Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 24 ... 86 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:38

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

kneusteun schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 08:54:
Goede dealer dat ;)
Arnold kan soms wat lomp zijn, maar dat maakt het alleen maar mooier.

Die man is echt mijn held, fatsoenlijke eerlijke prijzen en als je de fiets bij hem haalt wordt je van voor tot achter gematst bij onderhoud en aankopen etc.
Ja ik kreeg ook een hele goeie vibe van hem tijdens het gesprek, heel behulpzaam en denkt echt met je mee. Dat is ook wel te merken in de verkopen want meer dan de helft van de motoren op zijn site staan op gereserveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:14
Bommes schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 07:26:
Dan haalde ik toch echt wel een blauwe okay @Barista.
Ik heb het gevraagd toen ik een kenteken liet maken maar was onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:10

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Barista schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:03:
[...]

Ik heb het gevraagd toen ik een kenteken liet maken maar was onmogelijk.
Dan zou ik als second opinion dit even lezen

https://www.rdw.nl/partic...nkerblauwe-kentekenplaten

misschien blijkt het dan toch mogelijk :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
_Apache_ schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:57:
[...]

Dat mag ik hopen, maar het is simpele natuurkunde.
Als je met dergelijk gewicht eens hard remt staat die ene remschijf snel te gloeien. Hij moet die warmte gewoon kwijt.

Maargoed, daar heeft een rasechte poster niet mee te maken gelukkig. :+

Even snelle rekenactie..
- 300kg (rijder + motorfiets)
- 240kmh -> 0kmh
- Enkele remschijf (2,5kg)

De remschijf heeft dan 666.667 Joule aan energie te verwerken, wat heb in 1 remactie een temperatuur van 20 naar 560C brengt. :X :X
Hoe weet je dat die remschijf 2,5kg weegt?

Wellicht issie niet alleen groter, maar ook dikker? Hoe dan ook, het is simpele natuurkunde inderdaad. Of je voegt meer massa toe, of meer oppervlak, of betere koeling (brakeducts, gaatjes, etc). In weze maakt het niet uit of je nu 1 of 12 remschijven gebruikt, of desnoods de velg zelf, als e.e.a. maar is afgestemd op de motor/vermogen/gewicht etc.

En mijn vermoeden is dat je geen rekening hebt gehouden met de koeling die gedurende het afremmen plaatsvindt in je berekening? Hoe dan ook, ik zou me geen moment zorgen maken of de fabrikant wel goede remmen heeft gemonteerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

HTT-Thalan schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 08:48:
[...]

Mijn maatje in Bosnië (die pas zijn MRB heeft gehaald) heeft zijn Benelli TRK502 weggedaan en nu een gebruikte CB500X gehaald. Stukken lichter, handelbaarder, hij is er heel blij mee. Zo trots dat hij hem thuis gelijk ging poetsen, en daarna de capitale fout maakte om hem, eenmaal schoon, 'wel even zonder gear' die dertig meter naar de garage te rijden. Soppige wielen, bochtje draaien en klats, tegen de vlakte. Wijze les voor hem :P.

[...]

Ik vind de Tenere 700 nog steeds een máchtig knappe machine, maar qua budget niet wat ik nu zoek. Sowieso zou ik als ik dat uit zou geven waarschijnlijk gewoon op safe spelen en de nieuwe Transalp halen.

Eergisteren sprak ik de dealer over deze machine:

https://www.motoroccasion...aradero-abs-m1572905.html

maar helaas was die al vergeven, wordt binnenkort uitgeleverd aan een nieuwe eigenaar. Hij probeerde echt met me mee te denken en noemde nog de Tenere 1200 die wat betaalbaarder is maar ik durf eigenlijk niet meer zo goed weg te stappen bij wat ik ken en goedkoop zijn die ook nog steeds niet. De T700 is voor mij zo dicht als dat je komt bij zo'n vette Dakar machine, echt gaaf.

De BMW staat ondertussen op MP maar echt heel veel reacties heb ik nog niet, al claimt marktplaats wel dat heel veel mensen hem al 'gesaved' hebben in hun shortlist. Hopelijk gaat hij snel weg, want er staan op zich wel wat interessante Varadero's te koop in mijn omgeving.
OUCH!......lesje ATGATT :P

Bij Stella Motoren heb ik even op een T700 gezeten....ik voelde me daarop ook meteen thuis, net als op de F800GS......dat had ik absoluut niet met bijv een CRF1100 AT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:21

iMars

Full time prutser

charrel schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 08:58:
[...]

Reed hier gisteren naast een zwarte bmw 1250gsa op de A9, dat was een agent. Helemaal in het zwart :+
Dus die associatie blijft ;)
Deze toevallig? :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A8mMXZfTsVF6OI6wPp2dhuEx0es=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z3Lt6ffuRKWZPJVkypFaub91.jpg?f=fotoalbum_large

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:14
Fraggert schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:07:
[...]

Dan zou ik als second opinion dit even lezen

https://www.rdw.nl/partic...nkerblauwe-kentekenplaten

misschien blijkt het dan toch mogelijk :)
Nog even gekeken maar het bouwjaar klopt niet. De combinatie van letters / cijfers voor blauw kenteken ook niet en hij heeft nooit eerder op kenteken in Nederland gestaan want kenteken is pas eind februari toegekend. :N Gaat 'm niet worden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:47

_Apache_

For life.

Aikon schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:17:
[...]

Hoe weet je dat die remschijf 2,5kg weegt?

Wellicht issie niet alleen groter, maar ook dikker? Hoe dan ook, het is simpele natuurkunde inderdaad. Of je voegt meer massa toe, of meer oppervlak, of betere koeling (brakeducts, gaatjes, etc). In weze maakt het niet uit of je nu 1 of 12 remschijven gebruikt, of desnoods de velg zelf, als e.e.a. maar is afgestemd op de motor/vermogen/gewicht etc.

En mijn vermoeden is dat je geen rekening hebt gehouden met de koeling die gedurende het afremmen plaatsvindt in je berekening? Hoe dan ook, ik zou me geen moment zorgen maken of de fabrikant wel goede remmen heeft gemonteerd. :)
Omdat mijn schijven al 5x vervangen zijn, en dat zijn twee sets van 2,2kg/stuk. En ja, zovaak vervangen was een fabrieksfout, maar dat lijkt inmiddels opgelost.

Dus 2,5kg is naar boven afgerond. Tijdens het remmen? Nee dat niet, verwacht ook niet dat dat meer dan een seconde of 6-7 is. En dat is wel een complex stukje berekening erbij (want hoe hoger de temp, hoe sneller het afkoelt).

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Barista schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:26:
[...]

Nog even gekeken maar het bouwjaar klopt niet. De combinatie van letters / cijfers voor blauw kenteken ook niet en hij heeft nooit eerder op kenteken in Nederland gestaan want kenteken is pas eind februari toegekend. :N Gaat 'm niet worden dus.
Ok, helaas......ik dacht ik laat het je even checken want ik miste wat info in je originele post.

tijdje terug kon een maatje toch zijn oude buggy nog op blauw krijgen, staat leuker natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:01

charrel

Cortisol4life..

