Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 21 ... 87 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:23

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

offtopic:
Jaren geleden kwam ik het examenlokaal binnen. Ik log in op de computer... "VCA-basis". Euh, volgens mij gaat hier iets fout, ik moest VCA-VOL komen doen.
"ja, maar nu je al gestart bent kunnen we dit niet meer voor je omzetten." |:( Dat hangt van jouw definitie van "gestart" af; ik heb alleen het startscherm gezien, nog niet eens de eerste vraag. Maar nee, er was geen discussie over mogelijk.

Toch het examen maar gedaan, de volgende plek was de dag erna om dan VCA-VOL te doen. Toen moest een vrachtwagen letterlijk dwars gaan liggen; A2 in beide richtingen afgesloten en ik stond in die file. Dus ik kom 20 minuten voor het einde van dat tijdslot binnen. "Nou, het is eigenlijk niet de bedoeling dat je nu nog begint".
Dat snap ik, maar ik kan er ook niks aan doen. Dan bel ik wel naar de zaak dat ze me weer opnieuw inschrijven.
5 Minuten discussie verder, besloten dat ik tóch mocht beginnen omdat er voor dat tijdsslot toch al betaald was. 10 minuten daarna en dus met tijd over: geslaagd met één foutje. 8)7

En het grootste deel ervan zou ik echt niet meer weten. Ik doe niets met heftrucks, hoogwerkers, of piping. Of powertools; dat laat ik allemaal over aan mensen die wél weten wat ze doen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:38

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

@s020506 @s006110 was dit een gecoördineerde actie om deze namen te gebruiken of hebben jullie gewoon allebei een topicgenerator gebruikt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-10 10:07
HTT-Thalan schreef op maandag 17 maart 2025 @ 16:15:
@s020506 @s006110 was dit een gecoördineerde actie om deze namen te gebruiken of hebben jullie gewoon allebei een topicgenerator gebruikt :P.
Compleet ongecoördineerd, maar wel met dezelfde achterliggende gedachte…

(Ik had ook al via pm contact gehad hierover 🤪)

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-10 12:39
Goedemiddag allen!

Ik heb mij recent ingeschreven bij de KVK om van mijn hobby een mogelijk uit de hand gelopen hobby te maken. Ik ben op een missie om mijn foto's te gaan verkopen voor aan de muur als print.

Een van de voornaamste categorie foto's die ik maak is natuur, en daarvoor ben ik dus vaak met de motor op pad (KTM 390 adventure), nu het zakelijk wordt kan ik die kosten dus zelfs hierin meenemen dus alleen maar meer reden om die motor te pakken :9 8)

Maar nu de volgende uitdaging, ik vermoed dat hier wel meer fotografen aanwezig zijn dus misschien ook ervaringsdekstundigen. Momenteel heb ik een Mosko Moto Nomad 3 tanktas waarin de camera zit (Nikon D750). Dit gaat op zich goed maar als de water zak gevuld is, is het erg krap, en als hij leeg is is er te weinig demping voor mijn gevoel.

Ik twijfel dus om iets van een pelican case achterop te monteren met daarin een foam inlay voor de camera. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?

Daarnaast ben ik ook op zoek naar uberhaupt ervaringen en tips om de camera mee te nemen op de motor :)

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uA7_LS0F_BM9PN0JLOHmNUOtrc4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zVx0yb9SpD16NZQinegKtnds.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Michel schreef op maandag 17 maart 2025 @ 16:59:
Goedemiddag allen!

Ik heb mij recent ingeschreven bij de KVK om van mijn hobby een mogelijk uit de hand gelopen hobby te maken. Ik ben op een missie om mijn foto's te gaan verkopen voor aan de muur als print.

Een van de voornaamste categorie foto's die ik maak is natuur, en daarvoor ben ik dus vaak met de motor op pad (KTM 390 adventure), nu het zakelijk wordt kan ik die kosten dus zelfs hierin meenemen dus alleen maar meer reden om die motor te pakken :9 8)

Maar nu de volgende uitdaging, ik vermoed dat hier wel meer fotografen aanwezig zijn dus misschien ook ervaringsdekstundigen. Momenteel heb ik een Mosko Moto Nomad 3 tanktas waarin de camera zit (Nikon D750). Dit gaat op zich goed maar als de water zak gevuld is, is het erg krap, en als hij leeg is is er te weinig demping voor mijn gevoel.

Ik twijfel dus om iets van een pelican case achterop te monteren met daarin een foam inlay voor de camera. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?

Daarnaast ben ik ook op zoek naar uberhaupt ervaringen en tips om de camera mee te nemen op de motor :)

Alvast bedankt!

[Afbeelding]
Je bent op zoek naar een camera tas insert. Die worden veel gemaakt voor rugtassen in verschillende maten. Koop er een die past in een topkoffer of tailbag?

Zoiets maar een kleinere. Vast zat op marktplaats te vinden ook van mensen die stoppen met de “grote camera” hobby.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eaq_NzEy9qWKQCMitCimqNoewIY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hapNoSrV01fP2W8XQ247f7jk.jpg?f=fotoalbum_large

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Michel schreef op maandag 17 maart 2025 @ 16:59:
Goedemiddag allen!

Alvast bedankt!

[Afbeelding]
Ik ben geen fotograaf, maar heb wel veel ervaring met topkoffers. En bagage die daarin zit krijgt echt op z'n klote. Zoiets duurs en fragiels zou ik liever in de tanktas hebben waar het 1) minder röring krijgt en 2) beter beschermd is bij een val. Natuurlijk nog steeds met een insert enzo zoals andere aangeven, en dan de waterzak achterin?

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Afgelopen zaterdag zou ik bij AdventureShield een Offroad basisdag hebben. Helaas is de instructeur geblesseerd geraakt eerder, dus werd het geannuleerd. Keurig gebeld, geld terug en nu bij BacktoBasics een alternatief gevonden op dezelfde dag. Ik wilde graag vroeg in het seizoen, ivm weekendjes weg/vakantie/sociale verplichtingen enzo. De tijd vliegt..

Enfin. Zaterdagmorgen vroeg naar Drunen, verzamelen op een veldje. Daar stonden 4 hele dikke mannen motoren met al beduidend meer ervaring dan een beginnersdag zou vragen, 2 dames met weinig ervaring en ik! M'n Enfieldje voelde zich wat geintimideerd.. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DQPFOKHVq1n4KYTcJz4hwA5kDVE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wG8uEpySKOfLeiXJcxW0Z5Z6.jpg?f=fotoalbum_large

De instructeur gaf een korte uitleg, iets met niet omvallen, gas geven en niet tegen diegene voor je aanrijden, en we gingen op pad. Waar ik op de snelweg er naartoe nog de hele klimaatverandering niet snel genoeg vond gaan, want Nondeju KOUD... stond ik na 3 minuten zandweg druppend van 't zweet over mn stuur gebogen.

Doodnerveus, trillend, zoekend naar mn schakelpookje.. want ik had stevige boots geleend van Dakartijger @GSX-MAN . Uiterst solide, maar NUL gevoel meer wanneer je remt of schakelt. En elke keer als je start moet je de ABS weer uitschakelen, waarvan ik niet heel zeker weet hoe. Boekje zegt 3 sec, maar de praktijk is 6 seconden de knop indrukken direct na starten. Slippen is wel geinig trouwens, maar ik rem normaliter vrij veel op de motor en de voorrem.. en die voorrem mocht ik nu niet gebruiken.

De heren met ervaringen bliezen door het mulle zand alsof het het circuit van Zandvoort was.. de ene dame deed het zeer goed, de andere dame en ik.. ietsje minder. Ik vond het vooral doodeng in het echt mulle, losse zand. Dat voorwiel zoekt continu en slaat alle kant uit.

Hardere paden, gravel en harde bosgrond vond ik wél heel tof. Ook eng. maar minder. Dikke pret, en zelfs het heuveltje op en af ging niet gek. Nog steeds wel zwetend van de zenuwen, dat wel. Halverwege mochten de betere heren zich uitleven op een stuk parcours wat te wild was voor de mindere goden. Wij bleven in het grasveld en mochten 8tjes rijden rond twee stammetjes. Lage snelheid, motor onder controle houden enzo. Dat ging ..aardig.

Al met al voelde het heel stoer, maar zoals de foto laat zien.. Ik sta als een oude man met darmproblemen, de snelheid lag op tempo Scootmobiel en waar ik meermaals dacht heel cool aan de zijkant van de motor te hangen.. viel dat naar later bleek ook ietwat tegen. Meer een soort scheef weggezakte pudding..

