Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 20 ... 87 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerbart
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 21-10 15:49
HTT-Thalan schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 14:50:
[...]

Ik snap wat je zegt over die ouwemannenvibe. Daar heb ik zelf nul last van, dwz ik ben het met je eens over de vibe die ze afgeven maar ik maal er niet om. De NC was ook een motor met een hoop vooroordelen over de rijder maar ik had met dat ding meer lol dan met de BMW.

Qua rijprestaties heb ik helemaal niet de behoefte iets te hebben wat ergens bovenuit steekt. Niet qua hoe het bochten neemt, of hoe hard het optrekt, ik wil me er gewoon op thuis voelen en dat is wat de CB en NC allebei goed deden - niet zo vreemd ook want iedereen vind dit soort motoren 'allemansvrienden'. Blijkbaar is dat het type rijder dat ik ben, doe maar gewoon dan doe je gek genoeg. Ik ben liever snel omdat ik de techniek beheers dan omdat ik veel pk's heb.

De CBF kwam er als 'beste' uit in mijn proefritten na de BMW en is ook weer zo'n middenmoot dus misschien juist wel een goeie keuze voor mij, en ook betaalbaar. Ik zit er nu niet op te wachten nog een paar k op te moeten leggen. Het jammer is dat ik aan die 70+ pk grens moet voldoen voor de opleiding want anders zou ik de BMW wegdoen en het geld wegsteken minus een paar accessoires voor de CB.
Ik rij zelf al een aantal jaar op een CBF1000. Het is een sport-tour, met toch duidelijk meer nadruk op tour. Het leuke is dat Honda zelf het met jullie eens is:
The chief designer, Ishu Akari, targeted riders over 30, that prefer smooth progressive acceleration combined with a relaxed riding position and easy handling. In comparison to the high-revving characteristic of the CBR1000RR's engine, the CBF1000's engine has a more level power delivery, better suited to touring and relatively inexperienced riders.
Wikipedia: Honda CBF1000

Neemt niet weg dat je met zo'n CBF1000 alsnog vrij hard de bochten door kunt knallen. Voor mij is het meer dan genoeg, op mijn volgende motor heb ik zelfs liever wat minder power.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:52
@HTT-Thalan

Tsja, als je het mij vraagt geven BMW-motorfietsen in het algemeen gewoon weinig plezier. Ze zijn een beetje saai of vooral spannend omdat ze overwegend intimiderend zijn (S1000-varianten).

NC heb ik mij met een demo-dag eens prima op vermaakt. Had DCT en een andere demper, was gewoon leuk om veel door te schakelen vanwege het snelle schakelen en leuke geluid bij weinig toeren.

CBF1000 kan ik me qua rij-eigenschappen denk ik wel in vinden. Maar als je mij, ondanks dat je me verder niet kent, een plezier wil doen haal dan een mooie rode, blauwe of gele. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:38

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

WilbertNeems schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:16:
@HTT-Thalan

Tsja, als je het mij vraagt geven BMW-motorfietsen in het algemeen gewoon weinig plezier. Ze zijn een beetje saai of vooral spannend omdat ze overwegend intimiderend zijn (S1000-varianten).

NC heb ik mij met een demo-dag eens prima op vermaakt. Had DCT en een andere demper, was gewoon leuk om veel door te schakelen vanwege het snelle schakelen en leuke geluid bij weinig toeren.

CBF1000 kan ik me qua rij-eigenschappen denk ik wel in vinden. Maar als je mij, ondanks dat je me verder niet kent, een plezier wil doen haal dan een mooie rode, blauwe of gele. ;)
Ja het is wat de markt aanbiedt he. Je hebt 2ehands niet altijd de keuze. Zo'n Varadero vind ik in geel of zwart erg stoer, de CBF inderdaad in rood of zwart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 14:00:
[...]

En welke van die opties vind jij dan sexy en welke totaal niet?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat rare zadeltje en die idiote spiegeltjes op deze specifieke CB vind ik dan weer naadje maar de originelen zijn daar toevallig nog bij. Vind ze alle drie wel goed smoelen verder.
Ik heb zelf de Varadero in deze kleurstelling. Heerlijke motor, maar wel topzwaar. Langzaam rijden gaat prima, maar lopen met de motor blijft altijd een drama vind ik. Ik ga zelf over op een recente Africa Twin volgend jaar. Ik twijfel momenteel om deze te verkopen. Ik heb een handoperatie op de planning staan in de komende weken en kan tot augustus waarschijnlijk niet meer rijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GcEij3bERhDkHHd7-mRO-EZwf0Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8suodgZCsQcdZvIgl4IZNKfW.jpg?f=fotoalbum_large

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

WilbertNeems schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:16:
@HTT-Thalan

[..]
R1250 en K1600 zijn alles behalve saaie blokken, maar ieder zo zn smaak natuurlijk.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:10
Ik had mijn ktm op marktplaats binnen en uur verkocht.
Was zelf ook wel huiverig voor MP maar ik merkte dat ik zelf ook meer op MP keek dan andere sites.

Wel opvallen dat ik echt binnen 10 min al 5 berichten van handelaren had die ook niet allemaal gek laag boden.

Maat van mij gaat zijn AT met DCT erop gooien geloof ik, zal eens in de gaten houden hoe dat verloopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Zonnetje kwam eruit dus gauw even wat foto's geschoten :).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KbLYya2HQd6_Mhc7wBRH3Xnkzeg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v4VR6aZCKfro0NBxbZvl2vbh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3G8K0RkrFTUSglFniut4JVyjHHw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kUEroq1JErtmQekAbkkYXx6O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z9f07u2vTOioHIorAI1EAfSZdKw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4R2EGd7XWWUlOOTMoIDmfev1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dyfPIruiS4aK2b8CP1Vyt5ABcuY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Odypbsru6dTMiqYe1hryJG4W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cj0VylwEhofhCK62dAyvFZdw_tQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jmu3qdMlAPwNazQZPJSf4efp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i8qYFJwCYLdS9uUNQfgPwrb17CU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WCG0y1sucBkpeXS0BkJRtm1l.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3PB87I4sdQeMvU2J6FIqAnzICvA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sdqp7vDxRKSZOxXb8QXz3sTt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fvKDGFplfpzebA2hEdWUkCkJ8I0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tDsfsNO9xwWcoITqIcK0Z545.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2G_7Ypp388-QkRd4-a5geoE_nUc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GyCMUfy7bbzNnHQKhSYjSlQt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
noes schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:35:
[...]

R1250 en K1600 zijn alles behalve saaie blokken, maar ieder zo zn smaak natuurlijk.
De boxerblokken enthousiasmeren mij een weinig, ik vind ze niet zo lekker klinken denk ik.

K1600 is zeker een interessante uitzonderingen en ik heb ook goede herinneringen aan de K1300R. Niet perse mooi, wel een interessante machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
noes schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:35:
[...]

Ieder z’n smaak idd. Voor mij niks anders dan een boxer met bakken koppel onderin, viercilinder schiet mij maar lek 🤣

Persoonlijk vind ik de K1600 saaier dan de boxer, behalve de koude start, dan smelt ik echt weg bij die 6 cilinder hahaha.

