Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 50 ... 76 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:12
HTT-Thalan schreef op maandag 9 juni 2025 @ 09:46:
[...]

En jij hebt de vaardigheid om de modder uit 3 millimeter profiel te dwingen tijdens het rijden? :P.
Gang is alles, althans met de mountainbike :P Ga ervan uit dat er hier wel een aantal zijn die niet onder de indruk zijn van een beetje modder met 80/20’s. En daar schaar ik @Bommes ook onder.
Nope, was als compliment bedoelt :)

[ Voor 10% gewijzigd door Joris748 op 09-06-2025 11:33 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

TakeItToTheMax schreef op maandag 9 juni 2025 @ 10:37:
Hoe kijken jullie aan tegen het volgende:

Ik ben nu bezig met motorrijlessen en probeer zoveel mogelijk info te verzamelen. Als ik dan officieel mag gaan rijden wil ik de motor dagelijks gebruiken voor woon-werkverkeer + tourritjes. Zelf dacht ik aan de Suzuki 650 V-Strom, niet te duur 2de hands (beperkt budget) en leek mij praktisch + comfortabel. Ook kan er extra bescherming op en eventueel koffers oid.

Kleding ben ik nog niet over uit. Cortex schijnt het te zijn maar zoals beschreven: laag budget. Dus denk nu ergens een sale-hoek te zoeken en dan een pak met aparte binnenvoering met regenjas die er los over kan?

Alle tips zijn welkom! Ik voel mij, ondanks alle info die ik lees en kijk op youtube, echt weer een groentje.
helm haal je nieuw. Niet op bezuinigen.

Ik heb voor mijn lessen voor 85€ een tweedehands goretex pak van rev'it op mp gehaald. Deed het tijdens de lessen goed, en toen ik rbw had vervangen door een richa. Oude pak lekte op de naden en dat is niet super als je naar werk gaat.

Motor, een vstrom650. Niet bepaald een superduke of hayabusea, maar niet duur en best zuinig. Daarnaast, ik kocht hem de dag dat ik rbw ophaalde en reed zonder moeite inclusief hellingproefjes een parkeergarage uit en door een stadscentrum. Geen probleem. Ding rijdt als een lesmotor-met-kuip.
Je merkt bij rijden met veel wind wel dat je de wind zelf veel minder voelt dan bij naked, maar de effecten wel veel meer. Krijgt hij een buts, ach so be it.

Ik gebruik de vstrom dagelijks voor woon-werk en daar is hij prima voor. Wendbaar genoeg om door de file te rijden, je zit rechtop-ish en toch wat uit de wind/regen. Prima voor mijn doel.
Topsnelheid is hoog genoeg om op de snelweg je rbw kwijt te raken als je dat leuk vindt :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Boudewijn op 09-06-2025 11:37 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Door al die verhalen van jullie krijg ik steeds meer zin om ook eens zo’n ding te proberen.

Vanwege scheiding even andere prioriteiten, maar als er weer financiële ruimte is ga ik wel een proefrit maken met een DesertX. Tot nu toe heb ik altijd geroepen dat ik een Multistrada wil.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ABmcjdrM6t__Mg-JNk2iEXcaZxQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p8yMPnvHCr3fEvkktWSMHTNl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cyq8bGV1hLCmyl7KYRFPZ0maqio=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WfBgxbkIJXT1x8NM0Xt8TsQL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_tQvxWm6liHP0mmDy843aCYjTSQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yVJZzpDKUeXhG5eXEYX7QvZm.jpg?f=fotoalbum_tile

Nu mijn motor nog even in de schuur moet staan, vandaag maar even op de motor van de vrouw op pad geweest. Eigenlijk best een comfortabele motor. Beetje klein vergeleken met de Tuareg, maar zeker niet onplezierig voor een ritje van 2 uur. Wel veel meer schakelen dan op mijn eigen motor: ik ben nogal lui en met de Tuareg kan ik hem vaak gewoon in 5 of 6 laten staan en rijden. Dat werkt op de Himalayan niet zo goed. Maar schakelt dan wel weer als een zonnetje, als een mes door de boter. Maar het was wel wat fris!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:21
En die SV650 blokken zijn bulletproof.
Ik heb mijn eerste SV naar 137k km gereden zonder 1 enkel probleem. Pas bij 97k daadwerkelijk kleppen moeten stellen.

In de DL zijn die blokken iets terug getuned voor beter middengebied, maar daardoor ook nog iets zuiniger.

Mijn DL650 (2017) reed ik gemakkelijk 1:25 mee. Maximale range wat ik ooit gehaald heb was 520km op 1 tank. ...... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

f2ride2001 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 13:22:
En die SV650 blokken zijn bulletproof.
Ik heb mijn eerste SV naar 137k km gereden zonder 1 enkel probleem. Pas bij 97k daadwerkelijk kleppen moeten stellen.

In de DL zijn die blokken iets terug getuned voor beter middengebied, maar daardoor ook nog iets zuiniger.

Mijn DL650 (2017) reed ik gemakkelijk 1:25 mee. Maximale range wat ik ooit gehaald heb was 520km op 1 tank. ...... _/-\o_
Wow ik rijd vrij structureel 1:20 met mijn 2012-model, wel met voorruit en achterkoffer. En ik ben niet licht of klein.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:21
Ik ben ook niet licht of klein met mijn 1.92m en 100kg..............

Daarom rij ik nu een DL1050. Past iets beter bij mijn formaat. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Looner
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 08:18

Ik ben nu bezig met motorrijlessen en probeer zoveel mogelijk info te verzamelen. Als ik dan officieel mag gaan rijden wil ik de motor dagelijks gebruiken voor woon-werkverkeer + tourritjes. Zelf dacht ik aan de Suzuki 650 V-Strom, niet te duur 2de hands (beperkt budget) en leek mij praktisch + comfortabel. Ook kan er extra bescherming op en eventueel koffers oid.

Kleding ben ik nog niet over uit. Cortex schijnt het te zijn maar zoals beschreven: laag budget. Dus denk nu ergens een sale-hoek te zoeken en dan een pak met aparte binnenvoering met regenjas die er los over kan?

Alle tips zijn welkom! Ik voel mij, ondanks alle info die ik lees en kijk op youtube, echt weer een groentje.
Hier ook woon-werk op de motor het hele jaar door. RST commander pro jas en broek, komt geen druppel doorheen en een stuk goedkoper dan Richa die ik ook heb gehad.

Een all season uitrusting bestaat niet is mijn 20 jaar zoek ervaring. Dus tegenwoordig een dubbele set voor het frissere (RST met Gerbing handschoenen) en de warmere dagen (Knox met revit sand4 handschoenen)

Helm moet gewoon goed zitten, draag een helm even een half uurtje ofzo om echt te voelen of je geen drukpunten krijgt. Wanneer je eenmaal meer ervaring hebt heb je sneller door of iets wel of niet goed zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online

Het regent veel minder vaak dan je denkt ;) Een waterdicht pak is fijn maar absoluut niet noodzakelijk om mee te beginnen. Bovendien is Goretex niet meer de absolute meester in waterdichtheid, de "huis"-membranen van de meeste fabrikanten presteren vergelijkbaar en soms zelfs beter, en dat vaak voor de helft van de prijs. Dus ik zou inderdaad de sales-hoeken induiken en eventueel met een los regenpak gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:49
Joris748 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:31:
[...]

Gang is alles, althans met de mountainbike :P Ga ervan uit dat er hier wel een aantal zijn die niet onder de indruk zijn van een beetje modder met 80/20’s. En daar schaar ik @Bommes ook onder.

[...]

Nope, was als compliment bedoelt :)
Hou ook rekening met rijstijl.
Ik kan prima uit de voeten met een 80/20, maar ik kan niet meer door de bochten heen vliegen en volle polle door de modder paden.

Die noppen zorgen ervoor dat als je grip nodig hebt dat het er ook is. Afgelopen dagen met de regen kom ik al snel tot de conclusie dat het echt wel meer werken is met een 80/20. Vooral de voorkant die wel zoekt zorgt voor veel meer werk.
Dus nu gewoon iets kalmer rijden.

Volgend weekend met mijn pa en een paar bekenden de Drenthe lus doen, we gaan het zien.
Paar man op nop en paar op 80/20 dus we gaan zien hoeveel verschil het gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:01
Grubeater schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 21:40:
[...]

Volgens mij waren we met 3 Brabanders, 1 Gelderlander, 1 Limburgse Gelderlander, een Friese Gelderse Engelsman, een Engelse Engelsman en maar 1 Hollander. :+

Vorig jaar stonden we hier bij het circeltje, naast de brandgang.
[Afbeelding]
Ik ben een echte Hollander.. Geboren in Zuid-Holland, nu wonend in Noord-Holland... oOo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:11
Bommes schreef op zondag 8 juni 2025 @ 20:02:
@DRAFTER86 hangt er vanaf wat je er mee wil gaan doen??
En ook wanneer.
Nu in de zomer, mits wat droog kom je met een 80/20 band ook wel overal.
In de winter, met die zware joekel heb je wel wat meer noppen nodig.
TKC80 bevallen mij erg goed, Bridgestone Adventure cross AX41's zijn ook erg fijn, op asfalt zelfs wat fijner naar mijn mening.
AX41 ziet er goed uit, thanks! Plan is om vanuit mijn standplaats (Nijmegen) eens wat stukken TET en waalbanddijk te verkennen, redelijk 50/50 denk ik.
Mijn ervaring met de Super Tenere is dat je met een meer weg-georienteerde band meer verliest in het zand dan je wint op de weg.
Maar goed eerst maar eens de middenbok er onder schroeven en verdiepen in fuel dongles .. (iemand hier dat wel eens gedaan op een LC8?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:20

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

ll roel j schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:29:
[...]