Rond 1530 weer bij het grasveldje terug, een ervaring rijker, compleet gesloopt en bezweet. Terug langs Casa Mama voor een enorm bord macaroni en een hete douche.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8yCBe6w0rcD8fgNm8h9tqUh6M2M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9VxXPfS52IVkATNFm0CsyUKI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
@Blomminator vet, leuke cursus! Mag ik je aanraden een helm te kopen die ook je kin bedekt als je meer gaat offroaden. Je kans om te vallen is groter, en takken / wortels zijn er genoeg :+

Ik herken je zand ervaring :P

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Blomminator schreef op maandag 17 maart 2025 @ 17:57:
Al met al voelde het heel stoer, maar zoals de foto laat zien.. Ik sta als een oude man met darmproblemen, de snelheid lag op tempo Scootmobiel en waar ik meermaals dacht heel cool aan de zijkant van de motor te hangen.. viel dat naar later bleek ook ietwat tegen. Meer een soort scheef weggezakte pudding..
Vet dat je het gedaan hebt, en hopelijk (waarschijnlijk!) voel je je nu direct een stuk zelfverzekerder als je met je motor aan het begin van een niet-asfaltpad staat als onderdeel van je geplande route.

En laat je absoluut niet gek maken door wat anderen doen. Ik had hetzelfde probleem, en kweekte het idee dat ik in staat moet zijn om volle polle over zo'n pad te scheuren met een achterwiel uitbrekend de bochten door. Dat is niet waar, en ook helemaal niet de ontwerpgedachte achter jouw motorfiets. Je wil veilig van A naar B komen op een manier die het terrein ten volle benut én je de tijd geeft van de omgeving te genieten, want dat is jouw plan, je wil reizen en ontspannen. Ik kijk tegenwoordig regelmatig documentaires over gebieden met 'deadly roads' (De kenners weten wat ik bedoel) en daar moeten mensen voor hun levensonderhoud paden berijden die wij voor de lol bezoeken. Die scheuren ook niet met een wheelie door de modder hoor :+ en die mensen wonen er - zij weten dondersgoed hoe je heelhuids aankomt. Staan waar mogelijk, motor lichtjes tussen de schenen danwel knieën geklemd, soepeltjes in de heupen en goede doch losvaste grip op de stuurcontrole, dan kom je over 80% van het terrein.

Nogmaals, gaaf dat je deze stap en deze cursus hebt genomen en blijf gewoon onthouden dat het om slow and stable gaat, niet fast and furious...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:00

jeroenathome

Een regel tekst

@Michel Stuur anders een bericht naar Leonoor Fischer van LNRmoto. Op meerdere video's op youtube zie je haar met de camera op haar buik rond aan het rijden. Zij heeft ook een Pelicase waarin de camera vervoert kan worden.

[ Voor 11% gewijzigd door jeroenathome op 17-03-2025 19:31 ]

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:21

Bommes

Capo del formaggio

@Blomminator ik sluit me aan bij @_eLMo_ helm dichtklappen of als je die vaker gaat doen voor 100 euro en crosshelm kopen.
Voorrem niet gebruiken... :N sorry maar dat is een slecht advies.
Afhankelijk van de situatie is dat juist wel de rem die je moet gebruiken.
Nee niet in een bocht op mul zand, maar op een gewoon zandpad, bij een afdaling, smalle paadjes enz. Allemaal situaties waar je de rem gewoon moet gebruiken.

Ik krijg altijd wat jeuk van dat soort instructeurs.. blablabla niet vallen, zever zwets zever je voorrem niet gebruiken, nog wat sterke verhalen, en ga maar 8 tjes rijden..
Er is zoveel meer te leren als basic beginner, die klinkt als een beetje makkelijk geld verdienen en wat rondjes door een bos rijden.

Ik ben zeer zeker geen offroad goeroe maar komop, het kost je vaak genoeg geld, het is spannend, beetje zonde om dan naar huis te gaan met zo weinig geleerd.

[ Voor 9% gewijzigd door Bommes op 17-03-2025 19:44 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
@Bommes en @_eLMo_ De helm was de hele dag dichtgeklapt hoor. Maar voor de foto even opengelaten. Inderdaad.. als je onderuit gaat is dat al niet lekker, zo tussen de bomen, en met open helm zeker niet.

@HTT-Thalan en Bommes..
Cursus was niet gek hoor. Er was een aanzienlijk niveauverschil wat het al wat lastig maakte voor de instructeur denk ik, en er was vast meer nuance dan ik net schetste. En inderdaad, het is ook maar wat je zoekt. Ik zoek ouwe-mannen-tempo vakantie. Spulletjes mee en rustig over de bergpaden sukkelen. Koffie en gebak en door. En anderen zoeken meer het achterwiel uitbreken. De instructeur was denk ik meer te laatste.

Interessant ook dat m'n eerste geboekte cursus voor een volle dag 265,- euro is, en deze 90,-.
Da's een aanzienlijk prijsverschil voor een 'basis offroad'. Waar zou dat dan in zitten?

Ga nog een setje grovere banden overwegen... En dan denk ik af en toe met mezelf op stap. 1 maat is fanatiek offroader, maar ook niveau BRAAAAPPPP , en soms op plekken waar t niet mag. Klikt dan niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Blomminator schreef op maandag 17 maart 2025 @ 20:20:
@Bommes en @_eLMo_ De helm was de hele dag dichtgeklapt hoor. Maar voor de foto even opengelaten. Inderdaad.. als je onderuit gaat is dat al niet lekker, zo tussen de bomen, en met open helm zeker niet.

@HTT-Thalan en Bommes..
Cursus was niet gek hoor. Er was een aanzienlijk niveauverschil wat het al wat lastig maakte voor de instructeur denk ik, en er was vast meer nuance dan ik net schetste. En inderdaad, het is ook maar wat je zoekt. Ik zoek ouwe-mannen-tempo vakantie. Spulletjes mee en rustig over de bergpaden sukkelen. Koffie en gebak en door. En anderen zoeken meer het achterwiel uitbreken. De instructeur was denk ik meer te laatste.

Interessant ook dat m'n eerste geboekte cursus voor een volle dag 265,- euro is, en deze 90,-.
Da's een aanzienlijk prijsverschil voor een 'basis offroad'. Waar zou dat dan in zitten?

Ga nog een setje grovere banden overwegen... En dan denk ik af en toe met mezelf op stap. 1 maat is fanatiek offroader, maar ook niveau BRAAAAPPPP , en soms op plekken waar t niet mag. Klikt dan niet zo.
Ik ga volgende week over een ijsbaan heen met een motor met zijwieltjes en met die van mezelf over een wipwap rijden enzo :P. Benieuwd of ik daarbij ook nog eens het asfalt van dichtbij ga bestuderen of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

@Blomminator Ik heb de basistraining bij Berrt gedaan. Je leert daar veel over het beheersen van de motor. Ook bij smalle wegen tussen de bomen en op los zand. Het is zeker geen wedstrijdje met wie de snelste is. Doordat iedereen ongeveer hetzelfde niveau heeft, heb je geen grote verschillen tussen de deelnemers.
Daar wel geleerd dat voor offroad je bijna alle handelingen tegenovergesteld moet uitvoeren ten opzichte van rijden op asfalt.

@HTT-Thalan Veel plezier bij het rijden over de ijsbaan. Vele jaren terug via motor.nl de training in Lelystad gedaan. Nog nooit zo veel plezier gehad met het glijden op de motor.
Als je eenmaal weet hoe het werkt, is het verbazend dat het zo simpel is om niet onderuit te gaan en dat je nog tijd hebt om het op te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

jeroenathome schreef op maandag 17 maart 2025 @ 20:33:
@Blomminator Ik heb de basistraining bij Berrt gedaan. Je leert daar veel over het beheersen van de motor. Ook bij smalle wegen tussen de bomen en op los zand. Het is zeker geen wedstrijdje met wie de snelste is. Doordat iedereen ongeveer hetzelfde niveau heeft, heb je geen grote verschillen tussen de deelnemers.
Daar wel geleerd dat voor offroad je bijna alle handelingen tegenovergesteld moet uitvoeren ten opzichte van rijden op asfalt.

