Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 52 ... 76 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:01
Vrijdag schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 17:42:
[...]

Een tijd terug bij de Kruidvat een schoenendroger gehaald. Voor twee tientjes. Werkt moet ik zeggen best goed. Wel fijn als het heeft geregend, gewone schoenen drogen ook lekker snel en het gaat ook een beetje vieze luchtjes tegen middels ozon. Dat staat in de handleiding in elk geval :P
En je hebt er ook één voor mij gehaald en opgestuurd <3 <3 <3 <3

Staat hier regelmatig aan met mijn fietsschoenen erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
kneusteun schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 19:49:
[...]

Ja alleen om die unit mee te slepen op de motor.
Niks zo kut als s’ochtends uit een koude tent in de natte bende wakker worden en dan met je poten in de natte laarzen, dat staat voor mij gelijk aan s’ochtends met je nieuwe sokken een natte badkamer inlopen :'(
Je hebt ze ook voor onderweg, weet alleen niet of dat net zo goed werkt als die unit waar dhr Vrijdag het over heeft. Shoefresh oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

kneusteun schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 19:49:
[...]

Ja alleen om die unit mee te slepen op de motor.
Niks zo kut als s’ochtends uit een koude tent in de natte bende wakker worden en dan met je poten in de natte laarzen, dat staat voor mij gelijk aan s’ochtends met je nieuwe sokken een natte badkamer inlopen :'(
Wat ook helpt, maar niet als ze enorm drijfnat zijn, een beetje waspoeder erin. Neemt veel vocht op, ruikt fris en schud je de volgende ochtend er weer uit.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:11

Bommes

Capo del formaggio

Ik vraag altijd ff wat oude kranten op de camping als ik aankom met natte laarzen.
Proppen maken en die er in frotten, volgende ochtend meestal weer bijna droge laarzen (y)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02:08

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Kattengrind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:48

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Hergebruikt? :+

Die schoenendroger van de kruidvat gebruikt toch geen ozon? Dat staat in ieder geval nergens in de beschrijving vermeld.
Een echte shoefresh doet dat sowieso wel. Maar die is dan ook weer wat duurder.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:36
Bommes schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 20:44:
Ik vraag altijd ff wat oude kranten op de camping als ik aankom met natte laarzen.
Proppen maken en die er in frotten, volgende ochtend meestal weer bijna droge laarzen (y)
Ik heb van die vochtvreet zakken van dakine, maar dat werkt naar mijn idee net zo goed als kranten. Moet je daarna weer in de zon leggen.

Maar nog niet uitvoerig getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 10:12
Als het echt *K* weer is, dan heb ik altijd een powerbankje met deze mee https://www.wintersport-o...schoenwarmer-thermic.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 22:12:
Hergebruikt? :+

Die schoenendroger van de kruidvat gebruikt toch geen ozon? Dat staat in ieder geval nergens in de beschrijving vermeld.
Een echte shoefresh doet dat sowieso wel. Maar die is dan ook weer wat duurder.
Dat ding wat ik hier heb wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat een opties :+

Die kranten is praktisch wel haalbaar op vakantie natuurlijk. Gelukkig hebben ze in het noorden geloof ik nog wel eens droogruimtes bij campings.
mjdb98 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 17:36:
Heb je dan niet bij natte laarzen dat je voeten snel koud worden, ondanks de dichte sokken?
Daar ben ik ook wel benieuw naar. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdb98
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 05-09 15:47
kneusteun schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 06:11:
[...]

Ik heb van die vochtvreet zakken van dakine, maar dat werkt naar mijn idee net zo goed als kranten. Moet je daarna weer in de zon leggen.

Maar nog niet uitvoerig getest
Is dat makkelijk voor onderweg, kranten zou je namelijk zo weer weg kunnen gooien. Die zakjes moet je dus zien te drogen op een bepaalde manier, of gaat dat heel snel in de zon?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dinsterzz92
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-09 20:58
Dinsterzz92 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 18:29:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Na 2j de multistrada in alle luxe met bagster zadel gereden te hebben, heeft die nu plaats gemaakt voor een streetfighter.
Ik werk niet meer in Rotterdam dus lange ritten gebeuren niet meer.

Ging eerst voor een ducati monster kijken, maar wet er stond was me te 'modern' en had ik geen klik mee. De sf vind ik de kop niet echt mooi maar daar werken we wel aan..
Deze uit 2010 is voor mij puur genoeg en geeft me een kick bij het rijden. De droge koppeling is dan de kers op de taart.
Op 10 juni dan opgehaald en naar huis gereden 😁
Gisteravond op terugweg van het weg had een auto me niet gezien en recht voor me af gedraaid.
Helaas is moto Total loss en lig ik op intensieve met gebroken ribben en inwendige bloeding aan nier en milt.
Ook al was het maar 3km rijden, ik ben altijd goed ingepakt wat vgm behoed heeft van ergere verwondingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FitTiv
  • Laatst online: 22:59
@Dinsterzz92 zo dan wat heftig. Beterschap!! Klinkt alsof de auto volledig schuld heeft?

Sterkte met je verwondingen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikejux
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 01:55
Wat 'n nachtmerrie. Heel veel beterschap.... 😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsterzz92
FitTiv schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 10:17:
@Dinsterzz92 zo dan wat heftig. Beterschap!! Klinkt alsof de auto volledig schuld heeft?

Sterkte met je verwondingen!
Klopt. Die verklaart me niet gezien te hebben.. Ik had al 'n voorgevoel dus vertraagde al van 70km/h.
Was een oudere dame dus die moet nu testen ondergaan of ze nog geschikt is om te rijden.
Dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 13:52
Dinsterzz92 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 10:04:
[...]

Gisteravond op terugweg van het weg had een auto me niet gezien en recht voor me af gedraaid.
Helaas is moto Total loss en lig ik op intensieve met gebroken ribben en inwendige bloeding aan nier en milt.
Ook al was het maar 3km rijden, ik ben altijd goed ingepakt wat vgm behoed heeft van ergere verwondingen.
Oh man wat enorm kut! Dat is echt één van mijn grote angsten…
Heel veel beterschap!

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 07:14
@Dinsterzz92, holy shit, wat een heftig verhaal! Ik ben iig blij dat het zelf nog kan vertellen.
Sterkte. :(:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjdb98
Oei dat is echt heel naar. Veel beterschap voor nu!
Belangrijkste is dat je het nog na kan vertellen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikejux
Interesse vraagje hier. Motor komt net weer terug van 'n kleine beurt en denk dan iedere keer. Dat had ik goed zelf kunnen doen. Ik vind het best leuk om te sleutelen en mijn vader heeft thuis alle benodigde gereedschappen. Maar durf 't nog net niet aan. Je moet het gewoon 'n keertje doen natuurlijk.

