Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 39 ... 77 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:22

botoo

💀 too old to die young

ROFLASTC schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:56:
ok deze passen niet op je rug ofzo als motorrijder maar ik weet wel wat ik doe als er schermen zijn die op mijn topkoffer passen. https://www.amazon.com/dp...e=en-US&previewDoh=1&th=1

Ik denk dan aan de achterligger triggeren met bewegende ogen zeg maar. Men valt met 1 achter- of voorlicht snel weg tov autos
Absoluut een speeltje wat mij wel kan bekoren 8) (ook al zie je er als gebruiker zelf niets van). Buiten het feit dat Bromsnor hier waarschijnlijk wel een mening over heeft zijn ze er ook als rugzak.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:11

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

@LankHoar

Je mag mij toevoegen bij de topicstart!

Provincie: Overijssel
Honda VFR 750F
Bouwjaar 1993

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oMONLiuhiKwZvFAE0eE5Wfuw8Yg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yiX3cgaqY3yv65sSIcRpkH1b.jpg?f=fotoalbum_large

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:35
Pyr0_ schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:13:
[...]

Mag er toch vanuit gaan dat die er zit, toch? Zie onder het zadel een module zitten met 'quickshifter' erop, dan mag ik er van uit gaan dat de rest er ook bij zit? Nouja, het komt uit België, dus misschien toch maar even nachecken. Hoe herken ik zo'n krachtsensor in het schakelmechaniek?

Zou zoveel makkelijker zijn als ik gewoon ff een testrondje (van een kilometertje of 300) kon doen. |:(
Inderdaad een kabeltje aan je pookje en met wat geluk staat het ook in je display en misschien zelfs bij je settings, dat je het aan kunt passen hoe de reactie is als je wil qs'en.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:24
ozzynator schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:27:
[...]

Inderdaad een kabeltje aan je pookje en met wat geluk staat het ook in je display en misschien zelfs bij je settings, dat je het aan kunt passen hoe de reactie is als je wil qs'en.
Als het een originele Ducati quickshifter is zul je inderdaad "DQS U/D" of "DQS U" in het display zien staan, maar gezien het feit dat er een "Quickshifter module" onder het zadel zit, klinkt het eerder als een third-party quickshifter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:13

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Slayer schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:08:
@LankHoar

Je mag mij toevoegen bij de topicstart!

Provincie: Overijssel
Honda VFR 750F
Bouwjaar 1993

[Afbeelding]
Welkom in de OP, met je Slayer-rode motor :P

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:25

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Clush schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 15:45:
[...]

Dit lijkt me toch niet echt ergens op gebaseerd, anders ben ik wel benieuwd.

Er zijn voldoende lijmverbindingen te bedenken die een stuk sterker zijn dan de structuur van een band zelf, waarmee een gedicht gat ipv het zwakke punt juist het sterkste punt van de band wordt.

Uiteindelijk zijn het allemaal moleculen die op een bepaalde manier met elkaar verbonden zijn. Dat iets ooit vloeibaar is geweest zegt daarin niet zoveel.
Punt is dat binnenbanden vaak scheuren bij een lek en daar kan die gel niks aan doen. En ook als ze niet schuren is de binnenband te dun om voldoende gel in het gat te kunnen huisvesten voor een betrouwbare plug, dus je moet het van de luchtdruk hebben. Bij mij werkte het, maar your mileage may vary.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 13:51
LadyVodka schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:28:
@juwlez

Drie weken geleden heb ik een Honda CB650R besteld. Ik ging eerst voor een Scrambler 900, daarna een Trident – die had zelfs cruise control en een automatische bandenspanningsmeter via het display. Toch heb ik uiteindelijk voor de Honda gekozen. De technologie gaf de doorslag: die e-clutch is echt geniaal. Bovendien kreeg ik bij Honda 5 jaar garantie en pechbijstand, én zo'n -25% korting op een full omniumverzekering. Mijn keuze was dus snel gemaakt.

[Afbeelding]
Leuk om te horen! Ben ook onwijs blij met de Honda, heerlijk apparaat. Vooral het geluid bij koude start. Heb je de kleur en tas zoals op de foto? Overigens heb ik 6 jaar fabrieksgarantie.

Enige wat jammer is de levertijd van handverwarming van meer dan een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:10
Mijn vriendin is nu een tijdje op zoek naar een leuke 650 CC motor, Naked heeft een lichte voorkeur, Z650, MT-07, ER-6N, SV650 het kan allemaal. Leeftijd maakt niet zo veel uit. Max. gewicht van rond de 180 KG en makkelijk bij de grond kunnen komen (168 cm lang) zijn eigenlijk de enige eisen. Minder dan 500 CC is geen optie, te traag/licht voor lange stukken snelweg.

Nu vinden we de laatste tijd redelijk wat import motoren, met name bij Kawasaki. Zijn er nog redenen om daar meteen bij weg te kopen, zijn er mogelijkheden om te controleren wat er voor de import gebeurd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:57

Clush

Do as I say...

HTT-Thalan schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:47:
[...]

Punt is dat binnenbanden vaak scheuren bij een lek en daar kan die gel niks aan doen. En ook als ze niet schuren is de binnenband te dun om voldoende gel in het gat te kunnen huisvesten voor een betrouwbare plug, dus je moet het van de luchtdruk hebben. Bij mij werkte het, maar your mileage may vary.
Ja precies, dat is een stukje ingewikkelder. Ik bedoelde juist voor tubeless banden.

... not as I do.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
BasvanS schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 19:05:
Mijn vriendin is nu een tijdje op zoek naar een leuke 650 CC motor, Naked heeft een lichte voorkeur, Z650, MT-07, ER-6N, SV650 het kan allemaal. Leeftijd maakt niet zo veel uit. Max. gewicht van rond de 180 KG en makkelijk bij de grond kunnen komen (168 cm lang) zijn eigenlijk de enige eisen. Minder dan 500 CC is geen optie, te traag/licht voor lange stukken snelweg.

Nu vinden we de laatste tijd redelijk wat import motoren, met name bij Kawasaki. Zijn er nog redenen om daar meteen bij weg te kopen, zijn er mogelijkheden om te controleren wat er voor de import gebeurd is?
BMW F800R? Voor €5000 heb je een mooie Nederlands geleverd met 45.000km erop.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:43
Denk dat je weinig kan achterhalen. En dan ben je vaak wel even druk om te zoeken. Moet je elke fiets dan gaan checken? Lijkt me dodelijk saai.

