Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 43 ... 76 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:22
Herman schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 23:17:
Nu we het toch over ABS en remtechniek hebben, daar kwam ik laatst nog een filmpje van tegen
- https://www.dumpert.nl/item/100120627_13ef3586

:P
die wielrenner op 1.21 haha, "hee rustig aan" en dan een duimpje geven.

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:58
UTwizard schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:11:
[...]

Omdat er ook wel motorrijders zijn die er niets onder hebben, zoals ik. Ik heb 1 keer gereden met mijn motorbroek over een spijkerbroek heen, nooit weer. Sindsdien maakt het niet uit of het leer, textiel of jeans zijn, het enige wat er onder zit is ondergoed en als ik op het circuit ben nog een baselayer.
Hier hetzelfde, ik vind het echt afschuwelijk. Alles wordt afgekneld en ik kan tijdens het rijden niet eenvoudig verzitten om een bocht goed te nemen.

Voor degene die wel een normale broek onder hun motorbroek dragen, hoe zit die motorbroek dan zonder nog een broek eronder? Is het dan niet enorm los en zweven de heup en knieprotectoren niet alle kanten op? Bij mij zitten die protectoren namelijk strak op het lichaam zonder bewegingsruimte maar met nog genoeg comfort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

A13X schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 08:03:
[...]

De trekker heeft hier niks fout gedaan hoor. Hij kijkt gewoon niet verder dan 10mtr voor zich. Zelf met 100 was op tijd gas los genoeg geweest om er rustig achterlangs te rijden.
Nee die tractor doet niets fout, dat bedoelde ik ook (y)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

cyntax schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 10:15:
[...]

Hier het zelfde, ik vind het echt afschuwelijk. Alles wordt afgekneld en ik kan tijdens het rijden niet eenvoudig verzitten om een bocht goed te nemen.

Voor degene die wel een normale broek onder hun motorbroek dragen, hoe zit die motorbroek dan zonder nog een broek eronder? Is het dan niet enorm los en zweven de heup en knieprotectoren niet alle kanten op? Bij mij zitten die protectoren namelijk strak op het lichaam zonder bewegingsruimte maar met nog genoeg comfort.
Yup dan zit alles enorm los.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

cyntax schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 10:15:
[...]
Inderdaad wel losser, maar de riemband kan je strakker zetten wat de heupprotectie redelijk op de goede plek houdt. En de hoogte van de knieprotectie verandert niet, zit nog steeds op de goede hoogte alleen draait iets makkelijker opzij. Bij een val zou die nog steeds wel de eerste impact moeten kunnen opvangen.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Koekstra schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 17:46:
Voor 't kamperen is je bagage natuurlijk erg persoonlijk. Ik kook wel vaak, of althans, ik maak m'n eten klaar, dus dan heb ik sowizo pannensetje/bord/mok/bestek/brander/gasflesje enzo mee.

Als je je eten altijd haalt, of uit eten gaat, scheelt dat stiekem best wel wat ruimte.

Ook scheelt het waar je heen gaat, en hoe warm (of koud) de nachten zijn. M'n piepklein opgepropte zomer slaapzakje van de decathlon neemt echt amper ruimte in tov een 'normale' slaapzak.

Als ik alle kookzooi zou skippen (en dus ook m'n geliefde bialetti :X) Zou ik m'n topkoffer wel thuis kunnen laten. Niet dat er nou enkel maar kookzooi in zit, maar als die zooi er niet bij hoeft kan ik wel iets praktischer inpakken.

Enfin, voor iedereen anders dus.

Praatje bij het plaatje, want ik ben inmiddels onderweg met de (ietwat verbouwde
) route van @ToolkiT!

[Afbeelding]

En ja, die handdoek hangt daar omdat ik een duik heb genomen, haha. :+ het is ook echt onwaarschijnlijk mooi weer hier *O*
lekker aan het (legaal) wild kamperen zie ik :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:42
Melkunie schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 08:56:
[...]

Als mijn vakantiespul zo compact mogelijk moet zijn pak ik altijd een blokje zeep mee in plaats van de vloeibare versies. Kleiner mee te nemen en geen lekkende flessen (been there...).
Ook te krijgen die geschikt zouden zijn voor haar en lichaam tegelijk. (Een soort Altijd Bruikbaar Soap dus... :P )
Heb nu deze, blokje is 6 x 0.8 cm d:)b
Thx voor de tip. Heb er meteen een besteld.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
UTwizard schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:11:
[...]

Omdat er ook wel motorrijders zijn die er niets onder hebben, zoals ik. Ik heb 1 keer gereden met mijn motorbroek over een spijkerbroek heen, nooit weer. Sindsdien maakt het niet uit of het leer, textiel of jeans zijn, het enige wat er onder zit is ondergoed en als ik op het circuit ben nog een baselayer.
Ik zit in hetzelfde kamp. Alleen onderbroek en als het kouder is een baselayer onder de broek van mijn leren combi. Op circuit idd altijd baselayer, omdat pak ook heel lastig uit te krijgen is als je zweet.

Onder een textiel broek zou ik ook de voorkeur geven aan een base layer.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:29

Bommes

Capo del formaggio

Melkunie schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 08:56:
[...]

Als mijn vakantiespul zo compact mogelijk moet zijn pak ik altijd een blokje zeep mee in plaats van de vloeibare versies. Kleiner mee te nemen en geen lekkende flessen (been there...).
Ook te krijgen die geschikt zouden zijn voor haar en lichaam tegelijk. (Een soort Altijd Bruikbaar Soap dus... :P )
Heb nu deze, blokje is 6 x 0.8 cm d:)b
Thuis gebruik ik daar ook de shampoo bar van, echt heel fijn spul.
Ook voor lichaam gebruik ik een soapbar, geen flessenzeep meer over de douche voor mijn.

Op de motor gaat er gewoon een klein flesje axe alles in 1 mee of zo iets.
Nadeel van een zeepbar vind ik dat er iets van een zakje/doosje omheen moet.
Zal toch eens die uit jou link zoeken hier in de winkels ergens.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:55
@Joris748 @Bommes
Je moet bij die shampoo- en zeepblokken ook een luchtdoorlatend zakje hebben zodat hij een beetje kan drogen en om gesmeer te voorkomen, zoiets:
https://nl.happysoaps.com...WhrCzpJvnehgaAq4uEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
@Koekstra
Als je stoeltje buiten de tent staat zul je wel gezegend zijn met een zuchtje wind, anders zat je wel in de tent te schuilen voor de midges. ;)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:03
Dit is ideaal voor op de motor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z4zdIYwjzu1szS12f88hdQsHp9U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yYNnsSuL8imDkAwWpctSf5dy.jpg?f=fotoalbum_large

;)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
WilbertNeems schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:31:
@Joris748 @Bommes
Je moet bij die shampoo- en zeepblokken ook een luchtdoorlatend zakje hebben zodat hij een beetje kan drogen en om gesmeer te voorkomen, zoiets:
https://nl.happysoaps.com...WhrCzpJvnehgaAq4uEALw_wcB
En die 2 samen horen dan weer hierin >:) , volgens de site: https://nl.happysoaps.com...WhrCzpJvnehgaAq4uEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
Dat netje met het blik je in dat bakje? Geen idee waar je dat vandaal haalt op de site.

I.i.g. werkt dat blikje dus juist net niet lekker en daarom raad ik dat netje aan. Als je het blokkje na gebruik nat in dat blikje stopt blijft het een plakkerige bende, je moet hem dan eerst drogen (wat wel op de site staat voor het blikje) en dat is niet handig. In dat netje maakt het minder uit. Maar goed wel erg off-topic zo, maar als we informatie verzinnen moet dat tegengesproken worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Maar dan heb je toch weer een half nat netje in je toilettas wat vlekt?

Ik koop wel voor €1 een blokje zeep bij de drogisterij en heb nog een plastic doosje met wat ventilatiegaatjes. Denk dat dat ook prima werkt ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:30
Toch wel even wennen als je van 20/80 naar 50/50 gaat.
Het stuurt allemaal wat soepeler en het trilt aanzienlijk minder 😂

Maar even een stuk mul wit zand gepakt en dat was wel even schrikken. Die voorband geeft zo veel minder vertrouwen 😳 dat wordt nog wel weer even wennen. Nu was het ook wel extreem mulle stof bende, dus meteen vrij extreme test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 13:51
LadyVodka schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 22:32:
[...]

