zeker, zeker
kneusteun schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 12:29:
[...]
De meeste halen juist goedkope kappen ipv metaal, zo min mogelijk gewicht
En de ondergrond is helaas nooit vlak, ondanks mijn metaal krijgen de kappen vaak genoeg klappen. Als er ook maar een hobbel/steen of kuil is ben je alsnog de lul.
En hoe meer gewicht hoe lastiger om te leren.

Naja is bij tenere's een ontwikkeling van het laatste jaar.
Sinds die R tech kappen bestaan laten mensen de beugels weg omdat die dingen erg veel kunnen hebben en goedkoop te vervangen zijn.
Dus men jaagt steeds verder door om maar kg's te besparen.
Net als skidplates van kunstof ipv aluminium.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
@HTT-Thalan wat voor rijbewijs heb je daarvoor nodig?Vrijdag schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 12:36:
Wat een gedoe. Gewoon met je Köningstiger 2 overal doorheen raggen. Want als je in een tank rijdt, is ineens alles TET

De conclusie was al dat alles wat geschikt is momenteel een hype prijs heeft...
Een militair rijbewijsmkrmr schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 12:40:
[...]
@HTT-Thalan wat voor rijbewijs heb je daarvoor nodig?
Oh, je hebt ook een bevoorradingslijn nodig voor de ettelijke dozijnen liters diesel die je er per uur door gaat jagen en de brandweer op standby hebben voor het geval je bij het schakelen per ongeluk de vuurknop raakt en een stukje heide in de hens zet.
Ik kan op zulke momenten het niet laten om ook dat gebaar te maken. Die beteuterde gezichten.HTT-Thalan schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 12:12:
Daar waar mensen met de BMW ineens heel braaf gingen rijden krijg ik nu met de Twin hele andere reacties - voornamelijk kinderen die een 'throttle' gebaar maken met het verzoek of ik die tweecylinder even kan laten brullen voor ze. Helaas voor hen doe ik dat dan niet, maar wel leuk om dat enthousiasme te zien.
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.
Helaas wel een slechte start gehad, tijdens een VRO in september even kort buiten bewustzijn geraakt, daar vond de zwaartekracht ook iets van - totaal 14 leuke botbreuken als gevolg

Maargoed, alles weer redelijk ok, schade viel gelukkig mee (net ervoor valbeugels erop gezet, je weet maar nooit met zo'n VRO)

Oja, ik heb een Aprilia Tuono 660.
Okay.... dat was leerzaam. Zo heb ik er nooit naar gekeken. Ik volg zijn kanaal sinds kort maar heb nog niks van zijn oudere materiaal teruggekeken. De reden dat ik de pegs wil verlagen zit o.a. in nog net een beetje voorover gebogen staan maar ook gewoon weinig tank tussen mijn benen hebben om de boel vast te grijpen maar zoals Bret dus zegt - de cijfers liegen niet. En hij beweert zelfs dat de AT perfect opgezet is voor rijders van '6 feet tall' - precies mijn lengte. Hier moet ik dus zéker wat mee doen. Thanks Bommes!Bommes schreef op maandag 14 april 2025 @ 22:19:
[...]
Die volg ik ff niet helemaal?
Je voetsteunen moeten lager om beter te kunnen staan?
Staat je stuurtje wel een beetje goed afgesteld, en dat is vaak verder naar voren als dat je zou denken.
[YouTube: Adjust your handlebars for adventure riding (DCT Africa Twin)]
Daarbij ook niet meteen naar risers grijpen.
[YouTube: The truth about handlebar risers]
Kan hij niet tegen regen dan?ozzynator schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 12:31:
[Afbeelding]
Zou hem eigenlijk na het werk ophalen, maar gezien het weerbericht maar wat prestatieverlof opgenomen.
Eerste 11 km staan er inmiddels op....
Niet mijn type brommert maar wel mooi hoor
[ Voor 8% gewijzigd door Boudewijn op 15-04-2025 14:05 ]
Kijk vooral ff wat je bereid bent om 5 of 6 keer per dag op de grond te smijten en weer op te pakken.Bo0bz schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:48:
Er ontbreekt nog 1 ding in mijn garage en dat is een motor! Ik heb al een tijdje aan het inlezen en aan het rondsnuffelen maar ik kom er niet uit met het maken van een keuze. Ik ben fan geworden van de Transalp 750 maar die ligt op dit moment buiten mijn budget. Ja ik kan doorsparen maar dan kan ik dit motorseizoen afschrijven m.u.v. wat motoren lenen/huren. Waar doe ik goed aan? Ik heb een budget van €8000,- voor een motor waarmee ik naast de gebruikelijke wegen ook eens delen van de TET kan rijden met een maatje. Ik merk vooral dat mijn kennis rondom motoren beperkt is en daarom niet weet waar op te letten met een occasion bijv. leeftijd en kilometerstanden.
[
Naast de TA lees ik ook overZijn dit de usual suspects of is er echt iets wat ontbreekt op mijn lijstje? Een BMW GS is niet echt mijn ding...
- de KTM 690/790 adventure (Veel in het nieuws atm)
- Triump Tiger serie
- Versys (mij te veel poespas op display),
- V-Strom 650 (iets te braaf)
- CF Moto 700MT Adventure.
Niet alleen qua gewicht, maar ook qua reparatie(kosten)
- Yamaha Tenere 700 of XT660
- een oudere transalp of africa twin
- al is die laatste ook niet goedkoop
- Kawasaki KLE
- Suzuki DR-800
- of zwaarder, niet echt TET fietsen, maar er zijn mensen die het er mee doen
- Husqvarna Norden 901
- of wat ouder en goedkoper, deze heb ik zelf ook, maar rijd nog niet in de buurt van iets TET-achtigs
- Honda Varadero
De eerste regen na lange tijd droogte is niet zo goed voor de grip. Mij heeft dat ook al eens een motor gekost.Boudewijn schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 13:55:
[...]
Kan hij niet tegen regen dan?
offtopic:
Niet mijn type brommert maar wel mooi hoor. Veel veilige kilometers gewenst!
