Had je (volledige) uitlaat dan wèl ekeur met papieren?kneusteun schreef op zondag 20 april 2025 @ 12:46:
Kunnen we ook een stemming krijgen?
Wie heeft er daadwerkelijk gezeik gehad in Duitsland met een uitlaat of iets?
Ik nog steeds niet.
Niet met decat
Niet met straight titanium
Niet met ingekeurde demper zonder wol
Niet met verkeerde banden
En ja wel staande gehouden of politie tegen gekomen.
Tuurlijk in het misgaan, maar als je je een beetje normaal gedraagt lijkt er niet zo heel veel aan de hand.
Of heb ik zoveel mazzel dat ze mij steeds laten gaan?!
PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren, T6 thermostaat
Waar kan je die ekeur vinden? Staat het erop? Ik heb er een aftermarket op laten zetten.
Zou Unkel politzei (oom agent) nou echt op zijn rug op het asfalt gaan liggen om te kijken of er een symbooltje onder de demper staat gegraveerd?
Zou Unkel politzei (oom agent) nou echt op zijn rug op het asfalt gaan liggen om te kijken of er een symbooltje onder de demper staat gegraveerd?
Ja, helaas heb je ze er tussen die dat doen. En niet alleen je uitlaat, ook andere aftermarket onderdelen zoals bijvoorbeeld spiegels en greepjes kunnen worden gecheckt.badkuip schreef op zondag 20 april 2025 @ 12:52:
Waar kan je die ekeur vinden? Staat het erop? Ik heb er een aftermarket op laten zetten.
Ex camera neem ik aan?ozzynator schreef op zondag 20 april 2025 @ 11:34:
Ff wat anders: iemand nog behoefte aan een complete Insta360 motorcycle mount bundle? Prijs komen we wel uit.
https://onlinemanual.inst...EuMTc0NTE0MTY1OC40Mi4wLjA.
Dus dan is het goed? Van die verhalen over de db meter erachter, dat is dus niet aan de orde als het e keur erop staat?ArjenIsM3 schreef op zondag 20 april 2025 @ 13:00:
[...]
Ja, helaas heb je ze er tussen die dat doen. En niet alleen je uitlaat, ook andere aftermarket onderdelen zoals bijvoorbeeld spiegels en greepjes kunnen worden gecheckt.
Bij mijn Guzzi V85 had ik een Decat Y-link pijp geplaatst, daarachter gewoon de originele demper.Joris748 schreef op zondag 20 april 2025 @ 11:12:
[...]
Ook met een betere demper maakt zo’n systeem nog steeds flinke klappen. Ik zou echt overwegen weer het volledig standaard systeem, incl katalysator, terug te zetten. Al is het maar voor je gemoedsrust.
Dat gaf zelfs op die erg tamne 850cc lucht koeler nog best wel flinke klappen.
Mij ging het overgings niet om het meer geluid, maar was het doel minder gewicht maar vooral minder doorbakken voeten.
Dikke cat pot hing precies midden onder de voeten, en werd niet zo een beetje heet ook.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik neem aan dat hier gekeken wordt naar de maximale geluidsdruk volgens de typegoedkeuring. Dat is op te zoeken door je kenteken in te voeren op de site van het RDW.Pyr0_ schreef op zondag 20 april 2025 @ 13:02:
[...]
![]()
Dat moet je dan maar net weten... En je moet maar net weten hoe luid je uitlaat is.
Voor mijn RSV Mille is dat 96 dB(A) bij 4625 omw/min. Aangezien de typegoedkeuring al uit 1998 stamt en het een dikke twin is verwacht ik dat die grens van 95 dB(A) voor geen enkele moderne motor met originele demper een probleem is. Edit: een Monster 1200 uit 2017 zit zelfs op 97 dB(A)

Wil je het zeker weten? Dan zul je het moeten laten meten. Zeker bij absorptiedempers (het gros van de slip-ons) wil de demping over de jaren heen wel eens minder worden. Reflectiedempers hebben daar minder last van.
Edit2: meer info en uitleg op https://www.motorrijdersa...geluidsmeting-en-sancties
[ Voor 8% gewijzigd door Joris748 op 20-04-2025 13:41 ]
Waarschijnlijk wordt dat staande houden van je grotendeels voorkomen door het type motorfiets waarmee je telkens onderweg bent.kneusteun schreef op zondag 20 april 2025 @ 12:46:
Ik nog steeds niet.
Niet met decat
Tuurlijk in het misgaan, maar als je je een beetje normaal gedraagt lijkt er niet zo heel veel aan de hand.
Een 'SS' en/of een Hyper-Naked is meestal wel érgens mee aan de beurt.... Al is het maar doordat dat soort speelgoed op de een of andere manier vaak de aandacht op zich laat vestigen (terecht/onterecht).
Met m'n Yamaha R6 RJ15 / 2012 in 2013 te Cochem (Dld.) staande gehouden en daar ter plekke bijna €450,- contant mogen aftikken omdat ik géén dB killer gemonteerd had in een Akrapovic Slip-On demper mét E-Keur voor die motorfiets .... Zonder dB killer is die E-Keur uiteraard ook niet meer geldig.
Maar ook dát heb ik hier in een grijs verleden al wel eens vaker gemeldt...
[ Voor 27% gewijzigd door Will_M op 20-04-2025 14:07 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
En Multistrada uit 2016 zit op 100 dB(A). Ik win...Joris748 schreef op zondag 20 april 2025 @ 13:24:
[...]
Ik neem aan dat hier gekeken wordt naar de maximale geluidsdruk volgens de typegoedkeuring. Dat is op te zoeken door je kenteken in te voeren op de site van het RDW.
Voor mijn RSV Mille is dat 96 dB(A) bij 4625 omw/min. Aangezien de typegoedkeuring al uit 1998 stamt en het een dikke twin is verwacht ik dat die grens van 95 dB(A) voor geen enkele moderne motor met originele demper een probleem is. Edit: een Monster 1200 uit 2017 zit zelfs op 97 dB(A)
Wil je het zeker weten? Dan zul je het moeten laten meten. Zeker bij absorptiedempers (het gros van de slip-ons) wil de demping over de jaren heen wel eens minder worden. Reflectiedempers hebben daar minder last van.
Edit2: meer info en uitleg op https://www.motorrijdersa...geluidsmeting-en-sancties

Niet per se. Een db meting kan nog volgen en volgens mij moet je motor dan aan de norm voldoen waar hij op goedgekeurd is. De 95db zones ken ik verder niet maar ik kan me zo voorstellen dat sommige door de EU goedgekeurde motoren daar alsnog een boete krijgen. Bij mijn R1200RS staat op kenteken 94dbA bij stationair geregistreerd. Als dat accuraat is dan ga ik daar met 10% gas dus al overheen. Ik vond een meting van een random site van een R1200RT met hetzelfde blok en die doet 88db stationair met een piek van 119db en dat is met de standaard uitlaat..badkuip schreef op zondag 20 april 2025 @ 13:06:
[...]
Dus dan is het goed? Van die verhalen over de db meter erachter, dat is dus niet aan de orde als het e keur erop staat?
Ik heb meer problemen gehad in nederland dan in duitsland of welk ander land dat ik met de motor geweest benkneusteun schreef op zondag 20 april 2025 @ 12:46:
Ik nog steeds niet.
Niet met decat
En hoe weet ik of ik een absorptie of reflectiedemper heb? Ik heb de stock honda uitlaat erop.Joris748 schreef op zondag 20 april 2025 @ 13:24:
[...]
Ik neem aan dat hier gekeken wordt naar de maximale geluidsdruk volgens de typegoedkeuring. Dat is op te zoeken door je kenteken in te voeren op de site van het RDW.
:strip_exif()/f/image/jvPCAyfWWkxEYpzZBB75FcYS.png?f=user_large)
Standaard is meestal reflectie. Dus zonder dempingswol maar met schotjes.HTT-Thalan schreef op zondag 20 april 2025 @ 14:43:
[...]
En hoe weet ik of ik een absorptie of reflectiedemper heb? Ik heb de stock honda uitlaat erop.
[Afbeelding]
Oh, mooi. Hoef ik ook niet bang te zijn dat hij minder word met de jaren zolang hij maar niet roestJoris748 schreef op zondag 20 april 2025 @ 15:32:
[...]
Standaard is meestal reflectie. Dus zonder dempingswol maar met schotjes.
Stationair is bij stilstand op toerental x, niet bij stationair toerental.ArjenIsM3 schreef op zondag 20 april 2025 @ 14:02:
[...]
