Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 37 ... 77 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:28
Bij mij liggen er ook nieuwe (althans, vorig jaar rond deze tijd gemonteerde) Dunlop Roadsmart IV GT's onder de R1200RS en dat bevalt prima tot nu toe. En is gewoon een A-merk band die in de tests kan concurreren met de populaire Michelin Road 6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchgixxer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:47
Ik vind de roadsmart meer vertrouwen gevendan de road 6 maar dat is persoonlijk natuurlijk. Beide sturen licht in. De RS4 vind ik op hellingshoek fijner. Valt minder door .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:59

charrel

Cortisol4life..

Dutchgixxer schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 09:22:
Ik vind de roadsmart meer vertrouwen gevendan de road 6 maar dat is persoonlijk natuurlijk. Beide sturen licht in. De RS4 vind ik op hellingshoek fijner. Valt minder door .
Dat is ook mijn ervaring, roadsmart voelt meer vertrouwd en heeft meer grip bij het uit accelereren op de r1200r op hellingshoek dan de Michelin road 4/5. De dunlop biedt wat minder grip dan een echte sportband maar in bochten hier in de buurt waar de Michelin meters strepen trok is dat met de dunlop veel minder. Dunlops cuppen ook stukken minder dan de road met al die lamellen erin.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:25

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Mijn stage is nu in volle gang en ik geef veel les. Maar omdat ze weten dat de motor mijn droom en doel is, hebben ze de stage ook voorzien van motorinstructie hier en daar. En daarom stond ik vanmorgen om 08:00 klaar op 'de baan' zoals het eigen terrein bij Dibo dan heet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UmUSxNBRhuavMU4NsMvEQe_Yh4Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3M3u7qsqedc3HA6eMi0eodtB.jpg?f=fotoalbum_large

- edit - even een eigen foto toegevoegd ipv die aardappelplaat van internet

om een lesje mee te lopen met AVB ofwel motorinstructie. Een stelletje dat samen hun motorijbewijs wil halen. Er stond op de agenda langzaam rijden, langzame slalom en wegrijden uit een vak. De instructeur deed het met enorm veel plezier en zei dat AVB op eigen terrein zijn favoriete onderdeel is. Ik bedoel, je krijgt betaald om lekker te wandelen en mensen iets te leren... alhoewel hij soms ook zelf wel meerijdt om zaken te demonstreren. En het kriebelde gewoon om ook gewoon op mijn CB te stappen en mee te doen, echt gezellig :).

Over 2 weken ga ik los van de AVB en AVD lessen ook mee op een 'brommerproject' waarbij we met een bus vol scooters naar een school tuigen om daar de jeugd hun eerste brommerervaring op te laten doen. Iets met de juiste mentaliteit meegeven over helm, kleding en de affectieve houding ten aanzien van het verkeer :P.

Als ik nou vandaag ook nog eindelijk bericht krijg dat de Twin weer klaarstaat heb ik echt een goeie dag...

- edit -

even een linkje dat ik uit het Ioniq topic heb, want op 4 wielen rij ik veel elektrisch:

https://www.lachaineev.fr/

@_Apache_ jij hebt een Zero dat ik weet, en misschien wel meer mensen in dit topic die ik nu even vergeet. De Zero wordt hier genoemd omdat hij meedoet met deze lijst met 'ultrazuinige ev challengers'. Vond ik even leuk :P.

[ Voor 24% gewijzigd door HTT-Thalan op 02-05-2025 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:54
@HTT-Thalan betekent dit bericht dat het is goedgekomen met je aanstelling bij de rijschool en dat je mag gaan lesgeven voor de motor volgens je eigen oorspronkelijke planning?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

badkuip schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 11:23:
@HTT-Thalan betekent dit bericht dat het is goedgekomen met je aanstelling bij de rijschool en dat je mag gaan lesgeven voor de motor volgens je eigen oorspronkelijke planning?
Ik ben nog niet aangenomen (maar beide zijden spreken uit dat dit wel gaat gebeuren) en ze hebben een 2e aanmelding binnengekregen voor iemand die ook motorinstructie wil gaan doen (de opleiding dan toch). We kunnen de boel, zo geven ze aan, dus waarschijnlijk wat naar voren gaan trekken qua planning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:13

_Apache_

For life.

HTT-Thalan schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 09:56:

- edit -

even een linkje dat ik uit het Ioniq topic heb, want op 4 wielen rij ik veel elektrisch:

https://www.lachaineev.fr/

@_Apache_ jij hebt een Zero dat ik weet, en misschien wel meer mensen in dit topic die ik nu even vergeet. De Zero wordt hier genoemd omdat hij meedoet met deze lijst met 'ultrazuinige ev challengers'. Vond ik even leuk :P.
Cool cool. Die zal wel snelweg rijden, binenendoor is een lage 5kwh/100km goed te doen.

En dan te bedenken dat de SR/S makkelijk nog eens 10-15% zuiniger is.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

_Apache_ schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 11:27:
[...]

Cool cool. Die zal wel snelweg rijden, binenendoor is een lage 5kwh/100km goed te doen.

En dan te bedenken dat de SR/S makkelijk nog eens 10-15% zuiniger is.
Het is jammer dat ze zoveel moeten opbrengen want ik zou echt heel graag een elektrische motor naast mijn huidige neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

HTT-Thalan schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 11:36:
[...]

Het is jammer dat ze zoveel moeten opbrengen want ik zou echt heel graag een elektrische motor naast mijn huidige neerzetten.
Ja, nou ja het is maar relatief.

30 eu voor een volle tank, vinden we normaal. Maar doe dat eens 100x per jaar.

1000eu voor een grote beurt, vinden we niet gek, doe dat elke 2jaar.

Loopt toch wel snel in de papieren met ICE

Grote beurt voor een Zero bestaat overigens niet meer, een standaard servicebeurt kost 25,-.

Overigens als ZZPer zijn er best nog wta belastingkortingen enzo hier in NL, maar jij bent UK-based zeker?

[ Voor 6% gewijzigd door _Apache_ op 02-05-2025 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

_Apache_ schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 11:43:
[...]

Ja, nou ja het is maar relatief.

30 eu voor een volle tank, vinden we normaal. Maar doe dat eens 100x per jaar.

1000eu voor een grote beurt, vinden we niet gek, doe dat elke 2jaar.

Loopt toch wel snel in de papieren met ICE

Grote beurt voor een Zero bestaat overigens niet meer, een standaard servicebeurt kost 25,-.

Overigens als ZZPer zijn er best nog wta belastingkortingen enzo hier in NL, maar jij bent UK-based zeker?
Nee dat is @ToolkiT - ik zit gewoon lekker in Drenthe. En ja, er zijn besparingen op running costs maar je moet wel even een flink bedrag neerleggen om het ding neer te zetten en een ICE zoals mijn Twin vergt weinig tot geen planning, dat is gewoon voltanken en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
@_Apache_ Wat voor een laadpaal heb je eigenlijk nodig voor een Zero? Is dat net zo'n apparaat als een auto? Of kan dat gewoon met een normale stekker omdat de motor kleiner is dan een auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

badkuip schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 11:57:
@_Apache_ Wat voor een laadpaal heb je eigenlijk nodig voor een Zero? Is dat net zo'n apparaat als een auto? Of kan dat gewoon met een normale stekker omdat de motor kleiner is dan een auto?
Van wat ik uit de reviews haal kun je idd beide. Stopcontact of level 2 laders zoals dus de laadpaal aan huis. Snelladen zit er standaard niet op maar is schijnbaar wel achteraf aan te brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

badkuip schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 11:57:
Een normaal geaard stopcontact is prima. Een type F heet dat officieel, en dna met ene granny charger. Eigen groep is niet nodig.
Ik heb er een waar ik het amperage kan kiezen, meestal laad ik maar met 6 amp, 1300-1400W.

Want ik wacht er thuis eigenlijk nooit op.

