Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 49 ... 76 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03:31
Jens_Ica schreef op maandag 2 juni 2025 @ 22:26:
[...]

Ligt er vast aan bij welke locatie je examen doet...
ook, maar sommige (grotere?) rijscholen reserveren een x aantal examenplaatsen per maand. Ik kon in 2023 kiezen op welke dag mij het beste uit kwam. Het is dat er 3 weken vakantie tussen zat, want had ook al eerder op examen gekund.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-09 17:28
bakkie1985 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:57:
[...]
Als dit soort gasten tijdens hun ruige achtervolgingen om 500,- boetes te schrijven tegen een flitspaal aanrijden en ernstig gewond zijn moeten we nog medelijden hebben ook.. sorry, ik doe niet meer mee O+
Lees op zijn minst het verhaal integraal voordat je een emotionele reactie schrijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:53

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Joris748 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 09:00:
[...]

Mooi ook dat eeuwige "opgejaagd" argument. Je bent nog altijd zelf degene die aan het gashandel draait. Vraag me sowieso af of iemand wel geschikt is om deel te nemen aan het verkeer als iemand zich zo snel opgenaaid voelt.
Ik heb nog wel eens gehad dat je bij verkeerslicht naast mensen staat die zo'n kekke twin wel een leuk uitdaagobject vinden. Heel soms ging ik daarin mee als het een 70+ weg is, maar dan max tot ~95km/u en dan zakte ik weer af. Meestal is het dan toch wel duidelijk wie er gewonnen heeft :P. Wat je dan vaak ziet is dat ze, zodra jij de gashendel dicht draait, doortrekken 100+ of nog veel hoger, omdat ze toch even een punt willen maken. Dus ja, je helpt dan toch mee met het opjagen, want als ik mezelf afzijdig had gehouden waren ze waarschijnlijk niet zó hard gaan rijden. Iets met gedeukte ego'tjes.

Of dat ik in mijn EV rijdt in bosrijk gebied (bij ons is dat allemaal 50 weg) met 53 op de teller en de hele tijd bumperklevers in relatief slome auto's achter me heb. En dan kom je bij de lichten en ben je alsnog als eerste weg (want EV enzo) en dan komen ze druk schakelend en gasgevend alsnog voorbij zetten met 70+ want ze zullen potverdorie laten zien dat ze harder kunnen en zullen rijden dan ik. Doet me denken aan die 2CV reclame:

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Ffilestage.io%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F02%2FCitroen-%25E2%2580%2593-Faster-Than-A-Ferrari.webp&f=1&nofb=1&ipt=161becd863f6ad62c4860663f3d42242ac2dbbf774129f76c87c2022ccf9bd62

"A 2CV travelling at 71mph is faster than a Ferrari travelling at 65mph" :+.

De meeste mensen die een motorfiets hebben, zelfs zo'n 'slome' NC700X zoals ik jaren heb gehad, weten dat ze de meeste auto's er wel uit trekken bij de lichten. Nu er steeds meer EV's rondrijden begint dat een beetje te veranderen maar denk dan maar aan déze reclame:

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fblogs.ubc.ca%2Fchrisannekouzas%2Ffiles%2F2010%2F10%2Fbentley.jpg&f=1&nofb=1&ipt=5df5178844b1e464f1f172ff79d7adc26df6d8abdaeb1e09775055e16600744a

die Bentley maakte als reactie op de pissing contest tussen BMW, Audi en Subaru. Je hóeft jezelf niet altijd te bewijzen, je rijdt al lekker met een smile op je smoel rond op een dikke motorfiets en dat is óók niet iedereen gegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:34

botoo

💀 too old to die young

A13X schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 08:39:
[...]

Dus je motor op transport gooien, met het vliegtuig naar weet ik veel waar en daar 2 maanden op de motor rondrijden is ook geen motortrip?

Wat een onzin zeg.
Ik qoute mezelf
ook al is dat voor de wat verdere reizen en icm gebrek aan tijd geen verkeerde insteek.
maar je mag mijn insteek best als onzin bestempelen als je dat vind hoor, imo mogen we allemaal een eigen mening hebben.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Mijn stageportfolio is zojuist aangetekend verstuurd naar het hoofdkantoor van het IBKI :). Nu maar wachten :P.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:12

Bommes

Capo del formaggio

botoo schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 00:31:
Een motortrip is wmb een trip op de motor, niet op een aanhanger, ook al is dat voor de wat verdere reizen en icm gebrek aan tijd geen verkeerde insteek.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gucjfecmndHkgo2UzMWf8gpJrCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c1JlVaBZQrsNTMT01CvuFUbU.jpg?f=fotoalbum_large
Combi motor tripje naar het ABR in 2024 en gezinsvakantie.
Zonder aanhanger was die combi niet mogelijk geweest en was ik dus of niet op ABR gegaan of niet met mijn gezinnetje in de Cotswolds geweest.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_tPgI3kJWukcBDl4tFvbfHk_acc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eCLJUFNVu2KscLsIS8yHgUMa.jpg?f=fotoalbum_large

Ook mijn dochters bike kon zo mee.. O+ :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 16:50
noes schreef op maandag 2 juni 2025 @ 17:16:
[...]

Voldoende ruimte in de wagen voor een kratje bier, geen lange saaie stukken snelweg om je banden vierkant op te rijden en toch wat verder weg kunnen. Gewoon dagje extra vrij pakken om relaxed heen en weer te tuffen. En juist als je naar zo'n huisje gaat moet je ook boodschappen doen, dat past allemaal wat makkelijker in de auto.

En bij sommige motoren is t ook wel zo praktisch. Met die 4 motoren die op je foto staan kan je alle kanten wel mee op, maar mn maatje met zn S1000R wordt niet blij als we nu naar de Alpen zouden gaan zonder kar. Nergens ruimte op zo'n motor voor meer dan een klein tasje.
Eens, maar de meeste in onze groep vind dat ook juist leuk die ongemakken om met de motor de boodschappen halen en dat dan elke dag. Voor een lang weekend gaan wij ook nooit verder dan 500km Afstand vanuit Midden NL.

Dat ik nog op een R6 had was het eerlijk gezegd ook vrij pittig de laatste 100km...ppfff

@harley
Gerolsteiner Straße 15, Oberstadtfeld, Rheinland-Pfalz 54570, Duitsland

Dikke aanrader. Wij hebben voor 9 man en 4 dagen 1700e betaald.

Ga nu weer ons ritje voor sept. weer plannen. Dat is 1 dag korter, maar nog steeds top B+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Unknown Alien schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 14:00:
[...]

Eens, maar de meeste in onze groep vind dat ook juist leuk die ongemakken om met de motor de boodschappen halen en dat dan elke dag. Voor een lang weekend gaan wij ook nooit verder dan 500km Afstand vanuit Midden NL.

