Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 38 ... 44 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K!K
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:45

K!K

Deathaspire schreef op maandag 5 mei 2025 @ 08:42:
[...]

Afgelopen weekend ben ik met een collega een weekendje gaan rijden in Duitsland/luxemburg.
gebruiken allebij een Zumo XT2.

Route gemaakt via Routeyou, de .GPX voor zumo gedownload en rechtstreeks op de zumo XT2 gezet.

we beginnen aan onze rit, laden allebij de route van de desbetreffende dag, het "voorbeeld" laat de juiste route zien, tot je op "start" drukt, dan herberekend hij de route, en kregen we allebij een andere route..

dus de route rechtstreeks op SD kaartje zetten is ook geen garantie dat het goed gaat.

of wij hebben ergens iets serieus fout gedaan :? .

ik snap niet dat die niet gewoon de .gpx volgt, en toch percè zijn eigen route wil berekenen..
Ik weet niet of ik het altijd goed doe maar voor ons clubje rijders werkt dit!

Wij maken route's in kurvinger als een track. deze track verdleen wij dan over de rijders met een Zumo XT(2). deze komen dan in de folder sporen te staan. Als je op het spoor klikt zie je een overzicht met ik dacht links boven ene hamburger menu. Hier klik je op en daar staat de optie converteer naar route. Als je dit doet met de zeflde kaart versies actief. rijden wij altijd exacte dezelfde route.
Ik denk dat dit is wat je zoekt

Het is even kort uit het hoofd getypte dus het kan een kleinbeetje afwijken maar ik denk dat je er hier zeker mee moet kunnen komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathaspire
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:50
Bommes schreef op maandag 5 mei 2025 @ 09:01:
@Deathaspire een gpx bevat vaak 2 files.
Een track en een route.
De eerste zou nooit herberekend mogen worden. De 2de wel.
Wat zet je in je navigatie? Welke selecteer je vervolgens?
Bij mijn Tom Tom zag ik na inladen van een gpx beide files bij het scrollen door de aanwezige bestanden.

Ik heb trouwens geen Garmin dus ik weet niet of het daarop anders werkt.
Staat er ergens een optie herbereken aan??

Is Mister GPS nog actief op youtube? Die had altijd perfecte filmpjes met uitleg voor zowel Tom Tom als Garmin.
Ik krijg vanuit Routeyou een enkele .gpx, geen id wat er op de achtergrond inzit..
ik heb wel gemerkt dat de zumo de ene wel als track herkent, en de andere niet..

we hadden 3 dagen gepland, 3 gpx files, 2 daarvan kon ik op de zumo als track selecteren, 1 niet, enkel als route..

Het "herberekenen bij verlaten van route" had ik uit gezet, maar dat telt dus niet bij het starten van de route, dan berekent ie het toch nog zelf..

ik ga eens kijken of ik iets vind van Mister GPS over de zumo.
bedankt voor de tip alvast!
K!K schreef op maandag 5 mei 2025 @ 09:06:
[...]

Ik weet niet of ik het altijd goed doe maar voor ons clubje rijders werkt dit!

Wij maken route's in kurvinger als een track. deze track verdleen wij dan over de rijders met een Zumo XT(2). deze komen dan in de folder sporen te staan. Als je op het spoor klikt zie je een overzicht met ik dacht links boven ene hamburger menu. Hier klik je op en daar staat de optie converteer naar route. Als je dit doet met de zeflde kaart versies actief. rijden wij altijd exacte dezelfde route.
Ik denk dat dit is wat je zoekt

Het is even kort uit het hoofd getypte dus het kan een kleinbeetje afwijken maar ik denk dat je er hier zeker mee moet kunnen komen!
Dit moeten we zeker eens proberen volgende keer.

zoals ik hierboven net melde, had ik wel het "probleem" dat de zumo de ene gpx wel als spoor/track herkend, en de andere niet. hoewel ze net hetzelfde gemaakt en gedownload zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:14

Bommes

Capo del formaggio

@DrivinUCrazy rijd nogal veel, uit mijn hoofd met een Garmin en hij is ook nog eens chef routes.
Dus kom er maar in @DrivinUCrazy

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Bommes Hans is zeer zeker nog wel actief d:)b

@Deathaspire https://www.mrgps.nl/zumo-xt/ (daar staan ook de filmpjes).

Bij een Garmin moe(s)t je bij het gebruik van extern aangeleverde .gpx files eigenlijk altijd al gewoon het herberekenen in het toestel zelf helemaal volledig uit zetten. Sinds de Zümo 590 kan de Zümo serie echter ook overweg met zogenaamde 'tracks' welke initieel bedoeld waren voor 'off-road' gebruik door bijvoorbeeld mountainbikers met een 'eigen' navigatie-serie apparaten (beetje lullig als je navigatie je dan z.s.m. terug stuurt naar de eerste de beste asfalt weg.... ).

:9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Deathaspire je schrijft gedownload?
Niet zelf gemaakt in routeyou?
Want dan weet je inderdaad niet zo goed wat je binnen haalt, een route of een track.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:19

jeroenathome

Een regel tekst

Wat kan helpen is om eerst op de route te gaan staan met de motor en dan pas de route starten.
Ik zorg er altijd voor dat de track ook zichtbaar tijdens het rijden. Mocht er een herberekening plaatsvinden dan zie je dit meteen.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:00
De enige betrouwbare manier is, in mijn ogen, via Tread een gpx uploaden. En dan de XT2 de track naar route laten converteren. Meestal heb ik herberekening uit staan.

[ Voor 11% gewijzigd door Joris748 op 05-05-2025 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joris748 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 09:21:
De enige betrouwbare manier is, in mijn ogen, via Tread een gpx uploaden. En dan de XT2 de track om laten zetten naar route. Meestal heb ik dan herberekening uit staan.
Het kán met nog meer accuratesse door de .gpx eerst in Garmin Basecamp minutieus na te 'lopen'.....

Ook dát heeft z'n eigen charmes, maar je moet er wel de tijd voor (kunnen én willen) nemen. Even snel een route downloaden en GAS-EROP is er dan niet meer bij>

:o :+

En voor de mensen welke met Garmin Basecamp werken: Kijk uit met het updaten van je Garmin Express installatie waarmee je je toestel kunt updaten aangaande kaartmateriaal en firmware. In de recentere versies van Garmin Express is het niet meer mogelijk het kaarmateriaal 'off-line' beschikbaar te maken in Garmin Basecamp.... Ik hoop dat ze die optie snel weer terug gaan brengen maar heb daar een hard hoofd in, Garmin wil schijnbaar steeds meer 'afhankelijkheid' naar d'r Cloud omgeving inbouwen .... Of je moet je Garmin Zümo altijd aangesloten hebben liggen zodat 'ie daar het kaartmateriaal (traag) kan inlezen.

:'(

Ik had laatst gelukkig nog een 'oude' versie van Garmin Express /.dmg op m'n oude Macbook-Pro 2015 geïnstalleerd staan dus kon de applicatie daar nog vanaf kopiëren naar m'n huidige Macbook Pro 2025

[ Voor 43% gewijzigd door Will_M op 05-05-2025 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Will_M schreef op maandag 5 mei 2025 @ 09:24:
[...]

Het kán met nog meer accuratesse door de .gpx eerst in Garmin Basecamp minutieus na te 'lopen'.....

Ook dát heeft z'n eigen charmes, maar je moet er wel de tijd voor (kunnen én willen) nemen. Even snel een route downloaden en GAS-EROP is er dan niet meer bij>

:o :+
Daar gebruik ik tegenwoordig MRA voor :) Helpt ook om routes te syncen voor Garmin en TomTom. Ook de streetview functie gebruik ik vaak daarbij.

