Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 26 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:43
Koekstra schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:27:
[...]

Naah, het zal er om hangen.
Ik denk dat het kan, maar dan ben je gewoon grotendeels aan het rijden.
Mijn grootste issue is het stuk van Newcastle naar Inverness. Dat is zo'n 450 km, dus daar ben je ook gewoon minimaal een dag aan kwijt.

Maar zoals ik al zei, ik kan altijd nog een keer terug natuurlijk. En dan wellicht wel wat langer.
Ik reis alleen, en ik heb geen hekel aan lange afstanden rijden in mooie omgevingen. De AT leent zich er ook erg goed voor, en uiteindelijk ga ik wel grotendeels voor het reizen in de prachtige natuur.
Rondom Perth schijn je mooi te kunnen rijden. Toevallig ga ik met 7 vrienden eind Juni. Kwam helaas niet anders uit qua planning, ik hoop dat die steekvliegjes te doen zijn. :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Blomminator schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:34:
[...]

Waar heb je het geboekt en wat was je zo ongeveer kwijt? Ik heb ook nog wel eens een keer dit plan ergens staan.. maar de praktische kant van met de motor naar de overkant..
Ik heb gewoon geboekt bij DFDS met een 10% discount linkje van ferrygogo.
Scheelt ruim 60 euro, dus heb er voor 2x 15 euro ontbijt bij gedaan op zowel de heen als terugweg.
Alles samen op een dinsdag, kost me €622,-. Daarnaast komt er nog een ETA bij. Gister geregeld en binnen 2 minuten approved, voor €12,-.

Ja het is duur.. En nee, je kan er niet voor omrijden en een goedkopere boot pakken.. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23:47
@Fraggert
Liever niet mensen aanraden met een camper de NC500 te rijden in een motortopic. :/

Het is van absoluut belang voor alle motorrijders dat je zeker weet dat degene die je dat aanraadt een camperrijder is die achteropkomers laat passeren op smalle weggetjes. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:10

iMars

Full time prutser

Koekstra schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:16:
Boot geboekt! Klein weekje Schotland in Mei it is! *O*

Ik ga een poging wagen de NC500 te doen, icm met (wild) kamperen. Geen idee hoe ver ik kom, maar ik kan altijd nog een keer terug :P
Nice, ik ben ook van plan om een weekje Schotland te doen d:)b

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02:29
Ik vind de 1 April grap op MF eigenlijk best leuk.

De chaos die erop volgt is hilarisch.

Als je Honda typt en post wordt het Yamaha, Yamaha wordt Kawasaki etc.

Dat is wel een leuk grapje, omdat vanochtend er een aantal leuke posts voorbij kwamen met mensen die helemaal de weg kwijt waren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Fraggert schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:31:
[...]

Aanrader.........met de camper deze route gedaan...prachtig...kan wel druk zijn in het hoogseizoen.

Tip: Fish&Chips in het haventje van John O'Groates, dat ding heet The Cabin.

Supergoede Fish&CHips......nergens beter gegeten..en dat zijn inmiddels heel wat plekken geweest voor ons als Anglofielen ;-)

https://www.tripadvisor.c...land_Scottish_Highla.html

[Afbeelding]
Wij gingen voor de Cheese 'n' Toasted food truck in Durness, ook aanrader :9

[ Voor 3% gewijzigd door _eLMo_ op 01-04-2025 14:02 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

over de discussie over hoe duur BMW motoren zijn, vandaag kwam ik dit tegen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JV5vwmHFG8rCok5HnZ-Jez1nNBA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ld3xJ4jNkcgPNTbckLw9cJzJ.png?f=fotoalbum_large
Het motorrad deel is kleiner dan ik dacht (ondanks de hoge prijzen)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Koekstra schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:16:
Boot geboekt! Klein weekje Schotland in Mei it is! *O*

Ik ga een poging wagen de NC500 te doen, icm met (wild) kamperen. Geen idee hoe ver ik kom, maar ik kan altijd nog een keer terug :P
route idee:
https://calimoto.com/calimotour/koekstra-nc500-r-WxOO3oYohE

en als je meer tijd hebt:
https://calimoto.com/cali...d-boss1000-1-r-iY1p5upEOk

[ Voor 10% gewijzigd door ToolkiT op 01-04-2025 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Fraggert schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:31:
[...]

Aanrader.........met de camper deze route gedaan...prachtig...kan wel druk zijn in het hoogseizoen.

Tip: Fish&Chips in het haventje van John O'Groates, dat ding heet The Cabin.

Supergoede Fish&CHips......nergens beter gegeten..en dat zijn inmiddels heel wat plekken geweest voor ons als Anglofielen ;-)

https://www.tripadvisor.c...land_Scottish_Highla.html

[Afbeelding]
de hoek van JoG zou ik skippen als je tijdsdruk hebt.. minst mooie stuk van de NC500 IMHO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
ToolkiT schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 14:35:
[...]

de hoek van JoG zou ik skippen als je tijdsdruk hebt.. minst mooie stuk van de NC500 IMHO
En dan van Latheron naar Thurso rijden oid?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

cyntax schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:00:
[...]

Nice, zat ook met het idee om de NC500 te doen eind april. Dan heb ik een weekje vrij, maar is dat wel te halen binnen 7 dagen inclusief boottocht heen en weer?

Iemand daar ervaringen mee?
Mijn route is
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uNgenVpCrcJkQ9sWg6uu5BhjWx4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/otx63rzKq4JQbCCgsKPVn0uS.png?f=user_large
dus als je van die week 2 dagen weg haald voor de overtocht hou je 320km/4.2h per dag over.. moet kunnen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Koekstra schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 14:38:
[...]

En dan van Latheron naar Thurso rijden oid?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TbRVpcxQET-n2nLDF7ea-jMSLD4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r09NiAX6cYG2MHyMouuewinC.png?f=fotoalbum_large
of via tongue
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kSrQ_29Li4S2feKxe7k-b3kjv9g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/I2J0kswQPT2uAdTqid2PKPyk.png?f=fotoalbum_large
route:
https://calimoto.com/cali...0-via-tongue-r-AMAcM9cOFW

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SnsN_kmmEsTv5EHUoQPwjLcuJ2Q=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xbVFCY84ZMrLDlRuAzXioQCm.png?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door ToolkiT op 01-04-2025 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

nog een kleine tweak gedaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vsCDZB0BDa9r1pEHyDAMxSeo5xU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TLkL32bcP99CZgTUhQqD47UV.png?f=fotoalbum_large
https://calimoto.com/cali...stra-nc500-3-r-ebmsoVrUO4
als er interesse is kan ik GPX maken en emailen (via DM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
Ohja dan skip je inderdaad wel een stuk meer als dat punje wat ik zei :+
Ik heb op streetview even random dat mannetje neer gegooid meerdere plekken op beide routes, en ik snap je punt wel ja.. Ik neig ook wel naar een dergelijke aanpassing.

