Vandaag met de Multi naar Louis in Aken gegaan voor een nieuwe tanktas. Had een
sw-motech pro city op het oog. Qua styling past het wel bij m'n rode fiets. Maar bij nadere inspectie hebben ze zo'n maffe bodem / mounting methode dat er echt niks van de ruimte overblijft op een of andere manier. Had m'n drinkfles mee naar binnen genomen om voor mezelf een visuele weergave te hebben hoe het zou passen, en zelfs in die enorme tas paste het maar net, laat staan met wat andere dingen erin. Dus door gekeken. Kwam ik uit bij een
Vanucci Sportivo van 15L. In de aanbieding voor de helft van de sw-motech, en gebruikt het mounting systeem van Givi dus lekker plat en degelijk. Dus, snel knoop doorgehakt en ding gekocht en in het topkoffer gemieterd.
Toen richting de Rursee gereden, want ja, dagje vrij en vandaag zou het droog blijven. Bij m'n lunch stop eens gekeken hoe m'n nieuwe tanktas zou passen, en wat blijkt. Veeel te groot! Ik zou m'n scherm niet eens meer kunnen zien als ik erop zit... Dus, aan het einde van m'n rondje ipv bij Eupen richting Maastricht te rijden, maar terug de snelweg op richting Aken. Daar deden ze gelukkig niet lastig met ruilen en toen maar even goed gekeken met wat verschillende tassen op de motor, en uitgekomen bij een
Vanucci Sportiva 5-8L. Stuk minder hoog, gaat wel wat behelpen worden voor dagtripjes als ik eten wil meenemen, maar het zij zo.
Nu nog eens aan het kijken voor een slotje, bv
dit van sw-motech. Met dat kabeltje om het stuur heen zou het de gelegenheidsdief iig lastig moeten maken.
Ohja. Weer veel praatjes, dus ook 'n plaatje!
Bijna vergeten m'n -mega- oopsie te vermelden... Wil weg rijden bij Louis vanmiddag, vergeet ik m'n schijfremslot...

Gelukkig niet gelijk volgas maar ding zat best een beetje klem tussen velg en schijf. Met een beetje wrikken kreeg ik 't wel los. Alles geïnspecteerd uiteraard, en enigste visuele schade is een krasje op de velg. En het plastic van het slot, maar dat was de minste van m'n zorgen.. Denk dat ik geluk heb gehad dat ik heel rustig deed, maar dat was wel ff flink balen en vloeken.