Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 36 ... 77 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:43
Bommes schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 18:59:
[...]

Ik moet, nou ja moet, ook nog nieuwe banden.
Voor nu, hier in NL, offroad, en de weg nog voldoende.
Maar ik ga eind juni naar de UK, snelweg heen, daar TET, dan naar het ABR festival, en weer over de snelweg terug naar huis.
Heb nu de Mitas 09 achter, en een echt noppen bandje (Metzeler MC 360 ) voor.
Denk dat ik met de achterband niet meer heen en terug thuis kom.
Wil wel iets waar ik ook offroad een deuk in een pak boter kan slaan. Die zijn dan wel compleet op bij terug thuis komen denk ik.
Maat van mij is helemaal fan van de “nieuwe e07” enduro trail+
Is er mee naar Iran en terug geweest en heeft ze meteen weer vernieuwd bij terugkomst.

Ik ga ze testen omdat ik ook wat daagjes Duitsland wil doen met wat vrienden en vriendin. En dan is die rally XT+(oude e09) mij net iets te snel op en kut op snelweg.

De Dakar versie wil ik niet want wil liever grip dan en gewicht en levensduur. Gooi er in de winter wel weer iets grofs op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 19:08:
[...]

En je hebt niet blij met je keuzes tot nu toe? Of je wilt gewoon aan wat nieuws snuffelen?
Ik doe ook bewust steeds wat anders. Beetje leren wat fijn is, ik ben al wel redelijk wat wijzer geworden en ook dat reviews soms enorm verschillend zijn, per persoon, motor en echte rijgedrag is net zoveel verschil als de banden.

Maar als ik nu een band moest houden voor altijd wordt dan toch de rally xt+ want die band heeft altijd en overal grip, het nadeel is alleen dat ze enorm snel slijten als je ze op straat gebruikt.

De Karoo 3 vind ik een hele fijne 50/50 band. En wil nu die enduro rally+ eens testen, kijken of die beter bevallen.

Ik denk ook dat veel mensen zich veel teveel laten sturen door “influencers en online meningen”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:25

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Nou ik denk dat dat zeker waar is. Maar mijn vertrouwen is ook gegroeid over 9 jaar tijd en ik durf nu meer aan qua bandenkeuze dan op mijn eerste motor, waar ik kocht wat anderen zeiden dat goed was. Maar wat de grootste winst was op dit vlak voor mij zelf is de realisatie dat je met veel minder af kan. Vroeger schrok ik en bleef ik weg van een band als iemand zei 'niet zo goed in de regen' maar nu denk ik - mja, ik gebruik op de openbare weg nog niet 50% van wat een band kan, in de regen minder, "Het zal wel los lopen".

En daarom durf ik wel de Dakar versie te pakken. Mijn grote meepakker is niet de langere standduur van het rubber maar de lekvastheid. Die heb ik eerder mogen testen op mijn transalp en zelfs als het lek niet te dichten is kom je er nog mee van zijn plek. Echt een legendarische band wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dan koop je echt een moeilijk dure motor (iedereen mag zelf bedenken of het overpriced is of niet) maar een 50E sleutelsetje? Ik zou zeker bij een duur object ook echt geld steken in goede doppen, je draait dingen naar de kl*te met goedkoop spul. Zeker als het, zoals bij een motor, wat vaster zit.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Hou wel rekening met feit dat de band ontworpen is voor hoge temperaturen. Hier in de winter vond ik de achterkant oprecht eng op asfalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Looner
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:11
Heb zelf de 07+ Dakar 20.000km achterop gehad. Over beijzelde wegen in Schotland en rotweer in NL. De enige holy fuck moment dat ik had was op de ringweg van Antwerpen in de nacht waar beide banden kortstondig grip verloren in een bocht en ik ineens een beste uitstap maakte richting de vangrail. Maar goed dat is in België en kun je bandjes niet kwalijk nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 19:45:
Hou wel rekening met feit dat de band ontworpen is voor hoge temperaturen. Hier in de winter vond ik de achterkant oprecht eng op asfalt.
Ja dat is een terecht punt, ik had in een review gelezen dat het verstandig is ze warm te rijden. Ik ga voor de herfst/winter wel TKC70 rijden en geen halve nop :P.

[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 29-04-2025 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Looner schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 19:52:
(...) Maar goed dat is in België en kun je bandjes niet kwalijk nemen.
:') _O-.

Vorig jaar ging ik over een betaalde tolweg langs Antwerpen en ik raakte een put in het wegdek zo diep dat ik door mijn vering heenging (met de auto, dan). Echt schokkend, voor een TOLWEG. De Belgen zijn echt bijzonder wat dat betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:03
Boudewijn schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 19:43:
[...]

Dan koop je echt een moeilijk dure motor (iedereen mag zelf bedenken of het overpriced is of niet) maar een 50E sleutelsetje? Ik zou zeker bij een duur object ook echt geld steken in goede doppen, je draait dingen naar de kl*te met goedkoop spul. Zeker als het, zoals bij een motor, wat vaster zit.
@ozzynator

Hasky heeft geen verkeerde prijs/kwaliteit. Niet alles hoeft een premium prijskaartje te hebben om te werken. Mijn setje Hasky sleutels met ratelfunctie heeft ongekend veel geweld gehad op 20 jaar oude roestige bouten, geen centje pijn.

Daarnaast, een motor vaster?

CBR:
Remklauwbouten: 25 nm
Wielmoer: 80 nm
Asbout: 25 nm

Volvo:
Remklauwbouten: 125nm + 90 graden
Wielmoer: 140 nm

Wat moet er vaster bij motoren?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Zooi die is vastgeroest of aangekoekt. En dan is goede pasvorm gewoon heel fijn.
Zeker als dingen al eens mishandeld zijn door iemand.

En ik ben echt allergisch voor goedkoop gereedschap, en een 36-delig ding voor 49 euro is gewoon niet duur. Ik zou het zelfs goedkoop noemen. Het kan een prima prijskwaliteitsverhouding zijn he, maar ik vind het grappig om zoiets aan te schaffen als je een vrij dure motor (harley) hebt staan.

En ja ik kies er zelf voor om deze prijsklasse spullen niet aan te schaffen. Dat is een voorkeur/keuze, ik bespaar weer op andere dingen.

[ Voor 18% gewijzigd door Boudewijn op 29-04-2025 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:35
Boudewijn schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 19:43:
[...]

Het is niet dat ik die dagelijks in en uit elkaar ga sleutelen. Voor incidenteel gebruik ga ik geen uitgebreide Hazet set kopen.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Boudewijn schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:20:
Zooi die is vastgeroest of aangekoekt. En dan is goede pasvorm gewoon heel fijn.

En ik ben echt allergisch voor goedkoop gereedschap, en een 36-delig ding voor 49 euro is gewoon niet duur. Ik zou het zelfs goedkoop noemen. Het kan een prima prijskwaliteitsverhouding zijn he, maar ik vind het grappig om zoiets aan te schaffen als je een vrij dure motor (harley) hebt staan.

En ja ik kies er zelf voor om deze prijsklasse spullen niet aan te schaffen. Dat is een voorkeur/keuze, ik bespaar weer op andere dingen.
Bij een nieuwe fiets zit er nog niet heel veel vastgeroest of aangekoekt.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
KillaZ schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:04:
[...]

