If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Yep, gewoon gaan. Heb supergave roadtrips gedaan toen ik midden 20 was. Rondje Alpen, Dolomieten en Zuid-Frankrijk, 6000 km in twee weken.kneusteun schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 21:46:
[...]
Helemaal top inderdaad, niet naar beren op de weg kijken ook.
Mijn garagist zegt dat ook altijd, "gewoon gaan" niet denken wat je allemaal vergeet en wat mis kan gaan.
Gewoon gaan, en het hoeft niet ver of lang te zijn.
Wat betreft je val... ik gok vermoeidheid en warmte de twee grootste aanstichters? ik merk dat zelf ook wel dat als je moe bent je te makkelijk gaat denken en dan 1 dom ding over het hoofd zien kan ineens een hoop chaos brengen(en op de "makkelijke" paadjes verhap je je dan het snelst)
Zorg dat je de 3 P’s bij je hebt pasjes (creditcard), paspoort en pillen. De ideale motor is de motor die je op dat moment hebt.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/AqCAFcoHR5x1jwYFRszJOssw.jpg?f=user_large)
Maar ook vele GP’s en SBK wedstrijden bezocht. We gingen altijd op de bonnefooi met een tentje achterop. Sommige van de mensen die ik in die tijd heb leren kennen, kom ik komend weekend ook wel weer tegen.
En ja, het begint na mijn scheiding wel weer te kriebelen. In september 3 dagen met de motorclub naar de Vogelsberg/Spessart. Als de rest op zondagochtend naar huis vertrekt, plak ik er nog 3 dagen Zwarte Woud en Vogezen achteraan.
[ Voor 5% gewijzigd door Joris748 op 25-06-2025 22:56 ]
Ok, wellicht vertrek ik ook de 19e (of iets later), iig ook die kant op. Ik hoop dat je goed weer hebt danMelkunie schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 21:39:
@Aikon, was stiekem het plan natuurlijk al welWe gaan met twee motoren via Denenmarken naar Zweden en Noorwegen, heel veel zin in!
[edit] oh nee, ik vertrek misschien de 18e al lees ik in m'n eerdere post...
[ Voor 10% gewijzigd door Aikon op 25-06-2025 22:30 ]
Nee helaas, ik kreeg het niet geregeld in mijn agenda.Jazzy schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 16:40:
[...]
En, had je je nog ingeschreven?
Rij zelf dit jaar ook weer mee, voor de derde keer inmiddels. Vorig jaar door een ongelukkige samenloop van omstandigheden de route in omgekeerde volgorde gereden. Lamme arm van het groeten van tegenliggers en ondanks dat ik graag in mijn eentje rij toch wel een beetje een eenzaam gebeuren. Afgelopen weekend even met de tracks op de Zumo XT geladen langs de startlocatie gereden om herhaling te voorkomen, alles ziet er nu een stuk beter uit.
Doe zelf weer de 500 km, vind ik mooi zat voor mijn oncomfortabele trekker. Met de 500 heb je in principe geen tijdsdruk maar is het evengoed wel lekker om de pauzes en tankbeurten te combineren en de wielen verder zo veel mogelijk te laten rollen. Rij je de 700 of 1000 dan is het echt een kwestie van kilometers maken, wil je niet ergens midden in de nacht weer binnenkomen.
De inschrijving is inmiddels dicht, wie volgend jaar mee wil rijden kan het beste deze FB groep volgen: https://www.facebook.com/groups/thedutch1000/ Er worden nog inschrijvingen ter overname aangeboden door mensen die verhinderd zijn, dus als je volgende week zaterdag nog mee wil doen dan is dat zeker een optie.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Me too, en ik heb ook een mooie dochter 🙂ToolkiT schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 11:31:
[...]
OK boomer![]()
* ToolkiT is met zijn 52 een echte Gen-X
Ok, ik werd twee dagen daarna wel gebeld door mijn ma dat meneer een beetje uitgeput was en na een bezoekje gaf hij toe zijn rib te hebben gekneusd, maar de beste man is ook 3x op zijn plaat gegaan 😆
Ik hoop met die leeftijd nog net zo idioot te doen en plezier te hebben. En wil nog een keer ween weekendje Drenthe met hem en een groepje doen, man had echt een top weekend. En ik ook!
Dat zijn echt gouden momenten. Dat je dat soort dingen kunt doen met je vader!kneusteun schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 23:55:
Ik vond dat ook wel tof dat mijn pa met zijn 69 gewoon net zo lomp meedeed met onze trip.
Ok, ik werd twee dagen daarna wel gebeld door mijn ma dat meneer een beetje uitgeput was en na een bezoekje gaf hij toe zijn rib te hebben gekneusd, maar de beste man is ook 3x op zijn plaat gegaan 😆
Ik hoop met die leeftijd nog net zo idioot te doen en plezier te hebben. En wil nog een keer ween weekendje Drenthe met hem en een groepje doen, man had echt een top weekend. En ik ook!
Mijn vader is 78 en rijdt nog steeds motor met zijspan (FJR 1300). Mensen zien pas dat het een oud(er) mannetje is als hij zijn helm afzet. En nog regelmatig met mijn moeder in het zijspan onderweg. Weekendjes kamperen, ritjes met gehandicapte kinderen, ritjes van de motorclub. Ze gaan er zelfs nog mee op vakantie, maar niet meer zo ver weg (max 600 km, waar ze dan twee dagen over doen). Voor twee jaar terug zijn ze nog met zijn tweeën naar Polen geweest en een paar jaar daarvoor naar Portugal. Maar dat soort trips vinden ze ondertussen te ver en te inspannend.
Binnenkort maar weer eens een stukje samen gaan rijden. Kinderen bij opa in het zijspan en ik erachteraan.
Mijn oude heer heeft helaas issues met zn handen en net operaties had. Maar hij wil wel, het verkopen van zn FJR deed ie toch wel met mijn in zn hart.Joris748 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 08:50:
[...]
Dat zijn echt gouden momenten. Dat je dat soort dingen kunt doen met je vader!
Mijn vader is 78 en rijdt nog steeds motor met zijspan (FJR 1300). Mensen zien pas dat het een oud(er) mannetje is als hij zijn helm afzet. En nog regelmatig met mijn moeder in het zijspan onderweg. Weekendjes kamperen, ritjes met gehandicapte kinderen, ritjes van de motorclub. Ze gaan er zelfs nog mee op vakantie, maar niet meer zo ver weg (max 600 km, waar ze dan twee dagen over doen). Voor twee jaar terug zijn ze nog met zijn tweeën naar Polen geweest en een paar jaar daarvoor naar Portugal. Maar dat soort trips vinden ze ondertussen te ver en te inspannend.
Binnenkort maar weer eens een stukje samen gaan rijden. Kinderen bij opa in het zijspan en ik erachteraan.
Hij overweegt nu serieus elektrisch te gaan rijden, de 'gas'-hendel geeft veel minder weerstand, re-generatief remmen is veel rustiger op de pols en de andere pols hoeft niet meer de zware koppeling te bedienen.
Na mijn vakantie parkeer ik mijn Zero een weekje bij hem, mag hij hem af en toe uitlaten.
Hopen dat ik hem daarna weer terug kan nemen
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Toevallig! Wij maken eerst een lange dagrit naar Denenmarken, eerste overnachting daar in de buurt van de ferry in Puttgarden en op dag 2 naar Zweden. Vanuit daar zien we wel, als we 10 dagen later maar op tijd zijn voor de ferry van Oslo naar KielAikon schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 22:28:
[...]
Ok, wellicht vertrek ik ook de 19e (of iets later), iig ook die kant op. Ik hoop dat je goed weer hebt dan
[edit] oh nee, ik vertrek misschien de 18e al lees ik in m'n eerdere post...
