't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Wat was de setting van de tweede ronde, dat die zo afwijkt van de andere 2?
[ Voor 4% gewijzigd door Jolke op 11-03-2025 12:41 ]
Heb je de Tracer 9GT getuned of iets of is dit "affabriek"? Mocht je hem getuned hebben, heb je wat waardes hoe die "origineel" was?DrivinUCrazy schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 12:29:
Jep, zo is die van mij inmiddels ook. Weliswaar met iets andere getallen, en ik heb de begrenzing er niet uit laten halen. Het ding rijdt in de 5e of 6e versnelling moeiteloos naar 216km/h op de gps, en dan gaat 'ie simpelweg niet meer harder.
[Afbeelding]
ik zie in de topicstart dat we dezelfde kleurstelling hebben trouwens haha
Geen idee waarom die zo afwijkt. Ik was er niet zelf bij toen deze runs werden gedraaid. Heel eerlijk, leuk om dit resultaat te krijgen, maar het ging mij om de handelbaarheid. Specifieker: de motorrem bij gas dicht waar Yamaha iets vreemds mee had gedaan vanwege milieu-eisen. Dát wilde ik er uit hebben. Maar ja, als die daarvoor tóch al op de testbank moet die je de hele dag huurt, dan doe je best ook maar.Jolke schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 12:41:
Lekker bij 13 graden.
Wat was de setting van de tweede ronde, dat die zo afwijkt van de andere 2?
Dat was vorig jaar in maart, vandaar dat het toen best fris was.
@Jeanke117: dit is getuned, niet af-fabriek. Al hoorde ik wel dat de eerste run ook al hoger uitviel dan de fabrieksopgave. Daar was ik wél nog bij terwijl ik stond te wachten op mijn taxi.
Maar origineel zit er ook al een behoorlijk rechte lijn in hoor, het originele dipje in het middengebied is maar klein. Maar zoals je ziet: nu is het compleet weg.
Vandaar dat sommigen zeggen "dat het CP3 blok geen eindschot heeft". Wat ze bedoelen is dat de dip die meestal rond 5500rpm zit, door Yamaha al glad is gestreken en dat je dat niet voelt. Doe mij dat laatste maar.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Budget zo rond de 12k.
Nu zie ik dat de MV Agusta Brutale 800 afgeprijsd is naar 12k.
https://www.ariemolenaarm...v-agusta-brutale-800-r-3/
Brute motor. Maar hoe betrouwbaar is dat merk? Moet je rekening houden met net wat meer onderhoud dan bij een Honda of Kawa?
Proefritjes moet ik sowieso nog maken dus het kan alle kanten op.
Op het moment heb ik dan ook meerdere opties.
1. Kawasaki Z900
2. Honda CB1000 Hornet
3. BMW F900R
4. Brutale 800 R?
Ik heb in het verleden een Benelli gehad en toch wel veel ellende gehad. Daarom ben ik een beetje huiverig over Italiaanse merken. Maar is dat anno 2025 nog wel terecht?
[ Voor 99% gewijzigd door technoaddict op 11-03-2025 13:36 ]
MV Augusta is/was momenteel onderdeel van KTM dat dicht tegen het faillisement aanleunt. Ik zou toch niet direct nu een MV of KTM/Husky/Gasgas kopen zolang je niet weet of de bedrijven nog gaan bestaan in 2026. Vooral voor dealersupport of andere zaken...technoaddict schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:26:
Binnen de komende 2 maanden wil ik de knoop doorhakken welke naked ik ga kopen.
Budget zo rond de 12k.
Voor de Z900, er staan er hopen op de tweedehandsmarkt omdat het één van de populairste nakeds is, dus ik zou dan eerder daarnaar kijken, zowel voor het budget als betrouwbaarheid.
[ Voor 13% gewijzigd door Adder28 op 11-03-2025 13:34 ]
Ah goed om te weten. Ik wist wel dat Husky onderdeel van was. Maar van Agusta wist ik het niet.Adder28 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:32:
[...]
MV Augusta is/was momenteel onderdeel van KTM dat dicht tegen het faillisement aanleunt. Ik zou toch niet direct nu een MV of KTM/Husky/Gasgas kopen zolang je niet weet of de bedrijven nog gaan bestaan in 2026. Vooral voor dealersupport of andere zaken...
Die 12k voor de Brutale is voor het demo model trouwens.
Dealersupport heb je logischerwijs met de dealer, die moet de 4 jaar garantie meenemen. In mijn geval dient NIWA 4 jaar lang de fabrieksgarantie die bij de motor zit aan te bieden, of KTM nu wel of niet meer bestaat.Adder28 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:32:
[...]
MV Augusta is/was momenteel onderdeel van KTM dat dicht tegen het faillisement aanleunt. Ik zou toch niet direct nu een MV of KTM/Husky/Gasgas kopen zolang je niet weet of de bedrijven nog gaan bestaan in 2026. Vooral voor dealersupport of andere zaken...