Ik ben een echte Hollander.. Geboren in Zuid-Holland, nu wonend in Noord-Holland... oOo
Ik heb het aangepast. :+

Leuk hoor verhuizen, maar nu moet ik kijken waar de olie voor de Transalp staat. 8)7

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:25

Bommes

Capo del formaggio

Grubeater schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:08:
Leuk hoor verhuizen, maar nu moet ik kijken waar de olie voor de Transalp staat. 8)7
Bij de frietpan??

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online

Wat ook nog kan is dat je een North Face 3-1 jas koopt of een andere soortgelijke jas van een willekeurig merk, plus een motorpak dat lekker door waait voor de zomerse dagen. Je kunt de twee jassen combineren en dan heb je:
  • Een motorjas voor de zomer
  • Een voor de herfst, met regenjas (North Face) onder je motorjas.
  • En een voor de winter met regenjas en fleece (North Face).
En op vakantie heb je direct een warme jas, regenjas en fleece vest mee.

Ik heb zelf een drielaags Macna all season jas maar je kunt twee lagen dus ook vervangen voor een reguliere jas.

Ten slotte: start goedkoop. Mijn eerste pak van top tot teen (inclusief helm) kostte mij 300 euro. Dit was in 2008 dus zou nu met inflatie zeker 500 euro kosten. Maar het leuke van goedkoop beginnen is dat je leert wat je belangrijk vindt en iedere upgrade na een paar jaar maakt je vrolijk, want het is altijd beter dan dat je had.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LucW2
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-07 16:17
Topic onderwerp switch: MyRoute App via 8 inch tablet op motor & auto

Ik maak al zelf routes sinds dat digitaal kon op de PC, eerst in TomTom MyDrive, nu heet dat Plan.TomTom en controleerde die altijd in Garmin's Basecamp en haalde zo wat verschillen weg tussen beiden en voor 98% werkte dat, waar soms ook niet. Mijn TT Rider 550 is al weer 7 jaar oud, heft af en toe de bekende voorkomende probleempjes gekend met rebooten tijdens de rit, maar alles is via de TT Support weer verholpen en werkt gewoon heel fijn nog steeds maar ... raakte verliefd op de MyRoute App en de perfectie daarin ook dat ze blijven doorontwikkelen.

Rechtstreekse werking

Nu vond ik het Rider 550 scherm altijd wat aan de kleine kant, had wel behoefte aan iets groters waar dan MyRoute ook op kon draaien, daar heb je best veel (dure) opties in, ook de motorversie van Carpuride is een hele goede, ik ben van nature wat tegendraads, de rebel in de groepen en dacht hier over na, je wilt directe connectie, dus niet via systemen als Android Auto of Apple Car Play.

Nog wat internet sim 5G issues met Vodafone

Dus daar viel mijn oog op de Samsung Galaxy Tab Active 5, kende dat hele tablet niet terwijl ik (zie mijn reviews daarin, hier op Tweakers) niet bepaald onbekend ben met Samsung tablets en smartphones, maar de Active serie was nieuw voor mij. Ik heb hem gebruikt gekocht via Marktplaats en voor 90% voldoet hij.
Mijn vodafone sim werkt niet goed daarop, daar ga ik nog met Vodafone over corresponderen, want een KPN sim werkt wel met internet, whatsapp en email. Wist wel iets daarover uit een Amerikaanse vlogger op YouTube, die had dat ook, niet elke provider heeft dat blijkbaar geregeld (wie daar meer over weet, please reageer!) Via mijn Samsung S21-FE connect gaat het perfect, en MyRoute in de navigation next (heb alles full & lifetime) werkt dat heel fijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uV9XZobVaSU8HArxowFtxUFyPvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9WS75VsElILRH8KiPoNreCIi.jpg?f=fotoalbum_large

Foto: Ik leerde MyRoute op de PC (bovenste gedeelte) met de tutorials op het 2e scherm rechts daarvan

Op de motor lijkt de 8 inch tablet een breedbeeld TV, in de auto valt hij in het niets Komt een beetje dat de tablet wat brede zwarte randen heeft en mijn RAM mount dat ook in de auto zit hij in een AliChinees houder die zich klempt in de CD slede gleuf (heb geen mediacherm) en valt in het niets. Daar kan ik hem wat naar mij toe draaien. Op mijn Ebike met dikke banden (Himiway D5 ST) waar ik in MyRoute ook routes voor maak (lekker kuieren door onverharde agrarische zandpaden en mountainbike paden) gebruik ik mijn smartphone voor in een RAM mount systeem.

Voeding

Tablet op de motor, gaat 9 uur lang mee in continu in gebruik met MyRoute. Offline kaarten zijn al gedownload en gebruik dus alleen de minimale data. Om de motoraccu niet te belasten en dat bij aan kan blijven staan bij contact uit maak ik gebruik van een Anker Powerbank 200 watt in een stootbare silicone cover, als de accu weer opgeladen moet worden, dat geld ook voor mijn smartphone. Met die powerbank kan ik alles bij elkaar 3x (snel) opladen, op reis de powerbank weer snel opladen via de 100 watt docking module. Uniek aan dit IP68 water, stof en trillingen beschermd is de verwijderbare accu. Ik zou nog een tweede accu erbij kunnen kopen en tablet kan via de usb gewoon aan blijven staan in wisselen van de batterij.

Eerste indrukken op de motor

De eerste indrukken zijn heel positief, het is anders. Kan er goed overheen kijken, belemmerd niet mijn uitzicht op de weg, had de Rider 550 ook al op die positie op de kuip. Kan tablet bedienen met de bijgeleverde S-pen, maar met motorhandschoenen met open vingertoppen gaat het nog beter.

Beter dan Plan.TomTom of Garmin Basecamp

Grote ergenis met clubritten in zelf rijden is dat veel van die ritten op een Garmin zijn gemaakt, dan krijg je altijd verschillen in de route punten (de vormpunten). In MyRoute heb je in de betaalde full versie (Gold) meer kaartlagen tot je beschikking, daar leg je de Garmin (HERE) kaart over de TomTom kaart en loop je de route na op verschillen van de vormpunten, die trek je bij, zodat voor TomTom en Garmin alles exact gelijk is.

MyRoute modulen

MyRoute is gratis, maar heeft beperkte funcies, op zich is abonnement niet duur, neem je lifetime abonnement dan betaal je maar 1 keer en ben je klaar zolang je leeft. Letop, MyRoute bestaat uit 2 modulen, de Route planner en de Navigatie, heb je beiden dan zijn ze samengevoegd.
Met de bibliotheek heb je toegang tot oneineindig veel routes over de hele wereld die je kan gebruiken of veranderen naar je eigen omgeving.

[ Voor 10% gewijzigd door LucW2 op 10-06-2025 09:38 ]

Ben geen specs-nerd, maar praktisch ingesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:38
Zo, voel de schouder en nekspieren wel na de Elfstedentocht van gister maar het was een mooie tocht. Prima georganiseerd, liep een stuk soepeler dan vorig jaar. Meer mensen die hem gereden hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 07:14
JL Koppelle schreef op maandag 9 juni 2025 @ 12:16:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Nu mijn motor nog even in de schuur moet staan, vandaag maar even op de motor van de vrouw op pad geweest. Eigenlijk best een comfortabele motor. Beetje klein vergeleken met de Tuareg, maar zeker niet onplezierig voor een ritje van 2 uur. Wel veel meer schakelen dan op mijn eigen motor: ik ben nogal lui en met de Tuareg kan ik hem vaak gewoon in 5 of 6 laten staan en rijden. Dat werkt op de Himalayan niet zo goed. Maar schakelt dan wel weer als een zonnetje, als een mes door de boter. Maar het was wel wat fris!
Zit er wel een 6e versnelling op? :P
(eigenlijk wel als serieuze vraag bedoeld)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:00

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Te weinig plaats.

Ik denk dat je de voorraad olie voor een PD06 ergens achter het huis in een IBC moet zoeken :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 15:14
LucW2 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:22:

...
Bedankt voor de tip ik gebruikte vorig jaar nog RouteYou om mijn routes te maken maar die hebben sinds kort de GPX export achter de betaalmuur gegooid. Dit ziet eruit als een goed alternatief.

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ocwil schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:54:
[...]

Bedankt voor de tip ik gebruikte vorig jaar nog RouteYou om mijn routes te maken maar die hebben sinds kort de GPX export achter de betaalmuur gegooid. Dit ziet eruit als een goed alternatief.
Ik heb zelf geen ervaring met MRA, maar rijd al 8 jaar op Kurviger, ook een aanrader om eens naar te kijken. Planning, sharing en export is gratis. Navigatie (Android / iPhone / Android Auto / CarPlay) zit achter betaalmuur (€30/jaar).

- Edit:
Even MRA geopend, maar routeplannen duurt eeuwen en dan een foutmelding... En bij registreren met Apple ID -> 502 Bad Gateway. Normaal registreren werkt wel.
Route plannen lukt daarna nog steeds niet, maar nu 2 minuten loader en gewoon helemaal niks (geen route en geen foutmelding).

Lekker profi, doe mij maar Kurviger :+ Veel sneller, gewoon eerst touristisch van A -> B laten plannen en dan verslepen waar je dat wil. Heeft bij mij nog nooit plat gelegen of foutmeldingen gegeven.