En don't forget the bug spray
Ben ook geen fan van dit soort sporen, mijn meeste valpartijen (en oh-shit-nee-gaat-toch-goed-momentjes) zijn ook op dat soort tracks geweest. Lekker op het gemakje en geen haast, maar als de navigatie dan zegt 'nog 3 km' moet ik wel even zuchtenBommes schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 22:06:
Vergt flink wat concentratie in zo in een smal spoortje te blijven, kuilen, smaller, breder, begroeiing die tegen je stuur en lijf slaat.
Zeker als dat maar voor honderden meters, kilometer door blijft gaan.
Gelukkig leidt zo'n paadje vaak wel naar mooie plekken!
Waarschijnlijk LachenSlayer schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 18:36:
Vandaag eens lekker gereden in de buurt van Deventer, nu op de weg naar huis reed ik achter een suv met 4 jochies op de achterbank. Bij een stoplicht hadden ze mij door en tijdens het rijden gingen ze naar me zwaaien, ik dacht wat leuk, alleen veranderen het zwaaien naar een middelvinger, en dat van alle 4!
Nu ben ik rustig gebleven en ben niet gaan provoceren (zit ook niet in mij) Uiteindelijk sloeg de suv af en reed ik er langs heen.
Wat doen jullie is dit soort sitiaties, ik schatte de jongens tussen de 8 en 10 jaar oud.
of ik knip in mijn vingers, want ik heb de infinity stones van Thanos
1 ding wat ik mezelf heb aangeleerd. lekker rijden en niet druk maken om wat andere doen,
OP de snelweg kom ik wekelijks een halve gare tegen die niet kijkt of het geestelijke vermogen nog niet ontwikkelt heeft om te kijken, voordat het 3 banen opzij gaat

Als ik zelf niet oplet lig ik elke week wel ergens onder de vangrail en daar hebben we geen zin in.
Dus heb iets van tja, ik kan er niks aan veranderen behalve xtra goed opletten, dus maak me er ook niet druk over, mijn wraak is zoet....ik zit op de motor en zij in de auto
Filmpje van laatst dude ergens op de ring, was kwaad naar de automobilist en deed schop bewegingen en sloeg volgens mij tegen de spiegel. Automobilist gooit zo zijn stuur om en hij ging plat...en met 100km pu is dat geen pretje. Dus was heb je dan gewonnen???

Jammer, maar dan volgend jaar misschien?VidaR-9 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 23:03:
[...]
Nee helaas, ik kreeg het niet geregeld in mijn agenda.
Kwan toevallig net op Facebook nog mijn verslagje van vorig jaar tegen, geloof niet dat ik dat hier gepost had:
---------------------------------------------
Ook dit jaar heb ik weer de The Dutch 1000 gereden. Net als in 2022 gekozen voor de 500 km. afstand, wat ook nu weer precies voldoende uitdaging bood. Door geklungel met mijn nieuwe navigatiesysteem had ik de routes in omgekeerde volgorde staan en toen ik het terrein verliet waren er toevallig even geen andere deelnemers voor of achter me. In Apeldoorn bleek dat ik de kortste route aan het rijden was, niet de bedoelde track. Dat verklaarde waarom ik geen andere deelnemers zag, dacht ik toen nog, maar zelfs op de track reed ik alleen. In Deventer werd het me helemaal duidelijk, ik reed tegen de richting in. 😁
Verschillende problemen met navigeren, weten dat je de dag in je eentje rijdt, mechanische problemen terwijl je 200 km. van huis bent, het was mentaal een pittige dag. Fysiek was het goed te doen, duidelijk te merken dat ik aan het herstellen ben van de long-covid. Om de twee uur een kwartiertje rust was voldoende om weer stevig op de quad te zitten, al begon ik de laatste paar uurtjes mijn rug wel te voelen.
Na Almere kwam ik ook nog eens met een zo goed als lege tank te zitten, resultaat van de vermoeidheid en dus niet opletten. Dat betekende dat ik de snelweg op moest draaien om op de A1 het dichtstbijzijnde tankstation te bereiken. Op dat moment zat ik al op 460 km. en zat ik er dusdanig doorheen dat ik de kortste route terug naar Stroe gepakt heb. Laatste waar ik zin in had is om aan het eind van de middag nog door het Gooi te moeten slingeren.
Daar gekomen nog kort even een praatje gemaakt, het speldje van de 500 in ontvangst genomen en daarna de helm weer op voor het laatste stukje terug naar Ermelo.
Terugkijkend was het best een kutdag waar ik te veel in mijn eigen gedachten rond zat te tollen en te weinig heb genoten van het goede weer en de mooie route. Toch inmiddels mijn kaartje voor 2025 in de pocket, ik had dit voor geen goud willen missen en kijk uit naar de volgende editie!
---------------------------------------------
:strip_exif()/f/image/IqU7EWCi2Su0mBiATXX7uPvg.jpg?f=fotoalbum_large)
ja kan niet wachten op eind augustus!Bommes schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 15:14:
Echt mede motor tweakers, bind wat zooi achterop en trek er een paar dagen op uit met je motor.
Als kamperen niet je ding is boek wat hotels, of B&B's of zo. Maar als het even kan probeer dat kamperen toch eens![]()
Na een paar dagen kom je in een fantastische flow. Je leeft buiten, vanuit/op je motor trekt de omgeving aan je voorbij. Het leven komt beter binnen, lekker wat mijmeren in je helm, mee zingen met je favoriete Spotify lijstje, what ever rocks your boat.
Maar zoals Nike ook altijd propageert: Just do it!
[Afbeelding]
Nou bedankt voor het "ontmoedigen" allemaal, de proefles staat gepland (en voor vriendinlief ook !)silverball schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 14:07:
[...]
Ik zoek eigenlijk een reden om het niet te doen, maar je hebt helemaal gelijk. Binnenkort eens een proefles plannen.
3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89
Vraagje nog (deze staan momenteel bovenaan het lijstje, ga denk ik ook nog wel even naar de Turkana tassen kijken bij Bartang), wat is nou precies de functie van die 'tong' van de Pocket's? Ik dacht eerst dat je de hele tassen er makkelijk uit kon halen, maar gezien de nieuwe optie van inner bags lijkt me dat van niet?Bommes schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 09:02:
[...]
Klopt, meeste opties heb ik ook niet aangevinkt.
Mesh pockets inside tongues, + €20 nog niet gebruikt, zou ik niet meer aanvinken
Side metal buckles, steviger, wel meteen +€30 euro. Denk dat de kunststof ook gewoon goed waren geweest.
Big Logo on sides, +€14 tja beetje dom van me zelf om extra te gaan betalen voor reclame voor hun..![]()
Reflectors on TONGUES [+5,00 €], meer veilig is meer beter.
Met alleen de reflectie aangevinkt heb je voor 200 euro wel echt hele serieuze tassen![]()
Mijn (vorige) motor staat er tussen trouwens op hun site
[Afbeelding]
Ik zou de camera het liefst op de kin van mijn helm bevestigen, maar ik vrees dat mijn helm daar niet geschikt voor is. Dan maar op de zijkant van mijn helm?
Belangrijkste reden waarom ik het bij de testen heb gelaten is het feit dat ik beeld en geluid niet 100% synchroon krijg. Het geluid loopt gelijk, en daarna lijkt 't geluid het beeld in te halen om evenlater weer 100% synchroon te lijken...