@HTT-Thalan Veel plezier bij het rijden over de ijsbaan. Vele jaren terug via motor.nl de training in Lelystad gedaan. Nog nooit zo veel plezier gehad met het glijden op de motor.
Als je eenmaal weet hoe het werkt, is het verbazend dat het zo simpel is om niet onderuit te gaan en dat je nog tijd hebt om het op te vangen.
Ook op ijs??

En seconded die Berrt tip, ik heb ze bezig gezien op de beurs, die gasten weten écht van wanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:10
Bommes schreef op maandag 17 maart 2025 @ 19:43:
@Blomminator ik sluit me aan bij @_eLMo_ helm dichtklappen of als je die vaker gaat doen voor 100 euro en crosshelm kopen.
Voorrem niet gebruiken... :N sorry maar dat is een slecht advies.
Afhankelijk van de situatie is dat juist wel de rem die je moet gebruiken.
Nee niet in een bocht op mul zand, maar op een gewoon zandpad, bij een afdaling, smalle paadjes enz. Allemaal situaties waar je de rem gewoon moet gebruiken.

Ik krijg altijd wat jeuk van dat soort instructeurs.. blablabla niet vallen, zever zwets zever je voorrem niet gebruiken, nog wat sterke verhalen, en ga maar 8 tjes rijden..
Er is zoveel meer te leren als basic beginner, die klinkt als een beetje makkelijk geld verdienen en wat rondjes door een bos rijden.

Ik ben zeer zeker geen offroad goeroe maar komop, het kost je vaak genoeg geld, het is spannend, beetje zonde om dan naar huis te gaan met zo weinig geleerd.
Herken ik wel ja.
Met sommige van die “instructeurs” heb ik wel eens een rit gereden en dan zie je dat er een hoop bij zitten die met alle goede bedoelingen (dat wil ik er zeker bij zeggen) hun best doen mensen de sport te laten leren kennen.

En in veel gevallen is dat prima, en helpt vast een hoop mensen om een mentale grens te doorbreken.
Beetje zoals iedereen en je moeder allemaal mental coach worden.

Maar ik zie ook dat dingen fout worden aangeleerd of inderdaad gewoonweg gevaarlijk! (Geval geen voor rem gebruiken…)

Ik vraag mij ook nog eens af hoe dat met alle aansprakelijkheden zit. Want dat is er neem ik aan niet.

Maar wat ik wel een beetje klote vindt is dat er lui zijn die met 20 man op pad gaan en die dus duidelijk veiligheid niet hoog in het vaandel hebben en ook nog eens voor overlast problemen zorgen..

Edit: Moet nog wel even opmerken dat de meeste volgens mij prima lui zijn en dat de meeste mensen heel veel hebben aan een mannetje erbij om een beetje zelfvertrouwen te hebben, dus ik keur het niet af.

Ik denk alleen dat er een twee scheiding is tussen de rijders, je hebt mensen die willen reizen en wat kennis willen voor onderweg, en je hebt de mensen die echt rally style evenementen willen rijden en wat meer willen doorgassen.

Als mensen hier twijfelen om zo'n cursus te nemen zou ik best willen aanbieden een dagje te gaan rijden om beetje basis te doen, ik denk dat er wel meer mensen hier zijn die dat vrijwillig best willen doen. In. het begin vond ik het sowieso wel fijn om niet alleen te gaan, mocht er iets gebeuren dan sta je soms best wel ver van de bewoonde wereld.

Of misschien ergens een dagje oefenen met wat anderen hier. Zitten hier volgens mij echt wel wat capabele rijders met geduld en wil om mensen te helpen.

[ Voor 20% gewijzigd door kneusteun op 18-03-2025 07:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

Het was een gladde en natte coating vloer. Geeft hetzelfde effect. Toen hadden ze 2 motoren met zijsteunen. Bij een daarvan was de ABS uitgeschakeld. Dat was het leukste onderdeel van de dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel
jeroenathome schreef op maandag 17 maart 2025 @ 18:25:
@Michel Stuur anders een bericht naar Leonoor Fischer van LNRmoto. Op meerdere video's op youtube zie je haar met de camera op haar buik rond aan het rijden. Zij heeft ook een Pelicase waarin de camera vervoert kan worden.
Goede tip, ga ik eens doen. Dankjewel!

@_eLMo_ , ik heb een aantal van die inserts voor mijn tas inderdaad, en dat werkt super. Maar voor in de tas dus. Het materiaal dempt voor mijn gevoel bij lange na niet genoeg om de klappen achterop op te vangen. Zoals @HTT-Thalan ook al op merkt, en dat is dan ook mijn grootste zorg. De klappen die de topkoffer/case/watdanook gaat opvangen.

De tank trilt beduidend minder dan een rekje achterop, maar ben ook gelijk een stuk beperkter in de mogelijkheden van het meenemen van een extra lens bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Michel schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 09:32:
[...]

Goede tip, ga ik eens doen. Dankjewel!

@_eLMo_ , ik heb een aantal van die inserts voor mijn tas inderdaad, en dat werkt super. Maar voor in de tas dus. Het materiaal dempt voor mijn gevoel bij lange na niet genoeg om de klappen achterop op te vangen. Zoals @HTT-Thalan ook al op merkt, en dat is dan ook mijn grootste zorg. De klappen die de topkoffer/case/watdanook gaat opvangen.

De tank trilt beduidend minder dan een rekje achterop, maar ben ook gelijk een stuk beperkter in de mogelijkheden van het meenemen van een extra lens bijvoorbeeld.
Top of zijkoffer, noppenschuim (of vergelijkbaar) erin, en daar je cameratas opleggen? Zacht schuim zal meeste trillingen wel dempen. Niet te zacht dat het wordt platgedrukt door het gewicht van je tas.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Volgens mij heeft zo een YouTuber als Itchyboots wel echt serieuze apparatuur bij, Drones, camera's laptop, harde schijven.
Volgens mij zit dat gewoon verdeelt in diverse tassen.
Gaat ook gewoon goed toch?

Een goede pelicancase met op maat gemaakte inserts om als klem vast in te leggen zal toch wel afdoende zijn?
Eventueel die koffer op rubbervoetjes op het kofferrek vast zetten?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel
Bommes schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 09:50:
Volgens mij heeft zo een YouTuber als Itchyboots wel echt serieuze apparatuur bij, Drones, camera's laptop, harde schijven.
Volgens mij zit dat gewoon verdeelt in diverse tassen.
Gaat ook gewoon goed toch?

Een goede pelicancase met op maat gemaakte inserts om als klem vast in te leggen zal toch wel afdoende zijn?
Eventueel die koffer op rubbervoetjes op het kofferrek vast zetten?
zoiets zat ik ook te denken inderdaad. Probleem met een spiegelreflex en de lenzen zijn de "losse" delen in de body en lens, die kunnen prima tegen een stootje, maar langdurig trillen op een gravelpad zal wat anders zijn :P

Drones, en Nikon Z series bijvoorbeeld, hebben veel minder losse delen en dat wat los zit is aan de buitenkant (de drone camera bijvoorbeeld), en die is goed te fixeren. Harde schijven zijn tegenwoordige SSD's en de gemiddelde laptop of macbook heeft geen losse delen meer in de body.

Maar ben ook op zoek naar ervaringen hierover, misschien dat ik het allemaal veel te moeilijk maak (zal ook niet voor het eerst zijn :+ )
noes schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 09:47:
[...]

Top of zijkoffer, noppenschuim (of vergelijkbaar) erin, en daar je cameratas opleggen? Zacht schuim zal meeste trillingen wel dempen. Niet te zacht dat het wordt platgedrukt door het gewicht van je tas.
Dat noppenfoam zou ik dan inderdaad in zo'n pelican case stoppen, dat lijkt wel goed te dempen mits het inderdaad niet te zacht is, of te zwaar beladed

[ Voor 22% gewijzigd door Michel op 18-03-2025 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb weliswaar geen foto-apparatuur bij me, maar ik heb van schuim wel inlays gemaakt in mijn topkoffer zodat het noodgereedschap (compressortje en zo) onderin blijft liggen zonder rond te gaan stuiteren.

Dat spul heb ik bij de hornbach gehaald: https://www.hornbach.nl/c...4/?isInitialRequest=false
Met name die blauwe Isopur heb ik daarvoor gebruikt.

Voor de zijkoffers heb ik een vergelijkbare inlay gemaakt zodat ik op kortere (solo)trips* wel wat noodgereedschap mee kan nemen waarbij dat wat netter in de deksel past, zodat de rest van de kofferinhoud maximaal benut wordt.

