Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 44 ... 76 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:55
Nog los daarvan wil je een motor die voor 100% uit een dictatuur komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:12
WilbertNeems schreef op zondag 18 mei 2025 @ 22:54:
ik zit er toch aan te twijfelen naar deze street gereden te hebben! CFMOTO 800 MT TOURING lijkt me echt wel een vette tour bike voor nog geen 10k _/-\o_

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:22

Vrijdag

De Zwarte

Ik zou best een Indian FTR 1200 willen 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:28
GSX-MAN schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:15:
Wat ziet die Firestorm er raar uit man!
Had je die gemist? Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe motor. 😉

Nog een plaatje dan maar...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DNkKFOspToDmy9XKlFIcy4Run80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8J5KKeGbx9aoJfCHiYatV84u.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:30
Herman schreef op zondag 18 mei 2025 @ 22:41:
[...]

Ik vraag me vooral af hoe goed je nog reserve-onderdelen hiervoor kunt krijgen over 5-10 jaar. Of je moet tegen die tijd gewoon weer een nieuwe kopen, dan heb je daar geen last van. Afschrijving is wel wat hoger dan de Europese / Japanse tegenhangers, valt mij op. Ze lijken wat minder waardevast te zijn :)
Juist de grap is dat de onderdelen via allerlei aanbieders erg goed te krijgen zijn en voor prijzen waar ik als T7 rijder alleen maar van kan dromen......

Dus ik denk dat er nog wel lange tijd shit verkrijgbaar is, zeker omdat die dingen verkopen als een gek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Destruction schreef op zondag 18 mei 2025 @ 20:41:
[...]

Alstu ;)

Poll: Updates carriereswitch HTT-Thalan
Ja! Leuk en interessant
Nee, geen interesse. Sorry.
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Beetje zwart-wit, onbedoeld.
Optie 3: ik lees het soms en dan is het leuk, en soms scroll ik eroverheen. Doe je ding en post vooral door, ik heb er geen last van.
noes schreef op zondag 18 mei 2025 @ 22:49:
[...]

Wbt die afschrijving: dat is vast ook wel door het onbekende van het merk. Over een paar jaar kan dat best eens anders zijn.
Ja, of ze komen elk jaar wéér met nieuwe modellen en de afschrijving blijft hoog. Lastig te zeggen hoe dit gaat eindigen. Voorlopig blijf ik toch kijken naar een 2e hands, scheelt alsnog de helft en dan weet je waar je aan toe bent. Maar een beetje concurrentie is altijd fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 23:26
Dan moet Harley Davidson ook in de ban met die rare, blonde vent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:22
Hierop inhakend, een bepaalde Japanse keizer die ook allerlei niet zo heel fijne dingen deed rond de jaren 40 van de vorige eeuw, heeft ook tot zijn dood in 1989 de baas mogen spelen.

Dus China, de VS van A, Japan, BMW, Volkswagen, het heeft allemaal niet zo'n net verleden. Of is nog steeds niet zo netjes.

Typische is dat van de G7 landen (en China) allemaal niet heel koosjer zijn/waren. Ja heel misschien Canada, maar die horen stiekem bij het VK natuurlijk.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
En veel "EU" merken laten ook gewoon in dergelijke landen produceren.
En dat is niet alleen bij motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 13:51
LadyVodka schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 21:22:
@juwlez

Wist je trouwens dat de shrouds van de oudere CB-modellen passen op de nieuwe CB650R?
[Afbeelding]

Fingers crossed volgende week.
Had ik inderdaad gezien. Hoewel ik de oude shrouds mooier vind, zal ik het niet aanpassen omdat ik de groene Honda heb gekozen en daarmee de donkere shrouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Aikon schreef op maandag 19 mei 2025 @ 08:14:
[...]

[...]

Ja, of ze komen elk jaar wéér met nieuwe modellen en de afschrijving blijft hoog. Lastig te zeggen hoe dit gaat eindigen. Voorlopig blijf ik toch kijken naar een 2e hands, scheelt alsnog de helft en dan weet je waar je aan toe bent. Maar een beetje concurrentie is altijd fijn.
Ja die kans bestaat ook: Als ze te snel willen raken ze ook klanten kwijt, niemand snapt het aanbod dan nog.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
kneusteun schreef op maandag 19 mei 2025 @ 08:43:
En veel "EU" merken laten ook gewoon in dergelijke landen produceren.
En dat is niet alleen bij motoren.
ozzynator schreef op maandag 19 mei 2025 @ 08:42:
Hierop inhakend, een bepaalde Japanse keizer die ook allerlei niet zo heel fijne dingen deed rond de jaren 40 van de vorige eeuw, heeft ook tot zijn dood in 1989 de baas mogen spelen.

Dus China, de VS van A, Japan, BMW, Volkswagen, het heeft allemaal niet zo'n net verleden. Of is nog steeds niet zo netjes.

Typische is dat van de G7 landen (en China) allemaal niet heel koosjer zijn/waren. Ja heel misschien Canada, maar die horen stiekem bij het VK natuurlijk.
Verleden is wel heel wat anders dan wat er dit moment gebeurd. Afgaand op het verleden kan je nergens iets meer kopen. Waarschijnlijk heeft mijn dorp weleens het naburige dorp afgebrand, dus waar moet ik uberhaupt m'n boodschappen gaan doen :+

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:55
Destruction schreef op zondag 18 mei 2025 @ 20:41:
[...]

Alstu ;)

Poll: Updates carriereswitch HTT-Thalan
Ja! Leuk en interessant
Nee, geen interesse. Sorry.
Tussenstand:
[Afbeelding]
Jongens, jongens wat een gezeik.. Als we de meerderheid gaan laten bepalen wat we wel en niet mogen plaatsen hier kunnen we wel stoppen met het forum toch. De helft hier is waarschijnlijk ook niet geïnteresseerd in motorreizen, of in Harleys, of in offroaden, gaan we daar ook allemaal polls voor houden? Zolang het maar over motors gaat is het prima, het is tenslotte het grote motortopic. Boeit het je niet, scroll je door.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 09:59
geert_s schreef op maandag 19 mei 2025 @ 09:26:
[...]

Jongens, jongens wat een gezeik.. Als we de meerderheid gaan laten bepalen wat we wel en niet mogen plaatsen hier kunnen we wel stoppen met het forum toch. De helft hier is waarschijnlijk ook niet geïnteresseerd in motorreizen, of in Harleys, of in offroaden, gaan we daar ook allemaal polls voor houden? Zolang het maar over motors gaat is het prima, het is tenslotte het grote motortopic. Boeit het je niet, scroll je door.
Ik denk dat we ook even moeten stemmen over de wenselijkheid van dit soort meta posts over polls over welke content wel en niet gewild is.
;) ;) >:) >:)

🇺🇦

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00

iMars

Full time prutser

[...]

Dit dus! Mijn "humble opinion": gewoon doorgaan. Alles wat motor gerelateerd is, is wat mij betreft welkom!
Vind je het niet interessant, scroll/brows je gewoon even verder. Het is een algemeen motortopic waar van alles gepost wordt.

Er worden genoeg dingen gepost die ik persoonlijk niet interessant vind, gewoon door scrollen....

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
ozzynator schreef op maandag 19 mei 2025 @ 08:42:
Het gaat me dan ook niet over het verleden, juist over het heden en de toekomst en dan is China geen goede partner en idd met de VS delen we zo ook steeds minder waarden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jolke
Haha, wel mooi om te zien, al die plaatjes van de Laarbrug en show je motor!
Wellicht daar een GoT-motor-meet binnenkort houden. _O-

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 18:03
Na 7 jaar lang met veel plezier op mijn Harley te hebben gereden, is het toch gaan kriebelen om wat anders te gaan rijden. Dus afgelopen maanden zitten kijken naar een andere motor. Ik wou een keer iets (heel) anders als de Sportster, en dat is goed gelukt denk ik :D . Het is uiteindelijk een Triumph Rocket 3 R geworden uit 2023. Fantastische machine (al zeg ik het zelf), en de Shift Assist maakt het helemaal af.

En natuurlijk een plaatje bij de woorden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VyImjBc_heVSCselSzxq8Qcdmfk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o3tXF7JHCc1sHMX8FqlwlnSX.jpg?f=fotoalbum_large

Nog getwijfeld of het N+1 moest worden, maar uiteindelijk toch niet gedaan. Dus de Harley is afgelopen weekend (helaas) vertrokken ;w

@LankHoar zou je de startpost kunnen bijwerken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
WilbertNeems schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:01:
[...]

Het gaat me dan ook niet over het verleden, juist over het heden en de toekomst en dan is China geen goede partner en idd met de VS delen we zo ook steeds minder waarden.
Ja en wat is dan de criteria?
Mag de motor niet gemaakt zijn in China?
Mag het blok niet gemaakt zijn in China?
Mogen de spiegels, knipperlichten etc. niet gemaakt worden in China?
Mogen de PCB's en electronica niet komen uit China?

Dat wordt allemaal erg ingewikkeld... En dan nog niet te praten over alle motor merken waarvan China eigenaar of aandeel houder is....

Kortom, net als in je dagelijkse leven is het eigenlijk onmogelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Jolke schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:14:
Kunnen we dan de meet bij de brug houden?

Of iemand in voor een mini meet?
Ga denk ik maar even 2 uur rijden voor een foto van een brug >:) elk excuus om te rijden is een goed excuus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ozzynator
Jolke schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:14:
Als het toch polletjes dag is.....