Nu heeft het afgelopen zondag wel hier en daar wat geregend, maar niet per se overal.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Dankjewel!Boudewijn schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 13:55:
[...]
Kan hij niet tegen regen dan?
offtopic:
Niet mijn type brommert maar wel mooi hoor. Veel veilige kilometers gewenst!
Hij kan er ongetwijfeld tegen, maar om met nieuwe banden op een motor die ik nog niet goed ken door de regen te rijden... nee.
zeker, zeker
En heb je ook al een lijstje met dingen die je gaat veranderen?ozzynator schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 12:31:
Eerste 11 km staan er inmiddels op....
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Dit zeg jij nou wel, maar een maatje van mij heeft een Harley gehad, en bij de Belgische dealer werd hij oprecht voor gek verklaard dat hij in de regen reed met dat ding. Of dat hij serieus gas gaf. Of het feit dat de 1000km beurt op de dinsdag plaats kon vinden (op vrijdag opgehaald).ozzynator schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 16:05:
Hij kan er ongetwijfeld tegen...
Ze zijn het daar écht niet gewend dat een motor gebruikt wordt waar die voor gemaakt zou moeten zijn.
Bij BMW overigens ook niet. Daar had datzelfde motormaatje een R1250RT triple black gekocht, voor woon-werk verkeer. 1000km per week.... "Ja maar meneer, die 1000km beurt hebben we pas over 7 weken tijd voor!
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Uiteraard. Die bult van het spatbord halen is het 1e in ieder geval. Kleine batwing voorop, mustache valbeugel, andere stepjes. Zijtas.botoo schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 16:26:
[...]
En heb je ook al een lijstje met dingen die je gaat veranderen?
Er zit al wel usb op, op een fijne plek.
:strip_exif()/f/image/UOZre4ZEpRVheHxxy60aqcUT.jpg?f=fotoalbum_large)
@DrivinUCrazy Haha, tegen mij zeiden ze ook al dat ik de 1s beurt ook al tijdig moest inplannen, want druk druk druk. Oude kennis van mij haalde vrijdag ochtend een nieuwe VFR, zei tot morgen voor de beurt en reed vrolijk op en neer naar Parijs
[ Voor 14% gewijzigd door ozzynator op 15-04-2025 17:12 ]
zeker, zeker
Ik heb de cardo via Bluetooth verbonden met mijn telefoon en ook de telefoon verbonden via Bluetooth met het scherm.
In theorie zou het zo moeten zijn dat als ik hey Google roep het Android scherm reageert. Er gebeurt echter helemaal niets.
Iemand enig idee hoe ik dit oplos?
Ik heb intelligent noise blocking in de App uit staan, bij de instellingen voor Android Auto aangegeven dat hey Google moet werken als android auto verbonden is en de cardo staat bij Bluetooth als hoofdtelefoon gekoppeld.
Bij BMW? Je moet vast ergens in dat onderhoudsproces een kernel recompilen.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 16:42:
[...]
Bij BMW overigens ook niet. Daar had datzelfde motormaatje een R1250RT triple black gekocht, voor woon-werk verkeer. 1000km per week.... "Ja maar meneer, die 1000km beurt hebben we pas over 7 weken tijd voor!" Ja hallo, je verkoopt een motor én je weet waar die voor bedoeld is, hoe spannend kan die oliewissel nou zijn?
[ Voor 26% gewijzigd door nehal3m op 15-04-2025 17:57 ]
Video van de obesitas cross 3 April
Sta alleen op het einde erop, en ik weet niet waarom maar die tenere lijkt ineens heel klein 😳
Nee, ook dan niet.SniperGuy schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 17:54:
Werkt het wel zonder omgevinggeluid?
Vroige keer hadden we een vakantiehuisje, maar boodschappen doen voor ontbijt ed is me wat teveel overhead.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Eind deze maand ga ik een paar dagen naar motor hotel Am Vulkanberg, Manderscheid:_Apache_ schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 18:25:
Hebben jullie nog tips voor een motor vriendelijk hotel in de regio Eifel?
Vroige keer hadden we een vakantiehuisje, maar boodschappen doen voor ontbijt ed is me wat teveel overhead.
https://maps.app.goo.gl/2qXpFeMWBnfQTXrm8
Zelf nog geen ervaring mee, maar de overige rijders gaan voor de 2e keer.
EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)
Hotel Maas in Lutzerath_Apache_ schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 18:25:
https://www.hotel-maas.de/nl/
(Ben er zeker 10 jaar niet meer geweest)
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Dat is een serieus goed uitgeruste motor voor dat geld... maar DCT was voor mij sowieso geen optie want dan krijg ik ook een automaat instructiebewijskneusteun schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 18:33:
https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios
Zoekt er iemand nog een crf1000l dct?

Mijn Twin heeft nog een beetje bindingsangst, denk ik, met de nieuwe eigenaar. Als gevolg daarvan is 'ie niet helemaal eerlijk tegen me. Ik vond het best rap gaan met de 'blokjes' van de tank en na krap 200km zat ik op één blokje resterend. Ik heb dus ondanks dat ik 45 liter Duitse Super Plus in de garage heb staan even bij een NL pomp getankt gewoon om precies te weten hoeveel erin ging. Dat bleek 12.4 liter te zijn - ofwel 1 op 16 en dat is nog niet gecorrigeerd voor tellerafwijking
Zou het zo zijn dat het boordcomputerverbruik een 'berekening' of schatting is op basis van voor ingegeven data? Ik heb er natuurlijk dikke koffers aan hangen en dat zal het verbruik heus beïnvloeden. Zou willen zeggen dat het door de nieuwigheid en een zware rechterhand komt maar ik heb me over de band genomen best wel ingehouden.
Betere dealer zoeken. Mijn dealer moest in feb/maart even 84 motoren een grondige onderhoudsbeurt doen. Onaangekondigd, voor de NATO top (KLPD/Marechaussee fietsen en ambulance fietsen).DrivinUCrazy schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 16:42:
[...]
Bij BMW overigens ook niet. Daar had datzelfde motormaatje een R1250RT triple black gekocht, voor woon-werk verkeer. 1000km per week.... "Ja maar meneer, die 1000km beurt hebben we pas over 7 weken tijd voor!" Ja hallo, je verkoopt een motor én je weet waar die voor bedoeld is, hoe spannend kan die oliewissel nou zijn?