Op die snelheid heb je 10-11u nodig voor een full charge, maar eigenlijk laad je altijd maar kleine stukjes. Van 60 naar 80% oid.
Dat kan dan prima met een laag amperage direct op de zonnepanelen.

Laden met een laadpaal kan ook, gaat een stuk sneller. Full charge in 1u45m, er is een upgrade beschikbaar (extra lader), dna halveer je die 1u45m nog eens.

Laden aan een laadpaal doe ik alleen als ik lange stukken rij (>200km/dag), want het is relatief( :+) duur 7-8eu voor een volle tank.
Thuis voor minder de helft, of zelfs gratis via zonnepanelen.

[ Voor 9% gewijzigd door _Apache_ op 02-05-2025 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

HTT-Thalan schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 12:05:
[...]

Van wat ik uit de reviews haal kun je idd beide. Stopcontact of level 2 laders zoals dus de laadpaal aan huis. Snelladen zit er standaard niet op maar is schijnbaar wel achteraf aan te brengen.
Geen CCS lader helaas (dus DC snellader aan de snelweg).
Maar Zero heeft AC laden gekozen. Dat zijn die 7-11-22kW palen. Waarschijnlijk om de lader compact te houden, die is maar 5cm hoog, maar wel 40 bij 60cm, soort pizzadoos.

Zelf zou ik het wel als upgrade aanschaffen, maar is er nog niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:59

4x2

lộn xộn quá

Booyaa schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 20:55:
[...]
Dus een nieuwe dag nieuwe kansen. Ik rijd nog geen 5 minuten en ik zie een nieuw ongeluk tussen auto en motor. https://112groningen.nl/4...e-bornholmstraat-in-stad/

Mag hopen dat er toch minder ongelukken gebeuren dit jaar.
Ongelukken gebeuren nu eenmaal, soms onschuldig en soms ernstig, als je daar niet zo goed tegen kan kun je beter in een kamer gevuld met matrassen blijven.

Of iig niet op een open voertuig rijden (motor, brommer, fiets, etc) want daar ligt het een risico op verwondingen sowieso hoger.
Hmm, lopen is dan ook gevaarlijk eigenlijk...

leeg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• badkuip
Afbeeldingslocatie: https://www.datocms-assets.com/56706/1718717950-adobestock_677499099.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door badkuip op 02-05-2025 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:33

Fuelke

Forza Ferrari

Booyaa schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 20:55:
[...]

Dus een nieuwe dag nieuwe kansen. Ik rijd nog geen 5 minuten en ik zie een nieuw ongeluk tussen auto en motor. https://112groningen.nl/4...e-bornholmstraat-in-stad/

Mag hopen dat er toch minder ongelukken gebeuren dit jaar.
Een vervelende man die langskwam werd aangehouden door de politie.
8)7

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
ToolkiT schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 14:48:
nog een kleine tweak gedaan:
[Afbeelding]
https://calimoto.com/cali...stra-nc500-3-r-ebmsoVrUO4
als er interesse is kan ik GPX maken en emailen (via DM)
De GPX die je stuurde wijkt wel af van het linkje in je post. Er zitten best wat verschillen in de route. Welke van de 2 varianten zou je het meest aanraden? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Als het ander uiteinde van die kabel in een stopcontact past klopt het :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Koekstra schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 13:12:
[...]

De GPX die je stuurde wijkt wel af van het linkje in je post. Er zitten best wat verschillen in de route. Welke van de 2 varianten zou je het meest aanraden? :+
oh ja? ik had (dacht ik) daar een export van gedaan.
Welke verschillen zie je?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

*belt met KNMV verzekering omdat roflastc zelf z'n motor heeft laten vallen.*

Persoon aan de andere kant: Ja je bent all risk verzekerd maar als het eigenschuld schade is dan kom je van de bonus naar de malus van +3 naar -2 dus sta je onder water. Da moet je nie willen.

roflastc: errr. ok maar dat betekent dat mijn maand premie omhoog gaat?

Persoon: Je raakt 75% no claim kwijt en gaat naar de malus van 5, +3 naar min 2 ja en je premie omhoog.

roflastc: ok maar wat betekent dat? Hoeveel premie gaat erbij komen?

Persoon: Je bent allrisk verzekerd maar je gaat van de bonus naar de malus naar -2.

roflastc: ok dat zei je al maar wat betekent dat dan? Mijn premie gaat omhoog? Hoeveel?

Persoon: We hebben een bonus malus systeem en je gaat van de bonus naar de malus -2.

roflastc is inmiddels doorverbonden naar de schade collegas.

schadecollega met moddervet Limburg accent: Waarmee kan ik je helpen?

roflastc: Hi ik heb mijn KTM laten vallen, eigenschuld schade en wilde weten hoe het werkt als ik het via verzekering declareer.

Schadecollega: een wat? wat is er gebeurd?

roflastc: ik heb mijn motor laten vallen. schadecollega: ooo ik dacht al , ktm wat is dat dan.

Afijn roflastc weet uiteindelijk na slechts (!) 40 minuten met de KNMV bellen dat de schade meer dan 1500 moet kosten wil het enigzins zin hebben het te declareren en dat ik +/- 18e per maand meer ga betalen. Ik raakte wat in de war door de uitleg dat ik in korting en tredes achteruit ging en over 5 jaar 1K extra zou betalen. Dat klonk eerst alsof er 2 dingen tegelijk gingen gebeuren maar het komt neer op premie stijging wat ik verwachtte en mentaal kan begrijp. Het was even TMEI (too much ensurance information)

EDIT: De schade is vooral lak schade maar de koppeling hendel wrikte zich uit de houder bij het omvallen en van die houder brak een stuk af. Het is een beugel die uit 1 stuk bestaat waar oa de oliebak voor de koppeling in zit en de bevestigingen voor leidingen en kabels mbt koppelen. KTM 950-S uit 2005 onderdeel is niet zo 1.2.3 beschikbaar. De garage die zei een Brembo versie te hebben die zou moeten passen is al maanden niet in staat om onderdelen te leveren die ik in februari al had besteld en betaald laat staan dat ze mij kunnen bellen of de brembo koppeling al is gearriveerd. Fun times....

[ Voor 14% gewijzigd door ROFLASTC op 02-05-2025 16:49 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat klinkt me heel bekend bij de KNMV. Ik ben heel benieuwd naar de voorwaarden vóór het afsluiten van de verzekering, met name de eisen aan de sloten. Dus ik bel, want de voorwaarden waren toen niet te downloaden.

En dan ook gewoon herhaaldelijk het antwoord krijgen 'dan moet u de verzekering afsluiten, dan krijgt u de voorwaarden toegezonden'. Nee, ik wil van tevoren weten waar ik mee akkoord ga. Is dat zo raar?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:17

Herman

FP ProMod
@ROFLASTC Vervelend, zo'n schade :/

Ook vervelend dat, ondanks dat velen een all risk verzekering hebben, zo'n schade vaak uit eigen zak betaald wordt. Die verzekeraars hebben dat mooi bedacht. Sowieso hoor ik veel negatieve ervaringen over KNMV verzekeringen. Op Motor-forum loopt er dacht ik ook een draadje over.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:34
Was vandaag op pad, net over de grens in Duitsland. Ik kwam in de buurt van Funpark Meppen en had wel zin om even te rijden op dat terrein. Wat blijkt: het complex is, op het racecircuit na, permanent gesloten op een klein stukje bos na. Dus ik heb even over het terrein gereden en ben maar het bos in gegaan. Nog geen 20 meter in het bos moet ik een bocht naar links maken, de motor valt om en nu is mijn hele stuur krom. De linker Acerbis handkap is ook gebogen.

