Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 55 ... 76 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:47
Jolke schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:56:
@Arcalite sterkte, ben wederom blij dat je het zelf kan vertellen wat er gebeurd is. :(:)

Ik was dit (lange) weekend richting de Edersee gereden via Marburg heen en terug via het Vogelsberggebied en Spessart. Vooral die laatste twee zijn erg mooi. Mooie kl#te-weggetjes gereden (K en L wegen dus :P), waarbij ik vooral de L3305 over de Taufsteinberg, en de Spessart-Höhenstraße aan kan raden.

In totaal 700 km gereden in 2 dagen, en met een GS was dat prima te doen. Zelfs de 35 graden, die ik had op de terugweg over de snelweg had, ging nog met een klein ruitje, net veel - weliswaar warme - wind.

Praatje bij het plaatje natuurlijk. Ook al heb ik weer veel te weinig foto's genomen. O-)
Bovenste twee zijn in Marburg. Linksonder is aan de Edersee en rechtsonder is tja... ergens in het bos.

[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Oh gaaf, ik ga in september naar de Vogelsberg en Spessart.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 13:45
SpongeRob schreef op zondag 22 juni 2025 @ 23:35:
@Arcalite sterkte met het herstel en je kunt je alvast verheugen op de eerste keer dat je flink moet niezen.... -O-
Oeh ja, dat is heel leuk, mijn lichaam dacht daar op een gegeven moment anders over, als ik moest niezen was het abort abort 8)7

@Arcalite Sterkte met je herstel, sleutelbeen breuk is inderdaad verrot, gelukkig kan je het inderdaad nog navertellen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:03
Sterkte @A13X , en beterschap @Arcalite .

Afgelopen dagen nog wat gereden, maar 30+ is toch wel warm met mijn huidige leren jas. Toch maar eens gaan kijken naar een wat meer doorwaai combinatie voor deze zomerse temperaturen.
Daarnaast ook op zoek naar een communicatie system in mijn help, en dan bij voorkeur eentje met camera. Iemand daar ervaring mee en/of suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-09 17:28
Boudewijn schreef op zondag 22 juni 2025 @ 22:23:
[...]

Tuurlijk, maar het is dus al 40 jaar niet meer Iers als je het mij vraagt. Het wordt in Yorkshire (engeland dus) gebrouwen, niet eens meer in Ierland.
Dit kan gewoon niet waar zijn. Heb je een bron voor deze gewaagde uitspraak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
WilbertNeems schreef op maandag 23 juni 2025 @ 13:16:
[...]

Dit kan gewoon niet waar zijn. Heb je een bron voor deze gewaagde uitspraak?
Volgens wikipedia is het in Wales gebrouwen ten tijde van eigenaarschap Whitbread (1988). In 2000 overgenomen door Interbrew. Onder Interbrew wordt het wel weer in Ierland gebrouwen, zover ik kan vinden.
Wikipedia: Murphy's Irish Stout
Wikipedia: Murphy's Brewery

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:34
NL-RaVeR schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:43:

Daarnaast ook op zoek naar een communicatie system in mijn help, en dan bij voorkeur eentje met camera. Iemand daar ervaring mee en/of suggesties?
Waarom niet twee losse systemen. Losse camera en een los comm systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
GroeneThee schreef op maandag 23 juni 2025 @ 13:35:
[...]

Waarom niet twee losse systemen. Losse camera en een los comm systeem?
Kan ook, maar waarom 2 losse systemen als ze in 1 kunnen zitten? :D
Ik sta overigens open voor beide/andere oplossingen hoor, het leek mij alleen handig om een "all-in-one" systeem te hebben. Maar er is zoveel aanbod en mogelijkheden, dat ik soms door bomen het bos niet meer zie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ken alleen de Sena 50C, waar binnenkort wel een 60 serie van zal komen?
Wat de kwaliteit daar van is (camera wise): geen idee. Zou ik even op Youtube zoeken. Maar ik zou je een losse camera aanraden van Insta360 (die maken ook normale niet-360-graden actie cameras die minder snel oververhitten dan GoPro).

[ Voor 61% gewijzigd door _eLMo_ op 23-06-2025 13:49 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:07

Vrijdag

De Zwarte

Afgelopen dagen nog wat gereden, maar 30+ is toch wel warm met mijn huidige leren jas. Toch maar eens gaan kijken naar een wat meer doorwaai combinatie voor deze zomerse temperaturen.
Macna vest bro's unite 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:29
NL-RaVeR schreef op maandag 23 juni 2025 @ 13:40:
[...]

Kan ook, maar waarom 2 losse systemen als ze in 1 kunnen zitten? :D
Ik sta overigens open voor beide/andere oplossingen hoor, het leek mij alleen handig om een "all-in-one" systeem te hebben. Maar er is zoveel aanbod en mogelijkheden, dat ik soms door bomen het bos niet meer zie.
Nadeel aan all-in-one is dat er ook maar 1 accu in zit. Een camera verbruikt vrij veel en als de accu dan leeg is kan je ook direct niet meer communiceren. Plus met een losse camera heb je nog wat opties om hem ook eens op een andere plek te monteren dan je helm.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:15
Ander nadeel is dat de camera aan de zijkant zit en niet frontaal, dus je filmbeeld zal nooit zijn zoals je het zelf ziet. Kijk je naar rechts, staat er niet op wat je ziet want je camera zit links.

