Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 48 ... 76 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:27

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Pyr0_ schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 22:25:
Ohhh dear...

[Afbeelding]

Kom net thuis van werk en zoals wel vaker ff beetje motor inspecteren, valt m'n oog op die donkere plek.. Bij nadere inspectie.. flink wat olie op de vork en voornamelijk eronder... }:|

Heb al een afspraak staan bij de ducati dealer in zolder over 2 weken, dat zal wel achterlaten worden ben ik bang. En in de tussentijd beter maar niet mee rijden, net nu ik zowat al m'n kampeerspullen bij elkaar heb en het wachten is op een goed moment om die eerste keer te gaan..

Morgen maar eens even bellen na de dealer waar ik 'm gekocht heb, want dit 1 maand na aanschaf...

Edit; Valt me in dat ik bij aankoop in de onderhoudshistorie al wat gezien had over de voorvorken: begin '23 staat dus ook al vermeld voorvork lek en met vervangende onderdelen genoemd. Ga je toch vanuit dat die wel ff goed blijven dan.. mss hebben ze maar 1 kant gedaan ofzo, lijkt me sterk maar wie weet.
Bekijk het positief: je weet nu zeker dat je een volbloed Ducati hebt gekocht :P.

Maar idd, wel zuur, en zeker voor een trip. Je hebt de v-strom nog denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:40

Bommes

Capo del formaggio

Pyr0_ schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 22:25:
Ohhh dear...

[Afbeelding]

Kom net thuis van werk en zoals wel vaker ff beetje motor inspecteren, valt m'n oog op die donkere plek.. Bij nadere inspectie.. flink wat olie op de vork en voornamelijk eronder... }:|

Heb al een afspraak staan bij de ducati dealer in zolder over 2 weken, dat zal wel achterlaten worden ben ik bang. En in de tussentijd beter maar niet mee rijden, net nu ik zowat al m'n kampeerspullen bij elkaar heb en het wachten is op een goed moment om die eerste keer te gaan..

Morgen maar eens even bellen na de dealer waar ik 'm gekocht heb, want dit 1 maand na aanschaf...

Edit; Valt me in dat ik bij aankoop in de onderhoudshistorie al wat gezien had over de voorvorken: begin '23 staat dus ook al vermeld voorvork lek en met vervangende onderdelen genoemd. Ga je toch vanuit dat die wel ff goed blijven dan.. mss hebben ze maar 1 kant gedaan ofzo, lijkt me sterk maar wie weet.
Kijk een echte Ducati :P

Nee geintje, beetje balen van de timing maar dit stelt niet heel veel voor om te herstellen.
Nieuwe seals er in en verse olie en weer door.
Ten minste als de binnenste poten in orde zijn.
Denk trouwens niet dat de verkopende dealer hier nog iets mee gaat doen. Dit kan bij elke motor op elk moment gebeuren helaas.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:26
Bommes schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 09:45:
[...]

Nee geintje, beetje balen van de timing maar dit stelt niet heel veel voor om te herstellen.
Denk trouwens niet dat de verkopende dealer hier nog iets mee gaat doen. Dit kan bij elke motor op elk moment gebeuren helaas.
En een beetje dealer probeert dit even tussendoor te doen, zodat je snel weer kunt rijden.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Even een ander vraagje: hoe zit het met die ANPR-camera’s in België, omgeving Lommel/Balen? Worden die ook voor snelheidscontroles gebruikt?

* Joris748 vraagt dit voor een vriend O-)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nou, zojuist mijn laatste officiële uren gedraaid voor de stage :). Mijn 5e en laatste examen volgt waarschijnlijk begin juli, dus over een maandje ongeveer. In die tijd ga ik wel door met lesgeven! Op basis van een soort collegiale intest is gebleken dat ze mijn stijl en manier van lesgeven heel geschikt vinden voor leerlingen met een beetje extra uitdaging zoals bijvoorbeeld faalangst of autisme, dus vanaf dinsdag is dat precies wat ik mag gaan doen *O*.

Als kers op de taart mag ik, ditmaal als medewerker en dus kostenloos, morgen nog een keer de antislip/safety motorcursus volgen :). Vorige keer met de BMW dus nu nog even dunnetjes overdoen met de Twin alleen mag ik nu ook zelf assisteren 8).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:42
HTT-Thalan schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 07:05:
[...]

Bekijk het positief: je weet nu zeker dat je een volbloed Ducati hebt gekocht :P.

Maar idd, wel zuur, en zeker voor een trip. Je hebt de v-strom nog denk ik?
Bommes schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 09:45:
[...]

Nu weet ik hoe die Italianen zich écht voelen! 8)

Strom verleden week verkocht.

Net even contact gehad met beide dealers, verkopende partij zegt dat het onder garantie valt. Uitvoerende dealer zegt 'dat moeten we even uitzoeken'. Maar het gaat zwz over 2 weken gefixed kunnen worden.

We gaan het zien, in de tussentijd balen dat ik 2 weken zonder motor zit, maar goed. Vrij snel daarna 3 weken vakantie dus dan tijd zat met een hopelijk 100% in orde motor.

[ Voor 15% gewijzigd door Pyr0_ op 31-05-2025 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:25
Nou ik zag in de postapp dat er post onderweg was uit Leeuwarden. 2 weken geleden dacht ik door rood gereden te hebben in de Bosch en zag in mijn spiegel pas de flitskast.

Verkeerslicht was schijnbaar nog oranje, dus niets aan de hand wat dat betreft. Nadeel van de hele situatie is dat ik gecorrigeerd 73 reed.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

ozzynator schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 15:26:
Nou ik zag in de postapp dat er post onderweg was uit Leeuwarden. 2 weken geleden dacht ik door rood gereden te hebben in de Bosch en zag in mijn spiegel pas de flitskast.

Verkeerslicht was schijnbaar nog oranje, dus niets aan de hand wat dat betreft. Nadeel van de hele situatie is dat ik gecorrigeerd 73 reed.
En je mocht er.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
50.

Net even de plaatjes neer geladen, achterwiel op de streep, precies op het moment dat het licht van oranje op rood springt. Dat was dus wel goed haha.

[ Voor 96% gewijzigd door ozzynator op 31-05-2025 15:35 ]

zeker, zeker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:55
kazzzdafke schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 17:16:
Kleine update in mijn (not anymore) Rocket-verhaal...

***knip***

Wordt vervolgd :D
Kort: De GS1300 ASA en S1000XR worden het niet.

Langer:
Ik had veel meer verwacht van de GS. Ik weet dat velen zeggen dat het niet meer de koning is, terwijl de 1250 dat nog wel was. Maar ik ga altijd testen zonder enige bias en vertrouw op mijn eigen mening en gevoel.

Waarom dus niet de GS tegenover de Tiger 1200:
-De Tiger 1200 GT Explorer zat voor mij comfortabeler. Ook de vering vond ik veel aangenamer.
Raar om te zeggen, maar de algemene zithouding voelde direct sportiever dan bij de Tiger. Niet dat het een écht sportieve zithouding is, maar ik voelde wel wat druk op mijn armen, polsen en schouders. Na de rit voelde ik ook dat ik gereden had. Dat had ik niet bij de Tiger.
-Het optrekken voelde eerder als een rollercoaster. Niet echt lineair. Op zich niet storend, maar wel anders. Ik verkies het mooie lineaire karakter van de driecilinder van de Tiger.

Wat vond ik dan wel beter dan bij de Tiger:
-Het dashboard en de technologie zijn echt top. Het dash is razendsnel, enorm responsief, met heel veel instellingen en mogelijkheden. Daar kan Triumph echt nog iets van leren.
-ASA vond ik verrassend handig. Ik denk niet dat ik het zelf zou nemen, maar het is wel handig in de file of als je wat relaxter wilt rijden. Eenmaal aan gewend denk ik wel dat je nog moeilijk zonder zou kunnen.
- Ook de ACC, adaptive, heb je niet op de Tiger en dat is echt wel handig.
Het geluid vond ik net iets grommender dan bij de Tiger.

Dan even over de S1000XR:
Die voelde als mijn vroegere S1000R. Al heb ik daar toen heel graag mee gereden, het is toch niet wat ik nu zoek.
Ik voelde opnieuw de drang om na elke bocht het gas open te gooien. De vervelende trillingen in de spiegels en voetsteunen, het hogere toerental... Het was het allemaal net niet meer. Ook is daar het comfort weer wat minder.

Dus, nu een datum vastleggen voor de Multistrada. En jawel, ook de KTM.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Mijn vrouw kwam net spontaan even naast me staan met wat foto's van motoren die ze wél mooi vind (ze vind bijna alles lelijk wat we voorbij zien komen normaal). Niet dat ze er nu wat mee gaat doen (moeten eerst de financiele klap van de Twin nog even te boven komen en ik heb die CB500 als leerfiets staan voor haar) maar ik weet dus nu wat haar smaak is....

Yamaha T7 of T700
2023+ Transalp in Zwart
Sommige Triump Tigers afhankelijk van model en kleurstelling

Heel af en toe kwam er een nieuwer model Vstrom voorbij die ze wel te pruimen vond en tijdens één zoektocht wees ze een zwarte Kawa HS2E met touring pack aan :X. Ze is geen dure vrouw wat betreft hobbies (vooral boeken en knutselmateriaal) maar dat gaat dan wel veranderen als ik haar aan die A ga helpen _O-.

