If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Klopt, maar wil ook nog wel weer een paar keer crossbaan op of met slecht weer lekker in de drek spelen.Bommes schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 08:36:
@kneusteun De Bridgestone adventure cross AX41?
Ook zijwaarts op de Guzzi net wat zenuwachtig aan de voorkant. Achter een erg fijne band.
Op de weg bakken grip, slijtage nog best in orde.
Maar als het voor de zomer is dan is het toch wel okay met zo een soort band? Dan is het vooral droge ondergrond offroad, dat kan makkelijk met elke 50/50 band. Sterker nog een meer op de weg gerichte band voldoet dan ook prima.
Maar de oplossing gaat misschien wel weer gewoon mitas worden en dan naar e7 ipv e9.
Ik vind die mitas alleen zo snel vierkant worden en dat is op de weg wat minder.
Die AX zien er best nog wel ok uit, gaan we eens verder in duiken thnx.
Met andere woorden, er moet gewoon een keer een extra wielset komen.....

Ik heb net een set dunlop trailmax raid besteld voor op de Himalayan 450, Ik ga met de oude set nog naar de superbikes in assen en dan ga ik ze omleggen. Hoop dat ze bevallen zouden ook 50/50 banden moeten zijn maar iets meer levensduur als een Anakee wild of een TKC80, zijn wel aan de prijskneusteun schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 08:21:
Moet binnenkort weer een banden wissel doen, maar zit weer echt in een split.
Liefst gewoon weer mitas xt trail++ maar in de zomer wil ik misschien ook nog wel weer een tourtje doen met de vrouw.
Dus zou ik iets meer een 50/50 band willen.
TKC80 zou optie zijn, want beviel mij op straat wel, alleen is die vernieuwd dus geen idee.
Karoo 3 beviel ook wel, niet heel veel zinnigs meer over te zeggen, behalve offroad was ie wat zenuwachtig zijwaarts.
Iemand nog tips?
Anakee wild? iemand een idee hoeveel die het uithoudt qua straat km's? (indicatie)
Andere band waar iemand wild van wordt in 50/50 gebruik?
Ik was ook sceptisch over de terugroepactie en ben ook aan het wachten wat de ervaringen zijn en of je met het rijden iets gaat merken. Houd ons maar op de hoogte als je iets hoortDrivinUCrazy schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:38:
[...]
Dat heb je goed begrepen.Ik verwacht dat hele minimale afwijkingen al té snel worden bijgestuurd door de regelkring, waardoor de gasklep gaat oscilleren. De 'sensor' (een potmeter, sensor impliceert dat er meer elektronica bij komt kijken) kan daar niet goed tegen. Vergelijk het met een potlood: als je die met de punt gewoon op het papier laat rusten en rustig beweegt, gaat dat potlood best lang mee. Leg die zelfde punt op een schuurmachine en het potlood is in no-time weg. Dát is in feite wat er gebeurt.
![]()
Ik vermoed (99% zeker) dat ze de regelkring wat trager gaan maken, en misschien ook de toegestane afwijking van de gasklep iets groter maken. Die parameters aanpassen is zo spannend niet, als je ooit met PID regelaars hebt gespeeld.
Maar ik wacht dus wel eerst de ervaringen ermee af voordat ik in actie kom. Tot die tijd zorg ik wel dat ik een reserve potmeter bij me heb.
Ik heb zelf nog geen klachten. Alleen dat die soms de eerste keer niet start. dan slaat die aan en gaat dan direct uit. Tweede keer starten moet die 2x overslaan voordat die loopt.
Met de anakee wild kan je prima af en toe door de drek (bewijsmateriaal in de videokneusteun schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 08:43:
[...]
Klopt, maar wil ook nog wel weer een paar keer crossbaan op of met slecht weer lekker in de drek spelen.
Maar de oplossing gaat misschien wel weer gewoon mitas worden en dan naar e7 ipv e9.
Ik vind die mitas alleen zo snel vierkant worden en dat is op de weg wat minder.
Die AX zien er best nog wel ok uit, gaan we eens verder in duiken thnx.
Met andere woorden, er moet gewoon een keer een extra wielset komen.....
Productman.nl - Helpt startups in de Achterhoek en Liemers
Hoeveel kilometer wil je met passagier touren? Want een AX41 houd (afhankelijk van de motor, bepakking en gas/rem hand) na 3000-7000km op. Het is een 80/20 off/on band wat mij betreft, 50/50 is meer zoiets als de Mitas E07 was (geen idee hoe hij nu heet).
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Okay, je gaf aan dat je een andere band wil pakken ivm touren met de vrouw, is dat dan omdat je voornamelijk onroad gaat doen samen? En hoeveel kilometer gaat dan ongeveer zijn dan? Voor een ritje van <500km zou ik geen andere band pakken, als je samen 2000km gaat toeren wordt het anderskneusteun schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 09:47:
Is niet met passagier, het vrouwmens is zeer capable om zelf te rijden.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Ging opzich prima, maar wou van het zomer inderdaad ook nog wat weg toertjes doen.
Heb redelijk wat bekenden die allemaal niet het zand in gaan.
Dus ga even verdiepen in de tussen weg…
Dat is zeker waar!ArjenIsM3 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:16:
[...]
Beter een keertje de wekker wat vroeger zetten dan gehaast zo'n tocht moeten rijden. En als je in het WTC slaapt dan stap je inderdaad je bed uit en dan ben je bij de start. Ideaal!
Volgens mij reed ik toen met de (inmiddels EOL) GO Ride app van TomTom. Voor dit jaar moet ik ook nog een oplossing zoeken. Moet in ieder geval een app zijn die overweg kan met GPX bestanden. Wellicht raadt de organisatie ook wel een app aan, geen idee.
Ik heb de Myrouteapp navigatie op mijn telefoon, mijn ervaring is dat die prima werkt met GPX bestanden.
Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024
500km is dus al 1/6 e deel van een band. 2000km zal met mijn huidige banden denk ik net kunnen vanaf nieuw._eLMo_ schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 09:59:
[...]
Okay, je gaf aan dat je een andere band wil pakken ivm touren met de vrouw, is dat dan omdat je voornamelijk onroad gaat doen samen? En hoeveel kilometer gaat dan ongeveer zijn dan? Voor een ritje van <500km zou ik geen andere band pakken, als je samen 2000km gaat toeren wordt het anders
Komende rit eens wat dingen testen misschien.
Die had ik nog niet gezien, zien er wel uit als een 50/50Cherdium schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 09:08:
[...]
Ik heb net een set dunlop trailmax raid besteld voor op de Himalayan 450, Ik ga met de oude set nog naar de superbikes in assen en dan ga ik ze omleggen. Hoop dat ze bevallen zouden ook 50/50 banden moeten zijn maar iets meer levensduur als een Anakee wild of een TKC80, zijn wel aan de prijs
Ga ik ook even in verdiepen.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Opgelet, de nieuwe tracer 9 heeft een veel hogere zit tegenover het uitgaande model. 840 is het nu, terwijl het vroeger 810-820 was.Unknown Alien schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:16:
Gaat mij om de zithouding en of mijn pootjes niet te kort zijn, aangezien ik maar 1.75 ben. Met al die snelweg KMs is een tracer ideaal tov de MT09.