Bij aflevering motor werd bij mij aangegeven dat onderhoudsplekken de komende 2 maanden vol zaten, maar dat ik voor de 1000km beurt een afspraak kon maken, daar is gewoon plek voor gereserveerd (op zaterdagen in dit geval).
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
"If you're 6`5" you probably need risers" -> checkBommes schreef op maandag 14 april 2025 @ 22:19:
[...]
Daarbij ook niet meteen naar risers grijpen.
[YouTube: The truth about handlebar risers]
Maar heel anders dan ik had gedacht.
* Waaj gaat een setje roteerbare risers bestellen
Als ik sta op Tuareg heb ik ook geen tank tussen mijn knieën.HTT-Thalan schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 12:52:
[...]
Okay.... dat was leerzaam. Zo heb ik er nooit naar gekeken. Ik volg zijn kanaal sinds kort maar heb nog niks van zijn oudere materiaal teruggekeken. De reden dat ik de pegs wil verlagen zit o.a. in nog net een beetje voorover gebogen staan maar ook gewoon weinig tank tussen mijn benen hebben om de boel vast te grijpen maar zoals Bret dus zegt - de cijfers liegen niet. En hij beweert zelfs dat de AT perfect opgezet is voor rijders van '6 feet tall' - precies mijn lengte. Hier moet ik dus zéker wat mee doen. Thanks Bommes!
Maar het lagere deel van de motor tussen mijn laarzen/onderbenen.
Bij mijn Guzzi nog wel speciaal van die tankpads besteld maar ook daar kwam ik niet echt in de buurt van de tank met mijn knieën.
Wel de goede hoogte, maar de tank zat daarbij echt verder naar voren dan mijn knieën.
:strip_exif()/f/image/kIwxnmvMeU6tPuQ5ragowN7C.jpg?f=fotoalbum_large)
Vooral de binnenzijde van de enkels en net daarboven, dus zegt maar het gedeelte motor van voetsteun tot 30 cm daarboven. Dat is wat ik "in klem". Goed te zien ook bij mijn motor, daar zitten kunststof kapjes op, die zijn compleet dof gesleten.
[ Voor 12% gewijzigd door Bommes op 15-04-2025 22:07 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Dankjewel! Heb idd zoiets begrepen, ik ben zelf 185cm dus ik denk dat veel motoren mij wel goed moeten zitten, zelf les ik op een Z650 welke ook goed zit (al heb ik geen referentiemateriaal haha). Het liefste zit ik zoals @Leviathius ook zegt wel op een motor die al van zichzelf minder dan 35kW maakt, dan zit je niet aan een begrensde motor vast. Een vriend van me heeft een Z650 gekocht als A2 motor, maar vind dat het idd ook net niet (lijkt me vergelijkbaar met een 50cc scooter die begrensd is naar 25km/u, en dan een helm op moetenFazer013 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 08:36:
Welkom in het motorwereldje! Keus is nogal afhankelijk van hoop factoren, zoals hoe groot je bent / budget / aanbod / rijstijl / etc. Duke 390 is licht qua gewicht en heel wendbaar, zou alleen naar een recenter model kijken (vanaf bouwjaar 2019). Een Kawasaki Ninja 300 of 650, Yamaha MT-07, Kawasaki ER6 / Z650, Husqvarna Vitpilen 401 zijn mogelijk ook opties. Op die motoren kun je een hoop plezier hebben.

Hoe vond je het om met deze motor te cruisen, was dit ook comfortabel voor langere tijden? 1 op 30 is wel erg zuinig!Jeanke117 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:40:
Als je aan het cruisen bent, haal je makkelijk 1 op 30! Een hele mooie tijd beleefd met de CBR500R in mijn A2 tijd.
Denk dat proefritjes ook heel belangrijk zijn en komen dan tegen de tijd dat ik mn rijbewijs haal welgeert_s schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:33:
Weet je al wat voor type motor je zoekt? Het halve plezier zit hem in veel proefritjes maken. Check ook eens een Honda Rebel CMX 500, Kawasaki Ninja 400 en een Yamaha MT3. 3 heel verschillende motoren in het A2 segment.
Qua budget zit ik te denken aan zo een 4000- max 5000 euro voor een goede tweedehands motor. Daarom zie ik een nieuwe motor of een lage km stand vitpilen 401 of bijv. een triumph speed 400 ook niet zo zitten. (zie ook net dat een CFmoto 450 NK ook pas vanaf vorig jaar wordt gemaakt)
Ik ga in ieder geval gewoon door met marktplaats in de gaten houden en misschien komt er wel een keer wat leuks voorbij!
Nog een paar opties:Jens_Ica schreef op woensdag 16 april 2025 @ 08:44:
Dankjulliewel voor alle antwoorden! Ben beetje druk geweest dus heb nog niet echt de tijd gehad om erop terug te komen.
[...]
Dankjewel! Heb idd zoiets begrepen, ik ben zelf 185cm dus ik denk dat veel motoren mij wel goed moeten zitten, zelf les ik op een Z650 welke ook goed zit (al heb ik geen referentiemateriaal haha). Het liefste zit ik zoals @Leviathius ook zegt wel op een motor die al van zichzelf minder dan 35kW maakt, dan zit je niet aan een begrensde motor vast. Een vriend van me heeft een Z650 gekocht als A2 motor, maar vind dat het idd ook net niet (lijkt me vergelijkbaar met een 50cc scooter die begrensd is naar 25km/u, en dan een helm op moeten)
[...]
Hoe vond je het om met deze motor te cruisen, was dit ook comfortabel voor langere tijden? 1 op 30 is wel erg zuinig!
[...]
Denk dat proefritjes ook heel belangrijk zijn en komen dan tegen de tijd dat ik mn rijbewijs haal wel. Ik vind persoonlijk naked bikes wel het mooiste en zou ik graag ook willen rijden, een cbr500r of ninja 400 is dan ook nog mooi maar vind zo'n Rebel dan weer niks voor me.
