Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 54 ... 76 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:48

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Met wat flessen wijn erin gaat het nóg beter, dus daar is die vrije ruimte nog goed voor op de terugweg. Met een midweekje aan de Moezel heb ik dat geprobeerd en dat ging pri-ma!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Laatst online: 22:59
DrivinUCrazy schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 21:43:
Met wat flessen wijn erin gaat het nóg beter, dus daar is die vrije ruimte nog goed voor op de terugweg. Met een midweekje aan de Moezel heb ik dat geprobeerd en dat ging pri-ma!
Waar die wijn precies in? Koffer of maagje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Laatst online: 22:59
HTT-Thalan schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 17:14:
Het contrast is zo enorm groot tussen de twee motoren. De Twin heeft allemaal moderne techniek aan boord: Valsensoren, tractiecontrole met wheelie control, ABS, boordcomputer, allerhande modificaties aan bediening, bescherming, verstelbare vering, een heuze stoppenkast een soort hoofdverdeler voor stroom aan accessoires, warme handvaten en een verstelbare ruit om lekker uit weer en wind te zitten.

[Afbeelding]

En hier zit ik dan op ~200 kilo staal, aluminium, plastic en een beetje rubber dat met relatief ruime toleranties opereert en nog ouderwets lucht aanzuigt, mengt met een slok benzine en dat met enig goed geluk door de cylinders heen blaast. Ik moet nog ouderwets choken bij het starten, schatten hoe ver ik nog kan rijden op wat ik onderin de tank zie glinsteren en er zelf voor zorgen dat ik niet snoeihard op mijn bek ga als ik flink in de ankers moet. De enige moderne techniek op de motor zijn de banden en het scharnier in het koffertje, want uitgezonderd de Brembo remmerij kwam het ding zoals afgebeeld al in '94 de weg op, 30 jaar geleden alweer.

De veiligheidsinstructeur verklaart me voor gek (dat zei hij niet letterlijk, hij was veel beleefder) dat ik hier nog op rondrij en had ik een model één jaartje nieuwer gekocht dan had ik ABS en injectie gehad. Ik heb nul modificaties behalve de blokbeugels die er fabrieks-af al op zaten, ik heb een koffer achterop gesmeten en er zit een hillbillie cruisecontrol op, maar eigenlijk alleen omdat ik die aan het testen ben.

Maar wat is het heerlijk rijden met dat ding. Mijn nieuwe Macna Higera jas en HJC systeemhelm hebben bovengemiddeld goeie doorwaaistanden dus ook nu met 28 graden buiten blijf ik prima koel tijdens het rijden en kan ik genieten van dat rauwe en dat hoog roffelende geluid uit die compleet originele Honda uitlaat, die helemaal straatlegaal is. Nul stress, weinig benzineverbruik en maximaal genieten.

En toch... kriebelt er nog iets. Ik las pas een artikel over de 2025/26 Revamp van de CB125F, die nu start-stop heeft gekregen en een heus TFT display met bluetooth connectiviteit. Geclaimd bereik 800+ kilometer op één tank benzine - deels vanwege de lage interne weerstand van het blokje, het totaalgewicht van 117 kilo en het feit dat er minder PK onder zit dan voor de koets van Koning Willem. Maar het lijkt me echt superleuk om die er ooit nog eens naast te zetten. Paar verwarmde handvaten erop, telefoonhoudertje en een koffersetje en dan leuke tourritten met dat ding maken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat me hier zo in aantrekt is dat het een 'extreem' eind van de schaal is. Sommige mensen vinden het andere eind van de schaal veel leuker, een Kawasaki met een topsnelheid boven de 400km/u bijvoorbeeld, of een Goldwing met zo'n beetje alle vormen van comfort die je in de meeste auto's van tegenwoordig vind. Ik vind het minimalisme zo gaaf. De bare essentials en daarom extreem economisch, maar je moet ook al je rijvaardigheden aanspreken om op normale wijze met het verkeer mee te komen. Een uitdaging op zijn kop eigenlijk.

Ik heb ChatGeePeeTee even gevraagd een plaatje bij het plaatje te maken:

[Afbeelding]

Echt een tof ding :).
Ik hou ook van lekker poken maar toch minimaal wel 350cc.. Zeker met koffers. Wat zal de top zijn van zo'n 125? 95?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• LucW2
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-07 16:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wwI3IpIsafIfw5nbCeEsPGvP0o0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fRqPFWRJ2uFtzXqZpZzSak5W.jpg?f=fotoalbum_large

Van TomTom Rider 550 overgestapt op een Samsung Active 5 tablet voor navigeren met MRA MyRoute.
Heb daar een review over gemaakt, hoe ik dat gedaan heb, lees je HIER

Ben geen specs-nerd, maar praktisch ingesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:30

BM

Moderator Spielerij
DrivinUCrazy schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 21:43:
Nu heb ik me laten influisteren dat we op een plek komen waar de drank erg goedkoop is, dus die vrije ruimte is niet he-le-maal per ongeluk :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

LucW2 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 22:04:
[Afbeelding]

Van TomTom Rider 550 overgestapt op een Samsung Active 5 tablet voor navigeren met MRA MyRoute.
Heb daar een review over gemaakt, hoe ik dat gedaan heb, lees je HIER
Gave en heldere review.
Een vraagje: hoe waterdicht is het als de voeding is aangesloten?
Je hebt geen mogelijkheid om via pogo-pins op de achterkant te laden denk ik?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46
Bommes schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 20:21:
@DRAFTER86 inderdaad de pockets van 21 broeders.
Eerste set die ik thuis gestuurd kreeg was lek, terug gestuurd (kosten verzenden vergoed) hersteld en terug thuis bezorgd gekregen.
Goede service dus.
Ik ben er wel bij mee, ook ik had het veelvoud van wat deze kosten niet over voor de Mosko moto of andere main stream merken.

Hun opties voor aanpassen zijn best uitgebreid, diverse kleuren, andere gespen, haken, ogen enz.
Mijn inziens dikke prima.
Wel zou ik, nu na een paar keer gebruik misschien kiezen voor een iets ander systeem.
Een "vast" rackless bevestigings harnas op/aan de motor waarop je je tassen vast gespt.
Dat maakt het net wat makkelijker om je zooi in 1 keer in de tent te krijgen of zo.
In mijn huidige tassen binnen tassen gaan gebruiken geeft ongeveer het zelfde resultaat.
Thanks! Maar eens wat youtube filmpjes kijken. Als je bij die van 21 brothers wat accessoires er bij klikt zit je al dicht bij die van Red Mamut (lijkt een stapje hoger qua kwaliteit), en van daar is de stap naar Mosko Moto ook weer niet zo groot...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb eerst tassen van Bumot gehad. Die smolten door hun matige rek en constructie. Goretex jasje kapot (€300), compressor kapot (€50), tas kapot (€350).

Bumot:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ydDsmWteZoMjs7p1BjTnPBc8Oio=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JyfBOYlC0A1i7kZsGwcPWh7n.jpg?f=fotoalbum_large

Ipv twee keer kopen zoals ik: buy once, cry once! Mosko Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6S5kIaFBpE1p0Fz8yicfnvt9-8s=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/PyQ7caYIhyZ4quCY0gP6XNAC.gif?f=user_large:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y5hi0UlL8yP5o7_mnTf56iAmz4g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1sSc6DqDmAcn1ihmwsfXZtW9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z9CK9V_iyWNcdeaqg7AFW_nON5k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6vfYFylV77w7lW8KKKllhTSl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_U3oHFlIVLX9NIBT6CHavYdqlN4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NAdjQMMk4GIZsPnkHmSGtoPT.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 47% gewijzigd door _eLMo_ op 19-06-2025 23:28 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 22:13:
[...]

Gave en heldere review.
Een vraagje: hoe waterdicht is het als de voeding is aangesloten?
Je hebt geen mogelijkheid om via pogo-pins op de achterkant te laden denk ik?
De RAM hoes kan laden via pogo pins geloof ik, maar ik lees problemen met corrosie omdat er maar 2 pins zijn, 1 voor de +12v en 1 voor massa, en geen rubber afdichtingen. Dus als het apparaat er niet voor bedoeld is, gewoon USB pakken, of Qi charging (maar kan problemen met warmte opleveren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Er zat best forse speling op de ketting van mijn vstrom650 (7+cm), vandaag die bijgesteld naar ongeveer 30 (zowel met mij als zonder mij erop grappig genoeg). Dit was mijn eerste keer ketting stellen.