Heeft iemand ervaring met 'n technische cursus waar je in 'n aantal dagen of avonden de basis vaardigheden krijgt aangeleerd. Er is links en rechts wel wat te vinden. Maar wellicht zijn hier mensen met eigen ervaring voor 'n mooi cursus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:47

botoo

💀 too old to die young

Beterschap @Dinsterzz92 dat zijn wel de minder prettige situaties. Zelf ook zoiets gehad maar dan met de auto, auto ook total-loss maar ikzelf had niets, op de motor ben je een heel stuk kwestbaarder.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
[...]

Heel veel beterschap toegewenst (y)

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:47
@Dinsterzz92 Ik sluit me aan bij wat al veel gezegd is: beterschap.
Blij dat jij het nog doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:07

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Allemachtig wat een naar nieuws :-( Heel veel beterschap en een spoedig herstel gewenst!

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13-09 14:15
Hopelijk snel weer rijden @Dinsterzz92

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Laatst online: 22:59
Mikejux schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 11:39:

Heeft iemand ervaring met 'n technische cursus waar je in 'n aantal dagen of avonden de basis vaardigheden krijgt aangeleerd. Er is links en rechts wel wat te vinden. Maar wellicht zijn hier mensen met eigen ervaring voor 'n mooi cursus.
Wat wil je kunnen?
En waar in het land +-

Beste leerdingen waren bij mij in mn studententijd een motorclub :)

Lees ook even dit: https://www.motor-forum.nl/threads/sleutelcursus.376153/

[ Voor 7% gewijzigd door FitTiv op 14-06-2025 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikejux
Ik ben woonachtig in het noorden van limburg.
Het gaat om basis onderhoud. Ketting en tandwielen stellen/ vervangen. Olie en oliefilter vervangen. Wielen in en uit halen. Remblokken vervangen.

Dat werk. Wie weet wat daarna de volgende stap is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Laatst online: 21:12

_Apache_

For life.

[...]

Heel veel beterschap! -O-

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 11:16
@Dinsterzz92 Sterkte man, hopelijk een voorspoedige revalidatie.

@Mikejux Je zou een keer een werkplaatshandboek (bijv. van Haynes) kunnen aanschaffen als die voor je motor beschikbaar is. En die dan lekker doorlezen, dan kun je voor jezelf bepalen waar je wel en niet vertrouwd mee bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46
HTT-Thalan schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:26:
[...]

Je hebt gelijk, ik had mezelf wel wat duidelijker uit kunnen drukken :). Wat ik bedoelde te zeggen is dat een motorlaars uiteraard beter is dan motorschoenen of, joost verhoede, normale-mensen-schoenen, maar dat het je niet echt heel goed beschermd tegen een zwaar object zoals een stijve crosslaars dat doet. Maar daar gaat een weldenkend mens (de motorrijder) liever niet mee het asfalt op als het even kan. Ze zijn zwaar, oncomfortabel en stijf dus schakelen en remmen is gelijk een 'dingetje'.

Nu is deze Forma laars wel wat dikker/taaier uitgevoerd dan een reguliere motorlaars, maar is alsnog niet significant veel beter geschikt voor het echte offroad werk omdat de impactbescherming vooral gericht is op contact met het wegdek en niet zozeer de motor zelf of andere stilstaande voorwerpen op je route (bomen, stenen etc). En daar zat mijn tweede denkfout, ik ging er automatisch van uit dat je ook wel eens naast het asfalt wilt gaan rijden terwijl er zat mensen zijn die deze wens helemaal niet koesteren - maar daar zoek ik mijn laars wel op uit :) vandaar dat ik het nog steeds een compromis vind.
Zijn er eigenlijk nog winkels (omgeving Nijmegen idealiter) waar je dit soort laarzen eens rustig kan passen en vergelijken? Was net bij JTX in Cuijk voor een middenbok voor de KTM maar daar vond ik het aanbod vrij beperkt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

In Veghel zit de MKC
In Eindhoven de Motorkleding store

Nadeel bij veel winkels is wel dat ze meestal niet alle merken in huis hebben, dat beperkt je wel in de opties vind ik.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdb98
Mikejux schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 14:45:
Het gaat om basis onderhoud. Ketting en tandwielen stellen/ vervangen. Olie en oliefilter vervangen. Wielen in en uit halen. Remblokken vervangen.

Wil je dan daarna alles zelf doen of doe je dan om het jaar een monteur mee laten kijken.

Ik weet niet hoe andere thuis sleutelaars het doen, check je dan alles zelf per x aantal kilometers of zijn daar checklisten voor?

Zoals olie en dergelijke snap ik nog wel maar afstelling van motorblok onderdelen of iets dergelijks is al andere koek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikejux
Onderhoud zoals omschreven bij de motor. Dus kleine beurten eventueel zelf. Kleppen stellen en ander groot onderhoud gewoon uitbesteden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mikejux schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 14:45:

Ik ben vrij handig maar had tot 1 jaar geleden geen auto/motorklusjes gedaan.
Vorig jaar olie en filter gedaan met de motor; youtube erbij en 2x filmpje kijken en daarna doen. Spulletjes vtv klaarleggen en een oliebak en wat papier (je krijgt vieze vingers). Koop of een oliefiltersleutel (goedkoper maar eigenlijk best wel irritant systeem) of een oliefilter met een zeskantmoer erop (duurder maar wel handiger).
Met de auto maak ik een keuze van wat ik wel fix (slot vervangen, lampjes, lambda sensor aansluiten) en wat niet (airco, uitlaat vervangen). Voor de auto heb ik een Haynes werkplaatshandboek met heel veel veelvoorkomende klusjes erin uitgeschreven.

Als zoiets er voor motor is doe ik dat ook wel graag. Remblokken en ketting/tandwielen staat voor binnenkort eens op het programma, in ieder geval alles nalopen. Heb momentsleutels gekocht, volgende maand een inbusdoppensetje (https://www.conrad.nl/nl/p/1519966) en een setje met verloopjes (https://www.contorion.nl/...22&campaignid=20171046922) scoren en dan wil ik eraan beginnen. Kom dan vast wel weer dingen tegen die ik weer moet aanschaffen .

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

mjdb98 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 15:04:
[...]

Ik weet niet hoe andere thuis sleutelaars het doen, check je dan alles zelf per x aantal kilometers of zijn daar checklisten voor?