@ozzynator

Hasky heeft geen verkeerde prijs/kwaliteit. Niet alles hoeft een premium prijskaartje te hebben om te werken. Mijn setje Hasky sleutels met ratelfunctie heeft ongekend veel geweld gehad op 20 jaar oude roestige bouten, geen centje pijn.

Daarnaast, een motor vaster?

CBR:
Remklauwbouten: 25 nm
Wielmoer: 80 nm
Asbout: 25 nm

Volvo:
Remklauwbouten: 125nm + 90 graden
Wielmoer: 140 nm

Wat moet er vaster bij motoren?
Dank!

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:03
Boudewijn schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:20:

Je kiest er voor de zoveelste keer voor om gereedschap onder jouw maatstaven af te serveren terwijl dat niet hoeft. Hoe verroest denk je dat een 20 jaar oude draagarm was toen ik het moest heet stoken en met, jawel, een hasky sleutel los kreeg?

Jouw maatstaf is gereedschap dat dag in dag uit wordt misbruikt door een prof. Prima, maar dat betekent niet dat alles wat goedkoper is ook meteen afgeserveerd hoeft te worden.

Het beste voorbeeld is nog wel onze eigen @HTT-Thalan die met relatief goedkopere spullen mooiere spullen maakt dan jij en ik bij elkaar.

Het hoeft niet Festool duur, als je het incidenteel gebruikt. Iemand die moet vragen of een Amazon setje zou voldoen omdat Harley een debiele Amerikaanse maatvoering gebruikt, past per definitie niet in jouw referentiekader als het gaat om gereedschap. Ook prima, maar houdt daar dan ff rekening mee als je je oordeel wilt geven over een setje waar je persoonlijk 0 ervaring mee hebt.

:)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

op de man

[ Voor 119% gewijzigd door We Are Borg op 05-05-2025 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ozzynator schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:33:
[...]

Bij een nieuwe fiets zit er nog niet heel veel vastgeroest of aangekoekt.
True. Aan de andere kant merk ik dat na driekwart jaar sommige dingen op mijn V-Strom best wel een stuk lastiger los te krijgen zijn. Ik keek laatst weer eens naar de steenvanger die onder mijn blok gemonteerd is, ik moest aardig geweld gebruiken bij een inbus die ik vorig jaar nog redelijk kon bedienen. En dat is niet met enorm geweld vastgezet maar vangt natuurlijk wel alle water/zout/troep van de weg. Wellicht ook aluminium/staal dat lekker in elkaar vastvreet.
Uiteindelijk niet verder gekomen omdat 1 inbusje dus al aan gort gedraaid is door iemand. Keertje uitboren wellicht, wellicht ook niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Boudewijn op 29-04-2025 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Grappig, ik was net naar een compact maar compleet gereedschapssetje aan het kijken voor op reis.

Wera is normaal wel kwalitatief spul, en met de Toolcheck Plus kom ik al een heel eind. Een paar bitjes die ik voor de motor niet nodig heb, maar de rest komt wel van pas.
Nog 2 sleuteltjes 12 (dacht ik) en een dop 32 mee, dan kan ik zelfs de ketting spannen onderweg. Een ratel of wringijzer leen je wel bij een garage, de dop 32 is al wat lastiger. :)

Ik heb overigens wel dezelfde mening: gebruik goed passend gereedschap, of gebruik geen gereedschap. Als het slecht past draai je alleen maar dingen kapot.

[ Voor 14% gewijzigd door DrivinUCrazy op 29-04-2025 20:54 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Je zou kunnen zeggen dat je je misschien minder bezwaard hoeft te voelen om "goedkoper" gereedschap te mishandelen voor moeilijk werk. Ik heb al bijna tien jaar een action dopsleutelset met ratel in gebruik, ooit gekocht om een verroeste motor te slopen, het ging gewoon niet stuk en ik mishandel dat spul nog regelmatig.

Ook mijn Bosch groen cirkelzaag en boorhamer zijn niet dood te krijgen en, dank voor de prop @KillaZ, ik heb inderdaad al redelijk wat meubels gebouwd met mijn ondertussen vrij brede collectie parkside en jet tools gereedschap.

Natuurlijk heb ik ook graag merkspullen als het erin zit, heb wat Makita (afkortzaag 120cm diep en 2000w cirkelzaag) staan en ondertussen ook parkside blackline maar als je ziet hoeveel gereedschap ik heb staan, het zou me nog eens makkelijk 10k of meer gekost hebben bovenop wat ik al betaald heb om duurdere merken te hebben. Ik heb het argument al eens aangehaald in het gereedschaptopic maar het verschil tussen een parkside black accutol (60e) en eentje van Makita (120e) is een stuk minder substantieel dan een zaagtafel van Jet (2500e) of eentje van Hammer (6k+). Dan ga je ineens heel anders kijken naar wat "genoeg" is voor het gestelde doel.

Als je echt serieus bent over duurzaam en stevig gereedschap koop je iets van voor de tweede wereldoorlog :P. Daar heb ik ondertussen redelijk wat van staan dus ik weet waar ik het over heb.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:40
13art schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 16:59:
Misschien dat iemand mij hier op weg kan helpen. Al geruime tijd, wanneer de motor nog koud is, slaat geregeld de motor spontaan af wanneer ik in lage versnelling (1 of 2) vertraag en de koppeling aan trek.
Ik dacht eerst dat het wellicht de koppeling was waar teveel speling op zat bij de hendel dus deze strakker afgesteld. Dat leek eerst wat beter te gaan. Maar helaas, gister ochtend weer twee keer kort achter elkaar sloeg de motor af.

Wat me opvalt is dat de motor nogal zenuwachtig lijkt te draaien bij lage snelheid en wanneer de koppeling is ingeknepen waardoor ik het vermoeden heb dat het aantal toeren soms te laag wordt waardoor de motor afslaat. Echter hoe dit op te lossen geen idee.

De motor (Kawasaki Versys 1000SE) heeft keurig zijn beurten gehad, bougies zijn al vervangen dus het lijkt me niet dat ik het daarin (of bijv luchtfilter ed) moet zoeken.

Iemand die dit herkent en wellicht ook een (hopelijk niet al te ingewikkelde, want zo technisch ben ik nou ook weer niet) oplossing weet?
Kan mogelijk ook de afstelling zijn van de gasklephuizen ofzo. Wij hebben meerdere BMWs gehad waarbij dezelfde symptomen voorkwamen, daarnaast vielen ze wel eens uit bij het stationair inknijpen van de koppeling. Even aan de computer bij de dealer om de gaaklephuizen variabelen te resetten en het was opgelost.

Schotland is echt tof, wellicht de mooiste wegen waar we ooit op hebben gereden. Nogmaals bedankt @ToolkiT voor de route!
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 14% gewijzigd door cyntax op 29-04-2025 21:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Vandaag nieuwe accu besteld voor de Z800, die staat namelijk al veel te lang in de opslag stof te happen en had er nog maar weinig zin in. Vandeweek accu erin hoop ik, grondig wassen en gas erop!! Hop hop gas erop!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/aHmE05KQa2uE1pPbsdwGRNbq.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door CLB op 29-04-2025 21:19 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:49:
Grappig, ik was net naar een compact maar compleet gereedschapssetje aan het kijken voor op reis.

