Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 25 ... 48 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:31

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Pyr0_ schreef op zondag 30 maart 2025 @ 09:33:
Heren vraagje. Motor importeren uit België, doen of niet? Staat een juweeltje te koop bij een dealer waar die nieuw geleverd en onderhouden is. Nette prijs ook. Alleen dat importeren he, wat ik zo snel zie is het niet super gecompliceerd is, maar ik heb het nog nooit gedaan dus ben benieuwd naar jullie ervaringen en wellicht tips.

Enigste waar ik m'n bedenking bij heb is dat er staat "Termignoni full racing exhaust" dan vraag ik me gelijk af, komt ie dan wel door de keuring. En hoe lastig gaan ze evt. in Duitsland of Oostenrijk doen bij een controle..
Mijn twee centen:

Ik heb vorig jaar een motor uit DLD gekocht bij een particulier en zelf ingevoerd in NL. Je moet even opletten dat je alle benodigden documenten erbij krijgt (voornamelijk eigenlijk gewoon de volledige kentekenpapieren) maar als hij bij een dealer staat komt dat vast wel goed.

Dan heb je twee keuzes: Je regelt in het land van herkomst een 1-dags / export kenteken en óók eentje in Nederland óf je neemt hem mee op een aanhanger (dit zou ik ten strengste aanbevelen, scheelt je een hoop werk en gelazer).

Zorg dat je een afspraak maakt of hebt bij een lokaal RDW station voor keuring. Ook hier de optie: aanhanger of een 1-dagskenteken aanvragen, stuur een kopie hiervan naar je verzekering en vraag om een 1-dagsdekking, vaak doen ze dit kostenloos. Hou er wel rekening mee dat het ding onder eigen kracht de keuring binnen moet rollen dus van de aanhanger trekken, starten en naar binnen rijden.

De keuring zelf stelde in mijn geval geen ruk voor, hij controleerde alle aanwezige framenummers met dat op de papieren en was toen 15min bezig alles in de computer te kloppen. Hij gaf zelf aan dat de Duitsers nog strenger zijn dan wij dus hij geloofde direct dat alles in orde was, ook omdat ik alle dekra/tuv keuringen erbij had (die heeft hij wel gezien maar niet ingezien). Waar het voornamelijk om gaat is of het ding ooit een NL typegoedkeuring heeft gehad in het verleden (niet jouw specifieke motor, maar het model/type). Zo ja is het zo gebeurd, zo nee, kan de keuring wat meer voeten in de aarde hebben.

Als je er doorheen bent krijg je een papier mee en enkele dagen later een pasje in de bus. Vanaf dat moment kun je permanent verzekeren en de weg op.

Je moet zodra je de boel qua papierwerk thuis hebt ook een BPM aangifte doen. In mijn geval kwam de BPM op nul uit, want de motor was al 21 jaar oud, maar in jouw geval zal je wellicht moeten dokken. Wat dat precies gaat worden kun je enigzins vooruit schatten, maar je moet dus een percentage betalen van de cataloguswaarde en die is soms heel moeilijk te achterhalen. Je moet maar een beetje op internet zoeken naar de diverse tips en hints om tot die BPM waarde te komen zodat je weet wat je moet betalen.

[ Voor 9% gewijzigd door HTT-Thalan op 30-03-2025 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:25

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

BPM kun je tot op de euro vooraf berekenen op een site als deze, als je de nieuwwaarde in NL kan achterhalen en de exacte leeftijd weet. De waarde kon je altijd makkelijk op de Univé website vinden, maar dat kan ik nu niet meer vinden…

https://www.roadracing.nl/bpm.php

Dan weet je of het financieel interessant is, als de motor nog niet zo oud is komt er best wat bij.

Na de keuring staat bijna alles online al ingevuld, na betaling van de verschuldigde BPM ontvang je pas de kentekenkaart.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:54

jeroenathome

Een regel tekst

Voor extra info kan je de link volgen.
Zelf geen ervaring met importeren

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:09
Heren vraagje. Motor importeren uit België, doen of niet? Staat een juweeltje te koop bij een dealer waar die nieuw geleverd en onderhouden is. Nette prijs ook. Alleen dat importeren he, wat ik zo snel zie is het niet super gecompliceerd is, maar ik heb het nog nooit gedaan dus ben benieuwd naar jullie ervaringen en wellicht tips.

Enigste waar ik m'n bedenking bij heb is dat er staat "Termignoni full racing exhaust" dan vraag ik me gelijk af, komt ie dan wel door de keuring. En hoe lastig gaan ze evt. in Duitsland of Oostenrijk doen bij een controle..
Wij hebben de auto van mevrouw geïmporteerd (weliswaar als inboedel). Maar het stelt inderdaad niets voor. Makkelijkst is om op een verkoopsite een kenteken te achterhalen van eenzelfde type en dan op ovi.rdw.nl de waarde en bpm te bekijken. Rekentool op loslaten, laten keuren en bpm aangifte doen.

Ik weet niet hoeveel de btw is in België, want daar kun je eventueel ook iets mee als je hem bij een dealer koopt.

Denk er zelf ook over na om iets anders aan te schaffen ivm de zithouding op de xsr. Afgelopen winter weer wat last van m'n hernia gekregen en dan merk je het wel na anderhalf uur.

Deze iets voor je?

https://www.lindersmotore...a-1200-s-touring-m1552367

[ Voor 11% gewijzigd door ozzynator op 30-03-2025 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Thanks voor de reacties allen. Denk dat ik het wel aandurf. Alleen eens kijken of ik een motoraanhanger en trekauto kan regelen.

En thanks voor het meedenken @ozzynator, maar ben aan het zoeken na een 2015 model die flink vernieuwd is tegenover de pre 2015 modellen. En 3 koffers is ook wel een must, die naderhand aanschaffen is schreeuwend duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Importeren is zo moeilijk niet. Vooral niet met een motor, want die kan makkelijk op een aanhangwagen :Y

Een full race exhaust klinkt als niet gehomologeerd voor op de weg, dus dat kan zeker gezeik opleveren. Maar dit kan je navragen bij de verkopende dealer, e-keur enzo. Voor ik weet zijn ze in België ook iets strenger als het gaat om wat wel/niet op een voertuig mag worden geschroefd, dus als er een e-keur en attest voor is zal het (denk ik) OK zijn.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 15:59
Wishfull thinking or...:+

Ik heb deze uitvoering gekocht

Afbeeldingslocatie: https://cdn2.yamaha-motor.eu/prod/product-assets/2025/MT09ATRDXS/2025-Yamaha-MT09ATRDXS-EU-Ceramic_Ice-360-Degrees-001-03.jpg

Nu ben ik van mening dat een motor wel een sportief geluid moet hebben en niet als een stogzuiger van oma langs komt. Bij de dealer hadden ze nog geen passende uitlaat systemen. Dus ik ben gaan zoeken.

