Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 27 ... 48 Laatste
Acties:

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:31

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Fraggert schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:33:
[...]

werd je staande gehouden op je incognito-fiets ja? _O-
Nee! :D. Ik kreeg een belletje terwijl ik onderweg was foto's maken dat hij voor werk in Emmen moest zijn en graag wilde komen kijken naar de motor. Dus ik rij terug naar huis voor hem, staat er gewoon een motoragent op met wachten die een nieuwe woonwerkfiets zoekt _O-. Leuk gesprek gehad, veel geleerd over hoe die motoren gebruikt worden. De motor ervoor is de nieuwe 1250RT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:27

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

HTT-Thalan schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:40:
[...]

Nee! :D. Ik kreeg een belletje terwijl ik onderweg was foto's maken dat hij voor werk in Emmen moest zijn en graag wilde komen kijken naar de motor. Dus ik rij terug naar huis voor hem, staat er gewoon een motoragent op met wachten die een nieuwe woonwerkfiets zoekt _O-. Leuk gesprek gehad, veel geleerd over hoe die motoren gebruikt worden. De motor ervoor is de nieuwe 1250RT.
Wat een giller d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:26

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:40:
[...]

En, verkocht? :+

Wel grappig dat een motoragent op een politie fiets komt kijken bij een ex-politie fiets :D

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

cyntax schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:39:
Nou de ferries naar Newcastle en terug zijn last moment geboekt, helaas zij de prijzen wel hoger geworden gister of vandaag maarja je kan niet alles hebben.
WIj hebben voor aankomende zomer 4 boten geboekt (2 heen, 2 terug) naar Shetland......was ook een duur geintje :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

cyntax schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:39:
Nou de ferries naar Newcastle en terug zijn last moment geboekt, helaas zij de prijzen wel hoger geworden gister of vandaag maarja je kan niet alles hebben. Nog wel de 10% korting kunnen pakken via Ferrygogo, bedankt voor de tip @Koekstra .

Wij gaan dus eind april de route van @ToolkiT rijden die gedeeltelijk over de NC500 gaat. Iemand nog tips over bezienswaardigheden die wij niet mogen missen op de route? :)
https://www.scottishcanal...actions/the-falkirk-wheel
is wel impressive
en https://www.visitscotland...me-of-the-kelpies-p889261 is daar vlak bij..
Volgens mij liggen die al op de route..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:01
Destruction schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:42:
[...]

Wel grappig dat een motoragent op een politie fiets komt kijken bij een ex-politie fiets :D
Dat laat wel zien hoe goed die motoren onderhouden worden voor mij. Want als je als agent weet hoe dit materiaal wordt ingezet en behandeld. En je overweegt daarna nog eens aankoop... dat zegt dat wel iets over je vertrouwen in je technische dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Barista schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:48:
[...]

Dat laat wel zien hoe goed die motoren onderhouden worden voor mij. Want als je als agent weet hoe dit materiaal wordt ingezet en behandeld. En je overweegt daarna nog eens aankoop... dat zegt dat wel iets over je vertrouwen in je technische dienst.
Absoluut. Dat spul moest natuurlijk vrijwel 24/7 inzetbaar en betrouwbaar zijn, dan kom je er niet vanaf met een keer een potje olie en een filtertje per jaar :P

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Destruction schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:42:
[...]

Hij moet ff zijn vrouw overtuigen want het word de vierde _O- maar hij vond hem erg netjes. En inderdaad, erg gaaf om ze zo samen te zien. Over de 1250 is hij niet zo positief... Ik hoor snel van hem in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-05 16:54

Bommes

Capo del formaggio

HTT-Thalan schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:51:
[...]

Hij moet ff zijn vrouw overtuigen want het word de vierde _O-
Eerst met de vrouw overleggen, dan geld tellen, dan pas bieden.. :+

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Bommes schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 13:08:
[...]

Eerst met de vrouw overleggen, dan geld tellen, dan pas bieden.. :+
Wat ik ook wel eens gehoord heb:

"Schat, ik zeg niet dat ik er nog iets bij heb gekocht... Dat zeg ik niet, maar wen even aan het idee dat ik misschien nog iets gekocht heb." :D

Vrouw boos.
Man koopt het toch
Vrouw went aan het idee
Vrouw moppert nog een tijdje
Vrouw stopt met mopperen
Man blij

etc :+

[ Voor 15% gewijzigd door Destruction op 04-04-2025 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:19

Vrijdag

De Zwarte

Vrouw inruilen. Iedereen wint 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Destruction schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 13:11:
[...]

Wat ik ook wel eens gehoord heb:

"Schat, ik zeg niet dat ik er nog iets bij heb gekocht... Dat zeg ik niet, maar wen even aan het idee dat ik misschien nog iets gekocht heb." :D

Vrouw boos.
Man koopt het toch
Vrouw went aan het idee
Vrouw moppert nog een tijdje
Vrouw stopt met mopperen
Man blij

etc :+
in de categorie:
"je begint te klinken als mijn ex"
"maar je was toch nog nooit getrouwd?"
"precies :7 "

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Barista schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:48:
[...]

Dat zeker, maar hij verklapte er bij dat zo zuinig als dat hij er op is, niet iedere agent is. Er zijn ook echt wel machines bij die worden mishandeld/afgeragd en dat ze een zwaar leven lijden is een feit. Hij liet zien dat zijn huidige dienstmotor een ruilblok heeft ivm een koppakkingsprobleem bij de RT1250 (oververhitting, cylinderschade), er zitten letterlijk gaten in het kuipwerk voorin van stenen die er gewoon rot doorgeslagen zijn en ze worden ook wel eens neergelegd natuurlijk.

