Nee!Fraggert schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:33:
[...]
werd je staande gehouden op je incognito-fiets ja?

Nee!Fraggert schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:33:
[...]
werd je staande gehouden op je incognito-fiets ja?
Wat een gillerHTT-Thalan schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:40:
[...]
Nee!. Ik kreeg een belletje terwijl ik onderweg was foto's maken dat hij voor werk in Emmen moest zijn en graag wilde komen kijken naar de motor. Dus ik rij terug naar huis voor hem, staat er gewoon een motoragent op met wachten die een nieuwe woonwerkfiets zoekt
. Leuk gesprek gehad, veel geleerd over hoe die motoren gebruikt worden. De motor ervoor is de nieuwe 1250RT.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
En, verkocht?HTT-Thalan schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:40:
[...]
Nee!. Ik kreeg een belletje terwijl ik onderweg was foto's maken dat hij voor werk in Emmen moest zijn en graag wilde komen kijken naar de motor. Dus ik rij terug naar huis voor hem, staat er gewoon een motoragent op met wachten die een nieuwe woonwerkfiets zoekt
. Leuk gesprek gehad, veel geleerd over hoe die motoren gebruikt worden. De motor ervoor is de nieuwe 1250RT.
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
WIj hebben voor aankomende zomer 4 boten geboekt (2 heen, 2 terug) naar Shetland......was ook een duur geintjecyntax schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:39:
Nou de ferries naar Newcastle en terug zijn last moment geboekt, helaas zij de prijzen wel hoger geworden gister of vandaag maarja je kan niet alles hebben.
https://www.scottishcanal...actions/the-falkirk-wheelcyntax schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:39:
Nou de ferries naar Newcastle en terug zijn last moment geboekt, helaas zij de prijzen wel hoger geworden gister of vandaag maarja je kan niet alles hebben. Nog wel de 10% korting kunnen pakken via Ferrygogo, bedankt voor de tip @Koekstra .
Wij gaan dus eind april de route van @ToolkiT rijden die gedeeltelijk over de NC500 gaat. Iemand nog tips over bezienswaardigheden die wij niet mogen missen op de route?
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Dat laat wel zien hoe goed die motoren onderhouden worden voor mij. Want als je als agent weet hoe dit materiaal wordt ingezet en behandeld. En je overweegt daarna nog eens aankoop... dat zegt dat wel iets over je vertrouwen in je technische dienst.Destruction schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:42:
[...]
En, verkocht?![]()
Wel grappig dat een motoragent op een politie fiets komt kijken bij een ex-politie fiets
Absoluut. Dat spul moest natuurlijk vrijwel 24/7 inzetbaar en betrouwbaar zijn, dan kom je er niet vanaf met een keer een potje olie en een filtertje per jaarBarista schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:48:
[...]
Dat laat wel zien hoe goed die motoren onderhouden worden voor mij. Want als je als agent weet hoe dit materiaal wordt ingezet en behandeld. En je overweegt daarna nog eens aankoop... dat zegt dat wel iets over je vertrouwen in je technische dienst.
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Hij moet ff zijn vrouw overtuigen want het word de vierdeDestruction schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:42:
[...]
En, verkocht?![]()
Wel grappig dat een motoragent op een politie fiets komt kijken bij een ex-politie fiets
Eerst met de vrouw overleggen, dan geld tellen, dan pas bieden..HTT-Thalan schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:51:
[...]
Hij moet ff zijn vrouw overtuigen want het word de vierde
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Wat ik ook wel eens gehoord heb:Bommes schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 13:08:
[...]
Eerst met de vrouw overleggen, dan geld tellen, dan pas bieden..
[ Voor 15% gewijzigd door Destruction op 04-04-2025 13:12 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
in de categorie:Destruction schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 13:11:
[...]
Wat ik ook wel eens gehoord heb:
"Schat, ik zeg niet dat ik er nog iets bij heb gekocht... Dat zeg ik niet, maar wen even aan het idee dat ik misschien nog iets gekocht heb."
Vrouw boos.