Verzekering gebeld, maar het is voordeliger om het zelf te betalen. Morgen naar Motoport om de schade te laten opmeten. Ik denk dat ik voorlopig maar even niet meer op zand ga rijden. Wat heb ik een gruwelijke hekel aan zand. Helaas bedekt dat zo'n beetje 80% van alle offroad stukken. Ik begin langzaamaan te denken dat ik misschien een andere motor moet gaan halen. Of gewoon inzien dat offroad niets voor mij/te moeilijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Tis wel schadedag vandaag of niet?

Ik ben zojuist naar de rijschool en terug gereden en daarna Coevorden en terug, allemaal zonder schade... :P.

Maar ik moet morgen 1900e aftikken voor ik de Twin terug mee krijg -_-. Een deel van die kosten dus vanwege de onvoorziene zaken zoals bougiekabel en kapotte valsensor.

[ Voor 80% gewijzigd door HTT-Thalan op 02-05-2025 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

JL Koppelle schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 17:59:
Ik begin langzaamaan te denken dat ik misschien een andere motor moet gaan halen. Of gewoon inzien dat offroad niets voor mij/te moeilijk is.
Integra of R1200RT kopen?

leeg

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Was vandaag op pad, net over de grens in Duitsland. Ik kwam in de buurt van Funpark Meppen en had wel zin om even te rijden op dat terrein. Wat blijkt: het complex is, op het racecircuit na, permanent gesloten op een klein stukje bos na. Dus ik heb even over het terrein gereden en ben maar het bos in gegaan. Nog geen 20 meter in het bos moet ik een bocht naar links maken, de motor valt om en nu is mijn hele stuur krom. De linker Acerbis handkap is ook gebogen.

Verzekering gebeld, maar het is voordeliger om het zelf te betalen. Morgen naar Motoport om de schade te laten opmeten. Ik denk dat ik voorlopig maar even niet meer op zand ga rijden. Wat heb ik een gruwelijke hekel aan zand. Helaas bedekt dat zo'n beetje 80% van alle offroad stukken. Ik begin langzaamaan te denken dat ik misschien een andere motor moet gaan halen. Of gewoon inzien dat offroad niets voor mij/te moeilijk is.
Okay. Ik ben verre van de meest ervaren offroader in dit selecte gezelschap en wacht zeker op verdere input van mensen zoals @kneusteun en @Bommes maar mijn 2c: wees niet zo hard voor jezelf.

Ten eerste, offroad rijden is niet NODIG. Je kan prima je hele leven lol hebben op het asfalt, het ligt er niet voor niks, we zijn er goed van voorzien in Europa en je weet wat je kan verwachten: het is namelijk altijd lekker voorspelbaar. Je wint er geen kudo's mee en je bent niet automagisch een stoerdere of betere motorrijder als je offroad gaat. Laat je dus vooral niet wijsmaken dat je dit zou moeten kunnen.

Ten tweede: mul zand is een van de meer/meest uitdagende dingen om te doen offroad. Ook dat is iets wat heel onwennig voelt, je moet leren hoe ermee om te gaan en iets wat zelfs veel offroaders gewoon niet graag doen.

Als derde: Gewicht maakt héél veel uit. Ja, techniek is uiteindelijk de sleutel, maar een lichte crosser vergeeft meer fouten of gaten in je techniek dan een grote / zware ADV. Ik weet niet welke motor je nu gesloopt hebt maar hou daar rekening mee.

Lastly: Bochten maken is zelfs op het asfalt een echte kunst. Iedereen kan het, maar niet iedereen kan het góed. Op terrein wordt alles uitvergroot en vaak moeilijker. Offroad rijden kan een 'means to an end' zijn - bijvoorbeeld omdat je ergens wil komen waar gewoon geen asfalt te vinden is. Het kan ook het doel op zich zijn, bijvoorbeeld natuurritten of gewoon avontuur zoeken. Het is ook een goeie adrelinekick omdat je offroad veel minder snelheid nodig hebt om die zintuigen te verzadigen, het kost namelijk veel concentratie.

Je bent gevallen, congrats, je bent nu lid geworden van groep 2 :P. Laat dat stuur rechtzetten, de boel even bezinken en denk daarna over wat je wilt. Zodra je dat hier komt melden zitten wij allemaal klaar om je van gevraagd en ongevraagd, maar altijd goedbedoeld advies te voorzien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:34

A13X

Dude

@JL Koppelle

Shit happens zeker offroad :(:)

Heb zeker vandaag niet een doorwading "gefaald"

Of na een doorwading omgekieperd: (27:35, degene in de verte)

Ook nog nooit vast gezeten op een boom ofzo
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uSFKCHNl.jpeg

Vandaag met @ll roel j training gedaan bij Elles Dijkhuizen. Die vanaf vandaag ook snapt waarom ze zoveel IT'ers op training krijgt :+

Awesome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:17
@JL Koppelle inderdaad zoals iedereen aangeeft shit happens en vallen hoort erbij.

Vorig jaar met ABR heel bleu en wat over enthousiast doorrijden tot mijn motor en ik ineens over de Engelse klei gleden en lag de voetsteun van de bijrijder ook iets verderop.

Even een onwijs baal moment en schrikken. Vervolgens samen met @_eLMo_ rustig door gereden en de volgende dag weer rijden. En ja waar ik viel iets rustiger 🤭

Omdat ik beter beslagen ten ijs wilde komen en leren vandaag bij Elles Dijkhuizen geweest voor een offroad training...

En daar ook 3x onderuit. Niets kapot maar ondertussen wel onwijs veel geleerd.

Dus schrijf offroad niet direct af! Vallen is ook leren. En volg eventueel een training om wat meer te leren, kan nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Afgelopen week een paar dagen naar de Eifel geweest met mijn 20 jaar oude Honda CBF600.

Het zal in het weekend vast anders zijn, maar de wegen waren erg rustig tussen Trier en Nürburg.
Super leuke routes gereden, alleen alles zit onder de insecten.

De motor en helm zijn weer spik en span, maar iemand nog een praktische oplossing om handschoenen en doorwaai zomerpak vrij van insecten te krijgen :?

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

henkNL schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 21:07:
Afgelopen week een paar dagen naar de Eifel geweest met mijn 20 jaar oude Honda CBF600.

Het zal in het weekend vast anders zijn, maar de wegen waren erg rustig tussen Trier en Nürburg.
Super leuke routes gereden, alleen alles zit onder de insecten.

De motor en helm zijn weer spik en span, maar iemand nog een praktische oplossing om handschoenen en doorwaai zomerpak vrij van insecten te krijgen :?
Een kuipruit van een meter oppervlakte schijnt wel te helpen :+.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JL Koppelle
Thanks allemaal! Was flink chagrijnig van het gebeuren. Maar heb wel echt lekker gereden voordat ik besloot op het zand te gaan. Men zegt toch dat je iets 10.000 uur moet doen voordat je expert bent? Kennelijk is het dus niet genoeg om een veelvoud daarvan aan Youtube-filmpjes te kijken over offroad avonturen.

Morgen zien wat de schade is en dóór!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:13

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Barista schreef op woensdag 30 april 2025 @ 08:09:
@LankHoar je kunt mij ook toevoegen bij de topicstart. En als je maar één motor mag toevoegen, dan liefst de Transalp

Provincie: Gelderland.
Honda SS50, bouwjaar 1969
Honda Transalp 750, bouwjaar 2023

[Afbeelding][Afbeelding]
Welkom! :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:13

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Vandaag de velgen eindelijk op kunnen halen. Is niet helemaal gegaan zoals gehoopt, is toch wat gaan zingen. De opstaande rand is wel strak, maar in de diepte toch wat gaan zingen. Kostte me 440 euro die grap :X

Maar goed, hopelijk met lak goed op te vullen zodat het wegvalt. Ben wel heel benieuwd naar het eindresultaat straks. En het is tijd ook, ik wil nodig weer rijden :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YtCdAiugPtALzAZ_vBJtAlGWKb4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KgbTiUWAmvVd474j7aOysqR2.jpg?f=fotoalbum_large

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:48
Vandaag met de multi naar de keuring bij de RDW geweest, uiteraard zonder issues doorgekomen. Nu wachten dat ze de gegevens doorsturen en ik BPM aangifte kan doen.