zeker, zeker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 14:33
@Arcalite beterschap!
Ik hoorde het zaterdag van je neefje, die was op het feestje van mijn dochter en vertelde dat z`n oom was gevallen met de motor in Noord-Italie en zn sleutelbeen en ribben had gebroken.
Toen las ik jouw verhaal, hey dat klinkt bekend! Woonplaats in je profiel... check! Klein wereldje! Sterkte er mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 13:52
ozzynator schreef op maandag 23 juni 2025 @ 17:48:
Ander nadeel is dat de camera aan de zijkant zit en niet frontaal, dus je filmbeeld zal nooit zijn zoals je het zelf ziet. Kijk je naar rechts, staat er niet op wat je ziet want je camera zit links.
Dit is zeker wel een goeie om rekening mee te houden. Ik heb jaren met een GoPro op de zijkant van m’n helm gereden, prima beeld maar voelt aan alsof je als passagier over de schouder meekijkt.
Nu heb ik een chin-mount en dat is qua beeld echt wel wat je wil :Y

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:34

Wokschotel

Op 6 wielen

Jolke schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:56:
@Arcalite sterkte, ben wederom blij dat je het zelf kan vertellen wat er gebeurd is. :(:)

Ik was dit (lange) weekend richting de Edersee gereden via Marburg heen en terug via het Vogelsberggebied en Spessart. Vooral die laatste twee zijn erg mooi. Mooie kl#te-weggetjes gereden (K en L wegen dus :P), waarbij ik vooral de L3305 over de Taufsteinberg, en de Spessart-Höhenstraße aan kan raden.

In totaal 700 km gereden in 2 dagen, en met een GS was dat prima te doen. Zelfs de 35 graden, die ik had op de terugweg over de snelweg had, ging nog met een klein ruitje, net veel - weliswaar warme - wind.
We houden ons altijd aanbevolen voor de (gpx)-routes. Of Kurviger-link :P

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Wokschotel schreef op maandag 23 juni 2025 @ 20:25:
[...]

Ja graag, ik ook!

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

_eLMo_ schreef op maandag 23 juni 2025 @ 13:24:
[...]

Volgens wikipedia is het in Wales gebrouwen ten tijde van eigenaarschap Whitbread (1988). In 2000 overgenomen door Interbrew. Onder Interbrew wordt het wel weer in Ierland gebrouwen, zover ik kan vinden.
Wikipedia: Murphy's Irish Stout
Wikipedia: Murphy's Brewery
I stand corrected. het is idd tijdje niet daar gebrouwen, en nu voor de ierse markt weer wel. Voor de UK markt en andere markten in de UK.

Tsja, sorry maar het is dus gewoon commercieel heineken belang. Net als afflichem brand en birra moretti. Niet per se iets mis mee, maar authentiek is een woord dat ik niet in de mond zou nemen.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:12

_Apache_

For life.

Ken geen systeem dat het beide kan, en twee losse systemen zijn vele malen beter dan een geintegreerd systeem.
Want hoe zie je dat voor je, als je je camera op een adnere plek wilt, moet je intercom dan mee?

Of zoek je een commucatieset met geintegreerde microfoon naar je camera?

Ik heb sinds kort een DJI Osmo action 4, bewust gekozen over de GoPro
- Scherp geprijst, je de camera zelf al vinden voor laag in de 200eu.
- Diverse vrienden met GoPro's hebben regelmatig geplofte batterijen.
- Camera heeft een USB-C connector (sd card hoeft er niet uit om de beelden eraf te halen)
- DJI heeft een opberg etui voor accu, om ook op te laden en batterij indicatie (https://www.coolblue.nl/p...wFIQeb5KXzHBoCiHQQAvD_BwE)

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:18

Destruction

(ex-)Automonteur

Sterkte @A13X. Soms kan het ineens totaal de andere kant op gaan in het leven :/

@Arcalite beterschap! Ik ben nog nooit gevallen (dus dat gaat nog een keer gebeuren, zegt men). Het mogelijk breken van het sleutelbeen is wel een soort angst, want dat schijnt erg vervelend te zijn ook :|

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 07:14
Wokschotel schreef op maandag 23 juni 2025 @ 20:25:
[...]

U vraagt, wij draaien. 8)
https://calimoto.com/cali...erg-spessart-r-RvnpaeUCaD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
_Apache_ schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 08:57:
[...]
Ken geen systeem dat het beide kan, en twee losse systemen zijn vele malen beter dan een geintegreerd systeem.
Want hoe zie je dat voor je, als je je camera op een adnere plek wilt, moet je intercom dan mee?
...
De Sena 10C en 50C hebben een camera in de unit zitten die je aan je helm monteert. Zal dus voornamelijk de vanaf de linkerkant van je helm opnemen. En als je de camera of je intercom wilt wijzigen, dan moet je dus beide vervangen gezien het 1 systeem is.

Aan de ene kant leek het mij juist handig. Ik wil alleen kleine stukjes opnemen, niet hele ritten. Maar gezien de reacties hier raden de meeste een gecombineerd systeem dus af. Ik ga is even verder kijken. Intercom wil ik sowieso hebben, maar dan denk ik toch maar één zonder camera.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

_eLMo_ schreef op maandag 23 juni 2025 @ 13:47:
Ik ken alleen de Sena 50C, waar binnenkort wel een 60 serie van zal komen?
Wat de kwaliteit daar van is (camera wise): geen idee. Zou ik even op Youtube zoeken. Maar ik zou je een losse camera aanraden van Insta360 (die maken ook normale niet-360-graden actie cameras die minder snel oververhitten dan GoPro).
ik had vroeger de 10C en de camera was matig, maar acceptabel.. de nieuwe versies zullen een stuk beter zijn.. Het integreerde geluid en de loop functie waren wel super handig..