Dat ik nog op een R6 had was het eerlijk gezegd ook vrij pittig de laatste 100km...ppfff

[..]
Ja en dat is eigenlijk ook wel zonde toch? Ben je eindelijk in mooi gebied, ben je te gaar om er nog lekker te rijden ;)

Sowieso, iedereen heeft zn eigen grenzen, en het is ook wel verstandig die te respecteren. Al helemaal voor minder ervaren rijders, die hun grenzen wellicht nog niet goed kennen.

Niks mis met karretje achter de auto dus :Y
Bommes schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 13:35:
[...]

[Afbeelding]
Combi motor tripje naar het ABR in 2024 en gezinsvakantie.
Zonder aanhanger was die combi niet mogelijk geweest en was ik dus of niet op ABR gegaan of niet met mijn gezinnetje in de Cotswolds geweest.
[Afbeelding]

Ook mijn dochters bike kon zo mee.. O+ :P
Ja, ook goed voorbeeld! Over paar weken zit ik in Zuid-Frankrijk, samen met mn vriendin en hond. En de motor gaat mee, op de kar :Y

[ Voor 70% gewijzigd door noes op 03-06-2025 14:50 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:59
Motor op de aanhanger en ter plekke toertochten maken, zie ik meer als een (hele leuke) dagbesteding. Beetje hetzelfde idee als hier een toertocht maken. Dan zeg ik ook niet dat ik met de motor op reis ga, maar dat ik motor ga rijden.
Motortrip is voor mij synoniem aan reizen op de motor. Dat betekent voor mij dat je de motor gebruikt om van A naar B (naar C) te rijden.

Gebruik je de aanhanger (of vliegtuig) om de motor op het startpunt van een (rond)reis te krijgen, dan valt het wat mij betreft wel weer onder motortrip ;)

Uiteindelijk is het allemaal potato-potato :(:)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
noes schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 14:48:
[...]

Ja en dat is eigenlijk ook wel zonde toch? Ben je eindelijk in mooi gebied, ben je te gaar om er nog lekker te rijden ;)

Sowieso, iedereen heeft zn eigen grenzen, en het is ook wel verstandig die te respecteren. Al helemaal voor minder ervaren rijders, die hun grenzen wellicht nog niet goed kennen.

Niks mis met karretje achter de auto dus :Y

[...]

Ja, ook goed voorbeeld! Over paar weken zit ik in Zuid-Frankrijk, samen met mn vriendin en hond. En de motor gaat mee, op de kar :Y
We vertrekken meestal rond 09:30 en komen rond 17:00 aan op bestemming. Daarna gaan we niet meer rijden. De volgende ochtend weer maximaal fris en fruitig B)
Ik ben wel gaar als ik op de laatste dag thuiskom. Maar dat geeft niks.

En zeker niks mis met een aanhanger, ozou voor mij niet nodig zijn als het tot 500km snelweg is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:49
Lekker makkelijk allemaal.
Maar stel je wil in Marokko gaan rijden, en je hebt dikke noppen dan kan ik mij voorstellen dat je liever niet eerst je noppen opbrandt.

Ieder lekker zijn eigen ding natuurlijk.

Maat van me rijdt met zijn camper ergens heen, en gaat vervolgens met de motor rondtrekken en bij slecht weer weer richting camper en bewegen naar mooi weer.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 11:18
Nieuwe lurker hier :)

Gisteren mij opgegeven voor AVB en theorie. Helaas zit de vakantie er tussen dus hopelijk ergens in september het rijbewijs.

heb er zin an :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:13
kneusteun schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 15:04:
Maat van me rijdt met zijn camper ergens heen, en gaat vervolgens met de motor rondtrekken en bij slecht weer weer richting camper en bewegen naar mooi weer.
Poh, dat klinkt wel jaloersmakend chill.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Barista schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 15:18:
[...]

Poh, dat klinkt wel jaloersmakend chill.
Ja kerel is bijna met pensioen en gaat dan helemaal los.
Vorig jaar Turkmenistan vanaf Nederland, tot aan Iran gekomen en weer terug 4 maand.
Jaar ervoor heeft ie 2 maand in Zweden op die manier rond gereden en ondertussen meet ie met andere TET rijders en gaat ie stukken met hun mee met zijn tent. Om later weer terug te gaan naar de camper.

Aankomend jaar gaat ie Noorwegen en Finland doen _/-\o_

Edit: vandaar dat we ook Drenthe lus gaan doen, beetje bijkletsen over zijn ritten en ondertussen wat nieuwe dingen testen.

[ Voor 10% gewijzigd door kneusteun op 03-06-2025 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
GroeneThee schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 15:04:
Nieuwe lurker hier :)

Gisteren mij opgegeven voor AVB en theorie. Helaas zit de vakantie er tussen dus hopelijk ergens in september het rijbewijs.

heb er zin an :9
Succes! Tel maar op oktober/november.....

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Want visum werd geweigerd voor Turkmenistan of niet?

Het ligt ook maar net aan je motor. In weze vind ik het wel toffer om een trip vanuit huis te maken, maar inmiddels heb ik dat nou al wel een paar keer gedaan en wil bijv. Griekenland ook weleens verkennen en niet wéér dat stuk erheen rijden.

Maar een keer een mooie lange trip vanaf huis en ook weer terug maken is natuurlijk wel een beleving an sich.

Dus mocht iemand nog een plekje overhebben op een aanhanger over 2/3 maandjes ofzo? Beetje oostelijk ergens, maar zuid-Italië mag ook hoor. Noorden mag ook trouwens. Westen schiet ik niet zo veel mee op, maar ach ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Aikon schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 15:56:
Want visum werd geweigerd voor Turkmenistan of niet?

Het ligt ook maar net aan je motor. In weze vind ik het wel toffer om een trip vanuit huis te maken, maar inmiddels heb ik dat nou al wel een paar keer gedaan en wil bijv. Griekenland ook weleens verkennen en niet wéér dat stuk erheen rijden.

Maar een keer een mooie lange trip vanaf huis en ook weer terug maken is natuurlijk wel een beleving an sich.

Dus mocht iemand nog een plekje overhebben op een aanhanger over 2/3 maandjes ofzo? Beetje oostelijk ergens, maar zuid-Italië mag ook hoor. Noorden mag ook trouwens. Westen schiet ik niet zo veel mee op, maar ach ;)
Nee die had ie al, maar toen ie in de woestijn was in Iran vlogen er raketten over en kon hij net snel genoeg zijn doorgang naar Turkije kopen (grenzen waren al dicht).
Gaza ging toen los.

Mijn vriendin zat toen op Cyprus en zag het zelfde tafereel.