Man koopt het toch
Vrouw went aan het idee
Vrouw moppert nog een tijdje
Vrouw stopt met mopperen
Man blij
etc
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Dat zeker, maar hij verklapte er bij dat zo zuinig als dat hij er op is, niet iedere agent is. Er zijn ook echt wel machines bij die worden mishandeld/afgeragd en dat ze een zwaar leven lijden is een feit. Hij liet zien dat zijn huidige dienstmotor een ruilblok heeft ivm een koppakkingsprobleem bij de RT1250 (oververhitting, cylinderschade), er zitten letterlijk gaten in het kuipwerk voorin van stenen die er gewoon rot doorgeslagen zijn en ze worden ook wel eens neergelegd natuurlijk.Barista schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:48:
[...]
Dat laat wel zien hoe goed die motoren onderhouden worden voor mij. Want als je als agent weet hoe dit materiaal wordt ingezet en behandeld. En je overweegt daarna nog eens aankoop... dat zegt dat wel iets over je vertrouwen in je technische dienst.
Vorig jaar kreeg je er, als je 'm bij de dealer kocht, gratis een J&H uitlaat. dat was weiliswaar vorig jaar maar het geeft je misschien een leuke onderhandelings positie.ozzynator schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 13:58:
Inmiddels besloten dat het een Harley wordt, zeer waarschijnlijk een Sportster S.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Alles vanaf jou is een klote-eind toch?HTT-Thalan schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:59:
Ik ben iemand in contact voor de opvolgende motor... en het is geen Varadero. Maar alles hangt of staat met de verkoop van de BMW, ik hoop daar vanavond meer over te horen. Als hij ervoor gaat, ga ik gelijk de volgende bezoeken, moet er helaas een klote-eind voor rijden wel.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '11
Ja maar dit is van het ene ass-end of nowhere naar het andere
[ Voor 19% gewijzigd door HTT-Thalan op 04-04-2025 15:37 ]
Ik hoor van zoveel mensen dat ze gerust een paar jaar hun B hebben maar niet de behoefte of noodzaak voelen een auto te kopen, maar de op de motor komt dat zelden voor!geert_s schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:40:
Ha ik weet nog dat ik mijn eerste motor in Julianadorp ging halen. Net een week mijn rijbewijs, in de pleurende regen op eigenlijk net te gladde banden een rit van bijna 2 uur maken. En dat zonder precies de weg te weten, want nog geen navigatie gemonteerd natuurlijk. Good times.
ik heb hem met spoed aangevraagd omdat ik de proefrit al had gepland hahaha. Maar ik ken best wel wat mensen die na het halen van hun rijbewijs nooit een motor hebben gekocht. Meestal mensen in de stad die geen ruimte voor stalling hebben, en dan dachten gewoon af en toe wat te huren. In de praktijk doen ze dat dan weinig tot nooit, en hebben ze eigenlijk nooit meer echt gereden na het halen van hun rijbewijs.HTT-Thalan schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:44:
[...]
Ik hoor van zoveel mensen dat ze gerust een paar jaar hun B hebben maar niet de behoefte of noodzaak voelen een auto te kopen, maar de op de motor komt dat zelden voor!
Damn, sterkte...kneusteun schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:03:
Wat gister een top dag zou worden was ineens een donkere dag.
Ik sprong s'ochtends op de motor richting Emmen (motodrome crossbaan), onderweg wou ik even mijn telefoon aan de lader gooien maar ontdekte dat ik de kabel vergeten was... stom.
Naja we weten de weg dus telefoon uit en rijden, reed via het plaatsje Erica omdat ik die weg kende doordat ik daar regelmatig met een van mijn beste maten ging snoeken (vissen) en kamperen, good old days.
Eenmaal aangekomen op de crossbaan waren er al lui fanatiek lui aan het crossen, en dat zag er best indrukwekkend uit.
Snel even tasje gedropt en helm gewisseld (dank voor de tip @Bommes het was absoluut een stuk lichter/luchtiger en blij dat ie mee was.)
Hup de baan op, eerst een beetje rustig aan want best wel glad en bloedheet want het was in de ochtend nog fris maar eenmaal de eerste table op begon ik al te beseffen dat dit wel een work-out wordt en het ondertussen al 17 graden is.