Ja , Gunpowder Black Metalic.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
alle covers zijn van metal idpv plastiek.

Ze gingen hem normaal gezien deze week leveren.
En.. de motor reeds opgehaald?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Daniel L.
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 14-09 12:19
Vandaag even op bezoek bij Rusty Gold met de DesertX. Blijft een leuke shop met toffe merchandise!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nH370atvbFmZMo4h22GZQJHexXk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ToR1O23Dhgvn1bOlVv3II8bI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
WilbertNeems schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:33:
@Koekstra
Als je stoeltje buiten de tent staat zul je wel gezegend zijn met een zuchtje wind, anders zat je wel in de tent te schuilen voor de midges. ;)
Vanmorgen een paar. Voor de rest 24 graden en idd een klein briesje.. Erg aangenaam moet ik zeggen! 8)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:08

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Vandaag was bijzonder :).

Ik stond ingepland voor anderhalf uur lesgeven maar de instructeur bood mij aan de volgende 2 studenten óók over te nemen. De eerstvolgende omdat die echt nog heel veel sturing nodig heeft (en langzaam leert) dus een goeie uitdaging voor mij, maar de derde en laatste vooral ook omdat ik wat talen beheers waaronder engels, en deze student uit rusland komt alwaar hij al een RBW heeft gehaald. Die was vooral erg nonchalant en verkeert onder de indruk dat hij het allemaal prima kan (hint: nee). Ik heb hem vreselijk veel coaching kunnen geven maar ook vooral exameninformatie vanuit het CBR waar de instructeur zelf niet aan uit kwam met zijn basiskennis van het engels.

1) Gaaf dat ik ook terug kan geven, hij doet veel moeite mij alles te leren wat hij weet, nu kon ik iets bijzonders voor hem doen maar ook 2) Su-per-tof dat ik dat vertrouwen krijg om gewoon blanco een student over te nemen zonder voorbereiding.

Ondertussen loop ik dus ook al in een polo van de rijschool rond, ik denk dat ze echt wel blij zijn dat ik erbij kom en dat we een leuke tijd tegemoet gaan samen.

... En helemaal morgenochtend, want dan mag ik gaan assisteren met 2 uur AVB training op de baan en direct erachteraan 2 uur 'try the bike' *O*. Ik poets de Africa Twin nog even op en gooi de tank vol 8).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:01
HTT-Thalan schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 20:05:
Vandaag was bijzonder :).

Ik stond ingepland voor anderhalf uur lesgeven maar de instructeur bood mij aan de volgende 2 studenten óók over te nemen. De eerstvolgende omdat die echt nog heel veel sturing nodig heeft (en langzaam leert) dus een goeie uitdaging voor mij, maar de derde en laatste vooral ook omdat ik wat talen beheers waaronder engels, en deze student uit rusland komt alwaar hij al een RBW heeft gehaald. Die was vooral erg nonchalant en verkeerd onder de indruk dat hij het allemaal prima kan (hint: nee). Ik heb hem vreselijk veel coaching kunnen geven maar ook vooral exameninformatie vanuit het CBR waar de instructeur zelf niet aan uit kwam met zijn basiskennis van het engels.

1) Gaaf dat ik ook terug kan geven, hij doet veel moeite mij alles te leren wat hij weet, nu kon ik iets bijzonders voor hem doen maar ook 2) Su-per-tof dat ik dat vertrouwen krijg om gewoon blanco een student over te nemen zonder voorbereiding.

Ondertussen loop ik dus ook al in een polo van de rijschool rond, ik denk dat ze echt wel blij zijn dat ik erbij kom en dat we een leuke tijd tegemoet gaan samen.

... En helemaal morgenochtend, want dan mag ik gaan assisteren met 2 uur AVB training op de baan en direct erachteraan 2 uur 'try the bike' *O*. Ik poets de Africa Twin nog even op en gooi de tank vol 8).
Je enthousiasme is aanstekelijk! Het blijft leuk je verslagjes te lezen, ga vooral zo door!

Ik ga morgen voor het eerst 2-up rijden. Wil een goeie maat al langer een keer meenemen maar het is er nog nooit van gekomen. Nu met de nieuwe fiets zegt ie opeens 'zaterdag dan?'. Dus morgen route van een uurtje of 2 gepland, niet al te spannend of technisch maar wel ff wat meer dan een rondje om de kerk. De multi kan ik instellen voor 2 personen, maar kan de veren natuurlijk apart aanpassen. Mijn logica zegt juist de veren wat harder te zetten om te compenseren voor het gewicht. Gelijk voor 'hardest' gaan of zal 'harder' voldoen? Andere tips voor 2up rijden zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik weet niet zoveel van vering, maar toen ik zocht naar info over hoe ik mijn Twin moest afstellen las ik wel vaak het advies dat je de pre-load aanpast bij meer gewicht en dat lijkt me met een passagier zeker van toepassing. Het is wel heel motor specifiek. Mijn maat op de CB500x kan 5 'klikjes' naar onder of boven, mijn Twin heeft er 35... is er geen multistrada manual die daar iets over schrijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
HTT-Thalan schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 20:19:
Ik weet niet zoveel van vering, maar toen ik zocht naar info over hoe ik mijn Twin moest afstellen las ik wel vaak het advies dat je de pre-load aanpast bij meer gewicht en dat lijkt me met een passagier zeker van toepassing. Het is wel heel motor specifiek. Mijn maat op de CB500x kan 5 'klikjes' naar onder of boven, mijn Twin heeft er 35... is er geen multistrada manual die daar iets over schrijft?
Eens gekeken in 't boekje, schrijven alleen wat over de voorspanning van de schokdemper achter helemaal omhoog te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Pyr0_ schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 20:39:
[...]

Eens gekeken in 't boekje, schrijven alleen wat over de voorspanning van de schokdemper achter helemaal omhoog te schroeven.
Nou dat lijkt me overeen te komen met was ik heb gelezen dan :P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:44

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@Pyr0_ De vering: van de demping af blijven, alleen de voorspanning (preload) omhoog zetten. Mocht dat handmatig gaan tenminste.

Verder: ik wil van mijn duo de armen om me heen (tepels moeten in mijn rug prikken :+) en bij een bocht naar links, over de linker schouder meekijken. Bij een bocht naar rechts, over de rechter schouder meekijken.
Wel al vóór de bocht van kant gewisseld hebben. Als je dat bent vergeten, dan maar blijven kijken aan de verkeerde kant en niet halverwege wisselen. De duo stuurt in dat geval harder dan de bestuurder!! Je moet het een keer meegemaakt hebben dat je motor vlak voor de apex opeens het gras instuurt, dan begrijp je wat ik bedoel. ;)

Voor jou de belangrijkste tips:
Houd afstand want jouw remweg neemt drastisch toe ten opzichte van wat je gewend bent.
Soepel proberen te rijden, dus niet abrupt. (Een rustigere gasrespons helpt echt, als die instelbaar is met een andere mapping.)
Rustig schakelen.

Als jouw duo wat verder vordert: bij het remmen niet tegen jou leunen maar zelf met de knieën knijpen. Als je duo tegen jouw rug gaan duwen, ga jij je afzetten op je stuur. Het gevolg is dat je niet meer eenvoudig kunt sturen omdat je jezelf klem zet.

En verder, veel plezier. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 20:48:
@Pyr0_ De vering: van de demping af blijven, alleen de voorspanning (preload) omhoog zetten. Mocht dat handmatig gaan tenminste.

