Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 40 ... 77 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 14:39:
[...]

Alsof je van een Peugeot 206 naar een Audi S6 ging of niet :P.
Hahah, zoiets ja. Enige overeenkomst tussen dit en de strom is dat het 2 wielen, een stuur en een ICE heeft...
ozzynator schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 15:34:
[...]

En de cc en de qs al aan de praat?
Quickshifter doet het inderdaad zoals verwacht. Wat een geweld zeg, als je flink op het gas zit dan is het redelijk soepel en is het echt een raket. Met minder gas dan klapt ie em best erin, denk niet altijd even gezond voor de bak.. Denk dat het een beetje aanvoelen gaat zijn wanneer ik moet koppelen en wanneer ik op de QS kan vertrouwen. Zwz alleen te gebruiken buiten de bebouwde kom. Je zit zó idioot snel op idiote snelheden met dit ding. Voor het eerst ook ff de 200 aangetikt, dat was een kwestie van een seconde of 6-7 vol gas in de 3-4.... (en toen gauw een nieuwe onderbroek aan gedaan...)

CC een keer of 2, 3x werkend gekregen, heel random. Maar vaker niet dan wel. Nog geen reactie van dealer terug.

Koffers ook geprobeerd, zijn echt des Italiaans lastig open te krijgen. En ik moet maar eens kijken voor tassen voor erin, denk dat het anders best een gedoe is die ruimte goed te benutten. Had al tassen gezien van ducati zelf, volgens mij a 180... lijkt me dat dat goedkoper kan... Als iemand tips heeft houd ik me aanbevolen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vWaPRtFyTcG7-atBy5UyNDy9a08=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CBBYb3Vy8aGpSfQyl1WQr8Rz.jpg?f=fotoalbum_large

Met een club mee op weekend.
Hillscheid, duitsland als uitvalsbasis.

Genieten, GENIETEN 😀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:34

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6tkBvkU5XAFOGbYH7LN3DTJKm88=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NTXwAVGFela3DDHK2UErKdoW.jpg?f=fotoalbum_large

Als eerste de aanhanger verbeund, de pas gekochte (2e hands) inrijklem vastgemaakt, maar wel even een gat in de aanhanger gehakt zodat ik fatsoenlijk motoren mee kan nemen.
De aanhanger was 200cm aan de binnenkant, maar bv de RT is 210cm van voorkant voorband tot achterkant achterband. Nu heb iets van 215cm ruimte, als het moet kan ik de klep van de aanhanger ook nog open laten staan.
Afdekplaatje is los te halen door 2 bouten los te draaien (en vervolgens weer vast te zetten voor de stevigheid)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oFRdDfPxlbkN6cq14e2UOB7bTnU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D0dvtFScuAdvNsIB756Q3Jem.jpg?f=fotoalbum_large
En met de MTX helemaal naar Belgie geweest (ok, als je bedenkt dat ik in Weert woon is dit een stuk minder spannend, maar toch)

En deze week heb ik ook de RT een grote beurt gegeven, met het idee om m te wassen en te koop te zetten om te kijken wat ie oplevert (de Integra verkoopt niet best en er moet echt iets weg)
Alleen een beetje jammer dat dat kuthok na de wasbeurt een ABS storing kreeg (druk te hoog achterste circuit)
Ga proberen de ABS elektronica open te draaien in de hoop dat er iets verzopen is, zo niet dan gaat de ABS dr tussenuit.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online
Pyr0_ schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 19:23:
CC een keer of 2, 3x werkend gekregen, heel random. Maar vaker niet dan wel. Nog geen reactie van dealer terug.

Koffers ook geprobeerd, zijn echt des Italiaans lastig open te krijgen. En ik moet maar eens kijken voor tassen voor erin, denk dat het anders best een gedoe is die ruimte goed te benutten. Had al tassen gezien van ducati zelf, volgens mij a 180... lijkt me dat dat goedkoper kan... Als iemand tips heeft houd ik me aanbevolen.
Even mezelf quoten. Valt me net in: het zou kunnen dat de achterrem niet lekker helemaal terug omhoog komt, dan zegt de sensor dat ie nog geactiveerd is en dat kun je natuurlijk geen CC activeren. Hmm, snel testen.

Pannier bags gevonden op ali trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:46

Bommes

Capo del formaggio

Pyr0_ schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 21:47:
[...]

Even mezelf quoten. Valt me net in: het zou kunnen dat de achterrem niet lekker helemaal terug omhoog komt, dan zegt de sensor dat ie nog geactiveerd is en dat kun je natuurlijk geen CC activeren. Hmm, snel testen.

Pannier bags gevonden op ali trouwens.https://nl.aliexpress.com...y_from%3A#nav-description
Dan zou je remlicht ook blijven branden, en als je electronisch gas hebt dit ook een storing geven.
Althasn als ik bij mijn Guzzi en nu mijn Tuareg de achterrem per ongeluk ingetrapt laat dan gaat er na xx seconden een alarm branden en wordt het gas onderbroken,

@4x2 waarom heb ik toch tot je laatste post het idee gehad dat je ergens in de Achterhoek, Zuid oost Grondingen of daaro ergens woonde???
Weert is hier iets van 3 keer schakelen vandaan :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bommes schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 21:49:
[...]

>>knip<<

@4x2 waarom heb ik toch tot je laatste post het idee gehad dat je ergens in de Achterhoek, Zuid oost Grondingen of daaro ergens woonde???
3 keer schakelen?.... Dan zit je tegenwoordig op de A2 toch echt al wel vér boven de invorderingsgrens van je rijbewijs met een willekeurige motorfiets :P

[ Voor 23% gewijzigd door Will_M op 09-05-2025 22:04 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online
[...]

Dan zou je remlicht ook blijven branden, en als je electronisch gas hebt dit ook een storing geven.
Althasn als ik bij mijn Guzzi en nu mijn Tuareg de achterrem per ongeluk ingetrapt laat dan gaat er na xx seconden een alarm branden en wordt het gas onderbroken,
Ook een goed punt, ga ik testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

[...]
De meeste offroad stukjes die ik post pakken ergens op rond Weert/Nederweert/Maarheeze, zou een stille hint kunnen zijn :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 21:40
[...]

Hahah, zoiets ja. Enige overeenkomst tussen dit en de strom is dat het 2 wielen, een stuur en een ICE heeft...

[...]

Quickshifter doet het inderdaad zoals verwacht. Wat een geweld zeg, als je flink op het gas zit dan is het redelijk soepel en is het echt een raket. Met minder gas dan klapt ie em best erin, denk niet altijd even gezond voor de bak.. Denk dat het een beetje aanvoelen gaat zijn wanneer ik moet koppelen en wanneer ik op de QS kan vertrouwen. Zwz alleen te gebruiken buiten de bebouwde kom. Je zit zó idioot snel op idiote snelheden met dit ding. Voor het eerst ook ff de 200 aangetikt, dat was een kwestie van een seconde of 6-7 vol gas in de 3-4.... (en toen gauw een nieuwe onderbroek aan gedaan...)

QS is ook voor mij nieuw en ik merk wel: hoe hoger in de toeren hoe beter. Terugschakelen (kan op de Alp) met QS vind ik trouwens ook heel fijn.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

4x2 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 22:19:
[...]

De meeste offroad stukjes die ik post pakken ergens op rond Weert/Nederweert/Maarheeze, zou een stille hint kunnen zijn :P
Volgens mijn vrouw ben ik niet zo goed in het oppikken van hints.. :X :$

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15:59
[...]