* Destruction zou dan eigenlijk een actioncam willen hebben die zelf ook geluid opneemt, zodat je dat probleem niet meer hebt... Maar daar heb ik dan weer geen honderden euro's voor over, omdat ik toch niet van plan ben vlogger te worden
[ Voor 5% gewijzigd door Destruction op 28-06-2025 22:50 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ik heb gewoon een chinmount geprint en dat werkt dikke prima!de Foarsitter schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 22:32:
Tweakers! Ik overweeg een DJI Action 5 Pro te nemen om motorritjes te filmen. Hebben jullie hier ervaring mee?
Ik zou de camera het liefst op de kin van mijn helm bevestigen, maar ik vrees dat mijn helm daar niet geschikt voor is. Dan maar op de zijkant van mijn helm?
Ik film alleen bijna nooit omdat ik geen zin in editten heb, doe ik al vaak voor werk dus geen zin in om thuis ook weer bezig te gaan 😂
Ja ervaring mee, op het stuur en later met een mount op de kin. Is even wennen, want wat onhandig met afstellen en helm op/af. Meeste helmen zijn geschikt, met een jethelm zal het wel lastiger worden haha.de Foarsitter schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 22:32:
Tweakers! Ik overweeg een DJI Action 5 Pro te nemen om motorritjes te filmen. Hebben jullie hier ervaring mee?
zeker, zeker
Haha, herkenbaar. Bij mij in de buurt is er ook zo eentje: https://maps.app.goo.gl/idoDpAZXafga4r9TADrivinUCrazy schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 14:18:
Wat is er eigenlijk motor specifiek?
Wat mij te binnen schiet: het ronde bord met rode rand, en een auto er in. Die geldt niet voor motoren, ook niet voor zijspannen. Immers geldt die voor voertuigen met meer dan 3 wielen.
Daar maakte ik op een sluipweggetje dankbaar gebruik van.
(bij Maasbracht de A2 brug over de Maas bevat een parallelweggetje) Inmiddels hebben ze daar het bord vervangen dus is dat ook niet meer aan de orde.
Scheelt een stuk omrijden
De islam kan uw vrijheid schaden
AangepastRick-Jan schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 07:40:
Na enkele motoren proefgereden te hebben, een Street Triple gekocht ter vervanging van de GSXS @LankHoar wil jij mijn info aanpassen?
[Afbeelding]
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Zelf een Insta360 Ace Pro 2 gekozen o.a. omdat de editing software zo veel makkelijker is.de Foarsitter schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 22:32:
Heb ook een chinmount gehaald, kan echt op elke helm al zou ik de jethelm overslaan
Geen idee eigenlijkDRAFTER86 schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 08:55:
[...]
Vraagje nog (deze staan momenteel bovenaan het lijstje, ga denk ik ook nog wel even naar de Turkana tassen kijken bij Bartang), wat is nou precies de functie van die 'tong' van de Pocket's? Ik dacht eerst dat je de hele tassen er makkelijk uit kon halen, maar gezien de nieuwe optie van inner bags lijkt me dat van niet?
Ze zijn 1 geheel, of nou ja links en rechts zijn wel los van elkaar.
Dat de tassen er niet uit kunnen, of los te klikken zijn terwijl de bevestiging op de motor blijft zitten vind ik ook wel een minpuntje.
Ik zou geen stalen/aluminium rek willen, maar zo een rackless oplossing lijkt me wel de met prijs waard.
Daarbij bevestig je een soort harnas vast aan de motor, strapt/klikt daar je tassen aan vast en gaan.
Dat zou me, achteraf gezien, best wel wat geld extra waard zijn geweest.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Q0rGloxaQtwK2IG1Nli2NSw6.jpg?f=user_large)
Eenmaal op de camping konden we er wel om lachen en alles opgezet. Stom genoeg geen foto gemaakt met mijn tentje fatsoenlijk, deze foto genomen in de ochtend waarbij ik de buitentent maar even omgedraaid eroverheen heb gelegd om de condens te laten drogen.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Kf9rSWygFwRY2n1hxA8HZygE.jpg?f=user_large)
2 routes uitgezet van te voren. En zeker met de rolbag in de rug en cruisecontrol, is snelweg echt een fluitje van een cent. Rode stippellijn was dag 1, paars dag 2. Overlap op de snelweg is heen/terugreis.
Waren 2 goede routes moet ik zeggen, echt flink wat heerlijke bochtjes meegepakt!
:strip_exif()/f/image/ilI2GTySMr1xaFtpWzwCNekU.png?f=user_large)
All-in-all, geslaagd weekend, veel geleerd. 3cm dikke slaapmat voldoet bv echt niet. Tentje werd bloedheet en de slaapzak is toch ook érg warm en plakkerig. Al denk ik dat kamperen zo slecht nog niet is met de juiste gear. Heb nog 2 weken vakantie dus eens kijken als het weer een beetje is afgekoeld om nog eens een nachtje te gaan.
De multi heeft zich prima gehouden, toen ik eenmaal gewend was aan het gewicht laat ie zich bijna net zo makkelijk en hard door de bochten duwen als anders. Alleen op langzame snelheid is ie wel wat topzwaar en lomp. En op en afstappen is wel een dingetje met zo'n rolbag achterop.. Ging niet altijd even gracieus...
Die 1200 wordt trouwens wel echt -bloedwarm- op dagen als dit zeg, de tandjes wat een hitte komt van dat ding af. Zeker in dorpjes en steden als je niet zo veel rijwind (dus koeling) krijgt zie en voel je de temperatuur oplopen. Had een mesh doorwaai broek aan maar zelfs dan nog supervaak met mijn benen zo wijd mogelijk gezeten om maar wat rijwind te vangen...
Bonusfoto, zoek de multi.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/NatGq19OB5kpRqEZPB3H3VBK.jpg?f=user_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Pyr0_ op 29-06-2025 22:05 ]
Heel gaaf! Ik begrijp je route nog niet helemaal, maar ik ben wel geïnteresseerd want ik heb net afgesproken dat ik een 2-3 daagse tocht ga organiseren in september. Wil je jouw gpx delen?Pyr0_ schreef op zondag 29 juni 2025 @ 22:01:
Zo! Mijn eerste kampeer-trip-met-de-motor zit erop. Samen met een maatje die ook een nieuwe hobby wou oppakken (kamperen met de fiets). Hij had zich alleen niet bepaald goed voorbereid en ging nog op de ochtend van vertrek 'even' de bagagedrager op z'n 'nieuwe' fiets zetten... Wat natuurlijk niet lukte, dus ik heb bijna al z'n spullen maar meegenomen. Het is maar goed dat de rolbag die ik heb gekocht behoorlijk oversized is met z'n 60L. Beetje passen en meten en alles meegekregen. Alleen m'n eigen toilettas vergeten, erg onhandig als lensdrager. Maar tis gelukt.
[Afbeelding]
Eenmaal op de camping konden we er wel om lachen en alles opgezet. Stom genoeg geen foto gemaakt met mijn tentje fatsoenlijk, deze foto genomen in de ochtend waarbij ik de buitentent maar even omgedraaid eroverheen heb gelegd om de condens te laten drogen.
[Afbeelding]
2 routes uitgezet van te voren. En zeker met de rolbag in de rug en cruisecontrol, is snelweg echt een fluitje van een cent. Rode stippellijn was dag 1, paars dag 2. Overlap op de snelweg is heen/terugreis.
Waren 2 goede routes moet ik zeggen, echt flink wat heerlijke bochtjes meegepakt!
[Afbeelding]
All-in-all, geslaagd weekend, veel geleerd. 3cm dikke slaapmat voldoet bv echt niet. Tentje werd bloedheet en de slaapzak is toch ook érg warm en plakkerig. Al denk ik dat kamperen zo slecht nog niet is met de juiste gear. Heb nog 2 weken vakantie dus eens kijken als het weer een beetje is afgekoeld om nog eens een nachtje te gaan.
