Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 47 ... 76 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
charrel schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 09:15:
[...]

Je doet je remschijven tussen de rem en koppelingshendel dwars over je stuur? :P
En dan het schijfremslot erop?
Zie het niet helemaal voor me?
:+ Oops ik bedoelde dat kabeltje, ipv 'remschijf'...

Dus dat gele kabeltje hoeft natuurlijk niet perse aan het slot vast, het hoeft alleen ergens waar je het ziet voor je wegrijdt. En dat is zeker het geval als je hem over je stuur zelf spant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Vrijdag schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:26:
[...]

Ik heb er bij Bol gewoon eentje gehaald: https://www.bol.com/nl/nl...st&sort=price0&rating=all

Bij motorzaken zijn ze ook te koop maar betaal je het dubbele :P
Ik denk dat we eerst aan @wokkelz moeten vragen wat die er van vind... Misschien hebben ze wel met imitatie LV print, dan staat het beter bij de Roof Boxer helm.

En ik moet kijken of de band lang genoeg is, want Harley, dus automatisch een bierbuik. Hoef gelukkig geen geel vestje aan.

[ Voor 11% gewijzigd door ozzynator op 27-05-2025 12:44 ]

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:45
Koekstra schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 11:34:
[...]

Ja bijzonder wel.. Heb nog even naar de rest van de line up gekeken, maar zou er haast zo'n cl700-x naast zetten voor er bij :X
Voor dat geld, met 5j garantie... kun je haast geen buil vallen..
Tot nu toe zijn alle lange tijd reviews ook erg goed.
De meeste mensen die ik ken met zo’n ding zijn er ook helemaal mee in hun nopjes.

En het maakt het motorrijden ook nog wat betaalbaarder voor mensen om op te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:27

4x2

lộn xộn quá

WilbertNeems schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 11:56:
[...]
Behalve dat we op lange termijn nog afhankelijker zijn van China voor nog een industrie.
Prima, zolang we betalen verkopen ze, ze zijn minder wispelturig dan Amerikanen en als het door hebberige CEO's de grond in gejaagd wordt is dr een grotere kans dat de overheid het zaakje weer rechttrekt en de CEO's richting een strafkamp stuurt ipv de kapitalistische ellende hier in Europa waar de consument altijd het slachtoffer is.

Meer China, meer beter :)

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:29
ozzynator schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:42:
[...]

Ik denk dat we eerst aan @wokkelz moeten vragen wat die er van vind... Misschien hebben ze wel met imitatie LV print, dan staat het beter bij de Roof Boxer helm.

En ik moet kijken of de band lang genoeg is, want Harley, dus automatisch een bierbuik. Hoef gelukkig geen geel vestje aan.
U heeft mijn zegen, leef en laat leven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14:39
4x2 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:13:
[...]

Prima, zolang we betalen verkopen ze, ze zijn minder wispelturig dan Amerikanen en als het door hebberige CEO's de grond in gejaagd wordt is dr een grotere kans dat de overheid het zaakje weer rechttrekt en de CEO's richting een strafkamp stuurt ipv de kapitalistische ellende hier in Europa waar de consument altijd het slachtoffer is.

Meer China, meer beter :)
Ik weet niet goed waar je het over hebt, als consument ben je op lange termijn liever onafhankelijk van een land geleid door autocrate idioten en dat geld dan zowel voor China als Amerika (waar ik het overigens niet over had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:41
t_captain schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 11:59:
Verder denk ik dat het verstandig is om een onderhoudsbeurt te doen met olie+filter + koelvloeistof + remvloeistof.

Als ik kijk in regio Eindhoven, heeft iemand een adresje waar ze handig zijn met (oudere) Honda's?
Op zich altijd (ong. 2 jaar) wel tevreden geweest over Groenevelt motoren. (Toen naar Ducati overgestapt)
Rob is een 'acquired taste' qua mening. Deze is zeer sterk. _/-\o_ :X Moet je tegen kunnen.
Maar hij weet wel waar hij het over heeft is mijn indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:52

Vrijdag

De Zwarte

https://nos.nl/artikel/25...organisaties-te-verbieden

Nou, we kunnen een Tweakers MC oprichten zonder dat de minister van justitie achter ons aankomt vanwege kapotte printers, verloren emails en verdwenen smsjes :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Aikon schreef op maandag 26 mei 2025 @ 20:09:
Tijdje terug heb ik proefgereden op een BMW X-country, fijne motor, alleen diegene was een gaar exemplaar. Dus niet gekocht. Maar wel 53pk met 156kg, wel wat anders dan m'n 1200GS.
Maar het blijft wel knagen, leuk voor erbij en TET vakanties. Alleen zijn onderdelen zo schaars van dit specifieke model (nah ja, de motor zelf ook trouwens), dus ik ben op zoek naar een alternatief. Of een mooi, compleet, exemplaar.

Eisen:
- 160 kg
- 50 pk, of minimaal 40/45 ofzo
- €5000 max
- injectie
- betrouwbaar
- onderdelen verkrijgbaar
- onderhoudsinternval 10K

Ik heb gevonden Suzuki DR650SE en DR-Z 400S, en verder eigenlijk niks nog. Waar kijk ik overheen?

Je kan een F650GS of T7 pakken natuurlijk, maar die stap is me eigenlijk gewoon te klein met m'n GS, mijn 2009 model is met 230kg nog de minst zware van de reeks.
SWM Superdual :Y

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WUpKKBu1bc-60Iu1dQNyuPSxP98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iMkTqDeaTclpBwB94llYy1fK.jpg?f=fotoalbum_large

Een op een Husqvarna gebaseerde Italiaan, die met Chinese financiering gebouwd werd in een ex-BMW-fabriek. (Hoezo identiteitscrisis :+ )

Voldoet sowieso aan de eerste 5 van je eisen.
6e kan een probleem worden
onderhoudsinterval is 6k uit m'n hoofd, maar het is een recht-toe recht-aan ééncilinder dus niet heel ingewikkeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
@juwlez Ik ben die zelf gaan halen. Eerste rit (40 km): rugpijn, gewrichten naar de vaantjes — dat ding trekt m’n lijf kapot. Maar die e-clutch? Geniaal.
Volgende stap: wat accessoires bestellen — misschien een crashbar, Quad Lock en zwarte GB Racing cover plates.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C-PjHe_rlQ0f-w4xV-rB_OW547o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ScDgOQeS7jXJS3DeFqpg5Fi6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fWoq95hNC7HysLQ4R_ZU9AeGHO4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zbtpT3ZXO34XraPtbP7qwXhF.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 26% gewijzigd door LadyVodka op 27-05-2025 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Waaj schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 14:47:
[...]

[Afbeelding]

Een op een Husqvarna gebaseerde Italiaan, die met Chinese financiering gebouwd werd in een ex-BMW-fabriek. (Hoezo identiteitscrisis :+ )

onderhoudsinterval is 6k uit m'n hoofd, maar het is een recht-toe recht-aan ééncilinder dus niet heel ingewikkeld.
Mooi ding, zal eens gaan kijken, dank je. Die 6e eis is ook juist het grootste struikelblok voor de BMW dus dat is jammer, met een lange reis wil ik niet ergens vastzitten omdat iets nergens te verkrijgen is. 6000km onderhoud is ook wel te doen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Vrijdag schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:26:
[...]