Sv650 kan ik aanraden, mijn vriendin is een kleine indo en heeft erg veel plezier van dat ding. En ik moet eerlijk zeggen dat ik er af en toe ook veel lol aan beleef, precies wat ik leuk vind een v twin met bruikbaar vermogen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T6DaypV9lIPQ7t-0ew9nhVsZBxA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mQUZ6Ry2fl6G5DvEcZfTSmVG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Budget zit rond EUR 4.000 waar ze eventueel iets van af wil wijken, het hoeft niet super nieuwe te zijn, bouwjaar rond 2010 heeft wel een voorkeur. BMW is dan al snel te duur, en de SV650 komt dan vaak met een wat hogere KM stand. Kawasaki vinkt dus vaak wel alles af, maar is vaak import..

[ Voor 3% gewijzigd door BasvanS op 07-05-2025 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

botoo schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:07:
[...]

Absoluut een speeltje wat mij wel kan bekoren 8) (ook al zie je er als gebruiker zelf niets van). Buiten het feit dat Bromsnor hier waarschijnlijk wel een mening over heeft zijn ze er ook als rugzak.
Sweetbabyjesus... Hebben!

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15:48
DrivinUCrazy schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:23:
Als er alleen een simpel stangetje tussen schakelpook en de bak zit, zonder kabeltje er aan, dan zal er géén sensor in zitten voor die quickshifter.

Quickshifter is simpelweg op het gas blijven, meestal liefst zelfs wat hoger in de toeren, en dan opschakelen.
Sommige modules kunnen ook terugschakelen zonder koppeling, maar bij de aftermarket modellen komt dat al minder vaak voor.
Kettingspanning is dan wel een dingetje: mijn quickshifter (af fabriek) is erg gevoelig voor de juiste kettingspanning.
Laatste zin klopt inderdaad. Hier mede Tracer 9 rijder. Als ik merk dat de quick shifter minder soepel gaat en meer moeite nodig heeft, weet ik dat de ketting gespannen moet worden. In het boekje staat 40-50mm maar minder dan 40mm vindt de quick shifter fijner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:13

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter

VIN nummer vragen. Daarop googlen, en je kunt er ook een VIN rapport bij opvragen. Kost vaak een tientje ofzo. Heeft mij al eens ellende bespaart; prachtige Lowrider in originele special paint job. Geen gekke prijs (gewoon acceptabel). Kwam er door te googlen achter dat deze een ernstig ongeluk had, van alles scheef (frame bijvoorbeeld), en had onder water gezeten. De kans op elektra problemen is dan enorm.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14:58
BasvanS schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 19:29:
Budget zit rond EUR 4.000 waar ze eventueel iets van af wil wijken, het hoeft niet super nieuwe te zijn, bouwjaar rond 2010 heeft wel een voorkeur. BMW is dan al snel te duur, en de SV650 komt dan vaak met een wat hogere KM stand. Kawasaki vinkt dus vaak wel alles af, maar is vaak import..
Hoge km-stand zou ik me bij een SV650 he minst druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:48
Joris748 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:13:
[...]

Ik kom dit tegen als ik google. Je zult iig moeten zoeken naar iets bij de schakelstangen/hevels met een sensor/kabeltje.

[Afbeelding]
Net gechecked en precies dit zie ik ook zitten. Ben in de settings nergens iets tegengekomen van de quickshifter. Vermoed inderdaad achteraf ingebouwd. Zag in de onderhoudshistorie wel iets staan over quickshifter maar volgens mij was dat alleen een prijsaanvraag.

@HTT-Thalan En wellicht anderen die ook eens import hebben gedaan. Hoelang na de bpm aangifte heb je toen moeten wachten op het kentekenbewijs? Als je dat nog weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 21:56
Pyr0_ schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 20:48:
[...]

@HTT-Thalan En wellicht anderen die ook eens import hebben gedaan. Hoelang na de bpm aangifte heb je toen moeten wachten op het kentekenbewijs? Als je dat nog weet.
Kreeg in 2 uur een betaal verzoek op een 2017 kawasaki versys gt 1000
en moest 320 euro bpm afrekenen ;(

kenteken papieren kwamen toen met 3 dagen binnen

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:59
In Nederland rij ik een R 1200 GSA. Ik vind het een super stoere motor. Ik wilde al langere tijd offroad/enduro rijden, maar de GSA is daar (voor mij in ieder geval) te zwaar voor en in Nederland zijn er maar weinig leuke offroad wegen.

Eerder dit jaar heb ik vanuit Nederland (op afstand) een Honda CRF 250 L (2024) in Turkije gekocht. Afgelopen 2 weken was ik in Turkije.

Wat is het gaaf om een lichte motor te rijden zeg. Op het asfalt niks aan, maar offroad is het zo super gaaf.

Ik hoop binnenkort weer die kant op te kunnen gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8znxdX-qltSY-dW1cfwfTLs1c8A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FyiG2GYQTz2vUXslyRnJz66v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-hqghTu-3KB9qXDO4lgzyqpirME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/33NkOFogaBLiXhPJxnNdSrTK.jpg?f=fotoalbum_large

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
De “offroad” wegen in Nederland zijn eigenlijk best wel goed. Het uitzicht is vaak wat vlakker en eentoniger 😉. En met GS ook goed te doen in de zomer.

Mooie plaatjes 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Jeanke117 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 20:05:
[...]

Laatste zin klopt inderdaad. Hier mede Tracer 9 rijder. Als ik merk dat de quick shifter minder soepel gaat en meer moeite nodig heeft, weet ik dat de ketting gespannen moet worden. In het boekje staat 40-50mm maar minder dan 40mm vindt de quick shifter fijner.
Wow, je hebt gelijk dat je dichter bij de 40 dan bij de 50mm moet zitten, maar onder de 40mm is écht te strak en kan de uitgaande as uit je bak slopen. Dan ben je verder van huis.

Let wel op dat je de instructies uit de handleiding goed leest hoe je moet meten. Die hebben ze bizar ingewikkeld gemaakt imho. 53mm vanaf het einde van de ketting geleider naar voren. Dan de onderste rand daarvan pakken, en dan meten tot het midden van de schakel. Ik heb echt 3x zitten kijken wat ze nou precies bedoelen. 8)7

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
juwlez schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:54:
[...]

Leuk om te horen! Ben ook onwijs blij met de Honda, heerlijk apparaat. Vooral het geluid bij koude start. Heb je de kleur en tas zoals op de foto? Overigens heb ik 6 jaar fabrieksgarantie.

