"Don't let your dreams be memes"
ftfyWootlock schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 11:05:
shit, voor het eerst in 8 jaar weer fanmail ontvangen uit Leeuwarden... en gelijk een goeie
80km weg even een auto inhalen en dan flits; 28km te hard (gecorrigeerd) 380 euro aub..
Eigen schuld dikke bult maar het blijft hard geldhardrijtoeslag.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '11
Monkey is niet veel kleiner dan die CMX500, dat is best een heel klein ding. Blijft subjectief afhankelijk van hoe groot jezelf bent.geert_s schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 11:02:
Oh en wat ik niet moet vergeten is de optie van deze gouden combinatie, de CMX500 en de Monkey, bij elkaar tweedehands ook rond de 11K:
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Sinds maart m'n rijbewijs en sinds april in het bezit van een wit-rooie XL700V Transalp uit 2011, ook gelijk de eerste motor waar ik op heb proefgereden, maar het gevoel was meteen goed en de grijns was niet meer van m'n gezicht te slaan. Eerste weekend meteen 3x bij de pomp gestaan en waar 'ie in maart nog 64k op de teller had, heeft hij inmiddels bijna 70k staan. Nu nog een beetje aan het rondtoeren rondom de woonplaats, wat woon-werk en avond/weekendritjes van ongeveer 200km per keer, maar uiteindelijk de intentie om een keer richting het buitenland te gaan voor een motorvakantie!
Enige nadeel wat ik zo kan aanwijzen is dat ik iets meer comfort in het zadel zou willen voor langere ritten, maar totaal geen kijk/ervaring heb met aftermarket zadels, en ook niemand in mijn vrienden/kennisenkring heb die zoiets heeft. Dus wellicht hier iemand met ervaring met een vergelijkbare motor die wellicht zijn/haar ervaring wil delen?
Pics or didn't happenSupermuskusrat schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 12:34:
Hé! Ik bedenk me net dat dit draadje ook nog bestaat en dat ik, inmiddels in bezit van een roze pasje en zijn groene neefje, ook wat mag posten![]()
Sinds maart m'n rijbewijs en sinds april in het bezit van een wit-rooie XL700V Transalp uit 2011, ook gelijk de eerste motor waar ik op heb proefgereden, maar het gevoel was meteen goed en de grijns was niet meer van m'n gezicht te slaan. Eerste weekend meteen 3x bij de pomp gestaan en waar 'ie in maart nog 64k op de teller had, heeft hij inmiddels bijna 70k staan. Nu nog een beetje aan het rondtoeren rondom de woonplaats, wat woon-werk en avond/weekendritjes van ongeveer 200km per keer, maar uiteindelijk de intentie om een keer richting het buitenland te gaan voor een motorvakantie!
Enige nadeel wat ik zo kan aanwijzen is dat ik iets meer comfort in het zadel zou willen voor langere ritten, maar totaal geen kijk/ervaring heb met aftermarket zadels, en ook niemand in mijn vrienden/kennisenkring heb die zoiets heeft. Dus wellicht hier iemand met ervaring met een vergelijkbare motor die wellicht zijn/haar ervaring wil delen?
CMX500 heb ik op gereden, zitten grijnzen van oor tot oor, maar inderdaad denk ik net te klein en te weinig vermogen voor dagelijks gebruik. Voor een half uurtje was het wel een pakketje fun, net als de Monkey trouwens. Maar om nou 2 funbikes te kopen zonder iets geschikters als woonwerkwieler, dat is misschien niet de meest rationele keuze.botoo schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 11:55:
[...]
Monkey is niet veel kleiner dan die CMX500, dat is best een heel klein ding. Blijft subjectief afhankelijk van hoe groot jezelf bent.
Overigens brengt me dat nu op een tweede puntje waar ik aan denk: windruis over het windschermpje. Er zit al een verhoogde ruit op, maar nog steeds heb ik heel, heel veel windruis rondom mijn helm als ik over de 80 ga. Er is wel mee te rijden, maar vermoeiend na 30-min snelweg. Kop hoger of lager lijkt niet te helpen.
@geert_s Komt eraan!
Wat vind je dan vermoeiend, het geluid of gewoon de wind op je kop? Beide komen hier regelmatig terug en het advies is altijd: oordoppen en metal luisteren (nekspieren trainen).Supermuskusrat schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 13:30:
@WilbertNeems nee, nog niet bewust, ga ik eens proberen.
Overigens brengt me dat nu op een tweede puntje waar ik aan denk: windruis over het windschermpje. Er zit al een verhoogde ruit op, maar nog steeds heb ik heel, heel veel windruis rondom mijn helm als ik over de 80 ga. Er is wel mee te rijden, maar vermoeiend na 30-min snelweg. Kop hoger of lager lijkt niet te helpen.
@geert_s Komt eraan!
Soms is een laag ruitje of geen ruitje prettiger vanwege schone lucht in plaats van turbulentie. Ik zit zelf het liefst gewoon vol in de wind, maar ik weet dat toen ik net mijn rijbewijs had ik de wind ook erg heftig vond. Het went dus ook wel vanzelf, behalve als het turbulentie is, dat blijft gewoon irritant.
Sowieso wat @geert_s zegt. Verder probeer als je daar vertrouwd mee bent en het veilig kan eens te gaan staan bij 100 km/u. Je zou dan hoog genoeg moeten komen met je helm om absoluut in schone lucht te komen dus zonder turbulentie van de ruit. Wat je dan nog ervaart hoort nou eenmaal bij motorrijden en is alleen te verminderen door nekspieren en oordopjes (of de aanschaf van een Goldwing).Supermuskusrat schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 13:30:
@WilbertNeems nee, nog niet bewust, ga ik eens proberen.
Kop hoger of lager lijkt niet te helpen.
Gadver die bedragen zijn flink gestegen dan.Wootlock schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 11:05:
shit, voor het eerst in 8 jaar weer fanmail ontvangen uit Leeuwarden... en gelijk een goeie
80km weg even een auto inhalen en dan flits; 28km te hard (gecorrigeerd) 380 euro aub..
Eigen schuld dikke bult maar het blijft hard geld.
https://www.anwb.nl/verke...ktober/boetebedragen-2025
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Voeg ook de Kawasaki Z900rs maar aan je lijstje toe!geert_s schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 10:32:
Dat worden een hoop ritjes hahaha.
Misschien goed om te vermelden, budget zal iets tussen de 8-12K zijn, daar heb je geen V100 Mandello of Stelvio voor denk ik, tenzij met heel veel kilometers. De V85TT heeft wel wat eigenwijs, dus wie weet.
