Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 51 ... 53 Laatste
Acties:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb laatst deze gekocht: https://www.dewitschijnde...ping%20-%20All%20Products

2,3kg voor €200 waar ik hem kocht. Die ene kilo (1,35 kg zie ik staan?) is mij geen honderden euro's waard, maar neemt niet weg dat ik jaloers ben. Maar hij zal toch niet echt maar 1,65mtr zijn van binnen? Ik vind 2,20 al krap als ik languit lig, meestal ga ik voor 2,40, want met de schuine wanden ben je altijd al wat kwijt.

Ik bind hem achterop, formaat maakt me niet zoveel uit, heb ruimte zat over. Ik zou best €600 uitgeven, maar een tent gaat meestal maar max 6 maanden mee (dus bijv. 6 vakanties van 1 maand bedoel ik dan), en volgens mij is dat hetzelfde in elke prijscategorie. Of misschien zelfs minder met die ultradunne stofjes. Hoe lang heb jij hem al opgezet gehad?

Zeker in de felle zon slijt zo'n tent best hard...
Bommes schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 17:48:
Maar je hebt gelijk, alles telt op, maar zo als jij een ik offroad rijden, met kampeer zooi mee. Dus wat serieuzer dan een standaard zand of grindpad zijn er niet veel (in dit topic).
En gewoon achter de buddyseat, van je motor tijdens een asfalt vakantie trip merk je die 2 of 3 kg verschil echt niet.
Ik doe m'n best, hier is mijn (vorige) tent goed zichtbaar ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qfIzOmGjPKYzp-LsoIdPItvrGXU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7E06xLd02fiUf395GA4UHlIB.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 27% gewijzigd door Aikon op 11-06-2025 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-06 20:36
@kneusteun Ninja edit, ik het de Robens Pioneer 2ex tent, ik had de verkeerde gelinkt.
Die is 3000kg met alle haringen en scheerlijnen. Daar laat ik er flink wat van thuis en ik heb extra lichte fiberglas haringen gekocht.
Maar laat het ding afgerond 3 kg wegen.
De Coleman is in werkelijkheid eerder de 5kg over dan de opgegeven 4,9kg.

Maar je hebt gelijk, alles telt op, maar zo als jij een ik offroad rijden, met kampeer zooi mee. Dus wat serieuzer dan een standaard zand of grindpad zijn er niet veel (in dit topic).
En gewoon achter de buddyseat, van je motor tijdens een asfalt vakantie trip merk je die 2 of 3 kg verschil echt niet.
Dat bedoelde ik te zeggen.

Mijn Robbens tentje:
[Afbeelding]
Helemaal mee eens.
Maar daarom linkte ik natuurlijk ook die tent, was een beetje een open deur om in te trappen >:)
Er waren weinig criteria als budget etc.

Ik sta net mijn macpro weer op te pakken, dat is mijn houder voor de tassen set om te vullen (echt ideaal!)
En sta weer te balen van die lompheid van mijn tent. Ik kan er 1 zijtas mee vullen en dan nog tasje droge kleding achterop.
Of ik kan hem achterop gooien en dan hou ik een semi lege tas over... het leven is niet eerlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocg
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-06 21:37
kneusteun schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 13:42:
[...]

https://www.thenorthface....oDDcXUfN8F8uyIzSPtd05URk3

Kijk zelf nu naar die Tadpole van TNF als vervanger.
Maar je kan werkelijk alle kanten nog op, heb je specifieke wensen en eisen?
Bedankt voor je antwoord, maar dit is wel aardig buiten budget :P wensen:
- Makkelijk mee te nemen
- Snel in elkaar te zetten
- Voor 1 persoon (had 2 aangegeven, maar ik bedoelde 2 personen tent)
- onder de 100 euro

[ Voor 12% gewijzigd door Rocg op 11-06-2025 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rocg
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-06 21:37
Bommes schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 16:10:
[...]

Coleman heeft wel fijne, simpele en goed betaalbare tentjes.
Ik heb deze: https://www.bol.com/nl/nl...MIuyHucUGg48aAhrlEALw_wcB
Gekocht in de aanbieding voor 75 euro of zo.

Ondertussen een nieuwe er bij gekocht, net wat kleiner ingepakt en ook wat minder in gewicht. https://www.bushcraftshop...eer-2ex.html?id=278953076

Maar op de motor is zo een Coleman ding goed mee te krijgen. En het verschil tussen 4,5kg of 2 kg tent ga je echt niet merken met rijden.
Thanks voor de tip! :*)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-06 21:36

Bommes

Capo del formaggio

@Rocg voor 2 personen heb je echt wel een 3 persoons tentje nodig.
Zo een Darwin 3+ is daar echt wel ruim genoeg voor. Zeker omdat er ook nog een soort van voortentje is, waarin je je zooi kritjgt kunt.

@kneusteun je hebt toch ook zadeltassen??
Ik wel/ook maar doe daar mijn tentje niet in.
Links: compressortje en minimini gereedschap setje met banden pluggen.
Daar bovenop mijn slaap zooi, slaapzak, Exped matje, Decathlon opblaas kussentje, toilettas, handdoek (<- indien goed droog).
Rechts: kleding, verdeeld in 2 Hema bagage organiser tasjes (<- super kampeer hack!!), brander, gasflesje, koffiepotje, voorraadje nood/energie eten.

En dan op de duoplek heb ik een ruime/grote roltas.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HJPG4Q5BNV1QBSMVPj95g6MLLtE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lq8EHp8o1B5sK1eN4CHdF4mO.jpg?f=fotoalbum_large
Daarin mijn tent, slippers, Hey dude schoenen (<- nog zo een kampeer tip, wegen niks, super klein in te pakken), picknick kleed en mijn stoeltje.
Die tas is meer dan ruim genoeg om de laagjes die onderweg uit gaan daar bij in te doen.
Of onderweg bij gekochte zooi, proviand, enz.

Op de rug nog een rugzak waarin mijn drinkzak, (energie) eten voor onderweg en regen jas. Als de verwachtingen erg goed zijn verdwijnt die laatste ergens in een van de zijtassen.

Oh ik heb ook nog een mini Endurostan tasje achterop mijn bagage rekje (zit dus achter die roltas)
Daarin wat zware zooi die ik onderweg nodig denk te hebben. Bestek setje, mok, powerbank, 12volt oplaad punt om onderweg telefoon/GoPro/Cardo op te kunnen laden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eq37DyMUQmnIZFp8I68otrWOHko=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n1Pc6bTTaxbV9ojad8gSvSh1.jpg?f=fotoalbum_large

In het totaal ziet mijn setup er nu dus ongeveer zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tCotmWFDuYLYVKCaXAuOxK2LYms=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D71qb1rS0mndCNumkYALhu7B.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn gear bij elkaar, waarvan de JBL speaker nu niet meer mee gaat. Denk ik? Want het is wel erg leuk om kei hard Drukwerk te draaien op het Engelse ABR festival :P q
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xSFzsJ3ypu1Jg-qOnQegIXQvdn0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7JmB1OCgv1DFG0oMK2lwPkZE.jpg?f=fotoalbum_large

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
kneusteun schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 18:03:
[...]

Helemaal mee eens.
Maar daarom linkte ik natuurlijk ook die tent, was een beetje een open deur om in te trappen >:)
Er waren weinig criteria als budget etc.
Ohh ik dacht dat jij die tent had. :P
Bommes schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 19:43:
Zo een Darwin 3+ is daar echt wel ruim genoeg voor. Zeker omdat er ook nog een soort van voortentje is, waarin je je zooi kritjgt kunt.
Klopt helemaal, die heb ik weleens gehad, fijne tent. Goed stevige stokken en ging ook gewoon lang mee.
Rocg schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 18:43:
Bedankt voor je antwoord, maar dit is wel aardig buiten budget :P wensen:
- Makkelijk mee te nemen
- Snel in elkaar te zetten
- Voor 1 persoon (had 2 aangegeven, maar ik bedoelde 2 personen tent)
- onder de 100 euro
Onder de 100 euro zou ik gewoon het model pakken wat je wilt, komt beetje op hetzelfde neer allemaal. Zorg dat je binnenruimte voldoende is, ik lig meestal schuin dat scheelt weer wat.

Slippers doe ik altijd aan zo'n karabijnhaak los aan een spanbandje, staat wel leuk ;) Scheelt ruimte en viezigheid in m'n tas bedoel ik. En als ze nat zijn geworden onderweg is het toch geen weer om ze te dragen. En je hebt ook een nog kleiner JBL speakertje, daar komt ook echt goed geluid uit. Kan toch niet zonder een goed muziek op een rustdag ofzo. Kan niet wachten om weer te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-06 23:11

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Aikon schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:49:
[...]

Wow, dat is wel veel zeg. Hoeveel doe je dan met straatbanden of draag je die nooit?
Mijn setje was na een retourtje Monaco offroad + 2000km thuis = 7000km wel op. Overal zaten kleine scheurtjes en enkele minieme gaatjes. Dat zal vooral door de stenen zijn gekomen, die liggen in het noorden niet zo.

Al gaan de huidige ook wel 7000km al mee en zien er nog veel beter uit. Tja.. ik moet gewoon zeker weten dat m'n banden 10-12.000km meegaan tijdens Scandinavië.

Ik rij een 1200GS, dat scheelt idd ook.
Bandenslijtage wordt bepaald door een hoop factoren, gewicht van de motor en berijder, vermogen en rijstijl, maar ook door de ruwheid van het asfalt. Dat kan best een stuk ruwer zijn in het buitenland.

TKC70 zijn mijn straat banden, ziet er leuk uit en je kan er nog wat onverhard meepakken.
Dus een vergelijkbare motor en rijstijl is beter te vergelijken met je eigen gebruiik.
@kneusteun Ninja edit, ik het de Robens Pioneer 2ex tent, ik had de verkeerde gelinkt.
Die is 3000kg met alle haringen en scheerlijnen. Daar laat ik er flink wat van thuis en ik heb extra lichte fiberglas haringen gekocht.
Maar laat het ding afgerond 3 kg wegen.
De Coleman is in werkelijkheid eerder de 5kg over dan de opgegeven 4,9kg.

Dat bedoelde ik te zeggen.

Mijn Robbens tentje:
[Afbeelding]
Ik dacht dat je voor een lichtgewicht tentje ging, arme Tourag. :(:)

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 23:42
Die is 3000kg met alle haringen en scheerlijnen.
T*ring @Bommes , jouw tent is zwaarder dan 2xmijn auto! 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophon
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-06 20:56
Dan zitten er wel de haringen en scheerlijnen bij, dat dan weer wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Aikon schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:49:
[...]