Nu is het zo dat ik zonder helm en oordoppen heb zitten luisteren en kijken naar hoe alles loopt, maar ik er niet 100% gerust op ben. Je hoort wat geratel...
Kan iemand met ervaring even kijken of hier gekke dingen gebeuren? Volgens mij heb ik het goed gedaan mara ik wil liever niet stef-stuntpiloten met mijn motor :)

Mijn werkplan:

- Motor op de bok
- Speling gemeten
- Achteras los
- Stelschroeven beide telkens met 1/4 slag aangedraaid tot ik +-30mm speling had. Ik heb nav de youtube filmpjes een schroevendraaier tussen ketting en tandwiel gestoken als ik niet aan het meten was, zodat de ketting netjes strak stond.
- Controle adhv de streepjes op de achtervork: beide achterasdelen staan netjes haaks in de achtervork
- Ik heb daarna niet de afstand van de achteras tot het scharnier van de achtervork gemeten, dat is wel weggenomen bij de vorige stap lijkt me.
- Achteras op 100Nm aangedraaid aan 1 kant. Andere kant met steeksleutel vastgehouden.

De ketting is nog vrij soepel, die wordt bij elke (in de winter) of elke twee (zomer) tankbeurten geolied.
Dat stepje is wel een beetje krokant ja, ik moet sowieso die bak eens wassen :X

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:38

A13X

Dude

Boudewijn schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 23:35:
Er zat best forse speling op de ketting van mijn vstrom650 (7+cm), vandaag die bijgesteld naar ongeveer 30 (zowel met mij als zonder mij erop grappig genoeg). Dit was mijn eerste keer ketting stellen.

Nu is het zo dat ik zonder helm en oordoppen heb zitten luisteren en kijken naar hoe alles loopt, maar ik er niet 100% gerust op ben. Je hoort wat geratel...
Kan iemand met ervaring even kijken of hier gekke dingen gebeuren? Volgens mij heb ik het goed gedaan mara ik wil liever niet stef-stuntpiloten met mijn motor :)

Mijn werkplan:

- Motor op de bok
- Speling gemeten
- Achteras los
- Stelschroeven beide telkens met 1/4 slag aangedraaid tot ik +-30mm speling had. Ik heb nav de youtube filmpjes een schroevendraaier tussen ketting en tandwiel gestoken als ik niet aan het meten was, zodat de ketting netjes strak stond.
- Controle adhv de streepjes op de achtervork: beide achterasdelen staan netjes haaks in de achtervork
- Ik heb daarna niet de afstand van de achteras tot het scharnier van de achtervork gemeten, dat is wel weggenomen bij de vorige stap lijkt me.
- Achteras op 100Nm aangedraaid aan 1 kant. Andere kant met steeksleutel vastgehouden.

[Streamable: WhatsApp Video 2025-06-19 at 20.44.39]

De ketting is nog vrij soepel, die wordt bij elke (in de winter) of elke twee (zomer) tankbeurten geolied.
Meet je speling niet met de motor op de grond? En dus gewicht op de achterband?

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:48

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

FitTiv schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 21:56:
[...]

Ik hou ook van lekker poken maar toch minimaal wel 350cc.. Zeker met koffers. Wat zal de top zijn van zo'n 125? 95?
Met de CB125F origineel moet je max 100 verwachten. Ik zag pas ook een CB125R met K&N luchtfilter, Leo Vince slip on en één extra tandje op het voortandwiel en die liep 150 op de teller.

Maar snel zijn op zo'n ding is niet echt het doel natuurlijk. Toeren en van de omgeving genieten. En maximaal over rotondes vliegen omdat je anders weer 5 minuten aan het optrekken bent :7.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:15

Rick-Jan

always connected

Na enkele motoren proefgereden te hebben, een Street Triple gekocht ter vervanging van de GSXS @LankHoar wil jij mijn info aanpassen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5MG6dom7nknumckm3DnNo63DmwY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7AfEe2WCWyEsAY4Vrr4lADZ9.jpg?f=fotoalbum_large

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Er zat best forse speling op de ketting van mijn vstrom650 (7+cm), vandaag die bijgesteld naar ongeveer 30 (...)
Heb je er ook gelijk een verlengde achterbrug op gezet of wat :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:56

Bommes

Capo del formaggio

A13X schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 07:06:
[...]

Bij mijn Tuareg moet het 4,5cm zijn met het wiel in de lucht

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

DRAFTER86 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 22:47:
[...]

Thanks! Maar eens wat youtube filmpjes kijken. Als je bij die van 21 brothers wat accessoires er bij klikt zit je al dicht bij die van Red Mamut (lijkt een stapje hoger qua kwaliteit), en van daar is de stap naar Mosko Moto ook weer niet zo groot...
Klopt, meeste opties heb ik ook niet aangevinkt.
Mesh pockets inside tongues, + €20 nog niet gebruikt, zou ik niet meer aanvinken
Side metal buckles, steviger, wel meteen +€30 euro. Denk dat de kunststof ook gewoon goed waren geweest.
Big Logo on sides, +€14 tja beetje dom van me zelf om extra te gaan betalen voor reclame voor hun.. 7(8)7
Reflectors on TONGUES [+5,00 €], meer veilig is meer beter.
Met alleen de reflectie aangevinkt heb je voor 200 euro wel echt hele serieuze tassen :Y

Mijn (vorige) motor staat er tussen trouwens op hun site
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eblqn4iBB7Ezv1mddaTC00wMQJE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S0N3CN27Lxic3Y115rFBDmMY.jpg?f=fotoalbum_large

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:47

Mijn werkplan:

- Motor op de bok
- Speling gemeten
- Achteras los

[Streamable: WhatsApp Video 2025-06-19 at 20.44.39]

Maak eens een foto van je voorste kettingwiel. Is het spul niet gewoon versleten. Dat klapperen is iig niet normaal.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:34
Klapperen is wel normaal als het wiel geen weerstand heeft. Dus op moment dat je het achterwiel laat zakken en gaat rijden zal dit weg zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sas_andrea
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 07:45
HTT-Thalan schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 17:14:
Het contrast is zo enorm groot tussen de twee motoren. De Twin heeft allemaal moderne techniek aan boord: Valsensoren, tractiecontrole met wheelie control, ABS, boordcomputer, allerhande modificaties aan bediening, bescherming, verstelbare vering, een heuze stoppenkast een soort hoofdverdeler voor stroom aan accessoires, warme handvaten en een verstelbare ruit om lekker uit weer en wind te zitten.

[Afbeelding]

En hier zit ik dan op ~200 kilo staal, aluminium, plastic en een beetje rubber dat met relatief ruime toleranties opereert en nog ouderwets lucht aanzuigt, mengt met een slok benzine en dat met enig goed geluk door de cylinders heen blaast. Ik moet nog ouderwets choken bij het starten, schatten hoe ver ik nog kan rijden op wat ik onderin de tank zie glinsteren en er zelf voor zorgen dat ik niet snoeihard op mijn bek ga als ik flink in de ankers moet. De enige moderne techniek op de motor zijn de banden en het scharnier in het koffertje, want uitgezonderd de Brembo remmerij kwam het ding zoals afgebeeld al in '94 de weg op, 30 jaar geleden alweer.

De veiligheidsinstructeur verklaart me voor gek (dat zei hij niet letterlijk, hij was veel beleefder) dat ik hier nog op rondrij en had ik een model één jaartje nieuwer gekocht dan had ik ABS en injectie gehad. Ik heb nul modificaties behalve de blokbeugels die er fabrieks-af al op zaten, ik heb een koffer achterop gesmeten en er zit een hillbillie cruisecontrol op, maar eigenlijk alleen omdat ik die aan het testen ben.

Maar wat is het heerlijk rijden met dat ding. Mijn nieuwe Macna Higera jas en HJC systeemhelm hebben bovengemiddeld goeie doorwaaistanden dus ook nu met 28 graden buiten blijf ik prima koel tijdens het rijden en kan ik genieten van dat rauwe en dat hoog roffelende geluid uit die compleet originele Honda uitlaat, die helemaal straatlegaal is. Nul stress, weinig benzineverbruik en maximaal genieten.

En toch... kriebelt er nog iets. Ik las pas een artikel over de 2025/26 Revamp van de CB125F, die nu start-stop heeft gekregen en een heus TFT display met bluetooth connectiviteit. Geclaimd bereik 800+ kilometer op één tank benzine - deels vanwege de lage interne weerstand van het blokje, het totaalgewicht van 117 kilo en het feit dat er minder PK onder zit dan voor de koets van Koning Willem. Maar het lijkt me echt superleuk om die er ooit nog eens naast te zetten. Paar verwarmde handvaten erop, telefoonhoudertje en een koffersetje en dan leuke tourritten met dat ding maken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat me hier zo in aantrekt is dat het een 'extreem' eind van de schaal is. Sommige mensen vinden het andere eind van de schaal veel leuker, een Kawasaki met een topsnelheid boven de 400km/u bijvoorbeeld, of een Goldwing met zo'n beetje alle vormen van comfort die je in de meeste auto's van tegenwoordig vind. Ik vind het minimalisme zo gaaf. De bare essentials en daarom extreem economisch, maar je moet ook al je rijvaardigheden aanspreken om op normale wijze met het verkeer mee te komen. Een uitdaging op zijn kop eigenlijk.