Als je google maps op 'terrein' zet, zie je eigenlijk precies waarom jij de route zo hebt lopen, en waarom het 'minst spannende' deel toch JoG is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

_eLMo_ schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 14:01:
[...]

Wij gingen voor de Cheese 'n' Toasted food truck in Durness, ook aanrader :9
google maps zegt dat die permanently closed is... -O-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ihor18canOX4nxfkAL9Xp9TNYRo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/tG9gIcscI6cj73hMEbOBjhlk.png?f=user_large

vreemd want op FB lijken ze wel actief.. misschien andere lokatie??

[ Voor 6% gewijzigd door ToolkiT op 01-04-2025 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Koekstra schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 14:49:
[...]

Ohja dan skip je inderdaad wel een stuk meer als dat punje wat ik zei :+
Ik heb op streetview even random dat mannetje neer gegooid meerdere plekken op beide routes, en ik snap je punt wel ja.. Ik neig ook wel naar een dergelijke aanpassing.

Als je google maps op 'terrein' zet, zie je eigenlijk precies waarom jij de route zo hebt lopen, en waarom het 'minst spannende' deel toch JoG is.
Begrijp me niet verkeerd, is mooi daar en foto bij JoG is leuk.. maar de west kant is 10x zo mooi als de oost kant..
En land inwaards is ook mooi en veel minder verkeer (zoals al gezegd zijn er veel campervans de NC500 en de meeste wegen zijn single track dus zit je met inhalen enzo..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:43
@ToolkiT Thanks! Wij zitten toevallig in DorNoch in een kasteel om te overnachten. Verder veel overlap met jouw route.

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:31

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ToolkiT schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 14:35:
[...]

snap ik, ......en eensch..maar wij deden de whole nine yards 516 miles :+

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

WilbertNeems schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:49:
@Fraggert
Liever niet mensen aanraden met een camper de NC500 te rijden in een motortopic. :/

Het is van absoluut belang voor alle motorrijders dat je zeker weet dat degene die je dat aanraadt een camperrijder is die achteropkomers laat passeren op smalle weggetjes. ;)
Had 'm ook graag gereden op de BMW maar ja........er moesten meer dingen mee....een vrouw..een Border Terrier...een Leonberger......dus ik had niet veel andere opties dan onze camper :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ToolkiT schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 14:51:
[...]

google maps zegt dat die permanently closed is... -O-
[Afbeelding]

vreemd want op FB lijken ze wel actief.. misschien andere lokatie??
dat kan iedereen via Google doen........

https://www.nu.nl/binnenl...plaatste-1-aprilgrap.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ToolkiT schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 14:24:
over de discussie over hoe duur BMW motoren zijn, vandaag kwam ik dit tegen:
[Afbeelding]
Het motorrad deel is kleiner dan ik dacht (ondanks de hoge prijzen)
3.22 miljard euro, best aanzienlijk lijkt me ;)

Maar tov de volumes die ze aan auto's wegzetten natuurlijk maar een klein stukje van t totaal.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

noes schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 16:07:
[...]

3.22 miljard euro, best aanzienlijk lijkt me ;)

Maar tov de volumes die ze aan auto's wegzetten natuurlijk maar een klein stukje van t totaal.
idd nog steeds een bak geld, maar hun afbetaalregelingen financial services is meer dan 10x zo veel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ToolkiT schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 16:17:
[...]

idd nog steeds een bak geld, maar hun afbetaalregelingen financial services is meer dan 10x zo veel..
Gezien er mega veel nieuwe auto's (en motoren) met financiëring worden gekocht.. niet raar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

noes schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 16:42:
[...]

Gezien er mega veel nieuwe auto's (en motoren) met financiëring worden gekocht.. niet raar ;)
niet raar, wel interesant dat BMW 10 zo veel verdient met de rente op de autos dan op de volledige verkoopprijs van motoren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:59

4x2

lộn xộn quá

Voor de Schotland mensen: plan een avond/nacht in Newcastle, niet om te rijden, maar voor het circus in het uitgaansgebied.

Pro-tip; blijf nuchter.

leeg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02:26

Clush

Do as I say...

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
ToolkiT schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 17:14:
[...]

niet raar, wel interesant dat BMW 10 zo veel verdient met de rente op de autos dan op de volledige verkoopprijs van motoren..
Ben wel benieuwd naar gemiddelde prijs per product.
Want dikke bmw motor is 30k
Beetje dikke auto ben je daar snel overheen, zeker met een Rolls.
En denk dat de meeste motoren toch wel afgetikt worden bij aankoop, als je grofweg kijkt naar de doelgroep, is een fun object voor naast de auto.

En een auto via finance is blijkbaar (wist ik lange tijd niet) normaal geworden 🥲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:43

_Apache_

For life.

Denk dat financial service ook lease is, dat is ook groot (qua kapitaal).

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:14
BMW is meer een bank dan een autobouwer, Alphabet lease enzo vallen volgens mij ook onder BMW Financial Services.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:57

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

ATGATT
Amateurs Touch the Ground All The Time
_O-.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:11
Jeanke117 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 08:08:
[...]

Toch maar weer bij dat boxer blok gebleven dus haha. De S1000XR vind ik niet relaxt rijden en vraagt er elke keer om, om uitgeknepen te worden. Tenminste dat is mijn ervaring. Veel plezier ermee!

Als vervanger voor de Tracer 9 zat ik ook te kijken naar de 1300GS maar het geluid van dat blok kan ik echt niet aan wennen. Zowel uitlaatgeluid als geluid die de tractor (kuch) motor zelf maakt.
Dat had ik ook. Ik had hem een dagje gehuurd en ding wou constant in de toeren gejaagd worden. Met mijn GSA reed ik zelden 'hard' en toen zat ik dus een dagje op de XR en dat was constant keihard rijden. Leuk voor een dagje of weekje maar daarna niet meer.
WilbertNeems schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 08:36:
@Khayma Wat gaf de doorslag voor een GS Adventure ten opzichte van een GS?

En natuurlijk vooral, waarom geen Stelvio?
Ik had al een GSA maar vond te GS toch te smal en iellig. Ben zelf een 'brede' vent :+. Zag er niet uit en zat ook apart voor mij.

Stelvio vond ik zelf niks. Vond hem iets te traag/log.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

4x2 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 17:53:
Voor de Schotland mensen: plan een avond/nacht in Newcastle, niet om te rijden, maar voor het circus in het uitgaansgebied.