Honda CMX 1100 Rebel
[Afbeelding]
Honda CB1000 Hornet
[Afbeelding]
Yamaha MT09 Tracer
[Afbeelding]
Moto Guzzi V85 TT
[Afbeelding]
Triumph Tiger 800 XRx
[Afbeelding]
Honda XL750 Transalp
[Afbeelding]
BMW R1200RS
[Afbeelding]
Suzuki V-Strom 1050
[Afbeelding]
Honda CB1000R
[Afbeelding]
I'm gonna need a bigger garage.
:strip_exif()/f/image/XJF5KLdNPC4o9c4kDeKJRnRc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/J88DTmzN4AlGgSlJPpaVRePB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xIZXkeELwia8hGjg3xk46Yty.jpg?f=fotoalbum_large)
Het beest is weer thuis
[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 22-07-2025 15:38 ]
Je ninje-edit was te langzaam voor mijn post.
[ Voor 34% gewijzigd door Pyr0_ op 22-07-2025 15:49 ]
Ook een leuke optie!Leviathius schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 15:18:
[...]
Voeg ook de Kawasaki Z900rs maar aan je lijstje toe!
Het geluid is dusdanig overheersend dat het alsnog oncomfortabel is ondanks dat ik Alpine oordopjes in heb, ik moet de Cardo voluit zetten om nog uberhaupt iets van de muziek te verstaan (idd metalgeert_s schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 13:39:
[...]
Wat vind je dan vermoeiend, het geluid of gewoon de wind op je kop? Beide komen hier regelmatig terug en het advies is altijd: oordoppen en metal luisteren (nekspieren trainen).
Soms is een laag ruitje of geen ruitje prettiger vanwege schone lucht in plaats van turbulentie. Ik zit zelf het liefst gewoon vol in de wind, maar ik weet dat toen ik net mijn rijbewijs had ik de wind ook erg heftig vond. Het went dus ook wel vanzelf, behalve als het turbulentie is, dat blijft gewoon irritant.
Dit is er ook nog een goeie om te proberen. Ik meen me ook te herinneren dat het op mijn (naked) lesmotor veel minder hard klonk en ik daar geen oordopjes in had. Maar wellicht was ik ook veel drukker bezig met het rijden an sich en heb ik het gewoon niet gemerkt.WilbertNeems schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 14:42:
[...]
Sowieso wat @geert_s zegt. Verder probeer als je daar vertrouwd mee bent en het veilig kan eens te gaan staan bij 100 km/u. Je zou dan hoog genoeg moeten komen met je helm om absoluut in schone lucht te komen dus zonder turbulentie van de ruit. Wat je dan nog ervaart hoort nou eenmaal bij motorrijden en is alleen te verminderen door nekspieren en oordopjes (of de aanschaf van een Goldwing).
Duurste stickers die ik ooit op mijn motor heb geplakt welPyr0_ schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 15:48:
En @HTT-Thalan hoe rijdt het vergeleken met stock??
Je ninje-edit was te langzaam voor mijn post.
Ben opzoek naar een v-strom als beginner met begin budget,🤡
LET OP! LEEFTIJD OF KM STAND IS IRRELEVANT!
LET OP! ALS DE KOFFIE MAAR KLAAR STAAT!
LET OP! OOK ALS DE MOTOR GROEN, ROOD, PAARS OF WIT IS GEWEEST, IS HET NU DE LIMITED BLACK EDITION!
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Het ligt een beetje aan het merk maar ik schuw bij Honda hoge kilometerstanden niet en kies dan liever een recenter model. Volgens mij zijn V-Stroms aardig betrouwbaar dus ik zou daar hetzelfde doen.TakeItToTheMax schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 16:42:
Vraagje tussendoor; zouden jullie voor een motor met recenter bouwjaar met hoge km-stand gaan of oudere motor met lage km-stand? En waarom?
Standaard zadels zijn bijna altijd veel te zacht waardoor je door gaat zitten.Supermuskusrat schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 12:34:
Je hebt in Nederland wel her en der wat bedrijfjes zitten die een zadel kunnen vermaken, er zijn misschien nog wel wat fabrikanten die wat maken, of je kiest voor (bijvoorbeeld) een top sellerie ofzo.
Ik heb die laatste op m'n Integra zitten en dat maakte een behoorlijk verschil.
Meestal (maar niet altijd) werken die opzetruitjes (je hebt dure en goedkope, ik koop meestal een permanente variant van ali van 25-30 euro) best goed om de luchtstroom wat rustiger te krijgen, de ruit word er niet hoger van, maar de luchtstroom buigt wat rustiger af.Supermuskusrat schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 13:30:
Je zou even met een vlakke hand tijdens het rijden langs het ruitje af kunnen gaan en kijken wanneer het rustiger wordt op je hoofd.
Als dat ergens aan de zijkant van het ruitje is: vette pech, dan kun je beter volledig zonder rijden (of je moet er een soort schuifpui op gaan beunen)
Altijd de goedkoopste van marktplaats pakkenTakeItToTheMax schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 16:42:
Vraagje tussendoor; zouden jullie voor een motor met recenter bouwjaar met hoge km-stand gaan of oudere motor met lage km-stand? En waarom?
Maar weinig van te zeggen, goed (aantoonbaar) onderhoud is belangrijk, evenals of de dure beurtjes al gedaan zijn. Zit er veel verschil tussen de verschillende bouwjaren, wat zit er qua pekelschade enzo aan, heb je dr een goed gevoel bij, enz enz.
Ik koop liever iets met een ton op de klok waar alles klopt dan eoa opgepoetst hok zonder historie.
leeg
Maakt niet zoveel uit, als de prijs er maar naar is. Een hogere km stand, mits goed onderhouden, is geen enkel probleem. Een hogere leeftijd, mits goed onderhouden, ook niet. Een hogere leeftijd en lage km stand is meestal veel stilstand, minder onderhouden en dus groter risico.TakeItToTheMax schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 16:42:
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Jij hebt die van jou te koop staan? Vond een rode of blauwe ook wel mooi...Vrijdag schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 17:00:
LET OP! JE KIEST NATUURLIJK DE LIMITED BLACK EDITION DIE VAN EEN LIEFHEBBER IS GEWEEST!
LET OP! LEEFTIJD OF KM STAND IS IRRELEVANT!
LET OP! ALS DE KOFFIE MAAR KLAAR STAAT!
LET OP! OOK ALS DE MOTOR GROEN, ROOD, PAARS OF WIT IS GEWEEST, IS HET NU DE LIMITED BLACK EDITION!
Ik heb ik zo een setje van die Alpine dopjes liggen, 1 keer gebruikt nooit weer. Ik vond ze zwaar tegen vallen.Supermuskusrat schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 16:24:
[...]