MV Agusta is weer terug bij de Sardarov familie, dus je zou "gewoon" een MV kunnen kopen. Graag zelfs, ze zijn er veel te weinig
K to the KillaZ
Augusta is nog maar recent "gekocht" door KTM. Hoe dan ook, met al hun perikelen nu, zou ik niet direct voor die fiets kiezen, ook al is de prijs aanlokkelijk. Maar ik ben redelijk conservatief op dat vlak, daarom dat ik triumph en kawa rij. Die gaan niet direct op hun bek gaan.technoaddict schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:35:
[...]
Ah goed om te weten. Ik wist wel dat Husky onderdeel van was. Maar van Agusta wist ik het niet.
Die 12k voor de Brutale is voor het demo model trouwens.
Kun je wat meer vertellen over die benelli problemen?technoaddict schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:26:
Ik heb in het verleden een Benelli gehad en toch wel veel ellende gehad. Daarom ben ik een beetje huiverig over Italiaanse merken. Maar is dat anno 2025 nog wel terecht?
Elke Benelli rijder en dealer die ik tegenkom blijft maar roepen dat die dingen tegenwoordig bulletproof zijn, maar ik twijfelde daar zelf altijd een beetje aan.
Welke was het en wat waren de issues?
Bij KTM duurde het 1,5 jaar om vanuit een "gezonde" financiele positie (2.4 miljard en 2.6 miljard omzet met 170 en 70 mio netto winst) naar een broodnodige herfinanciering te gaan. Vooral op basis van 2 dingen; De aankoop MV Agusta en de drang om het dealernetwerk vol te duwen na de uiterst succesvolle Covid periode.Adder28 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:41:
[...]
Augusta is nog maar recent "gekocht" door KTM. Hoe dan ook, met al hun perikelen nu, zou ik niet direct voor die fiets kiezen, ook al is de prijs aanlokkelijk. Maar ik ben redelijk conservatief op dat vlak, daarom dat ik triumph en kawa rij. Die gaan niet direct op hun bek gaan.
Ook bij Triumph en Kawasaki is dat mogelijk he
K to the KillaZ
"Ja meneer, u heeft technisch gezien wel garantie. Maar wij krijgen geen onderdelen meer. Dus. Tja..."KillaZ schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:41:
[...]
Dealersupport heb je logischerwijs met de dealer, die moet de 4 jaar garantie meenemen. In mijn geval dient NIWA 4 jaar lang de fabrieksgarantie die bij de motor zit aan te bieden, of KTM nu wel of niet meer bestaat.
MV Agusta is weer terug bij de Sardarov familie, dus je zou "gewoon" een MV kunnen kopen. Graag zelfs, ze zijn er veel te weinig
Wil je dat gezeur écht aan gaan?
Nee geen wave, maar wel van die dingen wat op een scooter lijkt maar wel gewoon moet trappen. En paar keer een nmax, en een tuktukVrijdag schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:34:
[...]
Niet gereden op een Honda Wave? Die dingen zie je in dat werelddeel (Thailand, Indonesië etc.) zowat nog meer dan mensen
Thanks ga eens stiekem een beetje rondspeuren (vrouw des huizes vind natuurlijk onzin geld) zoals de 75" tv gewoon kopen en dan maar kijken hoe het reageert 😅
Tuurlijk is dat mogelijk, maar gaan ze het doen ook? Ik betwijfel het zeer gezien beide hun trackrecord.KillaZ schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:45:
[...]
Bij KTM duurde het 1,5 jaar om vanuit een "gezonde" financiele positie (2.4 miljard en 2.6 miljard omzet met 170 en 70 mio netto winst) naar een broodnodige herfinanciering te gaan. Vooral op basis van 2 dingen; De aankoop MV Agusta en de drang om het dealernetwerk vol te duwen na de uiterst succesvolle Covid periode.
Ook bij Triumph en Kawasaki is dat mogelijk he
Onderdelen voor een merk wat 7 miljard euro aan motorfietsen heeft verkocht in 3 jaar tijd? Ja, dat durf ik wel aan te gaan jaDrivinUCrazy schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:54:
[...]
"Ja meneer, u heeft technisch gezien wel garantie. Maar wij krijgen geen onderdelen meer. Dus. Tja..."
Wil je dat gezeur écht aan gaan?
Het gaat om nieuwe motor fietsen he, die worden nu met 4 jaar volledige fabrieksgarantie verkocht.
[ Voor 11% gewijzigd door KillaZ op 11-03-2025 14:22 ]
K to the KillaZ
5000 units per jaar vs 133.000 (triumph) of 440.000 (kawasaki). Ik weet wat ik kies ivm aanbod reserve-onderdelenKillaZ schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 14:21:
[...]
Onderdelen voor een merk wat 7 miljard euro aan motorfietsen heeft verkocht in 3 jaar tijd? Ja, dat durf ik wel aan te gaan ja![]()
Het gaat om nieuwe motor fietsen he, die worden nu met 4 jaar volledige fabrieksgarantie verkocht.
4 jaar garantie zegt niets, genoeg kleine lettertjes... Zie alle KTM perikelen van de afgelopen jaren of elk groot merk met problemen die ze onder de mat duwen.
[ Voor 14% gewijzigd door Adder28 op 11-03-2025 14:26 ]
5000? Ik heb het niet over MV Agusta he. Ik heb het over KTM. KTM deed in 2023 280.206 motoren. De groep deed 381.555 motoren. KTM is groter dan je denktAdder28 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 14:25:
[...]