Pro-tip; blijf nuchter.
Nah, zit liever op de motor dan naar die malloten te kijken :+ (en ik drink niet 8) )

Mijn planning is simple, bij aankomst binnendoor (Northumberland & Kielder Forest) naar Glasgow, daar een dag blijven bij vrienden. Dan via Glencoe richting Loch Ness (oost zijde schijnt rustiger te zijn). Dan richting Durness en in tegengestelde richting de westelijke deel van de kust route omlaag.

Het is nog allemaal grof, maar dat is het zo’n beetje 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-05 10:56
Tribunus schreef op maandag 31 maart 2025 @ 21:13:
Vraagje voor de geleerden:

Welke druppellader gebruiken jullie bij een lithium accu? Vandaag bij de dealer geweest voor een beurt en daar is de accu vervangen. Kon kiezen voor een normale accu of lithium voor 15 euro extra.

Dus de lithium gekozen, alleen niet gedacht aan het feit dat ik die niet aan de normale druppellader moet hangen…

Heb er wel een paar gevonden, maar veelal rond de 100 euro, als het moet, dan moet het maar liever wat goedkoper😣
Ik heb er een gewone loodaccu lader aan hangen (EPA1020-075 van Everpower), van de dynamo krijgt hij ook gewoon dezelfde spanning als een loodaccu. Gaat al meer dan een jaar prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:22
Wat is een lichtgewicht rugtas/vest waar een camelbak/waterzak/bladder in kan? De Revit Vest Trail ken ik, maar hebben jullie nog tips/adviezen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik ben mij aan het oriënteren om motor te gaan rijden. Eerste lessen zijn gedaan en het smaakt naar meer ;-)

Uiteraard moet er natuurlijk een motor komen. Met mijn 2 meter lengte en budget van 3000 euro wat ik voor ogen heb kom ik uit op oa. Suzuki V-Strom 1000/650 of een Honda Varadero en misschien ook een Yamaha TDM 850/900. 1200GS is buiten budget ben ik bang en ik wil een beetje een afragbak als eerste motor.
Heb een aantal reviews gezien maar daar word vooral gefilmd vanaf de motor en niet hoe iemand erop zit.
Ook zijn er natuurlijk nog mogelijkheden voor bar-risers en peg lowers?

Zijn er hier meer 'lange mensen' die motor rijden? Zo ja wat voor motor en welke modificaties hebben jullie gedaan.

Mijn Lego Mocs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
c-nan schreef op woensdag 2 april 2025 @ 08:59:
Wat is een lichtgewicht rugtas/vest waar een camelbak/waterzak/bladder in kan? De Revit Vest Trail ken ik, maar hebben jullie nog tips/adviezen?
Heb zelf net de Kriega 9L
Dat is met 1 waterdichte pouch en een pouch waar je onder andere een bladder in kwijt kan.

Wel beetje aan de prijs, eventueel kan je naar MTB tassen kijken die zijn vaak goedkoper.
Bij zalando lounge heb je nu een osprey voor 59 euro ipv. 120, zou ook nog een mooie optie kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-05 17:11
Pin0 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 08:59:
Ik ben mij aan het oriënteren om motor te gaan rijden. Eerste lessen zijn gedaan en het smaakt naar meer ;-)

Uiteraard moet er natuurlijk een motor komen. Met mijn 2 meter lengte en budget van 3000 euro wat ik voor ogen heb kom ik uit op oa. Suzuki V-Strom 1000/650 of een Honda Varadero en misschien ook een Yamaha TDM 850/900. 1200GS is buiten budget ben ik bang en ik wil een beetje een afragbak als eerste motor.
Heb een aantal reviews gezien maar daar word vooral gefilmd vanaf de motor en niet hoe iemand erop zit.

Zijn er hier meer 'lange mensen' die motor rijden? Zo ja wat voor motor en welke modificaties hebben jullie gedaan.
Welkom bij de club :)
Misschien nog een Tracer of Africa Twin checken? Genoeg opties in die hoek. Dit is een handige tool om te checken hoe opgevouwen je op een motor zit: https://cycle-ergo.com/

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Welkom *O*

BMW R1150GS een optie voor je?

Mist je budget wat kan oprekken stat er op het BMW forum al een tijdje een Adventure te koop.
Wel wat hogere KM-stand maar als ik het verhaal zo lees, likt deze wel in de puntjes verzorgd en dan kan zo'n blok nog veel meer aan.

https://www.bmwgsclub.nl/...160000-km-%E2%82%AC-3600/

[ Voor 15% gewijzigd door Fraggert op 02-04-2025 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

@Pin0 er staan heel wat Varadero's te koop vanaf zo'n 2000 euro dan heb je nog wat budget voor preventief onderhoud en een set banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
geert_s schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:03:
[...]

Misschien nog een Tracer of Africa Twin checken? Genoeg opties in die hoek. Dit is een handige tool om te checken hoe opgevouwen je op een motor zit: https://cycle-ergo.com/
Die motors zal ik ook in mijn lijstje opnemen/naar kijken, coole tool onderdaad. Die had ik ook al gevonden. Eigenlijk zou hij een functie andersom moeten maken zodat je je lengte en gewenste zithouding kan opgeven en dan de motoren toont die er het best bij passen.
Fraggert schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:11:
[...]

Welkom *O*

BMW R1150GS een optie voor je?

Mist je budget wat kan oprekken stat er op het BMW forum al een tijdje een Adventure te koop.
Wel wat hogere KM-stand maar als ik het verhaal zo lees, likt deze wel in de puntjes verzorgd en dan kan zo'n blok nog veel meer aan.

https://www.bmwgsclub.nl/...160000-km-%E2%82%AC-3600/
Mooie motor inderdaad! Wellicht als ik wat langer doe over mijn rijbewijs dat ik meer kan sparen ;-)
HTT-Thalan schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:17:
@Pin0 er staan heel wat Varadero's te koop vanaf zo'n 2000 euro dan heb je nog wat budget voor preventief onderhoud en een set banden.
Dat is ook mijn gedachte. Dat ik de motor nog even laat checken door een expert zodat ik veilig de weg op kan.

Bedankt voor alle snelle reacties. Zijn jullie ook allemaal rond de 2 meter lang?

Mijn Lego Mocs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
Pin0 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:26:
[...]

Die motors zal ik ook in mijn lijstje opnemen/naar kijken, coole tool onderdaad. Die had ik ook al gevonden. Eigenlijk zou hij een functie andersom moeten maken zodat je je lengte en gewenste zithouding kan opgeven en dan de motoren toont die er het best bij passen.

[...]

Mooie motor inderdaad! Wellicht als ik wat langer doe over mijn rijbewijs dat ik meer kan sparen ;-)

[...]

Dat is ook mijn gedachte. Dat ik de motor nog even laat checken door een expert zodat ik veilig de weg op kan.