De multi heeft zich prima gehouden, toen ik eenmaal gewend was aan het gewicht laat ie zich bijna net zo makkelijk en hard door de bochten duwen als anders. Alleen op langzame snelheid is ie wel wat topzwaar en lomp. En op en afstappen is wel een dingetje met zo'n rolbag achterop.. Ging niet altijd even gracieus...
Die 1200 wordt trouwens wel echt -bloedwarm- op dagen als dit zeg, de tandjes wat een hitte komt van dat ding af. Zeker in dorpjes en steden als je niet zo veel rijwind (dus koeling) krijgt zie en voel je de temperatuur oplopen. Had een mesh doorwaai broek aan maar zelfs dan nog supervaak met mijn benen zo wijd mogelijk gezeten om maar wat rijwind te vangen...
Bonusfoto, zoek de multi.
[Afbeelding]
Ik heb sindskort een osmo action 4, moet nog wel even gewisseld worden met de webwinkel, want deze is kapot.de Foarsitter schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 22:32:
Let wel op de sd kaartjes, ik had een standaard sandisk gekocht en die gaf direct al meldingen bij het opstarten.
Deze vond ik op de recommended list van DJI eigen product pagina (voor de osmo action 4 that is).
uitvoering: Lexar Professional 1066x microSDXC UHS-I Silver 256GB
Er zat in de 'action combo' een sticker voor op de helm, maar op de zijkant ging niet, want de camera kan maar op 1 as draaien, en die zat altijd scheef op mijn helm.
Maar daar heeft DJI een eigen helmet mount voor, vond hem ook wel scherp geprijst voor een tientje of 2.
[ Voor 32% gewijzigd door _Apache_ op 30-06-2025 09:54 ]
ik heb bij de dump van die dunne waterdichte rollbacks gescoord voor 5 euro stuk.Bommes schreef op zondag 29 juni 2025 @ 14:33:
[...]
Geen idee eigenlijk![]()
Ze zijn 1 geheel, of nou ja links en rechts zijn wel los van elkaar.
Dat de tassen er niet uit kunnen, of los te klikken zijn terwijl de bevestiging op de motor blijft zitten vind ik ook wel een minpuntje.
Ik zou geen stalen/aluminium rek willen, maar zo een rackless oplossing lijkt me wel de met prijs waard.
Daarbij bevestig je een soort harnas vast aan de motor, strapt/klikt daar je tassen aan vast en gaan.
Dat zou me, achteraf gezien, best wel wat geld extra waard zijn geweest.
Die gebruik ik als inner bag, dus dan kan ik alles op de camping ineens uit de tas trekken.
Ik weiger nog steeds Kriega prijzen te betalen 😂
Heb nu die 21brothers binnen en hoop die snel te kunnen testen, kijken of ze voordelen hebben ten opzichte van de rhinowalks.
Rhinowalk heeft trouwens ook een harnas systeem, zou je cheap kunnen testen.
Even tussendoor een vooraad Jeremy's ballen kaarsen ingeslagen?
ABR baby!Jolke schreef op maandag 30 juni 2025 @ 11:48:
@ToolkiT Sneak preview van de ouwe-mannen-met-witte-baarden-bijeenkomst? * Jolke rent.
* ToolkiT is de nestor van de groep (op de voet gevolgd door @ll roel j
De rest is significant jonger
/f/image/OaswO1cdm5msoSSKZ4iwgHuA.png?f=fotoalbum_large)
En de GoT ABR stalkers group al helemaal

/f/image/yFTbyKZRZjradWj8M4Jt6EpG.png?f=fotoalbum_large)
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Melkunie schreef op maandag 30 juni 2025 @ 11:54:
[...]
Even tussendoor een vooraad Jeremy's ballen kaarsen ingeslagen?

Nee, de rij was belachelijk lang.. wel frozen cow juice gegeten
De vriend met wie ik over 3 weken naar Noorwegen rij heeft zo'n Rhinowalk sinds kort, die gaat ie dus even goed testen. Heb zelf de LoneRider motobags. Kwalitatief heel mooi spul en enorm veel ruimte, maar het wordt wel érg breed allemaal dus misschien gaat die na de trip in de verkoop en ga ik ook op zoek naar een rackless systeemkneusteun schreef op maandag 30 juni 2025 @ 11:47:
[...]
ik heb bij de dump van die dunne waterdichte rollbacks gescoord voor 5 euro stuk.
Die gebruik ik als inner bag, dus dan kan ik alles op de camping ineens uit de tas trekken.
Ik weiger nog steeds Kriega prijzen te betalen 😂
Heb nu die 21brothers binnen en hoop die snel te kunnen testen, kijken of ze voordelen hebben ten opzichte van de rhinowalks.
Rhinowalk heeft trouwens ook een harnas systeem, zou je cheap kunnen testen.
Ik had dus ook al de bagage van mn maatje in die tas gepropt. Dus 2 tentjes, stoeltje, slaapzak, slaapmat, dekens, kleren en vast nog meer... Die tas is iig met flying colors geslaagd.Jolke schreef op maandag 30 juni 2025 @ 11:48:
@Pyr0_, mooi tochtje! Welkom in de wereld van motorrijden en kamperen. Aan je bagage te zien ging je 10 dagen?
Uitzicht lijkt op de Perekop in het Müllerthal, maar volgens mij het is het andere. Welke?
Ik denk dat je op de laatste foto doeld? Dat was bij Berdorf.
@Hkuit gpx zal ik straks even voor je regelen.

Bij Berdorf was wel duidelijk, maar dus op de Predigtstuhl, eentje verderop dan de Perekop.
Kan gebeuren.Jolke schreef op maandag 30 juni 2025 @ 12:14:
Ah, daarom dus zoveel, duidelijk. Ik had er waarschijnlijk overheen gelezen.
Bij Berdorf was wel duidelijk, maar dus op de Predigtstuhl, eentje verderop dan de Perekop.
Had nog nooit gehoord van de Perekop. Maar daar ben ik wel langs gereden indd, heel langzaam, mijn ogen uitkijkend van al dat moois.
Ander slaapmatje ondertussen besteld. Nog even aan t twijfelen over welke lakenzak, denk dat dat wel heel prettig gaat zijn voor warme nachten. Gelijk gaan voor zijde (45€ decathlon) of (Egyptisch) katoen (35€ bever). Misschien maar weer eens bij Bever inlopen om het te voelen.
Waarom? Ooit een lek matje gehad (hel van een nacht op steen), dus nu heb ik er twee bij me waardoor ik luxe heb tot dat er 1 lek is dan heb ik in ieder geval iets.
En het goedkope matje is gewoon de onderkant die eventueel klappen vangt met kut ondergrond.
En inderdaad slaapzak open en als
Laken gebruiken.
Uiteindelijk maakt het niet uit of je een paar dagen of een week gaat. Tenzij je iedere dag andere kleren aandoet, sjouw je net zoveel meeJolke schreef op maandag 30 juni 2025 @ 11:48:
@ToolkiT Sneak preview van de ouwe-mannen-met-witte-baarden-bijeenkomst? * Jolke rent.
@Pyr0_, mooi tochtje! Welkom in de wereld van motorrijden en kamperen. Aan je bagage te zien ging je 10 dagen?
Uitzicht lijkt op de Perekop in het Müllerthal, maar volgens mij het is het andere. Welke?