Lekker rijden wat je leuk vind!

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-10 13:11
Mijn RSV Mille heb ik verkocht op motor-forum, de TDM via Marktplaats.

TDM had ik op MF staan, maar geen reactie. Na twee maand op Marktplaats en was 'm binnen twee weken kwijt. Voor die paar tientjes vond ik dat overigens prima :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nou dan doe ik dat als backup optie idd. Heb hem nu op MF en RT forum staan. Autoscout krijg ik geen account geregistreerd, blijkbaar kan dat alleen als garage?

[ Voor 35% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-03-2025 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:49
@HTT-Thalan je had de rt toch gekocht voor je rijinstructeur-schap? Als ie zakelijk is aangeschaft, dan mag je de kosten voor een mp-advertentie natuurlijk ook zakelijk opvoeren. Misschien trekt dit je over de streep om hem op MP te zetten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:21

Bommes

Capo del formaggio

@HTT-Thalan als je Varadero overweegt neem dan ook de V-strom eens mee in je overwegingen.
Zeker de 1000 een erg vermakelijke motor, die bijzonder fijn stuurt, veel aftermarket zooi voor te krijgen is, en misschien net wat minder lof dan de Varadero is.

Is het de bedoeling dat het ook je instructeurs motor wordt?
Honda Pan European is dan ook nog wel een goede optie. Jouw favoriete merk, kardan, dik blok, super makkelijk te sturen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Overigens: zo een Varadero maar ook de V-strom 1000 zijn nou niet echt heel zuinig.
Misschien dat dat voor jou zakelijk van belang is @HTT-Thalan ?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nee de RT is prive aangeschaft. Ik ben eigenlijk best wel merkentrouw. Uitstapjes buiten Honda zijn tot nu toe zelden naar wens geweest :P. Ik zal eens aan de vstrom snuffelen omdat ik jouw oordeel hoog heb zitten maar de RT werd me hier ook hoog aanbevolen en was ook mijn ding niet.

Pan European vind ik echt nog een slagje lomper dan een RT en een cardan is voor mij totaal geen eis. Ik wil liever lichter gaan maar de Varadero is wel erg stoer dus die krijgt nog het voordeel van de twijfel omdat de alp zijn gewicht ook hoog had en daar ben ik ook aan gewend geraakt.

En zuinig... Tja. De bmw doet 1 op 18/19. Ik denk dat weinig literfietsen het beter gaan doen en zoals de NC wordt het nooit. Als ik 18km op een liter kan halen is dat acceptabel.

[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-03-2025 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:49
Duimpje omhoog voor de CBF1000. Heb er ontzettend veel plezier mee gehad en was goed te hanteren als m'n eerste motor. Genoeg paardjes maar je wordt niet meteen omver geblazen.

Zou het tof vinden om die als les- of instructeursmotor voorbij te zien komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:13

Destruction

(ex-)Automonteur

Omdat 't spul niet meer gemaakt wordt was het een aardige zoektocht om alles bij elkaar te krijgen, maar het is gelukt. M'n Div900 is nu officieel een toer bankstel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/duWP1DvClMQdRw3-lRoiOV6Zqrs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/AmcV2c5g8dFjfjxkuso71zam.jpg?f=user_large

Nu mét wingrack 8) Ik heb er geen zijkoffers bij, ik zal die waarschijnlijk toch weinig gebruiken. Maar de optie is er :)

Er zit atm geen slot in de koffer, klopt. Het oude slot heb ik eruit gehaald omdat 't niet goed meer werkte, een nieuwe is onderweg.

[ Voor 13% gewijzigd door Destruction op 14-03-2025 18:26 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik heb nog nooit op een Varadero gereden @HTT-Thalan enkel een keertje onderhoud gedaan aan die van mijn ex-zwager.
Volgens mij zijn het allemaal carburateur versies toch? Geen probleem trouwens, loopt vaak wat beter onderin de toeren.
De V-strom was een directe concurrent, ik heb er zelf eentje gehad, 2006 versie, 1000, carbs, geen abs. Dikke klappen snel thuis zo een ding.
Ik snap dat je met redenen de Pan European afschrijft, maar volgens mij zijn die juist veel beter te handelen dan zo een "ouderwetse" ADV bike zoals een Varadero of V-strom.

Hee maar wat denk je van een Alpje?
Niet een nieuwe maar een van die voor laatste serie? Zo een XL700V bedoel ik dan.
https://www.motorencyclop...ansalp/xl700vtransalp.htm
Injectie, abs, niet te zwaar, toch een wat hogere zit.
Jouw favoriete merk :+
HONDA XL 700 V TRANSALP ABS (bj 2007)
€ 4.999,00
https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons

[ Voor 10% gewijzigd door Bommes op 14-03-2025 19:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Bommes schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:00:
Ik heb nog nooit op een Varadero gereden @HTT-Thalan enkel een keertje onderhoud gedaan aan die van mijn ex-zwager.
Volgens mij zijn het allemaal carburateur versies toch? Geen probleem trouwens, loopt vaak wat beter onderin de toeren.
De V-strom was een directe concurrent, ik heb er zelf eentje gehad, 2006 versie, 1000, carbs, geen abs. Dikke klappen snel thuis zo een ding.
Ik snap dat je met redenen de Pan European afschrijft, maar volgens mij zijn die juist veel beter te handelen dan zo een "ouderwetse" ADV bike zoals een Varadero of V-strom.

Hee maar wat denk je van een Alpje?
Niet een nieuwe maar een van die voor laatste serie? Zo een XL700V bedoel ik dan.
https://www.motorencyclop...ansalp/xl700vtransalp.htm
Injectie, abs, niet te zwaar, toch een wat hogere zit.
Jouw favoriete merk :+
HONDA XL 700 V TRANSALP ABS (bj 2007)
€ 4.999,00
Én te weinig vermogen, minimumeis op examen is 70pk. Anders was ik wel met de CB gegaan :P.

De Pan, tja. Handling van de RT is ook niet verkeerd he, daar schrijf ik hem ook niet op af. Ik vind hem gewoon inspiratieloos, saai en lelijk. Heeft een motorkarakteristiek waar ik niks mee kan en heb buiten stadsverkeer. Ik heb niet direct het idee dat het van een Pan persé beter wordt. De Alp heb ik mieters veel plezier mee gehad ondanks dat het niet de 'ideale' motor is qua handling. Ik heb dus het idee dat ik tijdens mijn zoektoch toch teveel op de ratio heb beslist en de andere 'kandidaten' die ik heb proefgereden te streng heb beoordeeld. De Varadero reed als een Alp op steroiden en de CBF als een hele beefy lesmotor.