Eerste rondje ging prima, daarna wat meer gas erop en wat leren loskomen bij sprongetjes en de bochten beetje vlot nemen. 2 rondjes later eerste stuiter, kleine tip-over niks ernstigs maar natuurlijk tenere uitlaat scheef..
Beetje uitpuffen, uitlaat wat verbuigen en weer de baan op, ik moest even goed springen want ik wou een sprong halen tot de landing. Eerste sprong ging best prima maar duik te ver voorover en bij de landing gaat de voorkant het mulle zand in en motor vliegt opzij en ik doe een nette koprol over de motor heen. Zag er volgens mij heftiger uit dan het was, maar heel netjes meteen twee lui checken of alles heel en goed is.
Leuke sfeer daar met iedereen.
Zelf helemaal niks, maar wel een besef momentje. Ik doe nog 2 rondjes en wat hindernissen en zie dat de uitlaat nu wel echt los is. Gelukkig wat lui met gereedschap dus uiteindelijk alles weer vastgezet met wat buig en beunwerk.
Maar dan.. uurtje of 13:00 totaal 8a9 rondjes gereden, zet ik mijn telefoon aan en tientallen appjes en gemiste oproepen, ik weet al meteen dat er iets mis is.
Dan gaat mijn telefoon bijna direct weer af en op dat moment hoor ik dat een van mijn beste vrienden is overleden.. (Ja je gelooft het niet diegene waarmee ik in Erica ging vissen) dan weet je echt niet wat er gebeurd op dat moment.
Ik verzamel zonder enige logica mijn spul, loop beetje verbaasd rond te kijken of ik alles heb.
De terug rit zal ik nooit van mijn leven meer vergeten hoewel het een waas was (deels door tranen icm helm)
En dus ook meteen de tip voor iedereen hier om toch eerst even wat uurtjes kalmte te zoeken.
Ik ben echt jankend in de helm terug gereden
Wat een mooi weekend motor rijden met prachtig weer zou worden is totaal omgeslagen.
Sorry heel de sfeer naar de kut
Awesome
Veel sterkte gewenst...kneusteun schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:03:
Ik sprong s'ochtends op de motor richting Emmen (motodrome crossbaan), onderweg wou ik even mijn telefoon aan de lader gooien maar ontdekte dat ik de kabel vergeten was... stom.
Naja we weten de weg dus telefoon uit en rijden, reed via het plaatsje Erica omdat ik die weg kende doordat ik daar regelmatig met een van mijn beste maten ging snoeken (vissen) en kamperen, good old days.
Eenmaal aangekomen op de crossbaan waren er al lui fanatiek lui aan het crossen, en dat zag er best indrukwekkend uit.
Snel even tasje gedropt en helm gewisseld (dank voor de tip @Bommes het was absoluut een stuk lichter/luchtiger en blij dat ie mee was.)
Hup de baan op, eerst een beetje rustig aan want best wel glad en bloedheet want het was in de ochtend nog fris maar eenmaal de eerste table op begon ik al te beseffen dat dit wel een work-out wordt en het ondertussen al 17 graden is.
Eerste rondje ging prima, daarna wat meer gas erop en wat leren loskomen bij sprongetjes en de bochten beetje vlot nemen. 2 rondjes later eerste stuiter, kleine tip-over niks ernstigs maar natuurlijk tenere uitlaat scheef..
Beetje uitpuffen, uitlaat wat verbuigen en weer de baan op, ik moest even goed springen want ik wou een sprong halen tot de landing. Eerste sprong ging best prima maar duik te ver voorover en bij de landing gaat de voorkant het mulle zand in en motor vliegt opzij en ik doe een nette koprol over de motor heen. Zag er volgens mij heftiger uit dan het was, maar heel netjes meteen twee lui checken of alles heel en goed is.
Zelf helemaal niks, maar wel een besef momentje. Ik doe nog 2 rondjes en wat hindernissen en zie dat de uitlaat nu wel echt los is. Gelukkig wat lui met gereedschap dus uiteindelijk alles weer vastgezet met wat buig en beunwerk.