Ik krijg vooralsnog alles in 53 liter (35+18):
- Tent (Vango Nevis 300)
- Luchtbed (Exped 7 UL)
- Slaapzak (Donzen mummyzak)
- Stoeltje (Helinox chair 1)
- Toiletspullen
- Kleding
- Schoenen
Als het echt heet is kun je ook alleen in die lakenzak slapen. Ik heb hem nodig als ik mijn donszak gebruik omdat die niet goed tegen lichaamsvet kunnen schijnbaar, maar ik kan ook slecht slapen zónder iets van een deken of wat, dus dan is zo'n lakentje prima en dan laat je de slaapzak gewoon achterwege (of je gebruikt hem om je mat dikker te makenPyr0_ schreef op maandag 30 juni 2025 @ 12:26:
[...]
Kan gebeuren.![]()
Had nog nooit gehoord van de Perekop. Maar daar ben ik wel langs gereden indd, heel langzaam, mijn ogen uitkijkend van al dat moois.
Ander slaapmatje ondertussen besteld. Nog even aan t twijfelen over welke lakenzak, denk dat dat wel heel prettig gaat zijn voor warme nachten. Gelijk gaan voor zijde (45€ decathlon) of (Egyptisch) katoen (35€ bever). Misschien maar weer eens bij Bever inlopen om het te voelen.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
ik heb die zijde versie en bij ABR dit weeken was het heerlijk om je slaapzak open te ritsten maar wel een dun laagje over je te hebbenHTT-Thalan schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:21:
[...]
Als het echt heet is kun je ook alleen in die lakenzak slapen. Ik heb hem nodig als ik mijn donszak gebruik omdat die niet goed tegen lichaamsvet kunnen schijnbaar, maar ik kan ook slecht slapen zónder iets van een deken of wat, dus dan is zo'n lakentje prima en dan laat je de slaapzak gewoon achterwege (of je gebruikt hem om je mat dikker te maken. Ik heb ook zo'n egyptisch ding van de bever, niks mis mee.
Schuilen. Onweer is meestal een bui dus die trekt weer weg, dat uurtje wachten haal ik later wel weer in. Daarnaast gaat onweer meestal ook gepaard met harde regen en windstoten, ook een reden om even de bui uit te zitten al is het maar vanwege slecht zicht, overstroomde wegen of afbrekende takken.botoo schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:47:
Wat doen jullie bij onweer als je met een lange rit bezig bent?
Als de bui vanachter komt kan je natuurlijk ook nog extra gas geven
Tussen de schichten door rijdenbotoo schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:47:
![]() | ![]() | ![]() |
Gisteren en vandaag op pad geweest met de Himalayan van mijn vrouw. Zij zit nog steeds met d'r enkel, maar we moeten eigenlijk nog een paar kilometers maken omdat donderdag de 10.000km beurt is. In twee dagen ruim 500km erbij kunnen rijden. Heerlijk relaxt rijden op deze motor. Je gaat nooit echt te hard, want daar mis je het vermogen voor. Maar 130km/u gaat gewoon prima. Ik mis de cruisecontrol wel. Wat heel fijn is, is dat je altijd makkelijk bij de grond kan met je voeten. Hij is heel erg laag, vergeleken met de Tuareg. Maar voor een "touringzadel" is het wel echt kneiterhard: op mijn eigen motor is het aangenamer voor mijn tere achterste.
Daar doelde ik dus precies op. Het was zo warm in m'n tentje dat ik mijn slaapzak helemaal open had en dan zou zo'n lakenzak ideaal zijn, ook als iets om je zweet op te vangen. Volgende x ook gwn m'n tentje openlaten voor extra beluchting, heeft wel een opening aan de achterzijde, maar dat deed dus niet veel. Andere tent zal iets zijn voor het volgend seizoen, daar wil ik mijn budget op het moment even niet aan uitgeven. Geef het liever uit aan benzine.HTT-Thalan schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:21:
[...]
Als het echt heet is kun je ook alleen in die lakenzak slapen. Ik heb hem nodig als ik mijn donszak gebruik omdat die niet goed tegen lichaamsvet kunnen schijnbaar, maar ik kan ook slecht slapen zónder iets van een deken of wat, dus dan is zo'n lakentje prima en dan laat je de slaapzak gewoon achterwege (of je gebruikt hem om je mat dikker te maken. Ik heb ook zo'n egyptisch ding van de bever, niks mis mee.
Maar ach, ik zag het ook echt als een moment om in de praktijk dingen te ervaren en van te leren. Dat is prima gelukt en heb er alle vertrouwen in dat een volgende keer beter zal zijn.
Schuilen.botoo schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:47:
Tankstation vooral, dat die motor buiten nat word vind ik nog niet zo erg, maar zelf wil ik dan wel even een kopje koffie doen.
Vooral in ons vlakke Nederland zien we onweersbuien wel aankomen, diep in de Alpen is het veel meer onvoorspelbaar.
Ik heb wel eens een trip meegemaakt dat we op zaterdag naar Zwitserland gingen, en we wisten dat er onweer voorspelt was. Die trok dus als paarse band (buienrader) over NL heen. Wij waren precies bij een tankstation (dat een paar minuten later helemaal geblokkeerd was door een groep van Satudarah).
Half uurtje later was alles afgekoelt - het was hoog zomer - en was het heerlijk rijden.
[ Voor 31% gewijzigd door _Apache_ op 30-06-2025 15:32 ]
Ik had hier een verhaaltje willen typen dat de onderhoudsinterval een maximum is, maar eigenlijk is elk reden om kilometers te maken op een motor een goede redenJL Koppelle schreef op maandag 30 juni 2025 @ 14:48:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Gisteren en vandaag op pad geweest met de Himalayan van mijn vrouw. Zij zit nog steeds met d'r enkel, maar we moeten eigenlijk nog een paar kilometers maken omdat donderdag de 10.000km beurt is. In twee dagen ruim 500km erbij kunnen rijden. (...)
Leuk ritje verder
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Ik was vorige week bij de Zero dealer. Om zijkoffers te installeren.WilbertNeems schreef op maandag 30 juni 2025 @ 15:42:
@JL Koppelle Ook net de 10.000km-beurt gehad op de Himalayan 450. Toch bijna 6 uur aan arbeid en het heeft een week gedeurd omdat de klepstelplaatjes blijkbaar niet op voorraad gehouden worden en toch een paar dagen levertijd hebben. Opzich niet erg als het verwachtingsmanagement vooraf wat beter was.
HIj zegt 'je rijdt aardig je kilometers', je bent weer aan een beurt toe over een tijdje, of mag ik het nu doen?
- Is goed, was de vorige keer maar 10min.
Neem jij een koffie,
en voor ie op was kreeg ik een nulfactuur in men handen gedrukt, beurt klaar.

Nu ga ik donderdag richting franse alpen en de weervoorspellingen zien er best wel onstuimig uit.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ik plan de beurten ook nog wel eens vooruit omdat ik daarna op vakantie ga en dan wél op tijd wil zijn.Herman schreef op maandag 30 juni 2025 @ 15:27:
[...]
Ik had hier een verhaaltje willen typen dat de onderhoudsinterval een maximum is, maar eigenlijk is elk reden om kilometers te maken op een motor een goede reden
Leuk ritje verder
Maar door omstandigheden haal ik de kilometers dan ook niet altijd. Ach ja. Ik rij genoeg kilometers om dat daarna weer recht te trekken.
Wat dat betreft: ik heb nu nog 2,5-3mm profiel op de banden. Eind augustus moet er een nieuw setje onder om naar de Dolomieten te gaan. (dolomieten = vertrek met een nieuwe set, geen discussie)
Ik heb ook nog een setje met 2-2,5mm profiel in de garage liggen. Maar alsnog wordt dat goed plannen om het hiermee tot eind augustus te halen. Want 1mm is circa 1000km. En tot eind augustus zijn het nog 8 zondagen te gaan... Met een gemiddelde van zo'n 500km per zondag is dat wél een uitdaging, zelfs als ik ze tot slicks op zou rijden...
