Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 53 54 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:11
DrivinUCrazy schreef op zondag 15 juni 2025 @ 20:18:
Nou, dat zeg jij nu wel. De Duitse (en Luxemburgse) boetes heb ik nog nooit via het CJIB gekregen.

Tot nu toe heb ik netjes een envelop van Stadt Aachen, Euskirchen en Clervaux gekregen.
Daar probeer ik het ook bij te laten overigens. :+

Dat wil niet zeggen dat ze het nooit via Leeuwarden sturen, maar ik denk dat ze dat pas doen als ze geen gehoor krijgen en het dán overdragen aan het CJIB.
Ze mogen overigens wel eens iets aan de kwaliteit van die foto's gaan doen... dat zwart/wit is toch niet meer van deze tijd. ;)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9oIR5_mro7JYNDrzMiq3SdvLwdA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rlqvFMAwwWL4gpPicZPWDVQX.jpg?f=fotoalbum_large

Hier mag ook wel iets met betere Iso waarden in, maar goed, de reportage zit bij de prijs in.

[ Voor 26% gewijzigd door ozzynator op 16-06-2025 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:05

_Apache_

For life.

ozzynator schreef op maandag 16 juni 2025 @ 09:54:
[...]

Ze mogen overigens wel eens iets aan de kwaliteit van die foto's gaan doen... dat zwart/wit is toch niet meer van deze tijd. ;)[Afbeelding]

Hier mag ook wel iets met betere Iso waarden in, maar goed, de reportage zit bij de prijs in.
Zwart / wit is hoog contrast, en dat is doorgaans beter te lezen, en dus meer boetes..

Zodra het beestje zn boetes blijft harken is vervangen niet nodig. :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:11
Hier toch maar besloten om te gaan sparen voor een setje knee braces.

Zaterdag rijden was prachtig, het liep misschien een beetje uit de hand toen ik en een maat langs een kanaal met 130 gingen jagen door het mulle zand, maar het ging nog goed.

Gister even weer met de neus op de feiten gedrukt.
Iets te lomp aan het rijden in heel diep (tot op de assen) mulzand.
Komt mijn pa ten val en ik wil afremmen om naar hem te rijden en vlieg er ook af 😂 afremme voorwiel duikt zand in en raakt onderin het zand een harde steen/rut iets.

Allemaal niet ernstig behalve dat mijn been beetje raar vastzat tussen motor/tassen/zand en berm. Gevolg ander knie nu ook aan gort 😅

Gelukkig nog bruikbaar maar ik ga echt wel wat meer investeren in wat persoonlijke bescherming, want besef me maar al te goed dat als dit met 130 was gebeurd dat ik er niet om kon lachen….

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:38
kneusteun schreef op maandag 16 juni 2025 @ 10:26:
Misschien je username veranderen in kniesteun :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:56
GroeneThee schreef op maandag 16 juni 2025 @ 10:32:
[...]

Misschien je username veranderen in kniesteun :X
Kneus-Teun dekte ook in dit geval prima de lading :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Helemaal eens.

Nam mij serieus nog voor kalm aan te doen.
2 60plussers mee dus ik dacht zal allemaal niet zo lomp gaan.

Mannen worden ouder speelgoed groter en verstand blijft gewoon gelijk 😅 (even klein)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
kneusteun schreef op maandag 16 juni 2025 @ 11:00:
Helemaal eens.

Nam mij serieus nog voor kalm aan te doen.
2 60plussers mee dus ik dacht zal allemaal niet zo lomp gaan.

Mannen worden ouder speelgoed groter en verstand blijft gewoon gelijk 😅 (even klein)
Leven is balanceren tussen verstandige dingen doen en minder verstandige dingen doen.

Nooit stoppen met spelen 8)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Zoals ik al eerder aangaf in dit forum ben ik bezig met mijn rijbewijs. Maar voor het zover is houd ik me bezig met mijn andere hobby: Lego.

Ik heb nu een Lego set ontworpen en ingediend bij Lego ideas zodat het wellicht een echte set ooit wordt.
Waarom post ik dat hier vraag je wellicht, nou omdat de set alles met motors te maken heeft. De set bevat namelijk 2 type motorfietsen en de bedoeling is dat je die met extra meegeleverde elementen kan aanpassen naar je eigen smaak. Check het hier en support als je deze set ooit zou willen kopen!

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
kneusteun schreef op maandag 16 juni 2025 @ 10:26:

Zaterdag rijden was prachtig, het liep misschien een beetje uit de hand toen ik en een maat langs een kanaal met 130 gingen jagen door het mulle zand, maar het ging nog goed.

Gister even weer met de neus op de feiten gedrukt.
Iets te lomp aan het rijden in heel diep (tot op de assen) mulzand.
Komt mijn pa ten val en ik wil afremmen om naar hem te rijden en vlieg er ook af 😂 afremme voorwiel duikt zand in en raakt onderin het zand een harde steen/rut iets.

Allemaal niet ernstig behalve dat mijn been beetje raar vastzat tussen motor/tassen/zand en berm. Gevolg ander knie nu ook aan gort 😅

Gelukkig nog bruikbaar maar ik ga echt wel wat meer investeren in wat persoonlijke bescherming, want besef me maar al te goed dat als dit met 130 was gebeurd dat ik er niet om kon lachen….
Ik ga het gewoon heel bijdehand zeggen: je moet ook geen 130 gaan rijden in het zand. :P

In de weilanden in Frankrijk ging ik eerst nog 30, paar uur later 50, paar dagen later 70, en uiteindelijk soms wel 100. Toen heb ik me voorgenomen om zeker niet boven de 80, liever 60/70 te rijden. Ondanks dat ik het idee had het gras goed te kunnen lezen, je weet nooit wanneer er een kei of gat ofzo overgroeit is. Dat ik alleen was speelt ook mee. Boven de 80 begint het echt wel pijn te doen als je valt ;)

Ik had het ook een keer in een 30cm smalle diepe greppel, die volledig bedekt wat met gras aan de zijkanten lag opeens een 30cm hoge kei. En daar lag ik, daar reed ik sowieso langzaam dus no problemo verder.

Maar goed, ik snap het wel, en heb m'n eigen regel ook nog weleens kortstondig overtreden natuurlijk :)

Knee braces zijn sowieso goed idee, mijn knieprotectors zitten vaak zat niet over m'n knie...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:45
Jeanke117 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 22:10:
[Afbeelding]
Twee weken terug naar Schwarzwald gegaan. Vandaag snelheidsboete binnen gekregen van de Duitsers.

Zijn er mensen bekend met dit apparaat links in beeld? Is dit een flitser? Op dit stuk zouden we 22 te hard hebben gereden. Is maar een stuk waar je 10 seconde 50 moet rijden en daarna weer 70. Boetebdrag is 100 euro en 28,50 administratiekosten. Vriend van me (die voorop rijdt) heeft exact hetzelfde bedrag en reed ook evenhard. Vind ik iets te toevallig eerlijk gezegd.

Wel echt een apart apparaat. TomTom en Flitsmeister zeiden niks op dit stuk toen.

Weet iemand btw hoe je de foto op kan vragen? Voelt een beetje door dezelfde boetebedragen dat ze ons gewoon lukraak op de bon wilden slingeren.
Is het niet gewoon de 3 poot rechts achter het gebouw?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-06 12:23
Jeanke117 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 22:10:

Twee weken terug naar Schwarzwald gegaan. Vandaag snelheidsboete binnen gekregen van de Duitsers.