[ Voor 35% gewijzigd door _eLMo_ op 10-06-2025 10:21 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Nou Zaterdag gaan we met 5 man (incl. mijn eigen pa) de Drenthe lus doen.

En het wordt lekker zweten als ik de weersvoorspellingen zie! en ook nog eens nat.
Perfect moment om de tent te testen _/-\o_

Iemand hier toevallig nog een Ardennen WW2 route?
Leek mij misschien leuk om binnenkort met de vriendin daar eens een rondje te doen, wat van de plekken te bezoeken en beetje te toeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:52

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb geen directe route voor je, maar rondom Bastogne moet je wel goede routes kunnen vinden met dat thema. :)

Mémorial du Mardasson bij het Bastogne War Museum is ook erg indrukwekkend. (Al stond dat vorig jaar in de steigers toen ik er in de buurt was; ik neem een beetje aan dat ze nu wel klaar zijn)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 16:37

RaseriaN

So much choices..

Jens_Ica schreef op maandag 2 juni 2025 @ 22:26:
[...]

Zo dat duurt lang! :| Ik heb morgen mijn 2e AVD les en mag in juli al afrijden. Lijkt me wel vervelend (ook voor de portemonnee) want moet je in die tussenperiode niet extra lessen gaan nemen?

Ligt er vast aan bij welke locatie je examen doet...
Ja behoorlijk.. neem nu 1x in de 2 weken een les, dus dan blijf je nog lekker bezig. Heb er ook een vakantie tussen zitten eind juli/begin augustus, dus dat helpt ook niet mee. Gaat overigens om CBR locatie Den Bosch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
kneusteun schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:08:
[...]

Hou ook rekening met rijstijl.
Ik kan prima uit de voeten met een 80/20, maar ik kan niet meer door de bochten heen vliegen en volle polle door de modder paden.

Die noppen zorgen ervoor dat als je grip nodig hebt dat het er ook is. Afgelopen dagen met de regen kom ik al snel tot de conclusie dat het echt wel meer werken is met een 80/20. Vooral de voorkant die wel zoekt zorgt voor veel meer werk.
Dus nu gewoon iets kalmer rijden.

Volgend weekend met mijn pa en een paar bekenden de Drenthe lus doen, we gaan het zien.
Paar man op nop en paar op 80/20 dus we gaan zien hoeveel verschil het gaat maken.
Ik zit sterk te denken aan de Dunlop trailmax mission. Zou een flinke levensduur moeten hebben, en zeer geschikt voor gravel en eenvoudig TET werk. Met het oog op de Noordkaap zou een TKC70, die ik nog heb, het misschien net wel, maar waarschijnlijk niet, redden. Ik reken op 10K km. Sta open voor suggesties.

Van het weekend heb ik m'n achterbrug en cardanas eruit gehaald, was wel ok, maar niet geweldig. Schokbrekers voor en achter zijn onderweg naar de revisieboer. Dynamohuis bleek ook gescheurd, dus die moet ook nog ergens heen worden gestuurd... Daarnaast keerringen vervangen, grote beurt, nieuwe gaskabel en koppelingsleiding want teveel aangetast door de zon/regen na 17 jaar. Nou dan moet ik die noordkaap toch wel halen hoop ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online

Is denk is best een goede motor, maar er zijn zoveel goede motors. Ga gewoon her en der wat proefritjes doen op verschillende types. 1/2/4 cilinder etc. Op papier kan je prima een motor uitzoeken, maar hij moet ook lekker zitten, bij je passen etc. Koffers en bescherming is voor elke motor wel beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PoolNoodle
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-08 22:56
Nou @ArjenIsM3, ik heb hem met een paar maatjes voor het eerst gereden. (De rest zit met z'n hoofd bij ABR denk ik?) Wat een prachtige rit. Ik was verrast door de gezelligheid in de stadjes en de omleiding over de dijk naar de haven. Super leuk! Een brug was echt een drama, die is zeker 6 keer open gegaan voordat we er door konden. In die wachttijd allemaal technische uitvallers en een hoop ongeduldige mensen die de linker rijbaan ook gingen bezetten om er eerder door te kunnen. Verder heel erg goed geregeld!
Nu vraag ik me ineens af; waar vinden we de foto's? Ik denk dat ik in totaal een stuk of 8 professionele camera's heb gezien.

Vergeet niet te genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:26:
Ik heb geen directe route voor je, maar rondom Bastogne moet je wel goede routes kunnen vinden met dat thema. :)

Mémorial du Mardasson bij het Bastogne War Museum is ook erg indrukwekkend. (Al stond dat vorig jaar in de steigers toen ik er in de buurt was; ik neem een beetje aan dat ze nu wel klaar zijn)
Nee kan mij ooit herinneren dat ik ergens zo'n gpx zag langs wat plekken. Dus mooi met verhaal erbij die klopte met tijdlijn.

Zelf wel paar keer daar langs gekomen en snel wat rond gekeken, maar zo'n tour leek mij ergens wel tof.
Ik ga gewoon weer zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Vraagje aan diegenen die met een telefoon/tablet op het stuur navigeren: Is IP68 voldoende waterdicht om hele dagen in de stromende regen te rijden met de telefoon onbeschermd op je stuur of stoppen jullie de telefoon dan weg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Aikon schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:44:
[...]

Ik zit sterk te denken aan de Dunlop trailmax mission. Zou een flinke levensduur moeten hebben, en zeer geschikt voor gravel en eenvoudig TET werk. Met het oog op de Noordkaap zou een TKC70, die ik nog heb, het misschien net wel, maar waarschijnlijk niet, redden. Ik reken op 10K km. Sta open voor suggesties.

Van het weekend heb ik m'n achterbrug en cardanas eruit gehaald, was wel ok, maar niet geweldig. Schokbrekers voor en achter zijn onderweg naar de revisieboer. Dynamohuis bleek ook gescheurd, dus die moet ook nog ergens heen worden gestuurd... Daarnaast keerringen vervangen, grote beurt, nieuwe gaskabel en koppelingsleiding want teveel aangetast door de zon/regen na 17 jaar. Nou dan moet ik die noordkaap toch wel halen hoop ik. :)
Voor de Noordkaap heb je geen noppen nodig. Het slechtste wegdek dat je tegenkomt is de parkeerplaats op de Noordkaap zelf ;) En als je door Zweden rijdt kan je nog wegwerkzaamheden tegenkomen waar tientallen kilometer grof grind is gestort, dat rijdt ook bagger.
De gravelwegen in Scandinavië zijn prima met wegbanden te rijden.

Welke route heb je eigenlijk in gedachten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Waaj schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 12:13:
Vraagje aan diegenen die met een telefoon/tablet op het stuur navigeren: Is IP68 voldoende waterdicht om hele dagen in de stromende regen te rijden met de telefoon onbeschermd op je stuur of stoppen jullie de telefoon dan weg?
Mijn tablet is "slechts" IP67, en die staat 24/7 buiten (wel onder een hoes) en rijd dwars door alle stortbuien heen. Dus lekker rijden lijkt me! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6S5kIaFBpE1p0Fz8yicfnvt9-8s=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/PyQ7caYIhyZ4quCY0gP6XNAC.gif?f=user_large

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
[...]

Zoals eerder gezegd, voor de TET in Zweden heb je geen snoeiharde noppen nodig.

Ik denk dat hier ook verschil duidelijk wordt.
Die noppen gebruik ik om beetje te Rally'en, en crossbaan etc.

Ik gebruik de TET en wat zij wegen hier in de buurt om te oefenen, wat te oefenen? snelheid, techniek en lichaam en hoofd (mentaal stukkie is niet te onderschatten).

Dat wil zeggen ik probeer hard te rijden en geen obstakels te mijden, gevallen boom bijvoorbeeld overheen, diepe kuil voorwiel omhoog al rijdend en erdoorheen.

Maar als ik op reis gaan wordt het rijden toch echt wel anders, dan is het verstandig zijn, boom gaan we omheen, diepe plas gaan we omheen.

Met een weekje Frankrijk samen met een vriend werd al snel duidelijk hoeveel mij dat "oefenen" heeft geholpen.
Mijn kruissnelheid op de zandpaden zat op 70 a 80km/h terwijl mijn rijmaat op de heenweg op 30 a 40 zat.
Op de terugweg had hij na wat dagen oefenen (was ook nieuwe fiets voor hem
) wat meer vertrouwen en pakten we de heenweg etappen van twee dagen in een enkele dag! Kortom, techniek en snelheid helpt wel op reis.

Kortom, als je gewoon relaxed de TET afrijdt en niet te gek doet kom je met veel weg, die noppen zijn voor mij echt puur omdat ik bij dergelijke snelheden geen wandelend voorwiel wil hebben.

Heb nu dus geen noppen meer en meteen werd mij duidelijk dat in de rechte lijn het niet veel verschil maakt, maar wil ik nu ineens een bocht met wat vaart pakken gaat mijn voorwiel zoeken en dat is gewoon niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
_eLMo_ schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 12:23:
[...]

Mijn tablet is "slechts" IP67, en die staat 24/7 buiten (wel onder een hoes) en rijd dwars door alle stortbuien heen. Dus lekker rijden lijkt me! [Afbeelding]
IP67 is toch dompel proof?

De 6 is stofdicht en de 7 is dacht ik onderdompelen, 8 is dacht ik echt een meter onderwater, en 9 dacht ik pas VOCHT vrij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Was er maar een site waar je zoiets kon opzoeken...