Zoals olie en dergelijke snap ik nog wel maar afstelling van motorblok onderdelen of iets dergelijks is al andere koek.
Lullig gezegd is RTFM hier wel het antwoord. In de manual van mijn motor staat gewoon per aantal kilometers en per tijdseenheid wat je moet nalopen voor verantwoord onderhoud.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nou dat was toch best warm, om tegen de 30 graden in de volle zon op de baan te staan (assisteren met) lesgeven. Eerst een groep van 4 AVB'ers en dan een groep van 5 'Try the bike-ers' :P. Allemaal in motorkleding gehesen uiteraard, vaak zonder doorwaaikleding en echt snelheid maak je bij AVB ook niet. Ik heb nog even de vertragingsoefening en snelle slalom gereden op de twin, 10 punten al zeg ik het zelf, netjes uitgevoerd! De leerlingen waren in verschillende stadia van motorbeheersing van 'paar lesjes en het komt goed' tot 'had 2 uur nodig om weg te rijden of te stoppen zonder de motor stil te laten vallen'. En dat maakt het wel leuk, dan heb je nog echt wat te doen!

Vanmorgen bij rijden naar de rijschool greep de TC op de Twin zowaar wéér in, toen ik bij een verkeerslicht iets enthousiast wegreed en al naar mijn 2 was geschakeld. Wegdek was schoon en kurkdroog dus ik kan alleen maar gokken dat ik een bitumenstreep heb geraakt of iets dergelijks, want op de baan kon ik het niet meer reproduceren. Dat word straks wel een beetje opletten als de weersomstandigheden slechter zijn later in het jaar. En voor de winter lekker wisselen naar iets met wat meer asfaltcontact _O-. Gelukkig is de grip nog voldoende voor uitwijkoefeningen en remproeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:17
Nou. Ik heb m'n multi weer terug van de dealer in Zolder. En ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken.

De mannen in Zolder kwamen al gauw tot de conclusie dat de fiets is gevallen (voordat ik 'm kocht). Ik vermoedde ook al zoiets vanwege een aantal krassen, onder het rempedaal bv, maar zij bevestigde het. De krasjes opzich vallen mee, maar tis niet netjes. Vervelender is dat het rempedaal ietsje verbogen is, daardoor kwam die dus niet geheel omhoog, ze hebben een nieuwe veer ingezet dus hij komt nu wel weer netjes omhoog. Maar blijft wat na binnen staan, niet handig, nieuw rempedaal kost al gauw tegen de 100e volgens mij. Wat ook vervelend is, er zit een lichte scheur in een van de carbon handkappen. Verkoper zei destijds dat het komt door het rammelen van het remvloeistof reservoir die daar net boven is gemonteerd. Had ik natuurlijk doorheen moeten prikken, maar goed.

Maar wat me nog het meeste steekt, ik heb blijkbaar niet eens de goede originele uitlaat erbij gekregen. |:(
Het past wel, maar het is van het model ervoor. Ook miste we bij de montage al een kabeltje of iets om een klepje in de uitlaat open/dicht te doen. En aangezien ze de mapping terug hebben gezet, heb ik nu een check engine lichtje branden op het dash, omdat ie die nu niet ziet (wordt uitgeschakeld bij de termi uitlaat). Dat valt dan weer op te lossen met een 'servo eliminator', a 50e.... Maar het stapelt zich zo wel ff op.

Komt nog bovenop dat ze lastig gingen doen met de claim op garantie voor de voorvork, ik moest maar even de factuur zo betalen en mag ik het zelf gaan oplossen met de cargarantie maatschappij ofzo. De Ducati man daar was zeker vriendelijk en servicegericht (zo heb ik niet hoeven betalen voor de leenmotor), maar ik houd er toch een lichte nare smaak van over.

Maar goed, om op een positieve noot te eindigen, m'n rode monster is weer terug, rijd en klinkt nog steeds fantastisch, en ik heb vandaag eindelijk m'n pakje van Iconic-Parts binnen met de spacers en quadlock houder. Die gaan we morgen maar eens monteren en testen als het beetje droog blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:15
@Pyr0_ Inderdaad beetje jammer alles bij elkaar. Het kan natuurlijk dat de dealer waar je hem kocht het echt niet wist, maar veel "dingetjes" aan 1 kant zou bij een expert wel een belletje af moeten laten gaan. Dat je het zelf niet gezien hebt in de euforie van een andere motor aanschaffen is logisch.

Garantie, tja je hebt hem niet bij hun gekocht en zullen het daarom niet voor willen schieten.

Uitlaat is gewoon niet goed wat ze gedaan hebben. Dat riekt wel een beetje naar opzet.

[ Voor 11% gewijzigd door ozzynator op 14-06-2025 18:36 ]

zeker, zeker

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:11
Vandaag ook wat bijzondes gedaan (of niet)
in 2014 een van de allerlaatste bandit 1250 gekocht. 4 jaar mee gereden.
Wij beide (mijn vrouw ook) hebben er veel plezier van gehad.
Geen motor die ergens in uitblinkt, maar daarentegen alles gewoon goed doet. _/-\o_
Altijd spijt van gehad dat ie ingerolen is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ICkjgI6hletSYHNClU9f6eoORAQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4zbGkyN5YpPPc1flnnOe7ZF0.jpg?f=fotoalbum_large

Dit was hem

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/96P4_ELHsCd34Ldvdy72NGiTsGU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oGVcHOBTtwQMhqhrKd0piHVW.jpg?f=fotoalbum_large

En dit is de nieuwe 8)
Exact dezelfde, zelfs de kleur. 2016 met slechts 9k km op de teller. Paar krasjes, maar die poets ik er wel uit. Voor de rest gewoon nieuw.
Nu nog weer hetzelfde aanpassen als de vorige

Over paar weken ophalen. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Pyr0_ ik zou gewoon mijn verlies pakken en die garantie claim voor een setje voorvork keeringen laten zitten.
Gewoon zo snel mogelijk plezier maken met die motor en niet achterom kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pyr0_
@Bommes Ja goed punt, ga er ook niet teveel energie meer aan besteden. Wil gewoon gaan genieten van m'n vakantie over een week, lekker tourtjes maken en hopelijk een keertje of meer ergens kamperen. Vanmiddag nog ff bij de Decathlon geweest en nog wat kampeerspulletjes gescoord, beter voorbereid dan dit ga ik niet worden dus ik moet er gewoon voor gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Pyr0_ schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 19:40:
@Bommes Ja goed punt, ga er ook niet teveel energie meer aan besteden. Wil gewoon gaan genieten van m'n vakantie over een week, lekker tourtjes maken en hopelijk een keertje of meer ergens kamperen. Vanmiddag nog ff bij de Decathlon geweest en nog wat kampeerspulletjes gescoord, beter voorbereid dan dit ga ik niet worden dus ik moet er gewoon voor gaan.
Kampeerspullen halen is altijd zo'n ontzettend fijne bezigheid :P. Een van de leukste soorten vakantie voorpret die er is. En daarna lekker alles wegstouwen in je koffers en alles indelen....

je moet zo'n ding zien te scoren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6vufJmTif4Z27Rks39_xNEjGyCk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/sViSulxMvMRzSCD50ILMlqjP.jpg?f=user_large

Dan ben je pas echt onderweg :D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:10
[...]