Ik heb ChatGeePeeTee even gevraagd een plaatje bij het plaatje te maken:

[Afbeelding]

Echt een tof ding :).
Ik heb naast m'n GSXS 750 een Nmax125, een motorscooter ja. Ontzettend vloeken uiteraard, maar is heerlijk makkelijk voor ff naar de stad, naar het ziekenhuis, gewoon alles wat ik irritant vind qua parkeren (dus liever niet de auto) maar waarbij in mijn route ook veel gekoppeld moet worden ivm stoplichten (ik heb reuma, en bij actieve ziekte is mijn Suzuki niet te rijden voor me). Gewoon heel relaxt tuffen. Gaat idd net aan 100, windje mee de Brienenoordbrug af wil hij nog wel de 112 aantikken, maar that's it. Dat zal met zo'n CB125 niet veel anders zijn. Een vrouw op het motor forum deed zelfs hele reizen op haar Forza scooter en daarna Nmax.
Ik heb zelfs gelest op een oude CB125. Alleen afrijden moest op een volvermogen motor. Super makkelijk rijden ook.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:11
Twee weken geleden met de DL met 2 zij koffers in de Eifel gereden.
Niks gemerkt van die 2 (volle) koffers. Rijd prima stabiel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EMtjFXSkHcwAn_b6pWNYbyCLhFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mHMfJXgE4xrzDJqOtkeplmxf.jpg?f=fotoalbum_large

Dus veel plezier. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:15

Dus dit jaar nog niet getankt?

Als een ketting er zo uit ziet, wordt het misschien tijd voor een nieuwe. Gelijk nieuwe tandwielen, ben je weer een paar tankbeurten klaar.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ozzynator schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 11:58:
[...]

Dus dit jaar nog niet getankt?

Als een ketting er zo uit ziet, wordt het misschien tijd voor een nieuwe. Gelijk nieuwe tandwielen, ben je weer een paar tankbeurten klaar.
Die ketting is in augustus vervangen door de garage, inclusief tandwielen.

Er wordt ongeveer 1000km in de maand mee gereden, dus 3x per maand tanken. Wel ook in de winter met pekel/troep. In die omstandigheden nu en dan de ketting met een doek afgedaan en weer geolied. Meen je serieus dat die ketting op is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

A13X schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 07:06:
[...]

Initieel met de motor op de bok, maar dit realiseerde ik me ook en heb daarna met mij erop van de bok af gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

HTT-Thalan schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 07:52:
[...]

Heb je er ook gelijk een verlengde achterbrug op gezet of wat :+.
Ja joh ik wilde zo graag een 650cc hayabusa bouwen })

Dit moest natuurlijk 30mm zijn ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Boudewijn op 20-06-2025 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
_eLMo_ schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 23:16:
Ik heb eerst tassen van Bumot gehad. Die smolten door hun matige rek en constructie. Goretex jasje kapot (€300), compressor kapot (€50), tas kapot (€350).

Bumot:
[Afbeelding]

Ipv twee keer kopen zoals ik: buy once, cry once! Mosko [Afbeelding]:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Vanwaar je keuze voor een harde topkoffer en zachte zijtassen? Of nog specifieker: waarom geen aluminium zijkoffers?

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Joris748 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 09:10:
[...]

Maak eens een foto van je voorste kettingwiel. Is het spul niet gewoon versleten. Dat klapperen is iig niet normaal.
10 maanden oud dus, en ongeveer 10k km gereden. Lijkt me vrij snel gaan als het nu al versleten is. Ding wordt niet offroad gebruikt, alleen op de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Boudewijn schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 12:11:
[...]

10 maanden oud dus, en ongeveer 10k km gereden. Lijkt me vrij snel gaan als het nu al versleten is. Ding wordt niet offroad gebruikt, alleen op de weg.
Maar er zat wel veel speling op. Als de ketting langere tijd te los heeft gestaan, dan slijt het spul ook sneller. Vandaar mijn vraag hoe het voorste kettingwiel eruit ziet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bommes schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 09:02:
[...]

Mesh pockets inside tongues, + €20 nog niet gebruikt, zou ik niet meer aanvinken
Side metal buckles, steviger, wel meteen +€30 euro. Denk dat de kunststof ook gewoon goed waren geweest.
Big Logo on sides, +€14 tja beetje dom van me zelf om extra te gaan betalen voor reclame voor hun.. 7(8)7
Met alleen de reflectie aangevinkt heb je voor 200 euro wel echt hele serieuze tassen :Y

[Afbeelding]
Lone rider heeft nu ook een moskomoto reckless (https://moskomoto.eu/coll...-0?variant=40825503285327) clone:
https://www.lonerider-mot...uggage/products/advbags70

(Sponsored) review: YouTube: Lone Rider ADVBags 70 | Installation & Early Impressions (Rackless M...
zien er wel ok uit..

Robert Baldinger heeft ook een review van de preproduction versie: YouTube: Lone Rider ADV Bags – Full Review After 2 Weeks in Texas

[ Voor 6% gewijzigd door ToolkiT op 20-06-2025 12:23 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 05:45

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Joris748 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 12:11:
[...]

Vanwaar je keuze voor een harde topkoffer en zachte zijtassen? Of nog specifieker: waarom geen aluminium zijkoffers?
Als je offroad rijdt en valt dan snijdt zo'n koffer fijn in je been of breekt je been als je er tussen geklemd word.
Tassen zijn zacht en geven nog een beetje mee.

Niemand die met ons mee wilt naar ABR Festival?
Je helpt @A13X er mee.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
@Boudewijm Ik vind, afgaande op je filmpje, dat het er nogal verroest uitziet en rammelt.

En augustus is inmiddels ook al 10.000 km geleden.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Grubeater schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 12:31:
[...]

Als je offroad rijdt en valt dan snijdt zo'n koffer fijn in je been of breekt je been als je er tussen geklemd word.
Tassen zijn zacht en geven nog een beetje mee.

Niemand die met ons mee wilt naar ABR Festival?
Je helpt @A13X er mee.
Wil wel mee, maar het ontbreekt me aan de juiste motor, goede skills en voldoende vrije tijd :+

Maar mij hoor je niet klagen. Vertrek op vrijdag naar Assen voor de TT :9 We zitten op TT camping Oostra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ozzynator schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 12:57:
@Boudewijm Ik vind, afgaande op je filmpje, dat het er nogal verroest uitziet en rammelt.

En augustus is inmiddels ook al 10.000 km geleden.
Ja die fiets staat sinds een jaar buiten en is uit 2012. Ding heeft 85k km gereden en ziet er ook als dusdanig uit. Is mijn eerste motor, ik vind het prima zolang de mechanische dingen maar in orde zijn. Dat stepje is idd roestig.
Joris748 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 12:14:
[...]

Maar er zat wel veel speling op. Als de ketting langere tijd te los heeft gestaan, dan slijt het spul ook sneller. Vandaar mijn vraag hoe het voorste kettingwiel eruit ziet.
Ik ga even wat kappen verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Joris748 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 13:00:
[...]

Wil wel mee, maar het ontbreekt me aan de juiste motor, goede skills en voldoende vrije tijd :+

Maar mij hoor je niet klagen. Vertrek op vrijdag naar Assen voor de TT :9 We zitten op TT camping Oostra.
ik ga op de V7 (aangezien de V85TT een suspension en ABS probleem heeft).. maar dat is geen probleem.. je hoeft niet off road daar.. er is plenty te doen en zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
ToolkiT schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 13:21:
[...]

ik ga op de V7 (aangezien de V85TT een suspension en ABS probleem heeft).. maar dat is geen probleem.. je hoeft niet off road daar.. er is plenty te doen en zien :)
Ben bang dat ik langzaam warm begin te lopen voor het ADV-gebeuren. Heb heel lang geroepen dat ik een Multistrada wil, maar wordt steeds enthousiaster van de DesertX. Ik zie me over een aantal jaar wel over onverharde wegen naar de Noordkaap rijden. Lijkt me wel tof om wat minder gebonden te zijn aan asfalt. Een combi van mijn passies: mountainbiken en motorrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Joris748 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 12:14:
[...]

Dat was ff hobbien, fijn dat je met me meekijkt/denkt.