Wera is normaal wel kwalitatief spul, en met de Toolcheck Plus kom ik al een heel eind. Een paar bitjes die ik voor de motor niet nodig heb, maar de rest komt wel van pas.
Nog 2 sleuteltjes 12 (dacht ik) en een dop 32 mee, dan kan ik zelfs de ketting spannen onderweg. Een ratel of wringijzer leen je wel bij een garage, de dop 32 is al wat lastiger. :)

Ik heb overigens wel dezelfde mening: gebruik goed passend gereedschap, of gebruik geen gereedschap. Als het slecht past draai je alleen maar dingen kapot.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XdjItqS9moyv_ILjgmoh9BcuMEs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HxTCidNAD0P25Av0P1VLbxGS.jpg?f=fotoalbum_large

Zit standaard in de buddyseat van mijn Honda :P. Hiermee draai je de hele motor uit elkaar tot onderdelen aan de kant van de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ten eerste denk ik dat het kwalitatief wat beter kan dan wat er standaard bij zit. En bij Yamaha is dat alvast niet veel. ;)
Ten tweede heb ik het gereedschap/bandenreparatie vaker voor anderen nodig gehad dan voor mezelf. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 21:11:
Ten eerste denk ik dat het kwalitatief wat beter kan dan wat er standaard bij zit. En bij Yamaha is dat alvast niet veel. ;)
Ten tweede heb ik het gereedschap/bandenreparatie vaker voor anderen nodig gehad dan voor mezelf. :+
Dus je gaat nu shoppen voor KTM/Ducati gereedschap? :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Looner schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 19:52:
Heb zelf de 07+ Dakar 20.000km achterop gehad. Over beijzelde wegen in Schotland en rotweer in NL. De enige holy fuck moment dat ik had was op de ringweg van Antwerpen in de nacht waar beide banden kortstondig grip verloren in een bocht en ik ineens een beste uitstap maakte richting de vangrail. Maar goed dat is in België en kun je bandjes niet kwalijk nemen.
Als je de warmte erin rijdt is het prima, dus als je hele dag rijdt blijven ze waarschijnlijk wel op temp.

Ik had vaak een korte woon/werk s’avonds, en dan jaag je door om beetje bij tijds thuis te zijn.

Heb dat met heidenau’s scouts ook zo ervaren, dat er momenten zijn dat je weinig vertrouwen in de banden hebt. En da hoeft niet eens rationeel te zijn natuurlijk, als het eenmaal in je kop zit….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:30

13art

Moderator Mobile
cyntax schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 21:06:
[...]

Kan mogelijk ook de afstelling zijn van de gasklephuizen ofzo. Wij hebben meerdere BMWs gehad waarbij dezelfde symptomen voorkwamen, daarnaast vielen ze wel eens uit bij het stationair inknijpen van de koppeling. Even aan de computer bij de dealer om de gaaklephuizen variabelen te resetten en het was opgelost.
Dank, dan ga ik daar binnenkort eens achteraan d:)b

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

De tering, die journalist werd ofwel per woord betaald of heeft gewoon copy-paste gedaan uit de BMW aanzet die hem/haar/het werd toegestuurd. Bla bla bla meer pk en electronica en nog een beetje bla :P. Bizar hoeveel techniek ze in één motor kunnen steken, maar kijk die vanafprijs dan... daar koop je tegenwoordig een bescheiden doch nieuwe EV voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:11

Bommes

Capo del formaggio

HTT-Thalan schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 19:08:
[...]

En je hebt niet blij met je keuzes tot nu toe? Of je wilt gewoon aan wat nieuws snuffelen?
Wel blij met mijn keuzes tot nu toe, heb nu de meest offroad georiënteerde set er op zitten waar ik ooit mee heb gereden.
Vooral de voorband is echt een semi crossband. Achter zou ik misschien wel wat meer tractor grip willen maar de E-09 is eigenlijk wel een goede compromis voor mij.

Hiervoor op de Tuareg:
Pirelli STR Rally's voor een achter.
Gewoon een wegband, offroad knudde.
Zou ik niet weer kopen.
Nu gemonteerd:
Mitas E-09 achter, Metzeler MC 360 voor. Mooie combi, beetje opletten op de weg met hard remmen. De ABS komt er wel redelijk snel in zeg maar :P

Op de Guzzi:
Nieuw geleverd met Michelin Anakee adventure.
Ook een wegband, en nog een verdomd goede ook nog. Zou ik voor puur weggebruik zo weer aanschaffen.
Bridgestone Adventure cross AX41's
Fijne 50/50 band, achter echt een tractor effect in de blubber, voor vond ik hem wat instabiel offroad. Op de weg ook nog bakken met grip, onvoorstelbaar zelfs.
Continental TKC80'S
Echt goede 50/50 band, achter wat minder grip offroad dan de Bridgestone's, voor wel een stuk stabieler, spoort beter rechtdoor in het zand.
Op de weg ook echt meer dan prima, grenzen liggen echt ver weg.
Mitas E-09 achter, volgens mij zat er toen voor nog de TKC 80 op.
Daar reed ik een aantal noppen half vanaf met 1 rit snelweg van 800km. Met bepakking, zware Guzzi, 30 graden in de zon en 140+ op de cruise.
Dat was net te veel van het goede voor die achterband.

Denk dat ik maar weer gewoon voor de zelfde set ga als ik nu gemonteerd heb.
Dan heb ik maar een half versleten gelijk setje in de schuur liggen.
Op zolder ligt in nog de half versleten Bridgestone Adventure cross AX41's set van mijn Guzzi, banden maat kan ik nu niets meer mee.

@kneusteun die E-07 vind ik te veel weg georiënteerd.
Mag ik ook de expert trail op ABR niet mee op denk ik. Kom ik de Bog off doom zeker niet mee doorheen.

[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 29-04-2025 22:19 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31
HTT-Thalan schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 21:37:
[...]

De tering, die journalist werd ofwel per woord betaald of heeft gewoon copy-paste gedaan uit de BMW aanzet die hem/haar/het werd toegestuurd. Bla bla bla meer pk en electronica en nog een beetje bla :P. Bizar hoeveel techniek ze in één motor kunnen steken, maar kijk die vanafprijs dan... daar koop je tegenwoordig een bescheiden doch nieuwe EV voor.
Je hebt nog nooit van het fenomeen persbericht gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmythejew
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 27-05 13:18
badkuip schreef op maandag 28 april 2025 @ 14:16:
[...]

Uit de service manual van de Suzuki:
[Afbeelding]
Het handboek is met Google te vinden.

bij 24.000 km hadden in ieder geval bougies en vloeistoffen vervangen moeten worden. De rest moet worden nagekeken of aangedraaid.
In een eerder stadium bij eerdere beurten nog veel meer dingen.