Wow, dat is wel veel zeg. Hoeveel doe je dan met straatbanden of draag je die nooit?
Mijn setje was na een retourtje Monaco offroad + 2000km thuis = 7000km wel op. Overal zaten kleine scheurtjes en enkele minieme gaatjes. Dat zal vooral door de stenen zijn gekomen, die liggen in het noorden niet zo.

Al gaan de huidige ook wel 7000km al mee en zien er nog veel beter uit. Tja.. ik moet gewoon zeker weten dat m'n banden 10-12.000km meegaan tijdens Scandinavië.

Ik rij een 1200GS, dat scheelt idd ook.
Mitas E07+

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Hkuit schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 23:41:
[...]

T*ring @Bommes , jouw tent is zwaarder dan 2xmijn auto! 🤣
Oef leuke schrijffout, ik denk dat ik mijn telefoon maar de schuld geef :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 19:43:

@kneusteun je hebt toch ook zadeltassen??
Ik wel/ook maar doe daar mijn tentje niet in.
Links: compressortje en minimini gereedschap setje met banden pluggen.
Daar bovenop mijn slaap zooi, slaapzak, Exped matje, Decathlon opblaas kussentje, toilettas, handdoek (<- indien goed droog).
Rechts: kleding, verdeeld in 2 Hema bagage organiser tasjes (<- super kampeer hack!!), brander, gasflesje, koffiepotje, voorraadje nood/energie eten.

En dan op de duoplek heb ik een ruime/grote roltas.
[Afbeelding]
Daarin mijn tent, slippers, Hey dude schoenen (<- nog zo een kampeer tip, wegen niks, super klein in te pakken), picknick kleed en mijn stoeltje.
Die tas is meer dan ruim genoeg om de laagjes die onderweg uit gaan daar bij in te doen.
Of onderweg bij gekochte zooi, proviand, enz.

Op de rug nog een rugzak waarin mijn drinkzak, (energie) eten voor onderweg en regen jas. Als de verwachtingen erg goed zijn verdwijnt die laatste ergens in een van de zijtassen.

Oh ik heb ook nog een mini Endurostan tasje achterop mijn bagage rekje (zit dus achter die roltas)
Daarin wat zware zooi die ik onderweg nodig denk te hebben. Bestek setje, mok, powerbank, 12volt oplaad punt om onderweg telefoon/GoPro/Cardo op te kunnen laden.
[Afbeelding]

In het totaal ziet mijn setup er nu dus ongeveer zo uit:
[Afbeelding]

Mijn gear bij elkaar, waarvan de JBL speaker nu niet meer mee gaat. Denk ik? Want het is wel erg leuk om kei hard Drukwerk te draaien op het Engelse ABR festival :P q
[Afbeelding]
Ja ik doe ongeveer hetzelfde.
Alleen ik ben fan van crocs, die ziten vast aan de motor en kan ik inspringen en eventueel in de douches gebruiken.

Maar ik werd op een gegeven moment een beetje gek van mijn achterste rol, die vaak net niet lekker zat.
Te ver naar achter en gewicht is kut, te ver naar voor en als het wat technisch wordt zit je met je reet ertegen of erop.

Daarom wil ik nu een kleinere tent omdat ik dan hopelijk alles in beide zadeltassen kwijt kan.

Mijn rugzak is nu ook wat compacter dus ook daar kan wat minder in, kreeg namelijk met teveel shit in de rugzak best wel wat rugklachten.

Kortom, het kan wel met de tent achterop en gaat dit weekend ook wel weer gebeuren, maar ik wil dus iets als die north face tent zodat ik alles voortaan in de zijtassen kan drukken.

Dus absoluut niet nodig, maar wil gewoon tot aan mijn pensioen optimaliseren en dan alles ultra light compleet hebben als we langere ritten kunnen gaan maken en vaker tijd hebben ;)

Dit was gewoon een wheelie monster Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D2-GtgI2KwP5n4aJWgEu4b4w2Cw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ErlK0iLfRQnDDLklXJlf2s7V.jpg?f=fotoalbum_large
Let op het lijkt hier nog lomper omdat ik wat boodschappen aan het meeslepen was.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5onERpanSJFz8Le1_7TLkxjxNrs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6e3uYzVewGBhR4eO8Pnzbebe.jpg?f=fotoalbum_large
En de Crocs achterop _/-\o_

Edit: mijn gear past allemaal in een 45L ikea bak, met uitzaondering van de tent. https://www.ikea.com/nl/n...el-transparant-s69440761/ dat is mijn meet eenheid :+ meer mag het niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

kneusteun schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:05:
[...]

Alleen ik ben fan van crocs, die ziten vast aan de motor en kan ik inspringen en eventueel in de douches gebruiken.

Maar ik werd op een gegeven moment een beetje gek van mijn achterste rol, die vaak net niet lekker zat.
Te ver naar achter en gewicht is kut, te ver naar voor en als het wat technisch wordt zit je met je reet ertegen of erop.

Daarom wil ik nu een kleinere tent omdat ik dan hopelijk alles in beide zadeltassen kwijt kan.

Mijn rugzak is nu ook wat compacter dus ook daar kan wat minder in, kreeg namelijk met teveel shit in de rugzak best wel wat rugklachten.

Kortom, het kan wel met de tent achterop en gaat dit weekend ook wel weer gebeuren, maar ik wil dus iets als die north face tent zodat ik alles voortaan in de zijtassen kan drukken.

Dus absoluut niet nodig, maar wil gewoon tot aan mijn pensioen optimaliseren en dan alles ultra light compleet hebben als we langere ritten kunnen gaan maken en vaker tijd hebben ;)

Dit was gewoon een wheelie monster [Afbeelding]
Let op het lijkt hier nog lomper omdat ik wat boodschappen aan het meeslepen was.[Afbeelding]

Edit: mijn gear past allemaal in een 45L ikea bak, met uitzaondering van de tent. https://www.ikea.com/nl/n...el-transparant-s69440761/ dat is mijn meet eenheid :+ meer mag het niet worden.
Ik blijf die Teneré's toch supertoffe dingen vinden. En jij gebruikt ze volgens mij ook zoals ze bedoeld zijn :P.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:16
[...]

Dit was gewoon een wheelie monster [Afbeelding]
Let op het lijkt hier nog lomper omdat ik wat boodschappen aan het meeslepen was.[Afbeelding]

Crocs? Dan verlies je al je cool die je met je motorrijden opgebouwd hebt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:29
Joris748 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:35:
[...]

Ligt er aan waar je bent. In de US van A (2023 daar geweest) is het nog steeds vrij cool. Zelfs in een Vans store verkopen ze zulkse modellen, met kèk flitsend design.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:27:
[...]

Ik blijf die Teneré's toch supertoffe dingen vinden. En jij gebruikt ze volgens mij ook zoals ze bedoeld zijn :P.
Er zitten zeker wel wat haken en ogen aan.

Enkele ergernissen:

ABS systeem is ruk, dus dongle kopen. Niet eens om te schakelen perse, maar meer om niet steeds te vergeten na een stall of pauze alles weer uitzetten

Uitlaat issue vind ik echt een grove fout, mijne is al 5x verbogen en terug gebogen. Gevolg: de roest heeft vrij spel en het zal een keer gaan knappen.

Het blok klinkt apart... laat ik het zo zeggen ik sta aardig vaak te kijken waarom alles zo tikt en ratelt, maar het schijnt allemaal normaal te zijn.

De benzine meter is compleet nutteloos, als ie roept dat ie leeg is dan kan ik max 6L tanken.... :? dat ding hadden ze net zo goed weg kunnen laten. Je raakt er allemaal verward van.

Vering is totaal ruk, heb mijne nu wat laten afstellen maar als je een flinke kuil tegenkomt dan is het soms even een "harry is de aller wildste dekhengst" moment. Zit echt nog veel te vaak compleet door de vering heen, en ik ben niet eens een zwaar gewicht.

Maar nu klinkt het vrij negatief.. ik ben er nog steeds super blij mee! en eigenlijk nooit echt issues gehad tot nu toe die niet door eigen gebruik kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Joris748 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:35:
[...]

De grap is dat ik er juist best wel vaak lachende gezichten om zie, en dat vind ik wel mooi.
Kan mij niet boeien dat niet tof is, echt ideaal omdat je ze als zwemschoenen kan gebruiken, onder de douche en je spoelt ze zo schoon en droogt ze ook zo weer af.

Mijn vriendin had ook een stront hekel aan crocs, maar sinds de laatste vakanties hebben we gewoon altijd twee paartjes bij ons.

https://www.merrell.com/US/en/hut-moc-2-packable/58203M.html

Deze leken mij ook nog wel grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

kneusteun schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:38:
[...]

Enkele ergernissen:

ABS systeem is ruk, dus dongle kopen. Niet eens om te schakelen perse, maar meer om niet steeds te vergeten na een stall of pauze alles weer uitzetten

Uitlaat issue vind ik echt een grove fout, mijne is al 5x verbogen en terug gebogen. Gevolg: de roest heeft vrij spel en het zal een keer gaan knappen.

Het blok klinkt apart... laat ik het zo zeggen ik sta aardig vaak te kijken waarom alles zo tikt en ratelt, maar het schijnt allemaal normaal te zijn.

De benzine meter is compleet nutteloos, als ie roept dat ie leeg is dan kan ik max 6L tanken.... :? dat ding hadden ze net zo goed weg kunnen laten. Je raakt er allemaal verward van.

Vering is totaal ruk, heb mijne nu wat laten afstellen maar als je een flinke kuil tegenkomt dan is het soms even een "harry is de aller wildste dekhengst" moment. Zit echt nog veel te vaak compleet door de vering heen, en ik ben niet eens een zwaar gewicht.

Maar nu klinkt het vrij negatief.. ik ben er nog steeds super blij mee! en eigenlijk nooit echt issues gehad tot nu toe die niet door eigen gebruik kwamen.
Probeer eens een Twin dan :P. Ik kan mijn ABS uitschakelen met een dedicated knop op de dash (dat kan bij de 1100 niet meer, daar is het TFT galore), de vering is eigenlijk best goed gedaan voor een stock setup en de benzinemeter werkt prima :P. De issues die ik vooral zie is dat de tank echt wel klein is voor het verbruik (maar ik ben verwend denk ik) en dat mijn (eerste generatie) model echt een compleet domme opzet heeft voor de voetsteunen. De jiffy is ook van kaas gemaakt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kneusteun
Ik heb een AT ;) , alleen de oude.
De nieuwe had mijn rijmaat, die heeft daarna die CF gekocht die je op de foto's ziet en zijn CRF1000 weggedaan.
Vind dat nog wel een enorme verdienste van CF dat hij dat ding verkoos boven de twin.