Niet per se. Een db meting kan nog volgen en volgens mij moet je motor dan aan de norm voldoen waar hij op goedgekeurd is. De 95db zones ken ik verder niet maar ik kan me zo voorstellen dat sommige door de EU goedgekeurde motoren daar alsnog een boete krijgen. Bij mijn R1200RS staat op kenteken 94dbA bij stationair geregistreerd. Als dat accuraat is dan ga ik daar met 10% gas dus al overheen. Ik vond een meting van een random site van een R1200RT met hetzelfde blok en die doet 88db stationair met een piek van 119db en dat is met de standaard uitlaat..
Awesome
Aangepastozzynator schreef op donderdag 17 april 2025 @ 14:12:
@Chakotay @LankHoar dankjewel! Wel even wennen tov de Yamaha, maar bevalt me nu al gedeeltelijk beter. Rest komt ook nog wel.
[Afbeelding]
bouwjaar 2024.
Mocht je nog tips willen over goede upgrades, laat dan weten waar je tegen aan loopt (bijvoorbeeld zithouding, vering etc.). Denk graag mee
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Dank voor je aanbod! Gisteren al het passagierszitje er af gehaald, volgende op het lijstje is zwarte refzwarten aan de voorpoten en achterkant.LankHoar schreef op zondag 20 april 2025 @ 17:12:
[...]
Aangepast![]()
Mocht je nog tips willen over goede upgrades, laat dan weten waar je tegen aan loopt (bijvoorbeeld zithouding, vering etc.). Denk graag mee
Daarna forward controls.
:strip_exif()/f/image/t7ayiVBO70E09ZEs2y3KRXoV.jpg?f=fotoalbum_large)
Het was OEM, maar helemaal leeg dus maakte een bende kabaal van heb ik jou daar...Pyr0_ schreef op zondag 20 april 2025 @ 12:48:
[...]
Had je (volledige) uitlaat dan wèl ekeur met papieren?

Ik was met een KTM 990 SM in de Eifel en ook de dealer daar zag al meteen dat er een hoop mis was.Will_M schreef op zondag 20 april 2025 @ 13:43:
[...]
Waarschijnlijk wordt dat staande houden van je grotendeels voorkomen door het type motorfiets waarmee je telkens onderweg bent.
Een 'SS' en/of een Hyper-Naked is meestal wel érgens mee aan de beurt.... Al is het maar doordat dat soort speelgoed op de een of andere manier vaak de aandacht op zich laat vestigen (terecht/onterecht).
Met m'n Yamaha R6 RJ15 / 2012 in 2013 te Cochem (Dld.) staande gehouden en daar ter plekke bijna €450,- contant mogen aftikken omdat ik géén dB killer gemonteerd had in een Akrapovic Slip-On demper mét E-Keur voor die motorfiets .... Zonder dB killer is die E-Keur uiteraard ook niet meer geldig.
Maar ook dát heb ik hier in een grijs verleden al wel eens vaker gemeldt...
Geen kat, open pijp en tweede gasklep verwijdert.
Maar hij zei ook dat bijna geen agent dat meteen ziet, en echt geen groot probleem was.
En dat is ook wel een redelijke befaamde hooligan fiets, duidelijk herkenbaar.
Die KTM had ik zelf hier over de grens voor onderhoud en die gaven aan dat als ik een reflector achter had dat het helemaal goed kwam

Blijkbaar is dat iets wat in NL iedereen eraf sloopt of vervangen met tail-tidy, en dat is iets waar Duitse agenten op aanslaan naar het schijnt.
Ook met de R6 met open titanium (geen e-keur) pijp nog nooit aan de kant gezet, meestal als er polizei te zien was ging het gas gewoon wat meer dicht.
Maar dit is allemaal anekdotisch, heb mij zelf in het begin wel veel druk om gemaakt maar heb eigenlijk nog nooit problemen gehad of gehoord ook niet van bekenden van mij.
Met een paar uitzonderingen daar gelaten maar dat waren mensen die er bijna naar opzoek waren....
Oh, lijstje mbt geluid.
De Diversion 900:
:strip_exif()/f/image/DO5NT5KKcmsRR47IXENvNCuF.png?f=user_large)
De XJ900F (niet van mij maar staat hier wel, kan 'm op dat vlak dus mijn bezit noemen
)
De Diversion 900:
:strip_exif()/f/image/DO5NT5KKcmsRR47IXENvNCuF.png?f=user_large)
De XJ900F (niet van mij maar staat hier wel, kan 'm op dat vlak dus mijn bezit noemen
:strip_exif()/f/image/gCQPNrYgWvAsQs7FoUIx280m.png?f=user_large)
[ Voor 38% gewijzigd door Destruction op 20-04-2025 20:16 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Een beest van een motor, die Diversion!Destruction schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:14:
Oh, lijstje mbt geluid.
De Diversion 900:
[Afbeelding]
De XJ900F (niet van mij maar staat hier wel, kan 'm op dat vlak dus mijn bezit noemen)
[Afbeelding]

Verder over Der Auspuff, das ist mir etwas..
Ik hoop dat ik geen chagrijnige agent tref die daadwerkelijk overal een probleem van maakt. Wat mij betreft klinkt ie niet harder dan de originele. Gemeten heb ik het nooit.
Ik zou het wel eens vrijblijvend door de RDW of politie willen laten nameten. Maar die service zullen ze vast niet bieden. Zelf nameten lijkt me niet te doen, zie maar eens een geijkte decibelmeter te krijgen (op dezelfde manier geijkt als bij de polizei) en onder precies dezelfde condities de test zelf doen.
Sowieso moet ik maar niet teveel in het oog lopen bij de dienders. Een achterreflector hebben is een manier. Die moet ik er nog opzetten.
[ Voor 34% gewijzigd door badkuip op 20-04-2025 21:24 ]
Ik heb snellere motoren gehad, en ook op sneller spul gereden. Maar ik ben er eigenlijk best tevreden mee
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Mijn vader was ex div 900 rijder, gebruikte hem voor woon werkt in weer en wind, dingen zijn onverwoestbaar. Als je 20 jaar lang alleen maar op Divs 900 rijdt, dan heb je een zolder aan reserveonderdelen waar je u tegen zegt. Die machine rijdend houden was dus geen probleem.Destruction schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:22:
[...]
Ik heb snellere motoren gehad, en ook op sneller spul gereden. Maar ik ben er eigenlijk best tevreden meeEn ik heb er nog een Rider voor klaar liggen ook
Ik heb er wel eens op gereden. Erg comfortabele fiets. Als je ze netjes houdt dan is het vandaag de dag nog een prima fiets om mee voor de dag te komen.
Enige waar ik niks mee kon was de analoge benzinemeter. In 5 minuten staat ie van vol naar nul. Meter begint bij een kwart tank te tellen geloof ik…
Het is zeker een comfortabele fiets. Ligt eigenlijk als een blok op de weg, met als enig nadeel dat de voorvering wat slapjes is (ik ben van plan er hyperpro in te zetten).badkuip schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:29:
[...]
Ik heb er wel eens op gereden. Erg comfortabele fiets. Als je ze netjes houdt dan is het vandaag de dag nog een prima fiets om mee voor de dag te komen.
Enige waar ik niks mee kon was de analoge benzinemeter. In 5 minuten staat ie van vol naar nul. Meter begint bij een kwart tank te tellen geloof ik…
Als ik de tank vol gooi kan ik inderdaad 180km rijden voordat de meter begint te bewegen. Bij 200km geeft-ie ongeveer een halve tank aan en daarna zakt 't vrij snel, maar met 1:18 gemiddeld zou een 430km op één tank haalbaar moeten zijn. Zo ver laat ik 't eigenlijk nooit komen, ik ben geen fan van op de laatste druppeltjes rijden
Deze Diversion is voor z'n leeftijd nog in hele nette staat, oogt ook absoluut niet alsof het ding ooit pekel gezien heeft en ik wil dat ook graag zo houden. Sowieso is het ideale aantal motoren om te hebben het aantal dat je al hebt, +1. Dus die fiets die wél gewoon door pekel moet komt er wel
Ik heb wel eens gewoon een decibel app op mijn telefoon gebruikt (S21 Ultra destijds geloof ik) op de voorgeschreven afstand (ik dacht een meter) en dan schuin achter de uitlaat gemeten. Resultaat was vrijwel gelijk aan de 'officiele' meting die ik eens via de TAclub heb laten doen.badkuip schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:17:
[...]
Een beest van een motor, die Diversion!
Ik hoop dat ik geen chagrijnige agent tref die daadwerkelijk overal een probleem van maakt. Wat mij betreft klinkt ie niet harder dan de originele. Gemeten heb ik het nooit.