Ik heb er bij Bol gewoon eentje gehaald: https://www.bol.com/nl/nl...st&sort=price0&rating=all

Bij motorzaken zijn ze ook te koop maar betaal je het dubbele :P
Die Macna Higera jas die ik voornemens ben te gaan kopen dit weekend heeft een utility system:

https://www.macna.com/en/hip-bags-macna-hipbag-muhb-1

in feite een attachable molle baseplate op je onderrug waar je van alles tegenaan kunt maken. Dan heb je niet van die vervelende straps & buckles om je been hangen. Ik ken dat systeem van het paintballen vroeger en alles wat aan je been moet hangen (zonder ophangpunt aan b.v. een koppel) gaat altijd zakken, heel vervelend. En dan ga je het strakker aantrekken waardoor je de bloedsomloop afknelt... etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 20:38
Nou ik mag in een ongeluk zijn ook van mijn officiële bucket-list schrijven.

Tijdens het invoegen bij een 2 baans rontonde kwam het opeens stil te staan, geen tijd meer op compleet tot stilstand te komen dus tegen de persoon voor me gebotst met iets van 20/30 km/u. Gelukkig zelf alleen een schram aan mijn been door de motor zelf en natuurlijk wat krassen op de motorbeugels. Persoon voor mij had niet eens door dat ik hem geraakt had.

Moet hem alleen wel na laten kijken ivm de voorvorken en de balljoints om zeker ervan te zijn dat er niks aan de hand is.

Wel echt weer balen, voor mij is deze motor echt cursed met hoeveel gelukkig non mechaniek schade ik heb.

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Waaj schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 14:47:
[...]

[Afbeelding]

Hij weegt alleen wel 196 kg... maar €7000 nieuwprijs. Snie duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Naif0n schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 17:56:

Tijdens het invoegen bij een 2 baans rontonde kwam het opeens stil te staan, geen tijd meer op compleet tot stilstand te komen dus tegen de persoon voor me gebotst met iets van 20/30 km/u. Gelukkig zelf alleen een schram aan mijn been door de motor zelf en natuurlijk wat krassen op de motorbeugels. Persoon voor mij had niet eens door dat ik hem geraakt had.

Moet hem alleen wel na laten kijken ivm de voorvorken en de balljoints om zeker ervan te zijn dat er niks aan de hand is.

Wel echt weer balen, voor mij is deze motor echt cursed met hoeveel gelukkig non mechaniek schade ik heb.
Balen zeg, denk - en hoop voor je - dat de GS dat klappie wel ongeschonden door moet zijn gekomen. Zeker als de bumper nog wat meeveerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:41
Naif0n schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 17:56:
Balen.
Gelukkig zelf niets ergs.
Hopelijk de motor ook niet.

Maar om alles weer geregeld te krijgen is misschien nog wel het vervelendst.
Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• von smallhausen
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
Die swm superdual lijkt me echt een leuke motor.
Ps het gewicht is 169 kg zonder benzine, best zwaar nog. Mijn 750cc guzzi weegt minder ,150kg met een beetje peut in de tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:32

charrel

Cortisol4life..

von smallhausen schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 18:33:
Die swm superdual lijkt me echt een leuke motor.
Ps het gewicht is 169 kg zonder benzine, best zwaar nog. Mijn 750cc guzzi weegt minder ,150kg met een beetje peut in de tank.
Dat is dan alleen het motorblok van de Guzzi dan denk ik :+

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• von smallhausen
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M5jgqbGiUil8QbkninTfTrcko44=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nQrOprHUu0Yj3VgkMitcz2bk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04:18
@von smallhausen haal dat zilvergrijze schuin uitstekende ding even weg. Dat zit zo gek in de weg altijd bij je knie of been :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Aikon schreef op maandag 26 mei 2025 @ 21:40:
Ik heb best wat Franse TET gedaan op de 1200, en heb geen problemen om de GS op te tillen, maar denk toch echt wel beter uit de voeten te kunnen met wat lichters. Ik rij ook alleen, dus sla de lastige stukken over. Dat hoeft dan minder. Of bedoel je puur dat de 1200 makkelijker te tillen is dan de 310? Vanwege de boxer neem ik aan?
701 schijnt wel anders te rijden dan de 690.

Ja, vanwege de boxer. De 310 heeft de neiging om ondersteboven te gaan liggen. Moet er dan vaak eerst mee slepen voor het weer rechtop te kunnen zetten.

Bijzonder dat ze die SWM super dual aan de euro 5 normen hebben kunnen laten voldoen. Is toch een motorblok dat meer dan 10 jaar oud is. Zijn reserve onderdelen wel ruim voorradig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:47
Het was een feest op de motor gisteren! Heb een commute van 1u10min; heb het in de afgelopen 10 jaar niet eerder zo nat getroffen met een rit.

Mn Revit Neptune 3GTX pak en Daytona laarzen hielden het goed (op een paar punten een beetje nat), maar m’n ‘waterdichte’ Alpinestars handschoenen bleken toch versleten. Nu weet ik dat echt waterdichte handschoenen voor Nederlands weer zo’n beetje onmogelijk zijn, maar ik ben op zoek naar een goede tussen handschoen. Voor als m’n winter handschoenen te warm zijn en m’n geperforeerde te fris of te waterdoorlatend. Idealiter dus voor 60% van de ritten.

Wie heeft er een goede suggestie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:36

BM

Moderator Spielerij
Het was gister inderdaad feest onderweg naar huis :+ Eerste serieuze test van mijn nieuwe laarzen (nouja, paar maanden alweer, maar nog niet echt getest qua regen). Enige water wat door pak heen kwam is volgens mij tussen aansluiting van jas op broek aan de voorkant omhoog gekropen, verder mag ik niet klagen
CarpeVentum schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 06:40:
Nu weet ik dat echt waterdichte handschoenen voor Nederlands weer zo’n beetje onmogelijk zijn, maar ik ben op zoek naar een goede tussen handschoen. Voor als m’n winter handschoenen te warm zijn en m’n geperforeerde te fris of te waterdoorlatend. Idealiter dus voor 60% van de ritten.

Ik heb uit mijn hoofd Revit H20 handschoenen (exacte type kan ik straks evt opzoeken), en die gebruik ik al een tijdje als 'tussen' handschoen, als het te warm voor winterhandschoenenen te koud voor de doorwaaiers is, en die hebben zich gister best goed gehouden. Maar goed, dan moeten ze je ook maar net passen, ik ben zelf enorm lastig met het kiezen van hanschoenen, er is weinig wat me echt lekker zit.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
@BM Je hebt helemaal gelijk natuurlijk; fit en comfort zijn misschien wel het meest belangrijk. Toch maar eens langs een zaak om wat te passen. Als je het wil opzoeken, graag.

Ik denk dat een algemene waterproofing prima is en het geen gtx hoeft te zijn. Zo boeiend zijn natte handen met prima weer nou ook weer niet. Als het fris wordt zet ik de handvatverwarming wel aan.

Wellicht dat iemand nog een gouden tip heeft; vond m’n Daytona laarzen ook zo’n vondst qua kwaliteit en comfort!

[ Voor 35% gewijzigd door CarpeVentum op 28-05-2025 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 09:07
Het was een feest op de motor gisteren! Heb een commute van 1u10min; heb het in de afgelopen 10 jaar niet eerder zo nat getroffen met een rit.