Goede tip van de tassen. Die koffers zijn toch zwaar als je in een hotel 3 hoog moet met de trap.

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Bommes en @4x2

Uit de tijd dat ik de huidige OP een beetje op gezet heb qua Tweakers pér provincie/land kon ik me jullie beide nog herinneren, én ook dat er amper wat kilometers tussen zaten...

:)

Waar is @ibothead overigens gebleven? Die hoor/zie ik hier al een tijdje niet meer sinds de verkoop van z'n MT09 Tracer :o

[ Voor 26% gewijzigd door Will_M op 09-05-2025 23:45 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:22
Bommes schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 22:59:
[...]

Zijn de woorden “bijna” en “Moederdag” recent gevallen in huize Bommes? :+

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:25

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

[...]

Geweldig. Koopt een kneiterdure Italiaanse volbloed en gaat daarna de accessoires uit een Chinese sweatshop halen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 07:25:
[...]

Geweldig. Koopt een kneiterdure Italiaanse volbloed en gaat daarna de accessoires uit een Chinese sweatshop halen :+.
_O-

He, ik ben en blijf een zuunige Hollander he, ook al kom ik uit het meest zuidelijke puntje van het land :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15:59
HTT-Thalan schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 07:25:
[...]

Ik vermoed dat de Italianen ze zelf ook uit China halen, maar daarna knallen ze de Ducati toeslag eroverheen. En die weiger ik te betalen ;)

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Joris748 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 06:50:
[...]

Zijn de woorden “bijna” en “Moederdag” recent gevallen in huize Bommes? :+
Haha ja, met een cadeautip er bij zelfs.. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
Bommes schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 08:45:
[...]

Haha ja, met een cadeautip er bij zelfs.. :P
Je weet ook dat het morgen is? :P

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• von smallhausen
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:21
Maandag morgen vertrekken we met de plaatselijke MC voor 5 dagen naar de vogezen, we doen onderweg wat hoogtepunten aan, oa in Domremy la pucelle de basiliek gewijd aan Jeanne d'Arc.Daarna door naar de uitvalsbasis in centrum Munster.

Totaal gaan er ca 2000km onder de wielen door , het weer ziet er top uit, kortom ik heb er zin in!!
Oja , zou zomaar kunnen dat ik uitgerekend volgende week opa wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 18:51
Joris748 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 16:25:
[...]

Ja, ben zo eens tijdens een van mijn eerste circuitdagen zoekgereden door twee 12/13-jarigen op 125cc productieracertjes. Heb de namen nog onthouden: Hugo van den Berg en Joey Litjes.
Als je Joey Litjens bedoelt die is nog steeds 13 jaar toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:43
Net even de T7 weggebracht voor nieuwe bandjes, en wat staat daar bij hun op de oprit... een BMW C1.
Wat een top ding! ben nu nog meer fan :)

Gordel om, dak boven je hoofd en lekker woon/werk doen _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 18:17:
Net even de T7 weggebracht voor nieuwe bandjes, en wat staat daar bij hun op de oprit... een BMW C1.

En als je hem haalt krijg je gelijk korting op je eerste jaar abonnement:

https://www.seniorenvoordeelpas.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Dat zal best, maar praktisch is het wel 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
kneusteun schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 18:17:

Je hebt wel een helm nodig, want je wordt helemaal doof #ervaring

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
_eLMo_ schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 20:50:
[...]

Je hebt wel een helm nodig, want je wordt helemaal doof #ervaring
AirPods 👍
Of paar speakers en AC/DC blazen 🥲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 15-09 09:35

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Doof worden is niet eens zo erg, dan kan je je vrouw niet horen en lekker doen wat je wil! ;)

Shit happens yk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik luisterde deze week naar de Nationale Autoshow op BNR en daarin ging het over JEEP. Dat dat capabele offroaders zijn - wat in NL niet nodig is.. voor die 2 vlokken sneeuw en half gravelpad bij de kinderboederij.
Maar de presentator zou vluchtig "Nounou, je kunt in NL ook offroaden, er is zelfs een boek met allerlei leuke routes!"

Nu heb ik geen 4x4, maar wel een 1x2 - en die kan dat ook prima. Iemand enig idee welk boek dat kan zijn? Ter inspiratie en vermaak enzo... Er vanuit gaande dat een motor ook mag daar waar een offroad voertuig mag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Weet een mede calimoto gebruiker of het 'hoort' dat je locatie om de paar seconden verspringt? Als je een route rijd, loopt 't geheel niet vloeiend, waardoor 't heel onrustig oogt, en ergens ook een beetje terug in de tijd.

Geen batterijbesparing of andere beperkende factoren actief voor zo ver ik weet, maar ik zou dit toch graag opgelost hebben -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
[...]

[...]

Ali express heeft vaak veel goedkopere en net zo goed O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Bommes schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 22:59:
[...]

Whahahaha iets met de motor roept maar je vrouw wilt ook roepen :+ >:) Alleen dan een andere klant O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ibothead
Will_M schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 23:35:
@Bommes en @4x2

:)

Waar is @ibothead overigens gebleven? Die hoor/zie ik hier al een tijdje niet meer sinds de verkoop van z'n MT09 Tracer :o
ja ik heb een street gekocht dus ja veel weer rijden Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wTWWjmP0E2qlCDaDNr-cbLrcBQA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JPaZfMtJCvQ9lgJ1ZjkqeuFC.jpg?f=fotoalbum_large
Gisteren nog even 250 km over brabants landschap met Biker Singles :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophon
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 21:18
Koekstra schreef op zondag 11 mei 2025 @ 20:41:
Weet een mede calimoto gebruiker of het 'hoort' dat je locatie om de paar seconden verspringt? Als je een route rijd, loopt 't geheel niet vloeiend, waardoor 't heel onrustig oogt, en ergens ook een beetje terug in de tijd.

Geen batterijbesparing of andere beperkende factoren actief voor zo ver ik weet, maar ik zou dit toch graag opgelost hebben -O-
Bij mij loopt het gewoon vloeiend. Wat jij beschrijft is in mijn ogen onacceptabel voor navigatie. Ik gebruik een iPhone 15 pro max zonder off line kaarten, draadloze voeding met Flitsmeister op de achtergrond.
Daarnaast zet ik niets specifiek uit om te navigeren. Dus andere apps, die ik toestemming gegeven heb, draaien ook op de achtergrond mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
Xenophon schreef op zondag 11 mei 2025 @ 21:54:
[...]

Bij mij loopt het gewoon vloeiend. Wat jij beschrijft is in mijn ogen onacceptabel voor navigatie. Ik gebruik een iPhone 15 pro max zonder off line kaarten, draadloze voeding met Flitsmeister op de achtergrond.
Daarnaast zet ik niets specifiek uit om te navigeren. Dus andere apps, die ik toestemming gegeven heb, draaien ook op de achtergrond mee.
Hmm, ergens goed om te horen dat het dus niet zo hoort, maar ben wel nog opzoek naar een oplossing.

Ik heb wel offline kaarten (leek me handig) en heb andere apps ook gewoon draaien die wel vleiend werken. Heb overigens ook alle achtergrond apps uit gehad, maar dit maakte geen verschil. Draai op een Samsung S22, dus dst lijkt me ook niet echt een issue.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophon
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 21:18
@ToolkiT jij gebruikt ook Calimoto toch? Is dat op Android?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 13-09 23:26
Beetje brakke foto van mij op de motor (want gedownload van een site):

Dagje Meppen gedaan met MCT. Wat een leuk circuit is dat. Ik heb Zandvoort, Midland, Emmen en het babycircuit in Assen gereden, maar Meppen is voor mij tot nu toe de leukste geweest!