Qua budget zit ik te denken aan zo een 4000- max 5000 euro voor een goede tweedehands motor. Daarom zie ik een nieuwe motor of een lage km stand vitpilen 401 of bijv. een triumph speed 400 ook niet zo zitten. (zie ook net dat een CFmoto 450 NK ook pas vanaf vorig jaar wordt gemaakt)
Ik ga in ieder geval gewoon door met marktplaats in de gaten houden en misschien komt er wel een keer wat leuks voorbij!
Kawasaki ER6-N
BMW G 310 R
Maar als Honda fan zou ik natuurlijk voor de CB 500 F gaan.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Ik heb er een aantal dagen op gezeten naar Schwarzwald en deed bijna elk weekend een hele dag rijden 300-400km 6-8 uur. Cruisen ging prima, maar met mijn lengte van 187cm, was die eigenlijk een maatje te klein. Merkte ik ook in de kniehoek en de onderrug. Maar als je elk uur stopt om effe benen te strekken, is het geen probleem. Zeker het proefrijden waard! Je zit niet compleet voorover, maar wel een klein beetje. Dat vond ik juist fijn een ietwat sportieve houding, maar wel prima om te toeren.Jens_Ica schreef op woensdag 16 april 2025 @ 08:44:
Dankjulliewel voor alle antwoorden! Ben beetje druk geweest dus heb nog niet echt de tijd gehad om erop terug te komen.
[...]
Hoe vond je het om met deze motor te cruisen, was dit ook comfortabel voor langere tijden? 1 op 30 is wel erg zuinig!
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door Jeanke117 op 16-04-2025 09:08 ]
Paar jaar terug met een georganiseerd tripje in dit hotel gezeten: https://www.motorhotel-eifel.nl/_Apache_ schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 18:25:
Vrij basic, maar verder was het prima. Avondeten was ook dikke prima, al heb je slechts keuze uit: wel mee-eten, of niet
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Bedankt voor de tips (ook @henkNL en @Joris748 ).BM schreef op woensdag 16 april 2025 @ 09:10:
[...]
Paar jaar terug met een georganiseerd tripje in dit hotel gezeten: https://www.motorhotel-eifel.nl/
Vrij basic, maar verder was het prima. Avondeten was ook dikke prima, al heb je slechts keuze uit: wel mee-eten, of niet
Ben een tripje aan het plannen, moet ff kijken of ik een beetje uitkomt met het laden van de Zero. Cochem lijkt dan net even te ver te zijn in 1 dag. Voor mij zou het ~400km zijn. Ik heb niet de snellader optie erop, en die ene keer in het jaar dat ik m nodig zou hebben.
Wel nog even de zijkoffers halen, die zijn goud waar op een lange trip.
[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 16-04-2025 09:27 ]
Pfffffffffff 1:16HTT-Thalan schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 18:37:
[...]
Dat is een serieus goed uitgeruste motor voor dat geld... maar DCT was voor mij sowieso geen optie want dan krijg ik ook een automaat instructiebewijs.
Mijn Twin heeft nog een beetje bindingsangst, denk ik, met de nieuwe eigenaar. Als gevolg daarvan is 'ie niet helemaal eerlijk tegen me. Ik vond het best rap gaan met de 'blokjes' van de tank en na krap 200km zat ik op één blokje resterend. Ik heb dus ondanks dat ik 45 liter Duitse Super Plus in de garage heb staan even bij een NL pomp getankt gewoon om precies te weten hoeveel erin ging. Dat bleek 12.4 liter te zijn - ofwel 1 op 16 en dat is nog niet gecorrigeerd voor tellerafwijking.
Zou het zo zijn dat het boordcomputerverbruik een 'berekening' of schatting is op basis van voor ingegeven data? Ik heb er natuurlijk dikke koffers aan hangen en dat zal het verbruik heus beïnvloeden. Zou willen zeggen dat het door de nieuwigheid en een zware rechterhand komt maar ik heb me over de band genomen best wel ingehouden.
Wat doe je met je motor?
Voor zover ik weet zouden die computers nauwkeurig moeten werken.
Bij mijn DL1050 is die tank berekening en verbruiksberekening idioot nauwkeurig.
Als je weg rijdt blijft ie even staan, maar na een kilometer of 5 heeft ie je verbruik nauwkeurig berekend en je range / verbruik klopt dan werkelijk op 0,1 nauwkeurig. Heel fijn
Ongeacht of dat je nou volle koffers / passagier of aan het crossen etc.
Overigens haal ik tussen 1:22 en 1:24 ermee. Woon/werk. (130km per dag)
Een keer het verbruik bepalen nav een tankbeurt is echt bijzonder onnauwkeurig. Je hoeft het pistool er maar een beetje minder diep in te steken of je kan er al gauw weer een liter extra in kwijt.f2ride2001 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 09:30:
[...]
Pfffffffffff 1:16![]()
Wat doe je met je motor?![]()
Voor zover ik weet zouden die computers nauwkeurig moeten werken.
Bij mijn DL1050 is die tank berekening en verbruiksberekening idioot nauwkeurig.
Als je weg rijdt blijft ie even staan, maar na een kilometer of 5 heeft ie je verbruik nauwkeurig berekend en je range / verbruik klopt dan werkelijk op 0,1 nauwkeurig. Heel fijn
Ongeacht of dat je nou volle koffers / passagier of aan het crossen etc.
Vanwege de asymetrische vorm van de tank en een vaak lineaire brandstof meter is het best onbetrouwbaar na een enkele tankbeurt.f2ride2001 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 09:38:
Maar je kijkt toch niet naar een range als je dat ding net volgepleurd hebt? Dat begint pas belangrijk te worden de laatste 100km
[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 16-04-2025 09:50 ]
Ik hoop wel dat je weet dat een minpunt van die CRF is dat ie niet zuinig is.HTT-Thalan schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 18:37:
[...]
Dat is een serieus goed uitgeruste motor voor dat geld... maar DCT was voor mij sowieso geen optie want dan krijg ik ook een automaat instructiebewijs.