Mn Revit Neptune 3GTX pak en Daytona laarzen hielden het goed (op een paar punten een beetje nat), maar m’n ‘waterdichte’ Alpinestars handschoenen bleken toch versleten. Nu weet ik dat echt waterdichte handschoenen voor Nederlands weer zo’n beetje onmogelijk zijn, maar ik ben op zoek naar een goede tussen handschoen. Voor als m’n winter handschoenen te warm zijn en m’n geperforeerde te fris of te waterdoorlatend. Idealiter dus voor 60% van de ritten.

Heb tegenwoordig Richa gore-tex handschoenen die helemaal droog blijven tijdens de meest zware buien. Ze zijn niet heel dik, dus goed te gebruiken in de 3 seizoenen.

Verder ook een Richa gore-tex pro pak, daar komt echt geen druppel water doorheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
Ik heb weer genoten van een avontuur van toch wel mijn favoriete YouTube motorkoppel, Zach&Ari: https://youtu.be/Eo_LuVjRK3A?si=xvP2MniIFWeFCm1e

Ik denk niet dat het een reclame is voor lange afstandtochten op een elektrische motor, maar ze lijken er altijd lol in te hebben samen en de beelden zijn erg mooi, daar in het drukbevolkte Californië.

Een van de vorige afleveringen was indrukwekkend; die ging over het opknappen van de racemotor van Ari’s vader, die zwaargewond is geraakt bij een ongeval en nooit meer de oude is geworden…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:57
Hkuit schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 10:32:
Ik heb weer genoten van een avontuur van toch wel mijn favoriete YouTube motorkoppel, Zach&Ari: https://youtu.be/Eo_LuVjRK3A?si=xvP2MniIFWeFCm1e

Ik denk niet dat het een reclame is voor lange afstandtochten op een elektrische motor, maar ze lijken er altijd lol in te hebben samen en de beelden zijn erg mooi, daar in het drukbevolkte Californië.

Een van de vorige afleveringen was indrukwekkend; die ging over het opknappen van de racemotor van Ari’s vader, die zwaargewond is geraakt bij een ongeval en nooit meer de oude is geworden…
Wellicht is de serie van Ewan McGregor iets voor je, zijn 3 seizoenen van.
Long Way Up (of Down weet ik niet meer)
Long Way Round
Long Way Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 13:51
LadyVodka schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:03:
@juwlez Ik ben die zelf gaan halen. Eerste rit (40 km): rugpijn, gewrichten naar de vaantjes — dat ding trekt m’n lijf kapot. Maar die e-clutch? Geniaal.
Volgende stap: wat accessoires bestellen — misschien een crashbar, Quad Lock en zwarte GB Racing cover plates.

[Afbeelding][Afbeelding]
Haha mooi, ja e-clutch is echt top. Ik zou alleen de protection bar overwegen. Vind de kleur van de motor mooi, zou er geen racing plate over zetten. Quad lock staat ook nog op mijn lijstje maar behoorlijk aan de prijs.. Ik heb wel een Verheul motor hoes gekocht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:10
Loei123 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 10:35:
[...]

Wellicht is de serie van Ewan McGregor iets voor je, zijn 3 seizoenen van.
Long Way Up (of Down weet ik niet meer)
Long Way Round
Long Way Home
4 seizoenen ;) Zowel Up als Down bestaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Als we dan toch reisverslagen posten; ik vond SibirskyExtreme tot nu wel de vetste. Echt afzien en doordouwen.

Van een heel ander kaliber, maar zeker niet minder, is Haye op Reis. Onder het motto gewoon doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:27

_Apache_

For life.

Bazziek schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:33:
[...]

4 seizoenen ;) Zowel Up als Down bestaan.
Vergeet dan Mundo Enduro niet.

Geen hulp ploeg (geen 4x4's mee)
Stugge Engelse eigenwijsheid
Geen film ploeg (alles zelf gefilm, dus lekker ongepolijst)

Die Engels eigenwijsheid..
Tijdens de voorbereidingen, moest de keuze gemaakt worden over welke motor ze gingen kiezen (lichte 300cc vs zwaardere BMW). Gaan ze langs bij iemand die al een paar rondjes rond de wreld heeft gemaakt.

"We valued his opinion greatly, but ultimately... ignored him.."

[ Voor 32% gewijzigd door _Apache_ op 28-05-2025 13:23 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Een tweede paar handschoenen, altijd droog als je ze nodig hebt. En mochten ze dan toch nat worden, heb je die andere weer. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Nu online

Hegeman

Weet van alles wat

_Apache_ schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 12:37:
[...]

Vergeet dan Mundo Enduro.

Geen hulp ploeg (4x4's mee)
Stugge Engelse eigenwijsheid
Geen film ploeg (alles zelf gefilm, dus lekker ongepolijst)
En Ed March, die kerel rijdt met een mini jeep door allerlei soorten terrein heen, hilarisch:
YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aki345
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:46
[...]Nu weet ik dat echt waterdichte handschoenen voor Nederlands weer zo’n beetje onmogelijk zijn, maar ik ben op zoek naar een goede tussen handschoen. Voor als m’n winter handschoenen te warm zijn en m’n geperforeerde te fris of te waterdoorlatend. Idealiter dus voor 60% van de ritten.

Rukka Virium

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rieverst
  • Laatst online: 13:20
badkuip schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 21:28:
@von smallhausen haal dat zilvergrijze schuin uitstekende ding even weg. Dat zit zo gek in de weg altijd bij je knie of been :P
Dat zijn 's winters heerlijke kniewarmers.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:20

Heb van het weekend de Richa Atlantic GTX gehaald, hier zit wel een Goretex-membraan in maar geen voering. Heerlijk in het weer van gister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Goede reminder, als het weer beetje OK is, wil ik mijn jas weer even goed wassen (en impregneren).
Als het weer OK is, kan je hier mooi in de zon drogen, is het na een dag of 2 weer inzetbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
NLDViane schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 13:45:
[...]

Heb van het weekend de Richa Atlantic GTX gehaald, hier zit wel een Goretex-membraan in maar geen voering. Heerlijk in het weer van gister
Ik kan Richa niet zo goed plaatsen, is dat een goed merk? Krijg het idee dat bijv. Rukka of Klim betere merken zijn qua kwaliteit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchgixxer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:52
Rukka Klim Stadler zijn de premium merken. 2500 euro voor eeen compleet pak. Richa zit in het midden segment. Maar ook prima spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:40

Bommes

Capo del formaggio

WilbertNeems schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 11:56:
[...]

Behalve dat we op lange termijn nog afhankelijker zijn van China voor nog een industrie.
Je aversie tegen China is duidelijk, daar zijn vast meer passende topics voor op dit forum?
Het is hier een motor topic zou ook jij dat willen proberen zo te houden.
Ja, drinkzak er in, wat te knagen en eventueel wat kleding die onderweg uit of aan moet.
Held _/-\o_ maar dat wist je al, echt zo een fantastische fiets.
Aikon schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:41:
Van een heel ander kaliber, maar zeker niet minder, is Haye op Reis. Onder het motto gewoon doen.
Ja zeker de moeite waard van het kijken. Super droog, mega simpel, veel te veel mee op die zware baksteen van hem maar inderdaad: Niet lullen maar poetsen.