Enige wat jammer is de levertijd van handverwarming van meer dan een maand.
Ja , Gunpowder Black Metalic.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lt7rbOT4mXLvOf1BX0DwgTLCzUI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hltSukqNda48sAVjNO5lawBz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fdf6-1ydaMTHzY-KMOmszNY4Nsg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/25eZyWqfWIfbkCmcUnvhYH1Q.jpg?f=fotoalbum_large
alle covers zijn van metal idpv plastiek.

Ze gingen hem normaal gezien deze week leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Pfff, daar vraag je wat. Ik geloof dat ik de aangifte pas kon doen nadat de rdw e.e.a. online had ingevoerd, ik kan me echt niet meer heugen of dat nou dezelfde avond beschikbaar stond of dat het pas na een paar dagen kon, maar ik weet wel dat ik het hele proces in minder dan twee weken heb afgerond, dat wil zeggen, van aanschaf in DLD tot hier de weg op met mijn kentekenplaat erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

LadyVodka schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 22:32:
[...]

Ja , Gunpowder Black Metalic.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
alle covers zijn van metal idpv plastiek.

Ze gingen hem normaal gezien deze week leveren.
Ik vind het een tof ding. Ik kan er zo opstappen want we hebben er hier een stuk of 8 van staan bij de rijschool maar die zijn wat.... geleefd, zullen we zeggen :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:28

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

ibothead schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 21:08:
[...]
kenteken papieren kwamen toen met 3 dagen binnen
Hier ook best vlot.
Maandagmiddag RDW keuring, bij thuiskomst direct online BPM geregeld, donderdag kentekencard in huis, vrijdagochtend plaat laten maken en hele dag gereden.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
LadyVodka schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:28:
@juwlez

Drie weken geleden heb ik een Honda CB650R besteld. Ik ging eerst voor een Scrambler 900, daarna een Trident – die had zelfs cruise control en een automatische bandenspanningsmeter via het display. Toch heb ik uiteindelijk voor de Honda gekozen. De technologie gaf de doorslag: die e-clutch is echt geniaal. Bovendien kreeg ik bij Honda 5 jaar garantie en pechbijstand, én zo'n -25% korting op een full omniumverzekering. Mijn keuze was dus snel gemaakt.

[Afbeelding]
Mooie unit maar kost die all risk verzekering je na 5j niet ongeveer evenveel als die motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

BasvanS schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 19:29:
Definieer hogere km stand?

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 14:07
Ik zou zeggen alles waarbij je binnen 6000km aan een kleppenstelbeurt en dus hoge kosten vastzit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sas_andrea
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 07:45
@BasvanS is een GSR600 niets? Die zijn wel rond de 4 a 5k te krijgen uit 2010. Ikzelf (vrouw, 172 lang) vind de SV650 en Z650 onrustig rijden toen ik ze proef heb gereden. Wel lekker laag en smalle tank dus makkelijk voeten bij de grond.
Ik heb toen zelf 3 jaar geleden een GSX750S gekocht (na 17 jaar een diversion 600 te hebben gehad, maar ook een tijd een SRAD 750 ernaast), maar dat is niet voor 4k te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 21:11

Bommes

Capo del formaggio

SniperGuy schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 08:16:
Ik zou zeggen alles waarbij je binnen 6000km aan een kleppenstelbeurt en dus hoge kosten vastzit.
Dat is voor mijn huidige motor 20.000km, voor de 250cc Vespa was het 15.000km en voor de Guzzi ook, dat vind ik nou niet echt een hoge kilometerstanden.
Voor zowel de Vepsa als de Guzzi was je in een uurtje wel klaar, voor de Tuareg moet er meer uit elkaar en zijn het ook nog eens kleppen met vulplaatjes, dus zelf eigenlijk niet meer fatsoenlijk te doen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:26

Vrijdag

De Zwarte

Suzuki GSR 600 natuurlijk 8)

Ik ben 1m70 met korte pootjes en ik pas er prima op. Heel populair is de motor nooit echt geworden maar het rijdt en stuurt fijn, voelt erg licht en met die 98pk op (droog) 183kg gaat het als je wil lekker rap van z'n plek. Ook fijn zijn de seatpipes (met beschaafd en ingetogen geluid, dus geen aso kabaalpaal), brandstofstatus en versnellingsindicator.
Omdat het dus niet echt een hele populaire motor is, kan je 'm redelijk vaak mét ABS en lagere kmstand voor een prettig prijsje vinden.

Deze bijvoorbeeld: https://www.motoroccasion...i-gsr-600-a-m1581766.html

[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 08-05-2025 08:47 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
Vrijdag schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 08:43:
[...]

Suzuki GSR 600 natuurlijk 8)

Ik ben 1m70 met korte pootjes en ik pas er prima op. Heel populair is de motor nooit echt geworden maar het rijdt en stuurt fijn, voelt erg licht en met die 98pk op (droog) 183kg gaat het als je wil lekker rap van z'n plek. Ook fijn zijn de seatpipes (met beschaafd en ingetogen geluid, dus geen aso kabaalpaal), brandstofstatus en versnellingsindicator.
Omdat het dus niet echt een hele populaire motor is, kan je 'm redelijk vaak mét ABS en lagere kmstand voor een prettig prijsje vinden.

Deze bijvoorbeeld: https://www.motoroccasion...i-gsr-600-a-m1581766.html
Deze stond ook al op de shortlist @sas_andrea. Volgens mij staat er inmiddels een afspraak om te gaan kijken bij een ER-6N. Ze heeft iets met dat Kawasaki groen blijkbaar :) . Ze heeft het idee dat ze alles wel fijn vind rijden (heeft in het verleden nog nooit wat te klagen gehad over huur motoren. Ze vond de F800R ook heel erg mooi en onverwacht betaalbaar. Maar er stond geen betaalbare in de randstad te koop en Drachten of Tilburg vind ze gewoon te ver rijden. Daarbij ook wat zorgen over de toch wel forse afmetingen van deze bike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
4x2 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 08:01:
[...]

Definieer hogere km stand?
40-50k +?

Ze gaan nu dus kijken bij een ER-6N, eerste eigenaar in NL geimporteerd vanuit belgie door een dealer. Met iets minder KM dan dat ruim onder budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sas_andrea
Ze heeft iets met 2 cilinders? 😉 Ik vind dat maar onrustig rijden en niet zo vergevingsgezind als een 4 cilinder. Maar 2 of 4 cilinders is een persoonlijk dingetje. Veel plezier met de proefrit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:13

_Apache_

For life.