Probeer de onderhoudshistorie boven water te krijgen.
Als je het niet kan vinden en niet zeker weet dan de fiets wegbrengen naar een goede monteur om je fiets helemaal na te lopen. Het liefste heb je een monteur met een hart voor motoren en die verder kijkt dan zijn neus lang is.
Het kost geld maar een goede en veilige fiets is wel degelijk wat waard.
Ik heb de factuur gecheckt helaas geen verdere specificaties behalve een afleverbeurt van 300 euro.

Kennen jullie een goede garage in rotterdam?
Doet mkc moto ook onderhoud? Er is een vestiging in schiedam. Of was dat alleen voor motoren die bij hun zijn gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

jimmythejew schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 23:13:
[...]

Ik heb de factuur gecheckt helaas geen verdere specificaties behalve een afleverbeurt van 300 euro.

Doet mkc moto ook onderhoud? Er is een vestiging in schiedam. Of was dat alleen voor motoren die bij hun zijn gekocht?
MKC staat voor Motorkledingcenter.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:37

botoo

💀 too old to die young

Cruztools. Goed (Harley) gereedschap voor onderweg en/of kleine klusjes:

Voor zo'n klein setje ben je toch al gauw +€ 100 kwijt. De keren dat ik er iets van gebruikt heb was de passing merkbaar beter dan de veel uitgebreidere 'inch' miskoop die ik in een complete HBM koffer heb zitten ook al is dat meestal wel voldoende. Een fatsoenlijke momentsleutel is duurder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZzUI2RI-dWTknfj9y41cfpPpo6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EetGagQURWAiPZzteyQeZlkW.jpg?f=fotoalbum_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
@Bommes groot gelijk voor abr zou ik ook wat grover gaan. Je wil toch wel beetje scheuren.

Maar je kan vragen aan mijn garage of ie even bandjes meeneemt en wisselt, die gaat met een groep en geloof zijn hele rally raid bus.

Hij bood mij geloof ik ook aan om daar dan te wisselen als optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmythejew
noes schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 23:22:
[...]

MKC staat voor Motorkledingcenter.
Ja klopt. Alleen de vestiging in schiedam waar ik mn kleding had gehaald heeft ook een showroom. En volgens mij hadden ze ook onderhoud service maar weet niet meer zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

botoo schreef op woensdag 30 april 2025 @ 00:44:

Voor zo'n klein setje ben je toch al gauw +€ 100 kwijt. De keren dat ik er iets van gebruikt heb was de passing merkbaar beter dan de veel uitgebreidere 'inch' miskoop die ik in een complete HBM koffer heb zitten ook al is dat meestal wel voldoende. Een fatsoenlijke momentsleutel is duurder.

[Afbeelding]
Krijg je bij Harley geen minisetje onder de buddy oid? Vaak doen merken er wel een modelspecifiek dingetje bij zoals de bougiesleutel bij Honda of de oliedopsleutel bij de BMW RT. Als ik begrijp dat alles een aparte maat is bij Harley...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
[...]

https://motorbandenzaak.nl/ (edit: link aangepast)

Ik vond dit altijd prettige plek. Volgens mij rijdt de eigenaar ook een Transalp 750. Dus smaak heeft ie wel 😜

[ Voor 32% gewijzigd door Barista op 30-04-2025 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Barista schreef op woensdag 30 april 2025 @ 08:00:
[...]

https://maps.app.goo.gl/gGnLRbgcUxX56Tvx7

Ik vond dit altijd prettige plek. Volgens mij rijdt de eigenaar ook een Transalp 750. Dus smaak heeft ie wel 😜
Die link werkt bij mij niet :P. Heb je een DDG versie of gewoon een ouderwetse naam?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Barista
@LankHoar je kunt mij ook toevoegen bij de topicstart. En als je maar één motor mag toevoegen, dan liefst de Transalp

Provincie: Gelderland.
Honda SS50, bouwjaar 1969
Honda Transalp 750, bouwjaar 2023

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_iFYEyzpWJkBvKJoxRKO3gyEIFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/40fwU5GsCCMBEwuMiPcYrjpF.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vsp5SyCvk1xrRyekzVi2QsjnCv0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rji6GM2OIwxewyv1tTB9Ich2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Barista op 30-04-2025 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:50
HTT-Thalan schreef op woensdag 30 april 2025 @ 07:56:
[...]

Krijg je bij Harley geen minisetje onder de buddy oid? Vaak doen merken er wel een modelspecifiek dingetje bij zoals de bougiesleutel bij Honda of de oliedopsleutel bij de BMW RT. Als ik begrijp dat alles een aparte maat is bij Harley...
Met een minisetje kom je nog steeds de helft tekort voor een Harley :+

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:38
jimmythejew schreef op woensdag 30 april 2025 @ 07:03:
[...]

Ja klopt. Alleen de vestiging in schiedam waar ik mn kleding had gehaald heeft ook een showroom. En volgens mij hadden ze ook onderhoud service maar weet niet meer zeker.
Er zit idd een motorzaak in hetzelfde pand. Moto Rotterdam. Die deden altijd regulier onderhoud toen ze nog motorport waren, maar ik verwacht nu nogsteeds. Vraag het anders gewoon :)

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
[...]

Inderdaad. Past ook niet, want buddy zat op het spatbord gemonteerd. Bij pech onderweg bel ik ze op en regelen ze het maar.

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:13

_Apache_

For life.

[...]

Hoe minder details hoe meer ik het in twijfel trek.

Ik betaal liever een beurt van 400 die goed gespecificeerd is (want dan weet ik wat er ECHT gebeurd is).
Dan een kladje van 300 euro, met niets anders dan 'afleverbeurt', want eigenlijk weet je dan nog steeds niets.
Afleverbeurt, is niets meer dan een interpretatie van wat de dealer nodig vind om jou zorgeloos weg te laten rijden en geen gedoe te krijgen met garantie.

Zijn de vloeistoffen gewisseld? Remblokken nagezien? Hoelang kan ik nu met de componenten?

[ Voor 9% gewijzigd door _Apache_ op 30-04-2025 09:28 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:17
botoo schreef op woensdag 30 april 2025 @ 00:44:

[Afbeelding]
Dat is een mooi setje. Het is inderdaad wel aan de prijs maar volgens mij als ik het in NL los zou moeten kopen voor dezelfde kwaliteit dan ga je ook richting die prijzen.

Dank voor de tip iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmythejew
[...]

thanks voor de link !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:37

botoo

💀 too old to die young

Krijg je bij Harley geen minisetje onder de buddy oid?
Er was wel zo'n setje wat weliswaar (natuurlijk) niet standaard geleverd werd, onnozel duur was (Harley tax (en dan bedoel ik niet Trump tax)), en volkomen nutteloos, wel erg klein, handzaam en makkelijk mee te nemen, dat weer wel. Het was een soort zwitsers zakmes maar dan zonder bruikbare dingen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Rob van Motorbandenzaak is zelf lid van de Transalpclub en clubdealer.
Dus van mij ook een aanbeveling voor hem. Al enkele keren bij hem geweest om zelf de kleppen te stellen en andere zaken te doen waarbij het handig is om iemand met meer ervaring erbij te hebben.

Hij vervangt ook gewoon banden, voor de Tweakers in de buurt van Alphen aan den Rijn.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

[...]