Gefeliciteerd! Maar ik ben een tijdje afwezig geweest in dit topic. Waarin mag je precies gaan les geven?HTT-Thalan schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 10:56:
Beide examens vandaag geslaagd met een 7. Ik mag mijn stagepas aan gaan vragen en les gaan geven!
Ik ben bezig met opleiden tot motor instructeur. Maar daarvoor moet je eerst je auto les papieren halen en dat heb ik nu bijna afgerond, moet nog één examen slagen en dan kan ik gelijk door voor de motor.NL-RaVeR schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 11:41:
[...]
Gefeliciteerd! Maar ik ben een tijdje afwezig geweest in dit topic. Waarin mag je precies gaan les geven?
Mooi man! Leuk om te zien dat je aardig op streek bent met je plan.HTT-Thalan schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 13:02:
[...]
Ik ben bezig met opleiden tot motor instructeur. Maar daarvoor moet je eerst je auto les papieren halen en dat heb ik nu bijna afgerond, moet nog één examen slagen en dan kan ik gelijk door voor de motor.
Wat is de planning ongeveer? Kan je de komende zomer beginnen als motorrij instructeur? Of moet je nog een jaar auto instructeur doen en kan je dan zomer 2026 als instructeur motor aan de gang?
Dat is nu net de crux, in principe mag ik gelijk door, ik zou dus net na de zomer klaar kunnen zijn met de motor en les mogen geven, maar de rijschool waar ik nu mee werk willen me pas in september in laten stromen en dat duurt me te lang. Ik overweeg dus het zelf aan te pakken.badkuip schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 13:57:
[...]
Mooi man! Leuk om te zien dat je aardig op streek bent met je plan.
Wat is de planning ongeveer? Kan je de komende zomer beginnen als motorrij instructeur? Of moet je nog een jaar auto instructeur doen en kan je dan zomer 2026 als instructeur motor aan de gang?
Okay, maar wat is het verschil dan tussen "net na de zomer klaar zijn" en "pas in september instromen"? September is toch net na de zomer?HTT-Thalan schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:00:
[...]
Dat is nu net de crux, in principe mag ik gelijk door, ik zou dus net na de zomer klaar kunnen zijn met de motor en les mogen geven, maar de rijschool waar ik nu mee werk willen me pas in september in laten stromen en dat duurt me te lang. Ik overweeg dus het zelf aan te pakken.
De opleiding kost je enkele maanden. Ik wil liever na de zomer al les kunnen geven dan dat dit pas in 2026 kan.badkuip schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:02:
[...]
Okay, maar wat is het verschil dan tussen "net na de zomer klaar zijn" en "pas in september instromen"? September is toch net na de zomer?
Ik gok nieuwe studie jaar dus na de vakantie veel studenten die hun B willen halen.Boudewijn schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:38:
Wat is het argument van de rijschool om pas iets later te willen?
Het enige argument dat ik kreeg is dat ze me eerst ervaring willen laten opdoen in de auto, maar ik denk eerlijk gezegd dat dit vooral de rijschool dient, met een opleiding die hoogstens 1 dag per week kost (en ik ben een vlotte zelfsturende student, dus dat is het niet) zie ik niet in waarom ik de andere dagen niet gewoon in de auto aan de slag kan. 4 vs 5 dagen werken discussie dus.Boudewijn schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:38:
Wat is het argument van de rijschool om pas iets later te willen?
Ik snap er eigenlijk geen biet van. Wat schrijf je hier eigenlijk? Iets over wat je denkt, een auto en 4 en 5 dagen.HTT-Thalan schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:57:
[...]
Het enige argument dat ik kreeg is dat ze me eerst ervaring willen laten opdoen in de auto, maar ik denk eerlijk gezegd dat dit vooral de rijschool dient, met een opleiding die hoogstens 1 dag per week kost (en ik ben een vlotte zelfsturende student, dus dat is het niet) zie ik niet in waarom ik de andere dagen niet gewoon in de auto aan de slag kan. 4 vs 5 dagen werken discussie dus.
Waarom vraag je het gewoon niet waarom ze dit voorstel doen?
Wat bedoel jij en wat bedoelen zij met instromen? Is dat niet meteen 40 per week lesgeven? Zijn dat de 4 en 5 dagen waar je het over hebt?
Tenslotte...
Ja, voor jezelf beginnen is hartstikke leuk maar misschien hebben ze welk een heel gefundeerde reden om het zo te doen. En ervaring opdoen eerst in dienst van een ander en dan voor jezelf beginnen is eigenlijk best ideaal, als je het allemaal meteen zelf moet doen zou je nogal snel leeg kunnen lopen voor wat energie betreft.Zie het als een pluspunt om vanuit een bestaande situatie een eigen zaak op te starten.
Sorry, misschien advocaat van de duivel, niet gemeen bedoeld.
[ Voor 6% gewijzigd door badkuip op 25-03-2025 15:11 ]
Wat vervolgens ook weer eenvoudiger wordt, omdat je kunt bouwen op je autorijles-ervaring.
Ik vind dit niet meer dan logisch?
Bij ons op de zaak roep ik regelmatig: Als je wil gaan hardlopen, moet je je dan gelijk inschrijven voor de marathon van New York? Over 2 maanden al??
Of leer je beter eerst rustig aan te stappen voordat je gaat rennen?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik ben blij dat ik niet bij jou op de zaak werk.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:49:
Iemand die wel de papiertjes heeft, maar nog nooit
Bij ons op de zaak roep ik regelmatig: Als je wil gaan hardlopen, moet je je dan gelijk inschrijven voor de marathon van New York? Over 2 maanden al??
Of leer je beter eerst rustig aan te stappen voordat je gaat rennen?
Die motoropleiding duurt enkele maanden. Je mag uitgaan van 4/5 maanden gemiddeld.
Als ik nu instroom, maw aan die opleiding begin, kan ik dus pas over 5/6 maanden motorles gaan geven. In de tussentijd moet ik er rekening mee houden dat ik zo'n dag per week aan die opleiding spendeer, ik kan dus 4 dagen per week in de auto lesgeven. Zeker omdat je een begeleide stage loopt en daarvoor ook meerdere examens doet, mag je van een instructeur verwachten dat hij aan het eind van die stage goed les kan geven. Natuurlijk doe je meer ervaring op in de jaren erna voor minder typische situaties en lastigere leerlingen.
Als ik pas in september instroom, kan ik pas ergens rond februari 2026 motorles gaan geven. Ja, dan rijd ik ondertussen meer autolessen, maar daar ben ik dit traject niet voor begonnen, ik wil doorstromen maar motorinstructeur. De énige reden dat ik nu auto doe is omdat het vereist is, anders was ik er niet aan begonnen.
In beide gevallen doe ik sowieso enkele maanden ervaring in de auto op. Ik heb al enige jaren ervaring met het geven van training en coaching, ik kom dus niet onbeslagen ten ijs. Ook autorijden is niet echt iets nieuws zeg maar
[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-03-2025 16:10 ]
[ Voor 32% gewijzigd door Destruction op 25-03-2025 16:11 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Nou dat is dus wat ik nu van plan ben inderdaad. En als de rijschool dat nu niet ziet zitten zijn we even goede vrienden maar pak ik het zoals jij zegt dus op eigen houtje op. Ik ken het traject nu en voel me daar comfortabel bij.Destruction schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:10:
Ik zou 4 dagen in de auto stappen zodat je wel alvast weer wat inkomsten hebt, en die 5e dag lekker op eigen houtje aan de motoropleiding besteden.
EU DNS: 86.54.11.100
Correct. Álle categorieën volgen pas nadat je B hebt. Andersom gezegd, elke voertuiginstructeur (motor, bromfiets, vrachtwagen, bus, aanhanger, trekker) is óók auto instructeur. En als je een categorie verlengt (volgens de daarvoor geldende procedure(s)) verleng je daarmee ook je B instructiebewijs.c-nan schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:16:
Maar moet je nou om motorinstructeur te mogen worden, eerst auto-instructeur zijn?
Ja, dat is altijd stap 1. Een vriend van me is instructeur, zodoende weet ik datc-nan schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:16:
Maar moet je nou om motorinstructeur te mogen worden, eerst auto-instructeur zijn?
Mbt mijn edit in m'n vorige post @HTT-Thalan, wel iets om op te letten. Die vriend van me is bij een andere rijschool gaan werken, hij moest echt wel (op hun kosten) rijbewijs + instructie voor BE en A gaan halen.
Je raad het al, een paar jaar verder en hij is nog steeds alleen instructeur voor B. Op A zit/zat hij niet echt te wachten maar BE erbij gaan doen leek 'm wel wat. Ook daarom zou ik zeggen, niet afwachten tot september.
[ Voor 44% gewijzigd door Destruction op 25-03-2025 16:20 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
:strip_exif()/f/image/EiLMu2CubDLJp5O3zEC7B0Px.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kORckDzkDAh4faLqFmJwcPz6.jpg?f=fotoalbum_large)
Ze kon prima gesteund zitten tegen mij en de topkoffer achter haar, voetjes stevig op de voetsteunen en de riemen aan de zijkant van mijn jas waren een goeie houvast. We hebben ongeveer 3 kilometer gereden en even een paar bochtjes getest, enkele keren halve draai en een paar keer optrekken en remmen. Ze vond het hélemaal briljant en wil heel graag vaker mee, maar dat doe ik alleen op zeer rustige binnenwegen waar bijna geen verkeer komt, totdat ik 100% vertrouw dat ze onder alle omstandigheden rustig kan blijven. Ze gedroeg zich nu perfect in ieder geval - ze vertrouwde me volledig en ging niet tegenhangen of andere gekke bewegingen maken.
Uiteraard was ze volledig ingepakt, inclusief protectoren voor de knie, elleboog en rug. Ik heb haar ook geleerd hoe ze alles aan- en uit trekt en hoe ze zelf de ratchet onder de helm los kan maken, wat ze kon verwachten bij optrekken, remmen en bochten en wat ze wel en niet moet doen achterop.
[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-03-2025 16:25 ]
Ja ze weten al dat ik sowieso niks accepteer met een 'op hun kosten' beleid. Ik betaal alle opleidingen zelf, dan kan niemand me daarin dwarsliggen. En daar ben ik een beetje bang voor inderdaad. Ze hebben al een jaar een vacature voor motorinstructeur open staan maar ik weet óók dat ze je veel voor brommer inzetten (dat mag alleen de A-instructeur geven namelijk, en we hebben hier schreeuwend veel brommerjeugd) en ze sturen je vaak met een auto achter de motoren en scooters aan omdat ze dat arbotechnisch meer verantwoord vinden.Destruction schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:17:
[...]
Ja, dat is altijd stap 1. Een vriend van me is instructeur, zodoende weet ik dat
Mbt mijn edit in m'n vorige post @HTT-Thalan, wel iets om op te letten. Die vriend van me is bij een andere rijschool gaan werken, hij moest echt wel (op hun kosten) rijbewijs + instructie voor BE en A gaan halen.
Je raad het al, een paar jaar verder en hij is nog steeds alleen instructeur voor B. Op A zit/zat hij niet echt te wachten maar BE erbij gaan doen leek 'm wel wat. Ook daarom zou ik zeggen, niet afwachten tot september.
Ik vind het zelf minder ideaal. Op de motor zie je meer, straal je de juiste houding en het goeie gedrag uit.
[ Voor 23% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-03-2025 16:23 ]
-
GT7 ID: ONYX_PdeG69
Ik ben het geheel met je eens. Ik ben al eens eigen ondernemer geweest, jaren terug, maar puur omdat ik een klant had (letterlijk, één klant) die onderhoud bij mij afnam en ik wilde dat 'netjes' doen voor de belasting dus heb een KVK gehad, aangiftes gedaan etc. Uiteindelijk mee gestopt omdat één jaarlijkse loonverhoging bij mijn werk toen meer betaalde dan die hele klant in een jaar binnen bracht, ik vond het de moeite niet meer waard.vdr01 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 17:01:
@HTT-Thalan Gelijk volgas ondernemer worden kan natuurlijk maar ook daar zitten haken en ogen aan. Ondernemerschap vergt ook bepaalde vaardigheden in de breedste zin van het woord. Die kan je gedeeltelijk leren als je in loondienst werkt. Een eigen zaak vergt investeringen, administratie, belastingaangifte, etc. etc. Heb je al eens een businessplan gemaakt voor een eigen zaak? Niet zaligmakend maar het dwingt je wel om over bepaalde zaken even rustig en goed na te denken. Met de informatie die ik tot nu toe heb gelezen lijkt mij deels loondienst / deels zelfstandig een interessante gedachte.
-
Ik ben er ook zeker niet op tegen om het sámen te doen - dus zoals meerdere hier ook aangeven - maar ik ben er wel op tegen om een half jaar op het bankje te gaan zitten om dan pas (hopelijk) te gaan doen waar ik dit hele traject juist om ben begonnen.
Met andere woorden, zolang ik lekker door kan stromen wil ik ondertussen alle werkzaamheden uitvoeren die ze van mij nodig hebben, al sta ik op zaterdag de lesmotoren te wassen, ik vind het prima.
Ook dat inderdaad. Als ze in je investeren moet je ook langer blijven, en misschien wil je dat wel helemaal niet.HTT-Thalan schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:22:
[...]
Ja ze weten al dat ik sowieso niks accepteer met een 'op hun kosten' beleid. Ik betaal alle opleidingen zelf, dan kan niemand me daarin dwarsliggen. En daar ben ik een beetje bang voor inderdaad.
Een motor instructeur in een auto kan ik sowieso maar lastig serieus nemen. Ik herinner me dat ik bij de 1e AVD les bij een klaverblad (bijvoorbeeld) de neiging had te snel naar de apex te gaan. Mijn instructeur is toen voorop gaan rijden om het te laten zien. Succes daarmee vanuit je autoZe hebben al een jaar een vacature voor motorinstructeur open staan maar ik weet óók dat ze je veel voor brommer inzetten (dat mag alleen de A-instructeur geven namelijk, en we hebben hier schreeuwend veel brommerjeugd) en ze sturen je vaak met een auto achter de motoren en scooters aan omdat ze dat arbotechnisch meer verantwoord vinden.
Ik vind het zelf minder ideaal. Op de motor zie je meer, straal je de juiste houding en het goeie gedrag uit.
Maar als ik 't allemaal zo lees zou ik dan inderdaad voor max. 4 dagen per week in loondienst gaan, en die andere dag is dan volledig voor jezelf. Kan de rijschool er mooi niks over zeggen
Wat een gedrocht!
Ik vind alleen de achterkant of alleen de voorkant wel cool, maar het lijken wel 2 totaal verschillende motoren aan elkaar geplakt. Proporties kloppen van geen kant
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