*: ivm de stabiliteit van de motor rijd ik meestal óf met topkoffer, óf met zijkoffers. Niet met allebei.

[ Voor 7% gewijzigd door DrivinUCrazy op 18-03-2025 10:28 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Plukfoam, of ik heb hier zelf wel eens met een laser gesneden.

Maar ik zou een camera eerder op de tank doen om hem snel in de handen te hebben, ook meteen de lenzen erbij en je hebt vaak een mooi tafeltje om op te werken.

Zelf wil ik nog even keer mooie mount maken voor DJI controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-10 20:41
kneusteun schreef op maandag 17 maart 2025 @ 20:47:

Of misschien ergens een dagje oefenen met wat anderen hier. Zitten hier volgens mij echt wel wat capabele rijders met geduld en wil om mensen te helpen.
Dit lijkt mij wel wat. Enige nadeel is ik natuurlijk in Groningen woon en alles altijd een takkeneind weg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Looner
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-10 14:22
JL Koppelle schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 15:01:
[...]

Dit lijkt mij wel wat. Enige nadeel is ik natuurlijk in Groningen woon en alles altijd een takkeneind weg is.
Nou ik woon in Oost-Groningen maar ben ook vaak in Utrecht of elders te vinden dus roep maar 😅.

Ik heb er nu al een paar van Albert (adventureshield) op zitten en ga straks, mits hij kan, ook eens mee naar Meppen. Vind spelen wel leuk maar liever in gezelschap dan alleen.

[ Voor 21% gewijzigd door Looner op 18-03-2025 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
JL Koppelle schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 15:01:
[...]

Kan altijd meeten in Drenthe, voordeel van motorrijden! Je bent toch al voor je plezier bezig haha

Edit: als @HTT-Thalan echt kampeer mogelijkheden heeft zou het best tof zijn voor een weekendje. Beetje kletsen en kennis uitdelen.

Ik heb 5 April ook weer zo’n meet met allemaal lui die maandenlange trips maken, erg tof om al die verhalen te horen rond de bbq na een dag rijden met elkaar.

[ Voor 31% gewijzigd door kneusteun op 18-03-2025 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Looner schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 15:57:
[...]

Nou ik woon in Oost-Groningen maar ben ook vaak in Utrecht of elders te vinden dus roep maar 😅.

Ik heb er nu al een paar van Albert (adventureshield) op zitten en ga straks, mits hij kan, ook eens mee naar Meppen. Vind spelen wel leuk maar liever in gezelschap dan alleen.
3 April obesitas cross in Emmen, kan ook leuk zijn!
Dag met alleen maar adv’s op de crossbaan.

Meppen wil ik ook nog een keer heen, maar was lange tijd half dicht vanwege renovatie, is dat al weer open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:52
kneusteun schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 16:19:
[...]
Meppen wil ik ook nog een keer heen, maar was lange tijd half dicht vanwege renovatie, is dat al weer open?
Toevallig gisteren op de website gekeken, is geloof ik nog altijd half dicht. Zand en koeltoeren dicht en alleen bos open geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Michel schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 10:03:
[...]

[...]

Dat noppenfoam zou ik dan inderdaad in zo'n pelican case stoppen, dat lijkt wel goed te dempen mits het inderdaad niet te zacht is, of te zwaar beladed
Pelican case beschermt natuurlijk tegen scherpe punten etc, maar die zal de apparatuur niet zien als deze in de motor koffer zit. Dus ik zou juist kiezen voor iets wat makkelijk in het gebruik is tijdens het fotograferen (zoals een camera tas) zodat je zonder gedoe die tas in/uit je koffer kan doen. Hoe meer handelingen je moet doen om je apparatuur te beschermen, hoe meer tijd het je kost.
En dus hoe irritanter (vooral kleine) verplaatsingen worden. En, of misschien ben ik daar de enige in, hoe groter de kans dat je toch voor ander vervoer gaat of een keertje de bescherming overslaat.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 16:18:
[...]

Kan altijd meeten in Drenthe, voordeel van motorrijden! Je bent toch al voor je plezier bezig haha

Edit: als @HTT-Thalan echt kampeer mogelijkheden heeft zou het best tof zijn voor een weekendje. Beetje kletsen en kennis uitdelen.

Ik heb 5 April ook weer zo’n meet met allemaal lui die maandenlange trips maken, erg tof om al die verhalen te horen rond de bbq na een dag rijden met elkaar.
Als we dat een beetje op tijd / vooruit plannen heb ik de kans de boel een beetje voorbereiden. Voldoende ijs in de vriezer, gras kort gemaaid etc. Als we wat geld bij elkaar poolen wil ik ook nog wel boodschappen doen dus dat er genoeg drinken is, spullen om op het vuur klaar te maken etc.

Moet ik wel even weten of er hier mensen bang zijn van honden. En dan bedoel ik één hond, maar wel eentje die 45kg tanden, spieren en snelheid is :P. Grote kans dat hij bij mij wil slapen namelijk, ik heb een kampeerhut voor mezelf achterin de tuin (zo'n Zweedse lean-to bij het vuur).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tMpFBL0aPq_MRkbW9JUmtgwtlzE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZQQ4igfKp1dKeR3bR6jMOkUk.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is het achterterrein (we hebben in feite 2 gedeeltes achter elkaar, voorste hebben we een terrasje/schuurtje/speelgedeelte). Hond erbij voor schaalgrootte :+.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nirOcLcnKFKSr5frI8iSJINe8j0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/myznEFjewidyL3XrhnK1oQ2B.jpg?f=fotoalbum_large

Je kan overal tussen de boompjes staan maar ze staan nog paar een paar jaar dus verwacht niet mega veel schaduw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HW2V_qlH3juQo8ln4NLmRbgmC20=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qp0RKRkE428ZkEanhAoB0Tnn.jpg?f=fotoalbum_large

De vuurput ligt momenteel vol snoeiafval wat ik nog moet verbranden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n8rajApyaZeGO1z-o6Yp1mMuH_8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zr8OrxnjWVUNAQpE3qoKCd9H.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn 'tent'. Hier kan ik een slaapmat in kwijt maar er zijn ook haken voor een hangmat, ik zal als de hond erbij is een mat pakken want die hangmat klim je niet zo snel uit als er wat is :+. Ik heb er ook een klamboe bij mochten er muggen zijn en zo lig ik lekker dicht bij het vuur, ook handig om te zitten als ik eten maak.

Je kan zelf stoeltjes meenemen, ik heb er nog wel 1 of 2 te leen misschien en anders ligt daarachter nog een half vergane boomstam voor extra outdoor sfeer :P.

Er is ook voldoende plek om je motor bij je tent te zetten uiteraard, zolang je het gras maar niet omploegt want dan mag je het zelf komen maaien tot de boel weer teruggegroeid is. Wil je niet in het gras komen met je pronkstuk is er ook voldoende plek achter de oprit om je motor achter het huis te zetten - geen zicht vanaf de straat, wel onder de camerabewaking dus hij staat veilig.

Qua WC - ik wijs de begane grond voor jullie aan in huis (gezin boven) en piesen - er zijn bomen genoeg. Ik heb wel een koelbox die ik kan preppen met ijs en drinken. Ik heb ook een grote 'dutch oven' die ik boven het vuur kan hangen voor een grote stoofpot of misschien chili te maken. Beetje BBQ'en moet met een rooster ook wel lukken.

[ Voor 58% gewijzigd door HTT-Thalan op 18-03-2025 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Lekker tuintje ook! 😱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ongeveer 110 meter voor tot achter. Kost me een volle accu om het helemaal te maaien met de zitmaaier :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:53

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 17:32:
[...]

Ongeveer 110 meter voor tot achter. Kost me een volle accu om het helemaal te maaien met de zitmaaier :P.
Daar kun je bijna zelf AVB lessen geven :P

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:09
HTT-Thalan schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 16:53:
[...]

Als we dat een beetje op tijd / vooruit plannen heb ik de kans de boel een beetje voorbereiden. Voldoende ijs in de vriezer, gras kort gemaaid etc. Als we wat geld bij elkaar poolen wil ik ook nog wel boodschappen doen dus dat er genoeg drinken is, spullen om op het vuur klaar te maken etc.