Veel sterkte en spoedig herstel gewenst!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Bedankt iedereen voor de wensen!
Ik ben stiekem alweer aan het shoppen naar een opvolger, liefst nog dezelfde 🤔 al weet ik niet wanneer ik terug ga kunnen rijden 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 05:45

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

DRAFTER86 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 14:57:
[...]

Zijn er eigenlijk nog winkels (omgeving Nijmegen idealiter) waar je dit soort laarzen eens rustig kan passen en vergelijken? Was net bij JTX in Cuijk voor een middenbok voor de KTM maar daar vond ik het aanbod vrij beperkt...
Termaat heeft genoeg kleding en laarzen staan, zitten op de hertogstraat.

Beterschap @Dinsterzz92 :(:)

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Dinsterzz92 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 20:08:
Bedankt iedereen voor de wensen!
Ik ben stiekem alweer aan het shoppen naar een opvolger, liefst nog dezelfde 🤔 al weet ik niet wanneer ik terug ga kunnen rijden 😅
Sterkte man, hopelijk is het herstel voorspoedig en zonder blijvende klachten.

Afslaand verkeer is echt gevaarlijk. Als het nog beweegt vertrouw ik het voor geen meter en zorg ik dat ik de snelheid er uit heb, of duidelijk oogcontact heb met de bestuurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdb98
Bommes schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 20:45:
[...]

Afslaand verkeer is echt gevaarlijk. Als het nog beweegt vertrouw ik het voor geen meter en zorg ik dat ik de snelheid er uit heb, of duidelijk oogcontact heb met de bestuurder.
Stilstaan is niet altijd een garantie. Eind vorig jaar boorde iemand vanuit stilstand zijn auto in mijn zijkant terwijl ik voorbij reed.
Gelukkig zat ik toen niet op de motor want dan had ik meer gehad dan alleen blikschade..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:05

4x2

lộn xộn quá

Dinsterzz92 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 10:24:
[...]

Klopt. Die verklaart me niet gezien te hebben.. Ik had al 'n voorgevoel dus vertraagde al van 70km/h.
Was een oudere dame dus die moet nu testen ondergaan of ze nog geschikt is om te rijden.
Dankje
Hehe, vele mensen zullen je dankbaar zijn dat de mevrouw onderzocht gaat worden, de ultieme uitvoering van "take 1 for the team"

Beterschap :(:)

[ Voor 2% gewijzigd door Notna op 15-06-2025 15:24 . Reden: Dit soort benamingen zijn hier niet echt nodig ]

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
HTT-Thalan schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 19:52:
[...]

Kampeerspullen halen is altijd zo'n ontzettend fijne bezigheid :P. Een van de leukste soorten vakantie voorpret die er is. En daarna lekker alles wegstouwen in je koffers en alles indelen....

je moet zo'n ding zien te scoren:

[Afbeelding]

Dan ben je pas echt onderweg :D.
Yesss, best veel mee bezig geweest de afgelopen weken. Guides gelezen, filmpjes gekeken, veel research gedaan en hws toch nog vanalles vergeten of verkeerd gekocht. Maar we gaan het zien. Enige waar ik nog niet écht aandacht aan heb besteed is kookgerei, heb zo'n campingpitje met gasdingetje erbij (gekregen) maar nog niks voor erop ofzo. Ik dacht de eerste paar x keer maar gwn ergens eten halen.

Trouwens succes met herstellen @Dinsterzz92.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-09 16:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3WGQKR09uaeHXN_5erTY2CmiEO4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qFD5iJvK91jVvEHxhE5ZjX4B.jpg?f=fotoalbum_large
Twee weken terug naar Schwarzwald gegaan. Vandaag snelheidsboete binnen gekregen van de Duitsers.

Zijn er mensen bekend met dit apparaat links in beeld? Is dit een flitser? Op dit stuk zouden we 22 te hard hebben gereden. Is maar een stuk waar je 10 seconde 50 moet rijden en daarna weer 70. Boetebdrag is 100 euro en 28,50 administratiekosten. Vriend van me (die voorop rijdt) heeft exact hetzelfde bedrag en reed ook evenhard. Vind ik iets te toevallig eerlijk gezegd.

Wel echt een apart apparaat. TomTom en Flitsmeister zeiden niks op dit stuk toen.

Weet iemand btw hoe je de foto op kan vragen? Voelt een beetje door dezelfde boetebedragen dat ze ons gewoon lukraak op de bon wilden slingeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Pyr0_ schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 21:52:
Enige waar ik nog niet écht aandacht aan heb besteed is kookgerei, heb zo'n campingpitje met gasdingetje erbij (gekregen) maar nog niks voor erop ofzo. Ik dacht de eerste paar x keer maar gwn ergens eten halen.
Ik heb wel een brandertje bij me, voor de koffie, en als het echt moet een pot Noodles.
Geen pannetjes, wel een grote RVS drinkbeker die ook op het brandertje kan, waarin ik dus wat water kan koken voor op de Noodles. Of zo een buitensport zak met eten waar alleen heet water overheen moet.
Eerste keren had ik wel een pannensetje bij me, maar heb ooit 1 keer een bak zelf zitten maken. Ga gewoon uit eten, verder geef ik behalve brandstof, drinken en campings geen geld uit tijdens mijn tripjes. Dus dat uit eten kan er wel vanaf.
Zit je ook gewoon op een normale stoel aan fatsoenlijke tafel, ook wel eens fijn.

Ik ben nu net ook weer mijn bagage verder bij elkaar aan het zoeken, vertrek volgende week zondag naar UK.
Kleding verdeeld over 2 van die bagage organisers van de Hema.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G6XPB4vZfqWw3TvYPbgw86I1KEk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZZC79NlB2GVFqXiryXVCipdo.jpg?f=fotoalbum_large
Ik wil eigenlijk zo min mogelijk meenemen want offroad rijden, extra gewicht/volume wil ik vermijden.
Maar het is ook 4 dagen festival, dan wil je ook een beetje chill er bij lopen. Tenminste is dan toch 8) :+
Dus ik dacht neem ik zo een tube handwasmiddel mee, maar dat is net zo zwaar als 2 paar sokken en 2 onderbroeken extra.. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dus iemand die even hard rijdt, krijgt dezelfde boete, en dat vind je te toevallig? :?

In de regel (dat is niet heel vaak) kreeg ik bij de eerste brief uit Duitsland al gelijk de fotoreportage erbij. Van voor van achter, en een uitvergroting van het gezicht. Niet eens in kleur, voor dat bedrag.

