Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 22 ... 87 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:10
Boudewijn schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 12:57:
[...]

Mag je wel je mancard inleveren he? ;)
Ik maak mij daar niet zo druk om, wat maakt een scooter vrouwelijk eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Koekstra schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 11:53:
[...]

Broer.. Ik heb een CB1100F :+
Snap ik, maar denk dat 2025 1000cc meer doet dan een. 70er? 1100?

Gokje hoor. Misschien euro 5 die roet in eten zou gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-10 12:54
Vandaag de motor verkocht..
Beetje gemengde gevoelens maar wel beter zo. Ik zat er niet lekker op en stond alweer een jaar stil.
Nu rustig op zoek naar een allroad, maar wat zijn die in prijs gestegen! :o

[ Voor 77% gewijzigd door Gummiebeer op 22-03-2025 14:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
Ging mis met te snel op verstuur te klikken, tis mijn dag niet vandaag. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
kneusteun schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 13:58:
[...]

Snap ik, maar denk dat 2025 1000cc meer doet dan een. 70er? 1100?

Gokje hoor. Misschien euro 5 die roet in eten zou gooien.
Ja tuurlijk presteren die beter, maar dat maakt de (80'er) niet opeens een broertje toch? ;)
Mn AT doet het op papier ook (bijna) beter, met 2 cilinders minder.. Maarja, dat is niet gek na +/- 40 jaar ontwikkeling wat er tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:38

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

kneusteun schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 13:56:
[...]

Op een scooter kun je je rok aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:52
Wauw, daar heb ik nooit over nagedacht. Kom je als bestuurder weg met amazonezit als je een rok aan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

WilbertNeems schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 14:32:
Wauw, daar heb ik nooit over nagedacht. Kom je als bestuurder weg met amazonezit als je een rok aan hebt?
Dan moet je een moeilijke keuze maken - of niet meer schakelen of niet meer (achter) remmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Remmen kan met de hand ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Koekstra schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 14:07:
[...]

Ja tuurlijk presteren die beter, maar dat maakt de (80'er) niet opeens een broertje toch? ;)
Mn AT doet het op papier ook (bijna) beter, met 2 cilinders minder.. Maarja, dat is niet gek na +/- 40 jaar ontwikkeling wat er tussen zit.
Eens.
Ik hoop stiekem wel dat Honda dit gewoon gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:26
Pyr0_ schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:43:
[...]

Moderne versie van een CB500? Is er ergens meer info te vinden of is dit van een fan die los is gegaan op fotoshop?

Wel een leuk ding zo!
Zie daar vooral de CB900F bol d’or van begin jaren 80 in terug. Wel een geslaagde concept.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:09
Gummiebeer schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 14:00:
Beetje gemengde gevoelens maar wel beter zo. Ik zat er niet lekker op en stond alweer een jaar stil.
ik had mijn allroad verkocht en vandaag een street triple S 2021 rijker 8)
Ben juist weer een stapje terug gegaan

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bauke87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17-10 15:21
Wat een heerlijk dag om te rijden. Eerst vanuit Gouda de snelweg naar Naarden gepakt om aan de route te beginnen.

Erg leuke en afwisselende omgeving gezien. Maar wat verkijk je je op de afstanden, De route zou tot de Biesbosch gaan maar bij Houten besloten om via Montfoort en Hekendorp terug naar huis te gaan. Al met al een schitterende dag gehad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nUh7mcRbk7RfXfP6433p7wZKXok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L5aq0hkLLebDGejH1Rsl39DW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cMqFOBcgVHt0Wj1uQHWM2gq2d8g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NoTH4bwsOHgr3OA9fxQNrERk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Gummiebeer schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 14:00:
Dat is al sinds de XTZ destijds dat ding met enorme winst verkocht 😂

Duitsland wil nog wel lonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

kneusteun schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 13:56:
[...]

Nou kun je lekker je dekentje over je rok heen doen.
offtopic:
De meeste mensen die ik met zo'n ding zie doen 'aparte' dingen. Bijna alsof ze geen les hebben gehad, ik zag er gisteren ook weer een die gewoon zat te bumprekleven achter een oplegger op de snelweg. Ja vast lekker uit de wind. :X
Ik ben echt geen top-chauffeur maar een aantal basics hoor je toch wel te weten.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
Gummiebeer schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 14:07:
[...]

Ging mis met te snel op verstuur te klikken, tis mijn dag niet vandaag. :z
Het is je vergeven ;)

V.w.b. een allroad: Moto Guzzi Stelvio?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Boudewijn schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 17:28:
[...]

Nou kun je lekker je dekentje over je rok heen doen.
offtopic:
De meeste mensen die ik met zo'n ding zie doen 'aparte' dingen. Bijna alsof ze geen les hebben gehad, ik zag er gisteren ook weer een die gewoon zat te bumprekleven achter een oplegger op de snelweg. Ja vast lekker uit de wind. :X
Ik ben echt geen top-chauffeur maar een aantal basics hoor je toch wel te weten.
Oh dat ben ik zeker met je eens.
Maar het probleem zit op de scooter en is niet de scooter zelf.
Vooral die met twee voorwielen worden vaak bestuurd door fluoriserende tjappies.

Voor woon/werk lijkt me dat best prima, mooi zuinig qua verbruik en in de stad lekker wendbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:03
Tijdens het wachten tot de beurt/terugroepactie klaar was ook nog een testrit gemaakt op een MT09 met Y-AMT versnellingsbak.

Het is raar, je wil bij remmen en schakelen de koppelingshendel inknijpen die er niet is.

Het handmatig schakelen is ernstig leuk, automaat vond ik wat tegenvallen. Gevoelsmatig miste ik toch de koppeling maar misschien is het gewoon ook gewenning en was de testrit te kort.

Voor de rest toch wel aan het denken om de xsr in te ruilen of te verkopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UMgZiu5Tlc02Hp8hQmqyxDCl-9U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PYBdj9bmv9nr8OGa37x3PG0h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AD0N8AtE211zvuQCkeBvAtCCVho=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OFqJSYF2CpxjpV6HybXfDrNb.jpg?f=fotoalbum_large

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:14
Barista schreef op zondag 9 maart 2025 @ 13:39:
Heel de winter online gekeken naar nieuwe motoren. Maar als ik dan op m'n Alp rijdt, denk ik meestal: waarom eigenlijk?! Reed dikke prima.
Oké, kon het vandaag toch niet laten weer eens iets anders te rijden. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qpN0h6qO9j-GeC1kbJHMfz-A9rg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TS9TVN86W24DpqRXGbO8rtd7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dgajHo782bR3w6QzvPsYFd8ESo0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G6ct52D4w0lmnKQcIr5i0AN8.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kwam voor de 1100 maar na een praatje met de eigenaar/verkoper toch ook de Tenere eens geprobeerd en die laatste had toch zeker mijn voorkeur. De 1100 vond ik erg nerveus en wilde eigenlijk vooral doorblazen. Maar ja,... Waar kan dat nog in Nederland? Plus, ik ben helemaal niet van het blazen. Integendeel... De 700 was stuk beter op zijn plek op de binnendoorwegen waar je toch maar 60 mag.

Geen tijd gehad om de Tenere op de snelweg te testen. Wel op de CRF gedaan en cruise control is dan wel een leuke extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Help :P.