Moet ik wel even weten of er hier mensen bang zijn van honden. En dan bedoel ik één hond, maar wel eentje die 45kg tanden, spieren en snelheid is :P. Grote kans dat hij bij mij wil slapen namelijk, ik heb een kampeerhut voor mezelf achterin de tuin (zo'n Zweedse lean-to bij het vuur).

[Afbeelding]

Dit is het achterterrein (we hebben in feite 2 gedeeltes achter elkaar, voorste hebben we een terrasje/schuurtje/speelgedeelte). Hond erbij voor schaalgrootte :+.

[Afbeelding]

Je kan overal tussen de boompjes staan maar ze staan nog paar een paar jaar dus verwacht niet mega veel schaduw.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn 'tent'. Hier kan ik een slaapmat in kwijt maar er zijn ook haken voor een hangmat, ik zal als de hond erbij is een mat pakken want die hangmat klim je niet zo snel uit als er wat is :+. Ik heb er ook een klamboe bij mochten er muggen zijn en zo lig ik lekker dicht bij het vuur, ook handig om te zitten als ik eten maak.

Je kan zelf stoeltjes meenemen, ik heb er nog wel 1 of 2 te leen misschien en anders ligt daarachter nog een half vergane boomstam voor extra outdoor sfeer :P.

Er is ook voldoende plek om je motor bij je tent te zetten uiteraard, zolang je het gras maar niet omploegt want dan mag je het zelf komen maaien tot de boel weer teruggegroeid is. Wil je niet in het gras komen met je pronkstuk is er ook voldoende plek achter de oprit om je motor achter het huis te zetten - geen zicht vanaf de straat, wel onder de camerabewaking dus hij staat veilig.

Qua WC - ik wijs de begane grond voor jullie aan in huis (gezin boven) en piesen - er zijn bomen genoeg. Ik heb wel een koelbox die ik kan preppen met ijs en drinken. Ik heb ook een grote 'dutch oven' die ik boven het vuur kan hangen voor een grote stoofpot of misschien chili te maken. Beetje BBQ'en moet met een rooster ook wel lukken.
En waar was dit paradijsje ergens?
Heb ik een motor( Street triple 2021) zaterdag proef rijden dan wil ik wel een trayout campeer nachtje komen doen O-) 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Destruction schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 17:51:
[...]

Daar kun je bijna zelf AVB lessen geven :P
Ja leuk uitwijk oefening in het gras _O-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

ibothead schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 18:11:
[...]

En waar was dit paradijsje ergens?
Heb ik een motor( Street triple 2021) zaterdag proef rijden dan wil ik wel een trayout campeer nachtje komen doen O-) 8)
Emmer-compascuum, Drenthe. Ik ga dit weekend niks aan overnachtingen houden maar je bent welkom in de werkplaats te komen kijken.

[ Voor 14% gewijzigd door HTT-Thalan op 18-03-2025 18:38 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 18:37:
[...]

Ja leuk uitwijk oefening in het gras _O-.
Als je 't op het gras kunt kun je het ook op het asfalt :Y)
[...]

Emmer-compascuum, Drenthe. Ik ga dit weekend niks aan overnachtingen houden maar je bent welkom in de werkplaats te komen kijken.
Je gaat dan de 1e Hunebed linksaf, de 2e rechts, bij de 3e rechtdoor en als je Hunebed nummer 4 ziet ben je te ver doorgereden :+

[ Voor 23% gewijzigd door Destruction op 18-03-2025 18:52 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looner
kneusteun schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 16:19:
[...]

3 April obesitas cross in Emmen, kan ook leuk zijn!
Dag met alleen maar adv’s op de crossbaan.

Wel altijd op de radar staan. Nog nooit bereid geweest er vrij voor te nemen 😋. Wat betreft Meppen zie ik het wel, een dag bij Albert zie ik altijd als een super gezellige dag met gelijkgestemden. Dus ook als alles nog niet open is is het wel een succes. De lunch schijnt wel ruk te zijn in Meppen 😅.

[ Voor 21% gewijzigd door Looner op 19-03-2025 06:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ja is wel kut dat het vaak op Donderdag is.

Vandaag even afgestraft, moet voor werk een bezoek doen bij een museum dus ging maar met de motor naar werk.
Geouwehoer met laarzen geen zin in want hele dag aan het werk op laarzen is kut, dus paar hoge jordans aan en gaan..... KOUD! mijn tenen zijn boos :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
https://www.autofabrica.com/type-22
Oeh wat een ding zeg!
Afbeeldingslocatie: https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/5a01cbe59f8dce508025d53d/1718806106242-IOMMKX04EJ59YFRPVAVN/Type+22+6.jpg?format=750w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 16:53:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gaaf, Ik ben voor! :+ (of eigenlijk achter :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

kneusteun schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 07:53:
Ja is wel kut dat het vaak op Donderdag is.

Vandaag even afgestraft, moet voor werk een bezoek doen bij een museum dus ging maar met de motor naar werk.
Geouwehoer met laarzen geen zin in want hele dag aan het werk op laarzen is kut, dus paar hoge jordans aan en gaan..... KOUD! mijn tenen zijn boos :+
Je weet dat je ook schoenen mee kan nemen op de motor? ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Blomminator misschien vind je het wat langdradig maar ik vind nog een instructie video van Bret Tkacs over remmen offroad.
YouTube: A lesson in braking offroad on your motorcycle

Echt een youtube hier embedded krijgen 8)7 |:(
Evengoed ongeveer halverwege begint hij over de voorrem gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 09:42:
@Blomminator misschien vind je het wat langdradig maar ik vind nog een instructie video van Bret Tkacs over remmen offroad.

Ja kut is dat he. Maar dat ligt meer aan YT, die staan embedded niet meer toe dacht ik.
Ik vind tweakers ook kut met afbeeldingen btw, maar misschien ben ik lui en wil ik gewoon cmd+c cmd+v/ctrl+c ctrl v doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
noes schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 09:25:
[...]

Je weet dat je ook schoenen mee kan nemen op de motor? ;)
Nee, kon niet.
Heb de tas al vol.

En ik rij wel vaker zonder laarzen hoor, was alleen even wennen omdat vanochtend nog best fris was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-10 21:01
kneusteun schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 09:47:
[...]

Nee, kon niet.
Heb de tas al vol.

En ik rij wel vaker zonder laarzen hoor, was alleen even wennen omdat vanochtend nog best fris was.
Afgelopen winter liep ik regelmatig met die lompe motorlaarzen op locatie bij de klant. Ook niet altijd zin/plek om schoenen mee te sleuren. Ik had in ieder geval geen koude voeten, zeker niet op kantoor.. Maar het ziet er niet uit natuurlijk haha

Mijn collega-motorrijder heeft eigen sloffen op kantoor staan, die heeft ook altijd warme voetjes :+

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Wat een retegoeie video! En fijn om te weten dat ABS toch ook wel kan werken offroad, dat heeft me altijd een beetje tegengehouden om het met de NC te proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bret heeft inderdaad heel goede videos, lijkt me ook een goede instructeur.

Eerst zat hij ook op het kanaal Mototrek, maar daar is hij mee gestopt. Daar is een ander mee verder gegaan. Bret heeft toen zelf eigenlijk de onderwerpen opnieuw behandeld op zijn eigen kanaal, maar in zijn uppie, dus de video's zijn niet altijd even gelikt gefilmd als bij Mototrek. Kwalitatief echter niet minder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

HTT-Thalan schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 10:15:
[...]

Wat een retegoeie video! En fijn om te weten dat ABS toch ook wel kan werken offroad, dat heeft me altijd een beetje tegengehouden om het met de NC te proberen.
Beetje afhankelijk van de ABS die je hebt.
De eerste, wat meer simpelere systemen hebben er wel moeite mee.
Ik zet het zelf altijd uit als ik weet dat ik ook afdalingen ga tegen komen.
Want dan kan het wel flink wat roet in het eten gooien, zeker op ondergronden met weinig grip.

Bij mijn Tuareg in de offroad modus:
ABS achter standaard uit, voor nog aan, in de instellingen te wijzigen naar volledig uit.
Tractie control is on the fly te wijzigen met knopjes op het stuur.

Zijn video's zijn vaak wat langdradig maar hij is wel echt een goede instructeur, goede onderwerpen die je als beginner maar ook als wat meer geoefende rijder echt wel kunnen helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Bommes schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 11:19:
[...]