ter illustratie:
YouTube: Picos N 621
YouTube: Hairy bikers in Wales

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 10:12
Man, wat is op een crossbaan mogen rijden toch geniaal. Eerste rondjes nog rete voorzichtig, en dan rondje na rondje steeds iets harder, steeds iets verder. Die Aprilia blijft een geniale fiets. Geen enkele keer door de vering heen gesprongen, en dat met alles gewoon compleet standaard (incl. de standaard pirelli STR's die goed afgesleten zijn). Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zYyjVQ3aZ02b9chTgmjaIwGkdxw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lWez0IkrFv06CjneIgjxEYKy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:11

Bommes

Capo del formaggio

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z69AGfFPceuxcCTK9p43QHmvfp4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6vANBmPyYGDCUcqBdT7Lae7j.jpg?f=fotoalbum_large
Engelse TET, soms best glad :P

Alles heel gehouden (tot nu toe) (y)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fZ-l0vkDZniViufmknO6Dm7NXHo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cpIQsMQiCnr9sKvBqegWGzqO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cK26nD5ATHhFuQMNGRHFgx28KJA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TIJoehy3jyfOAY3ERkz7mJFa.jpg?f=fotoalbum_large

Schotland wat ben je mooi 8)

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bommes schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 11:32:
[Afbeelding]
Engelse TET, soms best glad :P

Alles heel gehouden (tot nu toe) (y)
geen forkypies vertellen he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:46

jeroenathome

Een regel tekst

@KillaZUiteigen ervaring kan ik het beamen. Geen last van campers die niet aan de kant gaan? Dat was het enige dat ik vorig jaar minder vond aan Schotland.

Met een beetje gelukt ga ik volgend jaar weer daar naartoe. Hopelijk heb je het wel droog gehouden.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Inmiddels al een paar dagen geleden maar moest even overleggen met Thing2 of ik dit kon delen..
Maar ze had dus laatst Prom van middelbare school en iedereen wou in een cool voertuig aankomen..
Thing2 houd van classic mustangs met luide V8 dus even gekeken of ik die kon huren, maar helaas waren die niet beschikbaar.. dus iets anders met een luide uitlaat... daar wist ik wel wat op B-)
[
Members only: Prom!
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:53
jeroenathome schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 15:33:
@KillaZUiteigen ervaring kan ik het beamen. Geen last van campers die niet aan de kant gaan? Dat was het enige dat ik vorig jaar minder vond aan Schotland.

Met een beetje gelukt ga ik volgend jaar weer daar naartoe. Hopelijk heb je het wel droog gehouden.
Nee toevallig hadden we het er vandaag over; iedereen maakt ruimte voor je. We zijn met 6 motoren dus het is soms wat passen en meten, maar de Cardo maakt een hoop goed.

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ToolkiT schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 18:05:
Inmiddels al een paar dagen geleden maar moest even overleggen met Thing2 of ik dit kon delen..
Maar ze had dus laatst Prom van middelbare school en iedereen wou in een cool voertuig aankomen..
Thing2 houd van classic mustangs met luide V8 dus even gekeken of ik die kon huren, maar helaas waren die niet beschikbaar.. dus iets anders met een luide uitlaat... daar wist ik wel wat op B-)
[
***members only***
Thing2 is je dochter én komt dus uit het VK? Hoezo dan een US Mustang met een V8 en niet een échte Britse sportwagen met een goed V8 blokje....

TVR? >:)

FELI aan haar, uiteraard!!!

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:36
@ToolkiT cool, gaaf om te doen lijkt me.

Maar dat logo op je koplamp, ben wel benieuwd wat je er mee wil zeggen.
Dat heeft nogal wat betekenissen dus was benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Snuitebolletje schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:54:
Man, wat is op een crossbaan mogen rijden toch geniaal. Eerste rondjes nog rete voorzichtig, en dan rondje na rondje steeds iets harder, steeds iets verder. Die Aprilia blijft een geniale fiets. Geen enkele keer door de vering heen gesprongen, en dat met alles gewoon compleet standaard (incl. de standaard pirelli STR's die goed afgesleten zijn). [Afbeelding]
Ik zag al dat de baan er mooi hard bij lag
YouTube: MCC Neerijnen | Tenere 700. First time on hardpack.
Guido was ook weer lekker bezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

kneusteun schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 21:25:
@ToolkiT cool, gaaf om te doen lijkt me.

Maar dat logo op je koplamp, ben wel benieuwd wat je er mee wil zeggen.
Dat heeft nogal wat betekenissen dus was benieuwd.
peace brother :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Will_M schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 19:27:
[...]

Thing2 is je dochter én komt dus uit het VK? Hoezo dan een US Mustang met een V8 en niet een échte Britse sportwagen met een goed V8 blokje....

TVR? >:)

FELI aan haar, uiteraard!!!
Idd mijn jongste dochter: https://seuss.fandom.com/wiki/Thing_One_and_Thing_Two
Ze is nederlands maar geboren en getogen in de UK..
(classic) Mustangs zijn cool, waar je ook woont 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:47

botoo

💀 too old to die young

Zo oud ben je nog niet @ToolkiT en het was een 'ban de bom' teken in de late 60'er begin 70'er jaren.
(ask me how I know)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ja die is andersom toch?

Deze heeft een hoop betekenissen van pro-oorlog tot einde van het leven 😂

Vandaar dat ik even nieuwsgierig was ter ere van wat je hem erop had staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
kneusteun schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 07:07:
[...]

Ja die is andersom toch?

Nope, peace symbool is ook met de driehoekjes beneden :) Heeft wel zijn oorsprong in ban-de-bom

Wikipedia: Vrede

[ Voor 13% gewijzigd door Joris748 op 25-06-2025 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
AH even google gebruikt indeed you are right.
Hoewel de runen dan weer omgekeerd zijn ?!?! vaag

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@ToolkiT wat is een forkypies??