SniperGuy schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 08:16:
Die van mij had het bij 185k km net gehad, da's geen hoge km stand, mooi. :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
sas_andrea schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:07:
Ze heeft iets met 2 cilinders? 😉 Ik vind dat maar onrustig rijden en niet zo vergevingsgezind als een 4 cilinder. Maar 2 of 4 cilinders is een persoonlijk dingetje. Veel plezier met de proefrit!
Wat bedoel je met vergevingsgezind?

Als ik er over nadenk kom ik op het tegenovergestelde, in de regel meer koppel in een 2-cilinder en dan heb je nog een beetje trekkracht als je in een te hoge versnelling zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sas_andrea
WilbertNeems schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:29:
[...]

Wat bedoel je met vergevingsgezind?

Als ik er over nadenk kom ik op het tegenovergestelde, in de regel meer koppel in een 2-cilinder en dan heb je nog een beetje trekkracht als je in een te hoge versnelling zit.
Met een te hoge versnelling over een rotonde heen bijvoorbeeld. Van die beginnersfoutjes. Een 4 cilinder bokt dan niet zo.
Waar ik met mijn GSXS in zijn 3 over een rotonde kan zonder stotteren, moet ik naar z'n 2 of zelfs 1 bij de TL1000R van m'n man anders bokt ie. Maar geen idee meer hoe dat bij die proefritjes was van de Z650 en SV. Ik vond ze gewoon onrustig aanvoelen vergeleken met de 4 cilinders die ik gewend was. Aan de andere kant, ze worden vaak als lesmotoren gebruikt vast voor een reden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
@sas_andrea
Ah ja, ander uitgangspunt rustig doorrijden of accelereren. 4-cilinder loopt natuurlijk ook met lage toeren soepel maar mist dan trekkracht.

Ik zou zeggen waar ik met mijn 2-cilinder op koppel lekker accelerende de rotonde kan verlaten moet ik daarvoor bij mijn 4-cilinder terug naar de 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sas_andrea
koppel mis je inderdaad in lage toeren bij een 4 cilinder, helemaal eens! Daarom ook leuk thuis de keuze te hebben tussen verschillende. ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:17
En er zit nog wel verschil in de 2cilinders hoor.
Mijn SP1 2cilinder is wat nukkiger en meer aan uit, dan mijn 15 jaar nieuwere KTM 1190. Voor mij voelt de KTM aan als een 4cilinder :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Jullie hebben het allemaal mis. De Parallel-Twin kan het allemaal :P. Koppel en toeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

doe mij maar een V-twin hoor :P

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
hé wat leuk @sas_andrea, een vrouw die zich in dit topic meldt! Dat gebeurt niet zo vaak, voor zover ik weet. Welkom!
(Hkuit = man_op_leeftijd, die zijn ook redelijk zeldzaam :-) )

Oh, en om ook iets nuttigs aan de discussie bij te dragen; hier een link naar de Occasiontest van de GSR600: https://www.motoplus.nl/artikel/occasion-suzuki-gsr-600/

[ Voor 32% gewijzigd door Hkuit op 08-05-2025 11:41 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:42
Hebben jullie ook moeite met het downloaden van offline maps voor Calimoto? Na 20-30% klaagt de app dat er geen internet is en breekt de download af. Een resume optie zit er niet, dus moet je steeds van voor af aan beginnen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
sas_andrea schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:40:
[...]

Met een te hoge versnelling over een rotonde heen bijvoorbeeld. Van die beginnersfoutjes. Een 4 cilinder bokt dan niet zo.
Waar ik met mijn GSXS in zijn 3 over een rotonde kan zonder stotteren, moet ik naar z'n 2 of zelfs 1 bij de TL1000R van m'n man anders bokt ie. Maar geen idee meer hoe dat bij die proefritjes was van de Z650 en SV. Ik vond ze gewoon onrustig aanvoelen vergeleken met de 4 cilinders die ik gewend was. Aan de andere kant, ze worden vaak als lesmotoren gebruikt vast voor een reden.
Een TL1000R staat dan ook niet echt bekend als gebruiksvriendelijke V-twin ;) Vooral de hoogtoerige sportieve V-twins zijn vaak een hele hand vol bij lage toeren. Zeker de apparaten die een jaar of 20-30 geleden verkocht werden.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
sas_andrea schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 08:29:
@BasvanS is een GSR600 niets? Die zijn wel rond de 4 a 5k te krijgen uit 2010. Ikzelf (vrouw, 172 lang) vind de SV650 en Z650 onrustig rijden toen ik ze proef heb gereden. Wel lekker laag en smalle tank dus makkelijk voeten bij de grond.
Ik heb toen zelf 3 jaar geleden een GSX750S gekocht (na 17 jaar een diversion 600 te hebben gehad, maar ook een tijd een SRAD 750 ernaast), maar dat is niet voor 4k te doen.
SV650 was een oudje?
Hier de 21' en dat ding is soepel als een malle vergeleken met veel andere motoren van deze periode.
MT07 was veel ernstiger bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:26:
Jullie hebben het allemaal mis. De Parallel-Twin kan het allemaal :P. Koppel en toeren!
Vtwin > parralel

Heb beide meerdere varianten en vind de V toch echt wel beter dan alle parralels met truckjes.
Een echte AT is gewoon een V twin ;) en een xrv en geen crf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sas_andrea
kneusteun schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 12:10:
[...]

SV650 was een oudje?
Hier de 21' en dat ding is soepel als een malle vergeleken met veel andere motoren van deze periode.
MT07 was veel ernstiger bijvoorbeeld.
Mwah, oudje... Denk toen een 2015 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sas_andrea
Joris748 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 12:06:
[...]

Een TL1000R staat dan ook niet echt bekend als gebruiksvriendelijke V-twin ;) Vooral de hoogtoerige sportieve V-twins zijn vaak een hele hand vol bij lage toeren. Zeker de apparaten die een jaar of 20-30 geleden verkocht werden.
Haha dat klopt. De TLR is van 1999 volgens mij. Rijdt wel heerlijk op provinciale wegen of snelweg. Kost me veel minder energie dan met mijn GSXS waar je alle wind vol op je krijgt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pyr0_
1x raden wat de post net kwam brengen.... *O*

Zo ff naar Heerlen, daar maken ze kentekenplaten tenminste ter plekke. Hier in Maastricht moet ik er 'n dag op wachten.

Morgen dagje Ardennen? oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
[...]