Ik stelde nog een 2023 model Transalp in Tri-Colore voor zodat we 'matching bikes' hebben maar zelfs die moeten kaal nog 10k opbrengen :$.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:38
kazzzdafke schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 16:21:
[...]

Langer:
Ik had veel meer verwacht van de GS. Ik weet dat velen zeggen dat het niet meer de koning is, terwijl de 1250 dat nog wel was. Maar ik ga altijd testen zonder enige bias en vertrouw op mijn eigen mening en gevoel.

-De Tiger 1200 GT Explorer zat voor mij comfortabeler. Ook de vering vond ik veel aangenamer.
Raar om te zeggen, maar de algemene zithouding voelde direct sportiever dan bij de Tiger. Niet dat het een écht sportieve zithouding is, maar ik voelde wel wat druk op mijn armen, polsen en schouders. Na de rit voelde ik ook dat ik gereden had. Dat had ik niet bij de Tiger.
-Het optrekken voelde eerder als een rollercoaster. Niet echt lineair. Op zich niet storend, maar wel anders. Ik verkies het mooie lineaire karakter van de driecilinder van de Tiger.

-Het dashboard en de technologie zijn echt top. Het dash is razendsnel, enorm responsief, met heel veel instellingen en mogelijkheden. Daar kan Triumph echt nog iets van leren.
-ASA vond ik verrassend handig. Ik denk niet dat ik het zelf zou nemen, maar het is wel handig in de file of als je wat relaxter wilt rijden. Eenmaal aan gewend denk ik wel dat je nog moeilijk zonder zou kunnen.

Die voelde als mijn vroegere S1000R. Al heb ik daar toen heel graag mee gereden, het is toch niet wat ik nu zoek.
Ik voelde opnieuw de drang om na elke bocht het gas open te gooien. De vervelende trillingen in de spiegels en voetsteunen, het hogere toerental... Het was het allemaal net niet meer. Ook is daar het comfort weer wat minder.

Wereld van verschil was het toen ik het stuur afstelde voor mijn lengte (en voorkeur) voor op de GS. Klein slagje hoger en je zit net zo onsportief als op de Tiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:00
HTT-Thalan schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 17:42:
Mijn vrouw kwam net spontaan even naast me staan met wat foto's van motoren die ze wél mooi vind (ze vind bijna alles lelijk wat we voorbij zien komen normaal). Niet dat ze er nu wat mee gaat doen (moeten eerst de financiele klap van de Twin nog even te boven komen en ik heb die CB500 als leerfiets staan voor haar) maar ik weet dus nu wat haar smaak is....

Yamaha T7 of T700
2023+ Transalp in Zwart
Sommige Triump Tigers afhankelijk van model en kleurstelling

Heel af en toe kwam er een nieuwer model Vstrom voorbij die ze wel te pruimen vond en tijdens één zoektocht wees ze een zwarte Kawa HS2E met touring pack aan :X. Ze is geen dure vrouw wat betreft hobbies (vooral boeken en knutselmateriaal) maar dat gaat dan wel veranderen als ik haar aan die A ga helpen _O-.

Ik stelde nog een 2023 model Transalp in Tri-Colore voor zodat we 'matching bikes' hebben maar zelfs die moeten kaal nog 10k opbrengen :$.
Over smaak valt niet te twisten!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AnIxyr7a4lIqGJOAPK7nc1l_Awk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZDXpunddM8YBOY2blneHlkD0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:23
Joris748 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 10:33:
Even een ander vraagje: hoe zit het met die ANPR-camera’s in België, omgeving Lommel/Balen? Worden die ook voor snelheidscontroles gebruikt?

* Joris748 vraagt dit voor een vriend O-)
Zijn die ANPRs in België niet alleen op de voorkant gericht? Tot nu toe nog niets gehoord (of ontvangen) uit België.. O-)

Ben nog aan t zoeken waar ik het gelezen had (of gehoord).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
ll roel j schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 20:20:
[...]

Zijn die ANPRs in België niet alleen op de voorkant gericht? Tot nu toe nog niets gehoord (of ontvangen) uit België.. O-)

Ben nog aan t zoeken waar ik het gelezen had (of gehoord).
De meeste wel inderdaad, tenminste die indruk had ik wel. En heb 1x een bord zien staan waar een trajectcontrole werd aangegeven, heb daar in ieder geval niet te hard gereden.

Zal dus wel met een sisser aflopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Barista schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 20:10:
[...]

Over smaak valt niet te twisten!
[Afbeelding]
Vertel mij wat, als ik nog 7k had gehad om bovenop de aanschaf van de Twin te gooien had ik gewoon deze nieuwe full option gehaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8yuXAuTC4KwG2TDQKjjw9zv3w4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gRy4b0QufPMbbl8RMbDDU2JR.jpg?f=fotoalbum_large
Pick your poison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:51

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik houd het voorlopig nog even bij dit vehikel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/slm-DO3JSjk5Fwt9HJC54-EM0rQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/epHH0dNjjTyzvrU9haoFGvgF.jpg?f=user_large

Ik had en heb nog steeds plannen voor een 2e motor (want het ideale aantal motoren is het aantal dat je al hebt, +1 uiteraard) maar ik heb daar geen haast mee :)

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
TereZz schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 17:45:
[...]

Wereld van verschil was het toen ik het stuur afstelde voor mijn lengte (en voorkeur) voor op de GS. Klein slagje hoger en je zit net zo onsportief als op de Tiger.
Mogelijks.. niet kunnen testen inderdaad.
Maar alsnog vond ik em niet zo fijn sturen, rijden, als de Tiger.
Misschien omdat mijn verwachtingn veel hoger lagen? Time will tell :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
kazzzdafke schreef op zondag 1 juni 2025 @ 10:43:
[...]

Mogelijks.. niet kunnen testen inderdaad.
Maar alsnog vond ik em niet zo fijn sturen, rijden, als de Tiger.
Misschien omdat mijn verwachtingn veel hoger lagen? Time will tell :)
De GS is ook de sportieve fiets, de adventure is de toerbuffel. De paralever setup moet je liggen, minder gevoel maar ook minder duik en meer comfort. Maar lekker de Tiger kopen als je die het beste bevalt hoor, motor is emotie.

[ Voor 8% gewijzigd door _eLMo_ op 01-06-2025 11:25 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S1qrNyv8B4w6cRZkNqagxqo4Bl8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2lY1tohqD23oUacqhxtp5xib.jpg?f=fotoalbum_large

Cursus geven op de baan :). Ik zou zelf meerijden maar daar kwam eigenlijk niks van, heb vooral leerlingen begeleid bij rijden over buizen, slipbaan en slalom. Deze middag nog bochten rijden. Nog leuker dan zelf meerijden eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 09:35

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

HTT-Thalan schreef op zondag 1 juni 2025 @ 13:59:
[Afbeelding]

Cursus geven op de baan :). Ik zou zelf meerijden maar daar kwam eigenlijk niks van, heb vooral leerlingen begeleid bij rijden over buizen, slipbaan en slalom. Deze middag nog bochten rijden. Nog leuker dan zelf meerijden eigenlijk.
Ooh die foto was oprecht een jumpscare (sorry ik verschoot enorm ;) )

Shit happens yk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
voor mij een nog onbekend Youtube-kanaal, maar hij maakt een mooi punt in de discussie over "Wat is nou een goede adventure motor?".

Ik denk inderdaad dat er op het internet en in de commentaren van Youtube een hoop gepraat en nagepraat wordt over welke motor je nou nodig hebt en wat absoluut geen goede motor zou zijn. Deze man weet volgens mij aardig waar hij het over heeft:

https://youtu.be/nVo2KHZk9og?si=jIC34YXoWxZFWaCt

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

HTT-Thalan schreef op zondag 1 juni 2025 @ 13:59:
[Afbeelding]

Man, dat trekt wel de energie uit je, een hele dag lesgeven. We hadden dus een groep van 20 motorrijders van een club uit de regio die voor een geavanceerde rijtraining kwamen. Vrijwel dezelfde die ik enige tijd terug op de RT heb gereden. Om 8 uur vanmorgen begonnen met alles klaarzetten/leggen, voorbespreking en dan de groep ontvangen.

De dag begon theorie, dan een beetje opwarmen, motorgymnastiek (amazonezit, staan, snelle slalom, met één hand rijden enz). Daarna werd ik ingedeeld bij de buizen, dus begeleiden en uitleggen hoe je over rollende steigerbuizen (en stukken motorband) kunt rijden en zorgen dat ze niet op hun smoel slaan :P. Sommige mensen reden er met een stukje uitleg vloeiend overheen maar het gebeurde ook wel dat mensen gas gingen geven (schieten ze weg, moet ik weer rennen) of flink in de remmen en dan bijna stilvallen (en daarna toch weer gasgeven, waardoor hun kont wegschiet over de buis). Éen rijder probeerde er schuin overheen te sturen om te compenseren voor de hoek waaronder ze lagen, dat ging bijna mis. Uiteraard mocht ik deze, afgewisseld met de langzame slalom (waar ik zo'n hekel aan heb) even voordoen.

Daarna heb ik de slipbaan geassisteerd, dus de motor met 'zijwieltjes' en mensen laten ervaren wat er gebeurt als je op een ijsbaan probeert te remmen - achterrem, voorrem en beide tegelijk.

Later op de dag gingen ze weer bochtentraining rijden. Ik reed gewoon in het groepje mee om vooral goed te kijken hoe ze allemaal sturen en hoe dat veranderde n.a.v. de uitleg van een instructeur.