HTT-Thalan schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:00:
[...]

:D en hoe wist je dat dan? Je kende hem? Of je zag spullen zitten die het weggaven? Lijkt me logisch dat ze natuurlijk ook nog steeds gewoon onopgemerkte voertuigen gebruiken zoals we al jaren kennen van Blik op de weg enzo.
Zaten wel erg veel knoppen op zijn stuur, die zag dat ik hem met gepaste snelheid inhaalde. Later zag ik ook een display achter in zijn alu topkoffer toen ie een busje langs de kant ging zetten. Die haalde niet met gepaste snelheid in.
Hij had een alu topkoffer met display erin. Maar wel dezelfde fiets verder ja.

[ Voor 27% gewijzigd door charrel op 28-03-2025 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
kneusteun schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 07:50:
[...]

Eens, zie genoeg uit bouwjaar '70 en hoger met blauw rijden, blijkbaar is controle 0,0 en dat waarschijnlijk omdat de meeste agenten zich er niet eens bewust van zijn.
Nou ik heb een keer politieagent gehad die me staande hield omdat de blauwe plaat niet klopte. Ging weliswaar over een auto (waarvan het type en model de precies rover de blauwe plate grens heen lopen, 1973-1979) maar maakt het punt niet minder.

Bij een motor wellicht wat lastiger in te schatten, en ik denk ook dat deze agent net de betreffende theorie had geleerd ofzo, maar ik mocht met een februari 1978 auto mooi de platen wisselen en naar 't bureau terug komen om te laten zien :+

[ Voor 1% gewijzigd door We Are Borg op 28-03-2025 09:59 . Reden: Een beetje fatsoen graag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
_Apache_ schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:26:
[...]

Omdat mijn schijven al 5x vervangen zijn, en dat zijn twee sets van 2,2kg/stuk.
Maar dat is dan toch van een heel andere motor of niet? Die paar cm grotere diameter maakt een groter verschil dan je wellicht verwacht.
Tijdens het remmen? Nee dat niet, verwacht ook niet dat dat meer dan een seconde of 6-7 is. En dat is wel een complex stukje berekening erbij (want hoe hoger de temp, hoe sneller het afkoelt).
Ja, dat is zeker heel complex :P Maar dat maakt wel een groot verschil natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:00
HTT-Thalan schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:01:
[...]

Ja ik kreeg ook een hele goeie vibe van hem tijdens het gesprek, heel behulpzaam en denkt echt met je mee. Dat is ook wel te merken in de verkopen want meer dan de helft van de motoren op zijn site staan op gereserveerd.
Zaterdag hebben we een andere start locatie, maar we gingen vorig jaar vanuit zijn huis weg met 50 man op adv's
Je hebt die oprit gezien, dus je kan je voorstellen wat een mooie chaos dat was _/-\o_

Maar die gast kan rijden! ik reed de route over een zandweg en meneer komt op zijn achterwiel voorbij over een omgeploegd maisveld >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Bedenk me ineens, die BMW gaat toch niet een 1 april grap zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:16:
Nee. Hij gaat definitief weg zodra zich koper meld die er voldoende voor geeft.

https://www.mobile.de/nl/...pmotorbike/418795919.html

Lage kilometerstand, veel opties, 3 kwartier rijden. Ik ga maar eens bellen in mijn beste steenkolendeuts.

[ Voor 35% gewijzigd door HTT-Thalan op 28-03-2025 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Nu online
@HTT-Thalan Mooi dat je in de advertentie in de eerste alinea direct het grote minpunt benoemt, dan heb je dat vast gehad. :o

Voor de rationele koper een super deal, maar tijd is helaas te kostbaar voor ratio zonder emotie. Maar goed, dat hoef ik jou dus niet uit te leggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

WilbertNeems schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:40:
@HTT-Thalan Mooi dat je in de advertentie in de eerste alinea direct het grote minpunt benoemt, dan heb je dat vast gehad. :o

Voor de rationele koper een super deal, maar tijd is helaas te kostbaar voor ratio zonder emotie. Maar goed, dat hoef ik jou dus niet uit te leggen. ;)
Bedoel je dat ik dat beter aanpas? Ik vind het altijd prettig om open en eerlijk te communiceren met mensen als ik iets verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik vind het persoonlijk eigenlijk wel sterk. Het is geen feitelijk gebrek, maar wel de reden waarom jij een technisch prima motor verkoopt. Uiteindelijk moet voor veel mensen die emotie er zijn.

offtopic:
Grappig, ik heb dus met mijn v-strom gewoon geen emotie. Het is gewoon een stuk gereedschap om me van A naar B te brengen, niets meer niets minder. Ik zorg er goed voor, maar als hij nu omgewisseld wordt voor een soortgelijke kawasaki of honda boeit het me weinig. Ik heb wel motoren gezien die ik absoluut niet bij me vind passen

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:21

Bommes

Capo del formaggio

Inderdaad, net een V85, eindelijk een toffe BMW dus.. O+

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

HTT-Thalan schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:29:
[...]

Lage kilometerstand, veel opties, 3 kwartier rijden. Ik ga maar eens bellen in mijn beste steenkolendeuts.
Even gebeld, inruil van een NL motor is geen probleem, doet hij vaker. Maar RT-P's zijn niet echt zeldzaam en sommigen zijn afgeragd, gaf hij aan. Ze worden daar voor ongeveer dezelfde prijs verkocht als hier en dus zie je dat terug in een eventuele inruilprijs.

Garantie heb je sowieso Bovag zei hij (of hij bedoeld een duits equivalent daarvan, geen idee) voor 12 maanden. Als je echt garantie garantie wilt kun je daar een soort 'versicherung' voor afsluiten? Geen ervaring mee, kan iemand me wat tips geven? Die CB kocht ik gewoon van een particulier dus dat was allemaal niet van toepassing.

Vind deze overigens nog veel toffer/mooier:

https://www.mobile.de/nl/...pmotorbike/418642791.html

maar die staat 700km verderop :o.

[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 28-03-2025 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 19:13
In Duitsland is het wettelijk vastgelegd dat je 12 maanden garantie hebt bij de aanschaf van een voertuig, mits bij een bedrijf aangeschaft. Geen idee hoe het zit als die desbetreffende machine daarna op NL kenteken komt te staan, maar ik kan me voorstellen dat die garantie dan vervalt?

In de advertentie wordt "HU BEI KAUF NEU" vermeldt, waar HU voor HauptUntersuchung staat, wat normaal gesproken hier een grote beurt wordt genoemd. Dan mag je er van uit gaan dat ie in orde is lijkt mij.

Edit: Is natuurlijk geen garantie dat het een grote beurt is, maar zo zou je het kunnen interpreteren. Mogelijk interessant om dat nog even na te vragen.

[ Voor 13% gewijzigd door UTwizard op 28-03-2025 11:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:22
kneusteun schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 08:19:
https://nieuwsmotor.nl/ni.../nieuw-2025-bmw-r-12-g-s/
[Afbeelding]

Wow, ik vind deze toffer dan die nieuwe 1300 adv
Benieuwd wie er straks een dikke rally bak van heeft gemaakt :o

Edit: BMW v85tt _/-\o_
Zeker in Option 719 kreeg ik gelijk v85tt vibes :p.