De dag ervoor mijn eerste echte leren motorpak gekocht, na 25 kilo te zijn afgevallen. Het voelde meteen goed!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7hNuMRyQkGr-_xLqtpr_5wjL3wU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/htotW80fhV619VUGnhfHgHLe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nme4HN38aMW_1IwjIBS3esSaEEY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/9pc19igZuATH3GWJh8PcUEN1.jpg?f=user_large

Ik had voor de lol een GoPro achterop gemonteerd. Echt veel zie je niet, maar voor de leuk toch even een linkje: YouTube: Rondje Meppen 10-5-2025

YouTube: Rondje Meppen achteruit gefilmd. 10-5-2025 vanaf 5:22 minuten

Volgend jaar weer, maar dan een iets snellere groep.

[ Voor 29% gewijzigd door BvZwolle op 12-05-2025 08:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:12
Blomminator schreef op zondag 11 mei 2025 @ 16:43:
Ik luisterde deze week naar de Nationale Autoshow op BNR en daarin ging het over JEEP. Dat dat capabele offroaders zijn - wat in NL niet nodig is.. voor die 2 vlokken sneeuw en half gravelpad bij de kinderboederij.
Maar de presentator zou vluchtig "Nounou, je kunt in NL ook offroaden, er is zelfs een boek met allerlei leuke routes!"

Nu heb ik geen 4x4, maar wel een 1x2 - en die kan dat ook prima. Iemand enig idee welk boek dat kan zijn? Ter inspiratie en vermaak enzo... Er vanuit gaande dat een motor ook mag daar waar een offroad voertuig mag..
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Wikiloc wordt inderdaad veel gebruikt in NL door 4x4 mensen.
Zie ze ook steeds vaker in het wild, heb idee dat samen met de ADV hype een 4x4 hype bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

https://www.varahannes.at/afrika%20twin-b.htm

Hier een Duitser die een Varadero en een eerste model AT aan het duurtesten is. Hij heeft momenteel dik 500k op een 2016 DCT Model gezet zonder issues... gewoon normaal onderhoud. Dat is echt bizar. En bemoedigend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:41

Op zich is het wel wenselijk dat je locatiestipje/pijltje mee beweegt, maar ik denk dat je dat niet bedoeld. Ervaar het zelf niet, maar doe alles online, en las in een volgende post dat jij de kaarten hebt neergeladen. Misschien moet je dat als eerste uitsluiten.

Ik heb overigens, hoe grappig, een motor als stipje.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:13

_Apache_

For life.

HTT-Thalan schreef op maandag 12 mei 2025 @ 09:00:
https://www.varahannes.at/afrika%20twin-b.htm

Hier een Duitser die een Varadero en een eerste model AT aan het duurtesten is. Hij heeft momenteel dik 500k op een 2016 DCT Model gezet zonder issues... gewoon normaal onderhoud. Dat is echt bizar. En bemoedigend.
Dan plan je toch onderhoudsafspraken in serie, dat je elke maand langskomt. _O-

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

_Apache_ schreef op maandag 12 mei 2025 @ 09:36:
[...]

Dan plan je toch onderhoudsafspraken in serie, dat je elke maand langskomt. _O-
Ik snap uberhaupt niet hoe hij het voor elkaar krijgt. Hij heeft 2 motoren die hij duurtest... in totaal 1,2 miljoen kilometer op beide. Dan moet je volgens mij bijna een taxiservice door europa runnen om dat voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

HTT-Thalan schreef op maandag 12 mei 2025 @ 09:43:
[...]

Ik snap uberhaupt niet hoe hij het voor elkaar krijgt. Hij heeft 2 motoren die hij duurtest... in totaal 1,2 miljoen kilometer op beide. Dan moet je volgens mij bijna een taxiservice door europa runnen om dat voor elkaar te krijgen.
Zeker. Ik rij op een vakantie dag met moeite 500km, vind 350-400km toch wel een comfortabele stint.

Ik zie overigens dat hij lange tijd ook op andere plekken is, lijkt wel soort extreme rondreis oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15:48
DrivinUCrazy schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 22:00:
[...]

Wow, je hebt gelijk dat je dichter bij de 40 dan bij de 50mm moet zitten, maar onder de 40mm is écht te strak en kan de uitgaande as uit je bak slopen. Dan ben je verder van huis.

Let wel op dat je de instructies uit de handleiding goed leest hoe je moet meten. Die hebben ze bizar ingewikkeld gemaakt imho. 53mm vanaf het einde van de ketting geleider naar voren. Dan de onderste rand daarvan pakken, en dan meten tot het midden van de schakel. Ik heb echt 3x zitten kijken wat ze nou precies bedoelen. 8)7
Klopt en het rare is dat ze meten als die in de neutraal staat én op de middenbok. Ik was altijd gewend om met zijstandaard te meten als de motor op de grond staat.

Maar alsnog. Ik vind de versnellingsbak soms echt ruk schakelen. Niet de meest soepele bak wat ik gewend ben. Zelfde voor de quickshifter als je al een tijdje aan het rijden bent wordt die steeds minder soepel. Als je net bent gestart en 5 minuten bezig bent, dan is die in mijn optiek het meest soepel. Zal misschien ook eraan liggen dat die al 40dkm op de teller heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Xenophon schreef op zondag 11 mei 2025 @ 22:18:
@ToolkiT jij gebruikt ook Calimoto toch? Is dat op Android?
ja ik gebruik het op Android, en een vriend van me op IOS.. beide werkt ok, maar ik krijg het idee dat he top Android stabieler is..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:42
Ik gebruik Calimotor ook op Android. Handig dat je onderweg ook gewoon je routes kunt maken/wijzigen, maar via de webinterface loopt het net allemaal wat soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Jeanke117 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 09:56:
[...]

Zal misschien ook eraan liggen dat die al 40dkm op de teller heeft...
"Al"? Wat denk je dat de verwachte levensduur is van blok+bak?

Mijn K1600GT staat net onder de ton en rijdt nog als nieuw. @4x2 heeft mn oude RT, die staat nu tegen de 2 ton? Bak en blok zijn meestal juist de componenten die het langste door kunnen.

Motoren worden in Nederland zelden/nooit "op" gereden. De relatief lage aanschafprijs van een nieuwe motor en hoog uurloon zorgt ervoor dat een grote beurt op een middenklasse motor al richting 10% van de aanschafwaarde kan gaan. Daar hebben mensen al snel geen zin meer in, en komt er een nieuwe(re). Maar met goed onderhoud rijdt zo'n ding nog een decennium of twee door.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 09:07

Bedoel je de navigatie tijdens het rijden? Ik heb een iPhone 14 Pro Max, en gebruik Calimoto ook voor de navigatie. Hij werkt smooth en goed tijdens het maken van de routes, en het rondscrollen.

Zodra je echter gaat navigeren, gaat hij "hapering" door het beeld. Lijkt dus dat hij elke seconde je GPS locatie lijkt te refreshen ofzo, waar het normaal vloeiend wordt weergegeven. Is dit wat je bedoelt? Want volgens mij is dat gewoon iets wat erbij hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

noes schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:02:
[...]