Ik vind die nieuwe twin heel tof, lange tijd gewild maar uiteindelijk iets te veel een snelweg monster geworden.
Absoluut top voor lange ritten en wat offroad werk, maar zoals met de T7 de crossbaan op zou ik niet snel doen met een AT.

Mijn oude kameel, die ik een keer helemaal opnieuw wil opbouwen. Wel een leuke fiets om straks al oude man op te gaan reizen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IL3mqW-bY712GWcOOUpmMuXrTRE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ga0sNe69VwdMfihSdnYrOb7C.jpg?f=user_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:20
ArjenIsM3 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:34:
Zo, voel de schouder en nekspieren wel na de Elfstedentocht van gister maar het was een mooie tocht. Prima georganiseerd, liep een stuk soepeler dan vorig jaar. Meer mensen die hem gereden hebben?
Jazeker! we hebben hem met een groepje van 12 Groms/Monkeys gereden, waarvan op 2 na iedereen voor het eerst.
Het was een beetje vroeg opstaan (Startvak B ) maar wat een geweldige dag zeg! Al dat publiek dat langs de route staat, zelfs in de middle of nowhere tussen de weilanden. Sommige hadden er zelfs een eigen feestje van gemaakt.

Volgend jaar zijn we er waarschijnlijk weer *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sw3s6bkfq7fk6Wr_NLhnHobSAOI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IdEv47DPITDy9R5MYooUR3OT.jpg?f=fotoalbum_large

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
[...]

Kan je niets iets van een kleine tanktas nemen, is sowieso een plus voor gewichtsverdeling. Persoonlijk heb ik geen last ervan als ik moet staan, ook niet heuvelop. Dan druk ik hem soms wat naar voren/in met m'n buik zeg maar, en komt ie weer terug op de goede positie. Daarnaast issie heel toegangelijk en kan je hem openritsen, makkelijk om op het eind van de dag te vullen met de boodschappen en naar de camping te rijden. Ik weet het een tanktas ziet er niet uit, en lijkt in de weg te zitten, maar valt best mee (dat laatste dan).

Ook heb ik wat kleine tasjes her en der aan het frame, kan je niet tussen die beugel e.e.a. kwijt bijvoorbeeld?

Ik had laatst een leuke optimalisatie, accu's voor m'n camera die zelf een usb aansluiting hebben, scheelt weer zo'n specifieke adapter en stroomkabel.

Ik overweeg ook nog zo'n extra klein compressortje:
https://www.amazon.com/V1...G747ZP/ref=dp_ob_title_hi

Die Airman die ik nu heb ik nog best fors.

[ Voor 7% gewijzigd door Aikon op 12-06-2025 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:53

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

bakkie1985 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 15:40:
Iemand ervaring met het Puig Toerruit Met Spoiler windscherm?
De spoiler zit op een soort schuifsysteem wat bij mij steeds naar beneden zakt...
Er zitten bij mijn spoiler twee schroeven aan de binnenkant om het vast te zetten, die al aangedraaid? Of anders losmaken en er wat tape tussen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Aikon schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:01:
[...]

Kan je niets iets van een kleine tanktas nemen, is sowieso een plus voor gewichtsverdeling. Persoonlijk heb ik geen last ervan als ik moet staan, ook niet heuvelop. Dan druk ik hem soms wat naar voren/in met m'n buik zeg maar, en komt ie weer terug op de goede positie. Daarnaast issie heel toegangelijk en kan je hem openritsen, makkelijk om op het eind van de dag te vullen met de boodschappen en naar de camping te rijden. Ik weet het een tanktas ziet er niet uit, en lijkt in de weg te zitten, maar valt best mee (dat laatste dan).

Ook heb ik wat kleine tasjes her en der aan het frame, kan je niet tussen die beugel e.e.a. kwijt bijvoorbeeld?

Ik had laatst een leuke optimalisatie, accu's voor m'n camera die zelf een usb aansluiting hebben, scheelt weer zo'n specifieke adapter en stroomkabel.

Ik overweeg ook nog zo'n extra klein compressortje:
https://www.amazon.com/V1...G747ZP/ref=dp_ob_title_hi

Die Airman die ik nu heb ik nog best fors.
Tanktas is een goede, maar op de T7 niet heel handig want dat komt vrij hoog. De tank van de T7 is vrij hoog.
Bij gewoon rijden geen issue, maar ik wil nog wel eens gek doen onderweg en walletje meepakken of heuveltje en dan is die tanktas echt hoog.
En de zijkanten zou ik tasjes kunnen doen, maar mijn valbeugels worden best wel gebruikt, dus dan zou ik er zacht spul in moeten doen, dus misschien inderdaad voor kleding wel handig. (extra bescherming ;) )

Conmpressortje heb ik zo'n accu ding en dat werkt best wel goed. (zo'n vierkant klein ding)

En gopro is gewoon het gekut qua aanzetten, accu vervangen of bijladen etc. vind dat te snel op werk lijken. :X

Edit:
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTWr60AU_yqhOG1-fRk0eO2uzf_44qSvqZwNQ&s

[ Voor 3% gewijzigd door kneusteun op 12-06-2025 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
kneusteun schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:31:
[...]

Tanktas is een goede, maar op de T7 niet heel handig want dat komt vrij hoog. De tank van de T7 is vrij hoog.
Bij gewoon rijden geen issue, maar ik wil nog wel eens gek doen onderweg en walletje meepakken of heuveltje en dan is die tanktas echt hoog.
En de zijkanten zou ik tasjes kunnen doen, maar mijn valbeugels worden best wel gebruikt, dus dan zou ik er zacht spul in moeten doen, dus misschien inderdaad voor kleding wel handig. (extra bescherming ;) )
Ja, (winter)handschoenen die je wel mee hebt maar waarschijnlijk niet nodig hebt. Dat soort dingen. Of juist extra hard spul. Ik heb bijv. met benzinefles en brandertje erin, die kan wel een klappie hebben. En een noodmaaltijd, blikje bonen etc. Geen ramp als het kapot gaat. Het ligt er beetje aan hoe groot de kans is of het ook echt de grond raakt bij een val.
Conmpressortje heb ik zo'n accu ding en dat werkt best wel goed. (zo'n vierkant klein ding)

En gopro is gewoon het gekut qua aanzetten, accu vervangen of bijladen etc. vind dat te snel op werk lijken. :X
Bedoelde een fotocamera idd, gopro lijkt me leuk, maar al dat werk wat er bij komt kijken... Maar dat heb ik ook met zo'n compressor, die is dan net leeg als je hem nodig hebt ofzo. Maar goed, ze zijn wel erg klein.
Prima lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:08
mkrmr schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:10:
[...]

Er zitten bij mijn spoiler twee schroeven aan de binnenkant om het vast te zetten, die al aangedraaid? Of anders losmaken en er wat tape tussen doen.
Deze had ik conform spec op torque gezet. Gisteren besloten deze iets lomper vast te zetten onder het mom: vast is vast. En tadaa dat was de oplossing!
kneusteun schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:38:
[...]

Enkele ergernissen:

Mijn Vstrom idem dit soort dingetjes.
Tank blijft lang op 2 streepjes en actieradius van 100. als je denkt dat je moet tanken wacht nog maar even. Daarnaast als je iets te lang wacht schreeuwt hij moord en brand dat hij leeg is :D

blokje maakt ook wat geluid.

ketting-sneer geluid vind ik echt goedkoop klinken maar schijnt echt te horen.

vering is te slap stock

Net zoals jij wel zeer blij mee, topmachine :9

[ Voor 66% gewijzigd door bakkie1985 op 12-06-2025 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Aikon schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:50:
[...]

Ja, (winter)handschoenen die je wel mee hebt maar waarschijnlijk niet nodig hebt. Dat soort dingen. Of juist extra hard spul. Ik heb bijv. met benzinefles en brandertje erin, die kan wel een klappie hebben. En een noodmaaltijd, blikje bonen etc. Geen ramp als het kapot gaat. Het ligt er beetje aan hoe groot de kans is of het ook echt de grond raakt bij een val.

[...]

Bedoelde een fotocamera idd, gopro lijkt me leuk, maar al dat werk wat er bij komt kijken... Maar dat heb ik ook met zo'n compressor, die is dan net leeg als je hem nodig hebt ofzo. Maar goed, ze zijn wel erg klein.

[...]

Prima lijkt mij?
Camera heb ik wel op de telefoon, dslr geen zin om te slepen. Misschien ooit een goede compact camera.

Die compressor gaat echt niet snel leeg! Heb er twee banden van leeg mee gevuld en was nog niet half leeg aan accu.
En anders powerbanks altijd mee.

Die tanktas vind ik veel te hoog, als je eenmaal een steil wandje hebt zit je met je kin tegen de tas. Maar een kleintje zou misschien nog wel lukken. Zal een keer testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

AI is de laatste tijd toch wel een stuk beter geworden.. vroeger maakte ze er maar wat van..

Maar Gemini weet nu dat een Guzzi een transverse twin is :)

"a race between a man on a Moto guzzi V7 motorcycle and a girl on a unicycle, the motorbike is leading the race at first but the unicycle catches up just before the finish as it is going down hill. set location in Snowdonia."

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:53

Vrijdag

De Zwarte

Poeh wat gaat dat hard :X

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

De eerste duizend kilometer met de CB500 zitten erop, zag ik vandaag :P. Even een paar rondjes over ons eigen 'circuit' gereden toen ik bij de rijschool aankwam, want de baan was leeg. Heerlijk om mee te smijten en lekker plat door de bocht te gaan! Ik ga volgende maand een verjaardag bezoeken bij familie in zeeland en, deels ook omdat ik nu noppen op de Twin heb en die niet wil kapotrijden aan 800km snelweg (heen en terug) zit ik erover te denken om - als het weer dit toelaat - met de CB te gaan. Heeft alleen een topkoffer maar dan bind ik er nog wel een drybag tegenaan als ik ruimte tekort kom. Zou goed voor het ding zijn om eens goed door te rijden, zeker na 19:00. En in de Westerscheldetunnel zal hij vast ook heerlijk klinken 8).

Ik heb géén pechhulp op dat ding zitten... maar het is een Honda, right? Compressortje en pluggenset mee, beetje viziercleaner en een volle tank zijn genoeg denk ik :+.