On another note:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NILyHNxH0dpNLUz2A4yxbd-btzY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hw2TzMUtw4hTU12zH6YudnKE.jpg?f=fotoalbum_large
Even de onderkant inspecteren... :P
Maar dit luie ambtenaren lijf kreeg het ding gewoon niet opgetild... :o
Alle bagage er af, wat trekken zodat de wielen boven die sleuf/rut lagen. Toen pas kreeg ik met veel moeite het ding opgetild.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02:08

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Bommes schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 08:27:

On another note:
[Afbeelding]
Alle bagage er af, wat trekken zodat de wielen boven die sleuf/rut lagen. Toen pas kreeg ik met veel moeite het ding opgetild.
Dus die spannende foto met natte stenen ging helemaal goed en bij een stukje droog gras leg je hem om?

Hoe dan :P.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Moe, warm, honger, net links in zo een rut/geul geschoten met het voorwiel. En dan ga je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En het was heel steil omhoog, of omlaag, dat zie je toch nooit op de foto, dus kan je altijd zeggen ;) Soms knal je over de moeilijkste stukken zonder probleem en soms lig je opeens op een ogenschijnlijk makkelijk stukje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:21
Die zijn over het algemeen doorgerot of staan met allerhande technische en elektronische problemen in de schuur onder een dikke laag stof geparkeerd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Ja die is andersom toch?

Andersom is de Algiz/Elhaz rune. Staat voor bescherming. Is op zich niet zo heel gek op de motor :P (ja, ik weet dat er ongeveer 95 jaar geleden een groepering was die het als symbool van de Lebensborn had. Maar die hadden vanalles bij elkaar geklaut ;) )

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Bommes schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 08:27:

On another note:
[Afbeelding]
Do you even lift, bruh? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:07

13art

Moderator Mobile
13art schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 16:59:
Misschien dat iemand mij hier op weg kan helpen. Al geruime tijd, wanneer de motor nog koud is, slaat geregeld de motor spontaan af wanneer ik in lage versnelling (1 of 2) vertraag en de koppeling aan trek.
Ik dacht eerst dat het wellicht de koppeling was waar teveel speling op zat bij de hendel dus deze strakker afgesteld. Dat leek eerst wat beter te gaan. Maar helaas, gister ochtend weer twee keer kort achter elkaar sloeg de motor af.

Wat me opvalt is dat de motor nogal zenuwachtig lijkt te draaien bij lage snelheid en wanneer de koppeling is ingeknepen waardoor ik het vermoeden heb dat het aantal toeren soms te laag wordt waardoor de motor afslaat. Echter hoe dit op te lossen geen idee.

De motor (Kawasaki Versys 1000SE) heeft keurig zijn beurten gehad, bougies zijn al vervangen dus het lijkt me niet dat ik het daarin (of bijv luchtfilter ed) moet zoeken.

Iemand die dit herkent en wellicht ook een (hopelijk niet al te ingewikkelde, want zo technisch ben ik nou ook weer niet) oplossing weet?
Nog even hier op terug komen.
Ik ben gisteren is Oss bij Vos Oss motoren geweest, een Kawa dealer. Ze hebben de motor uitgelezen maar daar kwam geen foutmelding uit naar voren. Vreemd gezien de motor toch dagelijks stil valt wanneer de koppeling ingeknepen is. Het deed ze denken aan een eerder probleem wat ze gehad hadden met een Kawasaki (wel een ander probleem) waarbij er ook geen foutmelding kwam maar het probleem uiteindelijk voort leek te komen vanuit een vervuilde lambdasonde.

Advies voor nu is om de motor middels een motor reiniging goedje van binnenuit te laten reinigen en geen Euro 95 (E10) meer te tanken en over te gaan op Euro 98 (E5).
Hopelijk biedt dit een oplossing want het stilvallen lijkt steeds vaker op te treden (wat op zich wel het idee van vervuiling ondersteund). Anders wellicht een keer de lambdasonde laten vervangen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
botoo schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 00:48:
[...]

Zo oud ben je nog niet @ToolkiT en het was een 'ban de bom' teken in de late 60'er begin 70'er jaren.
(ask me how I know)
I'll indulge you; how do you know? Of ben je simpelweg oud?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
jeroenathome schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 15:33:

Dat was inderdaad ook mijn ervaring, overwegend campers die duidelijk gehuurd waren hadden hier last van. Dat is natuurlijk ook een topidee; lekker een heel groot voertuig huren waar je weinig ervaring mee hebt en dan op de smalste wegen gaan rijden. 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Bommes schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:12:
Moe, warm, honger, net links in zo een rut/geul geschoten met het voorwiel. En dan ga je.
Ik stel voor dat we een crowdfund beginnen voor Bommes. Maar in plaats van zo'n ding:

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Ftecnotools.com.au%2Fcdn%2Fshop%2Farticles%2F63f74b5546009606180725_1226x1000_crop_center.jpg%3Fv%3D1684667471&f=1&nofb=1&ipt=c3b7d434ed593e197870b0cde8c4a5390beebd6f56fc2bfd5dfc4cac95147a5d

Heeft hij misschien meer hieraan :+.

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fs3files.core77.com%2Fblog%2Fimages%2F0btail.jpg&f=1&nofb=1&ipt=7a76d248c0db91dfedd3269d5691b2eb3f3f2e49d41f99621bf525c946b5276e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
@13art
Ben benieuwd of je probleem zich oplost met rijden op 98 E5. In principe brand ethanol namelijk schoner en kan soms zelfs vervuiling in de verbrandingskamer oplossen. Dus met het begrip dat ik er van heb zie ik niet hoe dit je gaat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:17
HTT-Thalan schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:44:
[...]