Ik ben een heel gelukkig persoon, in dat er niet veel is (eigenlijk niks) wat ik 'nodig' heb. Maar mijn lieve kinderen willen wel iets gaan shoppen voor mijn verjaardag binnenkort. En zij winkelen in de budgetrange 5 ~ 15 euro.

En ik kan gewoon met de beste wereld niks verzinnen wat niet óf onzin is, óf wat voordeliger in bulk online is (zoals een voorraad oordoppen o.i.d.) of wat niet gelijk veel te duur is. Mijn EDC is al jaren en jaren hetzelfde en ik heb voor zowel het houtbewerken, het motorrijden of het kamperen al het kleine grut al dat ik gebruik bij die activiteiten zoals vuur maken, licht, aftekenen.... Lezen doe ik digitaal, schrijven liefst nooit met de hand en ik heb een Zwitsers zakmes waar letterlijk alles op zit waar je onderweg om verlegen zou kunnen zitten :P.

Kan iemand hier misschien wat tips geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:13

Destruction

(ex-)Automonteur

Voor 15 euro? ~6 liter benzine? :+

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Laatst online: 22:27
Meeste plezier per euro die je kan krijgen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:23

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bandenplaksetje?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Bedenk iets wat je kids zelf leuk vinden en ga dat dan samen doen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:42

4x2

lộn xộn quá

Helemaal niet, het is gewoon een bevestiging van mijn superieuriteit 8)

Krohhgg in 10000 voor jebus werd ook scheef aangeken toen hij een uitvinding genaamd "wiill" heeft gemaakt.

leeg

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:56
Na bijna 19!! jaar de R1 gehad te hebben toch maar besloten deze te verkopen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/raYBEGE.jpeg

Tcoh wel een klein traantje gelaten, want 19 jaar is niet niets.
Met deze motor heb ik zelf op diverse circuits gereden, motorraces bezocht in Engeland, Brno, Assen, Mugello en Misano.

10.000'en KM's met veel plezier op gereden maar de laatste jaren reed ik bijna niet meer, hooguit 1000KM per jaar.

Dit komt door gebrek aan tijd en jonge kinderen.

Mijn oudste is nu 10 en wil ook graag mee, maar op een R1 is dat niet zo ideaal

Ook zat ik er niet comfortabel meer op met lange tourtochten / weekendjes weg vanwege de houding en was op zoek naar iets waardoor ik hoop weer meer KM's te gaan maken, en het is uiteindelijk de KTM Superduke 1290 GT geworden!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pbGf4Pl.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ea3lqUh.jpeg

Het is een 2-cilinder en dat rijdt natuurlijk heel anders dan een 4-cilinder maar hij heeft in ieder geval een ruime hoeveelheid paardjes aanwezig, en het komt goed van de plek af!

Nu maar eens KM's maken om te bepalen hoe dit bevalt, maar ik denk wel goed!

Ik laat er ook meteen zo'n telefoonhouder opzetten, wat is een goed navigatiesysteem voor motorrijders en een Android telefoon :?

[ Voor 5% gewijzigd door Grolsch op 23-03-2025 06:49 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Grolsch schreef op zondag 23 maart 2025 @ 06:47:

[Afbeelding]

Met deze motor heb ik zelf op diverse circuits gereden, motorraces bezocht in Engeland, Brno, Assen, Mugello en Misano.

10.000'en KM's met veel plezier op gereden maar de laatste jaren reed ik bijna niet meer, hooguit 1000KM per jaar.

Ook zat ik er niet comfortabel meer op met lange tourtochten / weekendjes weg vanwege de houding en was op zoek naar iets waardoor ik hoop weer meer KM's te gaan maken, en het is uiteindelijk de KTM Superduke 1290 GT geworden!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het is een 2-cilinder en dat rijdt natuurlijk heel anders dan een 4-cilinder maar hij heeft in ieder geval een ruime hoeveelheid paardjes aanwezig, en het komt goed van de plek af!

Ik laat er ook meteen zo'n telefoonhouder opzetten, wat is een goed navigatiesysteem voor motorrijders en een Android telefoon :?
Oh, vet! Dat is ongeveer mijn verhaal als je R1 vervangt door RSV Mille. Met het verschil dat mijn oudste pas over 1,5 jaar 10 wordt, en ik dus nog ff heb om een opvolger te kopen.

In welke jaren bezocht je die wedstrijden?

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
Vooral tussen 2002 en 2014, dus de "mooie" tijd waarin Rossi nog streed met Sete Gibernau, Max Biaggi etc :P

Mijn laatste geplande vakantie was Isle of Man 2014, tot mijn vrouw in september 2013 zwanger bleek te zijn. Mijn zoon is uiteindelijk op 01-06-2014 geboren, de dag van de race in isle of man :P

Assen kom ik nog wel eens, internationale races niet meer geweest sinds de komst van de kinderen.

Wel ga ik elk jaar nog een weekendje weg met de motorclub, dat zijn ook zo ongeveer de enigste KM's die ik maakte de laatste jaren.

[ Voor 14% gewijzigd door Grolsch op 23-03-2025 07:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Grolsch schreef op zondag 23 maart 2025 @ 07:00:
Vooral tussen 2002 en 2014, dus de "mooie" tijd waarin Rossi nog streed met Sete Gibernau, Max Biaggi etc :P

Mijn laatste geplande vakantie was Isle of Man 2014, tot mijn vrouw in september 2013 zwanger bleek te zijn. Mijn zoon is uiteindelijk op 01-06-2014 geboren, de dag van de race in isle of man :P

Assen kom ik nog wel eens, internationale races niet meer geweest sinds de komst van de kinderen.

Wel ga ik elk jaar nog een weekendje weg met de motorclub, dat zijn ook zo ongeveer de enigste KM's die ik maakte de laatste jaren.
Dan hebben wij weinig overlap en zijn we elkaar waarschijnlijk nergens tegengekomen. Heb tot en met 2004 wedstrijden bezocht. Dat jaar was toch wel een hoogtepunt met bezoek een MotoGP in Mugello, Assen en Sachsenring. Le Mans in 2002 was ook mooi, dat was de eerste keer dat de viertakten in Europa reden. En ook meerdere jaren naar WSB in Brands Hatch geweest en een keer naar Monza. In Monza het legendarische gevecht tussen Bayliss en Edwards gezien. Heb de grootheden die jij noemt ook allemaal zien rijden. En natuurlijk helden als Haga, Fogarty, Chili. Dat waren nog eens tijden.

In 2005 ben ik ZAC gaan rijden en sindsdien bezoek alleen nog maar ieder jaar de TT in Assen. Zelfs toen mijn jongste dochter 5 dagen oud was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:14
Ik heb sinds vorig jaar quadlock systeem. Werkt prima en ik ben er tevreden over. Wordt ook best wat tweedehands aangeboden, hoewel je dan wel beetje moet opletten of het origineel is of aliexpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Barista schreef op zondag 23 maart 2025 @ 07:34:
[...]

Ik heb sinds vorig jaar quadlock systeem. Werkt prima en ik ben er tevreden over. Wordt ook best wat tweedehands aangeboden, hoewel je dan wel beetje moet opletten of het origineel is of aliexpress.
Zo'n systeem heb ik dus besteld en zetten ze er op, incl. Draadloos laden

Ik ben meer op zoek naar een goede android navigatie app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-10 11:42
Ik gebruik Tomtom Go Navigation naar volle tevredenheid. Is wel betaald (abonnement). Heeft goede navigatie, offline kaarten en een webtool waarin je routes kan maken en importeren. Die worden over al je devices waar je Tomtom op hebt gesynchroniseerd.