Wikipedia: IP-code

Let overigens op: Waterdicht is niet luchtdicht. En met drukverschillen door o.a. temperatuurverschillen zal er wel lucht naar binnen en naar buiten gaan. En die lucht bevat waterdamp. Er kan dus nog steeds vocht naar binnen komen!
Been there, done that. Ik heb besturingskasten gezien waar het aan de binnenkant letterlijk regende door de condens. :o

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
kneusteun schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 13:39:
[...]

Zoals eerder gezegd, voor de TET in Zweden heb je geen snoeiharde noppen nodig.
Ja maarre... Dunlop trailmax mission zijn ook amper noppenbanden te noemen he ;) Daarom overweeg ik ze ook. Ik hoop dat ze redelijk vergelijkbaar zijn met TKC70 maar dan een stuk duurzamer, dat zou ideaal zijn. En dan ook een stuk fijner sturen op het lange stuk asfalt langs de kust terug. Ik ga ze maar gewoon proberen denk ik.

En wat je zegt klopt precies, als ik een diepe plas zie in m'n eentje dan ga ik er toch omheen. Dus áls noppen nuttig zouden zijn, doe ik er alsnog weinig mee. En inderdaad toen ik twee jaar terug begon aan m'n rondje TET Frankrijk reed ik op het einde zoveel sneller en met meer vertrouwen dan aan het begin. Al met een paar uurtjes merkte ik dat, maar goed, logisch ook natuurlijk.
Waaj schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 12:17:
[...]
Welke route heb je eigenlijk in gedachten?
Snelweg tot Lübeck, dan TET tot Stockholm, overvaren richting Helsinki en dan langs de grens via de TET omhoog. Langs de kust weer omlaag, dus dan weer zeker 2000km asfalt. Bij Trondheim rechts voor nog meer kust of links voor meer TET, beslis ik dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ik stop m'n telefoon sowieso weg dan, gewoon voor de zekerheid. Let er ook op of hij nog waterdicht is met de kabel erin, 1x heb ik daar kortsluiting gehad vanwege vocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Mijn telefoon stopt met laden als er water in de aansluiting komt, nog nooit gehad op de motor.

TKC70 is wel echt een verschil met die trailmax, alleen lees ik dat die voorkant van de trailmax niet zo chill was. Geen idee of grip of trillingen was.

Maar je zou de mitas reeks kunnen bekijken, daar rijden ze bij onze garage de hele wereld mee over en hoor er niet veel slechts over. Behalve dat de dakar varianten kut zijn om om te leggen langs de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Aikon schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 14:00:
[...]

Snelweg tot Lübeck, dan TET tot Stockholm, overvaren richting Helsinki en dan langs de grens via de TET omhoog. Langs de kust weer omlaag, dus dan weer zeker 2000km asfalt. Bij Trondheim rechts voor nog meer kust of links voor meer TET, beslis ik dan wel.
Leuk! Wij hebben een vergelijkbaar rondje gepland alleen dan voornamelijk asfalt (Mevr. Waaj is (nog) geen fan van onverhard). Wel vanaf Suomussalmi langs de grens omhoog met een paar flinke stukken onverhard. dan in Noorwegen nog naar Grense Jakobselv en dan weer door Finland en Zweden terug richting Noorwegen en daar via de kustweg (Rv17) omlaag.

D'r zitten her en der nog wel een paar extra stukjes onverhard in maar die heb ik thuis nog niet verteld O-)

Noordkaap zijn we 2022 nog geweest dus die slaan we dit jaar over :)

Mocht je nog tijd over hebben: de weg naar Havoysund is ook mooi, en het stuk tussen de Noordkaap en Kirkenes kent ook veel mooie (doodlopende) wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Aikon schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 14:02:
[...]

Ik stop m'n telefoon sowieso weg dan, gewoon voor de zekerheid. Let er ook op of hij nog waterdicht is met de kabel erin, 1x heb ik daar kortsluiting gehad vanwege vocht.
Ik ben aan het kijken naar een telefoon aan het kijken die ik puur voor navigatie wil gebruiken, en die wil ik ook draadloos kunnen laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Mooie plannen allemaal!
Iemand nog een tip voor een goeie 12V socket? De genuine KTM kost blijkbaar 50 euro of is niet leverbaar.
Vooral een beetje robuustheid zou fijn zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DRAFTER86 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 14:39:
Mooie plannen allemaal!
Iemand nog een tip voor een goeie 12V socket? De genuine KTM kost blijkbaar 50 euro of is niet leverbaar.
Vooral een beetje robuustheid zou fijn zijn...
Kunnen wel een paar tientjes af:

https://www.ktm-shop.nl/p...fp5_mK0qC5ceWBDZ2sF44Gbyd

Of het ook leverbaar is, is vraag twee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
kneusteun schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 14:09:
TKC70 is wel echt een verschil met die trailmax, alleen lees ik dat die voorkant van de trailmax niet zo chill was. Geen idee of grip of trillingen was.
Mij lijken ze toch wel redelijk vergelijkbaar? Als ik ze zo op het oog bekijk dan he, maar wellicht mis ik iets. De mission is op papier iets meer offroad gericht zie ik nu. Achterkant geen doorlopend loopvlak in het midden ook.
https://www.dunlopmotorcycletires.com/tire-line/mission/
https://www.continental-t.../motorcycle/tires/tkc-70/

Mitas E07+ bijv. is ook interessant. Zie https://www.lonelyroad.tv...le-Tyre-Including-Mileage
Beetje fatsoenlijke grip op asfalt in het nat zou erg welkom zijn in het noorden trouwens. Nah ja, nog tijd om verder in te verdiepen.

[ Voor 6% gewijzigd door Aikon op 10-06-2025 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
MikeyMan schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 14:42:
[...]

Kunnen wel een paar tientjes af:

https://www.ktm-shop.nl/p...fp5_mK0qC5ceWBDZ2sF44Gbyd

Of het ook leverbaar is, is vraag twee ;)
I know, maar die zijn dus allemaal niet leverbaar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Aikon schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 14:45:
[...]

Mij lijken ze toch wel redelijk vergelijkbaar? Als ik ze zo op het oog bekijk dan he, maar wellicht mis ik iets. De mission is op papier iets meer offroad gericht zie ik nu. Achterkant geen doorlopend loopvlak in het midden ook.
https://www.dunlopmotorcycletires.com/tire-line/mission/
https://www.continental-t.../motorcycle/tires/tkc-70/

Mitas E07+ bijv. is ook interessant. Beetje fatsoenlijke grip op asfalt in het nat zou erg welkom zijn in het noorden trouwens. Nah ja, nog tijd om verder in te verdiepen.
Ja ik heb die (e07) Enduro trail+ en binnen de 100km met nat weer had ik alweer aardig wat strakke bochten gepakt en kan mij tot nu toe nog niet vinden in het "glad bij nat".

Maar ben op asfalt best wel tevreden! alleen in de blubber en mulzand is het wel een beetje een glibber band. Grind en stevig zand gaat dikke prima.

En ik haalde inderdaad de trialmax in de war met de trailmax raid (https://www.nr1motor.nl/d...ad_campaignid=17424374288)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Overigens had ik net geen twee jaar geleden m'n op maat gemaakte oordopje laten vallen ergens in Frankrijk. Ik kon hem maar niet vinden, maar die kwam van het weekend weer ongeschonden uit de kuipdelen vallen met het demonteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 13:53:

Let overigens op: Waterdicht is niet luchtdicht. En met drukverschillen door o.a. temperatuurverschillen zal er wel lucht naar binnen en naar buiten gaan. En die lucht bevat waterdamp. Er kan dus nog steeds vocht naar binnen komen!
Been there, done that. Ik heb besturingskasten gezien waar het aan de binnenkant letterlijk regende door de condens. :o
Ik had het goed toch? Aangezien ik op het werk regelmatig mee te maken heb dacht ik dat ik het wel wist.
Mi scuzi als het fout was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
kneusteun schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 14:50:
[...]

Ja ik heb die (e07) Enduro trail+ en binnen de 100km met nat weer had ik alweer aardig wat strakke bochten gepakt en kan mij tot nu toe nog niet vinden in het "glad bij nat".
Volgens die review:
Of course, anyone familiar with the Mitas product lines will know that many of their tyres also come in the yellow strip "Dakar" version. This tyre uses a harder compound, bringing, according to Mitas, around a 20% bump in mileage. But this comes at the expense of wet weather performance.
Maar ben op asfalt best wel tevreden! alleen in de blubber en mulzand is het wel een beetje een glibber band. Grind en stevig zand gaat dikke prima.
Klinkt als wat ik nodig heb.
En ik haalde inderdaad de trialmax in de war met de trailmax raid (https://www.nr1motor.nl/d...ad_campaignid=17424374288)
Ja vermoedde ik wel, die raid kan ik goedkoop krijgen maar redt de kilomters niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik heb voor een Dakar versie grappig genoeg.

Dat klinkt misschien gek want de meesten zie ik het andersom doen. (Begrijpelijk want achter slijt sneller.)

Maar ik had hiervoor de Enduro trail XT en die achterband is net over de helft weg, de voorkant is er nog voor 80%.
Maar het nadeel is dat de noppen van de voorband helemaal scheef zijn afgesleten en vervormd, ik heb gemerkt dat met mijn gebruik ik eigenlijk te stevig doorrij op straat dat ze te heet worden.