Het geluid is dusdanig overheersend dat het alsnog oncomfortabel is ondanks dat ik Alpine oordopjes in heb, ik moet de Cardo voluit zetten om nog uberhaupt iets van de muziek te verstaan (idd metal). Overigens was het geluid ook al zo hard voordat ik de cardo erop had, dus dat is't niet.
Dempen echt veel minder dan op maat gemaakte dopen met de juiste filters. Of als je budget dat niet toe laat van die gele 3M schuin doppen.
Sterker nog ik heb voor tijdens het slapen de Alpine Sleep deep dopjes, bij de Kruidvat te krijgen. Die dempen zeker vele malen beter dan die motor dopjes van het zelfde merk..
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Is een soort running gag. Op marktplaats heeft HP Motoren in Eemnes allemaal van dat soort schreeuwerige advertenties. Alles is daar van een liefhebben geweest en/of de "black edition". Inmiddels zijn ze wat milder geworden met hun advertenties: https://www.marktplaats.nl/u/hp-motoren/110471/TakeItToTheMax schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 21:42:
[...]
Jij hebt die van jou te koop staan? Vond een rode of blauwe ook wel mooi...
Een milde waarschuwing: Er waren vroeger aardig wat negatieve ervaringen met ze. Dus als je er gaat kijken, neem beslist iemand mee met ervaring/verstand van motoren. Sowieso een goed idee, maar daar nog veel meer.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Vrijdag schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 22:13:
[...]
Inmiddels zijn ze wat milder geworden met hun advertenties:
Bovaggarantie , Nieuwstaat / Concoursstaat !!! Zeer goed onderhouden !!! Duurste uitvoering af fabriek dus Full Option !!! Echt van en voor Liefhebber !!! Slechts 19179 KM. !!! Foto's zeggen meer dan genoeg !!! Zeer scherp geprijsd !!! De meest geliefde uitvoering !!! New model 2014 / 2015 !!! New Model 2015 Dus Twin spark / Skyhook !!! Foto's zeggen meer dan genoeg !!! Echt niet mooier , beter en goedkoper te koop met deze uniek lage kilometerstand ! op internet !!!
Dit is milder? Mijn god wat een verschrikkingBovaggarantie Let op !!! 16939 KM. Echt in Nieuwstaat / Concoursstaat !!! Zeer goed onderhouden !!! Mooiste en dikste uitvoering af fabriek !!! Zeer veel Accessoires !!! Echt een van de mooiste , Beste en goedkoopste op het internet !!! Foto's zeggen meer dan genoeg !!! Echt van en voor liefhebber !!! Ooooh wat een unieke en mooie dikke motor !!!
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik neem aan dat je de 650 bedoelt? Dat blok maakt Suzuki al sinds 1999 en is zeer betrouwbaar gebleken. Zolang je de olie netjes ververst gaat dat blok zonder problemen een ton aan km mee. Wellicht een keer kleppen stellen tussendoor.TakeItToTheMax schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 16:42:
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Bij justitie gaat de 'grap' dat de geldboete voor het vernietigen van een flitspaal soms lager kan uitvallen dan de boete van een fikse snelheidsovertreding....HTT-Thalan schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 14:53:
[...]
Gadver die bedragen zijn flink gestegen dan.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Kan zo maar zijn dat dat niet meer van toepassing is anno 2025 maar @Vrijdag oschrijft het treffend, er is vast nog wel wat online te vinden, bijv. op het motor-forum.
edit: ...warempel...er is een inmiddels 111 pagina's tellend topic speciaal gewijd aan HP....veel leesplezier
https://www.motor-forum.n...-hp-motoren-eemnes.24828/
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Moet je wel snel zijn, anders stapt die agent uit zijn busje...Herman schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 08:03:
[...]
Bij justitie gaat de 'grap' dat de geldboete voor het vernietigen van een flitspaal soms lager kan uitvallen dan de boete van een fikse snelheidsovertreding....
LET OP!!! MAAR HET IS NIET MEER ALLEMAAL IN CAPS!!!BM schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 06:19:
[...]
[...]
[...]
Dit is milder? Mijn god wat een verschrikkingDit zijn teksten die ik eerder in een particuliere advertentie zou verwachten
Een mobiele flitser in elkaar beuken is ook wel van een hele andere orde qua overtredingenHTT-Thalan schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 09:47:
[...]
Moet je wel snel zijn, anders stapt die agent uit zijn busje...
.
Het valt onder economisch delict.Vrijdag schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 10:32:
[...]
Een mobiele flitser in elkaar beuken is ook wel van een hele andere orde qua overtredingen

Kan even niet zo snel vinden welke straffen hier voor staan, maar die zijn zeker niet mals.
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.
Makkie wil ik niet zeggenLoei123 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:16:
Gisteren de theorie behaald middels een dagcursus, echt een makkie.
Ik had zelf niet geleerd en ben er gewoon heen gegaan.
Toevallig dat iemand in de wachtruimte nog iets had over snelheid bij filteren want anders had ik die vraag in het examen fout gehad.
Uiteindelijk precies het juiste aantal punten. (dus thnx to the guy over filteren)
Nadeel? ik weet nu nog de helft niet, dus ja het was goedkoop maar ondertussen weet ik veel regels echt niet

Oei, wat weet je voor je gevoel niet dan?kneusteun schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:34:
[...]
Makkie wil ik niet zeggen
Ik had zelf niet geleerd en ben er gewoon heen gegaan.
Toevallig dat iemand in de wachtruimte nog iets had over snelheid bij filteren want anders had ik die vraag in het examen fout gehad.
Uiteindelijk precies het juiste aantal punten. (dus thnx to the guy over filteren)
Nadeel? ik weet nu nog de helft niet, dus ja het was goedkoop maar ondertussen weet ik veel regels echt niet
Ik had 3 fouten, ik weet nu ook precies welke vragen dat waren en wat het juiste antwoord had moeten zijn.
Maar ik kom regelmatig in situaties waar ik een bord of iets zie dat ik werkelijk geen idee heb wat ik ermee aan moet.
Eerste voorbeeld was bord bebakening, geen idee wat dat betekende. Niet dat het belangrijk is, of dat ik onzeker ben. Maar meer dat ik door mijn vriendin achteraf wel eens wat dingen te horen krijg die ik gemist had.
Let wel op dat ik dus bijna 15 jaar op de weg rij....
Ja zo oke.kneusteun schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:46:
Het is lastig om te zeggen wat ik niet weet.
Maar ik kom regelmatig in situaties waar ik een bord of iets zie dat ik werkelijk geen idee heb wat ik ermee aan moet.