Ik merk met woon-werk in de auto dat de file informatie ook erg goed is. Op mijn trajecten nauwkeuriger dan Google Maps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Sunnyboy_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 19:12

_Sunnyboy_

Mooooooooooooooooo!

Ik gebruik MyRouteApp Navigation. Je hebt ook Calimoto

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
ArjenIsM3 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 17:32:
[...]

Het is je vergeven ;)

V.w.b. een allroad: Moto Guzzi Stelvio?
Iets in die richting inderdaad. Of toch weer terug naar een Transalp of AT.
In ieder geval hoog op de poten ipv opgevouwen op een te kleine (sport)tour met 4 cilinders.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:53
Wordt het de meer handmate MV Augusta Brutale? Of de fabrieksgemaakte en toch wel meer betrouwbare Z900? Uiteindelijk toch maar voor de Z900 gekozen. Ik wou het nieuwe model kopen, maar uiteindelijk ben ik toch voor een 2024 model gegaan met 2000 KM op de teller. Het smoelwerk vind ik van het 2025 model toch wat minder mooi ogen.
De kleursamenstelling van deze Z900 vind ik persoonlijk het mooiste. Hoeft van mij geen kawagroen te hebben :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iSHVgq8c4C4XEN2VXuoNeWFlk14=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/97RxczsuIMVZQsSe1hnZnaLS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door technoaddict op 23-03-2025 09:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Laatst online: 22:27

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik gebruik al een jaartje Kurviger na tevredenheid. Op de pc routes maken en via de cloud op de telefoon inladen. Persoonlijk vindt ik de map die kurviger gebruikt op de pc erg fijn en duidelijk. Dat vindt ik bij andere routeplanners vaak wat minder.

Wat ik zo even uit de kop weet op te noemen qua route apps verder: routeyou, calimoto, myrouteapp, tomtom, scenic & osmand. Ik denk dat het heel persoonlijk is wat je fijn vindt om te gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:47

_Apache_

For life.

HTT-Thalan schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 21:57:
Help :P.

Ik ben een heel gelukkig persoon, in dat er niet veel is (eigenlijk niks) wat ik 'nodig' heb. Maar mijn lieve kinderen willen wel iets gaan shoppen voor mijn verjaardag binnenkort. En zij winkelen in de budgetrange 5 ~ 15 euro.

En ik kan gewoon met de beste wereld niks verzinnen wat niet óf onzin is, óf wat voordeliger in bulk online is (zoals een voorraad oordoppen o.i.d.) of wat niet gelijk veel te duur is. Mijn EDC is al jaren en jaren hetzelfde en ik heb voor zowel het houtbewerken, het motorrijden of het kamperen al het kleine grut al dat ik gebruik bij die activiteiten zoals vuur maken, licht, aftekenen.... Lezen doe ik digitaal, schrijven liefst nooit met de hand en ik heb een Zwitsers zakmes waar letterlijk alles op zit waar je onderweg om verlegen zou kunnen zitten :P.

Kan iemand hier misschien wat tips geven?
Ga met z'n allen naar een nieuw zwembad, met glijbanen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:39

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bekend verhaal met dien verstande dat mijn TL1000S er nog steeds is (levert toch niets meer op) en er een DL1050 bijgekomen is. De km maak ik op de DL, moet de TL nog eens de garage uit trekken om weer eens te rijden..... 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:29
@Grolsch kijk eens naar Chigee als navigatie. Is een Android Auto systeem. Erg veel lovende recensies over gelezen.
Veel plezier met je motor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Volgende week die antislip training, zit ook een stukje bochten bij, over objecten rijden en de wip. Ik twijfel toch om de CB mee te nemen juist omdat die geen ABS heeft, wat zouden jullie doen? De BMW vind ik minder erg als ik die neerleg, maar die heeft dus elektronica die het makkelijker maakt te remmen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zondag 23 maart 2025 @ 16:55:
Volgende week die antislip training, zit ook een stukje bochten bij, over objecten rijden en de wip. Ik twijfel toch om de CB mee te nemen juist omdat die geen ABS heeft, wat zouden jullie doen? De BMW vind ik minder erg als ik die neerleg, maar die heeft dus elektronica die het makkelijker maakt te remmen enzo.
De ABS kan je uitschakelen door een sensor los te trekken. Alleen de geintegreerde remmerij kan niet uit afaik.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Vandaag waren er dragraces op het circuit van Assen en ook voor de Harleys van de Streettwin Battle. Lichte regen op de heenweg, maar met wat geluk zou de baan droog worden. Helaas, niet dus en als er dan ook iemand met vier wielen tegen de muur glijd werd er gezegd dat de motoren niet mochten rijden op die natte baan. Ondertussen droog en na lang wachten, kwam de mededeling dat we wel mochten rijden, oh nee, toch weer niet, dan toch weer wel maar niet tegen elkaar en alleen op de rechterbaan, en uiteindelijk toch weer niet omdat een auto z'n versnellingbak leeg had laten lopen op de baan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vwjb0warKLQ1T2kjxEw66RdourE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/7U6WP3cJLwTqFA6j2qWUrlHF.jpg?f=user_large

Maak ik mezelf klaar om weer naar huis te gaan en had mijn startnummer er alweer afgehaald toen mocht er weer wel gestart worden, de helft van de Harleys was inmiddels al weg en ik heb het ook maar opgegeven. Volgende keer nieuwe kansen. Ik was er toch al niet zo happig op om op een natte baan te starten en ook weer hard in de remmen aan het einde en gezien de Gecrashte Porche was wielspin wel een dingetje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CR4ncMwH1hc83JCmjLGT1TjxkhM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5mJCO6g4yZi59dsPT95WCP3V.jpg?f=fotoalbum_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

HTT-Thalan schreef op zondag 23 maart 2025 @ 16:55:
Abs kun je uitzetten.* Ik zou juist van de mogelijkheid gebruik maken om allebei te testen als je daar de kans voor krijgt.

*: schakelaartje, op de bok zetten en het achterwiel draaien, zekering eruit trekken, whatever. Er is vast een methode voor.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ok, pak ik de BMW mee. Gaan we kijken of ik die ook over de wip en de autoband(en) krijg :P.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:21

Bommes

Capo del formaggio

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_AZKhNx0JRBREc5j3LHGRBj0nKg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VG76riNJAoI9PzMCjzWpqhM2.jpg?f=fotoalbum_large
Straat bandje er af, noppen er op.
Klaar aan het maken voor de Get off the road 2025 over 2 weken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UxIL9scZgmOoyLm3WodGQHsIJIg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UU8UAkya63TR7Q9BSA9SwihC.jpg?f=fotoalbum_large

Nog mede tweakers die ook gaan??