De oude content van Pedro Mota is ook wel de moeite waard vind ik
https://www.youtube.com/p...dOqMKJ9deK3wmw7iSGK3pnLCD

[ Voor 16% gewijzigd door Bommes op 28-05-2025 14:57 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

CarpeVentum schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 14:44:
[...]

Ik kan Richa niet zo goed plaatsen, is dat een goed merk? Krijg het idee dat bijv. Rukka of Klim betere merken zijn qua kwaliteit?
Richa, afhankelijk van de uitvoering, zit aan zoals Dutchgixxer al zegt, aan de hogere kant van het middensegment.
Ik heb een Goretex Pro pak van Richa, en die heeft menige moesson* al overleefd waarbij ik droog bleef. Nou ja, droog. Op een gegeven moment sijpelt het water via je helm toch wel ergens naar binnen, maar dan is het weer ook wel écht extreem.

* Moesson: denk aan regen waarbij het zicht nog maar 5-10 meter voor je is, en tegemoetkomende vrachtwagens een boeggolf over je heen smijten. :o

Voor waterdichte handschoenen kan ik bij Macna goed terecht. :)

[ Voor 4% gewijzigd door DrivinUCrazy op 28-05-2025 15:27 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 14:54:
[...]

Je aversie tegen China is duidelijk, daar zijn vast meer passende topics voor op dit forum?
Het is hier een motor topic zou ook jij dat willen proberen zo te houden.

[...]

Ja, drinkzak er in, wat te knagen en eventueel wat kleding die onderweg uit of aan moet.
[...]
Drinkzak,knagen en altijd mijn reserve telefoon in waterdichte zak samen met paar droge sokken en handschoenen.
Geen gekke dingen als tools etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:20
[...]

Kan er nog weinig over zeggen, heb ze net een paar dagen :D Weet wel dat de tanktas van hen het goed uithoud, rafelt niet, magneten worden alleen wat zwakker. Die is 8+ jaar, geen idee meer hoe ik er aan kom. Volgensmij van m'n vader gehad

[ Voor 8% gewijzigd door NLDViane op 28-05-2025 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:50

A13X

Dude

[...]

Belgisch merk vergelijkbaar met Rev'it, op zich goed kwaliteit. Echter bij mijn handschoenen komt na 3 jaar en 10-15.000km het stiksel los. Zo ver dat de 2 stukken leer/stof van elkaar los komen. Daar ben ik niet zo van gecharmeerd, al waren het wel fijne handschoenen.

[ Voor 5% gewijzigd door A13X op 28-05-2025 16:13 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• von smallhausen
  • Nu online
Wat handschoenen betreft bevalt fox me heel erg goed , boven de 10 graden heb ik ze altijd aan , ook als het pijpenstelen regent , je handen worden nat ja,maar daar heb je geen last van.

Gewoon bij louis te koop voor weinig , en ze gaan al 4 jaar mee.
Koop ze wel strak passend!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ERsorn1LM_LmWFjk5ekg3hzQ9b0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OBKka8huQn2VNm6ILxGiOiIs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Bommes schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 14:54:
De oude content van Pedro Mota is ook wel de moeite waard vind ik
https://www.youtube.com/p...dOqMKJ9deK3wmw7iSGK3pnLCD
Die ken ik niet, naar mijn droombestemming ook nog. Die ga ik zeker kijken, tnx.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Vandaag was het eindelijk zo ver. Na 7 maanden weer herenigd met de liefde van mijn leven. Zie hier het resultaat. Doet wel pijn aan de portemonnee trouwens :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UXjqeQpxyq4j8UWwcqKqb-yPoF4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ddy6w1Me81JnzzF14QYlpFI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fxWTgFqgGV0EuQf7O4aLNc22vGQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iG38ZW0tcbodUEDRtYKvhV6y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bTOwZrdStXL0uShwzHAwr-oyCNc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xN3AMNZss8APIByzZAkQNQLl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uXkr3kp33I43JzoJYf7MFqUnXGE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DiaMFXGkNskQDqKTQAwVYUK1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KTl6w9U5fwLV2y7g8e4DKmCzNAU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9GsTkmDzPl5Eu9ranU5gduAL.jpg?f=fotoalbum_large

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

@LankHoar jij hebt ook een gele lijn in de banden, zijn dat ook Dakar uitvoeringen? :+.
Aikon schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 18:08:
[...]

Balen zeg, denk - en hoop voor je - dat de GS dat klappie wel ongeschonden door moet zijn gekomen. Zeker als de bumper nog wat meeveerde.
GS1250 - ik vind het een wonder dat de auto niet total loss is :+. Collega van me heeft er eentje, daarbij vergeleken is de AT een slank ding...

@Naif0n naar om mee te maken, hoe komt het dat je erop gereden bent?

[ Voor 75% gewijzigd door HTT-Thalan op 28-05-2025 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
@$n@p$hot @Hegeman
Ik heb het eerst eens met een variant van Ali geprobeerd om te kijken of het werkt en bevalt. Het monteren van de nieuwe steps was inderdaad zo gebeurd! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MeuRfRktuZYBA6OH-wnI-kIE3Y8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KqAQRoLHAZ3KXgjBcR6VHAKM.jpg?f=user_large

Het eerste gevoel bij even zitten was goed, ben benieuwd hoe het rijdt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 20:38
HTT-Thalan schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 20:34:
@Naif0n naar om mee te maken, hoe komt het dat je erop gereden bent?
Tijdens het invoegen keek ik naar het verkeer links van mij om te zien of ze me er tussen lieten, toen ik terug keek stond het opeens stil. In die 1/2s dat ik ergens anders op let stond het stil. Auto’s stoppen toch iets sneller dan motoren :’(

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 20:34:
@LankHoar jij hebt ook een gele lijn in de banden, zijn dat ook Dakar uitvoeringen? :+)
Stiekem rijd ik offroad ermee :P

Volgende week klaar voor de run in Litouwen. Daarna nog een weekje naar Praag. Gelijk ff kilometers maken. Zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K!K
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:31

K!K

Is er hier iemand die z’n BMW f900xr tour ruitje vervangen heeft voor de wunderlich tourer ruit?

Ik zit hier aan te denken maar twijfel een beetje zeker gezien dat deze toch wat bredere is ben ik niet overtuigd ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
von smallhausen schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 18:25:
Wat handschoenen betreft bevalt fox me heel erg goed , boven de 10 graden heb ik ze altijd aan , ook als het pijpenstelen regent , je handen worden nat ja,maar daar heb je geen last van.

Gewoon bij louis te koop voor weinig , en ze gaan al 4 jaar mee.
Koop ze wel strak passend![Afbeelding]
Dat zijn de bombers van fox geloof ik.
Let wel op dat ze eigenlijk totaal niet geschikt zijn voor op straat. De bovenkant wel, maar die onderkant is zo weg.

Maar voor kalm beetje rijden niet echt een probleem, dan switch ik ook altijd naar andere handschoenen. Maar voor snelweg en n-wegen pak ik altijd wel even wat geschikts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:00

botoo

💀 too old to die young

Zie ik daar de orginele afknijp dB killer? Lijkt me wel nodig om je afstelling opnieuw te laten doen, die officiele E4 demper smoort als een dolle.