5000 units per jaar vs 133.000 (triumph) of 440.000 (kawasaki). Ik weet wat ik kies ivm aanbod reserve-onderdelen
4 jaar garantie zegt niets, genoeg kleine lettertjes... Zie alle KTM perikelen van de afgelopen jaren of elk groot merk met problemen die ze onder de mat duwen.
De lettertjes staan in het contract met je dealer, die neemt het over (staat bij mij zwart op wit) dus ik heb met de dealer te maken, niet met KTM.
[ Voor 11% gewijzigd door KillaZ op 11-03-2025 14:31 ]
K to the KillaZ
Ah excuses, verkeerd gelezenKillaZ schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 14:30:
[...]
5000? Ik heb het niet over MV Agusta he. Ik heb het over KTM. KTM deed in 2023 280.206 motoren. De groep deed 381.555 motoren.
KTM is groter dan je denkt
MV Agusta durft geen 4 jaar garantie te geven
K to the KillaZ
Kan je zelf niet verder helpen, maar je kunt Pajic in Gendringen eens proberen. Die kunnen mogelijk iets op maat maken?grand admiral Mause schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 16:31:
hulp/tips gezocht. Ik heb een 2003 kawa zx12r met standaard uitlaat spruitstuk een een ingekorte yosi demper. Dat maakt echt te veel herrie en ik ben er klaar mee. Beetje geluid is zeker leuk maar dit is te veel. Nu heb ik voor weinig een Akrapovic bochtenset kunnen kopen zonder demper. Demper wordt volgens de Akra site niet meer gemaakt. Nu heb ik gezocht naar part numbers en bij een een online uitlaten store gevraagd of er iets wel past maar weinig resultaat. Is er iemand met een zx12r en akra demper (titanium of carbon) die het partnumber kan delen?thnx
Awesome
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
https://www.ekosport.eu/the-north-face-lynx-eco-p-9-108472
Voor 50 euro bij best secret gekocht.
En dan had ik in de herfst vakantie nog zo'n hip klein fleece dekentje mee.
https://www.bever.nl/p/sl...HB3L0013.html?colour=4168
Was op zich te doen, maar dan sliep ik wel in mijn thermo kleding.
Ik heb ook een dons, maar die neemt echt 4x zoveel ruimte in, zelfs als ik een extra fleece dekentje meeneem.
Ik heb nog nooit meegereden, maar zit eraan te denken dit jaar eens mee te doen. Zal niet de 1000 worden vermoed ik gezien mn agenda.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Ik heb ook al een paar keer meegedaan en alle afstanden al een keer gereden.VidaR-9 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 14:32:
Zijn er hier nog mensen die de Dutch 1000 gaan rijden in 2025?
Ik heb nog nooit meegereden, maar zit eraan te denken dit jaar eens mee te doen. Zal niet de 1000 worden vermoed ik gezien mn agenda.
De 1000 en 700 zijn pittig, je start vroeg en je bent pas laat weer terug. Je rijdt dan ook het laatste stuk weer in het donker en dat is best uitdagend, zeker omdat je al een hele dag op kleine weggetjes aan het rijden bent. Helemaal als het ook nog regent zoals een paar jaar geleden. Niet voor onervaren rijders vind ik.
De 300 en 500 zijn wel goed te doen, je zit dan tussen de 6 en 10 uur op de motor want op de kleine weggetjes haal je vaak niet meer dan 50 km/h gemiddeld.
Ga me ook weer inschrijven dit jaar, welke afstand weet ik nog niet.
[ Voor 52% gewijzigd door Adder28 op 12-03-2025 16:03 ]
Ja, 3 jaar op rij, met de Vespa.kneusteun schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 14:56:
Had @Bommes die niet vorig jaar of jaar ervoor op de vespa gedaan?
Helaas 2 keer uitgevallen door motorpech.
1ste jaar volledige variomaat aan gort gelopen,
2de jaar de 1000km uitgereden in een tijd die hoogst illegale snelheden doet vermoeden
:strip_exif()/f/image/QJkZmzL4lDd35aN7kRU9LBqB.jpg?f=fotoalbum_large)
3de jaar tijdens tanken een brandje gehad op de motor/onder het zadel.
Nog wel verder kunnen rijden naar ergens na een paar uur alsnog uitgevallen. Brandje gaat blijkbaar toch teveel schade gemaakt.
:strip_exif()/f/image/j0axdnPH43CxLbD6Kqnu4JEs.jpg?f=fotoalbum_large)
@harley heeft hem het eerste jaar dat ik er bij was ook gereden, hij heeft toen wel de eindstreep gehaald.
Leuk evenement hoor
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ze staan allemaal bij MRA: https://www.myrouteapp.com/group/routes/2035, kun je daar bij?Adder28 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 16:02:
Toevallig geen gpx van de route? Ik was nu even geprikkeld om hetzelfde te maken in het belgenlandje
Hoezo maakt de agenda hierin uit ?VidaR-9 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 14:32:
Zijn er hier nog mensen die de Dutch 1000 gaan rijden in 2025?