Kan mij voorstellen dat je dan liever weg gaat uit dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zonde zeg, op zich wel fijn om een land weer uit te kunnen ja ;) Aan de andere kant, als je vorig jaar naar Iran durfde ben je er ook wel één. Recent is er nog een Brits motorduo opgepakt, mogelijk om als wisselwaar te gebruiken. Maar het noordelijk alternatief is ook niet alles...

Nah ja... uhm het ging over motors... er komt olie uit m'n achterdemper, hoort geloof ik niet, dus die maar reviseren. En de voordemper. En nieuwe cardanas steken. Wordt een duur grapje, maar dan kan ik weer ff vooruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
@juwlez Rij jij zelf een CB650R? Welke druppellader raad je aan? Ik heb vandaag trouwens een Quad Lock gemonteerd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u_oED681Woz-jYfpB4KwBiei_kw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/loPWKPqsV3ux4CcVFZHII4CM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:54
De brommer vandaag naar de garage gebracht... Koppeling kapte er ineens mee, waarschijnlijk slave cilinder naar de klote. Lijkt me wel een leuk klusje, maar ik heb daar nu echt geen tijd voor, helaas.
Gaat ook nog wel ff duren voordat ik hm weer terug heb, eerst gaat de monteur op vakantie (bedrijf is een 1 pitter) en daarna ben ik op vakantie.... Ce la vie, zeggen we dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 10:33
Dit jaar gaat de vakantie naar Süd-Tirol :)
We hebben een paar jaar terug een motortrip door België -> Luxemburg -> Frankrijk -> Zwitserland -> Duitsland gedaan, erg mooi maar ook best intensief omdat we bijna elke dag ergens anders heen reden.

Dus dit jaar besloten om de motoren op de aanhanger te zetten en naar het noorden van Italië te gaan :) Het originele plan was om de rit weer volledig op de motor te doen, maar door lichamelijke ongemakken van vrouwlief gaat dat niet lukken helaas.

We hebben er wel heel veel zin in, over anderhalve maand is het zover. Motoren zijn er klaar voor, de R heeft onlangs een gereviseerd gasklephuis gekregen (bij Oscar Motorservice, topzaak!) :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:16

A13X

Dude

Kars schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 08:47:

Dus dit jaar besloten om de motoren op de aanhanger te zetten
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HwG9W1H.jpeg

:+

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21:34
Kars schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 08:47:
Dit jaar gaat de vakantie naar Süd-Tirol :)
We hebben een paar jaar terug een motortrip door België -> Luxemburg -> Frankrijk -> Zwitserland -> Duitsland gedaan, erg mooi maar ook best intensief omdat we bijna elke dag ergens anders heen reden.

Dus dit jaar besloten om de motoren op de aanhanger te zetten en naar het noorden van Italië te gaan :) Het originele plan was om de rit weer volledig op de motor te doen, maar door lichamelijke ongemakken van vrouwlief gaat dat niet lukken helaas.

We hebben er wel heel veel zin in, over anderhalve maand is het zover. Motoren zijn er klaar voor, de R heeft onlangs een gereviseerd gasklephuis gekregen (bij Oscar Motorservice, topzaak!) :)
Leuk! Passen vinken. Probeer ook Livigno mee te pakken als je toch over de Stelvio gaat voor een goedkope tankbeurt. En een leuk restaurantje daar in de bossen :Y)

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 10:33

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik volg een duits dashcamkanaal en daar kwam nu eens een motor voorbij in een video:

ik vind het lastig te zien omdat die 360 graden camera het beeld een beetje vervormt, maar zo schuin leek hij toch niet te gaan? En de weg lijkt ook schoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 10:42:
Ik volg een duits dashcamkanaal en daar kwam nu eens een motor voorbij in een video:

[YouTube: Verrücktes Überholen, Ego-Aktion und mit dem Motorrad weggerutscht | DDG Dashcam Germany | #660]

ik vind het lastig te zien omdat die 360 graden camera het beeld een beetje vervormt, maar zo schuin leek hij toch niet te gaan? En de weg lijkt ook schoon...
Als ik t goed hoor schrapen de stepjes vlak voor de lowsider. Dus best plat door de bocht, en bijkbaar net teveel gevraagd van de banden.

Met dit tempo leek dat ook niet echt nodig overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door noes op 04-06-2025 10:59 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
LadyVodka schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 19:57:
@juwlez Rij jij zelf een CB650R? Welke druppellader raad je aan? Ik heb vandaag trouwens een Quad Lock gemonteerd.
[Afbeelding]
Ik gebruik de CTEK 5.0 test and charge.
Stekker vast op de accu en ernaast met 2 tie rips, zodat ik daar de stekker in kan doen ipv zadel eraf enzo.
Maar gebruik hem weinig. Ik rij misschien 1 maand per jaar niet. Sneeuw en ijzel is voor mij no riding 2wheels :+.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:01
Voor alle lurkers hier, zonder rijbewijs A, die twijfelen om ook eens een proefles te nemen: NIET DOEN. Er is geen weg meer terug!

Dat gaat serieus geld kosten de komende maanden...

Het was nog veel leuker en stieken ook wel een beetje makkelijker dan gedacht. Voor het eerst op de motor maar al wel de nodige Youtube filmpjes bekeken ter voorbereiding.

Na 45 minuten op de motor ging het schakelen (1-2-3-2-1) al redelijk soepel, was keren op de weg geen probleem en kon ik ook de denkbeeldige 8 maken. Zolang je maar goed kijkt (en dus vetrouwen hebt) gaat alles vanzelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:40

_Apache_

For life.

[YouTube: Verrücktes Überholen, Ego-Aktion und mit dem Motorrad weggerutscht | DDG Dashcam Germany | #660]

De bocht draait wat in, wellicht wat abrupt geremd?
Heb geen geluid nu, maar zou even goed moeten luisteren.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Of juist iets te snel weer op het gas, achterkant weg en doeidoei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelfp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-09 13:25
noes schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 10:57:
[...]

Als ik t goed hoor schrapen de stepjes vlak voor de lowsider. Dus best plat door de bocht, en bijkbaar net teveel gevraagd van de banden.

Met dit tempo leek dat ook niet echt nodig overigens.
Ik hoor inderdaad ook een wat metalig schrapend geluid vlak voor ie gaat! Toch wel vrij schuin dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748

Antwoord wordt al gegeven in het filmpje ;) Waarschijnlijk rijdt ze iets aan de grond als treeplank, voetsteun. Je hoort duidelijk iets krassen voordat de achterkant wegschuift. Gebrek aan grondspeling.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
roelfp schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 12:30:
[...]

Ik hoor inderdaad ook een wat metalig schrapend geluid vlak voor ie gaat! Toch wel vrij schuin dus!
Een paar deftige treeplanken rijd je ook aan de grond bij snelheden en hellingshoeken waarvoor je niet je best hoeft te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:40

_Apache_

For life.