Ik stel voor dat we een crowdfund beginnen voor Bommes. Maar in plaats van zo'n ding:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja daar heeft ie ook vast nog plaats voor in z'n rugzakje! _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Vrijdag schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:02:
[...]

Andersom is de Algiz/Elhaz rune. Staat voor bescherming. Is op zich niet zo heel gek op de motor :P (ja, ik weet dat er ongeveer 95 jaar geleden een groepering was die het als symbool van de Lebensborn had. Maar die hadden vanalles bij elkaar geklaut ;) )
Die groepering had idd wel wat meer geklaut. Was als jongetje van een jaar of 12 geschokt van een swastika op een boedhabeeld. Bleek dat de boedhisten het symbool al veel langer gebruikten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:47

botoo

💀 too old to die young

WilbertNeems schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:32:

I'll indulge you; how do you know? Of ben je simpelweg oud?
Dank u en ja, bijna een generatie ouder dan @ToolkiT
* botoo zit in de categorie 'hoe ouder, hoe gekker' :+
proof

[ Voor 10% gewijzigd door botoo op 25-06-2025 11:14 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
botoo schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 11:10:
[...]

proof
Ben je dan een dinosaurus of een fossiel? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:07

13art

Moderator Mobile
WilbertNeems schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:50:
@13art
Ben benieuwd of je probleem zich oplost met rijden op 98 E5. In principe brand ethanol namelijk schoner en kan soms zelfs vervuiling in de verbrandingskamer oplossen. Dus met het begrip dat ik er van heb zie ik niet hoe dit je gaat helpen.
Ik heb geen idee, het idee van mijn motor mannetje (die me uiteindelijk door stuurde naar de Kawa dealer) was juist precies het tegenovergestelde. Ik ga het wel ervaren. Wanneer de tank nog maar voor een kwart vol is gooi ik de reiniger in de tank, eventueel nog een keer herhalen en dan met Euro 98 eens rijden en dan zie ik het wel.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

botoo schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 00:48:
[...]

(ask me how I know)
ik ben een neo-hippy ;) :+

Mijn ouders waren ook van ban de bom :)
Maar peace en ban de bom gaan natuurlijk hand in hand

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

HTT-Thalan schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:44:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
zet mij ook maar op die lijst, want dat soort paden rijd ik regelmatig hier.. ik ken zijn pijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

botoo schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 11:10:
[...]

proof
OK boomer _O-
* ToolkiT is met zijn 52 een echte Gen-X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

Ja die is andersom toch?

ik ben daar wel benieuwd naar.. ik ken het alleen als peace..
bedoel je dit? https://www.quora.com/Sym...rivation-from-Neros-Cross

Onze campervan is ook hippy Teach Peace :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z3E3WyFiIFavW-UJvaES121titc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hRk7SZRRKNgxKYG6Gm7lpVMs.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door ToolkiT op 25-06-2025 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

SniperGuy schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:56:
[...]

Die zijn over het algemeen doorgerot of staan met allerhande technische en elektronische problemen in de schuur onder een dikke laag stof geparkeerd :+
idd...
Lotus is wel leuk :)

Dit was een van de autos op de prom:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rym7SQLSUswb6mOxcjke0cjMP3Y=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/FWV5DVgifzi1xowVjoGCMObo.png?f=user_large
video: https://photos.app.goo.gl/hJ3AKPHpcSNCbHhA6

Achteraf kwamen we er achter dat die van de vader van een van de vriendinnetjes van Thing2 was.. maar die staat altijd in een soort storage bubble op de drive dus nooit geweten dat hij die had..
(zo veel leuk speelgoed in deze regio, duidelijk een rijk deel van de UK...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Aikon schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:48:
En het was heel steil omhoog, of omlaag, dat zie je toch nooit op de foto, dus kan je altijd zeggen ;) Soms knal je over de moeilijkste stukken zonder probleem en soms lig je opeens op een ogenschijnlijk makkelijk stukje...
Nee niks van dat alles, gewoon vlak.
Met 3 sporen, buitenste 2 op auto wielen afstand en best diep middelste wat smaller en minder diep.
Goed ver vooruit kijken en hopen dat je in het midden blijft.
Dat lukte me dus niet, schoot de linker rut in en viel om.
Ging allemaal niet heel hard hoor, nergens pijn gedaan, gewoon foutje.

Gelukkig had ik de rest van die dag nog veeeel meer van die klote paadjes met diepe ruts.
Niet mijn vriendjes deze trip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:41

silverball

De wagen voor moderne mensen

Ik heb een brommer gekocht laatst, om te voorkomen dat ik voor mijn motor wil gaan, maar het heeft niet geholpen.

Heeft er iemand recent A gehaald? Ik hoor over B dat theorie pittiger is geworden. Ik heb mijn B in 2018 gehaald, dus nog in de oude structuur. Ik zie er wat tegenop om weer theorie te gaan doen, maar wellicht valt het allemaal wel mee.

[ Voor 16% gewijzigd door silverball op 25-06-2025 13:44 ]

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

silverball schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 13:32:
Ik heb een brommer gekocht laatst, om te voorkomen dat ik voor mijn motor wil gaan, maar het heeft niet geholpen.

Heeft er iemand recent A gehaald? Ik hoor over B dat theorie pittiger is geworden. Ik heb mijn B in 2018 gehaald, dus nog in de oude structuur. Ik zie er wat tegenop om weer theorie te gaan doen, maar wellicht valt het allemaal wel mee.
Als jij al wat jaartjes rij ervaring hebt moet je hier mijn inziens zo doorheen fietsen. Er zit niks bij wat je nu ook niet behoort te kennen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball

silverball

HTT-Thalan schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 13:59:
[...]