Ben op deze uitgekomen Akra carbon <3 Uiteraard met DB killer, want die blijft wel zitten.
https://www.akrapovic.com...&modelId=1154&yearId=7968

Mjahh ik denk dat er GEEN E-keur op zit, alleen staat dat nergens.

Zou er geen e-keur op zitten omdat er geen kat tussen zit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ozzynator
Uhm.... doe nog eens lezen.

When installing the Racing Line (Carbon) exhaust system the check engine light will appear, thus remapping the ECU is mandatory.

THIS PRODUCT DOES NOT MEET EMISSION COMPLIANCE REQUIREMENTS FOR STREET OR HIGHWAY USE

Dus inderdaad, geen E keur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:31
@Unknown Alien alleen de slip-ons van Akra hebben ekeur. Alle full systems dus helaas niet.

(Is voor mijn ninja niet anders :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
@ozzynator had ik gelezen, maar emissie dacht ik bij uitstoot co2.

@Deshmir Helder. Dan maar riciso nemen, maar ervaring is met DB killer erin het niet zon probleem moet zijn. Iig afgelopen 18 jaar nog niet eerder aangehouden, al worden ze wel strenger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Klopt en mede daardoor wel of geen e- keur. Ik weet niet of je tracer nieuw is, zo ja, dan heeft die 2 lambda sondes en moet de nieuwe uitlaat die ook hebben.

Doen ze natuurlijk wel slim, waarschijnlijk kun je via Yamaha wel een gekeurde kopen en die is dan 500 duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online
noes schreef op zondag 30 maart 2025 @ 13:26:
[...]

Importeren is zo moeilijk niet. Vooral niet met een motor, want die kan makkelijk op een aanhangwagen :Y

Een full race exhaust klinkt als niet gehomologeerd voor op de weg, dus dat kan zeker gezeik opleveren. Maar dit kan je navragen bij de verkopende dealer, e-keur enzo. Voor ik weet zijn ze in België ook iets strenger als het gaat om wat wel/niet op een voertuig mag worden geschroefd, dus als er een e-keur en attest voor is zal het (denk ik) OK zijn.
Dat ga ik zeker navragen bij die dealer dan. Ik ga er van uit dat het gewoon legaal is aangezien het een toermotor is en er ducati approved stempel bij zit. Ik denk dat ik dinsdag, als ze weer open zijn, maar eens in de auto stap en ga kijken. Dan krijg je daar toch een veel beter beeld er van. Kan altijd vragen of de originele uitlaat er nog bij zit.

Maatje van me heeft een motortrailer, nu nog een auto fixen die een trekhaak heeft.

:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Luik of Zolder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online
Herzele, achter Brussel. Stukje verder rijden.. Maar nog altijd korter bij dan meer dan de helft van NL voor ons. Rotterdam is verder rijden b.v.

[ Voor 25% gewijzigd door Pyr0_ op 30-03-2025 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
ozzynator schreef op zondag 30 maart 2025 @ 15:31:
Klopt en mede daardoor wel of geen e- keur. Ik weet niet of je tracer nieuw is, zo ja, dan heeft die 2 lambda sondes en moet de nieuwe uitlaat die ook hebben.

Doen ze natuurlijk wel slim, waarschijnlijk kun je via Yamaha wel een gekeurde kopen en die is dan 500 duurder.
Ja is het nieuwe 2025 model.

De uitlaat is volgens akrapovic geschikt voor juist die 2025 model. Ik zal ze eens mailen.

Zie bij #25 en 26 wel een lampda plus
https://d1sfhav1wboke3.az...27ec996a0d3_Generated.pdf

[ Voor 14% gewijzigd door Unknown Alien op 30-03-2025 20:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
Pyr0_ schreef op zondag 30 maart 2025 @ 20:05:
[...]

Herzele, achter Brussel. Stukje verder rijden.. Maar nog altijd korter bij dan meer dan de helft van NL voor ons. Rotterdam is verder rijden b.v.
Is ook maar iets meer dan een uur. Iets verder dan Eindhoven, dus in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:34
https://www.jaqtrading.co...nnier-racks-needed-1.html

Nieuw goedkoop imitatie tassen systeem.
(Tenminste ik kende het nog niet)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xaaVg4FqhOVYFo51OSMPt5FHx_c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jKUXfFSvEcHTQE0zf55HKCLz.jpg?f=fotoalbum_large

Circuit bus doet het :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kA_exnSWVvkZ05YV4pmoCXOYKo0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CCl4JDl6Yehnw0TU4xFCIRNs.jpg?f=fotoalbum_large

Blokjes waren zwart, en ronduit smerig. Dus mijn vermoeden van "faden" kon nog wel eens juist zijn geweest, zelfs met mijn geringe ervaring met motor blokjes.

Vervangen is trouwens ook poepsimpel, was het maar zo simpel met sommige auto's :D

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:51
12/04: zoals al een tijd geleden gezegd zou dit d-day kunnen worden. We gaan een dag testen met de Rocket R3 sport.
Hopen dat het rug het uithoudt. Hopen dat het zo goed meevalt als een uurtje ermee gereden te hebben. Hopelijk is de vrouw enthousiast.

Indien ja, komt er een top verzorgde Speed RS te koop.
Indien niet, vrees ik hetzelfde :(

Interesting times...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online

Full racing is sowieso (vrijwel) nooit e-keur. Minder doorlaatrestricties, geen katalysator.

Check even wat het precies is. Waarschijnlijk gaat het alleen om de slip-on demper, die op de lijst van officiële accesoires staat. Die is gewoon gehomologeerd in de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
KillaZ schreef op maandag 31 maart 2025 @ 08:00:
[Afbeelding]

Circuit bus doet het :+

[Afbeelding]

Blokjes waren zwart, en ronduit smerig. Dus mijn vermoeden van "faden" kon nog wel eens juist zijn geweest, zelfs met mijn geringe ervaring met motor blokjes.

Vervangen is trouwens ook poepsimpel, was het maar zo simpel met sommige auto's :D
Was het faden weg met nieuwe blokjes? Het is normaal dat blokjes vies worden door remstof. De nieuwe blokjes zijn natuurlijk ook dikker.

Ik zou andere zaken niet per definitie uitsluiten. Remvloeistof (wanneer voor het laatst ververst?), minimale hoeveelheid lucht in het systeem (wanneer voor het laatst ontlucht?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

kneusteun schreef op zondag 30 maart 2025 @ 23:17:
https://www.jaqtrading.co...nnier-racks-needed-1.html

Nieuw goedkoop imitatie tassen systeem.
(Tenminste ik kende het nog niet)
Ik vraag mij wel af wat het verschil is tussen de Teneré world raid en de overige Teneré's? Deze set past niet op de world raid volgens de site, maar naar mijn inziens is alleen de tank verschillend. Of zit de uitlaat op een andere positie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Joris748 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:12:
[...]