Dat gezegd hebbende, hij weet inderdaad ook dat het onderhoud altijd bij is, vooral omdat de mijne een nieuwe koppeling heeft issie interessant gaf hij aan, hij kan ermee lezen en schrijven dus geen verrassingen. Zijn huidige Pan1300 is na 2 ton aan groot onderhoud toe en daar heeft hij geen zin meer in. De RT's zijn niet de meest handige motoren qua manoeuvreren (en de 1250 is nog vele malen erger, zo vertelde hij - de achterrem pakt ook de voorrem erbij EN schakelt de onsteking uit, dus je moet echt kneiter voorzichtig zijn de rem voor langzame bewegingen te gebruiken) ten opzichte van allroads maar hij kan er uiteraard prima mee overweg.

Ik hoor snel iets van hem. Hopelijk gaat hij niet afdingen, en als hij dat wel doet ga ik vragen of hij er een dagje 1 op 1 training tegenover wil zetten. Kan ik alleen maar beter / meer ervaren van worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:09
Nou in m'n hoofd al langer met een andere motor bezig. Kijken, nadenken, afwegen, niet doen, wel doen, u kent het wel.

Inmiddels besloten dat het een Harley wordt, zeer waarschijnlijk een Sportster S. Vandaag een half uurtje op gereden en vooral door de forward footrest zit ik er stukken beter op dan op de XSR.

Ook nog gereden op een FXST softail, maar dat vond ik wat te mechanisch, zeg maar "ouderwets", aanvoelen. Zat wel een dr. J en mr. H onder, maar dat is ook maar 10 minuten per uur leuk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JUToqAok07GPZDikxovP19G86aw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/su4U0V1SgLE5QS89dVYDs6CW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WLDkB4Gjn0uBQ4QajdDyFA__ZrE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2uW2YuklBBRdDfE0ugdxvcuW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:07

botoo

💀 too old to die young

ozzynator schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 13:58:
Inmiddels besloten dat het een Harley wordt, zeer waarschijnlijk een Sportster S.
Vorig jaar kreeg je er, als je 'm bij de dealer kocht, gratis een J&H uitlaat. dat was weiliswaar vorig jaar maar het geeft je misschien een leuke onderhandelings positie.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik ben iemand in contact voor de opvolgende motor... en het is geen Varadero. Maar alles hangt of staat met de verkoop van de BMW, ik hoop daar vanavond meer over te horen. Als hij ervoor gaat, ga ik gelijk de volgende bezoeken, moet er helaas een klote-eind voor rijden wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-05 17:11
HTT-Thalan schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:59:
Ik ben iemand in contact voor de opvolgende motor... en het is geen Varadero. Maar alles hangt of staat met de verkoop van de BMW, ik hoop daar vanavond meer over te horen. Als hij ervoor gaat, ga ik gelijk de volgende bezoeken, moet er helaas een klote-eind voor rijden wel.
Alles vanaf jou is een klote-eind toch?

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '11

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

geert_s schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:23:
[...]

Alles vanaf jou is een klote-eind toch?
Ja maar dit is van het ene ass-end of nowhere naar het andere _O-. Ik wil het nog een verrassing houden en laat hopelijk snel weten wat het wordt :P.

- edit -

principe-akkoord bereikt met de motoragent. Ik krijg een halve dag rijtraining van hem en volgende week maken we de overdracht rond.

[ Voor 19% gewijzigd door HTT-Thalan op 04-04-2025 15:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert_s
Ha ik weet nog dat ik mijn eerste motor in Julianadorp ging halen. Net een week mijn rijbewijs, in de pleurende regen op eigenlijk net te gladde banden een rit van bijna 2 uur maken. En dat zonder precies de weg te weten, want nog geen navigatie gemonteerd natuurlijk. Good times.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

geert_s schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:40:
Ha ik weet nog dat ik mijn eerste motor in Julianadorp ging halen. Net een week mijn rijbewijs, in de pleurende regen op eigenlijk net te gladde banden een rit van bijna 2 uur maken. En dat zonder precies de weg te weten, want nog geen navigatie gemonteerd natuurlijk. Good times.
Ik hoor van zoveel mensen dat ze gerust een paar jaar hun B hebben maar niet de behoefte of noodzaak voelen een auto te kopen, maar de op de motor komt dat zelden voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
HTT-Thalan schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:44:
[...]

Ik hoor van zoveel mensen dat ze gerust een paar jaar hun B hebben maar niet de behoefte of noodzaak voelen een auto te kopen, maar de op de motor komt dat zelden voor!
ik heb hem met spoed aangevraagd omdat ik de proefrit al had gepland hahaha. Maar ik ken best wel wat mensen die na het halen van hun rijbewijs nooit een motor hebben gekocht. Meestal mensen in de stad die geen ruimte voor stalling hebben, en dan dachten gewoon af en toe wat te huren. In de praktijk doen ze dat dan weinig tot nooit, en hebben ze eigenlijk nooit meer echt gereden na het halen van hun rijbewijs.

Begrijp ik zelf eigenlijk heel weinig van, maar het komt dus zeker voor.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:34
Wat gister een top dag zou worden was ineens een donkere dag.

Ik sprong s'ochtends op de motor richting Emmen (motodrome crossbaan), onderweg wou ik even mijn telefoon aan de lader gooien maar ontdekte dat ik de kabel vergeten was... stom.
Naja we weten de weg dus telefoon uit en rijden, reed via het plaatsje Erica omdat ik die weg kende doordat ik daar regelmatig met een van mijn beste maten ging snoeken (vissen) en kamperen, good old days.

Eenmaal aangekomen op de crossbaan waren er al lui fanatiek lui aan het crossen, en dat zag er best indrukwekkend uit.
Snel even tasje gedropt en helm gewisseld (dank voor de tip @Bommes het was absoluut een stuk lichter/luchtiger en blij dat ie mee was.)