Alledrie de routes zijn op dezelfde dag en allemaal binnen 24 uur terug op startlocatie.
De keer dat ik heb meegereden was mijn vertrek rond 07:00 en terugkomst volgens mij rond 03:00 waarvan vanaf rond 17:00 bijna alleen maar regen.
Heb die motor niet meer, maar was allemaal goed te doen op de buell toen.
Maar wel vermoeid natuurlijk. Vergis je niet in de afstand en het feit dat je echt een laag gemiddelde hebt (of boetewaardige snelheden aanhoudt)
Ook moet je zeker niet met een groep gaan rijden want iedereen heeft zijn eigen tempo zeker bij deze afstanden en dit soort wegen.
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
https://www.myrouteapp.co.../route/4571375?mode=share
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ja het is wel op een dag, maar 300km kost me een stuk minder tijd en vermoeidheid achteraf dan 1000km.harley schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 20:38:
[...]
Hoezo maakt de agenda hierin uit ?
Alledrie de routes zijn op dezelfde dag en allemaal binnen 24 uur terug op startlocatie.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
https://www.marktplaats.n...honda-cb-750-schuurvondst
doe er uw voordeel mee als u nog een goedkope sleutelslet zoekt.
Toevallig vandeweek iemand een een appgroep die er 2 (brutale en veloce) in bezit heeft die dit zei :technoaddict schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:26:
Binnen de komende 2 maanden wil ik de knoop doorhakken welke naked ik ga kopen.
Budget zo rond de 12k.
Brute motor. Maar hoe betrouwbaar is dat merk? Moet je rekening houden met net wat meer onderhoud dan bij een Honda of Kawa?
Proefritjes moet ik sowieso nog maken dus het kan alle kanten op.
Op het moment heb ik dan ook meerdere opties.
1. Kawasaki Z900
2. Honda CB1000 Hornet
3. BMW F900R
4. Brutale 800 R?
Heb er 2 in onderhoud en ze hebben wel eens rare problemen. En je kunt er niet bij iedere motorzaak mee terecht.[Mijn advies; NOOIT een MV kopen als je enige motor. Dat is een drama
Ik had een F4 750 en heb nu een brutale 675 en een superveloce 800. Er is altijd wel iets stuk
Electro blijft een drama, ook bij de nieuwe. Te zwakke accu’s, startmotoren enz. Start je drie keer achter elkaar, is je rotor verbrand. Enz
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Ik vind zo'n CB750 ook wel wat hebben, maar ik sla deze ff overHTT-Thalan schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 20:52:
Marktplaats douwde mij deze in het gezicht:
https://www.marktplaats.n...honda-cb-750-schuurvondst
doe er uw voordeel mee als u nog een goedkope sleutelslet zoekt.
Sowieso eerst eens ruimte maken, en ik wil nog wat dingen aan de Div900 doen voor ik geld in een 2e motor ga steken eigenlijk. Aan die 2e ga ik na aanschaf toch wel knutselen, dus dan wil ik niet meer aan deze motor hoeven werken
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Dat is geen CB750, da’s een Sevenfifty, het model uit de jaren 90! Tegenhanger van de Kawasaki Zephyr modellen. Altijd een mooi model gevonden, misschien wel een van de redenen waarom ik nu een Kawasaki Z900RS rijdt…Destruction schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 22:41:
[...]
Ik vind zo'n CB750 ook wel wat hebben, maar ik sla deze ff over
Die koffers zien er in detail toch wel hetzelfde uit, en in veel advertenties staan zowel de 750, 850 (K80/81) als ook de 1200/1250 (K50/K51) genoemd. Maar als je vraagt, zegt de een dat ze niet passen, de ander van wel. Wat iig verschillend is, is of je een keyless ride hebt of niet. De cylinder is wel hetzelfde, maar de sleutel van de KR schijnt breder te zijn.
* Jolke zoekt nog even verder.
Het slot kan je eigenlijk altijd vervangen, maar de mounting points zijn verschillend tussen de kleinere en grotere GS’en. Zover ik weet zijn ze nooit uitwisselbaar geweest.Jolke schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 09:56:
Iemand die zich hier in de BMW vario koffers voor een BMW F750 of 12xxGS verdiept heeft?
Die koffers zien er in detail toch wel hetzelfde uit, en in veel advertenties staan zowel de 750, 850 (K80/81) als ook de 1200/1250 (K50/K51) genoemd. Maar als je vraagt, zegt de een dat ze niet passen, de ander van wel. Wat iig verschillend is, is of je een keyless ride hebt of niet. De cylinder is wel hetzelfde, maar de sleutel van de KR schijnt breder te zijn.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Volgens mij is alles hetzelfde, alleen de uitlaat (+uitsparing) zit aan de andere kant. Vandaar dat ze niet uitwisselbaar zijn. Oh, dat was bij de vorige types en de 700/800 en 750/850.Jolke schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 09:56:
Iemand die zich hier in de BMW vario koffers voor een BMW F750 of 12xxGS verdiept heeft?