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ibothead
Zullen we maar niet doen met mijn nieuwe street triple Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/25rZkSyi2fmIkpOYSrly783Gwes=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/em3BZeCZzn8fFkzw4HOLqD84.jpg?f=fotoalbum_large

Was weer heerlijk rijden vandaag 240km al opgezet sinds gisteren :o Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/chf8x962ka37MVa3cCTjOCDBR5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M6Sysq7u70XLxIzYgUTM2XuS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
Bommes schreef op zondag 23 maart 2025 @ 22:36:
[Afbeelding]
Straat bandje er af, noppen er op.
Klaar aan het maken voor de Get off the road 2025 over 2 weken.
[Afbeelding]

Nog mede tweakers die ook gaan??
Oh dik, nooit van gehoord.
Helaas kan ik 6 april niet, want het klinkt wel als iets wat ik wil doen (en er zijn nog plekken :X)

Zal 't volgend jaar in de gaten houden :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ja @Bommes .. die plannen zijn er!
Zaterdag de banden vervangen.
Moet wel eerlijk zeggen.. m'n offroad ervaring is praktisch 0, die rit lijkt me niet eenvoudig.. dus ergens knijp ik em flink.. waar ben ik aan begonnen?!?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6IEYblzIRDnmncSSUFS4MBwgFSQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GdS8FJ5LdI7V9pX5bRJsFQNn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Blomminator als het weer blijft zoals het nu al een tijdje is zal het allemaal wel mee vallen.
Vorig jaar regende het al tijden, toen was het echt een modder battle. Het was ook koud die dag, regende flink van tijd tot tijd.
Was best afzien toen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0g7VM7Lj86hiKRKSBoHYNhqFtmc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e3y8eiOBkxWikgJ2JDamMFJD.jpg?f=fotoalbum_large

Alhoewel lang droog in Brabant wel zorgt voor flink veel mul zand. Dat vind ik zelf minder fijn dan goede modder.

@harley samen met zijn broer hebben hem toen ook gereden, ook met bijna 0 offroad ervaring. En die leven ook nog steeds :P

[ Voor 7% gewijzigd door Bommes op 24-03-2025 07:33 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik heb hem afgezegd, wat wel apart was qua contact was er niet en ineens een terugstorting. (had gevraagd of ik hem kon overdragen)

Had het eerst niet door maar volgens mij krijg je hier een GPX en that's it right? Dus het is soort van TET rijden? Kreeg niemand uit de buurt mee en kreeg vanuit mijn garage weer uitnodiging voor de dag ervoor.

Ga eerst Emmen 3 April en dan 5 April een rit weer met adventure bike centre, weer hele groep wereldreizigers.
Rijden, lunch met verhalen rijden en bbq met nog meer verhalen.

@Blomminator Wat betreft waar je aan begonnen bent, komt vast wel goed. Genoeg mensen om te helpen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Blomminator schreef op maandag 24 maart 2025 @ 07:24:
Ja @Bommes .. die plannen zijn er!
Zaterdag de banden vervangen.
Moet wel eerlijk zeggen.. m'n offroad ervaring is praktisch 0, die rit lijkt me niet eenvoudig.. dus ergens knijp ik em flink.. waar ben ik aan begonnen?!?

[Afbeelding]
Hahaha ik herken dat stukje groene metaalplaat met kozijn uit duizenden _O-.

Morgenochtend is het weer D-day, ik zit om kwart voor 8 's morgens bij het IBKI in Zwolle mijn volgende examen te maken - 2A. Iets later, om 10 uur, zitten we met zijn alle ook weer, maar dan voor Fase 2B. Als ik beide met een voldoende doorkom start daarna direct het proces van het aanmaken van mijn tijdelijke instructeurspas en mag ik, onder begeleiding, rechtsvoor plaatsnemen in de cockpit :). Dan begint het lesgeven officieel!

[ Voor 25% gewijzigd door HTT-Thalan op 24-03-2025 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

kneusteun schreef op maandag 24 maart 2025 @ 07:41:
Had het eerst niet door maar volgens mij krijg je hier een GPX en that's it right? Dus het is soort van TET rijden?
Klopt, maar dan met veel mensen tegelijk. En in geval van nood een veegwagen.
Bij vertrek koffie, en bij terugkomst indien ingeschreven een bbq.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik stel me daarbij zo'n lesauto met triple bediening voor. Een voor de leerling, een voor jou, en een voor de begeleider achterin. :D :+

Zaterdag een rondje twente gemaakt, om een route uit te zetten voor collega's. Die dag was best geslaagd. De hele dag in de regen modus gereden om realistisch de doorkomsttijden te timen. resultaat: 1:23.

Gisteren vervolgens een dagje met @WilbertNeems. Een beetje last-minute besloten na zijn uitnodiging omdat ik zaterdag ook al veel kilometers had gemaakt. Hij wilde zijn nieuwe speeltje testen. Maar daarvoor hadden we wel wat doorgaandere wegen nodig, en hij wilde een beroep doen op mijn kennis van het gebied. Dus we hebben wel wat kleinere en slechtere weggetjes gehad, maar grotendeels de meer doorrij-wegen richting Daun, Wittlich en Prüm. Ook weer een zeer geslaagde dag, maar op de een of andere manier had ik toen een verbruik van 1:19. Ik snap er niks van. O-)
Aan het begin van de dag miezerde het minimaal, maar in het noorden van de Eifel waren de wegen daardoor wel vochtig. Vochtig genoeg om de vettigheid glad te maken, maar niet zó nat om het weg te spoelen. Een keer kreeg ik een waarschuwing dat ik te hard ging toen het voorwiel even wegstapte. Hoe zuidelijker we kwamen, hoe droger het werd. Toen kon het gas er goed op.
Vandaag merk ik wel aan mijn ogen dat er gisteren toch stiekem nog veel zout op de wegen lag, dus straks toch nog maar goed afspoelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op maandag 24 maart 2025 @ 08:44:
[...]

Klopt, maar dan met veel mensen tegelijk. En in geval van nood een veegwagen.
Bij vertrek koffie, en bij terugkomst indien ingeschreven een bbq.
Oh als de andere rit er niet was geweest dan was ik ook wel gegaan hoor.
Maar nu een rit met 30 man incl. lunch en koffie voor 10 euro om de hoek.

Dus dan was de keuze snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

DrivinUCrazy schreef op maandag 24 maart 2025 @ 08:55:
Ik stel me daarbij zo'n lesauto met triple bediening voor. Een voor de leerling, een voor jou, en een voor de begeleider achterin. :D :+
Bij de meest recente stagedag (passief meelopen, dus achterin) vroeg de instructeur nadien of ik de auto terug wilde rijden zodat hij wat belletjes en administratie kon afhandelen. Ze mogen er vanuit gaan dat je echt wel fatsoenlijk auto kunt rijden als je op dit punt zit en al door het IBKI gekeurd bent.

Dus nee, je krijgt je eigen bediening rechts en de stagebegeleider achterin moet er gewoon maar op vertrouwen dat je iedereen in leven weet te houden :+. Hij zit er vooral om je didactische skills bij te sturen waar nodig zodat de student wel gewoon een fatsoenlijke les krijgt.

Het minimum is 35 uur wat echt niet heel veel is, maar de school heeft aangegeven dat ze mij er meer willen geven omdat ze hopen dat ik straks in dienst kom bij ze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
kneusteun schreef op maandag 24 maart 2025 @ 07:41:

Had het eerst niet door maar volgens mij krijg je hier een GPX en that's it right? Dus het is soort van TET rijden? Kreeg niemand uit de buurt mee en kreeg vanuit mijn garage weer uitnodiging voor de dag ervoor.

@Blomminator Wat betreft waar je aan begonnen bent, komt vast wel goed. Genoeg mensen om te helpen!
Hmm da's mooi, maar ik heb geen navi en kan dus geen gpx volgen. Ik ging uit van vlaggetjes/pijltjes.

Ja, ga met vriendin en die is ook bleu.. dus we gaan t wel beleven. Ik vind mul zand nog wel echt eng..

@HTT-Thalan jaaa ik dacht nog aan je zaterdag. Bakkie bij Ad is altijd gezellig. Jammer dat Sprundel zo ver weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Blomminator iets om een gpx te volgen is toch wel nodig..
Of je moet bij iemand aanhaken die wel een navi heeft.