Eerste voorbeeld was bord bebakening, geen idee wat dat betekende. Niet dat het belangrijk is, of dat ik onzeker ben. Maar meer dat ik door mijn vriendin achteraf wel eens wat dingen te horen krijg die ik gemist had.
Let wel op dat ik dus bijna 15 jaar op de weg rij....
Ik heb ook alleen theorie gehaald natuurlijk, daadwerkelijk op de weg zal het vast iets anders zijn.
Ik heb dan wel 17 jaar een auto rijbewijs, dus bij sommige theorie dingen konden mijn hersens letterlijk uit want er zit al een boel in gesleten.
Onze cijfers en ervaringen laten zien dat leerlingen die met een dagcursus hun theorie halen in de praktijk zeer slecht onderbouwd in de auto aankomen. Reden: Alles is in hun kortetermijngeheugen gestampt en weinig blijft echt lang hangen. Daardoor zijn we veel meer tijd kwijt in de auto alles opnieuw uit te leggen en pakt die goedkope dagcursus uiteindelijk veel duurder uit (want onze uren zijn immers duurder betaald).Loei123 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:49:
[...]
Ja zo oke.
Ik heb ook alleen theorie gehaald natuurlijk, daadwerkelijk op de weg zal het vast iets anders zijn.
Ik heb dan wel 17 jaar een auto rijbewijs, dus bij sommige theorie dingen konden mijn hersens letterlijk uit want er zit al een boel in gesleten.
Ik ga niet concluderen dat dit voor jou ook opgaat, maar we zien het wel héél veel gebeuren.
Mijn vrouw, die toch al heel wat jaren haar rijbewijs heeft, pakte voor de grap mijn snelgids uit mijn 'lestas', een boek waarin alle borden staan, meest voorkomende verkeerssituaties (waar je dan met een marker overheen kan kliederen) en ook alle logo's symbolen en lampjes die je zoal in een voertuig kunt tegenkomen.
Ik denk dat ze minder dan 50% wist te verklaren of zelfs maar benoemen. Theorie zakt snel weg, zeker de zaken die je nooit tegenkomt... totdat ze een keer nodig zijn en je géén idee hebt.
[ Voor 22% gewijzigd door HTT-Thalan op 23-07-2025 14:50 ]
Ja die B heb ik nooit gehaald... dus 15 jaar was alleen motorfietsLoei123 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:49:
[...]
Ja zo oke.
Altijd als dit onderwerp naar voren komt, over hoe jij altijd alleen maar motor hebt gereden en nooit een auto nodig hebt gezien, heb ik zo'n plaatje in mijn hoofd:kneusteun schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 14:50:
[...]
Ja die B heb ik nooit gehaald... dus 15 jaar was alleen motorfiets
/f/image/hYwu29tNBEWTwBNV8Pr0KAqd.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb inmiddels ook al 15 jaar mijn auto rijbewijs, maar ik ging vooral vanuit de auto redeneren. Heb in totaal drie keer over mijn theorie gedaan. Vooral het maken van de proefexamens heeft mij uiteindelijk geholpen. Denk dat iedereen daar ook zijn of haar eigen manier voor kiest.Loei123 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:16:
Gisteren de theorie behaald middels een dagcursus, echt een makkie.
Dat was bij mij de juist de oorzaak dat ik een heleboel niet wist te benoemen, maar ik heb mijn BE dan ook al flink wat langer. Ik heb wekenlang proefexamen lopen doen en uiteindelijk ging het wel goed maar er is niet heel veel van blijven hangen.Loei123 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:49:
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Waar ik nog de meeste moeite mee had, was het stukje gevaarherkenning en inschatten wat je volgens het cbr moet doen.HTT-Thalan schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 14:48:
[...]
Onze cijfers en ervaringen laten zien dat leerlingen die met een dagcursus hun theorie halen in de praktijk zeer slecht onderbouwd in de auto aankomen. Reden: Alles is in hun kortetermijngeheugen gestampt en weinig blijft echt lang hangen. Daardoor zijn we veel meer tijd kwijt in de auto alles opnieuw uit te leggen en pakt die goedkope dagcursus uiteindelijk veel duurder uit (want onze uren zijn immers duurder betaald).
Ik ga niet concluderen dat dit voor jou ook opgaat, maar we zien het wel héél veel gebeuren.
Mijn vrouw, die toch al heel wat jaren haar rijbewijs heeft, pakte voor de grap mijn snelgids uit mijn 'lestas', een boek waarin alle borden staan, meest voorkomende verkeerssituaties (waar je dan met een marker overheen kan kliederen) en ook alle logo's symbolen en lampjes die je zoal in een voertuig kunt tegenkomen.
Ik denk dat ze minder dan 50% wist te verklaren of zelfs maar benoemen. Theorie zakt snel weg, zeker de zaken die je nooit tegenkomt... totdat ze een keer nodig zijn en je géén idee hebt.
Dan zie (zag?) je een stilstaand plaatje, en met de auto-ervaring weet je al: als ik nu mijn gas los laat, heeft de situatie zich al opgelost voordat ik daar ben. Simpelweg vooruit kijken en anticiperen. Maar nee, van het CBR moet je remmen. Gelukkig zat ik toen nog net in de proefperiode van dat deel van het examen, anders was ik gezakt. Voor de rest maar 3 foutjes.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik geloof meteen wat je zegt.HTT-Thalan schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 14:48:
[...]
Onze cijfers en ervaringen laten zien dat leerlingen die met een dagcursus hun theorie halen in de praktijk zeer slecht onderbouwd in de auto aankomen. Reden: Alles is in hun kortetermijngeheugen gestampt en weinig blijft echt lang hangen. Daardoor zijn we veel meer tijd kwijt in de auto alles opnieuw uit te leggen en pakt die goedkope dagcursus uiteindelijk veel duurder uit (want onze uren zijn immers duurder betaald).
Ik hoop dat mijn jaren auto ervaring mij de uitzondering op de regel maken.
Sowieso nu eerst door voor AVB en dan pas echt de weg op.
Ik ben ook erg benieuwd naar je ervaringen met nieuwe veren. Hier staat een ATAS uit '20 in de schuur en dit is 1 van de upgrades waar ik ook stiekem naar zit te kijkenHTT-Thalan schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 15:36:
Het beest is weer thuis. Er ging aardig wat olie in, zo'n 600cc per poot
. Totale kosten 423 euro. Niet weinig geld, maar het remt nu een stuk trefzekerder en hij duikt minder diep. Aldus mijn garagist waren de veren zelf ook mooier afgewerkt en gepolijst t.o.v. de originele, schijnbaar maakt dat minder geluid - alsof je dat zou horen buiten het motorlawaai
.