Eind van de dag nog een paar rondjes vrij rijden over de baan, waarbij ik weer even mijn eigen skills heb kunnen afstoffen: een aantal rondjes volledig staand over de baan inclusief halve draai, stapvoets rijden, haarspeldbochten op én neer en noodstop in de waterbak. Dat was echt lang geleden en ik moest echt weer even mijn spiergeheugen opfrissen, maar het zit er weer een beetje in. Ga ik hard nodig hebben als ik binnenkort weer eens wat offroad paadjes ga opzoeken. Want rondrijden met een brandschone ADV motor is natuurlijk een beetje jammer :+.

- edit -

Ooh! Ik herinner me net weer een item waar we allang geen zinloze discussie meer over gevoerd hebben in het topic! Chickenstrips :+.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rjtNtqNjvmI3BjPBk59SyUseGq8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FXWNEtDstIOhundkyp2Qy7vd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nDIlFnZlxOoSQF3q0zOTg-Cc3hY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2gzztqW9EoPCOWl6B1gQaF11.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag tot nét voor de buitenste noppen gekanteld, voornamelijk in de haarspeldbochten. Maar gezien het type fiets lijkt me het een prima idee om daar lekker weg te blijven :P.

[ Voor 16% gewijzigd door HTT-Thalan op 01-06-2025 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:51

Destruction

(ex-)Automonteur

Ok, de chicken strips..

Zie hier een ~400km oude Road 6 onder een Diversion 900 uit 2001:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fn_DTX3igAQz-C_k1sJ0OmpqZ1U=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/YiV1ORzADbEmL5EEE5EQsaij.jpg?f=user_large
Het kan platter, dat wel :)

Overigens weer goed te spreken over deze band.

[ Voor 20% gewijzigd door Destruction op 01-06-2025 21:28 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-09 23:57

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Donderdag vertrek ik naar Litouwen voor de run. Ga samen die kant op, maar op de terugweg lekker alleen een paar dagen naar Praag. Heb al een camping gevonden in de buurt van Warsau. Op de terugweg wil ik via de Harz rijden, nog nooit geweest en goede dingen over gehoord. Heeft iemand nog een tip voor een goedkope camping waar ik mijn motor bij de tent kan zetten (mijn tent monteer ik aan de motor, dus heb dat echt nodig)? Ik ga er alleen slapen dus zoek geen luxe :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:43

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Mitssz schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 23:01:
Hier kwam ik er ook achter dat de voorvorken niet meer helemaal oliedicht zijn op de R6. Binnenkort als de wachtrij voor de motorbrug voorbij eens de vorken eruithalen en laten servicen.

Er waren hier laatst wat mensen benieuwd naar de doorlooptijd voor de import van een motor.

Ik heb er vorige week weer eentje geimporteerd en dat gesschiede zo:
Donderdag motor opgehaald in BE. Vrijdag ochtend keuring bij de RDW. Vrijdag middag BPM betaald, dinsdag kentekenpasje in huis en kenteken laten maken. Keuring bij de RDW was van het moment binnen rijden tot weer naar buiten 10 min.
En welke motor was dat dan?
Voor jezelf, je vriendin, oom, tante, oma?

Een lid van de Transalpclub rijdt van zijn 650 Transalp de chickenstrip er met moto gymkhana er helemaal af.
Hij gaf wel natuurlijk aan dat je dan helemaal geen veiligheidsmarge meer hebt, als je zo altijd zo zou rijden.
En dat hij de motor daarom wel eens neerlegt als hij de randen van de grip wel opzoekt.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Laatst online: 11:42
Destruction schreef op zondag 1 juni 2025 @ 21:25:
Ok, de chicken strips..

[Afbeelding]

Had die ook op m'n strom. Gaan bij de multi er zeker ook weer op! Daar heb ik nu een nieuwe Pirelli Scorpion Trial II bij gekregen. Het voldoet maar als die aan vervanging toe zijn dan zeker weer de Road 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Destruction schreef op zondag 1 juni 2025 @ 21:25:
Ok, de chicken strips..

[Afbeelding]

Plus 2, alleen gebruik ik de Road Classic op de CB500. Plakt prima en staat goed bij de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Ik merk nu op de Harley ook dat het rubber veel anders "plakt" dan op de xsr. Is even wennen, maar het is sowieso geen bochtenmonster.

En als iemand er commentaar op heeft mag die met de flex* aan de gang.

* plat voor slijptol.

[ Voor 5% gewijzigd door ozzynator op 02-06-2025 08:25 ]

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59
LankHoar schreef op zondag 1 juni 2025 @ 22:24:
Donderdag vertrek ik naar Litouwen voor de run. Ga samen die kant op, maar op de terugweg lekker alleen een paar dagen naar Praag. Heb al een camping gevonden in de buurt van Warsau. Op de terugweg wil ik via de Harz rijden, nog nooit geweest en goede dingen over gehoord. Heeft iemand nog een tip voor een goedkope camping waar ik mijn motor bij de tent kan zetten (mijn tent monteer ik aan de motor, dus heb dat echt nodig)? Ik ga er alleen slapen dus zoek geen luxe :)
Neem aan dat je dan de superrally bedoeld ?
Ik kan niet, mijn motor zou wel gaan. Maar die hem mee zou nemen is ziek dus nu blijft ook mijn motor thuis.
Misschien dat volgend jaar wel zelf rijd naar Denemarken

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 07:14
LankHoar schreef op zondag 1 juni 2025 @ 22:24:
Geen direct ervaring met kamperen in de Harz, maar wel goede dingen gehoord over een camping bij Schierke (direct aan de HSB) en bij Elbingrode. Super mooie omgeving!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

ozzynator schreef op maandag 2 juni 2025 @ 08:23:
Ik merk nu op de Harley ook dat het rubber veel anders "plakt" dan op de xsr. Is even wennen, maar het is sowieso geen bochtenmonster.

En als iemand er commentaar op heeft mag die met de flex* aan de gang.

* plat voor slijptol.
Op de cursus gisteren was er iemand in de groep die een 'kennis' heeft die schuurpapier op zijn achterband gebruikt om de strips weg te werken :P. Zo kan het ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Nu online
kazzzdafke schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 16:21:
[...]

Langer:

Is wel een interessante vergelijking wat je gaat maken. Ik zit in het zelfde schuitje.

Hoe was de drie cilinder van Triumph? Ik hoorde dat die wat ruwer was en niet zo verfijnd als de Yamaha CP3.

Even wat anders. Mensen hie ervaring met de Bridgestone T33? Ik rij nu op de Angel GT2 maar die zijn na 7/8dkm helemaal op. Afgelopen weekend naar Schwarzwald geweest en toen ik thuiskwam zat er nog 2mm achter erop na 6dkm rijden.... Had meer verwacht van de levensduur. De T33 zou 47%?!?! meer levensduur hebben dan de T32. Leuk die percentages maar wat is het concreet? Heb je ook evenveel grip als met de Pirelli? Ik heb nog geen één keer grip verloren dat kwam door de band en die Angels geven zoveel vertrouwen.

[ Voor 10% gewijzigd door Jeanke117 op 02-06-2025 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Jeanke117 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 09:09:
[...]

Is wel een interessante vergelijking wat je gaat maken. Ik zit in het zelfde schuitje.

Hoe was de drie cilinder van Triumph? Ik hoorde dat die wat ruwer was en niet zo verfijnd als de Yamaha CP3.
Op mijn Speed Triple RS is de 1050 3-cyl echt... TOP. Ik zou deze motorblok op alle toekomstige motors willen :)

Maar, helaas is die van de Tiger toch net wat anders. Hij voelt luier aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:49

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

[...]

Even wat anders. Mensen hie ervaring met de Bridgestone T33? Ik rij nu op de Angel GT2 maar die zijn na 7/8dkm helemaal op. Afgelopen weekend naar Schwarzwald geweest en toen ik thuiskwam zat er nog 2mm achter erop na 6dkm rijden.... Had meer verwacht van de levensduur. De T33 zou 47%?!?! meer levensduur hebben dan de T32. Leuk die percentages maar wat is het concreet? Heb je ook evenveel grip als met de Pirelli? Ik heb nog geen één keer grip verloren dat kwam door de band en die Angels geven zoveel vertrouwen.
Jep. Ten eerste is die 47% compleet uit de lucht gegrepen. Waarschijnlijk hebben ze die onder een hovercraft gemonteerd tijdens die test. 8)7
Ten tweede: Maatje van me heeft die getest onder de K1600GTL. Na 4500km raakte hij met de voorband aan de zijkanten het slijtnokje, net als met de T31 en de T32. Trek zelf uw conclusies maar. :+

Maar tel ook eens mee: Stel dat iedere generatie 10% langer mee gaat dan de vorige iteratie. Michelin zit inmiddels op de Road 6. Uitgaande van 8000km vanaf de Road 1, zou de Road 6 met dezelfde rijstijl nu circa 14k km mee moeten gaan. Heel raar, maar na 8000km heb ik ze nog stééds gewoon op. En ja, ik ben harder gaan rijden, maar niet zó veel. ;)

Overigens, in het Schwarzwald was het wel warm afgelopen dagen, dat helpt ook niet mee. En je geeft daar in de regel best wel gas, dat is ook anders dan de kilometers hier in onze omgeving.

[ Voor 5% gewijzigd door DrivinUCrazy op 02-06-2025 09:45 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

De kilometers die sportief rijdt, en met warm weer mag je gerust dubbel tellen op de levensduur van je banden.