Was een ritje van 15minuutjes snelweg heen en terug, maar weer een goeie indruk gekregen wat een beest van een motor het is.. Echt ff andere koek dan de strom!

Alleen klein puntje wat mede multi eigenaren mss kunnen verhelderen, de CC deed beetje raar, als ik het goed begrijp is het gewoon 'on' en dan 'set' (linkse en onderste knopje). On ging wel, maar set gebeurde eerst niks, en toen naar een minuut ofzo opeens wel. Op de terugweg hetzelfde, heel vreemd. Misschien schiet ie in een protectie ofzo als je het te snel achter elkaar doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:14
Pyr0_ schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 21:56:
Alleen klein puntje wat mede multi eigenaren mss kunnen verhelderen, de CC deed beetje raar, als ik het goed begrijp is het gewoon 'on' en dan 'set' (linkse en onderste knopje). On ging wel, maar set gebeurde eerst niks, en toen naar een minuut ofzo opeens wel. Op de terugweg hetzelfde, heel vreemd. Misschien schiet ie in een protectie ofzo als je het te snel achter elkaar doet?
Ik herken het niet direct, maar ging je wel hard genoeg?
Onder 50km/u gaat ie niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Blabla13 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 22:02:
[...]

Ik herken het niet direct, maar ging je wel hard genoeg?
Onder 50km/u gaat ie niet aan.
Uiteraard, was op de snelweg met 100 +

Uiteindelijk deed die het dus wel, maar gewoon heel vreemd, niet direct zoals ik al beschrijf. Dacht misschien is het knopje niet meer 100% ofzo, maar toen die eenmaal aan was reageerde ie wel goed volgens mij.

Als ie het blijft doen dan wordt het gewoon een dealer ding hoor, neem aan dat daar gewoon garantie op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blabla13
Pyr0_ schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 22:07:
[...]

Als ie het blijft doen dan wordt het gewoon een dealer ding hoor, neem aan dat daar gewoon garantie op zit.
Garantie mag je bij een dealer wel verwachten.
Da’s toch de enige reden om niet particulier te kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:23

BM

Moderator Spielerij
ll roel j schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 21:01:

Omdat ik beter beslagen ten ijs wilde komen en leren vandaag bij Elles Dijkhuizen geweest voor een offroad training...

En daar ook 3x onderuit. Niets kapot maar ondertussen wel onwijs veel geleerd.

Dus schrijf offroad niet direct af! Vallen is ook leren. En volg eventueel een training om wat meer te leren, kan nooit kwaad.
Elles is een topper. Leuke vrouw, en erg leerzame trainingen

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
Fraggert schreef op maandag 28 april 2025 @ 09:51:
[...]

Zeker...de 660 lijkt iets minder populair, zeker in de 2dehandsmakrt zoals je zegt.

Buiten een prijs viel me het in elk geval op dat de T7 in een lijstje ontbreekt waar de T660 wel in staat.
Uitleg:
Ik had al veel positiefs gelezen over het blok van de RS en Tuono 660, dat leek me wel wat, maar dan wel in een wat comfortabelere motor. Die is er nu! Bovendien zijn de recensies van de Tuareg écht positief dua Aprilia doet iets goed. Daarom neig ik nu naar de Tuareg ipv de T7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Vroegah, toen een all risk verzekering nog nut had.. -O-

[ Voor 3% gewijzigd door _Apache_ op 03-05-2025 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:43

Waar ik vooral benieuwd naar ben.
Was dit je eerste 20m zand en je bent er nu klaar mee?
Wil je het leren of verwacht je dat het gewoon meteen kon?

Heel simpel gezegd het gaat voor iedereen anders.
Heb je een beetje aanleg of bijvoorbeeld een beetje een fuck it instelling.

In het begin had ik schik door lekker beetje met 30 paadjes af te tuffen. Gewoon beetje kalm op avontuur opzoek naar verlaten bos weggetjes. Nooit gevallen wel moeite ook met mulzand.

Best wel wat kilometers zo jaren rond getokkeld, totdat ik wat meer mensen tegenkwam die hetzelfde deden en toe ging het rap.
Hoe werkt dat zand precies en hoe doe je dat? Je trekt jezelf snel op als je wat voorbeelden hebt en wat mensen om mee te klooien.

Eigenlijk begon het toen pas echt en steeds vaker ook alleen beetje oefenen en leren met de motor te werken ipv tegen de motor werken.
Nooit schade gehad overigens.

Nu heel wat jaartjes later kan ik letterlijk vol gas met de t7 met vol vertrouwen het vieze mulle wit zand door. En gek genoeg is nu ook de periode waar schade komt en de motor regelmatig een dutje doet. Het spelletje wordt wat linker, het gaat allemaal wat sneller en wat meer op het randje.

Dus eigenlijk is mijn beste tip, verdiep je een beetje in de tips en tricks van het web en probeer rustig aan eerst gras en harde ondergrond een beetje te spelen met slippen en snelheid wisselingen en leer het gewicht te gebruiken en het stuur te strelen ipv knijpen.
Zodra jij ontspannen bent en geen angst hebt en verkrampt gaat het je al gigantisch veel helpen.

Maar misschien heb je ook wat aan een cursus dag of rij dag met iemand. Net wat meer vertrouwen als er iemand bij is.

Qua verzekering heb ik de t7 gewoon wa+ en dat was een prima keuze. Ding is al goed gebruikt en all risk niet meer waard.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Het beest is weer terug :). De rekening deed echt pijn, dus gelijk maar even happy thoughts and memories creëeren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cqq_utwl4HqeOW83dOavxORkmHM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2N1Nlv1QSIPdaMg9eeRma4Z5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qK_F0dEf24dbAuqZHUDdv1ylvCc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tTOu9T4Bg0MILsSZ0CLpmBuR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b-fMfUhlVtdwiuOi5MU5R-hR61U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ObfJV2hbUWzHnjtYUFsDGWFZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e2xzXSzUg4igWzDdKoqSkjubIWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m3c4RhznR2jKHXGkGklbzBPo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
Wat is jullie ervaring met tanktassen met een tankring en krassen...

Op mijn oude motor heb ik soms een tanktas met magneten gebruikt maar die lieten diepe sporen in de lak na. Bijv. omdat er een stukje ijzer op de magneet zat en die heerlijk is gaan knuffelen met de lak... Met m'n nieuwe motor twijfel ik daarom of ik een tanktas ga aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:50
@JL Koppelle Technisch gezien is het heel simpel. Als een voorwiel zich ingraaft, dan wordt de naloop kleiner of zelfs negatief. En gaat zich als een zwenkwieltje van een winkelwagen gedragen.

Voorwielen graven zich in door stuurbewegingen en/of te weinig snelheid.

Met een uurtje instructie weet ik de meeste mountainbikers in los zand te laten manoeuvreren.
Een beetje instructie en oefening baart kunst. Kan me niet voorstellen dat dat voor enduro veel anders is.

