Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 28 ... 77 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:11
GS rijders met een opzetstuk/spoiler hier? Ik ervaar turbulentie en hoop dit op te lossen met een opzetstuk, maar ik weet niet welke...

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 11:54
Naif0n schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 23:23:
Gisteren de batterij van mijn Sleutel vervangen, vandaag naar het werk, werkt de sleutel niet. Om 1 of andere reden lijkt de nieuwe batterij er niet lekker in te zitten :'( . Moet de sleutel openmaken, op de batterij drukken en dan werkt die pas, maar bij het loslaten zegt de motor meteen "Sleutel niet gevonden".

Iemand toevallig dit ook eens gehad? Gaat om een een R1250GSA
Wellicht hoort er een CR2032 in te zitten (of 2025) en heb je een CR2025 (of 2016).
Deze hebben allemaal een diameter van 20 maar dus een dikte van 3,2 2,5 of 1,6mm.

Twee van 1.6 op elkaar zijn samen ook 3.2 maar maken 6 volt ipv 3 volt dus dat raadt ik af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:05
HTT-Thalan schreef op zondag 6 april 2025 @ 20:42:
Het was een slopende dag, dik 3 uur kachelen naar Limburg of all places, om tussen de aspergevelden een proefritje te maken op een bijna lege tank want dat was hij even vergeten :P.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Maar het ding doet alles belangrijke dingen goed. Heeft 81k gelopen maar alle historie is aanwezig. Daaruit blijkt dat hij snel een beurt moet, nieuwe kettingset kan ook geen kwaad en de banden zijn niet veel soeps meer. De rechter valbeugel staat wat dichter naar de kappen toe want die heeft al een keer actie gezien en hier en daar een plekje van 81k aan avonturen, maar dat wist ik van te voren en heel eerlijk, daar is de prijs ook naar. Voor 7850 heb ik hem inclusief alle accesoires, koffers, acculader en wat spare parts op de kar mogen sjorren. Dat is een stuk onder de prijs van veel andere twins en geeft me de mogelijkheid gelijk even wat in onderhoud te investeren, dus dat ga ik volgende week regelen.

Hij is al helemaal uitgebouwd, dus HVV, overal beugels, speciaal elektrische buddy voor accessoiremontage, verstelbaar windscherm, stroom op het dashboard, batterijindicator, tanklock mount, mistlampen en ga zo maar door. Het enige wat ik zelf snel ga aanpassen zijn de verbrede footpegs. Die moeten voor mij verlaagd worden want mijn inseam is wat langer dan de zijne en ik kom nu ondanks het verhoogde stuur nog te hoog uit - dit was bij de Alp ook het geval dus niks raars.

Nu ga ik even de tank volgooien, pochen bij een maat voor de deur en daarna banden shoppen :9.
Dat is echt wel een héél mooie bike & deal! En lekker veel opties ook. Congrats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:21
@HTT-Thalan van harte met je aankoop. Veel plezier ermee. Mooi ook dat een sneak van 5 pixels je geheim al prijs gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
c-nan schreef op zondag 6 april 2025 @ 21:11:
GS rijders met een opzetstuk/spoiler hier? Ik ervaar turbulentie en hoop dit op te lossen met een opzetstuk, maar ik weet niet welke...
Ja, 1m95 en gemiddelde boven-/onderlijf verdeling. Ik heb een hoge Puig ruit en spoiler van MRA, dat is het A merk wat white label produceert voor heel veel merken.

Ali spoilers werken mogelijk net zo goed, geen ervaring mee.

Het is foei lelijk, maar de enige manier om snelweg te doen zover doof te worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wh7j5vZIfUTHJhOZxHkGoshxCVo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uam2NotvQQb6KakXgkAZBy9c.jpg?f=fotoalbum_large

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
@c-nan Al overwogen om juist lager te gaan, om een lineaire luchtstroom op je helm te krijgen?

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 20:38
_eLMo_ schreef op zondag 6 april 2025 @ 23:35:
[...]

Ja, 1m95 en gemiddelde boven-/onderlijf verdeling. Ik heb een hoge Puig ruit en spoiler van MRA, dat is het A merk wat white label produceert voor heel veel merken.

Ali spoilers werken mogelijk net zo goed, geen ervaring mee.

Het is foei lelijk, maar de enige manier om snelweg te doen zover doof te worden.

[Afbeelding]
Ben zelf 1,96 en rij ook een R1250GSA, zelf nog geen spoiler of hoger scherm, maar ik rij gewoon met gehoorbescherming voor lange ritten of op de snelweg, is wel een echte aanrader. Muziek is dan niet echt mogelijk meer (tenminste met mijn oude Sena setje). Dan is het geluid niet echt een probleem meer voor mij persoonlijk.

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Naif0n schreef op maandag 7 april 2025 @ 06:53:
[...]

Ben zelf 1,96 en rij ook een R1250GSA, zelf nog geen spoiler of hoger scherm, maar ik rij gewoon met gehoorbescherming voor lange ritten of op de snelweg, is wel een echte aanrader. Muziek is dan niet echt mogelijk meer (tenminste met mijn oude Sena setje). Dan is het geluid niet echt een probleem meer voor mij persoonlijk.
Ik rijd al 19 jaar zelf motor, als ik geen gehoorbescherming in had was ik al doof geweest haha. Zonder zo’n spoiler en met gehoorbescherming krijgen mijn oren alsnog een klap als ik een uur snelweg met doen. Dus beide zijn een aanrader.

Voor rijdagen zonder snelweg kan je met een lage ruit rijden juist (en gehoorbescherming), dat voorkomt turbulentie op je helm.

Een en ander ligt ook aan je kilometrage/jaar natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 22:31

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

HTT-Thalan schreef op zondag 6 april 2025 @ 20:42:
Het was een slopende dag, dik 3 uur kachelen naar Limburg of all places, om tussen de aspergevelden een proefritje te maken op een bijna lege tank want dat was hij even vergeten :P.
Lekker hoor!!!!!! *O* Veel veilige km's gewenst :)

ps: check even dat koplamprooster op goedkeuring voor de obw. Die van mijn BMW was alleen voor offroad.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:48

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Fraggert schreef op maandag 7 april 2025 @ 07:26:
[...]

ps: check even dat koplamprooster op goedkeuring voor de obw. Die van mijn BMW was alleen voor offroad.
Oh, niet bij stilgestaan dat dat ook nog een dingetje is. Ik zal het meneer Agent vragen want die komt toch vanavond de biemert meenemen :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:45
Bommes schreef op zondag 6 april 2025 @ 16:28:
[...]

U vraagt wij draaien.. 8)
[Afbeelding]
Vanochtend net voor half 9 klaar om te vertrekken voor de Get off the road rit.
[Afbeelding]
Ruim over de helft even een krentenbol er in.

[Afbeelding]
Lekker droog overal, het Brabantse zand deed zijn reputatie eer aan. De Tuareg glijd er echter zo doorheen, echt een heerlijke motor.

[Afbeelding]
Ongeveer half 1 weer terug op het startpunt.
175km, flink wat offroad in 3,5 rijdende uren.
Lekker man! weer was ook perfect.
Zag veel moois voorbij komen op de socials, hoe was de route?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:08

Bommes

Capo del formaggio

@kneusteun ik vond er nog best wel wat asfalt in zitten. Offroad waren het veel zandpaden. De meeste nu dus best wel droog en met mul zand.
Maar het is mij gelukt om de 175km in iets van 3,5 uur te rijden. Niet een heel moeilijke route dus.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Gisteren meegereden aan de GOTR. Wat een dag.
'S avonds naar m'n Maat/Vriendin gereden nabij Utrecht. Wat zooi uitzoeken, en de 3 motoren (Himi 410, Himi 450, tenere 700) in de Bus proppen. Met een schoenlepel maar t ging.
'S ochtends vroeg de wekker, broodjes en koffie en op weg. Uurtje kachelen, tikje fris en de motoren eruit. Aanmelden, koffie en kwam nog een vage-bekende tegen. Vriendin en ik deden kort - 124km - en Maat haakte met vage-bekende aan op Lang - 180km.