[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 12-06-2025 15:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Geinig :P Hoewel ik zelf wel in het kamp "het gaat om de smiles per liter" zit. En ook niet zoveel heb met squids inderdaad.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Ik heb iets nuttigs gevonden waarvoor ik chatgpt kon inzetten :P.

N.a.v. een vraag van mijn instructeur enkele maanden geleden:

"Hoe kun je met een motorfiets een remvertraging hoger dan 14m/s2 bereiken?"

Nou, ik kon nog oprakelen dat dit meer is dan de zwaartekracht maar het antwoord moest ik hem schuldig blijven. En ik kwam er nog regelmatig op terug maar kon deze puzzel niet met mijn kennis en ervaring oplossen. En alhoewel ik fervent tegen het gebruik van AI ben in omgevingen waar mensen er afhankelijk van worden en/of waar het banen kost, zag ik er geen gevaar in hier een beetje hulp in te roepen. Ik kwam daarbij tot hele interessante inzichten, op basis van mijn eigen motoren.

Ik stelde de vraag eerst op basis van mijn 2003 CB500 zonder ABS, met Brembo remmerij en Road Classic banden. Je vraagt dan een remvertraging van ongeveer 1.4g ofwel 1.4 keer de zwaartekracht. Dit kan uiteraard alleen onder ideale omstandigheden, chatgpt zegt eigenlijk alleen met racebanden op een circuit met een zeer goed getrainde berijder. Maar: dan moet je het ook echt allemaal zelf doen, want ABS systemen schakelen al in voordat je 14m/s2 uberhaupt bereikt...

Mijn vervolgvraag was dan ook wat een realistisch resultaat kan zijn voor de motorfiets die ik heb onder straatomstandigheden. Wel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tvx6wuKJ_Plr7C8GJu9vl9VikaQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/YzGlaJkfStv5ZnvOzxXV0SCl.png?f=user_large

Als tip stelde ChatGPT voor dat ik de app 'trackaddict' zou kunnen gebruiken om mijn remvertraging en stopafstand te meten en zo te zien of ik vorderingen maak.

Ik heb de vraag daarom ook gesteld voor de Twin, die niet op sportbandjes staat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cgZp7ilCxJC-79mG0t4IqyO00IM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qt97oiEFDWTIlwSEoAYHt8Eo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uYzOqdi8AaGRtbMOcwYowPmuf00=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uAE8YjKCydgBVxEF7mHWNFPg.png?f=user_large

Als finisher ook de vraag anderom gesteld: Kan het beter en zo ja, met welke band?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L-f9rNwrC9XxJJW3z5k477UG_M8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/m5kfjecdkbuZvWeLHDDRiD5L.png?f=fotoalbum_large

Hier geen verrassingen. De Twin heeft uiteraard de minder ideale band voor asfalt, dat wist ik, maar de CB500 heeft eigenlijk niks te winnen hier, goeie band gekozen dus.

Dit is allemaal theorie uiteraard, maar ik heb toch weer wat nieuws geleerd vandaag.

Ik heb ook nog wat gevraagd over hellingshoek. Lang verhaal kort, maximaal 38 graden voor de Twin op deze bandjes, meer moet je niet willen zegt 'ie. Met een geoefende rijder en de ideale band, 42 graden.

- edit -

even het slijtagepatroon op de achterband van de Twin gemeten en ingevoerd. Ik ben tot 25mm gekomen van de buitenrand van de 'zijknoppen' zoals chatgpt dat noemt. Daar zijn de haartjes weggereden en is het rubber opgeruwd. Dat vertaalt zich tot een hellingshoek van ongeveer 41,8 graden, met andere woorden, schuiner moet ik echt niet willen gaan. Bij 44 graden rij je in ieder geval gedeeltelijk op die (k)noppen en dat is natuurlijk niet waar die voor bedoeld zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 12-06-2025 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Vrijdag schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 16:05:
[YouTube: 12 Motorcycle Subcultures RANKED From Worst to Best (Which One is Yours?)]

Geinig :P Hoewel ik zelf wel in het kamp "het gaat om de smiles per liter" zit. En ook niet zoveel heb met squids inderdaad.
"if you need an app to start your camping stove"
_/-\o_

Moet wel toegeven dat ik ook wel een zwak heb voor zo'n Indian of Triumph bobber, zal wel door de eerste twee grijze haren op mijn hoofd komen :o

[ Voor 14% gewijzigd door kneusteun op 12-06-2025 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Wat ben je toch allemaal bezig met ouder worden ineens @kneusteun ?
Ben je net de 30 voorbij of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 19:00:
Wat ben je toch allemaal bezig met ouder worden ineens @kneusteun ?
Ben je net de 30 voorbij of zo?
Ik hik tegen de 40 aan ;)
Mid-life crisis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

kneusteun schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 19:16:
[...]

Jezus dan ben ik met mijn 43 al bejaard...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rec0n
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-06 20:42
Morgen bochtentraining op midland in Lelystad met de superduke! :*)
3 jaar geleden ook gedaan maar toen nog met de FZ1N. Toen kwam het met bakken uit de lucht. Dat is morgen wel anders... _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
kneusteun schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 19:16:
[...]

Ik ga al richting de 50. Wel ingewikkeld zo’n midlife-crisis. Ik reed al motor, zat al regelmatig op de wielrenner. Zou evt nog een jongere vriendin kunnen zoeken … of een allroad … of allebei 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Joris748 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 21:12:
[...]

Ik ga al richting de 50. Wel ingewikkeld zo’n midlife-crisis. Ik reed al motor, zat al regelmatig op de wielrenner. Zou evt nog een jongere vriendin kunnen zoeken … of een allroad … of allebei 8)
Cabrio? Motorscooter?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Cabrio? :N Motorscooter? Ik amputeer nog liever een been :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
HTT-Thalan schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 17:58:
Ik heb iets nuttigs gevonden waarvoor ik chatgpt kon inzetten :P.

N.a.v. een vraag van mijn instructeur enkele maanden geleden:

"Hoe kun je met een motorfiets een remvertraging hoger dan 14m/s2 bereiken?"

Nou, ik kon nog oprakelen dat dit meer is dan de zwaartekracht maar het antwoord moest ik hem schuldig blijven. En ik kwam er nog regelmatig op terug maar kon deze puzzel niet met mijn kennis en ervaring oplossen. En alhoewel ik fervent tegen het gebruik van AI ben in omgevingen waar mensen er afhankelijk van worden en/of waar het banen kost, zag ik er geen gevaar in hier een beetje hulp in te roepen. Ik kwam daarbij tot hele interessante inzichten, op basis van mijn eigen motoren.

Ik stelde de vraag eerst op basis van mijn 2003 CB500 zonder ABS, met Brembo remmerij en Road Classic banden. Je vraagt dan een remvertraging van ongeveer 1.4g ofwel 1.4 keer de zwaartekracht. Dit kan uiteraard alleen onder ideale omstandigheden, chatgpt zegt eigenlijk alleen met racebanden op een circuit met een zeer goed getrainde berijder. Maar: dan moet je het ook echt allemaal zelf doen, want ABS systemen schakelen al in voordat je 14m/s2 uberhaupt bereikt...

Mijn vervolgvraag was dan ook wat een realistisch resultaat kan zijn voor de motorfiets die ik heb onder straatomstandigheden. Wel:

[Afbeelding]

Als tip stelde ChatGPT voor dat ik de app 'trackaddict' zou kunnen gebruiken om mijn remvertraging en stopafstand te meten en zo te zien of ik vorderingen maak.

Ik heb de vraag daarom ook gesteld voor de Twin, die niet op sportbandjes staat:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als finisher ook de vraag anderom gesteld: Kan het beter en zo ja, met welke band?

[Afbeelding]

Hier geen verrassingen. De Twin heeft uiteraard de minder ideale band voor asfalt, dat wist ik, maar de CB500 heeft eigenlijk niks te winnen hier, goeie band gekozen dus.

Dit is allemaal theorie uiteraard, maar ik heb toch weer wat nieuws geleerd vandaag.

Ik heb ook nog wat gevraagd over hellingshoek. Lang verhaal kort, maximaal 38 graden voor de Twin op deze bandjes, meer moet je niet willen zegt 'ie. Met een geoefende rijder en de ideale band, 42 graden.

- edit -

even het slijtagepatroon op de achterband van de Twin gemeten en ingevoerd. Ik ben tot 25mm gekomen van de buitenrand van de 'zijknoppen' zoals chatgpt dat noemt. Daar zijn de haartjes weggereden en is het rubber opgeruwd. Dat vertaalt zich tot een hellingshoek van ongeveer 41,8 graden, met andere woorden, schuiner moet ik echt niet willen gaan. Bij 44 graden rij je in ieder geval gedeeltelijk op die (k)noppen en dat is natuurlijk niet waar die voor bedoeld zijn.
Interessant. Kweetniet hoe accuraat mijn Garmin de vertraging aangeeft. Maar die zegt al 0,8 G (8 m/s2), zonder dat ik echt mijn best doe. Zou eigenlijk weer eens een rijvaardigheidstraining moeten doen om alles weer een beetje op te frissen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:17

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Gisteravond heb ik een rit gereden tijdens de avondvierdaagse van de lokale motorclub, een route van ongeveer 100 km. Lekker lokaal, met veel binnenwegen en bochten — dus ook veel leermomenten 😉

Ik liet de motor één keer afslaan bij een oversteekpunt en maakte wat schakelfoutjes, maar door mee te doen leer je echt rijden. Dat heb ik ook van andere rijders gehoord met wie ik meereed.

Dit was voor ook de eerste keer dat ik in een groep ging rijden, dat was wel even wennen, normaal rij ik solo. Weer een ervaring rijker.

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Joris748 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 21:39:
[...]

Je weet niet wat je mist Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WMoTEXoTcInvriuei833UXVGpSs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wNYQqx36I0Ytn7BXO21nUzVu.jpg?f=fotoalbum_large
*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

[...]

Als je je middelste been amputeert mag je een motorscooter ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

[...]

Allebei gehad (gehebt qua scooter) en heb beide benen nog, leven is best prima.
Oke, vrouw heeft wel besloten dat ze liever 10K km verderop woont, maar verder prima.

leeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 18-06 23:42
Joris748 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 21:12:
[...]

Ik richting de 60 👴🏼… maar dat heb ik m’n motor nog niet verteld

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Jij komt ermee weg omdat je Bommes© bent :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
[...]