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
Ik had dezelfde ervaring als jij en dacht na de tijd dat je die inschatting alleen goed kan maken als je diepte kan zien, dus lekker het theoriegedeelte nog duurder maken met 3D-brillen.DrivinUCrazy schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 15:19:
[...]
Waar ik nog de meeste moeite mee had, was het stukje gevaarherkenning en inschatten wat je volgens het cbr moet doen.
Dan zie (zag?) je een stilstaand plaatje, en met de auto-ervaring weet je al: als ik nu mijn gas los laat, heeft de situatie zich al opgelost voordat ik daar ben. Simpelweg vooruit kijken en anticiperen. Maar nee, van het CBR moet je remmen. Gelukkig zat ik toen nog net in de proefperiode van dat deel van het examen, anders was ik gezakt. Voor de rest maar 3 foutjes.
En ook bij mij gold nog de proefperiode, met als verschil dat ik volgens mij wel net was geslaagd.
In de korte ritjes die ik tot nu toe heb gemaakt merk ik vooral dat de voortrein steviger is. Duikt minder diep en je hebt echt het gevoel dat je ergens op leunt, zogezegd. Ik ben voornemens binnenkort even een paar paadjes op te zoeken hier vlakbij waar de vering even iets meer op zijn donder krijgt, maar ben druk met werk en priveSlinkingAnt schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 16:34:
[...]
Ik ben ook erg benieuwd naar je ervaringen met nieuwe veren. Hier staat een ATAS uit '20 in de schuur en dit is 1 van de upgrades waar ik ook stiekem naar zit te kijken. Gelukkig nog geen lekkende seals gehad (19k op de teller).
Ik heb op mijn wijlen Transalp ook dezelfde upgrade gedaan, met dezelfde resultaten. Progressieve veren zijn echt wel een fijne upgrade voor veel mensen en situaties. Honda heeft zelf ook aangegeven de stock vering op comfort te hebben gericht (lees: zacht).DrivinUCrazy schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 18:39:
Maar in hoeverre is dat toe te schrijven aan de nieuwe veren, of is het hele pakket nu ook daadwerkelijk juist ingesteld waar dat voorheen niet zo was?
Ik heb wel ervaring met aftermarketzadels maar andere motor. Ik heb mijn oude Triumph voorzien van een zadel via Topsellerie (daar bestellen was gezien de naam even een drempel). Ze kunnen je bestaande zadel hergebruiken (maar dan moet je dat wel opsturen natuurlijk). Ik heb voor mijn motor gewoon een compleet nieuw zadel besteld. Je hebt nog opties met gel-zitvlakken etc. Ik vond de prijs enorm meevallen en heb nu een zadel met alleen een gel-insert voor mijn persoonlijke reet. Ik heb namelijk toch niemand achteropSupermuskusrat schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 12:34:
Prijs was met 50 euro korting (actie): 368,58
* Korvaag vond dat ie zich daar geen buil aan kon vallen
Momenteel geen pijn meer in m'n achterste bij wat langer rijden wat bij het standaard doorgezakte zadel al met 20 minuten begon.
Edit: zit ff te kijken. Ruime keuze voor jouw motor van 188 euro tot 303 euro afhankelijk van gel ja/nee, standaard/laag/hoog zadel etc. Dat is dan met eigen zadel opsturen.
https://www.topsellerie.com/nl/producten-voor-mijn-motor
Wel ff je eigen motor invoeren. Dat slaat ie op in een cookie en je mag mijn cookies niet
[ Voor 12% gewijzigd door Korvaag op 23-07-2025 18:54 ]
UNOX: The worst operating system
Hangt er eentje open.

Juist die natuurlijk waar m'n regenspullen inzaten. Flink wat gevloek en getier later terug gereden een 13km, en warempel zag ik de handschoenen nog liggen, maar m'n broek & jas nergens te bekennen.

Was toch wel ff een domper op een verder best lekkere rit. Nog ff een flink stuk afgesneden van m'n route om een wel heel donkere wolk te ontlopen, maar verder wel droog gebleven. Nog ff bij het circuit in Spa langs geweest waar ze volop bezig zijn met voorbereidingen, leuk om te zien, maar eigenlijk viel er ook weer niet zo heel veel te zien.
Verder heeft de fuel sensor zichzelf magisch gefixed. 1x na een stop dat ie ff op leeg bleef maar na een put in de weg was ie weer normaal. Kwestie van tijd natuurlijk dat ie helemaal gaat. Voor de rest heeft de multi zich weer eens bewezen, wat een beest van een machine!
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/0EAAeNSKw6HypWCJaeCOf25j.jpg?f=user_large)
Niet goed dichtgemaakt of spontaan open gegaan?Pyr0_ schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 18:49:
Vandaag even van het goede weer gebruik gemaakt en rondje gedaan in de Ardennen & Eiffel. Voor de zekerheid maar wel m'n regenbroek & vrijwel nieuwe jas en midseason handschoenen meegenomen. Die en wat eten in de zijkoffers geflikkerd en op weg gegaan. Ergens diep in de Ardennen had ik net een stuk flink gas gegeven, en voor wat voor 'n reden dan ook kijk ik ff achter me na m'n koffers...
Hangt er eentje open.![]()
Juist die natuurlijk waar m'n regenspullen inzaten. Flink wat gevloek en getier later terug gereden een 13km, en warempel zag ik de handschoenen nog liggen, maar m'n broek & jas nergens te bekennen.![]()
Was toch wel ff een domper op een verder best lekkere rit. Nog ff een flink stuk afgesneden van m'n route om een wel heel donkere wolk te ontlopen, maar verder wel droog gebleven. Nog ff bij het circuit in Spa langs geweest waar ze volop bezig zijn met voorbereidingen, leuk om te zien, maar eigenlijk viel er ook weer niet zo heel veel te zien.
Verder heeft de fuel sensor zichzelf magisch gefixed. 1x na een stop dat ie ff op leeg bleef maar na een put in de weg was ie weer normaal. Kwestie van tijd natuurlijk dat ie helemaal gaat. Voor de rest heeft de multi zich weer eens bewezen, wat een beest van een machine!
[Afbeelding]
Ik had 'm niet met de sleutel dichtgemaakt. Dus wel het mechanisme dicht maar niet met de sleutel nog eens. Wist ik veel dat ie dan open zou gaan...Joris748 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 19:37:
[...]
Niet goed dichtgemaakt of spontaan open gegaan?
Jammer van de koffer. Maar die benzine meter kan zo weer een aantal jaar meegaan, zeg ik uit ervaring. Scheelt je toch weer een reparatie, kun je weer een jas gaan halenPyr0_ schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 18:49:
Vandaag even van het goede weer gebruik gemaakt en rondje gedaan in de Ardennen & Eiffel. Voor de zekerheid maar wel m'n regenbroek & vrijwel nieuwe jas en midseason handschoenen meegenomen. Die en wat eten in de zijkoffers geflikkerd en op weg gegaan. Ergens diep in de Ardennen had ik net een stuk flink gas gegeven, en voor wat voor 'n reden dan ook kijk ik ff achter me na m'n koffers...
