@
VidaR-9 "even snel gehaast je hoofd leegmaken" --> je kunt jezelf niet dwingen om te ontspannen natuurlijk, zeker niet onder tijdsdruk.

Dan wordt het een moetje, en dan gaat het plezier er wel snel af ja.
Ik merk dat ik, sinds ik op mezelf woon en de motor voor het grijpen heb, ik geen avonden meer ga rijden. In het begin wel nog, maar uiteindelijk resulteerde dat heel snel in hetzelfde rondje in de vlakke omgeving waar ik woon. Alleen maar rechte stukken, en de bochten zijn 90 graden, over landweggetjes die vol liggen met grind. Mwah, daar gaat de lol wel van af.
Als ik ga rijden, is er geen tijdsdruk, dan hoef ik 's avonds ook nergens heen, en kan ik gerust de hele dag onderweg zijn. Afgelopen zondag nog: een flinke route tot achter de Moezel (eh ja, 640km toen ik weer thuis was), maar vooral: via een hoop weggetjes die ik normaal gesproken niet snel rijd. Dáár zat hem de fun in die dag, gecombineerd met het feit dat ik dat met een paar vrienden kon delen. Over een aantal weken doe ik dat, of een ingekorte versie daarvan, vast en zeker weer. Maar dán met de herfstkleuren om me heen. Thermoskan en broodjes mee, 's ochtends een waterig zonnetje door de ochtendnevel heen zien breken terwijl je zelf bovenop een heuveltop (in de Eifel

) zit te genieten van de rust. Dan kan ik pas echt tot rust komen. Dát zijn voor mij de genietmomentjes.
Andere genietmomentjes zijn de momenten dat ik de soepelste motorbeheersing heb, en de vloeiendste lijnen rij.
ondanks mijn verhalen, dat is dus niet altijd 
Een haarspeldbochtje, waarbij mijn voorligger van uiterst buiten beginnend, via de apex, weer uiterst buiten uitkomend? Eens kijken of ik zelf mijn motor strak langs de binnenkant kan houden. (en ja, dat kan)
Soms eens een parkeerplaats opzoeken, wat pionnetjes uitzetten, en wat oefeningetjes gaan draaien. Voor mij is het grootste probleem dan mijn geheugen, want ik onthoud nooit hoe ik moet rijden.

Maar wel lachen áls het dan een keer lukt!
Wij hebben wel allebei momenten/dagen voor onszelf. Nee, we hebben geen kinderen, maar uiteraard wel een huishouden. Op zondag werkt mijn partner meestal, dus dat is lekker makkelijk: die is voor mezelf. Maar de zaterdag is juist een gezamenlijke dag, dus daar blijf ik vanaf. Als je zoiets kunt afspreken met je partner, dan is dat toch prima?