Maar dan.. uurtje of 13:00 totaal 8a9 rondjes gereden, zet ik mijn telefoon aan en tientallen appjes en gemiste oproepen, ik weet al meteen dat er iets mis is.
Dan gaat mijn telefoon bijna direct weer af en op dat moment hoor ik dat een van mijn beste vrienden is overleden.. (Ja je gelooft het niet diegene waarmee ik in Erica ging vissen) dan weet je echt niet wat er gebeurd op dat moment.
Ik verzamel zonder enige logica mijn spul, loop beetje verbaasd rond te kijken of ik alles heb.
De terug rit zal ik nooit van mijn leven meer vergeten hoewel het een waas was (deels door tranen icm helm)
En dus ook meteen de tip voor iedereen hier om toch eerst even wat uurtjes kalmte te zoeken.
Wat een mooi weekend motor rijden met prachtig weer zou worden is totaal omgeslagen.
Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl
Sterkte, neem je tijd!kneusteun schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:03:
Ik kocht mijn eerste motor (Yamaha FJ600) bij Wout Broer in Hengelo. Ik daar op zaterdag naartoe met mijn vader om vervolgens in de stromende regen weer terug naar Brabant te rijden. Was 3 jaar na het behalen van mijn rijbewijs (arme 21-jarige student had niet eerder het geld om een motor te kopen). Ondertussen wel wat kilometers op de motor met zijspan van mijn vader gereden.geert_s schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:40:
Ha ik weet nog dat ik mijn eerste motor in Julianadorp ging halen. Net een week mijn rijbewijs, in de pleurende regen op eigenlijk net te gladde banden een rit van bijna 2 uur maken. En dat zonder precies de weg te weten, want nog geen navigatie gemonteerd natuurlijk. Good times.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Toen ik het bericht begon te lezen dacht ik dat hij gewoon stukken met de motor zou gaan krijgen en ik dacht ik woon daar twee kilometer vandaan je mag altijd hulp vragen maar hier kan niemand wat aan doenBommes schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 17:57:
Heel veel sterkte en van harte gecondoleerd @kneusteun.
Ik ben in ieder geval bij dat je heelhuids bent thuis gekomen.
Proefrit of show je aanschaf?Pyr0_ schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 20:05:
Damn heftig verhaal @kneusteun, sterkte. Heb vergelijkbaar meegemaakt een aantal maanden geleden. Was aan het werk en kreeg belletje dat z'n mn broertje hadden gevonden... Heb stom genoeg toen m'n route half verdwaasd afgemaakt, het is goed afgelopen maar achteraf gezien niet zo slim.
Zo zie je maar weer.. het leven is te kort en kan zo maar afgelopen zijn..
En met die gedachte... kleine sneakpreview...
[Afbeelding]
Ik heb nu verstand van alles wat niet met een H begint, dus wilde steek in het donker - Ducati?Pyr0_ schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 20:12:
[...]
Het was inderdaad een proefrit.
Maar ze komen 'm eind van de maand hier afleveren
Jij gaat door naar de volgende ronde!HTT-Thalan schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 20:13:
[...]
Ik heb nu verstand van alles wat niet met een H begint, dus wilde steek in het donker - Ducati?
Ik kan nog geen sneak peek posten, want ik ga er pas zondag heenPyr0_ schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 20:15:
[...]
Jij gaat door naar de volgende ronde!![]()
Heb verder geen foto's gemaakt. Die komen nog zat.
Ik ben nu wel benieuwd!HTT-Thalan schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 20:16:
[...]
Ik kan nog geen sneak peek posten, want ik ga er pas zondag heen. En als ik een foto post weet iedereen gelijk wat het is
.
950 of V2?Pyr0_ schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 20:28:
[...]
Ik ben nu wel benieuwd!
Ik kan wel een foto posten die de dealer op z'n site had gezet, maar aangezien hij nog niet in m'n bezit is, vindt ik dat een beetje valsspelen. Maar de mensen in dit topic die een beetje op hebben gelet weten dat het om een multistrada gaat.![]()
Halfuurtje mee kunnen rijden vanmiddag. Wat een beestachtige machine, echt next level gewoon. De wegen daar rond Herzele waren echt kut, en verder dan 6-7k toeren volgas ben ik niet geweest (geen ruimte..) maar wat een geweld. Dat is echt ff andere koek.