Mijn TripperPod is niet ideaal voor dergelijke navi, maar Vriendin heeft op de 450 een betere navi, aldus Vriendin..met Maps getekend op je scherm. Dus, zij voor, ik volg,,, was t plan.

Langs de slagboom het parkeerterrein af... "LINKS!" hoor ik in mijn oor... "Maar de pijl zegt Rechts..?!"
Kortom, het ging meteen al fout. Het parcours was niet uitgepijld, enkel even de eerste 4 a 5 bochten om lang/kort te splitsen. Ik volg gedwee.. en na 3km N-weg zeiden we toch.. "Dit klopt niet"
Even op de foon check, en jahoor, we reden tegen de richting in, een compleet willekeurige weg, naar niks, geen parcours of wat. He-le-maal ***. En ik ben van nature een vrolijk en optimistisch man, maar als ik om 6 uur m'n nest uitkom, en we op de parking al verkeerd rijden, zonder andere navi voorhanden.. betrekt mijn humeur snel.

Puzzelen, zoeken en denken over welke opties we hebben.. was de enige conclusie.. Ik zou de gpx in mijn Garmin Fenix sporthorloge zetten en daar dan mee navigeren. Dat is natuurlijk waardeloos, want je kunt niet offroad 2 handjes aan het stuur houden én op je klok kijken waar je links moet.. maar goed, het kan.

Terug naar de parking, opnieuw en gas erop, en jahoor, zo reden wij van kruising naar kruising, paar maal draaien omdat je al een zandpad hebt gemist, steeds de snelheid eruit om even te zoeken en te denken, maar het ging eigenlijk best redelijk.

Offroad was aardig nieuw voor ons, dus we deden kalm aan. Vrijwel alle deelnemers deden de lange afstand, wij reden aardig privé, wat ik wel prettig vond.

10:30 even een krentenbol en een slok water, en lekker door. En we gingen gewoon goed.

Vriendin viel 1x in "de heuvel" (die zit ook in het promofilmpje - mulle zandbak omhoog/omlaag..) en ik ging niet veel later onderuit in een mulle zandbak naar rechts. Gewoon.. onervaren, te hard. Zelf elegant met een afsprong naast de motor.. maar helaas de remhendel gebroken, handguard hangt er slapjes bij (ook gebroken op montagepunt ) en, minst mooie, bashplate kapot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D8vIRtyg1sBUXK_slKIdHGE3XKY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g1GZ5dWPYfAF9016P9dD1csx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xO9IymXMC8jT4oHqjevpPtVjuvk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eiOmuJl3odLxvMCQjnr1ygQA.jpg?f=fotoalbum_tile

Enfin, je moet toch door, dus verder op weg. Alles ging prima en om 1430 rolden we zo ongeveer weer het parkeerterrein op. Maat was nog onderweg dus helaas, helaas, we moesten een uurtje wachten met een koud drankje en een snack in de zon.

Ook hij kwam veilig binnen, motoren weer schoenlepelen in de bus en naar Utrecht. Zooi uitzoeken, en nog een uurtje terug naar de polder. 1900 uur stond ik aardig moe en dorstig het stof van mij af te spoelen onder een welverdiende douche. Het was echt een hele dikke, toffe rit. Iedereen die wat ervaring wil doen hiermee, zeker proberen. Met de kanttekening dat nu alles kurkdroog was. In een natte, modderbende zou dit een hele andere dag zijn geworden...

Deze ochtend nu dorstig en met een rode kop en enigszins vermoeide rug aan mijn bureau...

Zou ik dit opnieuw doen? Mhoa. Ja, met vrienden, een dagje of weekendje (tentje mee enzo) lijkt het mij geweldig. Op "avontuur" (relatief dan. je volgt een uitgestippelde route..) en onderweg een koffie, lekker rijden, mooi landschap. Ja, dan wel.
Zou ik in mijn eentje 's ochtends vroeg 2.5 uur ergens heenrijden om 3, 4 á 5 uurtjes te crossen en dan weer terug te rijden. Neuh, dan zijn er denk ik leukere dingen te bedenken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:55
Pyr0_ schreef op zondag 6 april 2025 @ 19:51:
[...]

Hele dag gespannen zitten wachten op die post van jou...

:+
Ik had er zelfs een beetje slechter door geslapen, al die spanning.

zeker, zeker

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ivu5unvDCxY4dfp6tJsxQmcv9I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FUc5oKhR2EapQcXEuCNUB7kN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xUSQeTyrW00cB14vYbYdl87BdvE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vdTcdIFEBepPg2iHyMRUF70e.jpg?f=fotoalbum_large

Even vastleggen, want vanavond kan het niet meer :P. Voorkant ging niet ivm de zon erop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
@HTT-Thalan Gefeliciteerd met je aankoop. Gaat een agent nou de BMW ophalen?

Je moet je werk toch nooit mee naar huis nemen? :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:01

_Apache_

For life.

Gister rondje ZuidHolland gedaan, ruim 200km. Begin van de morgen was het wel fris, maar heerlijk rustig op de weg. Na de lunch was het echt (te) druk, maar toen was ons rondje wel gedaan.

We reden met Interphone op public mesh, halverwege het ritje kwam er een groep van 5 bij, even mee opgereden, was wel gezellig.

En vooral plannen gemaakt voor een weekendje weg, dus best een geslaagd weekend.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

KillaZ schreef op maandag 7 april 2025 @ 10:51:
@HTT-Thalan Gefeliciteerd met je aankoop. Gaat een agent nou de BMW ophalen?

Je moet je werk toch nooit mee naar huis nemen? :+
Correct, vanavond komt hij erom. Hij wordt afgezet en hij rijdt hem zelf naar huis. Ben benieuwd in welke kleding though :P.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:55
HTT-Thalan schreef op maandag 7 april 2025 @ 10:57:
[...]

Correct, vanavond komt hij erom. Hij wordt afgezet en hij rijdt hem zelf naar huis. Ben benieuwd in welke kleding though :P.
Vraag je er zo veel voor dan? ;)

Mooie upgrade in ieder geval, ziet er netjes uit!

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

ozzynator schreef op maandag 7 april 2025 @ 10:58:
[...]

_O-.

Hij heeft echt een knettergoeie deal want hij betaalt nét iets onder wat ik betaald heb, ding zit technisch gezien zelfs nog in de dealergarantie (al zal die wel niet overdraagbaar zijn) en daarvoor krijgt hij een nieuwe koppeling, accu, en volledige grote beurt. Ik heb ook nog een extra sleutel laten bijmaken en de boel gepoetst. Ook de volgende oliewissel krijg hij erbij want ik doe daar verder toch niks meer mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Blomminator Thanks voor je verslagje van de Get off the road dag.
Dat de navi roet in het eten kan gooien is wel duidelijk. Netjes opgelost uiteindelijk.