Zijn er mensen bekend met dit apparaat links in beeld? Is dit een flitser? Op dit stuk zouden we 22 te hard hebben gereden. Is maar een stuk waar je 10 seconde 50 moet rijden en daarna weer 70. Boetebdrag is 100 euro en 28,50 administratiekosten. Vriend van me (die voorop rijdt) heeft exact hetzelfde bedrag en reed ook evenhard. Vind ik iets te toevallig eerlijk gezegd.

Wel echt een apart apparaat. TomTom en Flitsmeister zeiden niks op dit stuk toen.

Weet iemand btw hoe je de foto op kan vragen? Voelt een beetje door dezelfde boetebedragen dat ze ons gewoon lukraak op de bon wilden slingeren.
Lijkt een mobiele controle. Gewoon in een dorp 50 rijden en zo niet, niet zeuren en kosten dragen, wees blij dat het Nederland niet is, had je zeker dubbele betaalt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kneusteun
Aikon schreef op maandag 16 juni 2025 @ 12:39:
[...]

Ik ga het gewoon heel bijdehand zeggen: je moet ook geen 130 gaan rijden in het zand. :P

In de weilanden in Frankrijk ging ik eerst nog 30, paar uur later 50, paar dagen later 70, en uiteindelijk soms wel 100. Toen heb ik me voorgenomen om zeker niet boven de 80, liever 60/70 te rijden. Ondanks dat ik het idee had het gras goed te kunnen lezen, je weet nooit wanneer er een kei of gat ofzo overgroeit is. Dat ik alleen was speelt ook mee. Boven de 80 begint het echt wel pijn te doen als je valt ;)

Ik had het ook een keer in een 30cm smalle diepe greppel, die volledig bedekt wat met gras aan de zijkanten lag opeens een 30cm hoge kei. En daar lag ik, daar reed ik sowieso langzaam dus no problemo verder.

Maar goed, ik snap het wel, en heb m'n eigen regel ook nog weleens kortstondig overtreden natuurlijk :)

Knee braces zijn sowieso goed idee, mijn knieprotectors zitten vaak zat niet over m'n knie...
Die kwamen we ook wel tegen, en ja ik weet hoe het fout kan gaan..
In dit geval was het ook nog eens zo ontzettend stoffig dat ik eigenlijk alleen nog zijn achterlicht zag en dat was de indicatie of er wat aankwam (dan zag ik het rode lampje op en neer gaan of feller worden.
En alles boven de 80 gaat vaak beter dan net eronder, die fiets heeft zoveel momentum die gaat gewoon de juiste kant op.

Het was wel echt een mooi dakar gevoel!! Op een gegeven moment staand naast elkaar door de bocht blazen _/-\o_ we hebben samen al erg veel geoefend op puur wit mul zand omdat hij dus naar Turkmenistan ging en hij zand het moeilijkst vond.

Maar in dit geval was het ook nog eens vrij oefenen, en ik en mister WR T7 zagen een heeeeeeeel lang stuk langs het kanaal met mooi mulzand zonder zijwegen en wandelaars, dus dan moet je gebruik maken van het moment om te oefenen. En de sloot in is minder erg dan het bos in ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4j_2LW0trMG2GS2suHZ22Nsvjxs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jY3gCZ7CtOHi95NqbDRxhuIr.png?f=fotoalbum_large
Dit soort bomen langs de weg vind ik vaak linker, ook veel minder overzicht in de verte.

De grootste grap was trouwens dat nota bene er politie mee reed, een van de boys was een agent (we hebben meermaals gerefereerd aan het artikel van laatst >:) ). "je gaat ons niet ineens staande houden he?"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2g0NcZIAvVY0WMr6AAo-bY35LkI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lv1yBpkEQ8mcqikvVM9VTfrV.png?f=fotoalbum_large
Papa kneus doet bodemonderzoek >:) (links die KTM was de agent, die had best een mooi HJC adv helmpje! kende ik niet)

Maar ook hij vond het prachtig, hij en mij pa lekker rustig erachteraan. We hadden heel nadrukkelijk gezegd dat wij gewoon wachten bij knoppunten en dat ze zich niet opgejaagd moesten voelen. Ik was zelfs een beetje trots dat die ouwe van mij op een gegeven moment net zo lekker met een goede gang "de klik" had. En met de klik bedoel ik, gas erop en houden en merken dat je fiets zelf wel het pad kiest en niet vechten.

Was ook wel echt leuk om dat met mijn pa samen te doen, en je weet hoe het gaat.... We waren lekker als een stel kleine kinderen elkaar zand in de ogen aan het rijden, een duwtje hier een sprongetje daar _/-\o_ volgens mij heeft mij pa een top vaderdag gehad.

Maar ook allemaal heel netjes op elkaar gelet dat het niet te gek ging en iedereen goed water dronk en voldoende at , zijn wat valpartijtjes geweest, en eentje was wel ff eng dat was de politie meneer die zijn tas verloor die in zijn wiel achterwiel vloog en hij daardoor bijna over het stuur ging..... dat was wel een oef moment. Even de boel gefixed en wat drinken en suiker en weer door.

We gaan dit vaker doen, de wil is er nu om een keer rondje Brabant te doen met camping.
We willen meer van dit soort mini. adventures _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ik snap dat je het weet. Net als dat je het weet van die bomen, die doen echt pijn. Rollend door het gras of zand is nog wel 'te doen' dan. :P Het is lastig om je in te houden idd. Ben ook wel benieuwd of ik max 80 ga rijden op de saaie gravelstukken in het noorden, al kan ik dan nog als argument aanhouden dat het officieel geen offroad is ;)

Maar lijkt me heel gaaf zo :) Jaloers. Ben nog steeds zachtjes op zoek naar een lichte crosser...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ja die lichte crosser zou ik niet halen voor in NL.
Tenzij je de baan op gaat, maar TET of iets is dat echt vragen om problemen en stelt het geen zak voor.

Al veel lui gezien die enduro halen en erachter komen dat je dan vrij snel overal als een gek gaat racen, want de uitdaging is weg. Een van de boys die mee was doet af en toe hard enduro weekjes in Polen etc. die zegt ook al dat het 2x leuk was in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Even een rant…. Ik haaaaaaat poetsen!

Denk je dat het allemaal wel beetje schoon is… maar als het droogt overal weer zandvlekken.

Iemand de gouden tip?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
kneusteun schreef op maandag 16 juni 2025 @ 13:59:

Denk je dat het allemaal wel beetje schoon is… maar als het droogt overal weer zandvlekken.

Iemand de gouden tip?
Niet poetsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:35

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

@kneusteun ik denk dat mijn twin en ik een rondje Drenthe ook wel waarderen. Maar mul zand... Laatste keer kostte me dat een rib _O-.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator

Iemand de gouden tip?
Ik doe mijn Harley, ivm de koelribben, na het wassen even lekker met de bladblazer. Zelfs de meest kleine druppels blaas je er tussenuit, dus zemen hoeft eigenlijk niet meer. Scheelt ook irritatie met van die k*t opgedroogde druppels die je ziet als je na een dag weer de motor pakt, terwijl je denkt dat je alles had gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748

Iemand de gouden tip?
Zal een kennis even vragen voor een gouden tip. Hij is samen met zijn vriendin (beiden T7) van Nederland naar Australië gereden. Voordat de motoren in Maleisië ingekrat werden voor transport naar Australië, moest zelfs de laatste zandkorrel tussen de kabelboom uit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:15
Pin0 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 12:16:
Zoals ik al eerder aangaf in dit forum ben ik bezig met mijn rijbewijs. Maar voor het zover is houd ik me bezig met mijn andere hobby: Lego.