Was het faden weg met nieuwe blokjes? Het is normaal dat blokjes vies worden door remstof. De nieuwe blokjes zijn natuurlijk ook dikker.

Ik zou andere zaken niet per definitie uitsluiten. Remvloeistof (wanneer voor het laatst ververst?), minimale hoeveelheid lucht in het systeem (wanneer voor het laatst ontlucht?).
Ik kan geen merk vinden, maar aan het einde van de (warme) dag werden Veenslang en Start/Finish steeds spannender :+ Remvloeistof was nieuw trouwens, dus daar lag het niet aan. Ik vermoed dat die blokjes een circuitdag gewoon niet zo leuk vinden. Vandaar De Z04.

Geen idee of het faden nu weg is, gaan we in April zien O-)

K to the KillaZ

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Iedereen is bekend met de grapjes over onze zuidervrienden en hun rijvaardigheid, rijbewijs cadeau bij 2 pakken melk etc etc maar kijk hier eens:

Dat doen ze hier in NL niet, en zou wel moeten! Echt heel tof dat de Vlaamse Politie dit organiseert, ik zou zeker meedoen als het hier was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:19

Vrijdag

De Zwarte

kazzzdafke schreef op maandag 31 maart 2025 @ 08:42:
12/04: zoals al een tijd geleden gezegd zou dit d-day kunnen worden. We gaan een dag testen met de Rocket R3 sport.
Hopen dat het rug het uithoudt. Hopen dat het zo goed meevalt als een uurtje ermee gereden te hebben. Hopelijk is de vrouw enthousiast.

Indien ja, komt er een top verzorgde Speed RS te koop.
Indien niet, vrees ik hetzelfde :(
Fast forward naar 12 april kwart over vier 's middags:

"Kijk eens wat ik heb gekocht!"

;)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
jeroenathome schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:23:
[...]

Ik vraag mij wel af wat het verschil is tussen de Teneré world raid en de overige Teneré's? Deze set past niet op de world raid volgens de site, maar naar mijn inziens is alleen de tank verschillend. Of zit de uitlaat op een andere positie?
Denk de brede voor de WR?
Zou niks uit moeten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Pyr0_ schreef op zondag 30 maart 2025 @ 19:04:
[...]

Dat ga ik zeker navragen bij die dealer dan. Ik ga er van uit dat het gewoon legaal is aangezien het een toermotor is en er ducati approved stempel bij zit.
Daar zou ik dus maar niet van uitgaan, die Ducatie Approved stempel
gaat daar niet over. . Geen e-keur is niet legaal, en zeker in DE, AT e.d. wordt er strenger op gecontroleerd dan hier in NL en BE. Aan den lijve ondervonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:31

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

HTT-Thalan schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:29:
Iedereen is bekend met de grapjes over onze zuidervrienden en hun rijvaardigheid, rijbewijs cadeau bij 2 pakken melk etc etc maar kijk hier eens:

[YouTube: This Policeman told me how I should ride my Honda CB500X]

Dat doen ze hier in NL niet, en zou wel moeten! Echt heel tof dat de Vlaamse Politie dit organiseert, ik zou zeker meedoen als het hier was.
Zit nu op werk dus het filmpje kan ik niet zien, maar dit gaat toch niet toevallig over de Dag van de Motorrijder? Georganiseerd door de VSV en de politie? Dat was gisteren namelijk.

In Nederland doen ze ook een dag van de motorrijder, maar dat is een commercieel gebeuren waarbij er wat winkels open zijn op zondag waar je dan koffie kunt drinken. Die van Vlaanderen is beter, en daar ben ik ook eens geweest. Wat AVB oefeningetjes, gymkhana parcours, en een rit met politiebegeleiding. Dat laatste doe ik nooit meer. :+
Ook wat praatjes gemaakt met politie-agenten, onder andere over verlichting in de file en zo.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

DrivinUCrazy schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:09:
[...]

Zit nu op werk dus het filmpje kan ik niet zien, maar dit gaat toch niet toevallig over de Dag van de Motorrijder? Georganiseerd door de VSV en de politie? Dat was gisteren namelijk.

In Nederland doen ze ook een dag van de motorrijder, maar dat is een commercieel gebeuren waarbij er wat winkels open zijn op zondag waar je dan koffie kunt drinken. Die van Vlaanderen is beter, en daar ben ik ook eens geweest. Wat AVB oefeningetjes, gymkhana parcours, en een rit met politiebegeleiding. Dat laatste doe ik nooit meer. :+
Ook wat praatjes gemaakt met politie-agenten, onder andere over verlichting in de file en zo.
Ja inderdaad! Door de politie begeleide motortraining. Maar wat er mis met de begeleide rit dat je die niet leuk vond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
HTT-Thalan schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:29:
Excuseer? Ik wil geen discussie uitlokken, maar ik denk dat wij Belgen vlottere chauffeurs zijn dan de Hollanders hoor.
Niets zo frustrerend als een gele nrplaat voor je krijgen.

Interesting times...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online
kazzzdafke schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:30:
[...]

Excuseer? Ik wil geen discussie uitlokken, maar ik denk dat wij Belgen vlottere chauffeurs zijn dan de Hollanders hoor.
_O-

We zullen inderdaad beter maar geen discussie gaan starten hierover. ;)

Mompelt iets over verschil tussen vlot en rijvaardig :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat was geen motortraining, dat was een begeleide rit.

Veel te druk, veel te massaal, veel te langzaam. En rondom je veel onervaren motorrijders die het heel spannend vinden dat ze uberhaupt weer op de motor zitten, dus je bent continu de rijdende gevaren direct om je heen in de gaten aan het houden. Nee, dan laat ik dat liever aan me voorbij gaan.

De oefeningen op een terrein vond ik op zich nog wel prima, maar ook daar: dan ga ik dat liever op eigen houtje doen of juist een hele dag een échte VRO training. Uiteindelijk ging het immers om oefeningen die je voor je AVB óók moet kunnen uitvoeren. Verrassend hoeveel mensen er dan met rijbewijs op zak alsnog daar niet toe in staat zijn. :o
[...]

:D :D
Dat beeld wordt in het buitenland in de regel anders niet zo ervaren. ;)
Dat weet ik doordat er regelmatig 2 belgische kentekens met ons meerijden (export-nederlanders :+ ) waardoor dit gespreksonderwerp regelmatig terugkomt in buitenlandse hotels.

De belgen herken je heel vaak aan het feit dat die strak langs de rechterlijn rijden, in plaats van defensief hun plaats op te eisen.
De Duitsers met hun 125cc'tje doen dit overigens ook, met als gevolg dat ze de deur wagenwijd open zetten voor de auto's en van de weg gedrukt worden zodra die gaan inhalen.