De motor gaat half juli naar de garage voor kleppenstellen + grote beurt, zal ze dan ook vragen hier even kritisch naar te kijken (ik krijg zo'n vaag voorgevoel dat het geld gaat kosten ;) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uzmTRxt8kMv0KzEDsn-LfOFiQ9Q=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Yx276aljXbbiSRtc0bBdP7Zl.jpg?f=user_large
Je ziet inderdaad wel wat slijtage. Je zag sowieso een enorme klont aangekoekte zooi (olie/vet+vuil) rechts in beeld zitten. Zit niet op de ketting of bewegende delen maar is ongetwijfeld met de ketting mee naar binnen gelift. Rommel is nu verwijderd. Ook onder het tandwiel lag een plakkaat.

En de rest van de fiets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3yle3ix8j8c_A3Tt2btFl6lLn1Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FYT4ralC5j29VgLXvtodHxrh.jpg?f=fotoalbum_large

Sure je ziet dat het. een oude fiets is die buiten staat, maar met dat in gedachten vind ik het allemaal okay eigenlijk (ik heb geen ruimte binnen en wil ook geen mooie/chique/dure motor).

[ Voor 8% gewijzigd door Boudewijn op 20-06-2025 13:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:36
Bommes schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 09:02:
[...]

[Afbeelding]
Heb ook een set onderweg.
Big rally, stonden op MP voor 90,- was wel benieuwd om te testen.
https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

[ Voor 6% gewijzigd door kneusteun op 20-06-2025 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

nuff said ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Joris748 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 12:11:
[...]

Een harde koffer is fijn tegen diefstal (makkelijk op slot), dus daar zaten mijn waardevolle spullen in. Tassen zijn offroad erg fijn omdat het airbags zijn, en aluminium koffers zijn vaak niet meer waterdicht na vallen (als ze al niet krom zijn en ze nog sluiten).

Topkoffer is dan weer niet fijn offroad in verband met gewicht en plaatsing, maar compromises had to be made. Naar Griekenland door de Balkan vond ik dit een fijne setup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Je kuiten en alu koffers zijn een no-go. Al een keer fout gegaan…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Even een update want druk druk druk

De BMW F800R en de Kawa Z125 zijn ingeruild. Moeders de vrouw vond het toch iets te link voor haar dat motorrijden. Ondanks enkele discussies wilt ze gewoon niet meer rijden.

De seniorenfiets van @JdM heb ik een proefritje mee gemaakt maar dat werd snel duidelijk dat ik nog te roestig ben om met zo een lomp ding met dat gecombineerd remsysteem te rijden.

Dus heb ik nu een F800GT in de plaats sinds vorige week. Nog geen mooi plaatje van kunnen schieten want druk druk druk.

De SV650, daar had ik enkel gemeld dat de remzuigers allemaal te vervangen waren. Enkele maanden laters:
Voorrem gereviseerd met nieuwe zuigers en rubbertjes. De achterrem was zo verrot dat die moest worden heetgestookt om de zuiger eruit te halen. Ook daar nieuwe remzuiger en rubbertjes erin. Allemaal nieuwe remblokken rondom.

De wielen waren goed maar er moest nieuw rubber omheen. Aangezien ik de motor "rollend" moest houden een 2de set wielen gekocht. Vers rubber erom heen en lagers. De ketting ook vervangen want achterwiel was toch los...

Bij het verwisselen van het voorwiel viel me flinke pitting op van de binnenpoten. Op MP een andere voorvork geregeld en die eronder gezet. Knipperlichten van voor waren door de vorige eigenaar eraf gehaald, die waren allemaal uitgehard. Dus dan een andere set knipperlichten erop.

Omdat niks meer motiveert als een deadline een afspraak ingeboekt voor de keuring van verkoop en de verzekering voor 1 dag geregeld. Eerst nog alles nalopen en de kleine zaken fixen / controleren.

Dimlicht stond verkeerd, je kon de vogeltjes in de linker boom bekijken 8)7. Dus dan maar in de garage liggen frotten en friemelen tot we eindelijk goed zitten (2 uur later want had eerst op het midden van de motor afgesteld ipv recht voor de lamp). De CO was wel iets waar ik niet gelukkig mee ben. Gaat die goed staan of niet? Even naar de garage ermee rijden mag niet want niet ingeschreven of verzekerd.

Dus vandaag moment of truth...
Om 07.00 even een rondje rijden in de buurt om de uitlaat goed heet te stoken en te tanken met E10 ivm de CO. Bleek dat ik een uur had gereden 8)7 Toen naar de lokale autogarage gegaan voor CO te meten, alles ruim binnen de marge. (Threshold is 4,5%, ik zit op 0,6%). Ik kom thuis want had pas afspraak om 10.30 voor de keuring... Druppeltjes op de grond... De bekende SV650 gen 1 kwaal, o-ring van het plastic koppelingsdeksel die beetje lekt |:( Zulke dingen merk je natuurlijk pas als je ermee rijdt.

Goed, met een doek afgeveegd en naar de afspraak gereden.
Een kilometer voor het station gestopt, alles schoongemaakt en bidden maar....

Eerst de CO meting, die gaf nu 0,9% aan want iets kouder. Ruim onder de grens. Daarna papierwerk, frame en identifactie en wielmaten gecontroleerd. Daarna de functionaliteit van de lichten. En toen... Uw indicator van de high beam werkt niet... Fuck... Rly?

Checklist erbij genomen en dat is geen afkeurpunt want staat niet op de lijst.

Daarna lampbeeld opgemeten en de remmen testbank.

Alles goed, u mag naar de kassa gaan betalen.

Dus de SV650 is nu gereed om kentekenplaat aan te vragen *O*
Maar wel eerst die klere O-ring vervangen van het koppelingsdeksel.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ploatjes zijn ook leuk

Voorvork pitting
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QFmk7QlQm8WTCuhHC3xgwuHAWT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7GPPOpucYThaoTc6lApGSiaf.jpg?f=fotoalbum_large

Foto van na de keuring op een random pleintje om even de benen te strekken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0n2j2e1fxgCm5iXWY94JJSBoS4Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hg54t0yrKJ9ymiRI2ZMW5mQH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5d6yNwB_geYIug6yzCcJ1cy3RmY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hckxPXvvVJu8PW77wuhpVCT0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Chevy454 op 20-06-2025 14:18 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik peil net even de olie in de CB500:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/59iGSy65FH9CNgkVSVbUPMm5ZRE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fHTnfM6BZcQ8Hu9nlSXKD9yI.jpg?f=fotoalbum_large

Die is gewoon nog helemaal maagdelijk _O- best fijn om te weten :P. Mag wel een drupje bij, dus ik zal mijn Haynes handboek er eens op naslaan om te kijken wanneer hij zijn eerste officiële beurt moet hebben, bijna 22 jaar na productie :9.

Nou eigenlijk valt het allemaal wel mee, met 12.000 km moet er officiëel pas nieuwe olie + filter in, en bij 24k pas nieuwe bougies. De beste man had de vloeistoffen al gewisseld vlak voor ik hem kocht dus ik hoef nu eigenlijk niks te doen. Bij 12k ga ik wel gelijk een aantal van de additionele zaken uitvoeren zoals het smeren van alle kabels, scharnierpunten en lagers en voor de zekerheid een nieuw luchtfilter. Als ik dat soort zaken blijf aanpakken voorkom ik ook dat het ooit vast gaat zitten/roesten en blijft de motor gewoon als nieuw.

[ Voor 29% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-06-2025 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Boudewijn schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 13:48:
[...]

Dat was ff hobbien, fijn dat je met me meekijkt/denkt.

De motor gaat half juli naar de garage voor kleppenstellen + grote beurt, zal ze dan ook vragen hier even kritisch naar te kijken (ik krijg zo'n vaag voorgevoel dat het geld gaat kosten ;) )

[Afbeelding]
Je ziet inderdaad wel wat slijtage. Je zag sowieso een enorme klont aangekoekte zooi (olie/vet+vuil) rechts in beeld zitten. Zit niet op de ketting of bewegende delen maar is ongetwijfeld met de ketting mee naar binnen gelift. Rommel is nu verwijderd. Ook onder het tandwiel lag een plakkaat.
Dat tandwiel is ver heen. De tanden horen symmetrisch te zijn en je bij dit tandwiel zie je een duidelijk verschil tussen de vorm aan de linkerkant van de tand en rechts.

[edit] te stellig, zie een paar posts hieronder :)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:46

jeroenathome

Een regel tekst

Vandaag teruggekomen van een toerrit in Ierland. Wat is het jammer dat ik alweer in Nederland ben. Geen enkele dag verveeld en het weer was on-Iers. Enkele dagen alleen 's morgens motregen. Al maakt dat de geboren Ieren niet uit. Die staan in hun truitje gewoon in de regen te wachten op de bus.