Ik zou het wel eens vrijblijvend door de RDW of politie willen laten nameten. Maar die service zullen ze vast niet bieden. Zelf nameten lijkt me niet te doen, zie maar eens een geijkte decibelmeter te krijgen (op dezelfde manier geijkt als bij de polizei) en onder precies dezelfde condities de test zelf doen.
Sowieso moet ik maar niet teveel in het oog lopen bij de dienders. Een achterreflector hebben is een manier. Die moet ik er nog opzetten.
Bij de 'dag van de motorrijder' onlangs kon je ook gratis laten meten en zo zullen er vast vaker mogelijkheden voorbij komen.
Volgens het artikel van de MAG wordt er op 50 cm van de uitlaat gemeten. Kan zo niet vinden of dat recht of schuin erachter is.
Daarom wordt er bij de keuring van nieuwe modellen ook een statische meting uitgevoerd. Daarbij wordt het uitlaatgeluid gemeten op 50 cm afstand van de uitlaatmond, bij een per merk en type vastgesteld toerental. De bij die meting vastgestelde waarde komt in het kentekenregister te staan en wordt ook vermeld op het VIN-plaatje van je motor,
Nooit geweten dat dat af en toe kan, ik zal het eens in de gaten houden.HTT-Thalan schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:35:
[...]
Ik heb wel eens gewoon een decibel app op mijn telefoon gebruikt (S21 Ultra destijds geloof ik) op de voorgeschreven afstand (ik dacht een meter) en dan schuin achter de uitlaat gemeten. Resultaat was vrijwel gelijk aan de 'officiele' meting die ik eens via de TAclub heb laten doen.
Bij de 'dag van de motorrijder' onlangs kon je ook gratis laten meten en zo zullen er vast vaker mogelijkheden voorbij komen.
Ik schreef eerder dat mijn vader een Div 900 rijder was. Spelfoutje. Paps is er gelukkig nog steeds en in goede gezondheid. Tegenwoordig knort hij vrolijk rond op zijn Tracer. Dus pa is er nog, alleen zijn Div niet.
Over rondknorren gesproken, vandaag even een rondje Amersfoort naar de Betuwe gedaan. Ad hoc even een route gepland voor de Zumo XT2 met de bijgeleverde iPhone Tread App. Die heeft ook kaarten in zich. Dus in Tread plannen en in Tread syncen naar de cloud, dan pakt de zumo hem op.
Niet dus. Met deze werkwijze verliest de route zijn vorm. Je komt nog steeds uit bij de bestemming maar hij slaat de leuke weggetjes, die je gepland had met GARMIN FREAKING BIJBEHORENDE APP doodleuk OVER.
De app
:strip_exif()/f/image/Ju7d7MQNmdyEVm6W6aVRzbt1.jpg?f=fotoalbum_large)
De zumo
:strip_exif()/f/image/tXzmNDOghNUgb4uY3iRPoEnS.jpg?f=fotoalbum_large)
De Zumo gaat dus niet via Austerlitz maar doodleuk de provinciale weg af naar Wijk.
Ik vloeken en tieren van wat doe ik nou fout.
Blijkt dus dat ergens in het proces “de shaping points” verdwijnen. Het internet staat vol met deze klacht.
Garmin weet ervan en gaat het “ergens in de toekomst wel een keer oplossen”.
Alternatieven:
1. Route aanmaken op de Zumo. Dan doet ie wat je van hem vraagt.
2. Route maken in MRA, via Tread overzetten naar de Zumo en daar inladen als track of als route
3. Route aanmaken in MRA of wat dan ook, op sd kaartje laden en sd kaartje in de Zumo duwen.
Het is bij de konijnen af. Het is 2025 en Garmin krijgt het voorelkaar om een route niet zonder verlies van informatie over te zetten naar het toestel. Best zielig eigenlijk..
Optie 4. Verkoop die stomme Garmin en gebruik je gsm (of 2de foon) als navi. Tig meer opties qua navi apps en opties.badkuip schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:52:
[...]
Nooit geweten dat dat af en toe kan, ik zal het eens in de gaten houden.
Ik schreef eerder dat mijn vader een Div 900 rijder was. Spelfoutje. Paps is er gelukkig nog steeds en in goede gezondheid. Tegenwoordig knort hij vrolijk rond op zijn Tracer. Dus pa is er nog, alleen zijn Div niet.
Over rondknorren gesproken, vandaag even een rondje Amersfoort naar de Betuwe gedaan. Ad hoc even een route gepland voor de Zumo XT2 met de bijgeleverde iPhone Tread App. Die heeft ook kaarten in zich. Dus in Tread plannen en in Tread syncen naar de cloud, dan pakt de zumo hem op.
Niet dus. Met deze werkwijze verliest de route zijn vorm. Je komt nog steeds uit bij de bestemming maar hij slaat de leuke weggetjes, die je gepland had met GARMIN FREAKING BIJBEHORENDE APP doodleuk OVER.
De app
[Afbeelding]
De zumo
[Afbeelding]
De Zumo gaat dus niet via Austerlitz maar doodleuk de provinciale weg af naar Wijk.
Blijkt dus dat ergens in het proces “de shaping points” verdwijnen. Het internet staat vol met deze klacht.
Alternatieven:
2. Route maken in MRA, via Tread overzetten naar de Zumo en daar inladen als track of als route
3. Route aanmaken in MRA of wat dan ook, op sd kaartje laden en sd kaartje in de Zumo duwen.
Het is bij de konijnen af. Het is 2025 en Garmin krijgt het voorelkaar om een route niet zonder verlies van informatie over te zetten naar het toestel. Best zielig eigenlijk..
Wel slecht van Garmin hoor.
Helemaal eens die zumo xt2 heeft wel wat dingetjes.
En zeker voor dat geld verwacht je wel dat de tread app en de navigatie goed werken.
Inderdaad track inladen via tread en dan de zumo laten converteren naar route dan komt het goed.
Of sd kaartje als je zeker wil zijn.
Super fijn ding maar had beter verwacht.
Ben zelf benieuwd hoe de chigee AIO 6 het gaat doen.
Misschien tegen de tijd als vervanger voor de zumo.
En zeker voor dat geld verwacht je wel dat de tread app en de navigatie goed werken.
Inderdaad track inladen via tread en dan de zumo laten converteren naar route dan komt het goed.
Of sd kaartje als je zeker wil zijn.
Super fijn ding maar had beter verwacht.
Ben zelf benieuwd hoe de chigee AIO 6 het gaat doen.
Misschien tegen de tijd als vervanger voor de zumo.
Ik denk dat de ontwikkelingafdeling drukker is met smartwatches. Valt meer geld mee te verdienenbadkuip schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:52:
[...]
Nooit geweten dat dat af en toe kan, ik zal het eens in de gaten houden.
De app
[Afbeelding]
De zumo
[Afbeelding]
Alternatieven:

Ben ook naar MRA geswitched vanwege het ontbreken van een Windows of MacOS app.
Heel tevreden met de XT2 an sich, maar de ondersteunende software is crappy.
Ik wil dat niet.Pyr0_ schreef op zondag 20 april 2025 @ 22:09:
[...]
Optie 4. Verkoop die stomme Garmin en gebruik je gsm (of 2de foon) als navi. Tig meer opties qua navi apps en opties.![]()
Wel slecht van Garmin hoor.
Navigatie graag zonder gebliep van binnenkomende appjes. Ik vind m’n telefoon te dierbaar om op de motor te gebruiken. Heb er maar 1 en gebruik hem ook voor mijn eigen bedrijf. Kan het niet hebben dat een telefoon sneuvelt.
Hoewel gezegd wordt dat telefoons hoosbuien en trillingen kunnen overleven, gaat het toestel er vast niet mooier van uitzien van dat soort weer.
Garmin moet het gewoon doen. Gaan met die banaan.
Destruction schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:34:
Sowieso is het ideale aantal motoren om te hebben het aantal dat je al hebt, +1.
:strip_exif()/f/image/njX7Cmkij2wR1Z9goYI9JyNB.jpg?f=fotoalbum_large)
Klopt....
Was goedkoop, stond in de buurt en heeft ABS (hebben niet alle SH300's)
Vrijdagavond opgehaald, aanhanger met scooter en al achter de poort gezet, volgende dag weer aan de auto geknoopt, naar Duitsland gereden, beetje rondrijden in de Eifel met maten, nachtje kamperen, nog wat rondhangen, terug naar huis.
Morgen eens kijken wat ik eigenlijk gekocht heb
Iemand Integra kopen? Dit is de vervanger, iets kleiner/lichter, kan m'n bromboodschappenscooter ook weer weg.
leeg
Zie hier waarom ik je getagd heb doen 't ging over motorscooters4x2 schreef op zondag 20 april 2025 @ 22:42:
[...]