Hup de baan op, eerst een beetje rustig aan want best wel glad en bloedheet want het was in de ochtend nog fris maar eenmaal de eerste table op begon ik al te beseffen dat dit wel een work-out wordt en het ondertussen al 17 graden is.

Eerste rondje ging prima, daarna wat meer gas erop en wat leren loskomen bij sprongetjes en de bochten beetje vlot nemen. 2 rondjes later eerste stuiter, kleine tip-over niks ernstigs maar natuurlijk tenere uitlaat scheef..

Beetje uitpuffen, uitlaat wat verbuigen en weer de baan op, ik moest even goed springen want ik wou een sprong halen tot de landing. Eerste sprong ging best prima maar duik te ver voorover en bij de landing gaat de voorkant het mulle zand in en motor vliegt opzij en ik doe een nette koprol over de motor heen. Zag er volgens mij heftiger uit dan het was, maar heel netjes meteen twee lui checken of alles heel en goed is.
Leuke sfeer daar met iedereen.

Zelf helemaal niks, maar wel een besef momentje. Ik doe nog 2 rondjes en wat hindernissen en zie dat de uitlaat nu wel echt los is. Gelukkig wat lui met gereedschap dus uiteindelijk alles weer vastgezet met wat buig en beunwerk.

Maar dan.. uurtje of 13:00 totaal 8a9 rondjes gereden, zet ik mijn telefoon aan en tientallen appjes en gemiste oproepen, ik weet al meteen dat er iets mis is.
Dan gaat mijn telefoon bijna direct weer af en op dat moment hoor ik dat een van mijn beste vrienden is overleden.. (Ja je gelooft het niet diegene waarmee ik in Erica ging vissen) dan weet je echt niet wat er gebeurd op dat moment.

Ik verzamel zonder enige logica mijn spul, loop beetje verbaasd rond te kijken of ik alles heb.

De terug rit zal ik nooit van mijn leven meer vergeten hoewel het een waas was (deels door tranen icm helm ;( )
En dus ook meteen de tip voor iedereen hier om toch eerst even wat uurtjes kalmte te zoeken.
Ik ben echt jankend in de helm terug gereden

Wat een mooi weekend motor rijden met prachtig weer zou worden is totaal omgeslagen.
Sorry heel de sfeer naar de kut :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:57

A13X

Dude

kneusteun schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:03:

Ik sprong s'ochtends op de motor richting Emmen (motodrome crossbaan), onderweg wou ik even mijn telefoon aan de lader gooien maar ontdekte dat ik de kabel vergeten was... stom.
Naja we weten de weg dus telefoon uit en rijden, reed via het plaatsje Erica omdat ik die weg kende doordat ik daar regelmatig met een van mijn beste maten ging snoeken (vissen) en kamperen, good old days.

Eenmaal aangekomen op de crossbaan waren er al lui fanatiek lui aan het crossen, en dat zag er best indrukwekkend uit.
Snel even tasje gedropt en helm gewisseld (dank voor de tip @Bommes het was absoluut een stuk lichter/luchtiger en blij dat ie mee was.)

Hup de baan op, eerst een beetje rustig aan want best wel glad en bloedheet want het was in de ochtend nog fris maar eenmaal de eerste table op begon ik al te beseffen dat dit wel een work-out wordt en het ondertussen al 17 graden is.

Eerste rondje ging prima, daarna wat meer gas erop en wat leren loskomen bij sprongetjes en de bochten beetje vlot nemen. 2 rondjes later eerste stuiter, kleine tip-over niks ernstigs maar natuurlijk tenere uitlaat scheef..

Beetje uitpuffen, uitlaat wat verbuigen en weer de baan op, ik moest even goed springen want ik wou een sprong halen tot de landing. Eerste sprong ging best prima maar duik te ver voorover en bij de landing gaat de voorkant het mulle zand in en motor vliegt opzij en ik doe een nette koprol over de motor heen. Zag er volgens mij heftiger uit dan het was, maar heel netjes meteen twee lui checken of alles heel en goed is.

Zelf helemaal niks, maar wel een besef momentje. Ik doe nog 2 rondjes en wat hindernissen en zie dat de uitlaat nu wel echt los is. Gelukkig wat lui met gereedschap dus uiteindelijk alles weer vastgezet met wat buig en beunwerk.

Maar dan.. uurtje of 13:00 totaal 8a9 rondjes gereden, zet ik mijn telefoon aan en tientallen appjes en gemiste oproepen, ik weet al meteen dat er iets mis is.
Dan gaat mijn telefoon bijna direct weer af en op dat moment hoor ik dat een van mijn beste vrienden is overleden.. (Ja je gelooft het niet diegene waarmee ik in Erica ging vissen) dan weet je echt niet wat er gebeurd op dat moment.

Ik verzamel zonder enige logica mijn spul, loop beetje verbaasd rond te kijken of ik alles heb.

De terug rit zal ik nooit van mijn leven meer vergeten hoewel het een waas was (deels door tranen icm helm ;( )
En dus ook meteen de tip voor iedereen hier om toch eerst even wat uurtjes kalmte te zoeken.

Wat een mooi weekend motor rijden met prachtig weer zou worden is totaal omgeslagen.
Damn, sterkte...

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ah klote @kneusteun gecondoleerd en veel sterkte gewenst joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-05 22:21

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Veel sterkte gewenst... :|

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-05 23:08
@kneusteun Heel veel sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:13
@kneusteun heftig man, sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online

Sterkte, neem je tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

@kneusteun sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
geert_s schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:40:
Ik kocht mijn eerste motor (Yamaha FJ600) bij Wout Broer in Hengelo. Ik daar op zaterdag naartoe met mijn vader om vervolgens in de stromende regen weer terug naar Brabant te rijden. Was 3 jaar na het behalen van mijn rijbewijs (arme 21-jarige student had niet eerder het geld om een motor te kopen). Ondertussen wel wat kilometers op de motor met zijspan van mijn vader gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Heel veel sterkte en van harte gecondoleerd @kneusteun.
Ik ben in ieder geval bij dat je heelhuids bent thuis gekomen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Heel veel sterkte @kneusteun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:58
Heel veel sterkte @kneusteun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Bommes schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 17:57:
Heel veel sterkte en van harte gecondoleerd @kneusteun.
Ik ben in ieder geval bij dat je heelhuids bent thuis gekomen.
Toen ik het bericht begon te lezen dacht ik dat hij gewoon stukken met de motor zou gaan krijgen en ik dacht ik woon daar twee kilometer vandaan je mag altijd hulp vragen maar hier kan niemand wat aan doen ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Dank nogmaals allen.