Als jij al wat jaartjes rij ervaring hebt moet je hier mijn inziens zo doorheen fietsen. Er zit niks bij wat je nu ook niet behoort te kennen :P.
Ja true, dat zou je zeggen :P . Ging mij meer over de motor specifieke delen.

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 02:18

Destruction

(ex-)Automonteur

Voor mij is het alweer wat langer geleden allemaal, maar ik kreeg bij motor theorie de indruk dat een kind dat verkeersexamen gaat doen (is dat nog een ding eigenlijk?) ook wel zou kunnen slagen voor de motor theorie. In vergelijking met de auto vond ik 't zeker niet lastig.

* Destruction heeft ook jaren brommer gereden. En er staat ook nog altijd een scootertje in het motorhok. Ik wil dat ding nog omwisselen voor een motorscooter, dat wel. Een scooter voor volwassenen :+

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

silverball schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 14:01:
[...]

En jij gaat je plezier voor de komende tig jaren af laten hangen van hoe moeilijk wij zeggen dat het theoretisch examen gaat zijn? Desnoods doe je hem twee keer, zo duur is het allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball

silverball

HTT-Thalan schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 14:06:
[...]

En jij gaat je plezier voor de komende tig jaren af laten hangen van hoe moeilijk wij zeggen dat het theoretisch examen gaat zijn? Desnoods doe je hem twee keer, zo duur is het allemaal niet.
Ik zoek eigenlijk een reden om het niet te doen :+ , maar je hebt helemaal gelijk. Binnenkort eens een proefles plannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
silverball schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 14:01:
[...]

Als ervaringsdeskundige kan ik zeggen dat het na 32 jaar wel even leren was, maar ik gok dat er voor jou nog wel wat parate kennis ergens is opgeslagen. Motorspecifiek is maar een klein deel van de theorie, meeste is algemeen.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:48

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Wat is er eigenlijk motor specifiek?
Wat mij te binnen schiet: het ronde bord met rode rand, en een auto er in. Die geldt niet voor motoren, ook niet voor zijspannen. Immers geldt die voor voertuigen met meer dan 3 wielen.

Daar maakte ik op een sluipweggetje dankbaar gebruik van.
(bij Maasbracht de A2 brug over de Maas bevat een parallelweggetje) Inmiddels hebben ze daar het bord vervangen dus is dat ook niet meer aan de orde.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

silverball schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 14:07:
[...]

Ik zoek eigenlijk een reden om het niet te doen (...)
Con:

Motorrijden is duur (beschermende kleding, benzine, extra belasting/verzekering/onderhoud
Je blijft maar upgraden/uitbreiden (sommigen qua voertuigen, sommigen op het voertuig zelf)
Je bent kwetsbaarder en veel automobilisten zien je niet of houden rotweg geen rekening met je
Je wordt gauw nat/koud/warm, en kleding is soms heel weerspecifiek
Je kan relatief weinig bepakking meenemen
Je moet die motor + de rotzooi ook ergens opslaan
Je krijgt om te zoveel tijd te horen "ik doe het niet, ik zou mezelf doodrijden" of "veel te eng"

Pro:

Maar ik zou het niet doen als ik jou was. Kuthobby is het.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BasvanS
  • Laatst online: 22:53
@Jens_Ica Heeft mij 2 weken geleden zijn Theorieboek opgestuurd tegen portokosten. Nogmaals dank daarvoor! Vandaag ik het Theorie examen gehaald. 1x boekje lezen en 25 proefexamens en het is een eitje @silverball

Kan ik iemand blij maken met mijn Theorieboek? (voor porto kosten) Stuur me dan even een PB, dan stuur ik hem op.

Heb overigens ook nog 3 maanden toegang tot de site van Vekabest met 9 uur toegang tot 50 proef examens. Geen idee of ik dat over kan dragen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 14:38:
[...]

Maar ik zou het niet doen als ik jou was. Kuthobby is het.
Dit dus.

Als het regent wordt je nat. }:|
Als de zon schijnt zweet je je kapot. }:|
Als het koud is heb jij het ook koud. }:|
Als het waait wapper je alle kanten uit }:|
Elk insect dat met 80 kmh tegen je aan klapt doet pijn }:|

Geen idee eigenlijk waarom ik nog motor rij :?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Waaj schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 14:59:
Geen idee eigenlijk waarom ik nog motor rij :?
Omdat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aSerLR_2ZcT3rRlZcgjq9KKy8Lw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HDdoHdrdhSZ70XNhfPXEMIDW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Echt mede motor tweakers, bind wat zooi achterop en trek er een paar dagen op uit met je motor.
Als kamperen niet je ding is boek wat hotels, of B&B's of zo. Maar als het even kan probeer dat kamperen toch eens :Y

Na een paar dagen kom je in een fantastische flow. Je leeft buiten, vanuit/op je motor trekt de omgeving aan je voorbij. Het leven komt beter binnen, lekker wat mijmeren in je helm, mee zingen met je favoriete Spotify lijstje, what ever rocks your boat.
Maar zoals Nike ook altijd propageert: Just do it!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W2k6Xnrne9ASAu8o8Q05q9BDG4M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZzLhPQ6hdxerWilipzXirNo0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
En niets eens op z'n zijkant :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Waaj schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 15:17:
[...]

En niets eens op z'n zijkant :+
Je zou denken dat hij daar meer foto's van bij de hand heeft >:).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Tot nu toe nog maar 1 keer omgevallen.
Wel nog een keer keer bijna op de zelfde soort onzin paden met van die ruts er in.
Nu onderweg naar @ToolkiT even pauze bij een lokale pub, op het terras, zakje chips wat te drinken.
Ff bijkomen.

[ Voor 52% gewijzigd door Bommes op 25-06-2025 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Bommes schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 15:24:
Tot nu toe nog maar 1 keer omgevallen.
Wel nog een keer keer bijna op de zelfde soort onzin paden met van die ruts er in.
Nu onderweg naar @ToolkiT even pauze bij een lokale pub, op het terras, zakje chips wat te drinken.
Ff bijkomen.
Ik benijd je enorm, ik zou ook graag zo'n avonturenrit maken. Just do it enzo, ik weet het, maar het moet wel passen met het gezin natuurlijk, en ik heb 200% meer kinderen dan jij :+. Binnenkort moet ik een rondje zeeland doen voor een verjaardag van een oma die al flink over de datum is ik hoop daar een mini-roadtrip van de kunnen maken met de CB. Geen overnachtingen in een tent maar wel lekker touren langs hopelijk mooie plekken met mooi weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
DrivinUCrazy schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 14:18:
Wat is er eigenlijk motor specifiek?
Het bochten en in groepen rijden gedeelte. En een paar borden waar motorfietsen wel/geen boodschap aan hoeven te hebben.

zeker, zeker

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ok, het gaat nu echt leven :). Ik heb zojuist de data doorgekregen voor Augustus en September waarin ik opleidingsdagen WRM-A ga krijgen en ook al gelijk een Examen 1C, ofwel AVB examen maar dan voor instructeurs. Ik moet dan álle 12 bijzondere verrichtingen foutloos laten zien, een hele pittige kluif waar ik best wat ontzag voor heb.

8 Juli is mijn WRM-B examen, die moet ik dan wél halen, zonder dat pasje mag ik niet door voor WRM-A. Er heeft zich vandaag ook een leerling gemeld die zich wel wil opofferen voor dat rij-examen, dus ik mag die leerling lesgeven voor mijn examen. Als ik slaag trakteer ik een rondje McDrive direct erachteraan :P.

Als ik dat WRM-A 1C examen heb gehaald moet ik alleen maar een praktijkrit laten zien (1B, rijproef, AVD dus eigenlijk) en wederom een theorie-examen maken (1A) maar dan nét even een stukje pittiger qua vraagstelling dan waar @silverball bang voor is :+.

Daarna wederom stage lopen (dit maal slechts 20 uur vereist), ook dat weer demonstreren aan het IBKI met een praktijkrit + leerling en BOEM dan ben ik plotseling óók instructeur motor, bromfiets en brommobiel.

[ Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-06-2025 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
ozzynator schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 15:32:
[...]

Het nochten en in groepen rijden gedeelte. En een paar borden waar motorfietsen wel/geen boodschap aan hoeven te hebben.
Plaatsing op de weg voor veiligheid (jezelf zichbaar maken etc), verschillende situaties waar je wel niet je voor/achter rem gebruikt, wetgeving acther A1, A2, A etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 14:46

Wat mij te binnen schiet: het ronde bord met rode rand, en een auto er in. Die geldt niet voor motoren, ook niet voor zijspannen. Immers geldt die voor voertuigen met meer dan 3 wielen.
Verkeersbord SB250 C5: een rond bord met een rode rand met daarop een zwarte auto. Dit staat voor verboden toegang voor bestuurders van motorvoertuigen met meer dan twee wielen én van motorfietsen met een zijspan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 16:50
Ik ken maar 1 echt nadeel van motor rijden.

je bent zeer kwetsbaar. Dit is het enige wat ik me kan bedenken.

De rest, ja allemaal kudt natuurlijk. Ik rij nu denk 18 jaar motor en =>20k KMs per jaar....en vanochtend nog de grootste smile op me bekkie en dikke lol in die helm op weg naar het werk. :D :D hahaha

Ik raad motorrijden ook af B)

Leuke motor heb je al voor €3000 of minder kleding, helm schoenen zou ik nooit op besparen, maar kost je ook snel €1200. Wegenbelasting is 12e oid. Verzekering betaal ik 50e all risk.

Mooiste qua motorrijen ansich, echt het rijden zelf, vind ik circuit dagen het allrs mooiste om te doen om de motahhhh <3 helaas niet meer mogelijk door een ongeluk.

Met vrienden buiten NL rijden..poahhhhhh

Maar alsnog raad ik motorrijden af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Rieverst schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 16:04:
[...]

Verkeersbord SB250 C5: een rond bord met een rode rand met daarop een zwarte auto. Dit staat voor verboden toegang voor bestuurders van motorvoertuigen met meer dan twee wielen én van motorfietsen met een zijspan.
Geld dan weer niet voor Bromfietsen met een zijspan (ja die bestaan dus), die gelden namelijk wel als tweewieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Laatst online: 12-09 16:29

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

VidaR-9 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 14:32:
Zijn er hier nog mensen die de Dutch 1000 gaan rijden in 2025?

Ik heb nog nooit meegereden, maar zit eraan te denken dit jaar eens mee te doen. Zal niet de 1000 worden vermoed ik gezien mn agenda.
En, had je je nog ingeschreven?

Rij zelf dit jaar ook weer mee, voor de derde keer inmiddels. Vorig jaar door een ongelukkige samenloop van omstandigheden de route in omgekeerde volgorde gereden. Lamme arm van het groeten van tegenliggers en ondanks dat ik graag in mijn eentje rij toch wel een beetje een eenzaam gebeuren. Afgelopen weekend even met de tracks op de Zumo XT geladen langs de startlocatie gereden om herhaling te voorkomen, alles ziet er nu een stuk beter uit. :)

Doe zelf weer de 500 km, vind ik mooi zat voor mijn oncomfortabele trekker. Met de 500 heb je in principe geen tijdsdruk maar is het evengoed wel lekker om de pauzes en tankbeurten te combineren en de wielen verder zo veel mogelijk te laten rollen. Rij je de 700 of 1000 dan is het echt een kwestie van kilometers maken, wil je niet ergens midden in de nacht weer binnenkomen.