[Afbeelding]
Klopt....
Was goedkoop, stond in de buurt en heeft ABS (hebben niet alle SH300's)
Vrijdagavond opgehaald, aanhanger met scooter en al achter de poort gezet, volgende dag weer aan de auto geknoopt, naar Duitsland gereden, beetje rondrijden in de Eifel met maten, nachtje kamperen, nog wat rondhangen, terug naar huis.
Morgen eens kijken wat ik eigenlijk gekocht heb
Iemand Integra kopen? Dit is de vervanger, iets kleiner/lichter, kan m'n bromboodschappenscooter ook weer weg.
Stiekem zou ik zo'n unit (in plaats van 't 50cc op blauwkenteken geval dat er nu staat) ook nog wel overwegen. 2 motoren en een scooter is hier nog wel te doen
Ik rij er gewoon all-season mee, alleen niet met ijzel,…HTT-Thalan schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 13:23:
[...]
Correct, precies deze. Ik heb ervaring met de vorige versie hiervan en was er ook wel over te spreken. Niet de allerbeste keuze voor slecht weer maar dat zijn sowieso omstandigheden waarin ik niet op de rand van mijn kunnen ga rijden en dus ruim binnen de marges van de band blijf.
En voor de winter gooi ik alsnog de Conti TKC70 eronder, die heeft ook een M+S label.
[...]
Al moet ik zeggen dat ik al een paar keer in afgelopen januari meegemaakt heb dat ik merkte dat het op sommige stukken spekglad was

Tweede telefoon is zelfs goedkoper dan Garmin.badkuip schreef op zondag 20 april 2025 @ 22:28:
[...]
Ik wil dat niet.
Navigatie graag zonder gebliep van binnenkomende appjes. Ik vind m’n telefoon te dierbaar om op de motor te gebruiken. Heb er maar 1 en gebruik hem ook voor mijn eigen bedrijf. Kan het niet hebben dat een telefoon sneuvelt.
Hoewel gezegd wordt dat telefoons hoosbuien en trillingen kunnen overleven, gaat het toestel er vast niet mooier van uitzien van dat soort weer.
Garmin moet het gewoon doen. Gaan met die banaan.
Meldingen kunnen uit.
Garmin dwingen om hun software te fixen kan… maar bied minder garanties 😂
En het is niet dat die de eerste keer is dat de software van Garmin een zooitje is.
Kuch Basecamp kuch.
Je zou verwachten dat consumenten er dan niet nog een keer in trappen maar blijkbaar..
Kuch Basecamp kuch.
Je zou verwachten dat consumenten er dan niet nog een keer in trappen maar blijkbaar..

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
En wat voor omstandigheden waren dat dan precies? Met een hoosbui over putdeksels, witte strepen en bitumen? Of gewoon normaal asfaltiMars schreef op zondag 20 april 2025 @ 23:47:
[...]
Ik rij er gewoon all-season mee, alleen niet met ijzel,…
Al moet ik zeggen dat ik al een paar keer in afgelopen januari meegemaakt heb dat ik merkte dat het op sommige stukken spekglad was![]()
Twijfelgevalletje dit topic of beter 'het grote brommertopic' maarre:
https://www.marktplaats.n...3168501-honda-cb50r-dream
Een CB50R!!! 14.000 toeren redline... nieuw, nooit op gereden. Gaaf
.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=gHstUhpkvtM/video]
Gekke ding gaat bijna 100
.
https://www.marktplaats.n...3168501-honda-cb50r-dream
Een CB50R!!! 14.000 toeren redline... nieuw, nooit op gereden. Gaaf
[video]https://www.youtube.com/watch?v=gHstUhpkvtM/video]
Gekke ding gaat bijna 100

[ Voor 16% gewijzigd door HTT-Thalan op 21-04-2025 09:19 ]
Zeker bieden ze die service wel! 2 weken terug in Woudenberg en binnenkort in Hellendoorn.badkuip schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:17:
[...]
Een beest van een motor, die Diversion!
https://motorsoundcheck.nl/
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Wij gaan binnenkort voor het eerst met de motor op de Ferry, gaat om DFDS. Heb op youtube gezien en gelezen dan het boordpersoneel meestal de motoren verankeren aan het dek met hun eigen spanbanden. Maar nu zie ik in het instructiefilmpje van DFDS dat we zelf spanbanden en een handdoek moeten meenemen. Heeft iemand van jullie ervaring hiermee? Wil het liefst niet teveel meenemen, dus als we spanbanden achterwege kunnen laten is dat al voordeel.
Dfds ken ik persoonlijk niet, maar bij alle maatschappijen die van en in Scandinavië varen hangen er altijd voldoende spanbanden aan de wand.cyntax schreef op maandag 21 april 2025 @ 09:55:
Wij gaan binnenkort voor het eerst met de motor op de Ferry, gaat om DFDS. Heb op youtube gezien en gelezen dan het boordpersoneel meestal de motoren verankeren aan het dek met hun eigen spanbanden. Maar nu zie ik in het instructiefilmpje van DFDS dat we zelf spanbanden en een hanyddoek moeten meenemen. Heeft iemand van jullie ervaring hiermee? Wil het liefst niet teveel meenemen, dus als we spanbanden achterwege kunnen laten is dat al voordeel.
Ik zet altijd m'n motor op de zijstandaard in de 1e versnelling, en dan nog even naar voren duwen tot hij niet verder wil zodat alle speling er uit is en hij allen nog naar achter kan rollen. Dan 1 spanband aan het frame of stepje, over het zadel en aan de andere kant in de vloer vasthaken, en dan nog 1 op dezelfde manier de andere kant uit. (bij goed weer en een korte overtocht volstaat 1 spanband die je van links naar rechts over de motor gooit).
In mijn geval merkte ik de gladheid pas toen ik op eindbestemming de stad in reed. Denk dat de snelheid wel mee viel. Het was droog, maar had wel gesneeuwd. Geen putdeksels, gewone weg met verdrijvingsvlakken, pijlen en strepen op de weg. Voor een t-splitsing voet aan de grond en voelde m’n voet glijden. Dacht nog zal wel op zo’n witte gedeelte staan, maar nee, was gewoon bitumen. Ff een schrik momentjeHTT-Thalan schreef op maandag 21 april 2025 @ 09:06:
[...]
En wat voor omstandigheden waren dat dan precies? Met een hoosbui over putdeksels, witte strepen en bitumen? Of gewoon normaal asfalt.

In het kader van geen verantwoordelijkheid willen nemen. Zijn zij de pro’s, zij faciliteren een overtocht met de motor. Mogen zij hem ook degelijk vastzetten.cyntax schreef op maandag 21 april 2025 @ 09:55:
Wij gaan binnenkort voor het eerst met de motor op de Ferry, gaat om DFDS. Heb op youtube gezien en gelezen dan het boordpersoneel meestal de motoren verankeren aan het dek met hun eigen spanbanden. Maar nu zie ik in het instructiefilmpje van DFDS dat we zelf spanbanden en een handdoek moeten meenemen. Heeft iemand van jullie ervaring hiermee? Wil het liefst niet teveel meenemen, dus als we spanbanden achterwege kunnen laten is dat al voordeel.
In de tijd van de highspeed ferries tussen Oostende en Dover, zetten ze de motor in de versnelling op de zijstandaard. Matje op de buddy en dan spanband eroverheen. Stond muurvast. Weet alleen niet meer of ze hem strakker op de zijstandaard trokken of juist de andere kant in spanden.
Edit: ik verwacht uit de standaard, een stukje in de veren.
[ Voor 8% gewijzigd door Joris748 op 21-04-2025 10:51 ]
@cyntax Vorig jaar naar Schotland (via IJmuiden) geweest en mijn eigen spanbanden niet gebruikt. De handdoek is alleen nodig om geen afdruk in de zadel achter te laten. Mocht je de motor op een andere manier vast kunnen zetten is het niet nodig. Het personeel is te druk om alle voertuigen naar een plek te begeleiden dat er geen hulp is geboden.
Een tip: Tijdens de overtocht is het niet mogelijk om bij de motor te komen. Neem een tas mee waar alleen het hoognodige (kleding, laders, portemonnee, etc.)in zit. In dien mogelijk laat de helm bij de motor. Er zijn veel smalle trappen om boven te komen. Alleen lastig als je veel meeneemt.
Voor de rest de uitleg van @Waaj volgen
Een tip: Tijdens de overtocht is het niet mogelijk om bij de motor te komen. Neem een tas mee waar alleen het hoognodige (kleding, laders, portemonnee, etc.)in zit. In dien mogelijk laat de helm bij de motor. Er zijn veel smalle trappen om boven te komen. Alleen lastig als je veel meeneemt.