Motor heeft trouwens ook wel wat schade, kwam er net achter dat een kap los hangt maar helemaal niet door gehad gister.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online
Damn heftig verhaal @kneusteun, sterkte. Heb vergelijkbaar meegemaakt een aantal maanden geleden. Was aan het werk en kreeg belletje dat z'n mn broertje hadden gevonden... Heb stom genoeg toen m'n route half verdwaasd afgemaakt, het is goed afgelopen maar achteraf gezien niet zo slim.

Zo zie je maar weer.. het leven is te kort en kan zo maar afgelopen zijn..

En met die gedachte... kleine sneakpreview...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gRaiffMvCc1Po7Gk3rQM94G3Orc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/r6bDIffrQSqlSm1JWukwFIT2.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-05 18:56
@kneusteun sterkte man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Pyr0_ schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 20:05:
Damn heftig verhaal @kneusteun, sterkte. Heb vergelijkbaar meegemaakt een aantal maanden geleden. Was aan het werk en kreeg belletje dat z'n mn broertje hadden gevonden... Heb stom genoeg toen m'n route half verdwaasd afgemaakt, het is goed afgelopen maar achteraf gezien niet zo slim.

[Afbeelding]
Proefrit of show je aanschaf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 20:10:
[...]

Proefrit of show je aanschaf?
Het was inderdaad een proefrit.

Maar ze komen 'm eind van de maand hier afleveren *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Pyr0_ schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 20:12:
[...]

Ik heb nu verstand van alles wat niet met een H begint, dus wilde steek in het donker - Ducati?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 20:13:
[...]

Ik heb nu verstand van alles wat niet met een H begint, dus wilde steek in het donker - Ducati?
Jij gaat door naar de volgende ronde! :Y

Heb verder geen foto's gemaakt. Die komen nog zat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Pyr0_ schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 20:15:
[...]

Jij gaat door naar de volgende ronde! :Y

Heb verder geen foto's gemaakt. Die komen nog zat. ;)
Ik kan nog geen sneak peek posten, want ik ga er pas zondag heen :P. En als ik een foto post weet iedereen gelijk wat het is :9.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 20:16:
[...]

Ik kan nog geen sneak peek posten, want ik ga er pas zondag heen :P. En als ik een foto post weet iedereen gelijk wat het is :9.
Ik ben nu wel benieuwd!

Ik kan wel een foto posten die de dealer op z'n site had gezet, maar aangezien hij nog niet in m'n bezit is, vindt ik dat een beetje valsspelen. Maar de mensen in dit topic die een beetje op hebben gelet weten dat het om een multistrada gaat. O-)

Halfuurtje mee kunnen rijden vanmiddag. Wat een beestachtige machine, echt next level gewoon. De wegen daar rond Herzele waren echt kut, en verder dan 6-7k toeren volgas ben ik niet geweest (geen ruimte..) maar wat een geweld. Dat is echt ff andere koek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Pyr0_ schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 20:28:
[...]

Ik ben nu wel benieuwd!

Ik kan wel een foto posten die de dealer op z'n site had gezet, maar aangezien hij nog niet in m'n bezit is, vindt ik dat een beetje valsspelen. Maar de mensen in dit topic die een beetje op hebben gelet weten dat het om een multistrada gaat. O-)

Halfuurtje mee kunnen rijden vanmiddag. Wat een beestachtige machine, echt next level gewoon. De wegen daar rond Herzele waren echt kut, en verder dan 6-7k toeren volgas ben ik niet geweest (geen ruimte..) maar wat een geweld. Dat is echt ff andere koek.
950 of V2?

Wel gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online
Geen van beide, een 1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Pyr0_ schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 20:36:
[...]

Geen van beide, een 1200.
Ik ben heel benieuwd naar je ervaring! Heb een voorkeur voor een 950/V2. Heb met een V2S gereden en had totaal niet de behoefte aan meer pk’s. En vraag me daarom af of een 1200 niet als teveel voelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online
Joris748 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 20:40:
[...]

Ik ben heel benieuwd naar je ervaring! Heb een voorkeur voor een 950/V2. Heb met een V2S gereden en had totaal niet de behoefte aan meer pk’s. En vraag me daarom af of een 1200 niet als teveel voelt.
Het voelde wel als véél aan ja... Ik denk dat je het zelf moet ervaren en niet moet afgaan op wat een ander zegt. 950 heb ik uiteraard ook overwogen, maar de zeer beperkte beschikbaarheid op de tweedehands markt en het feit dat er maar heel weinig 's touring' modellen te koop staan, mét de juiste opties. Heeft me doen gaan voor deze, die wel echt compleet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
@kneusteun sterkte met dit verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:41

iMars

Full time prutser

Damn @kneusteun gecondoleerd en heel veel sterkte.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Damn @kneusteun, sterkte :/ @Pyr0_ trouwens ook nog. Het hoort er helaas allemaal bij maar het blijft altijd pijnlijk. Zeker als het plotseling gebeurd en je ook geen afscheid hebt kunnen nemen :|

Vanmiddag weer ff een rondje gereden. Niet op m'n eigen bankstel, maar op de voorloper van de XJ900S (Diversion): De XJ900F!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GCzFB-pndbRrsNqWQQQQ5NAkzKg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KZ7UbZ5msV1mgoqCRREcVQlC.jpg?f=user_large

33 jaar oud en ruim een ton ervaring, maar het oude bakbeest rijdt nog prima 8) Niet van mij overigens, maar hij staat wel bij mij en zolang hij nog niet verkocht is moet-ie toch een beetje in beweging blijven natuurlijk

* Destruction houdt het overigens wel bij de Div900, die 10 jaar verschil merk je wel.