De inschrijving is inmiddels dicht, wie volgend jaar mee wil rijden kan het beste deze FB groep volgen: https://www.facebook.com/groups/thedutch1000/ Er worden nog inschrijvingen ter overname aangeboden door mensen die verhinderd zijn, dus als je volgende week zaterdag nog mee wil doen dan is dat zeker een optie.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Dit kan je allemaal ook met de fiets doen, veel goedkoper en veiliger. En je kunt morgen al vertrekken!
Bommes schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 15:14:
Echt mede motor tweakers, bind wat zooi achterop en trek er een paar dagen op uit met je motor.
Als kamperen niet je ding is boek wat hotels, of B&B's of zo. Maar als het even kan probeer dat kamperen toch eens :Y
Echt he. Zojuist is m'n dynamo en schokbrekers bezorgd, die moeten er met een weekje wel opzitten incl grote beurt etc. etc. Banden zijn ook besteld. Heb tot 17-7 verplichtingen (of misschien 22-7...), ik hoop de 18e te vertrekken. En dan pas in september weer de volgende verplichting... Kan écht niet wachten. Veel plezier nog daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Rieverst schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 16:04:
[...]

U ziet, ik rij geen zijspan. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Laatst online: 19:34

Vandaag mijn theorie behaald nadat ik het voor mijn B 3 decennia geleden gehaald heb. Boek via @ozzynator opgestuurd gekregen, ook hier het aanbod om een ander er mij blij te maken.

Boek doorgewerkt, en wat oefen examens. Dat laatste was serieus wel fijn, het boek doorworstelen wat minder. Maar goed te doen dus en ik zie geen reden om motorrijden niet op te pakken :P
Mijn AVB gepland, examen half augustus ergens en de 1e week oktober AVD examen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
Inmiddels hebben ze daar het bord vervangen dus is dat ook niet meer aan de orde.
Ik heb ook het idee dat die borden steeds vaker vervangen worden. Alsof de uitvoerders van de wegbeheerder het onderscheid tussen de geslotenverklaring met en zonder motorfiets niet kenden maar ze de laatste jaren bijles hebben gehad.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online

Na een paar dagen kom je in een fantastische flow. Je leeft buiten, vanuit/op je motor trekt de omgeving aan je voorbij. Het leven komt beter binnen, lekker wat mijmeren in je helm, mee zingen met je favoriete Spotify lijstje, what ever rocks your boat.
[Afbeelding]
Meer dan eensch! *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Zb4-voEP0pDp6mtmzQv5q0jIFM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DUThE9bY6TSpwjLEoNfIm2wK.jpg?f=fotoalbum_large
_/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:27

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Vandaag eens lekker gereden in de buurt van Deventer, nu op de weg naar huis reed ik achter een suv met 4 jochies op de achterbank. Bij een stoplicht hadden ze mij door en tijdens het rijden gingen ze naar me zwaaien, ik dacht wat leuk, alleen veranderen het zwaaien naar een middelvinger, en dat van alle 4!

Nu ben ik rustig gebleven en ben niet gaan provoceren (zit ook niet in mij) Uiteindelijk sloeg de suv af en reed ik er langs heen.

Wat doen jullie is dit soort sitiaties, ik schatte de jongens tussen de 8 en 10 jaar oud.

[ Voor 10% gewijzigd door Slayer op 25-06-2025 18:38 . Reden: typo's ]

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Slayer schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 18:36:
Vandaag eens lekker gereden in de buurt van Deventer, nu op de weg naar huis reed ik achter een suv met 4 jochies op de achterbank. Bij een stoplicht hadden ze mij door en tijdens het rijden gingen ze naar me zwaaien, ik dacht wat leuk, alleen veranderen het zwaaien naar een middelvinger, en dat van alle 4!

Nu ben ik rustig gebleven en ben niet gaan provoceren (zit ook niet in mij) Uiteindelijk sloeg de suv af en reed ik er langs heen.

Wat doen jullie is dit soort sitiaties, ik schatte de jongens tussen de 8 en 10 jaar oud.
Ik zwaai alleen naar andere motorrijders. En soms per ongeluk naar iemand op een schakel brommer.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik? Altijd zwaaien naar kinderen. Beter dan dat ze geïndoctrineerd worden en de oren al bedekken als ze een motor op een trailer zien.
En deze, tja... Waarom zou ik 8-jarigen gaan provoceren? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748

Mijn schouders ophalen en hopen dat ze goed terecht komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator

zeker, zeker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-09 13:51

[Afbeelding]
Oké ik ben overtuigd, over drie weken ga ik vertrekken op m'n eerste échte motorkampeertrip! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Top! En wat gaat t worden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-09 13:51
@Aikon, was stiekem het plan natuurlijk al wel ;) We gaan met twee motoren via Denenmarken naar Zweden en Noorwegen, heel veel zin in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun

[Afbeelding]
Helemaal top inderdaad, niet naar beren op de weg kijken ook.

Mijn garagist zegt dat ook altijd, "gewoon gaan" niet denken wat je allemaal vergeet en wat mis kan gaan.
Gewoon gaan, en het hoeft niet ver of lang te zijn.

Wat betreft je val... ik gok vermoeidheid en warmte de twee grootste aanstichters? ik merk dat zelf ook wel dat als je moe bent je te makkelijk gaat denken en dan 1 dom ding over het hoofd zien kan ineens een hoop chaos brengen :X (en op de "makkelijke" paadjes verhap je je dan het snelst)
Pagina: 1 ... 55 ... 76 Laatste