Ik rij zelf al een aantal jaar op een CBF1000. Het is een sport-tour, met toch duidelijk meer nadruk op tour. Het leuke is dat Honda zelf het met jullie eens is:HTT-Thalan schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 14:50:
[...]
Ik snap wat je zegt over die ouwemannenvibe. Daar heb ik zelf nul last van, dwz ik ben het met je eens over de vibe die ze afgeven maar ik maal er niet om. De NC was ook een motor met een hoop vooroordelen over de rijder maar ik had met dat ding meer lol dan met de BMW.
Qua rijprestaties heb ik helemaal niet de behoefte iets te hebben wat ergens bovenuit steekt. Niet qua hoe het bochten neemt, of hoe hard het optrekt, ik wil me er gewoon op thuis voelen en dat is wat de CB en NC allebei goed deden - niet zo vreemd ook want iedereen vind dit soort motoren 'allemansvrienden'. Blijkbaar is dat het type rijder dat ik ben, doe maar gewoon dan doe je gek genoeg. Ik ben liever snel omdat ik de techniek beheers dan omdat ik veel pk's heb.
De CBF kwam er als 'beste' uit in mijn proefritten na de BMW en is ook weer zo'n middenmoot dus misschien juist wel een goeie keuze voor mij, en ook betaalbaar. Ik zit er nu niet op te wachten nog een paar k op te moeten leggen. Het jammer is dat ik aan die 70+ pk grens moet voldoen voor de opleiding want anders zou ik de BMW wegdoen en het geld wegsteken minus een paar accessoires voor de CB.
Wikipedia: Honda CBF1000The chief designer, Ishu Akari, targeted riders over 30, that prefer smooth progressive acceleration combined with a relaxed riding position and easy handling. In comparison to the high-revving characteristic of the CBR1000RR's engine, the CBF1000's engine has a more level power delivery, better suited to touring and relatively inexperienced riders.
Neemt niet weg dat je met zo'n CBF1000 alsnog vrij hard de bochten door kunt knallen. Voor mij is het meer dan genoeg, op mijn volgende motor heb ik zelfs liever wat minder power.
:strip_exif()/f/image/8suodgZCsQcdZvIgl4IZNKfW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/v4VR6aZCKfro0NBxbZvl2vbh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kUEroq1JErtmQekAbkkYXx6O.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4R2EGd7XWWUlOOTMoIDmfev1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Odypbsru6dTMiqYe1hryJG4W.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jmu3qdMlAPwNazQZPJSf4efp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WCG0y1sucBkpeXS0BkJRtm1l.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sdqp7vDxRKSZOxXb8QXz3sTt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tDsfsNO9xwWcoITqIcK0Z545.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GyCMUfy7bbzNnHQKhSYjSlQt.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/AmcV2c5g8dFjfjxkuso71zam.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/yRFGtD4Wtht1A11otziEIYB3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eBJiE1EbSqi8lYOvd4OVH7EE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6udIP8zt4ySqYbKsqzWK819F.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jE2q3Of7tC62zzF4TufGU9de.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2kPnbupOBDQsTjkHITMU5g5u.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/AS7c6cDqkn6FUdzb8niCuqDS.webp?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CmHgVTZo2KKKznHmWaEdhUaX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RM2UDdYXyHxMri77fukBBgZO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BkHHYAKeZNEfDaQ1qsht9d61.jpg?f=fotoalbum_large)