Afbeeldingslocatie: https://cdn-fastly.motorcycle.com/media/2025/03/27/13376/s-2026-bmw-r-12-g-s-first-look-gallery.jpg?size=1224x1438&nocrop=1

Afbeeldingslocatie: https://boymeetsbike.com/wp-content/uploads/2020/08/img_4088-1.jpeg?w=1024

Je mag overigens weer eens flink in de buidel tasten, heb het voor de grap eens door de configurator gehaald, dan kom ik zelf uit op 24.326 euro uit voor de gewenste specs. Dan zou ik toch liever voor een R1300GS gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door cyntax op 28-03-2025 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kneusteun schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:16:
hhmmm......

Wat me wel opvalt van deze op het officiele YT kanaal is dat het renders lijken

Kijk maar ff en let op bij 0:42 als ze de koplamp en daarna het stuur enzo in beeld brengen.

Ik kan dan echt niet met zekerheid zeggen of ik naar een daadwerkelijk 100% echt stuur kijk, of dat het een waanzinnige render is.

Als je al wat ziet dat 100% legit lijkt dan is dat een close up van een hand op een handvat, of een stepje of iets dergelijk of andere onderdelen van zeer dichtbij zoals een achterband.

Dat filmpje van die F450GS concept is de echte motor waar ze mee rijden en die ook op de diverse shows hebben gestaan. Dat kan ik me van deze R12 niet herinneren...wel wat spyshots her en der en eenhoop verwarring door allerlei fake AI-bullshit op allerlei kanalen.

Aan de andere kant miste een nieuwe uitvoering van de Urban GS in de line-up...dus ik vind het wel een logisch model.

[ Voor 5% gewijzigd door Fraggert op 28-03-2025 11:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:07
cyntax schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 11:12:
[...]

Zeker in Option 719 kreeg ik gelijk v85tt vibes :p.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dan vind ik de Guzzi wat jonger en frisser ogen. Die BMW heeft hangtieten :+

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:21

iMars

Full time prutser

Barista schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 07:23:
[...]

Dankjewel. Bouwjaar is '79 maar alles voor '78 krijgt een blauwe plaat.
Hier staan alle voorwaarden volgens de RDW: https://www.rdw.nl/partic...nkerblauwe-kentekenplaten

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
Joris748 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 11:17:
[...]

:+ :+

Die R12 G/S is natuurlijk een hommage aan de legendarische R80/100 G/S. Vind het best geslaagd, als het rijdt zoals een R9T dan gaat het weer een fantastische machine zijn waarvan er maar weinig verkocht gaan worden i.v.m. de prijs.

Afbeeldingslocatie: https://cars.bonhams.com/_next/image.jpg?url=https%3A%2F%2Fimg1.bonhams.com%2Fimage%3Fsrc%3DImages%2Flive%2F2023-07%2F27%2F25311432-1-1.jpg%26left%3D0.060000000000%26right%3D0.953333333333&w=2400&q=75

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Kreeg net nog even een POV video van één van de trainers doorgestuurd :P.

Daar tikte ik toch bijna de 100 aan denk ik hoor :P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

cyntax schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 11:12:
[...]
Je mag overigens weer eens flink in de buidel tasten, heb het voor de grap eens door de configurator gehaald, dan kom ik zelf uit op 24.326 euro uit voor de gewenste specs. Dan zou ik toch liever voor een R1300GS gaan.
De V85 dik aangekleed is denk ik 10k goedkoper.
Ik wist het wel.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Bommes schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 12:06:
[...]

De V85 dik aangekleed is denk ik 10k goedkoper.
Ik wist het wel.
2 aprillia's? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Nu online
Joris748 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 11:17:
[...]
Ik wou dat ook al zeggen, want anders laten ze in Mandello waarschijnlijk de garantie op mijn Guzzi vervallen. Gelukkig zei jij het al.

En meer serieus, zoals @Fraggert ook al lijkt aan te geven, het is toch de render die hem veel minder fris laat ogen. De V85TT heeft meer defintie en scherpere lijnen waardoor ik hem ondanks de gelijkenis toch zo'n 2x beter er uit vind zien. Of misschien zijn het de dubbele koplampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:42:
[...]
Bedoel je dat ik dat beter aanpas? Ik vind het altijd prettig om open en eerlijk te communiceren met mensen als ik iets verkoop.
Het zal wel niet veel uitmaken. In principe zou je ook kunnen zeggen dat je op zoek bent naar wat anders, als mensen vragen waarom kun je het nog uitleggen. Maar als je dan die BMW-boxer-fanboy als koper hebt kun je je dan nog wijselijk stil houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

WilbertNeems schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 12:08:
[...]

Ik wou dat ook al zeggen, want anders laten ze in Mandello waarschijnlijk de garantie op mijn Guzzi vervallen. Gelukkig zei jij het al.

En meer serieus, zoals @Fraggert ook al lijkt aan te geven, het is toch de render die hem veel minder fris laat ogen. De V85TT heeft meer defintie en scherpere lijnen waardoor ik hem ondanks de gelijkenis toch zo'n 2x beter er uit vind zien. Of misschien zijn het de dubbele koplampen.
kleine kanttekening......ik weet niet wat je hier bedoelt met "fris ogen"

ik ging even in op het 1 april balletje dat @kneusteun opwierp.....maar de R12G/S staat wel gewoon in de configurator op de BMW site,

zal ik gewoon eens een proefrit aanvragen om te zien hoe legit dit ding is? Dat kan online op de website. Als dat alleen kan op 1 april dan weet ik genoeg :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Het tikt iig aardig snel aan die prijs:

Afbeeldingslocatie: https://www.bmwgsclub.nl/forum/uploads/monthly_2025_03/893756370_Schermafbeelding2025-03-27om20_29_42.png.f98d52a35aff4bf2e757ce0ac38c3fc4.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adder28
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20-10 15:25
Absurde prijzen gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Want? ik vraag mij af hoe je dat bepaald?
Want blijkbaar is er een heel team bij BMW dat denkt dat het gewoon verkoopt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:39
Over absurde prijzen gesproken..... @Tylen 's favo stukje metaal onder zijn 2-wielers binnen :+

Brembo Z04 pads voor de CBR1000rr

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AE0W3O8XUzVHb7wQXrRWzAxQMoQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cFwSutpOqRkaGz0IOBjxSUZE.jpg?f=fotoalbum_large

Zelfs met korting best prijzig, maar de vorige keer werd het toch allemaal wat zompig in de warmte en bij de laatste sessie. :)

Alleen nog even een powergp2 voorbandje (ik ben nog niet zo snel) en we kunnen. :P

K to the KillaZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adder28
kneusteun schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 12:26:
[...]

Want? ik vraag mij af hoe je dat bepaald?
Want blijkbaar is er een heel team bij BMW dat denkt dat het gewoon verkoopt ;)
Voor mij persoonlijk zijn dat absurde prijzen, maar aan het aantal vol aangeklede 1300GS'en in mijn buurt, ben ik blijkbaar de enige die daarover denkt. Een oud blok, beetje nostalgie aankleden en klaar: 28k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Adder28 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 12:30:
[...]