Verder: ik wil van mijn duo de armen om me heen (tepels moeten in mijn rug prikken :+) en bij een bocht naar links, over de linker schouder meekijken. Bij een bocht naar rechts, over de rechter schouder meekijken.
Wel al vóór de bocht van kant gewisseld hebben. Als je dat bent vergeten, dan maar blijven kijken aan de verkeerde kant en niet halverwege wisselen. De duo stuurt in dat geval harder dan de bestuurder!! Je moet het een keer meegemaakt hebben dat je motor vlak voor de apex opeens het gras instuurt, dan begrijp je wat ik bedoel. ;)

Houd afstand want jouw remweg neemt drastisch toe ten opzichte van wat je gewend bent.
Soepel proberen te rijden, dus niet abrupt. (Een rustigere gasrespons helpt echt, als die instelbaar is met een andere mapping.)
Rustig schakelen.

Als jouw duo wat verder vordert: bij het remmen niet tegen jou leunen maar zelf met de knieën knijpen. Als je duo tegen jouw rug gaan duwen, ga jij je afzetten op je stuur. Het gevolg is dat je niet meer eenvoudig kunt sturen omdat je jezelf klem zet.

Kijk dat zijn tips waar ik nog eens wat aan heb. Ga ik in acht houden. Thanks!
Net ff de instellingen doorgelopen, de preload bij 2up (apart instelbaar) in iedere rijmodi helemaal omhoog gezet en de vering op harder gezet. Maar kan nog altijd terug naar default. Ga ook het topkoffer erop zetten dan heeft ie een rugleuning, lijkt me bij accelereren wel een prettig gevoel als passagier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
@juwlez
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gl1VR7fCFUdaIefBHTzvn5ihnHs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ciq1V38fs3N0MhxLaQRT5v99.jpg?f=user_large

Vorige week zaterdag het resterende bedrag toen ook meteen betaald.
Hoe lang zou ik nog moeten wachten :?

Wist je trouwens dat de shrouds van de oudere CB-modellen passen op de nieuwe CB650R?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8dyL9SIg7iw4T5c7v42cuJVlQrc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qu9BCy5CNNcI3lzC8x5VVxwj.jpg?f=fotoalbum_large

Fingers crossed volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Pyr0_ schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 21:10:
[...]

Kijk dat zijn tips waar ik nog eens wat aan heb. Ga ik in acht houden. Thanks!
Net ff de instellingen doorgelopen, de preload bij 2up (apart instelbaar) in iedere rijmodi helemaal omhoog gezet en de vering op harder gezet. Maar kan nog altijd terug naar default. Ga ook het topkoffer erop zetten dan heeft ie een rugleuning, lijkt me bij accelereren wel een prettig gevoel als passagier.
Is er geen aparte veringmodus voor duogebruik? Juist om eenvoudig de veervoorspanning (preload) te verhogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 20:48:

Rustig schakelen.

Les 1 is stilzitten in een bocht :) Les 2 is stilzitten in een bocht en les 3 ook :+ Daarna komen jouw wijze lessen ;)

@Pyr0_ mocht je passagier toch bewegen: plotseling meehangen kun je compenseren door gas bij te geven, plotseling tegenhangen door tegen te sturen om de motor de bocht in te drukken. Tot op zekere hoogte natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 23:12
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 23:25:
[...]

Wil je dat echt?
Mijn ervaringen met gedownloade routes: ze zijn verouderd (wegen zijn veranderd), er staan te weinig routepunten, of ze zijn te kort of te lang, of het is een wegtype waar ik niks mee heb (vooral doorgaande wegen).
Een van de beste voorbeelden die ik zo weet: in de Garmin spannende routes staat een route van Waalre over de N2 naar de Mispelhoef en terug. I kid you not.

Mocht je écht iets willen downloaden: MyRouteApp heeft een aardig aanbod staan denk ik. Met de nadruk op dat laatste; wij maken onze routes gewoon zelf. :)

Tomtom bood ook "Road trips" aan, geen idee of dat er nog steeds in zit.
Als ik écht geen inspiratie heb laat ik onderweg de Tomtom zelf wat bepalen, of als ik nog thuis ben via Kurviger. Dan nog wat finetunen en klaar.
Ik ben helemaal fan van onbekend gebied en dan de onroute kaart van garmin/ waypoint!
O-) Maar als nog maak ik mijn routes zelf vanuit thuis op de pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
GSX-MAN schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 14:32:
De jaarlijkse trip met mijn twee vrienden is dit jaar niet met pinksteren, maar met hemelvaart. En zij kunnen de rest van de week geen vrij krijgen, dus ik ga alvast op de zondag ervoor, rijd naar Frankrijk (La Mouche, Vogezen) en ga daar een paar dagen rijden voor ik in de Eifel aanhaak bij de rest.

Ik twijfelde over Zwarte Woud, had er zelfs al een kamer in een klooster (vrij noordelijk) geboekt, maar kwam uiteindelijk toch bij La Mouche uit. Daar had ik voor dezelfde prijs wel een eigen badkamer en een motorhotel biedt dan toch ook wat meer opties specifiek voor de motorrijder.

Dus zondag (25 mei) aankomst in Le Clerjus, maandag t/m woensdag rijden en donderdag door naar Bad Bertrich.

Ik ga ervan uit dat het hotel ook leuke routes heeft, maar toch ook even zelf wat op de kaart uitzoeken en tekenen. Lukraak rondrijden heeft niet mijn voorkeur. En een ander dilemma: is er een leuke route van daar naar de Eifel?
ik heb nog wel een route van la mouche naar de eifel ;)
PB me maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:42
@Pyro Verdere tips die ik nuttig vind voor rijden met een passagier is dat tijdens remmen de passagier kan tegendrukken met handen op de tank. Dan krijg je niet het gewicht van je passagier tegen je aan als je remt. Verder kun je met passagier meer gebruik maken van de achterrem, doordat de gewichtsverdeling meer naar achteren is. In normaal verkeer kun je zodoende wat soepeler remmen door meer de achterrem te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Joris748 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 21:41:
[...]

Les 1 is stilzitten in een bocht :) Les 2 is stilzitten in een bocht en les 3 ook :+ Daarna komen jouw wijze lessen ;)

@Pyr0_ mocht je passagier toch bewegen: plotseling meehangen kun je compenseren door gas bij te geven, plotseling tegenhangen door tegen te sturen om de motor de bocht in te drukken. Tot op zekere hoogte natuurlijk.
Die armen om me heen zorgen vanzelf voor dat stilzitten/met me mee bewegen. In ieder geval niet ertegenin bewegen! Dat is dan ook de reden dat ik dat wil en dat ze de handgrepen laten voor wat het is.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:08

Destruction

(ex-)Automonteur

Joris748 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 21:41:
[...]

De keren dat ik iemand achterop heb gehad, ging de duo in eerste instantie meehangen maar daarna juist de verkeerde kant op hangen. Ik vind 't maar irritant dus ik haal tegenwoordig de voetstepjes voor de duo van de motor af "Sorry, geen voetstepjes. Ik kan niemand meenemen." :P

Nu bedenk ik me dat ik dat bij de Diversion nog moet doen en die van de Fazer mogelijk nog ergens in de schuur liggen :+

[ Voor 4% gewijzigd door Destruction op 16-05-2025 23:36 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Bommes schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 18:36:
[...]

Ik zoek ook niet perse de aanspraak, en indien wel dan is een motorhotel daar niet perse garantie voor.
Paar jaar terug in in la Mouche overnacht.
Zat goed vol, met 2 of 3 clubs.
Dan heb je als solo reiziger om echt geen aansluiting.

Ben jaren terug ook wel met een clubje vanuit het motorforum op motorweekendjes geweest.
Zeker met een groep van 30+ man/vrouw @ibothead is daar ook wel bij geweest.
Hartstikke leuk, toen, nu zou ik het niet meer opzoeken.
Laat mij maar alleen rond rijden, aanspraak in de avond zoek ik wel bij wat lokale of gewoon niet.
Ook wel gestuurd door mijn wensen voor wat betreft het rijden/reizen.
Ik stop niet vaak, rook niet, hoef niet overdag uitgebreid op een terras te lunchen, enz enz.
Oftewel ik ga om te rijden, in vaak ook niet echt een heel flauw tempo. Zeker in de bergen voel ik me goed thuis, en gaat het vaak best wel vlot.
Ik kom niet veel Nederlanders tegen die dat kunnen of willen volgen.
Niet bedoeld als een ver plas wedstrijdje maar gewoon een constatering.