Ik heb nu een Lego set ontworpen en ingediend bij Lego ideas zodat het wellicht een echte set ooit wordt.
Waarom post ik dat hier vraag je wellicht, nou omdat de set alles met motors te maken heeft. De set bevat namelijk 2 type motorfietsen en de bedoeling is dat je die met extra meegeleverde elementen kan aanpassen naar je eigen smaak. Check het hier en support als je deze set ooit zou willen kopen!
Mijn twee favoriete hobby's, dus mijn support heb je :)

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Joris748 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:45:
[...]

Zal een kennis even vragen voor een gouden tip. Hij is samen met zijn vriendin (beiden T7) van Nederland naar Australië gereden. Voordat de motoren in Maleisië ingekrat werden voor transport naar Australië, moest zelfs de laatste zandkorrel tussen de kabelboom uit :+
Ohja dat zal wel heftig zij n inderdaad vanwege die angst voor ziekten en insecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Kan je beter naar Iran, daar zijn ze niet zo moeilijk qua schoonmaken en een hoop kamers vrij momenteel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-06 13:06

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Pin0 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 12:16:

Leuk! Ik mis een luchtfilter op die luchtgekoelde, dikke V-twin. En als je het mij vraagt zit de belt aan de verkeerde kant :P Hoewel, als het een hardtail Sportser zou moeten zijn, dan zit ie juist goed. Maar het frame/blok doet me eerder aan een softail/dyna denken bijvoorbeeld :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
LankHoar schreef op maandag 16 juni 2025 @ 16:31:
[...]

Leuk! Ik mis een luchtfilter op die luchtgekoelde, dikke V-twin. En als je het mij vraagt zit de belt aan de verkeerde kant :P Hoewel, als het een hardtail Sportser zou moeten zijn, dan zit ie juist goed. Maar het frame/blok doet me eerder aan een softail/dyna denken bijvoorbeeld :)
Dank! En dat is dus precies waar deze set voor is, je kan dan zelf dat luchtfilter toevoegen en de belt verplaatsen ;)

Maar ik houd het in gedachten voor als ik een update ga uitbrengen.

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:59

jeroenathome

Een regel tekst

Aikon schreef op maandag 16 juni 2025 @ 16:21:
Kan je beter naar Iran, daar zijn ze niet zo moeilijk qua schoonmaken en een hoop kamers vrij momenteel :)
En gratis vuurwerkshow. Moet je niet te dichtbij zitten.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 21:53

4x2

lộn xộn quá

GroeneThee schreef op maandag 16 juni 2025 @ 08:02:
[...]
Misschien ben ik te nieuw en begrijp ik iets niet maar in jouw filmpje zie ik meer mensen met korte broek en/of t-shirt dan met beschermende kleding? Ook met 50km/u lig je behoorlijk open bij een val op het asfalt.
Het is een brommerritje, gemiddelde tempo lag op misschien 40, ik reed er met 80 langsaf als, nouja, dat.
Ik had mn zomerpak wel aan overigens.
Joris748 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 08:05:
[...]

Zal er wel aan liggen dat ik er niet van houd om met zo’n massa mee te rijden en er al helemaal niet van houd dat mensen onderling in gaan halen, zeker niet 4 rijen dik.
Gefeliciteerd, ik vind dat zo 1x per jaar wel leuk.
BM schreef op maandag 16 juni 2025 @ 08:59:
[...]
Let's agree to disagree, ik kan niet wachten op de dag dat alle tweetakt voortuigen van de weg zijn :p
Dat mag, maar jouw mening is fout, zal wel een dopje extra in de tank gooien :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Aikon schreef op maandag 16 juni 2025 @ 13:20:
Ik snap dat je het weet. Net als dat je het weet van die bomen, die doen echt pijn. Rollend door het gras of zand is nog wel 'te doen' dan. :P Het is lastig om je in te houden idd. Ben ook wel benieuwd of ik max 80 ga rijden op de saaie gravelstukken in het noorden, al kan ik dan nog als argument aanhouden dat het officieel geen offroad is ;)
Max snelheid is ook op die gravelstukken 80. Maar pas wel op dat je niet een ontbrekende brug over het hoofd ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Waaj schreef op maandag 16 juni 2025 @ 19:56:
[...]

Max snelheid is ook op die gravelstukken 80. Maar pas wel op dat je niet een ontbrekende brug over het hoofd ziet.
Ai, je zou denken dat je zoiets niet kan missen he? Ze komen er nog vrij goed vanaf als ik het zo snel zie. Die 80 is ook vanwege rendieren btw.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Aikon schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 07:56:
[...]

Ai, je zou denken dat je zoiets niet kan missen heb? Ze komen er nog vrij goed vanaf als ik het zo snel zie. Die 80 is ook vanwege rendieren btw.
Er is nog een recente video van hem waar hij 4 jaar na dato weer op die plek terugkomt en terugkijkt. Combinatie van onervarenheid, euforie van net begonnen zijn op hun wereldreis, bezig met filmen, laagstaande zon, vermoeidheid ("nog 10-15 minuten en dan gaan we stoppen voor de nacht"), Een combinatie van factoren en domme pech dus.

Heel goed zijn ze er niet van af gekomen, hij had inwendige bloedingen en schade aan zijn organen, was er erg slecht aan toe en heeft er nog dagelijks lichamelijk last van en er ook psychische problemen aan over gehouden. Die recente video is wat dat betreft indrukwekkend, met name het stuk op de Noordkaap waar hij met zijn reisgenoot reflecteert op de 4 jaar na het ongeluk. Hij benoemt het niet zo maar hij heeft waarschijnlijk PTSS opgelopen als gevolg van het ongeluk en de nasleep. (Zij is er lichamelijk beter van af gekomen maar heeft een tijdje na dat ongeluk zelfmoord gepleegd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Waaj schreef op maandag 16 juni 2025 @ 19:56:
[...]

Dat is nasty, ongeluk zit in een klein hoekje. Knap hoe rustig ze blijft, maar daar zal haar achtergrond als verpleegster wel bij geholpen hebben. Kenneth bleek meerdere interne bloeding te hebben. Zelfs aan een relatief kleine interne bloeding kun je overlijden.

[ Voor 11% gewijzigd door Joris748 op 17-06-2025 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Waaj schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 08:48:
[...]

Er is nog een recente video van hem waar hij 4 jaar na dato weer op die plek terugkomt en terugkijkt. Combinatie van onervarenheid, euforie van net begonnen zijn op hun wereldreis, bezig met filmen, laagstaande zon, vermoeidheid ("nog 10-15 minuten en dan gaan we stoppen voor de nacht"), Een combinatie van factoren en domme pech dus.
Dat vat het wel samen. Meestal kom je er met een waarschuwing vanaf.
Heel goed zijn ze er niet van af gekomen, hij had inwendige bloedingen en schade aan zijn organen, was er erg slecht aan toe en heeft er nog dagelijks lichamelijk last van en er ook psychische problemen aan over gehouden. Die recente video is wat dat betreft indrukwekkend, met name het stuk op de Noordkaap waar hij met zijn reisgenoot reflecteert op de 4 jaar na het ongeluk. Hij benoemt het niet zo maar hij heeft waarschijnlijk PTSS opgelopen als gevolg van het ongeluk en de nasleep. (Zij is er lichamelijk beter van af gekomen maar heeft een tijdje na dat ongeluk zelfmoord gepleegd).
Heftig zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
En toch is er bij mij een zaadje geplant om mijn passies (motorrijden en mountainbiken) meer te gaan combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Waaj schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 08:48:
[...]