Als het van een LC is zou het gewoon moeten passen:
https://motorplaza.net/bm...c-r-1250-gs-variokoffers/
R 1200 GS LC
R 1200 GS Adventure LC
R 1250 GS
R 1250 GS Adventure
F 750 GS
F 850 GS
[ Voor 13% gewijzigd door charrel op 13-03-2025 11:31 ]
Niet verdiept maar ik heb voor mijn 2009 R1200GS een setje variokoffers 2dehands gekocht.Jolke schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 09:56:
Je mag zo langskomen om te passen, omgeving Amersfoort. Slide maar ff mijn DM's in
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
"passend für Modelle der R1200GS LC K50, R 1200 GS LC, R1250GS K50, R 1250 GS, F750GS K80, F850GS K81, F800GS K80 Baureihen"
Iig zitten bij de 750 en de 12xx GS de uitlaat reachts.
Als die niet passen, mogen ze de koffers terugnemen en de advertentie aanpassen.
huh? op mijn R1200GS zit de uitlaat links, bezien vanaf de zitpositie.Jolke schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:33:
Iig zitten bij de 750 en de 12xx GS de uitlaat reachts.
ah juist.....jij bedoelt de LC-versie..ik heb de oldskool lucht/olie-gekoelde.
[ Voor 14% gewijzigd door Fraggert op 13-03-2025 12:22 ]
Ik heb 4 jaar geleden een slaapzak van Lowland Outdoor gekocht: https://lowlandoutdoor.nl.../donzen-deken-slaapzakken; de Ranger, een donzen dekenslaapzak. Ik heb ook een oude donzen mummy maar zo'n deken slaapt in de zomer een stuk prettiger vind ik. Via Amazon gekocht trouwens, daar zijn ze vaak wat goedkoper volgens mij.ToolkiT schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 17:58:
ff cross post: ToolkiT in "[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2"
slaapzak tips zijn welkom
Wat klein pakformaat betreft; ik vind dat op de motor niet heel belangrijk; achter mij op de buddy zit een grote bagagerol met daarin (grote) tent, matje, stoeltje en slaapzak. Dat is een flinke rol maar niet buitenmaats of zo, en die dekenslaapzak neemt daarbij echt niet de grootste ruimte in. Ik vind het wel lekker, die rol net achter m'n rug
[ Voor 4% gewijzigd door Hkuit op 13-03-2025 13:00 ]
Jij zit er als Dik Trom op?Fraggert schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:20:
[...]
huh? op mijn R1200GS zit de uitlaat links, bezien vanaf de zitpositie.
Die heeft maar 0251cc, vet langzaam man
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
jij zegt R12xxGS.......daar valt mijn R1200GS ook onder he
linkse uitlaat dus:
wel lekker zuinig
Serieus, dus de ene 1200 is ook weer niet een andere 1200.Fraggert schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:22:
[...]
jij zegt R12xxGS.......daar valt mijn R1200GS ook onder he![]()
linkse uitlaat dus:
[Afbeelding]
correctJolke schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:29:
[...]
Serieus, dus de ene 1200 is ook weer niet een andere 1200.
Pas bij de latere modellen is de uitlaat naar rechts gezet, de R1100GS en ook mijn R1150GSA hadden de uitlaat links.
1250 gespiegeld...
wat de exacte reden is voor de switch van links naar rechts weet ik ook niet precies verder hoor, deden allerlei verhalen de ronde, van het mooiere zicht op de motor op de zijstandaard tot het excuus voor BMW dat oude koffers niet meer bruikbaar waren dus ze konder weer extra koffers verkopen tot allerlei mechanische voordelen omdat ook de swingarm dus van kat wisselde.Jolke schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:39:
Klopt, zo kan ik het me van de 1100 GS ook nog herinneren.
Zelf snap ik een uitlaat aan de rechterzijde wel, geen last van als je naast de motor loopt
En @ToolkiT dan?Fraggert schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:09:
[...]
Zelf snap ik een uitlaat aan de rechterzijde wel, geen last van als je naast de motor loopt
Tsja, dan noem je er ook wel één zeg
Volgens mij omdat de nieuwere boxers watergekoeld zijn. En nu een natte koppeling. Aandrijving moest naar de andere kant, dus uitlaat ook.Fraggert schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:09:
[...]
wat de exacte reden is voor de switch van links naar rechts weet ik ook niet precies verder hoor, deden allerlei verhalen de ronde, van het mooiere zicht op de motor op de zijstandaard tot het excuus voor BMW dat oude koffers niet meer bruikbaar waren dus ze konder weer extra koffers verkopen tot allerlei mechanische voordelen omdat ook de swingarm dus van kat wisselde.
[ Voor 5% gewijzigd door s020506 op 13-03-2025 14:18 ]
PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren
ik zit altijd op mijn motor..
Oxford heated grips hulp nodig electra
Het is best een leuk verhaal, als je de tijd neemt om het van begin tot het einde te lezen
zeker, zeker
dat snapte ik wel, maar er stond "Die heeft maar 0251cc, vet langzaam man". Dat gaat meer richting het omgekeerde van een formaatje Harley... (al gaat ook KTM met z'n 1390 al hard die kant op).
ik weet niet precies welk ding je bedoelt, maar het ding wat aan die oranje kabel vastzat lijkt te zijn verdwenen...Bommes schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:13:
[Afbeelding]
Het ding doet het nog..wel fris vanochtend..