Mijn Twin heeft nog een beetje bindingsangst, denk ik, met de nieuwe eigenaar. Als gevolg daarvan is 'ie niet helemaal eerlijk tegen me. Ik vond het best rap gaan met de 'blokjes' van de tank en na krap 200km zat ik op één blokje resterend. Ik heb dus ondanks dat ik 45 liter Duitse Super Plus in de garage heb staan even bij een NL pomp getankt gewoon om precies te weten hoeveel erin ging. Dat bleek 12.4 liter te zijn - ofwel 1 op 16 en dat is nog niet gecorrigeerd voor tellerafwijking.
Als je weet dat je je motor eigenlijk altijd tot 't strotje vol gooit (die laatste halve liter gaat dan natuurlijk wel heel traag...) dan weet je na een paar keer kilometers delen door liters wel wat je verbruik (en dus je range) isf2ride2001 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 09:38:
Maar je kijkt toch niet naar een range als je dat ding net volgepleurd hebt? Dat begint pas belangrijk te worden de laatste 100km
Echt leeg rijden heb ik nog nooit gedaan, als ik kijk naar het gemiddelde verbruik van de Diversion zou ik 420-450km op een tank moeten kunnen halen (24L), verder dan 350km ga ik eigenlijk niet.
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ik rijd ook maar 1:17 - 1:18 met de CB1000R. Dat laatste blokje bij Honda's is vaak wel relatief 'groot', de andere blokjes lijken even groot, maar gaan toch echt minder lang mee op een of andere manier. Honda wil graag dat je op tijd tankt denk ik.HTT-Thalan schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 18:37:
[...]
Oke, dat haal ik met de mijne niet hoor (1050DE)f2ride2001 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 09:30:
[...]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
De mijn staat nu op ongeveer 50k en over die 50k zit ik op 1:22BM schreef op woensdag 16 april 2025 @ 09:59:
Edit: dubbel....
Met uitschieters naar 1:24 voor lange ritten. Zeker als ik alleen maar provinciaal rij.
Ik ben daar erg tevreden over. En ja, ik tank altijd vol en reken het bonnetje na. Maar de computer heeft het meestal bij het rechte eind qua verbruik.
Ik bezit ook nog een TL1000S, de godfather, van dit type motorblok. Maar die haalt met pijn en moeite 1:15
En als je een beetje aan het gas hangt is 1:11 ook heel normaal hahaha
Vandaar dat ik zo verrast was door het verbruik van de DL1050.
Ben er niet enorm van onder de indruk maar vind het ook niet slecht.
zeker, zeker
DL650 is altijd zuinig geweest, een (vooral) oudere DL1000 (of TL1000 ) is vele malen onzuiniger, mijn DL1000 doet ook max 1 op 16, maar als ik een weekend naar duitsland ga (+-1100km) dan haal ik gemiddeld 1 op 14 en dat is dan omdat van die 1100km, dik 400 km snelweg is om het land uit te komen hier. En dan is mijn 2003 DL1000 nog helemaal afgesteld incl. de software (om hem soepeler te laten lopen ook). uiteraard op 98 brandstof.Boudewijn schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:34:
Mijn oude dl650 doet 1:19. Ik ben een grote jongens van 115kg en rijd lekker door, optrekken doen we als het kan natuurlijk sportief. Veel ritjes van +-25km met snelweg en stad.
Ben er niet enorm van onder de indruk maar vind het ook niet slecht.
Maarja tegenwoordig is het voor mij 2x in een jaar een weekend tripje (dus 2200km totaal per jaar), voro de rest staat die onder de doek in de garage, dus mij zal het wat dat verbruik. Al heeft een vriend van mij die altijd mee gaat, een Tiger 800 (95pk) van 2015 en ik tank minstens dubbel zoveel haha. Die 3 cilinder is echt mega zuinig.
[ Voor 19% gewijzigd door lord_fh op 16-04-2025 10:51 ]
In het meest gunstige geval scheelt die euro 98 je 3%. Niet onsignificant maar toch slechts 1:19 i.p.v. 1:18,5 in het meest gunstige geval.austin_77 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:03:
Yamaha Tracer 9GT uit 2022 (nieuw) haal ik met dagelijks woon werk zo’n 1:19 (binnendoor+snelweg gecombineerd). Ik tank wel altijd Euro98.
leeg
Hah, waarom dan nog werken?4x2 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:58:
Gisteren op en neer naar Essen (BE) gereden met de Integra, 1:29 gemiddeld over 250km, voor 1,50 getankt en kilometers declareren a 57 euro, mooi
Vergelijkbaar hier, hij is iets minder zuinig dan de GT. Had ik niet verwacht.Dutchgixxer schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:55:
Motorrijden betekend voor mij plezier, zuinig rijden is dan mooi meegenomen maar niet het belangrijkste. Ik rijd een KTM 1290 sas gemiddeld verbruik over 15000 km 1 op 16,5
Boeit mij verder ook niet, daar niet van
K to the KillaZ
Yep, hier een Beeline 2 gebruiker. Ik heb er pas een paar honderd kilometer mee gereden want meestal rijd ik zonder navigatie, maar het is een mooi apparaat. Ik heb tot nu toe 1 keer gehad dat de route een beetje vreemd werd berekend, maar dat kan ook aan de verkeerssituatie hebben gelegen op dat moment. Verder doet het precies wat het moet doen en ondanks dat het maar een heel klein schermpje is, staat wel alle info erop die ik wil hebben.ozzynator schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:42:
Iemand ervaring met Beeline navigatie? Gisteren even de telefoon aan het stuur gehangen, maar dat gaat het hem niet worden.
Nee, maar ik heb de Royal Enfield TripperPod wat linksom/rechtsom min of meer same same is.
Waarom is het het niet voor jou?
Ik heb vanmorgen met veel pijn en moeite een route in mijn RE app gekregen, en ga het vanavond weer proberen te volgen.
Maar dat is juist goed voor het milieu. Want hoe eerder we door de fossiele brandstoffen zijn, hoe sneller we over moeten op alternatieve bronnen. Ik vond dan ook dat ik moreel en milieutechnisch zeer goed bezig was. Want ik droeg mijn steentje bij hier aan.