Oh jee, ik heb snel alleen wat geskipped tot hij in de helikopter ging, zag geen bloed en niet buiten bewustzijn. Zelfmoord vanwege dit ongeluk? Ik zal hem in m'n 'te bekijken' lijst zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Joris748 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:11:
En toch is er bij mij een zaadje geplant om mijn passies (motorrijden en mountainbiken) meer te gaan combineren.
Heel goed, laat zoiets vooral dienen om voorzichtig te zijn met wat je leuk vindt en niet om het niet te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Aikon schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:50:
[...]

Oh jee, ik heb snel alleen wat geskipped tot hij in de helikopter ging, zag geen bloed en niet buiten bewustzijn. Zelfmoord vanwege dit ongeluk? Ik zal hem in m'n 'te bekijken' lijst zetten.
Dat heeft natuurlijk "eerdere" oorzaken. Zoiets doe je niet zomaar, en zo'n ongeluk komt ook nooit helemaal alleen.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:01
Joris748 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:45:
[...]

Hey toevallig, ik denk dat ik die ook ken! Maar hun methode '5 dagen met je trandenborstel overal tussendoor' lijkt me niet een methode voor iemand die poetsen haat :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Aikon schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:50:
[...]

Tussen de zelfdoding en het ongeluk zat maanden, hij heeft dat uitgelegd in een latere video.

Er lijkt geen link tussen de fysieke verwondingen en zelfdoding, psychisch daarentegen.. :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

4x2 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 06:56:
Bijna iedereen zwaaide enthousiast, 2-takt klinkt en ruikt heerlijk :)
1 vloekende tegemoetkomende wielrenner, dus dat was ook een pluspunt :D
Het is allemaal maar de tijdgeest, ik vind 4-takten stinken nu ik een aantal jaar over ben op elektrisch. Ze trillen gigantisch, zijn loeiheet als je stilstaat bij het verkeerslicht, stinken en zijn zoooo langzaam. 8)

[ Voor 6% gewijzigd door _Apache_ op 17-06-2025 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Joris748 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:11:
Ik kan het alleen maar aanraden, het geeft je veel meer vrijheid. En niet alleen als je bewust op zoek gaat naar onverharde wegen. Ik heb er geen probleem mee om met m'n BMW een zandpaadje mee te nemen maar ik denk toch onbewust even na voor ik een onbekend weggetje insla. Dat heb ik met de SWM helemaal niet, daar is iedere onbekende weg een uitdaging om eens te gaan kijken waar die heen gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:09
Heeft iemand ervaring met onderstaande?
Ik wil graag een setje Pirelli Scorpion STR monteren op mijn Vstrom 800DE 2025 ( 150/70R17M/C (69H) en 90/90-21M/C (54H) tube)
Nu valt op dat er bij de voorband Tube staat en achter niet. Dat zou betekenen dat er af fabriek een binnenband aan de voorkant is gemonteerd en dat het wiel dus niet geschikt is voor tubeless banden.
Nu kun je tubeless maken maar volgens mij ook gewoon een tubeless band monteren met de binnenband erin.
Klopt mijn aanname?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
bakkie1985 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:58:
Dat zou betekenen dat er af fabriek een binnenband aan de voorkant is gemonteerd en dat het wiel dus niet geschikt is voor tubeless banden.
[...]
Nu kun je tubeless maken maar volgens mij ook gewoon een tubeless band monteren met de binnenband erin.
Dat is eerste is een aanname, en het 2e klopt vziw. En dus klopt je aanname mogelijk niet ;) Eerst even goed uitzoeken dus of je voorwiel tubeless aankan, model 2025 zie ik, ff dealer bellen en vragen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
Nog meer spam.

Sorry maar was ene leuke vaderdag

YouTube: Riding my T7 and following my 69 year old dad on his dr650. #tenere...
Achter de ouwe aanjagen :)

Edit: Youtube nekt de 4k kwaliteit ook meteen :F

[ Voor 7% gewijzigd door kneusteun op 17-06-2025 15:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Tja, die allroads/SUVs snap ik in Nederland nooit zo goed, maar..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vo_h-JdgXx97iesm6_2SqUD8x_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ywf5fxjLyPgRZBNFr5qslAFE.jpg?f=fotoalbum_large

... Kurviger leidt me steeds over de smalste weggetjes hier in de Dordogne. En ook dit prachtige bosweggetje had matig en mossig asfalt.. en werd later een semi-verhard karrenspoor. Normaliter durf ik best ver door te gaan met mn motoren, maar met de warmte en vermoeidheid gister maar omgekeerd. Had ook geen idee hoe ver ik dat karrenspoor had moeten volgen voor ik weer bij de normale weg zou zijn.. en of dat karrenspoor niet een nog smaller/slechter "jacht" weggetje zou worden.

Denk dat een lichtere GS (of vergelijkbaar) hier echt heel leuk rijden is, zat kleine bosweggetjes waar je gewoon mag rijden (te zien aan een "Parking de Chasse" midden in t bos) en een prachtige omgeving.

Maar met een iets zwaarlijvige sport/tourmotor is het maar afzien, en blijf ik liever op de (ook prachtige) asfaltwegen.

Dat gezegd hebbende, iemand nog tips voor routes in de Dordogne? Zit bij Sarlat-la-Caneda in de buurt.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

_Apache_ schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:33:
[...]

Het is allemaal maar de tijdgeest, ik vind 4-takten stinken nu ik een aantal jaar over ben op elektrisch. Ze trillen gigantisch, zijn loeiheet als je stilstaat bij het verkeerslicht, stinken en zijn zoooo langzaam. 8)
Die volg ik wel. Ik trek nu regelmatig de motorkap open met leerlingen omdat ze voor hun examen ook moeten kunnen vertellen welke vloeistoffen er zijn, wat ze daarmee/aan kunnen doen enzo. De auto is dan natuurlijk warm/heet (zeker met dit weer) en dan zit je toch elke keer weer in die warme stinkbende met je klauwen. Dan is zo'n duracellmobiel toch een stuk vriendelijker voor de instructeur :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

noes schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 16:02:

... Kurviger leidt me steeds over de smalste weggetjes hier in de Dordogne. ...
Heb je Kurviger op bochtig of "snel en bochtig" staan. Met een RS wil je meestal de tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:25

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 16:33:
[...]

Die volg ik wel. Ik trek nu regelmatig de motorkap open met leerlingen omdat ze voor hun examen ook moeten kunnen vertellen welke vloeistoffen er zijn, wat ze daarmee/aan kunnen doen enzo. De auto is dan natuurlijk warm/heet (zeker met dit weer) en dan zit je toch elke keer weer in die warme stinkbende met je klauwen. Dan is zo'n duracellmobiel toch een stuk vriendelijker voor de instructeur :P.
Dat snap ik niet. Om aan te wijzen welk dopje waarvoor is, hoef je er toch niet aan te komen? 'Kijken doen we met de ogen, niet met de handen' leerde ik vroeger van mijn ouders.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:24

Destruction

(ex-)Automonteur

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 19:12:
[...]