Basecamp heb ik afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathaspire
Bommes schreef op maandag 5 mei 2025 @ 09:12:
@Deathaspire je schrijft gedownload?
Niet zelf gemaakt in routeyou?
Want dan weet je inderdaad niet zo goed wat je binnen haalt, een route of een track.
we maken de route op Routeyou, saven deze (op routeyou website) en downloaden dan de gpx voor zumo, je hebt ook de standaard gpx, of voor tomtom of Osmand etc..
geen id wat het verschil is, maar mijn zumo accepteerd enkel degene specifiek voor zumo.
jeroenathome schreef op maandag 5 mei 2025 @ 09:21:
Wat kan helpen is om eerst op de route te gaan staan met de motor en dan pas de route starten.
Ik zorg er altijd voor dat de track ook zichtbaar tijdens het rijden. Mocht er een herberekening plaatsvinden dan zie je dit meteen.
onze route start altijd op het einde van de vorige route (camping plaats). dus dat zou in orde moeten zijn.
tijdens het rijden zie ik ook de route nog en laat ik hem niet herberekenen, maar hij herberekent vaak al bij het starten van de route.
Joris748 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 09:21:
De enige betrouwbare manier is, in mijn ogen, via Tread een gpx uploaden. En dan de XT2 de track naar route laten converteren. Meestal heb ik herberekening uit staan.
dit deed ik eerst, de gpx bestanden in de thread app importeren, en laten synchronizeren met de garmin,
maar dan had ik 2 gpx files die hij als track zag, en 1 als route..

dus om "problemen" te voorkomen over de 2 zumo's, hebben we beide gewoon de files rechtstreeks op de zumo gezet. helaas nog steeds problemen dan ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:56

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bommes schreef op maandag 5 mei 2025 @ 09:10:
@DrivinUCrazy rijd nogal veel, uit mijn hoofd met een Garmin en hij is ook nog eens chef routes.
Dus kom er maar in @DrivinUCrazy
Dank je wel voor al die veren in mijn reet, maar je geheugen laat je wel in de steek. Ik rijd tot nu toe exclusief met Tomtom. Eerst een Rider uit de 4xx serie, nu een Rider 550. Die prima werkt overigens.
Ik maak en rijd wel veel routes, dat wel.

Maar, ik weet wel een paar dingetjes van Garmin. (vanwege het gevloek als het ding anders werkt dan de gebruiker verwacht, of route/kaartverschillen tussen Garmin en Tomtom)

Ten eerste: zet liever een routepuntje extra, om te zorgen dat de wegen die je wil rijden, ook gekozen worden.

Ten tweede: Als ik het goed heb begrepen kun je in de Garmin ook bepaalde opties/routeprofielen kiezen. Als er weinig punten in je route zitten, dan word je behoorlijk afhankelijk van dat berekeningsprofiel. Daarmee kom ik terug op het eerste punt: Ik plaats dus veel meer routepunten dan waarschijnlijk strikt noodzakelijk, maar zo dwing ik alle merken over vrijwel dezelfde wegen.

Ten derde: Ook nooit een routepunt midden op een kruising zetten. |:( Zeker automatisch gegenereerde routes hebben daar nog wel eens last van.

Ten vierde: kaartversies kunnen ook verschillen van elkaar.

Nu het toch over routes gaat; @WilbertNeems geef straks even een update over de route die je had gekregen. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Deathaspire schreef op maandag 5 mei 2025 @ 09:29:
[...]

we maken de route op Routeyou, saven deze (op routeyou website) en downloaden dan de gpx voor zumo, je hebt ook de standaard gpx, of voor tomtom of Osmand etc..
geen id wat het verschil is, maar mijn zumo accepteerd enkel degene specifiek voor zumo.

[...]

onze route start altijd op het einde van de vorige route (camping plaats). dus dat zou in orde moeten zijn.
tijdens het rijden zie ik ook de route nog en laat ik hem niet herberekenen, maar hij herberekent vaak al bij het starten van de route.

[...]

dit deed ik eerst, de gpx bestanden in de thread app importeren, en laten synchronizeren met de garmin,
maar dan had ik 2 gpx files die hij als track zag, en 1 als route..

dus om "problemen" te voorkomen over de 2 zumo's, hebben we beide gewoon de files rechtstreeks op de zumo gezet. helaas nog steeds problemen dan ;(
Even de route hernoemen tijdens de conversie. Dat zou kunnen helpen om dubbele bestanden te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
DrivinUCrazy schreef op maandag 5 mei 2025 @ 09:32:
[...]

Dank je wel voor al die veren in mijn reet, maar je geheugen laat je wel in de steek. Ik rijd tot nu toe exclusief met Tomtom. Eerst een Rider uit de 4xx serie, nu een Rider 550. Die prima werkt overigens.

Maar, ik weet wel een paar dingetjes van Garmin. (vanwege het gevloek als het ding anders werkt dan de gebruiker verwacht, of route/kaartverschillen tussen Garmin en Tomtom)

Ten eerste: zet liever een routepuntje extra, om te zorgen dat de wegen die je wil rijden, ook gekozen worden.

Ten tweede: Als ik het goed heb begrepen kun je in de Garmin ook bepaalde opties/routeprofielen kiezen. Als er weinig punten in je route zitten, dan word je behoorlijk afhankelijk van dat berekeningsprofiel. Daarmee kom ik terug op het eerste punt: Ik plaats dus veel meer routepunten dan waarschijnlijk strikt noodzakelijk, maar zo dwing ik alle merken over vrijwel dezelfde wegen.

Ten derde: Ook nooit een routepunt midden op een kruising zetten. |:( Zeker automatisch gegenereerde routes hebben daar nog wel eens last van.

Nu het toch over routes gaat; @WilbertNeems geef straks even een update over de route die je had gekregen. :+
Ad 3. Zet routepunten inderdaad altijd (net) na de kruising of splitsing. Dat geeft de grootste kans op succes. Check ook altijd of routepunten op de juiste weghelft staan. Daar gaat het bij wegen met gescheiden rijbanen snel mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:54
@Deathaspire Ik heb het inladen van GPX-bestanden nog niet gedaan met de Zumo. Ook ben ik niet bekend met RouteYou en alleen met MRA.
Dus tot afgelopen winter gebruikte ik MRA en TomTom. MRA genereerde een gpx met een route en track erin. Op de Tomtom koos ik altijd voor de track. De Tomtom deed volgens mij niet aan converteren naar een route maar toch kon ie zeggen dat ik de volgende afslag links moest en de afslag daarna weer naar rechts.
Voor zover ik het begrepen heb kan zo'n apparaat dat alleen als ie er een route van gemaakt heeft. Vond ik wel knap. :-)

Anyway, ik moet het nog steeds een keer proberen met de Garmin. Ik had al wel het filmpje van Mr GPS klaar staan. Je moet deel 2 hebben en dan beginnen bij 12.30 minuten:

Of ik ben te simpel of die kerel maakt het moeilijker dan het is, maar hij zegt dus steeds "Ja dan moet je echt een lijntje volgen" of 'Ja dat is echt voor off road rijden". So what, denk ik dan? Is dat nou erg? Dan kan ik toch ook?

Het omzetten van een track naar een route gaat in mijn optiek omslachtig. Je moet maar net niet vergeten om linksboven het menu in te duiken.

Eigenlijk snap ik het nog steeds niet goed waarom het werken met routes vandaag de dag nog een probleem is. Vroeger toen we werkten met dail up modems, kaarten in basecamp op je pc en geen updates in je navigatietoestel was het risico groot dat jouw kaartmateriaal anders was dan van een ander. Maar als we vandaag allemaal online kaartmateriaal hebben, supersnel internet en het toestel up to date is, dan zou je toch eigenlijk net zo goed toe kunnen met een route?

Anyway het wordt tijd voor een weekendje weg de motor, om de Zumo uitgebreid te kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
DrivinUCrazy schreef op maandag 5 mei 2025 @ 09:32:
[...]

Alles wat je hier zegt over routepunten geldt toch alleen voor routes en niet voor een track? Een track bestaat automatisch toch uit duizenden puntjes die samen het spoor vormen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathaspire
badkuip schreef op maandag 5 mei 2025 @ 09:57:
@Deathaspire Ik heb het inladen van GPX-bestanden nog niet gedaan met de Zumo. Ook ben ik niet bekend met RouteYou en alleen met MRA.
Dus tot afgelopen winter gebruikte ik MRA en TomTom. MRA genereerde een gpx met een route en track erin. Op de Tomtom koos ik altijd voor de track. De Tomtom deed volgens mij niet aan converteren naar een route maar toch kon ie zeggen dat ik de volgende afslag links moest en de afslag daarna weer naar rechts.
Voor zover ik het begrepen heb kan zo'n apparaat dat alleen als ie er een route van gemaakt heeft. Vond ik wel knap. :-)

Anyway, ik moet het nog steeds een keer proberen met de Garmin. Ik had al wel het filmpje van Mr GPS klaar staan. Je moet deel 2 hebben en dan beginnen bij 12.30 minuten:
[YouTube: review garmin zumo XT2 deel2 van 5]

Of ik ben te simpel of die kerel maakt het moeilijker dan het is, maar hij zegt dus steeds "Ja dan moet je echt een lijntje volgen" of 'Ja dat is echt voor off road rijden". So what, denk ik dan? Is dat nou erg? Dan kan ik toch ook?

Het omzetten van een track naar een route gaat in mijn optiek omslachtig. Je moet maar net niet vergeten om linksboven het menu in te duiken.

Eigenlijk snap ik het nog steeds niet goed waarom het werken met routes vandaag de dag nog een probleem is. Vroeger toen we werkten met dail up modems, kaarten in basecamp op je pc en geen updates in je navigatietoestel was het risico groot dat jouw kaartmateriaal anders was dan van een ander. Maar als we vandaag allemaal online kaartmateriaal hebben, supersnel internet en het toestel up to date is, dan zou je toch eigenlijk net zo goed toe kunnen met een route?