Dat is Rob, een van de clubdealers van de Transalpclub ;-). Die weet inderdaad heel goed wat hij doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Barista schreef op woensdag 30 april 2025 @ 08:09:
@LankHoar je kunt mij ook toevoegen bij de topicstart. En als je maar één motor mag toevoegen, dan liefst de Transalp

Provincie: Gelderland.
Honda SS50, bouwjaar 1969

[url="https://tweakers.net/i/LNxtGIMIVJgt0Dt4Qa_pBKPCEok=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/40fwU5GsCCMBEwuMiPcYrjpF.jpg?f=user_large",,"1"]
how to say I was a kakker, without saying I was a kakker :+

* ToolkiT wou ook een SS50 in die tijd ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

Schotland is echt tof, wellicht de mooiste wegen waar we ooit op hebben gereden. Nogmaals bedankt @ToolkiT voor de route!

***members only***
most welcome!
FYI Wales is vergelijkbaar (net iets minder ruig, maar wel mooie motor wegen) :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:57

Clush

Do as I say...

ToolkiT schreef op woensdag 30 april 2025 @ 12:57:
FYI Wales is vergelijkbaar (net iets minder ruig, maar wel mooie motor wegen) :)
Ssst!

spoiler:
Laten we Wales gewoon geheimhouden voordat dat verandert in een soort nieuwe Eiffel. :Y)

* Clush gaat dit jaar weer naar Wales en ik zou ook nergens liever heengaan.

... not as I do.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
[...]

***members only***
Ook die route maar even als GPX gevraagd aan @ToolkiT ! Goed om te lezen dat hi is bevallen, en dat je een top reis hebt gehad.
Nog een kleine 2 weken en dan ga ik hem dus ook min of meer maken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:59

charrel

Cortisol4life..

[...]

most welcome!
Ik werd helemaal gestoord van al die weggetjes met heggetjes in Wales, verschrikkelijk. Je ziet niks, je kan niet doorrijden vanwege de tegenliggers.... :N
Dat heb je in Schotland een stuk minder

[ Voor 3% gewijzigd door charrel op 30-04-2025 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:57

Clush

Do as I say...

charrel schreef op woensdag 30 april 2025 @ 13:59:
[...]

Ik werd helemaal gestoord van al die weggetjes met heggetjes in Wales, verschrikkelijk. Je ziet niks, je kan niet doorrijden vanwege de tegenliggers.... :N
Dat heb je in Schotland een stuk minder
Dat zal dan toch wel afhangen van waar je precies zit in Wales. Brecon Beacons bijvoorbeeld (awesome) is toch geen heg te bekennen... Kan het me van elders ook niet zo herinneren, laat staan dat het storend was. En ik kom daar uberhaupt nooit veel verkeer tegen. Maar goed, ymmv blijkt maar weer.

... not as I do.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Koekstra schreef op woensdag 30 april 2025 @ 13:50:
[...]

Ook die route maar even als GPX gevraagd aan @ToolkiT ! Goed om te lezen dat hi is bevallen, en dat je een top reis hebt gehad.
Nog een kleine 2 weken en dan ga ik hem dus ook min of meer maken _/-\o_
done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nou, de Twin is nog steeds niet terug, ik heb de garage nogmaals gebeld.

Ik wist dat de vorige eigenaar ermee gevallen was, dat heeft hij verteld, en de valbeugel was ook iets naar binnen gebogen. Maar aan de binnenzijde was het een wat ander verhaal, zo laat de garage weten. De meest serieuze, los van dat e.e.a. goed vast zat, is dat de omvalsensor in permanente storing staat. Gevaarlijk, zo leggen ze uit, want als die triggert als je een bocht aan het nemen bent... enfin, ik hoef het jullie niet verder uit te leggen.

Ik had rekening gehouden met wat onderhoud en de prijs wat iets lager natuurlijk, maar ik begin toch het gevoel te krijgen dat hij de boel een beetje underplayed heeft. Deze motor is echt goed neer gegaan, en ik neig ernaar dit als een verborgen gebrek te zien. Onder andere ook omdat hij zelf opgaf dat Motoport de motor heeft nagelopen waarbij o.a. de bougies zijn gecheckt, maar ze vinden hier een bougiekabel op de motor die vermangeld en gecorrodeerd is - iets wat je volgens mij dan toch echt wel zou zien en willen vervangen.

Goed, ze gaan morgen de sensor vervangen en kijken of ze de storing kunnen verhelpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Clush schreef op woensdag 30 april 2025 @ 14:44:
[...]

Dat zal dan toch wel afhangen van waar je precies zit in Wales. Brecon Beacons bijvoorbeeld (awesome) is toch geen heg te bekennen... Kan het me van elders ook niet zo herinneren, laat staan dat het storend was. En ik kom daar uberhaupt nooit veel verkeer tegen. Maar goed, ymmv blijkt maar weer.
in Snowdonia ook geen last van:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:12
HTT-Thalan schreef op woensdag 30 april 2025 @ 14:54:

Ik wist dat de vorige eigenaar ermee gevallen was, dat heeft hij verteld, en de valbeugel was ook iets naar binnen gebogen. Maar aan de binnenzijde was het een wat ander verhaal, zo laat de garage weten. De meest serieuze, los van dat e.e.a. goed vast zat, is dat de omvalsensor in permanente storing staat. Gevaarlijk, zo leggen ze uit, want als die triggert als je een bocht aan het nemen bent... enfin, ik hoef het jullie niet verder uit te leggen.

Ik had rekening gehouden met wat onderhoud en de prijs wat iets lager natuurlijk, maar ik begin toch het gevoel te krijgen dat hij de boel een beetje underplayed heeft. Deze motor is echt goed neer gegaan, en ik neig ernaar dit als een verborgen gebrek te zien. Onder andere ook omdat hij zelf opgaf dat Motoport de motor heeft nagelopen waarbij o.a. de bougies zijn gecheckt, maar ze vinden hier een bougiekabel op de motor die vermangeld en gecorrodeerd is - iets wat je volgens mij dan toch echt wel zou zien en willen vervangen.

Goed, ze gaan morgen de sensor vervangen en kijken of ze de storing kunnen verhelpen...
En daarom hang de motor altijd aan mijn diagnose computer. Dan weet ik tenminste wat er speelt.

Maar de motor reed verder toch goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

f2ride2001 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 15:01:
[...]

En daarom hang de motor altijd aan mijn diagnose computer. Dan weet ik tenminste wat er speelt.

Maar de motor reed verder toch goed?
Prima, dus ik vermoedde verder geen issues. Beetje hobbelen op de voortrein maar de band had een slag dus dat vond ik ook niet vreemd. En ik vond ook geen sporen die raar zijn voor een motor met 81k erop die offroad is gebruikt. Het is waarschijnlijk allemaal wel te fixen, maar het zal mijn voordeel op de aanschaf in één beweging ongedaan maken vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:17
[...]

most welcome!
Hij liegt.... Ga niet! Echt niet gaan. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:26

Vrijdag

De Zwarte

Ik wilde onlangs mijn paddockstand naar de stalling brengen, zodat ik die daar heb staan en de motor opgebokt kan worden. Of in elk geval makkelijk de ketting kan smeren. Maar nu ben ik de twee bouten die de linker- en rechterkant vasthouden aan het middenstuk kwijt. Kan ze nergens meer vinden. Als ik de gaten en diameter opmeet, kom ik op ongeveer 1cm van de gaten en vier centimeter van de buizen.