Lees het plaatje!Hkuit schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:39:
[...]
dat snapte ik wel, maar er stond "Die heeft maar 0251cc, vet langzaam man". Dat gaat meer richting het omgekeerde van een formaatje Harley... (al gaat ook KTM met z'n 1390 al hard die kant op).
[ Voor 10% gewijzigd door _eLMo_ op 13-03-2025 14:53 ]
Het was inderdaad stukje kouder dan verwachtBommes schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:13:
[Afbeelding]
Het ding doet het nog..wel fris vanochtend..
:strip_exif()/f/image/KyUTb4mNMA8Me4Xu5CwTSVBL.jpg?f=fotoalbum_large)
Toevallig lag er een parkeerplaats precies op het moment dat ik leuke kilometerstand bereikte. Tevens een heel mooi moment om mijn verwarmde handschoenen even aan te zetten. Begon langzaam in een ijsklontje te veranderen
Ik zal stoppen met grapjes maken
[ Voor 10% gewijzigd door BM op 13-03-2025 15:03 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Gelukkig geeft mijn Himalayan 450 standaard 5 graden Celsius te veel aan; ik heb het dus nooit koud!
verhip*, nou zie ik!
* ja, zo oud ben ik al
rondjes rijden op de parkeerplaats tot de 10000!BM schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:08:
[...]
Parkeerplaats was afgesloten (stond bij tankstation), anders kon ik stukje doorrijden en had ik de 10000 ook gehad
Ow, 9999km, de kop er net vanafBM schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:03:
[...]
Het was inderdaad stukje kouder dan verwacht
[Afbeelding]
Toevallig lag er een parkeerplaats precies op het moment dat ik leuke kilometerstand bereikte. Tevens een heel mooi moment om mijn verwarmde handschoenen even aan te zetten. Begon langzaam in een ijsklontje te veranderenTemperatuur zakte daarna nog tot een bijzonder fijne -2
[...]
Ik zal stoppen met grapjes maken
Heb hier ook een motor staan die verkocht moet worden (niet van mijzelf), wilde hem ook op MP zetten maar gezien de prijs is dat plan B voor als die motor er over een maand ofzo nog staat.HTT-Thalan schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:03:
Ik begin steeds meer terug te komen van mijn beslissing tot de RT en peins erover hem te koop te zetten. Wil toch terug naar één van mijn eerdere keuzes op de shortlist. Ding heeft alles zo'n beetje vervangen gekregen onlangs, dus moet goed te verkopen zijn, maar wat is het beste platform? MP vraagt er weer een groot bedrag voor, motorforum? Of andere locaties waar jullie veel succes hebben gehad?
Tot nu toe staat de betreffende fiets op MF en ben ik nog aan het kijken waar ik hem nog meer gratis of goedkoop kan adverteren, voor ik 'm op MP gooi.
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Autoscout? Gratis en kan volgens mij voor motoren. Anders is er vast BMW forum voor de rt?HTT-Thalan schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:03:
Ik begin steeds meer terug te komen van mijn beslissing tot de RT en peins erover hem te koop te zetten. Wil toch terug naar één van mijn eerdere keuzes op de shortlist. Ding heeft alles zo'n beetje vervangen gekregen onlangs, dus moet goed te verkopen zijn, maar wat is het beste platform? MP vraagt er weer een groot bedrag voor, motorforum? Of andere locaties waar jullie veel succes hebben gehad?
[ Voor 3% gewijzigd door A13X op 14-03-2025 11:11 ]
Awesome
Autoscout24 wordt wel wat gebruikt als gratis alternatief voor Marktplaats.
I.i.g. heb ik daar zelf pas contact gehad met 2 partijen voor een motor.
Waarom wil je de RT verkopen, wat vind je er minder aan?HTT-Thalan schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:03:
Ik zou 'm aanbieden op o.a. https://bmwrtforum.nl/forum/ / Facebook en eigenlijk ook gewoon op MP, zo heel duur is het toch niet. Een maandje langer verzekeren kost je meer denk ik?
EU DNS: 86.54.11.100
MP vraagt tegenwoordig 35 euro voor een maand adverteren... Ruim duurder dan de verzekering en MRB bij elkaar. Maar dat ligt natuurlijk een beetje aan hoe recent je motor is en hoeveel noclaim je hebtc-nan schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:13:
[...]
eigenlijk ook gewoon op MP, zo heel duur is het toch niet. Een maandje langer verzekeren kost je meer denk ik?
Volgens mij was dat vorig jaar toen ik de Fazer verkocht nog 20 euro. Ook al niet goedkoop, maar acceptabel. 35 euro per maand, meh... Ik snap dat 't geld kost om een bedrijf te runnen (uiteraard) maar men moet niet te hebberig worden, want dan lopen gebruikers ook gewoon weg natuurlijk.