Anyway het wordt tijd voor een weekendje weg de motor, om de Zumo uitgebreid te kunnen testen.
heel erg bedankt hiervoor _/-\o_
ga ik een van deze weekends zeker eens testen of het beter werkt op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

badkuip schreef op maandag 5 mei 2025 @ 10:00:
[...]

Alles wat je hier zegt over routepunten geldt toch alleen voor routes en niet voor een track? Een track bestaat automatisch toch uit duizenden puntjes die samen het spoor vormen?
Klopt helemaal. Maar ik ken maar weinig mensen die een track gebruiken in een Garmin. Hoogstens om die tegelijkertijd in de Garmin weer te geven zodat ze zien dat de route afwijkt.
Bij een track kan een Garmin geen instructies geven geloof ik. Tomtom wél, dus ik gebruik juist altijd tracks.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rec0n
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:24
@Pyr0_

Ik zag laatst je vraag over tanktassen. Voor wat het waard is, motor.nl tv had gisteren in de aflevering een item over rugzakken/tanktassen/beentassen.
Hier de link: YouTube: Motor.NL TV 2025 - Aflevering 5

De beentas kende ik nog niet en lijkt mij best handig :) Ik vind persoonlijk een tanktas alleen maar in de weg zitten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
DrivinUCrazy schreef op maandag 5 mei 2025 @ 10:13:
[...]

Klopt helemaal. Maar ik ken maar weinig mensen die een track gebruiken in een Garmin. Hoogstens om die tegelijkertijd in de Garmin weer te geven zodat ze zien dat de route afwijkt.
Bij een track kan een Garmin geen instructies geven geloof ik. Tomtom wél, dus ik gebruik juist altijd tracks.
Ah ok. Ik ben nog niet bekend genoeg met de XT2.
Waarom wordt de track weinig gebruikt in de XT2 denk je? Ik ben benieuwd naar de redenen.

Een route kan je dus op twee manieren maken:
1. Een route inladen die gemaakt is in MRA bijvoorbeeld
2. In het toestel zelf de track omzetten naar een route.

Als je zeker weet dat de route bij optie 1 gemaakt is met hetzelfde actuele kaartmateriaal als in het toestel, dan zouden beide opties toch leiden tot precies hetzelfde resultaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:53
@Deathaspire Aantal dingen om rekening mee te houden bij het maken van een goede route voor in twee verschillende Garmin units:

- Garmins moeten exact dezelfde software en kaartversie hebben;
- Garmins moeten exact dezelfde navigatieopties aan/uit hebben staan (veerboten, onverharde wegen vermijden, snelste route vs. kortste route etc);
- Bron van GPX moet gemaakt zijn met HERE kaarten als basis. Google Maps, Apple Maps, OpenStreetMaps wijken allemaal iets van elkaar af.
- Bij een route die we van het internet halen gooien we het altijd nog eens in MRA en lopen het punt voor punt af op een HERE-kaart, daar komen vaak al problemen naar voren waarbij een punt niet exact op een weg staat of compleet verkeerd. Die corrigeren we dan.

Als je die zaken in gedachte houdt dan komt het (bijna) altijd goed :). Routes gebruiken we voor het rijden van tourroutes, tracks voor onverhard TET bijvoorbeeld. Tracks kan je ook omzetten in Routes maar dat vinden we een beetje omslachtig.

[ Voor 4% gewijzigd door cyntax op 05-05-2025 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@badkuip In theorie, ik denk het wel ja. Met mijn gebrekkige kennis van Garmin. Mits de genoemde instellingen hierboven gelijk zijn dan.

Als ik routes maak, doe ik dat in MRA. In de regel doe ik dat op de Here kaarten. Daar wordt de Garmin berekening op losgelaten. Vervolgens vergelijk ik dat met Tomtom, en corrigeer ik waar nodig de verschillen.

Als er dan nog verschillen zijn, zijn dit meestal de binnendoorweggetjes in de bebouwde kom van een dorpje. Boeie.

De belangrijkste regel heb ik overigens nog vergeten te melden. De voorrijder heeft altijd gelijk. Je rijdt niet verkeerd, je rijdt alleen anders dan je had verwacht. :+
Het enige waarbij je afwijkt van de voorrijder is als die iets doet waar je je echt niet ok bij voelt. Een voetgangersgebied in rijden, afsluitingen negeren, stukje offroad. Dan heb je recht van klagen. Met de intercom uit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathaspire
cyntax schreef op maandag 5 mei 2025 @ 10:29:
@Deathaspire Aantal dingen om rekening mee te houden bij het maken van een goede route voor in twee verschillende Garmin units:

- Garmins moeten exact dezelfde software en kaartversie hebben;
- Garmins moeten exact dezelfde navigatieopties aan/uit hebben staan (veerboten, onverharde wegen vermijden, snelste route vs. kortste route etc);
- Bron van GPX moet gemaakt zijn met HERE kaarten als basis. Google Maps, Apple Maps, OpenStreetMaps wijken allemaal iets van elkaar af.
- Bij een route die we van het internet halen gooien we het altijd nog eens in MRA en lopen het punt voor punt af op een HERE-kaart, daar komen vaak al problemen naar voren waarbij een punt niet exact op een weg staat of compleet verkeerd. Die corrigeren we dan.

Als je die zaken in gedachte houdt dan komt het (bijna) altijd goed :). Routes gebruiken we voor het rijden van tourroutes, tracks voor onverhard TET bijvoorbeeld. Tracks kan je ook omzetten in Routes maar dat vinden we een beetje omslachtig.
bedankt voor de info!
Routeyou gebruikt OpenStreetMaps, dus dat kan al een van de problemen zijn.

met MRA was ik nog niet bekend. als ik het snel bekijk heb je voor motor routes (punt tot punt, dus niet een rondritje) het "gold" abbonement nodig?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-obO1f-0meSpqxRP1_v1Iyqcuss=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xhPhcq4RuX4f24pTVsQoVE8e.png?f=user_large
klopt dit? of kan je het ook gratis en moet ik gewoon een beetje beter kijken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
@DrivinUCrazy bedankt. Je hebt gelijk. Het maakt geen drol uit of je een keer afwijkt van de route. Als de rest van de groep geen navigatie zou hebben dan zouden ze het niet eens merken.
Stel dat je een bepaald punt per se zou willen zien, dan zou ik de route maken tot dat punt met dat punt als eindpunt. En op dat punt een vervolgroute starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Daar benoem je wel gelijk een nadeeltje van Tomtom met zijn tracks inderdaad. Je ziet geen tussenstops. (ik rijd vrijwel nooit naar bepaalde tussenstops, dus dat maakt me niet uit). Dat vind ik vanaf het begin al een gemiste kans, en dat is nooit geïmplementeerd in de tomtoms.

Ik ben vanaf het begin, toen MRA begon, Gold-member. Toen voor eenmalig een bedrag lifetime aangeschaft, en dat is zijn geld écht wel waard geweest.
Ik verwacht alleen niet veel verschillen tussen auto en motor berekening. Misschien de gemiddelde snelheden die anders zijn?

[ Voor 33% gewijzigd door DrivinUCrazy op 05-05-2025 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
Deathaspire schreef op maandag 5 mei 2025 @ 10:37:
[...]

bedankt voor de info!
Routeyou gebruikt OpenStreetMaps, dus dat kan al een van de problemen zijn.

met MRA was ik nog niet bekend. als ik het snel bekijk heb je voor motor routes (punt tot punt, dus niet een rondritje) het "gold" abbonement nodig?
[Afbeelding]
klopt dit? of kan je het ook gratis en moet ik gewoon een beetje beter kijken? :+
Geen idee of het met de gratis versie kan. Ik heb de gold.
Maar die software is echt zo fijn dat het gold abonnement het geld meer dan waard is. Die tool is in de afgelopen jaren zoveel beter geworden dat het goed is om ze te ondersteunen met de aanschaf van een abonnement. Er zijn regelmatig kortingsacties. Bijvoorbeeld een doorlopend abonnement voor half geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Laatst online: 18:19

jeroenathome

Een regel tekst

DrivinUCrazy schreef op maandag 5 mei 2025 @ 10:13:
[...]

Binnen de motorclub maken wij standaard gebruik van de track en niet de route. Het gaat te vaak mis als je op de route alleen vertrouwd.
De oorzaken hiervoor zitten in de gebruikte kaartverkoop en rijprofiel. Door de track om te zetten naar een route worden veel problemen voorkomen. Het is dan wel jammer dat je van bepaalde waypoints geen melding krijgt.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@badkuip

"Vroegâh" had je helemaal geen Garmin Basecamp op je PC, toen had je nog Garmin Mapsource voor Windows en was Basecamp alleen voor de Apple MacOS / OSX machientjes.... Én daar werkte het destijds PER-FECT!!