Dus nu ben ik benieuwd of de Dakar versie daar verandering in brengt en minder last krijgt van hitte. Dus lange stukken snelweg en stevig doorrijden op bergweggetjes moet dat nog gaan uitwijzen.😆

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

kneusteun schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 14:54:
[...]

Ik had het goed toch? Aangezien ik op het werk regelmatig mee te maken heb dacht ik dat ik het wel wist.
Mi scuzi als het fout was.
Je had het zeker goed. :) Wees gerust. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 13:53:

Er is helaas vaak een verschil tussen een definitie en ervaringen van gebruikers :)
Goed om te weten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Waaj schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 16:26:
[...]

Er is helaas vaak een verschil tussen een definitie en ervaringenverwachting van gebruikers :)
(Spat)waterdicht terwijl de telefoon netjes stil ligt en geruststellend wordt toegesproken bij een meetinstituut is nét wat anders dan in de stromende regen op een trillende motor met 150km/u op zoek naar een slijterij die bijna dichtgaat in ex-Sovjet gebied :P
kneusteun schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 16:01:
Maar het nadeel is dat de noppen van de voorband helemaal scheef zijn afgesleten en vervormd, ik heb gemerkt dat met mijn gebruik ik eigenlijk te stevig doorrij op straat dat ze te heet worden.

Dus nu ben ik benieuwd of de Dakar versie daar verandering in brengt en minder last krijgt van hitte. Dus lange stukken snelweg en stevig doorrijden op bergweggetjes moet dat nog gaan uitwijzen.😆
Die Dakar is wat zachter, dus zal heter worden lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:35
MIjn mobiel met IP68 gaat al jaren mee op de motor.
Wel met draadloos laden, ik dacht dat hij met de usb-kabel erin niet waterdicht was.

Mega-hoosbuien gehad, geen enkel probleem.
N.B.Voor je gestabiliseerde camera is een vibratie-demper ook wel wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 09:07
[...]

Je zou ook kunnen kijken voor de Dunlop Trailmax Raids. Zijn iets agressiever qua profiel, maar moeten beter zijn in alle omstandigheden. Qua mileage zou je wel alsnog richting de 8k/10k moeten gaan. Heb nu de Anakee Adventures erop gelegd, maar ga toch zeker voor de Raids als volgende banden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 16:14:
[...]

Je had het zeker goed. :) Wees gerust. ;)
Wel leuk dat we iets in Dubai hebben geplaatst, en dat wij daar steeds IPdakar als term gebruikte.
En dat was heel spannend vanwege de enorme temperatuur verschillen! We konden later best goed de enorme vervorming van de behuizingen zien door slijtage sporen.

Dat was best nog even spannend, maar het heeft een half jaar woestijn overleeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:04

botoo

💀 too old to die young

Laadkabel kan bij regen idd wel een probleem geven en daarmee de contactjes frituren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l8m_IDZVitl4Wk6RLOjHaaf0Va8=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m7m8owm4NCZ9NfGEUW6xX1VJ.jpg?f=fotoalbum_small

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zo. Twee dagen barcelona zitten erop. Gave baan. Lekker met @xos rondjes gereden. Maar fucking heet :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uu7JTrGkBNgr57FOfP-rg-DrgLI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4H2bSn1Ohv853M5WuK5pH0cu.jpg?f=fotoalbum_large

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
PoolNoodle schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:45:
Nou @ArjenIsM3, ik heb hem met een paar maatjes voor het eerst gereden. (De rest zit met z'n hoofd bij ABR denk ik?) Wat een prachtige rit. Ik was verrast door de gezelligheid in de stadjes en de omleiding over de dijk naar de haven. Super leuk! Een brug was echt een drama, die is zeker 6 keer open gegaan voordat we er door konden. In die wachttijd allemaal technische uitvallers en een hoop ongeduldige mensen die de linker rijbaan ook gingen bezetten om er eerder door te kunnen. Verder heel erg goed geregeld!
Nu vraag ik me ineens af; waar vinden we de foto's? Ik denk dat ik in totaal een stuk of 8 professionele camera's heb gezien.
Had je een late starttijd? Ik had een vergelijkbare ervaring vorig jaar, hoewel waarschijnlijk nog wel een stukje erger qua vertragingen, en vond het dit jaar veel beter geregeld. Bijna geen vertraging gehad. Een enkele brug maar niet noemenswaardig. Ik ben rond 07:45 gestart. Heb er denk ik minimaal twee uur minder lang over gedaan dit jaar.

De foto's komen (o.a.) hier online: https://mtrfotografie.nl/

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:55
Vandaag een proefles gehad!
In de stromende regen maar wat gaaf!

Nu snel een rijschool en wat gear zoeken. :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:20
Loei123 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:00:
Vandaag een proefles gehad!
In de stromende regen maar wat gaaf!

Nu snel een rijschool en wat zoeken. :9
And so it begins... >:)

Vandaag m'n multi maar eens onder handen genomen en wat gepoetst. Lekker ocd met een borsteltje het vuil in de schroefjes enzo schoon maken. Ook de koffers eens van binnen en van buiten goed schoon gemaakt en met wat silicone spray weer helemaal shiny gemaakt. Zien er een stuk netter uit.

Ook de rolbag met alle kampeerspullen eens gemonteerd. Heb een 60L bag gehaald, maar ik denk dat de 35L eigenlijk ook wel voldoende was geweest. Nouja, wat extra ruimte kan geen kwaad iguess.

Dit was vóór het poetsen btw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g4dsPX32H3ZQZ1vsFaCxFVrqs5M=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/pb7JZ22Noux9PQWdt96y7exk.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11:23
Pyr0_ schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:19:
[...]

Vandaag m'n multi maar eens onder handen genomen en wat gepoetst. Lekker ocd met een borsteltje het vuil in de schroefjes enzo schoon maken. Ook de koffers eens van binnen en van buiten goed schoon gemaakt en met wat silicone spray weer helemaal shiny gemaakt. Zien er een stuk netter uit.

Ook de rolbag met alle kampeerspullen eens gemonteerd. Heb een 60L bag gehaald, maar ik denk dat de 35L eigenlijk ook wel voldoende was geweest. Nouja, wat extra ruimte kan geen kwaad iguess.

[Afbeelding]
Staat er netjes bij d:)b

Niet vergeten in de bagagemodus te zetten wanneer je vertrekt. Ik kwam er terug van Luxemburg achter dat ik het vergeten was....

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoolNoodle
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-08 22:56
ArjenIsM3 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 18:49:
[...]

Had je een late starttijd? Ik had een vergelijkbare ervaring vorig jaar, hoewel waarschijnlijk nog wel een stukje erger qua vertragingen, en vond het dit jaar veel beter geregeld. Bijna geen vertraging gehad. Een enkele brug maar niet noemenswaardig. Ik ben rond 07:45 gestart. Heb er denk ik minimaal twee uur minder lang over gedaan dit jaar.

De foto's komen (o.a.) hier online: https://mtrfotografie.nl/
Dank! Die had ik nog niet gevonden :)

We zijn iets voor 9 weggereden bij de start. We hadden begrepen dat we per starttijd opgeroepen zouden worden. Dus toen dat niet gebeurde nog even aangekeken en toen maar naar voren gereden. Dat bleek zowaar de bedoeling. Vast niet goed gelezen. We gaan volgend jaar eerder weg.

Vergeet niet te genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
s020506 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:45:
[...]

Staat er netjes bij d:)b

Niet vergeten in de bagagemodus te zetten wanneer je vertrekt. Ik kwam er terug van Luxemburg achter dat ik het vergeten was....
Al meermaals tegen mezelf gezegd het niet te vergeten, maar toch een goede tip, thanks. ;-)

Vraag me wel af wat dat nou precies voor een verschil gaat maken. Denk dat bagage in totaal (met koffers) zo'n 20kilo toevoegd? Daarstraks die rolbag eens gemeten en dat woog zo'n 8kg. Nouja, we gaan het zien. Misschien dit weekend, maar de voorspelling is niet gunstig, en zo'n weersomslag gaat meestal gepaard met fikse onweer dus dan wil ik echt niet voor het eerst in een tentje zitten. ;w

Edit. btw; hier hebben mensen vast ervaring met het vastzetten met straps. Gaat het echt nodig zijn de beschermfolie te gebruiken?

[ Voor 7% gewijzigd door Pyr0_ op 10-06-2025 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:29
Als het er bij zit en je kan het er netjes op krijgen, kan het nooit kwaad.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:37
LucW2 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:22:

Ik maak al zelf routes sinds dat digitaal kon op de PC, eerst in TomTom MyDrive, nu heet dat Plan.TomTom en controleerde die altijd in Garmin's Basecamp en haalde zo wat verschillen weg tussen beiden en voor 98% werkte dat, waar soms ook niet. Mijn TT Rider 550 is al weer 7 jaar oud, heft af en toe de bekende voorkomende probleempjes gekend met rebooten tijdens de rit, maar alles is via de TT Support weer verholpen en werkt gewoon heel fijn nog steeds maar ... raakte verliefd op de MyRoute App en de perfectie daarin ook dat ze blijven doorontwikkelen.

Rechtstreekse werking

Nu vond ik het Rider 550 scherm altijd wat aan de kleine kant, had wel behoefte aan iets groters waar dan MyRoute ook op kon draaien, daar heb je best veel (dure) opties in, ook de motorversie van Carpuride is een hele goede, ik ben van nature wat tegendraads, de rebel in de groepen en dacht hier over na, je wilt directe connectie, dus niet via systemen als Android Auto of Apple Car Play.

