HTT-Thalan schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 15:37:
[...]
Ik liet me ook jaren verleiden door te kijken naar wat 'anderen' presteren (destijds vooral offroad) maar dat is een totaal oneerlijke factor om jezelf langs te meten. Als je gaat kijken wat er bij komt kijken om 'gewoon normaal' strak en goed te rijden op openbaar asfalt, in altijd wisselende omstandigheden (verkeer, weer) en ook met enige mate van consistentie, dat ben je gewoon al heel goed bezig als je dat voor elkaar krijgt en daar mag je best even bij stilstaan.
Momenteel, het is echt maar een stom dingetje wat velen vast al prima beheersen, oefen ik mezelf soepel wegrijden vanaf de middenbok. Beetje gas, slippende koppeling, een zwaai naar voren met je bovenlijf en dan gewoon die bok omklappen en wegrijden zonder voetjes aan de grond. Best lastig om dat precies goed te doen en dan direct ook een bocht erachteraan te kunnen maken.
Ik moet zeggen dat ik enorme stappen heb gemaakt in de laatste jaren.
Dat filmpje wat je stuurde met die T7 is het niet, maar het komt wel in de buurt.
Enige nadeel is dat mijn lichaam en bankrekening het wat minder leuk vinden.
Veel progressie is helaas ook wat vaker foutjes maken.
Maar als ik terug denk aan mijn eerste meters mul wit zand, vechten en zweten om met 30km/h erdoor te komen.
Nu datzelfde stuk blik op oneindig en met 120km/h eroverheen blazen, in bochtjes lekker beetje driften (wat soms nog wel eens mis gaat), en gaten, taken etc is gewoon voorkant omhoog en huppa.
Nu steeds meer techniek dingen erin proberen te krijgen, achterband door een strut en voorband ernaast (of met een paal of biels) beetje klooien. Springen is ook langzaam aan wat eleganter aan het worden.
Heb ik de eerste 10 jaar nooit een val gemaakt in de laatste 2 jaar denk ik 3 flinke en 6 kleintjes…..
Kortom big gains big pains.