Nederlandse motorrijders in de bergen hebben ook niet altijd een beste reputatie hoor. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Komende week prachtig weer voor de ritten van deze week! Wat een mazzel 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
[...]

Beide kunnen niet rijden 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

[...]

Ik zei dat er voldoende grapjes over gemaakt worden, ik heb niks gezegd over jullie daadwerkelijke vaardigheden of mijn mening erover ;). Daarbovenop prijs ik het feit dat jullie actief lesgeven om het verkeer veiliger te maken, zoals weergegeven in die video.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat laatste is zeker waar. In Nederland doet de KNMV dus sinds heel kort ook zoiets als seizoensaftrap; om precies te zijn komende zondag. Maar je merkt daarbij dan gelijk dat de insteek is dat het eigenlijk niets mag kosten. Het zijn koffiepunten bij winkels, rijscholen en verenigingen, en hier een daar een GPX route.
Échte voorlichting of oefening is er bijna nergens.
https://knmv.nl/dagvandemotorrijder/

De belangenverenigingen als KNMV en Veilig Verkeer Nederland (of hoe ze tegenwoordig mogen heten) zijn daar dan ook niet héél actief in, in tegenstelling tot in Vlaanderen. :/ De insteek is gewoon anders. Mij bevalt de Vlaamse aanpak beter. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

:Y) Ideaal.

Nog een week of 3, dan sta ik de Transit ook weer vol te proppen.

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ozzynator
[...]

Ja, dadelijk vertel je ook nog dat jullie wegen tot de beste van Europa behoren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kazzzdafke
ozzynator schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:55:
[...]

Ja, dadelijk vertel je ook nog dat jullie wegen tot de beste van Europa behoren.
Als test voor vering en vervelende geluidjes, ja! :D

Interesting times...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kneusteun
ozzynator schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:55:
[...]

de TET in NL ligt er strakker bij dan het asfalt in Belgie >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
kazzzdafke schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:02:
[...]

Als test voor vering en vervelende geluidjes, ja! :D
_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Clush schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 20:39:
Iemand ervaring met een schapenvachtje op het zadel? Ik zit wat rond te kijken en het lijkt me wel lekker fris in de zomer.

Ik denk dat ik hem zelf moet (laten) maken, wat ook niet heel ingewikkeld lijkt. Maar als iemand al zoiets heeft ben ik benieuwd hoe het bevalt.
ikea heeft van de schapenvachtjes die niet zo duur zijn..
Die heb ik gekocht en met een mes een maar gaatjes in geprikt om daar tyrips door te doen om aan het frame be bevestigen..

resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MteNO0vOTDuaK8a2uU4uJeCRQVY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MSeZtVQ7umjcRAf36pBp84kJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-lRALvMPKx-IJfwWwn8isaGjhPw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I1thF84JOIz02DWzIySqSuSw.png?f=fotoalbum_large

V7 touring.. :+

Als je puur voor koelere kont will is zo'n mesh ding misschien makkelijker..
-Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ubaje-iN6gi8oLjheTE8NCSj81M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WYp6onfk5HdMbv1VT9aRwREH.png?f=fotoalbum_large
op de V85TT zat die al en dat bevalt goed (in de winter wel wat frisjes)

De imitatieversie op Ali kost geen droll https://www.aliexpress.co...%3Asearch%7Cquery_from%3A dus daar kan je een gokje mee wagen om het te testen..

[ Voor 46% gewijzigd door ToolkiT op 31-03-2025 12:31 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online
Maar toch ga ik 10x liever in België (alé de Ardenne dan toch) dan in Nederland rijden. :z

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Pyr0_ schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:27:
Maar toch ga ik 10x liever in België (alé de Ardenne dan toch) dan in Nederland rijden. :z
NL is gewoon mega saai rijden op de motor IMHO..
Maar ja ik ben verwend..

In NL is het wegdek wel een stuk beter, dat wel..

[ Voor 13% gewijzigd door ToolkiT op 31-03-2025 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

kneusteun schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:57:
[...]

Denk de brede voor de WR?
Zou niks uit moeten maken.
Dat is ook mijn gedachte. Ik zal eens een mail er aan wagen en kijken wat het antwoord is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
Destruction schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:53:
[...]

:Y) Ideaal.

Nog een week of 3, dan sta ik de Transit ook weer vol te proppen.
En stiekem denk ik alweer na over de opvolger, vooral dat het een H2 moet worden :+

Maar inderdaad, achteraf blij dat het een L2 Vivaro is. Nu kan er voor de inrijklem nog een tafeltje, kan ik in de kast nog gereedschap kwijt en kan achter de motor nog het 1 en ander staan.

Al met al mooi om het zo even uit te kunnen proberen.

Stiekem had ik gewoon geen zin om in de opslag te sleutelen :+

Om weer over te schakelen op het woon/werk: Wat is jullie keuze voor een all season pak? Gore-tex is geen must, enigsinds waterdicht wel. Alleen zie ik dan weer pakken waarin je een aparte jas onder je beschermende jas draagt (Sand 5).....Dat is mij teveel gedoe. Ik wil gewoon een knappe jas+broek van textiel die warm in de winter kan zijn (thermojasje is geen punt) en koel in de zomer.

Bij een hoosbui koop ik er wel een regenpak bij.

[ Voor 26% gewijzigd door KillaZ op 31-03-2025 13:27 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-05 21:29
KillaZ schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:25:
[...]

Wat is jullie keuze voor een all season pak?
Ik ben erg tevreden met m'n Revit Horizon 3 pak. Geen Gore-Tex maar wel een gelamineerde waterdichte buitenlaag, losse thermovoering en ventilatieopeningen. Voor de echt hete dagen is het waarschijnlijk wel te warm en voor de echt koude dagen zul je extra laagjes aan moeten hebben maar voor 90% van de tijd is het prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-05 23:05
[...]
Om weer over te schakelen op het woon/werk: Wat is jullie keuze voor een all season pak? Gore-tex is geen must, enigsinds waterdicht wel. Alleen zie ik dan weer pakken waarin je een aparte jas onder je beschermende jas draagt (Sand 5).....Dat is mij teveel gedoe. Ik wil gewoon een knappe jas+broek van textiel die warm in de winter kan zijn (thermojasje is geen punt) en koel in de zomer.

Gore-tex is natuurlijk vooral een naampje met als voordeel zogenaamde "levenslange garantie". Als het niet waterdicht is zijn dat toch moeilijk discussies maar met Gore-tex zijn je argumenten dan misschien iets sterkers.