Ik was niet van plan om de motor permanent op de stand te laten staan. Het is best een drukke stalling en de motor staat niet helemaal aan de kant. Op een paddockstand vind ik net even iets teveel risico van omvallen. Maar als ik nu gewoon twee M10 bouten met moeren van 5cm haal bij de Gamma ofzo, dan kan ik die toch ook wel gebruiken? Of breekt dat te snel?

Het gaat om de twee bouten op de foto (niet de lepels): https://www.nr1motor.nl/o...ware-econo-non-spool.html (ter illustratie waar ik het over heb)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:12
Zolang het 8.8 bouten zijn wel hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:26

Vrijdag

De Zwarte

f2ride2001 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 16:50:
Zolang het 8.8 bouten zijn wel hoor
Ha dankje. Ga ik daar op letten in elk geval :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@HTT-Thalan Laat ik het zo zeggen. Ik weet een zaak die jarenlang een FJR in het onderhoud heeft gehad.
Die werd door een bekende van mij gekocht. Die persoon zocht een nieuwe vaste monteur, dus die heb ik naar mijn mannetje doorverwezen.

Doe maar een klein beurtje, de banden, en aangezien dit mijn daily wordt, loop alles maar even na. Die rekening kwam ruim 1000 euro hoger uit dan verwacht, puur door achterstallig onderhoud dat wel uitgevoerd zou zijn als je de historie moet geloven.

'Onderhouden door zaak x' zegt niet altijd alles. Tegelijkertijd, bij andere zaken weet je dan juist wél dat het wel goed zit. Gek genoeg zijn dat maar zelden de grotere ketens. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

DrivinUCrazy schreef op woensdag 30 april 2025 @ 17:24:
@HTT-Thalan Laat ik het zo zeggen. Ik weet een zaak die jarenlang een FJR in het onderhoud heeft gehad.
Die werd door een bekende van mij gekocht. Die persoon zocht een nieuwe vaste monteur, dus die heb ik naar mijn mannetje doorverwezen.

Doe maar een klein beurtje, de banden, en aangezien dit mijn daily wordt, loop alles maar even na. Die rekening kwam ruim 1000 euro hoger uit dan verwacht, puur door achterstallig onderhoud dat wel uitgevoerd zou zijn als je de historie moet geloven.

'Onderhouden door zaak x' zegt niet altijd alles. Tegelijkertijd, bij andere zaken weet je dan juist wél dat het wel goed zit. Gek genoeg zijn dat maar zelden de grotere ketens. ;)
Ja hier ook, mijn nieuwe daily dus ik zei ook "loop alles na aub". En ze stellen niet teleur wat dat betreft ze zijn erg grondig :D. Ben ik in ieder geval blij dat ik weet dat het daarna ook echt goed zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ll roel j schreef op woensdag 30 april 2025 @ 16:35:
[...]

Hij liegt.... Ga niet! Echt niet gaan. O-)
ok ok ik geef het toe.. Wales is niks.. altijd regen enzo..

ga maar dit doen https://calimoto.com/cali...d-boss1000-1-r-vrqqehQSng

[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 30-04-2025 17:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barista
HTT-Thalan schreef op woensdag 30 april 2025 @ 14:54:

Mmh, dat is knap lullig. Hopelijk één keer pijn en dan gewoon nog jaren lekker knallen.

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4zSMWE4WukCIbL1B9-r51gQXhv0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/YlOw43FlBGJiaWSgCX7YHPKU.jpg?f=user_large

Vanmiddag kwam Ducati mij een nieuw speeltje brengen. 8)

Vrijdag afspraak bij RDW voor keuring, hopelijk tegen volgend weekend kan ik er mee de weg op! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

kneusteun schreef op woensdag 30 april 2025 @ 06:00:
@Bommes groot gelijk voor abr zou ik ook wat grover gaan. Je wil toch wel beetje scheuren.

Maar je kan vragen aan mijn garage of ie even bandjes meeneemt en wisselt, die gaat met een groep en geloof zijn hele rally raid bus.

Hij bood mij geloof ik ook aan om daar dan te wisselen als optie.
Goede tip, dan kan ik gewoon wat ik er nu op heb zitten professioneel op gummen, en dan dat ter plekke wat nieuws er op wringen.
Kan ik eventueel zelf ook wel met wat gereedschap lenen.
Ik pb je ff voor de naam/nummer van die garage.

Maar ga jij ook naar ABR dan?
Omdat hij het jou ook aanbood??

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Hij organiseert een trip erheen.
En belde mij maar ik kan die datum niet.

Maar sowieso lijkt me het toch niet lastig daar een wissel te doen? Je zou denken dat er wel wat merken staan.
Edit: Ik kan mij voorstellen dat je daar zelfs best nog wel deals kan scoren, maar dat weet jij beter dan mij denk ik.

[ Voor 24% gewijzigd door kneusteun op 01-05-2025 08:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
Mooie machine @Pyr0_ , veel plezier er mee!

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

kneusteun schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 06:12:
Hij organiseert een trip erheen.
En belde mij maar ik kan die datum niet.

Maar sowieso lijkt me het toch niet lastig daar een wissel te doen? Je zou denken dat er wel wat merken staan.
Edit: Ik kan mij voorstellen dat je daar zelfs best nog wel deals kan scoren, maar dat weet jij beter dan mij denk ik.
Banden alleen Bridgestone, kun je vooraf een bandenwissel bij hun bespreken/reserveren.
Zou ik eens in moeten duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Bah, reed toevallig gisteren langs toen ze net aan het opruimen waren. Beide voertuigen stonden er nog. Dan ga je toch wel weer ff anders op je motor zitten als je dat ziet.

https://112groningen.nl/4...-bij-n865-bij-overschild/

Zonde van de motor ook. Lijkt een nieuwe multistrada?

[ Voor 8% gewijzigd door Booyaa op 01-05-2025 09:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bommes schreef op woensdag 30 april 2025 @ 23:06:
[...]

Goede tip, dan kan ik gewoon wat ik er nu op heb zitten professioneel op gummen, en dan dat ter plekke wat nieuws er op wringen.
Kan ik eventueel zelf ook wel met wat gereedschap lenen.
Ik pb je ff voor de naam/nummer van die garage.
dit jaar is er een bandewisselaar stand op ABR zelf :)
Dat had ik al een paar jaar als feedback gegeven en dit jaar luisterden ze..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchgixxer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 15:47
Pyr0_ schreef op woensdag 30 april 2025 @ 21:48:
[Afbeelding]

Vanmiddag kwam Ducati mij een nieuw speeltje brengen. 8)

Vrijdag afspraak bij RDW voor keuring, hopelijk tegen volgend weekend kan ik er mee de weg op! :*)
Gefeliciteerd mooie MTS. let op het oliepeil. Dit type zijn vaak olie zuipers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Bommes schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 08:53:
[...]