Voor mij persoonlijk zijn dat absurde prijzen, maar aan het aantal vol aangeklede 1300GS'en in mijn buurt, ben ik blijkbaar de enige die daarover denkt. Een oud blok, beetje nostalgie aankleden en klaar: 28k.
Snap ik, maar volgens mij stond BMW sowieso niet bekend als scherp geprijsd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Ach, heb je de r1200 hp2 enduro nu wel is bekeken. Die prijzen zijn nu absurd, maatje had er eentje. Had ie hem gewoon maar in de schuur laten staan.

https://www.autoscout24.n...oost&applied_mia_tier=t50

Dan heb je het over een fiets die al slecht uit alle testen kwam maar toch een cult status heeft gekregen met bijpassende prijzen...

[ Voor 47% gewijzigd door charrel op 28-03-2025 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

HTT-Thalan schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:29:
[...]

@kneusteun bedoelde niet jouw BMW hoor _O- ...maar die nieuwe R12G/S...of dat een 1 april grap was.

BMW is trouwens niet vies van een 1 april frats.....ze hebben al eens een 2WD GS gedaan als geintje :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:15

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

KillaZ schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 12:29:
Over absurde prijzen gesproken..... @Tylen 's favo stukje metaal onder zijn 2-wielers binnen :+

Brembo Z04 pads voor de CBR1000rr

[Afbeelding]

Zelfs met korting best prijzig, maar de vorige keer werd het toch allemaal wat zompig in de warmte en bij de laatste sessie. :)

Alleen nog even een powergp2 voorbandje (ik ben nog niet zo snel) en we kunnen. :P
Hahaha blijven porno blokjes O+ O+

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adder28
kneusteun schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 12:32:
[...]

Snap ik, maar volgens mij stond BMW sowieso niet bekend als scherp geprijsd ;)
Er is nog altijd een groot verschil tussen niet scherp geprijsd zijn en een niertje verkopen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:04

Destruction

(ex-)Automonteur

Grubeater schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 01:20:
[...]

De pickups van de Weginspecteurs van Rijkswaterstaat zou je ook niet over het hoofd moeten zien, maar die worden ook steeds meer aan puin gereden.

[Afbeelding]
Tsja zolang voor veel automobilisten dat appje of dat berichtje op Facebook of Instagram belangrijker is dan het verkeer om hen heen, blijf je dit soort ongelukken houden. Wat mij betreft raakt zo'n bestuurder het rijbewijs voor lange tijd kwijt, en bij herhaling zelfs permanent. Want dit type mens willen we gewoon niet achter het stuur hebben.
HTT-Thalan schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 06:26:
[...]

Goed moment om gelijk de koppeling te vervangen dan :').
Er leek mij van die motor niet zoveel meer over dat je 'm nog wil repareren :X

Het filmpje van je cursus nog ff bekeken... Zo'n BMW klinkt wel mooi imo, maar ik kan zo'n ding hier niet kwijt en of ik een halve auto wil rijden weet ik ook niet :+ Dat er voor mijn Diversion al ooit een trekhaak te koop was vind ik lomp genoeg :D

Over dat trekhaakje gesproken, als iemand toevallig nog een adresje weet om zo'n haak el cheapo te kopen... Dan vind ik 't nog wel een leuk geintje. Maar omdat ik er niet echt iets aan heb mag 't ook bijna niks kosten natuurlijk ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Destruction op 28-03-2025 13:49 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

@Destruction krijg je er een gratis hoes bij, kan 'ie buiten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 13:57:
@Destruction krijg je er een gratis hoes bij, kan 'ie buiten staan.
De DIversion past hier nog nét door de steeg, groter moet 't niet worden allemaal :D Wie weet, als de huizenmarkt ooit tot rust komt/crasht en mijn bankrekening later groot is... :+

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:42

4x2

lộn xộn quá

Gang is alles, kans dat je beide cilinderkoppen dr af beukt is nihil, 1 staat verder naar voren :+

Zondag weer een n+1 doen als het goed is :+

leeg

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Destruction schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 14:15:
[...]

De DIversion past hier nog nét door de steeg, groter moet 't niet worden allemaal :D Wie weet, als de huizenmarkt ooit tot rust komt/crasht en mijn bankrekening later groot is... :+
90cm van beugel tot beugel, heb hem even opgemeten voor je :P.

Feest, want post van het IBKI:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/14YI-WHu-piv-fHF0OB_sR4PhDg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JRudv9yPbmpFTz206tVqePdG.jpg?f=fotoalbum_large

Ik mag les gaan geven volgende week *O*.

[ Voor 37% gewijzigd door HTT-Thalan op 28-03-2025 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 14:27:
[...]

90cm van beugel tot beugel, heb hem even opgemeten voor je :P.

Feest, want post van het IBKI:

[Afbeelding]

Ik mag les gaan geven volgende week *O*.
Die 90cm past denk ik nét, maar er zit ook nog een bocht in de steeg, en daar gaat 't te krap worden :P

Ah kijk nu wordt 't min of meer officieel, congratz :)
4x2 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 14:26:
Gang is alles, kans dat je beide cilinderkoppen dr af beukt is nihil, 1 staat verder naar voren :+

XJ900 kopen? :P

* Destruction heeft er eentje staan, pre-Diversion. Niet van mij maar hij staat hier wel met de bedoeling dat ik 'm verkoop :)

Mijn N+1 komt ook nog wel. Ik neig nog steeds naar een CB500, of evt. de CBF500A. Iets duurder, maar iets recenter, ABS enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Destruction schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 14:38:
[...]

Die 90cm past denk ik nét, maar er zit ook nog een bocht in de steeg, en daar gaat 't te krap worden :P

Ah kijk nu wordt 't min of meer officieel, congratz :)
[...]

XJ900 kopen? :P

* Destruction heeft er eentje staan, pre-Diversion. Niet van mij maar hij staat hier wel met de bedoeling dat ik 'm verkoop :)

Mijn N+1 komt ook nog wel. Ik neig nog steeds naar een CB500, of evt. de CBF500A. Iets duurder, maar iets recenter, ABS enzo..
Als ik de RT verkocht heb en ik besluit toch voor een recentere motor te gaan zoals een Alp, Twin of CB1100 moet de CB500 er misschien ook aan geloven... mooier dan de mijne ga je ze niet vinden :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 14:40:
[...]