Heb zelf een setje Michelin Roads in 4k km opgereden, maarja wat wil je, 65kg bagage, passagier, heet asfalt, en sportief rijden.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Pyr0_ schreef op maandag 2 juni 2025 @ 07:42:
[...]

Had die ook op m'n strom. Gaan bij de multi er zeker ook weer op! Daar heb ik nu een nieuwe Pirelli Scorpion Trial II bij gekregen. Het voldoet maar als die aan vervanging toe zijn dan zeker weer de Road 6.
Die Pirelli's zijn toch ook erg goed?
Wat merk je voor verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Nu online
kazzzdafke schreef op maandag 2 juni 2025 @ 09:33:
[...]

Op mijn Speed Triple RS is de 1050 3-cyl echt... TOP. Ik zou deze motorblok op alle toekomstige motors willen :)

Maar, helaas is die van de Tiger toch net wat anders. Hij voelt luier aan.
Ahh jammer om te horen. Was wel een mooie kanshebber met die cardan, waar ik ook naar op zoek ben voor de lange stukken.
DrivinUCrazy schreef op maandag 2 juni 2025 @ 09:44:
[...]

Jep. Ten eerste is die 47% compleet uit de lucht gegrepen. Waarschijnlijk hebben ze die onder een hovercraft gemonteerd tijdens die test. 8)7
Ten tweede: Maatje van me heeft die getest onder de K1600GTL. Na 4500km raakte hij met de voorband aan de zijkanten het slijtnokje, net als met de T31 en de T32. Trek zelf uw conclusies maar. :+

Maar tel ook eens mee: Stel dat iedere generatie 10% langer mee gaat dan de vorige iteratie. Michelin zit inmiddels op de Road 6. Uitgaande van 8000km vanaf de Road 1, zou de Road 6 met dezelfde rijstijl nu circa 14k km mee moeten gaan. Heel raar, maar na 8000km heb ik ze nog stééds gewoon op. En ja, ik ben harder gaan rijden, maar niet zó veel. ;)

Overigens, in het Schwarzwald was het wel warm afgelopen dagen, dat helpt ook niet mee. En je geeft daar in de regel best wel gas, dat is ook anders dan de kilometers hier in onze omgeving.
Zat ik ook te denken met die percentages elke keer..... Maarja leuke marketingpraat weer vanuit Bridgestone.

Ja dat klopt ook wel weer qua slijtage. Temperaturen van 25+ werden aangetikt en vele stukken in de volle zon. Dat verklaart het ook wel inderdaad en vol bepakt met tent en alle andere dingen.

Heerlijk was het, heb op werk nog steeds flashbacks. Het stuk van Todtnau naar Freiburg hebben we heen en terug gereden. Man wat een sensatie! Echt een aanrader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
Jeanke117 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 10:03:
[...]

Ahh jammer om te horen. Was wel een mooie kanshebber met die cardan, waar ik ook naar op zoek ben voor de lange stukken.

[...]

Zat ik ook te denken met die percentages elke keer..... Maarja leuke marketingpraat weer vanuit Bridgestone.

Ja dat klopt ook wel weer qua slijtage. Temperaturen van 25+ werden aangetikt en vele stukken in de volle zon. Dat verklaart het ook wel inderdaad en vol bepakt met tent en alle andere dingen.

Heerlijk was het, heb op werk nog steeds flashbacks. Het stuk van Todtnau naar Freiburg hebben we heen en terug gereden. Man wat een sensatie! Echt een aanrader.
Zelf testen, motoren zijn heel persoonlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Nu online
kazzzdafke schreef op maandag 2 juni 2025 @ 10:14:
[...]

Zelf testen, motoren zijn heel persoonlijk :)
Daar raak je een gevoelige snaar. Bij twee BMW dealers geweest (Venray en Maastricht en kreeg daar geen enkele motor mee. Ik ging erheen met de gedachte dat ik mijn volgende motor wil uitzoeken. Maar ze vonden mij niet serieus genoeg. Denk vooral door de leeftijd... Ook bij BMW specialisten. Ik weet niet. Heb bij BMW sowieso altijd een raar gevoel als je die dealers binnenloopt. Je wordt sowieso al raar aangekeken met de blik "wat doe jij hier?"

Bij Motoport in Echt hoef je maar iemand te spreken en 5 minuten later staat de motor klaar. Ideaal is dat en altijd aardig daar. Geven ook hoge inruilprijzen vind ik.

Maarja kan wel al paar van mijn lijstje afstrepen: Moto Guzzi Stelvio en Mandello (V2 is echt niks voor mij) Africa Twin heeft te weinig vermogen en geen cardan, reed wel lekker relaxt vond ik en voor lange stukken zou die echt ideaal zijn.Suzuki GSXS1000GX was "meh", 4 cilinder is leuk maar alleen bovenin merk je dat die wil en kwaliteit en afwerking vind ik matig (knoppen, lasnaden, uitstraling). De 3 cilinder pakt onder lekkerder op.

Zit alleen nog naar de R1250GS/GSA te kijken nu. Maar ook daar is dat boxer blok zo saai en klinkt voor geen meter, vergeleken met de CP3 van Yamaha die ik nu rij.

Multistrada zit ook naar te kijken, maar betrouwbaarheid van die dingen is geen pijl op te trekken. Heeft ook geen cardan helaas.

We zoeken nog even verder...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:34
Momenteel heb ik mijn GSA verzekerd bij Quakel via Combi Motors. In de polisvoorwaarden staat onder het kopje "Clausule Diefstalpreventie" dat een motor tussen 23:00 en 07:00 uur mag worden gestald in een afgesloten ruimte. Waarbij het niet nodig is om de motor aan een muuranker, grondanker of ander aard- en/of nagelvast object hoeft te worden bevestigd.

Ik ging er vanuit dat een tuin geldt als een afgesloten ruimte, maar dat blijkt bij navraag niet zo te zijn:
Als uw tussenpersoon hebben wij van Quakel het verzoek gehad om uw mail te beantwoorden.
Helaas geldt een tuin niet als afgesloten ruimte.

Zodoende zal de motor in te tuin aan een aard- of nagelvast object bevestigen moeten worden.
Doe dit altijd met een goedgekeurd ART 4 of 5 slot in combinatie met het stuurslot.

Zijn er verzekeraars die als eis niet stellen dat de motor (in een tuin) aan een muuranker, grondanker of ander aard- en/of nagelvast object hoeft te worden bevestigd?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:36

Clush

Do as I say...

Centraal Beheer waar ik bij zit vraagt enkel een ART4 slot.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:52
Bij Unive is ook alleen maar een ART4 slot benodigd voor een 25k+ motor zoals de GSA. Premie is wel waarschijnlijk het dubbele vergeleken met andere aanbieders, die van mij is dit jaar ook weer met twee tientjes per maand omhoog gegaan.

[ Voor 7% gewijzigd door cyntax op 02-06-2025 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bauke87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Nu online
Clush schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:10:
Heeft dit ook niet te maken met de waarde van de motor. Bij mij via Op Groen (KNMV) kijken ze naar de waarde, mijn mt hoeft ook enkel op art 4 (heb hem wel aan een beugel staan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
harley schreef op maandag 2 juni 2025 @ 08:49:
[...]

Neem aan dat je dan de superrally bedoeld ?
Ik kan niet, mijn motor zou wel gaan. Maar die hem mee zou nemen is ziek dus nu blijft ook mijn motor thuis.
Misschien dat volgend jaar wel zelf rijd naar Denemarken
Nee, run met de club met ons chapter daar :)
Jolke schreef op maandag 2 juni 2025 @ 08:53:
[...]

Geen direct ervaring met kamperen in de Harz, maar wel goede dingen gehoord over een camping bij Schierke (direct aan de HSB) en bij Elbingrode. Super mooie omgeving!
Bedankt voor de tips! Bij beiden moet je minimaal 2 nachten verblijven, en ik zal er maar 1 nacht blijven. Beetje jammer om dubbel te betalen. Wellicht dat ik ze even moet schrijven en zien of er toch wat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush

Clush

Do as I say...

Bauke87 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:16:
[...]

Heeft dit ook niet te maken met de waarde van de motor. Bij mij via Op Groen (KNMV) kijken ze naar de waarde, mijn mt hoeft ook enkel op art 4 (heb hem wel aan een beugel staan).
Nee, wordt niet naar gekeken. In elk geval niet voor mijn nieuwe (vorig jaar) strom.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Clush schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:10:
Thanks!

Als ik de voorwaarden erbij pak is dat mij niet helemaal duidelijk.
Welke voorwaarden zijn er als wij betalen voor diefstal?

De motor voldeed aan onze beveiligingseisen. Als er voor de motor beveiligingseisen gelden, vindt u deze op uw polisblad.
Wat zijn dan de eisen? En zonder verzekering heb ik ook nog geen polisblad :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 16:37

RaseriaN

So much choices..

Hopelijk kan ik mij binnenkort ook melden in dit topic! Inmiddels wel klaar voor het AVD examen, maar door vakantie/drukte bij het CBR (en vooral het gebrek aan examinatoren) moet ik wachten tot september! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

cyntax schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:14:
Bij Unive is ook alleen maar een ART4 slot benodigd. Premie is wel waarschijnlijk het dubbele vergeleken met andere aanbieders, die van mij is dit jaar ook weer met twee tientjes per maand omhoog gegaan.
NH1816, Beperkt Casco. Ze eisen in mijn geval (motor ouder dan 5 jaar en minder dan 15k dagwaarde) één ART4 slot en Stuurslot. Ze schrijven niks over een afgesloten ruimte of muur/nagelvast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12:54
Grubeater schreef op zondag 1 juni 2025 @ 22:26:
[...]