Ik heb de lange rit, solo, gereden. Was er al om 8 uur en meteen na de eerste koffie ben ik de route opgedraaid.
Ik reed het eerste stuk als 2de, na een 3 kwartier haalde ik de gene die voorop reed in.
Maagdelijk parcours voor me dus.
Ergens na 85km gereden te hebben, aan het kanaal bij Son en Breugel heb ik even 5 minuten pauze gehouden.
200meter na dat ik daar een reed viel ineens mijn bluetooth verbinding tussen helm en telefoon weg. Blijkbaar had ik de telefoon achterop mijn zadel laten liggen :X
Gelukkig vond ik hem meteen weer terug omdat mijn helm netjes vertelde dat de connectie er weer was toen ik 50 meter terug was gereden.
Tijdens die actie kwamen er 2 KTM's voorbij, gaten in serieuze cross outfits.
Die kon ik niet bij houden dus reeds ik niet meer voorop.

Voor mij was de rit goed verlopen, niet gevallen, nergens een oeps momentje, gewoon heerlijk gereden.
Met een dikke smile in mijn helm door de echt mulle stukken gesurft, dan merk je pas wat een met offroad gerichte fiets voor een verschil maakt. Heerlijk.

Ga ik volgend jaar weer mee doen??
Denk het wel, vorig jaar vond ik het veel gaver, dikke vette modder slachtpartij, heerlijk ploeteren. Meer mijn ding.
Nu was het vooral snelheid, stoffig en solo rijden.
Het is voor mij overigens maar een half uurtje vanuit mijn woonplaats om op het startpunt te komen, dus goed te doen.
Het was weer een eerste "rit" in lange tijd, moeite heeft gehad veel stil gestaan het afgelopen jaar, dikke prima dus *O*

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Joris748 schreef op maandag 7 april 2025 @ 05:55:
@c-nan Al overwogen om juist lager te gaan, om een lineaire luchtstroom op je helm te krijgen?
op mijn Versys650 had ik het schermpje op zijn kop om die reden, je kreeg dan 'clean air' op je helm.. maar wel meer wind op je lijf dat wel..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@HTT-Thalan Ik denk oprecht dat de Africa Twin de meest geschikte fiets is voor jou. Je zit hoog, dus veel overzicht. DCT, dus tijdens het rijlessen heb je nog wel eens een hand extra vrij. En heel relaxt rijden.

Hier zie ik ook nog steeds een Africa Twin komen na de Tracer. Misschien wel de 1100 vanwege wat updates, DCT hoeft van mij niet, al heb ik er ook nog geen ervaring mee. En dan liefst niet met het 21" voorwiel ivm bandenkeuze.
Maar eerst de Tracer op rijden, wat mij betreft mag dat nog een aantal jaar duren.

Maar als ik had geweten dat er zo dichtbij een voor zo'n goede prijs stond, was ik misschien nog wel in de verleiding gekomen... ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@DrivinUCrazy van de 1100 heb ik juist begrepen dat het scherm en menu opbouw echt een drama is.
Ja de versie van @HTT-Thalan is dan misschien wat oubollig met zijn lcd schermpjes maar het werkt wel gewoon goed en makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:57
Ik heb een adviesvraag.
Ik heb een Honda VFR 750 uit 1993 alhoewel deze er niet meer echt zo utiziet, waarschijnlijk ooit samengesteld oid. De voorband is aan vervanging toe, verder doet hij het nog best. KM-stand onbekend.
Ik rij er bijna nooit op, misschien 500-700km per jaar.

Nu ga ik binnenkort waarschijnlijk ander werk krijgen en ga ongeveer 70km enkele reis, voornamelijk door de polder, rijden. Of een klein stukje, of helemaal geen snelweg afhankelijk van de route.
Ik wil dit eigenlijk zo min mogelijk met de auto doen ivm hogere benzinekosten. Als er sneeuw ligt kan het natuurlijk niet anders maar het liefst zo veel mogelijk met een motor en tegen kou valt te kleden natuurlijk.
2 dagen per week, dus zo'n 14-15k per jaar.

Nu zit ik te denken om deze Honda in te gaan ruilen voor een motorscooter, bijvoorbeeld een Honda PS150!, een tweedehandse is wel ergens te koop tussen de 1000-2000. Huidige Honda zal denk ik iets van 500-800 opleveren.

Zo'n motorscooter rijdt natuurlijk veel zuiniger en ik denk ook comfortabeler als het toch voornamelijk polder is.

Ik kan ook de huidige Honda houden en een nieuwe voorband erop doen.

Of kijken naar een andere motor en geen motorscooter.

Of kijken naar een goedkope 2e auto.

Wat zouden jullie doen in zo'n geval?

Huidige motor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4RrzMed7xFfW8Jyr1JVkcBRm5S0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bBl9IKvwLhUKVzfU9xTP5g95.jpg?f=fotoalbum_large

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik heb geen moeite met het LCD scherm hoor, het is een upgrade vanaf wat ik had. En ik heb de handbak, want DCT is niet toegestaan op het IBKI examen ;). Veel mensen zeggen dat de bouwkwaliteit is verminderd met de 1100 versie maar of dat nou waar is of niet, ik kon me toch alleen de 1000 veroorloven :P. En extraatjes qua techniek (rijmodi enzo) zit ik echt niet op te wachten, ik vind uitschakelbare ABS met een knop al heel fijn en ik heb niveau's qua tractiecontrole.

Ik denk ook dat de RT gewoon een foute keuze was van me, niet mijn stijl. Ik wordt heel blij van de Twin en ga het ding helemaal tot zijn graf rijden. Hopelijk duurt dat heul erg lang, wat ik hoop te bereiken met fatsoenlijk onderhoud. Ik heb de onderhoudsschema's erbij gepakt en kan nergens vinden dat het ding ooit bougies heeft gehad sinds nieuw. Nu gaan iridium bougies lang mee maar 80k... dus ik heb dit lijstje even gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G2m42ZvTqf1Cs1TCmLyCFaPqnsk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JnHVkv3rS2ClvN9J0OM1w4hA.png?f=fotoalbum_large

Vergeet ik dan nog wat? De remblokken hoeven misschien nog niet, dus die zouden eventueel voor later zijn. De schijven heb ik gemeten, zitten nog op 4.6mm van de 5 nieuw dus prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

DrivinUCrazy schreef op maandag 7 april 2025 @ 12:16:
Maar als ik had geweten dat er zo dichtbij een voor zo'n goede prijs stond, was ik misschien nog wel in de verleiding gekomen... ;)
Goed dat ik hem op tijd weggesnatcht heb dan :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Doen ze in frankrijk niet aan 24h tijd ofzo? Ik kan het dashboard alleen op 12 uurs kloktijden instellen :P. Boekje legt ook verder niet uit hoe je het op 24h moet zetten dus gok dat het er gewoon niet in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:22

Destruction

(ex-)Automonteur

Ora et Labora schreef op maandag 7 april 2025 @ 12:43:
Ik heb een adviesvraag.
Ik heb een Honda VFR 750 uit 1993 alhoewel deze er niet meer echt zo utiziet, waarschijnlijk ooit samengesteld oid. De voorband is aan vervanging toe, verder doet hij het nog best. KM-stand onbekend.

Nu ga ik binnenkort waarschijnlijk ander werk krijgen en ga ongeveer 70km enkele reis, voornamelijk door de polder, rijden. Of een klein stukje, of helemaal geen snelweg afhankelijk van de route.
Ik wil dit eigenlijk zo min mogelijk met de auto doen ivm hogere benzinekosten. Als er sneeuw ligt kan het natuurlijk niet anders maar het liefst zo veel mogelijk met een motor en tegen kou valt te kleden natuurlijk.

Nu zit ik te denken om deze Honda in te gaan ruilen voor een motorscooter, bijvoorbeeld een Honda PS150!, een tweedehandse is wel ergens te koop tussen de 1000-2000. Huidige Honda zal denk ik iets van 500-800 opleveren.

Zo'n motorscooter rijdt natuurlijk veel zuiniger en ik denk ook comfortabeler als het toch voornamelijk polder is.