Poll: meeting bij de brug?
ja
nee
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=407065&layout=1&sort=prc

zeker, zeker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

kneusteun schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:36:
[...]

Ga denk ik maar even 2 uur rijden voor een foto van een brug >:) elk excuus om te rijden is een goed excuus.
Er liggen hier in de regio nog wel een aantal meer van dat soort Bailey Bruggen dus je zou er ook nog een kort rondritje aan kunnen verbinden (en dan in Postel een 'vette bek (met worst)' gaan halen, de brug bij Mol kan dan ook in het rondje opgenomen worden. Moet dat rondritje overigens wel op zondag plaatsvinden, op zaterdag is het tegenwoordig vrij stil in Postel....).

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 19-05-2025 10:46 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:45

Herman

FP ProMod
NL-RaVeR schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:33:
Na 7 jaar lang met veel plezier op mijn Harley te hebben gereden, is het toch gaan kriebelen om wat anders te gaan rijden. Dus afgelopen maanden zitten kijken naar een andere motor. Ik wou een keer iets (heel) anders als de Sportster, en dat is goed gelukt denk ik :D . Het is uiteindelijk een Triumph Rocket 3 R geworden uit 2023. Fantastische machine (al zeg ik het zelf), en de Shift Assist maakt het helemaal af.

En natuurlijk een plaatje bij de woorden:
[Afbeelding]

Nog getwijfeld of het N+1 moest worden, maar uiteindelijk toch niet gedaan. Dus de Harley is afgelopen weekend (helaas) vertrokken ;w

@LankHoar zou je de startpost kunnen bijwerken? :)
Gaaf ding!

Zack van de Daily Rider gaf in zijn review aan dat hij de motor wat voelde kantelen als hij gas gaf voor een verkeerslicht. Er draait nogal wat gewicht in de lengteas. Merk je daar ook iets van tijdens het rijden? :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:58
kneusteun schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:34:
[...]

Ja en wat is dan de criteria?
Mag de motor niet gemaakt zijn in China?
Mag het blok niet gemaakt zijn in China?
Mogen de spiegels, knipperlichten etc. niet gemaakt worden in China?
Mogen de PCB's en electronica niet komen uit China?

Dat wordt allemaal erg ingewikkeld... En dan nog niet te praten over alle motor merken waarvan China eigenaar of aandeel houder is....

Kortom, net als in je dagelijkse leven is het eigenlijk onmogelijk.
Men kan bepaalde producten boycotten door de politieke situatie in het land waar het geproduceerd wordt maar wat ik nog veel schadelijker vind van alle voertuigen die uit China komen is dat ze enorm veel overheidssubsidies krijgen waardoor ze hier spotgoedkoop op de markt gezet kunnen worden. Dit kan mogelijke gevolgen hebben voor de Europese voertuigproducenten, die moeten dan gaan bezuinigen, er vallen ontslagen (I am looking at you KTM) en gaan mogelijk uiteindelijk failliet. Vervolgens worden ze wellicht overgekocht door een Chinees bedrijf en zo komt langzamerhand alles in Chinese handen. Zodra ze geen noemenswaardige concurrentie meer hebben uit Europa gooien ze prijzen omhoog en zijn we volledig afhankelijk van hun. Dit kan je op meerdere productgroepen toepassen maar gelukkig ligt bij veel producten het IP nog wel bij een buitenlandsbedrijf.

@NL-RaVeR Super toffe motor man!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL-RaVeR
@Herman Ja, als je idle revv'd dan merk je dat. Maar bij het optrekken eigenlijk niet.
Wat ik wel merk is dat de wielen iets "naar elkaar toe kruipen", bij gebrek aan betere bewoording. Het zadel komt dus iets omhoog bij het optrekken. Hij moet natuurlijk ook 400kg+ in beweging brengen (317kg + mijzelf).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
cyntax schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:52:
[...]

Men kan bepaalde producten boycotten door de politieke situatie in het land waar het geproduceerd wordt maar wat ik nog veel schadelijker vind van alle voertuigen die uit China komen is dat ze enorm veel overheidssubsidies krijgen waardoor ze hier spotgoedkoop op de markt gezet kunnen worden. Dit kan mogelijke gevolgen hebben voor de Europese voertuigproducenten, die moeten dan gaan bezuinigen, er vallen ontslagen (I am looking at you KTM) en gaan mogelijk uiteindelijk failliet. Vervolgens worden ze wellicht overgekocht door een Chinees bedrijf en zo komt langzamerhand alles in Chinese handen. Zodra ze geen noemenswaardige concurrentie meer hebben uit Europa gooien ze prijzen omhoog en zijn we volledig afhankelijk van hun. Dit kan je op meerdere productgroepen toepassen maar gelukkig ligt het IP nog wel bij een buitenlandsbedrijf.

@NL-RaVeR Super toffe motor man!
Ik snap het zeker, maar probleem is dus dat wij kiezen voor goedkoop en dus moeten de fabrikanten dit soort toeren gaan uithalen om nog te kunnen concurreren.

KTM, BMW, Triump, Harley en nog veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
kneusteun schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:36:
[...]

Haha, voor mij is het dik 4 uur rijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:53

_Apache_

For life.

Amerika staat er ook niet echt al te best op nu.. 8)7

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
kneusteun schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:55:
[...]

Ik snap het zeker, maar probleem is dus dat wij kiezen voor goedkoop en dus moeten de fabrikanten dit soort toeren gaan uithalen om nog te kunnen concurreren.

KTM, BMW, Triump, Harley en nog veel meer.
Jij kiest zelf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:08

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Aikon schreef op maandag 19 mei 2025 @ 08:14:
Beetje zwart-wit, onbedoeld.
Optie 3: ik lees het soms en dan is het leuk, en soms scroll ik eroverheen. Doe je ding en post vooral door, ik heb er geen last van.
Daar zit ik ook totaal niet mee. Als mensen er ongelezen overheen scrollen of niet op reageren is dat helemaal prima, ik zit niet te wachten op AHMAGAAHD reacties ofzo. Maar als het niet welkom is ga ik het ook niet forceren.

Maar goed, de poll lijkt een béétje mijn kant op te gaan :+ eerlijk gezegd vind ik het meest verbazende hoeveel stemmen er uberhaupt komen, heb helemaal niet het idee dat het topic zó actief is. Veel lurkers blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Wij is dan ook even voor. het gross van de rijders...
Zoals je nu ziet zie je dat op ADV vlak veel mensen ervoor kiezen een CF te kopen, omdat je effectief veel motor krijgt voor weinig geld.

Ik snap dat wel ook nog.

Maar zoals gezegd als je dat doortrekt dan zie ik ook iedereen games spelen, discord gebruiken etc. allemaal is dat deels in handen van China.
Tencent alleen al heeft denk ik 50% van zijn vingers in de game industrie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:28:
[...]

Daar zit ik ook totaal niet mee. Als mensen er ongelezen overheen scrollen of niet op reageren is dat helemaal prima, ik zit niet te wachten op AHMAGAAHD reacties ofzo. Maar als het niet welkom is ga ik het ook niet forceren.

Maar goed, de poll lijkt een béétje mijn kant op te gaan :+ eerlijk gezegd vind ik het meest verbazende hoeveel stemmen er uberhaupt komen, heb helemaal niet het idee dat het topic zó actief is. Veel lurkers blijkbaar.
Ik heb niet gestemd.
Reden: soms heb ik tijd en vind ik het leuk om te lezen, soms is het veel en denk ik "kijk wel keer terug" en vergeet het dan ;)

Kunnen we het nu weer hebben over mobiel vs garmin >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Mobiel. Want dan hoef ik geen extra device te kopen en onderhouden. En zolang je dat ding in een goeie mount een beetje beschermd weghangt hoeft dat ook echt geen issue te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
Ik zou ook liever mobiel gebuiken ipv losse nav.

Maar... wat raden jullie aan voor routes (gpx bijvoorbeeld) op mobiel? Ik ben sinds vorige week Calimoto aan het testen, maar weet nog niet zo goed wat ik er van vind. Zijn er nog betere apps, bij voorkeur zonder abbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adder28
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15-09 11:02
Osmand voor de expert, kurviger/calimoto/scenic/tomtom voor de leek. Het is een beetje wat je zelf het liefst hebt qua interface.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:45

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

NL-RaVeR schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:59:

Maar... wat raden jullie aan voor routes (gpx bijvoorbeeld) op mobiel? Ik ben sinds vorige week Calimoto aan het testen, maar weet nog niet zo goed wat ik er van vind. Zijn er nog betere apps, bij voorkeur zonder abbo?
Zonder abo is lastig (IOS hier)… TomTom Go gebruik ik sinds een jaar of 2 met een CarPlayschermpje en dat voldoet voor mij prima. Routes plannen, GPX routes importeren en rijden gaat eigenlijk probleemloos.
Nouja, ieder voorjaar is het weer even uitzoeken waarom je geïmporteerde route zoals ieder jaar niet in het lijstje verschijnt, maar na de 1e aanloopperikelen gaat het best. Ik gebruik het in NL en zuid-Europa redelijk fanatiek.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

NL-RaVeR schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:59:

Ik heb zelf een el cheapo CarPlay display gekocht en gebruik nu Osmand op mn iPhone.
Het enige wat mij nu tegen valt, is het berekenen van een route, ik had verwacht dat een iPhone 15 Pro toch wel meer rekencapaciteit hiervoor zou hebben, maar mogelijk ligt het aan de software (not my cup off tea :+ ).

Als ik in de toekomst wat anders moet/ga kopen ga ik denk zeker kijken naar de DMD2.