Heb je je telefoon in een houder op je stuur?
Dan volstaat de gratis app Osmand al.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

De jaarlijkse poserrit!

Ik doe weer mee in Den Haag 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Blomminator schreef op maandag 24 maart 2025 @ 09:22:
[...]

Hmm da's mooi, maar ik heb geen navi en kan dus geen gpx volgen. Ik ging uit van vlaggetjes/pijltjes.

Ja, ga met vriendin en die is ook bleu.. dus we gaan t wel beleven. Ik vind mul zand nog wel echt eng..

@HTT-Thalan jaaa ik dacht nog aan je zaterdag. Bakkie bij Ad is altijd gezellig. Jammer dat Sprundel zo ver weg is.
Later starten en volg de sporen!
Maar wat Bommel zegt is ook waar… telefoon is afdoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitssz
  • Laatst online: 14:09
Iemand hier die mee rijd met de Friesche Motorclub elfstedentocht?
Word voor mij en de vriendin de eerste keer dit jaar. We rijden met 11 man(en vrouw) uit de Grom groep(en dus ook 11 groms :D ) in een groepje.

Ben benieuwd hoe het zal zijn, volgens horen zeggen staat bijna de hele route vol toeschouwers en moet je niet vergeten bij elk van de 11 steden een stempel te halen :+

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
Ja heel vet!
Kom maar door _/-\o_

Video even bekeken.. (met nadruk op bekeken) en de motor van wat meer hoeken kunnen zien, maar ik maak er een plekje voor vrij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
Mitssz schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:12:
Iemand hier die mee rijd met de Friesche Motorclub elfstedentocht?
Word voor mij en de vriendin de eerste keer dit jaar. We rijden met 11 man(en vrouw) uit de Grom groep(en dus ook 11 groms :D ) in een groepje.

Ben benieuwd hoe het zal zijn, volgens horen zeggen staat bijna de hele route vol toeschouwers en moet je niet vergeten bij elk van de 11 steden een stempel te halen :+
Heb hem vorig jaar voor het eerst gereden. Voor dit jaar ook weer een ticket gehaald. Toen helaas geen goed weer (door de weilanden rijden in de hagel en onweer was geen pretje en eigenlijk onverantwoord) (en daardoor ook minder toeschouwers) maar het was alsnog wel een mooie rit. Pro tip: wij zijn toen in het laatste startvak gestart maar het was onmogelijk om binnen de tijd de stempels te halen. Zou dus een van de vroegere tijdstippen kiezen zodat je gewoon ergens kan lunchen en rustig aan kan doen. Oh en zorg dat iemand een TomTom heeft voor de route. Ik gebruikte de mobiele app vorig jaar maar die raakte halverwege in de war en vervolgens moesten we op de gok achter andere motorrijders aan rijden in de hoop dat die de weg wel wisten _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Laatst online: 14:09
ArjenIsM3 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:45:
[...]

Heb hem vorig jaar voor het eerst gereden. Voor dit jaar ook weer een ticket gehaald. Toen helaas geen goed weer (door de weilanden rijden in de hagel en onweer was geen pretje en eigenlijk onverantwoord) (en daardoor ook minder toeschouwers) maar het was alsnog wel een mooie rit. Pro tip: wij zijn toen in het laatste startvak gestart maar het was onmogelijk om binnen de tijd de stempels te halen. Zou dus een van de vroegere tijdstippen kiezen zodat je gewoon ergens kan lunchen en rustig aan kan doen. Oh en zorg dat iemand een TomTom heeft voor de route. Ik gebruikte de mobiele app vorig jaar maar die raakte halverwege in de war en vervolgens moesten we op de gok achter andere motorrijders aan rijden in de hoop dat die de weg wel wisten _O-
2 van de grommers zijn vorig jaar ook voor het eerst geweest. zij hadden toen het tijdvak van 7:00-7:30 en kwamen net voor het slechte weer aan bij de finish.
Dit jaar hebben ze ons ook ingeschreven voor dat tijdvak. Beetje vroeg maar oke haha. Ik heb maar een kamer geboekt in het WTC, daar voor de deur is de start O-)

EDIT: Welke app heb je gebruikt vorig jaar? ik heb juist net de TomTom houder van de motor gehaald 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Mitssz op 24-03-2025 11:04 ]

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21-10 15:48
Voor de mensen die nog een goede app zoeken voor routes te rijden en te maken, probeer eens de TomTom Go app. Nu 12 maanden gratis (komt meerdere keren per jaar in de actie. Just my 2 cents... Werkt ook voor bestaande gebruikers (bij mij gelukt).

https://nl.pepper.com/aan...-nieuwe-gebruikers-349675

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-10 12:19

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Afgelopen weken nog veel bezig geweest met de opvolger voor m'n Deauville. Inmiddels is de keuze gemaakt: vorige week een Honda NT1100 DCT besteld! :)

De proefrit ging me met name om het gevoel bij de automaat. Hoe soepel schakelt die? Kan ik wennen aan het niet hoeven schakelen? Haalt de automaat niet een deel van het plezier weg?

Het wennen duurde letterlijk 2 minuten. Je hoort / merkt dat de bak schakelt, dus de feedback is er. Eigenlijk voelde het vrij snel heel vertrouwd. In de normale D-stand vond ik 'm wel vrij snel doorschakelen, maar in "Sport" was dat al beter.

Ik heb gereden met een fiets uit 2023. De 2025-versie heeft wat optimalisaties ondergaan. Zo zou het wegtrekken bij lagere toeren wat soepeler moeten verlopen. Ook is ie qua uiterlijk op een aantal punten aangepakt (o.a. geïntegreerde knipperlichten).

Al met al voldoende positieve punten om het gemis van de cardanas te compenseren. Nu alleen nog aftellen: als het goed is staat ie nog voor de zomer voor me klaar! :9

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Pazzi schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:35:
Afgelopen weken nog veel bezig geweest met de opvolger voor m'n Deauville. Inmiddels is de keuze gemaakt: vorige week een Honda NT1100 DCT besteld! :)

De proefrit ging me met name om het gevoel bij de automaat. Hoe soepel schakelt die? Kan ik wennen aan het niet hoeven schakelen? Haalt de automaat niet een deel van het plezier weg?

Het wennen duurde letterlijk 2 minuten. Je hoort / merkt dat de bak schakelt, dus de feedback is er. Eigenlijk voelde het vrij snel heel vertrouwd. In de normale D-stand vond ik 'm wel vrij snel doorschakelen, maar in "Sport" was dat al beter.

Ik heb gereden met een fiets uit 2023. De 2025-versie heeft wat optimalisaties ondergaan. Zo zou het wegtrekken bij lagere toeren wat soepeler moeten verlopen. Ook is ie qua uiterlijk op een aantal punten aangepakt (o.a. geïntegreerde knipperlichten).

Al met al voldoende positieve punten om het gemis van de cardanas te compenseren. Nu alleen nog aftellen: als het goed is staat ie nog voor de zomer voor me klaar! :9
Gefeliciteerd! Ik vind dat een zéér geslaagde en gave motor. Ik heb hem nog niet proefgereden maar jaren terug wel eens een NC750x met DCT getest. Destijds vond ik hem briljant opschakelen maar soms nog onwennig terugschakelen, hij had moeite in te schatten hoe en wat, waardoor vooral terug naar 2 en 1 nog wat houterig ging, zeker als je wat feller remde. Hoe was dat met deze nieuwe versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 22:03
Ik heb in het verleden met een CMX1100 Rebel DCT proef gereden en daar werd me verteld dat de DCT een paar honderd kilometer nodig heeft om de schakelmomenten aan te passen naar je rijstijl. Theoretisch zou het dus zo moeten zijn dat de DCT na verloop van tijd op "gunstigere" momenten moet gaan schakelen.