Bedankt voor alle snelle reacties. Zijn jullie ook allemaal rond de 2 meter lang?
Ik ben maar 1.83, dus niet dezelfde uitdagingen, maar een motormaatje van mij is 1.95 ofzo, en die zat goed op een V-Strom. Daarvoor had ie een Thundercat, en dat ging eigenlijk ook wel. Het gaat niet alleen om je lengte, maar ook welke zithouding je zelf prettig vind. Een Honda Monkey of Grom is eigenlijk voor iedereen te klein, maar toch ontzettend populair. Zou ik je niet aanraden, maar wel om ook iets minder voor de hand liggende motoren te proberen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

[...]

[...]

[...]

De legende schrijft dat @Vrijdag 2 meter 50 is en nog steeds doorgroeit.

Maar ikzelf, nee. Lekker standaard 1 meter 80.

[ Voor 15% gewijzigd door HTT-Thalan op 02-04-2025 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 00:42

A13X

Dude

c-nan schreef op woensdag 2 april 2025 @ 08:59:
Uswe heeft verschillende.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Niet de tdm850 pakken, gasnaalden slijten hard en lusten wel aardig wat olie. De 900 is een stuk beter en met injectie.

---

Merk overigens dat ik eigenlijk wel weer terug zou willen naar een ouwe bak. Een oude (lichte generatie) GS ofzo waar je wat aan kan verbouwen en kan hobbyen. Iets waarmee je wat geruster door de bagger kan knallen, een keer lomp kan laten vallen en wat aardig bulletproof/makkelijk (zelf) te fixen is.

Begrijp mijn goed, vind de Norden nog steeds geweldig (ook al is het weer rooksignalen tijd, koelvloeistoflek) maar iets jeukt er. Helaas/gelukkig momenteel geen budget om daaraan te krabben. Naja niet zonder de Norden weg te doen en dat wil ik ook weer niet :+

[ Voor 23% gewijzigd door A13X op 02-04-2025 09:56 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Welkom! Ikzelf ben niet zo lang, 1m80. Collega van mij is wel een stuk langer en hij rijdt de V-Strom 1050DE en past prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:42
Ik ben ook 1.92m en pas prima op de DL1050.

Een echte aanrader. _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
geert_s schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:03:
[...]

voor 3k een AT of een Tracer?
Waar kan je je inschrijven? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
A13X schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:48:
[...]

Niet de tdm850 pakken, gasnaalden slijten hard en lusten wel aardig wat olie. De 900 is een stuk beter en met injectie.

---

Merk overigens dat ik eigenlijk wel weer terug zou willen naar een ouwe bak. Jaja een oude (lichte generatie) GS ofzo waar je wat aan kan verbouwen en kan hobbyen. Iets waarmee je wat geruster door de bagger kan knallen, een keer lomp kan laten vallen en wat aardig bulletproof/makkelijk (zelf) te fixen is.

Begrijp mijn goed, vind de Norden nog steeds geweldig (ook al is het weer rooksignalen tijd, koelvloeistoflek) maar iets jeukt er. Helaas/gelukkig momenteel geen budget om daaraan te krabben. Naja niet zonder de Norden weg te doen en dat wil ik ook weer niet :+
IS dat dan niet gewoon een T7? een kale. Als ik zie hoe sommige mensen daar echt leuke smijtfietsen van hebben gemaakt.

Ja leuk die oude bakken, maar ik weet nog dat ik daarvoor een XTZ en een XRV gebruikte, na wat jaartjes besef je dat die twee straks meer waarde verliezen dan een T7 jonge occasion.

Anders zou misschien een Alp nog kunnen, maar ook die worden snel duurder ben ik bang.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:23

Vrijdag

De Zwarte

[...]
Zijn jullie ook allemaal rond de 2 meter lang?
:'(

Ik heb wel een enorm ego en een gigantische ecologische voetafdruk 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02:26

Clush

Do as I say...

Ik zit ook tegen de 2m aan, en heb om die reden gekozen voor de V-Strom DL1000 als eerste motor.

Ik had daarop de zitting op de hoogste stand, Givi Airflow windscherm, én (heel fijn) de footpegs verlaagd.

Dat laatste is vrij simpel te doen met dit setje:

https://moto-discovery.co...=footpeg%20lowering%20kit

25mm klinkt niet als veel maar maakte voor mij echt een wereld van verschil. Maar ook zonder dat is de V-Strom van zichzelf een van de meest comfortabele fietsen, en helemaal voor lange mensen.

Vervangen van het windscherm is ook een absolute must op het 2004 model. In latere modellen is die stock al iets beter, maar op de 2004 is die echt lachwekkend slecht. Rest van de motor is geweldig, ook juist voor een beginnende rijder. Kan hem alleen maar van harte aanbevelen.

Heb inmiddels vorig jaar een nieuwe motor kunnen aanschaffen, maar dat dat ook de grote V-Strom zou worden stond eigenlijk vanaf het begin al vast.

[ Voor 4% gewijzigd door Clush op 02-04-2025 10:08 ]

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

kneusteun schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:57:
[...]

IS dat dan niet gewoon een T7? een kale. Als ik zie hoe sommige mensen daar echt leuke smijtfietsen van hebben gemaakt.

Ja leuk die oude bakken, maar ik weet nog dat ik daarvoor een XTZ en een XRV gebruikte, na wat jaartjes besef je dat die twee straks meer waarde verliezen dan een T7 jonge occasion.

Anders zou misschien een Alp nog kunnen, maar ook die worden snel duurder ben ik bang.
Financieel gezien maken die geen verschil meer met de Norden die ik al heb. Een T7 op marktplaats beginnen rond de 10k, de Norden zou misschien nog 11-13k op z'n best opbrengen. Dus daarvoor zou ik het niet hoeven te doen.

Ik zit dan meer hieraan te denken https://m.mobile.de/motor...2342-9e50951ad472&type=ad
Afbeeldingslocatie: https://img.classistatic.de/api/v1/mo-prod/images/3a/3aa48cb9-44b9-4cf2-9d8f-fb94b5b4e665?rule=mo-1600.jpg

Awesome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

@Pin0 Of je verhoogt je budget iets naar een motor waar je 1) perfecte windbescherming hebt ook voor lange mensen 2) die nu te koop staat bij een betrouwbare tweaker en die 3) de komende ~50k kilometers snor zit qua onderhoud. *kuch* signature *uche*.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
A13X schreef op woensdag 2 april 2025 @ 10:32:
[...]

Financieel gezien maken die geen verschil meer met de Norden die ik al heb. Een T7 op marktplaats beginnen rond de 10k, de Norden zou misschien nog 11-13k op z'n best opbrengen. Dus daarvoor zou ik het niet hoeven te doen.