Volhouden en gang houden d:)b

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:40
@JL Koppelle Een setje goede banden helpt ook al enorm. Eerst zaten we echt te klooien in het zand met de stock Metzler Tourance, daarna een set TKC80’s op laten leggen en de voorzijde is daardoor veel minder nerveus en achterzijde duwt de motor overal uit. Wij vinden los zand nu nog steeds niet fantastisch maar zijn er ook niet meer bang voor ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Barista schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 11:50:

Op mijn oude motor heb ik soms een tanktas met magneten gebruikt maar die lieten diepe sporen in de lak na. Bijv. omdat er een stukje ijzer op de magneet zat en die heerlijk is gaan knuffelen met de lak... Met m'n nieuwe motor twijfel ik daarom of ik een tanktas ga aanschaffen.
Door de tankring raakt de tas de tank niet. Dus geen krassen. Wat mij betreft: sw-motech, hoewel er meerdere merken zijn die zoiets bieden.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JL Koppelle
cyntax schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 12:37:
@JL Koppelle Een setje goede banden helpt ook al enorm. Eerst zaten we echt te klooien in het zand met de stock Metzler Tourance, daarna een set TKC80’s op laten leggen en de voorzijde is daardoor veel minder nerveus en achterzijde duwt de motor overal uit. Wij vinden los zand nu nog steeds niet fantastisch maar zijn er ook niet meer bang voor ofzo.
Ik heb er nu Mitas Enduro Trail Plus onder. Het is al een hele verbetering ten opzichte van de standaard Pirelli Scorpions. Ben net terug van Motoport. De schade: €800. Belangrijkste is dat de vrouw het mee vond vallen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Joris748 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 11:54:
@JL Koppelle Technisch gezien is het heel simpel. Als een voorwiel zich ingraaft, dan wordt de naloop kleiner of zelfs negatief. En gaat zich als een zwenkwieltje van een winkelwagen gedragen.

Voorwielen graven zich in door stuurbewegingen en/of te weinig snelheid.

Met een uurtje instructie weet ik de meeste mountainbikers in los zand te laten manoeuvreren.
Een beetje instructie en oefening baart kunst. Kan me niet voorstellen dat dat voor enduro veel anders is.

Volhouden en gang houden d:)b
Behoorlijk hetzelfde alleen alles maal 1000 dus iets enger 😆

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:30

jeroenathome

Een regel tekst

@Barista Ik heb nog geen krassen kunnen ontdekken die door de tanktas is veroorzaakt. De tanktassen van SW-motech worden op een ring bevestigd. Het voordeel hiervan is dat er enige ruimte is tussen de tanktas en de tank.

Voor de tanktassen van SW-Motech is het wel goed kijken dat je de juiste bevestigingsring erbij krijgt. Ze hebben 3 series met ieder hun eigen bevestigingsring. Deze zijn onderling niet uitwisselbaar.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Verder nog aanbevelingen qua tanktassen? Ben aan het kijken voor een nieuwe voor op de multi. De oude givi die ik had gekregen bij de strom is echt versleten. Mag wel iets netters voor komen.

Bij louis even gekeken, die hadden veel sw motech en maar weinig givi. Ben best fan van de givi aansluiting, hoe verhoud zich dat tot de sw-motechs? Vindt de sw-motechs wel beter ogen, voornamelijk doordat veel givi tassen nog zo'n transparant vak hebben voor zo'n ding wat ze in de jaren kruik gebruikte.. een papieren map... 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torx
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:21
Barista schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 11:50:

Ik had hetzelfde met magneten, dus dat nooit meer. Eens met @DrivinUCrazy, ik heb destijds een SW motech tanktas gehaald, fantastisch systeem waarbij de tanktas de tank niet raakt. Later een nieuwe motor gekocht, dat was een ander merk waardoor ik een nieuwe ring moest kopen. Maar ik kon m'n bestaande tanktas blijven gebruiken. Hij kan na een kleine modificatie zelfs op slot, wat erg fijn is als je geen zin hebt om hem mee te sleuren tussen het rijden door.

Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023) | F1Pool.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
torx schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 13:28:
[...] Hij kan na een kleine modificatie zelfs op slot, wat erg fijn is als je geen zin hebt om hem mee te sleuren tussen het rijden door.
Dat is een goeie. Kun je daar over uitbreiden?

[ Voor 35% gewijzigd door Pyr0_ op 03-05-2025 13:31 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• torx
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:21
Pyr0_ schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 13:31:
[...]

Dat is een goeie. Kun je daar over uitbreiden?
Ik had er nog een video van op de plank liggen, speciaal voor jou maar even geupload :+

Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023) | F1Pool.net

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blabla13
torx schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 13:53:
[...]

Ik had er nog een video van op de plank liggen, speciaal voor jou maar even geupload :+

[YouTube: DIY lock for SW Motech tank bag]
Geniaal in zijn eenvoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
[...]

Inderdaad geniaal in z'n eenvoud. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
JL Koppelle schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 13:04:
[...]

Ik heb er nu Mitas Enduro Trail Plus onder. Het is al een hele verbetering ten opzichte van de standaard Pirelli Scorpions. Ben net terug van Motoport. De schade: €800. Belangrijkste is dat de vrouw het mee vond vallen. :)
Wat was de exacte schade?

Wel grappig ik laat dezelfde band er juist op leggen om wat meer op de straat te rijden ;) maar dat zegt denk ik al genoeg over mijn gebruik.
Ik heb de T7 gekocht met het motto “helemaal op rijden tot die niet meer kan”

Eerste valpartij doet even pijn door de eerste krasjes en daarna wen je al snel aan het feit dat je stuur 90% van de tijd scheef staat en nemen de risico’s die je neemt al snel toe.

Je reed in meppen? Waar kom je ongeveer weg (vandaan)?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik heb toch een puntje van aandacht bij de garage... Twin zojuist opgehaald en zelf naar huis gereden. Er is sinds ik de motor daar bracht en mijn rit terug naar huis 22km gereden en dat is dus inclusief de thuisrit (ik heb de kilometers genoteerd dmv foto's).

Maar de tank is van ramvol naar reserve 'gewijzigd'. M.a.w. ze hebben 15 liter benzine verstookt daar. Dat kan ik niet helemaal plaatsen. Beetje de motor laten lopen voor testwerkzaamheden is uiteraard te verwachten, maar 15 liter peut??? Ik heb ze de foto's maar gemaild aangezien alles nu dicht is natuurlijk, gaan we dinsdag maar eens even verhaal halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 17:40:
Ik heb toch een puntje van aandacht bij de garage... Twin zojuist opgehaald en zelf naar huis gereden. Er is sinds ik de motor daar bracht en mijn rit terug naar huis 22km gereden en dat is dus inclusief de thuisrit (ik heb de kilometers genoteerd dmv foto's).

Maar de tank is van ramvol naar reserve 'gewijzigd'. M.a.w. ze hebben 15 liter benzine verstookt daar. Dat kan ik niet helemaal plaatsen. Beetje de motor laten lopen voor testwerkzaamheden is uiteraard te verwachten, maar 15 liter peut??? Ik heb ze de foto's maar gemaild aangezien alles nu dicht is natuurlijk, gaan we dinsdag maar eens even verhaal halen...
Heeft hij een brandstoffilter ofzo gehad? Kan zijn dat de tank een eind leeg moest en ze vergeten zijn het terug te gieten, of dat ze dat liever niet doen ivm verontreinigingen. Maar wel ff navragen idd.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Denk dat ze alles voor zichzelf hebben gehouden :+

Vandaag nog ff een rondje met de MTX geprutteld, blijft lachen zo'n brommertje, overal overheen springen enzo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2EQIUs1z0mysjkcmgl0HZSQgTWk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f1NtJ9zfZnSnFWfsALLVjtlR.jpg?f=fotoalbum_large

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:08
Ik had al eens kort met de standaard 1300GS gereden, maar dat deed me toen eerlijk gezegd weinig — hij voelde ook wat klein. Maar vandaag de 1300GSA met ASA geprobeerd. Wow wat een heerlijke motor!

Vanaf het eerste moment was ik verrast door hoe goed hij rijdt. Alles voelt nog lichter en soepeler dan bij de 1250. ASA is echt een top: comfortabel, maar toch met genoeg sportiviteit. Op de dijk heb ik zelf geschakeld, daar kan een handmatige koppeling niet tegenop.

Ik was echt onder de indruk! Het enige dat wat tegenviel tov de 1250 is het geluid van de motor.

De nieuwe 1300RS vind ik ook gaaf op de plaatjes, lijkt me ook een heerlijke combi met dit blok. Ik reed er heel makkelijk heel vlot mee, voelt iets sportiever dan mijn 1250.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JL Koppelle
kneusteun schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 16:08:
[...]