Beetje afhankelijk van de ABS die je hebt.
De eerste, wat meer simpelere systemen hebben er wel moeite mee.
Ik zet het zelf altijd uit als ik weet dat ik ook afdalingen ga tegen komen.
Want dan kan het wel flink wat roet in het eten gooien, zeker op ondergronden met weinig grip.

Bij mijn Tuareg in de offroad modus:
ABS achter standaard uit, voor nog aan, in de instellingen te wijzigen naar volledig uit.
Tractie control is on the fly te wijzigen met knopjes op het stuur.

Zijn video's zijn vaak wat langdradig maar hij is wel echt een goede instructeur, goede onderwerpen die je als beginner maar ook als wat meer geoefende rijder echt wel kunnen helpen.
Welke van deze types ABS zou de RT hebben? _O-.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ibothead
[...]

ik ga ook niet dit weekend meteen camperen, eerst maar eens weer een motor aanschaffen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f7G9Ao2nXnPn5rNqt21TKZgE6Qw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eBJiE1EbSqi8lYOvd4OVH7EE.jpg?f=fotoalbum_large

Tracer is verkocht O-) :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Ik heb inderdaad ook abs voor aan en achter uit.
Je moet wel met de kont kunnen schudden natuurlijk 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LJN_GPTvhF1GoAKsWgXCc7bPdyQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d8Sao8Ts9LvddaTwMssg4wix.jpg?f=fotoalbum_large wordt tijd voor een B rijbewijs 😅 dan kan ik deze bus voortaan gebruiken van werk (baas is een schat)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:14
Soms is meer dan voldoende dat er één exemplaar gebouwd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21-10 15:48
ibothead schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 11:52:
[...]

ik ga ook niet dit weekend meteen camperen, eerst maar eens weer een motor aanschaffen [Afbeelding]

Tracer is verkocht O-) :'(
Wat wordt de volgende?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online

Toevallig gister wat videos van hem voorbij zien komen op YouTube. Kende hem niet, maar zeker een fijne kerel.

En idd, voor zowel de gevorderde als de beginnende rijder zitten er nuttige dingen tussen :Y

Ik kan hem zo snel even niet vinden, maar heb gister een video van hem zitten kijken dat hij samen met een compagnon een of andere heuvel op gaat rijden, en dan doen ze eerst even een volledige analyse samen (zonder motor) om vervolgens de praktijk uit te voeren. Erg vermakelijk! :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Looner
Koekstra schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:49:
[...]

Toevallig gister wat videos van hem voorbij zien komen op YouTube. Kende hem niet, maar zeker een fijne kerel.

En idd, voor zowel de gevorderde als de beginnende rijder zitten er nuttige dingen tussen :Y

Ik kan hem zo snel even niet vinden, maar heb gister een video van hem zitten kijken dat hij samen met een compagnon een of andere heuvel op gaat rijden, en dan doen ze eerst even een volledige analyse samen (zonder motor) om vervolgens de praktijk uit te voeren. Erg vermakelijk! :9
YouTube: Riding up hills (adventure motorcycle hill climbs)

Deze? 😋 ik vind Brett heerlijk om te volgen. Lekker no nonsense. Brake-magazine op YouTube is ook leuk https://youtube.com/@brakemagazine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
Looner schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:53:
[...]

Deze? 😋 ik vind Brett heerlijk om te volgen. Lekker no nonsense. Brake-magazine op YouTube is ook leuk https://youtube.com/@brakemagazine
Ja die ja! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:01

charrel

Cortisol4life..

HTT-Thalan schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 11:37:
[...]

Welke van deze types ABS zou de RT hebben? _O-.
van het type aan of uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
geert_s schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 10:11:
[...]

Afgelopen winter liep ik regelmatig met die lompe motorlaarzen op locatie bij de klant. Ook niet altijd zin/plek om schoenen mee te sleuren. Ik had in ieder geval geen koude voeten, zeker niet op kantoor.. Maar het ziet er niet uit natuurlijk haha

Mijn collega-motorrijder heeft eigen sloffen op kantoor staan, die heeft ook altijd warme voetjes :+
Alleen ben ik op dit moment in de plafonds aan het klimmen en klauteren. Zie je me al gaan op laarzen 😂😅

Tuurlijk had het anders gekund, maar doe wel vaker gewone schoenen aan, en als het mis gaat dan mag ik gewoon niet zeuren 🫣

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:39

BM

Moderator Spielerij
Bommes schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 11:19:
[...]
Ik ben nog niet aan rijden toegekomen, ik ben nog steeds aan het oefenen om zo soepel mijn helm af, en pet op te zetten als hij doet. Vrees dat als dat me niet lukt, het rijden ook niet zal lukken

:+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UI93Ux5AavS8Wc4mBuAvrVYrNzk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fDSaBZTlPWqfdYK2rcbpDM5K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DYOG985VfWJvK2CpxDY2jNZttqE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pFU7DO53O5nMJ5O2h1FqC7Xi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B58Lrv6_u7_cMXwVBCQ0o-kqa08=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5oNgKr0ZQPGntwdpV38Plqjg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F-poAxATT61Zz3Iv266WpuvXo2Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WRk0PyPZWk3g0Gf79Nb72x57.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/clLmiyg1yMTKiE9NvgSiKaScnfo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2U11mF0UKHfmska1FjqFYYNj.jpg?f=fotoalbum_large

De eerste twee voertuigen in mijn leven waarbij ik de behoefte en voldoening voel om ze ook echt te poetsen en netjes houden :). Ja ja, geen auto topic enzo. Er staat een motor naast, kijk daar maar naar :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Looner schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:53:
[...]

Inderdaad Brake-magazine, alhoewel die vaak wel erg lovend is, dan bedoel ik in zijn review filmpjes.
Maar hij kan wel serieus rijden die gast. Met uptempo dan dan Bret rijd.
BM schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 13:47:
[...]

Ik ben nog niet aan rijden toegekomen, ik ben nog steeds aan het oefenen om zo soepel mijn helm af, en pet op te zetten als hij doet. Vrees dat als dat me niet lukt, het rijden ook niet zal lukken

:+
Ja dat petje, dat is wel een dingetje. Denk dat hij zich niet zo comfortabel voelt met zijn vleespet of zo?

En dat wij stervelingen nooit zo zullen rijden is ook niet heel verwonderlijk. Dat soort gasten doen (bijna) niets anders dan rijden. Als wij weer net zo veel tijd in steken gaat het ook hard met de kunde :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Looner
Bommes schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 18:07:
En dat wij stervelingen nooit zo zullen rijden is ook niet heel verwonderlijk. Dat soort gasten doen (bijna) niets anders dan rijden. Als wij weer net zo veel tijd in steken gaat het ook hard met de kunde :Y
Andersom helaas ook, ik zit qua rijden bij lange na niet meer op het niveau waar ik op zat toen ik nog in Australië woonde. Dat terwijl ik toch dagelijks op de motor zit, maarjah.... plat en rechttoe rechtaan land waar we in wonen :+ . Betekent tegenwoordig een goede dag of 2 nodig in de bergen om weer iets op stoom te komen qua bochtenwerk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ibothead
we will see, heb al op een f900r gereden maar was niks!

Tracer 900gt met cruise control is mijn nog te duur!
Tiger 1050 sport is veel te lomp groot voor mijn 172 grote
en de 900 is te duur helaas |:(

Street triple S 2021 model staat voor komende zaterdag weer te bekijken ivm ik dat vroeger ook had en leuke bike was Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ju1YXjfJ1FDwREdxcHXkr1FF6co=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ilEFRwmv5Nou8C1hWb6zQVTg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ckaZpHG2nxUK8-hvd3IAT2neZqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qsxYkaRhRIFlSj1cWcnFecF1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-10 20:41
Vandaag weer een korte dag op werk, dus ik weer op pad over de TET. Om even terug te komen op mijn frustratiepunt qua navigatie: ik denk dat ik misschien wel gewoon verkeerde verwachtingen had. Ik denk dat navigeren over de TET gewoon is: volg deze rode lijn en dan kom je er wel. Dat is natuurlijk heel anders dan "ga hier links, over 200m rechts, etc". Maar ik denk dat ik het snap. Nu alleen nog even kijken hoe ik OsmAnd zó instel dat het rode lijntje wat dikker wordt.