Als heel erg plan B had ik nog even een twijfel om de fiets die ik moet verkopen zelf te kopen, maar hij past niet echt in het plaatje van die gooi en smijt fiets die ik erbij wil hebben. Pekelfiets dan? Ja, zou kunnen maar het is - denk ik - zeker een komend klassieker in (voor zijn leeftijd) vrij nette staat. Dat vind ik dan ook weer zonde. Als een volgende eigenaar 'm als pekelhok wil inzetten oid, be my guest
[ Voor 47% gewijzigd door Destruction op 14-03-2025 11:21 ]
Ik word er gewoon totaal niet gelukkig van. Ja, het comfort is dik in orde en de manoeuvreerbaarheid bij lage snelheid erg goed (daar zocht ik hem immers op uit) maar ik vind het een foeilelijk hok, het geluid van blok/uitlaat gaat me alleen maar meer tegenstaan en ik merk gewoon dat als ik met de CB weg ben dat ik daar echt trots op ben. De BMW doet me helemaal niks.c-nan schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:13:
[...]
Waarom wil je de RT verkopen, wat vind je er minder aan?
Ik zou 'm aanbieden op o.a. https://bmwrtforum.nl/forum/ / Facebook en eigenlijk ook gewoon op MP, zo heel duur is het toch niet. Een maandje langer verzekeren kost je meer denk ik?
Dus, nu het seizoen nog vers is en de motor er piekfijn bij staat, moet ik maar een gooi doen hem te ruilen voor iets waar ik wel blij mee ben.
Dank allen voor de goeie tips, dat zijn aardig wat locaties waar ik terecht kan
[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-03-2025 11:22 ]
Mijn GS kost mij 53 per maandDestruction schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:17:
[...]
MP vraagt tegenwoordig 35 euro voor een maand adverteren... Ruim duurder dan de verzekering en MRB bij elkaar. Maar dat ligt natuurlijk een beetje aan hoe recent je motor is en hoeveel noclaim je hebt
Volgens mij was dat vorig jaar toen ik de Fazer verkocht nog 20 euro. Ook al niet goedkoop, maar acceptabel. 35 euro per maand, meh... Ik snap dat 't geld kost om een bedrijf te runnen (uiteraard) maar men moet niet te hebberig worden, want dan lopen gebruikers ook gewoon weg natuurlijk.
Als heel erg plan B had ik nog even een twijfel om de fiets die ik moet verkopen zelf te kopen, maar hij past niet echt in het plaatje van die gooi en smijt fiets die ik erbij wil hebben. Pekelfiets dan? Ja, zou kunnen maar het is - denk ik - zeker een komend klassieker in (voor zijn leeftijd) vrij nette staat. Dat vind ik dan ook weer zonde.
Maar ik wist niet dat het 35 euro was, had 25 in mijn hoofd. Het is niet weinig geld, maar als het mijn verkoopkansen vergroot wist ik het wel.
Anyways, succes met de verkoop
EU DNS: 86.54.11.100
Dat is al een oud screenshot, of je hebt extra kortingen. OF marktplaats heeft gisteren besloten de prijzen weer te verlagen, want ik heb toch echt 35 euro zien staan deze weekPyr0_ schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:27:
MP prijzen worden licht overdreven. En wat is 30e (of 35) op een bedrag van duizenden euros?
[Afbeelding]
En duizenden euro's? Ik denk dat de fiets die ik hier nu heb staan een keer 1000 euro waard is. En aangezien ik 't ding voor iemand anders te koop aanbied, is dat geld niet eens voor mijzelf
[edit]Duidelijk. Jij hebt extra kortingen of een oud screenshot gebruikt. Dit screenshot is <1min oud.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/klMvCUSBdDAt7wx2wVJvZ3AA.jpg?f=user_large)
En dan heb ik dit bekeken op 2 accounts, waarvan eentje ooit bij mijn autobedrijfje hoorde (en ook zo bij MP geregistreerd staat) waardoor ik in de categorieën auto's en motoren kortingen zou hebben....
[ Voor 38% gewijzigd door Destruction op 14-03-2025 11:50 ]
Dat laatste is wat anders, maar alsnog zou ik t van de verkoopprijs aftrekken.Destruction schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:45:
[...]
Dat is al een oud screenshot, of je hebt extra kortingen. OF marktplaats heeft gisteren besloten de prijzen weer te verlagen, want ik heb toch echt 35 euro zien staan deze week
En duizenden euro's? Ik denk dat de fiets die ik hier nu heb staan een keer 1000 euro waard is. En aangezien ik 't ding voor iemand anders te koop aanbied, is dat geld niet eens voor mijzelf
En screenshot letterlijk net gemaakt.
Dan heb jij dus extra kortingenPyr0_ schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:49:
[...]
Dat laatste is wat anders, maar alsnog zou ik t van de verkoopprijs aftrekken.
En screenshot letterlijk net gemaakt.
Ja, daar snap ik ook niets van... mss omdat ik nog nooit eerder wat geplaats heb?
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/4NnPbhUfM7RpI1YB0SWgIHTz.jpg?f=user_large)
Edit: toch echt juiste catagorie geselecteerd..
[ Voor 34% gewijzigd door Pyr0_ op 14-03-2025 11:53 ]
Ik keek even bij moto guzzi, 29,99. Bij BMW 34,99.
Edit: Ik wist dit trouwens ook niet hoor, was alleen benieuwd wat mijn marktplaats voor bedragen zou vragen.