US prijs lag redelijk in lijn met dr concurrentie maar het vermogen is uit de buitencategorie.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ik vind het idee van een cruiser met een flinke bak vermogen wel weer interessant. Ik vind deze uitwerking alleen niet zo mooi. Wat zijn de directe concurrenten dan van deze super cruiser?botoo schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:17:
Smaken verschillen, ik vind die supercruiser vanaf de eerste sneakpreviews nog steeds geweldig , het is een beest van een machine die, als ie naar EU komt (ben bang van niet) een hoop wannahaves gaat genereren.
US prijs lag redelijk in lijn met dr concurrentie maar het vermogen is uit de buitencategorie.
Nu zijn er ook lichten (op je helm) die met eigen vertragingssensor aangaan, heeft iemand daar ervaring mee?
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Die kerel van advertentie vind hem eigenlijk ook niet mooi..

Vriend van mij komt net hiermee thuis:badkuip schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:04:
[...]
[Afbeelding]
/f/image/LRjgQzOmbaJGs3OkXhcdrmXn.png?f=fotoalbum_large)
Foto is genomen in Spanje (waar hij woont). A2 klasse, 500cc. Maar geslaagd ding vind ik. Stukken knapper dan die Buel.
Wel een leuk ding! Qua cruisers ben ik wel gecharmeerd van de Honda Rebel (500 en 1100) en de Kawasaki Eliminator, maar dat zijn nog niet erg powercruisers. Dan kom je eerder bij de Triumph Rocket III, maar dat vind ik dan net weer een beetje too much. Dat ding is echt een slagschip.HTT-Thalan schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:06:
[...]
Vriend van mij komt net hiermee thuis:
[Afbeelding]
Foto is genomen in Spanje (waar hij woont). A2 klasse, 500cc. Maar geslaagd ding vind ik. Stukken knapper dan die Buel.
Voor nu blijft de Rebel 1100 mijn favoriet (niet dat ik nu het geld heb ofzo..).
Nu ben ik helemaal voor cruisers, powercruisers en dergelijke posermotoren. Maar ik kan hier toch echt niks mee. Er is geen doorlopende lijn in te vinden en het lijkt wel alsof er lukraak elementen van populaire motoren/modellen bij elkaar zijn gegooid. Een Diavel, Rocket 3, Chieftain, Road King, R18, om maar wat te noemen hebben een veel mooier (in mijn niet bescheiden mening) profiel/silhouet en ze zien er ook uit als één geheel.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Nee hoor, één schijfje is ruim voldoende:Herman schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:26:
Bijzonder aan die Buell vind ik die mono-remschijf voor. Die moet heel wat gewicht tot stilstand kunnen brengen.

Dit is daarentegen levensgevaarlijk:

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Vrijdag schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:52:
[Afbeelding]

Daar zullen toch wel eisen aan ten grondslag liggen? Neem aan dat zoiets goedgekeurd moet worden op de weg en dat daarvoor de remvertraging getest moet worden?Herman schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:26:
Bijzonder aan die Buell vind ik die mono-remschijf voor. Die moet heel wat gewicht tot stilstand kunnen brengen.
Dit vind ik dan wel weer een kek stadsmotortje. Ziet er toffer uit dan een Felyx
Ik vind hem niet zo mooi, maar wel een goed concept. En betaalbaarder dan een A1 Zero:Vrijdag schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 12:16:
https://nieuwsmotor.nl/ni...h-voor-a1-motorrijbewijs/
Dit vind ik dan wel weer een kek stadsmotortje. Ziet er toffer uit dan een Felyx
https://www.e-scooter.nl/vmoto-stash/
Handig, met zo'n dikke achterband heb je geen standaard meer nodig.Vrijdag schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:52:
[...]
Nee hoor, één schijfje is ruim voldoende:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die schijf is flink groter dan een reguliere schijf, en met 3 (of 4?) zuigers waar het er meestal 2 zijn per schijf.Herman schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:26:
Lowrider S/ST ,die hebben meer cc's maar veel minder vermogen (maar als je een nier verkoopt kan Laseur dat vermogen (en meer) ook wel voor je maken).geert_s schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:46:
Wat zijn de directe concurrenten dan van deze super cruiser?
Ook zijn er diverse rappe, weliswaar meer op touring gerichte, CVO's en speciale uitgaven die wel weer een heel stuk duurder zijn. Top bij Harley in het powercruiser segment is de CVO/RR, een replica van de CVO Road Glide ST uit de King of the Bagger races. Er is aan die RR werkelijk alles gedaan wat je kan bedenken om er een race-monster van te maken (ook al heeft 'ie 'maar' 153 pk), prijskaartje in USA vanaf $ 110.000, gangbare prijs is $ 150.000 en ze gaan als warme broodjes.
Dus eigenlijk heeft de Buell geen directe af-fabriek concurrenten maar in de Clubstyle scene wel een hoop aangepaste machines die daarmee kunnen/willen concureren.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Dat is Roland Sands toch?badkuip schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:04:
[...]
[Afbeelding]
Dan snap ik dat, die heeft echt wel toffe dingen gemaakt.
Dit frame is gewoon niet lekker vind ik en die combi met die MT achtige achterbrug maakt het niet veel beter.
En euro 5 no way 😂
Ik heb toen zo'n ding een dag gehuurd op Lanzarote, erg veel plezier mee gehad! Stuk offroad mee gereden ook, en dat ging allemaal prima. Vermogen is niks, maar weegt ook niks! Soort uit te kluiten gewassen bromfietsHTT-Thalan schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:06:
[...]
[Afbeelding]
Verwacht ik ook niet out of the box, maar het is een veel modernere motor dan de klassieke V-twins dus ik vemoed een ander uitlaatje en een beetje knijpen in het vermogen en het moet kunnen (denk ik). Wel verwacht ik in NL een uiterst onvriendelijk prijskaartje door BPM en dan ook nog de importheffingen, zal ws in de richting van de 40K gaan en dat zie ik er dan ook niet in.kneusteun schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 17:04:
En euro 5 no way 😂
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Dat mag ik hopen, maar het is simpele natuurkunde.Aikon schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 13:20:
[...]
Die schijf is flink groter dan een reguliere schijf, en met 3 (of 4?) zuigers waar het er meestal 2 zijn per schijf.
Als je met dergelijk gewicht eens hard remt staat die ene remschijf snel te gloeien. Hij moet die warmte gewoon kwijt.
Maargoed, daar heeft een rasechte poster niet mee te maken gelukkig.
Even snelle rekenactie..
- 300kg (rijder + motorfiets)
- 240kmh -> 0kmh
- Enkele remschijf (2,5kg)
De remschijf heeft dan 666.667 Joule aan energie te verwerken, wat heb in 1 remactie een temperatuur van 20 naar 560C brengt.