Dan al kleppen stellen?WilbertNeems schreef op maandag 30 juni 2025 @ 15:42:
@JL Koppelle Ook net de 10.000km-beurt gehad op de Himalayan 450. Toch bijna 6 uur aan arbeid en het heeft een week gedeurd omdat de klepstelplaatjes blijkbaar niet op voorraad gehouden worden en toch een paar dagen levertijd hebben. Opzich niet erg als het verwachtingsmanagement vooraf wat beter was.
En bij 80k moet er misschien wat gesteld worden.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Eenmaal het heuvellandschap achter mij gelaten begon de zon te schijnen alsof er niks aan de hand was. Op de grens met Nederland was ik alweer compleet opgedroogd.
Van kennissen daarginds gehoord dat de bui tot aan de avond heeft geduurd. Achteraf bleek de keuze toch niet zo verkeerd te zijn.
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.
Ik was ervan op de hoogte. De interessante vraag is waar dit verschil door komt? Hoog niveau van metallurgie en smeden misschien toch minder beschikbaar in India?
Van het weekend hebben wij ook proefgereden op Zero's.. zowel de weg motoren als de dirtbikes:_Apache_ schreef op maandag 30 juni 2025 @ 15:46:
[...]
Ik was vorige week bij de Zero dealer. Om zijkoffers te installeren.
HIj zegt 'je rijdt aardig je kilometers', je bent weer aan een beurt toe over een tijdje, of mag ik het nu doen?
- Is goed, was de vorige keer maar 10min.
Neem jij een koffie,
en voor ie op was kreeg ik een nulfactuur in men handen gedrukt, beurt klaar.
https://www.youtube.com/p...N954gs1FMyXBMYznLSxmChyW3
Vooral de Zero XE (https://zeromotorcycles.com/en-gb/model/zero-xe) beviel me wel.. super licht, plenty power en heel veel fun!.. en 125cc learner legal dus kunnen mijn dochters er ook makkelijk op..
[ Voor 3% gewijzigd door ToolkiT op 30-06-2025 17:53 ]
Ze lijken kleiner dan mijn rhino’s maar is volgens de specs gelijk, dus ben benieuwd.
Voor 90,- incl was ik wel even benieuwd om te testen, kwaliteit voelt echt wel goed! Erg stevig en dik materiaal.
Ook veel cleaner dan de rhino’s daar hangen overal straps en shit aan die je steeds moet vastzetten.
:strip_exif()/f/image/vsfs75rnM0Phsdj2Izf5Auy6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wKAViUCGjjTllv1b2dviIQnr.jpg?f=fotoalbum_large)
Die laatste (jongste clip) lijkt een DSR(X). Correct?ToolkiT schreef op maandag 30 juni 2025 @ 17:51:
[...]
Van het weekend hebben wij ook proefgereden op Zero's.. zowel de weg motoren als de dirtbikes:
https://www.youtube.com/p...N954gs1FMyXBMYznLSxmChyW3
Vooral de Zero XE (https://zeromotorcycles.com/en-gb/model/zero-xe) beviel me wel.. super licht, plenty power en heel veel fun!.. en 125cc learner legal dus kunnen mijn dochters er ook makkelijk op..
ja een black forest edition_Apache_ schreef op maandag 30 juni 2025 @ 18:34:
[...]
Die laatste (jongste clip) lijkt een DSR(X). Correct?
[YouTube: https://www.youtube.com/shorts/oqdcO9ep-kE]
[YouTube: https://www.youtube.com/shorts/tihY8ssRMSU]
[ Voor 23% gewijzigd door ToolkiT op 30-06-2025 18:42 ]
op unlisted gezet.. als je kijkt weet je wel waaromkneusteun schreef op maandag 30 juni 2025 @ 19:31:
Video’s staan op privé

Ook merkte ik bij het poetsen op dat op een van de voorvorken weer wat vocht en vuil zat, en op de remklauw eronder ook.. Tegen beter weten in hoop ik dat het gewoon water was en niet dat nu de andere voorvork lek is... Heb het schoongemaakt en wat papier omheen gedraaid. Morgen nog maar eens kijken of het papier olie heeft opgenomen of dat het vals alarm is.
[ Voor 6% gewijzigd door Pyr0_ op 30-06-2025 21:31 ]
Edit: of misschien wel eerst een enduro opstaptraining. Eerst met wat lichter spul spelen.
[ Voor 25% gewijzigd door Joris748 op 30-06-2025 22:02 ]
Elles Dijkhuizen!Joris748 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 21:50:
Ik zou graag een allroad opstarttraining doen. Inclusief motorhuur en kleding. Welke organisaties zou je aanraden? Bij voorkeur in Zuid-Nederland.
https://www.allroad-events.nl/over-mij
Tof wijf, word gek van alle tweakers die bij haar op training komen
Niet duur, flexibel en kleine (eigen)groep of alleen.
Awesome
Ben zelf heel erg tevreden met de cursussen van Bertt maar hoor ook goede verhalen over Ellen.
Ik zou eigenlijk verwachten dat een crosscursus niet hetzelfde is als een endurocursus.cyntax schreef op maandag 30 juni 2025 @ 22:13:
@Joris748 Crossen op een crossbaan met crossmotoren is heel anders dan allroad/adventure rijden. Vergt ook een andere techniek. Ik zeg niet dat je geen crosscursus moet doen, want dat is ook super tof, maar als allroad rijden het doel is dan zou ik wel echt kijken naar een allroad cursus.
Ben zelf heel erg tevreden met de cursussen van Bertt maar hoor ook goede verhalen over Ellen.
Als beginner zou ik verwachten dat het verschil tussen een enduro en ADV met name in het gewichtsverschil zit, maar dat de rijtechniek redelijk overeenkomt. En dat door het gewichtsverschil je die techniek gemakkelijker aanleert op een enduro dan op een ADV. Hoe kijk jij hier tegenaan?
Met mijn hoofd tussen de schouders getrokken plat op mijn Vespa de Col de l'iseran over gassen omdat het niet anders kon??botoo schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:47:

Er zat een behoorlijk verschil in techniek die ik aangeleerd heb gekregen tijdens de crosscursus vs allroad cursus in ieder geval. Begon al bij de basis door de ergonomie van het type motor. Klein voorbeeldje: op een crosser klem je de tank met je benen in staande positie, op een allroad raak je met je benen beter niks aan. Tijdens crossen kan je ook zittend hoge snelheden halen in het zand. Dat durf ik nooit op een adventure, daar doe je het meeste staand op hoge snelheden. Als het terrein moeilijker wordt dan trek je gewoon het gas nog verder open op een crosser en je vliegt er overheen. Op een adventure moet je wel even twee tellen nadenken.
Edit: ik heb er verder ook niet super veel ervaring mee verder, ben ook nog maar een beginner. Er zullen hier vast ook wel Tweakers zitten die vanaf kinds af aan crossen en nu met hun straatmotor offroad rijden. Wellicht kunnen zij het verschil nog beter toelichten.
[ Voor 22% gewijzigd door cyntax op 30-06-2025 23:07 ]
Bij een enduro (of <150kg motor) kun je ongeveer alles fout doen qua techniek en kom je dr nog prima doorheen. Het is misschien wel handig om wat vertrouwen te kweken hoe hard je kan in het zand.Joris748 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 22:32:
[...]
Als beginner zou ik verwachten dat het verschil tussen een enduro en ADV met name in het gewichtsverschil zit, maar dat de rijtechniek redelijk overeenkomt. En dat door het gewichtsverschil je die techniek gemakkelijker aanleert op een enduro dan op een ADV. Hoe kijk jij hier tegenaan?