Voor de rest de uitleg van @Waaj volgen
[ Voor 3% gewijzigd door jeroenathome op 21-04-2025 10:48 ]
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.
Officieel moet je in de BRD een bewijs bij je hebben van alles wat je aan je auto of motorfiets hebt aangepast. En dat E keur moet zichtbaar zijn op een uitlaat. Onderkant is dus onzin.badkuip schreef op zondag 20 april 2025 @ 12:52:
Oh this brings back memories! De eerste keer dat ik naar Engeland ging met de motor, was ik ook voorbereid door het internet. Zelf spanbanden mee dus! Maar ik had heel geen ervaring met die dingen... Zou ik mijn motor goed vast krijgen? De nacht voor vertrek amper geslapen en vroeg richting Duinkerken.cyntax schreef op maandag 21 april 2025 @ 09:55:
Dus ik kom bij de boot. Tijdje wachten, de spanning bouwt op en dan het moment van de waarheid! Ik mag als een van de eersten de boot op en word netjes naar een plekje geleid. Daar zet ik mijn motor op de zijstandaard en stap af. Hupsakee, direct legt een man een dikke spanband met beschermingskussen op mn zadel. De motor staat in 10 seconden ram strak tegen het dek.
Ik ga naar boven en op het bankje tijdens de overtocht komt alle spanning en vermoeidheid eruit. Heerlijk even geslapen maar eerste half uur na de boottocht ook goed brak op m'n zadel... Was ik hier nou zo zenuwachtig voor!?!
Lang verhaal kort: komt helemaal goed, dfds regelt het en veel plezier.
*knip* dat is idd niet de bedoeling
[ Voor 83% gewijzigd door twain4me op 21-04-2025 13:00 ]
Wat betreft overtochten op een boot, zorg dat je motor van het (bewegings)alarm af staat anders gaat dat alarm de hele tijd af. Transportmodus ofzo heet dat.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Top, bedankt voor de tips allen, super nuttig! Gaat vast goed komen. Zal voor de zekerheid wat spanbanden meenemen voor de eerste keer
.
Ik heb eerst een paar jaar de Motosafe doppen gebruikt die je linkte. Vond ze best prima, maar op langere ritten toch wel gevoelig. Daarom overgestapt op otoplastieken met maximale demping, ook van Alpine. Wat een wereld van verschil was dat zeg! Veel comfortabeler, maar ook veel beter qua geluidsdemping. Ik zou niet graag meer terug willen, was de investering zeker waardRubjeMazter schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 21:14:
Zijn er mensen hier die zowel rubberen oordoppen en otoplastieken hebben (gehad) en mij kunnen uitleggen/toelichten wat beter of makkelijker is? Zit te twijfelen om mijn rubberen alpine motosafe doppen om te ruilen voor otoplastieken maar twijfel een beetje door de prijs en de eventuele winst die ik zou behalen.
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Warning: lots of photos incomming..
spoiler.. dit was onderweg.. Magic Roundabout Swindon..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Van het weekend lang weekend.. en weer speelde beetje mee.. iig op zondag..
Op vrijdag en zaterdag morgen had ik al verplichtingen.. maar op zaterdag middag kon ik op de motor springen met tente achterorop..
Plan is om naar Wales te gaan.. dus eerst stukje snelweg naar Swindon, en vandaar binnendoor richting Elan Valley (aanrader!)
Aaangezien een (de enige?) bijzonderheid van Swindon de Magic Roundabout is, dus een kleine detour:
Toen lekker binnendoor verder..
/f/image/e58TBd8JwghnAjoUsrAaBMgT.png?f=fotoalbum_large)
Even korte stop in Rhayader om te pinnen.. maar het bleek dat de pinautomaat in de post office leeg was.. #tjaWaleshe..
/f/image/Jh3bfFPN69DuG3yKzKx5wNja.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/2Uy8Kf0czBtjr4SiGiKjGXUE.png?f=fotoalbum_large)
Toen door naar camping die ik op random gekozen had op calimoto..
/f/image/kIb3M4ahZ0fMkhuXpxxmv07H.png?f=fotoalbum_large)
Gelukkig kon ik met kaart betalen dus snel tent opgezet..
/f/image/gU31ksJIUmJdz4822yFNCSry.png?f=fotoalbum_large)
Mooie site, met goede voorzieningen en mooie uitzicht..
/f/image/Jtl1hKEVqi37fbNOK99WpZh0.png?f=fotoalbum_large)
En natuurlijk schapen..want Wales..
/f/image/3pPQeDsFeOHWgxm7DIUsXST4.png?f=fotoalbum_large)
Volgende morgen werd ik voor zonsopgang wakker, dus tijde voor een green lane..
/f/image/IyqcNa8CPcrFtYkbg8UQg9lO.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ufNOlpeQgBQGJRHF9FlKM8fp.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/DMLsdoC9GQCZdCz3RqFsIZqf.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/tfeSJe2g0vyzOnpW2Z1F3cXl.png?f=fotoalbum_large)
Onderweg nog wat mooie stuwdammen tegen gekomen, maar toen begon het echt..
/f/image/2Ae16HygbB2OgS6SZS0W4ADr.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/03fjlqtvgg4CHBBkpIIvBs8J.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/mGxuhHJQlDfmZtx7Simlfago.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Psimu1M1hxZCx9HnzJyJ31RO.png?f=fotoalbum_large)
eerst nog makkelijk..
maar werd telkens pittiger..
Nog wat offroaders tegen gekomen die aan het wildkamperen waren../f/image/0VJPpOcmvrh09HCZCqFVNaMJ.png?f=fotoalbum_large)
Via mooie route terug..
De Guzzi was mooi vies toen ik terug kwam bij camping..
/f/image/lHPHwQWsDejT7zClwYvXE6l2.png?f=fotoalbum_large)
Toen door naar richting Snowdownia..
Onderweg gestopt bij Lake Vyrnwy (ook aanrader!)
Het eten bij de ''artisans' cafe was matig.. en de koffie slecht..
/f/image/CoPnCqPLvvovcTLmyDZMydk2.png?f=fotoalbum_large)
Maar ergste was dat ik dit pas zag toen ik het bijna op had..
/f/image/2rW9HvTe4Vb9cWw2u5vvwa1G.png?f=fotoalbum_large)
toen door naar de B4391, welke IMHO een van de mooiste motorwegen in de UK is..
/f/image/RiJUHjbX9CkbPtvehiR9DNGx.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/3XjaHaZNL99htZXTtlUqf9bq.png?f=fotoalbum_large)
Als je goed kijkt kan je Mount Snowdon nog in de achtergrond zien..
/f/image/ikCnEAAvUfIz0sFMhNS0zCul.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/PN57OFvpELj0etyDXM0JGqBC.png?f=fotoalbum_large)
Aangezien het weer op maandag heel Welsh zou worden (lees: regen, regen, regen) ben ik maar door gereden naar huis.. onderweg nog wel even gestopt bij een kasteel ruine..
/f/image/KbZfAM5NhLyKFs3p7yqHo68n.png?f=fotoalbum_large)
Nieuw PR.. 9:40uur in het zadel op 1 dag..
/f/image/TvrBweH17EuP4lLwnfnrhJwc.png?f=fotoalbum_large)
oh ja laatste tip:
Zet Calimoto niet op Winding in Wales.. want dat krijg je dit soort wegen.. stijl en smal..
Op vrijdag en zaterdag morgen had ik al verplichtingen.. maar op zaterdag middag kon ik op de motor springen met tente achterorop..
Plan is om naar Wales te gaan.. dus eerst stukje snelweg naar Swindon, en vandaar binnendoor richting Elan Valley (aanrader!)
Aaangezien een (de enige?) bijzonderheid van Swindon de Magic Roundabout is, dus een kleine detour:
Toen lekker binnendoor verder..
/f/image/e58TBd8JwghnAjoUsrAaBMgT.png?f=fotoalbum_large)
Even korte stop in Rhayader om te pinnen.. maar het bleek dat de pinautomaat in de post office leeg was.. #tjaWaleshe..
/f/image/Jh3bfFPN69DuG3yKzKx5wNja.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/2Uy8Kf0czBtjr4SiGiKjGXUE.png?f=fotoalbum_large)
Toen door naar camping die ik op random gekozen had op calimoto..
/f/image/kIb3M4ahZ0fMkhuXpxxmv07H.png?f=fotoalbum_large)
Gelukkig kon ik met kaart betalen dus snel tent opgezet..
/f/image/gU31ksJIUmJdz4822yFNCSry.png?f=fotoalbum_large)
Mooie site, met goede voorzieningen en mooie uitzicht..