Ongetwijfeld ter overvloede, maar dat rijden op andermans motor zou uiteraard niet gebeuren zonder toestemming van de eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:22
@kneusteun jongen, gecondoleerd.. Wat een verdrietig nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:54

jeroenathome

Een regel tekst

@kneusteun gecondoleerd en sterkte.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:01
@kneusteun gecondoleerd en sterkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

@kneusteun heel veel sterkte chief

i3 + moederbord + gehuegen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:19

Vrijdag

De Zwarte

Gecondoleerd @kneusteun en ook nog @Pyr0_ ;(

[ Voor 5% gewijzigd door Vrijdag op 05-04-2025 08:50 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-05 08:45

Metro2002

Memento mori

Gecondoleerd en sterkte ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Pyr0_ schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 20:12:
[...]

Gefeliciteerd! Hoe zit het met de uitlaat, mag je er mee naar Duitsland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online
ozzynator schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 10:14:
[...]

Gefeliciteerd! Hoe zit het met de uitlaat, mag je er mee naar Duitsland?
Thanks! Volgens mij als je de DB-killer erin laat, wél. Originele uitlaat zit er i.i.g. compleet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:13
Gister een proefrit gemaakt op de M1000R tijdens de BMW Motorrad roadshow. Wat een beest, ongelofelijk hoeveel power ze uit een motorblok hebben weten te persen. De shift-cam voel je ook enorm bij het hard accelereren, alsof er een overboost opeens bij komt. Met een 199kg natgewicht voelt de motor ook niet veel zwaarder aan dan onze G310GSen.

De zit is wat agressiever dan ik had verwacht en ook komen er behoorlijk veel trillingen door via het stuur bij lagere toeren. Het is echt een plaatje om te zien maarja… voor mij doet een inline 4 niet zoveel, zou een Tuono of Streetfighter V4 nog steeds boven dit verkiezen als het om emotie gaat.

Betrapte mezelf er ook op dat ik steeds hoger in de toeren wou rijden met bijbehorende snelheden, daar komt de motor pas echt goed tot leven. Lastig om te gebruiken in NL daardoor lijkt me. Kon ook makkelijk en comfortabel 130+ rijden in de 2e versnelling…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PKoHgfFOhOqZekr6D_eL10FdFkc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XfWmXHC3sCLDnrI7Pq0b9uy3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door cyntax op 05-04-2025 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 16:02
Even de check: iemand ervaring met motortrails? Ik overweeg een vakantie via hen te boeken naar Bali / Flores

https://www.motortrails.n...li-flores/bijzonderheden/

Nou zijn er wellicht mensen hier met ervaringen, of weten alternatieven die zeker de moeite waard zijn?

Ik vind het wel duur namelijk....

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-05 21:11

Heeeeeeel herkenbaar. Veel sterkte gewenst.
4 weken geleden stapte mijn goede vriend, die ik al 37 jaar ken, uit het leven.

Ik was daar niet op voorbereid. Je schrikt je echt het laplazerus als de politie je belt. :(
Hij had geen vriendin, kinderen, ouders overleden. Tja dan belt de politie jouw.
2 weken op automatische piloot, want werk kon niet gestopt worden, alles geregeld.
Nu even een beetje rust.
Huis is gelukkig koophuis, dus ik heb tijd om het op me gemak te doen.
Maar sta nog zeer regelmatig te huilen :X

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kneusteun
Pyr0_ schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 20:05:

[Afbeelding]
Heftig man.
Ja heel stom hoe je brein werkt maar alle logica lijkt weg 😅

En inderdaad dit soort dingen plaatsen alles in perspectief. Zit je eerst te balen over wat schade aan de motor en dan na zo’n belletje is dat echt ineens niks geen zorgen meer….

Hele vette bike btw!!

Nogmaals dank iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
f2ride2001 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 14:54:
[...]

Heeeeeeel herkenbaar. Veel sterkte gewenst.
4 weken geleden stapte mijn goede vriend, die ik al 37 jaar ken, uit het leven.

Ik was daar niet op voorbereid. Je schrikt je echt het laplazerus als de politie je belt. :(
Hij had geen vriendin, kinderen, ouders overleden. Tja dan belt de politie jouw.
2 weken op automatische piloot, want werk kon niet gestopt worden, alles geregeld.
Nu even een beetje rust.
Huis is gelukkig koophuis, dus ik heb tijd om het op me gemak te doen.
Maar sta nog zeer regelmatig te huilen :X
Ja dat laatste herken ik ook.
Was mijn beste vriend vanaf brugklas. Waar ik was was hij etc. En veel dingen roepen herinneringen op.