Deze linker dus (de rechter is een custom 'race' dB killer die ook al smoort Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o4DkfD4YAvxFjrn0FK41oNGL8F8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y4wBW62HVyfPpKaH5PKvnjjf.jpg?f=fotoalbum_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LeZUdZmM1uWommPVN5OwELaA0Mg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oBAm0BWucRTHNMk6XWT8xMp5.jpg?f=fotoalbum_large
Net deze helpen uitladen voor een maat, heeft ie uit Duitsland gehaald.

Scheelde aanzienlijk ten opzichte van Nederlandse aanbieders, prijzen zijn daar echt flink lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
botoo schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 23:27:
[...]
Zie ik daar de orginele afknijp dB killer? Lijkt me wel nodig om je afstelling opnieuw te laten doen, die officiele E4 demper smoort als een dolle.

Deze linker dus (de rechter is een custom 'race' dB killer die ook al smoort [Afbeelding]
Zit nu wel een killer in, denk de originele, maar die is niet geweldig. Sound is niet top, loopt echter wel prima. Na de rit eens mee experimenteren, mijn monteur had al wat ideeën om er een beter geluid uit te halen zonder over de norm te gaan. Voor nu kan ik in ieder geval veilig door Duitsland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 10-09 23:43
Aikon schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:41:
Als we dan toch reisverslagen posten; ik vond...
Haha, maar ik begon helemaal niet met reisverhalen!
Zach en Ari van Revzilla/Common thread/… maken tochtjes, soms hilarisch, soms een stuk serieuzer, en die vind ik eigenlijk altijd wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
kneusteun schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 23:28:
Scheelde aanzienlijk ten opzichte van Nederlandse aanbieders, prijzen zijn daar echt flink lager.
Op welke site zoek je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• von smallhausen
  • Nu online
kneusteun schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 23:26:
[...]

Dat zijn de bombers van fox geloof ik.
Let wel op dat ze eigenlijk totaal niet geschikt zijn voor op straat. De bovenkant wel, maar die onderkant is zo weg.

Maar voor kalm beetje rijden niet echt een probleem, dan switch ik ook altijd naar andere handschoenen. Maar voor snelweg en n-wegen pak ik altijd wel even wat geschikts.
Deze heb ik al 4jaar en gebruik ze ofroad en op de ktm , nul slijtage te zien ,echt een top product voor een klein prijsje :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:34

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

K!K schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 21:02:
Is er hier iemand die z’n BMW f900xr tour ruitje vervangen heeft voor de wunderlich tourer ruit?

Ik zit hier aan te denken maar twijfel een beetje zeker gezien dat deze toch wat bredere is ben ik niet overtuigd ben!
de Wunderlich overwogen maar uiteindelijk deze Puig gekozen:
https://www.mdi-online.nl...vangingsruit-touring-puig

Ik ben vrij lang dus een hogere ruit was voor mij belangrijker dan breder.
https://www.mdi-online.nl...ng-ruiten/touring-flip-up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Laatst online: 14:28
Hegeman schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 12:56:
[...]

En Ed March, die kerel rijdt met een mini jeep door allerlei soorten terrein heen, hilarisch:
YouTube
Ed March is mijn spirit animal :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:52

Vrijdag

De Zwarte

kneusteun schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 23:28:
[Afbeelding]
Net deze helpen uitladen voor een maat, heeft ie uit Duitsland gehaald.

Bereden door de Witte Wieven, altijd binnengestaan? ;)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K!K
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:31

K!K

mkrmr schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 09:53:
[...]

de Wunderlich overwogen maar uiteindelijk deze Puig gekozen:
https://www.mdi-online.nl...vangingsruit-touring-puig

Ik ben vrij lang dus een hogere ruit was voor mij belangrijker dan breder.
https://www.mdi-online.nl...ng-ruiten/touring-flip-up
Heb je hier toevallig wat foto’s van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Vrijdag schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 11:12:
[...]

Bereden door de Witte Wieven, altijd binnengestaan? ;)
Nog veel raarder.
Was van een autistische monteur van een garage houder.
Die monteur deed de verkoop ook niet want was niet in staat tot sociaal contact 😅 dus verkocht zijn baas dat ding voor hem.
Tuv zat er nog op en een hele boel werk aan gedaan.
12k op de teller, 2021 model. Alles kappen vervangen voor zwart, hyperpro vering eronder, grotere tank, after market uitlaat en stuur.

Best wel goede vondst geloof ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

K!K schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 11:17:
[...]

Heb je hier toevallig wat foto’s van?
Zeker, heb er nu ook nog een spoiler opzitten, die werkt ook heel fijn. De rijwind (en beestjes) komen pas tegen de bovenkant van de helm nu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r-NHzzWX0yGCzdw46keh0_ILuBE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vJ9fCN9xWTglElJLERnZUtTo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xqdTmokYDIQdpPwUbvcZXT1pP1I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xK0SkAwXg5nZ6hlrJwL04q0Y.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g1LMfh7zGEpbtljTqVGCONE4Ajs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4icIhD8ZtTLgb6x2CGE2lZOd.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoolNoodle
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-08 22:56
@mkrmr Deze setup heb ik ook. En met vergelijkbare ervaring. Wel zie ik dat jij nog een fancy zadel hebt die ik nog niet heb kunnen proberen. Vanwaar die keuze?

Vergeet niet te genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

PoolNoodle schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 17:37:
@mkrmr Deze setup heb ik ook. En met vergelijkbare ervaring. Wel zie ik dat jij nog een fancy zadel hebt die ik nog niet heb kunnen proberen. Vanwaar die keuze?
Het Wunderlich zadel is een stuk comfortabeler dan de standaard BMW plank :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1TJXcjANLSvFTc6muzc5G8djrwg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aEtn7pf5xHtZSGg28fwAlE6r.jpg?f=fotoalbum_large

... en zo ziet een Macna Higera jas eruit als je er een Tech Air 5 airbag vest onder laat afgaan _O-.

Ik was eigenlijk voornemens om voor de Helite Turle 2 te gaan, want je kan de canisters zelf vervangen voor weinig en je hebt geen accu of electronica nodig, maar de vertegenwoordiger van Alpine wist gelukkig wel wat van zijn product en maakt een goed argument: Een vest onder de jas blijft waarschijnlijk beter heel (en een jas vervangen is goedkoper dan een vest) plus de Helite doet geen schouderbescherming. Zoals ik vandaag heb mogen ervaren doet die schouderbescherming wel héél veel.

Ik heb dus de Macna jas wel gekocht, maar de airbag nog niet. Ze komen later in het jaar met een versie uit waar je de vulling wél zelf mag en kunt vervangen zonder de boel naar alpine te moeten sturen. bovendien heeft dat model een rijmodus voor offroad zodat hij niet per ongeluk af gaat als je een beetje druistig door het zand hobbelt.