Als jij op jouw motor een extra overnachting en 3 sessies fysio nodig heb voor je op een plek komt waar jij lekker kan sturen.
Dan is een aanhanger een prima alternatief natuurlijk.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://www.dirtrider.com/resizer/90gJPm7bG_xtmFpbYEgeubUy0Q0=/1440x0/smart/cloudfront-us-east-1.images.arcpublishing.com/octane/V2CKTT2KCADT475O5QK35IZYR4.jpg

Zo gewoon, geen aanhanger dus geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
ozzynator schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 15:55:
[...]

Succes! Tel maar op oktober/november.....
Dat is wat ze aangaven bij het inschrijven. Ga er in ieder geval op mikken en als ik meer lessen oid nodig heb, dan is dat maar zo.
BasvanS schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 11:18:
Voor alle lurkers hier, zonder rijbewijs A, die twijfelen om ook eens een proefles te nemen: NIET DOEN. Er is geen weg meer terug!

Dat gaat serieus geld kosten de komende maanden...

Het was nog veel leuker en stieken ook wel een beetje makkelijker dan gedacht. Voor het eerst op de motor maar al wel de nodige Youtube filmpjes bekeken ter voorbereiding.

Na 45 minuten op de motor ging het schakelen (1-2-3-2-1) al redelijk soepel, was keren op de weg geen probleem en kon ik ook de denkbeeldige 8 maken. Zolang je maar goed kijkt (en dus vetrouwen hebt) gaat alles vanzelf!
hahaha herkenbaar! Mij net ook ingeschreven, al wat gear aangeschaft en het geld vliegt eruit. Maar op veiligheid niet echt bezuinigen, toch?!

heb net ook het theorie boek bekeken dat ik heb gekregen van iemand maar zie nu dat het een versie uit 2007 is. Is er veel gewijzigd wat de aanschaf van een nieuw boek nodig maakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05:15

Herman

FP ProMod
kneusteun schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 14:05:
Afbeeldingslocatie: https://www.dirtrider.com/resizer/90gJPm7bG_xtmFpbYEgeubUy0Q0=/1440x0/smart/cloudfront-us-east-1.images.arcpublishing.com/octane/V2CKTT2KCADT475O5QK35IZYR4.jpg

Zo gewoon, geen aanhanger dus geen probleem
Deze 'oplossing' is bij het laden/lossen wel een goudmijn gebleken voor hilarische filmpjes op het internet :D

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

GroeneThee schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 14:07:
heb net ook het theorie boek bekeken dat ik heb gekregen van iemand maar zie nu dat het een versie uit 2007 is. Is er veel gewijzigd wat de aanschaf van een nieuw boek nodig maakt?
Koop een nieuw boek en doe ook online theorieexamen oefeningen. De vraagstellingen op het examen zijn soms best vaag te noemen dus kan je daar meteen aan wennen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Herman schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 14:28:
[...]

Deze 'oplossing' is bij het laden/lossen wel een goudmijn gebleken voor hilarische filmpjes op het internet :D
Dat is motorrijden algemeen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
[...]

Dat is wat ze aangaven bij het inschrijven. Ga er in ieder geval op mikken en als ik meer lessen oid nodig heb, dan is dat maar zo.

[...]

hahaha herkenbaar! Mij net ook ingeschreven, al wat gear aangeschaft en het geld vliegt eruit. Maar op veiligheid niet echt bezuinigen, toch?!

Ik heb nog een boek van 2023, mag je van mij voor portokosten hebben.

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jens_Ica
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-09 14:16
Ik heb evt ook nog een boek liggen van vorige maand. Ik kon voor goedkoop lid worden bij de KNMV omdat ik les en kreeg er een heel pakket bij met onder andere wat kortingen bij winkels, wat merchandise en een theorieboek. Ga hem ook niet meer gebruiken haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroeneThee
ozzynator schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 16:20:
[...]

Oh super! Ik stuur je een DM. Dank _/-\o_
Jens_Ica schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 16:23:
Ik heb evt ook nog een boek liggen van vorige maand. Ik kon voor goedkoop lid worden bij de KNMV omdat ik les en kreeg er een heel pakket bij met onder andere wat kortingen bij winkels, wat merchandise en een theorieboek. Ga hem ook niet meer gebruiken haha
Dank je voor je aanbod! Maar @ozzynator had er ook 1.

[ Voor 47% gewijzigd door GroeneThee op 04-06-2025 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

[...]

[...]

Ik heb net mijn level 2 protectors binnengekregen, ik steek dat overal in in plaats van de (vaak standaard) level 1 pads. Knieën, ellebogen, schouders, heupen en rug. Ze kosten vaak maar een paar tientjes en kunnen twee keer de klap van een level 1 pad verdragen. Vaak zijn ze herbruikbaar ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Ja heb het al op schouders, ellebogen en mijn rug protector. De 2 setjes voor de broek komen morgen als het goed is binnen. Schoenen, handschoenen en helm ook al check dus voor de lessen al goed voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ook wel een aardige dissie: welke protectoren hebben de voorkeur?
Zelf ben ik heel erg gecharmeerd van die oranje D3O , zit lekker soepel en, als ik D3O mag geloven, 'verstijft' het bij impact, maar dat heb ik nog zelf niet hoeven meemaken. Ik heb ook nog steeds Rev'it in gebruik maar de level 2 daarvan is merkbaar stugger dan D3O, level 1 meestal vergelijkbaar.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
GroeneThee schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 14:07: Maar op veiligheid niet echt bezuinigen, toch?
Leuke quote als je overweegt om te gaan motorrijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:56

Destruction

(ex-)Automonteur

Tsja, als je bang bent moet je gaan dammen :+

Ff zonder gekheid, voor iedere lurker die twijfelt over het halen van het motorrijbewijs: DOEN! Motorrijden is écht heel leuk!

Maar veel automobilisten letten beter op hun telefoon dan het overige verkeer, om maar een voorbeeld te noemen. Het is dus ook een kwestie van heel goed opletten voor je eigen veiligheid. Als je daar goed rekening mee houdt kun je aan motorrijden ontzettend veel plezier beleven en er ook echt een gelukkiger mens van worden :)

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Loei123
Destruction schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 18:35:

Ff zonder gekheid, voor iedere lurker die twijfelt over het halen van het motorrijbewijs: DOEN! Motorrijden is écht heel leuk!

Maar veel automobilisten letten beter op hun telefoon dan het overige verkeer, om maar een voorbeeld te noemen. Het is dus ook een kwestie van heel goed opletten voor je eigen veiligheid. Als je daar goed rekening mee houdt kun je aan motorrijden ontzettend veel plezier beleven en er ook echt een gelukkiger mens van worden :)
Nog nog 6 nachtjes en dan heb ik een try the bike.
Zeer grote kans dat ik daarna doorga voor het rijbewijs. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
Herman schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 14:28:
[...]