Check even waar je je kenteken kunt laten maken. Ik had het bij Partspoint gedaan en bij sommige filialen kun je direct je kenteken meenemen ipv nog eens 24u wachten.

Wachten is pittig met dit weer als je op je nieuwe motor wilt rijden. Sterkte 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
Pyr0_ schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 12:43:
Zo ff naar Heerlen, daar maken ze kentekenplaten tenminste ter plekke. Hier in Maastricht moet ik er 'n dag op wachten.
Bij LKQ (voorheen Heuts) in Maastricht maken ze ze gewoon ter plekke. Tenzij je dikke letters wil, wat je natuurlijk eigenlijk wel wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Pyr0_ schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 12:43:
1x raden wat de post net kwam brengen.... *O*
Lastig, lastig. Ik denk de nieuwe Tros kompas voor volgende week.

En inderdaad, nu een gewone laten maken en volgende week (of na het seizoen0 een met luxe letters.

[ Voor 18% gewijzigd door ozzynator op 08-05-2025 13:53 ]

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 12:12:
[...]

Vtwin > parralel

Heb beide meerdere varianten en vind de V toch echt wel beter dan alle parralels met truckjes.
Een echte AT is gewoon een V twin ;) en een xrv en geen crf ;)

Zoveel verschil zit er nou ook weer niet tussen een V-Twin en een 270 graden P-Twin hoor :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:38
Goed zoeken en je kan wel een zaakje vinden die direct een luxe plaat kan maken. Ik heb ook een vaste zaak die dat doet (alsof ik wekelijks kentekens laat maken :P )

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Wel grappig, dit is allemaal voor geluid.
Ik heb 4 versies thuis staan en 2 v's en twee paralel en ben toch zeker meer fan van de V.

En de AT is dus een XRV ;) net als dat de T7 nog steeds een XTZ is op papier _/-\o_ en niet een WRF >:)

[ Voor 6% gewijzigd door kneusteun op 08-05-2025 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:03

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Sinds afgelopen november trotse eigenaar van een nieuwe Yamaha Tracer 9GT (2024) na lange tijd geleden mijn rijbewijs te hebben gehaald. Woon-werkverkeer (+- 100km enkele reis) was de spreekwoordelijke druppel om er toch een aan te schaffen naast mijn auto. En man, wat is dat een top aankoop geweest. Eerste 10.000km zitten er al weer op.

Naast een wat groter windscherm te hebben gekocht ben ik ook een beetje aan het kijken naar de comfort seat, maar ik zie eigenlijk nauwelijks reviews daarvan terug. Ik hoef m'n billen niet verwarmd te hebben, en vind het bedrag voor die variant behoorlijk, dus die variant valt sowieso af. Heeft iemand hier wellicht ervaring met deze zitting?

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 21:11

Bommes

Capo del formaggio

kneusteun schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:47:
[...]

Ik heb 4 versies thuis staan en 2 v's en twee paralel en ben toch zeker meer fan van de V.

En de AT is dus een XRV ;) net als dat de T7 nog steeds een XTZ is op papier _/-\o_ en niet een WRF >:)
En de enige juiste V-twin is natuurlijk die dwars ligt... Guzzi FTW
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6wGi3AOFYQFUM3CiD0dFivXUp5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HGadMAW8HNHEAlZaDWpfRDfs.jpg?f=fotoalbum_large

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
@Bommes
V4. Dan de dwarse V2 omdat alle nieuwe V4‘s te veel vermogen hebben voor op straat. En wat overblijft is eigenlijk allemaal gerommel in de marge en hipdoenerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 16:40:
[...]

En de enige juiste V-twin is natuurlijk die dwars ligt... Guzzi FTW
[Afbeelding]
Boxer, ik moet zeggen dat de V85tt best als een AT aanvoelt.
Best leuk rijden, en veel karakter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

TweakOverflow schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 16:19:
Sinds afgelopen november trotse eigenaar van een nieuwe Yamaha Tracer 9GT (2024) na lange tijd geleden mijn rijbewijs te hebben gehaald. Woon-werkverkeer (+- 100km enkele reis) was de spreekwoordelijke druppel om er toch een aan te schaffen naast mijn auto. En man, wat is dat een top aankoop geweest. Eerste 10.000km zitten er al weer op.

Naast een wat groter windscherm te hebben gekocht ben ik ook een beetje aan het kijken naar de comfort seat, maar ik zie eigenlijk nauwelijks reviews daarvan terug. Ik hoef m'n billen niet verwarmd te hebben, en vind het bedrag voor die variant behoorlijk, dus die variant valt sowieso af. Heeft iemand hier wellicht ervaring met deze zitting?
Jep. Via marktplaats aangeschaft, één rit gemonteerd, ik vond het niks, en weer op marktplaats verkocht.

Het probleem voor mij was dat het schuim te zacht was. Als gevolg daarvan zat ik daar vrij snel doorheen en zat ik op het 'frame' van het zadel. Het normale zadel is daarmee voor mij veel geschikter.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20:24
TweakOverflow schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 16:19:

Ik zou bij een zadelmaker/leerbewerker het zadel op maat laten aanpassen.

Andere vorm, beter schuim etc.

Tijger Leathers in Den Haag is een aanrader. Uit eigen ervaring en ze hebben veel tevreden klanten.
Richtprijs zal wel ergens rond/vanaf de €150,- zijn.
Je bent ter plaatse een paar uurtjes zoet.

Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:47:
[...]

Jij mag de AT misschien geen CRF vinden en de T7 geen WRF maar laten we duidelijk zijn:

in de juiste handen - en volgens mij voldoen wij beiden niet aan het profiel van de rijders in deze video's - zijn ze dat wel :P. En dat is het probleem, dat Honda en Yamaha dat er niet bij vertellen in de marketingvideo's :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Niet online
Barista schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 07:55:
[...]

Mooie unit maar kost die all risk verzekering je na 5j niet ongeveer evenveel als die motor?
Nee. en per schadevrij motorjaar zakt je premie. Bij sommige verzekeraars kan die zelfs tot -50% dalen na xx jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Barista schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 07:55:
[...]

Allrisk met 3 jaar nieuwwaarde en zonder stallingseisen is voor een R1300GSA van €33.000 ongeveer €100/maand met 14 schadevrije jaren (trede 20, 80% korting). Dat is dus €6.000 na 5 jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door _eLMo_ op 08-05-2025 18:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
LadyVodka schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 17:42:
[...]

