Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 76 77 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:09

Destruction

(ex-)Automonteur

@VidaR-9 Gewoon een stuk rijden doe ik eigenlijk bijna nooit meer. Ik pak de motor eigenlijk vooral als alternatief voor de auto, gewoon als vervoermiddel van A naar B dus. In het begin ook vaak rond rijden met vrienden, maar een enkeling rijdt eigenlijk nooit meer (heeft z'n motor nog wel), anderen zijn vooral circuit gaan rijden waarvan 1 eigenlijk uit het niets laatst belde "Ik ga straks ff de motor ophalen en een stuk rijden, heb jij nog plannen?". Toen hebben we dus wel een stukje rond gereden, dat was wel weer even leuk :)

En dan heb ik de afgelopen 2 jaar ook veel minder gereden dan me lief is. Vaak als ik ergens naartoe ga moeten er toch spullen mee die ik (soms nét) niet op de motor kan vervoeren, en dan stap ik dus toch weer in de auto. Als het regent, (hard) waait of het is 30 graden dan laat ik de motor ook liever staan.

De motor verkopen daarentegen, dat gaat niet gebeuren. Althans, niet zonder dat er een andere motor voor terug komt. Ik zou nog altijd het liefst dag in dag uit op de motor zitten, als dat kon. Life happens, zal ik maar zeggen :+

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:50
Ben van 15.000-20.000 km/jaar teruggegaan naar 4.000-5.000 km/jaar. Kwaliteit boven kwantiteit.

Vrijdag vertrek ik voor een 5-daags rondje Zwarte Woud, Zwitserland, Vogezen. Daarna denk ik dat ik het ding 4 weken niet meer aanraak, omdat ik dan gewoon ff geen zin meer heb om in Nederland te rijden.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:01
Heel herkenbaar, toen ik 25 jaar geleden begon verbruikte ik meer achterbanden dan onderbroeken in een jaar :P

Veel motorvakanties, circuitrijden, MotoGP bezoekjes, echt genieten dus.

Dan komt de periode van huis, boompje, en de ergste "De Beestjes" :+

Ik ging terug van 10K per jaar naar nog geen 1K per jaar.
Ik reed 1 toertocht, ging naar TT assen en 1 weekendje weg, en dat heb ik een jaar of 10 gedaan.
Motor niet weggedaan, en ik kon toch genieten van de spaarzame momenten dat ik op de motor zat.

Nu komt het weer terug, andere motor gekocht, de kinderen kunnen nu mee achterop (9 en 11 jaar) en ben zelfs van plan om met mijn zoontje een weekendje weg te gaan.

1 tip, verkoop de motor niet, want dan wordt de stap om weer te gaan rijden steeds moeilijker.
De motor vreet geen brood, lekker laten staan, komt vanzelf weer.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

De juiste motor helpt ook. Ik had een Hornet 600, ontzettend leuk ding. 6000km per jaar.
Maar, de ritten werden langer, en zorgden icm oude blessures voor lichamelijk ongemak. Totdat ik bijna jankend van de pijn afstapte. Of beter gezegd: toen ik letterlijk me van mijn motor af moest laten rollen omdat ik mijn benen niet meer gestrekt kreeg.
Toen was het duidelijk: of ik ging korte stukjes rond de kerk rijden; dat zou niet lang goed gaan, of ik kocht een grotere motor. Het jaar daarop 12.000km, en daarna 20.000km per jaar. Waarvan geen enkele kilometer voor woon-werk wordt gebruikt.

Nu zeg ik niet dat je om het plezier terug te krijgen een andere motor moet kopen, maar het kán wel een van de oorzaken zijn waarom je er minder plezier in hebt.
kneusteun schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 12:58:
Ik en mijn vriendin rijden amper samen...

Vinden we allebei niet erg.
Ik denk dat het juist gezond is om ook dingen los van elkaar te kunnen doen. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:03
Grolsch schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 13:26:
Heel herkenbaar, toen ik 25 jaar geleden begon verbruikte ik meer achterbanden dan onderbroeken in een jaar :P

Veel motorvakanties, circuitrijden, MotoGP bezoekjes, echt genieten dus.

Dan komt de periode van huis, boompje, en de ergste "De Beestjes" :+

Ik ging terug van 10K per jaar naar nog geen 1K per jaar.
Ik reed 1 toertocht, ging naar TT assen en 1 weekendje weg, en dat heb ik een jaar of 10 gedaan.
Motor niet weggedaan, en ik kon toch genieten van de spaarzame momenten dat ik op de motor zat.

Nu komt het weer terug, andere motor gekocht, de kinderen kunnen nu mee achterop (9 en 11 jaar) en ben zelfs van plan om met mijn zoontje een weekendje weg te gaan.

1 tip, verkoop de motor niet, want dan wordt de stap om weer te gaan rijden steeds moeilijker.
Staat die GT er inmiddels een beetje knap bij met die steun? 8) :+

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
KillaZ schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 13:37:
[...]

Staat die GT er inmiddels een beetje knap bij met die steun? 8) :+
Zeker, past als een strakke handschoen :+

Ik heb dus nog een voorbokje/achterbokje in de handel.
Zelf gemaakt uit volledig RVS, als iemand interesse heeft laat maar horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:08
Dank voor de reacties allen 🙏🏻 Goed om te lezen dat het vaker speelt en wat stof tot nadenken ook.
Aikon schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 12:27:
[...]
Waarom rijdt je vriendin niet meer?
Ik kan me voorstellen dat hetzelfde rondje wat gaat vervelen. Maar als je een hele dag wegging voorheen dan is dat het niet. Ligt het wel aan het motorrijden, is het niet een groter probleem?
Mijn vriendin had fysiek wat klachten en werd daardoor ook niet zekerder op de motor. Toen ging de lol er snel vanaf.

Groter probleem is denk gewoon een ander leven dan 5 jaar terug. Toen was het corona tijd, 100% thuis werken, weinig te doen, amper sociale verplichtingen en ik woonde alleen. Ten opzichte van toen zit ik nu alleen al gem 12u per week meer in de auto ivm werk en zoontje, woon verder weg. En dan nog een hoop andere verplichtingen.
jeroenathome schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 12:43:
Je geeft zelf aan dat er diverse dingen zijn verandert in jouw leven. Is het plezier wel echt minder geworden of zijn er andere dingen die hogere prioriteit hebben gekregen?
Ik heb wel mijn twijfels of de aanschaf van de cabrio wel de oplossing is. Je hebt meer andere bezigheden gekregen die ook tijd vergen. Een motor of cabrio is wat vaak als eerste afvalt om tijd vrij te maken. Denk er nog even over na voordat je de beslissing neemt.
Misschien is dat het. Maar ook op de momenten dat ik dan wel even tijd heb is de behoefte om de motor uit de garage te halen er zelden. Dan pak ik bij wijze van spreken liever even de auto voor een rondje. Autorijden ben ik in 22 jaar en heel veel kms nooit zat geworden.
Grolsch schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 13:26:

Het lijkt me wel geweldig om met mijn zoontje re rijden en tochten te maken! Die is nu 8,5 en ik vind hem nog net te jong. Zou dan komend voorjaar eens wat korte ritjes doen om mee te beginnen.

Qua kosten hoeft hij niet perse weg nee, paar tientjes pm aan mrb en verzekering. Ik geloof wel dat de drempel groter wordt als er geen motor meer staat.
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 13:34:
Ik denk dat het juist gezond is om ook dingen los van elkaar te kunnen doen. :)
Dat doen we ook hoor. Denk dat m’n vriendin maar zo’n 1.000-2.000km per jaar reed. Ik rond de 12.000km, waarvan meer dan de helft alleen. Maar zoals ik al zei: altijd alleen blijkt toch ook wel weer erg alleen.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:12
Ik geniet, gelukkig, nog steeds. Al zijn de momenten dat het kan (afgezien van woon- werkverkeer met de motor) schaars aan het worden door mantelzorg.
En juist ook door die mantelzorg (ouders op leeftijd) maakt dat ik af en toe somber ben over het feit dat de tijd komt om afscheid te nemen van mijn ouders. :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
@VidaR-9 het is allemaal niet zo permanent ofzo hè ;) Je leven veranderd continu (gelukkig maar, anders is het nogal saai).

Mijn kids zijn nu 6 en 7 en ik heb ook minder tijd gehad voor motorrijden in de eerste 6 jaar van hun leven. Nu begin ik dat langzaam weer op te pakken. Als gezin vind je daar een weg in.

Misschien was het samenzijn wel een van de belangrijkste drijfveren voor jou om motor te rijden, dan is een cabrio helemaal niet zo'n gek idee. Je zou ook een andere vorm van samenzijn kunnen opzoeken, bijvoorbeeld een motorclub.

Hang echt van je drijfveren af, voor mij is het juist even weg uit de sleur, dat kan ook zonder vrouw en kids, maar ik wil ook wel dingen met hun samen doen. Dat doe ik alleen op andere manieren dan met de motor (tot de kids oud genoeg zijn }) ).

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:43
Ik herken wel dat ik niet voor 2a3 uurtjes de motor van stal haal, dan pak ik de fiets en ga even een rondje trappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
VidaR-9 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 12:02:
Ik ben nu op een punt gekomen dat ik aan mezelf heb toegegeven dat ik er soort van klaar mee ben. En denk er zelfs over om mijn motor te verkopen en een leuke cabrio te kopen, dan kan ik in ieder geval samen met mijn vriendin of zoontje op pad.
Hier rijd ik graag met de motor naar het werk, een langer rondje zou ik graag willen maar voel ik me niet goed bij want ik mis mijn zoontje dan teveel (dus max een uurtje tot 90 minuten sturen). Als hij een middagdutje doet dan heb ik er minder moeite mee om 2 uur te sturen.

Een cabrio zou ik ook leuk vinden om met de kleine man samen te sturen maar dat neemt zoveel plek in (lees geen plek om te sleutelen aan de motoren). Kortom: verkopen die handel dan. En als het kriebelt dan huur je maar een motor of koop je iets kleins erbij :)

[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 16-09-2025 14:46 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:42
Afgelopen weekend door de Vogezen gereden. Ik had beter op aankomend weekend kunnen wachten. Gisteren tot in mijn sokken nat geregend. :o Dat buitje waait vast wel over en ik ben er zo doorheen gereden. _O-

Vanavond maar eens wat foto's posten. Tussen de buien door was het prachtig zonnig weer. Het waaide wel heel hard, dus snel veranderend weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:54
@VidaR-9 Ja herkenbaar, dat het verandert.. Vriendin reed eerst ook, maar door lichamelijke beperkingen niet meer mogelijk. Gaat soms nog wel achterop mee, maar is toch anders. Heb begin vorig jaar een klus motor gekocht, daar kon ik mij in ieder geval al even mee vermaken. Echter het rijden op de TDM trok mij niet en had gehoopt daar meer plezier mee te hebben. Daarnaast is het 'vrije tijd' invullen ook wel wat veranderd door mijzelf meer in te zetten voor vrijwilligers werk.
Daarna een Svartpilen 401 proef gereden en gekocht met een 3e aan cc's dan de reguliere motor (B1200) dat gaf wel opeens weer meer plezier in het rijden. Dus een andere motor kan wel helpen, al rij ik nu nog steeds minder km's dan eerst, het is wel met meer plezier.

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Dutchgixxer schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 08:27:
[...]

Bij het type TPMS ( met het witte dekseltje ) is de batterij simpel ter vervangen. Op youtube is vast een filmje te vinden. https://youtu.be/uaGUpit57E4
Volgens mij is bij deze de batterij niet los te vervangen

KTM nummer = 61412033000 volgens mijn zoektocht.
https://www.onderdelen-kt...t_spare_parts/61412033000

133 euro p/s is al beter dan 200 p/s

Een Schrader alternatief zou minimaal de helft goedkoper zijn?

Hoe kom ik er op Ali achter welke ik moet hebben? Iemand eerder met dit bijltje gehakt :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zie wel flinke kilometers voorbij komen, ik pak weleens de motor om gewoon doelloos een rondje eiland te doen. Maar dat is misschien 1000km per jaar. Denk niet eens. Ik probeer de motor ook vaak functioneel te gebruiken, dus met een omweg naar vrienden, of tegen beter weten in iets met de motor ophalen ipv de auto.

Daarnaast nog woon/werk en vakantiekilometers. Maar echt puur een rondje voor niks doe ik toch ook niet zo vaak, ook omdat ik toch wel 10.000/jaar rijd, en ook van woon/werk kilometers geniet. Dan pak ik idd liever de fiets ofzo als ik er even uit wil. Goedkoper en beter voor mezelf. Maar als ik toevallig een paar weken niet op de motor heb gezeten, ja, dan gaat het wel écht kriebelen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:55

iMars

Full time prutser

@VidaR-9 ik herken het deels, ik kocht paar jaar geleden een adventure bike voor wat meer adventures… maar 90% van de km’s zijn woon-werkverkeer… dit jaar hadden we geen vakantie gepland (vrouwtje en ik) door omstandigheden. Ze weest dat ik erg graag “bijzondere” trips wil maken. Dolomites, Schotland, Noorwegen… maar trips die ik (helaas) niet met haar kan maken. Ze houd dat niet vol uren op de motor en zelf rijdt ze niet (heck, ze is zelfs nog nooit achterop geweest).

Laatst zei ze, waarom ga je gewoon niet? Je hebt hard gewerkt en dit verdien je gewoon. Een maand later zit ik nu in Schotland en kan maar 1 ding zeggen: waarom heb ik dit niet veel eerder gedaan 8)7

Verplichte plaatjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eJwQbdwPiSVTpyYxDyHzUjan9eU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JCCgvvvuWzzDcGXiXnMJxgQU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XnqawthhG-zR6NNcuJ1Y4s3twl0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fGSqzflLv2yMIICHBO9ayQd6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/17P4hQPmOb58cc6fZlRzZcJtGH0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fYZcRjXPXuS5B5IfWQnu7BDX.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KSPlI5ygrOSfj9mtq8z4e2M-CO8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ySdpdLhqCkLzh2tgWiJJWwy2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ISwQ1xlYkzguEijSKt1VJJ_6XHU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D002eGUXH3aIxNVVTONnbDqC.jpg?f=fotoalbum_tile
Eerste dag was 5,5 uur van New Castle naar Lennoxtown. Prima te doen, maar rond 3,5~4u in de trip begon het zo hard te hozen dat ik dacht “waar ben ik aan begonnen?” _O-

Ben niet vies van regen. Maar zo hevig dat je alleen maar focust op de weg en alle modder …

Dag twee, vandaag, Lennoxtown naar Tomintoul via Cairngorms… oh man ik heb alleen maar een grote glimlach van oor tot oor gehad vandaag. Mooi weer, mooie route alleen maar slingeren en snelweg is off-limit.

(Gelijk een korte verkapte verslag :+ )

Maar wat anderen ook al zeiden @VidaR-9 even snel motor pakken om koppie leeg te maken werkt niet, misschien een idee om eens een grotere rit te plannen? Meer scenic roads, genieten van veel?

Koop hier mijn P1 reader :)

Pagina: 1 ... 76 77 Laatste