Dan wordt het een Can-Am spyder haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 11:31
Rec0n schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 20:24:
Morgen bochtentraining op midland in Lelystad met de superduke! :*)
3 jaar geleden ook gedaan maar toen nog met de FZ1N. Toen kwam het met bakken uit de lucht. Dat is morgen wel anders... _O-
Misschien te laat want het is al morgen, maar drink genoeg, meer dan je voor je gevoel zou moeten drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:11

RBH

Waarschijnlijk wel, maar ik vraag het toch maar. Hebben jullie tijdens het lessen ook zo last gehad van het niet goed stabiel kunnen houden van het gas? Gisteren mijn vierde les gehad, maar ik kreeg het gas maar niet stabiel onder controle. Bijvoorbeeld bij de snelle slalom; ik ga er netjes met 30 km/h in, kom er met 40 km/h uit omdat ik het gas gewoon niet stabiel kan houden. Zelfde met de langzame slalom, die moet je met licht trekkende motor kunnen doen, maar het gaat zo houterig en schokkerig dat ik mij niet kan focussen op het lekker laten vallen van de motor om de slalom te kunnen voltooien. :-(

Positief nieuws is wel dat ik steeds meer vertrouwen krijg in het 'gooien' van de motor tijdens de snelle slalom, het achtje geen probleem is, halve draai ook niet, wegrijden uit parkeervak ook niet, precisiestop gaat prima, noodstop gaat voor 90% goed (mag nog wat meer rechtop blijven zitten en stabieler tot stilstand komen).

Stopproef kan ook nog wel wat verbetering gebruiken, maar maak ik me niet zo zorgen om.

Het gaat dus echt om het onder controle krijgen van de motor bij lage en constante snelheden. Iemand tips daarvoor? Ik lees her en der wel dat je je pink kan klemmen aan het einde van de gashendel, maar ook dat lukt niet echt lekker. Vinger op de rem leggen las ik ook, maar nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:53
RBH schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 09:15:
Waarschijnlijk wel, maar ik vraag het toch maar. Hebben jullie tijdens het lessen ook zo last gehad van het niet goed stabiel kunnen houden van het gas? Gisteren mijn vierde les gehad, maar ik kreeg het gas maar niet stabiel onder controle. Bijvoorbeeld bij de snelle slalom; ik ga er netjes met 30 km/h in, kom er met 40 km/h uit omdat ik het gas gewoon niet stabiel kan houden. Zelfde met de langzame slalom, die moet je met licht trekkende motor kunnen doen, maar het gaat zo houterig en schokkerig dat ik mij niet kan focussen op het lekker laten vallen van de motor om de slalom te kunnen voltooien. :-(

Positief nieuws is wel dat ik steeds meer vertrouwen krijg in het 'gooien' van de motor tijdens de snelle slalom, het achtje geen probleem is, halve draai ook niet, wegrijden uit parkeervak ook niet, precisiestop gaat prima, noodstop gaat voor 90% goed (mag nog wat meer rechtop blijven zitten en stabieler tot stilstand komen).

Stopproef kan ook nog wel wat verbetering gebruiken, maar maak ik me niet zo zorgen om.

Het gaat dus echt om het onder controle krijgen van de motor bij lage en constante snelheden. Iemand tips daarvoor? Ik lees her en der wel dat je je pink kan klemmen aan het einde van de gashendel, maar ook dat lukt niet echt lekker. Vinger op de rem leggen las ik ook, maar nog niet geprobeerd.
Ha ja, dat had ik ook, met name bij wegrijden uit parkeervak. Naar links trok ik altijd het gas per ongeluk teveel open door de stuurbeweging. Nu kan ik me het niet eens meer voorstellen dat je daar moeite mee zou hebben. Veel oefenen zorgt dat je er gevoel voor krijgt. Dit helpt je waarschijnlijk niet, dus misschien kan iemand anders hier wel nuttige tips geven :+

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Vinger op de rem gebruik ik als ghetto-cruise-control. Voor mijn gevoel is lekker ontspannen zitten altijd goed bij dit soort dingen, als je heel gespannen bent is elk beweginkje meteen een ruk aan je stuur/gashendel/whatever.

Verder wat hierboven gezegd wordt: uren maken en oefenen. Ik heb best wat uren AVB gehad en ben daar echt wel blij mee, je merkt dat je dat soort dingen er echt inslijpt.

[ Voor 4% gewijzigd door Boudewijn op 13-06-2025 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-06 15:18
Rocg schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 13:15:
Mede Motor tweakers,

Van de zomer wil ik een motor rit doen en kamperen. Nou ben ik aan het kijken voor een mooie tent. Hebben jullie tips voor een tent die makkelijk mee te nemen is op de motor en makkelijk in gebruik is?
Ik heb zelf de Coleman Cobra 3 die ik voor mijzelf gebruik (1 persoon in de tent).

Erge lichte tent en de 3 gekozen omdat deze iets hoger is dan de 2, anders had ik de 2 gekozen. Nu kan je op je knieën je kleren aantrekken e.d. Vorig jaar gekocht rond de 100 euro. Alle koffers passen er netjes in, naast het luchtbed wat ik meeneem, dus genoeg opbergmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:04

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het belangrijkste is uren maken, en je hebt er nu pas 4. Ook ontspannen; die motor valt niet zomaar om.

Trucje: houd je hand zo dat je het stuurgewichtje mee vasthoudt. Die zit als het goed is vast. ;) Daarbij hoef je echt niet te gaan klemmen; dan zit je juist weer te verkrampt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun
Ontspannen, als je gespannen zit dan gaat je hand (die op het gas) net zo stug meebewegen met je lichaam.
Probeer je armen een beetje te relaxen en schouder omhoog.
My 2 cents, @HTT-Thalan do your job ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

We leren leerlingen om het gas wat hoger te houden, dus dat je hen echt goed kan horen. Slippende koppeling, naar je gebruikt je voetrem om de snelheid verder te regelen en tegelijkertijd de motor te stabiliseren. Sommige motoren zijn een beetje "nerveus" op het gas (zoals de rij met CB650's die wij hebben) maar stabiel op lage toeren terwijl onze V-stroms met hun twin motoren iets onrustiger lopen onderin maar wel soepeler op het gas zijn.

Je moet de sweet spot per motor vinden, maar gas iets hoger houden en met de voetrem regelen, dan ga je stabiel langzaam vooruit en dit is de basis voor alle langzame oefeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 18-06 23:46

iMars

Full time prutser

kneusteun schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 10:01:
Ontspannen, als je gespannen zit dan gaat je hand (die op het gas) net zo stug meebewegen met je lichaam.
Probeer je armen een beetje te relaxen en schouder omhoog.
My 2 cents, @HTT-Thalan do your job ;)
I second that! Toevallig gisteren met een collega over gehad die ook met motorrijlessen bezig is. Ontspannen is key. Net als sturen, niet aan de stuur draaien, maar zachtjes duwen met de arm aan de kant waar je op wil (push left to go left) en veel/soepel je heupen/gewicht gebruiken om de motor te sturen.

Als je niet ontspannen bent, gaat je dat ook niet (makkelijk) lukken.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 10:01:
[...]

Het belangrijkste is uren maken, en je hebt er nu pas 4. Ook ontspannen; die motor valt niet zomaar om.

Trucje: houd je hand zo dat je het stuurgewichtje mee vasthoudt. Die zit als het goed is vast. ;) Daarbij hoef je echt niet te gaan klemmen; dan zit je juist weer te verkrampt.
In de eerste les laten we, wie dat wil uiteraard maar dat zijn ze meestal allemaal, de mensen met losse handen rijden. We doen het ook voor door met 50~70 over de baan te komen staand, zonder handen, springend en soms liggend op de motorfiets. Allemaal om ze te laten zien hoe stabiel dat ding eigenlijk is en dat hij zomaar niet omvalt als je maar tractie hebt. Doet superveel voor hun zelfvertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Dank allen!

Het zijn Honda CB750's waar ik op les, toen ik hem op standje 'Rain' zette was 'ie al iets minder onrustig.

Ontspannen zitten, check. Basis daarvan is natuurlijk vertrouwen en dat bouw je natuurlijk ook weer op met uren maken.. Het stomme is dat ik dat ook wel weet, want als ik lekker ontspannen zo'n snelle slalom (of uitwijk oefening) doe, gaat het heerlijk en kom ik er ook echt met een goed gevoel uit.
HTT-Thalan schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 10:07:
[...]

In de eerste les laten we, wie dat wil uiteraard maar dat ze meestal allemaal, de mensen met losse handen rijden. We doen het ook voor door met 50~70 over de baan te komen staand, zonder handen, springend en soms liggend op de motorfiets. Allemaal om ze te laten zien hoe stabiel dat ding eigenlijk is en dat hij zomaar niet omvalt als je maar tractie hebt. Doet superveel voor hun zelfvertrouwen.
Ha. Zal kijken of mijn instructeur daar voor open staat. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

RBH schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 10:08:
Dank allen!

Het zijn Honda CB750's waar ik op les, toen ik hem op standje 'Rain' zette was 'ie al iets minder onrustig.

Ontspannen zitten, check. Basis daarvan is natuurlijk vertrouwen en dat bouw je natuurlijk ook weer op met uren maken.. Het stomme is dat ik dat ook wel weet, want als ik lekker ontspannen zo'n snelle slalom (of uitwijk oefening) doe, gaat het heerlijk en kom ik er ook echt met een goed gevoel uit.

[...]

Komt allemaal goed, gewoon vertrouwen opbouwen. Ik rij al sinds 1997 motor en nog merk ik af en toe dat ik "verstijfd" raak. Dat komt alleen maar door onzeker zijn. Reed een keer door de bocht met nat weer en voelde mijn achterkant een beetje wegglijden terwijl ik helemaal niet hard reed... Gelijk de 10 bochten daarna verstijfd om het te voorkomen (en dat maakt het alleen maar erger :+ ) it's a mindset ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

RBH schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 10:08:
Dank allen!

[...]

Rijmodus 'rain' is altijd aan te bevelen, want dan staan namelijk alle veiligheidssystemen op 'maximaal' terwijl, wat heel veel mensen niet weten, bij andere standen (custom, gravel, sport etc etc) sommige een tandje lager gaan. Hij zal bijvoorbeeld een beetje slip toestaan, of juist een klein beetje wheelie.

Die tip over ontspannen zitten is inderdaad ook erg belangrijk. Niet dat je ontspannen zijn kunt afdwingen of zomaar 'kiezen' maar vertrouwen hebben in de motor en wat hij kan zal daar wel flink in helpen.

Zonder hangen rijden is echt doodsimpel. Zorg gewoon dat je in een hoge versnelling 50 rijdt ofzo (zodat je niet gelijk onder motorcompressie in de vering duikt) en loslaten. Wat wij doen is zoiets gebruiken:

https://www.amazon.nl/Sol...m+motor%2Caps%2C66&sr=8-2

Dan hou je het gas gewoon vast tijdens de manoeuvre (niet aan te bevelen voor beginners :+).