Maar terug naar vandaag: Alles ging goed, nog steeds een hekel aan fijn zand. https://maps.app.goo.gl/nrmnBcRuD8r1JeVdA Ik rij deze weg van links naar recht en is een bult-kuil-bult weggetje: vet leuk. En toen kwam ik water tegen. Diep water. Op de eerste foto zie je dat ik maar via één kant kon: links. Lang verhaal kort: da's niet gelukt! Eerst op zijn kant, maar nog wel droog. Daarna in het water. Gewoon gasgeven natuurlijk want dat is leuk, dus water metershoog de lucht in. Maar de motor kwam alleen maar dieper te liggen. Ik heb de motor aan de achterkant opgetild en geprobeerd op een droger stuk te krijgen. Het spoor was gemaakt door een crossmotor denk ik, dus ik kwam muurvast te zitten met de bashplate.

Dit hele euvel duurde ongeveer 10 minuten. Wát een lol gehad. Niemand die nu nog zegt dat ik de schoonste offroad motor heb. Het was een top dag!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DqA-aqQxkEzxKaIpD0RFNheSj5M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k410QSEyaLaGjkcSrF7Uyitu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PNJjIVv-leGd2sFhaMdlVH-Ur8s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jLWjI1X6ccn3aXG7Ss8WMmrr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v-ZOzjbafptsLBakhJ2EsPulRgY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jFzBzX3wp9TkRlzZSNgPHc6L.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 0% gewijzigd door JL Koppelle op 19-03-2025 20:26 . Reden: link naar Maps ziet er raar uit. ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

De volgende keer dat ik foto's ga maken zal ik zorgen dat 't bankstel er ook een beetje schoon bij staat, maar
Toch weer 200km verder vandaag :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UI4VHON4SgJ6XZEglcvbzEU4DKc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/uU7ebfyWJ1FW4U2dkXkORGzf.jpg?f=user_large

Stiekem vind ik deze foto ook mooier dan die nu in de TS staat @LankHoar @Chakotay, wat jullie? ;)

[ Voor 98% gewijzigd door Destruction op 19-03-2025 21:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Looner
JL Koppelle schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 20:25:
Maar ik denk dat ik het snap. Nu alleen nog even kijken hoe ik OsmAnd zó instel dat het rode lijntje wat dikker wordt.
Settings > selecteer of maak een nieuw navigatie profiel > Navigation Settings > Customize Route line > Width.

Makkie :D

Onder Navigation settings > Route Parameters > Prefer

Kun je prefer unpaved roads aanvinken.

Ik kom hier ook wel behoorlijk binnen vallen zo :9 . Ik zit nog wel eens op MF onder de naam "Jeeron", per 1 juli is exact 20 jaar geleden geweest dat ik m`n AVD gehaald heb. Ik doe niks met auto's en ken @WilbertNeems al wat langer dan vandaag :+

[ Voor 21% gewijzigd door Looner op 19-03-2025 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Morgen is er een uitverkoop van chromebruner bij MKC in Uithoorn.

Kan best interessant zijn als je in de buurt woont, helaas voor mij iets te ver weg om morgen nog heen te jagen :(

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• s006110
Ondanks dat ik heel blij ben met mijn Soes, had ik nog wel een enorm punt van ergernis... En dat is de plaatsing van de kentekenplaat...
Deze staat als een soort schutting achterop het spatbord, en vind het gewoon te lelijk om aan te gluren

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczO28DEMxVA_9wBJyEidivyZQWkO1L22-r4a3PvcBVUsfryv5Rg3_E3zZfmBuwtfrclUeBcId0SaNbRwNpJdeRFXtLIU6fBqobDLNvZ-zqqRGor7ere2kwwVndNAdu64p_wqfLbXaAGckukwmiCJ8rjTtA=w1252-h939-s-no?authuser=0

En toevallig kwam ik gisteren ergens op het wereldwijde web een topic tegen, van iemand die hem verplaatst had. Zat er namelijk eerst aan te denken om er een side mount kenteken op te zetten, maar dat is niet zo makkelijk, omdat ik aan die kant geen fijne bevestigingsmogelijkheid heb (ivm cardan)

Maar deze gast heeft de kenteken op de plek van de reflector geplaats, zodat deze onder het achterlicht komt, in plaats van staand op het spatbord.

Dus gisteren dit maar 'even' uitgevoerd. Werd toch weer een uitgebreider klusje dan verwacht, omdat één van de bouten die de oude kentekenplaathouder op zijn plek hielden, helemaal was vastgeroest, en ik dus uiteindelijk het complete spatbord en subframe moest verwijderen, om met een slijpt de bout chirurgisch te amputeren.

Maar met het uiteindelijke resultaat ben ik wel heel blij:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczMTcnbEYfnBjHZ5J2XzKdJ3dh_g-cqWiGE2j5Ve8yR9brdcDUlmDjWV28o0kQrFzHBMn9tZWIl9ukIGyjj99TCFREHsoCCZ8NSsLmdxy-gTROQLzSAJsBJuQV13gV6pNoe5qPkyf1MIx92l53XiLOcpYg=w1252-h939-s-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczOWJw-a5UZHLApMHkSH3Ia93z6QwLhQVN50-A-Zg8gMRtiSQY6lTw-JAL7a7YAWwHRIBiFskBQzU0D7_Y6iJ0CN57NntRtnGfA0YCjKlVw9ht2mJw5DYtSk3i34L6H0WoEG-tjr6CqevK_ktVc3VYjAdQ=w704-h939-s-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczM_3-oZsy7qrpMGz_1xyvsLdTyPd6znnmkuF0jgwmRJajzjSiVCrX4_SWUvZwmVWuHLaxI1MxiYhU5LXWkb7fRZYBLFVSaRqroCUFTSy7LT_w4IfHcJvqB5PARVPsNNlSdMlYsExRqc-WVmOX8-MzjqlQ=w1252-h939-s-no?authuser=0

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-10 12:22
Maar je hebt nu wel geen verlichting meer op je kenteken wat volgens mij wel verplicht is. Weet niet hoe streng ze daarop zijn in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:51

Vrijdag

De Zwarte

Dat is ook afhankelijk van hou oud de motor is geloof ik. Op mijn Hawk uit 1989 zat het ook niet, en de GPZ uit '95 had ook geen kentekenverlichting.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110
CMos schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:42:
Maar je hebt nu wel geen verlichting meer op je kenteken wat volgens mij wel verplicht is. Weet niet hoe streng ze daarop zijn in de praktijk.
klopt... en ook geen reflector meer aan de achterkant....

Ik heb niet het idee dat ze daar in NL streng op controleren. In DL zijn ze dar een stuk strenger op, maar de kans dat ik met deze motor in het buitenland kom, is nihil.

Misschien dat ik ooit in de toekomst er nog iets van een ledje of zo op knutsel....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:03
s006110 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:48:
[...]

Ik heb niet het idee dat ze daar in NL streng op controleren. In DL zijn ze dar een stuk strenger op, maar de kans dat ik met deze motor in het buitenland kom, is nihil.

Misschien dat ik ooit in de toekomst er nog iets van een ledje of zo op knutsel....
Ik kom bijna wekeljks in de BRD, zelfs een tijdje geleden grenscontrole gehad en daar zeiden ze ook niets van de ontbrekende reflector. Ligt denk ik deels aan je eigen houding en hoe de agent er over denkt.

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
En hoe de agent daarover denkt is wel te beïnvloeden; gewoon zorgen dat je een fotootje bij je hebt van de schutting die je eerder had. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110
WilbertNeems schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:16:
En hoe de agent daarover denkt is wel te beïnvloeden; gewoon zorgen dat je een fotootje bij je hebt van de schutting die je eerder had. ;)
met nog als extra bijkomend voordeel, is dat het er origineel uit ziet 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:02

A13X

Dude

s006110 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:48:
[...]

Je oude kenteken verlichting (dat lichte stuk van het glas van je achterlicht) schijnt echter wel omhoog(en op je rug?). Wit licht achter zijn ze wel iets feller op.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110
A13X schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 11:53:
[...]

Je oude kenteken verlichting (dat lichte stuk van het glas van je achterlicht) schijnt echter wel omhoog(en op je rug?). Wit licht achter zijn ze wel iets feller op.
nou, die zal niet op mijn rug schijnen (gezien de afstand tot het zadel), maar ik zit er nog aan te denken om hier wat voor te plakken inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-10 13:43
Zo, mijn motor is verkocht, vandaag opgehaald.
Inmiddels heb ik (na mijn eerdere berichten hier) een proefit kunnen maken op een Honda NT650v Deauville en ben hier wel erg gecharmeerd van.
Ik heb er 1 op het oog maar deze heeft bij koud weer soms alleen wat moeite met starten wordt er aangegeven. Ik verwacht dat dit een kwestie van een accu vervangen, of is het aannemelijk dat het iets anders zou kunnen zijn?

toevoeging;
Choke staat 5 minuten van tevoren al wat open en daarna beetje mee spelen met starten. Binnen 30 sec. - 1 min. Start hij wel.