Heb zo ook eens van een afstandje staan te bekijken hoe iemand zijn motor op plateau-aanhanger wilde zetten. Ik dacht echt: nee, hij zal hem er toch niet proberen op te rijden.

Ging goed, tot hij halverwege de rijplank stil viel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Destruction schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 18:35:

Beste tip die ik ooit gehad heb: je bent een bewegende schietschijf, iedere andere weggebruiker zal proberen je te raken. Aan jou om dat te voorkomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:57

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Jolke schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:54:
[...]

Ik denk dat als je de situatie uitlegt, ze wellicht wel begrip ervoor hebben.
Ik kan er gewoon op voor 1 nacht zonder reservering, dus komt goed.

Iemand nog tips voor een leuke route door de Harz? Punten om bij langs te gaan?

Zo de boel verder inpakken en op tijd naar bed, om 6u ga ik rijden :) Eerste dag is 911km dus gelijk de langste dag.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:59

charrel

Cortisol4life..

botoo schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 18:08:
Ook wel een aardige dissie: welke protectoren hebben de voorkeur?
Zelf ben ik heel erg gecharmeerd van die oranje D3O , zit lekker soepel en, als ik D3O mag geloven, 'verstijft' het bij impact, maar dat heb ik nog zelf niet hoeven meemaken. Ik heb ook nog steeds Rev'it in gebruik maar de level 2 daarvan is merkbaar stugger dan D3O, level 1 meestal vergelijkbaar.
Tja, hier ook 3d0, ook in mijn mtb protectie shirts. Maar als je Fortnite mag geloven is een hoop protectie pas werkend als je lijf al de geest geeft. :X

YouTube: Why I Stopped Wearing Motorcycle Body Armour

Toch val ik liever op mijn 3do dan op mijn pacemaker eronder :+

[ Voor 4% gewijzigd door charrel op 04-06-2025 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
charrel schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 19:56:
[...]

Tja, hier ook 3d0, ook in mijn mtb protectie shirts. Maar als je Fortnite mag geloven is een hoop protectie pas werkend als je lijf al de geest geeft. :X

YouTube: Why I Stopped Wearing Motorcycle Body Armour

Toch val ik liever op mijn 3do dan op mijn pacemaker eronder :+
Hij zegt eigenlijk dat de industriestandaard nauwelijks effect heeft. Om effectief te zijn, moet de protector vele malen beter zijn dan de standaard. De hamvraag is dus: waar kun je die vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 13:51
LadyVodka schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 19:57:
[Afbeelding]
Zeker… Ik heb geen druppellader.. gewoon vaak genoeg blijven rijden 😜 Quad lock ziet er goed uit, heb je het nieuw of 2e hands gekocht? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vIJBylqoJQfv-7o5NF-Lno6pgZM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3rrtx3FjygnmS6RH2ijm4JcZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Niet online
@juwlez Nieuwe, en ik heb vandaag deze er nog bij gekocht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FapoHKn11XbcrjSCDx1ZthlZD38=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/AW1g8gs2MeX0nGhYOpBKs1s8.png?f=user_large
Zodat ik mijn telefoon kan opladen – GPS verbruikt veel stroom.

Hoe is je clutch settings? Mijn up -medium , down- soft.

[ Voor 9% gewijzigd door LadyVodka op 05-06-2025 03:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Laatst online: 09-09 13:51
LadyVodka schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 03:40:
[Afbeelding]

Nog niet echt veel mee gespeeld maar up op soft en down medium. Ik merk dat de motor vaak per abuis naar N gaat ipv 2e versnelling. Kan dit niet verklaren omdat ik evenveel kracht zet bij het opschakelen.

Ga je de USB lader zelf installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Niet online
@juwlez ja , is heel simpel.

Je kunt de smart adapter op de AUTO-stand zetten, zodat hij alleen laadt wanneer dat nodig is of wanneer de motor draait. Zo blijft de accu ook langer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-09 16:06
LadyVodka schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 03:40:
[Afbeelding]

Die 12V naar USB adapter heb ik slechte ervaringen mee. Heb er 2 gehad en allebei kapot. (1 gekocht en de tweede kreeg ik door garantie en de derde kreeg ik ook door garantie maar die aan familielid gegeven) Ik zou toch iets anders zoeken wat wel werkt. Bij mij ging die kapot door oxidatie bij de USB poort....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Niet online
@Jeanke117
Dat kan in een paar gevallen gebeuren:
  • Ergens water? Je hebt geen sealing (sealboot) cap op de connector geplaatst.
  • Je woont in een omgeving met veel vocht.
  • Zout (bijvoorbeeld als je dicht bij de kust woont) kan oxidatie versnellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophon
  • Registratie: April 2008
Ik gebruik de Quad Lock wireless charger met smart adaptor al jaren. Bevalt prima. Ben er door weer en wind mee naar Denemarken, UK en Frankrijk geweest. Nooit problemen mee gehad.
Ik heb ook nog de trilling demper ertussen zitten.

Huidige brommer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kZciXotkuvSIvf4QAak5QMoy93o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cc48ZNqx2JPSRDSb4pniBUY1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door Xenophon op 05-06-2025 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Wat zijn tegenwoordig zo'n beetje de werkplaatstarieven? Ik heb nog een Kawasaki staan die al een aantal jaar stil heeft gestaan (blame covid). Ik verwacht dus dat er een hoop moet gebeuren om die weer veilig op weg te krijgen. Banden, ketting, accu, vloeistoffen en wie weet wat nog.

Nu zit hier in het dorp een Kawasaki dealer en ik heb de motor ooit gekocht bij een Yamaha dealer. Alleen voor ik wil gaan shoppen ben ik nieuwsgierig wat voor uurtarieven kan verwachten. Misschien is de slimste keus om hem zo weg te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:06
Xenophon schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 17:28:
Ik gebruik de Quad Lock wireless charger met smart adaptor al jaren. Bevalt prima. Ben er door weer en wind mee naar Denemarken, UK en Frankrijk geweest. Nooit problemen mee gehad.
Ik heb ook nog de trilling demper ertussen zitten.

Huidige brommer:

[Afbeelding]
De hamvraag is natuurlijk, met of zonder smart adapter? Ben ook van plan zo'n wireless charging head te kopen maar had gedacht die gewoon gelijk op een accessoire stekker te monteren.