Nee. en per schadevrij motorjaar zakt je premie. Bij sommige verzekeraars kan die zelfs tot -50% dalen na xx jaren.
Of nog verder. Ik zit al jaren op 80% korting.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 17:38:
[...]

Jij mag de AT misschien geen CRF vinden en de T7 geen WRF maar laten we duidelijk zijn:

[YouTube: AFRICA TWIN 1100cc - Off Road compilation]

[YouTube: Yamaha T7 104kmh in the wood]

in de juiste handen - en volgens mij voldoen wij beiden niet aan het profiel van de rijders in deze video's - zijn ze dat wel :P. En dat is het probleem, dat Honda en Yamaha dat er niet bij vertellen in de marketingvideo's :P.
Oh ben het helemaal eens hoor.
Maar ik zelf vind jammer dat ze niet de XR naam hebben gehouden en een V-twin blok is gewoon lastig tegenwoordig.

Maar dat is hetzelfde als de uitspraak “wil je op avontuur? Koop een landrover. Wil je ook weer thuis komen koop een land cruiser”

Gewoon een beetje sarren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 18:51:
[...]

Oh ben het helemaal eens hoor.
Maar ik zelf vind jammer dat ze niet de XR naam hebben gehouden en een V-twin blok is gewoon lastig tegenwoordig.

Maar dat is hetzelfde als de uitspraak “wil je op avontuur? Koop een landrover. Wil je ook weer thuis komen koop een land cruiser”

Gewoon een beetje sarren ;)
En welke motormerken zullen wij eens tegenover LR en Toyota zetten dan? :P.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Het werk was mooi vroeg klaar, dus ik ben vanmiddag even met de motor bezig geweest. Met het achterwiel los in de auto een motorband kopen (Road 6), en die daar vervolgens laten monteren. Ik heb zelf de spullen om banden te wisselen en balanceren ook, maar als het uiteindelijk maar 10 euro scheelt mag de motorzaak 't doen natuurlijk. Helaas zag ik pas na thuis komst (toen ik het wiel weer wilde monteren) dat het haakse ventiel naar links staat ipv rechts, maar dat is dan maar zo. Gelijk een betere GPS houder voor op de motor gescoord, en daar zit nu een niet nader te noemen TomTom Rider op ipv de oude Rider 2 die ik eerst nog in gebruik had :+ Waarvoor overigens nog dank aan @badkuip :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k4yQ5ir5sQ4_eiPmnGQLRzEk1E4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/9syyOzHWiuA4ws5xLBbPUwR6.jpg?f=user_large

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 18:54:
[...]

En welke motormerken zullen wij eens tegenover LR en Toyota zetten dan? :P.
Het is meer oude mopper pot.
Net als met die nieuwe monsters die niet het juiste frame hebben. Ik snap dat ergens wel, maar ik besef ook hoe Piet lullig het is.

Heb verder weinig moeite met specifieke merken, alleen kloppen best veel vooroordelen in grote lijnen vaak wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
WilbertNeems schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 13:39:
[...]

Bij LKQ (voorheen Heuts) in Maastricht maken ze ze gewoon ter plekke. Tenzij je dikke letters wil, wat je natuurlijk eigenlijk wel wil.
Die had ik inderdaad gelijk gebeld vanmorgen. Ik wist dat ik bij Partspoint een dag zou moeten wachten, maar LKQ vertelde mij dat ze in Maastricht het ook zouden moeten bestellen. Maar in Heerlen maken ze ze op het filiaal zelf. Vandaar dus maar even naar Heerlen gereden, gelijk ook maar even door naar Louis in Aken, ff zo'n cheapass hella din usb lader gehaald. Ik was pas laat terug in Maastricht daardoor en had mijn moeder (die net terug is van vakantie) beloofd langs te komen vandaag.

Dus enkel even stukje snelweg en beetje binnendoor gedaan. Maar ik kreeg CC nog steeds niet aan de praat helaas. Wel even kunnen spelen met de verschillende rijmodus, en dat is wel een aanzienlijk verschil. Waar ik in sport even het gas vol open trok en het écht een fckn raket is, was het later in Urban met softe vering en engine op medium toch een heel ander beest. Daar ga ik denk ik wel veel profijt van hebben, in stedelijk gebied hoeft het echt niet zo'n raket te zijn, leuk in de Eiffel op goede wegen maar anders is een tandje minder nog steeds heel rap. Maar toen ik bijna thuis was ging opeens een DSS oranje lampje knipperen... Na uit/aan zetten was het weer weg. Maar daar werd ik wat minder blij van. Daarnet dealer maar een mail gestuurd, ook over die CC, dat moet gewoon gefixed worden.

Morgen ff een wat langer ritje maken in de Ardennen (bij uitblijven van error lampjes |:( )

Maar het mag allemaal de pret niet drukken, wát een machine! :9~

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Niet online
@Destruction over gps. Heb je is Beeline Moto II gezien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fe26Ed2Nx4xxQUhbAWP3ZAAtOPU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/e4zb9bxV2k7E6ykrDvknlOux.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CSpLH2Cm-wId3GYF89cSZ4l2Aao=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/99GEURQ716pyJ8M3MZHvvsKy.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eb2Tq6h7MMAYsWhTL5iZuZTIxLk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/wYT1qtjbP0sXgSjdzP9fHygb.webp?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UdU_GoG9AHSTRPutafmK_hdyv2U=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/byNAvJiXlTPsojpioRDqjlBq.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xmEKJ6qZv7XIO5NBIbRm_eok87c=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/aPAGP44yqAHJEgnOHWuVq9jx.webp?f=fotoalbum_tile

Oh, ik was nog vergeten om mijn custom kentekenplaathouder met jullie te delen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0p3q2Wtj6YpOaZz1SkU3Sq1l_gA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UjHyt1xW0d1Tj50IKiOE8raS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik heb verschillende dingen bekeken inderdaad, maar uiteindelijk best tevreden zo :) Mocht deze Rider 400/450 er ooit mee stoppen of niet meer geüpdatet kunnen worden of iets, dan kijk ik wel weer even verder wat het beste plan is :)
Oh, ik was nog vergeten om mijn custom kentekenplaathouder met jullie te delen:
[Afbeelding]
Een "eigen" plaathouder, daar heb ik ook nog wel eens over nagedacht. Had eerst het idee om m'n bedrijfsnaam erop te laten zetten. Maar aangezien de KvK niet echt aan privacy doet rijdt je dan rond met je huisadres (o.a) achterop je motor. Dat vindt ik dan ineens weer niet zo'n heel goed idee. Kunnen ze wel heel gemakkelijk zien waar ze 'm kunnen stelen :+

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
Bommes schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 08:33:
[...]