Calimoto heb ik nog niet geprobeerd, schijnt een mooie app te zijn als je snel effe een leuke route wil (geen ervaring).

edit: het mag van mij (persoonlijk) geld kosten. Zumo XT2 zie ik nu voor 500 euro, stel zo'n device gaat 5 jaar mee (geen idee) dan kost navigatie dus 100 euro per jaar, wat 8 euro per maand. Dus als een abo daarmee in de buurt komt, is dat voor mij prima. Cali heb ik geprobeerd te proberen maar moet je abo voor hebben (als ze nou een demo mode had om te testen, ik ben meer van de try-before-buy).

[ Voor 17% gewijzigd door iMars op 19-05-2025 12:13 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:03
kneusteun schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:30:
[...]
...
Kunnen we het nu weer hebben over mobiel vs garmin >:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jzGiNv7Axepx6pCXP1qOmL_DBJg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/yOIhzoi6H7YALYMcR4U128Q2.jpg?f=user_large

[ Voor 30% gewijzigd door Kars op 19-05-2025 12:11 ]

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 10-09 23:43
Vorige week om deze tijd zat ik in dag 3 van de Show je tent bij de motor roadshow 2025:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XSPDWx17AIwsWh3zcsypmsyZ9F8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qwc20kR58DmP96Ky4yumGyGh.jpg?f=fotoalbum_large

Een idee vanuit motor-forum.nl voor de liefhebbers van motorrijden&kamperen. Ik schrijf op Polarsteps (zie plaatje hierboven) nog 6, maar we begonnen uiteindelijk met z’n 10’n. Organisator Superrobke, een uiterst bescheiden man overigens 🙂, had 4 campings gereserveerd en dat was alles wat vast lag. De routes maakte je zelf, samen rijden of niet besliste je zelf en ‘‘s avonds zagen we elkaar op de camping.
De campings lagen achtereenvolgens in Luxemburg, in de Vogezen, in het Zwarte Woud en in de Eiffel.
En zo vertrok ik zaterdag de 10e op de Pan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/77A_qdc9vhhyr4nFV6hZQZaBXW0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N08xAIP6kcF9dPDukePGHgQc.jpg?f=fotoalbum_large

Wat kan ik erover vertellen? Het was gaaf, gezellig, mooi én vermoeiend!
Kamperen op prachtige plekken met mensen die ik nog nooit had ontmoet, maar met wie je dan toch best wat gemeen hebt; de liefde voor het motorrijden én voor kamperen onder best wel primitieve omstandigheden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IdFqypf0SIdXUIhdVF9e4Oij7PI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j7RULiA0vV32yg7cFyD5Lpse.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n74WgpldExm0vJEjBCeP1EQ0UEU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MQCI5PbFGlpHEIcmygB3UNUD.jpg?f=fotoalbum_large

Gereden door heel veel heuvel/berg(?)-gebieden, maar op weg vanuit de Vogezen naar het Zwarte Woud toch ook weer door de wijngaarden van de Elzas:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c085khDzomzbmOjOeMUoxPuCCwM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0IKtn7BWJQBB62D68t2fwNRD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o_rQdefMu8C6gboqj1QTa5bONJ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/247EopQBX12Alyz9Nj3Jguxv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4BJAGKNWwmkshfh-rmV02KYdwKU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MOHp0kmvjzV7pV16rlfbqtie.jpg?f=fotoalbum_large

4 van de 5 dagen alleen gereden, net zoals de meeste anderen, maar op dag 4 samen gereden met Lo bmw R80, op een, jawel, BMW R80 uit de jaren ‘80 waarop hij mij regelmatig totaal zoek reed, en met Umop3p1sdn, op een Yamaha fjr1300, die weinig moeite had om Lo bij te houden. Erg gezellig, heerlijk om achter iemand aan te rijden met véél motorrij-ervaring (ik rijd nu weer 5 jaar, na m’n motorrijbewijs bijna 25 jaar niet te hebben gebruikt en ben tot nu toe nog maar weinig in berggebieden geweest) maar aan het eind van de middag sloeg de vermoeidheid toe, begon ik fouten te maken (in snelle linkerbocht zo dicht tegen de middenstreep rijden dat m’n bovenlichaam eroverheen hing, terwijl daar ook een auto aankwam vanaf de andere kant. Ik heb niet gekeken maar daar zat weinig ruimte tussen 😳), en heb ik tegen hen gezegd dat ik alleen verder zou rijden naar de camping. No hard feelings maar gekozen voor mijn veiligheid; 3 jaar geleden ben ik in Luxemburg flink onderuit gegaan door vermoeidheid/overschatting, dat wilde ik niet nog eens meemaken. Uiteindelijk reed ik om half 9 de camping in de Eiffel op, 11 uur na vertrek uit het Zwarte Woud. De Chili Con carne van de Duitse supermarkt, mét een bekertje rode wijn erbij, smaakte me goed!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n-dTOcmyM58lXTVh2V8Qg3f-NCw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/09auF5kiBz2WZ4VrgwOsDFfc.jpg?f=fotoalbum_large

Afgelopen woensdag het laatste stuk naar huis, binnendoor, in Duitsland best mooi gereden, in Nederland best verschrikkelijk lelijk, vooral dat laatste stuk in Brabant van iets voor Helmond binnendoor naar Den Bosch. En dan te bedenken dat ik dat vorig jaar nog een best aardig stukje rijden vond; je raakt verwend door al die mooie gebieden!
Familie geknuffeld, m’n trouwste fan 🐶 gekroeld, tent e.d. uitgehangen en… bijna te moe om te slapen. Maar het was een succes en voor herhaling vatbaar!
Bijna precies 1500 km gereden in 5 dagen, waarvan max. 3 a 4 uur op de snelweg met 110 km/u, de rest binnendoor. Ik wou dat er een bochtenteller op m’n motor zat; ik denk dat ik er zo’n 8467 wel heb gemaakt…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o089-A35_csk-jqEM0HvqRwcU7g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nsMSPefXYhrXLIPONfQH0T22.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ANH-I_DSWCPc6i1C8jnqcvGth_g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bhPf1jnMkfHdSBnqcBwLs7PS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fcP0JAbrxUUS2peQR7eYjAtbSa4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LXkBuwD4ilHnMGeu8fD9WELv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Mag ik even de namen van de nee-stemmers dan zijn die voortaan uitgesloten van het mogen stellen van vaktechnische vragen :7.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:16
HTT-Thalan schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:36:
Mag ik even de namen van de nee-stemmers
[...]
Nee :+

Inkoppertjeeeee

[ Voor 9% gewijzigd door Melkunie op 19-05-2025 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Sowieso, die foto van die hond.... geen motor, geen banden WEG DIE FOTO ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:42
Hkuit schreef op maandag 19 mei 2025 @ 12:17:
*knip* Nederland best verschrikkelijk lelijk, vooral dat laatste stuk in Brabant van iets voor Helmond binnendoor naar Den Bosch. *knip*
Mooi avontuur!

Maar bij deze passage voel ik me wel gekrenkt, gaat door de streek waar ik geboren en getogen ben :P Laten we hopen dat ze je over de verkeerde wegen hebben gestuurd ;)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Ik zie wel tanden, dat scheelt maar één lettertje, close enough voor mij :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
@kneusteun en waar ligt dat bruggetje? Als ik Google kom ik op een manege uit en een plaatsje bij Ommen in de buurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
BvZwolle schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:15:
@kneusteun en waar ligt dat bruggetje? Als ik Google kom ik op een manege uit en een plaatsje bij Ommen in de buurt.
Als dat zo was was ik er al geweest, ik vond hem ergens nabij Eindhoven. Ik heb hem letterlijk ondertussen als favoriet in mijn maps gezet _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:16
@BvZwolle, deze brug, coördinaat op de fotolocatie :9
https://maps.app.goo.gl/CkUxbVW3porYKU5e8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
Laarbrug bij Aarle-Rixtel en Beek & Donk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
153km rijden (snelste route) voor een fotoshoot bij een bruggetje is me net iets te ver 😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
BvZwolle schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:09:
153km rijden (snelste route) voor een fotoshoot bij een bruggetje is me net iets te ver 😇
Maar is toch mooi excuus om te gaan rijden.
Sorry jongens vandaag kan ik niet, heb een afspraak met een brug :+

Edit: met snelweg is het hier ook 2 uur rijden en 172km
Zonder snelweg 141km en 2 uur en 37 min

[ Voor 13% gewijzigd door kneusteun op 19-05-2025 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Rondritje van 70 km, met anderhalf uur uit en thuis :+ Inclusief koffie bij mijn ouders wat langer.

[ Voor 41% gewijzigd door Joris748 op 19-05-2025 15:59 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:29

botoo

💀 too old to die young

Mag ik even de namen van de nee-stemmers dan zijn die voortaan uitgesloten van het mogen stellen mijn antwoorden van vaktechnische vragen :7.
> * botoo

Sowieso was het een zwart/wit poll en geen poldermodel antwoord mogelijk. Ik heb sommige posts met plezier gelezen maar daarna werd het imo minder interessant, dan werkt een snelle scan icm de scrollbutton prima. Ik verwacht wel dat het voor @HTT-Thalan ook snel een herhaaloefening zal worden, leuke, nieuwe en/of leerzame voorvallen lees ik graag.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:46
Vorige week om deze tijd zat ik in dag 3 van de Show je tent bij de motor roadshow 2025:
Ik dacht al, wat een bekende route! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Rondje Laarbrug doe ik graag aan mee (bij mooi weer), nog mooier als er een lokaal bekende vette hap aangekoppeld wordt.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
botoo schreef op maandag 19 mei 2025 @ 16:10:
Rondje Laarbrug doe ik graag aan mee (bij mooi weer), nog mooier als er een lokaal bekende vette hap aangekoppeld wordt.
Waar heb je zin in? Worstenbroodjes? Of een Jos Brinkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Heel klein stukje voor de brug is een klein cafeetje bij een ander bruggetje. Misschien 5 minuten. Die zullen vast iets te snacken over hebben wat ze willen slijten.

https://maps.app.goo.gl/TEBUS7jt8GwSuwJ58

zeker, zeker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

botoo schreef op maandag 19 mei 2025 @ 16:08:
[...]

> * botoo

Sowieso was het een zwart/wit poll en geen poldermodel antwoord mogelijk. Ik heb sommige posts met plezier gelezen maar daarna werd het imo minder interessant, dan werkt een snelle scan icm de scrollbutton prima. Ik verwacht wel dat het voor @HTT-Thalan ook snel een herhaaloefening zal worden, leuke, nieuwe en/of leerzame voorvallen lees ik graag.
Ik was niet voornemens blijvend lessen te gaan opsommen nee. Het ging me er puur om te laten zien wat er bij komt kijken en hoe ver het proces is gevorderd. Maar als er 69 man op tegen is lijkt het me beter die energie ergens anders in te steken. Ik blijf het wel gek vinden, daar hier soms de meest zinloze (objectief bekeken, geen waardeoordeel) zaken gedeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ok, KTM is ook niet meer Europees.
https://nieuwsmotor.nl/ni...-miljoen-ktm-overgenomen/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:44

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bijna precies 1500 km gereden in 5 dagen, waarvan max. 3 a 4 uur op de snelweg met 110 km/u, de rest binnendoor. Ik wou dat er een bochtenteller op m’n motor zat; ik denk dat ik er zo’n 8467 wel heb gemaakt…
Ships, dat laat me er aan denken dat ik mijn winterprojectje (welkom in mei) nog moet oppakken. Ik ging proberen een bochtentellertje te maken met behulp van een gyro en een arduino. Al een half jaar ligt de hardware in de hoek, maar het was wel de bedoeling dit voordat ik weer de bergen in ga af te hebben. :X

Dat gaat hem niet meer worden vrees ik. :X

Wel een hele mooie trip die je daar gemaakt hebt. En Nederland is inderdaad op veel plekken maar lelijk, voor motorrijders toch zeker. Ben het met je eens. Als de hele verre omtrek zo was als waar ik nu woon, had ik waarschijnlijk niet eens een motor rijbewijs.

@HTT-Thalan Prima dan toch? Dan blijf je de opmerkelijke, nieuwe en motorgerelateerde zaken toch gewoon posten?

[ Voor 21% gewijzigd door DrivinUCrazy op 19-05-2025 17:48 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
N!co schreef op maandag 19 mei 2025 @ 16:09:
[...]

Ik dacht al, wat een bekende route! :)
hé wat leuk, jij dus ook hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hkuit
kneusteun schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:02:
Sowieso, die foto van die hond.... geen motor, geen banden WEG DIE FOTO ;)
Ze is allang blij dat jij haar als ‘hond’ hebt herkend 😄

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 06:51
HTT-Thalan schreef op maandag 19 mei 2025 @ 16:20:
[...]

Ik was niet voornemens blijvend lessen te gaan opsommen nee. Het ging me er puur om te laten zien wat er bij komt kijken en hoe ver het proces is gevorderd. Maar als er 69 man op tegen is lijkt het me beter die energie ergens anders in te steken. Ik blijf het wel gek vinden, daar hier soms de meest zinloze (objectief bekeken, geen waardeoordeel) zaken gedeeld worden.
Oneens. Er zijn er ook 71 die het wel graag zien, en die andere 70 scrollen maar een stukkie door.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

CLB schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 21:07:
Vandaag nieuwe accu besteld voor de Z800, die staat namelijk al veel te lang in de opslag stof te happen en had er nog maar weinig zin in. Vandeweek accu erin hoop ik, grondig wassen en hophop gas erop!!
Vandaag eindelijk tijd voor gehad om de accu te vervangen en even snel afgespoeld...
Eerste paar kilometer ook mee gereden, vandeweek even goed in het sop, bandjes oppompen en gassen!

CLB - Kawasaki Z800

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• von smallhausen
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:40
Jolke schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:55:
Laarbrug bij Aarle-Rixtel en Beek & Donk. :)
Ik woon er maar 6km vandaan ,laat maar komen die minimeet ,eventueel maak ik wel een rondrit(je) in gpx

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nou goed de stage is toch al bijna voorbij :) de officiële dan toch. Ik heb nog actieve lessen ingepland staan tot en laatste dag mei, nog zo'n 14 uur totaal. Dan heb ik aan de IBKI verplichting voldaan, mag ik mijn portfolio (je moet van alle gegeven lessen getekende formulieren printen die door 3 man getekend moeten zijn) indienen en moet ik wachten op goedkeuring. Zodra die goedkeuring er is, mag ik examen doen.

Dan volgen er dus binnenkort enkele 'dode' weken waarin ik geen stage meer hoef te lopen maar ook nog geen uitslag of examen heb, en dus ook nog geen contractsaanbod bij de rijschool (dat volgt zodra je geslaagd bent en die wrm-pas in handen hebt). Daar weten ze op de rijschool gelukkig wel raad mee. Zij zien het meer als 'inwerken' dan als stage dus ik ga gewoon lekker door met lesgeven. Ik heb immers die pas toch bij me dus ik mag, onder begeleiding, les blijven geven en dat ga ik dus ook doen, zo krijg ik alleen maar meer training om dat examen in één keer te gaan kunnen halen. Bovendien kunnen ze me blijkbaar goed gebruiken bij o.a. de buitenlandse studenten en de moeilijke gevallen.

En dan, ja, begint waar ik voor kwam. De motoropleiding, en ik kan mijn borst nat maken - hij is kort, maar pittig. De AVD rit geloof ik wel, ik heb al een paar keer meegereden en denk dat ik in staat ben een prachtige AVD rit te laten zien waarbij ik alle boxes ga checken. Maar die AVB gaat pittig worden, je moet namelijk álle 12 AVB manoeuvres laten zien, en ze moeten állemaal strak staan. Ja, je mag er 3 herkansen, maar geen enkele falen want dan ben je gewoon gezakt. Gemiddeld slaagt slechts 30% de eerste keer... voor diegene die niet meer scherp hebben welke dat ook alweer zijn: https://motorblogger.nl/avb-oefeningen/

Ze nemen dus 3 examens af in Fase 1: A: Theorie B: AVD en C: AVB. Daarna volgt weer een stage (Fase 3A, want Fase 2 is vrijgesteld) maar dit keer slechts 20 uur actief ipv 35. Bij die examenrit mag je wél met de motor volgen gelukkig.

En dan... dan... mag ik lesgeven op de motor, en is mijn weg vrij om de opvolgende zaken aan te pakken. KGI (KNMV Gediplomeerd Instructeur), Stagementor na 5 jaar (dan mag je zelf stagairs meenemen), VRO's, Slipcursussen, Gevaarherkenning.... als het me gegund is ben ik hier tot mijn pensioen mee zoet :).

En nog even in het kader relevant posten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UdKkH-EoUnr9sEPf7rCFMK64Ibg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rjYll7qFTxEVxeKm3Tc0Rw0B.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn alu jiffy was verbogen, iets wat schijnbaar met heel veel CRF1000L modellen gebeurt, is gewoon een kutontwerp (net als het montagepunt rechts voor je voetsteun). Ik was van plan iets te lassen maar iemand op het TA forum bood me een vervangende alu versie aan voor 3 tientjes. Die gaat op een gegeven moment ook falen maar nu heb ik even wat respijt en kan ik me op andere zaken richten. Niet dat alleen een middenbok hebben zo'n grote issue is, maar wel als de zijkoffers erop hangen want dan moet je echt wel bruce lee zijn om op en áf te stappen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TEl0boIs9eOKY25Yy3aPlm40sNM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Kiy4aBIkaFZan8gyT24WI0k.jpg?f=fotoalbum_large

Ook even een voorraad plugs geregeld die goed zitten, zo heb ik altijd overal plugs beschikbaar: Jaszak, auto, motorjas, ehbo kit you name it, ik stop ze overal in. Vooral voor het motorrijden maar ik gebruik ze ook voor drukke aangelegenheden zoals kinderfeestjes, concerten en grote bijeenkomsten want ADHD en al die prikkels zijn vaak teveel.

Mijn favo vloeistofmerk weer in huis gehaald, Muc-Off. Alles wat ik van ze geprobeerd heb, werkt goed. Kettingcleaner, kettingvet, zeep... niet de goedkoopste maar wel echt goed. Dit is een visor cleaner in een compacte fles.

Last but not least:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TY-IDvXbNkZElBF_eRmyufc0AHk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B4iWR7aLND6X4coSvyHkRfBy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ryFCbdmWmQMt0TFEghsUlc96UCQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7MakVcYHHZL44p2x1v5srRfj.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zag één van mijn toekomstige collega's met zo'n apparaat rijden, die had hij namelijk nodig om aan de verse motormuizen te demonstreren hóe stabiel motoren eigenlijk zijn. Hiermee klemt hij zijn gas vast om vervolgens al rijdende op de motor te gaan liggen en met alle ledematen te gaan wapperen. Ziet er tof uit en maakt een belangrijk punt.

Je klemt hem vast en het 'pootje' blijft hangen tegen je remhendel waardoor je dus standgas hebt. Druk op het knopje om hem te lossen maar geforceerd dichtdraaien werkt ook nog wel.

[ Voor 41% gewijzigd door HTT-Thalan op 19-05-2025 18:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL-RaVeR
von smallhausen schreef op maandag 19 mei 2025 @ 17:59:
[...]

Ik woon er maar 6km vandaan ,laat maar komen die minimeet ,eventueel maak ik wel een rondrit(je) in gpx
Klinkt als een plan :D

Voor mij is het een kleine 90km binnendoor. Prima ritje op een mooie zondag 8) . Wel weer een keer leuk om een tweakers meet-up / rondritje te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Die ga ik je afraden, als je wilt communiceren vanaf de motor naar je studenten dan verlies je daarmee behoorlijk wat (gespreks) geluid, beter om een licht dempende custom laten maken (jaaaa, we zijn weer bij de oordopjesdiscussie _O- ), die laten veel meer gesproken geluid door en houden toch goed windruis en motorgeluid tegen. Die schuimpjes kan je nog altijd overal instoppen als reserve.
Je klemt hem vast en het 'pootje' blijft hangen tegen je remhendel waardoor je dus standgas hebt.
aka poor men's cruisecontrol :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mag ik even de namen van de nee-stemmers dan zijn die voortaan uitgesloten van het mogen stellen van vaktechnische vragen :7.
Je gaat nóóit raden waar ik op 'gestemd' heb..... :9

En nogmaals: Ik wilde er middels m'n post echt geen negatief 'iets' van maken maar je er meer op wijzen dat overdaad daadwerkelijk schaadt, AL-TIJD!!.

Uiteraard wens ik je persoonlijk gewoon het allerbeste toe met betrekking tot je carrière switch en de plannen welke je daarna nog gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

botoo schreef op maandag 19 mei 2025 @ 20:17:
[...]

Die ga ik je afraden, als je wilt communiceren vanaf de motor naar je studenten dan verlies je daarmee behoorlijk wat (gespreks) geluid, beter om een licht dempende custom laten maken (jaaaa, we zijn weer bij de oordopjesdiscussie _O- ), die laten veel meer gesproken geluid door en houden toch goed windruis en motorgeluid tegen. Die schuimpjes kan je nog altijd overal instoppen als reserve.
Ja customs heb ik tot nu toe nooit aangedurfd omdat die van siliconen zijn gemaakt en alle siliconen doppen die ik tot nu toe geprobeerd heb gaan na 15+ minuten echt vreselijk irriteren (jeuk, pijn en uiteindelijk beschadiging van de gehoorgang). Ik ben dus blij schuim blijven hangen gewoon omdat ik weet dat dit 'werkt'.

Qua geluid: ik gebruik ze met een headset (Sena 50B/R) en dat geeft absoluut geen issues, maar de helm is van zichzelf dan ook erg stil. Ook als ik zo'n plastic 'les-oortje' gebruik hoor ik alles echt dikke prima, ook bij 100+.
aka poor men's cruisecontrol :+
Ja, maar ik denk eerlijk gezegd dat ik het daar niet voor ga gebruiken, daarvoor vind ik zo'n oplossing te risky. Alleen voor baanwerk op lage(re) snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Laatst online: 21:01
Over oordopjes gesproken, ik heb custom dopjes van Pluggerz laten aanmeten laatst. Heb ze welgeteld 2x <1 uur in gehad, maar er zit een drukpunt op 1 plek waardoor een kant al dus pijn begint te doen. Moet nog eens terug gaan om te kijken of ze dat kunnen fixen. Ook vindt ik de demping maar meh, wat me opviel is dat het vooral veel bass door liet. Leuk voor ff, maar net zo goed vermoeiend. Wellicht nog eens kijken voor een filter met zwaardere demping. Maar ik doe sindsdien vooral de 'sleep comfort' dopjes van Alpine in, dempen als een malle en kan ik uren inhebben.

Al heb ik op de multi ook echt wel flink wat demping nodig, het windgeluid is een flink stuk meer dan bij de strom met z'n enorme givi airflow...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:22

Vrijdag

De Zwarte

botoo schreef op maandag 19 mei 2025 @ 20:17:
[...]

Die schuimpjes kan je nog altijd overal instoppen als reserve.
Ik zou ze dan wel als éérste in je oren stoppen... :X :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Pyr0_ Ik loop voor m'n werk nog wel eens (lees: vaak) een datacenter / serverruimte binnen en daar liggen tegenwoordig bij de ingang van de zaal altijd van die 'conisch gevormde schuimpjes' (3M) om je gehoororgaan tegen de daar altijd aanwezige monotoon lage én hoge frequenties te beschermen. Dat soort schuimpjes werken gewoon goed voor het doel wat ze moeten dienen dus ik schaf die dingen ook altijd privé in bulk aan (is middels m'n werkgever gelukkig ook gewoon goedkoop te doen).

Met die, vaak erg dure, 'op maat gemaakte' dingen heb ik eigenlijk alleen maar ellende gehad als in de zin van het kwijtraken van één van de twee of het niet meer lekker passen na een paar uur rijden waardoor ik alsnog terug moest gaan vallen op zo'n goedkoop schuimpje (wat vervolgens precies 'op maat' passend te maken is voor DIE dag / rit...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:29

Bommes

Capo del formaggio

Will_M schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:44:
[...]

Er liggen hier in de regio nog wel een aantal meer van dat soort Bailey Bruggen dus je zou er ook nog een kort rondritje aan kunnen verbinden (en dan in Postel een 'vette bek (met worst)' gaan halen, de brug bij Mol kan dan ook in het rondje opgenomen worden. Moet dat rondritje overigens wel op zondag plaatsvinden, op zaterdag is het tegenwoordig vrij stil in Postel....).
En laat die echt goede vette worst daar niet meer te verkrijgen zijn.. tis een schande.. :o
[Afbeelding]

Een idee vanuit motor-forum.nl voor de liefhebbers van motorrijden&kamperen. Ik schrijf op Polarsteps (zie plaatje hierboven) nog 6, maar we begonnen uiteindelijk met z’n 10’n. Organisator Superrobke, een uiterst bescheiden man overigens 🙂, had 4 campings gereserveerd en dat was alles wat vast lag. De routes maakte je zelf, samen rijden of niet besliste je zelf en ‘‘s avonds zagen we elkaar op de camping.
De campings lagen achtereenvolgens in Luxemburg, in de Vogezen, in het Zwarte Woud en in de Eiffel.
En zo vertrok ik zaterdag de 10e op de Pan:
[Afbeelding]

Wat kan ik erover vertellen? Het was gaaf, gezellig, mooi én vermoeiend!
Kamperen op prachtige plekken met mensen die ik nog nooit had ontmoet, maar met wie je dan toch best wat gemeen hebt; de liefde voor het motorrijden én voor kamperen onder best wel primitieve omstandigheden:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gereden door heel veel heuvel/berg(?)-gebieden, maar op weg vanuit de Vogezen naar het Zwarte Woud toch ook weer door de wijngaarden van de Elzas:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

4 van de 5 dagen alleen gereden, net zoals de meeste anderen, maar op dag 4 samen gereden met Lo bmw R80, op een, jawel, BMW R80 uit de jaren ‘80 waarop hij mij regelmatig totaal zoek reed, en met Umop3p1sdn, op een Yamaha fjr1300, die weinig moeite had om Lo bij te houden. Erg gezellig, heerlijk om achter iemand aan te rijden met véél motorrij-ervaring (ik rijd nu weer 5 jaar, na m’n motorrijbewijs bijna 25 jaar niet te hebben gebruikt en ben tot nu toe nog maar weinig in berggebieden geweest) maar aan het eind van de middag sloeg de vermoeidheid toe, begon ik fouten te maken (in snelle linkerbocht zo dicht tegen de middenstreep rijden dat m’n bovenlichaam eroverheen hing, terwijl daar ook een auto aankwam vanaf de andere kant. Ik heb niet gekeken maar daar zat weinig ruimte tussen 😳), en heb ik tegen hen gezegd dat ik alleen verder zou rijden naar de camping. No hard feelings maar gekozen voor mijn veiligheid; 3 jaar geleden ben ik in Luxemburg flink onderuit gegaan door vermoeidheid/overschatting, dat wilde ik niet nog eens meemaken. Uiteindelijk reed ik om half 9 de camping in de Eiffel op, 11 uur na vertrek uit het Zwarte Woud. De Chili Con carne van de Duitse supermarkt, mét een bekertje rode wijn erbij, smaakte me goed!

[Afbeelding]

Afgelopen woensdag het laatste stuk naar huis, binnendoor, in Duitsland best mooi gereden, in Nederland best verschrikkelijk lelijk, vooral dat laatste stuk in Brabant van iets voor Helmond binnendoor naar Den Bosch. En dan te bedenken dat ik dat vorig jaar nog een best aardig stukje rijden vond; je raakt verwend door al die mooie gebieden!
Familie geknuffeld, m’n trouwste fan 🐶 gekroeld, tent e.d. uitgehangen en… bijna te moe om te slapen. Maar het was een succes en voor herhaling vatbaar!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vette shit gozer, heel gaaf tripje zo even tussendoor.
En hulde en held dat je voor je eigen veiligheid kiest en niet laat opbutsen door andere rijders.
Gewoon als je merkt dat het niet meer gaat, lossen en je eigen plan trekken.