En je bent er niet op voorbereid dat zo’n iemand nog voor je 40e weg is…. Terwijl ik dit typ komt dat besef en meteen de emotie weer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online
Vanmiddag ook maar even blokje om gedaan in m'n achtertuin met de strom. (aka z-limburg & voerstreek) Misschien wel een van de laatste ritjes die ik maak op 'm. Heb ook maar even paar nieuwe foto's geschoten voor MP. Hopelijk trekt dit wel iemand aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JGax3ShfzBuSKEW6FKTL8cyuSzE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/UeroN9dIcaDoJD8Twh1jQyxf.jpg?f=user_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Godskolere, het is echt ongehoord hoe iets dat uit niks dan pennen en draadjes bestaat dan toch stukgaat van stilstaan achter het huis :(.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9rhrxdAaB_myplpyO856W52YUFY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3faNZXWFoZGhxH5XQLz3Ea0d.jpg?f=fotoalbum_large

Stekker en contrastekker uit elkaar gehaald, niks raars gevonden, voor de zekerheid uitgespoten met remvloeistof zodat de contacten weer schoon waren, de draadjes in de auto-zijde even goed aangeklemd in de schroefcontacten en voila:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o9KD8B2FjPqHhOzWtU0DFgoDv3w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WhLZxVhrOa66MPs09ywG1g4u.jpg?f=fotoalbum_large

we hebben weer werkende rem- en knipperlichten. Best handig als je 288km enkele reis moet sleuren met dat kreng. Ik zou nog een motorsteun voor de deur gedropt krijgen van een vriend maar die is nog niet gematerialiseerd, hopelijk vanavond nog. En zo niet dan maar stevig in de vering trekken en met duizend spanbandjes vastzetten, willen niet dat mijn droomfiets van de kar pleurt en dat ik thuis eerst een restauratie moet uitvoeren voor ik weg kan rijden :+.

De BMW, is net afgesproken, vertrekt hier maandagavond van het terrein na ontvangst van de gelden. Hij wordt afgezet en rijdt er dan mee naar de noorderzon. Nou ja, meer naar het westen - Friesland. Hopelijk neemt hij hem ook weer mee als we dat dagje rijtraining gaan inlossen, zou leuk zijn.

Ik kan geen sneak peek posten van iets dat hier nog niet voor de deur staat, dus jullie moeten het een uitsnede doen van een advertentiefoto die nog door whatsapp is gecomprimeerd 8).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_3aeqkwUEBapoOi4c9aBIxn3lks=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/cD2zuNMYeAADtnvsI9iFiGmR.jpg?f=user_large

Ding heeft aardig wat kilometers achter de kiezen maar daar maak ik me niet zo druk om, er is namelijk wel volledige historie aanwezig, ik ken de koper niet persoonlijk maar we hebben wel een gezamenlijk contact (ik ken een collega van hem) en sowieso, het is een Honda en we weten allemaal dat die nooit verslijten.

Morgen dus road trip in de Roemeen en dan heb ik hopelijk morgenavond wat meer te melden.

Oh ja, vandaag wat oude Marechaussee fietsen gezien in een museum waar ik met vrienden was:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VDAu4P7bZ9w4y_9s_e-NBLtXt_8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0xUrhUxnMQHGOa1gOHs3vSUr.jpg?f=fotoalbum_large

Dit ding was echt wel goed katsversleten zeg...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ozzynator
Vandaag weer verder met de zoektocht. Dit keer bij de dealer in den Bosch. Sportster S gaat het ook niet worden, rijdt subliem, maar te klein volgens de verkoper en mevrouw.

Misschien hebben ze wel een punt...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2eSwi2_yfUycm3QzUx2kQMDOK_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X6kchWoxnMRxMGfI1XYs2z4N.jpg?f=fotoalbum_large

Ook een ronde gemaakt op een Pan America, niks mis mee, maar niet mijn soort machine.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lJMr23d0_fZzOdduUs-nlESiW4k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VxH3IG41hATpwU8gnHx5sS47.jpg?f=fotoalbum_large

Na een heel fijn advies en wat zitten op diverse andere modellen tot de conclusie gekomen dat het voor mijn rug en knieën het beste is om er eentje met forward footrest te kiezen, waarschijnlijk een Fat Bob.

De XSR staat inmiddels op marktplaats, eens kijken wat die opbrengt want inruilen is kapitaalvernietiging en dan Bank Santander eens bellen 😉

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

ozzynator schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 20:50:
Vandaag weer verder met de zoektocht. Dit keer bij de dealer in den Bosch. Sportster S gaat het ook niet worden, rijdt subliem, maar te klein volgens de verkoper en mevrouw.

Misschien hebben ze wel een punt...[Afbeelding]
(...)
Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2Foriginals%2F03%2F5e%2F80%2F035e80dbd879a41a984080d828027df8.jpg&f=1&nofb=1&ipt=b4b759bb244cdfd31320759cdc7fbe8839f65682d13e4d0f8279e71927a9e7f1&ipo=images

_O-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Dat ja haha. Zelf zie je het niet als je er op zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Vanmiddag weer een lekker tourtje gemaakt. Milsbeek, Groesbeek, Nijmegen, Waalbanddijk en via veer Alem - Maren-Kessel en nog wat stukken Maasdijk weer naar huis. Lekker rustig op de weg, 170 km. En tijdens rijden gruwelijk last van mijn linker hand. Moet altijd weer aan die lomp zware koppeling wennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online
Dacht, zet m'n strom ook eens op autoscout24.. Hele advertentie aangemaakt in firefox, foto's toegevoegd, 26duizend opties aangevinkt en ingevuld. Wil 'm posten... niks. Knopje weigert gewoon. Krijg geen melding dat ik iets gemist heb ofzo.. Ok dan maar chrome, alles opnieuw ingevuld, dit keer werkt 't knopje wel. Moet em activeren, en... niks. 15m verder en advertentie staat er nog steeds niet.

8)7

ff mn frustratie van me afschrijven :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@ozzynator Ja veel te klein, goed advies van vrouw en verkoper om te laten staan.

@HTT-Thalan een old skool Africa Twin dat is het he??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik ga verder niks ontkennen of bevestigen, jullie raden maar een eind weg. Morgen weten jullie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-05 23:05
Bommes schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 21:45:
@HTT-Thalan een old skool Africa Twin dat is het he??
Ik denk een moderne Africa Twin met heeeel veel kilometers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
ozzynator schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 20:50:

Misschien hebben ze wel een punt...[Afbeelding]

Ook een ronde gemaakt op een Pan America, niks mis mee, maar niet mijn soort machine.