Dat is voor mijn huidige motor 20.000km, voor de 250cc Vespa was het 15.000km en voor de Guzzi ook, dat vind ik nou niet echt een hoge kilometerstanden.
Voor zowel de Vepsa als de Guzzi was je in een uurtje wel klaar, voor de Tuareg moet er meer uit elkaar en zijn het ook nog eens kleppen met vulplaatjes, dus zelf eigenlijk niet meer fatsoenlijk te doen.
Dan zou ik zeggen: een kleppenstelbeurt voor Japanse performance machines waarbij een bucket of shim klepstelsysteem gebruikt wordt en wat niet binnen een uur te doen is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
_eLMo_ schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 18:11:
[...]

Allrisk met 3 jaar nieuwwaarde en zonder stallingseisen is voor een R1300GSA van €33.000 ongeveer €100/maand met 14 schadevrije jaren (trede 20, 80% korting). Dat is dus €6.000 na 5 jaar.
Je vergeet de jaarlijkse premieverhoging mee te rekenen dus die berkenening gaat niet helemaal op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
SniperGuy schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 05:36:
[...]

Je vergeet de jaarlijkse premieverhoging mee te rekenen dus die berkenening gaat niet helemaal op...
Mijn vorige premie is 5 jaar lang niet omhoog gegaan, dus geen idee.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Destruction schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 22:23:
[...]
Een "eigen" plaathouder, daar heb ik ook nog wel eens over nagedacht. Had eerst het idee om m'n bedrijfsnaam erop te laten zetten. Maar aangezien de KvK niet echt aan privacy doet rijdt je dan rond met je huisadres (o.a) achterop je motor. Dat vindt ik dan ineens weer niet zo'n heel goed idee. Kunnen ze wel heel gemakkelijk zien waar ze 'm kunnen stelen :+
Op die van m'n Integra staat "voorbeeldtekst" :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
SniperGuy schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 05:36:
[...]

Die inflatiecorrectie heb je bij een WA verzekering toch ook en is een percentage. Dus is net zo hoog/laag.

zeker, zeker

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 23:26
Morgen een circuitoefendagje met Motor Circuit Training in Meppen!
Om toch mijn eigen beeldmateriaal te hebben, de GoPro op de achterkant getierapt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/peVhSZIqcORURRIm9agT6iuXvxk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qBcwOk1SgDCseGT8eVn8Nbf5.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas mogen er geen actiecamera's op het lichaam of helm gedragen worden. Dat geeft wat mij betreft wel de mooiste beelden: YouTube: Col de la Pierre de saint Martin
(Was gewoon een schaamteloze reden om een filmpje met mooie omgeving te posten ;-) ).

[ Voor 11% gewijzigd door BvZwolle op 09-05-2025 08:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
@Bommes In de juiste handen kan dat apparaat van jou ook op het circuit uit de voeten:

YouTube: I Ride My ADV on a SUPERBIKE Track and EMBARRASS 1000CC Riders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Je staat er van te kijken hoe je met dat soort ADV's nog regelmatig nakeds en ss'ers wegrijdt in de bochten

Een snelle motor maakt nog geen snelle rijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:42
Jolke schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:52:
Hebben jullie ook moeite met het downloaden van offline maps voor Calimoto? Na 20-30% klaagt de app dat er geen internet is en breekt de download af. Een resume optie zit er niet, dus moet je steeds van voor af aan beginnen. :/
Lijkt met een andere internetverbinding thuis nu wel te lukken.
Toch blijft het vreemd dat er geen resume-functie is bij zulke grote data-files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
kneusteun schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:32:
Je staat er van te kijken hoe je met dat soort ADV's nog regelmatig nakeds en ss'ers wegrijdt in de bochten

Een snelle motor maakt nog geen snelle rijder.
En dit is dan op asfalt zo vlak als een biljartlaken. Voeg daar het standaard Eifel- of Ardennenasfalt aan toe en een SS is geen match voor een ADV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Joris748 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 12:10:
[...]

En dit is dan op asfalt zo vlak als een biljartlaken. Voeg daar het standaard Eifel- of Ardennenasfalt aan toe en een SS is geen match voor een ADV.
Dat denk ik dan weer niet ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ook daar geldt - juiste gereedschap bij de juiste chauffeur... die rijden je met een 500cc nog zoek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:02

A13X

Dude

kneusteun schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 14:13:
[...]

Dat is ook een stretch ja, ADV's kunnen harder dan je zou denken. Maar de rijder maakt het grootste verschil, zelfde met CC's een (hele) goede rijder op een bochtige weg kan een matige rijder met 3x zoveel vermogen zoek rijden. Vermogen en de capaciteiten van een motoren ligt over het algemeen veel verder dan de meeste gebruik van kunnen maken. Dus de berijder is een veel grotere factor dan de motor.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joris748 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 12:10:
[...]

We hadden al bandendiscussies, olie, helmen en nu ook adv vs ss? :P.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Pyr0_
Ik heb t al vaker gezegd, maar er zijn slechtere manieren om je vrijdagmiddag door te komen. O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y5qeRxCTL30_9RKc1FSdgE9JG5Q=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tJrSH6fTDSdIQQgntsCd4YpE.jpg?f=user_large

Wat. Een. Machine. :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Pyr0_ schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 14:37:
Ik heb t al vaker gezegd, maar er zijn slechtere manieren om je vrijdagmiddag door te komen. O-)

[Afbeelding]

Alsof je van een Peugeot 206 naar een Audi S6 ging of niet :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
kneusteun schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 14:13:
[...]

Mijn ervaring is dat ik op met een supersport op stuurweggetjea alle zeilen bij moet zetten om jongens met ADV’s bij te houden. Kan me niet voorstellen dat ik met een ADV trager zou zijn dan met mijn supersport.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 14:23:
Ook daar geldt - juiste gereedschap bij de juiste chauffeur... die rijden je met een 500cc nog zoek.
Heb dat inderdaad wel meer gezien en gehoord op 't circuit. Een jongen van 13, 14 oid die op een <500cc het de jongens en meiden in niveau 4 (laten we zeggen 2:00 en sneller) nog verdomd lastig maakt 8)7

Ongelofelijk wat sommigen presteren. Dan ben ik gewoon een prutser van een motorrijder. Maar hey, dan maar een prutser. Ik vermaak me prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Pyr0_ schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 14:37:

[Afbeelding]

En de cc en de qs al aan de praat?