Voor het beter stuurwerk kan je de Healy pass bezoeken. Je krijgt bijna het gevoel dat je in de Alpen bent, maar dan zonder de drukte van overige verkeer. Wat zeker positief is opgevallen aan Ierland. De beperkte aantal campers in Ierland. Blijkbaar vinden ze het niet leuk om 2 keer het water over te steken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UcmMD99j4lRYp416ag9go4vtmu8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jRstsSENZWKPdidpVLfi2Efu.jpg?f=fotoalbum_medium

Moet nog wel aan mijn offroad ervaring gaan werken. Even keren op een weg resulteerde in een lachbui en hulp vragen om weer op de weg te komen. Het was voornamelijk losse steentjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NktY4FenTHOtBkQiKu7HyRtX8Js=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uhihlh7g8xmCtdvatJK2DzhY.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0-i6ABsa63DbjDuaWlpPBCrZae4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TIOZ9AXJIAZ5hVVJzZ87bU6K.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 41% gewijzigd door jeroenathome op 21-06-2025 11:31 . Reden: Extra verhaal toegevoegd en foto's klikbaar gemaakt. ]

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Waaj schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 16:02:
[...]

Dat tandwiel is ver heen. De tanden horen symmetrisch te zijn en je bij dit tandwiel zie je een duidelijk verschil tussen de vorm aan de linkerkant van de tand en rechts.
Volgens mij valt het wel mee. Ongeveer halverwege de levensduur. Het zijn nog lang geen haaientanden.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/proxy/Z4BW6jamxemkPI7L9kNoKA7J6mVbi39S4DD9Ia8f3LX77_uGIdss2-ATlK1T2T2W5xyYhAGGMu1EgSufxEN7FVRRp2WK4e0BxaB078q-btNdvNR-mthyNlOB8TaT1wqEOJAULge_O-DqbQAspAQJYArdZDu5Y0Q

Kijk maar eens naar de voorbeelden in dit MotorForum topic.

Of een van mijn eigen kettingwielen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MTDWSJs0hZhJnHuCd11NLA3wvcU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/jMz2L0L8m8n97EHKy11CiX5l.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waaj schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 16:02:
[...]

Ik heb echt veel erger gezien, maar het is me duidelijk dat de ketting en dat tandwiel wel wat te lijden gehad hebben. Wellicht toch maar eens wat vaker de ketting reinigen.
Haynes boek is besteld, lijkt me leuk om daar eens mee te gaan sleutelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@Grubeater en @Boudewijn, jullie hebben gelijk dat ik wel heel stellig was in mijn post :) Een kwestie van afgeleid worden en een post snel afmaken zonder goed na te lezen of hij compleet is.

Het kan zeker erger (al zou ik het niet zover laten komen als de eerste foto in de post van Grubeater :+) maar als ik ook naar het filmpje kijk dan valt mij op dat er in de ketting een paar harde punten lijken te zitten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bSh7jUQt1hKWlzycvXFDV1mtzKY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ODUjs5i2IiRoRP6WNOwTTOYy.png?f=fotoalbum_large

Het achterste punt is goed te zien in dit screenshot, de andere twee punten zien er naar mijn mening ook niet heel fris meer uit. Dat, gecombineerd met de foto van het voortandwiel, zou voor mij een reden zijn bij een volgende beurt de ketting + tandwielen te vervangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
Grubeater schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 17:46:
[...]

Volgens mij valt het wel mee. Ongeveer halverwege de levensduur. Het zijn nog lang geen haaientanden.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Pwoah, M-F. Kom nog een verslagje tegen uit de tijd dat ik daar ook zat. Roadtrip naar de MotoGP in Mugello. En nee, met de kennis van nu hebben we toen wel domme dingen gedaan O-)

https://www.motor-forum.n...sider-in-wijngaard.29949/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waaj schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 18:05:
@Grubeater en @Boudewijn, jullie hebben gelijk dat ik wel heel stellig was in mijn post :) Een kwestie van afgeleid worden en een post snel afmaken zonder goed na te lezen of hij compleet is.

Het kan zeker erger (al zou ik het niet zover laten komen als de eerste foto in de post van Grubeater :+) maar als ik ook naar het filmpje kijk dan valt mij op dat er in de ketting een paar harde punten lijken te zitten:

[Afbeelding]

Het achterste punt is goed te zien in dit screenshot, de andere twee punten zien er naar mijn mening ook niet heel fris meer uit. Dat, gecombineerd met de foto van het voortandwiel, zou voor mij een reden zijn bij een volgende beurt de ketting + tandwielen te vervangen.
check duidelijk. Ze gaan op het vervanglijstje (helaas niet het verlanglijstje). Ik kijk wel even of ik het zelf wil kunnen, het lijkt me niet heel complex. Anders krijgt de motor half juli grote beurt en kleppen stellen.

Dank voor het meedenken (y)

Morgen maar eens rustig een (paar) rondje(s) rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Grubeater schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 17:46:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oh jij bent zo'n zeldzame transalp rijder waar het voortandwiel níet vastgelast is? _O-.

Daar waar veel KTM blokken van gruyére zijn gemaakt deed Honda dit alleen met de uitgaande as gelukkig

Op basis van deze horrorverhalen ook de CB maar even gecontroleerd. Ketting als nieuw, soepel en precies binnen de spelingsopgave. Niks aan doen :+.

[ Voor 11% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-06-2025 20:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

Ik kwam er net achter dat de geüploade video van het stukje 'offroad' 360° video is. Kwaliteit is niet top doordat ik 2k resolutie tijdens het omzetten heb opgegeven. Schrik niet als je mijn gezicht ineens tegen komt tijdens het rond kijken.

Na deze video ging het keren mis en is de kleine foto gemaakt wik hulp nodig had om verder te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
jeroenathome schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 22:50:
Ik kwam er net achter dat de geüploade video van het stukje 'offroad' 360° video is. Kwaliteit is niet top doordat ik 2k resolutie tijdens het omzetten heb opgegeven. Schrik niet als je mijn gezicht ineens tegen komt tijdens het rond kijken.

Na deze video ging het keren mis en is de kleine foto gemaakt wik hulp nodig had om verder te komen.

[YouTube: CopperMineTrail]
Heel vet, prachtige omgeving. Inderdaad die 2x overvaren is toch best een dingetje qua tijd, moeite en geld. Maar het gaat er een keer van komen en het voordeel is al wat je aangeeft :) Je foto's hierboven zijn wel erg klein trouwens ;) Ben je lang geweest?

Ben je deze wegen per toeval tegen gekomen of had je een route? Ik heb weleens wat onderzoek gedaan maar geloof niet dat je veel meer offroad dan dit mag rijden in Ierland? Het blijft dan bij deze prachtige gravelweggetjes?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Niemand zin of een kennis met zin die spontaan naar ABR wilt? Je hoeft geen adventure te hebben en zonder ben je ook zeker niet alleen en je hoeft je niet te vervelen.

https://www.abrfestival.com/

Afbeeldingslocatie: https://www.adventurebikerider.com/wp-content/uploads/2023/07/DJI_0052.jpg

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

@Aikon De foto's zijn gelinkt naar de originele grote. Het was een georganiseerde groepsreis via motoerit. De reisbegeleider is half Iers(Ierse moeder) en weet ook veel over het verleden te vertellen. Dat maakt het extra interessant om deze reis te maken. Een van de leuke weetjes is dat Guinness bier niet door alle Ieren als echt Iers wordt beschouwd. Dat heeft te maken dat de maker Arthur Guinness graag had gezien dat Ierland een onderdeel ging uitmaken van Groot Britannië. Voornamelijk in het zuiden speelt dit. Voor echt Iers bier zou je Murphy's moeten drinken. Ook nooit meegekregen dat er Spaanse invloeden zijn in Ierland. Bijv. de politie noemen zij Gardia.

De oversteek is makkelijk te doen. De heen- en terugreis 1 overnachting gehad in Groot-Britannië. Al was de laatste rit wel een monstertocht (+460 km snelle route)van met temperaturen tegen of boven de 30 °C. Het was ook de langste tocht met veel snelweg kilometers. De ferry's van en naar Nederland vertrekken 's avonds en je komt de volgende morgen aan. Hierdoor reis je terwijl je slaapt. De oversteek naar Ierland duurt hooguit 4 uur. Blijf alleen niet te lang in Dublin hangen als je net van de boot komt of regel een extra overnachting. Een goede doorstroming van verkeer is daar een uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:32
A13X schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 10:03:
Niemand zin of een kennis met zin die spontaan naar ABR wilt? Je hoeft geen adventure te hebben en zonder ben je ook zeker niet alleen en je hoeft je niet te vervelen.