Banden alleen Bridgestone, kun je vooraf een bandenwissel bij hun bespreken/reserveren.
Zou ik eens in moeten duiken.
Volgens mij is het Dunlop dit jaar.

Rijdt er eigenlijk iemand met Dunlop banden? Volgens mij zijn ze niet erg bekend in Nederland.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Mag ik hier mee kletsen over een Talara Sting R bromfiets? Of vinden jullie dat niet passend?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dutchgixxer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 15:47
Ik rijd met Dunlop roadsmart 4. Erg fijne banden

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Grubeater schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 10:54:
[...]

Rijdt er eigenlijk iemand met Dunlop banden? Volgens mij zijn ze niet erg bekend in Nederland.
Roadsmart/ sportsmart zijn toch een algemeen bekende en goed beoordeelde banden? Rij al jaren met Dunlops, nu van de sportsmart weer terug naar de roadsmart 4. Fantastisch bandje, glijdt een stuk minder dan de michelin road 4/5/6 bij op het gas gaan in de bocht maar iets meer dan de sportbanden die ik gemonteerd had voor de roadsmart. Maar ze gaan bij mij iig 2x langer mee dan de power 5/ sportsmart mk4 die ik hiervoor had aan de achterkant.
En nee, dat is niet omdat ik afgelopen 2 jaar maar 3000km gereden heb ;( Hopelijk volgend jaar van een deel van de medicatie af waardoor ik weer wat meer kan rijden.

[ Voor 10% gewijzigd door charrel op 01-05-2025 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Blasterxp schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 11:09:
Mag ik hier mee kletsen over een Talara Sting R bromfiets? Of vinden jullie dat niet passend?
Als jij het een bromfiets vind niet, hahahaha. Als jij het een motor vind, vind ik het ook goed ;) :+

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 00:11
Als ik upgrade van de neotec2 naar de neotec3 (helm is jaar of 6 oud) zit ik met een 8 of 9 jaar oude freecom... nou heeft sena zo'n voorgevormde variant voor de neotec (srl-03):
- duur (320€)
- geen ervaring met sena

vs de cardo freecom 4x ofzo
- goedkoper maar steekt uit (225€ + adaptor? (20€)

vs de packtalk neo single (272€) of de packtalk edge single (327€) + adaptor? (20€)
- steekt meer uit dan de freecom 4x
- wieltje beter geplaatst?

Wat zou verstandig zijn?

Usecase: 99,99% rijd ik alleen en is het voor muziek + telefoon gesprekken
wordt verbonden met BMW 1250 GSA

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Lord_T schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 11:27:
Als ik upgrade van de neotec2 naar de neotec3 (helm is jaar of 6 oud) zit ik met een 8 of 9 jaar oude freecom... nou heeft sena zo'n voorgevormde variant voor de neotec (srl-03):
- duur (320€)
- geen ervaring met sena

vs de packtalk neo single (272€) of de packtalk edge single (327€) + adaptor? (20€)

Wat zou verstandig zijn?

Hangt ervan af of je veel in Luxemburg rijdt, aangezien je daar een bekeuring kan krijgen als je communicatie aan de buitenkant zit/ opgebouwd is. Geen idee of dat nu nog zo is maar ken mensen die een bekeuring gehad hebben voor "externe" communicatie. Rij al jaren met Sena, niet altijd gebruiksvriendelijk/ te doorgronden met alle opties maar werkt verder prima. :+ Of ik gebruik het net te weinig dat ik het meeste weer kwijt ben hoe het nu precies werkte. Maar telefoon en muziek gaan wel altijd goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-09 15:14
[...]

Vorige week net een setje Dunlop Roadsmart 4 GT laten monteren, omdat voor mijn motor bepaalde merken de maat niet meer produceren. Niet eerder met dit merk gereden. Eerste 200km er nu mee gereden in droge omstandigheden. Stuurt best wel fijn maar dat is altijd als je al een tijdje met wat vierkante banden hebt gereden. :+

Deze week ook weer genoeg motorrijders gezien in t-shirt en zonder handschoenen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
_eLMo_ schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 11:19:
[...]

Als jij het een bromfiets vind niet, hahahaha. Als jij het een motor vind, vind ik het ook goed ;) :+
Daar heb je een heel goed punt. Om hem op l1e kenteken te krijgen word hij keurig terug geregeld naar 45km/h. Een normale brommer heeft 2-3 pk; maar zo'n Sting kan tot 14 of 16 pk hebben. Via Bluetooth kun je hem op offroad mode zetten. Daarna loopt hij 80km/h, en heeft een enorm koppel.
Er zijn meer filmpjes te vinden waarbij hij op alleen zijn achterwiel rijdt; dan met beide wielen op de grond.

Ik ben reuze benieuwd of iemand hier al eens op een motor heeft gereden met electro aandrijving. Hoe gaat dat? Bevalt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:31

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

Ik rijd er zelf niet mee, maar had de Mutant op mijn shortlist voor de 1200GS.

Uiteindelijk Continetal Road Attack 4 eronder laten zetten want ik moest toch ff bij de dealer zijn voor een garantiedingetje met de HVV.

Maar Dunlop wordt best verkoch hier in NL, heel obscuur of niche is het merk niet.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wlie
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
[...]

Ik rij sinds begin dit jaar op de Mutants (1200GS), tot nog toe erg tevreden over. Geven direct veel vertrouwen. Over de levensduur kan ik nog niets zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:33

Fuelke

Forza Ferrari

Het is 1 mei - ik moet deze namiddag weg en ik ga mijn zomerjas aandoen op de motor!

Nadat ik gisteren, 30 april mijn zomerhandschoenen al had aangedaan. Toen nog met de gewone jas met de ventilatieritsjes open.

De regenvoering in de broek laat ik nog even zitten wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Fuelke op 01-05-2025 14:03 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barista
En volgende week mag de winterkleding weer aan want dan wordt het 12 graden ;)

Je vergist je snel met dit weer. Ik reed laatst een rondje en kwam er toen pas achter hoe 'doorwaai' mijn motorjas (3 in 1) eigenlijk is als je alleen de basisjas draagt. Dat was goed koud! Mijn Transalp kan vergissingen in kledij trouwens redelijk compenseren. Daar zit handvatverwarming op. Bij aankoop had ik dat als meest nutteloze optie bestempeld maar al tijdens het eerste ritje naar huis (in de regen) bewees het een groot pluspunt te zijn.

[ Voor 74% gewijzigd door Barista op 01-05-2025 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
- duur (320€)
- geen ervaring met sena

Wat zou verstandig zijn?

Neotec 3 schijnt niet heel goed in elkaar te zitten, dus lekker bij je neotec 2 blijven, kan zeker nog wel 2 jaar mee. Sena is echt bagger en de SRL is nog slechter. Ik had eerst 2x SRL maar ben sinds een aantal maanden overgestapt naar een Cardo Packtalk Edge met Shoei adapters. Is echt alsof je van 1999 naar 2025 gaat. Ik neem die bobbel maar voor lief, zoveel last heb ik er niet van.