Nog wat internet sim 5G issues met Vodafone

Dus daar viel mijn oog op de Samsung Galaxy Tab Active 5, kende dat hele tablet niet terwijl ik (zie mijn reviews daarin, hier op Tweakers) niet bepaald onbekend ben met Samsung tablets en smartphones, maar de Active serie was nieuw voor mij. Ik heb hem gebruikt gekocht via Marktplaats en voor 90% voldoet hij.
Mijn vodafone sim werkt niet goed daarop, daar ga ik nog met Vodafone over corresponderen, want een KPN sim werkt wel met internet, whatsapp en email. Wist wel iets daarover uit een Amerikaanse vlogger op YouTube, die had dat ook, niet elke provider heeft dat blijkbaar geregeld (wie daar meer over weet, please reageer!) Via mijn Samsung S21-FE connect gaat het perfect, en MyRoute in de navigation next (heb alles full & lifetime) werkt dat heel fijn.

[Afbeelding]

Foto: Ik leerde MyRoute op de PC (bovenste gedeelte) met de tutorials op het 2e scherm rechts daarvan

Op de motor lijkt de 8 inch tablet een breedbeeld TV, in de auto valt hij in het niets Komt een beetje dat de tablet wat brede zwarte randen heeft en mijn RAM mount dat ook in de auto zit hij in een AliChinees houder die zich klempt in de CD slede gleuf (heb geen mediacherm) en valt in het niets. Daar kan ik hem wat naar mij toe draaien. Op mijn Ebike met dikke banden (Himiway D5 ST) waar ik in MyRoute ook routes voor maak (lekker kuieren door onverharde agrarische zandpaden en mountainbike paden) gebruik ik mijn smartphone voor in een RAM mount systeem.

Voeding

Tablet op de motor, gaat 9 uur lang mee in continu in gebruik met MyRoute. Offline kaarten zijn al gedownload en gebruik dus alleen de minimale data. Om de motoraccu niet te belasten en dat bij aan kan blijven staan bij contact uit maak ik gebruik van een Anker Powerbank 200 watt in een stootbare silicone cover, als de accu weer opgeladen moet worden, dat geld ook voor mijn smartphone. Met die powerbank kan ik alles bij elkaar 3x (snel) opladen, op reis de powerbank weer snel opladen via de 100 watt docking module. Uniek aan dit IP68 water, stof en trillingen beschermd is de verwijderbare accu. Ik zou nog een tweede accu erbij kunnen kopen en tablet kan via de usb gewoon aan blijven staan in wisselen van de batterij.

Eerste indrukken op de motor

De eerste indrukken zijn heel positief, het is anders. Kan er goed overheen kijken, belemmerd niet mijn uitzicht op de weg, had de Rider 550 ook al op die positie op de kuip. Kan tablet bedienen met de bijgeleverde S-pen, maar met motorhandschoenen met open vingertoppen gaat het nog beter.

Beter dan Plan.TomTom of Garmin Basecamp

Grote ergenis met clubritten in zelf rijden is dat veel van die ritten op een Garmin zijn gemaakt, dan krijg je altijd verschillen in de route punten (de vormpunten). In MyRoute heb je in de betaalde full versie (Gold) meer kaartlagen tot je beschikking, daar leg je de Garmin (HERE) kaart over de TomTom kaart en loop je de route na op verschillen van de vormpunten, die trek je bij, zodat voor TomTom en Garmin alles exact gelijk is.

MyRoute modulen

MyRoute is gratis, maar heeft beperkte funcies, op zich is abonnement niet duur, neem je lifetime abonnement dan betaal je maar 1 keer en ben je klaar zolang je leeft. Letop, MyRoute bestaat uit 2 modulen, de Route planner en de Navigatie, heb je beiden dan zijn ze samengevoegd.
Met de bibliotheek heb je toegang tot oneineindig veel routes over de hele wereld die je kan gebruiken of veranderen naar je eigen omgeving.
Heb hier zelf een activetab3 met DMD en OSMand.
In het gebruik prima, lekker groot beeld en ivm de actieve houder laad hij onderweg ook bij.
Maar vind hem eigenlijk net weer iets te groot op de Tenere, en op de goldwing past die al helemaal niet tenzij ik hem voor de originele teller monteer ( of voor mijn luchtsleuf in de voorruit) dus daar houd ik het nog bij de tomtom. Denk dat ik de set maar eens te koop zet.

Maar je accu niet belasten van de motor ? zoveel trekt die nu ook weer niet weg ? Heb op de tenere verwarmde handvaten, de active ram mount met tablet en een optimate/USB lader in de topkoffer, en een setje spotlights, en dan nog laad de motor 14+Volt bij dus geen enkel probleem.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
ozzynator schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:14:
Als het er bij zit en je kan het er netjes op krijgen, kan het nooit kwaad.
Nee, dat de folie geen kwaad kan dat lijkt me logisch. :>

Maar ik zou het op een aantal vreselijk irritante plekken moeten aanbrengen dan. Dus de vraag is, gaan de straps wél kwaad kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
PoolNoodle schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:47:
[...]

Dank! Die had ik nog niet gevonden :)

We zijn iets voor 9 weggereden bij de start. We hadden begrepen dat we per starttijd opgeroepen zouden worden. Dus toen dat niet gebeurde nog even aangekeken en toen maar naar voren gereden. Dat bleek zowaar de bedoeling. Vast niet goed gelezen. We gaan volgend jaar eerder weg.
Nee zo strak is het niet geregeld met de starttijden. Oproepen doen ze niet. Je kunt gaan rijden wanneer je wilt, zolang je je globaal aan je startvak houdt. Maar als je iets eerder of later bent zullen ze je vast niet weigeren. Eerder vertrekken is beter! :)

Overigens zijn die foto's wel absurd geprijsd zeg. €17,95 voor 1 foto als je de hoogste resolutie wil. Pfff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:20

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Aikon schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 14:00:
[...]

Ja maarre... Dunlop trailmax mission zijn ook amper noppenbanden te noemen he ;) Daarom overweeg ik ze ook. Ik hoop dat ze redelijk vergelijkbaar zijn met TKC70 maar dan een stuk duurzamer, dat zou ideaal zijn. En dan ook een stuk fijner sturen op het lange stuk asfalt langs de kust terug. Ik ga ze maar gewoon proberen denk ik.

En wat je zegt klopt precies, als ik een diepe plas zie in m'n eentje dan ga ik er toch omheen. Dus áls noppen nuttig zouden zijn, doe ik er alsnog weinig mee. En inderdaad toen ik twee jaar terug begon aan m'n rondje TET Frankrijk reed ik op het einde zoveel sneller en met meer vertrouwen dan aan het begin. Al met een paar uurtjes merkte ik dat, maar goed, logisch ook natuurlijk.

[...]

Met woon-werk heb ik 4 setjes TKC70 verbruikt, iedere keer 24k of meer kilometers mee gereden. TKC80 is wel veel sneller op.
Maar een Transalp heeft maar 50 pk.
HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:46:
[...]

Te weinig plaats.

Ik denk dat je de voorraad olie voor een PD06 ergens achter het huis in een IBC moet zoeken :+.
Ik ben nu net verhuisd, nu genoeg plek voor olie. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Grubeater op 10-06-2025 23:16 ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:08

BM

Moderator Spielerij
Pyr0_ schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:58:
[...]

Al meermaals tegen mezelf gezegd het niet te vergeten, maar toch een goede tip, thanks. ;-)

Vraag me wel af wat dat nou precies voor een verschil gaat maken. Denk dat bagage in totaal (met koffers) zo'n 20kilo toevoegd? Daarstraks die rolbag eens gemeten en dat woog zo'n 8kg.
Ik ben geen vering expert (sterker: ik roep al sinds ik mijn VStrom heb dat ik iig de preload eens goed moet gaan instellen), dus neem het met een korreltje zout :)
Het gewicht an sich zal het probleem niet zijn, een gemiddelde berijder is substantieel zwaarder, maar zit wel verder naar voren (praktisch boven het scharnierpunt van je achterbrug). Bagage zit veel verder naar achter, en zal daardoor een hefboomeffect hebben, waarder het effectief meer invloed heeft dan datzelfde gewicht verder naar voren. Dus ik snap prima dat het aan te raden is om de vering wat strakker te zetten :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:04
Pyr0_ schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:33:
[...]

Nee, dat de folie geen kwaad kan dat lijkt me logisch. :>

Maar ik zou het op een aantal vreselijk irritante plekken moeten aanbrengen dan. Dus de vraag is, gaan de straps wél kwaad kunnen?
Tijdens het rijden bewegen de straps lichtjes. Door deze beweging ontstaat er wrijving op de plek waar deze tegen koetswerk/frame/... aankomen. Die wrijving zal, zeker als er ook nog vocht/vuil/... in het spel is, er voor zorgen dat het oppervlak beschadigd raakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Ja het schaaft wel wat van je kappen af, kan ik uit ervaring vertellen.
Zelfs op stukken aluminium zie je dat de kleur weggesleten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik zou nog wel panniers op de CB500 willen. Maar hardcases zijn _niet_ te betalen (je kan ze nog krijgen van H&B) en de soft panniers die ik getest heb zijn allemaal te hoog/diep waardoor ze rechts de uitlaat raken. Heb wel een flinke top case maar panniers vind ik fijner op de snelweg en ik ben voornemens er een flinke rit mee te maken binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:10
Iemand tips en ervaringen met goede motorverzekeringen?

Zit momenteel bij BMW Verzekeringen (via Allianz) en zij vinden het blijkbaar heel normaal om de premie te verhogen met circa 50%. Dit vind ik niet zo normaal en hier is het laatste woord ook nog niet over gesproken.

Echter wil ik wel alvast onderzoek gaan doen naar een andere verzekeraar.
Shortlist momenteel:
- Unigarant (niet goedkoop, wel goede dekkingen over het algemeen)
- Unive (goedkoper, met -naar verhouding- prima dekkingen)
- ?

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Leut schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:44:

Zit momenteel bij BMW Verzekeringen (via Allianz) en zij vinden het blijkbaar heel normaal om de premie te verhogen met circa 50%. Dit vind ik niet zo normaal en hier is het laatste woord ook nog niet over gesproken.

Shortlist momenteel:
- ?
Geen idee wat je onder 'goed' en 'prima' verstaat, maar ik zit al jaren bij NH1816 met een combipolis voor alles (huis, auto, motor, brand, rechtsbijstand etc etc etc). Daardoor een redelijk premievoordeel. Enige claim die ik heb hoeven maken tot nu toe was een kapot scherm op een telefoon en dat werd 100% vergoed zonder eigen risico.

[ Voor 9% gewijzigd door HTT-Thalan op 11-06-2025 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Grubeater schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 23:03:
[...]

Met woon-werk heb ik 4 setjes TKC70 verbruikt, iedere keer 24k of meer kilometers mee gereden. TKC80 is wel veel sneller op.
Maar een Transalp heeft maar 50 pk.
Wow, dat is wel veel zeg. Hoeveel doe je dan met straatbanden of draag je die nooit?
Mijn setje was na een retourtje Monaco offroad + 2000km thuis = 7000km wel op. Overal zaten kleine scheurtjes en enkele minieme gaatjes. Dat zal vooral door de stenen zijn gekomen, die liggen in het noorden niet zo.

Al gaan de huidige ook wel 7000km al mee en zien er nog veel beter uit. Tja.. ik moet gewoon zeker weten dat m'n banden 10-12.000km meegaan tijdens Scandinavië.

Ik rij een 1200GS, dat scheelt idd ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:47

Shortlist momenteel:
- ?
Voor mijn GSA ben ik onlangs overgestapt naar Centraal Beheer. Groot voordeel (voor mij) is dat de motor met een ART 4 op slot moet, maar verder geen andere eisen zoals binnen stallen of muuranker etc.

En wat zoek je? WA, WA+ of All-risk?

Owja, ik kom bij Quakel vandaan. Goedkoper, maar strenger met diefstalpreventie.

[ Voor 6% gewijzigd door c-nan op 11-06-2025 08:58 ]

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• kneusteun
Je kan doen zoals ik heb gedaan.
Email met alle verzekeraars in de CC. Lijst met alle motoren en dan wachten.

Bij mij maakte er twee de fout door reply to all te doen en de aanbiedingen werden steeds beter....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:03:
Je kan doen zoals ik heb gedaan.
Email met alle verzekeraars in de CC. Lijst met alle motoren en dan wachten.

Bij mij maakte er twee de fout door reply to all te doen en de aanbiedingen werden steeds beter....
Dat is wel een goeie tip maar de mijne werkt alleen via een tussenpersoon :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:12:
[...]

Dat is wel een goeie tip maar de mijne werkt alleen via een tussenpersoon :P.
Die had ik er ook tussen staan, was een bedrijf die verzekeringen voor je uitzocht bij aanbieders.
Naam weet ik zo niet meer maar die waren ook wel steeds top 3. Die kwamen met een lijst aan opties aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:10
c-nan schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:56:
[...]

Voor mijn GSA ben ik onlangs overgestapt naar Centraal Beheer. Groot voordeel (voor mij) is dat de motor met een ART 4 op slot moet, maar verder geen andere eisen zoals binnen stallen of muuranker etc.

En wat zoek je? WA, WA+ of All-risk?

Owja, ik kom bij Quakel vandaan. Goedkoper, maar strenger met diefstalpreventie.
Zal ook daar eens gaan buurten en eens kijken bij combi-motors.

Zoek wederom all-risk. Hoeft niet een of andere low-budget verzekeraar te zijn, maar zo'n exorbitante stijging zoals Allianz nu doet, is voor mij direct aanleiding eens te gaan buurten.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 07:14
[...]

[Afbeelding]
Nou ben ik benieuwd hoe die eruit ziet nà het poetsen. :)

Anyway, goeie reis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
[...]

[Afbeelding]
Ach, die grotere tas zit niet in de weg. Altijd handig om onderweg nog wat extra ruimte voor zooi te hebben.

Je had het over beschadigingen door straps. Ik heb daar wel eens zelfklevende kaftfolie voor gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11:23

Shortlist momenteel:
- ?
Misschien niet een tip, wel een ervaring. Ik zit bij KNMV verzekeringen. Paar jaar geleden onderuit geschoven en ik had no claim beschermer. Dus ik zit eigenlijk vast, want bij een andere aanbieder ga ik bijna 2 keer zo veel betalen.

Garage was niet te spreken over de afhandeling met de verzekering, schijnt veel moeite te hebben gekost. Maar daar heb ik geen last van gehad :)

Voorwaarden zijn verder prima, ik moet hem 's nachts binnen zetten, maar dat deed ik toch al. En natuurlijk zit het slot dan op de motor

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:49
s020506 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 10:17:
[...]

Misschien niet een tip, wel een ervaring. Ik zit bij KNMV verzekeringen. Paar jaar geleden onderuit geschoven en ik had no claim beschermer. Dus ik zit eigenlijk vast, want bij een andere aanbieder ga ik bijna 2 keer zo veel betalen.

Garage was niet te spreken over de afhandeling met de verzekering, schijnt veel moeite te hebben gekost. Maar daar heb ik geen last van gehad :)

Voorwaarden zijn verder prima, ik moet hem 's nachts binnen zetten, maar dat deed ik toch al. En natuurlijk zit het slot dan op de motor
Ik hoor altijd veel slechte verhalen met name over klantenservice en uitbetalen door KNMV. Ook de voorwaarden moet je sterk in de gaten houden, met welk type slot er precies vereist is voor bepaalde dekkingen e.d.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Geen idee waar je woont maar ik zie net dit:

https://restylewear.com/

deze week grote uitverkoop naar het schijnt van spullen die de ambulancemensen enzo ook dragen. Zal wel goed zijn dan :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
Ik ben vorige week overgestapt naar Nationale Nederlanden voor m'n motorverzekering, scheelde op WA+ ongeveer een tientje op de andere maatschappijen. Dit weer gecompenseerd door 'm ietsje ruimer te verzekeren op kleren en accessoires en opzittende extra. Betaal nu 35e p/m. All-Risk zou mij minstens 100e p/m kosten. Bij de meeste zelfs 150, volgens mij denken ze dat dat ding van goud is gemaakt ofzo 7(8)7
Jolke schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 10:10:
[...]

Nou ben ik benieuwd hoe die eruit ziet nà het poetsen. :)

Anyway, goeie reis!
Toen ik bijna klaar was begon het net te druppelen, dus heb ik 'm maar snel binnen gezet. Sws vooral geconcentreerd op de koffers en voorkant, koffers waren volgens mij nog nooit schoongemaakt, en de voorkant zat nog onder de vliegjes van de vorige keer. Zo kan ik 'm natuurlijk niet bij de dealer afgeven. :+
Joris748 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 10:15:
[...]

Ach, die grotere tas zit niet in de weg. Altijd handig om onderweg nog wat extra ruimte voor zooi te hebben.

Je had het over beschadigingen door straps. Ik heb daar wel eens zelfklevende kaftfolie voor gebruikt.
theredone51 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 07:54:
[...]

Tijdens het rijden bewegen de straps lichtjes. Door deze beweging ontstaat er wrijving op de plek waar deze tegen koetswerk/frame/... aankomen. Die wrijving zal, zeker als er ook nog vocht/vuil/... in het spel is, er voor zorgen dat het oppervlak beschadigd raakt.
Goed punt, ik zal het van het weekend maar eens erop plakken, hopelijk valt het niet zo zeer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Met mijn huidige motor rem ik veel op de motor, dus mijn achterlicht gaat niet zo vaak aan.
En ik krijg het maar niet aangeleerd om dan toch even het remmetje aan te tikken.
Laatst zag ik iemand met een remlicht op zn helm, dat was goed helder en werkte goed.

Heeft iemand daar ervaring mee?

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Shortlist momenteel:
- ?
Als je in Zeeland of Noord Brabant woont: ZLM. Zit ik al jaren bij met auto en motor en gewoon nooit gedoe, no nonsens, goed bereikbaar.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocg
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-09 12:08
Mede Motor tweakers,

Van de zomer wil ik een motor rit doen en kamperen. Nou ben ik aan het kijken voor een mooie tent. Hebben jullie tips voor een tent die makkelijk mee te nemen is op de motor en makkelijk in gebruik is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Wokschotel schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 12:57:
[...]

Als je in Zeeland of Noord Brabant woont: ZLM. Zit ik al jaren bij met auto en motor en gewoon nooit gedoe, no nonsens, goed bereikbaar.
Goeie tip. _/-\o_
Heb de voorwaarden nog niet gelezen, maar kom al flink lager uit dan ik nu heb.
En dan komt er bij mijn huidige nog een flinke verhoging aan vanwege de schuiver in februari. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Rocg schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 13:15:
Mede Motor tweakers,

Van de zomer wil ik een motor rit doen en kamperen. Nou ben ik aan het kijken voor een mooie tent. Hebben jullie tips voor een tent die makkelijk mee te nemen is op de motor en makkelijk in gebruik is?
https://www.thenorthface....oDDcXUfN8F8uyIzSPtd05URk3

Kijk zelf nu naar die Tadpole van TNF als vervanger.
Maar je kan werkelijk alle kanten nog op, heb je specifieke wensen en eisen?