Huidige motor:
[Afbeelding]
Kijkend naar kosten, dan zou ik voor woon-werk verkeer zeker voor een motorscooter gaan. Die zijn over het algemeen wat zuiniger met brandstof en de onderhoudskosten zijn ook lager dan bij een gewone motor.

Hoeveel lol je nog hebt op een scooter ipv een motor weet ik niet, maar misschien dat @Bommes daar iets nuttigers over kan zeggen. Die heeft tenslotte jaren een Vespa gehad :)

@HTT-Thalan Mijn huidige Diversion900 kan ook alleen op 12uurs, en dan AM/PM. De vorige Div900 die ik had gaf wel gewoon 24uur aan. Uiteindelijk maakt 't mij niet zoveel uit :)

[ Voor 4% gewijzigd door Destruction op 07-04-2025 13:20 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ozzynator schreef op maandag 7 april 2025 @ 10:58:
[...]

whahahahahahahah goud!!!! _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 08:06
Fraggert schreef op maandag 7 april 2025 @ 07:26:
[...]

Geen enkele voorzet voor je koplamp is officieel goedgekeurd, koplampen moeten natuurlijk aan het een en ander voldoen en met zon voorzet is dat niet meer gegarandeerd. Als dat al te certificeren is zal het te duur zijn om de moeite waard te zijn voor de makers.

Maar ik zou me niet al teveel druk over maken, als er moeilijk over wordt gedaan kun je hem er dan alsnog afhalen (goed idee om wel een te nemen die je er zelf af kan krijgen).

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Destruction schreef op maandag 7 april 2025 @ 13:18:
@HTT-Thalan Mijn huidige Diversion900 kan ook alleen op 12uurs, en dan AM/PM. De vorige Div900 die ik had gaf wel gewoon 24uur aan. Uiteindelijk maakt 't mij niet zoveel uit :)
Ja het is ook een totale non-issue natuurlijk, ik vroeg me gewoon af of ik iets over het hoofd zag.

Heb niet echt een lekkere plaats op het dash om een vaste bal te monteren voor de ram mount, dus ik heb nu maar de handlebar variety gebruikt, zo'n klem om het stuur dus. Dat kan niet in het midden vanwege de risers, dus hij zit nu links van de riser, op zich prima want dan kan ik mijn dash ook gewoon blijven zien.

Een plugset heeft hier weinig zin nu, zoals bij de RT, want deze heeft weer ouderwetsch binnenbanden. Ik zal dus de voorraad ride-on die ik nog heb hierin drukken en dan gewoon standaard een compressor bij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nycrea schreef op maandag 7 april 2025 @ 13:21:
[...]

Geen enkele voorzet voor je koplamp is officieel goedgekeurd, koplampen moeten natuurlijk aan het een en ander voldoen en met zon voorzet is dat niet meer gegarandeerd. Als dat al te certificeren is zal het te duur zijn om de moeite waard te zijn voor de makers.

Maar ik zou me niet al teveel druk over maken, als er moeilijk over wordt gedaan kun je hem er dan alsnog afhalen (goed idee om wel een te nemen die je er zelf af kan krijgen).
Er komt een enorme bak licht vanaf dus ik heb er niet echt last van, maar inderdaad mocht het ooit een issue zijn gaat hij er gewoon vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• $n@p$hot
HTT-Thalan schreef op maandag 7 april 2025 @ 13:17:
Doen ze in frankrijk niet aan 24h tijd ofzo? Ik kan het dashboard alleen op 12 uurs kloktijden instellen :P. Boekje legt ook verder niet uit hoe je het op 24h moet zetten dus gok dat het er gewoon niet in zit.
Werkt dit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rfzOWODD8y7dMv2IDIyxdqWLOeU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/LDvBo0GmZenylRbrtZttmUBG.png?f=user_large

bron: https://cdn.powersports.h...0_crf1000_africa_twin.pdf (pagina 39)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistahk1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:04
Even een kleding gerelateerde vraag, heb een setje Sidi Mid Adventure 2 GTX te koop staan. Zijn alleen gebruikt om op straat te rijden afgelopen seizoen, daarna gepoetst en in de doos verdwenen en inmiddels vervangen voor een andere set.

Nieuw gekocht rond de €250, maar ik krijg nu alleen maar van die lage biedingen waarvan je denkt ‘in de fik steken is goedkoper’

Is die tweedehands kledingmarkt echt zo flut?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

calimoto tutorial:

Met korting:
FROM 4/4/25 to 18/4/25 use the code teapot20 for 20% OFF
(normaal teapot10 voor 10%)

[ Voor 25% gewijzigd door ToolkiT op 07-04-2025 14:30 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:26
mistahk1 schreef op maandag 7 april 2025 @ 14:06:
Even een kleding gerelateerde vraag, heb een setje Sidi Mid Adventure 2 GTX te koop staan. Zijn alleen gebruikt om op straat te rijden afgelopen seizoen, daarna gepoetst en in de doos verdwenen en inmiddels vervangen voor een andere set.

Nieuw gekocht rond de €250, maar ik krijg nu alleen maar van die lage biedingen waarvan je denkt ‘in de fik steken is goedkoper’

Is die tweedehands kledingmarkt echt zo flut?
Schoenen, helm en handschoenen zou ik persoonlijk ook nooit tweedehands kopen gewoon puur omdat ik het niet zo fris vind om in andermans zweet rond te lopen. Ik heb daarentegen wel eens handschoenen verkocht voor een redelijke prijs, maar dat was wel aan een vriend die net begon met motorrijden.

Ik denk dat veel mensen dan toch eerder kiezen voor een goedkoper merk en wel nieuw.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ik heb een adviesvraag.

Huidige motor:
[Afbeelding]
Ik zou de VFR op marktplaats proberen te verkopen, dan kun je relaxter om je heen kijken voor wat anders.

Luk dat niet, kun je gaan inruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nee, die had ik ook gevonden. Is een andere menu indeling dus waarschijnlijk ander model dan ik heb. Wel tof dat je meedenkt/zoekt :P. Het (franse) handboekje bij de mijne vermeld er niks over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bommes schreef op maandag 7 april 2025 @ 12:22:
@DrivinUCrazy van de 1100 heb ik juist begrepen dat het scherm en menu opbouw echt een drama is.
Ja de versie van @HTT-Thalan is dan misschien wat oubollig met zijn lcd schermpjes maar het werkt wel gewoon goed en makkelijk.
Als je het over onoverzichtelijke schermpjes hebt, moet je eens een Tracer van 2021 bekijken. Te klein, te veel bij elkaar gepropt, en te recht waardoor je je borstkas erin gespiegeld ziet. Ik kan er alleen op vooruit gaan. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik heb net even gecheckt maar als ik het goed heb heeft de 2016 AT geen C-ABS correct? Ik zie geen extra lijn naar achteren lopen en internet schrijft er ook niet over. Zou het ontluchten wel stukken simpeler moeten maken. Helaas is luchtfilter/bougie wisselen best wel gezeik met de radiator eraf enzo.

Qua banden denk ik dat ik er gewoon een set TKC70 onder zet, tried and true keuze enzo, goeie middle-of-the road optie voor grote ADV bikes.

https://www.africatwinfor...or-the-second-time.38931/

hier vind ik info dat de gebruikte bougies blijkbaar vanaf de fabrikant (NGK) een levensduur van 100.000 miles ofwel 160k km mee krijgen. Als dat waar is, heb ik me te druk gemaakt dat ze er schijnbaar (volgens de papieren) al sinds nieuw in zitten - 81k dus. Desalniettemin is het advies van Hónda om ze elke 50k te vervangen. Ze zijn wel prijzig, 4 stuks á 30e het stuk maar ik ga niet op onderhoud besparen natuurlijk.