Dat die airbag er komt is wel zeker, ik vind het een prettige ontwikkeling en een veilig gevoel en de Macna jas kan hem prima hebben. Ook fijn: deze jas heeft zowel een belt loop als een rits-systeem voor je broek, en kan volledig level 2 uitgerust worden. Voor nu zit er alleen een Level 2 op de rug en maar level 1 op elleboog/schouder want die zijn nog niet op voorraad, evenals de bijbehorende broek en handschoenen - allemaal nieuwe lijn enzo.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kneusteun
Jeromeke!
Afbeeldingslocatie: https://static.wikia.nocookie.net/suskeenwiske/images/7/77/ImagesCAS3YEKU.jpg/revision/latest?cb=20120506165054

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Net even van de boer toestemming gekregen om de weilanden te gebruiken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q16ut-c2JALciaVmTzEGPyuIEm4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OgVcoJnlixDBlXoJR4kHEWB6.jpg?f=fotoalbum_large
Mooi plaatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 13:11:
[Afbeelding]

... en zo ziet een Macna Higera jas eruit als je er een Tech Air 5 airbag vest onder laat afgaan _O-.

Ik was eigenlijk voornemens om voor de Helite Turle 2 te gaan, want je kan de canisters zelf vervangen voor weinig en je hebt geen accu of electronica nodig, maar de vertegenwoordiger van Alpine wist gelukkig wel wat van zijn product en maakt een goed argument: Een vest onder de jas blijft waarschijnlijk beter heel (en een jas vervangen is goedkoper dan een vest) plus de Helite doet geen schouderbescherming. Zoals ik vandaag heb mogen ervaren doet die schouderbescherming wel héél veel.

Ik heb dus de Macna jas wel gekocht, maar de airbag nog niet. Ze komen later in het jaar met een versie uit waar je de vulling wél zelf mag en kunt vervangen zonder de boel naar alpine te moeten sturen. bovendien heeft dat model een rijmodus voor offroad zodat hij niet per ongeluk af gaat als je een beetje druistig door het zand hobbelt.

Dat die airbag er komt is wel zeker, ik vind het een prettige ontwikkeling en een veilig gevoel en de Macna jas kan hem prima hebben. Ook fijn: deze jas heeft zowel een belt loop als een rits-systeem voor je broek, en kan volledig level 2 uitgerust worden. Voor nu zit er alleen een Level 2 op de rug en maar level 1 op elleboog/schouder want die zijn nog niet op voorraad, evenals de bijbehorende broek en handschoenen - allemaal nieuwe lijn enzo.
Is het nog wel nodig om die protectoren te upgraden naar level 2 met een airbagvest eronder? Je zou misschien zelfs kunnen beargumenteren om de protectoren eruit te halen om het draagcomfort te verhogen.

Gezien de protector op de rug van het vest, zou ik beginnen met het verwijderen van de rugprotector uit de jas.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Joris748 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 13:24:
[...]

Is het nog wel nodig om die protectoren te upgraden naar level 2 met een airbagvest eronder? Je zou misschien zelfs kunnen beargumenteren om de protectoren eruit te halen om het draagcomfort te verhogen.

Gezien de protector op de rug van het vest, zou ik beginnen met het verwijderen van de rugprotector uit de jas.
Zeker, de rug gaat er uit als je de airbag eronder draagt, die heeft er sowieso al eentje ingebouwd zitten. Maar de ellebogen en schouders blijven in principe zitten, bovendien heb ik dat vest nog niet he.... hij moet nog uitkomen later dit jaar en de investering doet echt pijn: 700 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Hoe zit dat dan als ie deployed? Kan je hem dan gewoon resetten en verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

kneusteun schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 13:51:
Hoe zit dat dan als ie deployed? Kan je hem dan gewoon resetten en verder?
Die ik hier op de foto aan heb niet, dit is de Tech Air 5 en die moet dan retour Alpine voor een prijskaartje van zo'n 160 euro. De volgende versie kun je zelf resetten en dat kost dan 100 euro voor een canister. Dat kan veel goedkoper maar ze gebruiken (uiteraard om die reden) een eigen argon-mix terwijl Helite gewoon Co2 benut. Ze roepen dan stoer bij Alpine dat het sneller is dan Co2 maar we hebben het over 25ms vs 80ms deploy tijd, beide meer dan snel genoeg: tegen de tijd dat jij het asfalt raakt is dat ding allang opgeblazen. Helite rekent 25 euro voor een capsule.... maar waar ik de tether eerst een prima alternatief vond besef ik me nu dat ik bij sommige valpartijen nooit van het zadel los ben gekomen en staand rijden is ook een dingetje als je aan een kabel vastzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ja ik was meer benieuwd wat er gebeurt als je een lange trip maakt, of je dan verder kan of een dealer moet zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 13:57:
[...]

Die ik hier op de foto aan heb niet, dit is de Tech Air 5 en die moet dan retour Alpine voor een prijskaartje van zo'n 160 euro. De volgende versie kun je zelf resetten en dat kost dan 100 euro voor een canister. Dat kan veel goedkoper maar ze gebruiken (uiteraard om die reden) een eigen argon-mix terwijl Helite gewoon Co2 benut. Ze roepen dan stoer bij Alpine dat het sneller is dan Co2 maar we hebben het over 25ms vs 80ms deploy tijd, beide meer dan snel genoeg: tegen de tijd dat jij het asfalt raakt is dat ding allang opgeblazen. Helite rekent 25 euro voor een capsule.... maar waar ik de tether eerst een prima alternatief vond besef ik me nu dat ik bij sommige valpartijen nooit van het zadel los ben gekomen en staand rijden is ook een dingetje als je aan een kabel vastzit.
Goed dat je dat aanhaalt. De laatste keer dat ik gevallen ben (en mijn hele rechterkant gekneusd had), lag ik op de grond voordat ik afscheid had genomen van de motor.

Alpine maakt gehoorbescherming, Alpinestars motorkleding ;)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

kneusteun schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 14:18:
Ja ik was meer benieuwd wat er gebeurt als je een lange trip maakt, of je dan verder kan of een dealer moet zoeken.
Ja, dat gezeur wil ik ook niet, dus ik wacht op de volgende versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Kars schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 09:57:
[...]

Ed March is mijn spirit animal :)
Zijn gedrag en houding doen me dan ook wel flink denken aan onze labrador vroeger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Nu online
@HTT-Thalan Wees er zeker van dat de airbag & jas geschikt zijn om te combineren en dus de airbag onder jas te dragen is. Las een aantal dagen geleden op Reddit iemand die een Alpinestars Tech 5 Air onder een geschikte lerenpak droeg maar toch bij uitklappen zijn ribben op 22 plekken brak en een sleutelbeen brak omdat de airbag naar binnen ging in plaats van naar buiten.

Hij heeft zijn post verwijderd omdat hij nu een rechtzaak tegen Alpinestars heeft aangespannen volgens mij.
https://www.reddit.com/r/...y_an_airbag_vest_and_the/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

cyntax schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 15:59:
@HTT-Thalan Wees er zeker van dat de airbag & jas geschikt zijn om te combineren en dus de airbag onder jas te dragen is. Las een aantal dagen geleden op Reddit iemand die een Alpinestars Tech 5 Air onder een geschikte lerenpak droeg maar toch bij uitklappen zijn ribben op 22 plekken brak en een sleutelbeen brak omdat de airbag naar binnen ging in plaats van naar buiten.