Het is net als met een kind: Als je niet weet wat er mis kan gaan heb je vaak minder angst :9 dus in de eerste les krijg je zoiets makkelijker voor elkaar.

Om countersteering uit te leggen bindt je een touwtje aan het stuur en dan ga je een rondje om de baan rijden. In plaats van duwen waar je heen wilt, trekken waar je _niet_ heen wilt en de motor gaat gewoon de bocht om. Ik snap dat het duwen en niet trekken is, maar op deze manier kun je low budget wel heel goed laten zien aan de menigte dat je het stuur echt op geen enkele manier aanraakt en dus ook geen discussies over "ja maar je doet eigenlijk wat anders".

[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 13-06-2025 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

HTT-Thalan schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 10:15:
[...]

Rijmodus 'rain' is altijd aan te bevelen, want dan staan namelijk alle veiligheidssystemen op 'maximaal' terwijl, wat heel veel mensen niet weten, bij andere standen (custom, gravel, sport etc etc) sommige een tandje lager gaan. Hij zal bijvoorbeeld een beetje slip toestaan, of juist een klein beetje wheelie.

Die tip over ontspannen zitten is inderdaad ook erg belangrijk. Niet dat je ontspannen zijn kunt afdwingen of zomaar 'kiezen' maar vertrouwen hebben in de motor en wat hij kan zal daar wel flink in helpen.

Zonder hangen rijden is echt doodsimpel. Zorg gewoon dat je in een hoge versnelling 50 rijdt ofzo (zodat je niet gelijk onder motorcompressie in de vering duikt) en loslaten. Wat wij doen is zoiets gebruiken:

https://www.amazon.nl/Sol...m+motor%2Caps%2C66&sr=8-2

Dan hou je het gas gewoon vast tijdens de manoeuvre (niet aan te bevelen voor beginners :+).

Het is net als met een kind: Als je niet weet wat er mis kan gaan heb je vaak minder angst :9 dus in de eerste les krijg je zoiets makkelijker voor elkaar.

Om countersteering uit te leggen bindt je een touwtje aan het stuur en dan ga je een rondje om de baan rijden. In plaats van duwen waar je heen wilt, trekken waar je _niet_ heen wilt en de motor gaat gewoon de bocht om. Ik snap dat het duwen en niet trekken is, maar op deze manier kun je low budget wel heel goed laten zien aan de menigte dat je het stuur echt op geen enkele manier aanraakt en dus ook geen discussies over "ja maar je doet eigenlijk wat anders".
Merci! Volgende week zaterdag weer les, dan zal ik deze tips en tricks nog eens doorlezen. :)

Wat is hier de algemene consensus betreft motorschoenen vs motorlaarzen trouwens? Ik neig veel meer naar motorschoenen omdat ik dan meer gevoel heb. Maakt het qua veiligheid nog iets uit? Ik doel qua motorschoenen dus op zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

RBH schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 10:28:
[...]

Merci! Volgende week zaterdag weer les, dan zal ik deze tips en tricks nog eens doorlezen. :)

Wat is hier de algemene consensus betreft motorschoenen vs motorlaarzen trouwens? Ik neig veel meer naar motorschoenen omdat ik dan meer gevoel heb. Maakt het qua veiligheid nog iets uit? Ik doel qua motorschoenen dus op zoiets.
Bij motorschoenen zijn je enkels niet beschermd, dat is (zover ik weet) het enige. Stel je valt en de voetsteun komt op je enkel, dan ben je blij met goede laarzen ipv schoenen.

Ik heb deze: https://www.motorkledings...al-adventure-drystar.html
En zelfs met dit warme weer (gisteren 30ºC) rij ik in een doorwaaipak, zomerhandschoenen en deze laarzen.

[ Voor 12% gewijzigd door iMars op 13-06-2025 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:39

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]

Ik moet zeggen dat ik nog wel over zo'n motorscooter na zit te denken ook.

En dat komt allemaal door 't 2takt snorhok dat hier in het motorhok staat :+ Had 't ding goedkoop gekocht met de gedachte, weer rijdend maken en gelijk weg voor (ietsje) winst. Maar stiekem staat dat kreng er nog steeds en is zo'n scootertje voor erbij soms nog best handig, maar 25km/u is wel echt heel traag dus misschien moet ik dan toch maar eens een scooter voor volwassenen zoeken :P

Ook hier weer, geen haast allemaal.

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

iMars schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 10:31:
[...]

Bij motorschoenen zijn je enkels niet beschermd, dat is (zover ik weet) het enige. Stel je valt en de voetsteun komt op je enkel, dan ben je blij met goede laarzen ipv schoenen.
De enige laarzen die je echt beschermen tegen een motor op je pootje zijn crosslaarzen, die harde variant dus (en die zijn weer kut om mee te schakelen). De reguliere 'adv' boots die je veel ziet beschermen hoogstens tegen vocht (van boven óf onderen :+) en een hete uitlaat, maar je breekt nog steeds wat als er een motor op land hoor.

Dat gezegd hebbende, ik rij ook met schoenen (Furygan 3DO sympatex):

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fstatic3.motoexpert.fr%2F222080-thickbox_default%2Fchaussures-moto-furygan-caprino-d3o-sympatex.jpg&f=1&nofb=1&ipt=78bbcd2620105cb912caca7965c9354ea28ec0c3f79c6de12667b64dd4148bae

of 'laarzen':

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.mxstore.com.au%2Fassets%2Falt_2%2FFOADVBN43-C.jpg&f=1&nofb=1&ipt=efa954bf55f0e1502516e98208ce0459df3eadff62593db32dd2d3474182adfe

de Forma Adventure. Om dezelfde redenen als jij: Het is soepeler en comfortabeler. En stukken beter dan gewoon schoenen uiteraard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:25
@RBH Quick fix tip: tank klemmen met je benen, ellebogen iets gebogen, dus geen rechte armen en niet knijpen in de handvaten maar hou het vast alsof je een banaan vasthoudt.

Als je voor motorschoenen wil gaan, bespaar jezelf geld en draag gewoon sneakers of ander conventioneel schoeisel. Extra veiligheid die motorschoenen geven is marginaal. Als je echt veilig wil rijden dan ga je voor motorlaarzen.

[ Voor 6% gewijzigd door cyntax op 13-06-2025 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Sale bij Fox trouwens, dus als iemand nog wat gear zoekt kan je daar soms best leuke deals scoren.

Wat betreft motorsneakers zit er een hoop verschil in, sommigen hebben wel wat voor de enkels sommigen niet.
Ga ik kort stukkie rijden, of even op bezoek ofzo dan heb ik gewoon paar hoge nikes aan (dunks,jordans etc) maar als ik lange stukken snelweg ga doen of hele dag rijden pak ik motorlaarzen.

Let wel op dat bij alle varianten er een hoop verscheidenheid is, die forma laarzen die @HTT-Thalan plaatst zijn dikke laarzen die prima bescherming bieden, maar als je echt hardcore laarzen als sidi,fox,leatt of alpinestars pakt zul je zien dat die nog veel stijver zijn... dat is dan ook weer meer bescherming, en iets minder comfort.

Zelfde gaat op met alle soorten schoenen en laarzen. Let niet alleen op CE markering.

Kortom bedenk goed welke motor je wil en wat je van plan bent ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Bij mij zal het toch echt alleen maar gaan om tochtjes in het mooie weer seizoen. Ga het niet gebruiken als woon-werk verkeer. Vind het ook geen probleem om de laarzen aan te hebben (ook niet als ik even naar een afspraak zou moeten bijv.), desnoods sneakers mee in een tas, maar het gaat me voornamelijk om dat je echt goed gevoel hebt met de achterrem en het schakelen. Dat mis ik nu best wel bij de laarzen van de motorrijschool. Kan wellicht ook liggen aan dat die best uitgewoond zijn, bedenk ik me nu. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Dat verschilt ook enorm per motor.
Sommige merken hebben een goede feedback, andere zijn buttersmooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
Scheelt ook dat je met je voeten niet heel voorzichtig hoeft te zijn. Je kan gewoon trappen om te schakelen en hetzelfde geldt voor de achterrem.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• cyntax
Deze week weer een stuk TET Brabant gereden, dit keer ging het een stuk soepeler omdat we een aantal weken geleden de Bertt Basic cursus hadden gevolgd. Het tempo lag een stuk hoger en het voelt nu eindelijk echt leuk om onverhard te rijden met de juiste techniek in gedachte.

Wel heeft mijn vrouw een @Bommes gedaan door op hoge snelheid via de zijkant een modderplas in te rijden en zo uit te glijden tegen een boom aan. Ze is gelukkig zelf op tijd afgestapt maar de snavel van de motor is wel afgebroken. Een vervanger is al onderweg en ze heeft haar les geleerd om nooit meer op hoge snelheid een geul in te rijden vanaf de zijkant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O-o0mCKYM01lUDplvETT8wcQZWg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SCMyCKcu6cHO7VlyTl9690B2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door cyntax op 13-06-2025 11:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

HTT-Thalan schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 10:36:
[...]

De enige laarzen die je echt beschermen tegen een motor op je pootje zijn crosslaarzen, die harde variant dus (en die zijn weer kut om mee te schakelen). De reguliere 'adv' boots die je veel ziet beschermen hoogstens tegen vocht (van boven óf onderen :+) en een hete uitlaat, maar je breekt nog steeds wat als er een motor op land hoor.

Dat gezegd hebbende, ik rij ook met schoenen (Furygan 3DO sympatex):

[Afbeelding]

of 'laarzen':

[Afbeelding]

de Forma Adventure. Om dezelfde redenen als jij: Het is soepeler en comfortabeler. En stukken beter dan gewoon schoenen uiteraard.
Bedoelde niet zo zeer 100% bescherming... Was een keer op vakantie in thailand waar ik een motor had gehuurd om wat rond te touren, gleed uit op een modderweg en gelukkig dat ik hoge laarzen had want de voetsteun afdruk zat goed in mn laars, als ik gewone schoenen had gehad, had dat mogelijk een lelijke wond opgeleverd. Nu had ik niks behalve een kleine beschadiging op mn laars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
RBH schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:00:
Bij mij zal het toch echt alleen maar gaan om tochtjes in het mooie weer seizoen. Ga het niet gebruiken als woon-werk verkeer. Vind het ook geen probleem om de laarzen aan te hebben (ook niet als ik even naar een afspraak zou moeten bijv.), desnoods sneakers mee in een tas, maar het gaat me voornamelijk om dat je echt goed gevoel hebt met de achterrem en het schakelen. Dat mis ik nu best wel bij de laarzen van de motorrijschool. Kan wellicht ook liggen aan dat die best uitgewoond zijn, bedenk ik me nu. :P
Ik zou (en heb) tijdens het lessen gewoon motorsneakers gekocht die toen bij Louis in de aanbieding waren. Zit ook gewoon een beschermkussen aan de binnenkant van de enkel.

https://www.motorkledings...ese-metropolis-shoes.html

Upgraden kan altijd nog naar iets luxer of wat bij je motorstijl past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
RBH schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 10:28:
[...]