[ Voor 55% gewijzigd door HTT-Thalan op 07-04-2025 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:30

botoo

💀 too old to die young

OxSniperX schreef op donderdag 3 april 2025 @ 12:31:
Heb deze van Puig ook top dingen. Setjes kosten € 156,14.
[Afbeelding]
Die hendels leken mij ook wel interessant dus ik op bezoek bij Puig, daar vul ik in om welke motor het precies gaat en krijg behalve wat verkoopkletspraat ' we offer a wide range of options to improve your riding experience. Trust in Puig's experience and design' een viertal opties voor mijn type motor, tenminste daar komen ze mee.

1e universele uitlaatbeschermer
2e crashbar (die net zo laag komt te zitten als mijn steppies die wel meegeven als ik aan de grond zit) waar ik niet graag een bocht mee om zou gaan.
3e universele motormover voor de middenbok (de meeste Harleys hebben geen middenbok, mijne ook niet)
4e universele inrijklem

Geen merk waar ik veel vertrouwen in heb, ze zullen vast goed zijn met ruitjes maar daar kwam ik niet voor.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ik heb een adviesvraag.

Huidige motor:
[Afbeelding]
Belangrijkste vraag is: hoeveel wil je eraan uitgeven? ;)

Zelf vind ik een motorscooter niet zo boeiend, dus zou ik die niet kiezen. Heb een BMW K1600GT gekocht voor woon-werk (en andere praktische ritten), daarvoor had ik BMW R1200RT. Beide motoren zijn bij uitstek geschikt voor woon-werk ivm veel windbescherming, kofferruimte en comfort. Allebei draaien ongeveer 18 tot 19km/l met mijn rijstijl (dus dat kan nog zuiniger).

Maar als je voor motorscooter gaat en vooral wil besparen op brandstof: Is een elektrische geen optie?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 15:26
Wat mij betreft mag het de rest van het jaar dit weer blijven. 16-20 graden, zonnetje erbij. 8)
Ik heb Calimoto een random ritje van 300 km laten maken. Twist score van 65, niet één stukje snelweg, 5000+ hoogtemeters en alleen maar kleine weggetjes. Het is wel even sturen, was 6 uur onderweg, maar geen enkel probleem op een 750GS, de zithouding bevalt goed en heerlijk een dagje onderweg geweest. :)

Heuveltjes, ruïnes, bruggetjes, riviertjes, viaducten... een kleine impressie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V74rExNGWq016WxjRcPs00KlLAA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iagS58MUNWDyipXLRdWu21RK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3JN6Xm-It6FemZynUpQlu7MM-0I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kQb4PWTIZz0ckIgPrXr5Y5Un.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Laatst online: 22:05
Jolke schreef op maandag 7 april 2025 @ 16:30:
Wat mij betreft mag het de rest van het jaar dit weer blijven. 16-20 graden, zonnetje erbij. 8)
Ik heb Calimoto een random ritje van 300 km laten maken. Twist score van 65, niet één stukje snelweg, 5000+ hoogtemeters en alleen maar kleine weggetjes. Het is wel even sturen, was 6 uur onderweg, maar geen enkel probleem op een 750GS, de zithouding bevalt goed en heerlijk een dagje onderweg geweest. :)

[Afbeelding][Afbeelding]
Lekker hoor, ben wel benieuwd naar je route :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Bommes schreef op maandag 7 april 2025 @ 12:22:
Scherm is niks mis mee, alleen de menu opbouw en hoe je de instellingen doet is inderdaad zat op aan te merken. Veel te ingewikkeld wat mij betreft en met al die knoppen op 't stuur... 8)7

Verder is de 1100 op veel fronten wel degelijk verbeterd. Kan me zo geen zaken bedenken die er slechter op zijn geworden (bovenstaande even daargelaten :P) . Maar laten we wel wezen, de 1000 is een beregoeie fiets, en ik hoop echt dat @HTT-Thalan er nog een paar keer 80k bij mag zetten! 8)

Veel plezier er mee, en natuurlijk een hoop veilige kilometer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Koekstra schreef op maandag 7 april 2025 @ 16:40:
[...]

Scherm is niks mis mee, alleen de menu opbouw en hoe je de instellingen doet is inderdaad zat op aan te merken. Veel te ingewikkeld wat mij betreft en met al die knoppen op 't stuur... 8)7

Verder is de 1100 op veel fronten wel degelijk verbeterd. Kan me zo geen zaken bedenken die er slechter op zijn geworden (bovenstaande even daargelaten :P) . Maar laten we wel wezen, de 1000 is een beregoeie fiets, en ik hoop echt dat @HTT-Thalan er nog een paar keer 80k bij mag zetten! 8)

Veel plezier er mee, en natuurlijk een hoop veilige kilometer _/-\o_
Ik heb er uiteraard zelf geen ervaring mee - er werd geschreven over versimpelingen in het frame, mindere kwaliteit onderdelen, dunnere cylinderwanden etc. Nogmaals, geen idee of het allemaal waar is of waar deze beweringen hun basis in vinden, maar bijvoorbeeld hier:

https://www.advrider.com/...r-find-the-truth.1458363/

zijn ze er niet zo over te spreken lijkt het. Maar dit is ook weer vanaf een ander forum vertaald...

En ik ben inderdaad voornemens hier een high-miler van te maken :). Ik maak er straks genoeg kilometers voor. In principe wil ik het onderhoud zelf gaan doen, heb al gekeken naar een bandenwisselmachine voor weinig en moest het op de Alp ook altijd, maar de eerste grote beurt ga ik uitbesteden denk ik. Duurt veel korter en dan heb ik een goede basis om op verder te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 7 april 2025 @ 16:46:
[...]

Ik heb er uiteraard zelf geen ervaring mee - er werd geschreven over versimpelingen in het frame, mindere kwaliteit onderdelen, dunnere cylinderwanden etc. Nogmaals, geen idee of het allemaal waar is of waar deze beweringen hun basis in vinden, maar bijvoorbeeld hier:

zijn ze er niet zo over te spreken lijkt het. Maar dit is ook weer vanaf een ander forum vertaald...

En ik ben inderdaad voornemens hier een high-miler van te maken :). Ik maak er straks genoeg kilometers voor. In principe wil ik het onderhoud zelf gaan doen, heb al gekeken naar een bandenwisselmachine voor weinig en moest het op de Alp ook altijd, maar de eerste grote beurt ga ik uitbesteden denk ik. Duurt veel korter en dan heb ik een goede basis om op verder te werken.
De eerste post is een ongenuanceerde rant, en alle posts daarna zeggen dat het onzin is. Wat vooral zeer deed was de prijsverhoging, bijna verdubbeling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 7 april 2025 @ 16:46:
[...]

Ja maar na 2020 is daar ook niet echt meer wat over geroepen :9

Inmiddels worden ze al een jaar of 5 goed (ge/mis)bruikt en als de kwaliteit echt slecht(er) zou zijn hadden we er wel meer over gehoord toch?

Nouja, ik denk dat 't mee valt. En anders gaan we 't nieuwe model hierna proberen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

_eLMo_ schreef op maandag 7 april 2025 @ 16:58:
[...]