[Afbeelding]
het is dat ik al naar concert @sea ga en dikke bbq heb georganiseerd bij me thuis ;)
Anders had ik best met mijn street Triple mee gewild _/-\o_ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

A13X schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 10:03:

[Afbeelding]
Willen wel, maar ik heb niet zo even budget voor een ongepland uitje naar het buitenland :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14:15
jeroenathome schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 11:47:

Ook nooit meegekregen dat er Spaanse invloeden zijn in Ierland. Bijv. de politie noemen zij Gardia.
Volgens mij komt dit tot het Gealic, niet Spaans. Het is namelijk Gardai, afgekort van Garda Síochána.

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

@A13X ik weet verder niet wat er speelt maar heb je niks aan een eventuele annulerings/reisverzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikejux
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 17:38
Ik zie dat het uitverkocht is. Wellicht via officiele kanalen verkopen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ozzynator
Omdat het weer een beetje tegen viel vandaag (ik heb het liefst 18° en wat wind) maar aan de klus gegaan.

Die ontwerper bij HD die de uitlaten doet zal wel een slechte dag hebben gehad, want de lambdasonde zat in een gat waar je met een normale steeksleutel 17 niet aan kunt. Dus maar wat geMcGyvert.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q_1rqUAjn1CMxV3qn_-nbUs1m0g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MQtGjcPRYYCMC7vtn27Z0AtR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Jy4ptcwyRsyVN99L3kLeflBAV0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/12EP0x5wQThpu5AuuCXz58NB.jpg?f=fotoalbum_large

Beetje vloeken en 3x k*t roepen en een uurtje later zat de nieuwe Miller er onder. Enige jammere is de plaatsing van de bovenste lambda, dat vind ik een beetje sonde 😉

Straks even een ritje doen, want nu nog steeds te warm voor mij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wsn88AF06xFKjRoU_7rhdUc49sw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k9ApO1tMV6zhFquIuaq3RdMk.jpg?f=fotoalbum_large

zeker, zeker

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ding naar buiten geduwd, klaar voor morgenvroeg *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uICXDeERATUaUxpCD3sF2pq4srg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fkxKliEgLDtxe7xnGuOTNIC2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 16:18:
@A13X ik weet verder niet wat er speelt maar heb je niks aan een eventuele annulerings/reisverzekering?
Waarschijnlijk wel, maar voor een claim moet er eerst iets gebeuren. Daarop zitten we nog te wachten, al hoop ik dat het nog een dag of wat duurt.
spoiler:
[Mo]Mijn moeder is gediagnosticeerd met mds en agressieve lymfeklierkanker, in van 4 weken van "blaasontsteking" naar uitbehandeld. Nu de laatste dagen maximaal benutten.[/mo]

Al op de officiële Facebook geprobeerd te posten, maar die zijn te druk denk. Word niet geplaatst. Via de organisatie is er geen mogelijkheid tot refund oid.

Awesome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:12

_Apache_

For life.

@A13X veel sterkte!

Wij zijn vorig jaar ook van een 'zere knie' naar ene begrafenis gegaan in 4 weken.. Brrr.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:32
Eigenlijk stom dat tweakers niet ook een duimpje vindt ik niet leuk heeft!
Sterkte @A13X ;( :(:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

A13X schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 19:41:
Al op de officiële Facebook geprobeerd te posten, maar die zijn te druk denk. Word niet geplaatst. Via de organisatie is er geen mogelijkheid tot refund oid.
Vreemd dat ze niet iets van een wachtlijst hebben of zo waar jou tickets meteen door kunnen naar de eerst wachtende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:27

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Heel veel sterkte gewenst! @A13X

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:52
Sterkte @A13X !

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bommes schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 19:36:
Ding naar buiten geduwd, klaar voor morgenvroeg *O*
[Afbeelding]
Goede rit. :)
Heel snel nooit meer over die tickets denken. Sterkte ermee.

Of Bommes moet heel in de buurt wonen en ze alsnog kunnen oppikken en dan ter plaatse afgeven aan een koper... nah, gewoon vergeten

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Aikon schreef op zondag 22 juni 2025 @ 09:23:
[...]

Goede rit. :)

[...]

Heel snel nooit meer over die tickets denken. Sterkte ermee.

Of Bommes moet heel in de buurt wonen en ze alsnog kunnen oppikken en dan ter plaatse afgeven aan een koper... nah, gewoon vergeten
Digitaal en afleiding tijdens downtijd. Ze slaapt veel.

En thx iedereen.

Awesome

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:59
Gisteren en vandaag toch maar op de motor gestapt. Gisteren een stukje naar het oosten, en vandaag vanuit Emden een stuk gereden langs de kust. Helaas ging het vanmiddag regenen, dus ben ik maar rechttoe rechtaan naar huis gereden. De regen viel achteraf mee. De route van gisteren was een stuk interessanter, met bos en hele gebieden zonder mensen op de weg. Er waren ook verschillende militaire oefenterreinen open: dat zijn gave gebieden om te rijden. Met 31 graden is het wel wat minder. De calamaris heb ik gegeten bij Waldhotel Surwold. Dikke vette aanrader. En vis, dus gezond.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K4658bRAp_vKp4cnsFXLOKxx0Uw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aWwzZzeDNyyqfbMy2qbyyhT9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r46QdDYKjkVFMKB7pnMai8fsXtQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9VRbKuuBN6pWzVmxgvSjqjDc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U91WnRBLqs6SOAAiw_lOGNdKors=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ypbrrj2hewZIaBpfjWD0O0Me.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KNaAmmoOsKxaaQj_qnZrjMRuEKw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BHPaYsICXtYNI0eT4ZSyKwsg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P6Q_7p46fO4Rmp1pzwIuG8D_PPs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZGNI6KjBQrwHy53UcCl4W7TO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_egWQih2HaxLlAWt9E9bvUBf754=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jk67ZDuIGcGb0ADP2p9wZU95.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JIosgLHHhsYqIa_LIpUMJp_Gpwk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aZ6gDqDOtbH7pS2WmEv2wrOV.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Arcalite
  • Registratie: Mei 2004
Helaas vanuit mij wat minder fijn nieuws.
Afgelopen vrijdag heb ik het asfalt en de vangrail van dichtbij bekeken in Italië...

Het resultaat na een dagje in het ziekenhuis te hebben gelegen.
Gebroken sleutelbeen, 2 gebroken ribben en een klaplong.

De motor heb ik zelf nog niet "live" kunnen bekijken maar volgens mijn mederijders is het in ieder geval een lekkende voorvork en ligt de rest van de voorkant aardig in de kreukels.

Gezien ik niet hard reed of gekke dingen deed is er het vermoeden dat de oorzaak zwetend asfalt is waardoor het asfalt glad was.

Gelukkig is de schade aan het lichaam relatief beperkt. Het had een stuk erger af kunnen lopen.
Wel een stevige reminder over de risico's van de hobby.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GYwEo-BdQ-AIMiUxJfn1r2awzOI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XTfs2AOUDfhm0Rjyq8qehBVX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Arcalite op 22-06-2025 17:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:47
@Arcalite Beterschap joh.
Aan de foto te zien heb je het er zelf best goed vanaf gebracht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:34
Sterkte @A13X !

En beterschap @Arcalite . Dat had inderdaad veel erger kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Arcalite Dat gebroken sleutelbeen gaat waarschijnlijk de meeste tijd qua herstellen kosten... Sowieso beterschap daarmee (y)

Motorrijden is met zo'n blessure vrij lastig, dus je hebt tijd over om de brommer weer op te lappen :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Arcalite schreef op zondag 22 juni 2025 @ 17:02:
Afgelopen vrijdag heb ik het asfalt en de vangrail van dichtbij bekeken in Italië...

De motor heb ik zelf nog niet "live" kunnen bekijken maar volgens mijn mederijders is het in ieder geval een lekkende voorvork en ligt de rest van de voorkant aardig in de kreukels.

Gezien ik niet hard reed of gekke dingen deed is er het vermoeden dat de oorzaak zwetend asfalt is waardoor het asfalt glad was.

Gelukkig is de schade aan het lichaam relatief beperkt. Het had een stuk erger af kunnen lopen.

[Afbeelding]
Zo zie je maar dat op een motor ABS en TC toch van vaak beperkt nut is en een ongeluk kan overal vandaag komen. Maar nat asfalt door zweten is voor mij ook nieuw..? Echt kut dat je zo onderuit gegaan bent. Klinkt wel als zaken die 'gewoon' weer kunnen genezen en die motor kan idem opgeknapt worden. Je hebt er een goed verhaal bij voor verjaardagen nu :-).