Je voeten zijn heel kwetsbaar, ik zou zeker hoge laarzen aanbevelen, en het liefst zo hoog en stevig mogelijk als je maar acceptabel vindt (tech 7 bijv). Het is even wennen, schakelen gaat ook wat anders, maar persoonlijk vind ik het allemaal maar fijn. Als ik ergens heen moet gaan er toch schoenen/slippers mee, want ook normale motorlaarzen lopen niet echt geweldig.

Maar goed, je hebt nu 4 uurtjes gereden las ik, kan me voorstellen dat je schoenen fijner vindt, maar dat is - net als gas stabiel houden - iets wat snel genoeg komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
ozzynator schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 12:29:
[...]

Ik zou (en heb) tijdens het lessen gewoon motorsneakers gekocht die toen bij Louis in de aanbieding waren. Zit ook gewoon een beschermkussen aan de binnenkant van de enkel.

https://www.motorkledings...ese-metropolis-shoes.html

Upgraden kan altijd nog naar iets luxer of wat bij je motorstijl past.
Alles heeft z'n plek he, voor- en nadelen etc, maar hierin staat je voet als je eenmaal tot stilstand bent gekomen gewoon 90 graden tov je been als je een beetje pech hebt. Dan heb je niet zoveel aan een beschermkussen.

Hier was laatst nog iemand die gewoon uit stilstand haar motor liet vallen, en nu vanalles gebroken heeft in d'r voet en er maanden uit is zo ongelukkig is het gebroken.

Ik heb zelf een keer m'n enkel gebroken met een motorongeluk, en dat was nog met bescherming van m'n boxer motor die de klap opving, en wel toen nog met normale halfhoge motorlaarzen. Als die cilinder er niet zat was heel m'n onderbeen naar z'n grootje :) Dus wellicht denk ik er anders over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
Aikon schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 12:37:
[...]

Alles heeft z'n plek he, voor- en nadelen etc, maar hierin staat je voet als je eenmaal tot stilstand bent gekomen gewoon 90 graden tov je been als je een beetje pech hebt. Dan heb je niet zoveel aan een beschermkussen.
Ik weet niet bij jou, maar mijn voet heeft altijd een hoek van (ongeveer) 90 graden tov mijn been....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Ik mocht mijn vrouw zojuist haar eerste mini-motorlesje geven *O*. CB op de middenbok en eerst gewoon even leren waar alles zit. Starten, schakelen naar 1, 2 en terug naar 1 en dan neutraal. Remtechniek, welke lampjes heb je en hoe tank je de boel vol. Half uurtje, niks geks, maar ze vond het stiekem toch wel heel leuk :).

Ik moet de opleiding nog afronden natuurlijk maar we gaan valbeugels halen voor de CB:

https://www.hepco-becker.de/en/meinbike/honda/cb-500-s-1993

Die gewoon nog origineel te koop zijn :D. Engine guards heb ik al, maar dan ook nog op het stuur en de kont. Ik laat waarschijnlijk ook gelijk die tankring meekomen als ik de bestelling toch doe.

Heb er erg veel zin in, zeker omdat de motorlessen dan stiekem gewoon tourritjes zijn met zijn tweetjes, daar hoop ik echt al jaren op dat ik haar daartoe kon bewegen :). Maar eerst gewoon weer een lesje draaien op 4 wielen zometeen :9.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/02pOPxi-86m7EXVt633s5gpcudo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sXmkl9rVp2sPkXbUV4xNpKD4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
ozzynator schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 12:46:
[...]

Ik weet niet bij jou, maar mijn voet heeft altijd een hoek van (ongeveer) 90 graden tov mijn been....
Haha, ja das waar ook :P Nah ja, ik zal geen plaatje zoeken van wat ik bedoelde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Aikon schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 13:00:
[...]

Haha, ja das waar ook :P Nah ja, ik zal geen plaatje zoeken van wat ik bedoelde ;)
Ik snap uiteraard wat je bedoeld. Haaks naar links, rechts of achter.

Alles is inderdaad een keuze wat kleding betreft, afwegen van risico tegen kosten/stijl of wat dan ook.

Wat ik erger vind en steeds vaker zie, kinderen (gelukkig wel met helm) in een kort broekje en shirtje achterop bij papa, die zelf ook vaak in korte broek er op zit. Dat je zelf die keuze maakt maar ook voor je kind....

[ Voor 22% gewijzigd door ozzynator op 13-06-2025 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-06 21:26
@HTT-Thalan

Je spreekt jezelf enigzins tegen. Je noemt: De reguliere 'adv' boots die je veel ziet beschermen hoogstens tegen vocht (van boven óf onderen :+) en een hete uitlaat," en even later noem zeg je over een adv boot"; "de Forma Adventure. Om dezelfde redenen als jij: Het is soepeler en comfortabeler. En stukken beter dan gewoon schoenen uiteraard."

Als ze stukken beter beschermen dan schoenen zullen ze toch tegen meer beschermen dan alleen vocht.

Wat ik wil bestrijden is dat straatlaarzen niet meer bescherming bieden want, afhankelijk van de laars natuurlijk, doen ze dat wel. Een beetje straatlaars heeft beschermstukken bij de enkels wat je bij een schoen altijd mist, geven ook al bescherming tegen verdraaien van je enkel en ook zonder dikke verstevigsstukken heb je liever een stuk laars tussen je motor en je baan dan niet.

Ik had vroeger ook nooit goed beschermend schoeisel en zie dat nu toch een beetje als een veel gemaakte beginnersfout. Ik doe mijn motorschoenen eigenlijk alleen maar aan als gedurende de dag ook veel niet op de motor zit (naar kantoor) en als ik de hele dag rijd altijd mijn straatlaarzen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
cyntax schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 10:46:
Als je voor motorschoenen wil gaan, bespaar jezelf geld en draag gewoon sneakers of ander conventioneel schoeisel. Extra veiligheid die motorschoenen geven is marginaal. Als je echt veilig wil rijden dan ga je voor motorlaarzen.
Dit dus een beetje. Waarbij ik dan toch weel wil aangeven dat ook een motorschoen wel extra bescherming biedt vanwege de hele stevig zool. Wederom als je voet onder de motor klem komt ben je waarschijnlijk heel blij met elke stukje gewicht dat door de zool i.p.v. je voet wordt gedragen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 13:04

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Motorschoenen bieden weinig tot geen extra bescherming ten opzichte van normaal schoeisel, maar zijn wat slijtvaster. En dan bedoel ik met name op de slijtplekken van het remmen en schakelen.

[ Voor 10% gewijzigd door DrivinUCrazy op 13-06-2025 14:43 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
RBH schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:00:
Ik verwacht eigenlijk ook dat het aan de laarzen ligt op één of andere manier. Bij handschoenen vind ik het echt heerlijk als ik weer van dun naar dik kan vanwege het gevoel, maar tussen mijn motorschoenen en motorlaarzen merk ik niet echt verschil qua remgevoel. Alleen bij verplaatsen van de bal van je voet merk je bij laarzen wel dat je enkel minder beweging heeft natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
WilbertNeems schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 14:39:
[...]

Ik verwacht eigenlijk ook dat het aan de laarzen ligt op één of andere manier. Bij handschoenen vind ik het echt heerlijk als ik weer van dun naar dik kan vanwege het gevoel, maar tussen mijn motorschoenen en motorlaarzen merk ik niet echt verschil qua remgevoel. Alleen bij verplaatsen van de bal van je voet merk je bij laarzen wel dat je enkel minder beweging heeft natuurlijk.
Sommigen hebben bij je enkel gewrichten nog een paar platen zitten zodat het in ieder geval boven of onder je enkel breekt ;)

Zelfde is ook een beetje het ding met crosslaarzen, ze zijn stijf genoeg om te zorgen dat er iets anders breekt dan je onderbeen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:41
@HTT-Thalan Ah, de rijschool waar ik ooit het B-rijbewijs heb gehaald, grappig om te zien.

Over schoenen of laarzen: toen ik begon met motorrijden een paar Alpinestars sneakers gekocht. Best hoog nog voor sneakers, enkels "beschermd". Echter, ik heb ze bijna nooit meer aan. Ik vind dat goede laarzen fijner zitten en dan met nog meer bescherming ook. Geen crosslaarzen hier in huis, misschien maar eens een keertje proberen, maar de aanschaf van een goed paar is vast niet goedkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Hompu schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 14:55:
@HTT-Thalan Ah, de rijschool waar ik ooit het B-rijbewijs heb gehaald, grappig om te zien.

Over schoenen of laarzen: toen ik begon met motorrijden een paar Alpinestars sneakers gekocht. Best hoog nog voor sneakers, enkels "beschermd". Echter, ik heb ze bijna nooit meer aan. Ik vind dat goede laarzen fijner zitten en dan met nog meer bescherming ook. Geen crosslaarzen hier in huis, misschien maar eens een keertje proberen, maar de aanschaf van een goed paar is vast niet goedkoop.
Goed setje laarzen denk rond 200 euro.
Maar voor op een gewone motor zou ik het afraden, want als iets kut schakelt zijn het wel crosslaarzen.
Meeste mensen moeten ook hun rem afstellen om er uberhaupt bij te komen, en de bewegingsvrijheid is ook best beperkt. Dus je ramt vaak gewoon je been omhoog ipv een tikje met de tenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:34
Er is altijd een compromis tussen veiligheid en comfort.
De eerste motorlaarzen die ik kocht waren van leer en vrij hoog, maar zo soepel als de heupen van een salsadanseres waardoor ik wel veel comfort had maar toch weinig bescherming.