[ Voor 20% gewijzigd door _Apache_ op 27-03-2025 15:12 ]
Dus dat lijkt me juist een prima reden om hem zo groot te maken.
Ik zag deze een tijdje geleden bij RevZilla langs komen. Ik vraag mij serieus af waar dan die 110k in zit? Ja, er zijn high-end componenten gebruikt, maar dit lijkt me meer een prijs van "We kunnen het er voor vragen, mensen kopen het toch wel"botoo schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 16:53:
Pics or it didn't happen
[Afbeelding]
Harley-Davidson CVO Road Glide RR
En ik vindt hem niet eens speciaal eruit zien.
Ik ben zelf momenteel aan het kijken naar een Triumph. Volgende maand een proefrit met een Rocket 3 en een Tiger 1200. Ik vindt de Rocket 3 echt heel gaaf, maar voor het vergelijken ook maar eens op iets totaal wat anders rijden zoals de Tiger.
:strip_exif()/f/image/1f7EiH68pobIUDmVoiZhpUwK.png?f=user_large)
Het ziet er allemaal vrij tam uit zo op video
Noodstops maken - we leren het allemaal bij 50 maar nu bouwden we op tot zo'n 90km/u in stapjes van 10. Bij mij begon de ABS vanaf 80/90 in te grijpen. Heel gek, want in de auto ben je een schurend gevoel/geluid gewend als de ABS zijn werkt doet, op de motor is het heel anders, het lijkt alsof je een stukje 'schuift' over het wegdek.
De wip was stukken minder eng/erg dan ik dacht. Hij is heel stabiel en zolang je de motor trekkend houdt (wat niet lastig is, de meesten hadden dikke pk's bij) rij je er gewoon overheen. Niet te hard gaan want dan wordt het een sprong en daar was hier geen ruimte voor

De ijsbaan was een beetje meh. We moesten het met 30km/u rijden, 40km/u met de ABS ingeschakeld. Ja, vooral bij gebruik voorrem zonder ABS klapt hij om, niks raars natuurlijk. De achterrem doet het verbazingwekkend goed en met ABS valt er zowaar wat te redden.
Spannendste was met (uiteindelijk, wederom in stapjes opbouwen) met zo'n 90km/u de waterplas in rijden, die op zijn diepste punt toch wel zo'n 10cm bedroeg. Niks raars eigenlijk, je kan op nat wegdek (en dit kwalificeert wel als zodanig, mag ik zeggen) gewoon net zo hard remmen als op droog, all other conditions being the same. Je hebt altijd meer rek in de banden dan je kunt benutten.
De trainer legde uit dat het belangrijk is om te beseffen dat diegene die met BMW driving modes rijden en graag 'dynamic' gebruiken, deels mogen slippen en stoppies maken, de software staat dat doe. Hij adviseerde altijd in 'rain' te rijden als het even kan. Ik heb dat niet, dus ik ging gewoon ouderwets tegen de ABS aan remmen.
Alhoewel ik iets beter om kan gaan met de BMW nu in langzame condities, en de motor veel meer vertrouw als de situatie moeilijk mocht worden, is de nagel wel voor mij in de spreekwoordelijke kist geslagen. Er staat nu bijna 3k op sinds de aanschaf maanden terug en het middag gedeelte, VRO bochten rijden, maakte super duidelijk dat dit gewoon niet goed gaat komen, dit is mijn type motor niet en dat zal het ook nooit worden
[ Voor 87% gewijzigd door HTT-Thalan op 27-03-2025 18:16 ]
Snap niet waarom iedereen zo valt over die enkele remschijf. Buell doet dit al heel lang, zie bijv de XB12R uit 2003:_Apache_ schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:57:
[...]
Dat mag ik hopen, maar het is simpele natuurkunde.
Als je met dergelijk gewicht eens hard remt staat die ene remschijf snel te gloeien. Hij moet die warmte gewoon kwijt.
Maargoed, daar heeft een rasechte poster niet mee te maken gelukkig.
Even snelle rekenactie..
- 300kg (rijder + motorfiets)
- 240kmh -> 0kmh
- Enkele remschijf (2,5kg)
De remschijf heeft dan 666.667 Joule aan energie te verwerken, wat heb in 1 remactie een temperatuur van 20 naar 560C brengt.![]()

Heb geen zin om er wiskunde bij te halen, maar die ene schijf is denk ik bijna 2x zo groot als een enkele remschijf bij een 'normale' motor. Dus warmte zal t issue niet snel zijn. Ook is de positie van de schijf en remklauw anders, dichter op de velg doet vast wel iets met hoeveel draaimoment je overwinnen moet. Maar ben geen natuurkundige
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
BRRRR bende gij ook zo halve neppe agent op de motorHTT-Thalan schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 17:31:
Ik moet alle beelden nog ontvangen van iedereen, en daarna nog een beetje editen, maar hier alvast een screenshot genomen van de beelden die ik met mijn 10 jaar oude sony aardappel gefilmd heb.
[Afbeelding]
[YouTube: Trainingsdag Motorprofessional / Dibo Emmen, Antislip, Veiligheid en Bochten]
En dan zo zwaar irritant langs je rijden even brutaal naar binnen kijken en gevaar veroorzaken omdat mensen vol op de ankers gaan door hem