Ik zit dan meer hieraan te denken https://m.mobile.de/motor...2342-9e50951ad472&type=ad
[Afbeelding]
Ik bedoel dat de T7 wel te vinden is voor 9k en dat er heel wat minder elektra in zit die problemen geeft.
Het koelvloeistof verhaal herken ik van mijn KTM en dat was een 2 jarig durend drama waarna er uiteindelijk een dure operatie is geweest om het blok te splitsen etc.....

Ook is de ergste schade kappen en die heb je tegenwoordig kneiter goekoop voor de T7.

Zo'n GS is in mijn ogen meer een tour fiets en zelfs dse T7 is eerlijk gezegd voor veel mensen al teveel tour, dan zou een CRF300 ofzo wel weer tof zijn .
Maar andere optie welke mij persoonlijk ook tof lijkt is een CF450MT helemaal terug strippen en dan zo'n licht mogelijk 2 cilindertje te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
https://suchen.mobile.de/...72be144d3cf7&vc=Motorbike

What the... wat voor @HTT-Thalan ? politie < leger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
[...]

Ik ben kleintje van het gezin met 1.87 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ja, 'tis goed, ik koop geen BMW meer of moet een reihensechser op vier wielen zijn :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
kneusteun schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:02:
[...]

Heb zelf net de Kriega 9L
Dat is met 1 waterdichte pouch en een pouch waar je onder andere een bladder in kwijt kan.

Wel beetje aan de prijs, eventueel kan je naar MTB tassen kijken die zijn vaak goedkoper.
Bij zalando lounge heb je nu een osprey voor 59 euro ipv. 120, zou ook nog een mooie optie kunnen zijn.
De Kriega 9L zit er gaaf uit, ook mooie kleuren, eens kijken d:)b

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-05 10:01

GSX-MAN

de/het/een

Maatje vroeg of ik volgend weekend meega naar de Eifel. Als het doorgaat is het vrijdag heen, zaterdag een rondje en zondag terug. Echt wel zin in.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Iemand nog creatieve manier van een extra helm meenemen?
Wordt pleuris warm morgen dus misschien wel chill om MX helm mee te nemen, maar wat is nu een handige manier?!

Rugzak past niet, dus misschien met een spin op de buddy?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
c-nan schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:08:
[...]

De Kriega 9L zit er gaaf uit, ook mooie kleuren, eens kijken d:)b
Bij louis was ie lange tijd aanzienlijk goedkoper dan waar ook in NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
kneusteun schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:55:
[...]

voor 3k een AT of een Tracer?
Waar kan je je inschrijven? ;)
Oeps, budget even gemist. Dan wordt het toch eerder een diversion of transalp. of misschien een bmw f650 gs. Mijn keuze zou toch een V-Strom zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Laatst online: 00:30
geert_s schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:14:
[...]

Oeps, budget even gemist. Dan wordt het toch eerder een diversion of transalp. of misschien een bmw f650 gs. Mijn keuze zou toch een V-Strom zijn denk ik.
Helemaal eens over de vstrom.
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
kneusteun schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:13:
Wordt pleuris warm morgen dus misschien wel chill om MX helm mee te nemen, maar wat is nu een handige manier?!

Met spin of bagagenetje op de buddy, of gewoon gegespt aan de lus van je rugzak? kan wel een beetje gaan bewegen natuurlijk dus dat is niet ideaal. Mijn rugzak heeft voorop een speciaal helmnetje verstopt zitten, die is hier reuzehandig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ja ik heb ook zo'n netje maar die mx helm krijg ik daar niet onder...
Straks even met wat tie wraps aan de gang, ook nog even de bok vast strappen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online

Zou m gewoon op doen.. Met een goeie kraag/nekwarmer en bril voor als je vroeg gaat rijden 8) Of een bivakmuts..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Koekstra schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:22:
[...]

Zou m gewoon op doen.. Met een goeie kraag/nekwarmer en bril voor als je vroeg gaat rijden 8) Of een bivakmuts..
Nee, heb in mijn ADV helm muziek etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-nan
kneusteun schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:14:
[...]

Bij louis was ie lange tijd aanzienlijk goedkoper dan waar ook in NL.
Bikeroutfit met korting 157,50. Zojuist inclusief een Kriega hydrapak besteld.

Thanks voor de tip d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
c-nan schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:30:
[...]

Bikeroutfit met korting 157,50. Zojuist inclusief een Kriega hydrapak besteld.

Thanks voor de tip d:)b
Das inderdaad 1,50 cheaper _/-\o_

Zie nu voor het eerst deze:
https://moskomoto.eu/prod...5e8182c72c141&fo_s=gplade
Die kriega is een koopje :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moguez
  • Laatst online: 24-05 09:44
dag iedereen,

na jarenlang dromen, ben ik middels midlife crisis begonnen met theorie.
een van de dagen ga ik examen afleggen, vervolgens lessen volgen.

nu ik heb al op een moto gereden, ik heb geen moeite met het handelen ervan (gsxr 600)

de hamvraag is, welke moto als eerste model is geschikt.

doel: recreatief, geen lange verplaatsingen en liefst een naked bike (race bike zet me vrees ik aan tot te snel rijden)

ik heb altijd een voorliefde gehad voor ducati, en dan een monster.
ik heb enkel een beetje schrik van de onderhouds gevoelige zaken en onbetrouwbaarheid.

ik ben van plan een jonge tweedehands te kopen, iemand raad?

Goodwe GW10K-ET/10*375 NW+10*375 ZO@13° tilt. 7/7.5kw pylontech

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

https://www.aliexpress.co...60234233308700002458580_1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

kneusteun schreef op woensdag 2 april 2025 @ 10:43:
[...]

Ik bedoel dat de T7 wel te vinden is voor 9k en dat er heel wat minder elektra in zit die problemen geeft.
Het koelvloeistof verhaal herken ik van mijn KTM en dat was een 2 jarig durend drama waarna er uiteindelijk een dure operatie is geweest om het blok te splitsen etc.....

Ook is de ergste schade kappen en die heb je tegenwoordig kneiter goekoop voor de T7.

Zo'n GS is in mijn ogen meer een tour fiets en zelfs dse T7 is eerlijk gezegd voor veel mensen al teveel tour, dan zou een CRF300 ofzo wel weer tof zijn .
Maar andere optie welke mij persoonlijk ook tof lijkt is een CF450MT helemaal terug strippen en dan zo'n licht mogelijk 2 cilindertje te maken.
Ik snap de gedachte van een T7 wel hoor, stond met de Norden op de shortlist alleen had die geen CC dus viel af. Wilde ook wat anders dan de bulk, al is dat tegenstrijdig met die GS. De Norden heb ik verder weinig problemen mee, die koelvloeistof is waarschijnlijk gewoon een klote kwaliteit slang.