Toen ze ook de Windows PC installatie van Mapsource naar Basecamp omgeklust hadden was dat 'nieuwe' Basecamp pakket ook op de Apple OS'en meteen tot een DRAAK van een stuk software 'verheven'

8) :>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Will_M vroeger reed je met de Michelin kaart in het kaartenvak van je tanktas :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bommes schreef op maandag 5 mei 2025 @ 13:49:
@Will_M vroeger reed je met de Michelin kaart in het kaartenvak van je tanktas :Y
En dan de gratis kaarten van de ANWB voor de snelle verbindingsroutes _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Met plakbandjes een kaartje / instructies op je tank geplakt. De welbekende tanktastochten.

Maar nee, dat heb ik zelf niet meer meegemaakt. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joris748
Kaarten? Alleen een briefje met de wegnummers en belangrijkste plaatsnamen. De kaarten alleen als backup :) Dat is nog maar 20-25 jaar geleden :o

Of gewoon maar rijden en zien waar je uitkomt. Als je nergens naar onderweg bent, kun je ook niet verkeerd rijden.

[ Voor 15% gewijzigd door Joris748 op 05-05-2025 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:29
Oh inderdaad, mijn eerste motorvakantie met een vriend van me. Kaart in de ene tanktas, geschreven route met plaatsen en wegnummers in de andere tanktas :)

Je reed nooit verkeerd, misschien alleen wat om. Want je had geen idee hoe de route ging lopen en je wist niet wat je moest verwachten.
Ik merk dat ik vaak te veel op de navigatie rij, terwijl mijn vrouw veel vaker zegt "we gaan hier naar links!" en dat ik denk van "ja maar de navigatie zegt links/rechts/whatever...." terwijl de mooie weg inderdaad linksaf is.

Ik probeer weer steeds meer op gevoel te rijden dan op de nav. :Y

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:51

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Nou vanaf nu dus even afstappen zonder jiffy en dan op de middenbok zetten, die zijstandaard is zo verbogen dat ik hem niet meer vertrouw. Ik heb even naar prijzen gekeken maar wat ze voor een aftermarket jiffy vragen is gewoon schofterig :X. 200 euro of meer voor een pootje met 2 oogjes erop. Ik denk dat ik dan toch maar ga proberen zelf iets in elkaar te lassen dit keer, als ik dik genoeg staal pak moet dat wel lukken toch?

Verder vandaag weer lesgegeven. Sowieso wordt dit een drukke week met veel ingeplande lesuren, vandaag had ik 2 studenten vlak voor hun eindexamen die ik mocht helpen de puntjes op de daarvoor bestemde letters te plaatsen. Vooral het kijkgedrag had nog wat aandacht nodig, dat kwam vooral weg uit té vlot en goed met de auto omverweg kunnen waardoor ze alles zo snel uitvoeren dat er te weinig tijd is voor een plan en goed kijkgedrag. De tip was dus die rust er terug in brengen, op tijd beginnen met je procedure. Eentje begon zelfs al met één hand te sturen.... }:O.

Morgen richting Coevorden om daar 4 uur aan één stuk les te geven. Uiteraard knorren we daar met de Twin heen. Iets met manifesteren enzo :+. Die Dakar bandjes moeten ook zo snel mogelijk ingereden worden, vanmorgen trok ik op (extreem rustig zelfs) en raaktje op de parking een strip bitumen (of grind, ben niet helemaal zeker maar gok het eerste) en de tractiecontrole greep al in :P. In de bochten gaat alles prima dus het zal wel incidenteel zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Vorige week had ik een soort van heropstapper achter me aan. Een dame die al lang motorrijdt, nog zelfs uit de tijd met de tanktas-instructies, maar die afgelopen jaar vanwege een blessure bijna een jaar lang uitgeschakeld is geweest. Ze heeft ook meer buitenland-ervaring dan ik. Daar ontbreekt het echt niet aan.

Ze rijdt gewoon met de mannen mee, zoals altijd hoor. Maar, ik moest het wat rustig aan doen. Prima, de Tracer in mapping D-4 gezet, ook wel de regenmodus. En eigenlijk, met beperkt vermogen en koppel, bevalt dat wel heel erg goed. Gisteren heb ik dat ook gedaan. En ja, ik merk wel dat ik het zelf al ga anticiperen, dus de vertraagde gasreactie compenseer ik gewoon met eerder gas geven. ;) Maar belangrijker: ik ga er automatisch vloeiender van proberen te rijden. Het tempo constant houden, geen gassen en remmen tussen de bochtjes in (want dan gebeurt er vrij weinig), nettere lijnen rijden.

Natuurlijk, zodra je plotseling wil accelereren, zoals op een kort recht stukje even inhalen: dát zit er dan even niet in. Maar verder... Wel lekker eigenlijk. :) En het zal ook vast beter zijn voor het materiaal. Zeker de banden.
Ik kan het iedereen aanraden.
Maar voor de momenten dat ik wél wil gummen, wil ik het vermogen wel beschikbaar houden. ;)

De reacties van de anderen was overigens ook dat het wel fijner en voorspelbaarder rijdt, om te volgen. Terwijl we niet echt langzaam reden. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door DrivinUCrazy op 05-05-2025 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:25
Ik gebruik sindskort Calimoto maar ik zit nog ff te puzzelen met de "LANDSCAPE" stand van mijn telefoon.

Ik heb een Samsung S23 maar ondanks dat ik automatisch draaien heb uitgezet draait het scherm toch :?

Ik had m'n telefoon eerst in "portrait" stand gemonteerd op de mount, maar met m'n nieuwe KTM tanktas pas de "landscape" stand beter.

Hoe zet ik dit vast in mijn Android toestel? Hier iemand een idee?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@HTT-Thalan

Wat heb jij, of de vorige eigenaar, met die AT qua geometrie uitgespookt dat de standaard Jiffy nu ineens niet meer afdoende is qua lengte? Als het een nog originele Honda Jiffy is dan is er wel een stuk tussen te lassen om 'm te verlengen (een beetje hetzelfde tracé als dat wat je volgt bij het verlagen van een motorfiets, alleen moet je er nú een extra stuk gelijkwaardig metaal tussen gaan zetten in plaats van een stukje te gaan verwijderen).

Meestal bestaan die Jiffy's uit een (goedkope(re)) gegoten aluminium legering waarbij je dus ook EXACT dezelfde legering moet gaan gebruiken om het spul te gaan kunnen MIG lassen. (TIG lassen werkt niet goed in dit geval vanwege véél te veel aanwezig materiaal, MAG lassen mág wel.... Maar is daarbij meestal véél te kostbaar in zo'n geval).

>:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Will_M schreef op maandag 5 mei 2025 @ 15:57:
@HTT-Thalan

Wat heb jij, of de vorige eigenaar, met die AT qua geometrie uitgespookt dat de standaard Jiffy nu ineens niet meer afdoende is qua lengte? Als het een nog originele Honda Jiffy is dan is er wel een stuk tussen te lassen om 'm te verlengen (een beetje hetzelfde tracé als dat wat je volgt bij het verlagen van een motorfiets, alleen moet je er nú een extra stuk gelijkwaardig metaal tussen gaan zetten in plaats van een stukje te gaan verwijderen).

Meestal bestaan die Jiffy's uit een (goedkope(re)) gegoten aluminium legering waarbij je dus ook EXACT dezelfde legering moet gaan gebruiken om het spul te gaan kunnen MIG lassen. (TIG lassen werkt niet goed in dit geval vanwege véél te veel aanwezig materiaal, MAG lassen mág wel.... Maar is daarbij meestal véél te kostbaar in zo'n geval).

>:)
Ja ja, 'tis goed. Die alu rotzooi gaat ervanonder, zelfs bij normaal gebruik kan dat ding het gewicht van de motor niet hebben lees ik op andere sites terug. In normale conditie issie lang genoeg maar nu hij verbogen is staat de motor bijna schuin genoeg om mijn nieuwe hellingshoeksensor (3x woordwaarde en 238 euro ex btw) te triggeren :').

En alu lassen ga ik sowieso niet aan beginnen - ik kan niet eens normaal lassen, laat ik het vooral niet nog moelijker maken. Ik ga gewoon een stuk dikke pijp vinden, met de haakse slijper 2 oogjes en een voetje pogen de snijden uit een plaat die ik nog heb liggen en dan pogen het geheel permanent met elkaar te verbinden.

Failing that poog ik iets via internet te regelen, liefst 2ehands. Ik kan prima werken met alleen een middenbok voorlopig.

https://www.africatwinfor...t-enlargment.44303/?tl=nl

ik ben niet de enige...

[ Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 05-05-2025 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19-05 08:18
DrivinUCrazy schreef op zondag 4 mei 2025 @ 22:33:
[...]

In de Yamaha webshop bestel je diezelfde tas, zonder rode accenten. :)
Die heb ik ook :) Goedkoop ongebruikt op MP kunnen fixen. Helemaal mooi :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:27
Grolsch schreef op maandag 5 mei 2025 @ 15:03:
Ik gebruik sindskort Calimoto maar ik zit nog ff te puzzelen met de "LANDSCAPE" stand van mijn telefoon.

Ik heb een Samsung S23 maar ondanks dat ik automatisch draaien heb uitgezet draait het scherm toch :?

Ik had m'n telefoon eerst in "portrait" stand gemonteerd op de mount, maar met m'n nieuwe KTM tanktas pas de "landscape" stand beter.

Hoe zet ik dit vast in mijn Android toestel? Hier iemand een idee?
Ja, in de calimoto app bij weergave de oriëntatie aanpassen. Zal waarschijnlijk op automagisch staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:25
ozzynator schreef op maandag 5 mei 2025 @ 17:08:
[...]

Ja, in de calimoto app bij weergave de oriëntatie aanpassen. Zal waarschijnlijk op automagisch staan.
Tnx, dat was hem _/-\o_ _/-\o_ En ik maar zoeken in de Android instellingen 8)7 8)7

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@HTT-Thalan

Het wordt nu dus eigenlijk gewoon een soort van Brabantse 'Bertus Staigerpaip' / 'Master Milo' oplossing voor je Japanse Honda jiffy in Zuid Denemarken? _/-\o_ >:)

[ Voor 20% gewijzigd door Will_M op 05-05-2025 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Koekstra schreef op zondag 4 mei 2025 @ 12:21:
[...]

[Afbeelding]

Hier beide routes naast elkaar. Zien er allebei goed uit, maar er zijn wel degelijk verschillen, haha :9
Ah ja.. de rechter is de algemene Schotland route.. de linker is vanaf de ferry naar NL.. eens even zoeken hoe ik die linker ook alweer genoemd had.. te veel calimoto routes.. #luxeprobleem

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Will_M schreef op maandag 5 mei 2025 @ 17:18:
@HTT-Thalan

Het wordt nu dus eigenlijk gewoon een soort van Brabantse 'Bertus Staigerpaip' / 'Master Milo' oplossing voor je Japanse Honda jiffy in Zuid Denemarken? _/-\o_ >:)
Nee ik ga er zwarte verf op spuiten iedereen weet dat je laswerk er dan ineens hartstikke strak uit gaat zien.

Zo weet je zeker dat ik stijlvol tegen de vlakte ga als ik straks in het terrein vol bepakking op mijn eigen laswerk moet vertrouwen. Maar ik durf mijn vrouw ook niet te vertellen dat ik een nieuwe side stand ga bestellen á 250 euro na die monsterbeurt van vorige week (van de motor dan), dus ik zal wel moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 15:45

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

HTT-Thalan schreef op maandag 5 mei 2025 @ 18:57:
[...]

Nee ik ga er zwarte verf op spuiten iedereen weet dat je laswerk er dan ineens hartstikke strak uit gaat zien.

Zo weet je zeker dat ik stijlvol tegen de vlakte ga als ik straks in het terrein vol bepakking op mijn eigen laswerk moet vertrouwen. Maar ik durf mijn vrouw ook niet te vertellen dat ik een nieuwe side stand ga bestellen á 250 euro na die monsterbeurt van vorige week (van de motor dan), dus ik zal wel moeten.
Geef haar een monsterbeurt en dan gaat ze het wel ok vinden >:)

[ Voor 0% gewijzigd door t.w.e.a.k.e.r op 05-05-2025 19:38 . Reden: typo ]

5 euro op je muil gauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:08

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op maandag 5 mei 2025 @ 18:57:
[...]

Het is een allroad, pleur dat ding gewoon op de grond. Hebben die valbeugels ook wat te doen. :+

[ Voor 3% gewijzigd door A13X op 05-05-2025 19:45 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

A13X schreef op maandag 5 mei 2025 @ 19:45:
[...]

Het is een allroad, pleur dat ding gewoon op de grond. Hebben die valbeugels ook wat te doen. :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/c8jf0UHSs2baVTXetxX0C0ML.jpg

Jij eerst.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Nee die heeft ie nieuw gekocht, da's geen opgelapt schadehok ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

noes schreef op maandag 5 mei 2025 @ 20:03:
[...]

Nee die heeft ie nieuw gekocht, da's geen opgelapt schadehok ;)
Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.co%2Fimages%2Fc630df545b445221d516eda9877c2401%2Fraw&f=1&nofb=1&ipt=a3f610dc36c2878f2866e4b626b198cdada7e0800d32a9ccefd0a8542bc29a98

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:34
BPM aangifte voor de multi gedaan. Was toch ietsje meer als verwacht. Maarja, no way back now. Even slikken en niet te veel over nadenken wat het allemaal gekost heeft. :z Nu is het dus wachten op het pasje.

Ben eens aan het kijken na een beetje fatsoenlijke usb lader voor zo'n smal 12v ding. Maar dat is nog niet zo makkelijk als ik dacht. Zo veel verschillende aanbieders en volgens mij laat de kwaliteit van de meeste te wensen (lees: Chinese rommel). Ding moet het wel blijven doen. Iemand de gouden tip? :)

Psst v-strom kopen? -klik-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Had je beter naar een van de laatste post van mij kunnen kijken...

Ik zie je foto wel verschijnen.

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Pyr0_ schreef op maandag 5 mei 2025 @ 20:23:
BPM aangifte voor de multi gedaan. Was toch ietsje meer als verwacht. Maarja, no way back now. Even slikken en niet te veel over nadenken wat het allemaal gekost heeft. :z Nu is het dus wachten op het pasje.

Ben eens aan het kijken na een beetje fatsoenlijke usb lader voor zo'n smal 12v ding. Maar dat is nog niet zo makkelijk als ik dacht. Zo veel verschillende aanbieders en volgens mij laat de kwaliteit van de meeste te wensen (lees: Chinese rommel). Ding moet het wel blijven doen. Iemand de gouden tip? :)
Optimate heeft ze, die zijn goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Thanks voor de tip @noes. Eventueel nog andere aanbevelingen? Ik vindt 40e toch wel een klap geld voor een laadpoortje :$ (en de enigste manier om het ding nóg lelijker te maken is 'm volledig roze maken :+ )

Nog iets anders. Mijn rempedaal zit best... verstopt. (kwestie van wennen?) Had al eens in de handleiding gekeken, maar verstellen kan alleen in de hoogte. Wat ik zo online kan vinden qua verlengen zit gelijk in de off-road hoek (sw-motech linkje). Vervangen dan...? Tips zijn wederom welkom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NxDYkZxJrm9G3ioU_yEMbEud4Ko=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UfM8t7GZzaARuLU15Bvd3S6x.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kF7KKwnQz0lto4G4l_Vyz0EWdPQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f6aMQCxCcmkIu6pKjflpKLbh.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

A13X schreef op maandag 5 mei 2025 @ 20:24:
[...]

Had je beter naar een van de laatste post van mij kunnen kijken...

[YouTube: 2 mei 2025]

Ik zie je foto wel verschijnen.
De aarde opgraven en tegen de zijkant smijten is niet helemaal hetzelfde als vallen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:05
Deathaspire schreef op maandag 5 mei 2025 @ 08:42:
[...]

Afgelopen weekend ben ik met een collega een weekendje gaan rijden in Duitsland/luxemburg.
gebruiken allebij een Zumo XT2.

Route gemaakt via Routeyou, de .GPX voor zumo gedownload en rechtstreeks op de zumo XT2 gezet.

we beginnen aan onze rit, laden allebij de route van de desbetreffende dag, het "voorbeeld" laat de juiste route zien, tot je op "start" drukt, dan herberekend hij de route, en kregen we allebij een andere route..

dus de route rechtstreeks op SD kaartje zetten is ook geen garantie dat het goed gaat.

of wij hebben ergens iets serieus fout gedaan :? .

ik snap niet dat die niet gewoon de .gpx volgt, en toch percè zijn eigen route wil berekenen..
Ja het is helaas altijd een gebruikersfout, vaak in de instellingen van de Zumo (automatisch herberekenen aan en zaken als verkeerde routeprofielen gebruiken, snel ipv kortste bijvoorbeeld)

Als je de goede stappen aanhoudt is een route
Op ieder device identiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op maandag 5 mei 2025 @ 21:17:
[...]