Hangt er eentje open.![]()
Juist die natuurlijk waar m'n regenspullen inzaten. Flink wat gevloek en getier later terug gereden een 13km, en warempel zag ik de handschoenen nog liggen, maar m'n broek & jas nergens te bekennen.![]()
[Afbeelding]
PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren, T6 thermostaat
Dan hoef je je geen zorgen te maken of het opnieuw gebeurt. Wel zonde van je regenkleding.Pyr0_ schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 19:45:
[...]
Ik had 'm niet met de sleutel dichtgemaakt. Dus wel het mechanisme dicht maar niet met de sleutel nog eens. Wist ik veel dat ie dan open zou gaan...
Zonder sleutel gaat hij niet echt dicht nee. Dat lipje blijft dan nog een beetje omhoog staan, niet helemaal vlak met de rest. Maar ja, dat weet je nu waarschijnlijk ook...Pyr0_ schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 19:45:
[...]
Ik had 'm niet met de sleutel dichtgemaakt. Dus wel het mechanisme dicht maar niet met de sleutel nog eens. Wist ik veel dat ie dan open zou gaan...
PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren, T6 thermostaat
Ander zou ik de weg niet meer op durven.kneusteun schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 14:50:
[...]
Ja die B heb ik nooit gehaald... dus 15 jaar was alleen motorfiets
Ik moet een keer mijn benzine kraan controleren: Motor viel paar keer uit met 283km op de teller, net voor het tankstation. Er ging 16,5L in, terwijl er 18 liter in de tank past.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Benzine kraan? Met wat voor een historisch oldskool gecarbureerd machientje was je dan op weg?Grubeater schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 20:45:
[...]
Ander zou ik de weg niet meer op durven.![]()
Ik moet een keer mijn benzine kraan controleren: Motor viel paar keer uit met 283km op de teller, net voor het tankstation. Er ging 16,5L in, terwijl er 18 liter in de tank past.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Nee zou in principe niet nog eens moeten gebeuren. Als ik er maar aan denk de sleutel om te draaien.Joris748 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 19:47:
[...]
Dan hoef je je geen zorgen te maken of het opnieuw gebeurt. Wel zonde van je regenkleding.

Weer wat geleerd vandaag.s020506 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 19:48:
[...]
Zonder sleutel gaat hij niet echt dicht nee. Dat lipje blijft dan nog een beetje omhoog staan, niet helemaal vlak met de rest. Maar ja, dat weet je nu waarschijnlijk ook...
Regenkleding opgegeven bij de reisverzekering btw. Mogen die ook eens wat voor me doen na jaren geëind te hebben en nooit een claim.
Zuur man, wel fijn dat je verzekerd bent.Pyr0_ schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 20:59:
[...]
Nee zou in principe niet nog eens moeten gebeuren. Als ik er maar aan denk de sleutel om te draaien.![]()
[...]
Weer wat geleerd vandaag.![]()
Regenkleding opgegeven bij de reisverzekering btw. Mogen die ook eens wat voor me doen na jaren geëind te hebben en nooit een claim.
Als de apocalyps is geweest zijn dat de machines die nog lopen!!!Will_M schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 20:49:
[...]
Benzine kraan? Met wat voor een historisch oldskool gecarbureerd machientje was je dan op weg?
Hoezo lopen die op houtskool?HTT-Thalan schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 21:43:
[...]
Als de apocalyps is geweest zijn dat de machines die nog lopen!!!
En dan rijdt je daar vervolgens mee van nergens naar.... Ja: Waar rijdt je nog naar toe dan, eigenlijkHTT-Thalan schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 21:43:
[...]
End of Days... Ja, ja

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 23-07-2025 21:54 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Als een EMP onderdeel is van de Apocalys dan is de cdi ook stuk.HTT-Thalan schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 21:43:
[...]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Die reisverzekering keert vaak pas uit als er ook sprake was van een overnachting. Kleine lettertjes goed gelezen?Pyr0_ schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 20:59:
[...]
Nee zou in principe niet nog eens moeten gebeuren. Als ik er maar aan denk de sleutel om te draaien.![]()
[...]
Weer wat geleerd vandaag.![]()
Niet gelezen, gewoon ingediend. Is niet naar gevraagd en heb de lengte van de trip ook niet benoemd. Zie wel waar het schip strand, nee heb je, ja kan je krijgen.DrivinUCrazy schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 22:30:
[...]
Die reisverzekering keert vaak pas uit als er ook sprake was van een overnachting. Kleine lettertjes goed gelezen?
Haha dat valt tegen.HTT-Thalan schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 14:55:
[...]
Altijd als dit onderwerp naar voren komt, over hoe jij altijd alleen maar motor hebt gereden en nooit een auto nodig hebt gezien, heb ik zo'n plaatje in mijn hoofd:
[Afbeelding]
Nee maar leek me even relevant, ik ben dus zonder certificaat of rijbewijs op goed geluk naar theorie gegaan.
Misschien, als ik ooit per ongeluk miljonair wordt ofzo, dat ik dan die laatste ontbrekende categorieën er wel bij ga halen. Weinig kans dus.
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Motor gaf wat problemen, maar ze lijken zichzelf steeds meer op te lossen en kan nu prima rijden gelukkig. Heb ook 2 nachtjes wild gekampeerd, echt heel makkelijk hier.
De happysoap werkt ook perfect
:strip_exif()/f/image/znTOJtpK9G4gLUrfV0BZ3xD1.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/hBJxy1vKvO3M4Uz9bdEhNty9.jpg?f=fotoalbum_medium)
Vet jaloersAikon schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 08:12:
Groeten uit Zweden. Ben nu een week onderweg en bijna bij Stockholm. TET hier is erg mooi, echt leuk rijden, ook de asfalt stukken (grofweg de helft) zijn zeer bochtig en op en neer. T gravel laat je lekker doorrijden met maar korte stukjes die iets lastiger zijn, ideaal voor de afstanden hier.
Motor gaf wat problemen, maar ze lijken zichzelf steeds meer op te lossen en kan nu prima rijden gelukkig. Heb ook 2 nachtjes wild gekampeerd, echt heel makkelijk hier.
De happysoap werkt ook perfect
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Deze club heb ik inderdaad al een paar keer voorbij zien komen. Zo bieden zo ontzettend veel configuratiemogelijkheden aan dat je er écht even goed voor moet gaan zitten. En het is best een gok om zoiets te bestellen zonder het eerst gezien of geprobeerd te hebben, het gaat ook niet om twee tientjes.Korvaag schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 18:49:
[...]