Varadero is alleen de SD01 carbs, de SD02/03 zijn injectie en ook stukken zuiniger dan de 01 naar verluidt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Dan gewoon voor een Varadero SD02/03 gaan.
Jouw merk, groot ding, genoeg vermogen, enz.
Honda Varadero XL 1000
€ 4.250,00
Kijk een rode, die is sneller :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:23

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Is een NC niet geschikt? Te weinig vermogen?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:33:
Is een NC niet geschikt? Te weinig vermogen?
Klopt, mijn NC was 47pk (A2 klasse) en de nieuwe NC750X doet er ook maar 58. Vermogenseis is 70+ pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Bommes schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:26:
Dan gewoon voor een Varadero SD02/03 gaan.
Jouw merk, groot ding, genoeg vermogen, enz.
Honda Varadero XL 1000
€ 4.250,00
Kijk een rode, die is sneller :P
Ja maar bij de Varadero vind ik de gele nou juist weer cool :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

HTT-Thalan schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:46:
[...]

Klopt, mijn NC was 47pk (A2 klasse) en de nieuwe NC750X doet er ook maar 58. Vermogenseis is 70+ pk.
Bmw voor je examen, daarna de rijlessen met een NC?

Tenminste, die eis is er toch alleen voor jouw eigen examen?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:49:
[...]

Bmw voor je examen, daarna de rijlessen met een NC?

Tenminste, die eis is er toch alleen voor jouw eigen examen?
Klopt, dat zou kunnen. Maar ik moet straks wel vol bepakking gaan rijden (pionnen, materialen, EHBO, gereedschap etc etc) dus op zich is 70pk dan niet verkeerd. De CB1100 zou mijn ideale keuze zijn maar wellicht heb ik daarop niet genoeg overzicht qua zithoogte, dat is ook iets wat ik moet overwegen. Dat doet de BMW wel weer goed, ik kijk over de auto's heen en dat is echt prettig voor mijn overzicht.

En nu ik op deze wijze antwoord geef op jouw vraag, bedenk ik me... het opleidingscentrum rijdt expres niet met 'instructeursmotoren' - hun standpunt is dat je uitwisselt, ook handig als er eens panne is. Als mijn motor de A motor is hoef ik technisch gezien alleen nog maar een A2 en een A1 aan te schaffen, maar een Varadero is dan natuurlijk totaal niet geschikt voor het gros van de studenten, dan is een CBF veel beter. Dan heb je er een CBF600 of 500 bij als A2 geknepen lesmotor en heb je minder onderhoud te doen.

[ Voor 28% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-03-2025 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En ik dacht dat jij ook les wilde geven aan de politie? Is het dan niet juist handig om met een (verouderde) pliesiemotor aan te komen zetten? Of heb je dat plan voorlopig laten varen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:56:
En ik dacht dat jij ook les wilde geven aan de politie? Is het dan niet juist handig om met een (verouderde) pliesiemotor aan te komen zetten? Of heb je dat plan voorlopig laten varen?
Dat niet, maar daar kom je zomaar niet binnen. Dan moet je wel al wat jaren in je mars hebben en connecties hebben opgebouwd. Tegen die tijd is deze RT al lang begraven gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Zo’n vfr cross runner is buiten budget denk ik? (Geen idee wat die dingen kosten)

Edit: super tenere 1200?

[ Voor 14% gewijzigd door kneusteun op 14-03-2025 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Yep. Is me eerder door een dealer ook als optie genoemd maar idd buiten budget voor nu. Maar goed, eerst moet de RT het veld ruimen, als daar zich niemand voor meld rij ik er gewoon mee door.

[ Voor 37% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-03-2025 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
Crossrunner heb je wel voor 5.500 verwacht ik, niet heel anders dan wat er eerder gedeeld werd.

Wel parel van een motorblok meen ik mij te herinneren. Ooit ga ik ook een V4 bezitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

het is weer pekel pekel pekel weer momenteel, en daar kwam ik te laat achter :|

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 15:17
Juist, die koffers passen dus gewoon. :7 Leuke anbieding, voor 600 euro, nieuw via eBay. Nu nog een topkoffer en een paar cylinders erbij.

Adapter voor de navigatie zit er ook. En de route's voor dit jaar staan al in Calimoto klaar. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/suwiezUHnYa7JcW3Q5XWQE3hN28=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yRFGtD4Wtht1A11otziEIYB3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:09
ik heb sinds maandag geen tracer 900 meer ;(
Ding heeft het veld geruimd ivm nu nog te verkopen voor leuke prijs met 48k km op de teller en kan zelf nu weer een jongere motor kwa kmters zoeken!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f7G9Ao2nXnPn5rNqt21TKZgE6Qw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eBJiE1EbSqi8lYOvd4OVH7EE.jpg?f=fotoalbum_large

Was een nice bike en echt lekker op gereden afgelopen 20 maanden!
Zit zelf aan zoiets te denken :O
https://www.motoroccasion...bmw-f-900-r-m1534118.html

of toch voor een net nieuwe model met cruise control en quick shifter gaan van de yahama
https://www.motoroccasion...acer-900-gt-m1569420.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• von smallhausen
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:37
Het zijn allebei mooie motoren,aangezien dat de verkochte yammie je goed bevallen is zou dat mijn eerste keus weer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
De F900 R is een tweecilinder (F900) zonder kuip (R). Dat is nogal een andere motor dan de Tracer, naast het blok is de zithoogte een stuk lager vermoed ik en heb je geen windbescherming. Je zou eigenlijk naar de XR moeten kijken als je iets soortgelijks zoekt, maar kan me voorstellen dat die boven budget is.

Proefrijden maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
von smallhausen schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 11:41:
Het zijn allebei mooie motoren,aangezien dat de verkochte yammie je goed bevallen is zou dat mijn eerste keus weer zijn.
ja de tracer is goed bevallen! Alleen dus cruise control miste ik elektrisch en iets minder kmters ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:57

Rick-Jan

always connected

@HTT-Thalan

Ik heb een tijdje een cross Tourer gehad, proef gereden op de crossrunner en ook ervaring met de Varadero sd02. Denk dat je gewoon op die laatste moet gaan rijden, hij is zwaar maar eenmaal onderweg voel je dat bijna niet. Ook stuurt ie heel soepel en ook erg comfortabel.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Rick-Jan schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 13:59:
@HTT-Thalan

Ik heb een tijdje een cross Tourer gehad, proef gereden op de crossrunner en ook ervaring met de Varadero sd02. Denk dat je gewoon op die laatste moet gaan rijden, hij is zwaar maar eenmaal onderweg voel je dat bijna niet. Ook stuurt ie heel soepel en ook erg comfortabel.
Nou ja hopelijk komt die van @BillSpaarbank op de markt want dat is precies een toffe kleurstelling :P. Ik moet het dus even aanzien.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kneusteun
Laatst nog aan het zeuren dat Kriega overpiriced was, kreeg ik net een nieuwe kriega rugzak van mijn vriendin 👌👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-10 13:11
kneusteun schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 16:49:
Laatst nog aan het zeuren dat Kriega overpiriced was, kreeg ik net een nieuwe kriega rugzak van mijn vriendin 👌👍
Gefeliciteerd met je verjaardag!🥳

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Thnx, niks voor hoeven doen 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:13

Destruction

(ex-)Automonteur

kneusteun schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 16:59:
Thnx, niks voor hoeven doen 😂
Echt wel, blijven ademen o.a :+

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Vandaag -eindelijk- na 2 jaar ofzo eens de wielen kunnen wisselen op de DRZ. En natuurlijk gelijk even buiten spelen O+

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UlWSwo9RDY7jvOBga2lRCkYVtk4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6udIP8zt4ySqYbKsqzWK819F.jpg?f=fotoalbum_large

Na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dlHvqMN1ljB1gTXIRhzcXRKG7N8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jE2q3Of7tC62zzF4TufGU9de.jpg?f=fotoalbum_large

Uitlaten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XTTglfCNzJAbkkFklsG4hVt_80o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2kPnbupOBDQsTjkHITMU5g5u.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Destruction schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 17:00:
[...]