Lijkt een vervuilde carburateur of een choke die niet goed afgesteld is (zie ik met behulp van ChatGPT, ik ben zelf niet zo technisch). Lijken me de kosten niet om zoiets te laten repareren/reinigen?

[ Voor 29% gewijzigd door Robbie T op 20-03-2025 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:29
Robbie T schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 13:00:
Inmiddels heb ik (na mijn eerdere berichten hier) een proefit kunnen maken op een Honda NT650v Deauville en ben hier wel erg gecharmeerd van.
Ik heb er 1 op het oog maar deze heeft bij koud weer soms alleen wat moeite met starten wordt er aangegeven. Ik verwacht dat dit een kwestie van een accu vervangen, of is het aannemelijk dat het iets anders zou kunnen zijn?

toevoeging;
Choke staat 5 minuten van tevoren al wat open en daarna beetje mee spelen met starten. Binnen 30 sec. - 1 min. Start hij wel.

Lijkt een vervuilde carburateur of een choke die niet goed afgesteld is (zie ik met behulp van ChatGPT, ik ben zelf niet zo technisch). Lijken me de kosten niet om zoiets te laten repareren/reinigen?
Kan aan zoveel dingen liggen: Stroom (accu) te zwak, vuile bougies, injectoren/sproeiers of leidingen verstopt of verkleeft enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Robbie T schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 13:00:

toevoeging;

Ff startkabels meenemen en aan de auto hangen? Dan zie je snel genoeg of ie in één keer aanslingert met voldoende prik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Nog even een leuk YT kanaal droppen.
https://youtube.com/@krankit?si=g5_gdM1PKyvZSni7

De laatste over de Cannondale MX bike is ook weer leuk, was hem helemaal vergeten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-10 17:17
Tja, verschil moet er zijn :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uRemgHEu5Cc60dmKXHCcDmUFbF8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vyEKNmu1LW1ff5KZS80VGBAO.jpg?f=fotoalbum_large

Kwam ‘m tegen op m’n rondje langs het water, schijnt van Stroll te zijn? Afijn, trok een hoop aandacht en ging richting de Erasmusbrug.

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9XSoD8ufLjnxw-4_2yDJYRfDxCI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W924S1H9M61SLgDtDMS0lOe1.jpg?f=fotoalbum_large

Stukje lopen deze ochtend, met de motor in de stalling. Maar zo ie er toch een beetje bij :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 15:17
Streskip schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 19:47:
Tja, verschil moet er zijn :+
[Afbeelding]

Kwam ‘m tegen op m’n rondje langs het water, schijnt van Stroll te zijn? Afijn, trok een hoop aandacht en ging richting de Erasmusbrug.
Ik kan het niet goed zien, er staat iets met twee wielen voor. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bauke87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17-10 15:21
Morgen wil ik een route gaan rijden die ik al eens eerder gestart ben. De route komt uit het ANWB Motorboek en heet iets van nieuwe hollandse waterlinie.

Vanavond ben ik pas laat thuis en de juiste gpx download van de route kan ik nu niet viden. Kan iemand mij hieraan helpen of de download link uit het boek delen?

Link al gevonden 8)7

Route heeft de naam "Het grootste geheim van Nederland".

[ Voor 11% gewijzigd door Bauke87 op 21-03-2025 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
Ah, dat ANWB-motorboek heb ik ook. Wel leuk om soms de toerist in eigen land uit te hangen. ;)

Heeft iemand zondag nog rijplannen? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-10 21:01
Bauke87 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 12:19:
Morgen wil ik een route gaan rijden die ik al eens eerder gestart ben. De route komt uit het ANWB Motorboek en heet iets van nieuwe hollandse waterlinie.

Vanavond ben ik pas laat thuis en de juiste gpx download van de route kan ik nu niet viden. Kan iemand mij hieraan helpen of de download link uit het boek delen?

Link al gevonden 8)7

Route heeft de naam "Het grootste geheim van Nederland".
Is dat toevallig de KouwePotenTocht van 2019? Die heb ik toen gereden. Leuke route hoor :)
Dit was de track van toen.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
WilbertNeems schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:04:
Ah, dat ANWB-motorboek heb ik ook. Wel leuk om soms de toerist in eigen land uit te hangen. ;)

Heeft iemand zondag nog rijplannen? :P
Ik heb altijd rijplannen... Het hele jaar door... Maar het leuke is dat ik met deze weersomstandigheden extra jeuk en kriebels heb, en dan vooral om op de cruiser rond te tuffen (terwijl ik me de rest van de tijd moet 'behelpen' met een Yamaha FJR)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Daniel L.
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 17:33
Rondje Eifel vandaag. Het was al vrij druk met de motoren, ondanks dat het weekend nog moest beginnen ☀️.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5pajHmtXkqSrgkgatuuernhmXwE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NDx5pthjO6KHxmG614xWCSPQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oAgiLxN4iuWbZlHIeJQgZFVGEaA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YFfGAUl4GaDG5Z8ayb63zwAd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bu5mv5pRf2B-VseKcoF65VzNsHY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UDT2atDfTjXmP5ZvDvlVpoCW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21-10 15:48
Daniel L. schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 16:21:
Rondje Eifel vandaag. Het was al vrij druk met de motoren, ondanks dat het weekend nog moest beginnen ☀️.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Groots gelijk. Laatste dag van de week om de écht leuke bochten te rijden. Zaterdag en zondag zijn die verboden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Oh?
Gelukkig weet ik nog wel wat leukere bochten te vinden in de Eifel dan die ene weg die in het weekend verboden is. De Eifel is groter dan de Rursee. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wPnMPGfNY3YNzTA698TIwBDYCmE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aCO29K0sx9LavsQSZj1S3iuf.jpg?f=fotoalbum_large
😱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Laatst online: 22:27
Moderne versie van een CB500? Is er ergens meer info te vinden of is dit van een fan die los is gegaan op fotoshop?

Wel een leuk ding zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
Pyr0_ schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:43:
[...]

Moderne versie van een CB500? Is er ergens meer info te vinden of is dit van een fan die los is gegaan op fotoshop?

Wel een leuk ding zo!
Ziet er uit als een fan-shop, maar hij mag van mij wel naast z'n broer komen hoor :X
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sw3DJq17EmCSULBRhRtQTlxaato=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1WrMmAipqRhC5gj9iALK8UTz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4oWsc8R36Vm_aroQ95xMvaDt7HA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vQpB26AmcxZDhVdXoog0wthD.jpg?f=fotoalbum_large

Zo eens vragen wat ik bij moet leggen op de xsr.....

Ik hoop dat ik niemand beledig, maar als je dagelijks op zon scooter moet rijden, kun je beter met het OV reizen. Zit je tenminste warm en droog.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

@4x2 is beledigd :P

Ik heb atm een snorscootertje staan als el cheapo runabout, ik zou zeker overwegen om dat ding in te ruilen voor een motorscooter. Maar ik wil nog wel meer, en het kost allemaal tijd, geld en ruimte :+

[ Voor 82% gewijzigd door Destruction op 22-03-2025 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Koekstra schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:47:
[...]

Ziet er uit als een fan-shop, maar hij mag van mij wel naast z'n broer komen hoor :X
[Afbeelding]
Broertje, is een mock up voor een cb1000F.
Als honda dit doet zou echt tof zijn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
ozzynator schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 10:38:
[Afbeelding]

Zo eens vragen wat ik bij moet leggen op de xsr.....

Ik hoop dat ik niemand beledig, maar als je dagelijks op zon scooter moet rijden, kun je beter met het OV reizen. Zit je tenminste warm en droog.
Pak ik liever de scooter.
Openbaar vervoer trek ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
kneusteun schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 11:39:
[...]

Broertje, is een mock up voor een cb1000F.
Als honda dit doet zou echt tof zijn!
Broer.. Ik heb een CB1100F :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

kneusteun schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 11:40:
[...]

Pak ik liever de scooter.