Mijn K1600GT staat net onder de ton en rijdt nog als nieuw. @4x2 heeft mn oude RT, die staat nu tegen de 2 ton? Bak en blok zijn meestal juist de componenten die het langste door kunnen.

Motoren worden in Nederland zelden/nooit "op" gereden. De relatief lage aanschafprijs van een nieuwe motor en hoog uurloon zorgt ervoor dat een grote beurt op een middenklasse motor al richting 10% van de aanschafwaarde kan gaan. Daar hebben mensen al snel geen zin meer in, en komt er een nieuwe(re). Maar met goed onderhoud rijdt zo'n ding nog een decennium of twee door.
@Jeanke117 Ik heb een Transalp náár en óver de 2 ton op de teller gereden, een NC700 met een ton erop, en mijn huidige Twin heeft er 81k op staan. Natuurlijk, Honda enzo, maar zo'n beetje elke Japans product (Kawasaki, Suzuki, Yamaha) kun je met goed onderhoud op hele hoge kilometerstanden krijgen hoor. 40k zou ik niet van opkijken en als het me gegund is gaat deze Twin op zijn minst de 2 ton halen in mijn beheer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

HTT-Thalan schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:20:
[...]

@Jeanke117 Ik heb een Transalp náár en óver de 2 ton op de teller gereden, een NC700 met een ton erop, en mijn huidige Twin heeft er 81k op staan. Natuurlijk, Honda enzo, maar zo'n beetje elke Japans product (Kawasaki, Suzuki, Yamaha) kun je met goed onderhoud op hele hoge kilometerstanden krijgen hoor. 40k zou ik niet van opkijken en als het me gegund is gaat deze Twin op zijn minst de 2 ton halen in mijn beheer.
Onderhoud, daar valt of staat het mee. De olie kan je meer vertellen hoe het blok erbij staat.

Bij mijn FJR (185k km) kwam de olie er nog met een rode tint uit na 8k km. Terwijl een blok op leeftijd al gauw donkerzwart wordt.
Heb je glitters, zou ik heel snel wegrenen. (want rijden gaat straks niet meer :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14:58
Heb je mij bewust of toevallig als thumbnail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

noes schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:02:
[...]

189nogwat, ben niet zo vaak thuis en heb nog een paar motoren :+
Overigens ben ik m wel hevig aan het vervloeken, want de ABS is er mee genokt, dus die ga ik doorlussen, ik schroef alle opties dr vanaf en zet m dan te koop.

Pomp dr af gehaald en doorgekoekeloerd, maar niks gevonden wat duidelijk kapot is, dus de foutmelding (druk te hoog) zal wel kloppen en dan is het gewoon einde verhaal. Ik ga m iig niet meer (laten) reviseren.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
WilbertNeems schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:43:
[...]

Heb je mij bewust of toevallig als thumbnail?
Hoe bedoel je dat? Ik heb geen idee wat ik mogelijk gedaan heb...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:34
HTT-Thalan schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:20:
[...]

Wou net zeggen (Suzuki fan)
- SV650 99 > 137k km, pas bij 99k kleppen moeten stellen. _/-\o_
- GS500 92 > (gekocht met 15 jaar oud met 5k op de teller, 10 jaar later: 167k km 8) (mijn spaarpotje, beste motor ooit, was zelden iets aan en als er iets aan was, was het supersimpel te repareren)
- GSX650F 2010 > 65k in 4 jaar, niets gehad
- bandit 1250 2014 > 52k in 3 jaar, niets gehad
- DL650 2017 > 65k in 3 jaar, niets gehad
-DL1050 2020 tot nu > 50k, niets gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999

botoo

💀 too old to die young

* botoo ook op het circuit geweest gisteren

[Video: https://data.motor-forum.nl/video/2125/2125629-0d984b7934bcc0df1dad416d1854d4b4.mp4]

Maar dat was alleen om bij de kerstboom aan te komen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dvc5an5mC23uSUDJ9v8bcKb-UPQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z9WCRozSezErvz8IDf5SgakJ.jpg?f=fotoalbum_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14:58
@BvZwolle
Toevallig dan dus. Als je de link opent maar het filmpje nog niet start krijg je mooi een frame van mij waarbij ik jou inhaal bij het wisselen. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nou deze week is het een gemengde stage :). Ik ga wederom een klein beetje actief lesgeven in de auto, maar ga ook meelopen met een brommerproject waarbij we op een school in de regio 'jeugd' kennis gaan laten maken met de brommer, dus een soort AVB cursusje zeg maar op hun eigen terrein.

Op donderdag ga ik enkele uurtjes mee met een AVD les (ik ga maar duimen dat we met de motor volgen, dat zou stukken interessanter zijn dan met de auto). De zaterdag mag ik mijn eigen motorkennis gaan laten spreken, want dan mag ik assisteren met een paar uur AVB les op de baan en aansluitend een 'try the bike' sessie voor enkele enthousiaste kandidaten.

En het gaat ook nog eens de hele weet knetterfijn weer zijn *O* deze jongen weet wel met hoeveel wielen hij van en naar de stage gaat komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
Bioflap schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:17:
[...]

Bedoel je de navigatie tijdens het rijden? Ik heb een iPhone 14 Pro Max, en gebruik Calimoto ook voor de navigatie. Hij werkt smooth en goed tijdens het maken van de routes, en het rondscrollen.

Zodra je echter gaat navigeren, gaat hij "hapering" door het beeld. Lijkt dus dat hij elke seconde je GPS locatie lijkt te refreshen ofzo, waar het normaal vloeiend wordt weergegeven. Is dit wat je bedoelt? Want volgens mij is dat gewoon iets wat erbij hoort.
Dat laatste is exact wat ik bedoel, en is naar mijn inziens dan ook niet acceptabel. Dit kan toch niet bij iedereen zo zijn?! :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Zelde race maar dan gezien vanuit mijn tegenstander :

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online
Vandaag m'n eerste lange rit gereden met de multi. @DrivinUCrazy vroeg me om zondag mee te gaan maar ik moest helaas werken. Hij was wel zo aardig om de route te delen, en dus heb ik die gereden met wat kleine aanpassingen (en flink wat omleidingen...). Het was een lange dag, rond 10u vanmorgen vertrokken en pas rond 7u weer thuis. Maar de multi heeft zich echt fantastisch bewezen vandaag. Van relaxed en comfortabel door dorpjes heen sukkelen, tot echt kneiterhard over de twisties. Echt een alleskunner. Ook flink gespeeld met verschillende modus' en dat merk je écht. In sport gaat die als de brandweer. En in urban met lagere engine settings en veren op zachtste stand is het echt een totaal andere ervaring, gas response is compleet anders en slecht asfalt voel je nauwelijks meer.

Enigste minpuntje van de dag was dat m'n telefoon c.q. kurviger het nogal moeilijk had. Flink wat keren dat ie opeens terug naar home ging, mega irritant. App crashte op een gegeven moment ook helemaal dus heb ik de route niet kunnen opslaan zoals normaal.

Cruisecontrol weten te fixen though! Mijn achterrempedaal komt niet lekker terug omhoog, en daar zit een sensor die detecteert of ie helemaal terug omhoog is of niet. Dus kwestie van met voetje terug omhoog duwen en CC doet het gewoon. Of althans, meestal... 2x gehad dat zelfs het ledje niet eens aanging. Maar na motor herstart wel weer gewoon, dus wat dat is.. Italiaanse karakter zullen we maar zeggen.