Als ik de RT verkocht heb en ik besluit toch voor een recentere motor te gaan zoals een Alp, Twin of CB1100 moet de CB500 er misschien ook aan geloven... mooier dan de mijne ga je ze niet vinden :P.
Ik las net dat je de RT wil gaan inruilen op een Varadero uit Duitsland, dus dat probleem is al opgelost :+

Ik gok ook dat die CB van jou voor mij te mooi is. Ik zoek (geen haast) juist eentje die al niet meer zo mooi is zodat 't ook geen sund is om 'm door de pekel te rijden en er een beetje een frankenstein hok van te maken :P

Voor het originele en nette heb ik dan het bankstel :)

[ Voor 4% gewijzigd door Destruction op 28-03-2025 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nee dat is alleen als ik er niet vanaf kom. Want dan lever ik er aardig op in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
@HTT-Thalan Je hebt een KvK toch? Koop een motor op de zaak. Jij kan tenminste elke km zakelijk verantwoorden als toekomstig instructeur :o

Een vriend van mij heeft een bedrijf in motorpoets middelen, die probeer ik ook nog steeds een zakelijke motor/racer aan te praten. Elke km die hij rijdt, ook op het circuit, is om nieuwe producten te testen :+

K to the KillaZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Het probleem is niet het kopen, ik kan zo een nieuwe transalp neerzetten als ik dat zou willen. Het probleem is budgetteren voor de toekomst, ik moet een buffer/reserve aanhouden voor wat nog gaat komen. Opleidingskosten, verzekeringen, lesvoertuig aanschaffen dat soort zaken. Ik kan wel vol inzetten op de instructeursmotor maar dat is niet het hele plaatje natuurlijk.

Dus ja, het klopt wat je zegt. Maar die stage loop ik toch via het opleidingscentrum en tot die is afgerond kan ik nog niks beginnen, letterlijk en figuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
HTT-Thalan schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 14:51:
Het probleem is niet het kopen, ik kan zo een nieuwe transalp neerzetten als ik dat zou willen. Het probleem is budgetteren voor de toekomst, ik moet een buffer/reserve aanhouden voor wat nog gaat komen. Opleidingskosten, verzekeringen, lesvoertuig aanschaffen dat soort zaken. Ik kan wel vol inzetten op de instructeursmotor maar dat is niet het hele plaatje natuurlijk.

Dus ja, het klopt wat je zegt. Maar die stage loop ik toch via het opleidingscentrum en tot die is afgerond kan ik nog niks beginnen, letterlijk en figuurlijk.
Snap ik, maar als je nu 6k plat slaat op een motor prive kun je zakelijk voor dat bedrag ex btw shoppen. Daarnaast kun je al je kosten zakelijk opvoeren. Elke euro die je nu uitgeeft, kun je gewoon meenemen.

Ik zou er eens met een boekhouder over kletsen, zeker omdat dit gewoon te verklaren is en je dus uiteindelijk minder geld kwijt bent.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

KillaZ schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 14:58:
[...]

Snap ik, maar als je nu 6k plat slaat op een motor prive kun je zakelijk voor dat bedrag ex btw shoppen. Daarnaast kun je al je kosten zakelijk opvoeren. Elke euro die je nu uitgeeft, kun je gewoon meenemen.

Ik zou er eens met een boekhouder over kletsen, zeker omdat dit gewoon te verklaren is en je dus uiteindelijk minder geld kwijt bent.
Punt is dat ik de opleiding op een eigen motor moet rijden. En het UWV vind er ook wat van als ik zomaar ineens een KVK ga oprichten. Maar ik zal het overleggen idd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mijn BMW dealer had een maand geleden maar liefst 43 motoren ofzo in de showroom klaar staan om opgehaald te worden (verkocht dus). Kwam neer op €1,3-1,5 miljoen.

En dan stond er nog meer in de loods. Pronkstuk was een 1300GSA, triple black (90% verkoop GSA is triple black, geen smaak die mensen), alles wat maar kon carbon, remklauwen vervangen door BMW M klauwen van de M1000. Custom zadel, custom wielen. Zat boven de €45k zei men daar 🤣

Mijn vader zei altijd: geleend of drugsgeld, daar houd ik het maar op, slaap ik beter 🤣

En dan is het nog geeneens seizoen :+ Zoete broodjes!

[ Voor 55% gewijzigd door _eLMo_ op 29-03-2025 11:11 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

_eLMo_ schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 16:00:
Mijn BMW dealer had een maand geleden maar liefst 43 motoren ofzo in de showroom klaar staan om opgehaald te worden (verkocht dus). Kwam neer op €1,3-1,5 miljoen.

En dan stond er nog meer in de loods. Pronkstuk was een 1300GSA, triple black (90% verkoop GSA is triple black, geen smaak die mensen), alles wat maar kon carbon, remklauwen vervangen door BMW M klauwen van de M1000. Custom zadel, custom wielen. Zat boven de €45k zei men daar 🤣

En dan is het nog geeneens seizoen :+ Zoete broodjes!
Seizoen is toch gewoon wanneer het zonnig wordt buiten? Of is er een bepaalde datum vastgesteld?

Ik had op de training 3 mannen naast mij, vader + 2 zoons, alledrie op een identieke Triple Black idd, carbon, alles zwart, ik vond er niks aan maar het gaat wel af zo'n apparaat ja. Doe mij maar liever deze sound:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 16:04:
[...]

Seizoen is toch gewoon wanneer het zonnig wordt buiten? Of is er een bepaalde datum vastgesteld?

[…]
Maand geleden was het nog niet zonnig. Meesten die kwamen nog niet afhalen vanwege het zout.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Adder28 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 13:08:
[...]

Er is nog altijd een groot verschil tussen niet scherp geprijsd zijn en een niertje verkopen ;)
Eens, maar als ik kijk dat dit 6k meer is dan de tenere, dan snap ik dat ergens ook nog.
Tenere is zeer kaal qua opties en uitrusting, ik geef toe dat bmw naar mijn idee dat allemaal wat netter voor elkaar heeft.

Maar het is allemaal relatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

charrel schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 12:20:
Het tikt iig aardig snel aan die prijs:

[Afbeelding]
welke spec heb jij?
Ik kom hier op..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c49ExO1qd51_1QcOU9ZTekV7qC4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z44HVCiizlbCsnb0FyrUyRLI.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JSYTDavoQfG2Wv5gNFWzDvzTmC4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pYYxKVmnQmlAl6PON0cpGAuj.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kd5JhhZSNx5gSgI7jppsqDteahE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZnJhAA9TXuuM7HSL9fjwIDy3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6iIgNPlPTyp2QCY3IhQjn1E2lQ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LkysAds67DkJr4ZFVjZT0sxG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qY8j5wX5pKRu9DLQbNSiKCq-NVk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uv74eUzcoLJZmiog9Bfy4ihg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e9vjk0Zzl3ALgOVZmm_Uv3mMc0M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uQB9EwvJRIMp7BU0Lkk4vBjW.png?f=fotoalbum_large

(22,270.07 Euro dus)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

:o daar heb je een full-option transalp 2025 voor met nog geld over voor een motorreis + training van 2 weken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

HTT-Thalan schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 16:33:
[...]

:o daar heb je een full-option transalp 2025 voor met nog geld over voor een motorreis + training van 2 weken...
ja maar dan heb je wel een transalp :+

Maar helemaal met je eens, het is een enorme bak geld.. koop je ook een mooie auto voor..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Iemand op het GS forum was erg kwistig, dus even het plaatje geleend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:37

A13X

Dude

Moet daar geen BPM bij? Of heeft de UK en vergelijkbaar iets?

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

A13X schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 16:56:
[...]