Realistisch gezien zijn de meeste km die ik rij wel tour km, Offroad door de blub doe ik amper, OTR ritten ermee doen staat niet op de planning. Dus T7, Norden, GS etc. kunnen allemaal wel wat ik wil. Denk dat ik het hobbyen eraan leuker vind dan de plannen er mee offroad te gaan. En die offroad plannen zijn dat eerder de @Bommes route naar een Col in Frankrijk ofzo, redelijk harde zandpaden e.d.. Dat hij dan wat minder geschikt is voor de zware stukken van de TET of echte Enduro...dat is jammer dan.

Zoiets als deze youtuber heeft gedaan Cagiva Elefant 750 build

kneusteun schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:33:
[...]

Das inderdaad 1,50 cheaper _/-\o_

Zie nu voor het eerst deze:
https://moskomoto.eu/prod...5e8182c72c141&fo_s=gplade
Die kriega is een koopje :o
Die beavertail lijkt mij dan wel weer verrekes handig!

[ Voor 13% gewijzigd door A13X op 02-04-2025 11:50 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
A13X schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:47:
[...]

Ik snap de gedachte van een T7 wel hoor, stond met de Norden op de shortlist alleen had die geen CC dus viel af. Wilde ook wat anders dan de bulk, al is dat tegenstrijdig met die GS. De Norden heb ik verder weinig problemen mee, die koelvloeistof is waarschijnlijk gewoon een klote kwaliteit slang.

Realistisch gezien zijn de meeste km die ik rij wel tour km, Offroad door de blub doe ik amper, OTR ritten ermee doen staat niet op de planning. Dus T7, Norden, GS etc. kunnen allemaal wel wat ik wil. Denk dat ik het hobbyen eraan leuker vind dan de plannen er mee offroad te gaan. En die offroad plannen zijn dat eerder de @Bommes route naar een Col in Frankrijk ofzo, redelijk harde zandpaden e.d.. Dat hij dan wat minder geschikt is voor de zware stukken van de TET of echte Enduro...dat is jammer dan.

Zoiets als deze youtuber heeft gedaan Cagiva Elefant 750 build

[YouTube: Custom Motorcycle Dashboard (it's done!) - Fixing the Elefant - Episode #16]

[...]

Ohja, zo keek ik dus naar de v85tt en bij de testrit (icm de verhalen van bommes) was ik al helemaal om.
Tot vriendin lief zei "maar wil je niet wat meer crossen ook? en is dan een tuareg of T7 niet meer je ding?

En zij schatte dat goed in, want ondertussen gaat de progressie enorm hard en heb ik echt lol in het werken aan techniek en obstakels etc. dat was met de guzzi wat lastiger geworden denk ik.

Uiteindelijk is het gewoon testen en gevoel. Ik denk dat ik nog steeds gelukkig was geweest met elke fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23:47
@moguez Een Aprilia Shiver 900 overwegen. Functioneel recht door zee dus geen speciale onderhoudsgevoelige zaken en verder vergelijkbaar want een fijn sturende naked met V-Twin en een Trellis-frame.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

A13X schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:47:
Ik weet het niet hoor, zou mij echt in de weg zitten bij het motorrijden.

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.refinery29.com%2Fimages%2F11160726.jpg&f=1&nofb=1&ipt=9b30dcf41381fb8a7fc2f8fe0cb30f267943ea18462a769a585f6d86b8e0c140

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cherdium
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 29-05 09:20
moguez schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:42:
dag iedereen,

nu ik heb al op een moto gereden, ik heb geen moeite met het handelen ervan (gsxr 600)

doel: recreatief, geen lange verplaatsingen en liefst een naked bike (race bike zet me vrees ik aan tot te snel rijden)

ik heb enkel een beetje schrik van de onderhouds gevoelige zaken en onbetrouwbaarheid.

Niet te zwaar of te snel (iets wat goed stuurt) zodat je kan leren rijden.
en iets wat met je afmeting goed voor je past, en natuurlijk iets met ABS (als beginneling altijd aan te raden)

700 ish 2 cilinder (mt-07, Z650, SV650, F800R, Ducati monster inderdaad)
Allemaal prima om mee te leren rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-05 21:21

Hegeman

Weet van alles wat

Ik ben zelf 2,00m en rij op een Honda NC750X dat is ook prima te doen hoor!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 00:59

Ik ben 1,93 en wil wel wat tegengas geven; ik zou niet beginnen op een hele zware fiets (en dan bedoel ik in cc's en in gewicht). Natuurlijk kom jij straks wel weg met bijvoorbeeld een Honda Pan European 1100 van 285 kg, maar motor rijden leer je pas echt ná het halen van je rijbewijs. En dat gaat lekkerder met minder gewicht en minder pk's.
Ik ben begonnen op een 650 cc allroad met 48 pk (een Aprilia Pegaso uit 2001) en dat beviel goed. Na 4000 km is er een zwaardere motor gekomen, en die Aprilia was al niet duur en kon ik voor hetzelfde geld weer (in)ruilen.
In die klasse? BMW f650, Suzuki V-Strom, Kawasaki Versys, Honda Transalp 600 enz. Allemaal best groot en hoog, of hoog te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looner
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:25

https://cycle-ergo.com/

Als je de maten invoert kun je hier een redelijk idee krijgen hoe je er op zou zitten. Als ik deze eens ff pak met mezelf en een T7, want de Tuareg 660 staat er helaas niet op :( en de Guzzi V50. Dan lijkt het wel redelijk te kloppen. Het houdt alleen geen rekening met de breedte van de zadels.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

moguez schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:42:
dag iedereen,

Voor allebei is mijn advies: ga langs de grote motorzaken en kijk wat je aanspreekt. Ga erop zitten, zit het lekker en pas je er goed op? Begin met oriënteren! In zo'n topic als dit heeft iedereen een mening, maar dat kan prima een heel andere zijn dan de jouwe. Als je dan eenmaal een wat beter idee hebt van wat je zoekt, ga dan verder op onderzoek, lees reviews etc en verklein zo het lijstje. Dan kunnen we met zn allen veel gerichter meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moguez
noes schreef op woensdag 2 april 2025 @ 13:51:
[...]

[...]

Voor allebei is mijn advies: ga langs de grote motorzaken en kijk wat je aanspreekt. Ga erop zitten, zit het lekker en pas je er goed op? Begin met oriënteren! In zo'n topic als dit heeft iedereen een mening, maar dat kan prima een heel andere zijn dan de jouwe. Als je dan eenmaal een wat beter idee hebt van wat je zoekt, ga dan verder op onderzoek, lees reviews etc en verklein zo het lijstje. Dan kunnen we met zn allen veel gerichter meedenken.
zeker een goed plan.
met mijn 1.74cm (die kleine belgen toch) is het denk ik net iets makkelijker naar keuzes.
thx allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
moguez schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:05:
[...]

zeker een goed plan.
met mijn 1.74cm (die kleine belgen toch) is het denk ik net iets makkelijker naar keuzes.
thx allen.
Wat is je budget? Een oude monster zoals een 600 of een 620 is in aanschaf heel betaalbaar, maar die kunnen al snel een money pit worden aan onderhoud en kwaaltjes. Ga je voor een nieuwere dan zal het misschien meevallen.