Oh en ook niks mis met bier en tieten laat ik daar ff duidelijk over zijn _O-
Ik heb daar toen leren rijden en weet dat het grote MF motor weekend ook nog steeds 300+ routes zijn per dag! Dat zijn tenminste km om te rijden!
_/-\o_ Ik ben ook wel van het vele rijden en door rijden! Lunchen moet mijn ook geen 2 uur duren pfff de ellende eten pissen misschien schijten en door!
*O* *O* *O* *O* Gas op de brommer!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ibothead
Jolke schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:14:
Tweedaags werkbezoek in Eindhoven. Ik hoor nu ook bij de motor-bij-de-Laarbrug-Club. oOo

[[Afbeelding]
kak dan moet ik morgen maar echt eens een foto van die plek gaan maken :o
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Destruction schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 23:33:
[...]

De keren dat ik iemand achterop heb gehad, ging de duo in eerste instantie meehangen maar daarna juist de verkeerde kant op hangen. Ik vind 't maar irritant dus ik haal tegenwoordig de voetstepjes voor de duo van de motor af "Sorry, geen voetstepjes. Ik kan niemand meenemen." :P

Nu bedenk ik me dat ik dat bij de Diversion nog moet doen en die van de Fazer mogelijk nog ergens in de schuur liggen :+
Anti-vrouwenschild i.p.v. duozitje :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ozzynator
ibothead schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 00:22:
[...]

Strak plan, ik kom er vanmiddag ook langs met een kleine omweg. Eens een echte foto maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uMD96H38L4VhXD7WTTXY8yj3UYo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xRn8PJi3RDIbiVcyPFd3BiEf.jpg?f=fotoalbum_large

Inderdaad, dit was AI.

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Bommes schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 18:36:
[...]

Ik zoek ook niet perse de aanspraak, en indien wel dan is een motorhotel daar niet perse garantie voor.
Paar jaar terug in in la Mouche overnacht.
Zat goed vol, met 2 of 3 clubs.
Dan heb je als solo reiziger om echt geen aansluiting.

Ben jaren terug ook wel met een clubje vanuit het motorforum op motorweekendjes geweest.
Zeker met een groep van 30+ man/vrouw @ibothead is daar ook wel bij geweest.
Hartstikke leuk, toen, nu zou ik het niet meer opzoeken.
Laat mij maar alleen rond rijden, aanspraak in de avond zoek ik wel bij wat lokale of gewoon niet.
Ook wel gestuurd door mijn wensen voor wat betreft het rijden/reizen.
Ik stop niet vaak, rook niet, hoef niet overdag uitgebreid op een terras te lunchen, enz enz.
Oftewel ik ga om te rijden, in vaak ook niet echt een heel flauw tempo. Zeker in de bergen voel ik me goed thuis, en gaat het vaak best wel vlot.
Ik kom niet veel Nederlanders tegen die dat kunnen of willen volgen.
Niet bedoeld als een ver plas wedstrijdje maar gewoon een constatering.

Oh en ook niks mis met bier en tieten laat ik daar ff duidelijk over zijn _O-
Jeetje ik begin steeds meer het idee te krijgen dat je een soort buitenechtelijke broer van me bent ofzo, haha!

Ik heb ook precies dit. En buiten bovenstaande zie ik je ook nog eens rondhangen in 't kampeertopic (camper!), whisky topic (ook liefhebber!) en volgens mij heb ik je ook wel eens gespot in de koffiehoek van t forum..

We zullen elkaar nog wel eens tegen 't lijf lopen ergens denk ik :+

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Vandaag was Epic _/-\o_.

Van 8 tot 10 vanmorgen hadden we 8 leerlingen op de baan voor AVB les, 2 groepen van 4 die ieder een instructeur kregen. Maar één van de groepen had een leerling die volgende week op examen moet en aangaf nog veel moeite te hebben met o.a. de langzame slalom en de vertragingsoefening. Ik kreeg dus eerst een groep van 4 toegewezen om deze te helpen de langzame slalom onder de knie te krijgen. De één deed het vlotter dan de andere, uiteindelijk heb ik hem bij 3 van de 4 studenten vloeiend gekregen - 3 keer op een rij, zodat je zeker weet dat het niet per ongeluk goed ging.

En dat gevoel dat iemand op basis van jouw begeleiding iets nieuws beheerst, iets wat ze eerst heel moeilijk vonden, is gaaf :).

Daarna die ene leerling apart meegenomen voor de vertragingsoefening. Kon hem wel al, in theorie, maar de praktijk was slordig en kwam steeds te laat / niet goed voorbereid bij het slalomgedeelte aan waardoor die dus ook mislukte. Het kostte ons samen 20 minuten goed oefenen met waarbij ik steeds één ding aanpakte bij elke poging en waarbij we de snelheid langzaam hebben opgebouwd van 40 naar 45, toen 50 en daarna iets boven de 50.

En ook die staat nu strak B-) leerling is nu 100% klaar voor het AVB examen.

Van 10 tot 12 hadden we een 'try the bike' met 5 leerlingen die nog nooit motor hadden gereden. Eerst instructie op de middenbok: zithouding, starten, op- en terugschakelen. Daarna eerst even inrijden en daarna enkele oefeningen met ze aangepakt. Hoe moet je tegensturen (maw hoe werkt sturen op een motor nou eigenlijk), instructeur deed voor hoe je prima zonder handen, staand of zelfs achterover liggend met alle 4 de pootjes de lucht in kunt rijden, die motor gaat tóch wel rechtdoor. Hij gebruikte wel even een klemmetje op het gas hiervoor. Snelle slalom gedaan, precisiestops (dus met terugschakelen) en langzaam rijden met één hand.

En toen zei de instructeur: We gaan nog één oefening doen, de spannendste van de dag! Jullie gaan met 50 een uitwijkproef doen, en Htt-Thalan gaat deze even voordoen _O-. Ik: Oh, ok, ja, prima denk ik? Toch met enige zenuwen in de buik want die bandjes van mij zijn 1) iets minder grippy dan wat zij gebruiken (de achterrem trek je zonder enige moeite in de ABS op droog asfalt) 2) ze zijn ook nog eens hardstikke nieuw (300km oud ofzo) en 3) je doet het voor een hele groep studenten + een ervaren instructeur die allemaal op je vingers staan te kijken.

Maar ik kan met enige blijdschap melden dat dat allemaal wel prima wil ja - ook bij goed doordrukken in de bocht en een noodstop op de voorkant blijft het allemaal goed plakken - in ieder geval wel bij 21 graden zon op droog asfalt.

Om het af te maken na de lunch nog even anderhalf uur getailed bij een AVD les. Ditmaal 2 actieve leerlingen + instructeur dus we reden met 4 man. Mijn rijstijl was voorbeeldig en ik heb ook kunnen laten zien dat mijn overzicht en voertuigcontrole zodanig zijn dat ik al vér voor de vele rotondes kon inschatten waar de studenten in zouden voegen en welke naderingsnelheid ik moest hebben waardoor ik vrijwel nergens in die 90 minuten een voet aan de grond heb gehad, ik kon overal zo doorrollen, al was dat soms wel met 3km/u en slippende koppeling. Bewust niet overal de ideale lijn of plek op de weg aangehouden maar dat was dus om niet in elkaars wielen te rijden, ik koos steeds een plek waar ik de studenten goed kon zien maar ook om verkeer af te blokken als zij teveel ruimte lieten bij afslaan bijvoorbeeld.

Ja, ik kan wel zeggen dat ik mijn roeping gevonden heb. Dit was echt een vreselijk toffe dag en ik zie mezelf dit wel tot aan mijn pensioen doen. En die Twin gaat gewoon lekker met me mee.

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• ozzynator
Missie volbracht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ejUZZzu11izkPdC-MH59agJsDko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0mvRATEHv9VdFLGLyaXovB9E.jpg?f=fotoalbum_large

zeker, zeker

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:11
Nice!