[ Voor 28% gewijzigd door crepkon op 14-03-2025 11:57 ]
Yamaha in dit geval ook
Mocht iemand hier interesse hebben in een XJ900 (pre-Diversion) die met wat TLC absoluut een klassieker kan worden, dan hoor ik 't wel
[ Voor 27% gewijzigd door Destruction op 14-03-2025 12:27 ]
Alternatief is een CBF1000 of een SD03 model Varadero met wat aanpassingen (powercommander tegen het bokken).
Poeh, de eerste en de 2 laatste staan ver uit elkaar op het spectrum zaaddodend-sexy. Het adagium sex sells bewijst zich maar weer.
En welke van die opties vind jij dan sexy en welke totaal niet?WilbertNeems schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:58:
@HTT-Thalan
Poeh, de eerste en de 2 laatste staan ver uit elkaar op het spectrum zaaddodend-sexy. Het adagium sex sells bewijst zich maar weer.
/f/image/3Iy5HNbbh9nWT0uXRD3i0KrL.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ZJTt2qixRYelSdJvXwGEPFdr.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Rp6S95JFk3emJJus2eZxqZFl.png?f=fotoalbum_large)
Dat rare zadeltje en die idiote spiegeltjes op deze specifieke CB vind ik dan weer naadje maar de originelen zijn daar toevallig nog bij. Vind ze alle drie wel goed smoelen verder.
[ Voor 68% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-03-2025 14:31 ]
crepkon schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:56:
Jullie hebben beiden gelijk, het hangt af onder welk merk je de advertentie plaatst.
Ik keek even bij moto guzzi, 29,99. Bij BMW 34,99.
Edit: Ik wist dit trouwens ook niet hoor, was alleen benieuwd wat mijn marktplaats voor bedragen zou vragen.
:strip_exif()/f/image/sWJybTesIHJ2QFgCkQ0fEtZx.jpg?f=fotoalbum_large)
https://statisch.marktpla...rtentietarieven-2025.xlsx
[ Voor 4% gewijzigd door _eLMo_ op 14-03-2025 14:19 ]
Ik had gedacht dat ik dat niet uit zou hoeven leggen. Sex sells dus voor de sexy CB1100 EX kunnen ze serieus geld vragen.HTT-Thalan schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 14:00:
[...]
En welke van die opties vind jij dan sexy en welke totaal niet?
CBF1000 en Varadero zijn Honda's en dus waarschijnlijk fijne gebruiksvoorwerpen. Qua ontwerp spreekt het mij weinig aan, emotioneel zou ik zeggen "ouwemannenmotoren" maar dat kan ik dan weer niet goed onderbouwen.
CB1100 EX daarentegen vind ik een geslaagde modern interpretatie van de klassieke Universal Japanese Motorcycle met naar het schijnt fijn klinkend motorblok (dat is opzichzelf al snel de helft van het karakter van een motorfiets, ik denk dan aan Daily Rider-filmpjes van Revzilla en de vraag "would I buy this motorcycle for it's engine?").
Ik snap wat je zegt over die ouwemannenvibe. Daar heb ik zelf nul last van, dwz ik ben het met je eens over de vibe die ze afgeven maar ik maal er niet om. De NC was ook een motor met een hoop vooroordelen over de rijder maar ik had met dat ding meer lol dan met de BMW.WilbertNeems schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 14:39:
[...]
Ik had gedacht dat ik dat niet uit zou hoeven leggen. Sex sells dus voor de sexy CB1100 EX kunnen ze serieus geld vragen.
CBF1000 en Varadero zijn Honda's en dus waarschijnlijk fijne gebruiksvoorwerpen. Qua ontwerp spreekt het mij weinig aan, emotioneel zou ik zeggen "ouwemannenmotoren" maar dat kan ik dan weer niet goed onderbouwen.
(...)
Qua rijprestaties heb ik helemaal niet de behoefte iets te hebben wat ergens bovenuit steekt. Niet qua hoe het bochten neemt, of hoe hard het optrekt, ik wil me er gewoon op thuis voelen en dat is wat de CB en NC allebei goed deden - niet zo vreemd ook want iedereen vind dit soort motoren 'allemansvrienden'. Blijkbaar is dat het type rijder dat ik ben, doe maar gewoon dan doe je gek genoeg. Ik ben liever snel omdat ik de techniek beheers dan omdat ik veel pk's heb.
De CBF kwam er als 'beste' uit in mijn proefritten na de BMW en is ook weer zo'n middenmoot dus misschien juist wel een goeie keuze voor mij, en ook betaalbaar. Ik zit er nu niet op te wachten nog een paar k op te moeten leggen. Het jammer is dat ik aan die 70+ pk grens moet voldoen voor de opleiding want anders zou ik de BMW wegdoen en het geld wegsteken minus een paar accessoires voor de CB.
:strip_exif()/f/image/GbEfdXs0G58gzPe40e33d3p5.jpg?f=fotoalbum_medium)
/f/image/gz7zpHjFcqDv85vbLnVTB1t4.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Lg2qY3BD8dPGzXSj9XQHNyPM.jpg?f=fotoalbum_large)