De eerste post is een ongenuanceerde rant, en alle posts daarna zeggen dat het onzin is. Wat vooral zeer deed was de prijsverhoging, bijna verdubbeling.
Dat is dan best heftig idd. Ik heb hier de originele aankoopfactuur van de mijne, uit Frankrijk. 13k voor een nieuwe Twin. Met koffers en volgens mij ook handvatverwarming.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:04
@Ora et Labora kijk ook eens naar een NC700/750X DCT.
Lekker zuinig, extra bagageruimte in de tank, redelijk goedkoop te krijgen en de DCT geeft je het scooter gevoel.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nou, de deal is done :P. De BMW heeft het terrein verlaten, heeft officieel een nieuwe eigenaar en ik heb een groot gedeelte van de investering gerecoupereerd. Heb hem alle bonnen meegegeven en ook de spullen die ik er nog voor had zoals OBD kabel, olie+filter en een windschermverhoger. Ik doe er toch niks meer mee.

Nu ben ik nog in dubio over de CB. Hij is goed geld waar, maar ik krijg ook meer belasting terug dan verwacht... en mijn vrouw vind hem toch wel leuk als lesmotor. Dus misschien mag hij toch nog een tijdje blijven. Zo'n fijne CB vind je natuurlijk nooit weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Jolke schreef op maandag 7 april 2025 @ 16:30:

[Afbeelding][Afbeelding]
Ja hoor... :X Ik weet waar dit is. :o Vooral dat Himbächel-Viadukt. Dat kasteel is wat lastiger want daar hebben ze er wel meer van.

Een paar jaar geleden ben ik met vriendin op motorvakantie geweest in deze hoek (Hotel Zur Krone in Gammelsbach). Toegegeven, ik moest het op de kaart even opzoeken voor de juiste plaatsnamen/wegnummers/naam van de brug.
De L3410 is me nog goed bijgebleven. Vooral vanwege de opgefokte polo's en fiesta's die daar zaten te drukken op de rechte stukjes, maar in de bochten moest ik voor ze in de remmen. 8)7
In Eberbach ook lekker gegeten trouwens. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Heb een simpele Givi topkoffer besteld, de G45, want er zitten al givi beugels op de staart van de AT dus dat is het eenvoudigste. Baseplate en rugsteun kreeg je er al bij, en er past 45 liter in. Gelijk ook maar een bijpassende tanktas want ook daarvoor zit de tanklock ring al gemonteerd op de motor. Last but not least een set verlaagde pegs van sw-motech.

En een paar toffe stickers :9 om hem even helemaal eigen te maken :P. Had ze eerst bij een andere shop gevonden maar Louis was veel goedkoper (een of andere sale) helaas moet ik er dan wel tot week 19 op wachten.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

2 minuten stoffige paden, dat is ongeveer de samenvatting van mijn Get off the road 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Bommes schreef op maandag 7 april 2025 @ 22:11:
2 minuten stoffige paden, dat is ongeveer de samenvatting van mijn Get off the road 2025
[YouTube: Get off the road 2025 Aprilia Tuareg 660]
Tering, je houdt de gang er wel in :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op maandag 7 april 2025 @ 19:36:
Nou, de deal is done :P. De BMW heeft het terrein verlaten, heeft officieel een nieuwe eigenaar en ik heb een groot gedeelte van de investering gerecoupereerd. Heb hem alle bonnen meegegeven en ook de spullen die ik er nog voor had zoals OBD kabel, olie+filter en een windschermverhoger. Ik doe er toch niks meer mee.
Kijk aan, een koper die gewoon netjes z'n woord nakomt. Dat gebeurd helaas niet altijd...
Nu ben ik nog in dubio over de CB. Hij is goed geld waar, maar ik krijg ook meer belasting terug dan verwacht... en mijn vrouw vind hem toch wel leuk als lesmotor. Dus misschien mag hij toch nog een tijdje blijven. Zo'n fijne CB vind je natuurlijk nooit weer.
Je zegt 't eigenlijk zelf al. Lekker houden, die CB :)

* Destruction was net te laat om een CBF500A te scoren. Oh well, ik heb ook geen haast. Ben ook bij voorkeur liever eerst die XJ kwijt ivm ruimte. Een 3e motor parkeren kan wel maar dan staat 't motorhok hier wel redelijk vol :+

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

HTT-Thalan schreef op maandag 7 april 2025 @ 19:36:

Allicht ook slim om deze als reserve te houden, mocht een lesmotor er mee uitscheiden. Zakelijk allicht slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

HTT-Thalan schreef op maandag 7 april 2025 @ 22:15:
[...]
Tering, je houdt de gang er wel in :P.
Beetje maar, het gaat zeker wel harder dan op mijn Guzzi maar ik ben nog steeds een bange schijterd. Dus ik ben zeker niet de snelste op dat soort dagen.

Heeft die CB trouwens abs??
Is dat verplicht voor een les motor?

[ Voor 69% gewijzigd door Bommes op 08-04-2025 07:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op maandag 7 april 2025 @ 22:11:
[YouTube: Get off the road 2025 Aprilia Tuareg 660]
@Bommes Ik moet echt een keer met je gaan rijden, volgens mij zijn we qua tempo mooi gelijk.
Nu merk ik vaak dat de mensen waarmee ik rij ik meer op sleeptouw neem en dat vind ik wel leuk, maar zo kom je nooit echt lekker in een trance (hoofd op nul en lekker rijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

kneusteun schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 08:03:
[...]

@Bommes Ik moet echt een keer met je gaan rijden, volgens mij zijn we qua tempo mooi gelijk.
Nu merk ik vaak dat de mensen waarmee ik rij ik meer op sleeptouw neem en dat vind ik wel leuk, maar zo kom je nooit echt lekker in een trance (hoofd op nul en lekker rijden).
Omdat mijn dochtertje vorige maand 4 is geworden en dus naar de basisschool gaat heb ik voortaan de vrijdagen vrij.. *O*
Althans tot een uurtje of 2 :+
Dus een keertje wat rijden lijkt me zeker erg leuk (y)

Maar jij woont toch ergens in zuid oost Zweden of zo??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Bommes schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 07:55:
[...]

Beetje maar, het gaat zeker wel harder dan op mijn Guzzi maar ik ben nog steeds een bange schijterd. Dus ik ben zeker niet de snelste op dat soort dagen.

Heeft die CB trouwens abs??
Is dat verplicht voor een les motor?
Nee en nee. Maar wel slim ja :P. Het zit er gewoon niet op, Tja. Ik ben van de oldschool methode, gewoon het juiste gedrag aanleren, maar abs is echt wel een lifesaver in paniek situaties. Ik heb het zelf mogen testen op de ijsbaan, het maakt gewoon een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik meen me te herinneren van het lessen dat we met de noodstop tegen de ABS moesten remmen.
Kan ook iets van de instructeur geweest zijn hoor, om het gevoel met de motor te krijgen en ook niet te schrikken als de abs er een keertje echt in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Bommes schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 08:17:
[...]
*knip*

_O-

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Motorabs werkt anders dan die op een auto. Bij de auto krijg je een schurend gevoel en geluid, omdat het aan/uit schakelen heel snel gaat. Op de motor gaat het betrekkelijk langzaam en merk je dat het wiel echt wel weer even de tijd krijgt om te gaan rollen, want anders vind hij zijn balans niet op tijd. Toen ik de abs forceerde op de bmw bij de training voelde het alsof ik doorschoot eigenlijk.

Technisch gezien kun je dat zonder abs ook bereiken naar dan moet je en goed getraind en goed op je qui vive zijn hoor. Je moet dan echt bewust de rem weer heel ietsjes lossen, net genoeg om weer te rollen en dan weer langzaam aanzetten.

[ Voor 19% gewijzigd door HTT-Thalan op 08-04-2025 08:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 08:17:
[...]