Zal wel druk zijn geweest met alle tweakers die er een fotootje wilden trekken ;)

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@HTT-Thalan

Is het misschien een leuk idee voor je om alle geposte proza aangaande 'je eigen rijschool' ervaringen en vaardigheden als aanstaand motorfiets rijbewijs-instructeur in een eigen topique hier op G0T op te gaan nemen?

Ik ben bang dat veel mensen, zoals bijvoorbeeld ondergetekende, al jouw goedbedoelde posts nu inmiddels al snel voorbij gaan scrollen terwijl er voor de mensen welke nu (en/of in de toekomst) nog bezig zijn, of gaan zijn, tijdens het behalen van het 'A' rijbewijs wél nuttige informatie in kan staan.

En ik hoop bij deze ook dat je dit, zoals het ook bedoeld is, als positieve feedback op gaat pakken!

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Will_M schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 21:11:
@HTT-Thalan

Is het misschien een leuk idee voor je om alle geposte proza aangaande 'je eigen rijschool' ervaringen en vaardigheden als aanstaand motorfiets rijbewijs-instructeur in een eigen topique hier op G0T op te gaan nemen?

Ik ben bang dat veel mensen, zoals bijvoorbeeld ondergetekende, al jouw goedbedoelde post nu inmiddels al snel voorbij gaan scrollen terwijl er voor de mensen welke nu (en/of in de toekomst) nog bezig zijn, of gaan zijn, tijdens het behalen van het 'A' rijbewijs wél nuttige informatie in kan staan.

En ik hoop bij deze ook dat je dit, zoals het ook bedoeld is, als positieve feedback op gaat pakken!
Ik zag het meer als vluchtig entertainment voor diegene die het willen lezen. Wat voor zinnige info vind jij dat er in zit voor mensen dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 21:15:
[...]

Ik zag het meer als vluchtig entertainment voor diegene die het willen lezen. Wat voor zinnige info vind jij dat er in zit voor mensen dan?
'0,Niks' Maar het gaat me er meer om dat 't inmiddels een beetje (té?) véél en (te?) vaak wordt wat je hier post aangaande jouw opleiding tot instructeur.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
Ik zou het anders willen verwoorden. Ik vind het verhaal van @HTT-Thalan erg inspirerend en het verdient een groter publiek dan alleen deze motorisch gestoorde subset van Tweakers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Eens met Joris748. :)
Hoewel ik het zeker vermakelijk vind om te volgen, denk ik dat het langzamerhand een afsplitsing waard is. Het krijgt langzaam een hoog blog-gehalte zo.

Dat zou het wel wat centraler houden.
Specifieke motorgerelateerde zaken of situaties kun je hier alsnog plaatsen natuurlijk. :)

@Pyr0_ Hoe ging het met je duo?
Zelf heb ik vandaag ook met duo sinds lange tijd weer wat meer kilometers (240) gemaakt. Rustig, op ons gemakje, met voldoende en langere pauzes dan ik alleen zou doen. En ondanks de lagere temperatuur vandaag* viel het niet tegen.
Grappig is, omdat ik veel minder kan verzitten met duo erbij, krijg ik ook veel eerder last van mijn kont.

Huh, lagere temperaturen? Ja, als je een rondje Eifel vanuit Roetgen hebt gedaan, heb je vandaag toch echt veel lagere temperaturen gehad dan in Nederland. Grotendeels 12 graden, een enkele korte uitschieter naar 15 graden. Ik had op 15-20 graden gerekend...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 22:15:
Hoewel ik het zeker vermakelijk vind om te volgen, denk ik dat het langzamerhand een afsplitsing waard is. Het krijgt langzaam een hoog blog-gehalte zo.

Specifieke motorgerelateerde zaken of situaties kun je hier alsnog plaatsen natuurlijk. :)

Zelf heb ik vandaag ook met duo sinds lange tijd weer wat meer kilometers (240) gemaakt. Rustig, op ons gemakje, met voldoende en langere pauzes dan ik alleen zou doen. En ondanks de lagere temperatuur vandaag* viel het niet tegen.
Grappig is, omdat ik veel minder kan verzitten met duo erbij, krijg ik ook veel eerder last van mijn kont.

Huh, lagere temperaturen? Ja, als je een rondje Eifel vanuit Roetgen hebt gedaan, heb je vandaag toch echt veel lagere temperaturen gehad dan in Nederland. Grotendeels 12 graden, een enkele korte uitschieter naar 15 graden. Ik had op 15-20 graden gerekend...
Tja, verzitten wordt lastiger als je continu haar tepels in je rug wilt voelen … al hielp die 12 graden daar wel bij >:)

Maar het is wel een dingetje met een duo, actieve zithouding zorgt ervoor dat ik het veel langer volhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Joris748 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 22:20:
[...]

Tja, verzitten wordt lastiger als je continu haar tepels in je rug wilt voelen … al hielp die 12 graden daar wel bij >:)
Allebei waar. :P
Maar het is wel een dingetje met een duo, actieve zithouding zorgt ervoor dat ik het veel langer volhoudt.
Die actieve zithouding is inderdaad wat lastiger, ze is niet veel kilometers gewend. En tegelijkertijd geeft ze het vandaag perfect gedaan, dus dat compliment heb ik haar net ook gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 22:24:
[...]

Allebei waar. :P

[...]

Die actieve zithouding is inderdaad wat lastiger, ze is niet veel kilometers gewend. En tegelijkertijd geeft ze het vandaag perfect gedaan, dus dat compliment heb ik haar net ook gegeven.
Uiteindelijk ga je ook met een ander doel rijden. Als ik alleen of met een klein groepje op pad ben is het een kwestie van kilometers maken, bochten rijden en slap ouwehoeren.

Met een duo ben je gewoon lekker samen op pad en lijkt me de afstand ondergeschikt. En ook credits voor jou, jij kan haar dag maken of breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Absoluut waar, het doel is zeker heel anders. Dit met haar kunnen delen vind ik net zo leuk als een dagje knallen. Ik hoef echt niet per se te gummen, of 500+ km op een dag te rijden. Als het maar kwalitatieve tijd en/of kilometers zijn. :)
Een rookie op sleeptouw nemen en enthousiast maken valt daar ook wel eens onder. :)

Onze tijd samen is al spaarzaam, maar ze vraagt zélf of we samen gaan rijden. Dat komt niet van mij uit want ik wil haar niet pushen.
Sterker nog, ze wil op motorvakantie naar het Schwarzwald. Maar dan wel op onze manier: zij gaat met de auto voor de bagage én de mogelijkheid om de motor een dag te laten staan. En ik met de motor. Met een tussen-overnachting halverwege in de Hunsrück/Pfalz, is dat goed te doen. Zo heb je geen volledige reisdagen, heb je toch even wat tijd voor jezelf, alle nodige bagage is mee die ik op de motor niet mee krijg, en een dagje Europapark of zo is óók goed te doen.
Ik heb geen trekhaak (en geschikte auto), anders was een trailertje logischer geweest. ;)

En later ga ik dit jaar dan wel weer richting de bergen met mijn vriendjes. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:48
Vraagje voor de tweakers die met jonge kinderen rijden. Hoe doen jullie het met gehoorbescherming?

Ik heb al veel tips en tricks gelezen over het rijden met een kind, maar nergens iets mbt oordoppen oid.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

VidaR-9 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 23:02:
Vraagje voor de tweakers die met jonge kinderen rijden. Hoe doen jullie het met gehoorbescherming?

Ik heb al veel tips en tricks gelezen over het rijden met een kind, maar nergens iets mbt oordoppen oid.
Die gele schuimpjes zijn er vast ook wel in een kleine maat te vinden? En anders watten ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
Poeh, ik had me ook flink verkeken in de temperatuur vandaag Ik moest vanochtend een half uurtje onder Luik zijn in Haute Ardenne en koelde helemaal af het laatste stuk snelweg. Na 2 flinke bakken koffie had ik het nog niet warm.

Gelukkig kwam ik daar voor obesitascross van Endurofun, toen we daarmee begonnen was ik zo weer warm. ;) t was i.i.g. erg vermakelijk, en veel ervaring opgedaan. Op het laatst kreeg ik beide wieltjes toch steeds van de grond, een klein beetje i.i.g. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

noes schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 23:07:
[...]