Volgens mijn maatjes zou ik laatst ook een flitspaal hebben gemist. Ik weet het niet. Ik heb nog geen post gehad in elk geval.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Voor koken heb je van die super lichtgewicht pannetjes of gewoon een potje met handvat voor één persoon. Bij de action verkopen ze nog wel eens mini koekenpannetjes voor een paar euro en een plastic kom met handvat met een spork weegt ook niks.

Handwas middel heb je ook in zakjes poeder per wasbeurt. Kun je ook zelf maken met wat plastic boterham zakjes natuurlijk.

[ Voor 23% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-06-2025 22:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

HTT-Thalan schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 22:18:
Voor koken heb je van die super lichtgewicht pannetjes of gewoon een potje met handvat voor één persoon. En handwas middel heb je ook in zakjes poeder per wasbeurt. Kun je ook zelf maken met wat plastic boterham zakjes natuurlijk.
Ik heb ook zo een lichtgewicht pannensetje, het is meer het formaat, en dat is niet eens heel groot.
Maar ik gebruikte het gewoon niet onderweg, laat mij maar gewoon in de lokale pizzeria een lekkere schijf van 5 bestellen :P Paar goed koude pinten er bij (y)

Dat wasmiddel is wel een goede tip, thanks. Heb nog een paar tubes shampoo en bodywash liggen van een hotel, van die kleine tubes. Kan ook daar gewoon de zeep ff uit knijpen en vullen met wasmiddel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ja die snap ik wel, maar waar ik graag kom vind je meestal geen take out :P. En lekker rustig op mijn eentje een potje koken vind ik ook wel therapeutisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Zo een vermoeden had ik al, ik ga liever naar het zuiden, waar de Bourgondiërs wonen *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Die zoektocht naar lichtgewicht is ook gewoon leuk. Ik heb een fijne en goeie tent, maar dan moet er ook weer een matje in enzo. Alternatief is een superlichte hangmat met klamboe, eventueel een tarp erbij, is flexibeler dan een tent qua wat je ermee kan. Koken doe ik graag op open vuur als dat mag en kan. Voor stroom powerbank alsook een heel licht zonnepaneeltje, maar op de motor is dat sowieso niet echt een issue. Kun je de powerbank + paneel beter switchen voor voor een starthulp powerbank heb je dat ook afgedekt. Water heb ik een filter voor en eventueel een inklapbare jerrycan.

Qua kleding en waterdichtheid ben je sowieso al goed voorzien als motorrijder dus met wat accessoires eten en drinken kom je al heel ver :).

Bonustip: twee mesjes (recht en hol) en een klein zaagje. Kan Zwitsers mes zijn, heb ik altijd bij met kamperen, of een knaken klapzaag van de budgetwinkel. Dan snij je eenvoudig een lepel of kom, is ook leuk werk. Neem je ook een klein bijltje mee kun je een snijplank maken, een krukje, hangsysteem voor je potje boven het vuur tot en met een heel veldbed voor je slaapmat (slaapt beter dan op de grond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsterzz92
mjdb98 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 21:41:
[...]

Stilstaan is niet altijd een garantie. Eind vorig jaar boorde iemand vanuit stilstand zijn auto in mijn zijkant terwijl ik voorbij reed.
Gelukkig zat ik toen niet op de motor want dan had ik meer gehad dan alleen blikschade..
Vader is 8j terug ook stilstaand aangereden, 20+ operaties voor 'n been wat ze beter hadden afgezet en nog steeds niet mobiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:27

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Mikejux schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 11:39:
Interesse vraagje hier. Motor komt net weer terug van 'n kleine beurt en denk dan iedere keer. Dat had ik goed zelf kunnen doen. Ik vind het best leuk om te sleutelen en mijn vader heeft thuis alle benodigde gereedschappen. Maar durf 't nog net niet aan. Je moet het gewoon 'n keertje doen natuurlijk.

Kijk eens op Youtube, ik heb hierdoor veel geleerd over mijn VFR en heb afgelopen week o.a. de voorste remklauw en voering los gehaald en schoongemaakt, keering van de slave cylinder vervangen, ketting gespannen.

Verder wil ik nog zelf het volgende doen:
  • Koppeling platen nazien/vervangen
  • Olie vervangen
  • Ketting en tandwielen vervangen

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Slayer schreef op zondag 15 juni 2025 @ 00:52:
[...]

Kijk eens op Youtube, ik heb hierdoor veel geleerd over mijn VFR en heb afgelopen week o.a. de voorste remklauw en voering los gehaald en schoongemaakt, keering van de slave cylinder vervangen, ketting gespannen.

Verder wil ik nog zelf het volgende doen:
  • Koppeling platen nazien/vervangen
  • Olie vervangen
  • Ketting en tandwielen vervangen
Olie vervangen is echt niet moeilijk. Iig bij mijn v-strom, kan me niet voorstellen dat het heel veel complexer is bij andere motoren. Ik zou dat als allereerste klusje aanraden :)

[ Voor 3% gewijzigd door Boudewijn op 15-06-2025 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Laatst online: 23:52
Jeanke117 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 22:10:
[Afbeelding]
Twee weken terug naar Schwarzwald gegaan. Vandaag snelheidsboete binnen gekregen van de Duitsers.

Zijn er mensen bekend met dit apparaat links in beeld? Is dit een flitser? Op dit stuk zouden we 22 te hard hebben gereden. Is maar een stuk waar je 10 seconde 50 moet rijden en daarna weer 70. Boetebdrag is 100 euro en 28,50 administratiekosten. Vriend van me (die voorop rijdt) heeft exact hetzelfde bedrag en reed ook evenhard. Vind ik iets te toevallig eerlijk gezegd.

Wel echt een apart apparaat. TomTom en Flitsmeister zeiden niks op dit stuk toen.

Weet iemand btw hoe je de foto op kan vragen? Voelt een beetje door dezelfde boetebedragen dat ze ons gewoon lukraak op de bon wilden slingeren.
Vervelend.
Echter met 72km gps langs een deur van een huis/restaurant ofzo te rijden...
Dat zal de reden zijn geweest waarom je daar maar 50 mocht.

Jullie gingen dus 75 of meer op de teller.
Apart dat je de foto er niet bij kreeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
[Afbeelding]

Zijn er mensen bekend met dit apparaat links in beeld? Is dit een flitser?
Ja, die zie er daar anders uit dan hier. Maar principe is hetzelfde. Hou je je niet aan de regels loop je risico op een boete.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Ferry34 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 01:17:
[...]

Vervelend.