[ Voor 24% gewijzigd door kneusteun op 11-06-2025 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
kneusteun schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 13:42:
[...]

https://www.thenorthface....oDDcXUfN8F8uyIzSPtd05URk3

Kijk zelf nu naar die Tadpole van TNF als vervanger.
Maar je kan werkelijk alle kanten nog op, heb je specifieke wensen en eisen?
Tentje van 600euro _O-

Genoeg goedkopers te krijgen wat net zo goed zal voldoen.

Maar inderdaad zijn veel smaakjes te krijgen dus als je wat concreter advies wilt moet je wat wensen op een rijtje zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:04

botoo

💀 too old to die young

HTT-Thalan schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 12:30:
[...]

Geen idee waar je woont maar ik zie net dit:

https://restylewear.com/

deze week grote uitverkoop naar het schijnt van spullen die de ambulancemensen enzo ook dragen. Zal wel goed zijn dan :P.
Restyle heeft prima en betaalbare spullen, maar hun 'uitverkoop' en 'speciale openingsdagen' praatje gaat het hele jaar door, dus daar hoef je niet speciaal dit weekend voor naartoe.

* botoo meer dan eens geslaagd bij Restyle

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Pyr0_ schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 13:53:
[...]

Tentje van 600euro _O-

Genoeg goedkopers te krijgen wat net zo goed zal voldoen.

Maar inderdaad zijn veel smaakjes te krijgen dus als je wat concreter advies wilt moet je wat wensen op een rijtje zetten.
Ja, en twee persoons van 900gram en zo klein als een thermos fles.
Hij specificeerde alleen lichtgewicht, geen prijs.

En hij is te vinden voor veel minder, maar er zijn een hoop tenten veel duurder.
Dus ja, vandaar de vraag of er meer eisen zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:32

iMars

Full time prutser

kneusteun schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 14:06:
[...]

Ja, en twee persoons van 900gram en zo klein als een thermos fles.
Hij specificeerde alleen lichtgewicht, geen prijs.

En hij is te vinden voor veel minder, maar er zijn een hoop tenten veel duurder.
Dus ja, vandaar de vraag of er meer eisen zijn ;)
Is toch wat groter dan een thermosfles...

Afmetingen vervoerzak : 22,86cm x 40,64cm
Afbeeldingslocatie: https://assets.thenorthface.eu/images/t_img/f_auto,h_462,w_462,e_sharpen:60/dpr_2.0/v1725290514/NF0A52EG4L2-ALT7/Tadpole-Sl-2Person-Tent.jpg

Vooral het gewicht is hier een grote pre! Alles wat ik in dezelfde formaat-ish kan vinden is allemaal 4kg. (edit 4kg of zwaarder)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:30
Iemand ervaring met het Puig Toerruit Met Spoiler windscherm?
De spoiler zit op een soort schuifsysteem wat bij mij steeds naar beneden zakt...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JdKUN8qBcJeVf1C2O8Fs48-0lkU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KSzZEsFZFqbgIRLsQXNFoppG.jpg?f=user_large

[ Voor 41% gewijzigd door bakkie1985 op 11-06-2025 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
iMars schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 15:25:
[...]

Is toch wat groter dan een thermosfles...

Afmetingen vervoerzak : 22,86cm x 40,64cm
[Afbeelding]

Vooral het gewicht is hier een grote pre! Alles wat ik in dezelfde formaat-ish kan vinden is allemaal 4kg. (edit 4kg of zwaarder)
Ja oke die sigg is lekker klein is ook slechts 0,7L (die heb ik ook in brass)
Maar ik doelde meer op zo'n koffie ding die je ouders mee kamperen hadden.

Ik vind pakmaat net zo belangrijk namelijk, dat scheelt weet een enorme berg achterop.

Edit: ik heb bijvoorbeeld ook deze gekocht
https://www.bergfreunde.n...co-synthetische-slaapzak/
Die pakt eenvoudig en licht in, geen geouwehoer je propt hem eenvoudig in de zak en droogt in 5 minuten in de zon.

[ Voor 13% gewijzigd door kneusteun op 11-06-2025 15:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Rocg schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 13:15:
Mede Motor tweakers,

Coleman heeft wel fijne, simpele en goed betaalbare tentjes.
Ik heb deze: https://www.bol.com/nl/nl...MIuyHucUGg48aAhrlEALw_wcB
Gekocht in de aanbieding voor 75 euro of zo.

Ondertussen een nieuwe er bij gekocht, net wat kleiner ingepakt en ook wat minder in gewicht. https://www.bushcraftshop...eer-2ex.html?id=278953076

Maar op de motor is zo een Coleman ding goed mee te krijgen. En het verschil tussen 4,5kg of 2 kg tent ga je echt niet merken met rijden.

[ Voor 12% gewijzigd door Bommes op 11-06-2025 17:41 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-09 17:28
HTT-Thalan schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:45:
[...]
Geen idee wat je onder 'goed' en 'prima' verstaat, maar ik zit al jaren bij NH1816 met een combipolis voor alles (huis, auto, motor, brand, rechtsbijstand etc etc etc). Daardoor een redelijk premievoordeel. Enige claim die ik heb hoeven maken tot nu toe was een kapot scherm op een telefoon en dat werd 100% vergoed zonder eigen risico.
Mijn enthousiasme voor NH1816 is wel een beetje getemperd, ze boden redelijke prijzen en heb daar al mijn voertuigen ondergebracht maar nu gaan de premies ineens 15% omhoog zonder vermelding van duidelijke reden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 16:10:
[...]

Coleman heeft wel fijne, simpele en goed betaalbare tentjes.
Ik heb deze: https://www.bol.com/nl/nl...MIuyHucUGg48aAhrlEALw_wcB
Gekocht in de aanbieding voor 75 euro of zo.

Ondertussen een nieuwe er bij gekocht, net wat kleiner ingepakt en ook wat minder in gewicht. https://www.bergzeit.nl/p...Bn-QvJRHuzhUaAmH4EALw_wcB

Maar op de motor is zo een Coleman ding goed mee te krijgen. En het verschil tussen 4,5kg of 2 kg tent ga je echt niet merken met rijden.
Gewicht telt op, dus ik vind 50% besparing best wel wat! Als ik alle gear 50% gewicht kan besparen is dat best wel veel!!! (bij mij zou het van 4kg naar 900 gram gaan btw)
Komt bij dat gewicht redelijk in verhouding staat tot pakmaat, niet altijd natuurlijk :P

Ik heb nu ook een coleman phact en in principe is dat dikke prima, maar het formaat stoort mij, hij past net in een zijtas maar dan kan er niks bijna meer bij. Dus komt als een knobbel achterop.

Ik wil namelijk het gewicht liever zo ver mogelijk naar voren, afgelopen rit met bepakking icm heuvels was wheelies trekken wel even leuk, maar een steile wand op betekende ook dat voorwiel eerder omhoog komt.
Gewicht en de plaatsing ervan is gewoon best wel een ding.

En als laatste wil je gewoon lekker makkelijk een tentje uit een tas trekken en niet eerst alles moeten unstrappen etc.

En het is natuurlijk allemaal luxe probleem.

Edit: Wel mooi gesprek net ook met wat lui, die allemaal roepen dat tenere stock vering kut is... want er was iemand die wou een t7 voor de TET halen.
Ja de vering is niet top, maar niet iedereen is meneer Tarres of gaat de Dakar rijden.
Die beste man wou gewoon kalm wat zandpaadjes rijden, dan is een hele nieuwe vering set echt wel lomp overkill.

En daar gaat het inderdaad vaak mis, mensen denken dat ze het allemaal nodig hebben maar het is allemaal maar luxe. En als je met budget begint en beetje probeert kan je rustig aan wat gaan upgraden.
Tent, banden etc.

Edit: @Bommes als ik het plat sla zit jij nu op 275 +75 aan tent, en bespaar je een kilo. Dan is het ineens aanschaffen van een 399 euro tent van 900 gram en kleine pakmaat dus niet eens zo heel gek toch?

[ Voor 15% gewijzigd door kneusteun op 11-06-2025 17:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@kneusteun Ninja edit, ik het de Robens Pioneer 2ex tent, ik had de verkeerde gelinkt.
Die is 3kg met alle haringen en scheerlijnen. Daar laat ik er flink wat van thuis en ik heb extra lichte fiberglas haringen gekocht.
Maar laat het ding afgerond 3 kg wegen.
De Coleman is in werkelijkheid eerder de 5kg over dan de opgegeven 4,9kg.

Maar je hebt gelijk, alles telt op, maar zo als jij een ik offroad rijden, met kampeer zooi mee. Dus wat serieuzer dan een standaard zand of grindpad zijn er niet veel (in dit topic).
En gewoon achter de buddyseat, van je motor tijdens een asfalt vakantie trip merk je die 2 of 3 kg verschil echt niet.
Dat bedoelde ik te zeggen.

Mijn Robbens tentje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/acZUidwcqN94UVsCEP62DPGEHKk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W1NRMt0GXCUioYe9X63vKLwW.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 50 ... 76 Laatste