En welke motor was dat dan?
Voor jezelf, je vriendin, oom, tante, oma?
Geen idee hoe het kwam, stond ineens een Grom voor de vriendin in de garage. _O-

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

c-nan schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:00:
Momenteel heb ik mijn GSA verzekerd bij Quakel via Combi Motors. In de polisvoorwaarden staat onder het kopje "Clausule Diefstalpreventie" dat een motor tussen 23:00 en 07:00 uur mag worden gestald in een afgesloten ruimte. Waarbij het niet nodig is om de motor aan een muuranker, grondanker of ander aard- en/of nagelvast object hoeft te worden bevestigd.

Ik ging er vanuit dat een tuin geldt als een afgesloten ruimte, maar dat blijkt bij navraag niet zo te zijn:
Als uw tussenpersoon hebben wij van Quakel het verzoek gehad om uw mail te beantwoorden.

Zodoende zal de motor in te tuin aan een aard- of nagelvast object bevestigen moeten worden.
Doe dit altijd met een goedgekeurd ART 4 of 5 slot in combinatie met het stuurslot.

Zijn er verzekeraars die als eis niet stellen dat de motor (in een tuin) aan een muuranker, grondanker of ander aard- en/of nagelvast object hoeft te worden bevestigd?
Vraag dat even aan combi-motors, dan komen ze vast met meerdere verzekeraars :Y
[...]

Heb de T33 op de vooras op mn K1600GT. Voelt prima, niet anders dan de T32 GT. Levensduur kan ik nog weinig over zeggen, zit er nog maar paar maandjes onder. Veel grip, kan goed de bocht in remmen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Clush schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:24:
[...]

Nee, wordt niet naar gekeken. In elk geval niet voor mijn nieuwe (vorig jaar) strom.
Ik weet dat mijn vorige verzekeraar wel degelijk andere eisen had voor duurdere motoren. Bij een gegeven waarde was een alarm verplicht en een extra slot etc.

Zou gewoon even rondkijken, kweenie hoe oud je GSA is, maar die moet toch ergens te verzekeren zijn zonder die eis. Ik weet wel dat ik geen extra slot hoef te leggen in de garage. Maar ook dat de motor wel verzekerd blijft als ik alleen een art4 slot gebruik als ik hem niet binnen kan stallen. Bijvoorbeeld bij een camping of als ik elders slaap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:52
Volgens mij worden bij vrijwel alle verzekeraars vage extra eisen gesteld voor motoren die 25k+ zijn, behalve dus bij Unive en Allianz. Bij die laatste partij heb ik alleen maar negatieve ervaringen dus dan blijft er maar 1 over :p.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clush

Clush

Do as I say...

c-nan schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:26:
[...]

Thanks!

Als ik de voorwaarden erbij pak is dat mij niet helemaal duidelijk.

[...]

Wat zijn dan de eisen? En zonder verzekering heb ik ook nog geen polisblad :)
Van mijn polisblad:

Hoe moet uw motor zijn beveiligd?
- Uw motor staat op slot met een goedgekeurd ART4 slot.

Motor was overigens 15.250,-. Ze vergoeden de aanschafwaarde tot 3 jaar na aankoop (ipv dagwaarde dus) en accessoires zijn meeverzekerd.

Ik betaal met 75% korting (bonus-malus vanaf mijn autoverzekering) en nog een klein beetje collectiviteitskorting via werkgever circa 25,- per maand. Vanaf juli gaat daar nog weer 2 euro vanaf.

Ik heb WA+ beperkt casco. Dat betekent in de praktijk dat schade aan de motor na een aanrijding niet verzekerd is, voor de rest wel alles. (En als ik niet aansprakelijk ben voor de aanrijding geldt uiteraard wel de verzekering van de tegenpartij).

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 13-09 07:14
LankHoar schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:19:
[...]

Bedankt voor de tips! Bij beiden moet je minimaal 2 nachten verblijven, en ik zal er maar 1 nacht blijven. Beetje jammer om dubbel te betalen. Wellicht dat ik ze even moet schrijven en zien of er toch wat mogelijk is.
Ik denk dat als je de situatie uitlegt, ze wellicht wel begrip ervoor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Jolke schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:54:
[...]

Ik denk dat als je de situatie uitlegt, ze wellicht wel begrip ervoor hebben.
Ik heb ze zojuist gemaild, we gaan het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Combimotors kon mij hier ook niet goed mee bedienen helaas. Ik heb mijn motor direct (zonder tussenpersoon) verzekerd via Univé. Praktisch geen stallingseisen (art 4 slot) en een prima prijs voor allrisk. In mijn geval cataloguswaarde >30k. Wellicht hun eens proberen?

Overigens heb ik ondanks dat de eisen er niet zijn mijn motor wel ART4/5 aan de ketting en muuranker liggen :z (en SCM alarm, en onder m'n slaapkamerraam :+)

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
_eLMo_ schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:59:
[...]

Combimotors kon mij hier ook niet goed mee bedienen helaas. Ik heb mijn motor direct (zonder tussenpersoon) verzekerd via Univé. Praktisch geen stallingseisen (art 4 slot) en een prima prijs voor allrisk. In mijn geval cataloguswaarde >30k. Wellicht hun eens proberen?

Overigens heb ik ondanks dat de eisen er niet zijn mijn motor wel ART4/5 aan de ketting en muuranker liggen :z (en SCM alarm, en onder m'n slaapkamerraam :+)
Zojuist gechat met Centraal Beheer. Een ART 4 slot is voldoende, verder geen andere eisen.

Mijn motor hangt ook altijd aan een ART 4 slot hoor, maar niet aan een ART muuranker. Verder is de tuin afgesloten (op slot). Heeft de GSA een alarm. En ook direct onder de slaapkamer. Kennelijk is dat bij Quakel dus niet voldoende om uit te keuren bij diefstal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
Motor-Forum ritje gone wrong?

https://www.bd.nl/binnenl...zen-ingevorderd~a8f59afe/
Een motorrit vanuit Almelo is zondagmiddag door de politie voortijdig beëindigd bij Ommen, nadat vijf deelnemers ernstig over de schreef gingen. Ze maakten wheelies of reden meer dan twee keer zo hard als is toegestaan.

De overtredingen werden geconstateerd door een onopvallende motorrijder van het Team Verkeer van de politie, die zich had aangesloten bij de groep. Ze werden na een kilometer of 60 door het landelijke gebied van Twente en IJsselland staande gehouden bij Ommen.
Maar ook een lichtpuntje *D
Complimenten waren er voor twintig van de vijfentwintig deelnemers aan de rit, die zich keurig aan de verkeersregels hadden gehouden.
Mij zie je overigens niet bij ritten met grote groepen. Vind 5 al veel, 7 tot 8 de max, laat staan 25. In die grote groepen zijn er altijd wel een paar die zich moeten bewijzen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 14-09 14:24

ik heb thuis ook de plicht op in de schuur en grond anker met 2 art 4 sloten vast te zetten!
onderweg is zelfs indien niet mogelijk zelfs een stuurslot al goed genoeg!
Weekendje nu weg geweest en op camping bij huisje gewoon op stuur slot
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_AmHA1yYJiz7BNEWAt1leDTzGfU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YZPO0pzVcs7f3TFtraYTJ8Nh.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn bike blokkeerde veel duurdere motoren die wel zelfs op vakantie 2 sloten moesten gebruiken!

Was wel echt heerlijk hemelvaarts weekend _/-\o_ Zonde dat die tiger 900 versnellingbak stuk ging en dus 3 dagen huur auto opeens kreeg 8)7 |:(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/US3WPz5RnanQ5YLcAnhL6Jqfv6c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eRmJUv9fXfnXDTqCSEEjoJuK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ShBe-dvfau3XRqjB4FjiYhzIMwQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j5cOhRXN32LxbvJPpXe9Ugno.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2VawNb1Lz_A_Qf4Vkh4T0aQYGGA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3P5ug54l4ndDJRA38t0ClYRq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oMxoE6sBDC7LiFYhI_q4eB1x07Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AmLyVIhjZs5BJyySGs4DseuD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WliFwhq7gt-jn8NUPQxxCkfZ0rc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kQrbGNsDc7ucByJ7Hc92sF9d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-kfiCkllxuD5aC3zaHku95iMqaY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Avv9NIJ9PruiqHMa6diCI0zg.jpg?f=fotoalbum_large

Maar het was echt genieten hoor!
Binnenkort maar terug maar dan kamperen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
ibothead schreef op maandag 2 juni 2025 @ 13:23:
[...]

ik heb thuis ook de plicht op in de schuur en grond anker met 2 art 4 sloten vast te zetten!
onderweg is zelfs indien niet mogelijk zelfs een stuurslot al goed genoeg!
Weekendje nu weg geweest en op camping bij huisje gewoon op stuur slot
[Afbeelding]

Mijn bike blokkeerde veel duurdere motoren die wel zelfs op vakantie 2 sloten moesten gebruiken!