Nu heb ik TCX S-Sport semi-sport laarzen (met bescherming op de enkel, scheenbeen en tenen) die best stug zijn, en een paar TCX Rush 2 WP schoenen, welke veel meer comfort geven maar toch mooi hoog zitten :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ja, natuurlijk is de Beeline Moto II veel toffer en handiger, maar voor slechts een derde van die prijs kon ik het toch niet laten om de Moto aan te schaffen. Eens kijken hoe dat bevalt, dan kan die altijd weer van de hand :9
Beeline Moto

Beeline Moto

Beeline Moto

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

WilbertNeems schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 14:32:
@HTT-Thalan

Je spreekt jezelf enigzins tegen. Je noemt: De reguliere 'adv' boots die je veel ziet beschermen hoogstens tegen vocht (van boven óf onderen :+) en een hete uitlaat," en even later noem zeg je over een adv boot"; "de Forma Adventure. Om dezelfde redenen als jij: Het is soepeler en comfortabeler. En stukken beter dan gewoon schoenen uiteraard."

Als ze stukken beter beschermen dan schoenen zullen ze toch tegen meer beschermen dan alleen vocht.

Wat ik wil bestrijden is dat straatlaarzen niet meer bescherming bieden want, afhankelijk van de laars natuurlijk, doen ze dat wel. Een beetje straatlaars heeft beschermstukken bij de enkels wat je bij een schoen altijd mist, geven ook al bescherming tegen verdraaien van je enkel en ook zonder dikke verstevigsstukken heb je liever een stuk laars tussen je motor en je baan dan niet.

Ik had vroeger ook nooit goed beschermend schoeisel en zie dat nu toch een beetje als een veel gemaakte beginnersfout. Ik doe mijn motorschoenen eigenlijk alleen maar aan als gedurende de dag ook veel niet op de motor zit (naar kantoor) en als ik de hele dag rijd altijd mijn straatlaarzen aan.
Je hebt gelijk, ik had mezelf wel wat duidelijker uit kunnen drukken :). Wat ik bedoelde te zeggen is dat een motorlaars uiteraard beter is dan motorschoenen of, joost verhoede, normale-mensen-schoenen, maar dat het je niet echt heel goed beschermd tegen een zwaar object zoals een stijve crosslaars dat doet. Maar daar gaat een weldenkend mens (de motorrijder) liever niet mee het asfalt op als het even kan. Ze zijn zwaar, oncomfortabel en stijf dus schakelen en remmen is gelijk een 'dingetje'.

Nu is deze Forma laars wel wat dikker/taaier uitgevoerd dan een reguliere motorlaars, maar is alsnog niet significant veel beter geschikt voor het echte offroad werk omdat de impactbescherming vooral gericht is op contact met het wegdek en niet zozeer de motor zelf of andere stilstaande voorwerpen op je route (bomen, stenen etc). En daar zat mijn tweede denkfout, ik ging er automatisch van uit dat je ook wel eens naast het asfalt wilt gaan rijden terwijl er zat mensen zijn die deze wens helemaal niet koesteren - maar daar zoek ik mijn laars wel op uit :) vandaar dat ik het nog steeds een compromis vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
kneusteun schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 15:02:
[...]

Goed setje laarzen denk rond 200 euro.
Maar voor op een gewone motor zou ik het afraden, want als iets kut schakelt zijn het wel crosslaarzen.
Meeste mensen moeten ook hun rem afstellen om er uberhaupt bij te komen, en de bewegingsvrijheid is ook best beperkt. Dus je ramt vaak gewoon je been omhoog ipv een tikje met de tenen.
Ja das de bedoeling toch, gewoon een knietje geven om te schakelen :P Ik vind het wel lachen, was even een uurtje wennen, en idd ik kwam in eerste instantie niet eens onder het rempedaal. Ik vind het nu net zo goed schakelen als normale laarzen.

Tech 7 keek ik laatst nog voor, de drystar versie kost in Duitsland 400 euro. Ik twijfel of ik die erbij haal voor de Noordkaap, de normale tech 7 laten elke druppel direct door helaas.

Ik kan ook geen goede hoes vinden ofzo die ik eromheen kan doen. Niet de onderkant, maar de rest, zou toch wel redelijk moeten kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Waterdichte boots zijn altijd maar 30cm waterdicht.
Dat wil zeggen als het eenmaal over de rand gaat is het gebeurd en drogen ze tering langzaam.

Ik heb gekozen voor sealskin sokken, dus als de laarzen nat zijn trek ik die aan. Maar met deze hitte zou het zelfs fijn zijn 😂

Maar als je niet door dikke plassen jaagt of iets, dan is het wel slim.
Voor adv touring kan het vast wel werken, maar ik heb al te vaak tot de knie in de drek gestaan..
Als het een beetje flink regent lekken mx boots gewoon snel door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Aikon waterdichte sokken, dat werkt wel redelijk goed in crosslaarzen.
Ik heb Gearne laarzen, geen idee meer welk type, maar stevig en stug zijn zeer zeker. Waterdicht inderdaad absoluut niet.
Maar ik kan er goed mee uit de voeten :P en heb ze gerust een werk aan tijdens een trip.
Setje simpele sneakers in de tas voor in de avond/ochtend en we zijn compleet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Eens met Bommes als je je laarzen een beetje hebt ingelopen kan je er rustig de hele week op rond lopen.

Al moet ik wel zeggen dat wd40 geen luxe is 😂 mijnen piepen als de ziekte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

kneusteun schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 17:02:
Eens met Bommes als je je laarzen een beetje hebt ingelopen kan je er rustig de hele week op rond lopen.

Al moet ik wel zeggen dat wd40 geen luxe is 😂 mijnen piepen als de ziekte.
Weet je zeker dat het niet je eigen gewrichten zijn?

* HTT-Thalan rent weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Waterdichte sokken staan op het lijstje inderdaad. Maar dan nog... als ik je dagen regen krijgt... Of iig koud en treurig weer, dan drogen die krengen ook niet. Die ik nu heb zijn ook niet 30cm waterdicht, gewoon echt niet. Maar om nu weer 400 euro uit te geven...

Ik kan er best op rondlopen, maar echt genieten is het niet. Met name dat gepiep. Als ik er zin in heb wissel ik ze, en zet ik ze met een dun staaldraadje aan m'n motor. Ook daarom heb ik die slippers aan die karabijnhaak trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdb98
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-06 14:39
Heb je dan niet bij natte laarzen dat je voeten snel koud worden, ondanks de dichte sokken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

kneusteun schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 17:00:
Waterdichte boots zijn altijd maar 30cm waterdicht.
Dat wil zeggen als het eenmaal over de rand gaat is het gebeurd en drogen ze tering langzaam.

Ik heb gekozen voor sealskin sokken, dus als de laarzen nat zijn trek ik die aan. Maar met deze hitte zou het zelfs fijn zijn 😂

Maar als je niet door dikke plassen jaagt of iets, dan is het wel slim.
Voor adv touring kan het vast wel werken, maar ik heb al te vaak tot de knie in de drek gestaan..
Als het een beetje flink regent lekken mx boots gewoon snel door.
Een tijd terug bij de Kruidvat een schoenendroger gehaald. Voor twee tientjes. Werkt moet ik zeggen best goed. Wel fijn als het heeft geregend, gewone schoenen drogen ook lekker snel en het gaat ook een beetje vieze luchtjes tegen middels ozon. Dat staat in de handleiding in elk geval :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:06
Ik had afgelopen zomer de keuze om met mijn Rev'it arrow schoenen op vakantie te gaan, of met mijn Alpinestars Tech 7's. Heb uiteindelijk voor de Tech 7's gekozen. Heel blij met deze keuze geweest. De Rev'its kan ik tot op de dag van vandaag niet een hele dag op rijden en lopen: krijg last van mijn hielen. Ik draag ze nu eigenlijk alleen als ik korte ritjes doe van een paar uur en zeker weet dat ik niet off-road ga. De Tech 7's zitten serieus lekker: kan je makkelijk een dag lang mee rijden en prima op lopen (goed: je moet er niet kilometers mee lopen, maar dat is dan vooral omdat ze nogal warm zijn). Ik heb wel wd-40 in het scharnier gespoten, anders kunnen mensen je van 100 meter horen aankomen lopen: "piep-piep-piep" bij iedere stap.

In ander nieuws: morgen is hopelijk EINDELIJK de Tuareg weer klaar. Ze zetten er ook meteen een tail tidy op, nieuwe gas- en koppelingshendels en van die motorbeschermingskapjes. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door JL Koppelle op 13-06-2025 18:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:50
Vanmorgen de multistrada bij de dealer in Zolder gaan afgeven. Kreeg een Scrambler mee als leenmotor. Op z'n Engels zouden ze zeggen 'what an absolute riot'. Wat een ding, heerlijk geluidje en knalt en knettert als een malle als je gas los laat, vooral als je rollend terug naar z'n 1 gaat laat ie aan 1 stuk door scheten, m'n innerlijke 12jarige vindt het fantastisch.

Maar ik moest een 20-25m snelweg doen en toen miste ik al heel gauw m'n multi met de wind vol op m'n lichaam. Opzicht niet verkeerd met de temperaturen van vandaag, maar niet heel relax zitten. Daarna nog ff stukje richting Val'Dieu gereden, en dan komt zo'n motor toch beter tot z'n recht. Echt heerlijk bochtjes knallen met dat ding.

Maar ik kan niet wachten tot ik m'n enorme rode monster weer terug heb. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mjjtqU7kJ5jMAZ2FeS-uhIfBf_s=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/mUP4TvIWVimyHDzSjNqJOGim.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5abQFfbPHlZSXdpD0CwEHvHGOmk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/kmrUfVGe00XED8kvsam03yOw.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Vrijdag schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 17:42:
[...]

Een tijd terug bij de Kruidvat een schoenendroger gehaald. Voor twee tientjes. Werkt moet ik zeggen best goed. Wel fijn als het heeft geregend, gewone schoenen drogen ook lekker snel en het gaat ook een beetje vieze luchtjes tegen middels ozon. Dat staat in de handleiding in elk geval :P
Ja alleen om die unit mee te slepen op de motor.
Niks zo kut als s’ochtends uit een koude tent in de natte bende wakker worden en dan met je poten in de natte laarzen, dat staat voor mij gelijk aan s’ochtends met je nieuwe sokken een natte badkamer inlopen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
mjdb98 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 17:36:
Heb je dan niet bij natte laarzen dat je voeten snel koud worden, ondanks de dichte sokken?
Ik heb vooral zweet poten erin, maar dat heb ik bijna altijd.
Het is wel wat frisser, maar in de zomer heb ik ze gewoon altijd bij me, 1 paar in rugzak (voor snelle acces) en 1 paar in zijtas. Kan je in elk geval s’ochtends met droge poten beginnen als de laarzen de dag ervoor nat zijn geworden.
Pagina: 1 ... 51 ... 53 Laatste