Hij heeft zijn post verwijderd omdat hij nu een rechtzaak tegen Alpinestars heeft aangespannen volgens mij.
Alpinestars zegt dat hij ervoor geschikt is, en zoals je op de foto kunt zien heb ik dat ook getest. Er is voldoende ruimte om de airbag op te blazen. De Tech Air 5 heb ik hier aan in maatje XL en de jas is 2XL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:59
Wees er zeker van dat de airbag & jas geschikt zijn om te combineren en dus de airbag onder jas te dragen is. Las een aantal dagen geleden op Reddit iemand die een Alpinestars Tech 5 Air onder een geschikte lerenpak droeg maar toch bij uitklappen zijn ribben op 22 plekken brak en een sleutelbeen brak omdat de airbag naar binnen ging in plaats van naar buiten.

De maatvoering is daar erg belangrijk voor. Mijn jas is in principe ook geschikt voor een airbag maar volgens Rev'it zitten daar wel allerlei haken en ogen aan:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qrPDCuW.png

Als ik het passend wil hebben met wintervoering en winterkleding moet ik 3XL kopen en in de zomer is de jas dan 3 maten te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online

Dit zegt Rev'it over de pasvorm. Het past dus niet zondermeer onder iedere jas. De jas moet ervoor geschikt zijn en de je moet ook de juiste maat hebben.

https://revitsport.com/nl...rjas-sand-5-h2o-sand-blue
Onder dit kledingstuk kun je onze REV'IT! Avertum Tech-Air® Airbag - of een Tech5 airbag - dragen, mits je dit kledingstuk een maat groter kiest dan je reguliere kledingmaat. Wanneer je een kledingstuk wilt dragen dat aangeduid staat met de toevoeging 'Geschikt voor Avertum Tech-Air® airbagsysteem', dien je er zeker van te zijn dat het kledingstuk genoeg ruimte biedt aan een opgeblazen airbag. Vandaar de onderstaande aanbevelingen voor een optimale pasvorm: 1. Meet de borstomvang en deel de uitkomst door twee; 2. Meet het kledingstuk plat op de borstlijn; 3. Wanneer het verschil tussen 1. en 2. 12 centimeter of meer bedraagt, is het kledingstuk geschikt om over de airbag te worden gedragen. Opmerking: Houd er rekening mee dat het kledingstuk in de juiste maat wordt gekocht zodat de schouder- en elleboogprotectoren goed zitten en maximale bescherming bieden bij een ongeval. Om ruimte te geven aan een opgeblazen airbag, kun je alle losse lagen (thermovoering, waterdichte voering) verwijderen die het opblazen van de airbag bij een ongeval mogelijk belemmeren. Verwijder (indien aanwezig) de losse rugprotector in je kleding; de airbag is standaard uitgerust met een rugprotector. Zet alle verstelmogelijkheden aan de romp (verstelriempjes, stelbanden) in de ruimste stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Nou dat heb ik gedaan dus. Macna schrijft helemaal niks (voorzover ik kon vinden) over airbags eronder, maar ik heb de jas een maat groter dan het beoogde vest en ik heb de boel samen getest. De jas had er prima ruimte voor maar de boel zat wel goed strak/gefixeerd, zoals je ook zou verwachten. Als ik op die foto een helm op had gehad denk ik dat ik mijn hoofd ook niet meer had kunnen bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 16:26:
Nou dat heb ik gedaan dus. Macna schrijft helemaal niks (voorzover ik kon vinden) over airbags eronder, maar ik heb de jas een maat groter dan het beoogde vest en ik heb de boel samen getest. De jas had er prima ruimte voor maar de boel zat wel goed strak/gefixeerd, zoals je ook zou verwachten. Als ik op die foto een helm op had gehad denk ik dat ik mijn hoofd ook niet meer had kunnen bewegen.
Hoe moet ik me dat passen voorstellen? Wachten tot hij ploft of gewoon langzaam opblazen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Joris748 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 16:27:
[...]

Hoe moet ik me dat passen voorstellen? Wachten tot hij ploft of gewoon langzaam opblazen? :9
Hij heeft er een compressortank aan hangen met lucht. Het blaast uiteraard veel langzamer op dan je van een inzet mag verwachten, maar je krijgt uiteindelijk wel dezelfde (volledige) druk op je lijf en jas. Er hing een rek met airbag vesten in alle beschikbare maten zodat je kon testen welke combinatie goed paste. Ik ben zelf een maat L qua lijf, maar nu XL vanwege een bierbuikje (best knap, want ik drink nooit bier :+) en ben dus met 2XL effectief 2 maten groter gaan zitten vanwege dat vest. Initieel deed ik dat om extra warme kleding (b.v. een dikke trui) onder de jas kwijt te kunnen in de winter maar met een thermoshirt + dat vest onder de jas heb je het ook al behoorlijk warm, en dat is nog buiten de thermoliner van de jas zelf.

Dat betekent inderdaad, voor je het vraagt, dat de jas best ruim zit als ik alles eruit heb (doorwaaistand, in feite) + alleen een shirtje eronder. Maar dan trek je de gespen een beetje aan en dat merk je daar niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Nu online
Mijn vriendin heeft een tijd terug een racepak laten aanmeten en dan wordt ook de vraag gesteld of je een airbag wil hebben of niet want zo ja, dan passen ze het pak er op aan met extra stretch delen.

Hoe het haar bevalt kan ik nog niet zeggen want het pak hangt wel klaar om opgehaald te worden, maar de airbag is er nog niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

UTwizard schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 17:00:
Mijn vriendin heeft een tijd terug een racepak laten aanmeten en dan wordt ook de vraag gesteld of je een airbag wil hebben of niet want zo ja, dan passen ze het pak er op aan met extra stretch delen.

Hoe het haar bevalt kan ik nog niet zeggen want het pak hangt wel klaar om opgehaald te worden, maar de airbag is er nog niet :+
Je doet me iets herinneren - de Alpinestars man vertelde me dat veel vrouwen hun zorgen hebben geuit voor hun eigen 'bufferzone' bij het afgaan van de airbag. Dat bleek ongegrond, tenzij ze voorzien zijn van interne upgrades :+ m.a.w. als je siliconen hebt - niet doen... ze kunnen knappen en dan heb je natuurlijk wel een issue.

Ik ben er zelf nog niet 100% aan uit welk vest ik wil hebben, maar eerlijk gezegd nu ik eentje met schouderstukken heb geprobeerd prefereer ik dat wel. Ik zou wel liever een systeem zoals Helite hebben met 'gewoon' CO2 want stukken milieuvriendelijker en goedkoper, maar met schouders blijven alleen deze en de Held E-Vest over en die laatste vereist een abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 17:09:
[...]

'gewoon' CO2 want stukken milieuvriendelijker
Goed excuus! Je wil gewoon een doosje patronen in huis en dan in de slagromspuit. Kun je gewoon zeggen.

zeker, zeker

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:13
Kleine update in mijn (not anymore) Rocket-verhaal...

Vandaag de Tiger 1200 en 900 getest.

Ik durf het bijna niet zeggen, maar... ik vond het echt zalig rijden. Met het oog op een bijrijder is de 1200 dan ook de logische keuze.
En ja, het klopt wat ze allemaal zeggen: hij stuurt zo vlot en makkelijk. Het comfort is ongelooflijk. Je kan er nog altijd sportief mee rijden.