Ik ben heel benieuwd naar je ervaring! Heb een voorkeur voor een 950/V2. Heb met een V2S gereden en had totaal niet de behoefte aan meer pk’s. En vraag me daarom af of een 1200 niet als teveel voelt.
Het voelde wel als véél aan ja... Ik denk dat je het zelf moet ervaren en niet moet afgaan op wat een ander zegt. 950 heb ik uiteraard ook overwogen, maar de zeer beperkte beschikbaarheid op de tweedehands markt en het feit dat er maar heel weinig 's touring' modellen te koop staan, mét de juiste opties. Heeft me doen gaan voor deze, die wel echt compleet is.Joris748 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 20:40:
[...]
Ik ben heel benieuwd naar je ervaring! Heb een voorkeur voor een 950/V2. Heb met een V2S gereden en had totaal niet de behoefte aan meer pk’s. En vraag me daarom af of een 1200 niet als teveel voelt.
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Gecondoleerd en sterktekneusteun schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:03:
Gefeliciteerd! Hoe zit het met de uitlaat, mag je er mee naar Duitsland?Pyr0_ schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 20:12:
[...]
Het was inderdaad een proefrit.
Maar ze komen 'm eind van de maand hier afleveren
Thanks! Volgens mij als je de DB-killer erin laat, wél. Originele uitlaat zit er i.i.g. compleet bij.ozzynator schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 10:14:
[...]
Gefeliciteerd! Hoe zit het met de uitlaat, mag je er mee naar Duitsland?
[ Voor 32% gewijzigd door cyntax op 05-04-2025 11:42 ]
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Heeeeeeel herkenbaar. Veel sterkte gewenst.kneusteun schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:03:
Heftig man.Pyr0_ schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 20:05:
Damn heftig verhaal @kneusteun, sterkte. Heb vergelijkbaar meegemaakt een aantal maanden geleden. Was aan het werk en kreeg belletje dat z'n mn broertje hadden gevonden... Heb stom genoeg toen m'n route half verdwaasd afgemaakt, het is goed afgelopen maar achteraf gezien niet zo slim.
Zo zie je maar weer.. het leven is te kort en kan zo maar afgelopen zijn..
En met die gedachte... kleine sneakpreview...
[Afbeelding]
Ja dat laatste herken ik ook.f2ride2001 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 14:54:
[...]
Heeeeeeel herkenbaar. Veel sterkte gewenst.
4 weken geleden stapte mijn goede vriend, die ik al 37 jaar ken, uit het leven.
Ik was daar niet op voorbereid. Je schrikt je echt het laplazerus als de politie je belt.![]()
Hij had geen vriendin, kinderen, ouders overleden. Tja dan belt de politie jouw.
2 weken op automatische piloot, want werk kon niet gestopt worden, alles geregeld.
Nu even een beetje rust.
Huis is gelukkig koophuis, dus ik heb tijd om het op me gemak te doen.
Maar sta nog zeer regelmatig te huilen
ozzynator schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 20:50:
Vandaag weer verder met de zoektocht. Dit keer bij de dealer in den Bosch. Sportster S gaat het ook niet worden, rijdt subliem, maar te klein volgens de verkoper en mevrouw.
Misschien hebben ze wel een punt...[Afbeelding]
(...)
Ik denk een moderne Africa Twin met heeeel veel kilometers.Bommes schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 21:45:
@HTT-Thalan een old skool Africa Twin dat is het he??
Nice, heeft HD nu ook zijn eigen Grom?ozzynator schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 20:50:
Vandaag weer verder met de zoektocht. Dit keer bij de dealer in den Bosch. Sportster S gaat het ook niet worden, rijdt subliem, maar te klein volgens de verkoper en mevrouw.
Misschien hebben ze wel een punt...[Afbeelding]
Ook een ronde gemaakt op een Pan America, niks mis mee, maar niet mijn soort machine.