Omdat mijn dochtertje vorige maand 4 is geworden en dus naar de basisschool gaat heb ik voortaan de vrijdagen vrij.. *O*
Althans tot een uurtje of 2 :+
Dus een keertje wat rijden lijkt me zeker erg leuk (y)

Enschede inderdaad, maar ga binnenkort even de bandjes vervangen voor een wat meer 50/50 of zelfs 70/30 zodat ook snelweg km's weer wat beter te doen zijn. En voor in de zomer is dat voor het reizen denk ik ook wel afdoende.

Ben wel benieuwd, hoe ging dat bij jouw bij Emmen? was dat ook wel even schrikken ten opzichte van gewoon green lanen? ik kwam amper uit de 2e versnelling en rijden op zich was goed te doen, zelfs inhalen maar vooral het bochtenwerk op snelheid is duidelijk iets waar ik nog moeite mee heb.

Vaak gehad dat het voorwiel omvalt of als ik het gas opentrek en de motor naar buiten zwerft. Ik dacht dat ik juist meer druk voor moest houden, maar de meeste daar bleven maar zweren bij naar achter leunen, naar mijn idee wil je juist in de bocht het druk op voorwiel hebben en achterwiel alleen maar als drive.

Springen daarin tegen was echt top! niet zo gek als sommige anderen maar het viel me zeker niet tegen!

Oh nog mooi moment met een GS gehad, kerel kwam hortend en stotend aanrijden, dus ik loop erheen om te helpen.
Hij stopt de motor en wil hem verder duwen maar geen beweging.
Geen beweging in het achterwiel, dus mijn eerste vraag was om op de achterrem te trappen... geen beweging in de klauw...
Mijn conclusie de rem zit vast, kijken hoe en wat en niks geks kunnen vinden.

Voorwiel dan? zit ook vast?! wacht even.. barkbuster was door een val verschoven en kneep de voorrem in, maar BMW heeft dat gekoppeld dus voor en achter zaten gewoon vast doordat de rem klem zat achter de barkbuster.
Die vent gaf een diepe zucht en kon weer verder, die was even bang dat er iets fundamenteels mis was, en hij moest nog met dat ding naar het westen terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:01

_Apache_

For life.

HTT-Thalan schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 08:25:
Motorabs werkt anders dan die op een auto. Bij de auto krijg je een schurend gevoel en geluid, omdat het aan/uit schakelen heel snel gaat. Op de motor gaat het betrekkelijk langzaam en merk je dat het wiel echt wel weer even de tijd krijgt om te gaan rollen, want anders vind hij zijn balans niet op tijd. Toen ik de abs forceerde op de bmw bij de training voelde het alsof ik doorschoot eigenlijk.

Technisch gezien kun je dat zonder abs ook bereiken naar dan moet je en goed getraind en goed op je qui vive zijn hoor. Je moet dan echt bewust de rem weer heel ietsjes lossen, net genoeg om weer te rollen en dan weer langzaam aanzetten.
Ik vind het ook praktisch onmogelijk om op een droge weg de ABS voor in te laten grijpen. Zoveel druk en gewicht op die voorkant, dat voorwiel gaat nergens heen als je hem zo hard in het asfalt drukt.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

kneusteun schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 08:43:
[...]
Ben wel benieuwd, hoe ging dat bij jouw bij Emmen? was dat ook wel even schrikken ten opzichte van gewoon green lanen? ik kwam amper uit de 2e versnelling en rijden op zich was goed te doen, zelfs inhalen maar vooral het bochtenwerk op snelheid is duidelijk iets waar ik nog moeite mee heb.

Zo dus.. heel slecht.
Maar ter verdediging de baan lag er echt zo slecht bij toen, het had de week daarvoor non stop geregend.
Er was niet door heen te komen, voor mij dan toch niet.
Ik zit in dat app groepje van de obesitas crossers, gasten die er toen en nu ook weer bij waren in Emmen beaamde dat ook allemaal. Het was nu een heel stuk beter te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 08:17:
[...]

Nee en nee. Maar wel slim ja :P. Het zit er gewoon niet op, Tja. Ik ben van de oldschool methode, gewoon het juiste gedrag aanleren, maar abs is echt wel een lifesaver in paniek situaties. Ik heb het zelf mogen testen op de ijsbaan, het maakt gewoon een wereld van verschil.
Ik heb buiten de lesmotor (toevallig was dat een CBF500A) nooit met ABS gereden en ik heb me eigenlijk altijd prima gered (zolang je de rem niet in één keer helemaal inknijpt/trapt zal er niet veel gebeuren uiteraard). Maar voor een fiets die ik dan ook bij minder weer ("winter") wil gaan gebruiken klinkt ABS hebben me toch niet verkeerd eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:06:
[...]

[YouTube: Aprilia Tuareg 660 full lap on MX track, amature mode.]
Zo dus.. heel slecht.
Maar ter verdediging de baan lag er echt zo slecht bij toen, het had de week daarvoor non stop geregend.
Er was niet door heen te komen, voor mij dan toch niet.
Ik zit in dat app groepje van de obesitas crossers, gasten die er toen en nu ook weer bij waren in Emmen beaamde dat ook allemaal. Het was nu een heel stuk beter te doen.
Klopt zeiden ze die dag ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 13:51
Ik ben benieuwd naar jullie mening en ervaringen met de Honda CB650R (2024/2025) en de Kawasaki Z900 (2025). Ik heb onlangs mijn CB500F verkocht (na 4 jaar en zo’n 8.000 km), omdat ik merk dat ik toe ben aan wat meer vermogen.

Mijn budget ligt rond de €11.000, dus de CB1000 valt helaas af. Zowel de CB650R als de Z900 staan nu bovenaan mijn lijstje. Ik hoop deze of volgende week op allebei een proefrit te maken.

Hebben jullie ervaring met één of beide motoren? Wat zou jullie keuze zijn en waarom?

Ik doe het onderhoud het liefst zelf, dat ging prima met de CB500, dus ik hoor graag of een van deze twee daarin makkelijker of juist lastiger is. Vind het uiterlijk van de Honda mooier maar de Kawa heeft weer cruise control (ja, op een naked bike en ik miste dit op mijn Honda).

[ Voor 9% gewijzigd door juwlez op 08-04-2025 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

@_Apache_ @Destruction

Het is wel degelijk heel makkelijk om de ABS op droog wegdek te triggeren, je moet gewoon ineens doorknijpen, en ook echt hard. Als je echter de 'graai' techniek toepast (beginnen bij je pink één voor één al je vingers naar binnen krullen in een vloeiende beweging, en dan helemaal dichtknijpen) heb je vanzelf dat 'aanzetten' van het wiel erin verwerkt en dan is het inderdaad praktisch onmogelijk - buiten slecht wegdek, slechte banden en alle zaken die jullie ook net zo goed kunnen bedenken.

De BMW heeft behoorlijke remmerij aan boord en die had ik in de ABS op gortdroog asfalt bij 19/20 graden zon. Je weet dat je aan de limiet van je remmerij bent gekomen als je de remmen hoort 'steunen en kreunen', een soort moaning zeg maar.

Het probleem komt hier:

Afbeeldingslocatie: https://www.gran-turismo.com/images/c/i1iyu9IXFBR9HO.jpg

Als je maximale grip moet gebruik om te remmen, is er niks meer over om te sturen. En als je vol in de bocht hangt weinig om ook nog te kunnen remmen. En daar gaat de ABS niet zo heel veel bij helpen, want die verstoort dan een deel van je bochtentechniek.

Veel motorrijders (present company uiteráard excluded :+) gaat sneller de bocht in dan eigenlijk zou moeten en ongevallenonderzoek heeft laten zien dat 40% van de crashes in bochten zijn gebeurd in situaties die téchnisch gezien geen crash hadden hoeven zijn: de motor, banden, wegdek en omstandigheden waren zodanig dat de techniek het prima aan kon - het was de rijder die niet harder durfde te countersteeren of niet wist hoeveel grip hij/zij nog ter beschikking had om zichzelf te redden.