Goh, er is dus opnieuw een hele wereld voor mij opengegaan. Komende van supernakeds is dit echt een openbaring. Niet meer moe of geradbraakt van de motor stappen na een (leuk/stevig/tempo) ritje :)
Ook eens kunnen genieten van het rustiger rijden! En eigenlijk gaat het allemaal vlotter dan het lijkt. De bochtjes worden echt zonder veel input aangesneden, alles zit in een mooie flow.

Minpuntje aan de Tigers was het TFT-scherm en de responsiviteit, dat viel echt tegen. Net 12 FPS.

Dus, de testritten worden uitgebreid: morgen om 9u een afspraak om de 1300GS en de 1000XR te testen.
Daarna plannen we ook een testrit met de Multistrada, en hopelijk, als afsluiter, de nieuwe XDiavel V4.

Wordt vervolgd :D

[ Voor 6% gewijzigd door kazzzdafke op 30-05-2025 17:17 ]

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekeizer
  • Laatst online: 14-09 10:52
HTT-Thalan schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 13:28:
[...]

Zeker, de rug gaat er uit als je de airbag eronder draagt, die heeft er sowieso al eentje ingebouwd zitten. Maar de ellebogen en schouders blijven in principe zitten, bovendien heb ik dat vest nog niet he.... hij moet nog uitkomen later dit jaar en de investering doet echt pijn: 700 euro...
Grappig, ik kijk naar precies dezelfde oplossing als jij. Ben je op zoek naar de Techair 3 versie 2? Die is net uit.

Zodra hij bij een NL motorzaak hier in de buurt is ga ik met de motorjassen onder de arm passen. Ik ben benieuwd. Ik had er nog niet bij stilgestaan dat de rugprotector idd overbodig is. Ik kan me niet voorstellen dat hij onder mijn winter/herfstjas past, maar wie weet. Hij lijkt me ideaal over mijn doorwaaijas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

dekeizer schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 17:19:
[...]

Grappig, ik kijk naar precies dezelfde oplossing als jij. Ben je op zoek naar de Techair 3 versie 2? Die is net uit.

Zodra hij bij een NL motorzaak hier in de buurt is ga ik met de motorjassen onder de arm passen. Ik ben benieuwd. Ik had er nog niet bij stilgestaan dat de rugprotector idd overbodig is. Ik kan me niet voorstellen dat hij onder mijn winter/herfstjas past, maar wie weet. Hij lijkt me ideaal over mijn doorwaaijas.
Nee, ik zou dan voor de 5 gaan. Ik was wel voornemens om voor iets zoáls de 3 te gaan (in mijn geval Helite Turle 2 in Fluor, en dan over de jas) maar dat die tether een issue kan zijn bij offroad rijden had ik vooraf niet bedacht en die schouderbescherming voelt eigenlijk toch wel fijn. Wat daarin meespeelt is dat een collega van mij onlangs (ja, als motorinstructeur, kun je nagaan bij relatief lage snelheid ergens bovenop is geklapt en daarbij zijn schouder heeft gebroken... ik ben zelf ook al een keer op mijn schouder gevallen en toen brak ik een rib. Dus ja, ervaring enzo. Dat ik die fluor nu niet heb (want ik heb een bruine jas gekocht) hoop ik niet nodig te hebben dankzij nog steeds wel de Fluor Helm + Nighteye in de rug van de jas. Mocht ik daar toch geen goed gevoel aan overhouden is een fluor hestje of regenjasje zo gekocht natuurlijk, voor in slechter weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

https://nl.wikiloc.com/routes/alle-terrein/nederland/drenthe

ik zie hier wel wat leuke routes voor offroad in Drenthe. Ben er een paar jaar uit geweest dus wil rustig aan beginnen om te kijken of de routine er nog in zit :P. Dit zijn 4x4 routes maar als zij er kunnen komen, dan een motor ook vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:50

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 19:54:

ik zie hier wel wat leuke routes voor offroad in Drenthe. Ben er een paar jaar uit geweest dus wil rustig aan beginnen om te kijken of de routine er nog in zit :P. Dit zijn 4x4 routes maar als zij er kunnen komen, dan een motor ook vast wel.
Ja, maar ze rijden de routes ook soms dermate verrot dat het niet perse leuk rijden is met een motor. Veel kuilen ed. schijnbaar.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

A13X schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 19:57:
[...]

Ja, maar ze rijden de routes ook soms dermate verrot dat het niet perse leuk rijden is met een motor. Veel kuilen ed. schijnbaar.
Ja met een auto kan je niet echt omvallen he :P. Met de motor ben je toch voorzichtiger...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 07:40

Bommes

Capo del formaggio

HTT-Thalan schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 19:54:

Wikiloc routes staan er wel bekend om dat het niet altijd even legale paden zijn.
Goed in de gaten houden dus als je er eentje gaat rijden.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 21:51
dekeizer schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 17:19:
[...]

Deze is waar @HTT-Thalan naar kijkt: https://www.fc-moto.de/nl...5-Plasma-Luchtkussen-vest en ik ook. In Amerika is hij al uit/te koop, in de EU zou hij pas later dit jaar uitkomen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Ohhh dear...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6HN21t-tVImYz-QfCr5nT1l8dV4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/l7kWmkktjvZtbEe1KDgqVG9G.jpg?f=user_large

Kom net thuis van werk en zoals wel vaker ff beetje motor inspecteren, valt m'n oog op die donkere plek.. Bij nadere inspectie.. flink wat olie op de vork en voornamelijk eronder... }:|

Heb al een afspraak staan bij de ducati dealer in zolder over 2 weken, dat zal wel achterlaten worden ben ik bang. En in de tussentijd beter maar niet mee rijden, net nu ik zowat al m'n kampeerspullen bij elkaar heb en het wachten is op een goed moment om die eerste keer te gaan..

Morgen maar eens even bellen na de dealer waar ik 'm gekocht heb, want dit 1 maand na aanschaf...

Edit; Valt me in dat ik bij aankoop in de onderhoudshistorie al wat gezien had over de voorvorken: begin '23 staat dus ook al vermeld voorvork lek en met vervangende onderdelen genoemd. Ga je toch vanuit dat die wel ff goed blijven dan.. mss hebben ze maar 1 kant gedaan ofzo, lijkt me sterk maar wie weet.

[ Voor 16% gewijzigd door Pyr0_ op 30-05-2025 22:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:06
Hier kwam ik er ook achter dat de voorvorken niet meer helemaal oliedicht zijn op de R6. Binnenkort als de wachtrij voor de motorbrug voorbij eens de vorken eruithalen en laten servicen.

Er waren hier laatst wat mensen benieuwd naar de doorlooptijd voor de import van een motor.

Ik heb er vorige week weer eentje geimporteerd en dat gesschiede zo:
Donderdag motor opgehaald in BE. Vrijdag ochtend keuring bij de RDW. Vrijdag middag BPM betaald, dinsdag kentekenpasje in huis en kenteken laten maken. Keuring bij de RDW was van het moment binnen rijden tot weer naar buiten 10 min.

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ozzynator schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 17:15:
[...]

Goed excuus! Je wil gewoon een doosje patronen in huis en dan in de slagromspuit. Kun je gewoon zeggen.
co2 in slagroom is niet lekker, je dolm smaakt zuur (koolzuur) waardoor deze bedorven lijkt. Vraag me niet hoe ik het weet :P

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Pagina: 1 ... 47 ... 76 Laatste