Was wel echt heerlijk hemelvaarts weekend _/-\o_ Zonde dat die tiger 900 versnellingbak stuk ging en dus 3 dagen huur auto opeens kreeg 8)7 |:(
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Maar het was echt genieten hoor!
Binnenkort maar terug maar dan kamperen _/-\o_
Ik heb het vast gemist, maar waar ben je geweest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
cyntax schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:14:
Bij Unive is ook alleen maar een ART4 slot benodigd voor een 25k+ motor zoals de GSA. Premie is wel waarschijnlijk het dubbele vergeleken met andere aanbieders, die van mij is dit jaar ook weer met twee tientjes per maand omhoog gegaan.
Maar echt he verzekeringen worden echt absurd duur! Zelfs auto WA plus 34 euro voor eentje uit 2006 |:(
Bike kost bij anwb 48 euro all risk zonder eigen risico en kmters onbeperkt. Aanschaf waarde voor 3 jaar verzekerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
Joris748 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 13:25:
[...]

Ik heb het vast gemist, maar waar ben je geweest?
Luxemburg _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ https://www.europarcs.nl/...T0vR3H3y7PABoC380QAvD_BwE

euro parks huisjes zijn goed luxe alleen al dat vreten erbij en echt weer iets teveel gezopen kost je uiteindelijk in 4 dagen bijna 450 euro |:( Hebben door problemen dus vrijdag middag en zaterdag weinig gereden!
Gisteren wel heerlijk toen de andere besloten door nat wegdek snelweg te pakken ik lekker door gecrost via eifelpark naar aken gereden en toen pas snelweg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iIQ5dFr95aAmED-V50lFIHvnY-o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/grCg4oIanch2EHbVvjevSNxT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator

Mijn Harley ook bij hun verzekerd, met dezelfde voorwaarden. Voorheen de XSR bij ANWB, zonder stallingsvoorschrift, alleen een AT4 slot.

Overigens is de Harley bij hunnie goedkoper dan bij ANWB, met betere dekking. Dus maar een grondankertje onder de (aan de straatkant afgesloten) carport geschroefd en opgelost.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joris748 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 13:18:

[...]

[...]

Mij zie je overigens niet bij ritten met grote groepen. Vind 5 al veel, 7 tot 8 de max, laat staan 25. In die grote groepen zijn er altijd wel een paar die zich moeten bewijzen.
Hilarisch _O- een undercover motoragent :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:53

BM

Moderator Spielerij
HTT-Thalan schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:02:
[...]

Wij waren twee weken terug (met de auto) in Schotland, en daar kwamen ook een waarschuwingsbord tegen dat op die weg undercover motoragenten actief waren. Ik vond het wel grappig :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

BM schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:19:
[...]

Wij waren twee weken terug (met de auto) in Schotland, en daar kwamen ook een waarschuwingsbord tegen dat op die weg undercover motoragenten actief waren. Ik vond het wel grappig :p
Dan krijg je dus betaald om lekker een bepaalde gebied op en neer te touren in de hoop dat je mensen treft die een prent verdienen :o net zoals deze agent 60km achter groep aan hobbelde en ondertussen lekker opschreef wie waarvoor op de bon zou gaan :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

In Spanje heb ik al op diverse plekken gezien dat ze bepaalde wegen controleren met vliegtuigen/helicopters en drones.
De daadwerkelijke controle heb ik dan nog niet meegemaakt, maar als dat echt zo is zie je het écht niet aankomen.
[small]Op één weg, glooiend, heel overzichtelijk, heel breed en veel grip: daar snap ik nog wel dat er veel te hard wordt gereden. Op een andere weg was juist het tegenovergestelde. Smal, gladder wegdek, korte stukjes tussen de onoverzichtelijke bochten in... Knappe jongen die daar überhaupt de toegestane snelheid overschrijdt.
[...]

Ik weet niet of ik hilarisch nu de juiste omschrijving vind. Maar er is wel een reden dat ik niet zomaar naar een treffen ga waar alleen maar onbekenden heen gaan om samen te rijden. ;)
Laatst had ik een rit met collega's. Maar als motorrijders, waren zij wel onbekend voor me. Als er daar iemand zich zou misdragen had ik hem naar huis gestuurd, óf ik was zelf gegaan. Gelukkig zit daar wél genoeg gezond verstand in en was dat niet nodig. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

DrivinUCrazy schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:38:
Ik weet niet of ik hilarisch nu de juiste omschrijving vind. Maar er is wel een reden dat ik niet zomaar naar een treffen ga waar alleen maar onbekenden heen gaan om samen te rijden. ;)
Laatst had ik een rit met collega's. Maar als motorrijders, waren zij wel onbekend voor me. Als er daar iemand zich zou misdragen had ik hem naar huis gestuurd, óf ik was zelf gegaan. Gelukkig zit daar wél genoeg gezond verstand in en was dat niet nodig. :)
Ja, ik ben het met je eens. Groepen zijn om grotendeels dezelfde redenen ook niet mijn ding, maar met zijn tweeën rijden vind ik nog wel ok. Als het offroad is mag het een groep van 3/4 man ook nog wel zijn, dat helpt ook als je moet sjouwen of ergens klem zit. Je treft regelmatig een strebertje maar ik moet ook zeggen, ik vind het niet moeilijk mezelf niet op te laten naaien. Dat is ooit wel anders geweest...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Joris748 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 13:18:

[...]

[...]

Zijn bekenden hier in de buurt, worden door veel mensen al vermeden.
Mooi dat er wat aan gedaan wordt, is beetje wheelie-time brag en boost volk.

Grote bek, weinig skills.

Edit: mooi ook dat "opgejaagd" argument altijd... hoe rijden die mensen in files? dan voelen ze zich opgejaagd en gaan ze over de vluchtstrook?

[ Voor 9% gewijzigd door kneusteun op 02-06-2025 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

HTT-Thalan schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:46:
[...]

Ja, ik ben het met je eens. Groepen zijn om grotendeels dezelfde redenen ook niet mijn ding, maar met zijn tweeën rijden vind ik nog wel ok. Als het offroad is mag het een groep van 3/4 man ook nog wel zijn, dat helpt ook als je moet sjouwen of ergens klem zit. Je treft regelmatig een strebertje maar ik moet ook zeggen, ik vind het niet moeilijk mezelf niet op te laten naaien. Dat is ooit wel anders geweest...
Oh, wij rijden wel in groepjes. Maar niet te groot, dan splitsen we het wel op.

Gisteren had ik ook nog iets meegemaakt, nu we het er toch over hebben. Op de A2 vlak voor knooppunt Kerensheide in noordelijke richting werd ik op mijn rijbaan met serieus groot snelheidsverschil rechts ingehaald door een groene motor (Kawa?). Belgisch kenteken, dat weet ik wel. Er reed best veel verkeer; hij slalomde er tussendoor. Bij de splitsing richting A76 nam hij de baan om naar de A76 te draaien, en (uiteraard) naar België te sprinten. Wat een malloot. 8)7

Even later leek het daadwerkelijk geen zuivere koffie te zijn. Er kwam een politie-auto met toeters en bellen aanzeilen, dus het verkeer ging aan de kant. Toen het tot ze doordrong dat ze verkeerd gegokt hadden (ze bleven op de baan om in Nederland te blijven), ging de spoed er ook af. Ik ga er niet vanuit dat die motorrijder aan de grens alsnog is opgewacht door de Belgen. Dát vind ik dan wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 09:30
[...]

Vind je dat echt? 8)7 |:(

Ik vind het een beetje zielig, ondanks ik het gedrag van die monken in dat soort groepen totaal afkeur.

Weet je wat die man en motor per jaar/aanschaf kost? en welke zaken (lees 8 getuigen, videobeelden enz.) van een zware mishandeling blijven liggen en worden afgedaan (binnen 2 werkdagen nadat je 4 weken mocht wachten om aangifte te doen) met: gebrek aan prioriteit en tijd?

Is me overigens al 2x van dichtbij gebeurd. Ik kots dan echt van dit soort trots gedoe.
Met andere woorden: geld nog steeds belangrijker als echte boeven vangen. En dat van onze zure verdiende centjes. |:( Als dit soort gasten tijdens hun ruige achtervolgingen om 500,- boetes te schrijven tegen een flitspaal aanrijden en ernstig gewond zijn moeten we nog medelijden hebben ook.. sorry, ik doe niet meer mee O+

[ Voor 11% gewijzigd door bakkie1985 op 02-06-2025 16:02 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
bakkie1985 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:57:
[...]

Met andere woorden: geld nog steeds belangrijker als echte boeven vangen. En dat van onze zure verdiende centjes. |:(
Totdat één van die idioten op een 60km weg een fietser ondersteboven rijdt met z'n debiele gedrag, dan is het weer janken dat daar niets aan gedaan wordt.

Afgelopen weekend nog bij vrienden in de tuin mogen "genieten" van enkele tientallen idioten die op een 60km weg zo snel mogelijk de 160 willen halen. Daar mogen ze mijn "zuurverdiende centjes" graag voor inzetten om daar eens te controleren. Niet dat ik voorbeeldig weggedrag vertoon, maar er zijn helaas een stel eikels die denken dat er voor hen helemaal geen grenzen of regels bestaan.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:08
@bakkie1985 Lui die op hun achterwiel bijna ongelukken veroorzaken met andere verkeersdeelnemers en er daarna doelbewust mee door blijven gaan zijn dus geen "echte boeven"? Als er af en toe een undercover motoragent voor nodig is om dit soort gasten van de straat af te krijgen ben ik helemaal voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
UTwizard schreef op maandag 2 juni 2025 @ 16:10:
@bakkie1985 Lui die op hun achterwiel bijna ongelukken veroorzaken met andere verkeersdeelnemers en er daarna doelbewust mee door blijven gaan zijn dus geen "echte boeven"? Als er af en toe een undercover motoragent voor nodig is om dit soort gasten van de straat af te krijgen ben ik helemaal voor.
Die leren toch niet van een boete van €500,-. Enige wat bij zulke types misschien helpt, is dat ding afpakken en in de pers. Waar ze dan zelf bij mogen zijn om afscheid te nemen. Net als die je vroeger zag bij blik op de weg, met een Porsche van 3 ton, ja die lacht om een boete van 1000€. Rijbewijs kwijt? Zeikverhaal bij de rechter, nog hogere boete en weer verder.