[Afbeelding]
Na een heel fijn advies en wat zitten op diverse andere modellen tot de conclusie gekomen dat het voor mijn rug en knieën het beste is om er eentje met forward footrest te kiezen, waarschijnlijk een Fat Bob.
De XSR staat inmiddels op marktplaats, eens kijken wat die opbrengt want inruilen is kapitaalvernietiging en dan Bank Santander een bellen 😉
Weet niet of je zo'n spanband hebt voor over het (achter)wiel, mocht je dat niet hebben neem dan iets mee om te voorkomen dat het achterwiel kan schuiven. Toen ik die Italiaan ophaalde, had ik twee balkjes mee om het achterwiel tussen de wanden van de kar te klemmen.HTT-Thalan schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 20:48:
...
Ik zou nog een motorsteun voor de deur gedropt krijgen van een vriend maar die is nog niet gematerialiseerd, hopelijk vanavond nog. En zo niet dan maar stevig in de vering trekken en met duizend spanbandjes vastzetten, willen niet dat mijn droomfiets van de kar pleurt en dat ik thuis eerst een restauratie moet uitvoeren voor ik weg kan rijden.
...
Ik denk ook een moderne africa twin CRF1000L in de rood-wit-blauw kleuren. Erg gaaf! En zeker het rijden waard denk ik jaHTT-Thalan schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 21:51:
Ik ga verder niks ontkennen of bevestigen, jullie raden maar een eind weg. Morgen weten jullie meer.
2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i
Wat ik zelf altijd doe is de voorkant in een inrijklem (of rijgoot als een motor op 't midden van de motortrailer mee gaat), spanband over het balhoofd en weer naar beneden (langs de vorkpoten zegmaar), een eind in de veren trekken.HTT-Thalan schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 20:48:
En zo niet dan maar stevig in de vering trekken en met duizend spanbandjes vastzetten, willen niet dat mijn droomfiets van de kar pleurt en dat ik thuis eerst een restauratie moet uitvoeren voor ik weg kan rijden.
[ Voor 10% gewijzigd door Destruction op 05-04-2025 23:44 ]
Niet bij een afstandsbediening van een BMW, maar wel van een TV. Check even of die lipjes die tegen de batterij aan moeten drukken voldoende omhoog komen. Anders een klein tikkeltje verbuigen zodat ze goed contact maken.Naif0n schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 23:23:
Gisteren de batterij van mijn Sleutel vervangen, vandaag naar het werk, werkt de sleutel niet. Om 1 of andere reden lijkt de nieuwe batterij er niet lekker in te zitten. Moet de sleutel openmaken, op de batterij drukken en dan werkt die pas, maar bij het loslaten zegt de motor meteen "Sleutel niet gevonden".
Iemand toevallig dit ook eens gehad? Gaat om een een R1250GSA
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Africa Twin of Crosstourer, met DCT, je ziet het opschakelknopje zittenHTT-Thalan schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 21:51:
Ik ga verder niks ontkennen of bevestigen, jullie raden maar een eind weg. Morgen weten jullie meer.
leeg
Moest inderdaad ze inderdaad een beetje verbuigen om het te laten werken. Zo iets simpels waar ik helemaal niet aan gedacht had, al zat ik wel met een beetje paniek omdat ik anders te laat op het werk zou komennoes schreef op zondag 6 april 2025 @ 00:03:
[...]
Niet bij een afstandsbediening van een BMW, maar wel van een TV. Check even of die lipjes die tegen de batterij aan moeten drukken voldoende omhoog komen. Anders een klein tikkeltje verbuigen zodat ze goed contact maken.
2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i
Het is morgen!HTT-Thalan schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 21:51:
Dat was het om 00:00 natuurlijk al
U vraagt wij draaien..
Ik verwacht dat je wel een druppellader moet hebben als je de motor langere tijd laat staan toch? Heb in een vorige motor al eens een lithium accu gehad die daadwerkelijk stuk was na een paar maand af en aan op een normale druppellader te hebben geladen.Springuin schreef op woensdag 2 april 2025 @ 08:54:
[...]
