Correct, precies deze. Ik heb ervaring met de vorige versie hiervan en was er ook wel over te spreken. Niet de allerbeste keuze voor slecht weer maar dat zijn sowieso omstandigheden waarin ik niet op de rand van mijn kunnen ga rijden en dus ruim binnen de marges van de band blijf.
En voor de winter gooi ik alsnog de Conti TKC70 eronder, die heeft ook een M+S label.
Joris748 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 12:00:
[...]
Als de specs aangeven dat E10 gebruikt mag worden, dan zijn de benzineleidingen daar ook tegen bestand.
Dus de hamvraag is: was die grasmaaier geschikt voor E10? Zo niet, dan ben je appels en peren aan het vergelijken

Wellicht heb ik het wat verwarrend opgeschreven. Die grasmaaier was uit het jaar kruik, in dit geval 1999. Die was absoluut niet geschikt voor E10 en daarom was dat ook te merken toen ik het ding onderhoud gaf.
Toen ik sprak over 'geen garantie bij E10' refereerde ik aan de bordjes die ik met die tekst aantref bij enkele motordealers. Die dus moderne, voor E10 goedgekeurde machines verkopen. Dat had dus verder niks met die grasmaaier van doen, behalve dan dat ik dankzij die grasmaaier weet wat E10 met rubber kan doen.
----
update op de opleiding:
Ik ben ondertussen in de actieve stage beland

dus ik geef daadwerkelijk les. Vandaag een student mogen lesgeven die nog even de bocht achteruit moest verfijnen en daarna hebben we straatje keren dmv steken geleerd en dmv een halve draai. Ik kreeg als compliment dat ik relaxt ben en op een prettige manier lesgeef. Hier en daar vergat ik nog wel eens te begeleiden of gaf ik juist teveel begeleiding - ik was niet goed op de hoogte van waar de student precies was qua niveau maar dat was niet zo vreemd aangezien ik natuurlijk middenin een leerproces instap (letterlijk en figuurlijk).
Toch weer veel geleerd, allemaal van die kleine tips over herkenningspunten aan de auto en over hoe je dingen kunt aanpakken enzo. Ook echt een fijne instructeur getroffen die mij gelijk zijn volste vertrouwen gunde en met een brede glimlach achterin meedeed waar nodig. Dit belooft een hele leuke stage te worden zo

.
[
Voor 22% gewijzigd door
HTT-Thalan op 18-04-2025 13:32
]