[Afbeelding]

Na een heel fijn advies en wat zitten op diverse andere modellen tot de conclusie gekomen dat het voor mijn rug en knieën het beste is om er eentje met forward footrest te kiezen, waarschijnlijk een Fat Bob.

De XSR staat inmiddels op marktplaats, eens kijken wat die opbrengt want inruilen is kapitaalvernietiging en dan Bank Santander een bellen 😉
Nice, heeft HD nu ook zijn eigen Grom? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistahk1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09:01
HTT-Thalan schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 20:48:
...

Ik zou nog een motorsteun voor de deur gedropt krijgen van een vriend maar die is nog niet gematerialiseerd, hopelijk vanavond nog. En zo niet dan maar stevig in de vering trekken en met duizend spanbandjes vastzetten, willen niet dat mijn droomfiets van de kar pleurt en dat ik thuis eerst een restauratie moet uitvoeren voor ik weg kan rijden :+.

...
Weet niet of je zo'n spanband hebt voor over het (achter)wiel, mocht je dat niet hebben neem dan iets mee om te voorkomen dat het achterwiel kan schuiven. Toen ik die Italiaan ophaalde, had ik twee balkjes mee om het achterwiel tussen de wanden van de kar te klemmen.

Heb het helaas al eens meegemaakt dat, ondanks de wielklem voor, meerdere spanbanden, (bijna) geen veerweg meer over, tóch het achterwiel een uitstapje maakte in zo'n karretje en dan helpen de spanbanden een aardig handje om alles uit z'n fatsoen te trekken richting de bodem van de kar ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-05 22:28
HTT-Thalan schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 21:51:
Ik ga verder niks ontkennen of bevestigen, jullie raden maar een eind weg. Morgen weten jullie meer.
Ik denk ook een moderne africa twin CRF1000L in de rood-wit-blauw kleuren. Erg gaaf! En zeker het rijden waard denk ik ja 8)

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-05 11:55
Gisteren de batterij van mijn Sleutel vervangen, vandaag naar het werk, werkt de sleutel niet. Om 1 of andere reden lijkt de nieuwe batterij er niet lekker in te zitten :'( . Moet de sleutel openmaken, op de batterij drukken en dan werkt die pas, maar bij het loslaten zegt de motor meteen "Sleutel niet gevonden".

Iemand toevallig dit ook eens gehad? Gaat om een een R1250GSA

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 20:48:
En zo niet dan maar stevig in de vering trekken en met duizend spanbandjes vastzetten, willen niet dat mijn droomfiets van de kar pleurt en dat ik thuis eerst een restauratie moet uitvoeren voor ik weg kan rijden :+.
Wat ik zelf altijd doe is de voorkant in een inrijklem (of rijgoot als een motor op 't midden van de motortrailer mee gaat), spanband over het balhoofd en weer naar beneden (langs de vorkpoten zegmaar), een eind in de veren trekken.

Achter bij bijvoorbeeld het subframe pakken en dan een spanband naar links en een spanband naar rechts. Dan kun je zo hard aan de motor trekken als je wil, maar er gebeurd niets mee. De aanhanger beweegt :+

* Destruction heeft vandaag ook weer een 100km gereden. Niet heel veel dus, maar ik had ook geen zin om de auto te pakken :) Nu natuurlijk gewoon weer op de Diversion :)

[ Voor 10% gewijzigd door Destruction op 05-04-2025 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Naif0n schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 23:23:
Gisteren de batterij van mijn Sleutel vervangen, vandaag naar het werk, werkt de sleutel niet. Om 1 of andere reden lijkt de nieuwe batterij er niet lekker in te zitten :'( . Moet de sleutel openmaken, op de batterij drukken en dan werkt die pas, maar bij het loslaten zegt de motor meteen "Sleutel niet gevonden".

Iemand toevallig dit ook eens gehad? Gaat om een een R1250GSA
Niet bij een afstandsbediening van een BMW, maar wel van een TV. Check even of die lipjes die tegen de batterij aan moeten drukken voldoende omhoog komen. Anders een klein tikkeltje verbuigen zodat ze goed contact maken.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:13

4x2

lộn xộn quá

Africa Twin of Crosstourer, met DCT, je ziet het opschakelknopje zitten :p

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-05 11:55
noes schreef op zondag 6 april 2025 @ 00:03:
[...]

Niet bij een afstandsbediening van een BMW, maar wel van een TV. Check even of die lipjes die tegen de batterij aan moeten drukken voldoende omhoog komen. Anders een klein tikkeltje verbuigen zodat ze goed contact maken.
Moest inderdaad ze inderdaad een beetje verbuigen om het te laten werken. Zo iets simpels waar ik helemaal niet aan gedacht had, al zat ik wel met een beetje paniek omdat ik anders te laat op het werk zou komen :9

Dank voor de tip! _/-\o_

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-05 09:09
Het is morgen! 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Dat was het om 00:00 natuurlijk al :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:22
Ja waar blijven de foto’s! :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Kars schreef op zondag 6 april 2025 @ 15:27:
Ja waar blijven de foto’s! :)
U vraagt wij draaien.. 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K6sGK_aT6jbQ7ZCA0_V83e7gi3Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/glutQKkG4EAiZWkH21B6l8by.jpg?f=fotoalbum_large
Vanochtend net voor half 9 klaar om te vertrekken voor de Get off the road rit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9gGlWzG1pPrbrdeND1yveXUpc4U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L6LjlZk8J6CnXjPuhumBdiRg.jpg?f=fotoalbum_large
Ruim over de helft even een krentenbol er in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dWpwys3kTfVvAAh74S1AuCvA0u0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9jomNNhftb75r1V5vQuduG4R.jpg?f=fotoalbum_large
Lekker droog overal, het Brabantse zand deed zijn reputatie eer aan. De Tuareg glijd er echter zo doorheen, echt een heerlijke motor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fp3GL_RsZdU37jJv050oFxvCJ1U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jzC8x0JlZcCWcRfI40NEM2Jq.jpg?f=fotoalbum_large
Ongeveer half 1 weer terug op het startpunt.
175km, flink wat offroad in 3,5 rijdende uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Laatst online: 10:22
Springuin schreef op woensdag 2 april 2025 @ 08:54:
[...]