Ik heb er een gewone loodaccu lader aan hangen (EPA1020-075 van Everpower), van de dynamo krijgt hij ook gewoon dezelfde spanning als een loodaccu. Gaat al meer dan een jaar prima.
Ja zeg, rijdt dan een beetje door ofzoHTT-Thalan schreef op zondag 6 april 2025 @ 19:48:
Kalm! Ben net thuis!
Hele dag gespannen zitten wachten op die post van jou...HTT-Thalan schreef op zondag 6 april 2025 @ 19:48:
Kalm! Ben net thuis!
Veel te lang..
Gaaf ding! Maar konden die koffer niet nog wat groterHTT-Thalan schreef op zondag 6 april 2025 @ 20:42:
Het was een slopende dag, dik 3 uur kachelen naar Limburg of all places, om tussen de aspergevelden een proefritje te maken op een bijna lege tank want dat was hij even vergeten.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar het ding doet alles belangrijke dingen goed. Heeft 81k gelopen maar alle historie is aanwezig. Daaruit blijkt dat hij snel een beurt moet, nieuwe kettingset kan ook geen kwaad en de banden zijn niet veel soeps meer. De rechter valbeugel staat wat dichter naar de kappen toe want die heeft al een keer actie gezien en hier en daar een plekje van 81k aan avonturen, maar dat wist ik van te voren en heel eerlijk, daar is de prijs ook naar. Voor 7850 heb ik hem inclusief alle accesoires, koffers, acculader en wat spare parts op de kar mogen sjorren. Dat is een stuk onder de prijs van veel andere twins en geeft me de mogelijkheid gelijk even wat in onderhoud te investeren, dus dat ga ik volgende week regelen.
Hij is al helemaal uitgebouwd, dus HVV, overal beugels, speciaal elektrische buddy voor accessoiremontage, verstelbaar windscherm, stroom op het dashboard, batterijindicator, tanklock mount, mistlampen en ga zo maar door. Het enige wat ik zelf snel ga aanpassen zijn de verbrede footpegs. Die moeten voor mij verlaagd worden want mijn inseam is wat langer dan de zijne en ik kom nu ondanks het verhoogde stuur nog te hoog uit - dit was bij de Alp ook het geval dus niks raars.
Nu ga ik even de tank volgooien, pochen bij een maat voor de deur en daarna banden shoppen.
Awesome
Ondanks de kmstand ziet die er echt onwijs netjes uit zeg! En dat voor die prijs ook. Hele goede deal en mooie motor man! Ga je vast veel plezier mee hebbenHTT-Thalan schreef op zondag 6 april 2025 @ 20:42:
Het was een slopende dag, dik 3 uur kachelen naar Limburg of all places, om tussen de aspergevelden een proefritje te maken op een bijna lege tank want dat was hij even vergeten.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar het ding doet alles belangrijke dingen goed. Heeft 81k gelopen maar alle historie is aanwezig. Daaruit blijkt dat hij snel een beurt moet, nieuwe kettingset kan ook geen kwaad en de banden zijn niet veel soeps meer. De rechter valbeugel staat wat dichter naar de kappen toe want die heeft al een keer actie gezien en hier en daar een plekje van 81k aan avonturen, maar dat wist ik van te voren en heel eerlijk, daar is de prijs ook naar. Voor 7850 heb ik hem inclusief alle accesoires, koffers, acculader en wat spare parts op de kar mogen sjorren. Dat is een stuk onder de prijs van veel andere twins en geeft me de mogelijkheid gelijk even wat in onderhoud te investeren, dus dat ga ik volgende week regelen.
Hij is al helemaal uitgebouwd, dus HVV, overal beugels, speciaal elektrische buddy voor accessoiremontage, verstelbaar windscherm, stroom op het dashboard, batterijindicator, tanklock mount, mistlampen en ga zo maar door. Het enige wat ik zelf snel ga aanpassen zijn de verbrede footpegs. Die moeten voor mij verlaagd worden want mijn inseam is wat langer dan de zijne en ik kom nu ondanks het verhoogde stuur nog te hoog uit - dit was bij de Alp ook het geval dus niks raars.
Nu ga ik even de tank volgooien, pochen bij een maat voor de deur en daarna banden shoppen.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq