Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 75 76 Laatste
Acties:

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wow wat een reacties, zal ik dan maar stoer zijn en zeggen dat ik direct begreep dat hij kon kiezen om alleen zijn motorrijbewijs/categorie te laten vervallen en auto te mogen behouden? Het is al lang geleden en hij geeft aan het terecht te vinden. Hoe lang wil je hier nog over door gaan?

Newsflash: zelfs zonder enig rijbewijs kan je te hard rijden...

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:37

iMars

Full time prutser

jeroenathome schreef op donderdag 11 september 2025 @ 20:54:
@iMars Neem ook de reserve sleutels van de slot(en) mee. Als meeneem optie voor de reservesleutels gebruik ik een keycord die ik om mijn nek draag.

[Afbeelding]

Ik zou zelf niet het risico willen lopen om met een leeglopende band op vakantie te gaan. Een reparatiesetje neemt niet veel ruimte in en kost ook niet de wereld. Net als met te weinig profiel op de banden. Ik ben deze week terug gekomen vanuit de Dolomieten en het profiel van de band is van 15 mm naar 5 mm gegaan. Zeker in het buitenland gaat het vaak sneller dan je zelf verwacht.
Ik ben al 3x terug geweest bij de dealer vanwege de langzaam leegloop voorband. Hij loopt heel langzaam leeg. Goedhart zegt velgen beschadigd/gecorrodeerd, dealer waar de motor vandaan komt heeft me de velg laten zien, niks mee aan de hand. Het is een heel vaag probleem, maar niet ernstig. 1x in de 2 weken oppompen. Vandaar de pomp mee.

Zie bericht vorige deel van dit topic.
iMars in "Hét grote motortopic - Deel 26 (2024)"

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Aikon schreef op donderdag 11 september 2025 @ 21:30:
Wow wat een reacties, zal ik dan maar stoer zijn en zeggen dat ik direct begreep dat hij kon kiezen om alleen zijn motorrijbewijs/categorie te laten vervallen en auto te mogen behouden? Het is al lang geleden en hij geeft aan het terecht te vinden. Hoe lang wil je hier nog over door gaan?

Newsflash: zelfs zonder enig rijbewijs kan je te hard rijden...
Dit inderdaad. Vragen hoe het precies zo is gekomen zou imo moeten kunnen, maar het verhaal afdoen als stoerdoenerij etc. lijkt me niet wenselijk. Zeker niet als de persoon zelf al aangeeft het helemaal terecht te vinden dat dit toen het gevolg was.

Ik heb ook wel eens gelezen dat het een zwaktebod van mij is dat ik geen V4 meer wil (geluid te mooi, toeren in jagen) en ook geen motor met alteveel vermogen wil hebben. Zeker niet als die scheurfiets waar ik 't regelmatig over heb. Hoezo, zwaktebod? Er is niets zwak aan het willen vermijden van situaties waarvan je vooraf al weet dat je misschien geneigd zou zijn om minder verstandige dingen te doen. Ik kan en wil mijn rijbewijs nou eenmaal niet missen. Als we dan gewoon naar elkaar erkennen dat het verstandige beslissingen zijn om met wat minder verder te gaan danwel een categorie van je rijbewijs in te leveren omdat 't niet goed gaat, komen we denk ik een stuk verder :)

* Destruction is in het verre verleden 2 keer betrapt op feit K055 (oftewel, rijden zonder geldig rijbewijs). De eerste keer zat ik in een auto terwijl ik mijn B nog niet had (absoluut noodgeval, dat wel) en de 2e keer reed ik in een bus met een aanhanger waarvoor BE vereist was, en die had ik toen nog niet. Toen kreeg ik ook te horen dat bij overtreding 3 het rijbewijs/de rijbewijzen die ik wél had in gevaar zouden komen omdat OvJ danwel rechter kon besluiten deze in te vorderen of zelfs ongeldig te laten verklaren. Omdat ik toen stiekem wel vaker met dat soort combi's rond reed heb ik na die 2e boete dus spoed gezet achter 't halen van E achter B. Het ging me allemaal prima af maar het mocht nou eenmaal niet. Leergeld betaald, zorgen dat je de bende voor elkaar maakt, en verder.

[ Voor 33% gewijzigd door Destruction op 11-09-2025 21:50 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:26
@iMars Last minute tips, beetje laat omdat ik zelf nu in de Lofoten (geen aanrader) zit met de motor.
- Naast Loch Ness zit er een toffe Gin distillerij die ook mooie flesjes verkoopt, het smaakt ook nog eens goed. Aanrader dus als je Gin drinkt.
- James Bond Skyfall is voor een groot deel in Schotland gefilmd, zeker een aanrader om langs de beroemde ‘uitkijk’ te gaan als je een filmliefhebber bent. Gewoon te vinden in Google Maps.
- Ik vermeed de grote steden als dat kon aangezien motordiefstal nogal een probleem is in de VK. Vond het daarnaast veel te druk en lawaaiig toen we in Inverness verbleven, dat was echt een fout achteraf gezien.
- Commando Memorial nabij Fort William, heel indrukwekkend als dat je ding is.

Geen zorgen maken over brandstof, genoeg tankstations onderweg. Zorg er gewoon voor dat je elke dag met een volle tank vertrekt. Rest is al gezegd. Ik ben op onze reizen door de jaren heen steeds minder gaan meenemen, wij kunnen nu met zn 2e uit één 40L tas leven voor twee weken mits we niet kamperen. Eerste keer overpack je altijd, dat is niet erg ;). Denk eraan dat je gewoon door een 1e wereld land rijdt en niet de Sahel gaat oversteken.

[ Voor 27% gewijzigd door cyntax op 11-09-2025 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ah crap, eerste tegenvaller. Achterste kruiskoppeling is toch iets te versleten dan me lief is. Hoort erbij.

Iemand een adresje voor rebuild cardanas voor een R1150RT?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:45

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

offtopic:
Crap, nieuwe pagina met reacties gemist.

Het verhaal lijkt me op zich nog vrij duidelijk. Lang geleden, onverantwoordelijk bezig geweest, rechter nam rijbewijs(categorie) af maar liet de B wel behouden omdat deze nodig was voor het werk.
Uiteraard is die B dan wel een soort van voorwaardelijk. Inmiddels heeft de persoon er van geleerd.

Kunnen we het dan laten rusten? Hier op tweakers hoeven we het werk van de rechter niet dunnetjes over te doen, imho. :)
Overigens, ik ben ook niet roomser dan de paus. In Zwitserland heb ik uitzonderlijk mijn best gedaan om me aan de snelheid te houden. Dat is me op één moment niet gelukt.
Ik had me verreden op een punt waar ik moest voorsorteren om een tunnel in te gaan, en tegelijkertijd te vermijden dat ik zonder vignet een snelweg op zou gaan. Toen ik de juiste baan eindelijk gevonden had, de tunnel door gereden, en eind van die tunnel een bord 'einde 40'.
40?! En dat terwijl ik de duizelingwekkende snelheid van 65 reed. Hopelijk zat er geen snelheidscontrole in die tunnel, anders kon er nog een heel duur briefje deze kant op komen.

[ Voor 3% gewijzigd door DrivinUCrazy op 11-09-2025 22:08 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
iMars schreef op donderdag 11 september 2025 @ 21:40:
[...]

Ik ben al 3x terug geweest bij de dealer vanwege de langzaam leegloop voorband. Hij loopt heel langzaam leeg. Goedhart zegt velgen beschadigd/gecorrodeerd, dealer waar de motor vandaan komt heeft me de velg laten zien, niks mee aan de hand. Het is een heel vaag probleem, maar niet ernstig. 1x in de 2 weken oppompen. Vandaar de pomp mee.

Zie bericht vorige deel van dit topic.
iMars in "Hét grote motortopic - Deel 26 (2024)"
Niks van aan trekken, ik heb dit altijd met bijvoorbeeld de Continental TKC80, leg ik er een Michelin Anakee Adventure op, niks aan de hand.

Over 3 verschillende motoren en verschillende sets van deze banden. Iemand heeft me ooit eens gezegd dat het ligt aan de gietrandjes van de mallen die nog aan de band zitten op de plek van de hiel (“bead”) van de velg.

Lekker rijden!

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AZQ
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 10:57

AZQ

Ora et Labora schreef op woensdag 10 september 2025 @ 10:20:
Sinds juli rij ik naar m'n werk, 2 dagen per week, op en neer op een Sym Fiddle 3, 125CC. Ongeveer 75km, klein stukje snelweg, de rest binnendoor, dat gaat op zich goed.

Vanmorgen was het rond de 7 graden. Kleding heb ik wel goed voor elkaar, lekker warm, helm ook, alleen m'n handen....
Ik heb zomerhandschoenen en dikke winterhandschoenen, merkt/type weet ik zo niet uit m'n hoofd.
Maar ik had echt serieus koude handen.
Het is een scooter, handkappen, handvatverwarming gaat niet meevallen ivm beperkte ruimte en montagemogelijkheden.

Nu is er van alles te koop, reviews op websites geloof ik niet, ervaringen van medetweakers wel :)
Ik zoek winterhandschoenen waar ik ook met -5 gerust kan rijden zonder koud te worden.
Eventueel verwarmde handschoenen, maar ook daar geldt, zoveel keuze met zoveel reviews....
Liever gewone handschoenen maar net wat beter is.

Ik heb het merk Macna voorbij zien komen in dit topic maar verder nog niets.

Wat zijn jullie ervaringen?

Dank.
Afgelopen winter heb ik op een Ducati Monster 2 dagen per week 110km gedaan op voornamelijk snelweg en toen was verwarmde kleding wel echt een must. Wat ik uiteindelijk gedaan heb is een Macna Progress RTX DL handschoen combineren met de Macna Ascent verwarmd vest. Dan hoef ik niet zoveel lagen aan in de winter, en de jas heeft standaard al bekabeling ingebouwd voor de handschoenen dus 1 flinke batterij in de jas is voldoende. Heb wel een stroomaansluiting op de accu voor langere of hele koude ritten, maar dat is kabeltechnisch niet echt aan te raden en misschien ook qua vermogen op een 125cc geen goed idee.

Ben overigens ook wel benieuwd of er betere opties zijn dan bovenstaande Macna combo, de app is ruk en de throttle/lever feel is ook niet om over naar huis te schrijven maar dat is volgens mij bij alle winterhandschoenen.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:33

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Duim voor me tussen half tien en elf vandaag aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Chevy454 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 22:06:
Ah crap, eerste tegenvaller. Achterste kruiskoppeling is toch iets te versleten dan me lief is. Hoort erbij.

Iemand een adresje voor rebuild cardanas voor een R1150RT?
Ik stuur je een dm. Helaas, die kennis doet echt alleen 1200 assen dus kan je niet verder helpen. Er is vast een RT club die tips heeft?

[ Voor 16% gewijzigd door Aikon op 12-09-2025 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
cyntax schreef op donderdag 11 september 2025 @ 21:54:
@iMars Last minute tips, beetje laat omdat ik zelf nu in de Lofoten (geen aanrader) zit met de motor.
Heb je een beetje weer? Veel plezier daar. Je weet dat de boot dat de boot vanaf Moskenes niet vaart? Of de kade moet heel snel gerepareerd zijn na een aanvaring vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Aikon schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 07:45:
Ik stuur je een dm. Helaas, die kennis doet echt alleen 1200 assen dus kan je niet verder helpen. Er is vast een RT club die tips heeft?
Stuur me toch maar die DM want de volgende gaat een 1200 worden :+
Voor deze R1150RT, er zijn wat mogelijkheden op de 2de handsmarkt. De hobbyist heeft een aangepaste met smeernippels voor de R1150 maar met 680 euro is me dat wat te gortig. Zeker omdat de motor 136k heeft gelopen en ik misschien maar maximaal 4000km per jaar ermee ga rijden? Het is ook een beetje een klus en hobby paardje.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:54

4x2

lộn xộn quá

In principe is het gewoon een cardanas met kruiskoppelingen toch? Er zijn ook zat bedrijven die dat voor auto's, vrachtwagens, tractors etc doen.
Meen dat je in noordelijk Vlaanderen woont? In Maasbree zit er 1 waar ik zelf voor de auto een paar keer geweest ben, die rekende (toen, 10+j terug) altijd schappelijke prijzen.
https://www.werftechnical...ijfswagens/bmw/motorfiets

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
4x2 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 09:00:
In principe is het gewoon een cardanas met kruiskoppelingen toch? Er zijn ook zat bedrijven die dat voor auto's, vrachtwagens, tractors etc doen.
Meen dat je in noordelijk Vlaanderen woont? In Maasbree zit er 1 waar ik zelf voor de auto een paar keer geweest ben, die rekende (toen, 10+j terug) altijd schappelijke prijzen.
Geweldige tip. Venlo ben ik wel 1 keer per maand met de vrouw te vinden (en ook bij MKC moto wel eens kijken in de koopjes hoek).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 22:57

Bommes

Capo del formaggio

@iMars meestal ben je te bang.
Al die reserve zooi het zal wel denk ik altijd.
Afgelopen jaar voor de eerste keer in al die trips mijn reserve sleutels onderin mijn rugzak gegooid.

Omdat ik offroad rijd en dan het risico op een puncture groter is, heb ik wel een compressortje bij. Bij de vorige motor (eentje met binnenbanden) een setje bandenlepels en 1 reserve binnenband. De 19 voorband past ook voor nood in de 17 achterin.
Voor de Tuareg nu heb ik een setje pluggen mee en het compressortje.
Voor mijn trip volgend jaar met de Vespa idem.
Meestal wat minimaal gereedschap, zodat ik wat terug vast kan draaien of zo.
Voor de rest heb ik Google en een mond, dus hulp vinden lukt altijd wel.
Voorbeeldje:
Dit wegdek, nou ja wegdek, was iets te veel van het goede voor mijn Vespa.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HqqcGIKGN72b7UmeTOVi84esj9o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CSiNXJ5grRPWMtk5G3mH2JiZ.jpg?f=fotoalbum_large
Gevolg en de oplossing om toch door te kunnen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dh7HKt3eun0QDaJ_AOeOZLwa_sw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J0ABFNbXsHMU4kourbsbqBZQ.jpg?f=fotoalbum_large
Uurtje rijden later bij een lokale garage gestopt, met handen en voeten uitgelegd wat er aan de hand was. Dat werd terplaatse een stripje afgezaagd, gaten in geboord en een moer in gelast.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t_HsZ5OvsQDV_dbhY7c1I3gTVic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SScY7Tsi6DlfZFTLXsGWcefM.jpg?f=fotoalbum_large
Koste me een tientje :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Chevy454 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 09:05:
[...]

Geweldige tip. Venlo ben ik wel 1 keer per maand met de vrouw te vinden (en ook bij MKC moto wel eens kijken in de koopjes hoek).
Ben erg benieuwd naar de uitkomsten hiervan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartje1983
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:20
iMars schreef op donderdag 11 september 2025 @ 19:22:
Bedankt voor alle tips, zaten zeker zaken tussen waar ik niet aan gedacht had _/-\o_

[...]

Nah, qua kilometers valt het wel mee. Het is immers echt een motorvakantie, heb geen intentie om ergens langer dan een dag te blijven. Ik wil rijden, "verstand op null", blik op oneindig, en genieten.
En wat @_Apache_ zegt:

[...]

Helemaal dit! Bewust overal snelweg vermijden, en als ik iets zie, of ff wil rusten, of "m'n vriendje een handje moet geven ;) " dan stop ik ff.

[...]

Reservesleutels, da's een goede! Had ik niet aan gedacht, papierwerk heb ik dubbel digitaal bij me (iphone en ipad). Cash geld haal ik als ik daar ben. Sowieso voor onderweg her en der te kunnen stoppen en wat te eten en drink te kunnen kopen.
Kaartjes in tassen is naar mijn mening niet nodig. Heb twee zijkoffers met inner bags die ik eruit haal als ik ergens slaap, daarna weer terug. Dat komt wel goed, een week uit twee tassen leven welke zelf dicht kunnen ritsen komt helemaal goed :)
ICE staat al standaard in mijn telefoon, maar wat @DrivinUCrazy zegt:

[...]

Dit is een goede! Ga ik even maken :) en die lijst is wat meer uitgebreid dan ik denk nodig te hebben, maar ik loop 'm effe na!

[...]

Heb veel tankstations op de route als "waypoint" toegevoegd!
Moet je eerlijk zeggen, heb nog nooit mijn band "geplugged", compressor is omdat mijn voorband langzaam leeg loopt (1x per 1,5 a 2 weken moet ik 'm oppompen omdat ie dan onder de 1,8 bar komt. Laten we hopen dat ik geen lekke band krijg, want ik kan 'm niet eens pluggen ;)
Regenpak, ik heb een GoreTex pak, hoop geen regenpak nodig te hebben :)
Cash: check, doe ik daar uit de muur trekken als ik daar aan kom in New Castle.
Genieten, hey dat moet een tripple check worden :)

[...]

Thnx!!

[...]

Voor nu alles B&B, volgende keer wil ik idd wel met een tent zoiets doen. Dan is de druk om van point to point te rijden minder groot, je kan daar bijna overal een tentje neergooien. O+
Als ik elke trip bekijk wat iemand kwijt was geraakt, waren het wel de oordoppen. O man, wat hebben we lopen zoeken naar de oordopjes bij tankstations. Ene keer was er een uitgeschoten en lag ergens op de grond.. En andere keer hele setje weg. Waarschijnlijk jas open, of ergens verkeerd neer gelegd.

Jouw reis wil ik volgend jaar gaan doen. Hoor graag hoe dat is gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Bartje1983 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 09:52:
[...]

Als ik elke trip bekijk wat iemand kwijt was geraakt, waren het wel de oordoppen. O man, wat hebben we lopen zoeken naar de oordopjes bij tankstations. Ene keer was er een uitgeschoten en lag ergens op de grond.. En andere keer hele setje weg. Waarschijnlijk jas open, of ergens verkeerd neer gelegd.

Nadat ik 2 jaar geleden een op maat gemaakt oordopje liet vallen en niet meer terug heb gevonden heb ik zo'n prachtig touwtje aan de nieuwe bevestigd. Het ergste is nog wel dat je geen goede gehoorbescherming hebt de rest vd reis.

Leuke is wel dat ik dat oordopje vóór deze reis weer terugvond ergens diep in m'n motor tijdens groot onderhoud. De andere had ik gelukkig nog bewaard :)

Nu doe ik ze consequent in een bepaalde jaszak en direct rits dicht daarna. Niet meer ergens neerleggen of wat dan ook, want als er één valt stuiteren ze alle kanten op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cyntax
Aikon schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 07:48:
[...]

Heb je een beetje weer? Veel plezier daar. Je weet dat de boot dat de boot vanaf Moskenes niet vaart? Of de kade moet heel snel gerepareerd zijn na een aanvaring vorige week.
Maar 1 slechte dag gehad in Zweden de afgelopen twee weken. Rest van de dagen was het 16 graden+ met een prettig zonnetje. Locals zeggen dat het uitzonderlijk is voor september :p. Op de Noordkaap was het 18 graden… Moskenes - Bødo vaart sinds eergisteren weer. Zit er as we speak op! Ze hebben de kade snel weten te fixen.

[ Voor 3% gewijzigd door cyntax op 12-09-2025 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:34

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Ik heb gewoon van die wegwerpdoppen. Moldex Countour Small. Daar neem ik er altijd een aantal van mee, heb zo'n box met 200 van die setjes. Heb ze ook werkelijk in elke jas en tas zitten, niet alleen mijn motorkleding.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:20
[...]

Hou op schei uit, hoe vaak ik al niet op zoek hebben moeten gaan naar die filters van Alpine oordoppen. Kleine priegeldingen ergens op de grond 8)7 Ik heb nu maar een extra setje filters bij, voor als ik er onderweg weer eens een kwijt raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-09 22:55
Aikon schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 09:59:
[...]

Nadat ik 2 jaar geleden een op maat gemaakt oordopje liet vallen en niet meer terug heb gevonden heb ik zo'n prachtig touwtje aan de nieuwe bevestigd. Het ergste is nog wel dat je geen goede gehoorbescherming hebt de rest vd reis.

Leuke is wel dat ik dat oordopje vóór deze reis weer terugvond ergens diep in m'n motor tijdens groot onderhoud. De andere had ik gelukkig nog bewaard :)

Nu doe ik ze consequent in een bepaalde jaszak en direct rits dicht daarna. Niet meer ergens neerleggen of wat dan ook, want als er één valt stuiteren ze alle kanten op.
Dat deed ik ook, maar in dezelfde jaszak waar mijn sleutels in zitten. Toch een aantal keer de dopjes kwijtgeraakt en met de laatste keer ook niet meer teruggevonden. Huidige doppen doe ik netjes in het meegeleverde Alpine tasje, en die hangt aan mijn motorsleutel.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

- Naast Loch Ness zit er een toffe Gin distillerij die ook mooie flesjes verkoopt, het smaakt ook nog eens goed. Aanrader dus als je Gin drinkt.
Drink geen alcohol, dus die laat ik liggen ;)
- James Bond Skyfall is voor een groot deel in Schotland gefilmd, zeker een aanrader om langs de beroemde ‘uitkijk’ te gaan als je een filmliefhebber bent. Gewoon te vinden in Google Maps.
Hmmm dat weggetje heb ik tot de skyfall waterval gepland staan. Moet ik een stuk verder die weg volgen. Ga ik even naar kijken. Dat vind ik wel leuk.
- Ik vermeed de grote steden als dat kon aangezien motordiefstal nogal een probleem is in de VK. Vond het daarnaast veel te druk en lawaaiig toen we in Inverness verbleven, dat was echt een fout achteraf gezien.
Ik kom maar 1x in de grote stad: Glasgow op de terugweg. Daar verblijf ik bij vrienden. Voor de rest alleen gehuchten en binnenweggetjes :)
- Commando Memorial nabij Fort William, heel indrukwekkend als dat je ding is.
Rij ik langs dus zal ik zeker als waypoint meenemen d:)b
Geen zorgen maken over brandstof, genoeg tankstations onderweg. Zorg er gewoon voor dat je elke dag met een volle tank vertrekt. Rest is al gezegd. Ik ben op onze reizen door de jaren heen steeds minder gaan meenemen, wij kunnen nu met zn 2e uit één 40L tas leven voor twee weken mits we niet kamperen. Eerste keer overpack je altijd, dat is niet erg ;). Denk eraan dat je gewoon door een 1e wereld land rijdt en niet de Sahel gaat oversteken.
Ik heb sowieso meerdere tankstations als waypoint in de route staan dus daar maak ik me geen zorgen over.

Heb nu mn kleding en toilettas in één inner bag van een 42l zijkoffer zitten. Andere zijkoffer zal niet zo vol zijn. Denk dat ik daar wat “utilities” doe, m’n schoenen, wat kabels, misschien wel m’n compressortje enzo. Een lege topkoffer kan wel handig zijn als ik ergens stop en daar m’n helm enzo in kwijt kan.

Ik reis voor werk best veel op korte trips en ik travel light zoveel mogelijk. Het is meer dat ik no nooit 1,5 week op de motor heb gezeten. Hoe is dat qua zweten enzo? Extra shirtjes of niet? Hoe zal de temperatuur zijn? Ik heb twee dunne truitjes voor als ik ergens ga eten en een tshirt is te koud. Elke dag schone sokken en onderbroek. Denk dat ik daar idd te veel heb, maar we zullen zien.

Alle sleutels (incl extra sloten) zitten allemaal aan een bos en altijd in m’n jaszak. Ik kampeer niet, zou me niet kunnen bedenken hoe ik m’n sleutels in ene kwijt raak. Maar hoe erg is het om een extra set mee te nemen? We zullen zien.
Bommes schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 09:06:
@iMars meestal ben je te bang.
Al die reserve zooi het zal wel denk ik altijd.
Afgelopen jaar voor de eerste keer in al die trips mijn reserve sleutels onderin mijn rugzak gegooid.
Nou eerlijk gezegd waren reserve sleutels een van de dingen waarvan ik juist had, niet nodig. Eigenlijk nooit gedaan (ook niet met auto). Maar omdat een trip van 1,5 week nieuw voor mij is, laat ik me graag adviseren door de meer doorgewinterde motorrijders ;)

Rugzak heb ik niet, dus reserve sleutels zou ik dan in m’n motorpak moeten hebben. Daar heb ik de originele set al ;)
Omdat ik offroad rijd en dan het risico op een puncture groter is, heb ik wel een compressortje bij. Bij de vorige motor (eentje met binnenbanden) een setje bandenlepels en 1 reserve binnenband. De 19 voorband past ook voor nood in de 17 achterin.
Voor de Tuareg nu heb ik een setje pluggen mee en het compressortje.
Voor mijn trip volgend jaar met de Vespa idem.
Meestal wat minimaal gereedschap, zodat ik wat terug vast kan draaien of zo.
Voor de rest heb ik Google en een mond, dus hulp vinden lukt altijd wel.
Voorbeeldje:
Dit wegdek, nou ja wegdek, was iets te veel van het goede voor mijn Vespa.
[Afbeelding]
Gevolg en de oplossing om toch door te kunnen.
[Afbeelding]
Uurtje rijden later bij een lokale garage gestopt, met handen en voeten uitgelegd wat er aan de hand was. Dat werd terplaatse een stripje afgezaagd, gaten in geboord en een moer in gelast.
[Afbeelding]
Koste me een tientje :P
Jij rijd al veel avontuurlijker met je Vespa dan ik met m’n KTM 1290SAR _O- _O-

Ik heb wel 50/50 banden en ben niet vies van onverharde wegen. Maar m’n koffers zijn niet gemaakt voor offfroad. Zolang het niet te super offroad is, pak ik die weggetjes wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:54
Ik rij zonder oordoppen (kan je ze ook niet kwijtraken), heb wel ineens een extra setje in de jas...
Na de laatste trip blijkbaar een set oordoppen op magische wijze in de jas gekregen, serieus geen idee hoe ze daar komen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

kneusteun schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 12:03:
Ik rij zonder oordoppen (kan je ze ook niet kwijtraken), heb wel ineens een extra setje in de jas...
Na de laatste trip blijkbaar een set oordoppen op magische wijze in de jas gekregen, serieus geen idee hoe ze daar komen :?
Ik ook niet, twee keer verschillende gehad, en geen een zat lekker. Was laatst voor mijn moeder voor een gehoor test en vroeg of ze naar m’n oor konden kijken. Blijkt dat ik een smalle doorgang heb en ze adviseren mij kinder oorpluggen. Na kijken we wel een andere keer naar ;) wat ik niet heb kan ik niet vergeten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
iMars schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 13:12:
[...]

Ik ook niet, twee keer verschillende gehad, en geen een zat lekker. Was laatst voor mijn moeder voor een gehoor test en vroeg of ze naar m’n oor konden kijken. Blijkt dat ik een smalle doorgang heb en ze adviseren mij kinder oorpluggen. Na kijken we wel een andere keer naar ;) wat ik niet heb kan ik niet vergeten :+
had je standaard of op maat gemaakte doppen dan? Want bij op maat gemaakte zou dat niet uit moeten maken toch? Al die standaard doppen zitten bij mij ook voor geen meter, niets blijft zitten. Zelfs het watje bij het aanmeten kwam vanzelf weer uit mijn oren. Maar de op maat gemaakte Alpine dopjes zitten perfect en blijven voor het eerst ook echt goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Aikon schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 09:27:
Ben erg benieuwd naar de uitkomsten hiervan :)
4x2 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 09:00:
In Maasbree zit er 1 waar ik zelf voor de auto een paar keer geweest ben, die rekende (toen, 10+j terug) altijd schappelijke prijzen.
Helaas pindakaas. Hun zijn er ook al jaren mee gestopt en hebben ook geen advies wie het eventueel zou kunnen doen. We gaan gewoon door volgens plan: de bak eraf, koppeling vervangen. Keerringen vervangen. Bak erop.

Tegen het moment dat we aan de swingarm zitten is het wel een week verder. En dan hebben we vast wel een oplossing.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

HTT-Thalan schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 06:20:
Duim voor me tussen half tien en elf vandaag aub.
;( gezakt. Ik heb hartstikke mooi gereden, maar niet mooi genoeg. Ik vind zelf dat ik terecht gezakt ben, sommige oefeningen waren nét niet helemaal strak genoeg, maar ik vind hun keuze examenterrein echt onbegrijpelijk. Formaat postzegel, geen ruimte om je snelheid te stabiliseren voor een oefening, sommige oefeningen lopen scheef (aanrijroute vertraging staat b.v. niet loodrecht op de oefening zelf, de pionnen voor de remoefeningen staan ook schuin op het terrein terwijl er prima ruimte is om ze recht te zetten) en de snelle slalom eindigt vlak voor een bandenmuur 8)7. En dan had ik nog een lollige examinator ook. Ik kom voor 'de commissie' en laat weten dat ik zelf wel al weet hoe laat het is (niet netjes genoeg, dus gezakt), waarop hij naar zijn horloge kijkt en teruggooit "ik ook, het is kwart voor elf". Ik hoop dat hij zijn moppenboekje de volgende keer thuislaat, hufter.

De fouten:

- Niet mooi terug op mijn lijn komen bij de beide slaloms (die dus zelf schuin lopen, maar dat vind ik geen excuus, dat moet ik gewoon netter doen)
- Linker pion aangetikt bij het binnenrijden van de halve draai rechtsom (die ik verder voorbeeldig uitvoerde, zonder koppeling zelfs)
- Bij de denkbeeldige 8 kwam ik naar hun zeggen buiten de lijntjes (I call bullshit, maar wat kun je doen)

Ik ga al die oefeningen godverdomme 100 keer overdoen op ons oefenterrein en de volgende keer stop ik de motor gewoon in ons busje voor de rit naar lelystad. Wat een klote-eind rijden voor zo'n belachelijk slecht terrein :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

geert_s schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 13:44:
[...]

had je standaard of op maat gemaakte doppen dan? Want bij op maat gemaakte zou dat niet uit moeten maken toch? Al die standaard doppen zitten bij mij ook voor geen meter, niets blijft zitten. Zelfs het watje bij het aanmeten kwam vanzelf weer uit mijn oren. Maar de op maat gemaakte Alpine dopjes zitten perfect en blijven voor het eerst ook echt goed zitten.
Standaard, wilde eerst kijken hoe het is/was om met oordopjes te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:20

jeroenathome

Een regel tekst

@iMars Het kan gebeuren dat de sleutel afbreekt. Je kan dan nog altijd de reservesleutel gebruiken. Mocht het krap worden met kleding dan kan je altijd nieuwe kopen of gebruikmaken van de wasmogelijkheid van een hotel. Dit kan wel een dag of 2 duren.
Ik merk wel dat ik elke keer steeds minder meeneem tijdens de vakanties. Het is oa afhankelijk van de motorkleding om te zeggen hoe koud je het zal hebben. Ik rij met een doorwaaijas en meestal heb ik daaronder alleen een T-shirt en korte broek. Als ik het koud krijg doe ik de regenjas erover zodat het winddicht wordt. Voor woon-werk kan dit zelfs met temperaturen rond het vriespunt.

@HTT-Thalan Jammer, de volgende keer meer succes

[ Voor 3% gewijzigd door jeroenathome op 12-09-2025 14:17 ]

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

HTT-Thalan schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:15:
[...]

;( gezakt. Ik heb hartstikke mooi gereden, maar niet mooi genoeg. Ik vind zelf dat ik terecht gezakt ben, sommige oefeningen waren nét niet helemaal strak genoeg, maar ik vind hun keuze examenterrein echt onbegrijpelijk. Formaat postzegel, geen ruimte om je snelheid te stabiliseren voor een oefening, sommige oefeningen lopen scheef (aanrijroute vertraging staat b.v. niet loodrecht op de oefening zelf, de pionnen voor de remoefeningen staan ook schuin op het terrein terwijl er prima ruimte is om ze recht te zetten) en de snelle slalom eindigt vlak voor een bandenmuur 8)7. En dan had ik nog een lollige examinator ook. Ik kom voor 'de commissie' en laat weten dat ik zelf wel al weet hoe laat het is (niet netjes genoeg, dus gezakt), waarop hij naar zijn horloge kijkt en teruggooit "ik ook, het is kwart voor elf". Ik hoop dat hij zijn moppenboekje de volgende keer thuislaat, hufter.

De fouten:

- Niet mooi terug op mijn lijn komen bij de beide slaloms (die dus zelf schuin lopen, maar dat vind ik geen excuus, dat moet ik gewoon netter doen)
- Linker pion aangetikt bij het binnenrijden van de halve draai rechtsom (die ik verder voorbeeldig uitvoerde, zonder koppeling zelfs)
- Bij de denkbeeldige 8 kwam ik naar hun zeggen buiten de lijntjes (I call bullshit, maar wat kun je doen)

Ik ga al die oefeningen godverdomme 100 keer overdoen op ons oefenterrein en de volgende keer stop ik de motor gewoon in ons busje voor de rit naar lelystad. Wat een klote-eind rijden voor zo'n belachelijk slecht terrein :P.
Balen @HTT-Thalan ! Zo zie je maar, niemand rijdt voor de lol naar Lelystad... Gezien je enthousiasme en goede zelfreflectie gaat het je zeker lukken om de onvolkomendheden eruit te slijpen :)
Wanneer kan je herkansen?

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

JanPedaal schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:25:
[...]

Balen @HTT-Thalan ! Zo zie je maar, niemand rijdt voor de lol naar Lelystad... Gezien je enthousiasme en goede zelfreflectie gaat het je zeker lukken om de onvolkomendheden eruit te slijpen :)
Wanneer kan je herkansen?
Waarschijnlijk vrij vlot al, bij het IBKI zijn de wachttijden niet zo enorm als bij het CBR. Maar ik ga eerst even alles opnieuw op punt zetten om zeker te weten dat ik die vent een draai om zijn oren kan geven de volgende keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@iMars qua reguliere kleding gebruik ik sportshirtjes en een wandelbroek van decathlon. Deze zijn superlicht, en als je ze uitspoelt zijn ze ook heel snel weer droog.

Voor de motorkleding heb ik diverse functionele onderlaagjes. Naar de Dolomieten had ik zelfs te veel bij me. Ik rekende er op om het kouder te hebben, maar dat viel mee. Alsnog, met de volgende kleding heb ik het gered:

Onderlaag: https://www.louis.nl/nl/v...shirt-lange-mouwen-210240
Eventueel een iets warmer laagje daaroverheen: https://www.louis.nl/nl/v...-shirt-heren-shirt-210230

Ik had ook nog een fleece laagje bij me voor als het bijvoorbeeld een hele dag zou regenen. Die heb ik uiteindelijk 2 uurtjes aan gehad, toen was het al weer te warm.

Uiteindelijk blijkt dat ik voor 5 dagen net zo veel bij me heb als voor 14 dagen. Alleen het aantal onderbroeken en sokken verschilt. Hoe langer je gaat, hoe groter de kans dat je toch een keer moet gaan wassen. :) Meestal zoek ik dan een wasserette in de buurt op en een rustdagje.

Qua otoplastieken gebruik ik deze altijd. Daarnaast heb ik overal wel wat schuimpjes verstopt als reserve.
Ik heb een sleutel laten bijmaken (zonder chip) om de koffers en het zadel mee open te maken. Daarmee is de kans op een afgebroken contactsleutel flink gereduceerd, die gebruik ik alleen voor het daadwerkelijke contactslot.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
[...]

De fouten:

Zuur, maar gelukkig zie je zelf ook waar je kunt verbeteren.

Dat het terrein niet ideaal is vind ik ergens wel mooi. De "echte" wereld is ook niet ideaal. Genoeg oefenterreinen en CBR locaties die ook volkomen kut zijn. Als je het daar kunt, kun je het ook op een willekeurig CBR terrein met betere condities. Uiteindelijk gaat het erom dat je het overal aan iedereen kunt overbrengen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:56:
@iMars qua reguliere kleding gebruik ik sportshirtjes en een wandelbroek van decathlon. Deze zijn superlicht, en als je ze uitspoelt zijn ze ook heel snel weer droog.

Voor de motorkleding heb ik diverse functionele onderlaagjes. Naar de Dolomieten had ik zelfs te veel bij me. Ik rekende er op om het kouder te hebben, maar dat viel mee. Alsnog, met de volgende kleding heb ik het gered:

Onderlaag: https://www.louis.nl/nl/v...shirt-lange-mouwen-210240
Eventueel een iets warmer laagje daaroverheen: https://www.louis.nl/nl/v...-shirt-heren-shirt-210230

Ik had ook nog een fleece laagje bij me voor als het bijvoorbeeld een hele dag zou regenen. Die heb ik uiteindelijk 2 uurtjes aan gehad, toen was het al weer te warm.

Uiteindelijk blijkt dat ik voor 5 dagen net zo veel bij me heb als voor 14 dagen. Alleen het aantal onderbroeken en sokken verschilt. Hoe langer je gaat, hoe groter de kans dat je toch een keer moet gaan wassen. :) Meestal zoek ik dan een wasserette in de buurt op en een rustdagje.

Qua otoplastieken gebruik ik deze altijd. Daarnaast heb ik overal wel wat schuimpjes verstopt als reserve.
Ik heb een sleutel laten bijmaken (zonder chip) om de koffers en het zadel mee open te maken. Daarmee is de kans op een afgebroken contactsleutel flink gereduceerd, die gebruik ik alleen voor het daadwerkelijke contactslot.
Ik rij een krappe 1,5 week en elke dag van point to point ;) de was doen is geen optie (dan zal ik eerder wat kopen als het nodig is).

De temperatuur komende 2 weken is rond de 14~16 graden met kans op regen. Zelfde als Nederland recentelijk dus, dan heb ik het met een spijkerbroek en t-shirt onder mijn Rukka Ecuado-R nog best warm. Nu kunnen de omstandigheden daar anders zijn, kouder wind, etc. In dat geval kan ik een extra t-shirt aantrekken of zelfs een dunne trui (maar daar ga ik geheid in zweten).

Goede oordopjes staat wel op mijn lijst, maar moet ik even kijken. Heb sowieso weinig last van veel ruis in mijn helm (Neotec 3). Plus ik ga niet hard rijden daar, allemaal binnen wegentjes, waarschijnlijk snelheden varierend tussen de 30 en 80km/u. Dan heb je sowieso minder windruis (toch?)
jeroenathome schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:17:
@iMars Het kan gebeuren dat de sleutel afbreekt. Je kan dan nog altijd de reservesleutel gebruiken. Mocht het krap worden met kleding dan kan je altijd nieuwe kopen of gebruikmaken van de wasmogelijkheid van een hotel. Dit kan wel een dag of 2 duren.
Ik merk wel dat ik elke keer steeds minder meeneem tijdens de vakanties. Het is oa afhankelijk van de motorkleding om te zeggen hoe koud je het zal hebben. Ik rij met een doorwaaijas en meestal heb ik daaronder alleen een T-shirt en korte broek. Als ik het koud krijg doe ik de regenjas erover zodat het winddicht wordt. Voor woon-werk kan dit zelfs met temperaturen rond het vriespunt.

@HTT-Thalan Jammer, de volgende keer meer succes
Ik denk dat ik de reserve sleutels in mijn broek doe en de normale waar ze altijd ziten (jaszak). Ik heb nergens anders een logische plek omdat alles in mijn koffers zit en geen rugzak heb/wil.

Voor 9 dagen heb ik:
  • 10x onderbroek
  • 10x sokken
  • 1x joggingbroek (dunne)
  • 2x truien (dunne)
  • 5x t-shirts
  • 1 jas (dunne)
@HTT-Thalan : Balen man -O-

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

geert_s schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:17:
[...]

Zuur, maar gelukkig zie je zelf ook waar je kunt verbeteren.

Dat het terrein niet ideaal is vind ik ergens wel mooi. De "echte" wereld is ook niet ideaal. Genoeg oefenterreinen en CBR locaties die ook volkomen kut zijn. Als je het daar kunt, kun je het ook op een willekeurig CBR terrein met betere condities. Uiteindelijk gaat het erom dat je het overal aan iedereen kunt overbrengen toch?
Je hebt 100% gelijk natuurlijk. Ik heb teveel op spiergeheugen vertrouwd, ik had voor elke oefening gewoon éventjes 15 seconden moeten pakken om de boel te visualiseren voor ik begon, die ruimte was er ook gewoon. Geloof me als ik zeg dat ik echt prachtig kan rijden, ik heb het gewoon niet laten zien vandaag. Maar nu ben ik voorbereid, ik weet nu waar ik tegenaan ga lopen, ik ga me niet meer laten afleiden door domme details en ga het volgende keer gewoon halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

iMars schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:24:
[...]

Ik rij een krappe 1,5 week en elke dag van point to point ;) de was doen is geen optie (dan zal ik eerder wat kopen als het nodig is).
En daar komt die sportkleding + functionele onderkleding om de hoek kijken. Dat spul droogt supersnel, dus zodra ik na aankomst in het hotel ga douchen spoel ik dat al uit in de wasbak, en kan dat gedurende de nacht drogen. Afhankelijk van de omstandigheden heeft dat 2 nachten nodig, maar daarom heb ik dan ook 2 setjes bij me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 22:57

Bommes

Capo del formaggio

Balen @HTT-Thalan

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
5de klusdag aan de RT. Vrijdag dus vroeger naar huis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SfEW-yFASJ6atx4d8et9_FahYxs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BR1XBNKRgRgRn6QqZy5A6fEM.jpg?f=fotoalbum_large

De rok Subframe omhoog en we zijn er bijna. Ik twijfel eraan om de bak deze avond te verwijderen of niet... Maar wat maakt het werkende ABS systeem het moeilijk om de airbox te verwijderen...

Eruit is eruit denk ik maar. Ook de spulletjes zijn aangekomen, foto later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:36:
[...]

En daar komt die sportkleding + functionele onderkleding om de hoek kijken. Dat spul droogt supersnel, dus zodra ik na aankomst in het hotel ga douchen spoel ik dat al uit in de wasbak, en kan dat gedurende de nacht drogen. Afhankelijk van de omstandigheden heeft dat 2 nachten nodig, maar daarom heb ik dan ook 2 setjes bij me.
Wassen kan 's avonds, drogen overdag mits het weer meezit natuurlijk. Gewoon achterop de motor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SDfIE1yuqO5ZtRy_2R4ghwc5F24=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ozg8CukwvWHhim8betNyS9VN.jpg?f=fotoalbum_large

Zeker een snel drogend shirtje is dan écht snel droog. Met die typisch korte buitjes zoals in Schotland droogt het zelfs dan nog wel. Katoen wel even zorgen dat je het wat verschuift telkens, zodat de plek waar het onder de spanband zit ook kan drogen.

Overigens die paar keer dat ik in een hotel wat liet wassen hing het na een paar uur weer droog en gestreken aan m'n deur. Veelal wel in wat armere landen, kan me voorstellen dat het daar anders is dan in het westen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Palthe

Palthe schreef op maandag 8 september 2025 @ 19:17:
Even benieuwd of iemand hier wat van weet, vraag werd gesteld op motor-forum.
Stel, je gaat laden met een EV motor bij een openbare laadpaal, maar je parkeert niet in het parkeervak maar op de stoep. Mag je dan gratis parkeren? Immers je maakt geen gebruik van het toegewezen parkeervak en nergens staat dat je die.moet gebruiken als je gaat laden.

Edit: overigens heb ik de vraag ook al gesteld aan mijn gemeente dus laat het sowieso weten hier.
Gemeente Groningen geeft aan dat je gratis mag parkeren aan een laadpaal met een motor, mits je inderdaad op de stoep parkeert (en niemand hindert uiteraard)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:53
[...]
Ik heb hartstikke mooi gereden
HTT-Thalan schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:25:
[...]
Geloof me als ik zeg dat ik echt prachtig kan rijden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8CNJQHkV4_xo4SYwc50-fcgvwAA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/Va8imxGU167quWdQTXtliJCf.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fr9sWj61nDrTSURNgGg5qtgOGA8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jzINOgPIhTkUGAOLmV8yiIOy.jpg?f=fotoalbum_large

Crap....
* Chevy454 gaat even bankhangen om de gedachten te verzetten.
Die bak gaat er vanavond af maar ik denk dat ik de push rod mogelijk moet opofferen. (Je hoort die eruit te halen alvorens de bak te verwijderen maar die zit vast). En die holte hoort droog te zijn of vettig maar er kwam transmissie olie uit. (De seal heb ik maar zit toch dieper dan me lief is).

[ Voor 16% gewijzigd door Chevy454 op 12-09-2025 18:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:04
Geen idee of deze al gepost is, beetje aandacht kan geen kwaad 🙂

Onderteken de petitie: NEE tegen motor-APK - KNMV https://knmv.nl/2025/september/petitie-motor-apk/

[ Voor 19% gewijzigd door Frontysco op 12-09-2025 19:31 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• cyntax
iMars schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:24:
[...]

Voor 9 dagen heb ik:
  • 10x onderbroek
  • 10x sokken
  • 1x joggingbroek (dunne)
  • 2x truien (dunne)
  • 5x t-shirts
  • 1 jas (dunne)
Prima lijstje wat mij betreft, laagjes is echt de oplossing. Als het te warm of koud is, niet twijfelen maar de laagjes direct aanpassen. Zo blijft je kleding het langst fris. Veel plezier!

Paar dagen geleden nog het noorderlicht gezien op Langøya :)!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CBkhfPkjfmiHaogEagvmx4glMAw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zJZwG5XVBnVIK7carLvTkPEy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door cyntax op 12-09-2025 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:34
Na twee lesblokken voor mijn AVD heb ik 1 ding waar ik echt gek van wordt; ik blijf maar vergeten om mijn knipperlicht uit te doen :(

Voor de rest in pokkeweer voor het eerst de snelweg op, rij wat te voorzichtig maar was zelf niet heel ontevreden. Echt wel even wennen maar kan er wel aan wennen zeg maar :P
Alleen krijg ik het maar niet voor elkaar om automatisch dat knipperlicht uit te doen. Iemand een goede tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:15
GroeneThee schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 22:03:
Na twee lesblokken voor mijn AVD heb ik 1 ding waar ik echt gek van wordt; ik blijf maar vergeten om mijn knipperlicht uit te doen :(

Voor de rest in pokkeweer voor het eerst de snelweg op, rij wat te voorzichtig maar was zelf niet heel ontevreden. Echt wel even wennen maar kan er wel aan wennen zeg maar :P
Alleen krijg ik het maar niet voor elkaar om automatisch dat knipperlicht uit te doen. Iemand een goede tip?
Een hele avond “knipperlicht uit” herhalen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:21
@Chevy454
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xzle6rv1VuFc0O-AG2M3bBITjGA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9DowLMsf07VL6eY56DrmFQcn.jpg?f=fotoalbum_large

@HTT-Thalan mooi klote maar nu weet je wat je kan verwachten en de volgende keer het snot voor zijn ogen rijden.

@iMars het is gewoon een "westers" land met nooit gauw meer dan 30km tussen steden/dorpen mer winkels dus zo spannend hoeft het allemaal.niet te zijn en kunnen je niet gauw iets echt vergeten wat je niet ter plekke zou kunnen kopen.
Qua kleding had ik ook niet superveel mee als we reizen. Gewoon in het hotel meteen tijdens het douchen alles wassen uitwringen en ophangen had zelfs een mini platte usb ventilatortje bij, die kon snachts alles droogblazen tijdens de koudere nachten, multi usb stekker voor de telefoon, camera en (navigatie) tablet.

Maareuh die denali lamp ter*ng had niet verwacht dat die bijna 500 per stuk kosten.....

[ Voor 16% gewijzigd door harley op 12-09-2025 22:18 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• geert_s
Joris748 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 22:11:
[...]

Een hele avond “knipperlicht uit” herhalen.
Ik zit 8 jaar na het halen van mijn rijbewijs nog steeds continu op random momenten op het uitknopje te duwen tijdens het rijden. Gewoon voor de vierdubbelcheck of hij wel echt uit staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Dat weet ik maar al te goed. Daarom dat ik een afkoelperiode heb ingelast. Maar de bak is er dus af *O* . Ik denk dat het wel meevalt met de push rod maar ik laat Paul Ritzen er toch maar even naar kijken. Er zitten wat krasjes op, geen idee of het door mij komt of van de vorige eigenaar. Het vreemde is, die push rod moet er gewoon uit kunnen maar omdat het vilt olie heeft opgenomen zit die nu klem.

Dat wordt spannend bij het monteren als ik die er niet uit kan krijgen.

Maar hoe dan ook: splines zien er goed uit. De voorste keerring ziet er goed uit. De achterste is dus naar zijn grootje. De slave cilinder wordt ook meegepakt. Denk dat ik niet mag klagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xLaJGqD1pmJntgsL3SfJ4OKBNlE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cmWMbCikUyPToES9gaxCcZn0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tByGRtIw61YY9uV0nVQYEo8K5B0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bLw7h0JPdo4HRsBXm78dZ5Gc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
geert_s schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 22:53:
[...]

Ik zit 8 jaar na het halen van mijn rijbewijs nog steeds continu op random momenten op het uitknopje te duwen tijdens het rijden. Gewoon voor de vierdubbelcheck of hij wel echt uit staat.
Hier ook hoor. En dat terwijl de goldwings en fatboy allebei automatisch knipperlicht afslag hebben, alleen de tenere heeft dat niet ( daarom moet die ook het veld ruimen :+ )

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

harley schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 22:14:

@iMars het is gewoon een "westers" land met nooit gauw meer dan 30km tussen steden/dorpen mer winkels dus zo spannend hoeft het allemaal.niet te zijn en kunnen je niet gauw iets echt vergeten wat je niet ter plekke zou kunnen kopen.
Qua kleding had ik ook niet superveel mee als we reizen. Gewoon in het hotel meteen tijdens het douchen alles wassen uitwringen en ophangen had zelfs een mini platte usb ventilatortje bij, die kon snachts alles droogblazen tijdens de koudere nachten, multi usb stekker voor de telefoon, camera en (navigatie) tablet.
Precies, nou zit ik er niet op te wachten om in de avond nog wat te moeten wassen ;) maar in geval van “nood” kan dat idd en anders stop ik ergens onderweg en koop ik gewoon wat. 8)
Maareuh die denali lamp ter*ng had niet verwacht dat die bijna 500 per stuk kosten.....
Ja, je hebt ook de non-pro, of de D3/D4 … maar als ik eenmaal iets op mn netvlies heb… dan wil ik het ook _O- :+

https://www.instagram.com/reel/DIW7Z0utSA1/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

cyntax schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 21:22:
[...]

Prima lijstje wat mij betreft, laagjes is echt de oplossing. Als het te warm of koud is, niet twijfelen maar de laagjes direct aanpassen. Zo blijft je kleding het langst fris. Veel plezier!

Paar dagen geleden nog het noorderlicht gezien op Langøya :)!
[Afbeelding]
Ohhh mooi plaatje man!

• LooneyTunes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:11
harley schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 23:05:
Hier ook hoor. En dat terwijl de goldwings en fatboy allebei automatisch knipperlicht afslag hebben,
Hihi, het zit (zat) ook op mijn PC800.
En dat was één van de eerste dingen die ik er uit gesloopt heb. (reed-contactje bij de snelheidmeterkabel bij het klokkenspel).
Het knipperen stopte al halverwege de afslag of bleef veel te lang knipperen na een rotonde.
Dan maar dwangmatig op de 'reset' blijven drukken ;) .

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

LooneyTunes schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 02:17:
[...]

Hihi, het zit (zat) ook op mijn PC800.
En dat was één van de eerste dingen die ik er uit gesloopt heb. (reed-contactje bij de snelheidmeterkabel bij het klokkenspel).
Het knipperen stopte al halverwege de afslag of bleef veel te lang knipperen na een rotonde.
Dan maar dwangmatig op de 'reset' blijven drukken ;) .
PC-800? Bestaan die machines überhaupt nog wel ergens , of zijn alle "Pacific Coast' Honda machientjes nu inmiddels toch wel écht volledig weggeroest?

:o :+

Dat zelfde geldt overigens ook voor de DN-01 (uit hetzelfde Honda tijdperk).

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 13-09-2025 02:37 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LooneyTunes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:11
Will_M schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 02:24:
PC800? Bestaan die machines überhaupt nog wel , of zijn alle "Pacific Coast' Honda machientjes nu inmiddels toch wel écht volledig weggeroest?
Dit model uit '92 rijdt nog regelmatig rond. Je trekt niet de tegels uit de straat, maar daar gaat het niet om bij deze motor. Het comfort echter (en de kofferbak)... Heerlijk!
En de grootste hoeveelheid roest zit op de uitlaat. ;)

Ik moet alleen sinds kort eens per maand de remvloeistof bijvullen bij de koppeling. (de cilinder bij de koppeling lekt, staat op de to-do lijst. revisie setje is al binnen)

En mocht ik eens te laat zijn met vullen pak ik de Shadow uit '84 ;)

Deze foto had ik al eens geplaatst i.v.m. de "220" stekker voor de handschoenverwarming.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zKG18JOrOGmNRMIdoLMIa4lvbyo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jD4hEdCjQwTJToABv6S8uObk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door LooneyTunes op 13-09-2025 02:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morwen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18:33
GroeneThee schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 22:03:

Ik had hetzelfde toen ik aan het lessen was begin van dit jaar. Kon doen wat ik wilde en werd maar mondjesmaat beter. Op een gegeven moment was ik zo aan het klooien dat ik niet netjes meer door de bochten ging van 't gedoe. :( Tijdens het examen gewoon mezelf flink boos gemaakt en opperste concentratie. Niet genieten, koppie erbij en doen wat 't boekje zegt. Gelukkig gehaald. Toen ik het rijbewijs had en op pa's oude BMW mocht gaan rijden bleek dat die knopjes gewoon veel fijner zijn dan die priegeldingen op de MT-07. Flinke knop en dan links voor links en rechts voor rechts. Mooi man, niks geen gedoe en lekker logisch en handig ipv dat getrek aan zo'n knopje met de handschoen aan, en toen deed 't klik in mijn hoofd en bij 2de keer rijden al geen last last van gehad. Ben wel benieuwd wat er gebeurd als ik later weer met priegelknopjes moet gaan rijden, maar dat is een probleem voor later. :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Morwen schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 08:53:
[...]

Ik had hetzelfde toen ik aan het lessen was begin van dit jaar. Kon doen wat ik wilde en werd maar mondjesmaat beter. Op een gegeven moment was ik zo aan het klooien dat ik niet netjes meer door de bochten ging van 't gedoe. :( Tijdens het examen gewoon mezelf flink boos gemaakt en opperste concentratie. Niet genieten, koppie erbij en doen wat 't boekje zegt. Gelukkig gehaald. Toen ik het rijbewijs had en op pa's oude BMW mocht gaan rijden bleek dat die knopjes gewoon veel fijner zijn dan die priegeldingen op de MT-07. Flinke knop en dan links voor links en rechts voor rechts. Mooi man, niks geen gedoe en lekker logisch en handig ipv dat getrek aan zo'n knopje met de handschoen aan, en toen deed 't klik in mijn hoofd en bij 2de keer rijden al geen last last van gehad. Ben wel benieuwd wat er gebeurd als ik later weer met priegelknopjes moet gaan rijden, maar dat is een probleem voor later. :*)
This makes me hurt inside :+

BMW is met de R1200 watergekoeld weggegaan van die knoppen naar een traditionele 3 weg drukknop voor de richtingaanwijzers. En nu met de R1300 hebben ze nog meer knoppen weggehaald en in een menu gestopt.

Die oude knoppen waren 10x beter ;(

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:46
Mijn instructeur bleef het tot vervelens toe herhalen als ik het vergat. "Knipperlicht!" en niet meer.

Als je er aan toe bent een Harley kopen, die doet het in 90 % van de keren automagisch. Of iets anders, de nieuwe Yamaha hebben het ook.

zeker, zeker

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
[...]
Even uit nieuwsgierigheid, waarom vind jij de Lofoten geen aanrader? Ik ben er ook geen fan van, het is mooi maar veel te druk en redelijk overschat naar mijn mening, maar ik ben ook benieuwd hoe anderen daarover denken :)

al is in Noorwegen de Atlantikveien nog veel meer overschat naar mijn mening en tegenwoordig meer een grote parkeerplaats voor campers dan iets dat de moeite waard is om overheen te rijden

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
_eLMo_ schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 09:16:
[...]

This makes me hurt inside :+

BMW is met de R1200 watergekoeld weggegaan van die knoppen naar een traditionele 3 weg drukknop voor de richtingaanwijzers. En nu met de R1300 hebben ze nog meer knoppen weggehaald en in een menu gestopt.

Die oude knoppen waren 10x beter ;(
Ik ben een groot voorstander van fysieke knoppen, maar dat BMW een ander systeem gebruikte dan letterlijk alle andere motorfabrikanten heb ik altijd heel irritant gevonden. Ik ben ook blij dat m'n S1000xr de standaard 3-wegknop heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Waaj schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 10:12:
[...]

Even uit nieuwsgierigheid, waarom vind jij de Lofoten geen aanrader? Ik ben er ook geen fan van, het is mooi maar veel te druk en redelijk overschat naar mijn mening, maar ik ben ook benieuwd hoe anderen daarover denken :)

al is in Noorwegen de Atlantikveien nog veel meer overschat naar mijn mening en tegenwoordig meer een grote parkeerplaats voor campers dan iets dat de moeite waard is om overheen te rijden
Ik vond de Lofoten wel écht heel erg mooi. Wel één van de mooiste gebieden die ik heb gezien, beetje vergelijkbaar met Nieuw-Zeeland vond ik. En hoe zuidelijker hoe mooier het werd, maar helaas had ik ook slecht weer en nog was het tamelijk druk. In het noorden was het dan weer prima te doen. Maar je ziet het overal, de mooie plekken worden drukker en drukker. Schotland bijv. wordt ook steeds drukker, ook zo'n land waar je bij wijze van spreke maar één weg hebt waar iedereen wilt rijden. En waar het seizoen ook tamelijk kort is. Steden ook, Barcelona bijv. het is er altijd druk en het doet de beleving geen goed.

Die Atlanktikveien heb ik overgeslagen, ongetwijfeld heel mooi, en ik kan me niet voorstellen dat het heel anders is dan de rest van Noorwegen. Maar mocht ik wel in de buurt zijn geweest had ik hem meegenomen.

Daarom vond ik Finland ook zo geweldig, ook echt prachtig, al is het niet zo indrukwekkend in weze. Maar lekker rustig en geen gedoe.

BMW knoppen for the win btw _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
Waaj schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 10:12:
[...]

Er rijden gewoon teveel campers rond, de wegen zijn smal en de dorpjes klein. Die mega apparaten zijn gewoonweg niet geschikt om daar te komen, nu is het zelfs buiten het seizoen. Ik kan mij niet voorstellen wat voor chaos het zou zijn geweest in juli of augustus. Dat alle locals in hun voortuin en oprit bordjes hebben staan met ‘NO CAMPING’ zegt al genoeg.

Daarnaast worden bussen vol met voettoeristen op de eilanden gedropt zonder dat er een stoep is langs de weg, die lopen dus vrolijk over het midden van de bochtige 80 wegen en tunnels heen. Over de wegen is het in het algemeen filerijden. Tenslotte heb je ook nog alle huurauto’s die binnenbochten pakken, spookrijden, uit het niets afremmen tot stilstand of zelfs gewoonweg de wagen midden op de weg parkeren met de deuren open om even rond te lopen en foto’s te maken. Je hebt er als motorrijder die houdt van doorrijden gewoon niets te zoeken.

Ook is alles 2x zo duur als in de rest van Noorwegen en Noorwegen is in het algemeen al prijzig. Zelfs parkeren in the middle of nowhere bij uitzichtpunten kost 50 NOK. Je moet cash in een brievenbus proppen maar we hebben geen cash bij dus we vinden het wel best.

Het uitzicht is mooi maar niet mooier dan wat we hebben gezien op Andøya of Langøya of Senja die wat noordelijker liggen.

Edit: @Aikon alleen de 3 zuidelijkste eilanden zijn de Lofoten volgens mij: Moskenesøya, Vestvågøy en Austvågøy.

[ Voor 8% gewijzigd door cyntax op 13-09-2025 12:41 ]

• Aikon
  • Niet online
Oh, horen Andøya en Langøya niet bij de Lofoten? :+ Dat bedoelde ik met het noorden. Daar was het aanmerkelijk rustiger, maar wellicht ook vanwege de storm toen ik er was. Maar goed, je hebt helemaal gelijk hoor, al heb ik het niet zo dramatisch ervaren. Uiteindelijk is het maar één dagje rijden en dank god dat je met de motor tenminste nog kan inhalen.
cyntax schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 12:28:
Edit: @Aikon alleen de 3 zuidelijkste eilanden zijn de Lofoten volgens mij: Moskenesøya, Vestvågøy en Austvågøy.
Nee ook niet, zie wikipedia. Zuidelijke stuk van Hinnøya hoort er nog bij, maar het noorden van Austvågøya weer niet... apart.

[ Voor 33% gewijzigd door Aikon op 13-09-2025 13:04 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArwinV
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:09
Will_M schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 02:24:
[...]

PC-800? Bestaan die machines überhaupt nog wel ergens , of zijn alle "Pacific Coast' Honda machientjes nu inmiddels toch wel écht volledig weggeroest?

:o :+

Dat zelfde geldt overigens ook voor de DN-01 (uit hetzelfde Honda tijdperk).
Deze rijdt ook nog steeds probleemloos!
Heb hem in 1992 nieuw gekocht en al die jaren veel plezier mee gehad. Zo’n beetje half Europa mee rondgereden.
Dit jaar de rem- en koppelingsleidingen vervangen voor staal. Niet dat ze lekten of zo maar gewoon omdat het kon.

En roest?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iKV9KA9MLtuSj0jxbMOHu4iSDAI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jgP4mFSZoDirV81UNnmwaelA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
Roest zie je toch niet onder al dat plastic :+

En ik vind de bmw knipperlichten met links rechts en een aparte annuleertknop echt irritant. Bij een Harley gaan ze sowieso uit zichzelf uit en anders gewoon nog een keer erop drukken. Geen aparte uitschakelknop nodig.
Allebei tegelijkertijd indrukken is alarmlichten, hoe simpel kan het zijn.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

harley schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 17:08:
Roest zie je toch niet onder al dat plastic :+

En ik vind de bmw knipperlichten met links rechts en een aparte annuleertknop echt irritant. Bij een Harley gaan ze sowieso uit zichzelf uit en anders gewoon nog een keer erop drukken. Geen aparte uitschakelknop nodig.
Allebei tegelijkertijd indrukken is alarmlichten, hoe simpel kan het zijn.
Bij BMWs gaan ze ook uit zichzelf uit. Na X meter of Y tijd. En de annuleerknop zit alleen rechts.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• iMars

iMars

Full time prutser

Zo, kreeg even een rot beroerte :X

Alles klaar gelegd, denk ik, laat ik even de spare key testen op de motor... euh, hoe werkte dat ook al weer,... ah ff youtube opzoeken:

Zit er een hoesje bij de sleutel van deze gast, die heb ik nooit gehad! Ohhhhh fffffcckkkk...
Ik loop naar de motor toe, hou de reserve sleutel tegen het gedeelte waar de sensor zit en ja hoor, gewoon werken :+ _/-\o_

* iMars is weer gerust gesteld :o

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:53
iMars schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 18:46:
Zo, kreeg even een rot beroerte :X

Alles klaar gelegd, denk ik, laat ik even de spare key testen op de motor... euh, hoe werkte dat ook al weer,... ah ff youtube opzoeken:
[YouTube: KTM 1290 Super adventure s, spare key, will it start you bike?]
Zit er een hoesje bij de sleutel van deze gast, die heb ik nooit gehad! Ohhhhh fffffcckkkk...
Ik loop naar de motor toe, hou de reserve sleutel tegen het gedeelte waar de sensor zit en ja hoor, gewoon werken :+ _/-\o_

* iMars is weer gerust gesteld :o
Zo was ik mijn sleutel “kwijt”.. Maar de motor kon wel starten. Zat op de zijkant in het slot voor het zadel.. Heb zo toch een uur rond gereden 8)7

Ik heb trouwens wel twee keer de batterij van de sleutel moeten (laten) vervangen. Signaal leek na een tijd gewoon minder te worden (vooral icm de tanktas..) en dan kreeg je meldingen of wou de motor niet starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
6de klusdag aan de RT. Het is weekend en moeders de vrouw heeft middagdienst en in de voormiddag heeft de kleine man zwemles. Kortom: weinig tijd om iets te doen.

Maar vandaag iets klein doen: de bak van buiten schoonmaken met een nylon borstel en de stofzuiger erbij. Daarna de splines schoon krabben. De pivot bouten zijn vuil met loctite 2701, dat was heel erg hard om te verwijderen. Met een scherp breekmes het doen afbrokkelen in de draadgang, met een staalborstel eruit schuren. En dan met beleid in de bak draaien om de rest te breken en te reinigen.

Uiteindelijk is alles goed schoongemaakt.

De bak bij Paul Ritzen afgegeven en we horen het wel. Op MP was er gisteren nog een bak te koop maar nu niet meer ;(

De slave cilinder komt over 2 tot 3 weken dus we zien het wel. We kunnen de komende tijd de onderdelen gaan poetsen voordat we gaan monteren.

Maar de onderdelen die er zijn gekomen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tUvssv3BQMJIkxmhc8TJM6k8ctc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2f1Z21XMDJTYIkFSJmaec4OX.jpg?f=fotoalbum_large

Sachs koppelingsdelen bij Louis gekocht want goedkoper. Een oliebestendige frictieplaat met langere splines :Y)

Boutjes, pakkingen, vet, loctite en een momentsleutel voor kleine aantrekmomenten.

[ Voor 25% gewijzigd door Chevy454 op 13-09-2025 19:37 ]

Pagina: 1 ... 75 76 Laatste