Mijn GSR is wat zuiniger, maar ter compensatie bestel ik regelmatig wat van Ali Express.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Mijn motor is extreem zuinig, dus ik schiet af en toe een ijsbeer. Uiteraard rijd ik daarvoor naar de Noordpool, maar dan nog kan het uit.Vrijdag schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:16:
Mijn GSR is wat zuiniger, maar ter compensatie bestel ik regelmatig wat van Ali Express.
Ja, een van de eerste versies gehad. Ik miste de map enorm en zeker in steden is het een echte ramp als straten dicht tegen elkaar liggen. Leuk ding maar zijn geld niet waard imo.ozzynator schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:42:
Iemand ervaring met Beeline navigatie? Gisteren even de telefoon aan het stuur gehangen, maar dat gaat het hem niet worden.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Zou niet eens overwegen om die trip met de motor te doen. De enige reden om naar Essen te gaan is om de kofferbak vol te laden met speciaalbier.4x2 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:58:
Gisteren op en neer naar Essen (BE) gereden met de Integra, 1:29 gemiddeld over 250km, voor 1,50 getankt en kilometers declareren a 57 euro, mooi
Dat is met meeste woon werk verkeer. Als ik met mijn maten ga rijden bv lang weekend Duitsland\Luxemburg dan rij ik 1:16
Ik denk dat je 1:22.7 bedoeld, en geen 22.7L / 100kmUnknown Alien schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:02:
Yamaha tracer GT 2025. Doe 22.7:100. Gisteren voor de 2e keer moeten tanken. 19L tank. Gisteren 15.4L getankt.
Dat is met meeste woon werk verkeer. Als ik met mijn maten ga rijden bv lang weekend Duitsland\Luxemburg dan rij ik 1:16
Persoonlijk houd ik mijn verbruik niet bij, motorrijden is plezier.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Netjes hoor. Zitten we redelijk op hetzelfde. Ik gooi er trouwens gewoon euro 95 in.Pyr0_ schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:21:
Mijn vstrom 650 zit gemiddeld over zo'n 12k km op 18,7. Niet slecht imo voor een 21 jaar oude motor. Wel ook altijd 98 getanked.
Meestal rijd ik ietsje zuiniger dan dat, 1:20 tot 1:21. Daarbij rijd ik het grootste deel van de kilometers in Duitsland met "Landstrassengeschwindigkeit", zoals ze dat op de VRO zo mooi zeiden.austin_77 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:03:
Yamaha Tracer 9GT uit 2022 (nieuw) haal ik met dagelijks woon werk zo’n 1:19 (binnendoor+snelweg gecombineerd). Ik tank wel altijd Euro98.

Dat heb ik ook een keer gehad, iemand die heel sportief doorreed waar ik even aan moest wennen, waardoor mijn gaskraan digitaal open of dicht stond. 1:16.Unknown Alien schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:02:
Yamaha tracer GT 2025. Doe 22.7:100. Gisteren voor de 2e keer moeten tanken. 19L tank. Gisteren 15.4L getankt.
De dag erna was ik gewend en kon ik wat beter anticiperen, en dus ook het gas wat beter doseren. Spontaan 1:19 achter dezelfde persoon aan.
Ik gebruik het ook niet altijd, maar af en toe een alternatieve route door DLD is leuker dan altijd dezelfde weg volgen. Gebruik nu Kurviger en Calimoto, allebei niets mis mee, maar wil niet meer zon groot scherm op het stuur.
zeker, zeker
Ik bedoel een telefoon aan mn stuur monteren, is niet de mooiste en windvriendelijke oplossing op mn Harley. Dus vandaar dat ik kijk naar zon klein rond schermpje.Blomminator schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:14:
@ozzynator
Nee, maar ik heb de Royal Enfield TripperPod wat linksom/rechtsom min of meer same same is.
Waarom is het het niet voor jou?
Ik heb vanmorgen met veel pijn en moeite een route in mijn RE app gekregen, en ga het vanavond weer proberen te volgen.
zeker, zeker
Ga ik nu met de nieuwe ook niet doen, want ik kan het wel raden haha.
@LankHoar kun je mij in de OP updaten? HD FXBBS Street Bob 114.
zeker, zeker
Verbaast mij niet. Een stroomlijn van een rijdende DixxieKillaZ schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:06:
[...]
Vergelijkbaar hier, hij is iets minder zuinig dan de GT. Had ik niet verwacht.![]()
Boeit mij verder ook niet, daar niet van
Daar vind ik persoonlijk de Beeline perfect voor. Ik snap dat veel mensen met bijv een GPS systeem of hun eigen telefoon aan het stuur rijden, maar dat wil ik beide niet (te lomp en ik wil niet dat mijn telefoon van mijn stuur af kan wapperen, daarnaast heb ik ook geen case om mijn telefoon heen). Je hebt verschillende soorten universele mounts van Beeline zelf maar bijvoorbeeld Evotech produceert ook mounts specifiek voor motor X of Y. Als je op plek van bestemming bent klik je hem er af en is ie ook klein genoeg om ergens bijv in een zak of tas te stoppen.ozzynator schreef op woensdag 16 april 2025 @ 13:15:
[...]
Ik gebruik het ook niet altijd, maar af en toe een alternatieve route door DLD is leuker dan altijd dezelfde weg volgen. Gebruik nu Kurviger en Calimoto, allebei niets mis mee, maar wil niet meer zon groot scherm op het stuur.
Begrijpelijk. Toch zit er ook een praktisch puntje aanDutchgixxer schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:55:
Motorrijden betekend voor mij plezier, zuinig rijden is dan mooi meegenomen maar niet het belangrijkste. Ik rijd een KTM 1290 sas gemiddeld verbruik over 15000 km 1 op 16,5
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Dank, dat is advies waar ik iets mee kan!UTwizard schreef op woensdag 16 april 2025 @ 13:30:
[...]