83. Ze weten nu wel precies de afwijking ;)

zeker, zeker

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fzaXyaLJZks07wcxeJBdW5iNXGQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s37d4MpzMafzfdclj3OnbYvD.jpg?f=fotoalbum_large
Gister vertrokken met de bende van ellende! Met een nieuwe route offroad richting Drenthe lus, wat overigens een toffe route was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pw6UOoqGgSIv7MEz_zMn8JUZA1A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fFqHHTvMgwKCrS5dqbF9FbxT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AwM9_K-e0o4Zocpl9bcjk2pSAYg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bck8E1eGKVrULarZKoHsRzuC.jpg?f=fotoalbum_large
Hier papa kneusteun in actie 😂 heb me kapot gelachen. Oude man helemaal naar de getver in een poging het tempo bij te houden. (Ging ook wel een beetje asociaal hard)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D-ctMlhI_xK7RMwC_2_9XMEhgsc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fwkvDOMjJ07YwjVqDzrEONEP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/plxGq0-VIfzXFDvjUOi6GSYAHMk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PNbnrAr3fPjwVjTBHq9M6AZu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QB8D40sA2rhsRHmE2-9HXTCIiF4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MwFqkgUXlyNRMAoGRLjUnpGZ.jpg?f=fotoalbum_large

Het eten was afzien, er was maar een toko met voer in het dorp. Dus het was even aanpassen 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BsGgQ3lMFd4xyVCa67tiM9pyB98=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rcveb2BPW4HVBT1VfKCov9qi.jpg?f=fotoalbum_large
Nu de boel weer inpakken en verder jagen.
Het ligt er allemaal heerlijk bij, geen modder lekker stuifzand! En het was gister extreem rustig op de route! Zelfs amper wandelaars en fietsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
mjdb98 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 09:40:
[...]

Is dat makkelijk voor onderweg, kranten zou je namelijk zo weer weg kunnen gooien. Die zakjes moet je dus zien te drogen op een bepaalde manier, of gaat dat heel snel in de zon?
Ja gaat redelijk rap in de zomer.
Maar het is zeker geen wondermiddel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:42

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Pyr0_ schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 21:52:
[...]

Yesss, best veel mee bezig geweest de afgelopen weken. Guides gelezen, filmpjes gekeken, veel research gedaan en hws toch nog vanalles vergeten of verkeerd gekocht. Maar we gaan het zien. Enige waar ik nog niet écht aandacht aan heb besteed is kookgerei, heb zo'n campingpitje met gasdingetje erbij (gekregen) maar nog niks voor erop ofzo. Ik dacht de eerste paar x keer maar gwn ergens eten halen.

Trouwens succes met herstellen @Dinsterzz92.
2 kleine kookpannetjes, 1 kleine koekenpan met afneembaar handvat. Spateltje(s).
Enneh, denk eens aan een benzinebrander: je hebt als het goed is benzine bij je. :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/moHeVrna9tB_fgx5IRQcmOJ5O2Q=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/UxPbbZ5CI8TiYYoDytbJSxbn.png?f=user_large

Kreeg ik net van mijn oudste voor vaderdag :P.
teacher schreef op zondag 15 juni 2025 @ 09:38:
[...]

2 kleine kookpannetjes, 1 kleine koekenpan met afneembaar handvat. Spateltje(s).
Enneh, denk eens aan een benzinebrander: je hebt als het goed is benzine bij je. :)
Ik heb zo'n grote tweepitter van coleman maar die sleep je niet zomaar mee op de motor tenzij je zo'n adv trailertje hebt hoor. In mijn beleving zijn benzinebranders toch altijd wel groter dan gasbrandertjes:

https://www.kampeerwereld...-benzinebrander-442-700e/

de benzinetank is groter dan een gastankje en is sneller leeg volgens mij. Maar het is wel een goede combinatie, dat is zeker waar. We hebben die grote stoof met autokamperen dan ook als backup bij om dezelfde reden.

@kneusteun

Hoe bevalt Drenthe? Kom je nog in de buurt van Emmer-Compascuum? :P.

[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 15-06-2025 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:47
HTT-Thalan schreef op zondag 15 juni 2025 @ 10:10:
[Afbeelding]

Kreeg ik net van mijn oudste voor vaderdag :P.

[...]

Ik heb zo'n grote tweepitter van coleman maar die sleep je niet zomaar mee op de motor tenzij je zo'n adv trailertje hebt hoor. In mijn beleving zijn benzinebranders toch altijd wel groter dan gasbrandertjes:

de benzinetank is groter dan een gastankje en is sneller leeg volgens mij. Maar het is wel een goede combinatie, dat is zeker waar. We hebben die grote stoof met autokamperen dan ook als backup bij om dezelfde reden.

@kneusteun

Hoe bevalt Drenthe? Kom je nog in de buurt van Emmer-Compascuum? :P.
Of je komt op zoiets uit. Wederom rib uit je lijf :P

https://www.bever.nl/p/ms...CDC22001.html?colour=5806

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

teacher schreef op zondag 15 juni 2025 @ 09:38:
[...]

Als je maar voor jezelf kookt heb je aan één pan echt genoeg. Daar kun je prima alles in maken wat je nodig hebt en sowieso instant voer van de Beversport of van die MRE's. Dat is echt prima eten onderweg hoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2Foriginals%2F34%2Fb6%2F9c%2F34b69c7a241aa952bc4fbf725247be77.jpg&f=1&nofb=1&ipt=66eaa080b590a9f4f6814c74936646bdbf7683944b5c5a18f61cc19ccbb1b252

Ikea bestekbak van 5 euro (destijds dan toch), een slijptol en wat metaal uit de grijpbak voor een pootje en houdertje bovenop. Uurtje werk en je hebt een stoofje dat op restjes gevonden hout prima werkt. Het brand echt hard en snel, ik had een liter water kokende in 2 minuten. Prima als je voor 2 man eventjes zo'n rehydratiepakket wilt maken voor avondeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 00:21
Ferry34 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 01:17:
[...]

Vervelend.

Dat van de foto gratis opvragen via het www is standaard in NL maar zeker niet standaard in de rest van de BeNeLux of Duitsland.
In Luxemburg moe(s)t je zelf naar het bureau om de foto in te mogen zien.

[ Voor 7% gewijzigd door SniperGuy op 15-06-2025 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 23:42

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

HTT-Thalan schreef op zondag 15 juni 2025 @ 10:10:

Ik heb zelf altijd benzinebranders gehad, jarenlang de optimus 8r en de primus touristy kloon. Tegenwoordig zijn dat "vintage" branders, maar ze doen het nog steeds. Mijn "moderne" brander is een optimus nova plus. Prima ding. Opvolger daarvan is de optimus polaris, maar een msr whisperlite is ook dikke prima .Het klopt overigens dat benzine een iets lagere calorische waarde heeft, maar als je tankje leeg is heb je nog zeker 10 liter bij je. Als je gastankje leeg is.... lastig. Op een klein gasbusje kook je ongeveer 1,5 uur. Op een 600ml benzinetankje ook zoiets

Even foto zoeken...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C9TzC0liHqdK4eO2k14bP9VAxas=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vIENLMaVZNm7zOqFpg5NCSP8.jpg?f=fotoalbum_large
HTT-Thalan schreef op zondag 15 juni 2025 @ 10:15:
[...]