Echt wel, blijven ademen o.a :+
En statistisch bijzonder aangezien hij veel meer motor- vs autokilometers maakt dan wij :P.

Feli @kneusteun :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:43
Hier eens om advies vragen;
Ik rij momenteel een Kawasaki z750s uit 2007.

Ik wil echter wel een wat meer woon-werkverkeer motor en een motor waarmee ik ook makkelijker op de snelweg kan rijden zonder dat ik ontzettend veel wind van. Het belet me nu namelijk om ook naar het werk te rijden op de motor en pak zodoende alsnog meestal de auto.

Ook is de zit bij de Z750s nog best voorover gebogen en aangezien ik de laatste jaren last heb van mijn rug wil ik ook graag een wat comfortabele/meer rechtop zit.

Is zo'n deauville dan wel wat en welke andere opties zijn er?

Ik kwam al zoekende uit bij een Honda NT650V Deauville maar twijfel wat

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Een (witte) R1200RT past dan ook wel goed denk ik. Nu weet ik stomtoevallig iemand die er een heeft én er van af wil. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

_O-.

Je krijgt ook reuze veel ruimte op de snelweg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:02

A13X

Dude

Feli!

Welke heb je gekregen dan? Zit rond te komen voor een 10-15ltr rugzak met waterzak. De T9 heeft z'n 9 liter verdeeld over 2 zakken, dat lijkt mij nogal onpraktisch. Beide net te klein om er wat zinnigs mee te kunnen.

Zit nu naar USWE of Klim te kijken.

Als iemand mij dit 22 jaar geleden toen ik net mijn rijbewijs had nou eens had verteld. Als naïeve nieuweling maar proberen harder de bocht in te gaan om "sneller" te worden.

Veel kanalen lullen maar wat over banale dingen die vooral in de US mis gaan vanwege gebrek aan rijopleiding. Maar Canyon Chasers is een van de weinige die interessante zaken goed uitlegt.

[ Voor 33% gewijzigd door A13X op 15-03-2025 20:45 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Ik heb de 9L
De 15 vond ik veel te groot.

Ik wil een tasje voor mijn hydrapack plus wat snaaien en wat tools. Meer heb ik niet nodig en mijn huidige tassen bouncen de hele tijd rond.

Ook bij meerdaagse trips wil ik niet een te grote tas, dan beukt die vrij snel tegen de tas achter en dat is super irritant. En dan genoeg tassen al op de fiets dus geen grote rugzak nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:02

A13X

Dude

kneusteun schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 21:38:
Ik heb de 9L
De 15 vond ik veel te groot.

Ik wil een tasje voor mijn hydrapack plus wat snaaien en wat tools. Meer heb ik niet nodig en mijn huidige tassen bouncen de hele tijd rond.

Ook bij meerdaagse trips wil ik niet een te grote tas, dan beukt die vrij snel tegen de tas achter en dat is super irritant. En dan genoeg tassen al op de fiets dus geen grote rugzak nodig.
Laat maar eens weten hoe het bevalt, USWE het schijnbaar een nog fijner harnas. De R15 of besteld door de MKC hier, binnenkort eens kijken hoe groot hij is.

Use case is hier hetzelfde, maar wat ik zei over die 2 zakken, lijkt mij niet zo praktisch

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:42

4x2

lộn xộn quá

Robbie T schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 20:26:
Is zo'n deauville dan wel wat en welke andere opties zijn er?

Ik kwam al zoekende uit bij een Honda NT650V Deauville maar twijfel wat
Een Deauville is niet bepaald spannend of interessant om te rijden. Wel capabel en nuttig.
Maar hoe ver moet je en over wat voor wegen?
Voor woon-werk is een scooter bijna altijd de beste rationele keus.

leeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbie T
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 20:30:
Een (witte) R1200RT past dan ook wel goed denk ik. Nu weet ik stomtoevallig iemand die er een heeft én er van af wil. ;)
Ligt boven mijn budget 😉.
4x2 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 23:55:
[...]

Een Deauville is niet bepaald spannend of interessant om te rijden. Wel capabel en nuttig.
Maar hoe ver moet je en over wat voor wegen?
Voor woon-werk is een scooter bijna altijd de beste rationele keus.
Ik hoef ook geen spannende motor. Ik heb inmiddels een jaar of 8 mijn rijbewijs maar merk dat ik vaak voel dat er verwacht word dat ik snel ben of moet zijn (ik weet het, dat 'doe' ik zelf). Ik moet zo'n 60km, 45 min, hoofdzakelijk snelweg. Daarnaast wil ik ook gewoon lekker, ontspannen rijden met mijn zoon achterop. Het hoeft niet spannend, niet luid of stoer te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
A13X schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 23:21:
[...]

Laat maar eens weten hoe het bevalt, USWE het schijnbaar een nog fijner harnas. De R15 of besteld door de MKC hier, binnenkort eens kijken hoe groot hij is.

Use case is hier hetzelfde, maar wat ik zei over die 2 zakken, lijkt mij niet zo praktisch
Ik vind dat eigenlijk wel een voordeel. Mijn reserve handschoenen en een dergelijke bij het drinken in, net als eten. Alles wat kapot kan knappen of een bende kan geven. Maar we gaan het inderdaad zien.

En het droge gedeelte voor sokken, cam’s, battery pack etc.

Ik had hiervoor 3L van fox en die was eigenlijk al voldoende. Nu alleen een vak extra vak echt waterdicht is. Wel fijn want soms tot op de onderbroek nat geweest.

Heb ook nog voor dag trips een klein 10L tasje achterop voor tools en binnenband etc.

Maar we gaan het inderdaad zien. Ziet er allemaal als kwaliteit uit in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Robbie T schreef op zondag 16 maart 2025 @ 00:01:
[...]

Ligt boven mijn budget 😉.
[...]

Ik hoef ook geen spannende motor. Ik heb inmiddels een jaar of 8 mijn rijbewijs maar merk dat ik vaak voel dat er verwacht word dat ik snel ben of moet zijn (ik weet het, dat 'doe' ik zelf). Ik moet zo'n 60km, 45 min, hoofdzakelijk snelweg. Daarnaast wil ik ook gewoon lekker, ontspannen rijden met mijn zoon achterop. Het hoeft niet spannend, niet luid of stoer te zijn.
En wat is t budget?