Die gele schuimpjes zijn er vast ook wel in een kleine maat te vinden? En anders watten ;)
In Duitsland bij de drogist zag ik een soort klei die je over de gehoorgang kunt kneden.
Dan komt er ook niets in het oor.
Misschien is dat een optie als de kleinste oordoppen van schuim niet passen.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
WilbertNeems schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 16:17:
[...]

Dat netje met het blik je in dat bakje? Geen idee waar je dat vandaal haalt op de site.
Waar vandaan? Hier vandaan, meteen onder het netje zelf:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/otpQSfTAWzZcI1C8KgH08LeC0Fg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/asSIz84KbVGclgy2sauKSltl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
ibothead schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 00:22:
[...]

Even opgezocht; voor mij is het precies 30 minuten rijden én ik ben er vorig weekend echt vlakbij geweest op de motor, maar nog steeds geen foto gemaakt 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
Grubeater schreef op zondag 18 mei 2025 @ 00:07:
[...]

In Duitsland bij de drogist zag ik een soort klei die je over de gehoorgang kunt kneden.
Dan komt er ook niets in het oor.
Misschien is dat een optie als de kleinste oordoppen van schuim niet passen.
Die gele schuimpjes rol je eerst tot een dun, eh, rolletje, dat zou op zich ook in een kinderoor passen. Ik weet alleen niet of het daarna in een duidelijk kleiner oor ook veel strakker gaat zitten 🤫

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Mijn vriendin heeft een nauwe gehoorgang, die heeft echt kleinere schuimpjes nodig.

Deze: https://oordopjes-kopen.nl/p/25-paar-bilsom-303s-oordoppen/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:22

Vrijdag

De Zwarte

Ik gebruik zelf deze, want ik heb een vrij kleine gehoorgang: https://www.bol.com/nl/p/...200-paar/9200000094180761

Ze zijn klein maar dempen geweldig. Ook is de vorm prettig, niet een standaard "kogel" vorm maar net wat beter gevormd. Wel houden ze alles tegen, dus dat moet je maar net willen. Ik vind het erg fijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Vrijdag op 18-05-2025 08:05 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:18
Gisteren de CFmoto 700MT Adventure en de 450MT gereden. Beide mooie machines met een ander doel. De 700mt is een grote machine meer geschikt voor de langere afstanden met meer comfort. De 450mt is erg licht en wendbaar. Voldoende kracht bij lage touren maar mist net wat bite bij hogere snelheden. Het viel me op hoe veel inloop er was bij de dealer voor de cfmoto's. Ik denk dat we ze steeds meer terug gaan zien op de weg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HjIiqw4IcLSi-yIG8ytQYM8d8B8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uZFICEj0iZyNF6bRakBJm8OD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1D-MiqYqrHrGhT-MO3F4SmnY-00=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UgfWRJjtLZ1B13YHiBnwG1T4.jpg?f=fotoalbum_tile

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:16
Hkuit schreef op zondag 18 mei 2025 @ 00:35:
[...]

Waar vandaan? Hier vandaan, meteen onder het netje zelf:

[Afbeelding]
Dit wordt een gek topic zo, maar in de context van 'compact inpakken voor trips met de motor' kan het best :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ShdBr98Nnz1qsNQ8XZ2-7oJSlz0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/leuuVgELQi18dL86SPBPXScf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dqrp70So3hui2z3VYqtU-o0MNAU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MNnJ2OjOCHHhhSHr4Meh1sS7.jpg?f=fotoalbum_tile

Past met geen mogelijkheid.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:58
Gisteren de Bertt all road basic cursus gevolgd. Man dit hadden we veel eerder moeten doen. Waar we voorheen veel twijfels en angst hadden op zanderige stukken, vlogen we aan het einde van de dag tijdens de cursus met 80 over soortgelijke stukken. Techniek maakt echt enorm veel uit en we begrijpen nu pas hoe je met de correcte houding eenvoudig hard door een zanderige bocht kan komen. Had nu zelfs soms in bochten dat mijn achterwiel gecontroleerd uitbrak. Zeker een aanrader voor iedereen die wat meer onverhard zou willen rijden. Ik denk nu zelfs dat het mogelijk eenvoudiger is op een grotere motor met meer vermogen omdat het meer comfort geeft tijdens het staand rijden en je minder hoog in de toeren hoeft te zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kvlf2v5ghTQ0MmrYPrrLz3yFPs4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6xbM1Jubr9uY8OlBD94e4ZkQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door cyntax op 18-05-2025 10:12 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• von smallhausen
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:40
Ik ben ook weer terug van 5 dagen en een kleine 2000km spelen in de vogezen .
Het weer was super,schitterende omgeving,aardige motor vriendelijke mensen die Fransen!,

We ,hebben alle 5 dagen met z'n 3en gereden ,2 met de multistrada 950s en ik met de ktm adventure 890s.

Veel herinnert daar aan wo1 ,elk dorp heeft wel een monument voor hun gesneuvelde dorpsgenoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Bo0bz schreef op zondag 18 mei 2025 @ 08:42:
Gisteren de CFmoto 700MT Adventure en de 450MT gereden. Beide mooie machines met een ander doel. De 700mt is een grote machine meer geschikt voor de langere afstanden met meer comfort. De 450mt is erg licht en wendbaar. Voldoende kracht bij lage touren maar mist net wat bite bij hogere snelheden. Het viel me op hoe veel inloop er was bij de dealer voor de cfmoto's. Ik denk dat we ze steeds meer terug gaan zien op de weg.
[Afbeelding][Afbeelding]
Dingen zie je al overal.
Ken ondertussen aardig wat mensen die er een hebben en heb nu weer twee lui die binnenkort waarschijnlijk de trekker gaan overhalen.

Volgens mij een van de best verkopende motoren.
En tot nu toe nog weinig echt grote problemen.

En met uncle wang is het ook feest om ze uit te bouwen, want kost niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Joris748 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 15:02:
[...]

Ik zit ook op zoiets te broeden. In september gaan we met de motorclub drie dagen naar het gebied rond de Vogelsberg. Dacht eraan om er nog twee nachten in het Zwarte Woud aan vast te plakken, maar La Mouche is misschien nog wel een beter idee!
Ik ben aan het puzzelen gegaan. Plan nu is om op de zondag, als iedereen weer naar huis gaat, door te rijden richting de Vogezen. Een optie is om het Zwarte Woud van Noord naar Zuid te doorkruisen en dan naar het Westen af te buigen richting Gerardmer. Op maandag de Vogezen verkennen en op dinsdag via Luxemburg weer naar huis.

Meest voor de hand liggende optie is natuurlijk de Schwarzwalder Hochstrasse (B500) te nemen, maar houdt me aanbevolen voor suggesties.

Ik bereid me voor op 8 uur in het zadel.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 4% gewijzigd door Joris748 op 18-05-2025 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Joris748 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 11:28:
[...]

Ik ben aan het puzzelen gegaan. Plan nu is om op de zondag, als iedereen weer naar huis gaat, door te rijden richting de Vogezen (Gerardmer?). Een optie is om het Zwarte Woud van Noord naar Zuid te doorkruisen en dan naar het Westen af te buigen richting Gerardmer. Op maandag de Vogezen verkennen en op dinsdag via Luxemburg weer naar huis.

Meest voor de hand liggende optie is natuurlijk de Schwarzwalder Hochstrasse (B500) te nemen, maar houdt me aanbevolen voor suggesties.

Ik bereid me voor op 8 uur in het zadel.
Persoonlijk zou ik wat minder km's maken en die Hochstrasse vermijden maar juist de wat kleine weggetjes pakken. Veel mooier en leuker rijden. Die Vogezen liggen er over een tijdje ook nog wel. Of je doet nu de Vogezen, maar net waar het het beste weer is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Keuzes, keuzes. Ik zie nog een optie B opduiken. Op zondag tot diep in het Zwarte woud (via wat kleinere weggetjes), op maandag van Zwarte Woud, via noorden van Zwitserland naar de Vogezen en dan op dinsdag weer richting huis. Iets kortere dagafstanden, wel op twee verschillende plekken overnachten.