En wat plaatjes bij de praatjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EkSUNU3FcusJa44IAegFxw_okno=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/FZHaQA8Sg7HiuoRep6fOZ6L2.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yXLtliiN0mygojFAMBvcM77eSIM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/IEa0r3XthXNACM8jlzCaNiZB.jpg?f=user_large
Mooi kasteeltje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EelG8PkT-7ejlrNTnzvvnc-Kug8=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/IK2X8q3KLpzKh54TlhL83ccD.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:30

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

De haarspeldjes toch afgesneden zie ik?
Je hebt dus nog wat technisch werk overgeslagen!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

-dubbel-

[ Voor 96% gewijzigd door DrivinUCrazy op 12-05-2025 21:39 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op maandag 12 mei 2025 @ 21:34:
De haarspeldjes toch afgesneden zie ik?
Je hebt dus nog wat technisch werk overgeslagen!
Zat genoeg technisch werk tussen, echt alles gehad vandaag van mega smalle bosweggetjes tot snelle en brede wegen. Zat afwisseling iig. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Jij bent sneller van de lijn maar zijn eindschot kwam toch bijna in de buurt.
Vet hoor (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morwen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19:41
Ik heb een vraag. Heb nog niet zo heel lang mijn rijbewijs dus ik wil graag binnen de lijntjes kleuren, ik vraag me af of ik hierin 'te bang' ben geweest... Tot nu toe zijn de meningen van de mensen die ik vraag redelijk verdeeld. Dus ik dacht, mooi om hier ook eens te polsen.

Ik rijd regelmatig over de snelweg. Na een tijdje gaat die over naar Duitse snelweg. Jullie denken nu, dat klinkt goed. Ik denk, hopelijk niet weer controle. Want die Duitsers doen het dus nog iets strakker dan mevr Faber het in NL voor elkaar heeft. Die gooien gewoon over honderden meters de hele 2de rijstrook dicht met botswagens, ribbels, kegels, schildjes en zelfs mobiele lichtmasten. En dan lekker de hele dag en avond controle met dikke file tot gevolg. Ben er nu dus een keertje in terecht gekomen. Eerste stuk niks aan de hand, 2 stroken, lekker erdoor heen, plek zat. Maar dan als die 2de strook dicht zit, wordt het lastig. Je rijdt dan dus met je motortje tussen tientallen vrachtwagens. Rechts vluchtstrook, met vrij uitzicht op de politiecontrole. Links dus kegels op de witte streep. Tempo stapvoets en stilstaan. Links voorbij durfde ik niet, die vrachtwagens rijden veel te dicht op de kegels, ze kijken alleen op de telefoon, etc. Rechts, nouja, het leek mij niet handig. Niet gedaan.

Ik heb een kundig ogende vrachtwagenchauffeur uitgekozen waar ik 'm voor gezet heb, en deze heeft inderdaad heel netjes afstand gehouden. Het was gelukkig niet warm, dus mijn AVB stapvoets rijden is nu écht geen enkel probleem meer. Maar wel jammer van die 20 minuten levenstijd.

Wat zouden jullie doen? Langzaam rechts erlangs en dan maar hopen dat de duitse agenten een goed humeur hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Pyr0_ stukje van Wiltz naar Kautenbach en dan door richting Oost, heel gaaf daar.
Ik zou er bijna weer wegbanden terug op mijn Tuareg voor leggen.

Oorzaak van de olie vlek in mijn garage gevonden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KCuwnLf_5yZEgfXUi6PF-NnBKCY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZT7MgF0ZMYUKCC8paHylRT03.jpg?f=fotoalbum_large

Olie+ filter moet toch vervangen worden.

@Morwen in Duitsland is filtering verboden.
Je zelf veilig opstellen kun je wel verantwoorden.
Maar bijna heel de file voorbij rijden wordt niet gewaardeerd en/of toegestaan.
Maar onthoud, een agent die de regeltjes wel heel strikt opvolgt kan een mag je er voor bekeuren, wil je zeker zijn dan is het dus echt achteraan sluiten.

Als je er al langs rijd, dan niet aan de vluchtstrook zijde, dat wordt niet verwacht en je zit er eventuele hulpdiensten mee in de weg.

[ Voor 7% gewijzigd door Bommes op 12-05-2025 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Als het rolt ga ik in Duitsland geen gekke dingen doen bij file. Ondanks dat die agenten daar op dat moment niet op gefocust zijn, zullen er ook zat bij zijn die zich vervelen. Ik heb geen zin dat op te zoeken. In Duitsland mag het immers niet. Vluchtstrook vanaf blijven.

Vrijdag zat ik bij Heerlen > Aachen ook in zo'n grenscontrole. Gelukkig was het toen rustig en rolde het met een paar minuutjes gewoon door.
Grensovergangen doe ik in andere gevallen dan wel via de kleinere weggetjes. :P

Tegelijkertijd, zo lang het niet te gek wordt blijf ik me ook normaal ge/misdragen rondom politie. Gisteren nog 2 politiewagens ingehaald in Duitsland. Eerst kwam een duitse motor voorbij zeilen, daar haakte ik bij aan. Tot we een paar bochten later de politie in de verte zagen. De Duitse motorrijder ging er (dicht) achter hangen, maar langs ging die niet. Maar ja, als die op een gegeven moment 85 gaan rijden waar je 100 mag, dan ga ik er gewoon langs hoor, en met 105-110km/h verder. Wel beheerst en voorspelbaar rijden, dat wel. Bij normale auto's had ik ze normaal gesproken allebei in één actie ingehaald, dát ging me nu iets te ver. De tweede agent liet me er op een kort stukje overigens ook met een seintje langs. Niet dat ik die aansporing nodig had, maar... Het zijn net mensen. ;)

Een aantal weken geleden bij Baraque Michel kwamen we ook iets te hard (115 waar 90 toegestaan) aanrijden. Alle auto's inhalend. Voorop reed een politiebusje. :X
Die vervolgens aan de kant gaat rijden en ons voorbij wuift. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Haha, moet zeggen dat ik met politie in de buurt wel ongeveer binnen de lijntjes probeer te kleuren. Maar je hoeft je idd niet Roomser dan Leo XIV te gedragen.

Heb zo nog wel twee leuke anekdotes. Reed zo eens vanuit Italië naar Zwitserland. Best lange vallei, dus de Zwitserse marechaussee stond ons al op te wachten met uzi op de borst. Of we Duits spraken? Werd toch wel heel duidelijk uitgelegd dat wat in Italië wel kon, in Zwitserland zwaar bestraft zou worden. Ze waren zogenaamd in een goede bui, anders hadden we om mogen draaien.

Tijdens de dezelfde reis, reed ik bij het Comomeer een hele rij auto’s voorbij. Blinde bocht naar rechts, om een rotswand heen, en ingeschat dat ik de voorste auto uit de rij ook nog wel in kon halen voor de bocht. Prima gelukt, weliswaar met flinke overschrijding van de maximumsnelheid. Toeval wilde dat de voorste auto in de rij een Alfa 156 was met 4 carabinieri erin. Ze leken het wel best te vinden, want ik ben niet staande gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Joris748 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 22:37:
Haha, moet zeggen dat ik met politie in de buurt wel ongeveer binnen de lijntjes probeer te kleuren. Maar je hoeft je idd niet Roomser dan Leo XIV te gedragen.

[..]
Op de snelweg zie je het zo vaak, rijdt iedereen op een kluitje net aan 100km/u omdat er één politiewagen rijdt. Vind het dan meestal gevaarlijker dan als men "gewoon" rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morwen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19:41
Het enige voordeel van de Duitse controle is inderdaad dat de file op 2 banen, nog aan de NLse kant staat. Als ze over filteren aan de NLse kant moeilijk gaan doen, hebben we wel een interessante casus.