De aarde opgraven en tegen de zijkant smijten is niet helemaal hetzelfde als vallen :+.
Een jiffy omvouwen waardoor het hele ding omstort is dat ook niet echt, hé :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 20:05
Will_M schreef op maandag 5 mei 2025 @ 13:25:
@badkuip

"Vroegâh" had je helemaal geen Garmin Basecamp op je PC, toen had je nog Garmin Mapsource voor Windows en was Basecamp alleen voor de Apple MacOS / OSX machientjes.... Én daar werkte het destijds PER-FECT!!

Toen ze ook de Windows PC installatie van Mapsource naar Basecamp omgeklust hadden was dat 'nieuwe' Basecamp pakket ook op de Apple OS'en meteen tot een DRAAK van een stuk software 'verheven'

8) :>
Ik vond de overgang van mapsource naar basecamp wel een prima vooruitgang. Als je weet wat je doet is het gewoon een prima tool om routes te maken, het enige wat ik mis is de google maps/earth integratie en zoeken naar plaatsnamen is wat omslachtig. Gebruik de Garmin tools al sinds de Streetpilot3 tijd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
SniperGuy schreef op maandag 5 mei 2025 @ 21:23:
[...]

Ja het is helaas altijd een gebruikersfout, vaak in de instellingen van de Zumo (automatisch herberekenen aan en zaken als verkeerde routeprofielen gebruiken, snel ipv kortste bijvoorbeeld)

Als je de goede stappen aanhoudt is een route
Op ieder device identiek.
Alleen jammer dat Garmin nog steeds die gebruikersfouten niet weet te voorkomen via gebruiksvriendelijker software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

SniperGuy schreef op maandag 5 mei 2025 @ 21:29:
[...]

Ik vond de overgang van mapsource naar basecamp wel een prima vooruitgang. Als je weet wat je doet is het gewoon een prima tool om routes te maken, het enige wat ik mis is de google maps/earth integratie en zoeken naar plaatsnamen is wat omslachtig. Gebruik de Garmin tools al sinds de Streetpilot3 tijd :)
Ik kwam destijds al van Basecamp (op een Mac) en daarbij was de nieuwe versie écht een achteruitgang :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Pyr0_ schreef op maandag 5 mei 2025 @ 20:46:
Thanks voor de tip @noes. Eventueel nog andere aanbevelingen? Ik vindt 40e toch wel een klap geld voor een laadpoortje :$ (en de enigste manier om het ding nóg lelijker te maken is 'm volledig roze maken :+ )

Nog iets anders. Mijn rempedaal zit best... verstopt. (kwestie van wennen?) Had al eens in de handleiding gekeken, maar verstellen kan alleen in de hoogte. Wat ik zo online kan vinden qua verlengen zit gelijk in de off-road hoek (sw-motech linkje). Vervangen dan...? Tips zijn wederom welkom.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb de Optimate O-105, maar er is nu ook zo eentje met 1x USB-C en 1x USB-A, de O-114. Zijn gelukkig blauw, niet roze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op maandag 5 mei 2025 @ 21:17:
[...]

Nu nog eens die laatste post opzoeken en op het filmpje op 27 nog wat kijken. Ligt hij toch echt vol op z'n kant.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:45

botoo

💀 too old to die young

Pyr0_ schreef op maandag 5 mei 2025 @ 20:46:

Nog iets anders. Mijn rempedaal zit best... verstopt. (kwestie van wennen?)
Die lijkt me nogal verbogen door een val naar rechts, loshalen en rechtbuigen (bankschroef of zware hamer).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
botoo schreef op maandag 5 mei 2025 @ 21:46:
[...]

Die lijkt me nogal verbogen door een val naar rechts, loshalen en rechtbuigen (bankschroef of zware hamer).
Het is geen Harley waarbij dat spul van staal is gemaakt ;) Als het gegoten alumuminimum is :P zou ik er gewoon een nieuwe op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

A13X schreef op maandag 5 mei 2025 @ 21:38:
[...]

Nu nog eens die laatste post opzoeken en op het filmpje op 27 nog wat kijken. Ligt hij toch echt vol op z'n kant.
Ok zodra ik hem neergelegd heb ben jij de eerste die het hoort :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
botoo schreef op maandag 5 mei 2025 @ 21:46:
[...]

Volgens mij is ie gewoon nog recht. Ziet er iig niet verbogen uit. Verder geen aanwijzingen dat ie gevallen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:17

Destruction

(ex-)Automonteur

4x2 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 12:41:
[...]

Ongelukken gebeuren nu eenmaal, soms onschuldig en soms ernstig, als je daar niet zo goed tegen kan kun je beter in een kamer gevuld met matrassen blijven.

Of iig niet op een open voertuig rijden (motor, brommer, fiets, etc) want daar ligt het een risico op verwondingen sowieso hoger.
Hmm, lopen is dan ook gevaarlijk eigenlijk...
Leven zonder risico's bestaat niet :)

Stel je voor, je wil oversteken. Je kijkt naar links, naar rechts en voor de zekerheid kijk je nog één keer naar links. Niets en niemand.

Vervolgens steek je over en er valt een helicopter op je harses :+

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Destruction schreef op maandag 5 mei 2025 @ 23:29:
[...]

Stel je voor, je wil oversteken. Je kijkt naar links, naar rechts en voor de zekerheid kijk je nog één keer naar links. Niets en niemand.

Ja je lacht maar wij hebben een vrij actief helicopter reparatiebedrijf aan de rand van ons dorp...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 12:29

iMars

Full time prutser

HTT-Thalan schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 07:33:
[...]

Ja je lacht maar wij hebben een vrij actief helicopter reparatiebedrijf aan de rand van ons dorp...
Verhoogd val risico :+

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 16:52

Ik weet niet anders dan dat Ducati's vanaf 2016-2017 (daar ergens in de buurt geloof ik) allemaal een USB poort onder het zadel hebben. Kun je die niet gewoon gebruiken met een langere kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik wil eigenlijk wel wat meer details horen (lees: the moneys) voor het geval ik nog eens een import overweeg. Ik heb de CB geimporteerd maar daar had ik buiten de aanschaf en 100e voor de keuring geen kosten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
HTT-Thalan schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 08:38:
[...]

Ik wil eigenlijk wel wat meer details horen (lees: the moneys) voor het geval ik nog eens een import overweeg. Ik heb de CB geimporteerd maar daar had ik buiten de aanschaf en 100e voor de keuring geen kosten aan.
Voor mij idem. @Pyr0_ wat was de reden dat de BPM hoger uitviel dan verwacht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
[...]

Risico op ongelukken is nu eenmaal deel van onze hobby. Ben me daar voldoende bewust van en heb niet de behoefte om er via nieuwsberichten in dit topic aan herinnerd te worden. Het wordt anders als iemand zijn persoonlijke ervaringen hier deelt, omdat hij of zij op de een of andere manier betrokken was bij het ongeval. Daar moet wat mij betreft alle ruimte voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-05 13:27

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Welke multi heb je? Bij het vorige model zat er een usb poort onder de buddy seat, ik neem aan bij de nieuwere ook. Plus er zit een 12V accessoire-stekkertje onder het 'dashboard', met het juiste stekkertje en een step-down converter in een 3d-geprint bakje heb je een prachtige 5V oplaadmogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 19:26

4x2

lộn xộn quá

[...]
Jij hebt ook ooit de serie ER gevolgd, of wat? :p

leeg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:35

Vrijdag

De Zwarte

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gfykc_WF4I-GhTSFq6yFls9ukPc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dlf4v6LmufuqgQytFq1TuuhR.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de geïnteresseerden, er is in juni een allroad event bij Action Planet in Spaarnwoude:
https://www.actionplanet....tival-zondag-8-juni-2025/

Programma:
* 09.30 uur: Inloop deelnemers
* 10.00 uur: start offroad rijden voor de reguliere vrijrijders en ontvangst Motormeiden
* 11.00 uur: Officiele opening oefentrack door Mystery guest
* 11.30 uur: Workshop techniek voor onderweg door Olaf Kempers van Motowow, Demo training door Rinie van der Eijk van Motorcursussen.nl, Presentatie adventure rider Willemijn Uilhoorn, Proefrijden bij Motorservice IJmuiden, Demo navigatie door Bartang
* 12.30 - 14.00 uur: Bikers BBQ Lunch (incl. runderburger, kipsate, bbq worstje, aardappel- en komkommersalade, stokbrood, sauzen voor € 17,50 pp)

* 14.00 uur: 2e ronde alle workshops.