[ Voor 5% gewijzigd door Joris748 op 18-05-2025 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Will_M schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 21:26:
[...]

'0,Niks' Maar het gaat me er meer om dat 't inmiddels een beetje (té?) véél en (te?) vaak wordt wat je hier post aangaande jouw opleiding tot instructeur.
Prima, laat ik het verder. Dan is er meer ruimte voor andere, meer zinvolle toevoegingen aan de motordiscussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:27

4x2

lộn xộn quá

DrivinUCrazy schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 22:58:
Ik heb geen trekhaak (en geschikte auto), anders was een trailertje logischer geweest. ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u564iw_CKybJlCIXXz2oaBFW1lc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/13PHWXNqodQv1jaDZ1qJK7eE.jpg?f=fotoalbum_large

Zo'n Mazda heeft toch een toerenbegrenzer?
En ja, zwaardere motoren gaan ook, gewoon doortrekken als het sneller moet :p

leeg

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

HTT-Thalan schreef op zondag 18 mei 2025 @ 12:08:
[...]

Prima, laat ik het verder. Dan is er meer ruimte voor andere, meer zinvolle toevoegingen aan de motordiscussie.
Ik vind het eerlijk gezegd wel prima hoor. Veel 'vaste' content in dit topic zijn de halfjaarlijks terugkerende discussies, die vind ik eigenlijk minder interessant dan dit.. Als een post mij niet bevalt kan ik ook gewoon even doorscrollen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Boudewijn op 18-05-2025 12:53 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Boudewijn schreef op zondag 18 mei 2025 @ 12:53:
[...]

Ik vind het eerlijk gezegd wel prima hoor. Veel 'vaste' content in dit topic zijn de halfjaarlijks terugkerende discussies, die vind ik eigenlijk minder interessant dan dit.. Als een post mij niet bevalt kan ik ook gewoon even doorscrollen :)
Sluit mij hier geheel bij aan.

@HTT-Thalan kom maar gewoon door met de updates. Ik vind het wel interessant om je carriereswitch te volgen :) Als dat evt. in een apart topic komt ga ik dat ook gewoon volgen, maar het staat me hier niet in de weg. Zeker niet zolang 't raakvlak heeft met motoren en motorrijden :)

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:52

jeroenathome

Een regel tekst

Ik vind het leuk om te lezen wat er bij komt kijken om instructeur te worden. Net als reisbegeleider komt er meer bij kijken dan je op het eerste moment denkt.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Dankjulliewel :).

Maar ik heb geen zin een tal mensen (zijn reactie en de likes erop wekken bij mij de insinuatie dat hij voor een groot/groter deel van de aanwezige users lijkt te spreken) te vermoeien danwel irriteren. Bijzondere reactie, vind ik, aangezien het in mijn bescheiden mening relevant genoeg was voor de motordiscussie en iets dat ik deelde omdat ik het enthousiasme graag over wilde brengen op andere motorrijders - er is namelijk een groot tekort aan instructeurs en het is toch een vak wat je eigenlijk alleen maar kiest als je er echt enthousiast over bent - net zoals motorrijden zelf: Dat is puur enthousiasme want waarom zou je anders de kosten en risico's accepteren.

En als ik zo brutaal mag zijn, ik scroll nog wel eens over poetsfoto's heen van motoren die alleen zonlicht zien als er minimaal 3 planeten in één lijn staan en/of mensen die meer tijd aan modden lijken besteden dan kilometers maken. We hebben inderdaad ook regelmatig terugkerende discussies over banden, benzine, accu's en ali-accessoires, iets wat mij dan lijkt te zeggen (maar ik zal er naast zitten, dan) dat we blijkbaar verlegen zitten om content.

Daar reageer ik dan vaak niet op want, zoals je zegt, je kan er prima langs scrollen. Kost je welgeteld 2 seconden als het een hele lange post is.

Maar voornamelijk? Ik vond het leuk alles, zo vers in het geheugen wanneer de adrenaline nog niet uitgewerkt is, te delen. En de lol is er een beetje af als er dan zo'n post komt die eigenlijk gewoon zegt 'doe dat lekker ergens anders'.

[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 18-05-2025 13:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:35

Rick-Jan

always connected

Ik vind het ook een verschil als je zoals gisteren AVB/AVD les meedraait, dat vind ik veel interessanter/relevanter hier dan die auto lessen.

Maar een eigen topic kan je ook wellicht meer mensen buiten dit topic meenemen in je opleiding. Ik vind het leuk om je berichten te lezen maar net als die kampeer spulletjes hier, daar is ook een apart topic voor hier.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Het is één opleidingspad. Je bent vereist om als instructeur ook didactisch opgeleid te worden, maar dat stukje krijg je alleen bij de B opleiding én leer/oefen je uitsluitend in de auto. Ik vind het ook raar, maar je krijgt dus geen specifieke didactische training meer voor de motor (of welk ander voertuig dan ook). Daarom dacht ik dat dit, maar ook de inzichten die je ervan krijgt, er best bij konden. Maar goed, da's nu niet relevant meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op zondag 18 mei 2025 @ 13:47:
Het is één opleidingspad. Je bent vereist om als instructeur ook didactisch opgeleid te worden, maar dat stukje krijg je alleen bij de B opleiding én leer/oefen je uitsluitend in de auto.
Dan verklaart dat ook waarom je eerst instructeur B moet worden, en daarna pas andere categorieën mag doen?
Daarom dacht ik dat dit, maar ook de inzichten die je ervan krijgt, er best bij konden. Maar goed, da's nu niet relevant meer.
Wmb kan het allemaal prima Het is een verslag van hoe de opleiding/stage verloopt. B moet nog even worden afgerond en dan volgt A. Ik ben wel benieuwd hoe dat zal verlopen ook. Zelf instructeur worden ga ik echter niet doen. Juist omdat je eerst B rijles moet geven. Ik zou het geduld niet hebben om een onhandige leerling na les 25 nog te moeten uitleggen hoe je de auto goed en veilig bediend :+

Als ik mezelf er geschikt voor vond, zou ik in A of E achter B misschien nog wel interesse hebben. Dan krijg je toch meer de leerlingen die dat rijbewijs willen ipv "moeten".

[ Voor 8% gewijzigd door Destruction op 18-05-2025 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
Boudewijn schreef op zondag 18 mei 2025 @ 12:53:
[...]

Precies, wie het niet wil lezen scrollt verder. Ik herken nog best veel van mijn rijlessen van bijna 2 jaar geleden, dat je zelf in je 10e en laatste les zit en er iemand voor je rijdt die met de 1e of 2e les bezig is.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
Ik heb hier nog een Nolan systeem helm liggen maat XS, leeftijd onbekend maar is hooguit 2x gebruikt. als er iemand is die hem wil hebben mag je m gratis op komen halen.

Afbeeldingslocatie: https://www.bmwgsclub.nl/forum/uploads/monthly_2025_01/Helm.jpg.1432fa87cbc645b98b19d1052bfade7a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Waar op te halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
Tilburg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:52

jeroenathome

Een regel tekst

@Reloader Aan de binnenkant zit een label waarop de productiedatum staat. Kan enigszins verborgen zitten onder de vulschuim.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:27

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8N2jkFKv9w9wRxXbeT0Z7llCSlw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G8KF3FC17azFp0IDgA0vVCcy.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren 100km gereden om Belse frietjes te halen (in Postel) en hij is niet kapot gegaan, een nieuw record *O*

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
Melkunie schreef op zondag 18 mei 2025 @ 09:41:
[...]

Dit wordt een gek topic zo, maar in de context van 'compact inpakken voor trips met de motor' kan het best :9

[Afbeelding][Afbeelding]

Past met geen mogelijkheid.
Bedankt voor de praktijktest!
“Vaak samen gekocht “ betekent dus in dit geval niet “handig samen te gebruiken “ 😄.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
4x2 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 12:38:
[...]