/f/image/Jtl1hKEVqi37fbNOK99WpZh0.png?f=fotoalbum_large)
En natuurlijk schapen..want Wales..
/f/image/3pPQeDsFeOHWgxm7DIUsXST4.png?f=fotoalbum_large)
Volgende morgen werd ik voor zonsopgang wakker, dus tijde voor een green lane..
/f/image/IyqcNa8CPcrFtYkbg8UQg9lO.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ufNOlpeQgBQGJRHF9FlKM8fp.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/tfeSJe2g0vyzOnpW2Z1F3cXl.png?f=fotoalbum_large)
Onderweg nog wat mooie stuwdammen tegen gekomen, maar toen begon het echt..
/f/image/2Ae16HygbB2OgS6SZS0W4ADr.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/03fjlqtvgg4CHBBkpIIvBs8J.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/mGxuhHJQlDfmZtx7Simlfago.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Psimu1M1hxZCx9HnzJyJ31RO.png?f=fotoalbum_large)
eerst nog makkelijk..
maar werd telkens pittiger..
Nog wat offroaders tegen gekomen die aan het wildkamperen waren..
/f/image/0VJPpOcmvrh09HCZCqFVNaMJ.png?f=fotoalbum_large)
Via mooie route terug..
De Guzzi was mooi vies toen ik terug kwam bij camping..
/f/image/lHPHwQWsDejT7zClwYvXE6l2.png?f=fotoalbum_large)
Toen door naar richting Snowdownia..
Onderweg gestopt bij Lake Vyrnwy (ook aanrader!)
Het eten bij de ''artisans' cafe was matig.. en de koffie slecht..
/f/image/CoPnCqPLvvovcTLmyDZMydk2.png?f=fotoalbum_large)
Maar ergste was dat ik dit pas zag toen ik het bijna op had..
/f/image/2rW9HvTe4Vb9cWw2u5vvwa1G.png?f=fotoalbum_large)
toen door naar de B4391, welke IMHO een van de mooiste motorwegen in de UK is..
/f/image/RiJUHjbX9CkbPtvehiR9DNGx.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/3XjaHaZNL99htZXTtlUqf9bq.png?f=fotoalbum_large)
Als je goed kijkt kan je Mount Snowdon nog in de achtergrond zien..
/f/image/ikCnEAAvUfIz0sFMhNS0zCul.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/PN57OFvpELj0etyDXM0JGqBC.png?f=fotoalbum_large)
Aangezien het weer op maandag heel Welsh zou worden (lees: regen, regen, regen) ben ik maar door gereden naar huis.. onderweg nog wel even gestopt bij een kasteel ruine..
/f/image/KbZfAM5NhLyKFs3p7yqHo68n.png?f=fotoalbum_large)
Nieuw PR.. 9:40uur in het zadel op 1 dag..
/f/image/TvrBweH17EuP4lLwnfnrhJwc.png?f=fotoalbum_large)
oh ja laatste tip:
Zet Calimoto niet op Winding in Wales.. want dat krijg je dit soort wegen.. stijl en smal..
[ Voor 23% gewijzigd door ToolkiT op 21-04-2025 21:34 ]
Voor het eten hoef je niet naar Engeland. Dat is wel weer duidelijk. Maar voor de rest! Machtig mooi!
Ja, als alles stilstaat kan ik met de motor die rotonde(s) ook zo eenvoudig nemen. Maak nog eens een video vanuit de auto terwijl het daar wél beweegt!ToolkiT schreef op maandag 21 april 2025 @ 15:31:
Warning: lots of photos incomming..
[YouTube: magic roundabout swindon #motoguzzi #v85tt]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Vandaag eens wat motoren bekeken als mogelijk opvolger van de 1250GSA. Het kriebelt voor wat nieuws.
Bij BMW naar de F900GS gekeken. Dat vind ik sinds de intro al een ontzettend gaaf ding. Wat lichtvoetiger dan de GSA en ook geschikter voor wat licht offroad werk. Ook in het echt een gave motor, dus daar gaan we over twee weken eens op rijden. Daarnaast beviel de 1300GSA me ontzettend. In het echt een stuk beter dan op de foto’s - vond het eigenlijk niks, maar werd ik er toch hebberig van. De triple black uitvoering zou het dan moeten worden.
Daarnaast een Africa Twin bekeken. Altijd al een mooie allroad gevonden en nog steeds. Zeker nu in de Adventure Sport uitvoering wel aantrekkelijk voor mijn gebruik. Iets slanker dan een GSA en ook financieel iets gunstiger.
Mijn vriendin had duidelijke mening wat beste bij mij past: nieuwe 1300GSA 🙄
Over twee weken tijdens BMW roadshow met de 900GS en 1300GSA sturen.
Bij de vriendin begint het ook weer te kriebelen om terug op te stappen, dus wie weet mooie combi deal maken met een F900R.
Bij BMW naar de F900GS gekeken. Dat vind ik sinds de intro al een ontzettend gaaf ding. Wat lichtvoetiger dan de GSA en ook geschikter voor wat licht offroad werk. Ook in het echt een gave motor, dus daar gaan we over twee weken eens op rijden. Daarnaast beviel de 1300GSA me ontzettend. In het echt een stuk beter dan op de foto’s - vond het eigenlijk niks, maar werd ik er toch hebberig van. De triple black uitvoering zou het dan moeten worden.
Daarnaast een Africa Twin bekeken. Altijd al een mooie allroad gevonden en nog steeds. Zeker nu in de Adventure Sport uitvoering wel aantrekkelijk voor mijn gebruik. Iets slanker dan een GSA en ook financieel iets gunstiger.
Mijn vriendin had duidelijke mening wat beste bij mij past: nieuwe 1300GSA 🙄
Over twee weken tijdens BMW roadshow met de 900GS en 1300GSA sturen.
Bij de vriendin begint het ook weer te kriebelen om terug op te stappen, dus wie weet mooie combi deal maken met een F900R.
Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.
Haha. Daar past m’n vriendin niet op.jeroenathome schreef op maandag 21 april 2025 @ 21:12:
@VidaR-9 Of je gaat voor ANWB unisex en allebei een 900GS![]()
Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20
ik was ook in WalesBarista schreef op maandag 21 april 2025 @ 16:10:
Voor het eten hoef je niet naar Engeland. Dat is wel weer duidelijk. Maar voor de rest! Machtig mooi!
Dag 1 had ik trouwens een erg goede burger
/f/image/KBBn2aCYxLyfEUCcVB3vMD5W.png?f=fotoalbum_large)
Wel grappig, bij de camping lag er een flyer dat het hotel ernaast een food truck had met burgers etc..
Dus ik daar heen.. maar die was al dicht.. dus ik naar de bar om te vragen of die wat konden regelen.. restaurant zat al vol maar takeaway zou nog wel kunnen..
Ondertussen aan de babbel geraakt met gasten van het hotel die daar waren ivm de Sweet Lamb offroad school.. ze raadden het erg aan trouwens.. en terwijl ik wachte werd mij een biertje aangeboden.. why not!
Ik ben er vaker geweest en elke keer valt me op dat het eigenlijk veel simperler is dan je verwacht.. gewoon je route pakken en elke keer doen alsof het een losse rotonde is..DrivinUCrazy schreef op maandag 21 april 2025 @ 17:00:
[...]
Ja, als alles stilstaat kan ik met de motor die rotonde(s) ook zo eenvoudig nemen. Maak nog eens een video vanuit de auto terwijl het daar wél beweegt!
Ah nog wat videos gevonden die nog niet gedownload waren:
van https://www.google.com/ma...xNi4xIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
via https://www.google.com/ma...xNi4xIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
naar https://www.google.com/ma...xNi4xIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
en van https://www.google.com/ma...xNi4xIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
van https://www.google.com/ma...xNi4xIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
via https://www.google.com/ma...xNi4xIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
en van https://www.google.com/ma...xNi4xIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Zonder data is het een artikel en een stelling van niksHTT-Thalan schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 21:23:
Fortnine kwam zojuist met een item over de dodelijkste fiets ooit, een Suzuki (Sjees U Zelf Uw Kist In) RG500:
[YouTube: RGV 500 Gamma Accleration]
en kijk eens goed wat er gebeurt bij het optrekken... zodra hij de 'power band' raakt is het alsof 'vtec kicked in yo' maar dan een dozijn feller. Je hebt een lineaire lijn door de toeren en dan ineens spring het voorwiel naar boven...

Afgelopen zondag bij Bikeroutfit langsgeweest. Nieuwe helm voor mijn vriendin gekocht. Haar oude helm was inmiddels meer dan 15 jaar oud en daar mocht ze niet meer mee bij mij achterop
Het is een Scorpion EXO-491 geworden, voor een leuke prijs. Enige wat er niet in zit is een pinlock, maar die kan altijd nog later worden gekocht. Voorlopig gaat ze achterop bij mij. Tegen de tijd dat ze gaat lessen haal ik wel een losse pinlock erbij.