Dat snap ik niet. Om aan te wijzen welk dopje waarvoor is, hoef je er toch niet aan te komen? 'Kijken doen we met de ogen, niet met de handen' leerde ik vroeger van mijn ouders.
Soms is (denk ik) de enige manier om geen discussie te kunnen krijgen over of je het juiste dopje aangewezen hebt, het dopje dat je bedoelt gewoon kort aan te raken ;)

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 19:12:
[...]

Je zult de motorkap toch open moeten maken, dus je moet met je grijpers tussen die kap voelen voor de plastic 'latch' om de openwaaibeveiliging te ontgrendelen. Olie peilen betekent die peilstok eruit halen en laten zien waar die twee nokjes zitten. Bandenprofiel betekent dat slijtagenokje aanwijzen... je moet dus toch nog wel redelijk wat aanraken.

Uiteraard kun je het puur theoretisch houden maar ik leer ze graag net even iets meer, ik ben niet zo'n instructeur die alleen het basis CBR niveau aanhoudt en alleen via examenroutes rijdt. Het punt is dat ze straks zelfstandig het verkeer ingestuurd worden en dan moet ik me afvragen: Wat voor chauffeur kom ik het liefste tegen? Vooral als ik op de motor rij...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ozzynator
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ABSQ9NFjbx_xt4QU1wGqzRgP4Y8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bKfuTEtRGHUmn8MG9bP3hn4U.jpg?f=fotoalbum_large

Zo, zaterdag weer aan de klus. Nieuw zadel was er al wel, geen auw meer aan de heupen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Ol91eNOmKCvhPOUG9xM6a2W4h8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DvIdxzrjM8J0BFibZoGTjYEr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 16:33:
[...]

Motorkap? Dat heeft zelfs mn K1600GT niet. Ben je niet verdwaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

noes schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 19:34:
[...]

Motorkap? Dat heeft zelfs mn K1600GT niet. Ben je niet verdwaald?
Jouw motor heeft meer cylinders en PK's dan mijn lesauto. Ik mag toch hopen dat je daar ook wel eens wat onderhoud aan doet :P. Ik had overigens wel een dashboardkastje op mijn wijlen RT en volgens de monteur zit daar ook de dynamo van een personenwagen onder. De achterband zou breedtetechnisch op een auto ook niet misstaan hebben. En hoezo heb jij geen motorkap?

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fs1.cdn.autoevolution.com%2Fimages%2Fnews%2Fbmw-k1600gt-gets-reloaded-for-2017-111958_1.jpg&f=1&nofb=1&ipt=92da5a1570624fb18f6f15793ad67035f6ae2be7bbba1706471a514baa0ae56b

Jouw motor zit vol met kappen :+ daarom is het onderhoud aan die krengen ook zo stervensduur...

[ Voor 51% gewijzigd door HTT-Thalan op 17-06-2025 19:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 19:34:
[...]

Jouw motor heeft meer cylinders en PK's dan mijn lesauto. Ik mag toch hopen dat je daar ook wel eens wat onderhoud aan doet :P. Ik had overigens wel een dashboardkastje op mijn wijlen RT en volgens de monteur zit daar ook de dynamo van een personenwagen onder. De achterband zou breedtetechnisch op een auto ook niet misstaan hebben. En hoezo heb jij geen motorkap?

[Afbeelding]

Jouw motor zit vol met kappen :+ daarom is het onderhoud aan die krengen ook zo stervensduur...
Kappen? Ja. Maaaar dat noem je nog altijd geen motorkap :N

Dynamo vd RT zit overigens aan de voorzijde, achter die grote voorkant van de boxer met BMW logo.
_eLMo_ schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 18:52:
[...]

Heb je Kurviger op bochtig of "snel en bochtig" staan. Met een RS wil je meestal de tweede.
Had m eerst op extra bochtig, dat werkte beter dan "normaal" bochtig. Zal die andere optie ook eens proberen. Maar ik houd wel van de scherpe bochten, als t wegdek maar goed is en de weg breed genoeg.

Maar ik ga morgen een langere rit doen, denk dat ik gewoon random een boulangerie ofzo aantik en mn BMW app er wat leuks van laat maken. Dat gaat meestal wel prima.

[ Voor 22% gewijzigd door noes op 17-06-2025 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 19-06 13:31
ozzynator schreef op maandag 16 juni 2025 @ 09:54:
[...]

Ze mogen overigens wel eens iets aan de kwaliteit van die foto's gaan doen... dat zwart/wit is toch niet meer van deze tijd. ;)[Afbeelding]

Dit is een IR ongefilderde foto ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:50
noes schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 16:02:
Tja, die allroads/SUVs snap ik in Nederland nooit zo goed, maar..

[Afbeelding]

Dat gezegd hebbende, iemand nog tips voor routes in de Dordogne? Zit bij Sarlat-la-Caneda in de buurt.
Ik was in de meivakantie daar in de regio (in het koekblik met vrouw en kinders) en heb vaak gezegd en gedacht om daar eens met de motor te willen rijden. Goede kans dat we daar dus nog eens terug gaan met de T700 achterop een aanhanger (})) zodat ik daar ter plekke wat rond kan rijden.

Check Myrouteapp eens, ik zag daarop een aantal erg mooie routes. Sowieso zijn de wegen daar over het algemeen erg goed bijgehouden en rijden die Fransozen zelf ook lekker door.
bijvoorbeeld deze :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:33
YES! Vandaag eindelijk weer kunnen rijden! Vanmorgen kreeg ik het verlossende telefoontje: de motor was klaar. Het bleek uiteindelijk nog een flinke klus om het stuur te vervangen en de voorvork weer ‘recht’ te krijgen – wat dat dan ook precies mag betekenen. De rekening was er in ieder geval ook naar…

Vanavond meteen even een ritje naar Duitsland gemaakt “om te tanken”. Ik heb de handkappen nog niet teruggezet, dus het voelt een beetje kaal zo. En uiteraard: direct een botsing met een bij of iets dergelijks gehad. Zelfs met handschoenen aan doet dat nog best pijn.

Ondertussen heeft mijn vrouw een paar weken geleden haar enkel gebroken, dus de motorvakantie staat op losse schroeven. Hopelijk krijgt ze over een week of vier groen licht van de dokter om weer te rijden. Wanneer ze wat minder last heeft van d'r enkel moet ze op zoek naar goede endurolaarzen. Als jullie zouden moeten kiezen tussen deze twee laarzen, welke zou je dan aanraden voor haar?
Forma Terra Evo Bruin
Tech T Laarzen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:23

A13X

Dude

(jarig!)
JL Koppelle schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 22:29:
YES! Vandaag eindelijk weer kunnen rijden! Vanmorgen kreeg ik het verlossende telefoontje: de motor was klaar. Het bleek uiteindelijk nog een flinke klus om het stuur te vervangen en de voorvork weer ‘recht’ te krijgen – wat dat dan ook precies mag betekenen. De rekening was er in ieder geval ook naar…

Vanavond meteen even een ritje naar Duitsland gemaakt “om te tanken”. Ik heb de handkappen nog niet teruggezet, dus het voelt een beetje kaal zo. En uiteraard: direct een botsing met een bij of iets dergelijks gehad. Zelfs met handschoenen aan doet dat nog best pijn.