Ik heb er een gewone loodaccu lader aan hangen (EPA1020-075 van Everpower), van de dynamo krijgt hij ook gewoon dezelfde spanning als een loodaccu. Gaat al meer dan een jaar prima.
Ik verwacht dat je wel een druppellader moet hebben als je de motor langere tijd laat staan toch? Heb in een vorige motor al eens een lithium accu gehad die daadwerkelijk stuk was na een paar maand af en aan op een normale druppellader te hebben geladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Kalm! Ben net thuis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ja zeg, rijdt dan een beetje door ofzo :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online
Hele dag gespannen zitten wachten op die post van jou...

:+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Moet hem nog afladen. Even geduld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qxzvIWFBpJBgJE_0Jmq-id81OdI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QnvC8MkvPHg9vcrtUu1JFLFU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online
Gouden voorvorken...!1!111!

Oprecht benieuwd. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:24
Duurt lang!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Veel te lang.. :P
Dan ga ik wel content posten hoor.

Acties:
  • +38 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Het was een slopende dag, dik 3 uur kachelen naar Limburg of all places, om tussen de aspergevelden een proefritje te maken op een bijna lege tank want dat was hij even vergeten :P.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d1E9WBvCULJrhWRddlUCAQ0xTiM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pr8gcnOib0rA0X6q8QTXCwTa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rZCvGXHHuTAUzxkP-OkwJpwnDhI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hbwH1FYGSLMGpKc7NxLeOVAe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G1zEa-P9U4uBlkiUnFz7qwoHNxs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YVIVSX0NGmfbXRRJc4jyYHXv.jpg?f=fotoalbum_large

Maar het ding doet alles belangrijke dingen goed. Heeft 81k gelopen maar alle historie is aanwezig. Daaruit blijkt dat hij snel een beurt moet, nieuwe kettingset kan ook geen kwaad en de banden zijn niet veel soeps meer. De rechter valbeugel staat wat dichter naar de kappen toe want die heeft al een keer actie gezien en hier en daar een plekje van 81k aan avonturen, maar dat wist ik van te voren en heel eerlijk, daar is de prijs ook naar. Voor 7850 heb ik hem inclusief alle accesoires, koffers, acculader en wat spare parts op de kar mogen sjorren. Dat is een stuk onder de prijs van veel andere twins en geeft me de mogelijkheid gelijk even wat in onderhoud te investeren, dus dat ga ik volgende week regelen.

Hij is al helemaal uitgebouwd, dus HVV, overal beugels, speciaal elektrische buddy voor accessoiremontage, verstelbaar windscherm, stroom op het dashboard, batterijindicator, tanklock mount, mistlampen en ga zo maar door. Het enige wat ik zelf snel ga aanpassen zijn de verbrede footpegs. Die moeten voor mij verlaagd worden want mijn inseam is wat langer dan de zijne en ik kom nu ondanks het verhoogde stuur nog te hoog uit - dit was bij de Alp ook het geval dus niks raars.

Nu ga ik even de tank volgooien, pochen bij een maat voor de deur en daarna banden shoppen :9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Vet ding @HTT-Thalan heel gaaf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-05 09:09
Goeie prijs, dikke bike. Zoals ze hier in Groningen zeggen: Kon minder!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:57

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op zondag 6 april 2025 @ 20:42:
Het was een slopende dag, dik 3 uur kachelen naar Limburg of all places, om tussen de aspergevelden een proefritje te maken op een bijna lege tank want dat was hij even vergeten :P.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Maar het ding doet alles belangrijke dingen goed. Heeft 81k gelopen maar alle historie is aanwezig. Daaruit blijkt dat hij snel een beurt moet, nieuwe kettingset kan ook geen kwaad en de banden zijn niet veel soeps meer. De rechter valbeugel staat wat dichter naar de kappen toe want die heeft al een keer actie gezien en hier en daar een plekje van 81k aan avonturen, maar dat wist ik van te voren en heel eerlijk, daar is de prijs ook naar. Voor 7850 heb ik hem inclusief alle accesoires, koffers, acculader en wat spare parts op de kar mogen sjorren. Dat is een stuk onder de prijs van veel andere twins en geeft me de mogelijkheid gelijk even wat in onderhoud te investeren, dus dat ga ik volgende week regelen.

Hij is al helemaal uitgebouwd, dus HVV, overal beugels, speciaal elektrische buddy voor accessoiremontage, verstelbaar windscherm, stroom op het dashboard, batterijindicator, tanklock mount, mistlampen en ga zo maar door. Het enige wat ik zelf snel ga aanpassen zijn de verbrede footpegs. Die moeten voor mij verlaagd worden want mijn inseam is wat langer dan de zijne en ik kom nu ondanks het verhoogde stuur nog te hoog uit - dit was bij de Alp ook het geval dus niks raars.

Nu ga ik even de tank volgooien, pochen bij een maat voor de deur en daarna banden shoppen :9.
Gaaf ding! Maar konden die koffer niet nog wat groter :+

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-05 22:28
HTT-Thalan schreef op zondag 6 april 2025 @ 20:42:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ondanks de kmstand ziet die er echt onwijs netjes uit zeg! En dat voor die prijs ook. Hele goede deal en mooie motor man! Ga je vast veel plezier mee hebben :)

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Mooie aankoop! Veel plezier met het ding.
Pagina: 1 ... 27 ... 48 Laatste