Wat was de exacte schade?

Je reed in meppen? Waar kom je ongeveer weg (vandaan)?
Ik kom vanuit Groningen. De monteur schatte het op €800, inclusief arbeidsloon. Alles boven de kroonplaat moet worden vervangen (behalve schakelmateriaal, spiegels, etc). Niet heel goed te zien, maar het is echt zo scheef als een hoerentoeter, in de woorden van mijn pa. De monteur wil ook de voorvork even los hebben, omdat er misschien spanning op staat door de klap. Het leek mij een mooie gelegenheid om het het (goudkleurige) stuur van de Tuareg Rally '25 erop te zetten. Maar ze konden niet garanderen dat die zou passen. Helaas. Ze verwachten dat alles binnen 2 weken wel binnen moet zijn vanuit Italië.

Eerst zaten er zwarte Acerbis beugels op, maar na een val was de rechter verbogen, dus heb ik er een wit setje op gezet. Inmiddels heb ik een kapotte witte linker, een kapotte zwarte rechter — én precies een goede zwarte linker en een goede witte rechter. Het lijkt wel een puzzel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2IZcB5naFDgSyBJhhuWe6logCzA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sUtOjAxxHKWovah9eoLVsEAG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

_eLMo_ schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 17:45:
[...]

Heeft hij een brandstoffilter ofzo gehad? Kan zijn dat de tank een eind leeg moest en ze vergeten zijn het terug te gieten, of dat ze dat liever niet doen ivm verontreinigingen. Maar wel ff navragen idd.
Net mail teruggehad ondanks de zaterdagavond. Ze halen de tank leeg ivm het gewicht, zo schrijft hij. Als ik langskom wordt hij weer afgetopt. Fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
JL Koppelle schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 18:34:
[...]

Ik kom vanuit Groningen. De monteur schatte het op €800, inclusief arbeidsloon. Alles boven de kroonplaat moet worden vervangen (behalve schakelmateriaal, spiegels, etc). Niet heel goed te zien, maar het is echt zo scheef als een hoerentoeter, in de woorden van mijn pa. De monteur wil ook de voorvork even los hebben, omdat er misschien spanning op staat door de klap. Het leek mij een mooie gelegenheid om het het (goudkleurige) stuur van de Tuareg Rally '25 erop te zetten. Maar ze konden niet garanderen dat die zou passen. Helaas. Ze verwachten dat alles binnen 2 weken wel binnen moet zijn vanuit Italië.

Eerst zaten er zwarte Acerbis beugels op, maar na een val was de rechter verbogen, dus heb ik er een wit setje op gezet. Inmiddels heb ik een kapotte witte linker, een kapotte zwarte rechter — én precies een goede zwarte linker en een goede witte rechter. Het lijkt wel een puzzel.

[Afbeelding]
Ah je hebt een @Bommes gedaan :+

Die was ook zijn toren kwijt

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Nog maar een rondje gereden met de MTX en het dit keer eens gefilmd.
Beetje klungelen bij m'n standaard speeltuintje.

2e stukje (waar ik halverwege ff moet stoppen) had ik al een tijdje niet meer geprobeerd en was iets steiler dan ik me kon herinneren :+
Zit wel te twijfelen om de huidige banden (Kenda K280) toch maar te vervangen voor de K270, die hebben iets meer noppen.
En aangezien ik het ding vooral voor rondjes rond de kerk en door de berm gebruik kan dat eigenlijk wel uit.

leeg

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

HTT-Thalan schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 18:52:
[...]

Net mail teruggehad ondanks de zaterdagavond. Ze halen de tank leeg ivm het gewicht, zo schrijft hij. Als ik langskom wordt hij weer afgetopt. Fijn!
Klinkt bekend. Ik had het een paar jaar geleden juist andersom.

'DuC, als je langs komt voor de grote beurt, laat de tank dan leeg, want dat is makkelijker als die er van af moet. Ik weet dat je de motor normaal aftankt, nu niet doen.'

Zo gezegd, zo gedaan. Ik weet wanneer die op reserve springt, en grofweg hoeveel er dan nog in zit. 60km in reserve gereden, en de laatste paar km binnen een kleine straal rondom de garage want het begon spannend te worden. Netjes daar afgeleverd. :Y)
De dag erna een half scheldende en half lachende monteur aan de telefoon dat er niet eens voldoende brandstof inzat om de motor op bedrijfstemperatuur te krijgen. Die had ik op dampen daar neergezet. :+ :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:11

Bommes

Capo del formaggio

kneusteun schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 20:07:
[...]

Ah je hebt een @Bommes gedaan :+

Die was ook zijn toten kwijt
Ik heb niks gedaan.. :o
Tenminste niet dat ik weet.

@JL Koppelle Wat betreft vallen en alles krom volgens de dealer??
Daar zou ik mijn twijfels bij hebben.
Ben je er met 50km/u + afgestapt?
Zo nee dan lijkt het me strek dat het echt zo erg is dat "alles boven de kroonplaat" vervangen moet.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

JL Koppelle schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 18:34:
[...]

[Afbeelding]
Ach, zet hem op de middenbok > haal eerst is even alle boutjes los > zet alles recht en dan weer vast. Er kan onmogelijk zoveel krom zijn als je zo langzaam ging. Wel is met 150km/u afgestapt met de crosser. Even alles los en vast en toen bleek alleen het stuur zelf + handkap krom te zijn.
Het staat juist scheef omdat de bouten die allemaal niet te strak zaten hun werk gedaan hebben > alles wat hebben laten verdraaien. In het slechtste geval een nieuw stuur en nieuwe handkap zou ik zeggen...
Als ik het stuur zo zie staat die alleen scheef, lijkt niet eens verdraaid of krom. 800€.... :X

[ Voor 8% gewijzigd door charrel op 04-05-2025 09:01 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik heb wel eens de achterkant van een XRV750 een kusje gegeven met mijn Transalp na een verkeerde inschatting mijnerzijds op mul zand. Dat ging dusdanig vlotjes dat ik over het stuur vloog en een rib brak rechts achter mijn schouderblad.

De transalp was ook 'helemaal krom'.... maar 15 minuten en een sleutel 12 verder stond alles weer recht en hebben we de dag gewoon uitgereden. Als ik de aardappelkwaliteit beelden die ik er nog van heb bekijk ging ik op het moment van de klap nog ongeveer 20km/h.

- edit -

in goed overleg eruit gekomen met de verkoper van de Twin, ook :). Hij heeft me de prijs van de onderdelen die niet in orde waren overgemaakt, dus de rekening van de dealer á 1909 euro is nu 350 euro lager geworden. Dat is dus de bougiekabel/dop die verrot was en de valsensor die kapot was. Blij dat we eruit kwamen, dat zie je niet van elke particuliere verkoper (en niet iedere dealer ook, overigens).

Ik kan nu lekker van de Twin gaan genieten in de wetenschap dat het ding er 100% toppie bij staat. En die Trail+ Dakar banden smoelen er goed op!

[ Voor 49% gewijzigd door HTT-Thalan op 04-05-2025 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15:48
Pyr0_ schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 13:28:
Verder nog aanbevelingen qua tanktassen? Ben aan het kijken voor een nieuwe voor op de multi. De oude givi die ik had gekregen bij de strom is echt versleten. Mag wel iets netters voor komen.

Bij louis even gekeken, die hadden veel sw motech en maar weinig givi. Ben best fan van de givi aansluiting, hoe verhoud zich dat tot de sw-motechs? Vindt de sw-motechs wel beter ogen, voornamelijk doordat veel givi tassen nog zo'n transparant vak hebben voor zo'n ding wat ze in de jaren kruik gebruikte.. een papieren map... 8)7 :+
SW-Motech Pro Daypack kan ik als gebruiker aanbevelen. Groot genoeg om een halve liter fles water in te stoppen en is nog een stapje groter te maken door de onderste rits open te ritsen.