Of het waar is, geen idee, dat is wat de beste jongen met het Honda logo op zijn kleding mij vertelde :+

Overigens beviel mij de DCT toen ook prima, veel beter als ik verwacht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:49
@Pazzi Leuk man! Mooi vooruitzicht.
Had je de nieuwe Tracer 9 nog overwogen? Die is ook leverbaar met een automaat (Y-AMT geloof ik).
Mijn vader heeft die met de automatische bak besteld, wordt later dit jaar geleverd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazzi
  • Laatst online: 20-10 12:19

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Ik heb tijdens de proefrit niet de neiging gehad om zelf een versnelling hoger of lager te kiezen. Het onwennig terugschakelen heb ik niet gemerkt.

De DCT-bak is inderdaad adaptief: hij "leert" van de bestuurder en past geleidelijk z'n schakelmomenten aan. Geen idee tot hoever dat gaat, maar het is inderdaad wel wat de verkoper me vertelde.

@badkuip De Tracer heb ik wel overwogen, maar niet mee gereden. Qua uiterlijk sprak die me het minste aan en de rit met de Honda had me al over de streep getrokken voor ik met de Tracer kon rijden.

[ Voor 22% gewijzigd door Pazzi op 24-03-2025 15:05 ]

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
kneusteun schreef op maandag 24 maart 2025 @ 09:49:
[...]

Later starten en volg de sporen!
Maar wat Bommel zegt is ook waar… telefoon is afdoende.
Ja, t komt wel goed dan denk ik. Ik rijd nog wel achter iemand aan.
Die gpx is nog niet bekend toch? Ik heb nog niets gezien ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Laatst online: 15:01
badkuip schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:59:
@Pazzi Leuk man! Mooi vooruitzicht.
Had je de nieuwe Tracer 9 nog overwogen? Die is ook leverbaar met een automaat (Y-AMT geloof ik).
Mijn vader heeft die met de automatische bak besteld, wordt later dit jaar geleverd...
De levertijden zijn drama. Ik wilde de GT+ 2025, maar kan geen eens een proefrit maken, omdat ze geen demo model hebben. Ik ga niet blind kopen, dus dat gaat het niet worden helaas.

Vrijdag naar Hilversum vanwege de terugroep actie voor de CP3 MT09, Tracer enzo. Gasklepsensor moet vervangen worden.

Ik ga maar voor de nieuwe MT09 kijken dan, kijken wat ze voor mijn MT09 geven ter inruil. Als ze in de buurt komen met wat hij op de markt waard is, dan wil ik die nieuwe MT09 wel kopen.

Start van het seizoen, moet dan toch wel makkelijk mijn motor kunnen verkopen.
MT09 Gen 3 2021
Vorige maand grotebeurt gehad bij Hofland motoren
KOmen 2 nieuwe banden op.
23k KMs gereden, voornamelijk woon werk snelweg. dus lekker zuinig. Rij 320Km met 1 tank _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/7fa1dffd-e12a-4b4d-83c6-c80f893edf90.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:52
Heb het zondag met @DrivinUCrazy nog eens uitgebreid gehad over die recal m.b.t. de gaskleppositiesensor op de CP3. Hij had er zelfs nog enigzins een hard hoofd in of de overmatige slijtage van die sensor na de recall ook daadwerkelijk verholpen is.

Als ik het goed heb begrepen ligt het in een feedbackloop met een te hoge frequentie waardoor de sensor bovenmatig slijpt, na de recall zal die frequentie lager zijn. Maar wat we daarin niet konden verklaren was waarom andere merken/blokken daar geen last van hebben. Dus hopelijk was het echt inderdaad alleen die incidentele ontwerpfout in de regelsoftwaredie die zo opgelost kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:49
Unknown Alien schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:43:
[...]

De levertijden zijn drama. Ik wilde de GT+ 2025, maar kan geen eens een proefrit maken, omdat ze geen demo model hebben. Ik ga niet blind kopen, dus dat gaat het niet worden helaas.

Vrijdag naar Hilversum vanwege de terugroep actie voor de CP3 MT09, Tracer enzo. Gasklepsensor moet vervangen worden.

Ik ga maar voor de nieuwe MT09 kijken dan, kijken wat ze voor mijn MT09 geven ter inruil. Als ze in de buurt komen met wat hij op de markt waard is, dan wil ik die nieuwe MT09 wel kopen.

Start van het seizoen, moet dan toch wel makkelijk mijn motor kunnen verkopen.
MT09 Gen 3 2021
Vorige maand grotebeurt gehad bij Hofland motoren
KOmen 2 nieuwe banden op.
23k KMs gereden, voornamelijk woon werk snelweg. dus lekker zuinig. Rij 320Km met 1 tank _/-\o_

[Afbeelding]
Als je die nieuwe Tracer zou willen kopen vanwege de versnellingsbak, dan zou je ook de MT-09 kunnen proefrijden natuurlijk. Hetzelfde blok en dezelfde bak natuurlijk....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• K!K
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:01

K!K

Hallo allemaal,

Ik ben me een beetje aan het oriënteren, aangezien mijn nieuwe 2025 BMW F900XR in Sportkleur over ongeveer twee weken wordt geleverd. Ik twijfel nog over de koffers en wat ik daarmee wil en moet doen. Ik heb ze niet direct bijgekocht omdat ik er niet helemaal van overtuigd ben, maar uiteindelijk wil ik ze wel gebruiken.

Ik vind de kleuren waarin BMW de koffers levert niet mooi. De witte koffers passen wat mij betreft het beste bij de motor, maar ik vind het geheel dan wel wat saai ogen.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Brengt BMW op korte termijn koffers uit die beter bij de motor passen, of hoe hebben jullie dit opgelost?

Ik overweeg om de witte koffers te kopen en ze vervolgens te laten bestickeren door een specialist, in een stijl die aansluit bij de motor. Bijvoorbeeld met een blauw accent, een XR-logo of iets vergelijkbaars. Ik wil er geen kermis van maken, maar het mag wel beter bij het geheel passen – dat is het doel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iruVcCbtIlnLKlACoQ78G44Qp8Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XYcAewEIjvvIjo7NTfu5S2K5.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door K!K op 24-03-2025 16:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:01

charrel

Cortisol4life..

@K!K Bijpassende koffers komen er niet, volgens mij hebben ze al 10 jaar alleen grijs, wit en zwart ;)
Dus je moet er zelf wat van maken eventueel, als je ze niet al teveel gebruikt is bv shad sh35/36 ook een optie met bijpassend rek. Kost een fractie van de bmw koffers als je even zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
WilbertNeems schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:53:
Heb het zondag met @DrivinUCrazy nog eens uitgebreid gehad over die recal m.b.t. de gaskleppositiesensor op de CP3. Hij had er zelfs nog enigzins een hard hoofd in of de overmatige slijtage van die sensor na de recall ook daadwerkelijk verholpen is.