Mijn eerste motor was een Honda Hornet cb600f, die kan ik zeker aanraden als beginnersmotor. Meer dan gemiddeld vermogen in vergelijking tot 600cc's uit die tijd, maar zeer wendbaar en controleerbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 00:59
Khayma schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 22:13:
[...]

Dat had ik ook. Ik had hem een dagje gehuurd en ding wou constant in de toeren gejaagd worden. Met mijn GSA reed ik zelden 'hard' en toen zat ik dus een dagje op de XR en dat was constant keihard rijden. Leuk voor een dagje of weekje maar daarna niet meer.
Leuk dat jullie het over de bmw S1000XR hebben; die had ik ook van mijn lijstje geschrapt vanwege te sportief en teveel pk’s.

Nou kreeg ik vorige week een tip, of ik een F900XR over wilde nemen voor een goede prijs? Ben wezen kijken en heb veel reviews gelezen en bekeken; wat looks betreft lijkt hij behoorlijk veel op de 1000XR, qua karakter is hij een stuk gemoedelijker (ook een heel ander blok), maar met 106 pk en een goed onderstel lijkt het me snel genoeg voor leuke tochten door heuvels en bergen.

Iemand hier ervaring met de F900XR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-05 07:50
Hkuit schreef op woensdag 2 april 2025 @ 15:14:
[...]

Leuk dat jullie het over de bmw S1000XR hebben; die had ik ook van mijn lijstje geschrapt vanwege te sportief en teveel pk’s.

Nou kreeg ik vorige week een tip, of ik een F900XR over wilde nemen voor een goede prijs? Ben wezen kijken en heb veel reviews gelezen en bekeken; wat looks betreft lijkt hij behoorlijk veel op de 1000XR, qua karakter is hij een stuk gemoedelijker (ook een heel ander blok), maar met 106 pk en een goed onderstel lijkt het me snel genoeg voor leuke tochten door heuvels en bergen.

Broertje van me heeft die. Qua looks is het een light versie van de S1000XR als je voor hem rijdt en snel in de spiegel kijkt, lijkt het op de S1000XR door de DRL's.

Het blok moet je liggen. Het is niet zo soepel als een 4 cilinder en heeft wat trillingen. Persoonlijk vind ik mijn Tracer 9 lekkerder en sportiever rijden, zonder al te veel poespas. Die drie cilinder is net de kers op de taart. Ik vind hem ook mooier ogen, maar dat is subjectief. TFT van de BMW vind ik wel beter en mooier. Werkt ook goed met het scroll wiel, dat doet BMW goed!

Ik kan je de reviews van Nothing To Prove aanraden op YouTube. Hij heeft hem ook zelf gekocht en is niet biased. Link naar kanaal: https://www.youtube.com/@NothingToProve

[ Voor 6% gewijzigd door Jeanke117 op 02-04-2025 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:24

Rick-Jan

always connected

Hkuit schreef op woensdag 2 april 2025 @ 15:14:
[...]

Ik lees wel dat het een gemoedelijk maar ook saai blok is, dat moet je ook wel liggen. Op het topic op motor forum hebben een aantal mensen m al best snel weer weggedaan. Goed proefrijden dus en bedenk je of je dit ook langere tijd leuk vindt!

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoolNoodle
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-05 17:37
@Hkuit Ik heb een full option model en het was even wennen. Ik zou even een hele grondige proefrit doen om er achter te komen of het voor je werkt.

Voor mij is de ergonomie en de zithouding perfect en ben ik zeer gelukkig achter mijn Puig Touring ruitje. (Ter referentie, ik ben 1.84 met lange rug.) Het originele ruitje was echt bedroevend. Het karakter van het blok moet jou en je toepassingsgebied wel passen. Ik rij veel door "de provincie" en jakker wel eens een rondje met vrienden. Dat is wat mij betreft geweldig met dit blok, maar ja mijn alternatief is een eenpitter dus het is maar net wat je gewend bent.

Kortom; Bevalt hij niet op basis van zadel of ruit, dan is daar heel makkelijk iets aan te doen. Bevalt hij om een andere reden niet; lekker laten staan.

Vergeet niet te genieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:53
@moguez @Pin0 ik ben op mijn 40ste ook begonnen aan mijn midlifecrisis, nadat mn vrouw mij een proefles had gegeven voor mn verjaardag. En na 4 maandjes lessen mn rijbewijs gehaald en gaan proefrijden. Uiteindelijk uitgekomen op een BMW R1150GS, die ik na 5 jaar nog altijd met volle plezier rij. Ik kan je vertellen, met zn 250+ kg en 1130cc zeker geen kleintje, maar met een vmax van 180 op de gps ook geen reesbeest.

Mijn advies is ook, ga eerst je budget bepalen, daarna wat je mooi vind, en in dat segment(en) gaan proefrijden.

Ik heb bewust gekozen om als eerste motor naar een motorzaak te gaan, puur omdat ik van toeten nog blazen wist. En met t feit dat je hier om advies vraagt vermoed ik dat het misschien ook voor jou aan te raden is. Bovag garantie(in NL), kennis van de bike en t onderhoud.
Na 5 jaar heb ik vorig jaar zelf voor t eerst mn onderhoud gedaan, omdat ik mn motor beter wilde leren kennen. Maar volgens mij zijn er volksstammen die altijd het onderhoud laten doen.

Maar dat zijn mijn €0,02 ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Vuikie op 02-04-2025 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:38

'Ons pap' heeft met zijn 2m03 lengte veel plezier op een TDM900. Volgens mij wel een ander stuur/zadel gemonteerd, maar vooral voor extra comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Laatst online: 29-05 07:50
Iemand interesse in een ongebruikte originele Yamaha tankring voor de R7 R9 R1 MT-03 MT-10 XSR900? Originele Yamaha code: B5Y-FTBRG-00-00

Heb hem net ook op MP gezet. Prijs komen we wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:13

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

PoolNoodle schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:11:
@Hkuit Ik heb een full option model en het was even wennen. Ik zou even een hele grondige proefrit doen om er achter te komen of het voor je werkt.