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom mensen géén SW-Motech tas icm tankring kiezen. De tankring van SW-Motech ziet zoveel beter uit dan die bulky ring van Givi of andere merken. Daarnaast vind ik de tassen veel steviger dan die van andere merken.

Enige nadeel is dat de rode tinten in de tas je moet bevallen. Maar voor jouw Ducati past die zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
Bommes schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 22:37:
[...]

Zo nee dan lijkt het me strek dat het echt zo erg is dat "alles boven de kroonplaat" vervangen moet.
Het is niet goed te zien op de foto, maar werkelijk alles van metaal is krom. Dus niet alleen het stuur, maar ook waar dat stuur mee vast zit. Alles van plastic enzo blijft gewoon, want dat is niet beschadigd. De motor viel om terwijl ik stapvoets ging (ja ja, ik weet het :) ), maar hij viel best een eind doordat het pad schuin afliep. Vandaar ook dat er benzine uit de tank liep. Hij lag minimaal 30 graden schuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 18:51
Jeanke117 schreef op zondag 4 mei 2025 @ 10:20:
[...]

SW-Motech Pro Daypack kan ik als gebruiker aanbevelen. Groot genoeg om een halve liter fles water in te stoppen en is nog een stapje groter te maken door de onderste rits open te ritsen.

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom mensen géén SW-Motech tas icm tankring kiezen. De tankring van SW-Motech ziet zoveel beter uit dan die bulky ring van Givi of andere merken. Daarnaast vind ik de tassen veel steviger dan die van andere merken.

Enige nadeel is dat de rode tinten in de tas je moet bevallen. Maar voor jouw Ducati past die zeker ;)
Ik heb er ook 1 na lang getwijfeld te hebben, mooi systeem, maar als je zoveel geld voor een tasje betaald en er zit een flubberhoesje bij omdat hij niet eens waterdicht is dan vraag ik me wel een beetje af waar die prijs dan vandaan komt...... :-(

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

Wel nog even je username hier aan laten passen van Torx naar Inbus, hé 8)
JL Koppelle schreef op zondag 4 mei 2025 @ 10:52:
[...]

Het is niet goed te zien op de foto, maar werkelijk alles van metaal is krom. Dus niet alleen het stuur, maar ook waar dat stuur mee vast zit. Alles van plastic enzo blijft gewoon, want dat is niet beschadigd. De motor viel om terwijl ik stapvoets ging (ja ja, ik weet het :) ), maar hij viel best een eind doordat het pad schuin afliep. Vandaar ook dat er benzine uit de tank liep. Hij lag minimaal 30 graden schuin.
Volgende keer beter maar een Yamaha XTZ690 Ténéré aanschaffen dan. Bij mij was het gewoon een kwestie van dat ding weer 'even' recht zetten en gáááán.... :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pig-YvkAe_7S9OD2z2czJSlWVSc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iyXc5LXJjA88ifVhPwfew5ty.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door Will_M op 05-05-2025 13:18 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

JL Koppelle schreef op zondag 4 mei 2025 @ 10:52:
[...]

Op de foto is wel te zien dat het scheef staat, maar dat wil niet zeggen dat het krom is. De voorvork poten torderen vaak wat waardoor de kroonplaat/ wiel niet meer in lijn staan. Dat is wat de monteur zegt over het even los en vastmaken van de poten. Zonder dat eerst te doen zie je niet wat er allemaal scheef is of vervangen zou moeten worden. ( als het al vervangen moet worden ) Zelfde met de stuurklemmen, die staan nu zo scheef als wat. Haal het eerst is los en zet het weer recht vast, zelfde met je stuur. De kromming lijkt van bovenaf gewoon nog aan beide zijden gelijk.
Een stuur kost je de kop niet, 100-120€, dat gouden stuur heeft volgens mij gewoon dezelfde klem diameter als je huidige zilveren stuur:
https://www.omniaracing.n...0-2021-2024-p-568063.html
Er is maar 1 type klem, nummer 4:
https://aprilia.genuine-p...TEERING/1661/21/8622/3233
Dus mochten die ook krom zijn kosten die rond de 73€ per stuk, dat stuur is echt kansloos duur:
https://aprilia.genuine-p...ONTROLS/1661/30/8622/3233

Kan je beter een gouden Renthal bestellen, kost de helft of meer en is steviger als deze nu al krom is....

https://www.omniaracing.n...0-2021-2024-p-568063.html

[ Voor 3% gewijzigd door charrel op 04-05-2025 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zondag 4 mei 2025 @ 09:11:
En die Trail+ Dakar banden smoelen er goed op!
Pics or it didn't happen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
ToolkiT schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 16:39:
[...]

O.a. Het stuk van en naar Newcastle zit er niet bij, en langs de westkust zijn er wat uitstapjes in de één wel, en de ander niet.

Zal straks de laptop er even bij pakken, dan kan ik de verschillen even makkelijk bij elkaar zetten ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Koekstra schreef op zondag 4 mei 2025 @ 11:24:
[...]

Pics or it didn't happen :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R-QpJyuxd7IB9xHe2tPwe5XNiJg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ZOKRHPwNWT2LK6ZFfxnV9q8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
ToolkiT schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 16:39:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KZQy5ETtDtmfNoE4yeBBaEGOiOw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EdWBoCVqlPewnrppKl1B2OKN.png?f=fotoalbum_large

Hier beide routes naast elkaar. Zien er allebei goed uit, maar er zijn wel degelijk verschillen, haha :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Kapot schreef op zondag 4 mei 2025 @ 10:58:
[...]

Ik heb er ook 1 na lang getwijfeld te hebben, mooi systeem, maar als je zoveel geld voor een tasje betaald en er zit een flubberhoesje bij omdat hij niet eens waterdicht is dan vraag ik me wel een beetje af waar die prijs dan vandaan komt...... :-(
& @Jeanke117

Thanks voor de input. ;)

Dat losse binnentasje viel me ook al gelijk op, dat moet ik echt niet hebben. Ik ga er binnenkort eens fatsoenlijk induiken, koop liever 1x iets goed dan iets waar ik m'n twijfels over heb.

Enne kweenie waar je het over hebt qua tankring maar de givi die ik gebruik op de strom is juist heerlijk compact en valt haast niet op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15:48
Pyr0_ schreef op zondag 4 mei 2025 @ 12:28:
[...]

& @Jeanke117

Thanks voor de input. ;)

Dat losse binnentasje viel me ook al gelijk op, dat moet ik echt niet hebben. Ik ga er binnenkort eens fatsoenlijk induiken, koop liever 1x iets goed dan iets waar ik m'n twijfels over heb.

Enne kweenie waar je het over hebt qua tankring maar de givi die ik gebruik op de strom is juist heerlijk compact en valt haast niet op.
en @Kapot Denk dat dat hoesje erbij zit omdat de ritssluiting niet waterdicht is. Heb nooit dat hoesje gebruikt in de regen. Er was ook niks nat geworden.

Edit: net de Daypack onder de kraan gehouden voor 10 seconden, is nog droog van binnen. Zo erg zou ik mij daar niet om druk maken. Je ziet aan de buitenkant dat het water wordt afgeketst en het daarna ook snel opdroogt.

[ Voor 14% gewijzigd door Jeanke117 op 04-05-2025 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:40
Koekstra schreef op zondag 4 mei 2025 @ 12:21:
[...]

[Afbeelding]

Hier beide routes naast elkaar. Zien er allebei goed uit, maar er zijn wel degelijk verschillen, haha :9
Heb je de V3 route van ToolkiT? Die had ik namelijk ontvangen van hem en die GPX komt overeen met de linker route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
cyntax schreef op zondag 4 mei 2025 @ 13:10:
[...]