Hoewel er hierboven over gegrapt werd: een BMW R1200RT is wel wat je zoekt :Y - ondanks dat @HTT-Thalan er niet blij van wordt (want het is geen Honda) is het een van de beste woon-werk motoren, en rijdt nog leuk ook. Geen motor die snel moet gaan, maar het wel gemakkelijk kan. In dezelfde categorie zijn er: Triumph Trophy, BMW K1300GT en K1600GT, Kawasaki GTR1400, Yamaha FJR1300 (misschien iets sportiever zit), Honda VFR1200 en ST1300. Allemaal net een ander karakter en voor- en tegens.

Vind je deze machines te zwaar/groot, dan kan je kijken naar de Yamaha Diversion, Honda NC, BMW F800GT, Kawasaki ER6F.. en ik vergeet er vast nog een paar.

Dat zijn een hoop opties om op proef te rijden :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:42

4x2

lộn xộn quá

Of een niet geweldige spannende gave snelle hippe Deauville 650 die geen reet kost en redelijk zuinig is.
Rijd er wel eerst op, ik had (1m86) enorm last van turbulentie met de originele ruit.

Als de 700 binnen budget valt zou ik die pakken trouwens, die is in ieder opzicht beter.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

noes schreef op zondag 16 maart 2025 @ 00:10:
[...]

En wat is t budget?

Hoewel er hierboven over gegrapt werd: een BMW R1200RT is wel wat je zoekt :Y - ondanks dat @HTT-Thalan er niet blij van wordt (want het is geen Honda) is het een van de beste woon-werk motoren, en rijdt nog leuk ook. Geen motor die snel moet gaan, maar het wel gemakkelijk kan. In dezelfde categorie zijn er: Triumph Trophy, BMW K1300GT en K1600GT, Kawasaki GTR1400, Yamaha FJR1300 (misschien iets sportiever zit), Honda VFR1200 en ST1300. Allemaal net een ander karakter en voor- en tegens.

Vind je deze machines te zwaar/groot, dan kan je kijken naar de Yamaha Diversion, Honda NC, BMW F800GT, Kawasaki ER6F.. en ik vergeet er vast nog een paar.

Zoon achterop wordt lastig met de mijne...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r
  • Registratie: Januari 2025
  • Nu online

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Hallo iedereen, Ik ken dus iemand die graag mee op de motor zou rijden maar diegene heeft dus geen kleding. Wat zullen jullie aanraden als broek, jas en schoenen? Helm is niet nodig heb er wel nog een om te doneren :). Hij is 152 centimeter groot. En er is een laag budget maar ik weet niet voor hoeveel minimum je een motor outfit hebt. En als belangerijkste punt het moet zeer veilig zijn!!
Alvast bedankt.

Shit happens yk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
[...]

En wat is t budget?

3k.

De er6f heb ik gehad voor ik deze z750s had. Rijdt erg onrustig tussen de 3/4000 toeren door de 2 cilinder en alles behalve een toer motor. Ding heeft een sportievere zit dan de z750s.

Dat lijkt me ook te gelden voor een aantal anderen welke je noemt maar de diversion is de moeite van het bekijken waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Laatst online: 22:27
Robbie T schreef op zondag 16 maart 2025 @ 09:52:
[...]

3k.

De er6f heb ik gehad voor ik deze z750s had. Rijdt erg onrustig tussen de 3/4000 toeren door de 2 cilinder en alles behalve een toer motor. Ding heeft een sportievere zit dan de z750s.

Dat lijkt me ook te gelden voor een aantal anderen welke je noemt maar de diversion is de moeite van het bekijken waard.
Wat dacht je van een vstrom zoals die van mij? Heerlijke zit, lekker stabiel en goede windbescherming. Snel zat maar nodigt niet persé uit, kan het zeker maar is net zo goed lekker lui te rijden. Lekker hoge zit ook dus goed overzicht wat fijn is voor woon-werk verkeer.

Toevallig staat die van mij hws binnenkort te koop :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

ondanks dat @HTT-Thalan er niet blij van wordt (want het is geen Honda)
Hey, ik heb jullie advies aangenomen en er een half jaar op gereden. Je kan niet zeggen dat ik het niet echt goed geprobeerd heb, dit was een proefrit van dik 2000km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

HTT-Thalan schreef op zondag 16 maart 2025 @ 10:02:
[...]

Hey, ik heb jullie advies aangenomen en er een half jaar op gereden. Je kan niet zeggen dat ik het niet echt goed geprobeerd heb, dit was een proefrit van dik 2000km.
Twee duizend km in een half jaar is wel weinig hoor :P

Ik ga me er niet mee bemoeien, heb op veel te weinig motoren gezeten (3 modellen bij les en mijn eigen), maar een vstrom is comfortabel en met een grote motorinhoud ook prima snel.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
t.w.e.a.k.e.r schreef op zondag 16 maart 2025 @ 09:39:
Hallo iedereen, Ik ken dus iemand die graag mee op de motor zou rijden maar diegene heeft dus geen kleding. Wat zullen jullie aanraden als broek, jas en schoenen? Helm is niet nodig heb er wel nog een om te doneren :). Hij is 152 centimeter groot. En er is een laag budget maar ik weet niet voor hoeveel minimum je een motor outfit hebt. En als belangerijkste punt het moet zeer veilig zijn!!
Alvast bedankt.
Voor mijn dochter heb ik via marktplaats jas en broek gevonden.
Kun je best wel goed spul voor niet teveel vinden.

En niet een keer vond iemand het een probleem om te laten passen. Niet passen is geen deal, jammer maar logisch.
Wel iedere keer spullen opgehaald dus.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
We kunnen dit topic inmiddels beter Hét grote HTT-Thalan topic noemen. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:22
Alvast bedankt.
Beetje rondkijken op marktplaats inderdaad, ik ben nog aan het lessen en had onlangs een broek en jas van revvit gescoord voor 50,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Alvast bedankt.
Als het zeer veilig moet zijn zou ik niet gaan motorrijden ;)

Au serieux: beknibbelen op veiligheid is gewoon niet slim. Sure het gaat 99 van de 100 keer goed (zonder gevolgen) maar de keer dat het fout gaat. Idem voor een helm doneren. Klopt die pasvorm dan een beetje? Ik zou liever geen aparte schoenen aandoen maar een goede helm hebben bij een klappert, dan mijn enkels heel houden maar mijn hoofd in de prak rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r
  • Nu online

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Allen bedankt voor de reacties <3. Ik zal eens kijken op marktplaats. De helm is al eens gepast en is net nieuw dus die zal wel goed zijn.

Shit happens yk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:47

_Apache_

For life.

Alvast bedankt.
Hou de outlets /uitverkoop in de gaten. Er zijn ook winkels die tweedehands jassen / broeken verkopen.
Helm zou ik, vanwege de pasvorm, wel nieuw halen. Maar dat hoeft ook niet veel te kosten.
Daar kan je tegen een zacht prijsje wel wta vinden.

Ik bedoel, als het misgaat ben je een veelvoud aan kosten verder.

[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 16-03-2025 12:11 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r
  • Nu online

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

_Apache_ schreef op zondag 16 maart 2025 @ 11:20:
[...]