Als ik het goed heb begrepen ligt het in een feedbackloop met een te hoge frequentie waardoor de sensor bovenmatig slijpt, na de recall zal die frequentie lager zijn. Maar wat we daarin niet konden verklaren was waarom andere merken/blokken daar geen last van hebben. Dus hopelijk was het echt inderdaad alleen die incidentele ontwerpfout in de regelsoftwaredie die zo opgelost kan worden.
Ik heb nergens last van met rijden. Ik zag de melding toevallig op het www over de Japanse markt en paar weken terug toevallig ingelogd op de RDW site de melding zag dat staan. Dus had meteen gebeld. Ik was de eerste :)
Beter voorkomen dan genezen.

De MT10 hebben dit ook, wta ik begreep.
badkuip schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:55:
[...]

Als je die nieuwe Tracer zou willen kopen vanwege de versnellingsbak, dan zou je ook de MT-09 kunnen proefrijden natuurlijk. Hetzelfde blok en dezelfde bak natuurlijk....
Ik wil absoluut GEEN Y-AMT bak.

Gaat mij om de zithouding en of mijn pootjes niet te kort zijn, aangezien ik maar 1.75 ben. Met al die snelweg KMs is een tracer ideaal tov de MT09.

Alleen de kleuren van de GT(+) vind ik helemaal niks behalve die zwarte.

Ik koop hem op de zaak en met de KMs die ik rij is dat financieel wel voordelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

WilbertNeems schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:53:

Dat heb je goed begrepen. :) Ik verwacht dat hele minimale afwijkingen al té snel worden bijgestuurd door de regelkring, waardoor de gasklep gaat oscilleren. De 'sensor' (een potmeter, sensor impliceert dat er meer elektronica bij komt kijken) kan daar niet goed tegen. Vergelijk het met een potlood: als je die met de punt gewoon op het papier laat rusten en rustig beweegt, gaat dat potlood best lang mee. Leg die zelfde punt op een schuurmachine en het potlood is in no-time weg. Dát is in feite wat er gebeurt. :)

Ik vermoed (99% zeker) dat ze de regelkring wat trager gaan maken, en misschien ook de toegestane afwijking van de gasklep iets groter maken. Die parameters aanpassen is zo spannend niet, als je ooit met PID regelaars hebt gespeeld.
Maar ik wacht dus wel eerst de ervaringen ermee af voordat ik in actie kom. Tot die tijd zorg ik wel dat ik een reserve potmeter bij me heb. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

K!K schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:02:
Hallo allemaal,

Ik ben me een beetje aan het oriënteren, aangezien mijn nieuwe 2025 BMW F900XR in Sportkleur over ongeveer twee weken wordt geleverd. Ik twijfel nog over de koffers en wat ik daarmee wil en moet doen. Ik heb ze niet direct bijgekocht omdat ik er niet helemaal van overtuigd ben, maar uiteindelijk wil ik ze wel gebruiken.

Ik vind de kleuren waarin BMW de koffers levert niet mooi. De witte koffers passen wat mij betreft het beste bij de motor, maar ik vind het geheel dan wel wat saai ogen.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Brengt BMW op korte termijn koffers uit die beter bij de motor passen, of hoe hebben jullie dit opgelost?

Ik overweeg om de witte koffers te kopen en ze vervolgens te laten bestickeren door een specialist, in een stijl die aansluit bij de motor. Bijvoorbeeld met een blauw accent, een XR-logo of iets vergelijkbaars. Ik wil er geen kermis van maken, maar het mag wel beter bij het geheel passen – dat is het doel.

[Afbeelding]
Gaaf! Vind zelf de rode koffers ook wel vet staan. Komt het rood uit de wielen weer terug. Maar wit met een sticker zal ook mooi zijn.

Hopen op nieuwe kleuren voor de koffers zou ik niet doen, BMW heeft bijv voor de R1250RS ook nooit donkerblauwe koffers geleverd, terwijl dat (op zwart na) de langst levende kleur was.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
DrivinUCrazy schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:38:
[...]

Dat heb je goed begrepen. :) Ik verwacht dat hele minimale afwijkingen al té snel worden bijgestuurd door de regelkring, waardoor de gasklep gaat oscilleren. De 'sensor' (een potmeter, sensor impliceert dat er meer elektronica bij komt kijken) kan daar niet goed tegen. Vergelijk het met een potlood: als je die met de punt gewoon op het papier laat rusten en rustig beweegt, gaat dat potlood best lang mee. Leg die zelfde punt op een schuurmachine en het potlood is in no-time weg. Dát is in feite wat er gebeurt. :)

Ik vermoed (99% zeker) dat ze de regelkring wat trager gaan maken, en misschien ook de toegestane afwijking van de gasklep iets groter maken. Die parameters aanpassen is zo spannend niet, als je ooit met PID regelaars hebt gespeeld.
Maar ik wacht dus wel eerst de ervaringen ermee af voordat ik in actie kom. Tot die tijd zorg ik wel dat ik een reserve potmeter bij me heb. ;)
De dealer geeft aan 2 uur bezig te zijn. Ben benieuwd wat ze allemaal gaan doen, ik wil wel een specificatie en zal deze dan wel delen hier.

[ Voor 4% gewijzigd door Unknown Alien op 24-03-2025 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Koffers laten wrappen een optie?
Wel voordeel van wit is dat het minder heet wordt in de koffer…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@Unknown Alien Dat hoef je niet te delen. Tank er af, gaskleppenhuis bereikbaar maken. TPS die op het gasklephuis zit er af, nieuwe terug monteren. Alles terugbouwen. Computer aan de rode stekker insteken (uitgelezen waarde van de TPS controleren, eventueel bijstellen) en nieuwe firmware in de ECU schieten. En daar mogen ze van Yamaha 2 uurtjes over doen.

Bij deze heb je een uitgebreidere specificatie dan je van de dealer ooit gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Hallo allemaal,

[Afbeelding]
En de deksel volledig laten wrappen? In het blauw bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K!K
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:01

K!K

Allemaal al bedankt om zo snel al zoveel reacties te zien! De rode koffers zijn volgens mij weer net een ander rood dan de wielen. De foto die ik plaats komt uit de configurator en kijkt wat dof.
De witte koffers komen naar mijn idee dan weer beter bij de witte kleur van de motor. Maar Misschien eens eerst in het echt zien.

Maar uit de reacties op dat ik of iets moet kiezen wat net niet past of aftermarket is of zelf aan de slag moet gaan door het te laten wrappen of bestickeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

K!K schreef op maandag 24 maart 2025 @ 17:09:
Allemaal al bedankt om zo snel al zoveel reacties te zien! De rode koffers zijn volgens mij weer net een ander rood dan de wielen. De foto die ik plaats komt uit de configurator en kijkt wat dof.
De witte koffers komen naar mijn idee dan weer beter bij de witte kleur van de motor. Maar Misschien eens eerst in het echt zien.

Maar uit de reacties op dat ik of iets moet kiezen wat net niet past of aftermarket is of zelf aan de slag moet gaan door het te laten wrappen of bestickeren.
Dealer heeft vast de koffers wel liggen als je de F900XR ophaalt :Y

Die schalen zijn uitwisselbaar tussen heel wat modellen, de basis niet altijd. Dus je kan ter plekke even kijken wat staat, zelfs al hebben ze geen koffer liggen voor jouw model.

Het rood van de wielen zal waarschijnlijk niet exact hetzelfde zijn als het rood van de koffers, maar er zit wel voldoende afstand en een andere hoek tussen om het niet op te laten vallen. En het achterwiel wordt toch smerig ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• fonias
Hallo allemaal,

[Afbeelding]
Ik had hetzelfde wat betreft de saaie kleuren maar heb op eBay stickers gevonden en is aardig geslaagd al zeg ik het zelf >:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rsFLZB_vZcOpiJNstvm8g8K9CMw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UkhTr8quA4w4IHTR6L4BUO7w.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Unknown Alien schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:50:
[...]

De dealer geeft aan 2 uur bezig te zijn. Ben benieuwd wat ze allemaal gaan doen, ik wil wel een specificatie en zal deze dan wel delen hier.
Die krijg je niet, de mijne is afgelopen zaterdag geweest. Was inderdaad ruim 2 uur werk, het enige wat ze melden is dat het onder garantie is vervangen. Verder ook niet heel boeiend lijkt me.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
Mitssz schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:57:
[...]

2 van de grommers zijn vorig jaar ook voor het eerst geweest. zij hadden toen het tijdvak van 7:00-7:30 en kwamen net voor het slechte weer aan bij de finish.
Dit jaar hebben ze ons ook ingeschreven voor dat tijdvak. Beetje vroeg maar oke haha. Ik heb maar een kamer geboekt in het WTC, daar voor de deur is de start O-)

EDIT: Welke app heb je gebruikt vorig jaar? ik heb juist net de TomTom houder van de motor gehaald 8)7
Beter een keertje de wekker wat vroeger zetten dan gehaast zo'n tocht moeten rijden. En als je in het WTC slaapt dan stap je inderdaad je bed uit en dan ben je bij de start. Ideaal!

Volgens mij reed ik toen met de (inmiddels EOL) GO Ride app van TomTom. Voor dit jaar moet ik ook nog een oplossing zoeken. Moet in ieder geval een app zijn die overweg kan met GPX bestanden. Wellicht raadt de organisatie ook wel een app aan, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17:12

FnordySquare47

Cool-Inc.net

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ekUYTHQ6A2FtK3PQqZ_oquokLk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6D0zPVnCKlxVrgX3fousBoZK.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn onoplettende wederhelft heeft in de garage één van mijn zijkoffers beschadigd. Heeft er iemand een idee hoe ik de schroeven in de koffer kan bijwerken?

Short cuts make long delays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProAce
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:08
Mitssz schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:57:
[...]

Mijn ervaring van vorig jaar is dat het ook wel te doen is zonder navigatie, je kan achter genoeg anderen aanrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
ozzynator schreef op maandag 24 maart 2025 @ 17:17:
[...]

Die krijg je niet, de mijne is afgelopen zaterdag geweest. Was inderdaad ruim 2 uur werk, het enige wat ze melden is dat het onder garantie is vervangen. Verder ook niet heel boeiend lijkt me.
Had jij wel wat gemerkt met vermogens verlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Nee, nergens last van, ook niet van een eventuele kapotte sensor. Denk dat ze gewoon het zekere voor het onzekere hebben genomen.

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
fonias schreef op maandag 24 maart 2025 @ 17:16:
[...]

Ik had hetzelfde wat betreft de saaie kleuren maar heb op eBay stickers gevonden en is aardig geslaagd al zeg ik het zelf >:)
[Afbeelding]
Niet dat je er iets aan hebt, maar mijn smaak is het niet :P Wordt in mijn beleving nogal snel te veel en te druk. Verschil in wit van de sticker en van de koffer vind ik ronduit lelijk.

* Joris748 rent rijdt hard weg

[ Voor 9% gewijzigd door Joris748 op 24-03-2025 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
Joris748 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:32:
[...]

Niet dat je er iets aan hebt, maar mijn smaak is het niet :P Wordt in mijn beleving nogal snel te veel en te druk. Verschil in wit van de sticker en van de koffer vind ik ronduit lelijk.

* Joris748 rent rijdt hard weg
Ach, iedereen kan en mag een mening hebben.
In vol licht is het nagenoeg hetzelfde wit.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9eX-QdkQMZx3tQhTYQs-gUQ2yOs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/QQpQtRGtWiQLdtLtbYhDfVi2.gif?f=user_large
Deeltje 2, voorkant er uit.
Wat elleboog vet later de Pirelli STR er vanaf.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e6JLnWXGiq4czgpHh_h-wlnXijk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cvb165U7bEQgL5YlKQo0SfVt.jpg?f=fotoalbum_large

Maar toen begon het.
De Metzeler MC 360 zat binnen 5 minuten terug op de velg, dat was easy peasy.

Maar toen de compressor nog moeten fixen want die blies ergens lucht uit een leiding tussen de cilinder een de ketel. En wilde daarom niet boven de 5 bar uitkomen.
Toen dat gemaakt was, wilde de Metzeler niet op de bead van de velg ploppen.
Binnenkant van het ventiel er uit, compressor op 10bar, keteltje gevuld, stuieren met band/velg. Niks.
Spanband om de band heen, niks.
1 kant van de band bleef aan beide zijden lekker in de bead, en daarmee blies alle lucht er nog sneller uit dan ik het er in kreeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CqDZ-q-eIg_4IfUNkqq-YrDmoD0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NaP0yWVkyWZOyEkPUvVUqOYd.jpg?f=fotoalbum_large
Het ruikt nu nog naar verbrand haar.. :o maar het rot ding zit op de bead..!!!

Keeringen netjes schoon gemaakt, vers vet er op om vocht en vuil buiten te houden. As schoon gemaakt, beetje ingevet. Geheel terug gezet en weer een klusje afgevinkt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PGmlfWcqj_-8sKY4jl2fmK95Py4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DxoVs8XxH435eIqnlm5YuDxE.jpg?f=fotoalbum_large

Morgenavond even olie nivo checken en dan is het ding wel klaar voor Get off the road.
Na die rit een olie beurtje, ketting en tandwielen eens goed schoon maken, spannen, enz. Dan is het daarmee ook weer goed voor ABR 2025 in de UK.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bommes schreef op maandag 24 maart 2025 @ 21:58:
[..]
[Afbeelding]
Het ruikt nu nog naar verbrand haar.. :o
[..]
Misschien deo kopen die niet naar verbrand haar ruikt? 8)7

Lekker bezig :Y

[ Voor 3% gewijzigd door noes op 24-03-2025 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-10 23:38
FnordySquare47 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:26:
[Afbeelding]

Mijn onoplettende wederhelft heeft in de garage één van mijn zijkoffers beschadigd. Heeft er iemand een idee hoe ik de schroeven in de koffer kan bijwerken?
En ik maar zoeken naar welke schroeven jij nou bedoelt…

Groeven? Ik zou naar een autoherstelbedrijf gaan, die halen regelmatig krassen weg. Als ze niet te diep zijn…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Moet binnenkort weer een banden wissel doen, maar zit weer echt in een split.
Liefst gewoon weer mitas xt trail++ maar in de zomer wil ik misschien ook nog wel weer een tourtje doen met de vrouw.
Dus zou ik iets meer een 50/50 band willen.

TKC80 zou optie zijn, want beviel mij op straat wel, alleen is die vernieuwd dus geen idee.
Karoo 3 beviel ook wel, niet heel veel zinnigs meer over te zeggen, behalve offroad was ie wat zenuwachtig zijwaarts.

Iemand nog tips?
Anakee wild? iemand een idee hoeveel die het uithoudt qua straat km's? (indicatie)
Andere band waar iemand wild van wordt in 50/50 gebruik?
Pagina: 1 ... 22 ... 87 Laatste