Ik heb wel ervaring met aftermarketzadels maar andere motor. Ik heb mijn oude Triumph voorzien van een zadel via Topsellerie
Hoeveel was je ongeveer kwijt voor het insturen van je eigen zadel? Is dat nog een beetje interessant of kom je onderaan de streep op hetzelfde bedrag uit als een volledig nieuw zadel bij hen kopen?
EDIT: Goeiemorgen... lees net dat je een volledig nieuw zadel besteld hebt.
[ Voor 5% gewijzigd door Supermuskusrat op 24-07-2025 09:12 ]
Niet. Zie mijn post. Ik heb een nieuwe besteld. Bedragen staan er ook in van het bestellen van een volledige.Supermuskusrat schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 09:09:
Hoeveel was je ongeveer kwijt voor het insturen van je eigen zadel? Is dat nog een beetje interessant of kom je onderaan de streep op hetzelfde bedrag uit als een volledig nieuw zadel bij hen kopen?
UNOX: The worst operating system
Proberen is ook lastig natuurlijk, want je gaat niet even uitgebreid rijden.Supermuskusrat schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 09:09:
[...]
Deze club heb ik inderdaad al een paar keer voorbij zien komen. Zo bieden zo ontzettend veel configuratiemogelijkheden aan dat je er écht even goed voor moet gaan zitten. En het is best een gok om zoiets te bestellen zonder het eerst gezien of geprobeerd te hebben, het gaat ook niet om twee tientjes.
Maar ik heb voor mijn brommer een Saddelman zadel gekocht, ook niet het goedkoopste wat er bestaat, maar ik vind het zijn geld meer dan waard. Is ook een zadel met gelvulling, mijn bips is er uitermate tevreden mee.
Ik ben niet echt op de hoogte van alle reisverzekeringen, maar dit is voor het eerst dat ik dat hoor. Want ik heb juist een doorlopende reisverzekering, voor als me bv eens iets gebeurd als ik ben tanken in DE. En dit zou dan ook gewoon daaronder vallen. (En ik heb dit bij zeker 3 verschillende maatschappijen gehad.)DrivinUCrazy schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 22:30:
Die reisverzekering keert vaak pas uit als er ook sprake was van een overnachting. Kleine lettertjes goed gelezen?
Over het verliezen van spullen, wel iets andere categorie (en eigen schuld), maar omdat het toch ook over Zweden ging...
:strip_exif()/f/image/oyCNPakvmFCPdGi8eX058jRI.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel alles teruggevonden.
(https://skoterlivet.wordp...4/03/18/rit-vandaag-18-3/)
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Aanvulling; zie net dat mijn eigen reisverzekering (Univé) bij een reis binnen Nederland minimaal 1 betaalde overnachting vereist. Maar geloof dat @Pyr0_ in het buitenland was tijdens dit voorval, dus dat helpt alvast.
[ Voor 32% gewijzigd door Thedr op 24-07-2025 11:50 ]
je rjidt een multistrada toch? die vergrendelen inderdaad niet zonder sleutel. als je bijv. de sleutel al omgedraaid hebt en dan dicht doet, lijkt hij ook goed te zitten, maar als je de sleutel dan keer draait zie je de hendel ook nog stukje verder zakken.Pyr0_ schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 19:45:
[...]
Mijn rijbewijs had ik al een tijdje, maar door het kopen van een huis en een nieuwe auto duurde het allemaal iets langer. Net zoals zovelen hier, heb ik best flink getwijfeld tussen verschillende modellen, maar de Versys had eigenlijk meteen al mijn interesse. Mijn laatste proefrit was op een Tiger 800, maar dan wel eentje uit 2015. Voor een marginaal prijsverschil heb ik nu een nieuwe motor met langere garantie en ook eentje die heerlijk rijdt!
Ik rij er nu een paar dagen op en het bevalt enorm!
:strip_exif()/f/image/CuLInOL1vW3RFseKJ51ndSCq.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door sremmers op 24-07-2025 14:25 ]

Ben wel heel blij met dat er nog zo'n beschermbeugel op zit (nee niet die van de rijles, een lagere/kleinere). Nu alleen plastic kras op de handkap en die beugel. En een paar krassen en deuken in mijn ego.
Ik vond ook wel kut de eerste keer onderuit met de T7 op nieuwe banden weg rijden en nog geen 15 meter hem voor de garage de straat door te gooien
Maar eigenlijk gaf het ook wat meer rust daarna, keer door de bosjes heen of tassen die over de kappen schuren boeide mij ook meteen wat minder en het is immers en gebruiksvoorwerp.
Lessons learned.
Een collega van me is motard én heeft een UCI licentie.Joris748 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 14:17:
Zit beelden vanaf de motor van een afdaling in de Tour te kijken. Die motards rijden erg hard door om de fietsers bij te houden en zeker om er naartoe toe te rijden. Kon me niet aan de indruk onttrekken dat ik regelmatig een voetsteuntje hoorde schrapen.
Maar de Tour waagt hij zich toch niet aan. Ten eerste ivm het aantal verlofdagen, ten tweede de (ook motorrijdende) directie thuis, maar vooral ook het moordende tempo dag in, dag uit, met een cameraman/fotograaf/jurylid die continu stunts uithaalt, regelmatig knotsgek publiek, ... Het is gewoon spannend werk.
Misschien kunnen ze hun voetsteuntjes daarna verkopen voor wat extra inkomsten. Ik geloof dat Schaaf dat ook ooit eens heeft gedaan/geprobeerdJoris748 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 14:17:
Zit beelden vanaf de motor van een afdaling in de Tour te kijken. Die motards rijden erg hard door om de fietsers bij te houden en zeker om er naartoe toe te rijden. Kon me niet aan de indruk onttrekken dat ik regelmatig een voetsteuntje hoorde schrapen.
Ik kijk wel eens stukjes mee bij m'n ouders thuis, en als ik soms zie wat voor een situaties die motorrijders terecht komen... Dan moet je echt wel van goede huizen komen en opletten hoor. En je wilt ook niet die schlemiel zien die voor een miljoenen publiek op z'n plaat gaat, of erger een toeschouwer omver kegelt (of nouja.. zo'n wielrenner...DrivinUCrazy schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 17:38:
[...]
Een collega van me is motard én heeft een UCI licentie.
Maar de Tour waagt hij zich toch niet aan. Ten eerste ivm het aantal verlofdagen, ten tweede de (ook motorrijdende) directie thuis, maar vooral ook het moordende tempo dag in, dag uit, met een cameraman/fotograaf/jurylid die continu stunts uithaalt, regelmatig knotsgek publiek, ... Het is gewoon spannend werk.