En voor mezelf een nieuwe jas. Is een Revit Morgan. Aan de voorkant geperforeerd zodat er ook nog wat doorwaai in zit. Het was een Revit sample maar zag er verder nog helemaal prima uit. Prijs was met €239,- aanzienlijk lager dan de reguliere verkoopprijs. Mocht je geïnteresseerd zijn, er hingen er nog meer in verschilende maten (vanaf maat 50) en ook nog in het donkerbruin.
Daarnaast ook nog een softshell overbroek voor mijn vriendin gehaald. Voor wènâhg.
:strip_exif()/f/image/nyal0VROeLTGfN5gh6tCZbAs.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is een Scorpion EXO-491 geworden, voor een leuke prijs. Enige wat er niet in zit is een pinlock, maar die kan altijd nog later worden gekocht. Voorlopig gaat ze achterop bij mij. Tegen de tijd dat ze gaat lessen haal ik wel een losse pinlock erbij.
En voor mezelf een nieuwe jas. Is een Revit Morgan. Aan de voorkant geperforeerd zodat er ook nog wat doorwaai in zit. Het was een Revit sample maar zag er verder nog helemaal prima uit. Prijs was met €239,- aanzienlijk lager dan de reguliere verkoopprijs. Mocht je geïnteresseerd zijn, er hingen er nog meer in verschilende maten (vanaf maat 50) en ook nog in het donkerbruin.
Daarnaast ook nog een softshell overbroek voor mijn vriendin gehaald. Voor wènâhg.
:strip_exif()/f/image/nyal0VROeLTGfN5gh6tCZbAs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vqHQI5jlUnbGJgWzAMKubIkP.jpg?f=fotoalbum_large)
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
hier heb je data: https://t.rg500delta.com/...-rg500-cylinders-pt1.htmlSniperGuy schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:10:
[...]
Zonder data is het een artikel en een stelling van niks
/f/image/AnSV2oWWWAQz1wJPXaQ9DV4a.png?f=fotoalbum_large)
Zo heel extreem zie die curve er toch niet uit?
vrij typisch 2takt curve..
:strip_exif()/f/image/aiCY16Can7vizu3OzBrHxxFW.png?f=user_large)
of mis ik wat?
Het gaat om "dodelijkste fiets ooit" Sure. Voorheen had hij (Fortnine) vaak goede artikelen, maar hij lijkt steeds vaker te vervallen in ouderwetse klikbait.ToolkiT schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:21:
[...]
hier heb je data: https://t.rg500delta.com/...-rg500-cylinders-pt1.html
[Afbeelding]
Zo heel extreem zie die curve er toch niet uit?
vrij typisch 2takt curve..
[Afbeelding]
of mis ik wat?
Mwoah, ik vind ze nog steeds wel vermakelijk. Wel jammer van de reclame.SniperGuy schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:25:
[...]
Het gaat om "dodelijkste fiets ooit" Sure. Voorheen had hij (Fortnine) vaak goede artikelen, maar hij lijkt steeds vaker te vervallen in ouderwetse klikbait.
Volgens mij was de RG net als de CR500 gewoon geheel bekend/berucht om de achterlijke powerband.SniperGuy schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:25:
[...]
Het gaat om "dodelijkste fiets ooit" Sure. Voorheen had hij (Fortnine) vaak goede artikelen, maar hij lijkt steeds vaker te vervallen in ouderwetse klikbait.
Heb het zelf mogen voelen op de CR500 en dat is niet niks.
Dus ja hij had inderdaad veel meer bronnen kunnen gebruiken, maar volgens mij is dit wel algemenen kennis ondertussen toch?
En Dodelijkste fiets ooit is natuurlijk al geen claim, ik denk dat er een model is wat meer echte slachtoffers heeft gemaakt. Zal ook een verwijzing zijn naar de raketten van de Duitsers
ik vond de achtergrond van de ontwikkelaar en de link met de V1 rakketten wel interesant eigenlijk..SniperGuy schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:25:
[...]
Het is een video over de RG500 en (historische) achtergrond, de titel is clickbait ja, zoals alle titels op Youtube, ik heb er weinig moeite mee. Goede videoSniperGuy schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:25:
[...]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Dat boek dat wordt genoemd is ook wel de moeite waard. Stealing speed van Mat Oxley. Ik heb die nog in de kast staan, volgens mij. Vanavond ff kijken. Mocht iemand interesse hebben.ToolkiT schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:51:
[...]
ik vond de achtergrond van de ontwikkelaar en de link met de V1 rakketten wel interesant eigenlijk..
Ik heb een extra telefoon gekocht voor navigatie op de motor.
Gebruik apps als Waze (woon-werk) en Calimoto (tour), deze vragen altijd om een data verbinding om zo de laatste info op te kunnen halen. Tot op heden voornamelijk via mijn primaire telefoon en hotspot, nadeel de batterij van mijn primaire toestel gaat snel leeg.
Iemand wellicht nog tips voor een goedekope optie om een klein beetje data te verstoken zonder gebruik te maken van mijn eigen primaire toestel.
Secundaire toestel laad ik met Quadlock wireless charging op, dus elektra verbruik maakt niet zoveel uit.
Gebruik apps als Waze (woon-werk) en Calimoto (tour), deze vragen altijd om een data verbinding om zo de laatste info op te kunnen halen. Tot op heden voornamelijk via mijn primaire telefoon en hotspot, nadeel de batterij van mijn primaire toestel gaat snel leeg.
Iemand wellicht nog tips voor een goedekope optie om een klein beetje data te verstoken zonder gebruik te maken van mijn eigen primaire toestel.
Secundaire toestel laad ik met Quadlock wireless charging op, dus elektra verbruik maakt niet zoveel uit.
Normaal zou ik zeggen neem iets van prepaid, maar die prijzen zijn anno 2025 nog steeds beschoft.Hegeman schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 16:25:
Maandelijks opzegbaar simonly heb je met 10gb, voor een tientje /maand.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Ik deed het eerst via mijn telefoon als hotspot, maar nu gewoon een goedkope sim erin gedaan, scheelt een hoop gedoeHegeman schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 16:25:
Calimoto heeft trouwens een optie om de maps te downloaden, dat scheelt al een hoop
Ik heb voor mn 2e toestel een klein abonnement van 50+ mobiel. Niet heel erg duur en KPN netwerk. En inderdaad, je hoeft niet aan de leeftijdsgrens te voldoenHegeman schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 16:25:
[ Voor 3% gewijzigd door ozzynator op 22-04-2025 18:36 ]
Mag wel toch?ozzynator schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 18:35:En inderdaad, je hoeft niet aan de leeftijdsgrens te voldoen
Vraag het voor een vriend
Ik heb hetzelfde gedaan, en kon met een eenmalige bijdrage mijn (Vodafone) abonnement omzetten daar duo sim. Heb dus twee simkaarten met hetzelfde nummer en abo.Hegeman schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 16:25:
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
Er reden meer RD350 en RD500 rond. Dus in absolute aantallen zou ik die nomineren.kneusteun schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:47:
[...]
Volgens mij was de RG net als de CR500 gewoon geheel bekend/berucht om de achterlijke powerband.
Heb het zelf mogen voelen op de CR500 en dat is niet niks.
Dus ja hij had inderdaad veel meer bronnen kunnen gebruiken, maar volgens mij is dit wel algemenen kennis ondertussen toch?
En Dodelijkste fiets ooit is natuurlijk al geen claim, ik denk dat er een model is wat meer echte slachtoffers heeft gemaakt. Zal ook een verwijzing zijn naar de raketten van de Duitsers
Onderschat ook de oer-Nederlandse Batavus en Gazelle niet
Ik ook 12gb/maand voor 6,5 euro / maand. Je hebt alleen geen 5G.ozzynator schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 18:35:
[...]
Ik heb voor mn 2e toestel een klein abonnement van 50+ mobiel. Niet heel erg duur en KPN netwerk. En inderdaad, je hoeft niet aan de leeftijdsgrens te voldoen
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Afgelopen jaar heb ik eind februari mijn motor opgehaald. En sindsdien ongeveer 15k kilometers mee gemaakt. En het meeste daarvan heb ik opgenomen via Kurviger. En Kurviger heeft een mooie 'overlay' functie. En ik bedacht me net, eens kijken of ik al mijn opgenomen routes tegelijk kan inladen. En jawel! Geeft een leuke visuele weergave waar ik geweest ben afgelopen jaar. Dit jaar zeker van plan de cirkel flink uit te breiden.