Als je maar voor jezelf kookt heb je aan één pan echt genoeg. Daar kun je prima alles in maken wat je nodig hebt en sowieso instant voer van de Beversport of van die MRE's. Dat is echt prima eten onderweg hoor.
Een pan voor pasta/rijst oid, koekenpan voor bakken, sausjes, etc. Een kleiner pannetje voor water voor koffie thee. Ik ben aan het kamperen, niet aan het survivallen. En ik wil geen koffie met gebakken ei smaak.

In de kleine pannetjes kan je weer een afwassponsje doen, en wat afwasmiddel en kruiden. Ik gebruik daar "nalgene" flesjes voor, die kunnen veel hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door teacher op 15-06-2025 12:51 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Laatst online: 21:12

_Apache_

For life.

DrivinUCrazy schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 22:17:
Dus iemand die even hard rijdt, krijgt dezelfde boete, en dat vind je te toevallig? :?

In de regel (dat is niet heel vaak) kreeg ik bij de eerste brief uit Duitsland al gelijk de fotoreportage erbij. Van voor van achter, en een uitvergroting van het gezicht. Niet eens in kleur, voor dat bedrag.

Volgens mijn maatjes zou ik laatst ook een flitspaal hebben gemist. Ik weet het niet. Ik heb nog geen post gehad in elk geval.
Ik NL komt de post wel snel, heb je hem na 3 weken nog niet, gaat ie niet meer komen imho.

Boete = hardrijbelasting. Gewoon aftikken.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ja, maar dat was óók in het Schwarzwald. ;) Maar ik weet niet eens waar het was, en ook niet of ik daar te hard reed. Ik ga dus maar van het beste uit. :)

Ik heb overigens pas één keer een boete aangevochten. Met gedeeltelijk succes (boete door rood licht, terwijl ik wel stilstond. Maar wel een meter over de stopstreep). De rest waren gewoon terecht en heb ik direct betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 00:21
[Afbeelding]

Kijk ook eens rechts net na het gebouw: daar lijkt ook een driepoot te staan.
Ik denk dat het een setje is: radar als deze https://www.f1online.de/en/image-details/6218265.html
En verderop de foto

[ Voor 5% gewijzigd door SniperGuy op 15-06-2025 15:34 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:58

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Zo, ben weer terug. 4200km geklokt in 8 rijdagen. Goede tijd gehad in Litouwen, en zeker ook in Tsjechië. De Harz heb ik uiteindelijk over moeten slaan i.v.m. omstandigheden, maar daar ga ik later nog wel eens langs. Heb wel lekker kunnen rijden in het bergachtige gebied tussen Polen en Tsjechië bijvoorbeeld. Paar foto's voor de indruk :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mqzLS-HkIPknM0qxChrGaWbipUg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CM3WhTvqYawmhajrfzugb7cI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ggfMUfepBp5QP81NBJb9TSs9fQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w3LjJxbfvwoTlRGHvRdrLFDr.jpg?f=fotoalbum_large

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:03
@Dinsterzz92 heftig man. Wens je een spoedig herstel! En goed om te lezen dat je al weer op zoek bent naar een andere motor. Het schikt je dus iig niet af om weer te gaan rijden (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:58

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@Dinsterzz92 heftig, sterkte! En je hebt ook maar 4 dagen van je nieuwe motor kunnen genieten, lekker extra zuur! :(

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
@Dinsterzz92
Damn lees het nu pas, sterkte met herstel. Misschien een beetje hard, maar die motor is slechts een “ding” hopelijk een goed herstel, lichaam kan je niet zo makkelijk vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 13-09 14:32
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 22:17:

ik wacht ook nog hemelvaart af voor een boete zag ook zo leuke flits kast in de bosjes staan ivm ik gewoon verblind werdt!
Ben benieuwd of ik hem binnenkort krijg want is toch alweer volle 2 weken geleden! Mocht er 70 reed er ook zekers 95 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

ibothead schreef op zondag 15 juni 2025 @ 19:26:

Ben benieuwd of ik hem binnenkort krijg want is toch alweer volle 2 weken geleden! Mocht er 70 reed er ook zekers 95 :X
https://www.cjib.nl/overzicht-van-uw-schuld-bij-het-cjib

Daar zou het bij moeten staan.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nou, dat zeg jij nu wel. De Duitse (en Luxemburgse) boetes heb ik nog nooit via het CJIB gekregen.

Tot nu toe heb ik netjes een envelop van Stadt Aachen, Euskirchen en Clervaux gekregen.
Daar probeer ik het ook bij te laten overigens. :+

Dat wil niet zeggen dat ze het nooit via Leeuwarden sturen, maar ik denk dat ze dat pas doen als ze geen gehoor krijgen en het dán overdragen aan het CJIB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Vanmiddag de Iconic-Parts dingen gemonteerd. Klein stukje snelweg gedaan en was niet gelijk overtuigd dat dit hét antwoord is. Nog steeds best wat turbulentie (dus niet gewoon wind, maar echt een rammel) op de bovenkant van m'n helm. Het is ietsje beter, maar als ik een hand boven m'n scherm houd merk je gelijk dat dat de rammel opheft. Dus ik zit te denken zo'n flip-up ding te monteren. Zijn er mensen hier die losse flip-ups kunnen aanbevelen? Zoek zoiets dat vóór het scherm komt, niet erboven.

Montagepunt voor de quadlock is wel mega, heel relax dat weer lekker voor me te hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DV9ANAtE0X_cdsrpEzI54EfSaG4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/3wUBccB9UJc6xXqsPvmjzV3J.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u4TdtQsZ63kGKiJcbWS2-5UMHbU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/xIthnbmlxb3we8gcxrFwPBBc.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Die van MRA, die kun je positioneren zoals je wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Of Ali, kan dat ook en zijn goedkoop :+

Gisteren bij het grote Honda event (ofzo) geweest, best geinig met een bult mt/mb/mtx/mbx/nsr'en.

Volgens mij had ik wel de enige MTX-s/-ot in de rit.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:59

Clush

Do as I say...