Even los van het merk membraan is de modernste techniek het gelamineerde pak waarbij er dus sowieso geen sprake kan zijn van een los binnenjasje voor waterdichtheid en ook heb je bij dit soort pakken het meest profijt van eventuele ventilatiegaten omdat die openingen niet door zo'n binnenjasje geblokkeerd kunnen worden. Dus ik zou zoeken naar de merken waarin je vertrouwen hebt die hun eigen variant van gelamineerde spullen aanbieden. Dan heb je wel de fijnste jas en betaal je niet voor het naampje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat dacht ik dus ook. Totdat ik merkte dat zo'n regenpak wel heel veel ruimte in beslag neemt. En ik meestal word overvallen door een hoosbui. Tegen de tijd dat ik dat regenpak dan aan heb getrokken is het al weer te laat.

Nu is mijn usecase wel wat anders: lange weekenden en vakanties, in plaats van woon-werk. Bij woon-werk in Nederland kun je het weer wel iets beter inschatten dan bijvoorbeeld in de bergen waar je de lokale weersomstandigheden niet kent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-05 17:11
[...]

En stiekem denk ik alweer na over de opvolger, vooral dat het een H2 moet worden :+

Maar inderdaad, achteraf blij dat het een L2 Vivaro is. Nu kan er voor de inrijklem nog een tafeltje, kan ik in de kast nog gereedschap kwijt en kan achter de motor nog het 1 en ander staan.

Dat is natuurlijk ook heel erg afhankelijk van je budget. Ik ben gegaan voor een budget Gore-tex van Richa, en ben er tot nu toe heel tevreden over. Ik vind het een stuk beter dan het vorige non-Gore-tex pak van Rev'it, ook door de waterdichtheid, maar vooral ook wel de extra ventilatieritsen en opties ervan. En voor Gore-tex dus redelijk betaalbaar.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
DrivinUCrazy schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:13:
[...]

Dat dacht ik dus ook. Totdat ik merkte dat zo'n regenpak wel heel veel ruimte in beslag neemt. En ik meestal word overvallen door een hoosbui. Tegen de tijd dat ik dat regenpak dan aan heb getrokken is het al weer te laat.

Nu is mijn usecase wel wat anders: lange weekenden en vakanties, in plaats van woon-werk. Bij woon-werk in Nederland kun je het weer wel iets beter inschatten dan bijvoorbeeld in de bergen waar je de lokale weersomstandigheden niet kent.
Juist met woon-werk ga je echt wel een keer onaangenaam verrast worden. Ten eerste omdat je net die ene dag niet het weerbericht hebt gecheckt, maar ook omdat je juist vaak (dagelijks) op de motor zit, is de kans gewoon groter. Hoe vaak ik inmiddels gehad heb dat het droog zou blijven en dan toch precies om 17:00 uur helemaal dicht trekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:43

_Apache_

For life.

geert_s schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:17:
[...]

Juist met woon-werk ga je echt wel een keer onaangenaam verrast worden. Ten eerste omdat je net die ene dag niet het weerbericht hebt gecheckt, maar ook omdat je juist vaak (dagelijks) op de motor zit, is de kans gewoon groter. Hoe vaak ik inmiddels gehad heb dat het droog zou blijven en dan toch precies om 17:00 uur helemaal dicht trekt...
Dan ga ik naar huis toe, en vind het niet zo erg als het toch wat doorlekt.

Wel merk ik dat echte gore-tex jassen echt wel goed schoongehouden moeten worden.
En wel wat verschil tussen merken, mijn RevIt jas is vrij lekgevoelig, maar mijn broek (Held) is dan weer niet lek te krijgen.

Mijn vorige jas was van Held (Carese Evo / quatrotempi) was echt heel goed, maar ook wel weer dubbel zo duur als de RevIt jas die ik nu gebruik.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Thanks allen, de Horizon 3 ziet er wel goed uit.

@DrivinUCrazy Snap ik, echter heb ik altijd wel ruimte in de topkoffer op woon werk verkeer voor een regenpak.

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
_Apache_ schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:21:
[...]

Dan ga ik naar huis toe, en vind het niet zo erg als het toch wat doorlekt.

Wel merk ik dat echte gore-tex jassen echt wel goed schoongehouden moeten worden.
En wel wat verschil tussen merken, mijn RevIt jas is vrij lekgevoelig, maar mijn broek (Held) is dan weer niet lek te krijgen.

Mijn vorige jas was van Held (Carese Evo / quatrotempi) was echt heel goed, maar ook wel weer dubbel zo duur als de RevIt jas die ik nu gebruik.
Die bui om 17:00 is natuurlijk ook wel eens om 8:00 uur 's ochtends, terwijl er bij vertrek nog geen vuiltje aan de lucht was. Mijn punt is dat als je veel (woon-werk) rijdt, je vanzelf verrast gaat worden. En dan ben je blij dat je een keer hebt geïnvesteerd in een goed waterdicht pak. Evenals op zonnige dagen van afgelopen weken, waar het 's ochtend net boven het vriespunt is en 's middags ruim in de dubbele cijfers gaat. Een veelzijdig pak met de juiste ventilatieopeningen is goud waard wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
geert_s schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:53:
[...]

Die bui om 17:00 is natuurlijk ook wel eens om 8:00 uur 's ochtends, terwijl er bij vertrek nog geen vuiltje aan de lucht was. Mijn punt is dat als je veel (woon-werk) rijdt, je vanzelf verrast gaat worden. En dan ben je blij dat je een keer hebt geïnvesteerd in een goed waterdicht pak. Evenals op zonnige dagen van afgelopen weken, waar het 's ochtend net boven het vriespunt is en 's middags ruim in de dubbele cijfers gaat. Een veelzijdig pak met de juiste ventilatieopeningen is goud waard wat mij betreft.
100% eens.
Ik ben ook weer op zoek naar een geschikt pak, aangezien ik voor het eerste een sporttour apparaat heb. Leren pak vind ik wel het mooiste, maar staat niet echt denk ik.

Zag die Rev'it Poseidon 3 GTX. Lijkt me wel wat. iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]

Hier staat de inrijklem direct tegen de tussenwand, zodat er achter de motor nog wat ruimte overblijft om spullen neer te leggen. De tent, paddockstand, stoelen en koelkast etc. moet ook mee en dat past allemaal hartstikke mooi :Y) Ik heb zoals bekend wel redenen om die bus evt. een keer weg te doen, maar het gemak is niet één van die redenen :+

Eigenlijk zou ik dan een dichte motortrailer willen hebben, of in ieder geval een grotere motortrailer zodat allerlei zut die nu in de bus mee gaat dan gewoon ook op de kar vervoerd kan worden. Maar die wil ik nog geremd ook en aangezien 2 mede eigenaren (nog) geen BE hebben is dat ook lastig. De huidige is geremd, met eigen kenteken, maar valt afhankelijk van welke auto je gebruikt nog prima onder rijbewijs B. Alleen niet achter de Transit.

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/55QDAyiPO_9TBpcUxRbG0A6_hrU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3m7pbbSJx902NTe2LOCnIL2E.jpg?f=fotoalbum_large

Hij staat al bij de dealer, volgende week ophalen. Die plaatjes aluminum bovenop de tank haal ik eraf en ruil ik in met de zwarte plaat van de triple black.
Ik vind dit wat opsmukkerig, en die plaatjes zien eruit alsof ze bij de eerste val krom zijn.