Bij een ADV motor van gemiddeld formaat zit je met diezelfde slechte techniek binnen de kortste keren vast, ben je compleet uitgeput, lig je tegen de vlakte of een combinatie van die 3.
leeg
Arjan Brouwer is wat betaalbaarder dan Berrt, wellicht ook een optie, niet perse dichtbij.Joris748 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 21:50:
Ik zou graag een allroad opstaptraining doen. Inclusief motorhuur en kleding. Welke organisaties zou je aanraden? Bij voorkeur in Zuid-Nederland.
Edit: of misschien wel eerst een enduro opstaptraining. Eerst met wat lichter spul spelen.
Dat kan ik beamen. Toen ik van een XL600V (50pk, 235kg met accessoires) op een XR600 (55pk, 135kg nat) stapte werden de ritten ineens vreselijk eenvoudig. Helaas was die machine geen lang leven meer gegund anders had ik hem nog gehad. @MichielK71 heeft die rit nog meegereden en heeft die XR voorbij zien stuiven4x2 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 06:58:
[...]
Bij een enduro (of <150kg motor) kun je ongeveer alles fout doen qua techniek en kom je dr nog prima doorheen. Het is misschien wel handig om wat vertrouwen te kweken hoe hard je kan in het zand.
Bij een ADV motor van gemiddeld formaat zit je met diezelfde slechte techniek binnen de kortste keren vast, ben je compleet uitgeput, lig je tegen de vlakte of een combinatie van die 3.
Dat is versterkt wel mijn idee dat wat techniek aanleren op een enduro gemakkelijker is dan op een ADV. Belangrijk is dan wel een goede instructeur die ook echt focussed op aanleren van goede techniek en je daar ook constant op corrigeert. En dan later die techniek meenemen naar een ADV.4x2 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 06:58:
[...]
Bij een enduro (of <150kg motor) kun je ongeveer alles fout doen qua techniek en kom je dr nog prima doorheen. Het is misschien wel handig om wat vertrouwen te kweken hoe hard je kan in het zand.
Ik ben sowieso wel van de trage aanpak en van de opbouw, dus wat dat betreft past het wel bij mij.
Jij komt toch ook ergens uit oostelijk Braboland? Kunt een keer dat elektrocross proberen in Wanroij als je gewoon een beetje wil oefenen/spelen.
leeg
https://www.ibood.com/nl/...ra-2-tent-2176907/2664971
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
zeker, zeker
ik heb de cobra3, erg fijn tentje!botoo schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 09:58:
Voor de motorkampeerders onder ons die nog geen tent hebben heeft ibood vandaag de Coleman Cobra 2 in de aanbieding voor € 79,95
https://www.ibood.com/nl/...ra-2-tent-2176907/2664971
Kwam thuis, kleding uit en plons het zwembad in.....stoom kwam van mijn rug hahaha
En nu de A10 half afgesloten is richting huis, knetter druk, dus rustig tussen het verkeer door = minder luchtkoeling
Ik weiger om in mijn kortebroek, slippers en t-shirt te gaan rijden...Dan maar zweten als een warme foef
Ik heb een cooling vest van Macna gekocht, bevalt mij zéér goed. Verlaagt de temperatuur tot aangenamere waarden. Plus een camel bag voor genoeg water onderweg.Unknown Alien schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 11:08:
Nondeju, ik heb het zelfden zo warm op de motor in NL als gisteren na het werk naar huis rijden...sodemieters hahaha
Kwam thuis, kleding uit en plons het zwembad in.....stoom kwam van mijn rug hahaha
En nu de A10 half afgesloten is richting huis, knetter druk, dus rustig tussen het verkeer door = minder luchtkoeling
Ik weiger om in mijn kortebroek, slippers en t-shirt te gaan rijden...Dan maar zweten als een warme foef
(edit: hoofd / benen worden uiteraard nog wel warm maar het scheelt heel veel dat je romp koel aanvoelt.)
[ Voor 24% gewijzigd door Waaj op 01-07-2025 11:27 ]
T-shirt wat nat maken, en niet te veel stil blijven staan. En genoeg drinken.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Maar ik mag aannemen dat je instructeur dat ook beseft en er een normale les van maakt, want als je maar blijft rijden is 35 graden wel verantwoord. Dat deed de mijne iig wel op zo'n moment. Tenzij je écht nu een AVB les nodig hebt...
Voldoende drinken en buff nat maken deed al veel.
Zoals al meer gezegd, voldoende drinken en een buff nat maken (en desnoods je T-shirt natmaken) en als je moet wachten kijken of ergens een schaduwplekje is waar je kan staan. En als het niet meer gaat dat ook aangeven aan je instructeur.
Op de Twin heb ik de verkorte rem- en koppelingshendel vervangen voor iets langere - ongeveer tussen origineel en twee vingers in. Dit omdat ik geen gedonder wil hebben bij het IBKI straks voor mijn rijproef (die willen 4 vingers op de hendels zien) maar ook omdat ik de redneck cruisecontrol geinstalleerd heb en die pakt iets ruimte op de gashendel waardoor die remhendel wel érg kort werd.
- Rijbewijs en kenteken werden heel vluchtig bekeken.
- Uitlaat werd bekeken, al blijkt dat ze bij een Tracer moeite hebben om die te begrijpen. Uitlaatbochten - katalysator -... niks. (de uitlaatopening gaat vlak voor de achterbrug naar beneden direct uit de katalysator/einddemper) Ik heb ze uitgelegd hoe het zit, én dat dit origineel is zo. Daarmee was de controle eigenlijk al afgelopen.
In Frankrijk een paar jaar geleden begrepen ze het écht niet en konden ze er niet mee lachen
Uit interesse keken ze wel nog verder:
- Zijn collega keek naar de instelbare rem- en koppelingshendels. Die heb ik van een duitse merk met ABE nummer dat er op staat, dus dat zei hij ook. (volgens mij hoef ik daar als Nederlander niet per se aan te voldoen, overigens
- Vervolgens dachten ze nog dat ik de achterveer vervangen had. Maar nee, ook die is volledig origineel inclusief de elektronische instelling omdat ik de GT versie heb.
- Wel nog een compliment gekregen over het bandengebruik. Niet dat ik nu zo serieus gas had gegeven, integendeel, maar met duo + bij die temperaturen had met name de achterband het behoorlijk zwaar voor zijn kiezen gehad. Het michelinmannetje is aan de linkerkant weer verdwenen.
Die heb ik ook en erg tevreden. Is eigenlijk net iets te groot om als eenpersoons te gebruiken, maar je kan er tenminste wel rechtop zitten op je slaapmat en genoeg spullen in kwijt als je een week op vakantie bent. De Cobra 2 is weer een stuk te klein naar mijn mening. Voor één nachtje prima, maar langer is het niet te doen. Je hebt weinig plek om je spullen in de tent te leggen (tassen, motorkleren). Scheelt wel in pakmaat qua dikte. de breedte blijft hetzelfde.
In ander nieuws, dit weekend bij Goedhart even een Ducati Multistrada v2s gereden. De voorrijder was even niet ingelicht van de vroege starttijd, dus mochten we vrij een eigen rit maken. Lekker! De motor daarentegen echt niet mijn ding. Vond het geluid vreselijk, turbulentie op mijn kop, en hinderlijke trillingen op precies de frequentie van mijn irritatiesensor blijkbaar.
Wel leuk om zo verschillende typen motoren te rijden, om eens echt te ontdekken wat je ding is. Deze dus niet, op naar de volgende.