Thanks voor je verslagje, mooi weer foto's, lekker sfeertje, kortom goed bezig geweest _/-\o_

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:02
En zoals verwacht neemt Bajaj een meerderheidsbelang in KTM.

Gezien ze al voor 49% er in zaten zal er niet extreem veel veranderen. Mogelijkerwijs kunnen ze wat van de kennis over het in volume produceren overbrengen bij KTM en gaan ze niet meer van die belachelijke overnames doen. :+

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 06:51
KillaZ schreef op maandag 19 mei 2025 @ 21:23:
En zoals verwacht neemt Bajaj een meerderheidsbelang in KTM.

Gezien ze al voor 49% er in zaten zal er niet extreem veel veranderen. Mogelijkerwijs kunnen ze wat van de kennis over het in volume produceren overbrengen bij KTM en gaan ze niet meer van die belachelijke overnames doen. :+
Gewoon meer kaas inkopen om motorblokken van te gieten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:26
Pyr0_ schreef op maandag 19 mei 2025 @ 20:29:

Al heb ik op de multi ook echt wel flink wat demping nodig, het windgeluid is een flink stuk meer dan bij de strom met z'n enorme givi airflow...
Mocht je hier ooit een oplossing voor vinden, dan hoor ik het graag.

Ik heb weliswaar een multi950s, maar zelfde standaardscherm.
Hij kwam met een ander scherm, maar ik kon voor probeerprijs een origineel op de kop tikken. Hielp helaas niet met waarop ik had gehoopt. Nog steeds veel windruis rond de helm.

Laatst een zaterdagochtend naar MDI geweest en met een andere ruit en wat opzetstukjes gereden. Hielp wel wat, maar ik vond nog niet genoeg om de prijs te rechtvaardigen.

Een andere helm is helemaal een dure grap, zodoende voor een paar euro nog maar eens een Ali opzetschermpje laten komen.
Die binnenkort maar eens wat langer proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door Blabla13 op 19-05-2025 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

nehal3m schreef op maandag 19 mei 2025 @ 21:46:
[...]

Gewoon meer kaas inkopen om motorblokken van te gieten. :+
Deze kerel:

YouTube: Honda Africa Twin 100,000km Review

vertelt in deze video dat hij een KTM had, geweldige motor vond hij dat. Véél meer vermogen dan de Twin, maar er ging zoveel stuk.... hij wilde iets met lagere compressie want hij is van mening dat dit één van de geheimen is achter de levensduur van Honda blokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
Blabla13 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 22:20:
[...]

Hij kwam met een ander scherm, maar ik kon voor probeerprijs een origineel op de kop tikken. Hielp helaas niet met waarop ik had gehoopt. Nog steeds veel windruis rond de helm.

Laatst een zaterdagochtend naar MDI geweest en met een andere ruit en wat opzetstukjes gereden. Hielp wel wat, maar ik vond nog niet genoeg om de prijs te rechtvaardigen.

Een andere helm is helemaal een dure grap, zodoende voor een paar euro nog maar eens een Ali opzetschermpje laten komen.
Ik ga eerst eens de iconic-parts spacers bestellen. (i.c.m. deze bundel). Kreeg via de FB multi groep de tip van iemand die ze schijnbaar allemaal had geprobeerd en zei dat de Givi Touring Screen 't beste was. Je hebt ook nog een Puig die heel hoog is. Maar eerst maar eens de spacers.

Givi:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P6_u9S-Lnbsvi_d18ZVq5KQCcz8=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pUuXT269SVZwb1VHWGsfTybS.jpg?f=fotoalbum_small
Edit: volgens mij deze: linkje.

[ Voor 3% gewijzigd door Pyr0_ op 19-05-2025 22:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WilbertNeems
kneusteun schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:29:
[...]

Wij is dan ook even voor. het gross van de rijders...
Zoals je nu ziet zie je dat op ADV vlak veel mensen ervoor kiezen een CF te kopen, omdat je effectief veel motor krijgt voor weinig geld.

Ik snap dat wel ook nog.

Maar zoals gezegd als je dat doortrekt dan zie ik ook iedereen games spelen, discord gebruiken etc. allemaal is dat deels in handen van China.
Tencent alleen al heeft denk ik 50% van zijn vingers in de game industrie.
Het is evident dat mensen een betaalbaar goed product willen, tegelijkertijd kan elk individu toch de keuze maken met minder tevreden te zijn of iets meer te betalen vanwege aspecten buiten het product zelf om en vanwege de mogelijk langetermijngevolgen.

En de parallel die je trekt met de game-industrie die grotendeels in Chinese handen is natuurlijk juist een voorbeeld dat je verder wil voorkomen, dat de situatie nu al slecht is betekent niet dat het nu niet meer uitmaakt.

Daarnaast zou het allemaal niet zo'n probleem zijn als China een beetje dezelfde waarden zou hebben als wij maar dat is helaas niet het geval. En daar komt dan nog bij wat @cyntax noemde dat ze niet eerlijk spelen met overheidssubsidies waarmee ze de markt naar hun toetrekken en we op termijn ook in deze markt afhankelijk zijn van China. En die uitbreidende macht van China betekent op lange termijn dan weer meer onderdrukking zeker als ze uiteindelijk bedenken dat de globale consequenties van landjepik beperkt zijn zoals ze nu zien in Oekraïne.

En omdat wij wel in een vrije markt zit kus je dus ook met je portemonnee en zie ik genoeg redenen om weg te blijven bij 100% Chinese producten.

Jij vroeg toen waar je de grens wel legt, dat is natuurlijk moeilijk om precies aan te geven maar het hoeft ook niet absoluut te zijn en er zijn genoeg aspecten die je daar over kan bedenken:
  • Op basis van waarde, immers hoe meer geld hoe meer macht, dus kleine componenten uit China zijn minder problematisch dan grotere zoals een blok en/of assemblage.
  • Op basis van intellectueel eigendom, een knipperlicht kun je makkelijk vervangen voor een alternatief maar als het intellectueel eigendom van het blok buitenlandse handen ligt wordt het lastig met alternatieven en kun je meer afhankelijk worden.
  • Op basis van samenwerking, als ze veel samenwerken met andere partners blijft er nog externe invloed.
I.i.g. zeker is dat je met een Chinese motorfiets aan de uiterste onwenselijke kant van het spectrum zit. En die afweging moet je natuurlijk zelf maken want wij leven wel in een vrije wereld :) Alleen maakt dit alles het voor mij moeilijk om enthousiast te zijn over Chinese motoren ondanks dat het product zelf goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
Pyr0_ schreef op maandag 19 mei 2025 @ 20:29:
Over oordopjes gesproken, ik heb custom dopjes van Pluggerz laten aanmeten laatst. Heb ze welgeteld 2x <1 uur in gehad, maar er zit een drukpunt op 1 plek waardoor een kant al dus pijn begint te doen. Moet nog eens terug gaan om te kijken of ze dat kunnen fixen. Ook vindt ik de demping maar meh, wat me opviel is dat het vooral veel bass door liet. Leuk voor ff, maar net zo goed vermoeiend. Wellicht nog eens kijken voor een filter met zwaardere demping. Maar ik doe sindsdien vooral de 'sleep comfort' dopjes van Alpine in, dempen als een malle en kan ik uren inhebben.

De hoge tonen zijn ook het meest schadelijk. En als je last hebt van de lage tonen dan heb je denk ik veel last van turbulentie, dat zijn wat lagere tonen en in mijn ervaring zijn die zeer vermoeiend.

Mijn tactiek is i.i.g. om zo veel mogelijk in de schone luchtstroom te zitten, ik heb zelfs een lager ruit dan standaard omdat ik nog net turbulentie aan de onderkant van mijn helm ervaarde. En al mijn experimenten met hogere ruiten en spoilers hebben altijd alleen maar geleid tot discomfort. Mijn hypothese is dat eigenlijk alleen de echte toermotoren voor iedereen de juiste windbescherming kunnen bieden, bij al het andere is het maar gokken of er een ruit bestaat die voor je werkt.

I.i.g. is het absoluut niet goed dat er een drukpunt is, bij op maat gemaakt moet dat beslist niet het geval zijn. Alleen na langere tijd is dat mogelijk omdat je gehoorgang kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
WilbertNeems schreef op maandag 19 mei 2025 @ 22:57:
[...]

Het is evident dat mensen een betaalbaar goed product willen, tegelijkertijd kan elk individu toch de keuze maken met minder tevreden te zijn of iets meer te betalen vanwege aspecten buiten het product zelf om en vanwege de mogelijk langetermijngevolgen.

En de parallel die je trekt met de game-industrie die grotendeels in Chinese handen is natuurlijk juist een voorbeeld dat je verder wil voorkomen, dat de situatie nu al slecht is betekent niet dat het nu niet meer uitmaakt.

Daarnaast zou het allemaal niet zo'n probleem zijn als China een beetje dezelfde waarden zou hebben als wij maar dat is helaas niet het geval. En daar komt dan nog bij wat @cyntax noemde dat ze niet eerlijk spelen met overheidssubsidies waarmee ze de markt naar hun toetrekken en we op termijn ook in deze markt afhankelijk zijn van China. En die uitbreidende macht van China betekent op lange termijn dan weer meer onderdrukking zeker als ze uiteindelijk bedenken dat de globale consequenties van landjepik beperkt zijn zoals ze nu zien in Oekraïne.

En omdat wij wel in een vrije markt zit kus je dus ook met je portemonnee en zie ik genoeg redenen om weg te blijven bij 100% Chinese producten.

Jij vroeg toen waar je de grens wel legt, dat is natuurlijk moeilijk om precies aan te geven maar het hoeft ook niet absoluut te zijn en er zijn genoeg aspecten die je daar over kan bedenken:
  • Op basis van waarde, immers hoe meer geld hoe meer macht, dus kleine componenten uit China zijn minder problematisch dan grotere zoals een blok en/of assemblage.
  • Op basis van intellectueel eigendom, een knipperlicht kun je makkelijk vervangen voor een alternatief maar als het intellectueel eigendom van het blok buitenlandse handen ligt wordt het lastig met alternatieven en kun je meer afhankelijk worden.
  • Op basis van samenwerking, als ze veel samenwerken met andere partners blijft er nog externe invloed.
I.i.g. zeker is dat je met een Chinese motorfiets aan de uiterste onwenselijke kant van het spectrum zit. En die afweging moet je natuurlijk zelf maken want wij leven wel in een vrije wereld :) Alleen maakt dit alles het voor mij moeilijk om enthousiast te zijn over Chinese motoren ondanks dat het product zelf goed is.
Ik snap je absoluut hoor.
Maar wij Nederlandse motorrijders specifiek zijn een groepje zuinige fuckers

Onze verkopen steken vaak nogal af ten opzichte van rest van Europa, kiezen vaker voor zuinig en goedkoop.
Volgens mij is die Honda nc750 echt een verkoop topper geweest, ding was oersaai, maar goedkoop en zuinig.

Maar laten we even niet doen alsof onze eigen regering zo lekker bezig is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:11
Pyr0_ schreef op maandag 19 mei 2025 @ 22:33:
[...]

Ik ga eerst eens de iconic-parts spacers bestellen. (i.c.m. deze bundel). Kreeg via de FB multi groep de tip van iemand die ze schijnbaar allemaal had geprobeerd en zei dat de Givi Touring Screen 't beste was. Je hebt ook nog een Puig die heel hoog is. Maar eerst maar eens de spacers.

Givi:
[Afbeelding]
Edit: volgens mij deze: linkje.
Ben benieuwd wat de spacers doen.

Ik heb een heel kort ruitje erop gezet. Deze: https://www.mrashop.de/co...screen-sp-2015?c=90006417.

Ik ben nog een beetje aan het stoeien met mijn helm, er komt nog wind langs de kussens en mijn nek. Als ik dat dicht heb gestopt, is het best stil. Als ik ga staan bij 100 km/u is het echt heel stil, maar ik denk dat er altijd wat vuile lucht rond de motor hangt en dat nooit zo stil wordt. En een hoge ruit ziet er niet uit, dat vertik ik (nog) :P

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 21:29

GSX-MAN

de/het/een

Jolke schreef op maandag 19 mei 2025 @ 07:07:
[...]

Had je die gemist? Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe motor. 😉

Nog een plaatje dan maar...

[Afbeelding]
Hahaha, topfoto! Rijdt 'ie fijn?

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

WilbertNeems schreef op maandag 19 mei 2025 @ 22:57:

(...)

Goed vind ik ook discutabel. Ja, er zijn kneitergoede producten die in China zijn geproduceerd, maar dan is de prijs weinig lager dan elders. We kennen ook de Ali troep, da's de onderkant van de markt die gemaakt word met hongerloontjes, in de 'restuurtjes' van de productie, nul QC, rest danwel goedkope materialen en met zero regard voor IP.

Er zit een heel groot middengebied in. Een gebied waar soms wel betere materialen gebruikt worden, quality control en wel naargelang goeie of bestaande ontwerpen (bijvoorbeeld in opdracht van een niet-chinees ontwerp). En daar wordt, naar mijn beleving, heel creatief mee gespeeld. Ik geloof ook echt dat dit een van de USP's is om samen te werken met productie in China, want als productleverancier heb je gewoon superveel flexibiliteit.

Maar ondertussen is China een powerhouse geworden die van alle markten thuis kan zijn. Ik vind Benelli wat dat betreft een goed en relevant voorbeeld. De prijs is niet krankzinnig laag zoals die kentekenloze dirt bikes met gekopieerde Honda motorblokken maar wel laag genoeg dat je veel bang for buck krijgt in vergelijking met de 'established brands'. Waar besparen ze dan op? Ik denk onder andere lonen (je hebt als werknemer weinig rechten in China) en misschien ook (weer) een stuk subsidie van de PRC. Wellicht dunnere verf (geen idee, dit is een gok omdat in Italïe geproduceerde Honda's hier ook onder hebben geleden) en ze gaan qua motoren ook aan de onderkant van het spectrum zitten. Hun zwaarste allroad, de 702X, produceert krap 70pk. Niet dat ik dat te weinig of niet genoeg vind, maar veel mensen zijn meer gewend van de andere merken. Aangezien Langeberg in Coevorden mij vertelde dat hij die motoren 'graag verkoopt aan rijschoolhouders' met 'echt hele goede garantievoorwaarden' (ding is feitelijk nog onder fabrieksgarantie zodra hij qua leeftijd alweer uitgefaseerd wordt bij de meeste rijscholen) en word ook gewoon lesklaar afgeleverd. Als ik die dingen optel zal die keuze voor 70pk niet toevallig zijn want dat is de ondergrens om hem als A-rijbewijs lesmotor mee te nemen naar een CBR examen.

Je krijgt er ook relatief veel accessoires bij. Die zijn voor de andere merken een cash cow (m.a.w. daar verdienen ze dik op in vergelijking met de motor zelf) maar Benelli zet hem strategisch in - ze kosten hen relatief weinig geld om weg te geven en maken hun concurrentiepositie een stuk beter. Aangezien de meeste motorrijders hun aftermarket crap anders toch wel van Ali halen misschien ook gewoon lood om oud ijzer :+.

Ik kan (nog) niks zeggen over de betrouwbaarheid van hun motoren maar de garantie is lang en uitgebreid genoeg dat mensen die gok wel durven nemen, en ik geef ze geen ongelijk. Maar zoals jij terecht aanhaalt Wilbert, ik wil er ook niet aan beginnen. Ik vertrouw ze niet, kijk maar naar dat verhaal over die Huawei switches die achteraf backdoors gehad bleken te hebben (leuk bij overheidsspul) of de inverters die een killswitch bezitten... en als je ook artikelen zoals deze leest, zie je dat China als overheid ook veel controle heeft of pakt in grote bedrijven. Er zijn meerdere bekende namen geweest waarin hard geroepen werd dat er geen overheidsinmenging is, maar ik kies ervoor te geloven dat je geen grote naam kunt worden in China zónder dat die invloed er mag zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14:09
[...]

Tip van mij (komend af van Tracer 9 die met standaardruit echt veel turbulentie produceert) kijk naar een kleinere ruit. Ik heb een kleine ruit van Ali erop gezet en er komt nu wel meer wind op jou als persoon, maar geen turbulentie want de wind is "recht" en niet vervormd. Ik heb ook grote ruiten geprobeerd, maar die gaven nooit een turbulentvrije ervaring.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jolke
@GSX-MAN Zekers, rijdt erg fijn! Met volle bepakking misschien zelfs nog wel lekkerder, omdat je dan zo lekker de bochtjes invalt. :)
Ik had niet verwacht dat ik die cruisecontrol zoveel zou gebruiken. En net als in de auto knopje om iets sneller/langzamer te gaan, zo comfortabel!

Kleine impressie van 3 dagen en 1600 km rijden. 8)
Mei is altijd een goede maand voor bloeiende brem. Eerste nacht zat er gewoon ijs op de koffers. :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UzkTWmh7ZvUt8IpMQx0Yfb8xHnQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iGWFgktYw0iJujUkHigbhgi5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/skYKxCAm1YwoZLYzVkXUvmxzvBE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8J5KKeGbx9aoJfCHiYatV84u.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BgQDAgjHnq8gmglGLzuhurLasxU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PMPHaCXl0r3fh6vuPSzYj00V.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-38JFcvZcMa9umw0Q89XJsXqmXc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uVjoYCirRf0EyFPo9mFxVgRG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UVxoU7EV2ugz_LpplEsfjaEZvDM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/idqzz8AAhJ4si8Zr6AA8FSD8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jUBNMsxUJRrkf3n5WjjRxTIlqAM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2XjWyDrpEjBzTCRMxqyAZvUu.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico95
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:52
[...]

ik rij ook een 950s en deze zoektoch ook gehad, wat bij mij het beste resultaat gaf: https://www.mrashop.de/co...screen-vt-2017?c=90006321 dit scherm met spacers er tussen. in de hoge stand. zit dan redelijk uit de wind, lawaai het minst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Jolke schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:14:
Tweedaags werkbezoek in Eindhoven. Ik hoor nu ook bij de motor-bij-de-Laarbrug-Club. oOo

[[Afbeelding]
Even het voorbeeld van @Melkunie volgen: @LankHoar, deze foto mag graag in de OP. :Y

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Hier had een post kunnen staan over de dag van vandaag ;) maar ik laat het achterwege op één trots puntje na: Kreeg vandaag plotseling een andere student voor mijn kiezen dan gepland, en wel eentje met Autisme. Achteraf kreeg ik van de instructeur mee dat hij nog nooit iemand zo mooi met deze student zag samenwerken en dat hij er anderhalf uur stil van was hoe soepel dat allemaal liep. Maar ik heb zelf ADHD dus de trekjes zijn me ook niet compleet vreemd :+.