Ik heb ook geen hele sportieve motor/uitlaat dus ik ben ook niet echt de doelgroep, wat dat betreft maak ik me geen zorgen. Ben met de auto er ook nog nooit uitgehaald. Het is inderdaad meer het stukje aansluiten tussen de vrachtwagens. Je ziet geen bal en genoeg vrachtwagenchauffeurs die echt niet opletten. Warm is 't ook nog eens, en dat wordt deze zomer alleen nog maar erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
noes schreef op maandag 12 mei 2025 @ 22:50:
[...]

Op de snelweg zie je het zo vaak, rijdt iedereen op een kluitje net aan 100km/u omdat er één politiewagen rijdt. Vind het dan meestal gevaarlijker dan als men "gewoon" rijdt.
Precies, als je gewoon netjes rijdt kun je er best met een klein snelheidsverschil voorbij.

Een jaartje geleden reed ik ca 25 km/h te hard en kwam er een agent naast mij rijden. Die gebaarde wel dat ik rustiger moest gaan rijden. Terug naar 125 en m’n duimpje opgestoken om te laten zien dat ik hem begrepen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

* botoo probeert altijd netjes binnen de lijntjes te kleuren
behalve als ik onverhoopts uitschiet :o

In dagen zoals gisteren, waar er 3 controles in de eerste 6 km in/na Zandvoort gemeld werden op Flitsmeister zorg ik wel heel goed dat ik niet uitschiet :')

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
WilbertNeems schreef op maandag 12 mei 2025 @ 16:13:
@BvZwolle
Toevallig dan dus. Als je de link opent maar het filmpje nog niet start krijg je mooi een frame van mij waarbij ik jou inhaal bij het wisselen. ;)
Grappig! Toch even op het forum gekeken, nadat we het er over hebben gehad! Ik zie dat overigens niet. Was een mooi dagje zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

4x2 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:59:
[...]

189nogwat, ben niet zo vaak thuis en heb nog een paar motoren :+
Overigens ben ik m wel hevig aan het vervloeken, want de ABS is er mee genokt, dus die ga ik doorlussen, ik schroef alle opties dr vanaf en zet m dan te koop.

Pomp dr af gehaald en doorgekoekeloerd, maar niks gevonden wat duidelijk kapot is, dus de foutmelding (druk te hoog) zal wel kloppen en dan is het gewoon einde verhaal. Ik ga m iig niet meer (laten) reviseren.
Ik las t, da's balen Ja! Neem aan dat je een remvloeistof verversing al gedaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Wat betreft grenscontroles draai ik pas in Duitsland de autobahn op, alleen controles op de snelweg dus even via normale weg de grens over.

(Ga meermaals per week de grens over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

noes schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 06:17:
[...]
Ik las t, da's balen Ja! Neem aan dat je een remvloeistof verversing al gedaan hebt?
Had ik toen redelijk kort na aanschaf gedaan ja. Hij heeft ook al die tijd zonder problemen gewerkt.
Nu is het het achterste circuit, dus als daar de bekrachtiging wegvalt is het gewoon jammer, maar het probleem is dat de kans vrij groot is dat ie voor ook problemen zal gaan ontwikkelen en dan ben je wel ouderwets genaaid :P
En aangezien dr tussenuit halen niet veel werk is (2 lusjes maken) doe ik dat liever, dan maar gegarandeerde remwerking die gegarandeerd zonder ABS is tegenover mogelijke remwerking met mogelijke ABS :P

leeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat bedoel ik in feite. En ietsje harder dan toegestaan? Geen probleem. Gewoon inhalen wat blijkbaar opeens bijna niemand durft? Ook geen probleem.
Inhalen waarbij ik even doortrek tot 150km/h... Dát doe ik dan weer niet met politie in de buurt. Heel gek. ;)

Het heeft overigens niet alleen met politie te maken. We rijden heel vaak in dezelfde gebieden. Daar wil ik wel welkom blijven als motorrijder. Ik probeer van mezelf dus al sociaal te rijden naar medeweggebruikers toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Tijdens de dezelfde reis, reed ik bij het Comomeer een hele rij auto’s voorbij. Blinde bocht naar rechts, om een rotswand heen, en ingeschat dat ik de voorste auto uit de rij ook nog wel in kon halen voor de bocht. Prima gelukt, weliswaar met flinke overschrijding van de maximumsnelheid. Toeval wilde dat de voorste auto in de rij een Alfa 156 was met 4 carabinieri erin. Ze leken het wel best te vinden, want ik ben niet staande gehouden.
Dan noem je ook wel een land, Italië kan je zo ongeveer met alles weg komen op de motor.
Heerlijk land.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SHgVtPU1I3uXuwBWX3OZHXYxY-I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h5MANlxLcxzBVyQvE6Nr2ZlY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 08:09:
[...]

Dat bedoel ik in feite. En ietsje harder dan toegestaan? Geen probleem. Gewoon inhalen wat blijkbaar opeens bijna niemand durft? Ook geen probleem.
Inhalen waarbij ik even doortrek tot 150km/h... Dát doe ik dan weer niet met politie in de buurt. Heel gek. ;)

Het heeft overigens niet alleen met politie te maken. We rijden heel vaak in dezelfde gebieden. Daar wil ik wel welkom blijven als motorrijder. Ik probeer van mezelf dus al sociaal te rijden naar medeweggebruikers toe.
Ja, je kunt best 'te hard' rijden. Heb ook altijd sportief gereden, maar wel rekening houdend met de situatie. Ik ken motorrijders die rijden een toertocht veel rustiger dan ik, maar houden dan weer niet in bij onoverzichtelijke situaties en andere (kwetsbare) weggebruikers. Ik rij soms ook 120 waar 60 mag, maar ga terug naar de maximum snelheid of lager om geen gevaar te zijn voor andere weggebruikers. Denk dat ik ook wel sociaal rijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joris748 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 08:44:
[...]

Ja, je kunt best 'te hard' rijden. Heb ook altijd wel sportief gereden, maar wel rekening houdend met de situatie. Ik ken motorrijders die rijden een toertocht veel rustiger dan ik, maar houden dan weer niet in bij onoverzichtelijke situaties en andere (kwetsbare) weggebruikers. Ik rij soms ook 120 waar 60 mag, maar ga terug naar de maximum snelheid of lager om geen gevaar te zijn voor andere weggebruikers. Denk dat ik ook wel sociaal rijd ;)
Ik hou altijd enorm in (auto én motor) bij voetgangers en fietsers. En dit weekend zat ik bij hoge uitzondering zelf eens op de fiets omdat mijn dochter een rondje dorp wilde doen. Dan merk je hoe fijn het is als mensen dat voor je doen, en hoe ruk het voelt als ze gewoon met 60 of harder langszij komen zetten. Ik merk het bij leerlingen ook op: "ik weet zeker dat die persoon het heel fijn vind dat je zo beheerst langsrijdt".

Qua snelheid hou ik me zo veel mogelijk aan de grens van "niet meer dan 30 over de limiet" om mijn bevoegdheid niet te riskeren. Sportief optrekken soms, b.v. op een inrit naar een rond- of snelweg of lekker vlot over rotondes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
HTT-Thalan schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 08:52:
[...]