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Destruction schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 15:30:
[...]

Heb dat inderdaad wel meer gezien en gehoord op 't circuit. Een jongen van 13, 14 oid die op een <500cc het de jongens en meiden in niveau 4 (laten we zeggen 2:00 en sneller) nog verdomd lastig maakt 8)7

Ongelofelijk wat sommigen presteren. Dan ben ik gewoon een prutser van een motorrijder. Maar hey, dan maar een prutser. Ik vermaak me prima :)
Ik liet me ook jaren verleiden door te kijken naar wat 'anderen' presteren (destijds vooral offroad) maar dat is een totaal oneerlijke factor om jezelf langs te meten. Als je gaat kijken wat er bij komt kijken om 'gewoon normaal' strak en goed te rijden op openbaar asfalt, in altijd wisselende omstandigheden (verkeer, weer) en ook met enige mate van consistentie, dat ben je gewoon al heel goed bezig als je dat voor elkaar krijgt en daar mag je best even bij stilstaan.

Momenteel, het is echt maar een stom dingetje wat velen vast al prima beheersen, oefen ik mezelf soepel wegrijden vanaf de middenbok. Beetje gas, slippende koppeling, een zwaai naar voren met je bovenlijf en dan gewoon die bok omklappen en wegrijden zonder voetjes aan de grond. Best lastig om dat precies goed te doen en dan direct ook een bocht erachteraan te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 15:37:
[...]

Ik liet me ook jaren verleiden door te kijken naar wat 'anderen' presteren (destijds vooral offroad) maar dat is een totaal oneerlijke factor om jezelf langs te meten. Als je gaat kijken wat er bij komt kijken om 'gewoon normaal' strak en goed te rijden op openbaar asfalt, in altijd wisselende omstandigheden (verkeer, weer) en ook met enige mate van consistentie, dat ben je gewoon al heel goed bezig als je dat voor elkaar krijgt en daar mag je best even bij stilstaan.
Absoluut waar :) Ik bedoel ook meer "in verhouding" een prutser dan echt een prutser :) Mijn eerste keer vallen moet ook nog komen. De stelregel is dus dat ik nog eens onderuit zal gaan, maar dat hoop ik nog lang uit te stellen :P Ik ben een prima motorrijder imo. Dat moet je ook van jezelf denken (en kunnen denken), want anders is het waarschijnlijk verstandiger te stoppen of minimaal nog eens een paar rijlessen te nemen :+
Momenteel, het is echt maar een stom dingetje wat velen vast al prima beheersen, oefen ik mezelf soepel wegrijden vanaf de middenbok. Beetje gas, slippende koppeling, een zwaai naar voren met je bovenlijf en dan gewoon die bok omklappen en wegrijden zonder voetjes aan de grond. Best lastig om dat precies goed te doen en dan direct ook een bocht erachteraan te kunnen maken.
Is dat een nieuwe voor AVB? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

_O- zou humor zijn! Ik zal het voorstellen als ik het CBR weer spreek ok 8).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Destruction schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 15:30:
[...]

Ja, ben zo eens tijdens een van mijn eerste circuitdagen zoekgereden door twee 12/13-jarigen op 125cc productieracertjes. Heb de namen nog onthouden: Hugo van den Berg en Joey Litjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Destruction schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 15:44:
[...]

Is dat een nieuwe voor AVB? :P
Hij wil gewoon l33t instructeur skills Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6S5kIaFBpE1p0Fz8yicfnvt9-8s=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/PyQ7caYIhyZ4quCY0gP6XNAC.gif?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik ben voor mijn laarzen geslaagd bij FC Moto. De Sidi Performer Gore-tex. Wel een maatje groter moeten nemen dan voorheen, want 44 die ik in mijn vorige sidi's had ging hem nu echt niet worden. Ik geloof niet dat ik die een hele dag aan had kunnen houden.

En dáárom heb ik dus een hekel aan online bestellen van kleding. Ik moet en zal eerst passen. :)

Ook alpinestars bekeken, maar eerlijk: ik vond de afwerking van het plastic maar meh. Ik heb ze niet eens aan gehad.
Wel Daytona. Die zaten prima, maar niet als gegoten. In het laatste geval had ik ze nog serieus overwogen, maar nu was het het prijsverschil (240 euro t.o.v. 415 euro) niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 15:37:
[...]

Ik moet zeggen dat ik enorme stappen heb gemaakt in de laatste jaren.

Dat filmpje wat je stuurde met die T7 is het niet, maar het komt wel in de buurt.
Enige nadeel is dat mijn lichaam en bankrekening het wat minder leuk vinden.

Veel progressie is helaas ook wat vaker foutjes maken.

Maar als ik terug denk aan mijn eerste meters mul wit zand, vechten en zweten om met 30km/h erdoor te komen.
Nu datzelfde stuk blik op oneindig en met 120km/h eroverheen blazen, in bochtjes lekker beetje driften (wat soms nog wel eens mis gaat), en gaten, taken etc is gewoon voorkant omhoog en huppa.

Nu steeds meer techniek dingen erin proberen te krijgen, achterband door een strut en voorband ernaast (of met een paal of biels) beetje klooien. Springen is ook langzaam aan wat eleganter aan het worden.

Heb ik de eerste 10 jaar nooit een val gemaakt in de laatste 2 jaar denk ik 3 flinke en 6 kleintjes…..
Kortom big gains big pains.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:30

jeroenathome

Een regel tekst

Joris748 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 16:25:
[...]

Ja, ben zo eens tijdens een van mijn eerste circuitdagen zoekgereden door twee 12/13-jarigen op 125cc productieracertjes. Heb de namen nog onthouden: Hugo van den Berg en Joey Litjes.
Zoiets heb ik gehad bij de Yamaha Trackday vlak na de coronaperiode. 2 jonge gastjes met een R3 waren er ook. Ze begonnen vooraf al te verontschuldigen dat zij iedereen op gingen houden. De instructeur begon al te lachen. De eerste sessie kon ik ze nog wel bijhouden. De tweede sessie moest ik alle zeilen bijzetten om geen gat te laten ontstaan ten opzichte van die 2 kleuters. De volgende sessie niet eens meer de moeite genomen om die 2 bij te houden.
PK's heb je niet nodig om snel te zijn. Het ligt aan de situatie waar je op dat moment in bevindt.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Pagina: 1 ... 39 ... 77 Laatste