Motorgerelateerd:

De nieuwe jiffy zit er één dag onder en hij ís nog niet krom, maar dat gaat écht niet lang duren. Bij het neerzetten zit je hem gewoon buigen. Ik moet echt vlot iets van staal gaan regelen. Heb ook mijn kentekenplaat met metalen plaatjes vastgezet want op één plek was de bout al door het plastic gebroken dus hij hing maar aan één kant vast. Ik zal wel iets te sportief zijn weggereden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
kneusteun schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:40:
[...]

Ja die maat van mij heeft mij dat ook weer bijgebracht.
Deed het vroeger heel veel, maar door volwassen proberen te worden veel te druk en deed het eigenlijk nooit meer.

Maar gewoon op zaterdag weg en s'avonds gezellig biertje vuurtje en mooie verhalen, en op Zondag avond weer terug. Erg goed te doen en gezellig, en werkt goed als ontspanning.
Ik heb het inderdaad ook gedaan, 1 dagje wezen kamperen, ben net terug. Was erg leuk, m'n nieuwe tentje even getest, iets voor de motor opgehaald. Ben je er toch even uit. Ik was echter met de auto, want heb m'n mountainbike meegenomen. Andere keer ga ik weer op de motor, als ik een leuke route heb naar een camping.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:08

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]

Wat mij betreft is alles hier welkom zolang het raakvlakken heeft met motoren of motorrijden inderdaad :) Ik heb puur een poll gemaakt omdat @HTT-Thalan erover begon maar niet wist hoe hij dat moest doen :)

Wat mij betreft is een poll over welke onderwerpen wel en niet inderdaad ook onzin, omdat het hek dan van de dam is.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
Vette shit gozer, heel gaaf tripje zo even tussendoor.
En hulde en held dat je voor je eigen veiligheid kiest en niet laat opbutsen door andere rijders.
Gewoon als je merkt dat het niet meer gaat, lossen en je eigen plan trekken.

Thanks voor je verslagje, mooi weer foto's, lekker sfeertje, kortom goed bezig geweest _/-\o_
Dankjewel @Bommes !

O, en deze trip met de Pan European heeft me nog eens bevestigd in mijn keuze om voor een wat lichtere motor te gaan… Hij rijdt echt heel goed, zeker als je nagaat dat ‘ie volgend jaar 30 wordt, maar jemig wat is ‘ie zwaar: 285 kg droog+ 27 liter benzine + 20-25 kg bagage…. Of je met een zeekoe aan het manoeuvreren bent!

Mijn vrouw heeft me ervan overtuigd dat het toch echt verstandig is om eerst tenminste één van de 3 motoren in onze garage te verkopen voordat er weer eentje bij komt 😈.
Dus nu de Kawasaki mooi maken, en daarna de Pan, en hopen dat er genoeg mensen in de koopstand staan nadat ze hun vakantiegeld hebben ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
Nico95 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 09:29:
[...]
ik rij ook een 950s en deze zoektoch ook gehad, wat bij mij het beste resultaat gaf: https://www.mrashop.de/co...screen-vt-2017?c=90006321 dit scherm met spacers er tussen. in de hoge stand. zit dan redelijk uit de wind, lawaai het minst.
Thanks voor de tip, ga 'm opslaan.
WilbertNeems schreef op maandag 19 mei 2025 @ 23:06:
[...]
De hoge tonen zijn ook het meest schadelijk. En als je last hebt van de lage tonen dan heb je denk ik veel last van turbulentie, dat zijn wat lagere tonen en in mijn ervaring zijn die zeer vermoeiend.

Mijn tactiek is i.i.g. om zo veel mogelijk in de schone luchtstroom te zitten, ik heb zelfs een lager ruit dan standaard omdat ik nog net turbulentie aan de onderkant van mijn helm ervaarde. En al mijn experimenten met hogere ruiten en spoilers hebben altijd alleen maar geleid tot discomfort. Mijn hypothese is dat eigenlijk alleen de echte toermotoren voor iedereen de juiste windbescherming kunnen bieden, bij al het andere is het maar gokken of er een ruit bestaat die voor je werkt.

I.i.g. is het absoluut niet goed dat er een drukpunt is, bij op maat gemaakt moet dat beslist niet het geval zijn. Alleen na langere tijd is dat mogelijk omdat je gehoorgang kan veranderen.
Ik zit redelijk in de schone lucht op de multi, het maakt alleen nog steeds een hoop kabaal. En ik zou zeggen dat de multi toch wel een 'echte toermotor' is, of althans, ik toer er veel mee. En dat doe ik graag zo comfortabel mogelijk. Dus ga ik kijken of ik het geluid kan minimaliseren. Want hoe minder geluid, hoe minder vermoeiend lange tochten zijn, hoe beter ik me kan blijven concentreren.

Helm zal natuurlijk ook veel doen, ik heb een Schubert C3 Pro, volgens de reviews een heel stille helm. Maar ondertussen ook wel een redelijk oud model. Vraag me af of er helmen op markt zijn die daar beduidend beter in scoren. Maar ik heb deze helm pas een jaar, dus die is nog láng niet aan vervanging toe...
Jolke schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 09:17:
Ik had niet verwacht dat ik die cruisecontrol zoveel zou gebruiken. En net als in de auto knopje om iets sneller/langzamer te gaan, zo comfortabel!
Cruisecontrol verhaal herken ik ook wel, dacht dat is wel handig voor snelweg ofzo. Maar ik gebruik het veel meer, echt heerlijk om ff niet op je snelheid te hoeven letten in dorpjes of saaie stukken.

Leuk tripje gehad zie ik, die tank herken ik, vorig jaar ook ernaast gestaan in La Gleize.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xW4xH4A8GmKHv-7tzmdopbREPBY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fW2NO5TLfLQ9oxhESB9ejBWq.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 23:12
ozzynator schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:43:
[...]

ja
nee
Tussenstand:
[Afbeelding]
ik ben er wel voor maar daarna zal ik denk zelf gaan rijden want ik rij best wel door 8) En heb een tering harde uitlaat heb ik gehoord vandaag O-) klapperd echt teveel >:) >:) >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

ozzynator schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:43:
[...]

ja
nee
Tussenstand:
[Afbeelding]
Mis misschien :+ ligt eraan wanneer d:)b

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• kneusteun
Gister even het virus mogen doorgeven.

Mijn stagiaire had nog nooit op een motor gezeten.....

Dus ik zei drop vanavond langs, spring achterop gaan we een ritje doen.
Het gaat om een meisje van 22 amper 1.60 hoog, die naast de T7 toch wel even liet doorschemeren het best eng te vinden.

Dus ik gaf aan wel mooi kalm te rijden en zeker niet gek te doen.

Eerste stoplicht, "shit goes fast!" dus ik vroeg of het eng was.
"no this is awesome"
Ok beetje gas bij dus, en uiteindelijk ging het goed vlot door het twentse landschap.
Bij de eerste stop. "what are the costs of a license" met een glimlach van oor tot oor.

Met andere woorden, er is weer een motorrijder geboren ben ik bang _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Pyr0_ schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 21:51:

[...]

Cruisecontrol verhaal herken ik ook wel, dacht dat is wel handig voor snelweg ofzo. Maar ik gebruik het veel meer, echt heerlijk om ff niet op je snelheid te hoeven letten in dorpjes of saaie stukken.

Leuk tripje gehad zie ik, die tank herken ik, vorig jaar ook ernaast gestaan in La Gleize.

[Afbeelding]
La Gleize idd. Normaal gesproken rijd ik niet zo door België vanuit Duitsland, maar dit keer kwam ik vanaf Eindhoven/Maastricht en was het via Franchorchamps zelfs een leuk stukje niet via de snelweg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:42
kneusteun schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 07:50:

Bij de eerste stop. "what are the costs of a license" met een glimlach van oor tot oor.

Met andere woorden, er is weer een motorrijder geboren ben ik bang _/-\o_
Aan het werven voor @HTT-Thalan ? :+

Zonder dollen, altijd leuk om mensen enthousiast te maken voor het motorrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
iMars schreef op maandag 19 mei 2025 @ 12:09:
[...]

Ik heb zelf een el cheapo CarPlay display gekocht en gebruik nu Osmand op mn iPhone.
Het enige wat mij nu tegen valt, is het berekenen van een route, ik had verwacht dat een iPhone 15 Pro toch wel meer rekencapaciteit hiervoor zou hebben, maar mogelijk ligt het aan de software (not my cup off tea :+ ).

Als ik in de toekomst wat anders moet/ga kopen ga ik denk zeker kijken naar de DMD2.

Calimoto heb ik nog niet geprobeerd, schijnt een mooie app te zijn als je snel effe een leuke route wil (geen ervaring).

edit: het mag van mij (persoonlijk) geld kosten. Zumo XT2 zie ik nu voor 500 euro, stel zo'n device gaat 5 jaar mee (geen idee) dan kost navigatie dus 100 euro per jaar, wat 8 euro per maand. Dus als een abo daarmee in de buurt komt, is dat voor mij prima. Cali heb ik geprobeerd te proberen maar moet je abo voor hebben (als ze nou een demo mode had om te testen, ik ben meer van de try-before-buy).
Ik heb nog een Nuvi uit 2005 en een Zumo uit 2010 en die dingen zijn gewoon onverwoestbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• von smallhausen
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:40
Ik heb ook een zumo 390 uit 2018 en een zumo xt uit 2024 , beide werken perfect , de xt heeft weer veel meer opties ,oa via Bluetooth een route laden en , heel belangrijk , waarschuwingen van flitsmeister op je scherm!
Pagina: 1 ... 44 ... 76 Laatste