Ik hou altijd enorm in (auto én motor) bij voetgangers en fietsers. En dit weekend zat ik bij hoge uitzondering zelf eens op de fiets omdat mijn dochter een rondje dorp wilde doen. Dan merk je hoe fijn het is als mensen dat voor je doen, en hoe ruk het voelt als ze gewoon met 60 of harder langszij komen zetten. Ik merk het bij leerlingen ook op: "ik weet zeker dat die persoon het heel fijn vind dat je zo beheerst langsrijdt".

Qua snelheid hou ik me zo veel mogelijk aan de grens van "niet meer dan 30 over de limiet" om mijn bevoegdheid niet te riskeren. Sportief optrekken soms, b.v. op een inrit naar een rond- of snelweg of lekker vlot over rotondes.
Nog net even die fietsers inhalen, terwijl er al fietsers tegemoet komen. "Want je kunt er toch wel tussendoor". Niet met de motor, zeker niet met de auto. Is er wel voldoende plek, doe het dan met zeer lage snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Trouwens, er zijn ook wegen, zónder politie in zicht, waar ik écht wel roomser dan de paus rijd. Tegen de tijd dat je de politie ziet is het al te laat namelijk. Bij Vossenack naar beneden mag je bijvoorbeeld nog maar 50. Daar wordt me te vaak gecontroleerd om het risico uberhaupt te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik werd daarnet tijdens vmax +20 gewoon vriendelijk toegezwaaid vanuit een witte bus met blauwe strepen met twee uniformen erin. Maar dat was DJI dus wat kunnen zij verder doen :+.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:09
Vanochtend nog gefilterd om vooraan te staan bij een verkeerslicht. Officieel mag dat dan volgens mij niet, maar dit was tussen twee banen die beide rechtsaf gingen. Dus dan is het in ieder geval niet dat je niet de aangegeven rijrichting volgt. Stond er vooraan een motoragent, maar die vond het wel best. Vriendelijk knikje over en weer.

In het kader van 'het zijn net mensen' groet ik motoragenten ook gewoon. We hebben dezelfde passie, anders zitten we niet op de motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 21:40
Bommes schreef op maandag 12 mei 2025 @ 22:15:
Olie+ filter moet toch vervangen worden.
Een motor die je helpt bij 't onderhoud is ook best zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Hompu schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:47:
Vanochtend nog gefilterd om vooraan te staan bij een verkeerslicht. Officieel mag dat dan volgens mij niet, maar dit was tussen twee banen die beide rechtsaf gingen. Dus dan is het in ieder geval niet dat je niet de aangegeven rijrichting volgt. Stond er vooraan een motoragent, maar die vond het wel best. Vriendelijk knikje over en weer.

In het kader van 'het zijn net mensen' groet ik motoragenten ook gewoon. We hebben dezelfde passie, anders zitten we niet op de motor.
Volgens mij mag dat wel. Wat inderdaad niet mag is de voorgeschreven rijrichting negeren. Dus via het voorsorteervak voor linksaf de rij voor rechtdoor voorbij rijden en dan vooraan gaan staan om rechtdoor te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:49
Joris748 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:00:
[...]

Volgens mij mag dat wel. Wat inderdaad niet mag is de voorgeschreven rijrichting negeren. Dus via het voorsorteervak voor linksaf de rij voor rechtdoor voorbij rijden en dan vooraan gaan staan om rechtdoor te gaan.
Wat ook niet mag, is voorbij de stopstreep rijden. Over het algemeen doe je dat wel voor een verkeerslicht als je voor de auto's gaat staan.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:45:
Ik werd daarnet tijdens vmax +20 gewoon vriendelijk toegezwaaid vanuit een witte bus met blauwe strepen met twee uniformen erin. Maar dat was DJI dus wat kunnen zij verder doen :+.
Zelfde met DSI, mijn vriendin traint die lui.
Die vinden het ook allemaal prachtig en rijden zelf veelal KTM in tegenstelling tot veel andere politie mensjes.

Als ze dan even over de landingsbaan mogen gaan die ook helemaal los ;)
Het zijn net mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Als er een politiewagen in de rij sta rij ik ook altijd naar voren, en nooit gedoe mee gehad. Ook via een ander sorteervak eventueel, afhankelijk van de situatie met knipperlichtje aan. Dus bijv. knipperlicht naar links als ik via rechtsaf voorsorteer voor rechtdoor. Maar alleen als dat ook nut zou hebben, als iedereen stil staat maakt het niet zoveel uit. Aan de andere kant, als er wordt gereden ga je er ook niet tussendoor. Oftewel: gewoon zorgen dat je rustig en duidelijk naar voren rijdt en alleen als het kan. En als er zat ruimte is voor de stopstreep en je dan wat fijner staat is het ook prima. Niemand die er ooit moeilijk over doet als je het zo doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Hompu schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:47:

Hoe groet je ze? Door je hand bovenop je helm te houden, of zoals je iedereen groet? :P

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:26

Vrijdag

De Zwarte

c-nan schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:14:
[...]

Hoe groet je ze? Door je hand bovenop je helm te houden, of zoals je iedereen groet? :P
Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/zICNXV6WIXgAAAAC/weekend-ending-middle-finger.gif

Dat is cultuur. Daar moet je RESTEPC voor hebben 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

kneusteun schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:10:
[...]

Zelfde met DSI, mijn vriendin traint die lui.
Die vinden het ook allemaal prachtig en rijden zelf veelal KTM in tegenstelling tot veel andere politie mensjes.

Als ze dan even over de landingsbaan mogen gaan die ook helemaal los ;)
Het zijn net mensen.
Wacht even... Jouw vriendin traint de DSI? :o

Waar en wanneer is de tweakers-training?? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:00:
[...]

Wacht even... Jouw vriendin traint de DSI? :o

Waar en wanneer is de tweakers-training?? :D
Die traint heel veel ;)
De hele wereld over.

Politie diensten, militair en brandweer. (vorig jaar brandweer korps singapore)

Gaat allemaal om VR training ;)

Edit: met mijn werk wel eens langssgeweest om te "testen" aka VR shooters spelen _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door kneusteun op 13-05-2025 12:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 12:51:
[...]

Die traint heel veel ;)
De hele wereld over.

Politie diensten, militair en brandweer. (vorig jaar brandweer korps singapore)

Gaat allemaal om VR training ;)

Edit: met mijn werk wel eens langssgeweest om te "testen" aka VR shooters spelen _/-\o_
Dus jouw vriendin is eigelijk gewoon een webcamgirl :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:09
[...]

Op basis van deze uitspraak van het Gerechtshof Leeuwarden niet. Ja, bij deze zaak volgde de motorrijder niet de aangegeven rijrichting. Echter, het Hof oordeelt ook dat de gedragscode alleen van toepassing is op de snelweg en bij vrijwel alle stoplichten is het geen snelweg. Overigens laat de uitspraak wel ruimte voor discussie, dus ben benieuwd of het ooit verduidelijkt wordt. Voor meer info.

Zelf doe ik het meestal wel gewoon, maar dan wel als ik de aangegeven rijrichting kan volgen. Dus via de voorsorteerstrook voor linksaf naar voren voor rechtdoor doe ik dan weer niet.
c-nan schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:14:
[...]

Goeie :D

Gewoon de normale groet, zoals bij iedereen. Maar misschien moet ik dit eens doen :+
geert_s schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:02:
[...]