Zin in *O* *O*

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
jeroenathome schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:56:
[...]

Dat is ook mijn gedachte. Ik zal eens een mail er aan wagen en kijken wat het antwoord is.
Die Kriega harnassen zijn ook universeel dacht ik.
Alleen is de kont misschien iets breder. Kan het zaterdag wel even checken dan sta ik weer tussen wat WR’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nou, ik moet de kopers van me af slaan met die BMW hoor....

... had ik gehoopt toen ik hem op MP gooide :+. Tot zover nog bar weinig animo, ondanks dat mijn prijs in lijn ligt met de andere aanbieders en de enige significant goedkopere op MP olie lekt.

Wat jammer is, want het is wel een kopers seizoen en ik zie een hoop moois waar ik heen wil. Wil niet het risico lopen straks weer met 3 motoren te zitten en als lesmotor zie ik die BMW ook niet rond rijden, er is geen beginner die daar op durft te kruipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op maandag 31 maart 2025 @ 17:58:

... had ik gehoopt toen ik hem op MP gooide :+. Tot zover nog bar weinig animo, ondanks dat mijn prijs in lijn ligt met de andere aanbieders en de enige significant goedkopere op MP olie lekt.

Wat jammer is, want het is wel een kopers seizoen en ik zie een hoop moois waar ik heen wil. Wil niet het risico lopen straks weer met 3 motoren te zitten en als lesmotor zie ik die BMW ook niet rond rijden, er is geen beginner die daar op durft te kruipen.
Ook niet perse een makkelijke markt lijkt me.
Veel bmw rijders zijn vaak wat oudere mensen die wel wat te besteden hebben dus nieuw of jong occasion kopen. Hoge km stand schrikt ze af.

En wat mij trouwens ook opvalt is dat bij heel veel advertenties op MP staat “gaat weg door aankoop adv fiets” dat is momenteel de hype. En die hele zware reis fietsen zijn vervangen door de adv achtige kilometervreters.

Misschien op bmw specifieke forum en of topics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op maandag 31 maart 2025 @ 18:17:
[...]

Ook niet perse een makkelijke markt lijkt me.
Veel bmw rijders zijn vaak wat oudere mensen die wel wat te besteden hebben dus nieuw of jong occasion kopen. Hoge km stand schrikt ze af.

En wat mij trouwens ook opvalt is dat bij heel veel advertenties op MP staat “gaat weg door aankoop adv fiets” dat is momenteel de hype. En die hele zware reis fietsen zijn vervangen door de adv achtige kilometervreters.

Misschien op bmw specifieke forum en of topics?
Hij staat al 2+ weken op het RT forum en MF maar op beide precies nul reacties.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PoolNoodle
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-05 17:37
Nou @HTT-Thalan het is een rare markt hoor. Afgelopen winter heb ik nog van 3 mensen de vraag gekregen of ik even wilde seinen als ik m’n Honda SLR 650 ging verkopen. Nu dacht ik dat het een mooi moment was en wil geen van de 3 hem meer hebben. Ook de plaatselijke shop heeft even inkoopstop… Zo gek is ie niet toch? En ik zie 3 ook niet zitten, dus het remt mij ook om te gaan shoppen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cFDIxsl8BNT3dwk-WsuhZapnGW4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ReaKRBlV8eL0BY90SvQ4ddUx.jpg?f=fotoalbum_large

Vergeet niet te genieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

_eLMo_ schreef op maandag 31 maart 2025 @ 17:14:
[Afbeelding]

Hij staat al bij de dealer, volgende week ophalen. Die plaatjes aluminum bovenop de tank haal ik eraf en ruil ik in met de zwarte plaat van de triple black.
Ik vind dit wat opsmukkerig, en die plaatjes zien eruit alsof ze bij de eerste val krom zijn.

Zin in *O* *O*
gewoon niet vallen. Mooie brommert hoor (y)

i3 + moederbord + gehuegen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

PoolNoodle schreef op maandag 31 maart 2025 @ 18:25:
Nou @HTT-Thalan het is een rare markt hoor. Afgelopen winter heb ik nog van 3 mensen de vraag gekregen of ik even wilde seinen als ik m’n Honda SLR 650 ging verkopen. Nu dacht ik dat het een mooi moment was en wil geen van de 3 hem meer hebben. Ook de plaatselijke shop heeft even inkoopstop… Zo gek is ie niet toch? En ik zie 3 ook niet zitten, dus het remt mij ook om te gaan shoppen.

[Afbeelding]
Stoer ding.

Mja, ik weet het ook niet. Die Honda NC had een ton gelopen en die was binnen een week verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

HTT-Thalan schreef op maandag 31 maart 2025 @ 18:27:
[...]

Stoer ding.

Mja, ik weet het ook niet. Die Honda NC had een ton gelopen en die was binnen een week verdwenen.
Ik denk ander type mens dat die dingen koopt. Wat hierboven al gezegd wordt dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

kneusteun schreef op maandag 31 maart 2025 @ 17:50:
[...]

Die Kriega harnassen zijn ook universeel dacht ik.
Alleen is de kont misschien iets breder. Kan het zaterdag wel even checken dan sta ik weer tussen wat WR’s.
Even bij hun op de site gekeken. Ze hebben een andere uitvoering voor motoren met een bredere buddyseat. De world raid heeft dus een dikkere kont dan de standaard Teneré

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:45

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

HTT-Thalan schreef op maandag 31 maart 2025 @ 18:24:
[...]

Hij staat al 2+ weken op het RT forum en MF maar op beide precies nul reacties.
Ok, feedback op de advertentie en foto's:
Ex overheidsfietsen (en zeker bmw boxers) zijn alleen geliefd onder zeer prijsbewuste woon-werkers in de stad. Je prijs is fair, maar zeker niet het koopje van de eeuw.

Maar verder: je motor ziet er op de foto's een beetje moe / flets / unloved uit.
Poets hem eens helemaal op, maak een paar mooie foto's met de zon in je rug of naast je.

En kets dus wat van de prijs af.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

_eLMo_ schreef op maandag 31 maart 2025 @ 17:14:
[Afbeelding]

Zin in *O* *O*
is het bij de 1300 niet quatro black? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

teacher schreef op maandag 31 maart 2025 @ 18:38:
[...]

Ok, feedback op de advertentie en foto's:
Ex overheidsfietsen (en zeker bmw boxers) zijn alleen geliefd onder zeer prijsbewuste woon-werkers in de stad. Je prijs is fair, maar zeker niet het koopje van de eeuw.

Maar verder: je motor ziet er op de foto's een beetje moe / flets / unloved uit.
Poets hem eens helemaal op, maak een paar mooie foto's met de zon in je rug of naast je.