Heb je de V3 route van ToolkiT? Die had ik namelijk ontvangen van hem en die GPX komt overeen met de linker route.
Nou ik zie nergens V3 staan. Ik weet overigens ook het verschil niet echt tussen een route en een GPX bestand. In calimoto kan ik beide zien.. Volgens mij kan ik gewoon die linker route rijden vanuit het eerdere linkje van @ToolkiT toch? :?

Heb zojuist een route gemaakt (of eigenlijk een bestaande route verbouwd) in Calimoto voor morgen (rondje Ijselmeer). Eens zien hoe dat bevalt voordat de vakantie naar Schotland begint :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:05
Pyr0_ schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 13:28:

Ik ben zeer tevreden over mijn SW-Motec. Beschadigd de tank niet en zwart, zonder rode strepen zoals bij @Jeanke117 ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VFWjOAfNnd53k4J2tU_ew22Jg68=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xmwUo7gvIyVNNKdm3iOmp3kd.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:05
Als aanvulling, ik heb de 'Tanktas Ion Two SW-Motech Quick Lock'
Gekocht bij m-partz, maar die lijken m niet meer te hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:35
Ik heb een zijtas op de Harley geklittenband. Of wat de werkwoordsvorm van klittenband ook mag zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eg7AUO5G2smlyyCqA-GDDHcSOdU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kSseoDIYyQ7EfH6RdnlHYYA0.jpg?f=fotoalbum_large

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 22:37:
[...]

Had jij ook niet de bovenzijde van de ruit etc eraf geschaafd met behulp van een boom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
ozzynator schreef op zondag 4 mei 2025 @ 17:15:
Ik heb een zijtas op de Harley geklittenband. Of wat de werkwoordsvorm van klittenband ook mag zijn.

[Afbeelding]
Loopt die niet snel aan de grond?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• badkuip
_eLMo_ schreef op zondag 4 mei 2025 @ 18:22:
[...]

Zolang je rechtdoor rijdt komt er niets aan de grond. Bochten maken met een Harley doen ze niet 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

kneusteun schreef op zondag 4 mei 2025 @ 17:27:
[...]

Had jij ook niet de bovenzijde van de ruit etc eraf geschaafd met behulp van een boom?
Ja maar dat is een plastic systeem, dat breekt helaas meteen af. Nieuwe onderdelen daarvan zijn 100 euro.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
_eLMo_ schreef op zondag 4 mei 2025 @ 18:22:
[...]

Nog geen last van gehad, is misschien ook iets vertekend beeld door de foto. Laagste punt zit ongeveer net onderkant velg.

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
ozzynator schreef op zondag 4 mei 2025 @ 19:39:
[...]

Nog geen last van gehad, is misschien ook iets vertekend beeld door de foto. Laagste punt zit ongeveer net onderkant velg.
Bij liepen deze nog wel eens aan de grond :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kYEhQWxPwjs79GyCEXJNkgM5byw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4aAMmuN0NAg0livclJADuRKE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
ozzynator schreef op zondag 4 mei 2025 @ 17:15:

[Afbeelding]
Waarom heb je 't eigenlijk zo laag vast gemaakt? Zou aan het spatbord niet veel logischer zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
Dat is het ontwerp. Spatbord is inderdaad logischer, maar vind ik persoonlijk niet mooi, die zijn me ook te groot.

Ik ga toch niet heel veel meenemen, als ze regen opgeven een regenjas, slot en eventueel een flesje water.

[ Voor 14% gewijzigd door ozzynator op 04-05-2025 20:21 ]

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Jeanke117 schreef op zondag 4 mei 2025 @ 10:20:
[...]

In de Yamaha webshop bestel je diezelfde tas, zonder rode accenten. :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BcJR3Mpx_bDXBxUqkkZqIqixg5k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Vtyd5h5Hx3hAjE1Ue2J0dUl.jpg?f=fotoalbum_large

Nooit gedacht dat een Husqvarna achterop een Honda zou passen. :+

Naast naaimachines, grasmaaiers en motoren maken ze dus ook diamantboren om nat te boren onder de Husqvarna naam.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Gisteren liep het een beetje raar. Ik moet plotseling op zoek naar nieuwe laarzen, omdat ik nu bijna letterlijk met een halve zool rond loop.

Vanaf het begin heb ik Sidi Cobra Gore-tex laarzen gehad. Eerste paar versleten, simpelweg eenzelfde paar besteld. Maar, dat model bestaat niet meer.
Heeft iemand ergens goede ervaringen mee, of wat moet ik juist laten staan?
Passen blijft natuurlijk het belangrijkst, en dat ga ik ook doen.

Zo zag ik de Sidi Vertigo 2. Geen Gore-tex?
Ook de Sidi Performer, wél Gore-tex.
Bij andere merken weet ik niet hoe de pasvorm is, dus kan ik ook niet bij voorbaat afschrijven of op het lijstje zetten.

Ik rijd redelijk vlot, maar ben geen echte racer. Ik rij wel veel, en regelmatig langere trips. Waterdichtheid komt dan goed van pas.

Grootste probleem is dat veel leverbaar is na een paar dagen en niet op voorraad ligt, maar ik zal eerst moeten passen. Deze week maar gaan shoppen in Aachen/Würselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Okay de Twin is nog niet helemáál klaar voor volledig gebruik :'). Ik haal hem net uit de garage en denk "goh, hij staat wel érg scheef". Jiffy verbogen... Bekend probleem bij dit model. Even wat anders regelen :(.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:50
Grubeater schreef op zondag 4 mei 2025 @ 23:21:
[Afbeelding]

Nooit gedacht dat een Husqvarna achterop een Honda zou passen. :+

Naast naaimachines, grasmaaiers en motoren maken ze dus ook diamantboren om nat te boren onder de Husqvarna naam.
Op z’n Brabants: neij, meij en crossgerei :+

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathaspire
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-09 14:14
badkuip schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:52:
[...]

Blijkt dus dat ergens in het proces “de shaping points” verdwijnen. Het internet staat vol met deze klacht.

Garmin weet ervan en gaat het “ergens in de toekomst wel een keer oplossen”.

Alternatieven:
1. Route aanmaken op de Zumo. Dan doet ie wat je van hem vraagt.
2. Route maken in MRA, via Tread overzetten naar de Zumo en daar inladen als track of als route
3. Route aanmaken in MRA of wat dan ook, op sd kaartje laden en sd kaartje in de Zumo duwen.

Het is bij de konijnen af. Het is 2025 en Garmin krijgt het voorelkaar om een route niet zonder verlies van informatie over te zetten naar het toestel. Best zielig eigenlijk..
Afgelopen weekend ben ik met een collega een weekendje gaan rijden in Duitsland/luxemburg.
gebruiken allebij een Zumo XT2.

Route gemaakt via Routeyou, de .GPX voor zumo gedownload en rechtstreeks op de zumo XT2 gezet.

we beginnen aan onze rit, laden allebij de route van de desbetreffende dag, het "voorbeeld" laat de juiste route zien, tot je op "start" drukt, dan herberekend hij de route, en kregen we allebij een andere route..

dus de route rechtstreeks op SD kaartje zetten is ook geen garantie dat het goed gaat.

of wij hebben ergens iets serieus fout gedaan :? .

ik snap niet dat die niet gewoon de .gpx volgt, en toch percè zijn eigen route wil berekenen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Deathaspire een gpx bevat vaak 2 files.
Een track en een route.
De eerste zou nooit herberekend mogen worden. De 2de wel.
Wat zet je in je navigatie? Welke selecteer je vervolgens?
Bij mijn Tom Tom zag ik na inladen van een gpx beide files bij het scrollen door de aanwezige bestanden.

Ik heb trouwens geen Garmin dus ik weet niet of het daarop anders werkt.
Staat er ergens een optie herbereken aan??

Is Mister GPS nog actief op youtube? Die had altijd perfecte filmpjes met uitleg voor zowel Tom Tom als Garmin.

Pagina: 1 ... 37 ... 77 Laatste