:strip_exif()/f/image/M4cblY6S9wTYX8k3M05YZYP2.jpg?f=fotoalbum_large)
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '11
Nou in dezelfde drukte gereden (in de auto helaas) en mij maar in de file op de A9 richting huis maar vermaakt met motoren spotten. Op een gegeven moment 26 motorrijders in volledige gear gespot, 15 motorrijders met t-shirt met korte mouwen en 6 motorrijders met t-shirt met korte mouwen en een korte broek...Unknown Alien schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 11:08:
Nondeju, ik heb het zelfden zo warm op de motor in NL als gisteren na het werk naar huis rijden...sodemieters hahaha
Ik wil nu niet nog meer kleding kopen, mijn vrouw wordt er gek vanll roel j schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 11:24:
[...]
Ik heb een cooling vest van Macna gekocht, bevalt mij zéér goed. Verlaagt de temperatuur tot aangenamere waarden. Plus een camel bag voor genoeg water onderweg.
één 2 delig lerenpak
2 delig Gore tex pak van Dainese
1 Dainese dry jas
2 delig regenpak
SPortlaarzen
Tourlaarzen
Net nieuwe rev it zomer motor schoenen gekocht
en een extra set rev it h2o motor schoenen gekocht
En ben nu aan het kijken om een goed gore tex pak te kopen, want die Dainese vind ik echt KUDT...en dat voor die prijs. Na ritje van 30 a 45min is min broek al nat en met wat meer regen, zelfs tot mijn boxer...Garver 3..Broek is al retour gegaan naar Dainese, maar nog steeds niet goed.
Dus nu aan het kijken naar de Held Caresse en Held Tuno broek met de Held laarzen erbij.
Geloof maandag reden we met ze 6en achter elkaar en dat werden er steeds meerGroeneThee schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 22:05:
[...]
Nou in dezelfde drukte gereden (in de auto helaas) en mij maar in de file op de A9 richting huis maar vermaakt met motoren spotten. Op een gegeven moment 26 motorrijders in volledige gear gespot, 15 motorrijders met t-shirt met korte mouwen en 6 motorrijders met t-shirt met korte mouwen en een korte broek...
Zo'n Macna koelvest (of een ander merk) is echt heel fijn hoor. Ik draag dat ding zelfs wel eens ook gewoon zo. Grote voordeel is dat niet alles drijfnat wordt en als je een doorwaaijas hebt (en nog beter van dat technische ondergoed/hemd) dan is het zelfs met hoge temperaturen nog prima te doen. Vooropgesteld dat je kan doorrijden uiteraard en je rijwind op je lichaam krijgt.Unknown Alien schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 10:11:
[...]
Ik wil nu niet nog meer kleding kopen, mijn vrouw wordt er gek van![]()
één 2 delig lerenpak
1 Dainese dry jas
2 delig regenpak
SPortlaarzen
Tourlaarzen
En ben nu aan het kijken om een goed gore tex pak te kopen, want die Dainese vind ik echt KUDT...en dat voor die prijs. Na ritje van 30 a 45min is min broek al nat en met wat meer regen, zelfs tot mijn boxer...Garver 3..Broek is al retour gegaan naar Dainese, maar nog steeds niet goed.
Dus nu aan het kijken naar de Held Caresse en Held Tuno broek met de Held laarzen erbij.
[...]
Geloof maandag reden we met ze 6en achter elkaar en dat werden er steeds meer, opeens de voorste in de ankers en de rest ook. Bleek dat er een verkeersbusje door het verkeer heen moest en tja....knetter druk dus dat ging niet en hij liet ons er ook niet langs.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

K to the KillaZ
Even subtiel naar de schoenenverzameling van Mevr. Waaj verwijzen werkt hier primaUnknown Alien schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 10:11:
[...]
[...]
Maar een motorjeans en een doorwaaijas hoeven niet heel duur te zijn en daarmee is tussen de 15-30 graden goed te rijden. M'n koelvest draag ik alleen als het >30 graden is.
Zelf niet zo goede ervaring met HELD, maar dat is ervaring van 5 tot 10 jaar geleden. Wel goede ervaring met KLIM, maar daar is de prijs ook naar.Unknown Alien schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 10:11:
[...]
één 2 delig lerenpak
1 Dainese dry jas
2 delig regenpak
SPortlaarzen
Tourlaarzen
[...]
Geloof maandag reden we met ze 6en achter elkaar en dat werden er steeds meer, opeens de voorste in de ankers en de rest ook. Bleek dat er een verkeersbusje door het verkeer heen moest en tja....knetter druk dus dat ging niet en hij liet ons er ook niet langs.
Ik zal eens rondkijken. Scheelt dat het niet vaak voorkomt dat het zo warm is als gisteren.Vrijdag schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 10:23:
[...]
Zo'n Macna koelvest (of een ander merk) is echt heel fijn hoor. Ik draag dat ding zelfs wel eens ook gewoon zo. Grote voordeel is dat niet alles drijfnat wordt en als je een doorwaaijas hebt (en nog beter van dat technische ondergoed/hemd) dan is het zelfs met hoge temperaturen nog prima te doen. Vooropgesteld dat je kan doorrijden uiteraard en je rijwind op je lichaam krijgt.
Ik ben benieuwd hoe het weer vanmiddag word, gezien er wordt aangegeven dat half NL van de kaart wordt gevaagd.
Kan ik mooi testen of die Rev IT echt h2o bestendig zijn
18 gr en droog vind ik perfect. 1 x op Assen geweest en in de ochtend was het 3gr, heb nog niet eerder meegemaakt dat er zoveel plat gingen. Met regenKillaZ schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 10:59:
Zondag weer naar Assen, maar die vooruitzichten....... Verdomme, hele week blafheet en blauwe lucht, Zondag tyfusweer om als leek op een circuit te rijden
Kwaliteit mag best wat kosten. Heb ik geen probleem mee.Waaj schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:39:
[...]
Even subtiel naar de schoenenverzameling van Mevr. Waaj verwijzen werkt hier prima
Maar een motorjeans en een doorwaaijas hoeven niet heel duur te zijn en daarmee is tussen de 15-30 graden goed te rijden. M'n koelvest draag ik alleen als het >30 graden is.
Dat held pak is 1300 euro, maar verwachten dat deze ook wel 10 jaar mee gaat. Maat heeft ook een held pak en die kan doro de regen rijden, zonder zelf nat te worden.Snuitebolletje schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:42:
[...]
Zelf niet zo goede ervaring met HELD, maar dat is ervaring van 5 tot 10 jaar geleden. Wel goede ervaring met KLIM, maar daar is de prijs ook naar.
Ik ook, maar met 9 mm regen in de voorspelling heb ik er niet zoveel zin inUnknown Alien schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:49:
[...]
18 gr en droog vind ik perfect. 1 x op Assen geweest en in de ochtend was het 3gr, heb nog niet eerder meegemaakt dat er zoveel plat gingen. Met regen
K to the KillaZ
Mijn Richa Gore-tex pak was nog niet helft, en daarmee rij ik al zeker een jaar door weer en wind, en kurkdroog. Of hij 10 jaar meegaat gaan we nog meemakenUnknown Alien schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:49:
[...]
Kwaliteit mag best wat kosten. Heb ik geen probleem mee.
[...]
Dat held pak is 1300 euro, maar verwachten dat deze ook wel 10 jaar mee gaat. Maat heeft ook een held pak en die kan doro de regen rijden, zonder zelf nat te worden.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '11
Waterscooter pakkenKillaZ schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:55:
[...]
Ik ook, maar met 9 mm regen in de voorspelling heb ik er niet zoveel zin in
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Af en toe een trackday in de regen vind ik alleen maar leuker, daar leer je het meeste vanKillaZ schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:55:
[...]
Ik ook, maar met 9 mm regen in de voorspelling heb ik er niet zoveel zin in