Nog meer te doen:
* Je gaat natuurlijk lekker rijden op onze tracks of eerst oefenen op ons nieuw ingerichte oefenveld voor beginners.
* Onder begeleiding van ervaren offroad motorrijders (Ric, Brenda en Anja) gaan de Motormeiden hun eerste offroad meters maken op zand, gravel en andere paden.
* Je kunt je laten informeren over de juiste gear en outfit voor een adventurous motorvakantie of speciale vaardigheden daarvoor trainen.
* Je kunt proefrijden op een AJP motor bij Motorservice IJmuiden, je laten inspireren door wereldreiziger Willemijn Uilhoorn, deelnemen aan een workshop techniek voor onderweg bij Olaf Kempers van MotoWow, al jouw vragen over navigatie systemen stellen bij een vertegenwoordiger van Bartang en een demo training volgen bij Rinie van der Eijck van Motorcursussen.nl
* en er zit nog veel meer in de pijplijn..

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:47
Alleen die AJP test rit lijkt me wel lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Onder het motto "you can't argue with results" zojuist ook een lading Ride-On in de banden van de Twin gewerkt. Ik heb het nog maar twee keer nodig gehad in mijn leven maar dat was met de Transalp waar ik een dikke roestige spijker van bijna 10 centimeter uit mijn achterband trok tijdens het offroad rijden en ook een keer een lek reed in Amsterdam centrum, vlak voor de snelweg. De tweede keer had ik geen luchtpomp bij (dom dom dom) maar in beide gevallen was de oplossing druk erop zetten en wegrijden.

Het is geen permanente fix zoals het met tubeless banden is, je moet nog steeds achteraf de binnenband eruit halen en plakken of vervangen maar het scheelt je een hele hoop drama op het moment zelf en je komt in ieder geval thuis. De balancerende werking is dan een kleine plus die vooral op de CB welkom was omdat je daar echt elke onvolkomenheid kunt voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:17

Destruction

(ex-)Automonteur

4x2 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 09:35:
[...]

Jij hebt ook ooit de serie ER gevolgd, of wat? :p
Dat niet eens, nee :)

@Joris748 Daar heb je wmb zeker een punt.

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 11:11:
Onder het motto "you can't argue with results" zojuist ook een lading Ride-On in de banden van de Twin gewerkt. Ik heb het nog maar twee keer nodig gehad in mijn leven maar dat was met de Transalp waar ik een dikke roestige spijker van bijna 10 centimeter uit mijn achterband trok tijdens het offroad rijden en ook een keer een lek reed in Amsterdam centrum, vlak voor de snelweg. De tweede keer had ik geen luchtpomp bij (dom dom dom) maar in beide gevallen was de oplossing druk erop zetten en wegrijden.

Het is geen permanente fix zoals het met tubeless banden is, je moet nog steeds achteraf de binnenband eruit halen en plakken of vervangen maar het scheelt je een hele hoop drama op het moment zelf en je komt in ieder geval thuis. De balancerende werking is dan een kleine plus die vooral op de CB welkom was omdat je daar echt elke onvolkomenheid kunt voelen.
Ik heb nog nooit lek gereden.
1 keer als oefening achterbandje gewisseld met bush tools.

Ik wissel wel gewoon. Als ik ergens in de rimboe moet gaan kutten en er zit ook nog allemaal smerige vloeibare meuk bij wordt het vast niet leuker van ;)

En die dakar band is al iets van 1,4kg zwaarder (volgens sommigen te zwaar, het heeft al invloed op je specs) ben benieuwd wat het extra gewicht van die vloeistof dan nog eens is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

DrivinUCrazy schreef op maandag 5 mei 2025 @ 07:22:
Gisteren liep het een beetje raar. Ik moet plotseling op zoek naar nieuwe laarzen, omdat ik nu bijna letterlijk met een halve zool rond loop.

Vanaf het begin heb ik Sidi Cobra Gore-tex laarzen gehad. Eerste paar versleten, simpelweg eenzelfde paar besteld. Maar, dat model bestaat niet meer.
Heeft iemand ergens goede ervaringen mee, of wat moet ik juist laten staan?
Passen blijft natuurlijk het belangrijkst, en dat ga ik ook doen.

Zo zag ik de Sidi Vertigo 2. Geen Gore-tex?
Ook de Sidi Performer, wél Gore-tex.
Bij andere merken weet ik niet hoe de pasvorm is, dus kan ik ook niet bij voorbaat afschrijven of op het lijstje zetten.

Ik rijd redelijk vlot, maar ben geen echte racer. Ik rij wel veel, en regelmatig langere trips. Waterdichtheid komt dan goed van pas.

Grootste probleem is dat veel leverbaar is na een paar dagen en niet op voorraad ligt, maar ik zal eerst moeten passen. Deze week maar gaan shoppen in Aachen/Würselen.
Iemand nog tips voor waterdichte laarzen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yPxmsHknOFnd4r0qKrJ5eJ4PHac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rFsI1CZrm0fKZMS6pq3OyL47.jpg?f=fotoalbum_large
Deze kerel gister gespot, wou hem er nog op aanspreken maar wou niet luisteren.
Ik weet zeker dat die teveel geluid maakte.

Edit: was een tour van 250 militaire voertuigen allemaal in stijl. Erg leuk

Beetje plaatjes schieten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xt2Kv66FUsHcb1BP6ZMGoS7YYqw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aYsfzZLaqCjUWZEwRGAXrxGM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door kneusteun op 06-05-2025 18:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23:06
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:51:
[...]

Ik heb de Alpinestars SMX-6 V2 drystar (bewust geen goretex), bevalt mij goed en heeft me in 1,5 jaar telkens droog gehouden terwijl broek en jas me in de steek laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik heb van Alpinestars ook drystars gehad, een vakantie met regen gebruikt en goed bevallen.
Daarna aan een maat gegeven en die is er nog steeds helemaal happy mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het hoeft inderdaad geen Gore-tex te zijn, andere merken zijn ook prima. Ik zal ze meenemen, maar ook hiervan nog geen variant op voorraad in de buurt om met het passen te kunnen vergelijken.

Correctie: Louis Aachen heeft hier nog wat van op voorraad, wel een Louis Edition zo te zien. Wat dat dan ook mag zijn. Dat wordt stop 2.
Stop 1 is FC Moto.

Mocht ik daar allebei niet slagen door naar MKC in Venlo. Een collega (rijdt altijd) is heel tevreden met TCX wat bij MKC te krijgen en meer op voorraad is.
Dan heb ik tenminste al 3 merken met verschillende pasvormen om te proberen.

[ Voor 50% gewijzigd door DrivinUCrazy op 06-05-2025 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 14:45:
[...]

Ik heb nog nooit lek gereden.
1 keer als oefening achterbandje gewisseld met bush tools.

Ik wissel wel gewoon. Als ik ergens in de rimboe moet gaan kutten en er zit ook nog allemaal smerige vloeibare meuk bij wordt het vast niet leuker van ;)

En die dakar band is al iets van 1,4kg zwaarder (volgens sommigen te zwaar, het heeft al invloed op je specs) ben benieuwd wat het extra gewicht van die vloeistof dan nog eens is.
Die Dakar band is ook echt een pleuristrut om van de velg te krijgen met bush-gereedschap. Ik spreek uit ervaring... dat klusje bewaar ik als het enigzins kan lekker voor een werkplaats. Ja, het ding is zwaarder, maar ik heb niet het idee dat de motor er slechter van rijdt en die paar honderd gram aan gel merk ik ook niet echt eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
kneusteun schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 18:15:
Ik heb van Alpinestars ook drystars gehad, een vakantie met regen gebruikt en goed bevallen.
Daarna aan een maat gegeven en die is er nog steeds helemaal happy mee.
Hier ook goede ervaringen met een voorganger van de SMX-S laarzen met drystar. Enige nadeel is dat de scheenbescherming wat fors is. Geen probleem met een regenbroek, maar een textiel broek gaat er wat moeilijker overheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:53
@DrivinUCrazy Kijk ook eens bij Daytona, mijn vrouw heeft laatst een paar gehaald. Volgens vele de perfecte tourlaars, volledig uitgevoerd in echt leder en vol met beschermingstechnologie onderhuids. Als ik ze naast mijn Alpinestars Toucans hou dan zien die Daytona er veel kwalitatiever uit. Het kunststof op mijn laarzen begint na 5 jaar onderhand ook te barsten en te scheuren bij de enkel terwijl ik ze niet vaak draag, valt me tegen van Alpinestars die toch wel bekend staat als dé motorcross laarzenfabrikant.

[ Voor 8% gewijzigd door cyntax op 06-05-2025 22:02 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
@juwlez

Drie weken geleden heb ik een Honda CB650R besteld. Ik ging eerst voor een Scrambler 900, daarna een Trident – die had zelfs cruise control en een automatische bandenspanningsmeter via het display. Toch heb ik uiteindelijk voor de Honda gekozen. De technologie gaf de doorslag: die e-clutch is echt geniaal. Bovendien kreeg ik bij Honda 5 jaar garantie en pechbijstand, én zo'n -25% korting op een full omniumverzekering. Mijn keuze was dus snel gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U_ZKs-xfV9Q09IIr25AysvVfmKM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Q9Bdj4fr9lIUXvwv3MxsmtJu.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
[...]