Daar vind ik persoonlijk de Beeline perfect voor. Ik snap dat veel mensen met bijv een GPS systeem of hun eigen telefoon aan het stuur rijden, maar dat wil ik beide niet (te lomp en ik wil niet dat mijn telefoon van mijn stuur af kan wapperen, daarnaast heb ik ook geen case om mijn telefoon heen). Je hebt verschillende soorten universele mounts van Beeline zelf maar bijvoorbeeld Evotech produceert ook mounts specifiek voor motor X of Y. Als je op plek van bestemming bent klik je hem er af en is ie ook klein genoeg om ergens bijv in een zak of tas te stoppen.
zeker, zeker
Voor woon/werk verkeer zou daadwerkelijk verbruik wel een belangrijke factor ziijn.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Twee keer volgegooid tot nu toe, dus van tank tot tank gereden maar inderdaad, er kan een afwijking zitten in hoeveel ik erin geperst kreeg tussen de 2 keren._Apache_ schreef op woensdag 16 april 2025 @ 09:36:
[...]
Een keer het verbruik bepalen nav een tankbeurt is echt bijzonder onnauwkeurig. Je hoeft het pistool er maar een beetje minder diep in te steken of je kan er al gauw weer een liter extra in kwijt.
@Barista nee maar 1 op 20 moet je betrouwbaar kunnen halen met deze motoren, aldus heel veel data van andere gebruikers. Waarschijnlijk heb ik kabouters in de tuin die 's nachts benzine uit mijn tank komen trekken voor hun mini grasmaaiertjes, of ik heb toch vanwege de nieuwigheid iets te enthousiast gereden met mijn nieuwe aanwinst. Maar ik denk het eerste.
1 op 22 bij 100km/h constant op de snelweg
1 op 15,5 bij 150 constant op de snelweg
1 op 14 bij kruidig sturen in de sportstand an TC op 2
( KTM sas 1290 my24 )
Dutchgixxer schreef op woensdag 16 april 2025 @ 14:46:
kruidig sturen

Ik ben nog lang niet volle polle gegaan met dat ding buiten een keer 'kruidig' optrekken, ding is mij net nieuw moet er nog een beetje vertrouwd mee raken, nieuwe bandjes etc. Zodra ik ermee kan lezen en schrijven zal ik hem wel eens opentrekken op een zand- of modderpaadje ergens. Gewoon om even een beschermende laag modder aan te brengen, snap je.
@Bommes ik had het zadel ook nog in de 'kleinemensenstand' staan (85cm zithoogte). Het is dus blijkbaar kinderlijk eenvoudig om dat omhoog te zetten naar 87cm (en daarbij vond ik onder het zadel ook gelijk een verborgen inbus waarmee je het gereedschapssetkoffertje (3x woordwaarde) kunt openen). Daardoor heb ik nu nét even wat mee grip met mijn onderbenen als ik sta.
Ik heb ook naar het stuur gekeken nav de video die je tips. Ik heb inderdaad nog ruimte om de boel iets te kantelen naar boven waardoor ik waarschijnlijk meer houvast heb en geen verlaging meer nodig heb. Nogmaals dank voor de tip, dit bespaart me waarschijnlijk een hele bak hoofdpijn (en geld).
[ Voor 40% gewijzigd door HTT-Thalan op 16-04-2025 15:09 ]
Ha dit ja, degene in ons groepje met de kleinste actieradius moet dat de hele weg aanhoren. Na de eerste 100 meter na een tankstation: "Hey Jaap moet je al tanken??"Joris748 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 14:36:
Ik vind actieradius belangrijker dan werkelijk verbruik. Dus zolang ik meer dan 250 km op 1 tank kan rijden, vind ik het prima. Het is ook wel handig als je niet de kleinste actieradius van het groepje waar je mee rijdt hebt
Voor woon/werk verkeer zou daadwerkelijk verbruik wel een belangrijke factor ziijn.
Maar bij dagelijks gebruik vind ik tanken nog altijd een hinderlijke onderbreking, dus een wat grotere actieradius dan 260km had ik wel fijn gevonden.
Ik zal eens bijhouden hoeveel er in gaat als er nog maar één blokje over is. Aangezien er zo'n 16,5 liter in de tank kan, is dat nog wel na te gaan. Wel zet ik de motor eigenlijk altijd afgetankt weer in de stalling, tenzij ik de volgende dag maar een klein stukje ga rijden. Want niks is zo vervelend als éérst te moeten gaan tanken voordat je rit begint.
Spreiding bij mijn RSV Mille is een beetje vergelijkbaar. Ook alles tussen de 1 op 14 en 1 op 22 voorbij zien komen. De 20 liter tank is geen overbodige luxe.Dutchgixxer schreef op woensdag 16 april 2025 @ 14:46:
Snelheid maakt een grootverschil :
1 op 15,5 bij 150 constantie op de snelweg
( KTM sas 1290 my24 )
Bij een circuitdag op Spa-Francorchamps heb ik eens 1 op 6 gehad voor een Yamaha R6 2003.
Ja dat is wel een goed idee eigenlijk. Ik was net van 2 blokjes naar 1 gegaan, en toen kneep ik hem tot de rand vol voor 12,4 liter. Ik heb dus nog zo'n 6 liter over gehad op dat moment, goed voor nog eens bijna 100km op het verbruik dat ik op dat moment dacht te hebben. Toch niet raar dat Honda later die ATAS heeft uitgebracht met 24l tank. Je kunt ze bij Acerbis tot 36 liter krijgen maar ze zijn zo lelijkVrijdag schreef op woensdag 16 april 2025 @ 15:23:
Qua actieradius moet ik eigenlijk eens gewoon met een flesje reserve gewoon gaan rijden als de meter bijna leeg is. Dan heb ik in elk geval een goede indicatie. Voor zover ik weet kan mijn GSR zo rond de 250km probleemloos rijden. Verder zou ook wel kunnen, maar het is afhankelijk waar ik dan ben of ik dan ga tanken. In Nederland is het niet zo'n probleem, zeker de bebouwde kom. Maar in het buitenland neem ik liever geen risico.
Ik zal eens bijhouden hoeveel er in gaat als er nog maar één blokje over is. Aangezien er zo'n 16,5 liter in de tank kan, is dat nog wel na te gaan. Wel zet ik de motor eigenlijk altijd afgetankt weer in de stalling, tenzij ik de volgende dag maar een klein stukje ga rijden. Want niks is zo vervelend als éérst te moeten gaan tanken voordat je rit begint.