Ondertussen heeft mijn vrouw een paar weken geleden haar enkel gebroken, dus de motorvakantie staat op losse schroeven. Hopelijk krijgt ze over een week of vier groen licht van de dokter om weer te rijden. Wanneer ze wat minder last heeft van d'r enkel moet ze op zoek naar goede endurolaarzen. Als jullie zouden moeten kiezen tussen deze twee laarzen, welke zou je dan aanraden voor haar?
Forma Terra Evo Bruin
Tech T Laarzen
Voor offroad? Alpinestars Tech 7 of 10 of Gaerne SG12, dat beschermd een enkel goed. De 2 die je voorstelt blijven toch een beetje veredelde tourlaarzen. De vraag is dus, wat wil je ermee?

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:22

Bommes

Capo del formaggio

Beetje een gouden regel:
3 gespen is zoals @A13X schrijft een veredelde tour laars.
4 gespen dan kom je in de MX/Enduro laarzen terecht.
Is het vooral een beetje greenlanen wat jullie doen dan zijn de 3 gespers echt wel okay, beter dan motorsneakers. Een goed compromis voor een combinatie laars voor op en naast de weg.

Maar ga je ze toch aanschaffen, speciaal voor offroaden en heb je nog echte weg gerichte motor schoeisel, ga dan gewoon meteen voor de real deal. En koop een MX laars.

[ Voor 17% gewijzigd door Bommes op 17-06-2025 22:48 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Thedr schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 21:35:
[...]

Ik was in de meivakantie daar in de regio (in het koekblik met vrouw en kinders) en heb vaak gezegd en gedacht om daar eens met de motor te willen rijden. Goede kans dat we daar dus nog eens terug gaan met de T700 achterop een aanhanger (})) zodat ik daar ter plekke wat rond kan rijden.

Check Myrouteapp eens, ik zag daarop een aantal erg mooie routes. Sowieso zijn de wegen daar over het algemeen erg goed bijgehouden en rijden die Fransozen zelf ook lekker door.
bijvoorbeeld deze :)
Top, dat ziet eruit als een goede route, en komt nog in de buurt van ons huisje ook :Y thanks! Nog even bijschaven zodat het begin/eind punt logisch is (eindresultaat hier, ons huisje ligt bij Cazenac)

Het wordt flink warm, dus zo'n route van ~3-4 uur is precies mooi om 's morgens te doen, dan de middag weer in/aan het zwembad liggen en eind vd middag wijntjes proeven :9

En de motor hebben we ook op de kar meegenomen. Ideaal, een vakantie met zn 2en (of naja, twee-en-een--halven, we hebben de hond ook mee) ga ik niet het hele eind in mn eentje op de motor heen/terug doen. Al helemaal niet ivm de hond, je kan m niet even achterlaten als je gaat tanken of eten halen (ivm hitte in de auto) maar meenemen is iedere keer ook weer gedoe (en niet altijd toegestaan of wenselijk).

[ Voor 35% gewijzigd door noes op 17-06-2025 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

Forma Terra Evo Bruin
Tech T Laarzen
Ik heb de Forma Terra Evo bruin, dat is absoluut een "adventure" laars, geen enduro laars. Voor mij prima, als je serieus offroad gaat niet naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

noes schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 19:34:
[...]

Motorkap? Dat heeft zelfs mn K1600GT niet.
There, I fixed it for you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:33
Ze heeft in haar hoofd dat ze er serieus mee wil offroaden, dus dan zou de SG12 goed zijn, of idd de Tech 7, maar die vindt mevrouw niet mooi... Maar ze zegt ook "ik ga niet op het zand, want dat is kut". Zucht. Ik gok dat het iets als de SG12's gaan worden. Zien er ook fucking vet uit. En motorrijden is toch minimaal 50% voor de looks, toch? Toch? https://www.bol.com/nl/nl...xK5Q.4_33.36.ProductImage Deze hebben zelfs gouden accenten die bij haar Himalayan passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:15

BM

Moderator Spielerij
Klinkt als een vrouw :+

Persoonlijk zal het me echt worst wezen hoe mijn laarzen er uit zien (oke, knalroze is misschien wat te ver :+), maar moet het vooral functioneel zijn, maar goed, ik ben ook geen vrouw :p

Ben wel benieuwd hoe ze wil offroaden, zonder op het zand te komen. Uitsluitend rotspaden? :P

[ Voor 18% gewijzigd door BM op 18-06-2025 09:20 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online

Forma Terra Evo Bruin
Tech T Laarzen
Een echte hoeft niet veel duurder te zijn, 'al' voor €300 afhankelijk van kleur en maat:
https://www.fc-moto.de/ep...ars-Tech-7-Boot-2014-0297

Of voel bij een fysieke winkel het zijdelingse verschil in stevigheid, echt enorm. En check al die verschillende kleurtjes :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

(jarig!)
JL Koppelle schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:09:
Ze heeft in haar hoofd dat ze er serieus mee wil offroaden, dus dan zou de SG12 goed zijn, of idd de Tech 7, maar die vindt mevrouw niet mooi... Maar ze zegt ook "ik ga niet op het zand, want dat is kut". Zucht. Ik gok dat het iets als de SG12's gaan worden. Zien er ook fucking vet uit. En motorrijden is toch minimaal 50% voor de looks, toch? Toch? https://www.bol.com/nl/nl...xK5Q.4_33.36.ProductImage Deze hebben zelfs gouden accenten die bij haar Himalayan passen.
Mocht zij of jullie nog geen training hebben gedaan. Ga voor dezelfde investering eens een dagje met Elles Dijkhuizen op pad. Zand Offroad word zoveel makkelijker als je überhaupt wat basis beginselen heb geleerd.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thedr
noes schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 22:52:
[...]

Top, dat ziet eruit als een goede route, en komt nog in de buurt van ons huisje ook :Y thanks! Nog even bijschaven zodat het begin/eind punt logisch is (eindresultaat hier, ons huisje ligt bij Cazenac)
...
Zie dat de route er al langs komt, maar vergeet niet om even rond te kijken / lopen bij Chateau Millandres. Sowieso veel mooie stuurwegen daar in de regio. Ook iets oostelijker richting Rocamadour zag ik veel leuke stukken voor de motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 19:35
Donderdag en vrijdag vrij deze week, dus tijd om een langere toertocht te maken. Dit keer gaat het richting Marburg/Sauerland/Kassel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Thedr schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:17:
[...]

Zie dat de route er al langs komt, maar vergeet niet om even rond te kijken / lopen bij Chateau Millandres. Sowieso veel mooie stuurwegen daar in de regio. Ook iets oostelijker richting Rocamadour zag ik veel leuke stukken voor de motor.
Bedankt voor de tip! Kastelen en ander bezienswaardigheden kijken doen we samen, en dus met de auto :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:04

Vrijdag

De Zwarte

Nieuwe motor voor jou @noes ?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:50
Vrijdag met de boot naar Newcastle, voor een weekje Schotland.

Met behulp van o.a. @ToolkiT een paar leuke routes uitgestippeld. Gelukkig zijn we heel flexibel, waarmee ik eigenlijk op het volgende punt kom:

Vanaf Skye, wat is meer de moeite waard? Bovenlangs via Bornie, Keppoch en Invergarry naar Ben Nevis, of toch de boot pakken en onderlangs via Mallaig gaan?

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

@KillaZ , tocht langs distilleerders uitstippelen misschien?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 19:35
KillaZ schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:43:
Vrijdag met de boot naar Newcastle, voor een weekje Schotland.