Vandaag samen met een maatje de originele uitlaat terug op de multi gezet. Was wel wat geklooi hier en daar maar uiteindelijk zonder veel problemen gelukt. Geluid van de motor viel me reuze mee, die termi was gewoon stuk luider en dieper. Maar origineel is echt zo slecht nog niet. Al heb ik er niet mee gereden en nauwelijks laten revven dus kan nog geen volledig oordeel vellen. Hij is iig klaar om volgende week naar de dealer ermee te gaan zodat ze naast het andere werk ook de originele mapping terug kunnen zetten. Zeiden dat ze wel paar uurtjes werk zouden hebben eraan dus ik ga een leenmotor mee krijgen, ben stiekem best benieuwd wat ik mee krijg. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:28

Rick-Jan

always connected

TheBrut3 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:04:
Wat zijn tegenwoordig zo'n beetje de werkplaatstarieven? Ik heb nog een Kawasaki staan die al een aantal jaar stil heeft gestaan (blame covid). Ik verwacht dus dat er een hoop moet gebeuren om die weer veilig op weg te krijgen. Banden, ketting, accu, vloeistoffen en wie weet wat nog.

Nu zit hier in het dorp een Kawasaki dealer en ik heb de motor ooit gekocht bij een Yamaha dealer. Alleen voor ik wil gaan shoppen ben ik nieuwsgierig wat voor uurtarieven kan verwachten. Misschien is de slimste keus om hem zo weg te doen.
Wat voor motor gaat het om en hoelang heeft ie stil gestaan? Binnen of buiten kan ook veel schelen. Ik betaal 65€ per uur bij een universele garage hier.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Rick-Jan schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:53:
Wat voor motor gaat het om en hoelang heeft ie stil gestaan? Binnen of buiten kan ook veel schelen. Ik betaal 65€ per uur bij een universele garage hier.
Kawasaki Z1000SX, 5 jaar en heeft overdekt (niet binnen) en onder hoes gestaan.

Merkdealer zal vast het dubbele zijn van universeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
TheBrut3 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:56:
[...]

Merkdealer zal vast het dubbele zijn van universeel.
Da’s een aanname. Kan best waar zijn maar dan zul je ze het moeten vragen. Vroeger hadden wij alleen de telefoon, dan zat er niets anders op dan bellen of langs gaan 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
LadyVodka schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 16:01:
@Jeanke117
Dat kan in een paar gevallen gebeuren:
  • Ergens water? Je hebt geen sealing (sealboot) cap op de connector geplaatst.
  • Je woont in een omgeving met veel vocht.
  • Zout (bijvoorbeeld als je dicht bij de kust woont) kan oxidatie versnellen.
Ik heb er 2 keer door de regen mee gereden en week later was het gecorrodeerd. Ik gebruik de usb kabel van Quad Lock inclusief de sealing boot. Daarom dat ik wellicht ook goeie coulance kreeg.

Omgeving met vocht en zout is voor mij niet van toepassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 13-09 07:14
LankHoar schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 19:28:
[...]

Ik kan er gewoon op voor 1 nacht zonder reservering, dus komt goed.

Iemand nog tips voor een leuke route door de Harz? Punten om bij langs te gaan?

Zo de boel verder inpakken en op tijd naar bed, om 6u ga ik rijden :) Eerste dag is 911km dus gelijk de langste dag.
Ik zou zeker even in Wernigerode stoppen en als je van stoomtreintje houdt, dan een stukje langs de HSB rijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:14
Ik gebruikt de Quadlock welke direct op 12volt is aangesloten.
Deze wordt in- en uitgeschakeld via het contact, door dealer laten installeren.

Reden dat ik voor de 12 volt variant heb gekozen is dat de USB aansluiting van de motor mogelijk niet voldoende ampère kan leveren voor het laden bij het zware gebruik van Flitsmeister, Spotify en MyRouteApp.
Meeste standaard USB A levert max 2 ampère wat voor mijn doeleinden te weinig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
fonias schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:16:
Ik gebruikt de Quadlock welke direct op 12volt is aangesloten.
Deze wordt in- en uitgeschakeld via het contact, door dealer laten installeren.

Reden dat ik voor de 12 volt variant heb gekozen is dat de USB aansluiting van de motor mogelijk niet voldoende ampère kan leveren voor het laden bij het zware gebruik van Flitsmeister, Spotify en MyRouteApp.
Meeste standaard USB A levert max 2 ampère wat voor mijn doeleinden te weinig is.
Bij sommige motoren is dit op te lossen door een andere zekering erin te zetten. De bekabeling en bestekkering is sterk genoeg, maar hebben ze een te lichte zekering gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Jeanke117 het laadvermogen (Ampère) van de motor USB laadpoort gaat echt niet veranderen met het steken van een andere zekering.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Alsmede is het onverstandig om te doen zonder te controleren, bij mijn Husqvarna was het een gedeeld circuit en stond er uitdrukkelijk in de handleiding dat er niet meer vermogen over was op dat circuit.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Bij mijn Tuareg, en hiervoor de Guzzi V85 is het maximale laad vermogen maar 1Amp.
Toch blijft mijn telefoon gewoon vol, of wordt zelfs opgeladen bij gebruik.
Scherm brightness op maximaal, Osmand of Google Maps actief voor navigatie.

Wel heb ik altijd 2 telefoons bij me, een Samsung S10 in een Xgrip op de motor voor de navigatie. Die draait op de standaard motor USB poort.
De 2 de is mijn prive telefoon, ook een Samsung, S23. Die heb ik gewoon op zak, is verbonden met mijn helm via bluetooth voor muziek/bellen.
Tijdens het rijden laad ik die eigenlijk niet extra op.
Soms op langere trips wissel ik wel eens van telefoon in de Xgrip om de S23 terug op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Bommes schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 16:25:
Bij mijn Tuareg, en hiervoor de Guzzi V85 is het maximale laad vermogen maar 1Amp.
Toch blijft mijn telefoon gewoon vol, of wordt zelfs opgeladen bij gebruik.
Batterijstress. Ik heb ook gewoon altijd via de usb opgeladen op de XSR, nu op de Harley ook. Niks aan de hand en nog nooit leeg gestaan.

zeker, zeker

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• GroeneThee
ozzynator schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 16:20:
[...]

Even een extra thumbs up for @ozzynator voor het theorie boek wat hij mij geschonken heeft. Wat een heerlijke community is dit toch _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uuwAsz5CgZfmjOlBKNhLrmoE78M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1jLo4QhNtQk7UvaNLoIBUkKj.jpg?f=fotoalbum_large

Het leren kan beginnen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Niet online
@Xenophon k heb deze zojuist geïnstalleerd, samen met de Smart Adapter.
De Smart Adapter staat op AUTO. De motor is afgezet, maar het lampje blijft nog branden.
Volgens mij zou dat na verloop van tijd uit moeten gaan, toch?
Voor de zekerheid heb ik het uiteindelijk met de onderknop uitgezet.

Volgens support:
Thanks for reaching out about your recent purchase of the 12V Smart Adaptor.
I believe I can offer you some peace of mind around this, as what you're seeing there is a normal function of the device, and should not be draining your battery.
The AUTO Mode of the 12V to USB Smart Adaptor works by reading the voltage output of your battery. It has a voltage threshold at which it turns on, and another threshold that when crossed switches the device off.
If you see the light on your charging head remains on after cutting off the ignition on the bike, then all this means is that your battery is really good at holding a high voltage even when the bike is not running.
Volgens users:
The battery needs to be under 12.5 v to turn it off on auto.
New batteries and/or new bikes may take some time. I bought a bike in September and only in the beginning of November the voltage was actually under 12.5 when the bike was off. During the first month it was over even when turned off.
Just wait a bit
Weet je er iets van? Ik ben supertevreden met die nieuwe draadloze oplader.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w0KyP2xbQD4IUUQne98S4gxQ0uo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2bfmEfKHPpdcBqCNKCBHFYKd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xQBrtpNbf5c9xr_vHair2s3zUJg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fUeDxKznFvOWQrZQLs6AUjvw.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophon
  • Registratie: April 2008
@LadyVodka Ik kan je daar niet echt waardevolle gebruikerservaring over geven. Ikzelf heb mijn lader achter het contact zitten, dus die gaat altijd uit. :)

Mijn vrouw daarentegen, heeft hem wel rechtstreeks op de accu zitten. Maar die zet hem meestal handmatig uit, zoals jij nu ook gedaan hebt. Het enige wat ik je kan zeggen is dat ze het nog wel eens vergeet, maar ze heeft nog nooit een start probleem ondervonden hierdoor. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h4ring
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-06 09:24
Zojuist de route richting het ABR festival in Engeland afgemaakt. We gaan met z'n 5n binnendoor en komen daar donderdag aan.

Vorig jaar ontmoette we een grote groep Tweakers, die stonden toevallig schuin naast ons, hebben we vrolijk uren mee staan kletsen.

Gaat er dit jaar weer een Tweakers club naar het ABR? 😎

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

h4ring schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 19:30:
Zojuist de route richting het ABR festival in Engeland afgemaakt. We gaan met z'n 5n binnendoor en komen daar donderdag aan.

Vorig jaar ontmoette we een grote groep Tweakers, die stonden toevallig schuin naast ons, hebben we vrolijk uren mee staan kletsen.

Gaat er dit jaar weer een Tweakers club naar het ABR? 😎
Dan hebben we jullie gemist, wij waren er met z'n 8en. Maar geen andere groep tweakers gezien.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h4ring
A13X schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 19:35:
[...]

Dan hebben we jullie gemist, wij waren er met z'n 8en. Maar geen andere groep tweakers gezien.
Wij waren undercover 😉

Gaan jullie dit jaar weer?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

h4ring schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 19:44:
[...]

Wij waren undercover 😉

Gaan jullie dit jaar weer?
Yes, zelfde clubje van hier. Als je 6 Hollanders, 1 reserve Hollander en 1 Engelsman met rare T-shirts ziet lopen heb je ons gevonden :+

[ Voor 20% gewijzigd door A13X op 07-06-2025 19:51 ]

Awesome

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:11
Zo, een kleine 10 jaar na mijn laatste post in het GoT motor topic kan ik me hier weer melden: vandaag een KTM 1090 Adventure R opgehaald. Uit 2017, dikke 50k km op de klok, eerste eigenaar en volledig origineel en dealer onderhouden.
Mijn laatste motor hiervoor was een XTZ750 Super Tenere, en dit is eigenlijk gewoon precies dat maar dan (een boel) generaties beter 😀
Hoewel er tzt best het een en ander aan geupgrade zal gaan worden hou ik het voorlopig even bij een fatsoenlijke skid plate, gps mount en 12v aansluiting. Eerst maar eens wat kilometers maken 😀

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k4Hba8ofm61jclBWVk-rq-VW6rI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MEgsi6K84ZabecqsbL5f2Ri4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:43

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

A13X schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 19:51:
[...]

Yes, zelfde clubje van hier. Als je 6 Hollanders, 1 reserve Hollander en 1 Engelsman met rare T-shirts ziet lopen heb je ons gevonden :+
Volgens mij waren we met 2 Brabanders, 1 Gelderse Brabander, 1 Gelderlander, 1 Limburgse Gelderlander, een Friese Gelderse Engelsman, een Engelse Engelsman en maar 1 Echte Hollander. :+

Vorig jaar stonden we hier bij het circeltje, naast de brandgang.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHrX4Gz3Oq4MJRTRNs6zg4CZYG8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gLmjZr6gvCQdPRjfmHYwbzKP.png?f=fotoalbum_large

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

A13X schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 19:51:
[...]

Eentje extra, de broer van @harley gaat toch ook mee??
Overigens identificeer ik mij niet als Hollander >:) #frietmeejmayo

Volgens mij herinner ik me die gasten wel van vorig jaar, maar niet dat ze met zijn 5en waren, en ook niet dat er uren gekletst hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
DRAFTER86 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 20:17:
Zo, een kleine 10 jaar na mijn laatste post in het GoT motor topic kan ik me hier weer melden: vandaag een KTM 1090 Adventure R opgehaald. Uit 2017, dikke 50k km op de klok, eerste eigenaar en volledig origineel en dealer onderhouden.
Mijn laatste motor hiervoor was een XTZ750 Super Tenere, en dit is eigenlijk gewoon precies dat maar dan (een boel) generaties beter 😀
Hoewel er tzt best het een en ander aan geupgrade zal gaan worden hou ik het voorlopig even bij een fatsoenlijke skid plate, gps mount en 12v aansluiting. Eerst maar eens wat kilometers maken 😀

[Afbeelding]
Leuke fiets, maar bandjes niet eerst doen? Skidplate ga je denk ik weinig gebruiken voor je de banden wisselt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
Bommes schreef op zondag 8 juni 2025 @ 08:17:
[...]

Volgens mij herinner ik me die gasten wel van vorig jaar, maar niet dat ze met zijn 5en waren, en ook niet dat er uren gekletst hebben.
Klopt Dennis komt ook mee. Maar wij arriveren pas op vrijdag. Rijden donderdag direct na het werk aan en willen zo dichtbij mogelijk ergens overnachten zodat we vrijdagochtend zo vroeg mogelijk er kunnen zijn.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Bommes schreef op zondag 8 juni 2025 @ 08:17:
[...]

Verrek nu je het zegt 8)7, maar die stonden niet naast ons.

Awesome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:43

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

A13X schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:23:
[...]

Verrek nu je het zegt 8)7, maar die stonden niet naast ons.
We moeten niet denken dat we uniek zijn door naar ABR te gaan. :(:)

Er zijn dus minimaal 3 groepen Tweakers die naar ABR gaan. *O*

Groepje @A13X , @ToolkiT, @harley, @ll roel j, @_eLMo_, @Bommes en ik.

Groepje @h4ring

Groepje waar h4ring mee heeft gekletst.

Maak jezelf bekend! :w

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Grubeater schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:57:
[...]

We moeten niet denken dat we uniek zijn door naar ABR te gaan. :(:)

Er zijn dus minimaal 3 groepen Tweakers die naar ABR gaan. *O*

Groepje @A13X , @ToolkiT, @harley, @ll roel j, @_eLMo_, @Bommes en ik.

Groepje @h4ring

Groepje waar h4ring mee heeft gekletst.

Maak jezelf bekend! :w
Tweakers N00B campsite FTW

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:11
kneusteun schreef op zondag 8 juni 2025 @ 08:31:
[...]

Leuke fiets, maar bandjes niet eerst doen? Skidplate ga je denk ik weinig gebruiken voor je de banden wisselt.
Ja bandjes ook idd, misschien rij ik deze wel eerst nog even op. Heb je nog tips? Op de Super Tenere had ik altijd wel goede ervaringen met dr TKC80 en Mitas E07 geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@DRAFTER86 hangt er vanaf wat je er mee wil gaan doen??
En ook wanneer.
Nu in de zomer, mits wat droog kom je met een 80/20 band ook wel overal.
In de winter, met die zware joekel heb je wel wat meer noppen nodig.
TKC80 bevallen mij erg goed, Bridgestone Adventure cross AX41's zijn ook erg fijn, op asfalt zelfs wat fijner naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ring
Grubeater schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 21:40:
[...]

Volgens mij waren we met 3 Brabanders, 1 Gelderlander, 1 Limburgse Gelderlander, een Friese Engelsman, een Engelse Engelsman en maar 1 Hollander. :+

[Afbeelding]
Ja daar stonden wij ook.
Gaan dit jaar weer daar ergens staan denk ik. Of nog iets dichterbij de douches

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Na maanden niets meer gedaan te hebben nu twee dagen Barcelona samen met @xos

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BPyeoqU03VAs6LTME8d0o3lbW-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iDvRXB6zDcmZXwpsX9GOqHvM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qTTbrZds3y8yS30CHGAvEu1ffeE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/prTWuZNGA6rI0YA3BkUm30O8.jpg?f=fotoalbum_large

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Bommes schreef op zondag 8 juni 2025 @ 20:02:
@DRAFTER86 hangt er vanaf wat je er mee wil gaan doen??
En ook wanneer.
Nu in de zomer, mits wat droog kom je met een 80/20 band ook wel overal.
In de winter, met die zware joekel heb je wel wat meer noppen nodig.
TKC80 bevallen mij erg goed, Bridgestone Adventure cross AX41's zijn ook erg fijn, op asfalt zelfs wat fijner naar mijn mening.
Dat is natuurlijk ook relatief. Jij zult met een 80/20 op veel meer plekken kunnen komen dan ik met een 50/50.

Je hebt noppen om je gebrek aan vaardigheden te compenseren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joris748 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 09:40:
[...]

Dat is natuurlijk ook relatief. Jij zult met een 80/20 op veel meer plekken kunnen komen dan ik met een 50/50.

En jij hebt de vaardigheid om de modder uit 3 millimeter profiel te dwingen tijdens het rijden? :P.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Joris748 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 09:40:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1okwQ5dud_RTYT1iEzykNDBUT20=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MnMFBYP9ROrIb3OP1oLzUfO6.jpg?f=user_large

:P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Grubeater schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 21:40:
[...]

Volgens mij waren we met 3 Brabanders, 1 Gelderlander, 1 Limburgse Gelderlander, een Friese Engelsman, een Engelse Engelsman en maar 1 Hollander. :+

[Afbeelding]
ik kom uit Gelderland hoor, (Mijn vader uit Utrecht mijn moeder uit Drente, ze zijn in het midden gaan wonen ;)) (mijn schoonfamilie is Fries :) )

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Er staan op de estate wel veel bomen dus het kan niet kwaad ;) :+

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ToolkiT schreef op maandag 9 juni 2025 @ 10:13:
[...]

Er staan op de estate wel veel bomen dus het kan niet kwaad ;) :+
Dat 'boomknuffelaar spelen' blijft 'm nog wel een tijdje achtervolgen, hé >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeItToTheMax
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14-09 16:34
Hoe kijken jullie aan tegen het volgende:

Ik ben nu bezig met motorrijlessen en probeer zoveel mogelijk info te verzamelen. Als ik dan officieel mag gaan rijden wil ik de motor dagelijks gebruiken voor woon-werkverkeer + tourritjes. Zelf dacht ik aan de Suzuki 650 V-Strom, niet te duur 2de hands (beperkt budget) en leek mij praktisch + comfortabel. Ook kan er extra bescherming op en eventueel koffers oid.

Kleding ben ik nog niet over uit. Cortex schijnt het te zijn maar zoals beschreven: laag budget. Dus denk nu ergens een sale-hoek te zoeken en dan een pak met aparte binnenvoering met regenjas die er los over kan?

Alle tips zijn welkom! Ik voel mij, ondanks alle info die ik lees en kijk op youtube, echt weer een groentje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

TakeItToTheMax schreef op maandag 9 juni 2025 @ 10:37:
Hoe kijken jullie aan tegen het volgende:

Ik ben nu bezig met motorrijlessen en probeer zoveel mogelijk info te verzamelen. Als ik dan officieel mag gaan rijden wil ik de motor dagelijks gebruiken voor woon-werkverkeer + tourritjes. Zelf dacht ik aan de Suzuki 650 V-Strom, niet te duur 2de hands (beperkt budget) en leek mij praktisch + comfortabel. Ook kan er extra bescherming op en eventueel koffers oid.

Kleding ben ik nog niet over uit. Cortex schijnt het te zijn maar zoals beschreven: laag budget. Dus denk nu ergens een sale-hoek te zoeken en dan een pak met aparte binnenvoering met regenjas die er los over kan?

Alle tips zijn welkom! Ik voel mij, ondanks alle info die ik lees en kijk op youtube, echt weer een groentje.
V-Strom 650 staat hier ook enkele malen in de garage bij onze rijschool. Betrouwbaar, zuinig, en iedereen kan ermee overweg. Qua kleding: Zolang de kleding geen kapotte naden e.d. heeft en je vervangt de beschermers waar nodig (na enkele jaren harden ze uit en doen ze hun werk niet goed meer) kun je daar nog prima als 2e eigenaar mee voort. Waterdichtheid kun je inderdaad prima met een regenpak doen, hou er wel rekening mee dat het wat zweterig kan worden. Het voornaamste waar ik niet op zou besparen is een nieuwe eigen helm, maar ook die kun je voor zeer redelijke prijzen krijgen zonder in te boeten op veiligheid bij diverse motorzaken.
Pagina: 1 ... 49 ... 76 Laatste