Hou de outlets /uitverkoop in de gaten. Er zijn ook winkels die tweedehands jassen / broeken verkopen.
Helm zou ik, vanwege de pasvorm, wel nieuw halen. Maar dat hoeft ook niet veel te kosten.
Daar kan je tegen een zacht prijsje wel wta vinden.

Ik bedoel, als het misgaat ben je een veelvoud aan kosten verder.
Welk merk helm dan?

Shit happens yk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
hahahah nice ik ga voortaan lekker rond met de rinowalk tassen van ze !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:47

_Apache_

For life.

Er zijn allerlei helmen die <100eu zijn.
Ik ken ze niet uit m'n hoofd :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Alvast bedankt.
Kijk voor aanschaf ook even in het label van de broek en jas naar de classificatie: A (in principe voor stadsgebruik met 1 sec. bescherming tegen doorslijten bij 45 km/h), AA (2 sec. bescherming bij 70 km/h), of AAA (4 sec. bij 110 km/h).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/whlSzyBI8-feDxBZocNOhMfbPKA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AS7c6cDqkn6FUdzb8niCuqDS.webp?f=fotoalbum_large

Meer info over de certificering vind je o.a. hier: https://www.motorrijdersa...e-labels-wat-staat-er-nou

[ Voor 16% gewijzigd door Squawk op 16-03-2025 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
ibothead schreef op zondag 16 maart 2025 @ 13:24:
[...]

hahahah nice ik ga voortaan lekker rond met de rinowalk tassen van ze !
Die heb ik ook gewoon achterop liggen hoor ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:03
Vandaag bijna 200 km gereden door windmolen- en grote gatenland om via de Ruhrsee weer terug naar huis te rijden. Best fris na een uurtje met zonder winterkleding. Maarja, weer wat geleerd zullen we maar zeggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S6bC8OXF5LvYDhYCS8lxPT-rKHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CmHgVTZo2KKKznHmWaEdhUaX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eV_MjBhx34bzp3_obRdUIirYh2I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RM2UDdYXyHxMri77fukBBgZO.jpg?f=fotoalbum_large

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
ozzynator schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:34:
Vandaag bijna 200 km gereden door windmolen- en grote gatenland om via de Ruhrsee weer terug naar huis te rijden. Best fris na een uurtje met zonder winterkleding. Maarja, weer wat geleerd zullen we maar zeggen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dat die eeenorme groeve acher Aken ergens? Ook wel eens gekeken om heen te gaan maar volgens mij niet echt veel aantrekkelijke wegen in de omgeving daar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ozzynator
Ja die langs de snelweg A4. Dit is overigens het "kleine" gat. Stukje verder ligt een nog veel grotere. Bij mij vandaan is het wat makkelijker rijden en dan richting de Eiffel, kom ik een keer vanaf de andere kant zeg maar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i7bzOuGpeuN7foLFMm2vhfewp-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BkHHYAKeZNEfDaQ1qsht9d61.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 147% gewijzigd door ozzynator op 16-03-2025 18:25 ]

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

_Apache_ schreef op zondag 16 maart 2025 @ 13:42:
[...]

Er zijn allerlei hemelen helmen die <100eu zijn.
Ik ken ze niet uit op m'n hoofd :+
Ftfy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:05

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Squawk schreef op zondag 16 maart 2025 @ 16:38:
[...]

Kijk voor aanschaf ook even in het label van de broek en jas naar de classificatie: A (in principe voor stadsgebruik met 1 sec. bescherming tegen doorslijten bij 45 km/h), AA (2 sec. bescherming bij 70 km/h), of AAA (4 sec. bij 110 km/h).

[Afbeelding]

Meer info over de certificering vind je o.a. hier: https://www.motorrijdersa...e-labels-wat-staat-er-nou
Dus A is voor fatbikes, AA is voor brommers en AAA is pas voor motoren? :+

Wat ik meestal aan heb ik AAA met Level 2 protectoren, maar dan zit je al in het duurdere segment.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
ozzynator schreef op zondag 16 maart 2025 @ 18:06:
Ja die langs de snelweg A4. Dit is overigens het "kleine" gat. Stukje verder ligt een nog veel grotere. Bij mij vandaan is het wat makkelijker rijden en dan richting de Eiffel, kom ik een keer vanaf de andere kant zeg maar.

[Afbeelding]
Toch nog maar eens kijken of ik het gepland krijg daar langs te gaan. Ziet er wel indrukwekkend uit!

Iets anders, merk dat mijn ketting best last heeft van vliegroest. Laatst ook al en toen echt -grondig- schoongemaakt en ingevet. Maar zie t nu weer. Deze week nog maar eens doen maar tis geen klusje wat ik graag regelmatig doe... tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Er ligt zout op de weg, dus redelijk normaal. Na elke rit >100km even bijspuiten met vet (olie is snel weg met regen).
Dan heb je een zwarte ketting ipv een oranje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik zie dat de eerste generatie Africa Twins ook aardig naar beneden is gekomen qua prijs? Ik zie ze regelmatig aangeboden worden onder de 10k, maar gek genoeg zijn dat heel vaak DCT modellen? Is er iets dat ik mis? Wel weer leuk om te zien dat er toch al 100k gelopen hebben schijnbaar zonder issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:14
HTT-Thalan schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:00:
Ik zie dat de eerste generatie Africa Twins ook aardig naar beneden is gekomen qua prijs? Ik zie ze regelmatig aangeboden worden onder de 10k, maar gek genoeg zijn dat heel vaak DCT modellen? Is er iets dat ik mis? Wel weer leuk om te zien dat er toch al 100k gelopen hebben schijnbaar zonder issues.
AT eerste generatie staat al vrij lang voor om en nabij de 10 tot 12k te koop. Ik las laatst ergens dat dct en handschakel ongeveer 50/50 is. Dus dat verklaart het aantal dcts misschien.

Ook is een nieuwe crf1100 'maar' 18k in de meest uitgeklede versie. Dus dat je een na 8j onder de 10k zit, is toch best reëel?

Ik zou er in jouw geval zeker één overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:56

The Executer

Lekker belangrijk!

Grubeater schreef op zondag 16 maart 2025 @ 18:33:
[...]

Dus A is voor fatbikes, AA is voor brommers en AAA is pas voor motoren? :+
Ik vermoed dat het aantal letters staat voor de tijdsduur/lengte van de val (Inherent aan de snelheid van de respectievelijke voertuigen zeg maar) waarover iemand over het asfalt schraapt en de toonhoogte diegene daarbij uitslaat :+

Wel goede info trouwens, morgen eens kijken wat er in mijn kevlar broek staat.

[ Voor 8% gewijzigd door The Executer op 16-03-2025 20:13 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Barista schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:11:
[...]

AT eerste generatie staat al vrij lang voor om en nabij de 10 tot 12k te koop. Ik las laatst ergens dat dct en handschakel ongeveer 50/50 is. Dus dat verklaart het aantal dcts misschien.