Moet daar geen BPM bij? Of heeft de UK en vergelijkbaar iets?
Zit er al in.. maar BPM is wel minder dan in NL.. mogelijk verklaard dat het grote verschil..

https://www.carwow.co.uk/.../tax-on-car-purchase#gref

[ Voor 10% gewijzigd door ToolkiT op 28-03-2025 16:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cyntax
_eLMo_ schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 16:00:
Pronkstuk was een 1300GSA, triple black (90% verkoop GSA is triple black, geen smaak die mensen)
Ey, haters gonna hate :+ .
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Volgende gaat hier sowieso ook geen Triple black meer zijn, iedereen en zn moeder heeft deze stijlvariant :X .

@ToolkiT Kom hier op 25.327 euro met exact dezelfde config.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ws91NezWumC6TbC4G90g5051UTQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/S8X0sFzNadRnIXAUx1F16esT.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door cyntax op 28-03-2025 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:07
ToolkiT schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 16:36:
[...]

ja maar dan heb je wel een transalp :+

Maar helemaal met je eens, het is een enorme bak geld.. koop je ook een mooie auto voor..
Auto? Dat is toch zo’n ding wat je erbij hebt voor de momenten dat een motor niet zo handig is?

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:54
Vorige zomer een klusmotor gekocht https://gathering.tweaker...message/79280600#79280600

Het motorblok lekte op een aantal plekken, dus alles is uit elkaar geweest buiten het motorblok zelf en versnellingsbak omdat daar niets mis mee is/was. Wel zijn de lekkende keerringen en pakkingen vervangen op het blok net als de waterpomp.

Alle elektronica aangepast naar een Motogadget m.unit en alle verlichting vervangen behalve het achterlicht. Ook is het lage zadel vervangen door een normaal zadel.
Voor(foto afgelopen zomer ook gedeeld):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dd_xZ6uO-_HpddGxh4kOAI9ls7o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CaCbM6JsyaGoo2CR77dlOFlA.jpg?f=fotoalbum_large
Na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/46GauWnnFtQ-TnIizoPMt5nL0rk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JTrd0esg68AFt8OwKyR5xxxv.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gfUmzIuE6dK1QhN9QNXd0oJTEjs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tjTxbn7HWQ8WFUbMumDRfJw8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/foFw1Nm55xRI0UaHmXWVxPwzX5I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x0oj0wtFZYVcxS6m5rJQEqJL.jpg?f=fotoalbum_large

Al met al flink onderschat hoeveel tijd het kost en daarnaast hoeveel alle onderdelen bij elkaar kosten. De waterpomp lekte en dat was een prijzig grapje omdat ook de behuizing beschadigd was. Uiteindelijk lekt de nieuwe pomp ook, maar veel minder… ook is de cardan flink versleten en lijkt deze een trilling te geven, maar ik hoop dat deze nog even mee kan. Ik zal er toch niet veel op gaan rijden.

Komende week nog even alles nalopen voor de laatste keer en dan opbouwend proefritjes gaan maken als het redelijk weer is.
Waarschijnlijk ga ik wel proberen de motor te verkopen tegen de zomer, hij staat flink in de weg aangezien de schuur al vol staat met een 1200GS en wat fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:43
Inmiddels in het bezit van een Honda NT650V Deauville uit 2004.
Ik heb hier een schermpje opgekocht voor Android Auto, so far so good.

Deze heb ik aa gesloten op de accu met als probleem dat nu dat ding continu aan blijft staan. Ik zou graag willen dat die aa gaat als ik de motor aanzet en uit als ik de motor uit zet.

Na wat zoeken kwam ik op een zekering bypass uit; https://www.gamma.nl/asso...uder-bypass-12v/p/B200733

Maar dan loop ik tegen het probleem aan dat ik de deksel van het zekering doosje niet meer dicht krijg.

Ik begrijp dat ik ook stroom zou kunnen aftappen van de kabel die naar de koplamp gaat. Wat heb ik daar voor nodig, kan dat met zoiets? https://amzn.eu/d/5dJx5ZS

Het moet wel in de buurt zijn van de accu want daar zit ook de andere aansluiting, en heb ik nog een rode en zwarte draad voor het via een zekering en converter gaat. Is dat dan een kwestie van kijken onder het zekering doosje welke kabel voor de koplamp is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik heb voor een USB aansluiting bij het stuur een draad aangekoppeld bij een willekeurige geschakelde 12v draad. Plus en min vanaf de accu gepakt, en dmv een relais gaat de USB aansluiting nu op contact aan en uit, terwijl de voeding dus vanaf de accu komt :) Want mijn aftapper is slechts een schakeldraad voor 't relais.

Alsin
Onbekende geschakelde 12v -----> relais.
Plus vanaf accu ---> zekering ---> relais ---> USB aansluiting bij stuur
Min vanaf accu ----> relais ---> USB aansluiting bij stuur

Ik zet de motor op contact, mijn schakeldraad zet 't relais in werking, done. Bij de verlichting aankoppelen kan waarschijnlijk ook wel, maar het nadeel daarvan is dat als er dan iets met je display gebeurt mogelijk de verlichting ook uit valt. Dat probleem heb ik hier niet.

[ Voor 53% gewijzigd door Destruction op 28-03-2025 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Hoe kom ik achter een willekeurig 12v geschakeld iets? En wat voor relais zit er tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

kneusteun schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 16:18:
[...]

Eens, maar als ik kijk dat dit 6k meer is dan de tenere, dan snap ik dat ergens ook nog.
Tenere is zeer kaal qua opties en uitrusting, ik geef toe dat bmw naar mijn idee dat allemaal wat netter voor elkaar heeft.

Maar het is allemaal relatief.
Nou ja zeker omdat je bij een Tuareg of Guzzi V85, voorbeelden uit eigen ervaring, wel rijders modi hebt, cruisecontrol, enz.
Het kan dus wel voor het geld dat een T7, Tuareg, V85 kost, wat leuke specs bedoel ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Robbie T schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 19:41:
Hoe kom ik achter een willekeurig 12v geschakeld iets? En wat voor relais zit er tussen?
Met een spanningzoeker wat gaan meten met contact aan en uit, kom je vanzelf wel iets tegen. Zelf heb ik gewoon een relais gepakt dat ik nog had liggen, ooit uit een Opel gejat denk ik, want er staat een GM logo op :+

Volgens mij is elk random 12v relais hier prima geschikt voor, zolang er maar aansluitingen zijn voor:
- Plus
- Min
- Acc (je scherm in dit geval)
- Je schakeldraad.

Het is dat ik er nogal wat voor uit elkaar moet halen om te laten zien hoe ik 't gedaan heb bij de Diversion en de foto's die ik ervan heb niet duidelijk genoeg zijn, maar anders zou ik dat posten.

[edit]Foto gevonden van mijn vorige motor (Fazer):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/evlF1JmOJRRQ5moosKYXqfjXuqM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/fROBqUWW6k34K1Kl0y7JETIe.jpg?f=user_large

Een geel GM relais in dit geval. Ik heb toen het zekeringenboxje van z'n plek gehaald en daar een aftakking op een geschakelde 12v gemaakt. De rest is wel zichtbaar :) De rest was een kwestie van draden naar voor leggen die lang genoeg zijn en daar je scherm (of USB punt/whatever) op aan te sluiten.