_Apache_ schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 11:15:
@Pyr0_ , kan je misschien iets met je reisverzekering? Of valt een rondje-om-de-kerk daar niet onder?
Heb al terug gehoord van Centraal Beheer, keren volledige nieuwwaarde uit. Gisteravond mail ingediend met alle details en facturen. Vandaag zonder verdere vragen bevestiging gekregen. 2 vd 3 waren dan ook nog echt nieuw (<1maand oud en niet/1x gebruikt). Had ik eigenlijk nog niet eens op gehoopt, dacht best case scenario een deel, maar volledig.. poeh. Maakt de domper van gister wel wat draaglijker!Thedr schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 11:42:
De meeste doorlopende reisverzekeringen die ik heb gehad of gezien adverteren juist met het feit dat je tijdens een dagtrip (ook in eigen land) ook verzekerd bent. Dit zou daar prima onder kunnen vallen, dus zeker het proberen waard.
Aanvulling; zie net dat mijn eigen reisverzekering (Univé) bij een reis binnen Nederland minimaal 1 betaalde overnachting vereist. Maar geloof dat @Pyr0_ in het buitenland was tijdens dit voorval, dus dat helpt alvast.
Gelijk ook maar nieuwe regenkleding besteld. Wel een andere broek, hopelijk pakt die wat kleiner in. Al heeft deze geen rits die de hele zijkant open maakt, hopelijk valt dat in de praktijk mee met gebruiken.
Inderdaad een multi. Zal er eens op letten. Lesje geleerd in ieder geval...Nico95 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 11:45:
[...]
je rjidt een multistrada toch? die vergrendelen inderdaad niet zonder sleutel. als je bijv. de sleutel al omgedraaid hebt en dan dicht doet, lijkt hij ook goed te zitten, maar als je de sleutel dan keer draait zie je de hendel ook nog stukje verder zakken.
Ergens nog een geluk dat het me nu gebeurt met relatief weinig gevolgen, en niet ergens in de alpen met een hoop kampeerspullen ofzo.
@sremmers Gave motor! En nu lekker kilometers maken. Have fun en houd ons op de hoogte!
Wat een prachtig stukje motocinema is dit weer geworden. Die man kan écht een potje rijden zeg.
https://youtube.com/shorts/nLAOLPMsL40?si=65HichCXIXtfWb7u
Ftfymark_78 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 19:36:
Voor iedereen die het leuk vindt óf @Melkunie nog een keer NAAKT wil zien. Onze motor trip door Denemarken, Zweden en nu dus Noorwegen:

* HTT-Thalan vult YT report in
* HTT-Thalan rent
Och 12 jaar oude motor. Zat er niet echt mee, behalve dat ik gewoon aan het sufkutten was.kneusteun schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 16:59:
Ja, nu is het gebeurd en is het vrij spel
Ik vond ook wel kut de eerste keer onderuit met de T7 op nieuwe banden weg rijden en nog geen 15 meter hem voor de garage de straat door te gooien![]()
Maar eigenlijk gaf het ook wat meer rust daarna, keer door de bosjes heen of tassen die over de kappen schuren boeide mij ook meteen wat minder en het is immers en gebruiksvoorwerp.
Lessons learned.
Die krassen ga ik niet eens camoufleren
[ Voor 5% gewijzigd door Boudewijn op 24-07-2025 19:46 ]
Men moet nog een berekening maken van de schade maar zover tot nu toe te zien is er naast de cosmetische schade ook het frame ontzet. Het zal erom spannen of dit een financiële total loss word of niet
Met mij gaat het alweer een stuk beter. Moet nog wel over een maandje terugkomen voor nieuwe röntgenfoto's van het sleutelbeen en de ribben maar ik kan eindelijk de dag weer doorkomen zonder pijnstillers gezien de pijn nu redelijk te managen is (Had na het eerste ziekenhuis bezoek in NL Oxycodon voorgeschreven gekregen).
:strip_exif()/f/image/yP16iGVnVZBsBr04m3hE8iAZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Yay voor valbeugels. Die hebben in ieder geval het blok goed beschermd.
:strip_exif()/f/image/JH5Yg2sS6zcN7pWCAZgybXs4.jpg?f=fotoalbum_large)
Aan de andere kant is de remhendel foetsie. Deze heeft de vangrail van heel dichtbij gezien.
:strip_exif()/f/image/o4OiA20m1wNFwrWthDRZn6qW.jpg?f=fotoalbum_large)
Iets zegt mij dat die barst er niet hoort te zitten...
:strip_exif()/f/image/yCvzPrak7Hj0qQlXNQkbyXNY.jpg?f=fotoalbum_large)
Honda CB1000 R (2018)
Dat stukje dat die door die plassen/kuilen skipt, dat ziet er echt wel heerlijk uit.HTT-Thalan schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 19:32:
[YouTube: Why modern bikes can't be compared to old bikes | The Ironhorse XRV750 Ep3]
Wat een prachtig stukje motocinema is dit weer geworden. Die man kan écht een potje rijden zeg.
[ Voor 8% gewijzigd door JBS op 25-07-2025 08:09 ]
Daarbij als je tijd hebt voor die routes dan is een stukje omrijden vanwege een kaartfout alleen maar extra avontuur.
:strip_exif()/f/image/6cLa0xWzufQaJPl89K9HwV7F.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YosdLBB0wMZDkfj8Wyko24DA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/s8MHOqbjAmiCYDpFY0LdBANm.jpg?f=fotoalbum_large)
Maandje geleden alweer, 1e keer gereden dit jaar lang weekend (3 dagen) omgeving Moezel. 1100km , heerlijk! Wel wat warm ... zelfs met doorwaai jas aan maar super mooie omgeving weer om te rijden tussen de wijnranken.
Dl1000 is ondertussen alweer 22jaar oud, maar dat zie en voel je nergens aan (52k op de teller nu) , hij is smetteloos en probleemloos gebleken de afgelopen 5 jaar (jubileum

[ Voor 11% gewijzigd door lord_fh op 25-07-2025 09:05 ]
Leuk om te zien! Komt er ook nog een langere video aan? Iig geabonneerd voor de updates.mark_78 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 19:36:
Voor iedereen die het leuk vindt óf #melkunie nog een keer wil zien. Onze motor trip door Denemarken, Zweden en nu dus Noorwegen:
En grappig, had al een vermoeden maar heb dus het broertje/zusje van @Melkunie's T700, de #77. We hebben ongeveer een jaar geleden even staan kletsen bij v Sleeuwen toen we de motor kwamen uitkiezen
Veel plezier daar nog!