Ook is een nieuwe crf1100 'maar' 18k in de meest uitgeklede versie. Dus dat je een na 8j onder de 10k zit, is toch best reëel?

Ik zou er in jouw geval zeker één overwegen.
Ik heb ze waarschijnlijk al lang niet bekeken dat die prijzen me niet zijn opgevallen. Ik ben momenteel nog niet zo ver dat ik bij wil leggen, dus ik ga toch echt eerst kijken of binnen het budget van de RT - als hij verkocht raakt - wat anders te shoppen. Ik denk niet dat ik bereid ben de CB er ook bij te verkopen om het budget op te hogen. En als hij niet verkocht wordt - dan rij ik de opleiding er gewoon mee uit.

[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 16-03-2025 20:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb me vandaag vooral vermaakt met onderhoud. Onder andere de ketting en de regio rondom het voorste kettingwieltje geïnspecteerd, schoongemaakt (bah!!), gespannen, en weer netjes ingevet. Geen spoortje vliegroest te zien. ;)
Om dat te voorkomen de zijkanten van de schakels ook weer netjes van een dun laagje goed vet voorzien, voordat ik de binnenkant van de ketting heb gesmeerd.

De vorige week schakelde de quickshifter wat hakerig, meestal een teken dat de ketting een ietsje gespannen moet worden. En dat klopte. :) Ongelooflijk hoe soepel die quickshifter werkt, maar ook hoe gevoelig die is voor een minimale afwijking van de kettingspanning.

Het voortandwiel kan nog wel even mee, met een beetje geluk richting de 70k beurt (nu 62,5k). Al zou het misschien net zo logisch zijn om bij de volgende bandenwissel gelijk de kettingset mee te nemen. Ik bedoel, als het achterwiel er tóch uit ligt...

Vorig jaar bij een VRO heb ik de jiffy-verbreder (zo'n aluminium plaatje aan het uiteinde) aan de grond gereden, waardoor er wat schaafplekken op zaten. Wel een nieuwe besteld, maar laten zitten voor zolang het ging. Dat was tot vandaag, want toen viel die er bijna af. :P Het aluminium plaatje was inmiddels ook wel heel dun gesleten, dus die was echt wel aan vervanging toe.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-10 23:38
Ik heb vandaag in m’n cirkelzaag (tafel) gegrepen…
geen bot of pezen geraakt, wel drie kapotte vingertoppen met hechtingen. Fingers crossed :-) dat ik in april weer kan rijden. Jammer, er komen nu al mooie dagen aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Hkuit schreef op zondag 16 maart 2025 @ 23:36:
geen bot of pezen geraakt, wel drie kapotte vingertoppen met hechtingen. Fingers crossed :-) dat ik in april weer kan rijden. Jammer, er komen nu al mooie dagen aan.
Beterschap! Hopelijk heb je een snel en volledig herstel!

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Sterkte gast. Als mede-veel-klusser kneep ik mijn benen bij elkaar toen ik dit las.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
@Hkuit Beterschap.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jolke
Beterschap, @Hkuit! Hebben ze de juister topjes op de juiste vingers gezet? Anders is het zeker fingers crossed! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Als houtbewerker trekt mijn balzak ook iets naar boven ja, als ik dat lees. Zeer naar, maar als je de hoop koestert over een maand misschien weer mobiel te zijn neem ik aan dat ze er niet af lagen :P. Zaagtafels zijn echt de engste machines in de werkplaats (naast enorme freestafels met koppen van 1+ kilo) ondanks dat mijn vrouw overtuigd is dat het mijn lintzaag is met 6 meter ripper lint erop (wat niet klopt het ding is onmeunig veel veiliger ondanks dat hij 100 jaar oud is). Zij denk dat de leeftijd bepaalt hoe veilig iets is :P.

Beterschap!!

[ Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 17-03-2025 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Jolke schreef op maandag 17 maart 2025 @ 09:42:
Beterschap, @Hkuit! Hebben ze de juister topjes op de juiste vingers gezet? Anders is het zeker fingers crossed! ;)
_O-.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-10 14:15
Beterschap !
hopelijk wel netjes gehecht ? Ken genoeg mensen met vinger/handletsel waarbij het achteraf wel beter had gekund.
Bijvoorbeeld de vingernagel die nu op een hele andere plek groeit en das niet handig zeg maar, dan hadden ze het beter iets verder weg kunnen halen dan was het een stuk bruikbaarder geweest.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-10 10:07
Gisteren weer wat aan het knutselen geweest aan de Little Soes...

Als eerste wilde ik de middenbok er onderuit hebben. Deze zit erg in de weg met de uitlaten, en rammelt en schraapt als je aan het rijden bent.

Eerst inspecteren:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczMwm3K31T9kDSCQJulYkj2u78V4DUVuTCDBJpBdIg-GSIlGSevVcsV4wbdyHAc5RXJrC49L3EVCYZzdSP6mk8exZ52Z2iQzRM-O6C3v8prC1rggf4XGvZjZYLZMziSAl4fuFoZvBHzIcI59Djtxj105JQ=w2170-h1628-s-no?authuser=0

Boel verwijderd (zat allemaal ook losser dan dat ik eigenlijk zou willen)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczPtPybxyhJEMERUSL6CrhsNx_qloz9-mpTYktUj5OK8a_IHisVnvRuqKQVkwrCfqn0qcFhM5frp8K3vfngx4Kh_J_2i0zjeUEhD9H232Iz3FUngWii0V8L_lfU1jZMh0p-BTX-FEIkm4jbjLdle7yJ1EA=w1222-h1628-s-no?authuser=0

En een stuk leger en lichter zo...

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczMyvCQooPTvGUuCvY-GhdmoO4Jk9blFKMY1jyTpO36naONZ-LuhQ-6ZtjnxCn2cE8WRfYA61ad2G08cu2WnDRdHqWWCaMd9aGGzIw_HFuncGMfW24lUS_vuWIjrKadp-tH-PGXmMcptfQsX03gXXIQgXQ=w2170-h1628-s-no?authuser=0

Daarna ding maar weer eens gestart (wat verbazend makkelijk ging), om te testen of het nu ook beter rijd zonder het gerammel... En ja, dat doet het zeker!

Maar toen hoorde ik een onheilspellend geluid... een bout die op de grond viel... dat kan geen goed teken wezen 😔
En dan heb je bout in handen, en dan word het uitzoeken waar deze vandaan komt... Maar uiteindelijk toch gevonden waar deze hoorde

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczMsTwHNHl1JN_L1x6JIEsXn-tWBQCg65xm0Qd9TOXTEgAUASqBksYzLzxP_4jUXuPn9RZZA4VdofzD81cFvQpUkueWrHcaep6e4bu5O5uL0klt3xGpKw5uncALXAWjjNyAIFwdqyPQyGSUw8YDJurBmug=w1222-h1628-s-no?authuser=0

Het was de bout die het motorblok aan de voorkant op zijn plek hield 😳😳😳 Dus krik er onder, en nu maar vastgezet met een borgbout!