Die €309,- van mij deed wel een beetje pijn, dus hou me nu weer netjes aan de snelheid en rem bij oranje. Heb mn lesje na de 1e boete al geleerd.

[ Voor 11% gewijzigd door ozzynator op 02-06-2025 16:21 ]

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
[...]

Als dit soort gasten tijdens hun ruige achtervolgingen om 500,- boetes te schrijven tegen een flitspaal aanrijden en ernstig gewond zijn moeten we nog medelijden hebben ook.. sorry, ik doe niet meer mee O+
Met dit soort opmerkingen diskwalificeer je je helemaal.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 16:50
:'(
Waarom gaat zo'n motor weekend van 4 dgn altijd zo knetter snel voorbij....

Wij boeken al jaren geen motorhotel oid meer. Ondanks dat het wel relax is met ontbijt en avondvoer wat gemaakt wordt, kiezen wij voor 1 groot huis met 7 of 10 slaapkamers en paar badkamers.

Dit jaar zaten we in Oberstadfeld, en DIKKE aanrader.
Afbeeldingslocatie: https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/a3e4f5e3-f93d-4077-9eb3-86f076ed56bf.jpg

Achter een mooie tuin, met stenen BBQ, grote tafel en ernaast vuurschaal. Dus elke avond lekker buiten eten en in de avond blokken hout in de vuurschaal. 5 min rijden en er is een supermarkt.

Rijden was weer top natuurlijk, heenweg bietje regen, maar daarna heerlijk weer, vrijdag knetter warm en in de middag.....was er regen voorspelt, dus na de lunch linea directa naar het huis....mjahhhh 15 min te laat vertrokken....poahhhh wat een water kwam er naar beneden. In een dorp moeten schuilen, want je zag niks meer. Onweer zo hard, de vullingen in mijn kies liggen nu andersom.

Weer flink genoten van Luxemburg en Duitsland genoten. Verveeld nooit.
Zonder op de terugweg was het vrij druk op de weg en verbazend veel volk met aanhangwagens met motoren erop...Motorweekend met de motor op de aanhanger...Heb ik nooit begrepen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]
Weet je wat die man en motor per jaar/aanschaf kost? en welke zaken (lees 8 getuigen, videobeelden enz.) van een zware mishandeling blijven liggen en worden afgedaan (binnen 2 werkdagen nadat je 4 weken mocht wachten om aangifte te doen) met: gebrek aan prioriteit en tijd?
Dat de verkeerspolitie haar werk doet heeft natuurlijk niks te maken met dat een compleet andere afdeling tekorten heeft.

Ik vind het aan de ene kant ook wel hilarisch dat dat soort idioten 'samen met de verkeerspolitie op pad gaan' en de andere kant ook wel redelijk vergaand om zo te 'infilteren'. De vraag is wel of agent de groep tegenkwam en gewoon aansloot, of dat ze actief op zoek waren naar zo'n meeting en klaar stonden. Dat eerste lijkt me normale gang van zaken, dat laatste is wel wat zorgelijk misschien. Maar ja, als die groep meermaals idioot verkeersgedrag laat zien en redelijk ongrijpbaar is...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

[...]

Vind je dat echt? 8)7 |:(

Ik vind het een beetje zielig, ondanks ik het gedrag van die monken in dat soort groepen totaal afkeur.

Is me overigens al 2x van dichtbij gebeurd. Ik kots dan echt van dit soort trots gedoe.
Met andere woorden: geld nog steeds belangrijker als echte boeven vangen. En dat van onze zure verdiende centjes. |:( Als dit soort gasten tijdens hun ruige achtervolgingen om 500,- boetes te schrijven tegen een flitspaal aanrijden en ernstig gewond zijn moeten we nog medelijden hebben ook.. sorry, ik doe niet meer mee O+
Ik snap je sentiment. Maar het één sluit het ander niet uit. De politie zou geen enkele zaak moeten laten liggen, groot of klein, en dat er capaciteitstekort is weten we en is gewoon schandelijk.

Maar, zoals hierboven ook al aangehaald werd, we zijn het asogedrag op de weg ook wel een beetje beu. En nu zijn het motorrijders die dom genoeg zijn om in een grote groep lekker de aandacht te trekken waardoor de lange arm der wet alleen maar hoefde op te gaan in de massa, maar die zelfde agent staat ook regelmatig ergens in de bosjes verstopt om de eenzame aso, ongeacht hoeveelheid wielen, van de weg te trekken.

En ik ben echt absoluut geen figuur om te zeggen 'privacy is niet nodig want ik heb niks te verbergen' - en diens broertje 'ze mogen van mij overal flitskasten neerzetten want ik rij nooit te hard' - dat is namelijk niet zo :P. Maar ik gun iedereen wel zijn plekje op de weg, hou er rekening mee dat we allemaal veilig thuis willen komen en hou mijn eigen snelheid binnen de perken. Ik maak me dus helemaal niet druk dat ik eruit gepikt ga worden door zo'n anonieme motormuis, van mij mogen ze dit blijven doen. Er zijn namelijk een hoop mensen op de weg die zich alleen maar gedragen als ze strepen zien of een flitskast. Hopelijk gaan ze nu een beetje paranoia worden en wat vaker braaf rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Aikon schreef op maandag 2 juni 2025 @ 16:43:
[...]

Dat de verkeerspolitie haar werk doet heeft natuurlijk niks te maken met dat een compleet andere afdeling tekorten heeft.

Ik vind het aan de ene kant ook wel hilarisch dat dat soort idioten 'samen met de verkeerspolitie op pad gaan' en de andere kant ook wel redelijk vergaand om zo te 'infilteren'. De vraag is wel of agent de groep tegenkwam en gewoon aansloot, of dat ze actief op zoek waren naar zo'n meeting en klaar stonden. Dat eerste lijkt me normale gang van zaken, dat laatste is wel wat zorgelijk misschien.

Maar ja, als die groep meermaals idioot verkeersgedrag laat zien en redelijk ongrijpbaar is...
Dit word al tientallen jaren gedaan. Bij blik op de weg al kwamen er afleveringen voorbij waarbij de agent in kwestie de staandegehouden persoon liet weten puur af te zijn gegaan op de vele meldingen van asociaal rijgedrag door die persoon. Ik denk dat zo'n motorgroep niet heel anders is - als er genoeg gezeik van komt gaan er echt wel mensen aan de bel trekken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Unknown Alien schreef op maandag 2 juni 2025 @ 16:25:
[..]
Motorweekend met de motor op de aanhanger...Heb ik nooit begrepen :+
Voldoende ruimte in de wagen voor een kratje bier, geen lange saaie stukken snelweg om je banden vierkant op te rijden en toch wat verder weg kunnen. Gewoon dagje extra vrij pakken om relaxed heen en weer te tuffen. En juist als je naar zo'n huisje gaat moet je ook boodschappen doen, dat past allemaal wat makkelijker in de auto.

En bij sommige motoren is t ook wel zo praktisch. Met die 4 motoren die op je foto staan kan je alle kanten wel mee op, maar mn maatje met zn S1000R wordt niet blij als we nu naar de Alpen zouden gaan zonder kar. Nergens ruimte op zo'n motor voor meer dan een klein tasje.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
Unknown Alien schreef op maandag 2 juni 2025 @ 16:25:
:'(
Waarom gaat zo'n motor weekend van 4 dgn altijd zo knetter snel voorbij....

Wij boeken al jaren geen motorhotel oid meer. Ondanks dat het wel relax is met ontbijt en avondvoer wat gemaakt wordt, kiezen wij voor 1 groot huis met 7 of 10 slaapkamers en paar badkamers.

Dit jaar zaten we in Oberstadfeld, en DIKKE aanrader.
[Afbeelding]

Achter een mooie tuin, met stenen BBQ, grote tafel en ernaast vuurschaal. Dus elke avond lekker buiten eten en in de avond blokken hout in de vuurschaal. 5 min rijden en er is een supermarkt.

Rijden was weer top natuurlijk, heenweg bietje regen, maar daarna heerlijk weer, vrijdag knetter warm en in de middag.....was er regen voorspelt, dus na de lunch linea directa naar het huis....mjahhhh 15 min te laat vertrokken....poahhhh wat een water kwam er naar beneden. In een dorp moeten schuilen, want je zag niks meer. Onweer zo hard, de vullingen in mijn kies liggen nu andersom.

Weer flink genoten van Luxemburg en Duitsland genoten. Verveeld nooit.
Zonder op de terugweg was het vrij druk op de weg en verbazend veel volk met aanhangwagens met motoren erop...Motorweekend met de motor op de aanhanger...Heb ik nooit begrepen :+
Welk huisje is dat dan ( vraag dit voor onze vriendengroep 8) )

Maar dat van de aanhanger, ik doe het zelf eigenlijk niet, motor trip is motor trip,maar snap het wel.
Grote saaie stukken met de auto om dan lekker te sturen en relaxed weer terug.

