Nou. Ik heb m'n multi weer terug van de dealer in Zolder. En ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken.
De mannen in Zolder kwamen al gauw tot de conclusie dat de fiets is gevallen (voordat ik 'm kocht). Ik vermoedde ook al zoiets vanwege een aantal krassen, onder het rempedaal bv, maar zij bevestigde het. De krasjes opzich vallen mee, maar tis niet netjes. Vervelender is dat het rempedaal ietsje verbogen is, daardoor kwam die dus niet geheel omhoog, ze hebben een nieuwe veer ingezet dus hij komt nu wel weer netjes omhoog. Maar blijft wat na binnen staan, niet handig, nieuw rempedaal kost al gauw tegen de 100e volgens mij. Wat ook vervelend is, er zit een lichte scheur in een van de carbon handkappen. Verkoper zei destijds dat het komt door het rammelen van het remvloeistof reservoir die daar net boven is gemonteerd. Had ik natuurlijk doorheen moeten prikken, maar goed.
Maar wat me nog het meeste steekt, ik heb blijkbaar niet eens de goede originele uitlaat erbij gekregen.
Het past wel, maar het is van het model ervoor. Ook miste we bij de montage al een kabeltje of iets om een klepje in de uitlaat open/dicht te doen. En aangezien ze de mapping terug hebben gezet, heb ik nu een check engine lichtje branden op het dash, omdat ie die nu niet ziet (wordt uitgeschakeld bij de termi uitlaat). Dat valt dan weer op te lossen met een 'servo eliminator', a 50e.... Maar het stapelt zich zo wel ff op.
Komt nog bovenop dat ze lastig gingen doen met de claim op garantie voor de voorvork, ik moest maar even de factuur zo betalen en mag ik het zelf gaan oplossen met de cargarantie maatschappij ofzo. De Ducati man daar was zeker vriendelijk en servicegericht (zo heb ik niet hoeven betalen voor de leenmotor), maar ik houd er toch een lichte nare smaak van over.
Maar goed, om op een positieve noot te eindigen, m'n rode monster is weer terug, rijd en klinkt nog steeds fantastisch, en ik heb vandaag eindelijk m'n pakje van Iconic-Parts binnen met de spacers en quadlock houder. Die gaan we morgen maar eens monteren en testen als het beetje droog blijft.