Joris748 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 08:48:
[...]

Voor mij idem. @Pyr0_ wat was de reden dat de BPM hoger uitviel dan verwacht?
Even in membertags want ja, iets met grote klok enzo.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
UTwizard schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 08:35:
[...]
Ik weet niet anders dan dat Ducati's vanaf 2016-2017 (daar ergens in de buurt geloof ik) allemaal een USB poort onder het zadel hebben. Kun je die niet gewoon gebruiken met een langere kabel?
Icephase schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 09:00:
[...]
Welke multi heb je? Bij het vorige model zat er een usb poort onder de buddy seat, ik neem aan bij de nieuwere ook. Plus er zit een 12V accessoire-stekkertje onder het 'dashboard', met het juiste stekkertje en een step-down converter in een 3d-geprint bakje heb je een prachtige 5V oplaadmogelijkheid.
2015 model, en klopt heb ik al gevonden onder de buddy seat. Zou eventueel kunnen met een lange kabel, maar erg handig is dat niet natuurlijk. Maar goed om te weten dat er een 12V accessoire-stekkertje verstopt zit. Die gaat van pas komen als ik weer wat budget heb voor een mooie mount van Iconic Parts boven de tellers. Dan daar een quadlock met wireless charger op, kabeltje netjes wegwerken en je hebt de netste oplossing imo. Maar voor nu even opzoek naar een makkelijke goedkope oplossing. ;)
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:51:
[...]

Ik heb een paar TCX laarzen op de kop getikt van MP vorig jaar, en daar heb ik echt niets op aan te merken. Niet veel regen mee gehad maar kan me niet herinneren natte voeten gehad te hebben erin (behalve dan van het zweet in de zomer :+ ).

Kwam er gister achter dat de multi een quickshifter module heeft onder het zadel. Stond niet in de advertentietekst, daar ben ik wel benieuwd naar! Dat is toch gewoon gas inhouden en omhoog tikken he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Pyr0_ schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:40:
[...]

Kwam er gister achter dat de multi een quickshifter module heeft onder het zadel. Stond niet in de advertentietekst, daar ben ik wel benieuwd naar! Dat is toch gewoon gas inhouden en omhoog tikken he?
Gas inhouden is dus ook niet nodig.
Gewoon volle porrie en opschakelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Koekstra schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 23:00:
[...]

Gas inhouden is dus ook niet nodig.
Gewoon volle porrie en opschakelen :+
Ik verwoorde het verkeerd, bedoelde gas vasthouden. Of dat nou 20% of 'volle porrie' is. Dat gaat wel ff wennen zijn dan. Ben benieuwd.

Maandag heb ik vrij en wordt het 23c hier, hopelijk zijn ze een beetje rap met dat pasje bij het rdw :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:39

BM

Moderator Spielerij
Pyr0_ schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 23:08:
[...]

Ik verwoorde het verkeerd, bedoelde gas vasthouden. Of dat nou 20% of 'volle porrie' is. Dat gaat wel ff wennen zijn dan. Ben benieuwd.

Maandag heb ik vrij en wordt het 23c hier, hopelijk zijn ze een beetje rap met dat pasje bij het rdw :9~
Mijn ervaring met QS's is wel dat ze lekkerder werken als je meer dan 'een beetje' gas geeft. Hoeft geen volle bak te zijn, maar bij 'lekker optrekken' werkt het beter dan bij 'lekker meerijden tussen de autos'. Wel erg prettige optie om te hebben, hoe dan ook :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Pyr0_ schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:40:
[...]

[...]

Even in membertags want ja, iets met grote klok enzo.

***members only***

[...]

[...]

2015 model, en klopt heb ik al gevonden onder de buddy seat. Zou eventueel kunnen met een lange kabel, maar erg handig is dat niet natuurlijk. Maar goed om te weten dat er een 12V accessoire-stekkertje verstopt zit. Die gaat van pas komen als ik weer wat budget heb voor een mooie mount van Iconic Parts boven de tellers. Dan daar een quadlock met wireless charger op, kabeltje netjes wegwerken en je hebt de netste oplossing imo. Maar voor nu even opzoek naar een makkelijke goedkope oplossing. ;)

[...]

Ik heb een paar TCX laarzen op de kop getikt van MP vorig jaar, en daar heb ik echt niets op aan te merken. Niet veel regen mee gehad maar kan me niet herinneren natte voeten gehad te hebben erin (behalve dan van het zweet in de zomer :+ ).

Heb je ook de krachtsensor gevonden in het schakelmechaniek? Zonder doet je QS het nog steeds niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-05 23:17
[...]

Ga op onderstaande site naar BPM berekenen, vul de bruto catalogusprijs(Google op "Catalogusprijs merkX modelX jaarX") en de leeftijd in en je zit onderaan het overgebleven BPM bedrag. Tevens ook de netto catalogusprijs voor de BPM aangifte.
http://www.minnaert.net/
HTT-Thalan schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 11:11:
Permanente fix op tubeless banden? een beetje slijm kan nooit een permanente fix zijn, evenals een prop dat niet is.

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het hoeft ook geen permanente fix te zijn, gewoon tot het profiel versleten is, is voldoende. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Joris748 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 07:21:
[...]

Heb je ook de krachtsensor gevonden in het schakelmechaniek? Zonder doet je QS het nog steeds niet ;)
Mag er toch vanuit gaan dat die er zit, toch? Zie onder het zadel een module zitten met 'quickshifter' erop, dan mag ik er van uit gaan dat de rest er ook bij zit? Nouja, het komt uit België, dus misschien toch maar even nachecken. Hoe herken ik zo'n krachtsensor in het schakelmechaniek?

Zou zoveel makkelijker zijn als ik gewoon ff een testrondje (van een kilometertje of 300) kon doen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Als er alleen een simpel stangetje tussen schakelpook en de bak zit, zonder kabeltje er aan, dan zal er géén sensor in zitten voor die quickshifter.

Quickshifter is simpelweg op het gas blijven, meestal liefst zelfs wat hoger in de toeren, en dan opschakelen.
Sommige modules kunnen ook terugschakelen zonder koppeling, maar bij de aftermarket modellen komt dat al minder vaak voor.
Kettingspanning is dan wel een dingetje: mijn quickshifter (af fabriek) is erg gevoelig voor de juiste kettingspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Mitssz schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:07:
[...]

Ga op onderstaande site naar BPM berekenen, vul de bruto catalogusprijs(Google op "Catalogusprijs merkX modelX jaarX") en de leeftijd in en je zit onderaan het overgebleven BPM bedrag. Tevens ook de netto catalogusprijs voor de BPM aangifte.
http://www.minnaert.net/

[...]

Permanente fix op tubeless banden? een beetje slijm kan nooit een permanente fix zijn, evenals een prop dat niet is.
Laat ik me anders uitdrukken: Met slijm als 'fix' in een tubed band zou ik minder lang doorrijden dan met een prop in een tubeless band.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Pyr0_ schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:13:
[...]

Mag er toch vanuit gaan dat die er zit, toch? Zie onder het zadel een module zitten met 'quickshifter' erop, dan mag ik er van uit gaan dat de rest er ook bij zit? Nouja, het komt uit België, dus misschien toch maar even nachecken. Hoe herken ik zo'n krachtsensor in het schakelmechaniek?

Zou zoveel makkelijker zijn als ik gewoon ff een testrondje (van een kilometertje of 300) kon doen. |:(
Ik kom dit tegen als ik google. Je zult iig moeten zoeken naar iets bij de schakelstangen/hevels met een sensor/kabeltje.

Afbeeldingslocatie: https://www.ducatiforum.co.uk/attachments/20220427_185234-jpg.267671/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-05 17:13

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ok deze passen niet op je rug ofzo als motorrijder maar ik weet wel wat ik doe als er schermen zijn die op mijn topkoffer passen. https://www.amazon.com/dp...e=en-US&previewDoh=1&th=1

Ik denk dan aan de achterligger triggeren met bewegende ogen zeg maar. Men valt met 1 achter- of voorlicht snel weg tov autos

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Laatst online: 00:11

Clush

Do as I say...

Mitssz schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:07:
Dit lijkt me toch niet echt ergens op gebaseerd, anders ben ik wel benieuwd.

Er zijn voldoende lijmverbindingen te bedenken die een stuk sterker zijn dan de structuur van een band zelf, waarmee een gedicht gat ipv het zwakke punt juist het sterkste punt van de band wordt.

Uiteindelijk zijn het allemaal moleculen die op een bepaalde manier met elkaar verbonden zijn. Dat iets ooit vloeibaar is geweest zegt daarin niet zoveel.

... not as I do.

Pagina: 1 ... 38 ... 44 Laatste