat grinniken...

leeg

• iMars

iMars

Full time prutser

Vanochtend vertrokken vanuit Tongue via Durness om via de west kust omlaag te rijden… man wat had ik een spijt de eerste uur ;( zo veel wind en regen, windvlagen van 8 (maar voelde veel heviger). Voor diegene die van motorkamperen houden, succes, met dat weer had ik daar NIET in een tentje willen zitten :+

Eenmaal voorbij Rhiconich op de A838 begon het weer beter te worden. Minder wind en weinig regen. En vanaf daar tot aan Gairloch weer een grote grijns van oor tot oor. Leek af en toe wel dat je door de jungle reed. En op een gegeven moment meerdere hellingen van 25% (well that was a first). Gelukkig geen enkel probleem met m’n 1290. Eerste (was gelijk een daling) zat wel ff tussen mn oren want als je zo’n daling in ene in/omlaag kijkt …

Vanavond blijf ik bij Pipo de Clown slapen :+

Ohja, kwam op een gegeven moment nog een Chris Birch momentje tegen (laten we dat maar niet doen _O- _O- )

Plaatjes bij het verhaal:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sNRlMd1BtlrJBM-EdN-bVXxGvuA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9W0Ijm768ELWsPWqFlYI3tiI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ErPdkdKM_dnLbIYl9q_jq6m6vEw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ArJIasMqYKS6WSX4fbcfhyeZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IJA3MeccpSlBzMFU5m1P61ElcTQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Pl0DGDNyambspnUz2oW7fTn.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a5Zamxmzc3uLQmZEzvOFkBbKLfY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6hQoH15ucncV9MQ4H4paOiGr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A8DlcFDZulvzwVWB6usHvT74pj0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3iwE7xTZlcQnEf7xRZWOFJo1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9gX-BBdSR8_3JeUqFVua-WVuG_g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GbcWaSISMG8BuV3bEEYCEKES.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q5I3HrcT2zLKv5uh0Q-3AeNM7ik=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6JX0t2PePMsMY0MprvUfUKHE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6jDrVdhB8DdyPCGTY6czJD9qz7A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NRcoVDb2OWIOXQ0PuJNhmT76.jpg?f=fotoalbum_tile
Morgen een lange dag. Eerst omlaag naar Skye en daarna naar Armadale en de Ferry naar Mallaig. Wilde nog via Applecross last minute maar dan heb ik 6+ uur op een dag en ik wil in Skye niet haasten en zeker de Ferry niet missen, want dan omrijden is een 3,5 uur extra :X

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Pagina: 1 ... 77 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.