Verbruik daarentegen op de snelweg met 130kmh, mwa, matig
Wat verder naar voren/omhoog is staand het prettigst. Maar dat is net zitten soms weer net te ver voorover.
Grootste nadeel is echter wel dat veel standaard handlebars te veel naar achteren "gebogen zijn" kantel je er zo eentje naar voren dan staan je stuur uitende schuin omhoog. Legt hij ook in zijn filmpjes uit dacht ik.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Of is het de route in de beeline schieten en dan kan het ding stand alone werken?
Indien de eerste optie dan is je telefoon toch ook snel leeg? Dat lijkt me vrij onhandig.
"Kruidig sturen"Dutchgixxer schreef op woensdag 16 april 2025 @ 14:46:
Snelheid maakt een grootverschil :
1 op 15,5 bij 150 constant op de snelweg
( KTM sas 1290 my24 )
Die nemen we mee
K to the KillaZ
Te koop, sport motor, van ene kruiden vrouwtje geweest.
Hoe zuiniger hoe liever, eigenlijk. Maar als mijn motor een keertje 1:16 gedaan heeft ipv 1:18 dan maakt me dat ook weinig uit. Het gaat mij er vooral om dat ik weet wat mijn range op een volle tank ongeveer is.Dutchgixxer schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:55:
Motorrijden betekent voor mij plezier, zuinig rijden is dan mooi meegenomen maar niet het belangrijkste. Ik rijd een KTM 1290 sas gemiddeld verbruik over 15000 km 1 op 16,5
Ik tank ook altijd euro98 E5, want fiets van begin deze eeuw met carburateurs. Yamaha geeft aan dat E10 geen probleem is, maar ik neem bij deze fiets 't risico toch maar niet. Zeker niet omdat dit een motor is die ik graag netjes wil houden en dus niet bij alle weersomstandigheden wil gebruiken, hij staat wel eens een tijdje stil. En dat icm E10 in de tank....

Als ik eenmaal een geschikte bij brommer gevonden heb, ben ik van plan die ook vaker te gebruiken* dan ik nu met de Diversion doe en als de fabrikant van 't ding zegt dat E10 gewoon kan, dan ga ik 't er ook gewoon in gooien en dan zie ik wel of 't wat uitmaakt of niet. Het zou ook mooi zijn als dat een hokje is met een lager verbruik dan de Diversion. Had een CBF500A (2006) op het oog hiervoor, maar die ben ik mis gelopen.
Nu ik dit zo omschrijf besef ik me dat waarschijnlijk de Diversion dan de bij brommer gaat worden, voor langere ritten in mooier weer... Whatever
Ik heb atm ook nog een scootertje staan, het idee is dat die scooter dan weg gaat. Dat zou dan betekenen dat een 2e motor ook voor kortere ritjes ingezet moet gaan worden, in - afgezien van echte vrieskou/ijzel etc - alle weersomstandigheden. Mooi moet zo'n ding niet zijn, zodat 't allemaal niks meer uit maakt.
[ Voor 7% gewijzigd door Destruction op 16-04-2025 18:54 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ik heb de Beeline II en dat werkt best lekker. De eerste versie was mij iets té minimalistisch maar de nieuwere waar je wel een stukje kaart ziet is erg handig. Als je 'gewone' navigatie gewend bent zul je vooral even moeten wennen dat je niet ver vooruit kunt kijken. Verbinden met de app, routes maken, GPX inladen, en dergelijke werkt prima. En de accuduur is voor mij ook meer dan genoeg.ozzynator schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:42:
Als ik woon-werk zou doen, dan zou ik hiermee wel rekening willen houden. Maar alles wat pure ontspanning is, daar ga ik dan ook niet over wakker liggen.
Never ever financial advice...
Van mij uit 200km enkele reis, dan is het wel heel fijn te weten dat je 450km op 1 tank kunt rijden.
Hoefde ik tenminste niet tussendoor te tanken.
Dat wordt tzt goed plannen met het geven van instructie op die TwinHTT-Thalan schreef op woensdag 16 april 2025 @ 20:45:
Nou ik ben gewoon niet gewend minder dan 300 op een tank te gaan. De Alp haalde dat, de CB kan het, de NC deed bijna 400 en de BMW bijna 500. Dus het was even gek om na 200km al naar een pomp te zoeken.
De Beeline kan niet standalone werken dus je telefoon doet inderdaad de daadwerkelijke navigatie, maar daarvoor hoeft het scherm van je telefoon niet aan te zijn. Ik ben toevallig een paar weken terug naar de andere kant van het land gereden voor een afspraak wat in totaal toch zo'n 4,5 uur navigeren was heen en terug, dat heeft me toen ongeveer 15-20 procent batterij van mijn telefoon gekost. De Beeline doet het op een batterijlading denk ik een uur of 10-12, meer als voldoende dus om een dag lang te navigeren en genoeg marge om nog een paar keer een verkeerde afslag te nemen zonder dat je meteen zonder navi zit.Bommes schreef op woensdag 16 april 2025 @ 16:25:
@UTwizard bij gebruik van zo een beeline is je telefoon toch het navigatie apparaat en wordt er als het ware gecast naar dat mini schermpje?
Of is het de route in de beeline schieten en dan kan het ding stand alone werken?
Indien de eerste optie dan is je telefoon toch ook snel leeg? Dat lijkt me vrij onhandig.
En aangezien het "gewoon" USB-C is, kun je er dus ook snel even een powerbank of iets dergelijks op aan sluiten als het echt kritisch zou worden.
EU DNS: 86.54.11.100
Ik heb ook geleerd met carbs euro98 te tanken. Hoe minder ethanol erin zit, hoe beter. En mijn VTR had ook een stalen tank.Destruction schreef op woensdag 16 april 2025 @ 18:42:
[...]
Ik tank ook altijd euro98 E5, want fiets van begin deze eeuw met carburateurs. Yamaha geeft aan dat E10 geen probleem is, maar ik neem bij deze fiets 't risico toch maar niet. Zeker niet omdat dit een motor is die ik graag netjes wil houden en dus niet bij alle weersomstandigheden wil gebruiken, hij staat wel eens een tijdje stil. En dat icm E10 in de tank....![]()
[...]