En kets dus wat van de prijs af.
Aight, ik zal van de week proberen nog zonnigere foto's te maken :P. Maar qua regio daar kan ik niet zoveel aan doen ben ik bang.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:58
HTT-Thalan schreef op maandag 31 maart 2025 @ 18:42:
[...]

Aight, ik zal van de week proberen nog zonnigere foto's te maken :P. Maar qua regio daar kan ik niet zoveel aan doen ben ik bang.
Maatwerkadvies voor jouw regio. Amper een half uur rijden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2AnMERj1k_T5qul9EU2_PFnYbPA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/t6BKuZ6Pecnm14EX18UMJ9Bx.webp?f=user_large
Hotel Boschhuis in Ter Apel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1l61zNat4ohNHFxNCp46_GFsVr0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XFa7PxoCE004I8kyyZ9zPRoQ.webp?f=fotoalbum_large
Bij het klooster in Ter Apel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PQ4P9qPScnwJ1TcGzW7B2AnGkbQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AoTxMs2orAKM6A6R1IdhoSae.jpg?f=fotoalbum_large
Oude Avebe in Ter Apel.

U kunt wel raden waar m'n familie vandaan komt.
Een foto van jouw BMW op deze locaties doet zelfs een BMW er mooier uitzien 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

HTT-Thalan schreef op maandag 31 maart 2025 @ 18:42:
[...]

Nee maar ff doekje eroverheen en foto's in de zon ipv schaduw scheelt wel.

Ik heb ff genoeg dure hobbies maar als ik nu op zoek was naar een grotemensenmotor zou ik deze wel meenemen in de vergelijking

[ Voor 16% gewijzigd door Boudewijn op 31-03-2025 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Boudewijn schreef op maandag 31 maart 2025 @ 19:08:
[...]

Nee maar ff doekje eroverheen en foto's in de zon ipv schaduw scheelt wel.

Ik heb ff genoeg dure hobbies maar als ik nu op zoek was naar een grotemensenmotor zou ik deze wel meenemen in de vergelijking
Deze motor heeft alle dure grappen al gehad :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Hier hetzelfde. Heb een motor te koop staan voor iemand anders, het is een oud beestje maar met 't mooie weer in aantocht had ik toch wel verwacht 't ding vrij vlot te zullen verkopen. Maar afgezien van een paar gekken ("Voor 200 euro wil ik hem wel kopen" <-- Ja, wie niet?) ook eigenlijk 0,0 reactie.

Ik overweeg de optie om die motor van de huidige eigenaar te kopen, en die dan (als ik iets tegenkom...) in te ruilen op een andere motor die ofwel beter verkoopt ofwel past in het plaatje van wat ik in een 2e motor zoek. Dan ben ik 'm ook kwijt. Het is wel grappig om zowel een XJ900S Diversion als de XJ900F (voorloper) te hebben staan, maar het is ook geen ding voor mij (Diversion is bijna 10 jaar jonger en dat merk je) en zolang hij er staat staat-ie toch plek in te nemen die ik ook voor iets anders zou kunnen gebruiken.

Dat laatste betekent echter niet dat 't ding voor sloopgeld weg gaat :D Had 'm (gezien de tarieven...) nog niet op MP gezet, dat ga ik binnenkort doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

HTT-Thalan schreef op maandag 31 maart 2025 @ 19:12:
[...]

Deze motor heeft alle dure grappen al gehad :P.
En de eerste foto altijd een foto vanaf de voorkant / schuin, zodat hij aantrekkelijk is.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ok, goeie tips allemaal, dank daarvoor. Eerste kans die ik krijg ga ik even die plekken bezoeken voor wat knappe foto's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

HTT-Thalan schreef op maandag 31 maart 2025 @ 19:17:
Ok, goeie tips allemaal, dank daarvoor. Eerste kans die ik krijg ga ik even die plekken bezoeken voor wat knappe foto's.
Voor mij duurde het ook ruim 9w voor de koper van m'n FJR kwam opdagen.

Die kocht 'm toen wel praktisch voor de vraagprijs. :)

It's a waiting game.

[ Voor 8% gewijzigd door _Apache_ op 31-03-2025 20:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-05 16:54

Bommes

Capo del formaggio

Routes voor Get Off the Road a.s. zondag zijn binnen.
124km of 175km offroad routes.
De verwachting voor het weer zijn ook erg goed.
Zin in *O*

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online

Hier ook nog geen enkele reactie. Beetje hetzelfde verhaal, de motor zelf en de prijs lijken me niks mis mee. Misschien toch ook maar eens de tips die je hebt gekregen ook ter harte nemen, denk dat ik vooral wat kan winnen met de foto's. Komend weekend maar eens voor gaan zitten.

Morgen naar Herzele (waar die multi staat) gaat niet door, moet werken. Ga ze morgen wel ff bellen om wat informatie in te winnen. Even vragen naar de historie en de uitlaat. Als iemand nog tips heeft wat ik evt. nog kan vragen hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik heb van iemand die ik via-via een beetje ken (niet persoonlijk, maar wel online) een Varadero aangeboden gekregen die er een beetje bij staat zoals mijn wijlen Alpje. Tot de tandjes uitgebouwd, alles vervangen maar wel dik in de kilometers.

Waar ik vooral mee zit.. hij heeft het C-ABS systeem ge 'de-linked' zoals dat heet. Er brand geen ABS lampje maar hij durft er niet voor in te staan dat de wielen individueel nog wel ABS hebben en een zoektocht op internet leert dat je dat ook niet zomaar moet aannemen.

Behalve een zandpad opzoeken en de achterrem blokkeren, zijn er nog iets zinnigere manieren om het te testen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:34:
Routes voor Get Off the Road a.s. zondag zijn binnen.
124km of 175km offroad routes.
De verwachting voor het weer zijn ook erg goed.
Zin in *O*
Gek genoeg heb ik de routes ook binnen gekregen.
Email list niet bijgewerkt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-05 16:54

Bommes

Capo del formaggio

Nou ja dan heb je een keer een route te rijden @kneusteun :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Laatst online: 10:22
Vraagje voor de geleerden:

Welke druppellader gebruiken jullie bij een lithium accu? Vandaag bij de dealer geweest voor een beurt en daar is de accu vervangen. Kon kiezen voor een normale accu of lithium voor 15 euro extra.

Dus de lithium gekozen, alleen niet gedacht aan het feit dat ik die niet aan de normale druppellader moet hangen…

Heb er wel een paar gevonden, maar veelal rond de 100 euro, als het moet, dan moet het maar liever wat goedkoper😣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:57:
Ik heb van iemand die ik via-via een beetje ken (niet persoonlijk, maar wel online) een Varadero aangeboden gekregen die er een beetje bij staat zoals mijn wijlen Alpje. Tot de tandjes uitgebouwd, alles vervangen maar wel dik in de kilometers.