Die jas heb en draag ik al meer dan 5 jaar. Die kleur helm idem dito, langer zelfs. De motor heb ik sinds een paar maanden en staat alweer te koop. Nee, ik kan oprecht zeggen dat ik het er niet om gedaan heb en wordt ook een beetje moe van mensen die dat maar blijven beweren of insinueren. Ik kijk bij niemand binnen, wijs niemand terecht en hou me ontzettend beschaafd aan de regeltjes.ibothead schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 19:26:
[...]
BRRRR bende gij ook zo halve neppe agent op de motorWe hebben er hier ook eentje in de regio en dan ook nog met rode/blauwe strepen op zijn koffers geplakt net verkeerd om!
En dan zo zwaar irritant langs je rijden even brutaal naar binnen kijken en gevaar veroorzaken omdat mensen vol op de ankers gaan door hem
Anyway, ik reed gisteravond op de A12 en kwam dus ook de witte motor, gele jas/helm combinatie tegen en had een klein fan-girl momentje a la 'oh misschien issie dat wel in echt'. Dat was echt een fractie van een seconde en de rest van het verkeer merkt daar echt helemaal niks van. De combinatie valt inderdaad wel op, maar er zijn wel meer dingen die in het verkeer die opvallen. Bovendien, niet gezien worden lijkt me het grotere risico.
Als andere mensen zo weinig inzicht en concentratie hebben dat ze vol remmen als ze op het laatste moment een neppe agent zien, dan ligt dat volgens mij niet aan de neppe agent.

Had door een late afspraak niet héél veel tijd dus relatief korte route in de Ardennen gemaakt. Maar zoals altijd gewoon keihard genieten. Ben ondertussen redelijk bekend met de wegen aldaar maar het blijft leuk! Wordt wel langzaam tijd om eens te gaan denken aan wat langere, meerdaagse tochten. Ben dus langzaam spulletjes aan het verzamelen om te kunnen kamperen. In de zomer wil ik dat zeker gaan doen.
Maar eerst... motor te koop gezet, toch wel een momentje hoor. Wat heb ik veel plezier met dat ding gehad, zo'n 15k km in ietsje meer dan een jaar ermee gereden. Maar ik droom van iets anders. En nu alle puzzelstukjes langzaam op hun plek vallen kan ik hopelijk binnenkort eens serieus naar iets anders gaan kijken. De droom blijft een Multistrada, maar het moet wel kloppen, km stand, opties historie en dergelijke moeten gewoon in orde zijn. Maar eerst maar eens de strom weten te verkopen.. Dan zien we wel weer.
Ohja, plaatjes bij de praatjes.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/q5MqEtjIUqPthJNzz6K3JzNK.jpg?f=user_large)
/f/image/h4WEO6TRkOiOhv2tsT3rwsGt.png?f=fotoalbum_medium)
Zodra het wit met geel is zijn mensen bang een prent te krijgen. Waarom? Overduidelijk reed je toch te hard of deed je iets anders wat niet in de haak is, waarom zou je anders zo fel reageren? Ik blijf zeker in het geel rijden simpelweg omdat het blijkbaar veiliger is, maar qua kleur motor ben ik toch eerder geneigd zwart te nemen. Ben ik ook gelijk van die toch wel vervelende associatie af.
Ik weet dat ze hier op de rondweg en de binnenwegen regelmatig staan te laseren. Ik maak me daar niet druk om, ook al haal ik wel eens met vmax +10 auto's in. Ik gedraag me heel rustig, rijd naar de verkeerssituatie en geef iedereen de ruimte, dus ik maak me echt niet druk over die agent, die ziet dat ook en zal er maling aan hebben dat ik er iets boven zit. Krijg je ook een stuk rustiger verkeersbeeld van.
Ik heb ook het idee dat het veel agenten niet zozeer gaat om wat je doet, maar vooral om hoe je het doet. Als jij met vmax+10 inhaalt waar dat niet mag bijvoorbeeld maar het ziet er allemaal rustig en beheerst uit, dan zullen ze sneller hun schouders ophalen. Doe je hetzelfde, maar op een lompe asociale manier, dan kun je een staande houding en gesprek met oom/tante agent verwachtenHTT-Thalan schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 20:40:
Ik weet dat ze hier op de rondweg en de binnenwegen regelmatig staan te laseren. Ik maak me daar niet druk om, ook al haal ik wel eens met vmax +10 auto's in. Ik gedraag me heel rustig, rijd naar de verkeerssituatie en geef iedereen de ruimte, dus ik maak me echt niet druk over die agent, die ziet dat ook en zal er maling aan hebben dat ik er iets boven zit. Krijg je ook een stuk rustiger verkeersbeeld van.
Remkoppel neemt rechtevenredig toe met de straal (kracht x arm). Dus 2x zo groot, is 2x hoger remkoppel (per schijf).noes schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 19:02:
[...]
Snap niet waarom iedereen zo valt over die enkele remschijf. Buell doet dit al heel lang, zie bijv de XB12R uit 2003:
[Afbeelding]
Heb geen zin om er wiskunde bij te halen, maar die ene schijf is denk ik bijna 2x zo groot als een enkele remschijf bij een 'normale' motor. Dus warmte zal t issue niet snel zijn. Ook is de positie van de schijf en remklauw anders, dichter op de velg doet vast wel iets met hoeveel draaimoment je overwinnen moet. Maar ben geen natuurkundige
Even los van de factoren die de remkracht bepalen, zoals drukkracht van de zuigers, wrijving tussen schijf en remblokken, etc.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Zolang er ambulances (van die grote felgele bussen) met blauw zwaailicht en loeiende sirenes over het hoofd worden gezien, denk ik niet dat fluoriserende kleding de heilige graal is. Vertrouw meer op mezelf door te anticiperen.HTT-Thalan schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 20:40:
Nee, maar het leerde mij wel een belangrijke les. Die gele kleding is overduidelijk beter zichtbaar. En klaarblijkelijk zijn automobilisten ook wel in staat en welwillend jou te spotten. Waarom gebeurt het dan toch zo vaak de motorrijders over het hoofd gezien worden? Dat is deels kleding en de kleur daarvan, maar volgens mij ook gewoon omdat men 1) met andere zaken bezig is dan de weg en 2) als je zelf niet motorrjdt, zoek je er ook niet naar. Beetje dat effect dat je ineens heel veel fiatjes spot als je er zelf ook eentje hebt, zeg maar.
Zodra het wit met geel is zijn mensen bang een prent te krijgen. Waarom? Overduidelijk reed je toch te hard of deed je iets anders wat niet in de haak is, waarom zou je anders zo fel reageren? Ik blijf zeker in het geel rijden simpelweg omdat het blijkbaar veiliger is, maar qua kleur motor ben ik toch eerder geneigd zwart te nemen. Ben ik ook gelijk van die toch wel vervelende associatie af.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Ik heb een zonnevizier in mijn Schubert C3 (pro?). Maar de laatste tijd gaat die ontzettend stroef. En dan voornamelijk het begin, alsof het schuifje ergens blijft haken. Zowel in- als uitklappen. Heb van de week wat PTFE spray op de bewegende delen gespoten, zover dat kan althans. Maar het blijft zo stroef met het schuifje. Als ik daarentegen tegen het vizier zelf duw gaat ie relatief makkelijk terug omhoog, maar de hefboom is natuurlijk een stuk groter als met het schuifje.
Iemand een soortgelijke ervaring hier?
Eens. Ik heb eens een filmpje gezien van een motoragent die met de bekende blauwe lampen bij een ongeval (iirc) stil stond (snelweg) en heeft moeten springen om niet door een of andere koekblikker samen met zijn dienstfiets omver gereden te wordenJoris748 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 20:52:
[...]
Zolang er ambulances (van die grote felgele bussen) met blauw zwaailicht en loeiende sirenes over het hoofd worden gezien, denk ik niet dat fluoriserende kleding de heilige graal is. Vertrouw meer op mezelf door te anticiperen.

