Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 64 65 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-07 20:56
Haha dat weet ik nog wel ja! Hoe is het met de jouwe? Mijne heeft wel een gedaanteverwisseling gehad sindsdien :)

Nieuwe video is er weer trouwens, ook al was vandaag wat minder speciaal. Flink regen in aantocht dus hebben maar een camping opgezocht. Kunnen we ook weer eens douchen... :+

Wederom made by @mark_78!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:06
Ik heb sinds een week een nieuwe CFMoto 700MT. Mijn eerste motor waar ik hopelijk een aantal jaar veel plezier aan ga beleven. Inmiddels staat de km teller op 450km en staat een weekend tripje naar omgeving drielandenpunt gepland.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JBowJZ5mAP-cH9tdP42Z8Id4I8A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y7iXiBaSXjqb8SNlDtoSF8Y8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u6PrbsA6YoZzsSCsBu-GMWjXZRQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ib7L3uyua2oS3ZQEpWEzFBW.jpg?f=fotoalbum_large

Ik lees dat een ketting iedere 500km onderhouden moet worden. Door de vele reiniging setjes en adviezen zie ik door de bomen het bos niet meer. Wat raden jullie aan voor kettingonderhoud?

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:43
Bo0bz schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 08:40:
Ik heb sinds een week een nieuwe CFMoto 700MT. Mijn eerste motor waar ik hopelijk een aantal jaar veel plezier aan ga beleven. Inmiddels staat de km teller op 450km en staat een weekend tripje naar omgeving drielandenpunt gepland.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik lees dat een ketting iedere 500km onderhouden moet worden. Door de vele reiniging setjes en adviezen zie ik door de bomen het bos niet meer. Wat raden jullie aan voor kettingonderhoud?
Onderhouden is een groot woord. In principe iedere 500km met een bus S100 kettingspray buiten en binnenkant ketting inspuiten zou voldoende moeten zijn. Een ketting heeft afdichtrubbers tussen de schakels en die zorgen dat de interne smeerolie tussen de lagertjes blijft zitten. Je leest zoveel mogelijkheden en opties. Niet te druk over maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Laatst online: 14:42

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Bo0bz schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 08:40:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat @austin_77 zegt. Gewoon vet houden. Ik gebruik zelf muck off all terrain spray maar de meeste bekende merken hebben goeie spray staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
@Bo0bz mooi ding, kruisspaak velgen, verwarmd zadel, TFTtje. Gefeliciteerd en veel fijne kilometers :)

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:44

jeroenathome

Een regel tekst

@Bo0bz Niet te druk om maken met onderhoud. Wat er wordt bedoeld is dat je de ketting wel regelmatig moet smeren. Zelf heb ik het systeem van Osco. Bij elke tankbeurt even de plunjer aantrekken en klaar. Simpeler kan het niet worden.
Voor de rest is het hooguit met een kettingborstel alle klevende rotzooi verwijderen, maar dat zie je vanzelf wanneer het nodig is.

Met mijn vorige motor werd de eerste ketting vervangen na 20d km. Dat gebeurde zonder enige vorm van smering en onderhoud.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Laatst online: 14:42

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

jeroenathome schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 11:43:
@Bo0bz Niet te druk om maken met onderhoud. Wat er wordt bedoeld is dat je de ketting wel regelmatig moet smeren. Zelf heb ik het systeem van Osco. Bij elke tankbeurt even de plunjer aantrekken en klaar. Simpeler kan het niet worden.
Voor de rest is het hooguit met een kettingborstel alle klevende rotzooi verwijderen, maar dat zie je vanzelf wanneer het nodig is.

Met mijn vorige motor werd de eerste ketting vervangen na 20d km. Dat gebeurde zonder enige vorm van smering en onderhoud.
En als je hem wel smeert kan het zomaar zijn dat je er 35k of langer mee doet :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:44

jeroenathome

Een regel tekst

@HTT-Thalan Dat klopt. De betreffende motor heeft 50d km gereden toen ik hem weg deed. De ketting moest toen ook vervangen worden. Mijn huidige motor heeft ondertussen 40d km gereden en bij ~30d km is de ketting en tandwielen vervangen. Daarbij ook af en toe een zandpad.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Pagina: 1 ... 64 65 Laatste