Vorig jaar voor het eerst met de bus gedaan tijdens de Markko trip. Motoren achterin, met 2 man wisselen qua bestuurder en binnen 36 uur in de haven van Algeciras
Voordelen waren vooral dat de banden al niet 50% versleten zijn dus met verse banden Marokko in.
We in anderhalve dag bij de Haven waren, op de motor had het zeker 3 slopende saaie dagen geduurd (en ook weer terug dus totaal 6 saaie reisdagen)
en als je opbeperkt tijd hebt prima, lekker binnendoor en plak er nog maar een weekje bij. Maar als je niet zoveel vrije tijd ( aaneengesloten) heb kun je zo dus wel veel tijd besparen.

[ Voor 9% gewijzigd door harley op 02-06-2025 17:58 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
noes schreef op maandag 2 juni 2025 @ 17:16:
[...]

Voldoende ruimte in de wagen voor een kratje bier, geen lange saaie stukken snelweg om je banden vierkant op te rijden en toch wat verder weg kunnen. Gewoon dagje extra vrij pakken om relaxed heen en weer te tuffen. En juist als je naar zo'n huisje gaat moet je ook boodschappen doen, dat past allemaal wat makkelijker in de auto.

En bij sommige motoren is t ook wel zo praktisch. Met die 4 motoren die op je foto staan kan je alle kanten wel mee op, maar mn maatje met zn S1000R wordt niet blij als we nu naar de Alpen zouden gaan zonder kar. Nergens ruimte op zo'n motor voor meer dan een klein tasje.
Op je gemakje snelweg tot aan Baden-Baden, dan via de B500 en andere doorgaande wegen door het Zwarte Woud en door naar Bregenz. Dan bereik je na een fantastische dag sturen misschien nog wel de Vorarlberg. Nee, voor mij begint de echte pret in het Zwarte Woud. Maar ieder zijn ding ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Nu online
Afgelopen weekend naar Luxemburg geweest, zoals (als het ff kan) elke hemelvaart. Goed weer, goed asfalt, goed gezelschap, top weekend:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NZ4e42WEUl-gAHOtr9rGbM3hfw0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TWnF6NAZvTzrZ467sVKIWLhd.jpg?f=fotoalbum_large

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Iemand nog tips voor een kleine chille camping in Drenthe?
Wil met paar man de Drenthe lus doen, en een nacht overnachten.

Liefst waar een vuurtje mag.

Veel zit al vol lijkt het (14-15juni)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 09:35

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Niets tegen politiemensen zij doen meestal hun job goed er is ook wel geen geheim dat er personeel te kort is. Het ligt gewoon aan sommige apen die op hun motor zitten wheelies te trekken, door rood enz. Ze hebben op dat moment geen f*ing idee wat de gevolgen kunnen zijn. Een beetje sneller moet volgens mij wel kunnen maar verantwoord! Dus niet op een overvolle straat of dicht bij een school. (Sorry, dit moest gewoon gezegt worden...)

Shit happens yk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:33
kneusteun schreef op maandag 2 juni 2025 @ 20:27:

Molecaten Kuierpad, is wel groot, maar volgens de reserveringtool nog plek. 38€ voor basisplaats met 6personen. 2 buitenplekken om even te zwemmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
thnx, dat ziet er alleen precies uit als wat ik niet zocht.
Hier in de buurt ken ik wel een paar van die kampeer terreinen waar niks is behalve een schijthok. Daar kan je gewoon tussen de bomen zitten en s'avonds op een open plek een vuurtje bouwen, zoiets zal er vast ook in Drenthe zijn.

Ook alvast de natuurkampeer pas gekocht, maar zag dat die tegenwoordig ook wel aardig druk zijn en allerlei voorzieningen voor kids.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
kneusteun schreef op maandag 2 juni 2025 @ 20:27:

De motorschuur :

https://maps.app.goo.gl/u5yunEvGXoswXo2w5

Heeft eigenlijk alleen nog maar enkele standaard open weekenden. Maar als je met een groep komt is er met gijs vast iets te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jens_Ica
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10:00
RaseriaN schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:28:
Hopelijk kan ik mij binnenkort ook melden in dit topic! Inmiddels wel klaar voor het AVD examen, maar door vakantie/drukte bij het CBR (en vooral het gebrek aan examinatoren) moet ik wachten tot september! :(
Zo dat duurt lang! :| Ik heb morgen mijn 2e AVD les en mag in juli al afrijden. Lijkt me wel vervelend (ook voor de portemonnee) want moet je in die tussenperiode niet extra lessen gaan nemen?

Ligt er vast aan bij welke locatie je examen doet...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Een motortrip is wmb een trip op de motor, niet op een aanhanger, ook al is dat voor de wat verdere reizen en icm gebrek aan tijd geen verkeerde insteek.

Zelf rij ik, samen met motormaatje op donderdag 3 juli af naar Punta Bagna, eerst 300 km snelweg tot onder Luik, dan een halve dag weg van de snelweg toeristische route tot ergens bij Langres waar een schoon bed en warme douche moet wachten. Vrijdag naar Annecy de volgende stop, wederom toeristisch, om zaterdagochtend bij Courchevel aan te komen. Daar gaan we brommers kieken en een rondje op en om het vliegveld doen. 's middags een bergrit en dan weer terug naar Annecy.
Dan is het eigenlijk weer uit met de pret en knallen we zondag ~1100 snelweg km terug naar huis.

Zou allemaal veel makkelijker en sneller gaan met de motoren op een karretje maar imho doe je een motortrip op de motor, door weer en wind (en storm en onweer zoals 2 jaar geleden), dat hoort er bij en dat draagt bij aan de mooie herinneringen van de trip.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bDa58MIqRGf_x0cu5OYg_NYtI0Y=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/hXcWfil5kuekIlywux0i8llA.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_RaPHzvBYebZwR_tONJK2NlA_oU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/grHgGwo7zCEpoxd9LmrUscEh.jpg?f=fotoalbum_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun
t.w.e.a.k.e.r schreef op maandag 2 juni 2025 @ 20:41:
Niets tegen politiemensen zij doen meestal hun job goed er is ook wel geen geheim dat er personeel te kort is. Het ligt gewoon aan sommige apen die op hun motor zitten wheelies te trekken, door rood enz. Ze hebben op dat moment geen f*ing idee wat de gevolgen kunnen zijn. Een beetje sneller moet volgens mij wel kunnen maar verantwoord! Dus niet op een overvolle straat of dicht bij een school. (Sorry, dit moest gewoon gezegt worden...)
Deze groep was al jaren bezig zich te misdragen.
Dus hele dikke pluim dat ze die even hebben laten weten dat er toch wel gehandhaafd wordt.

Zelfde mogen ze van mij wel vaker doen bij dergelijke groepen.

Edit: leuk trouwens dat ergens online iemand van die groep probeerde de boel goed te lullen.... dat ging niet zo goed ;w

[ Voor 7% gewijzigd door kneusteun op 03-06-2025 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 08:12:
[...]

Dus hele dikke pluim dat ze die even hebben laten weten dat er toch wel gehandhaafd wordt.

Edit: leuk trouwens dat ergens online iemand van die groep probeerde de boel goed te lullen.... dat ging niet zo goed ;w
Laat.ons even meelezen dan!!!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:30

A13X

Dude

botoo schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 00:31:
Een motortrip is wmb een trip op de motor, niet op een aanhanger, ook al is dat voor de wat verdere reizen en icm gebrek aan tijd geen verkeerde insteek.

Zelf rij ik, samen met motormaatje op donderdag 3 juli af naar Punta Bagna, eerst 300 km snelweg tot onder Luik, dan een halve dag weg van de snelweg toeristische route tot ergens bij Langres waar een schoon bed en warme douche moet wachten. Vrijdag naar Annecy de volgende stop, wederom toeristisch, om zaterdagochtend bij Courchevel aan te komen. Daar gaan we brommers kieken en een rondje op en om het vliegveld doen. 's middags een bergrit en dan weer terug naar Annecy.
Dan is het eigenlijk weer uit met de pret en knallen we zondag ~1100 snelweg km terug naar huis.

Zou allemaal veel makkelijker en sneller gaan met de motoren op een karretje maar imho doe je een motortrip op de motor, door weer en wind (en storm en onweer zoals 2 jaar geleden), dat hoort er bij en dat draagt bij aan de mooie herinneringen van de trip.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dus je motor op transport gooien, met het vliegtuig naar weet ik veel waar en daar 2 maanden op de motor rondrijden is ook geen motortrip?

Wat een onzin zeg.

Awesome

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

A13X schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 08:39:
[...]

Dus je motor op transport gooien, met het vliegtuig naar weet ik veel waar en daar 2 maanden op de motor rondrijden is ook geen motortrip?

Wat een onzin zeg.
Hij is gewoon zuur dat zijn motor de gewichtslimiet van de meeste aanhangers overschrijdt :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 08:39:
[...]

Laat.ons even meelezen dan!!!
Was op reddit /motorfietsen

Staat vast nog wel ergens bovenaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
A13X schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 08:39:
[...]

Wat een onzin zeg.
Je kunt het natuurlijk ook uit zijn verband rukken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
kneusteun schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 08:12:
[...]

Mooi ook dat eeuwige "opgejaagd" argument. Je bent nog altijd zelf degene die aan het gashandel draait. Vraag me sowieso af of iemand wel geschikt is om deel te nemen aan het verkeer als iemand zich zo snel opgenaaid voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:30

A13X

Dude

Joris748 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 08:52:
[...]

Je kunt het natuurlijk ook uit zijn verband rukken 8)7
Was niet per ongeluk...

Awesome