Ik was toch niet tevreden met de looks van oa het achterspatbord. Dus het spatbord verwijderd, en eerlijk gezegd vind ik het toch een stuk sjieker zo! Ook de directrice is het daar mee eens! Het word toch een mooiweerbrommer, dus hopelijk gaan we het niet al te veel missen

I love the looks!
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczNl6rHWWCck9fqOnhuKRTSmiczW4HfwdDWbBUTytRFpudjLLMQonTla2njR65OykzObOYjUzIf1XP8f0uHW3v7eJGKZhgFt8LHxkTwRVDG8B1EeHRKCXNgd6MLRh8Q46RS11gPkFDVEF4sR8DftmDWLZQ=w2170-h1628-s-no?authuser=0

Ik wilde de zadelbevestiging ook wat flexibeler hebben, zodat ik niet elke keer die bouten hoefde aan te draaien. Toevallig heb ik afgelopen dagen de YT kanalen van Beards and Bikes, The bearded mechanic en Paul SR Unchained gezien, hoe hun bike buildoff is geworden. En daar zag ik bij Sean een slim idee om een zadel te bevestigen. Hij had twee rechtopstaande pinnen gemaakt, waar het afetermarket zadel in valt, zodat deze niet meer kan verschuiven, en al helemaal niet als je er op zit.

Dit idee heb ik dus ook toegepast op mijn zadel. Heb twee gaten getapt, daar een slotbout in gedraaid, en vervolgens de kop er af geslepen. Vervolgens passende gaten gemaakt onderin het zadel, waardoor het zadel over de pennen heen valt.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczO3l4rBe5IorGgZBnoXJbatgBIYeooYn-i_3UnRlbD3Lw0t9yP3uphTSFbdl_WnjL7-vlvauM1R8BeDgw6P9JiHFjGvZ_pefYi4qPPkUN4_hPEbObxFl3U81QHVUG9S2NoqcvKzYPz0kaHIZgSs-wxzBg=w1222-h1628-s-no?authuser=0

Daarna ben ik eens een mockup gaan maken, hoe ik de verlichting aan de achterzijde wil gaan maken:

een ronde strip aan het subframe
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczPAhP4e_TguPEIfsj5nayQXx6v_IVDtj5GMr-IkqRBrzyzqUlLCid0a1PQxEGPziqvaqBdGrlP9BVCyvPf1oqjrmgjz3YmxkrA_6HovFR133C4-R-x1tlrddmtjcpSU4lovDF4_8wHNp2u2EwBGGTG9Mg=w2170-h1628-s-no?authuser=0

voor nu even vastgebout, maar wil het later op de juiste positie vastlassen (wil niet het risico lopen dat de beugel op de achterband valt)
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczOpvaVhtZ-whRO5cVIaaaTOfPX7CYFllbX2Fxdh3KUdUZdNJJ7LLpG9iLEJ89vq1Pio06BQRBidGQt9p-2gqWtWqyvzz5EVDeL4UDQiXtAHXSMk8s2xpix-zAeDarzDO7B1Lm_HSPLmdxzRiyDXD4sn6g=w2170-h1628-s-no?authuser=0

met het zadel er op:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczNtdqtfQCEOg5RueIShgX_2XqmUQfLKiLas2bnOGa25a_vjV3YHtdFuKnwg2vTK11Q7xXqtzqtItL8gD2tKMHkGIA5xuQa62oTtagkK0wcIG153l7sDmjIjlkPqbnWOCaFR5ZKK9DFflC1_RvN_wO-dhQ=w2170-h1628-s-no?authuser=0

en het idee met de lichtbalk er op
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczN9faELduZRxXJ-OawfTqTPbWTCRQeoNgKyaMwZcyl-VyosA_rekbWWIxCWsYwC0VE-oORx1YUjk2Vbos73owzyfyN7KoWrpiSOHFPTmSjZT4SX1ZymI34AqATGkv1ajiFwxF7EaQyEt8uhgwmHJpt50g=w2170-h1628-s-no?authuser=0

Als afsluiter word ik steeds blijer van dit apparaat. Hij gaat steeds beter lopen, en rijden word ook steeds leuker! Nu het gerammel van de middenbok weg is, voelt het ook allemaal wat fijner. Had nog wel mijn bedenkingen bij het remvermogen aan de voorzijde, maar kwam er achter dat de remhendel tegen de gashendel aan liep, dus dat was met een eenvoudige aanpassing simpel te verhelpen. Scheelt toch een hoop remkracht als je je hendel een stuk verder kan inknijpen 😂

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Beterschap, altijd leuk dat soort geintjes.
Vorig jaar een stuk aluminium mijn oog ingeslingerd op die manier...

Voordeel is dat je daarna wel wat scherper wordt op veiligheidsmaatregelen :+ :X

Hopelijk valt het mee en sta je weer snel te beunen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
kneusteun schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:56:
[...]

Beterschap, altijd leuk dat soort geintjes.
Vorig jaar een stuk aluminium mijn oog ingeslingerd op die manier...

Voordeel is dat je daarna wel wat scherper wordt op veiligheidsmaatregelen :+ :X

Hopelijk valt het mee en sta je weer snel te beunen
Je (in)zicht is dus ook scherper geworden!

(sorry, maandag, ik kon het niet laten :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Jolke schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:58:
[...]

Je (in)zicht is dus ook scherper geworden!

(sorry, maandag, ik kon het niet laten :D)
niet heel veel, maar werk wel steeds vaker met een veiligheidsbril.
Maar haakse slijpers in armen of messen in vingers zie ik allemaal maar beetje als "het hoort erbij"

Hoe ik mijn leidinggevend VCA gehaald heb snapt nog steeds niemand hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

@s020506 weet je nu achteraf wel zeker dat het je middenbok was die rammelde en niet je motorblok wat gewoon los lag in het frame? :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:03
HTT-Thalan schreef op maandag 17 maart 2025 @ 14:24:
@s020506 weet je nu achteraf wel zeker dat het je middenbok was die rammelde en niet je motorblok wat gewoon los lag in het frame? :P.
Je moet die andere username die met een s0 begint hebben :P

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
kneusteun schreef op maandag 17 maart 2025 @ 14:12:
[...]

niet heel veel, maar werk wel steeds vaker met een veiligheidsbril.
Maar haakse slijpers in armen of messen in vingers zie ik allemaal maar beetje als "het hoort erbij"

Hoe ik mijn leidinggevend VCA gehaald heb snapt nog steeds niemand hier.
Waarschijnlijk op dezelfde manier als mij: als het van te voren betaald is en je bent aanwezig, krijg je een pasje. _/-\o_

*en als je niet te veel vragen fout hebt natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door ozzynator op 17-03-2025 15:28 ]

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-10 10:07
HTT-Thalan schreef op maandag 17 maart 2025 @ 14:24:
Het is inderdaad de verkeerde username :P

Maar ik weet zeker dat het de middenbok was, want die schraapte ook over de grond in de bochten, en kwam tegen de uitlaten aan. Want na het verwijderen heb ik een proefrit gemaakt, en was het gerammel over. En bij terugkomst van die proefrit, viel de bout er pas uit

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Pagina: 1 ... 20 ... 87 Laatste