[ Voor 8% gewijzigd door Destruction op 27-03-2025 21:09 ]
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten he.Joris748 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 20:52:
[...]
Zolang er ambulances (van die grote felgele bussen) met blauw zwaailicht en loeiende sirenes over het hoofd worden gezien, denk ik niet dat fluoriserende kleding de heilige graal is. Vertrouw meer op mezelf door te anticiperen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
De pickups van de Weginspecteurs van Rijkswaterstaat zou je ook niet over het hoofd moeten zien, maar die worden ook steeds meer aan puin gereden.Joris748 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 20:52:
[...]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Goed moment om gelijk de koppeling te vervangen danDestruction schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 21:02:
... Die dienstfiets lag vervolgens in een paar stukken midden op de snelweg
Wat een ontzettend gaaf ding!!! Vanaf welk jaar mag je een blauwe plaat dan?Barista schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 21:38:
[Afbeelding]
Eerste ritje vanavond! Al sinds 2011 in mijn bezit maar sinds vandaag officieel op motorkenteken. 150cc en 85 kilo... Rijdt erg leuk. Bouwjaar is 1969, helaas net te jong voor een blauwe plaat...
Allemaal waar, maar ambulances enzo worden niet geassocieerd met prenten krijgen. En dat motiveert mensen blijkbaar het meest, want ik krijg dus echt relatief vaak dat mensen aan de kant gaan en je dan argwanend aankijken als ik voorbij pruttel.Grubeater schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 01:20:
[...]
De pickups van de Weginspecteurs van Rijkswaterstaat zou je ook niet over het hoofd moeten zien, maar die worden ook steeds meer aan puin gereden.
[Afbeelding]
Straks gewoon weer een onschuldig gekleurde Honda dan hoeven mensen zoals @ibothead zich niet meer aan mij te ergeren...
Dankjewel. Bouwjaar is '79 maar alles voor '78 krijgt een blauwe plaat.HTT-Thalan schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 06:27:
[...]
Wat een ontzettend gaaf ding!!! Vanaf welk jaar mag je een blauwe plaat dan?
Zo'n CL500 is een leuk ding om te zien.....maar dat is wel een heel iel dingetje hoor, dat is echt geen forse motor.HTT-Thalan schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:06:
[...]
[Afbeelding]
Ik vind hem in elk geval een stuk leuker als daar je daar een fendertje op zet uit de Honda assescsescscroires-catalogus.

Maar dat gaat ook op voor de Scrambler 400X van Triumph.

Dat je met zo'n ding Dakar niet gaat rijden...soit.....maar een beetje urban Frappachino Mocca Macchaiato-taxi mag wel een beetje opsmuk hebben in de vorm van zo'n kek spatbordje.
Om met dergelijke fiets van 250kg beetje avontuurlijk te doen moet je wel wat skills hebben denk ik.
Zo'n 400 lijkt me echt wel tof ding.
Eens, zie genoeg uit bouwjaar '70 en hoger met blauw rijden, blijkbaar is controle 0,0 en dat waarschijnlijk omdat de meeste agenten zich er niet eens bewust van zijn.Bommes schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 07:26:
Dan haalde ik toch echt wel een blauwe okay @Barista.

Wow, ik vind deze toffer dan die nieuwe 1300 adv
Benieuwd wie er straks een dikke rally bak van heeft gemaakt
Edit: BMW v85tt
[ Voor 4% gewijzigd door kneusteun op 28-03-2025 08:20 ]
ik heb hem gezien bij de Honda dealer, echt een fraai ding verder, maar ik had hem iets groter verwachtHTT-Thalan schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 07:45:
Hij is ook maar een iel mannetje dus een iel motortje past daar prima bij.
Ik was er even naar de NX500 kijken, maar die vond ik echt tegenvallen qua looks. Die CB500X zag er echt veel leuker uit.
Die NX500 hebben ze wat meer laten doen lijken op de AT en de TA, maar ik werdt er niet warm van.
Zeker.......debiel genoeg gedaan met mijn 1150GSA.....maar dan moet je in de blubber en technisch terrein echt alle zeilen bijzetten......vaak zat dat zware ding weer recht moeten tillen.kneusteun schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 07:47:
Juist dat hij zo iel is maakt het denk ik voor veel mensen mogelijk een beetje "avontuurlijk" te zijn.
Om met dergelijke fiets van 250kg beetje avontuurlijk te doen moet je wel wat skills hebben denk ik.
Zo'n 400 lijkt me echt wel tof ding.
Zo'n scrambler is meer dan zat voor een stukje greenlanen.
Maar wil je meer...dan merk je bij zo'n fiets andere beperkingen zoals groundclearance en veerweg maar dat is voor geen onbekend verhaal met je do--it-all T700
Ik was bij de Triumph dealer kijken naar de Scrambler 900 en SpeedTwin 900 en daar zag ik die 400X en dat is echt een superleuke motorfiets.
Zowel de CL500 als die 400X gaan op de proefritlijst
Ik vind naast de Triumph die 2025 390 Adventure X ook gewoon echt supergaaf......maar ja....KTM.