Wat ook niet mag, is voorbij de stopstreep rijden. Over het algemeen doe je dat wel voor een verkeerslicht als je voor de auto's gaat staan.
In de praktijk meestal wel ja, of in ieder geval met een deel van de motor. Behalve als er een flitspaal staat, dat risico loop ik liever niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Hompu op 13-05-2025 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:54
Gisteren mooie dag gehad bij CRT. Voor mij de eerste keer vrij rijden na 2 sessies instructie met de CBR1000, dus qua inhalen nog wel wennen. Zat 1 figuur bij die een 1:54 noteerde, die was echt als een idioot aan het inhalen bij sommigen echt wel kwaad bloed zette.

Gelukkig is hij daarna aangesproken op zijn inhaalgedrag, maar echt netjes was het niet wat hij deed.

Hoe dan ook, paar mooie aanknopingspunten meegekregen. Belangrijkste voor nu voor mijzelf is de knop om om dat ding gewoon in de bocht te leggen op hoge snelheid, dat gaat helaas bij ruskenhoek en meeuwenmeer nog niet zoals het zou moeten. Zelf wel heel wat in kunnen halen, dus ook dat mooi meegenomen.

Op naar 6 Juli 8)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Filteren ofwel motorrijders die bij file door het verkeer laveren door tussen de auto's door te rijden is niet expliciet verboden omdat niet bij wet geregeld is hoeveel voertuigen er op een rijstrook mogen rijden.

De gedragsregels die zijn opgesteld voor filteren zijn specifiek toegespitst op files en jurisprudentie maar ook vastgestelde definities stellen dat een rij voertuigen voor een verkeerslicht (geen stoplicht) geen file is.

Zodoende is tussen de auto's doorrijden bij de verkeerslichten dus strikt gezien niet toegestaan, maar ook niet verboden behalve dan via artikel 5 en je kunt jezelf hier niet op de gedragsregels beroepen als je wel een discussie hebt met de lange of korte arm der wet. Je komt wel sneller in een art 5 terecht omdat automobilisten het hier niet (hoeven te) verwachten en er is vaak minder plaats.

In de praktijk wordt het nog wel eens gedoogd maar dat is een gok die je zelf moet nemen. Alle andere zaken zoals rijrichting en strepen gelden natuurlijk sowieso. Ik doe het niet, kom nooit tegen dat het nodig is en zodra de boel weer rijdt krijg ik vaak weer de ruimte om in te halen. Ik vind een voorbeeldfunctie ook wat waard.

Als een agent je er een art 5 voor geeft heb je in principe geen verweer en kun je dus een aantekening verwachten die soms langdurende gevolgen kan hebben, een paar km te hard om zichtbaar te zijn is een stuk minder problematisch en makkelijker te verdedigen, ik heb nog nooit een verkeerslicht situatie meegemaakt waar de veiligheid mij dwong te filteren, het is altijd haast als mensen dit doen vind ik.

[ Voor 14% gewijzigd door HTT-Thalan op 13-05-2025 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 12:52:
[...]

Dus jouw vriendin is eigelijk gewoon een webcamgirl :P.
Nee, want dat is te vlak ;)
Alles in 3D :P

Edit: YouTube: RE-liON BLACKSUIT

[ Voor 18% gewijzigd door kneusteun op 13-05-2025 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:03:
Filteren ofwel motorrijders die bij file door het verkeer laveren door tussen de auto's door te rijden is niet expliciet verboden omdat niet bij wet geregeld is hoeveel voertuigen er op een rijstrook mogen rijden.

De gedragsregels die zijn opgesteld voor filteren zijn specifiek toegespitst op files en jurisprudentie maar ook vastgestelde definities stellen dat een rij voertuigen voor een verkeerslicht (geen stoplicht) geen file is.

Zodoende is tussen de auto's doorrijden bij de verkeerslichten dus strikt gezien niet toegestaan, maar ook niet verboden behalve dan via artikel 5 en je kunt jezelf hier niet op de gedragsregels beroepen als je wel een discussie hebt met de lange of korte arm der wet. Je komt wel sneller in een art 5 terecht omdat automobilisten het hier niet (hoeven te) verwachten en er is vaak minder plaats.

In de praktijk wordt het nog wel eens gedoogd maar dat is een gok die je zelf moet nemen. Alle andere zaken zoals rijrichting en strepen gelden natuurlijk sowieso. Ik doe het niet, kom nooit tegen dat het nodig is en zodra de boel weer rijdt krijg ik vaak weer de ruimte om in te halen. Ik vind een voorbeeldfunctie ook wat waard.

Als een agent je er een art 5 voor geeft heb je in principe geen verweer en kun je dus een aantekening verwachten die soms langdurende gevolgen kan hebben, een paar km te hard om zichtbaar te zijn is een stuk minder problematisch en makkelijker te verdedigen, ik heb nog nooit een verkeerslicht situatie meegemaakt waar de veiligheid mij dwong te filteren, het is altijd haast als mensen dit doen vind ik.
Die "gedragsregels" zijn afkomstig van de verzekeraars en komen niet uit de wet. Alleen van toepassing bij schade. En ik vind ze ook twijfelachtig: 10km/u verschil is wel érg klein, en niet te doen als er op de meest linker twee banen verschillende snelheden wordt gereden.

Niet boven de 50km/u en alleen tussen de linker twee rijstroken vind ik dan wel redelijk, maar die laatste is soms niet toe te passen (bijv iemand die aan het blokkeren is, of bij een ritsvak).

Denk dat ze vooral zo opgesteld zijn om het meeste risico bij de motorrijder te zetten. Of om snel op 'gedeelde schuld' uit te komen, hoeven ze niks uit te keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:54
HTT-Thalan schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:03:

Ik ken wat stoplichten verkeerslichten waar ik liever niet als motorrijder achteraan sta in de spitstijden. Meestal zijn dat stoplichten op een ring (bijvoorbeeld ring alkmaar na de brug bij afslag N9 of ring Amersfoort na de brug en bij de afslag naar Meander) waar je na bijvoorbeeld een brug of een bocht met bomenlijn ineens een stoplicht krijgt.

Gezien de hoeveelheid aanrijdingen filter ik dan liever naar voren bij dat soort stoplichten verkeerslichten. :)

[ Voor 5% gewijzigd door KillaZ op 13-05-2025 14:36 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

noes schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:27:
[...]

Die "gedragsregels" zijn afkomstig van de verzekeraars en komen niet uit de wet. Alleen van toepassing bij schade. En ik vind ze ook twijfelachtig: 10km/u verschil is wel érg klein, en niet te doen als er op de meest linker twee banen verschillende snelheden wordt gereden.

Niet boven de 50km/u en alleen tussen de linker twee rijstroken vind ik dan wel redelijk, maar die laatste is soms niet toe te passen (bijv iemand die aan het blokkeren is, of bij een ritsvak).

Denk dat ze vooral zo opgesteld zijn om het meeste risico bij de motorrijder te zetten. Of om snel op 'gedeelde schuld' uit te komen, hoeven ze niks uit te keren.
Wie ze verzonnen heeft doet er niet zo veel toe op dit punt, het belangrijkste om te beseffen is dat ze al zo lang gebruikt worden dat ze vaak leidend zijn in jurisprudentie en iedere motorrijder krijgt ze ook op een bepaald moment wel medegedeeld. Bij rijles en zelfs een CBR examenrit wordt er van je verwacht dat je filtert indien de situatie erom vraagt.

Dus wat je er ook van vind, het is ondertussen een 'well established' fenomeen in ons verkeer.
Pagina: 1 ... 40 ... 77 Laatste