Met behulp van o.a. @ToolkiT een paar leuke routes uitgestippeld. Gelukkig zijn we heel flexibel, waarmee ik eigenlijk op het volgende punt kom:

Vanaf Skye, wat is meer de moeite waard? Bovenlangs via Bornie, Keppoch en Invergarry naar Ben Nevis, of toch de boot pakken en onderlangs via Mallaig gaan?
Kan ik even meekijken met de routes? Wij gaan in juli 3 weken naar Schotland, weliswaar met een huurauto. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Vrijdag schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:44:
@KillaZ , tocht langs distilleerders uitstippelen misschien?
Nee, ik moet die gasten niet ook nog eens op vakantie hebben hoor :+

Ik ben bezig voor een private tour bij Claxtons, maar dat loopt wat stroef allemaal

[ Voor 18% gewijzigd door KillaZ op 18-06-2025 10:59 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:02

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Gisteren op gereden, prima motor maar geen vervanger voor de K1600. Veel meer vibraties van de motor, quickshifter een stuk ruwer en het rijdt minder stabiel op de snelweg dan de K. De 6 in lijn is echt een ander gevoel dan deze nieuwste boxer.

Had de automatische versie mee, dus zonder koppelingshendel, en dat went heel snel. De automatische D stand was niet echt fijn, je voelt het schakelen te veel, de M stand (quickshifter) is veel fijner.

Wel stuk lichter en wendbaarder bij lage snelheden, prima zitpositie, standaard ruitje te laag voor mij (zoals alle BMW's). Adaptive cruise control is fijn, zou daar wel aan kunnen wennnen.
Een fijne motor als je niet een GS wil, zoals (bijna) iedereen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
Jolke schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:46:
[...]

Kan ik even meekijken met de routes? Wij gaan in juli 3 weken naar Schotland, weliswaar met een huurauto. :)
Ja hoor, ik stuur je even een DM

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

KillaZ schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:58:
[...]

Nee, ik moet die gasten niet ook nog eens op vakantie hebben hoor :+

Ik ben bezig voor een private tour bij Claxtons, maar dat loopt wat stroef allemaal
Workation ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-06 17:01
Heeft er iemand hier toevallig met de Friese Elfsteden motorroute mee gereden eerder deze maand?
Was het wat?
Ik ga twee dagen met mijn pa toeren in het noorden en dit lijkt me een hele goede om mee te pakken namelijk

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Zullen vast heel goed rijden.. maar vind ze niet zo mooi ;) en flink boven budget. Ben al verwend met 2 motoren, en allebei niet de goedkoopste, dus laat ik t maar even zo houden.

En.. de K1600GT blijft er waarschijnlijk nog wel boven staan. Die 6-in-lijn is een heel fijn blok, past uitstekend in zo'n sportieve tourer.
_Apache_ schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 08:57:
[...]

There, I fixed it for you.
Ja kappen nou he :+

[ Voor 12% gewijzigd door noes op 18-06-2025 15:10 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Dinsterzz92
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YipUSSJPDEcL83BV9WF6RDzgin4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NJrTDRGvC0zkBvv7IWTUySEz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n1IJyfsrxw6evBE1vD8K5a3kvCw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nceahB1H9MSXZIpEtwknnMs7.jpg?f=fotoalbum_tile

Vandaag de motor gaan bekijken en wat getuigen gaan spreken.

De motor ziet er naar mijn idee minder erg uit dan gedacht. Deze is over de auto gevlogen waarbij het dak etc beschadigd zijn geraakt. Zowel takeldienst, politie als getuigen dachten dat ik het niet ging gehaald hebben, maar dit onkruid leeft nog 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:28
Dinsterzz92 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:17:
[Afbeelding][Afbeelding]

De motor ziet er naar mijn idee minder erg uit dan gedacht. Deze is over de auto gevlogen waarbij het dak etc beschadigd zijn geraakt. Zowel takeldienst, politie als getuigen dachten dat ik het niet ging gehaald hebben, maar dit onkruid leeft nog 😁
Ze hebben de motor toch nog redelijk in de vorm kunnen leggen. Maar dat is toch wel een ferme impact geweest die die met die auto gehad heeft.

Het feit dat je bent gaan kijken: Je bent dus weer op de been? _/-\o_
Succes met verder herstel.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Dinsterzz92
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19:07
Ohja. Ben sinds gister uit het ziekenhuis. 4 dagen op intensieve voor de bloeding, dagje gewone kamer en gisteravond ontslag door de arts.
Moet wel nog terug voor echo van de milt volgende maand en dan ct van ribben als extra check..!e revalidatie kan beginnen, rustig in eigen huis 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Het contrast is zo enorm groot tussen de twee motoren. De Twin heeft allemaal moderne techniek aan boord: Valsensoren, tractiecontrole met wheelie control, ABS, boordcomputer, allerhande modificaties aan bediening, bescherming, verstelbare vering, een heuze stoppenkast een soort hoofdverdeler voor stroom aan accessoires, warme handvaten en een verstelbare ruit om lekker uit weer en wind te zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w0klerCw-R89P9l_6RnTnq5GTKo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/piWGZjxIRU0jCEaTvRE4fFFF.jpg?f=fotoalbum_large

En hier zit ik dan op ~200 kilo staal, aluminium, plastic en een beetje rubber dat met relatief ruime toleranties opereert en nog ouderwets lucht aanzuigt, mengt met een slok benzine en dat met enig goed geluk door de cylinders heen blaast. Ik moet nog ouderwets choken bij het starten, schatten hoe ver ik nog kan rijden op wat ik onderin de tank zie glinsteren en er zelf voor zorgen dat ik niet snoeihard op mijn bek ga als ik flink in de ankers moet. De enige moderne techniek op de motor zijn de banden en het scharnier in het koffertje, want uitgezonderd de Brembo remmerij kwam het ding zoals afgebeeld al in '94 de weg op, 30 jaar geleden alweer.

De veiligheidsinstructeur verklaart me voor gek (dat zei hij niet letterlijk, hij was veel beleefder) dat ik hier nog op rondrij en had ik een model één jaartje nieuwer gekocht dan had ik ABS en injectie gehad. Ik heb nul modificaties behalve de blokbeugels die er fabrieks-af al op zaten, ik heb een koffer achterop gesmeten en er zit een hillbillie cruisecontrol op, maar eigenlijk alleen omdat ik die aan het testen ben.

Maar wat is het heerlijk rijden met dat ding. Mijn nieuwe Macna Higera jas en HJC systeemhelm hebben bovengemiddeld goeie doorwaaistanden dus ook nu met 28 graden buiten blijf ik prima koel tijdens het rijden en kan ik genieten van dat rauwe en dat hoog roffelende geluid uit die compleet originele Honda uitlaat, die helemaal straatlegaal is. Nul stress, weinig benzineverbruik en maximaal genieten.

En toch... kriebelt er nog iets. Ik las pas een artikel over de 2025/26 Revamp van de CB125F, die nu start-stop heeft gekregen en een heus TFT display met bluetooth connectiviteit. Geclaimd bereik 800+ kilometer op één tank benzine - deels vanwege de lage interne weerstand van het blokje, het totaalgewicht van 117 kilo en het feit dat er minder PK onder zit dan voor de koets van Koning Willem. Maar het lijkt me echt superleuk om die er ooit nog eens naast te zetten. Paar verwarmde handvaten erop, telefoonhoudertje en een koffersetje en dan leuke tourritten met dat ding maken.