[Afbeelding]

Zo'n Mazda heeft toch een toerenbegrenzer?
En ja, zwaardere motoren gaan ook, gewoon doortrekken als het sneller moet :p

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
4x2 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 14:40:
[Afbeelding]

Gisteren 100km gereden om Belse frietjes te halen (in Postel) en hij is niet kapot gegaan, een nieuw record *O*
Uhmm, zo kan ik het ook _/-\o_

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:29

Bommes

Capo del formaggio

4x2 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 14:40:
[Afbeelding]

Laatst ook weer een keertje geweest, met de vierwieler :o
In mijn herinnering was het best een straatje vol met frietkotten. Maar wat viel dat ff tegen.
Nergens meer die oude houten tentjes met van die enorme pannen vol met uien en worsten.
Inplaats daarvan gewoon friet en NL snacks, zelfs Nederlandse Mayo als je dat wenst.

Ik reed met een flinke desillusie naar huis :N

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pyr0_
Eens met Joris748. :)

Ging goed! Het is wel enorm wennen om een extra 90kg op je motor erbij te hebben. Remmen gaat voor geen meter en bochten zijn opeens spannend. Maar de multi trekt 'm nog altijd flink door en dat gaf m'n passagier wel een kick zei die. Hij had de acceleratie niet verwacht. Naar Lac de la Gileppe gereden om daar ff van het uitzicht te genieten, en toen via de N68 richting Eupen terug gereden. Wat je zegt over het verzitten had ik ook gemerkt, was blij toen ik kon afstappen na die 2.5u ofzo.

Leuk voor een keertje, maar zie mezelf dit niet regelmatig doen.

Zag net dat ik een rubber steun voor de koffers mis, dat zal m'n passagier wel eraf hebben getikt met z'n voet. Dat is wel ff balen. Maar ik moet komende week toch eens de ducati dealer in Zolder bellen voor een afspraak, kan ik er gelijk na vragen.

En, @HTT-Thalan ik denk dat de meerderheid hier je posts waarderen. Laat je niet uit het veld slaan door wat negatieve aandacht. Dan scrollen ze er maar overheen, het is niet alsof het iedere pagina meerdere posts zijn die het topic uit balans brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Pyr0_ schreef op zondag 18 mei 2025 @ 19:04:
En, @HTT-Thalan ik denk dat de meerderheid hier je posts waarderen. Laat je niet uit het veld slaan door wat negatieve aandacht. Dan scrollen ze er maar overheen, het is niet alsof het iedere pagina meerdere posts zijn die het topic uit balans brengen.
Ik denk ik maak wel een poll maar dat heb ik in 20 jaar tweakers nog nooit gedaan en ik kan echt niet vinden hoe dat moet }:O.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Er is geen interne pollingmogelijkheid ;) . Maar gewoon doorgaan joh, zolang je niet elke dag enorme epistels tikt en verwacht dat ze gelezen worden is het volgens mij wel prima. Dingen over circuits, uitlaten met extra/ander/meer geluid en dragracen interesseren mij niet zoveel... ook dat lekker posten. Als lezer kun je selectief zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Boudewijn op 18-05-2025 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:26
@Pyr0_
Ik ben er laatst ook achter gekomen dat die rubbers makkelijk eraf kunnen met een bijrijder.
Gelukkig zijn ze niet zo duur. Tegen 6 euro geloof ik dat er op de bon stond.

(Bij de nieuwere modellen >2020 heeft Ducati er ook een schroef doorheen gedaan. Heeft even geduurd dus voordat ze het ontdekten)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:22

Vrijdag

De Zwarte

Zo, vandaag lekker gereden met de Distinguished Gentlemen's Ride in Den Haag. Het weer was prima, de mensen tof, de route leuk en de motoren prachtig.

En voor het eerst met mijn vriendin achterop gereden. Nog niet eerder met een passagier gereden, dus was even wennen. Gelukkig heeft ze al vaker achterop gezeten bij vrienden, dus ze wist hoe het moet.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Blabla13 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 19:50:
@Pyr0_
Ik ben er laatst ook achter gekomen dat die rubbers makkelijk eraf kunnen met een bijrijder.
Gelukkig zijn ze niet zo duur. Tegen 6 euro geloof ik dat er op de bon stond.

(Bij de nieuwere modellen >2020 heeft Ducati er ook een schroef doorheen gedaan. Heeft even geduurd dus voordat ze het ontdekten)
Ja ik had ook al een partnummer gevonden op de goedhart website (goede tip btw, daar kun je technische tekeningen van je motor vinden, staan vrijwel alle onderdelen op). Alleen 7,95 verzendkosten betalen op iets van 6e vindt ik wat gek, dus gelijk even na vragen bij ducati en neem ik het zo mee als ik er eenmaal langs ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op zondag 18 mei 2025 @ 19:11:
[...]

Ik denk ik maak wel een poll maar dat heb ik in 20 jaar tweakers nog nooit gedaan en ik kan echt niet vinden hoe dat moet }:O.
Alstu ;)

Poll: Updates carriereswitch HTT-Thalan
Ja! Leuk en interessant
Nee, geen interesse. Sorry.
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=407063&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sas_andrea
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 07:45

Alpine Sleepdeep maat S, dat past mijn zoontje van 8 jaar. Mijn zoon van 11 draagt gewoon Alpine motor Tour oordoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Destruction schreef op zondag 18 mei 2025 @ 20:41:
[...]

Alstu ;)

Poll: Updates carriereswitch HTT-Thalan
Ja! Leuk en interessant
Nee, geen interesse. Sorry.
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Af en toe is het wel interessant, maar de frequentie is mij nu te hoog. Af en toe een highlight delen kan leuk zijn, een "lief dagboek" verhaal om de dag is dat (in mijn ogen) niet.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ibothead
Hier ook missie volbracht! Was wel even lekker knallen zeg nu het probleem van inhouden en op flinke toeren die helemaal niks meer wilde doen!
Al ooit eens de luchtfilterbox open gehad en vond het al vreemd dat er een extra filter en soort van bocht in zat voorin!
Gelukkig oorzaak gevonden die was dus helemaal niet orgineel en 3d print er uitgeflikkerd inc spons geval!
Nu trekt die weer gewoon naar 210 door en geen hikups meer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F9BVlLC7wa4sP6GXsf5-Cjo_yJA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DIJuhx2pJ3BY11hblrdQ2HXT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uMgabVuUfVpCWa-IyD8G0cuB7Cc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Icsw2XCJ46ttkWBNeZGm82s6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Bommes schreef op zondag 18 mei 2025 @ 17:52:
[...]

Laatst ook weer een keertje geweest, met de vierwieler :o
In mijn herinnering was het best een straatje vol met frietkotten. Maar wat viel dat ff tegen.
Nergens meer die oude houten tentjes met van die enorme pannen vol met uien en worsten.
Inplaats daarvan gewoon friet en NL snacks, zelfs Nederlandse Mayo als je dat wenst.

Ik reed met een flinke desillusie naar huis :N
Ja vroeger was het daar echt wel beter! Ook die hamburgers met vettige veel ui en xxl broodje _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:27

Herman

FP ProMod
Bo0bz schreef op zondag 18 mei 2025 @ 08:42:
[Afbeelding][Afbeelding]
Ik vraag me vooral af hoe goed je nog reserve-onderdelen hiervoor kunt krijgen over 5-10 jaar. Of je moet tegen die tijd gewoon weer een nieuwe kopen, dan heb je daar geen last van. Afschrijving is wel wat hoger dan de Europese / Japanse tegenhangers, valt mij op. Ze lijken wat minder waardevast te zijn :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Herman schreef op zondag 18 mei 2025 @ 22:41:
[...]

Ik vraag me vooral af hoe goed je nog reserve-onderdelen hiervoor kunt krijgen over 5-10 jaar. Of je moet tegen die tijd gewoon weer een nieuwe kopen, dan heb je daar geen last van. Afschrijving is wel wat hoger dan de Europese / Japanse tegenhangers, valt mij op. Ze lijken wat minder waardevast te zijn :)
Wbt die afschrijving: dat is vast ook wel door het onbekende van het merk. Over een paar jaar kan dat best eens anders zijn.

Pagina: 1 ... 43 ... 76 Laatste