[ Voor 57% gewijzigd door Destruction op 28-03-2025 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Destruction schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 19:59:
[...]

Met een spanningzoeker wat gaan meten met contact aan en uit, kom je vanzelf wel iets tegen. Zelf heb ik gewoon een relais gepakt dat ik nog had liggen, ooit uit een Opel gejat denk ik, want er staat een GM logo op :+

Volgens mij is elk random 12v relais hier prima geschikt voor, zolang er maar aansluitingen zijn voor:
- Plus
- Min
- Acc (je scherm in dit geval)
- Je schakeldraad.

Het is dat ik er nogal wat voor uit elkaar moet halen om te laten zien hoe ik 't gedaan heb bij de Diversion en de foto's die ik ervan heb niet duidelijk genoeg zijn, maar anders zou ik dat posten.

[edit]Foto gevonden van mijn vorige motor (Fazer):
[Afbeelding]

Een geel GM relais in dit geval. Ik heb toen het zekeringenboxje van z'n plek gehaald en daar een aftakking op een geschakelde 12v gemaakt. De rest is wel zichtbaar :) De rest was een kwestie van draden naar voor leggen die lang genoeg zijn en daar je scherm (of USB punt/whatever) op aan te sluiten.
Dank! Ik ga weer eens zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 16:04:
[...]

Ik had op de training 3 mannen naast mij, vader + 2 zoons, alledrie op een identieke Triple Black idd, carbon, alles zwart, ik vond er niks aan maar het gaat wel af zo'n apparaat ja. Doe mij maar liever deze sound:

[YouTube: Honda Varadero 1000 | RAW ONBOARD | PURE ENGINE SOUND | 4K]
Even los van de rest van je post, maar als commentaar op dat filmpje. En omdat ik het wel vaker zie in youtube filmpjes. Dat mensen zo ontiegelijk veel aan het schakelen zijn. Alsof de motor niet meer dan 4-5k toeren mag maken ofzo. Die gast schakelt na de eerste bocht op naar z'n 5de versnelling om 80 te rijden... En is constant bezig te schakelen.. Ik snap dat gewoon echt niet. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 19:51:
[...]

Nou ja zeker omdat je bij een Tuareg of Guzzi V85, voorbeelden uit eigen ervaring, wel rijders modi hebt, cruisecontrol, enz.
Het kan dus wel voor het geld dat een T7, Tuareg, V85 kost, wat leuke specs bedoel ik dan.
Oh absoluut, maar BMW zal altijd een premium merk willen blijven op basis van prijs.
Dat heeft de marketing afdeling al lang bedacht.

En ze komen er ook prima mee weg, dus zal niet snel veranderen. Denk ook niet dat die 450 gaat concurreren in prijs met een cfmoto of enfield bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Bedenk me net dat de f900gs meer de tegenhanger is van de Tuareg en tenere, die is qua prijs ook weer net een stapje hoger.

Qua uitrusting is die denk ik gelijk aan de Tuareg. De T7 is standaard gewoon er kaal.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:56
Grolsch schreef op zondag 23 maart 2025 @ 06:47:
Na bijna 19!! jaar de R1 gehad te hebben toch maar besloten deze te verkopen.

[Afbeelding]

Tcoh wel een klein traantje gelaten, want 19 jaar is niet niets.
Met deze motor heb ik zelf op diverse circuits gereden, motorraces bezocht in Engeland, Brno, Assen, Mugello en Misano.

10.000'en KM's met veel plezier op gereden maar de laatste jaren reed ik bijna niet meer, hooguit 1000KM per jaar.

Dit komt door gebrek aan tijd en jonge kinderen.

Mijn oudste is nu 10 en wil ook graag mee, maar op een R1 is dat niet zo ideaal

Ook zat ik er niet comfortabel meer op met lange tourtochten / weekendjes weg vanwege de houding en was op zoek naar iets waardoor ik hoop weer meer KM's te gaan maken, en het is uiteindelijk de KTM Superduke 1290 GT geworden!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het is een 2-cilinder en dat rijdt natuurlijk heel anders dan een 4-cilinder maar hij heeft in ieder geval een ruime hoeveelheid paardjes aanwezig, en het komt goed van de plek af!

Nu maar eens KM's maken om te bepalen hoe dit bevalt, maar ik denk wel goed!

Ik laat er ook meteen zo'n telefoonhouder opzetten, wat is een goed navigatiesysteem voor motorrijders en een Android telefoon :?
Morgenvroeg kan ik hem ophalen, het wordt mooi weer 8) *O*

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:11
Grolsch schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 22:26:
[...]

Welkom bij de club!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik ben al bijna 25 jaar lid van de club, maar nu keer wat anders 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
Grolsch schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 22:34:
[...]

Ik ben al bijna 25 jaar lid van de club, maar nu keer wat anders 😉
De ktm club bedoelde ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
418O2 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 22:36:
[...]

Daar ben ik wel een groentje (oranjetje :+ )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

418O2 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 22:36:
[...]

Ik dacht de mooi weer rijders club.
Grolsch schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 22:26:
[...]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Robbie T schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 19:41:
Bij mijn Himilayan gaan de lichten altijd aan. Kunnen niet uit. Dus zijn keurig geschakeld. Onder de buddyseat zit een 3-aderig stekkertje naar t achter/remlicht. Deze losgeklikt, op Amazon voor paar euro een 128 delige stekkerdoos gekocht en een handje draad en 2 relais. Uurtje solderen en nu tak ik daar 2x spanning af die vervolgens 2x een relais inschakelen. Indien de lamp brandt dus.
De draad van t relais onder t zadel, tank naar t stuur... relais, de navi/usb voeden.

En als ik er klaar mee ben klik ik alles er tussenuit en de originele stekkers in elkaar en niemand weet dat er ooit iets was..

T was even zoeken, maar uiteindelijk echt weinig en geen ingewikkeld werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:18

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bommes schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 22:52:
[...]

Ik dacht de mooi weer rijders club.

[...]
Poteeto - potaato. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online
Blomminator schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 07:30:
[...]

Bij mijn Himilayan gaan de lichten altijd aan. Kunnen niet uit. Dus zijn keurig geschakeld. Onder de buddyseat zit een 3-aderig stekkertje naar t achter/remlicht. Deze losgeklikt, op Amazon voor paar euro een 128 delige stekkerdoos gekocht en een handje draad en 2 relais. Uurtje solderen en nu tak ik daar 2x spanning af die vervolgens 2x een relais inschakelen. Indien de lamp brandt dus.
De draad van t relais onder t zadel, tank naar t stuur... relais, de navi/usb voeden.

En als ik er klaar mee ben klik ik alles er tussenuit en de originele stekkers in elkaar en niemand weet dat er ooit iets was..

T was even zoeken, maar uiteindelijk echt weinig en geen ingewikkeld werk.
Mag ik vragen wat jij precies had gekocht op amazon? Lijkt me wel handig in huis te hebben namelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Pyr0_ schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 08:03:
[...]

Mag ik vragen wat jij precies had gekocht op amazon? Lijkt me wel handig in huis te hebben namelijk.
Nee, dat gaat je geen fluit aan!