kneusteun schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 08:19:
https://nieuwsmotor.nl/ni.../nieuw-2025-bmw-r-12-g-s/
[Afbeelding]
Wow, ik vind deze toffer dan die nieuwe 1300 adv
Benieuwd wie er straks een dikke rally bak van heeft gemaakt
KTM heeft bij mij ook een naar smaakje achtergelaten.Fraggert schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 08:19:
[...]
ik heb hem gezien bij de Honda dealer, echt een fraai ding verder, maar ik had hem iets groter verwacht![]()
Ik was er even naar de NX500 kijken, maar die vond ik echt tegenvallen qua looks. Die CB500X zag er echt veel leuker uit.
Die NX500 hebben ze wat meer laten doen lijken op de AT en de TA, maar ik werdt er niet warm van.
[...]
Zeker.......debiel genoeg gedaan met mijn 1150GSA.....maar dan moet je in de blubber en technisch terrein echt alle zeilen bijzetten......vaak zat dat zware ding weer recht moeten tillen.
Maar wil je meer...dan merk je bij zo'n fiets andere beperkingen zoals groundclearance en veerweg maar dat is voor geen onbekend verhaal met je do--it-all T700![]()
Ik was bij de Triumph dealer kijken naar de Scrambler 900 en SpeedTwin 900 en daar zag ik die 400X en dat is echt een superleuke motorfiets.
Zowel de CL500 als die 400X gaan op de proefritlijstZeker om eens te voelen wat zo'n moderne eenpitter doet....ik was er 20 jaar terug niet zo'n fan van in een F650GS....maar allicht maakt een kleine motorinhoud ook nog wat uit.
Ik vind naast de Triumph die 2025 390 Adventure X ook gewoon echt supergaaf......maar ja....KTM.
[Afbeelding]
Maar ik vind die CF MT450 en die enfield himi ook allebei erg tof!
Toevallig gister in gesprek met rijmaat die voor zijn zoon een CRF300 gaat kopen . Dat ding lijkt mij dus echt top! mooi voor de vrouw om op te oefenen en mooi voor mij om ook mee te klooien. Nadeel van die is dat die niet zo eenvoudig over de snelweg jaagt, daar stond ik bij die CF moto nog wel van te kijken.
Blijft toch altijd lastig dat adv rijden in NL
Ik heb een half uurtje op die CFMotor 450MT gereden inmiddels. Rijdt op zich prima, moest wel wennen aan 21" vooraan met dan ook nog een redelijk 505/50 0f 70/30 bandje (weet niet meer welke).kneusteun schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 08:23:
[...]
KTM heeft bij mij ook een naar smaakje achtergelaten.
Maar ik vind die CF MT450 en die enfield himi ook allebei erg tof!
Toevallig gister in gesprek met rijmaat die voor zijn zoon een CRF300 gaat kopen . Dat ding lijkt mij dus echt top! mooi voor de vrouw om op te oefenen en mooi voor mij om ook mee te klooien. Nadeel van die is dat die niet zo eenvoudig over de snelweg jaagt, daar stond ik bij die CF moto nog wel van te kijken.
Blijft toch altijd lastig dat adv rijden in NL
Je merkt wel dat er naar een prijs afgebouwd is......grootste tegenvaller overigens was het geluid van de kleppentrein onder de tank......dat getik was wel fiks hinderlijk.
Voor de rest eigenlijk hetzelfde als wat ik bij de twins van de Vstrom/F800GS/F900Xr, het wat nukkige/rukkerige karakter waarbij dat bij de MT450 nog wat forser te merken was in combinatie met niet echt een directe gasrespons.
Wat betreft KTM.......AFAIk heeft die 390 niet zo veel problemen in mijn beleving maar ik krijg het idee dat die 2025 390's nergens staan nog......moet ik eens voor bellen.
Die 400X van Triumph staat in Amersfoort Leusden bij Blom, dus een proefritje is zo gefikst daar denk ik.
[ Voor 10% gewijzigd door Fraggert op 28-03-2025 08:41 ]
Mijn maatje in Bosnië (die pas zijn MRB heeft gehaald) heeft zijn Benelli TRK502 weggedaan en nu een gebruikte CB500X gehaald. Stukken lichter, handelbaarder, hij is er heel blij mee. Zo trots dat hij hem thuis gelijk ging poetsen, en daarna de capitale fout maakte om hem, eenmaal schoon, 'wel even zonder gear' die dertig meter naar de garage te rijden. Soppige wielen, bochtje draaien en klats, tegen de vlakte. Wijze les voor hemFraggert schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 08:19:
[...]
ik heb hem gezien bij de Honda dealer, echt een fraai ding verder, maar ik had hem iets groter verwacht![]()
Ik vind de Tenere 700 nog steeds een máchtig knappe machine, maar qua budget niet wat ik nu zoek. Sowieso zou ik als ik dat uit zou geven waarschijnlijk gewoon op safe spelen en de nieuwe Transalp halen.Zeker.......debiel genoeg gedaan met mijn 1150GSA.....maar dan moet je in de blubber en technisch terrein echt alle zeilen bijzetten......vaak zat dat zware ding weer recht moeten tillen.
Maar wil je meer...dan merk je bij zo'n fiets andere beperkingen zoals groundclearance en veerweg maar dat is voor geen onbekend verhaal met je do--it-all T700![]()
Zowel de CL500 als die 400X gaan op de proefritlijstZeker om eens te voelen wat zo'n moderne eenpitter doet....ik was er 20 jaar terug niet zo'n fan van in een F650GS....maar allicht maakt een kleine motorinhoud ook nog wat uit.
[Afbeelding]
Eergisteren sprak ik de dealer over deze machine:
https://www.motoroccasion...aradero-abs-m1572905.html
maar helaas was die al vergeven, wordt binnenkort uitgeleverd aan een nieuwe eigenaar. Hij probeerde echt met me mee te denken en noemde nog de Tenere 1200 die wat betaalbaarder is maar ik durf eigenlijk niet meer zo goed weg te stappen bij wat ik ken en goedkoop zijn die ook nog steeds niet. De T700 is voor mij zo dicht als dat je komt bij zo'n vette Dakar machine, echt gaaf.
De BMW staat ondertussen op MP maar echt heel veel reacties heb ik nog niet, al claimt marktplaats wel dat heel veel mensen hem al 'gesaved' hebben in hun shortlist. Hopelijk gaat hij snel weg, want er staan op zich wel wat interessante Varadero's te koop in mijn omgeving.
Arnold kan soms wat lomp zijn, maar dat maakt het alleen maar mooier.
Die man is echt mijn held, fatsoenlijke eerlijke prijzen en als je de fiets bij hem haalt wordt je van voor tot achter gematst bij onderhoud en aankopen etc.
Een grote schijf heeft ook veel meer massa en daarom minder last van hitte. Het ging mij meer om de gangbare schijven.noes schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 19:02:
[...]
Snap niet waarom iedereen zo valt over die enkele remschijf. Buell doet dit al heel lang, zie bijv de XB12R uit 2003:
[Afbeelding]
Reed hier gisteren naast een zwarte bmw 1250gsa op de A9, dat was een agent. Helemaal in het zwartHTT-Thalan schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 20:40:
Dus die associatie blijft
charrel schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 08:58:
[...]
Reed hier gisteren naast een zwarte bmw 1250gsa op de A9, dat was een agent. Helemaal in het zwart![]()
Dus die associatie blijft