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fmotonewsworld.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F05%2F2026-honda-cb125f-dashboard.jpg&f=1&nofb=1&ipt=736734c72b31681568365cd1905d330340969b70b4cb046d7c5047a3db86a167

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.mundomotero.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F02%2Fhonda-cb125f-2024-4.jpg&f=1&nofb=1&ipt=e309d0f82a9d9901c352d396206ca74b0c3c0fafbd54ff06ee3646ea799e13a4

Wat me hier zo in aantrekt is dat het een 'extreem' eind van de schaal is. Sommige mensen vinden het andere eind van de schaal veel leuker, een Kawasaki met een topsnelheid boven de 400km/u bijvoorbeeld, of een Goldwing met zo'n beetje alle vormen van comfort die je in de meeste auto's van tegenwoordig vind. Ik vind het minimalisme zo gaaf. De bare essentials en daarom extreem economisch, maar je moet ook al je rijvaardigheden aanspreken om op normale wijze met het verkeer mee te komen. Een uitdaging op zijn kop eigenlijk.

Ik heb ChatGeePeeTee even gevraagd een plaatje bij het plaatje te maken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vaw85Lh-EGo6Z3rnjKVT-yWF2mE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/odJNd4XzchGy7xgpp3u0K3hN.png?f=fotoalbum_large

Echt een tof ding :).

[ Voor 12% gewijzigd door HTT-Thalan op 18-06-2025 17:22 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Daniel L.
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20:06
Mooie dag voor een rondje Eifel 🏍️💨.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B2oaRZqO_f_uPU1w46ZvSBrrSAY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/90fy1YcB1DJdmzVxxYgbhrKC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ozzynator
Dinsterzz92 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:17:
[Afbeelding][Afbeelding]

Beterschap!

Ja joh, nieuw voorwiel, beetje richten en verder. In België is dat misschien minder erg, hier is dat gewoon afscheid nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

(jarig!)
Onverwachts verhinderd door k* nieuws, maar als er nog iemand naar ABR volgende week 26-30juni wilt DM mij dan even. Super Thursday, weekend en trail ticket. (En shuttle eventueel)

Awesome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thedr
Voor de T700 liefhebbers
YouTube: The Tenere 700 love song
8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:01
"For my participation in the Tenere Travel Trophy 2025 I made this tribute song to the Tenere 700."

@Thedr Dus ik doe twee keer mee met de Travel Trophy en het jaar dat ik niet meedoe, doet de NomadSweden ineens mee? En ik doe juist niet mee omdat ik dit jaar zelf een grote rit ga maken... Uitgerekend ook door Zweden en Noorwegen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Die nomad kwam gewoon een dagje langs.
Dus ja als je mega fan bent misschien wel grappig, maar ik denk niet dat je de hele week met hem gaat chillen hoor ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
A13X schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 18:46:
Onverwachts verhinderd door k* nieuws, maar als er nog iemand naar ABR volgende week 26-30juni wilt DM mij dan even. Super Thursday, weekend en trail ticket. (En shuttle eventueel)
Wat zuur.
Ik zou kunnen, maar dan moet ik ineens de vriendin gaan vertellen dat ik er nog een keer tussenuit knijp tijdens onze vakantie 😂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

(jarig!)
kneusteun schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 17:12:
[...]

Wat zuur.
Ik zou kunnen, maar dan moet ik ineens de vriendin gaan vertellen dat ik er nog een keer tussenuit knijp tijdens onze vakantie 😂
Beter om vrijgevenis vragen dan om toestemming en het leven is te kort om er niet van te genieten. Word er de afgelopen dagen hard mee om de oren geslagen.

En je gaat met de leukste tweakers club die er is 8)

Awesome

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

A13X schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 17:47:
En je gaat met de leukste tweakers club die er is 8)
O+ :(:)

Hier staat de pakezel klaar, vertrek zondagochtend vroeg, 12:00 uur de Ferry van Duinkerken naar Dover.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JuHQbEjWGpYBewB3SOsTI9bxxXQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cziGeo6kP33QnwOOKmdlE6Bt.jpg?f=fotoalbum_large

Toch altijd bijzonder dat ik zo mijn best doe om minder mee te nemen maar het ding er nu toch nog uit ziet als een drachtig nijlpaard.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6dbz08wYG5WZeYZXXyh_l4L0LUk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xYluO45ugWAUbPheWnnOZAaO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 74% gewijzigd door Bommes op 19-06-2025 17:55 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Bommes schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 17:52:
[...]

Hier staat de pakezel klaar, vertrek zondagochtend vroeg, 12:00 uur de Ferry van Duinkerken naar Dover.
[Afbeelding]

Toch altijd bijzonder dat ik zo mijn best doe om minder mee te nemen maar het ding er nu toch nog uit ziet als een drachtig nijlpaard.
[Afbeelding]
Gaat 'ie ook net zo snel? :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

In het water misschien??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
HTT-Thalan schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 18:00:
[...]

Gaat 'ie ook net zo snel? :+.
Nee, maar slingert wel zijn poep in het rond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joris748 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 18:20:
[...]

Nee, maar slingert wel zijn poep in het rond :+
Brrraaaaaaappp _O-. Ik zie het zo voor me :').

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:25
Bommes schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 17:52:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Zijn dat die Pocket zadeltassen van 21 Brothers? Ben je er tevreden mee? Ben een beetje aan het rondkijken voor zoiets (hoewel het best mooi spul zal zijn ben ik niet direct van zins het marketing budget van Mosko Moto aan te vullen :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@DRAFTER86 inderdaad de pockets van 21 broeders.
Eerste set die ik thuis gestuurd kreeg was lek, terug gestuurd (kosten verzenden vergoed) hersteld en terug thuis bezorgd gekregen.
Goede service dus.
Ik ben er wel bij mee, ook ik had het veelvoud van wat deze kosten niet over voor de Mosko moto of andere main stream merken.

Hun opties voor aanpassen zijn best uitgebreid, diverse kleuren, andere gespen, haken, ogen enz.
Mijn inziens dikke prima.
Wel zou ik, nu na een paar keer gebruik misschien kiezen voor een iets ander systeem.
Een "vast" rackless bevestigings harnas op/aan de motor waarop je je tassen vast gespt.
Dat maakt het net wat makkelijker om je zooi in 1 keer in de tent te krijgen of zo.
In mijn huidige tassen binnen tassen gaan gebruiken geeft ongeveer het zelfde resultaat.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fDqFwj39p5tn1-hwbo-cejJgTdk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3nMqMQ2GpuY3eMLotI4kpEbw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6UZb0HcMh_OpYL3YuHk3wDgeDNU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nvpjErEowcGXGwonqCs8DGAY.jpg?f=fotoalbum_large
Ook klaar voor de trip, maar dan de andere kant op dan @Bommes en consorten. Morgenochtend richting zwarte woud, en dan zaterdag door naar Viktorsberg waar de daadwerkelijke trip begint. Zin in!

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@BM netjes man op die manier. Koffers en klein tasje. Dikke prima.
Veel plezier (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Koffers zijn nog voor helft leeg, maar prima zo. Normaal rijd ik alleen met topkoffer, maar wilde nu gewicht zo laag mogelijk houden. Ben benieuwd hoe het rijd, maar dat komt vast goed

Xbox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:30
Dit gaat beter rijden dan met topkoffer. Mijn ervaring is: hoe meer gewicht naar voren, hoe beter. Beter dan dit ga je niet krijgen wat dat betreft. Dat wordt heerlijk sturen. Veel plezier!
Pagina: 1 ... 53 54 Laatste