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:01
Whoop whoop

Neueue motahhhh gekocht :D

Het is toch de Tracer GT 2025 geworden. Hij is iets hoger dan de MT09, maar kon er prima op zitten.
  • Ceramic ice
  • Comfort zadels en bereijder verwarmd
  • Keyless topkoffer 45L + rugkussen+plaat in carroseriekleur
  • Adventure voesteunen
  • Tankpads
  • Zwarte hendels
  • Extra touring scherm, voor de herfst en winterrmaanden
  • Verkort kenterkenhoduer
  • Knipperlicht + voor en achter. Deze branden mee met DRL en remlicht
  • Radiator bescherming
Misschien komen de lichtblauwe velgen van de MT09 ice blue eronder. Ik hou er wel van om iets anders te hebben.

De MT09 staat straks TK bij Kuinder in Hilversum.

Ik ga de motor zakelijk rijden.

Nu paar weken wachten.

En ben bezig om een afspraak te maken bij Pajic in Gendringen. Ik wil een knappe uitlaat eronder. Er is nu nog niks beschikbaar via de dealer.

Wil een zwarte Akra carbon demper, zonder kat, maar wel met DB killer in. En de ECU laten aanpassen.

[ Voor 13% gewijzigd door Unknown Alien op 29-03-2025 12:11 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2fC6gVkhg7BhM6LYtt6zBMioi5E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xIb9Ig0OjR4FqeNdb7kQmlnz.jpg?f=fotoalbum_large

Héééé lekker hoor!
Vandaag het nuttige met het aangename gecombineerd. :+
Mooi stukje route uitgezet vanmorgen en even verse bonen gehaald in Den Haag.

Rij dagelijks in de randstad omgeving Haarlemmermeer/Den Haag, maar het is me toch weer gelukt om nieuwe stukken te ontdekken. Zo heb ik een heel fraai stukje gereden langs de Zuidvliet (tussen Leidschendam en Rijswijk) waar ik niet eerder was geweest, maar is een aanrader voor als je dan toch moet touren rondom de stad :X

https://maps.app.goo.gl/FFM6AwZy45jFqSQ27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004

Clush

Do as I say...

Iemand ervaring met een schapenvachtje op het zadel? Ik zit wat rond te kijken en het lijkt me wel lekker fris in de zomer.

Ik denk dat ik hem zelf moet (laten) maken, wat ook niet heel ingewikkeld lijkt. Maar als iemand al zoiets heeft ben ik benieuwd hoe het bevalt.

... not as I do.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:58
Na eigenlijk 2019 niet meer gelurkt te hebben (want verkocht), wordt het nu weer tijd om de startpost aan te passen.

Vanmiddag onderstaand opgehaald, lekker basic en standaard, een nieuwe ZX-6R.
Ik vond het groen wel een beetje té, dus heb de zwarte uitvoering.

Ga hem vooral gebruiken voor WW, de familie S-Max is daar eigenlijk niet geschikt voor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JcZWGkVLbBjFMKF-LCA5wkZD2uE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/itcehzuoMIrSnwf065tpHDq6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Clush schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 20:39:
Iemand ervaring met een schapenvachtje op het zadel? Ik zit wat rond te kijken en het lijkt me wel lekker fris in de zomer.

Ik denk dat ik hem zelf moet (laten) maken, wat ook niet heel ingewikkeld lijkt. Maar als iemand al zoiets heeft ben ik benieuwd hoe het bevalt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gu-Z2Z-ZUVpvWB6vNJ5UHkkGZ_M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/onQzlta5dNSD9ummAuRQOCmH.jpg?f=fotoalbum_large
Jep, tot het moment dat het een volle dag begon te regenen vond ik het wel fijn.
Maar de dag na de regenbui blijft het nog wel erg lang een nat zooitje.

Maar buiten dat, op de Vespa en de V-strom gehad, vond het op beide erg prettig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Awx8bHK-Jeg15CnkaRXCARHcz_g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9OfmZFF6tZxuki4SpFbWLFIf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Bommes op 29-03-2025 21:01 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Robbie T
Destruction schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 18:57:
Ik heb voor een USB aansluiting bij het stuur een draad aangekoppeld bij een willekeurige geschakelde 12v draad. Plus en min vanaf de accu gepakt, en dmv een relais gaat de USB aansluiting nu op contact aan en uit, terwijl de voeding dus vanaf de accu komt :) Want mijn aftapper is slechts een schakeldraad voor 't relais.

Alsin
Onbekende geschakelde 12v -----> relais.
Plus vanaf accu ---> zekering ---> relais ---> USB aansluiting bij stuur
Min vanaf accu ----> relais ---> USB aansluiting bij stuur

Ik zet de motor op contact, mijn schakeldraad zet 't relais in werking, done. Bij de verlichting aankoppelen kan waarschijnlijk ook wel, maar het nadeel daarvan is dat als er dan iets met je display gebeurt mogelijk de verlichting ook uit valt. Dat probleem heb ik hier niet.
Weer een hoop geleerd vandaag maar het is gelukt!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UVVSJv2lvgZDRUxsiFM7ANoEPRU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mjlp2Ps55jK6CYWE7JJK6lwv.jpg?f=fotoalbum_large

Bedankt!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:16

steveman

Comfortabel ten onder

Zag dit net op reddit... daaaaiiimmmm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UWGc7RETA0lZkIudE1am4gnvXMQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OMkaswtUarn2QVeNWBpiBRsg.jpg?f=fotoalbum_large

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waar kijk ik naar? Een frame achter op een motor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:37

A13X

Dude

Boudewijn schreef op zondag 30 maart 2025 @ 00:19:
[...]

Waar kijk ik naar? Een frame achter op een motor?
Paddock stand/ achterwiel lift

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

A13X schreef op zondag 30 maart 2025 @ 00:28:
[...]

Paddock stand/ achterwiel lift
Ah ok die heb ik niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Robbie T schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 22:04:
[...]

Weer een hoop geleerd vandaag maar het is gelukt!
[Afbeelding]

Bedankt!
Ik zou die kabels even onder het frame duwen (en wat bij elkaar tapen) dan zit het beter beschermd, scheelt binnenbrandjes ;)

leeg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

4x2 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 14:26:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uL4b2WHX-X-oAmMaYHqJYIjRW8g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/elQIaDFQGqJHUyjELILJ1Ozy.jpg?f=fotoalbum_large

Gelukt 8)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online
Heren vraagje. Motor importeren uit België, doen of niet? Staat een juweeltje te koop bij een dealer waar die nieuw geleverd en onderhouden is. Nette prijs ook. Alleen dat importeren he, wat ik zo snel zie is het niet super gecompliceerd is, maar ik heb het nog nooit gedaan dus ben benieuwd naar jullie ervaringen en wellicht tips.

Enigste waar ik m'n bedenking bij heb is dat er staat "Termignoni full racing exhaust" dan vraag ik me gelijk af, komt ie dan wel door de keuring. En hoe lastig gaan ze evt. in Duitsland of Oostenrijk doen bij een controle..
Pagina: 1 ... 24 ... 86 Laatste