Positieve punten van Cardo t.o.v. Sena:
- App zit veel beter in elkaar, firmware van de unit update automagisch via de app;
- USB-C fast charging;
- Magneet montage op helm waardoor die kinderlijk eenvoudig te wisselen is tussen verschillende helmen;
- JBL speakers zijn beter dan die HK dingen van Sena (persoonlijk);
- Batterij gaat voor mijn gevoel 2x zo lang mee als een SRL;
- Voice commands die eindelijk normaal werken en Siri die eenvoudig op te roepen is;
- Boom microfoon kwaliteit is beter, intercom geluid ook met actieve ruisonderdrukking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
- duur (320€)
- geen ervaring met sena

Wat zou verstandig zijn?

The Intercom Battle is Real!

End of the day, als het je puur om muziek en telefoon gaat doet elk chinees setje het. Dus is je vraag meer: wil je ingebouwd of opbouw. Voor deze use cases maakt het niks uit welk merk je koopt.

De SRL is wel gebaseerd op de Sena Mesh 2.0 / een oudere Sena, dus als je ooit meer wil loop je nu al achter. Hij kan wel een update krijgen naar mesh 3.0 (zoals de 50R/S ook), maar tis maar dat je weet dat de hardware revisie ouder is.

De Sena 60S (ik kocht 'm voor €335 in de aanbieding) lost praktisch alle punten van @cyntax hierboven op (en ook ben ik het niet overal mee eens), maar laten we een flamewar achterwege laten :>

[ Voor 4% gewijzigd door _eLMo_ op 01-05-2025 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitssz
- duur (320€)
- geen ervaring met sena

Wat zou verstandig zijn?

Hier de GT-Air3 (=integraal versie van de neotec) met een Packtalk edge.
Heb geen adapters gebruikt, die zijn er alleen van thirth party uit de community, maar gewoon geplakt aan de zijkant, schuinboven de sena inham.

Verschil tussen de neo en edge is niet veel, tot je bij de mount aankomt. Bij de neo zitten de speakers+mic verbonden via usbc aan de unit zelf, niet aan het "dockje". Waardoor je die dus elke keer moet in/uit pluggen wil je de unit opladen of van je helm wisselen en dus meer stress op de aansluiting geeft. Daarom heb ik destijds voor de edge gekozen ipv de neo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

[...]

Oh ja dat was het, en daarvan kon ik niet echt iets vinden wat minimaal 50/50 offroad was, liefste nog wat meer richting offroad zelfs.
En daarbij dacht ik gezien te hebben dat de banden daar in de UK zelfs nog duurder waren dan hier.

Ik kwam dan uit bij Dunlop D606 maar die voegt niks toe ten opzichte van de TKC80'S maar is wel duurder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1xc0ZGPa6j5N1QxTRVMyVCVVmW4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CtAD3BHzUNFcq2DDQrHF24j4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Mitssz schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 15:28:
[...]

Verschil tussen de neo en edge is niet veel, tot je bij de mount aankomt. Bij de neo zitten de speakers+mic verbonden via usbc aan de unit zelf, niet aan het "dockje". Waardoor je die dus elke keer moet in/uit pluggen wil je de unit opladen of van je helm wisselen en dus meer stress op de aansluiting geeft. Daarom heb ik destijds voor de edge gekozen ipv de neo.
Bij een ingebouwde unit moet je ook je "hele helm" opladen. Wel nog een overweging als je geen stopcontact dichtbij je helm opslag hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
Dat was ik hiervoor al gewend met mijn GT-Air1 en de Packtalk slim. Dat was een semi universeel ingebouwde. Maar het iedere keer uit en inpluggen van de usb-c lijkt me niet zo goed voor de connector.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

_eLMo_ schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 16:07:
[...]

Bij een ingebouwde unit moet je ook je "hele helm" opladen. Wel nog een overweging als je geen stopcontact dichtbij je helm opslag hebt.
Dat heb ik ook, maar gebruik daar gewoon een powerbank voor. Hoeft ook pas na iets van 30 uur gebruik.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 15:49:
[...]

Oh ja dat was het, en daarvan kon ik niet echt iets vinden wat minimaal 50/50 offroad was, liefste nog wat meer richting offroad zelfs.
En daarbij dacht ik gezien te hebben dat de banden daar in de UK zelfs nog duurder waren dan hier.

Ik kwam dan uit bij Dunlop D606 maar die voegt niks toe ten opzichte van de TKC80'S maar is wel duurder.
[Afbeelding]
Zijn dat dan wel de nieuwe tkc 80’s? Of is dit nog het vorige model?
Ik weet dat ze pas vernieuwd zijn, alleen geen idee wat er precies veranderd is en hoe je dat kan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Blasterxp schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 11:09:
lijkt me leuk voor erbij om mee te green lanen.. maar de range is wel een beperkende factor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

kneusteun schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 17:07:
[...]

Zijn dat dan wel de nieuwe tkc 80’s? Of is dit nog het vorige model?
Ik weet dat ze pas vernieuwd zijn, alleen geen idee wat er precies veranderd is en hoe je dat kan zien.
Geen idee :?
Heb er nog geen ei over gelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Booyaa schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 08:59:
Bah, reed toevallig gisteren langs toen ze net aan het opruimen waren. Beide voertuigen stonden er nog. Dan ga je toch wel weer ff anders op je motor zitten als je dat ziet.

https://112groningen.nl/4...-bij-n865-bij-overschild/

Zonde van de motor ook. Lijkt een nieuwe multistrada?
Dus een nieuwe dag nieuwe kansen. Ik rijd nog geen 5 minuten en ik zie een nieuw ongeluk tussen auto en motor. https://112groningen.nl/4...e-bornholmstraat-in-stad/

Mag hopen dat er toch minder ongelukken gebeuren dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
_eLMo_ schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 15:23:
[...]

The Intercom Battle is Real!

End of the day, als het je puur om muziek en telefoon gaat doet elk chinees setje het. Dus is je vraag meer: wil je ingebouwd of opbouw. Voor deze use cases maakt het niks uit welk merk je koopt.

De SRL is wel gebaseerd op de Sena Mesh 2.0 / een oudere Sena, dus als je ooit meer wil loop je nu al achter. Hij kan wel een update krijgen naar mesh 3.0 (zoals de 50R/S ook), maar tis maar dat je weet dat de hardware revisie ouder is.

De Sena 60S (ik kocht 'm voor €335 in de aanbieding) lost praktisch alle punten van @cyntax hierboven op (en ook ben ik het niet overal mee eens), maar laten we een flamewar achterwege laten :>
Mee eens hoor. De 60S is ook vast top maar wel weer een flinke evolutie verder dan de ‘SRL’ (eindelijk een IPx rating :p). Ben zelf uiteindelijk voor de Cardo gegaan omdat ik meerdere helmen heb en ik met second helmet kits eenvoudig en goedkoop de Cardo kan gebruiken op al mijn helmen. Voor de rest komen de features aardig overeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:13

_Apache_

For life.

- duur (320€)
- geen ervaring met sena

Wat zou verstandig zijn?

Als de set goed is, zou ik een nieuw bevestigingsetje kopen (is dat er?) en dan oud setje op nieuwe helm doen.

Zo heb ik het 2x gedaan bij mijn Interphone F5, een dergelijke setje koste 2-3 tientjes, en alles zat er weer strak op.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Pagina: 1 ... 36 ... 77 Laatste