Collega van mij zit momenteel ook thuis met een gebroken sleutelbeen, net geopereerd, na een val van de motor. Je bent zo makkelijk 10 weken uit de running.

[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 22-06-2025 18:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:22
HTT-Thalan schreef op zondag 22 juni 2025 @ 17:59:
[...]

Zo zie je maar dat op een motor ABS en TC toch van vaak beperkt nut is en een ongeluk kan overal vandaag komen. Maar nat asfalt door zweten is voor mij ook nieuw..? Echt kut dat je zo onderuit gegaan bent. Klinkt wel als zaken die 'gewoon' weer kunnen genezen en die motor kan idem opgeknapt worden. Je hebt er een goed verhaal bij voor verjaardagen nu :-).

Collega van mij zit momenteel ook thuis met een gebroken sleutelbeen, net geopereerd, na een val van de motor. Je bent zo makkelijk 10 weken uit de running.
Bij zwetend asfalt komen de olien/vuil in t wegdek omhoog door de hitte en wordt t glad dacht ik.

@Arcalite lijkt mij een nare val zo de vangrail in, beterschap!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arcalite
  • Registratie: Mei 2004
Thanks allemaal. O+

@HTT-Thalan Het asfalt was maar 1-2 weken oud. Dan kan er nog olie en andere zooi uitzweten als het goed warm is. En ik kan je vertellen dat het goed warm is hier in de regio :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Arcalite schreef op zondag 22 juni 2025 @ 18:05:
Thanks allemaal. O+

@HTT-Thalan Het asfalt was maar 1-2 weken oud. Dan kan er nog olie en andere zooi uitzweten als het goed warm is. En ik kan je vertellen dat het goed warm is hier in de regio :Y
Nou dan heb je me vandaags iets nuttigs geleerd, want de komende 2 weken zal het nog goed heet zijn hier in de regio en de hele rondweg krijgt hier nieuw asfalt, waar ik bijna dagelijks overheen ga. Ik zal proberen mijn lijf heel te houden :P.

Nog maar twee weekjes en in mag eindexamen instructie doe. En er is wat extra druk op gekomen, ik kreeg vandaag te horen dat ik eventueel 1 augustus kan instromen voor WRM-A motor... mag ik weer de boeken in duiken en al mijn bijzondere verrichtingen op punt zetten. En dat examen wordt in Lelystad afgenomen, dus ik moet er nog een flink eind voor reizen ook!

Last but not least moet ik een L-plaatje regelen voor achterop mijn motor. Geen idee waarom, maar tijdens mijn rijproef voor het IBKI moet ik weer lesmotor 'zijn' ondanks bezit van een vol rijbewijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:52
Oef @Arcalite das minder, beterschap!

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik loop er bijna dagelijks langs met mijn hondje... Maar het ziet er altijd uit alsof het gesloten is dus nog geen poging gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

jeroenathome schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 11:47:
@Aikon De foto's zijn gelinkt naar de originele grote. Het was een georganiseerde groepsreis via motoerit. De reisbegeleider is half Iers(Ierse moeder) en weet ook veel over het verleden te vertellen. Dat maakt het extra interessant om deze reis te maken. Een van de leuke weetjes is dat Guinness bier niet door alle Ieren als echt Iers wordt beschouwd. Dat heeft te maken dat de maker Arthur Guinness graag had gezien dat Ierland een onderdeel ging uitmaken van Groot Britannië. Voornamelijk in het zuiden speelt dit. Voor echt Iers bier zou je Murphy's moeten drinken. Ook nooit meegekregen dat er Spaanse invloeden zijn in Ierland. Bijv. de politie noemen zij Gardia.

De oversteek is makkelijk te doen. De heen- en terugreis 1 overnachting gehad in Groot-Britannië. Al was de laatste rit wel een monstertocht (+460 km snelle route)van met temperaturen tegen of boven de 30 °C. Het was ook de langste tocht met veel snelweg kilometers. De ferry's van en naar Nederland vertrekken 's avonds en je komt de volgende morgen aan. Hierdoor reis je terwijl je slaapt. De oversteek naar Ierland duurt hooguit 4 uur. Blijf alleen niet te lang in Dublin hangen als je net van de boot komt of regel een extra overnachting. Een goede doorstroming van verkeer is daar een uitdaging.
Dat is natuurlijk hilarisch want Murphy's is gewoon van Heineken. Net zo iers dus als bertolli Italiaans is :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

HTT-Thalan schreef op zondag 22 juni 2025 @ 20:36:
[...]

Ik loop er bijna dagelijks langs met mijn hondje... Maar het ziet er altijd uit alsof het gesloten is dus nog geen poging gedaan.
Bezoek kan op afspraak: https://deramshoek.nl/contact/
Even je buurman bellen. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Arcalite schreef op zondag 22 juni 2025 @ 17:02:

[Afbeelding]
Pfff sterkte vent. Ik was vandaag happy een rondje rijden met in mijn achterhoofd dat ik exact 1 jaar geleden van de motor af was gecrosst door een bejaarde.
Dat was wel minder heftig dan dit , hoop dat je snel weer op de been bent!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

@Arcalite Beterschap gewenst. Ook voor mij even een goede herinnering om voorzichtig te zijn met warme dagen.

@A13X Sterkte gewenst.
Boudewijn schreef op zondag 22 juni 2025 @ 20:38:
[...]

Dat is natuurlijk hilarisch want Murphy's is gewoon van Heineken. Net zo iers dus als bertolli Italiaans is :+
Sinds 1983 is Heineken de eigenaar van Murphy. De geschiedenis van het merk is veel ouder.

[ Voor 53% gewijzigd door jeroenathome op 22-06-2025 21:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Beterschap en spoedig herstel gewenst @Arcalite !

Sterkte @A13X ;(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AcYRDYvGXgWoCUmZdbKCzaTvcEE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9lJia2nNXefqi1aJ6k79qXQJ.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/31yLdHj5ykTM2HdLsgIgnFSpD2M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nwkIHAcY84PvBJ8QnLxbLQSG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G8nIoZyEmR5Plo6EwSGBKYvJHOI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O3oQ75qdblHqTFepP3dsrkfI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wKYVSevoYDhBSEe7-HGYX168tpo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qxh0ZANdiRpaMnfb4qjKOlDx.jpg?f=fotoalbum_tile
Pak-ezel
  1. als lastdier gebruikt hoefdier, Equis Asinus
Rode zadel is mooier, maar dat sjor-oog in het comfort zadel (grijs) is toch wel errug handig. Klaar voor ABR Festival!

[ Voor 1% gewijzigd door _eLMo_ op 23-06-2025 10:57 . Reden: imageviewer-id aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

jeroenathome schreef op zondag 22 juni 2025 @ 21:01:
@Arcalite Beterschap gewenst. Ook voor mij even een goede herinnering om voorzichtig te zijn met warme dagen.

@A13X Sterkte gewenst.

[...]

Sinds 1983 is Heineken de eigenaar van Murphy. De geschiedenis van het merk is veel ouder.
Tuurlijk, maar het is dus al 40 jaar niet meer Iers als je het mij vraagt. Het wordt in Yorkshire (engeland dus) gebrouwen, niet eens meer in Ierland.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

HTT-Thalan schreef op zondag 22 juni 2025 @ 17:59:
[...]

Zo zie je maar dat op een motor ABS en TC toch van vaak beperkt nut is en een ongeluk kan overal vandaag komen. Maar nat asfalt door zweten is voor mij ook nieuw..?

[...]
Dat klinkt een beetje als een rechtvaardiging van je keuze om maar geen abs of tc op je motor te hebben. ;)
Ik zie het andersom: de TC heeft me ook al eens gewaarschuwd door in te grijpen op ogenschijnlijk normale ondergrond. En ABS heeft ook al (meer dan) eens ingegrepen op een ogenschijnlijk normale weg. De motor stuurde al raar, alsof je een lekke achterband hebt, en bij het afstappen gleden mijn laarzen gewoon weg.
Let op, het zijn natuurlijk geen wondermiddelen. Geen grip is geen grip. Afgelopen jaar ging mijn voormalige rij-instructeur gewoon onderuit toen in een woonwijk het voorwiel uit het niets onder hem uit klapte. Hij lag al op de grond voordat hij het wist. De weg was spekglad gepolijst, ook daar was bijna niet te lopen. (Die motor optillen alsof je op ijs staat is ook geen feest :X )

Maar, je bent ook niet bekend met de borden 'nieuw wegdek - langere remweg'?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Ik heb het in de Balkan en Griekenland ook een paar keer gehad. Ogenschijnlijk prima asfalt, tot je remt en ABS als een malle gaat. Alsof je op zeepsop rijd zo glad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Precies.

Simpeler voorbeeld, en dichter bij huis: Als er bordjes staan dat er een steengroeve in de buurt is, gaat bij mij gelijk het gas er af. Niet direct vanwege die grote vrachtwagens, maar omdat het stof op de weg best glad kan zijn.

Bij Rochefort is er bijvoorbeeld zo'n weg langs een steengroeve waar ik echt voorzichtig ben als ik er toevallig terecht kom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

@Arcalite sterkte met het herstel en je kunt je alvast verheugen op de eerste keer dat je flink moet niezen.... -O-

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

DrivinUCrazy schreef op zondag 22 juni 2025 @ 22:55:
[...]

Dat klinkt een beetje als een rechtvaardiging van je keuze om maar geen abs of tc op je motor te hebben. ;)
Ik zie het andersom: de TC heeft me ook al eens gewaarschuwd door in te grijpen op ogenschijnlijk normale ondergrond. En ABS heeft ook al (meer dan) eens ingegrepen op een ogenschijnlijk normale weg. De motor stuurde al raar, alsof je een lekke achterband hebt, en bij het afstappen gleden mijn laarzen gewoon weg.
Let op, het zijn natuurlijk geen wondermiddelen. Geen grip is geen grip. Afgelopen jaar ging mijn voormalige rij-instructeur gewoon onderuit toen in een woonwijk het voorwiel uit het niets onder hem uit klapte. Hij lag al op de grond voordat hij het wist. De weg was spekglad gepolijst, ook daar was bijna niet te lopen. (Die motor optillen alsof je op ijs staat is ook geen feest :X )

Maar, je bent ook niet bekend met de borden 'nieuw wegdek - langere remweg'?
Dat vul jij nu voor me in, maar nee. De keuze voor geen TC/ABS op de CB is puur omdat ik specifiek die motor wilde en deze die opties gewoon niet kan hebben. Ik zie het juist als reminder dat het geen wondermiddelen zijn. De TC heeft op ogenschijnlijk normaal asfalt wel al een paar keer aangeslagen op de Twin en ik zie dus ook regelmatig motoren met ABS omgaan in een bocht. Gezien hoe 'lang' ABS op een motorvoorwiel de boel weer laat 'gaan' voor hij opnieuw ingrijpt (t.o.v. het 'schurende' effect bij ABS op je achterwiel of in de auto) is het mij niet ondenkbaar dat je al omgeklapt bent binnen 2 ABS cycli als het echt zo uitkomt.

En wat betreft dat bord: Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat dit komt omdat het asfalt, wanneer nieuw, nog niet opgeruwd was door het verkeer en dus gladder dan normaal. Een lezing die direct uit mijn opleiding komt maar ook ondersteund wordt door RWS.

Dat er blijkbaar bij heet weer ook rotzooi naar boven gestuwd kan worden was leerzaam, maar nieuw voor me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zo kwam die zin op mij gewoon over.

Tijdens het asfalteren wordt er ook olie gebruikt om het asfalt minder aan de gereedschappen/machines te laten plakken. Dus naast het opruwen, wat zeker waar is, komt er ook nog troep uit.

[ Voor 10% gewijzigd door DrivinUCrazy op 23-06-2025 08:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
HTT-Thalan schreef op maandag 23 juni 2025 @ 07:45:
[...]

Dat vul jij nu voor me in, maar nee. De keuze voor geen TC/ABS op de CB is puur omdat ik specifiek die motor wilde en deze die opties gewoon niet kan hebben. Ik zie het juist als reminder dat het geen wondermiddelen zijn. De TC heeft op ogenschijnlijk normaal asfalt wel al een paar keer aangeslagen op de Twin en ik zie dus ook regelmatig motoren met ABS omgaan in een bocht. Gezien hoe 'lang' ABS op een motorvoorwiel de boel weer laat 'gaan' voor hij opnieuw ingrijpt (t.o.v. het 'schurende' effect bij ABS op je achterwiel of in de auto) is het mij niet ondenkbaar dat je al omgeklapt bent binnen 2 ABS cycli als het echt zo uitkomt.

En wat betreft dat bord: Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat dit komt omdat het asfalt, wanneer nieuw, nog niet opgeruwd was door het verkeer en dus gladder dan normaal. Een lezing die direct uit mijn opleiding komt maar ook ondersteund wordt door RWS.

Dat er blijkbaar bij heet weer ook rotzooi naar boven gestuwd kan worden was leerzaam, maar nieuw voor me.
Denk dat je daar ook onderscheid moet maken tussen bochten-ABS en standaard ABS. Een standaard ABS zorgt er niet voor dat je je niet onderuit remt in een bocht. Bochten ABS houdt ook rekening met de hellingshoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:12

_Apache_

For life.

HTT-Thalan schreef op maandag 23 juni 2025 @ 07:45:
[...]

Mnee, die 'langere remweg' is wel blijvend. Er is dna vaak voor een open asfaltgekozen (zoab variant). Die heeft door z'n open structuur wat minder contact met rubber, dus iets langere remweg, maar het is gekozen omdat het ook bij nattigheid nog goed remt. In tegenstelling tot dicht beton dat moeite heeft met water afvoer, en dus aquaplanning in de hand werkt.
Maar gemiddeld genomen - alle seizoenen - heeft een open asfalt dus een betere temweg.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgixxer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:49
Ik rijd een KTM superadventure S. Deze heeft hellingshoek afhankelijke TC en ABS. Heb in e Dolomieten meerdere keren meegemaakt dat ik het gevoel kreeg waarom trek de motor niet uit een bocht. Dan kijk je ff op het scherm en zie je alles knipperen. De tractie controle doet zijn werk. Mijn maat op zijn v2 Tuono verteld dat hij het gevoeg had op ijs te rijden bij het uitkomen van een bocht. Een mooi en goed werkend vangnet. Maar de natuurkunde regels blijven gelden. Als eer geen grip is moet je oppassen. Dus de weg lezen en je verstandgebruiken blijft nodig

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:14
@Arcalite sterkte, ben wederom blij dat je het zelf kan vertellen wat er gebeurd is. :(:)

Ik was dit (lange) weekend richting de Edersee gereden via Marburg heen en terug via het Vogelsberggebied en Spessart. Vooral die laatste twee zijn erg mooi. Mooie kl#te-weggetjes gereden (K en L wegen dus :P), waarbij ik vooral de L3305 over de Taufsteinberg, en de Spessart-Höhenstraße aan kan raden.

In totaal 700 km gereden in 2 dagen, en met een GS was dat prima te doen. Zelfs de 35 graden, die ik had op de terugweg over de snelweg had, ging nog met een klein ruitje, net veel - weliswaar warme - wind.

Praatje bij het plaatje natuurlijk. Ook al heb ik weer veel te weinig foto's genomen. O-)
Bovenste twee zijn in Marburg. Linksonder is aan de Edersee en rechtsonder is tja... ergens in het bos.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m07ts6i535u0Zd8aweg2Dsxzd2k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KED81dEc6lVPrIEMZsNYJgEB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a8Z5YgYx_lueikzQzUjNKrdA3zk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1GL7tTkSgVF5qJ6WlquVmLEX.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CcXiYnifjiLEEoh7KvdrDxYwq3Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PyBeqbpGNxYK8zUit9bHgaeL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vY0zHi-gYo1YU5_yy7zjLFEkZ7A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dWha2DKhoGZanFX1qYYplQ9e.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

CLB schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 15:56:
Ja, natuurlijk is de Beeline Moto II veel toffer en handiger, maar voor slechts een derde van die prijs kon ik het toch niet laten om de Moto aan te schaffen. Eens kijken hoe dat bevalt, hij kan altijd weer weg
Natuurlijk is dat display ongeloof klein, zijn de randen immens en is opladen niet heel handig. Heb nu verschillende korte ritjes gedaan met de Beeline en ik vind het toch wel verrekte handig. Waar ik naartoe moet wordt handig weergegeven, het apparaatje heeft een leercurve van een kwartiertje, ik kan de rit vastleggen in de app en wat zaken inzien zoals gemiddelde snelheid, hoogteverschillen of hoe lang ik precies heb gereden.

Ik rijd toch maar weinig, bijna nooit in de regen, lange ritten zijn op een hand te tellen: prima dus voor mij!
Kijk met een schuin oog wel naar de Moto II, maar voor de paar tientjes die ik hiervoor betaald heb is dit gewoonweg prima. En die Moto II, tsjaa eigenlijk wil ik dan volledige navigatie / Google Maps enzovoort... :+

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Pagina: 1 ... 54 ... 76 Laatste