:strip_exif()/f/image/7ip3tTh3sOhVQoYQ8QX20ZO2.png?f=user_large)
5g is ook niet alles, merk op mijn S24 dat de batterij op 4g veel langer mee gaat dan op 5g. Snelheidsverschil merk je niets van, al doen de providers je iets anders geloven in hun reclames._eLMo_ schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 22:13:
[...]
Ik ook 12gb/maand voor 6,5 euro / maand. Je hebt alleen geen 5G.
SniperGuy schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:25:
[...]
Volgens mij doelt ie daar gewoon op, de verbinding tussen expansiepijpen en doodlebugs, goede kans dat de stelling dus klopt, alleen 'lichtjes' ver gezocht.kneusteun schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:47:
[...]
Zou z'n titels sowieso geen clickbait noemen, dr zit eigenlijk altijd een leuk/interessant verhaal achter (en ik klik want F9, boeit de titel mij wat
leeg
Ik vraag mij zelfs af of je niet liever 4G wil.ozzynator schreef op woensdag 23 april 2025 @ 05:47:
[...]
5g is ook niet alles, merk op mijn S24 dat de batterij o0 4g veel langer mee gaat dan op 5g. Snelheidsverschil merk je niets van, al doen de providers je iets anders geloven in hun reclames.
Als je beetje in Duitsland rijdt is 4G al moeilijk soms, en 5G is in principe sneller maar heeft minder groot bereik....
Qua accu en hotspot gooi je toch eventueel je telefoon in een tas of zak met een battery pack?
Raadt sowieso aan om 5G uit te zetten in buitenland kost veel batterij en 5G ga je toch niet vinden.kneusteun schreef op woensdag 23 april 2025 @ 07:57:
[...]
Ik vraag mij zelfs af of je niet liever 4G wil.
Als je beetje in Duitsland rijdt is 4G al moeilijk soms, en 5G is in principe sneller maar heeft minder groot bereik....
Qua accu en hotspot gooi je toch eventueel je telefoon in een tas of zak met een battery pack?
Wat me wel opviel tijdens een tripje Moezel, icm mobiel data..
Is dat je in het buitengebied / heuvels vaak terugvalt op gprs, of zelfs helemaal geen data hebt.
Is dat je in het buitengebied / heuvels vaak terugvalt op gprs, of zelfs helemaal geen data hebt.
[ Voor 3% gewijzigd door _Apache_ op 23-04-2025 09:13 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Voor twee tientjes gooi je een 12v socket op je motor. Voor het dubbele bedrag heb je een kwaliteit powerbank om de telefoon constant aan de stroom te houden en een mount voor op je stuur is ook zo gekocht tegenwoordig.kneusteun schreef op woensdag 23 april 2025 @ 07:57:
[...]
En anders gewoon een routerol? Lekker zuinig met stroom ook
Als 5G niet gevonden wordt, schakelt de telefoon gewoon terug naar 4G.kneusteun schreef op woensdag 23 april 2025 @ 07:57:
[...]
En mn telefoon hangt lekker in de lader, dus voor het stroomverbruik maakt het niet uit
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Stomme is alleen dat veel 12v laders max 1 tot 2A doen en veel telefoons op high brightness trekken dat niet.HTT-Thalan schreef op woensdag 23 april 2025 @ 09:07:
[...]
Voor twee tientjes gooi je een 12v socket op je motor. Voor het dubbele bedrag heb je een kwaliteit powerbank om de telefoon constant aan de stroom te houden en een mount voor op je stuur is ook zo gekocht tegenwoordig.
En anders gewoon een routerol? Lekker zuinig met stroom ook.
Combineer dat met een BT connectie en GPS signaal en je mag blij zijn als je telefoon niet leegloopt maar op peil blijft.
Of een kaart in het bovenvak van je tanktas stoppenHTT-Thalan schreef op woensdag 23 april 2025 @ 09:07:
[...]
Voor twee tientjes gooi je een 12v socket op je motor. Voor het dubbele bedrag heb je een kwaliteit powerbank om de telefoon constant aan de stroom te houden en een mount voor op je stuur is ook zo gekocht tegenwoordig.
En anders gewoon een routerol? Lekker zuinig met stroom ook.
Sorry ik las verkeerd, dacht dat hij zei dat je dan alleen 5G had.noes schreef op woensdag 23 april 2025 @ 09:21:
[...]
Als 5G niet gevonden wordt, schakelt de telefoon gewoon terug naar 4G.
En mn telefoon hangt lekker in de lader, dus voor het stroomverbruik maakt het niet uit
4G is snel zat voor alles, maar 5G dekking is gewoon in NL al niet 100% laat staan Duitsland in de gebieden waar je rijdt.
Tegenwoordig heb je ook veel losse data abbo's die je kan toevoegen op je account.
Heeft iemand ervaring met fuel bladders en waar je die voor een redelijke prijs kan kopen?
Komende zomervakantie zit een rit tussen van ~ 350km met slechts 1 dubieuze tankgelegenheid na een 100km.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/IQC6DBVxZJmxr6RnMBMthuwh.jpg?f=user_large)
De S1000XR rijdt gemiddeld 1:17, x 20 liter = 340 km. Dat zal in de praktijk wel gunstiger zijn omdat 3/4 van die rit over gravelpaden gaat maar dat is toch iets krapper dan ik prettig vind. En om nu voor 1 rit 4 weken lang een jerrycan mee te sjouwen vind ik ook onhandig.
Komende zomervakantie zit een rit tussen van ~ 350km met slechts 1 dubieuze tankgelegenheid na een 100km.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/IQC6DBVxZJmxr6RnMBMthuwh.jpg?f=user_large)
De S1000XR rijdt gemiddeld 1:17, x 20 liter = 340 km. Dat zal in de praktijk wel gunstiger zijn omdat 3/4 van die rit over gravelpaden gaat maar dat is toch iets krapper dan ik prettig vind. En om nu voor 1 rit 4 weken lang een jerrycan mee te sjouwen vind ik ook onhandig.
@Waaj MSR Fuel Bottle wellicht een optie? Kleiner dan een brandstofkan en relatief goedkoop. Meer dan 1l heb je waarschijnlijk ook niet nodig.
@cyntax Dat is ook een optie maar wij zijn met z'n tweeën (al rijdt de motor van m'n vriendin een stuk zuiniger). Voordeel van een fuel bladder lijkt mij dat je hem makkelijk op kan bergen als je hem niet nodig hebt, dat is met een vast volume toch lastiger. Bovendien wil ik m'n vriendin niet eerder ongerust maken dan strikt noodzakelijk nodig is 
Ik heb eventueel ook nog 2 rotopax jerrycans liggen (zaten op de SWM toen ik hem kocht) maar om die aan een S1000XR te schroeven is ook een beetje overdreven.

Ik heb eventueel ook nog 2 rotopax jerrycans liggen (zaten op de SWM toen ik hem kocht) maar om die aan een S1000XR te schroeven is ook een beetje overdreven.
Als je daar last van hebt: powersaving aanzetten, dan loopt de soc wat langzamer en, afhankelijk van de opties/telefoon, kan je zelfs lagere display resolutie kiezen. Evt brightness wat dimmen.kneusteun schreef op woensdag 23 april 2025 @ 09:46:
[...]
Stomme is alleen dat veel 12v laders max 1 tot 2A doen en veel telefoons op high brightness trekken dat niet.
Combineer dat met een BT connectie en GPS signaal en je mag blij zijn als je telefoon niet leegloopt maar op peil blijft.
Maak me er nooit zo zorgen over. Gewoon met volle accu vertrekken, in t ergste geval is ie dan niet vol meer als je weer terug bent
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Hier ben ik wel benieuwd na, de multi heeft zo'n kleine 12v aansluiting en was van plan daar zo'n usb ladertje voor te kopen. Zodat ik niet altijd afhankelijk ben van de powerbank. Maar als ie de gsm niet opgeladen kan houden wordt het lastig..kneusteun schreef op woensdag 23 april 2025 @ 09:46:
[...]
Stomme is alleen dat veel 12v laders max 1 tot 2A doen en veel telefoons op high brightness trekken dat niet.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
@kneusteun Bedankt, dat is inderdaad een redelijke prijs.
Dat is interessant, wist niet van het bestaan af. Wat is de voorwaarde dat het abonnement switcht? Telefoon uitzetten?MerijnB schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 20:32:
[...]
Ik heb hetzelfde gedaan, en kon met een eenmalige bijdrage mijn (Vodafone) abonnement omzetten daar duo sim. Heb dus twee simkaarten met hetzelfde nummer en abo.