Voor mij is de ergonomie en de zithouding perfect en ben ik zeer gelukkig achter mijn Puig Touring ruitje. (Ter referentie, ik ben 1.84 met lange rug.) Het originele ruitje was echt bedroevend. Het karakter van het blok moet jou en je toepassingsgebied wel passen. Ik rij veel door "de provincie" en jakker wel eens een rondje met vrienden. Dat is wat mij betreft geweldig met dit blok, maar ja mijn alternatief is een eenpitter dus het is maar net wat je gewend bent.

Kortom; Bevalt hij niet op basis van zadel of ruit, dan is daar heel makkelijk iets aan te doen. Bevalt hij om een andere reden niet; lekker laten staan.
Ik heb ook een XR en omdat ik best lang ben (1,93) ook een aangepast zadel van Wunderlich en windscherm van Puig met extra spoiler erop.

De motor is best krachtig en soepel, alleen het blijft een twee cilinder, dus met wat trillingen. Lekkere machine en zeker snel genoeg, maar het karakter en de niet zo soepele versnellingsbak moet je mee kunnen leven. Proefrijden dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:18

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Het duurt even maar mijn bike is bijna weer klaar, met veel mooie upgrades. Hoop met een week of twee foto's te kunnen posten :)

Ik zoek nog nieuwe levers, het liefst weer met gaatjes of een sleuf erin, maar ik kan die niet echt vinden helaas. Heb gekeken bij motorcycle store house, maar daar hebben ze niet zulke voor een Harley Davidson Dyna Lowrider (FXDL) uit 2014. Iemand nog tips waar ik kan kijken? Ik zoek zoiets, het liefst met gaatjes ipv sleuven, maar sleuven zijn ook prima. Wel met afgeronde eindes, niet plat/scherp/spits, vind ik fijner aanvoelen:

Afbeeldingslocatie: https://wtmt.de/media/image/product/5217/md/brems-kupplungs-handhebel-chrom-fur-harley-davidson-sportster-xl-04-06-4-loch-hdhtml~255.jpg

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSOvoTCwBVzvRdFjqyP417Fbe2qp3wkV67mqnHBw776ftD4AthKXhSybBhb8PrOIQNxgFw&usqp=CAU

Afbeeldingslocatie: https://www.vtwinmania.co.uk/wp-content/uploads/2021/11/906015.jpg

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:41

botoo

💀 too old to die young

LankHoar schreef op donderdag 3 april 2025 @ 00:00:

Ik zoek nog nieuwe levers, het liefst weer met gaatjes of een sleuf erin . . .
https://catalog.zodiac.nl...esults/?searchterm=levers

Mijn keus (nog niet gekocht want ze zijn leuk aan de prijs :+ ):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yms48bDca0UBWC0IbTn8-JKocr4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/28qn09NB9MAqNiOuufWPA8de.png?f=fotoalbum_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moguez
geert_s schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:36:
[...]

Wat is je budget? Een oude monster zoals een 600 of een 620 is in aanschaf heel betaalbaar, maar die kunnen al snel een money pit worden aan onderhoud en kwaaltjes. Ga je voor een nieuwere dan zal het misschien meevallen.

Mijn eerste motor was een Honda Hornet cb600f, die kan ik zeker aanraden als beginnersmotor. Meer dan gemiddeld vermogen in vergelijking tot 600cc's uit die tijd, maar zeer wendbaar en controleerbaar.
het budget, ja goede vraag, ik denk tussen de 6k en de 10k.
een nieuwe of jonge tweede hands lijkt me een betere keus dan oude modellen.
Vuikie schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:25:
@moguez @Pin0 ik ben op mijn 40ste ook begonnen aan mijn midlifecrisis, nadat mn vrouw mij een proefles had gegeven voor mn verjaardag. En na 4 maandjes lessen mn rijbewijs gehaald en gaan proefrijden. Uiteindelijk uitgekomen op een BMW R1150GS, die ik na 5 jaar nog altijd met volle plezier rij. Ik kan je vertellen, met zn 250+ kg en 1130cc zeker geen kleintje, maar met een vmax van 180 op de gps ook geen reesbeest.

Mijn advies is ook, ga eerst je budget bepalen, daarna wat je mooi vind, en in dat segment(en) gaan proefrijden.

Ik heb bewust gekozen om als eerste motor naar een motorzaak te gaan, puur omdat ik van toeten nog blazen wist. En met t feit dat je hier om advies vraagt vermoed ik dat het misschien ook voor jou aan te raden is. Bovag garantie(in NL), kennis van de bike en t onderhoud.
Na 5 jaar heb ik vorig jaar zelf voor t eerst mn onderhoud gedaan, omdat ik mn motor beter wilde leren kennen. Maar volgens mij zijn er volksstammen die altijd het onderhoud laten doen.

Maar dat zijn mijn €0,02 ;)
ik zeg altijd, waar een wil is een weg al ga ik vermoedelijk voor iets lichter.
een aankoop via een motorzaak lijkt me ook een goede stap.
al weet ik niet of je met een voorlopig rijbewijs een proefrit kan doen na mijn eerste lessen met de moto van de rijschool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:18

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Deze zullen leuk staan op jouw bike, daar twijfel ik niet aan. Maar niet wat ik zoek :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoolNoodle
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-05 17:37
Al zoekende naar een koper voor mijn Honda SLR ben ik rustig aan op ontdekkingstocht naar een speelgoed fiets voor in en om de stad.
Nou kwam ik per ongeluk een advertentie tegen die verschrikkelijke kortingen claimt op Zero fietsen (tot 6k nieuw). Enigszins geïnteresseerd naar wat dat doet voor de tweedehands prijs werd ik verrast door de Zero FX die soms voor iets meer dan 5k aangeboden wordt.
Heeft iemand hier ervaring of anekdotes te delen over de FX of vergelijkbare modellen? En kan zo’n ding buiten slapen zonder sneller te vergaan dan zijn topsnelheid?

Vergeet niet te genieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OxSniperX
  • Laatst online: 14-05 11:17
Heb deze van Puig ook top dingen. Setjes kosten € 156,14.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8f__x7YGzQN9VGzlBptKcuZmnmo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dIDc4cWbzqawBonCAMbPcNuN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door OxSniperX op 03-04-2025 12:36 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wwZCogYraOySmmeXarzif5fioAg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mz47Uh9Pfng3jqekEXbi7Zr4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

werd je staande gehouden op je incognito-fiets ja? _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:14
Nou de ferries naar Newcastle en terug zijn last moment geboekt, helaas zij de prijzen wel hoger geworden gister of vandaag maarja je kan niet alles hebben. Nog wel de 10% korting kunnen pakken via Ferrygogo, bedankt voor de tip @Koekstra .

Wij gaan dus eind april de route van @ToolkiT rijden die gedeeltelijk over de NC500 gaat. Iemand nog tips over bezienswaardigheden die wij niet mogen missen op de route? :)
Pagina: 1 ... 26 ... 47 Laatste