Waar ik vooral mee zit.. hij heeft het C-ABS systeem ge 'de-linked' zoals dat heet. Er brand geen ABS lampje maar hij durft er niet voor in te staan dat de wielen individueel nog wel ABS hebben en een zoektocht op internet leert dat je dat ook niet zomaar moet aannemen.

Behalve een zandpad opzoeken en de achterrem blokkeren, zijn er nog iets zinnigere manieren om het te testen?
Uitlezen? ABS op t achterwiel kan je makkelijk testen.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-05 23:59
Khayma schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 17:12:
Beetje een specifieke vraag maar i'll try it :D .

Iemand hier de overstap gemaakt van een GS naar een XR of andersom? Ik heb nu een R1250GSA 2022 model. Ik ben toe aan iets anders maar ik ben een beetje GS moe want dit is al mijn derde (zonder de F800GS meegeteld).

Probleem waar ik mee zit is het boxer blok. Dit is zo verslavend en rijdt zo ongelofelijk relaxt maar aan de andere kant ben ik wel toe aan iets anders haha. Ik kijk nu naar een S1000XR 2024 of een R1300GS en ja, ik heb ze beide gereden. Ze hebben hun voor- en nadelen.
En de keuze is gemaakt! :9 :+

Afbeeldingslocatie: https://www.bmwgsclub.nl/forum/uploads/monthly_2025_03/IMG_1036.thumb.jpg.8bde8be13f9b0ae282badfbff4b9d8f9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-05 07:50
Toch maar weer bij dat boxer blok gebleven dus haha. De S1000XR vind ik niet relaxt rijden en vraagt er elke keer om, om uitgeknepen te worden. Tenminste dat is mijn ervaring. Veel plezier ermee!

Als vervanger voor de Tracer 9 zat ik ook te kijken naar de 1300GS maar het geluid van dat blok kan ik echt niet aan wennen. Zowel uitlaatgeluid als geluid die de tractor (kuch) motor zelf maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:04

charrel

Cortisol4life..

Ken weinig mensen ( 1 ) die van een boxer weer teruggingen naar 3/4 cilinders. ;)
Oh 1, maar die had ruzie met bmw Nederland over zijn toen nieuwe r1250gs, dus die rijdt nooit meer bmw...
De motor daarvoor s1000r, de 4 cilinder naked had ie ook al strijd over met de bmw dealer, dus aan wie het ligt laat ik in het midden :+

[ Voor 25% gewijzigd door charrel op 01-04-2025 08:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
@Khayma Wat gaf de doorslag voor een GS Adventure ten opzichte van een GS?

En natuurlijk vooral, waarom geen Stelvio?

[ Voor 42% gewijzigd door WilbertNeems op 01-04-2025 08:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WilbertNeems

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:55

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

charrel schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 08:08:
[...]

Ken weinig mensen ( 1 ) die van een boxer weer teruggingen naar 3/4 cilinders. ;)
Ik ben van 2 naar 4 naar 6 gegaan: van een R1200RS naar een K1300GT, en daarna een K1600GT, nooit spijt van gehad. De 4 in lijn 1000 is mij veel te hoogtoerig en de R18 veel te agrarisch...

En ik zal nooit een GS willen maar als dit jaar de andere R1300 modellen komen, zoals de RT en RS, dan ga ik zeker weer eens proefrijden. Hopelijk is de ASA (semi automaat) dan ook wat verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ok wtf... dit lijkt wel een 1 april grap eerlijk gezegd. Soort van steek onder water naar automaatrijders :P.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 11:31:
[...]

Ok wtf... dit lijkt wel een 1 april grap eerlijk gezegd. Soort van steek onder water naar automaatrijders :P.
Lijkt? Is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Boot geboekt! Klein weekje Schotland in Mei it is! *O*

Ik ga een poging wagen de NC500 te doen, icm met (wild) kamperen. Geen idee hoe ver ik kom, maar ik kan altijd nog een keer terug :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:19

Vrijdag

De Zwarte

Gewoon een touwtje vastmaken aan je NC. Dan trek je de Britse Eilanden gewoon naar Nederland met al dat koppel.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Zondag mooi weer, ga een toerritje doen van een km of 250 met de Zero. Zal wel beetje bijladen met de lunchstop worden maar moet goed te doen zijn.

Zonder laden, moet de 200km goed te doen zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door _Apache_ op 01-04-2025 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:13
Koekstra schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:16:

Ik ga een poging wagen de NC500 te doen, icm met (wild) kamperen. Geen idee hoe ver ik kom, maar ik kan altijd nog een keer terug :P
Nice, zat ook met het idee om de NC500 te doen eind april. Dan heb ik een weekje vrij, maar is dat wel te halen binnen 7 dagen inclusief boottocht heen en weer?

Iemand daar ervaringen mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
cyntax schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:00:
[...]

Nice, zat ook met het idee om de NC500 te doen eind april. Dan heb ik een weekje vrij, maar is dat wel te halen binnen 7 dagen inclusief boottocht heen en weer?

Iemand daar ervaringen mee?
Naah, het zal er om hangen.
Ik denk dat het kan, maar dan ben je gewoon grotendeels aan het rijden.
Mijn grootste issue is het stuk van Newcastle naar Inverness. Dat is zo'n 450 km, dus daar ben je ook gewoon minimaal een dag aan kwijt.

Maar zoals ik al zei, ik kan altijd nog een keer terug natuurlijk. En dan wellicht wel wat langer.
Ik reis alleen, en ik heb geen hekel aan lange afstanden rijden in mooie omgevingen. De AT leent zich er ook erg goed voor, en uiteindelijk ga ik wel grotendeels voor het reizen in de prachtige natuur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 10:27

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Aanrader.........met de camper deze route gedaan...prachtig...kan wel druk zijn in het hoogseizoen.

Tip: Fish&Chips in het haventje van John O'Groates, dat ding heet The Cabin.

Supergoede Fish&CHips......nergens beter gegeten..en dat zijn inmiddels heel wat plekken geweest voor ons als Anglofielen ;-)

https://www.tripadvisor.c...land_Scottish_Highla.html

Afbeeldingslocatie: https://dynamic-media-cdn.tripadvisor.com/media/photo-o/10/35/16/4d/the-cabin-at-john-o-groats.jpg?w=1000&h=-1&s=1

[ Voor 15% gewijzigd door Fraggert op 01-04-2025 13:45 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Waar heb je het geboekt en wat was je zo ongeveer kwijt? Ik heb ook nog wel eens een keer dit plan ergens staan.. maar de praktische kant van met de motor naar de overkant..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nieuwsbrief van de dealer hier achter het dorp :').

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zqdnnFJi_BndDzeCy_uSzs3pUFw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ty2o615Ne1ZHD6Zz71lW5ydy.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 25 ... 48 Laatste