Ondertussen in Wales:

Ben best tevreden over hoe de software van de insta360 automatisch de weg volgt, heb hier verder niks aan gedaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Clush op 15-06-2025 22:54 ]

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

DrivinUCrazy schreef op zondag 15 juni 2025 @ 20:18:
Nou, dat zeg jij nu wel. De Duitse (en Luxemburgse) boetes heb ik nog nooit via het CJIB gekregen.
Ik had niet meegekregen dat het om potentiele fanmail uit het buitenland ging.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:47
[b]Pyr0_ in "Hét grote motortopic - Deel 27 (2025)"Pyr0_ schreef op zondag
Dus ik zit te denken zo'n flip-up ding te monteren. Zijn er mensen hier die losse flip-ups kunnen aanbevelen? Zoek zoiets dat vóór het scherm komt, niet erboven.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb nu de Ali versie van deze.
Lijkt ook wel wat te helpen, maar ben nog wel naar de juiste hoek aan het zoeken. (Deze)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:34
@Dinsterzz92 ouch, pas net begonnen aan mijn lessen etc maar dit zijn wel de horror verhalen. Hopelijk snel er weer bovenop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Laatst online: 21:46

jeroenathome

Een regel tekst

Clush schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:05:
Ben best tevreden over hoe de software van de insta360 automatisch de weg volgt, heb hier verder niks aan gedaan.
De software op Android of op de pc. Ben nu bezig met een rondrit door Ierland, maar de Android app herstart steeds na elke poging om te verbinden met de x4. Ik moet eerst alle overige apps afsluiten om dit tot 'aanvaardbare' herstart pogingen te krijgen. Op de pc is het zeker perfect en de beeldstabilisatie is voortreffelijk.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 13-09 14:32
ik kreeg altijd lossen brieven vanuit eifelpark en politie aken ipv via cijb!
Ja in nederland heb ik al 2 schulden lopen die lekker op afbetaling worden gedaan!!!!

Ik laat ze lekker lang wachten op hun centen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clush
  • Laatst online: 01:59

Clush

Do as I say...

jeroenathome schreef op zondag 15 juni 2025 @ 23:21:
[...]
De software op Android of op de pc. Ben nu bezig met een rondrit door Ierland, maar de Android app herstart steeds na elke poging om te verbinden met de x4. Ik moet eerst alle overige apps afsluiten om dit tot 'aanvaardbare' herstart pogingen te krijgen. Op de pc is het zeker perfect en de beeldstabilisatie is voortreffelijk.
Ja, op m’n MacBook. Heb de mobiele app niet geprobeerd.

... not as I do.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
4x2 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:12:
Of Ali, kan dat ook en zijn goedkoop :+

Gisteren bij het grote Honda event (ofzo) geweest, best geinig met een bult mt/mb/mtx/mbx/nsr'en.

[YouTube: Big Honda event 2025 overview]
Ze zullen blij met je geweest zijn :X

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Bijna iedereen zwaaide enthousiast, 2-takt klinkt en ruikt heerlijk :)
1 vloekende tegemoetkomende wielrenner, dus dat was ook een pluspunt :D

leeg

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

4x2 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 06:56:
Elke dag dat ik me in het verkeer begeef probeer ik minstens één actie uit te halen die iets doet voor een mede-weggebruiker. Even rekening houden met iemand die voorrang of snelheid verkeerde inschatte, iemand die slecht ter been is of de VOP net niet haalde toch even voor laten gaan, of die chauffeur met een groot voertuig even lekker de ruimte geven door ruim op tijd voor de kruising stil te houden.

Bij gebrek daaraan, echter, is een wielrenner over de emmer helpen ook al-tijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:34
4x2 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:12:

[YouTube: Big Honda event 2025 overview]
Misschien ben ik te nieuw en begrijp ik iets niet maar in jouw filmpje zie ik meer mensen met korte broek en/of t-shirt dan met beschermende kleding? Ook met 50km/u lig je behoorlijk open bij een val op het asfalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Zal er wel aan liggen dat ik er niet van houd om met zo’n massa mee te rijden en er al helemaal niet van houd dat mensen onderling in gaan halen, zeker niet 4 rijen dik.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 20:30

BM

Moderator Spielerij
2-takt klinkt en ruikt heerlijk :)
Let's agree to disagree, ik kan niet wachten op de dag dat alle tweetakt voortuigen van de weg zijn :p

Ondertussen alles in orde aan het maken voor trip naar de Alpen komende week. Aanstaande vrijdag vertrek ik richting Oostenrijk om vanaf daar 8 dagen te rijden door Oostenrijk, Zwitserland en Italie. Zin in!

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:18

Destruction

(ex-)Automonteur

BM schreef op maandag 16 juni 2025 @ 08:59:
[...]

Let's agree to disagree, ik kan niet wachten op de dag dat alle tweetakt voortuigen van de weg zijn :p
Ik denk eigenlijk niet dat de 2takt ooit volledig verdwenen zal zijn. Al zullen het er natuurlijk wel steeds minder gaan worden, ook omdat sommige steden al milieuzones kennen voor brommers en scooters.

Mijn ervaring met 2takt is in ieder geval wel dat 't vrij betrouwbaar is, en als er wat kapot gaat is het meestal ook heel simpel te repareren. Dat heeft ook wel weer wat.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
BM schreef op maandag 16 juni 2025 @ 08:59:
[...]

Ondertussen alles in orde aan het maken voor trip naar de Alpen komende week. Aanstaande vrijdag vertrek ik richting Oostenrijk om vanaf daar 8 dagen te rijden door Oostenrijk, Zwitserland en Italie. Zin in!
Lekker tripje heb je gepland zeg! Ga je kamperen of b&b/hotels? Care to share meer van je routes/plannen?

Wil het liefste zelf ook die kant op in mn vakantie, maar van nog nooit meer dan dagtrips te hebben gedaan na zo'n 8daagse trip ofzo is een behoorlijke stap, eerst maar eens wat opbouwen/oefenen in Luxemburg of het zwarte woud ofzo lijkt me niet onverstandig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 20:30

BM

Moderator Spielerij
Pyr0_ schreef op maandag 16 juni 2025 @ 09:32:
[...]

Lekker tripje heb je gepland zeg! Ga je kamperen of b&b/hotels? Care to share meer van je routes/plannen?
Ik ben lui, en vind routes plannen niet leuk, dus ik ga met een georganiseerde reis (heb ze al vaker genoemd, doe het lekker opnieuw --> https://www.tripmotorreiz...pen-dolomieten-juni-2025/ Geen aandelen, enkel tevreden klant, en ja, het kan vast veel goedkoper als je alles zelf doet)
Wil het liefste zelf ook die kant op in mn vakantie, maar van nog nooit meer dan dagtrips te hebben gedaan na zo'n 8daagse trip ofzo is een behoorlijke stap, eerst maar eens wat opbouwen/oefenen in Luxemburg met zwarte woud ofzo lijkt me niet onverstandig.
Ze hebben ook een reis naar Karintie die iets instap-vriendelijker is :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Pagina: 1 ... 52 ... 76 Laatste