Wel blij met mijn keuzes tot nu toe, heb nu de meest offroad georiënteerde set er op zitten waar ik ooit mee heb gereden.
Vooral de voorband is echt een semi crossband. Achter zou ik misschien wel wat meer tractor grip willen maar de E-09 is eigenlijk wel een goede compromis voor mij.
Hiervoor op de Tuareg:
Pirelli STR Rally's voor een achter.
Gewoon een wegband, offroad knudde.
Zou ik niet weer kopen.
Nu gemonteerd:
Mitas E-09 achter,
Metzeler MC 360 voor. Mooie combi, beetje opletten op de weg met hard remmen. De ABS komt er wel redelijk snel in zeg maar
Op de Guzzi:
Nieuw geleverd met Michelin Anakee adventure.
Ook een wegband, en nog een verdomd goede ook nog. Zou ik voor puur weggebruik zo weer aanschaffen.
Bridgestone Adventure cross AX41's
Fijne 50/50 band, achter echt een tractor effect in de blubber, voor vond ik hem wat instabiel offroad. Op de weg ook nog bakken met grip, onvoorstelbaar zelfs.
Continental TKC80'S
Echt goede 50/50 band, achter wat minder grip offroad dan de Bridgestone's, voor wel een stuk stabieler, spoort beter rechtdoor in het zand.
Op de weg ook echt meer dan prima, grenzen liggen echt ver weg.
Mitas E-09 achter, volgens mij zat er toen voor nog de TKC 80 op.
Daar reed ik een aantal noppen half vanaf met 1 rit snelweg van 800km. Met bepakking, zware Guzzi, 30 graden in de zon en 140+ op de cruise.
Dat was net te veel van het goede voor die achterband.
Denk dat ik maar weer gewoon voor de zelfde set ga als ik nu gemonteerd heb.
Dan heb ik maar een half versleten gelijk setje in de schuur liggen.
Op zolder ligt in nog de half versleten Bridgestone Adventure cross AX41's set van mijn Guzzi, banden maat kan ik nu niets meer mee.
@
kneusteun die E-07 vind ik te veel weg georiënteerd.
Mag ik ook de expert trail op ABR niet mee op denk ik. Kom ik de Bog off doom zeker niet mee doorheen.
[
Voor 5% gewijzigd door
Bommes op 29-04-2025 22:19
]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.