De reden dat ABS een lifesaver is, is dat veel mensen gewoon niet weten wat zij en de motor kunnen. En dan kan ik echt iedereen zo'n VRO safety aanraden want je wordt er echt superveel wijzer van.

Eigenlijk moet je elke bocht nét iets langzamer aansnijden dan je aan kunt. Je kunt altijd gas bij geven. En ga je er toch te hard in, niet remmen of gas dichtdraaien, gewoon harder drukken.

[ Voor 9% gewijzigd door HTT-Thalan op 08-04-2025 09:48 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:43:

Eigenlijk moet je elke bocht nét iets langzamer aansnijden dan je aan kunt. Je kunt altijd gas bij geven. En ga je er toch te hard in, niet remmen of gas dichtdraaien, gewoon harder drukken.
Zoals mijn motor instructeur altijd zei "Beter als een mietje de bocht in en er als een held uit, dan andersom." :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Destruction schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:48:
[...]

Zoals mijn motor instructeur altijd zei "Beter als een mietje de bocht in en er als een held uit, dan andersom." :+
Dat vind ik een perfecte samenvatting van het hierboven beschreven inderdaad :D die ga ik onthouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:43

Rick-Jan

always connected

juwlez schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:36:
Ik ben benieuwd naar jullie mening en ervaringen met de Honda CB650R (2024/2025) en de Kawasaki Z900 (2025). Ik heb onlangs mijn CB500F verkocht (na 4 jaar en zo’n 8.000 km), omdat ik merk dat ik toe ben aan wat meer vermogen.

Mijn budget ligt rond de €11.000, dus de CB1000 valt helaas af. Zowel de CB650R als de Z900 staan nu bovenaan mijn lijstje. Ik hoop deze of volgende week op allebei een proefrit te maken.

Hebben jullie ervaring met één of beide motoren? Wat zou jullie keuze zijn en waarom?

Ik doe het onderhoud het liefst zelf, dat ging prima met de CB500, dus ik hoor graag of een van deze twee daarin makkelijker of juist lastiger is.
Ik heb de z900 2 jaar gehad en de cb650r proef gereden. De cb650R is wat makkelijker en wat saaier om te rijden. Snel zat, maar de z900 is echt een stuk rapper. Onderhoud zal denk ik niet veel verschillen van elkaar, beide naked bikes waar je makkelijk bij kan.

Ik zou ze allebei proefrijden, ze rijden echt anders. Je kan dan vast wel een conclusie trekken wat je fijner vind ,:)

[ Voor 5% gewijzigd door Rick-Jan op 08-04-2025 10:05 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:31

Vrijdag

De Zwarte

Ik ben benieuwd naar jullie mening en ervaringen met de Honda CB650R (2024/2025) en de Kawasaki Z900 (2025).
Hebben jullie ervaring met één of beide motoren?
Neen.
Wat zou jullie keuze zijn
De Z900RS.
en waarom?
Afbeeldingslocatie: https://static0.topspeedimages.com/wordpress/wp-content/uploads/crop/201711/images-2018-kawasaki-26_1600x0w.jpg

Iedereen en zijn moeder rijdt al stukjes op gras en zand. Van terras naar terras. Dát is het échte rijden. 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Vrijdag op 08-04-2025 10:07 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:43:
@_Apache_ @Destruction
de motor, banden, wegdek en omstandigheden waren zodanig dat de techniek het prima aan kon - het was de rijder die niet harder durfde te countersteeren of niet wist hoeveel grip hij/zij nog ter beschikking had om zichzelf te redden.
En in het verlengde: op nat wegdek heb je méér grip beschikbaar dan de gemiddelde motorrijder zelfs maar in het droog durft te gebruiken. Die 'wetenschap' stelt me altijd gerust als het regent, gewoon normale snelheid blijven rijden, je hoeft niet bang te zijn dat je wegglijdt.

Todat er zo'n gladde strook opvulasfalt in een bocht ligt maar goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 15:27

Ik doe het onderhoud het liefst zelf, dat ging prima met de CB500, dus ik hoor graag of een van deze twee daarin makkelijker of juist lastiger is.
Ik heb in het verleden een 2020 Z900 gehad en ik haal volgende week mijn 2025 Z900 op, daarnaast ken ik ook wel verschillende 4-cilinders met soortgelijk vermogen als de CB650R.

Kleinere 4-cilinders zoals de CB650R moet je meer op toeren rijden en je bent daardoor ook vaker aan het schakelen. Dat geeft meer een "racey" gevoel maar is tegelijkertijd ook "vermoeiender" rijden. Met een groter blok zoals in een Z900 kun je meer schakel-lui rijden want je hebt een veel grotere powerband. Het nadeel daarbij is wel dat als je hem een keer open trekt, je ook direct aan illegale snelheden zit.

Daarnaast is de Z900 best een zware en grote motor (voor naked begrippen), dus een CB650R zal wat lichtvoetiger aanvoelen. De Z900 is daarentegen dan weer wat stabieler.

Als het per se een 4-cilinder moet zijn, kijk ook eens naar de verschillende GSX1000 modellen van Suzuki (S, GT, GX). Of als het ook een cilinder minder mag hebben, Yamaha MT09 / XSR900, Triumph Trident 660 / Daytona 660.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
Destruction schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:48:
[...]

Dat zal wel een instructeurs dingetje zijn.. De mijne zei 'als een ouwe lul er in, als een jonge God er uit!'

Haha, mooi om te horen altijd dat soort uitspraken :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Aikon schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:33:
[...]

En in het verlengde: op nat wegdek heb je méér grip beschikbaar dan de gemiddelde motorrijder zelfs maar in het droog durft te gebruiken. Die 'wetenschap' stelt me altijd gerust als het regent, gewoon normale snelheid blijven rijden, je hoeft niet bang te zijn dat je wegglijdt.

Je spreekt 100% waarheid :P.

Dit was vanaf ~100km/h in een plas water die op plaatsen 10cm diep was, en ik remde zo hard ik kon zonder direct in de ABS te schieten. Ik liet wel iets te vroeg mijn gas los vandaar dat je hem voor de pionnen al ietsje ziet duiken.

Ben net terug van de garage in Emmen. Hij is blij dat ik liefst bij hem terecht wil, maar de komende 2+ maanden kan ik het schudden ;( hij zit gewoon ramvol. Ja, seizoen. Daar sta ik helemaal niet bij stil want voor mij is het 365 dagen seizoen :P.

Met moeite een plekje over 10 dagen kunnen boeken bij een andere zaak in Klazienaveen, op aanraden van mijn eigen garage. Die gaan hem dan als ik pech heb het hele weekend houden, maar dan krijgt hij wel de hele afleverbeurt van top tot teen. Hij moet er straks weer bij staan alsof ze hem in de verkoop zouden zetten eigenlijk. Dan kan ik er een flinke tijd tegenaan :).

[ Voor 27% gewijzigd door HTT-Thalan op 08-04-2025 12:04 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dus hogedrukspuit erover en klaar? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 12:12:
Dus hogedrukspuit erover en klaar? :?
Ik laat alle slijtagedelen, vloeistoffen en filters vervangen of op zijn minst goed controleren. Als ze hem dan ook poetsen is dat mooi meegenomen maar wassen doe ik anders zelf wel :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:31

Ik doe het onderhoud het liefst zelf, dat ging prima met de CB500, dus ik hoor graag of een van deze twee daarin makkelijker of juist lastiger is. Vind het uiterlijk van de Honda mooier maar de Kawa heeft weer cruise control (ja, op een naked bike en ik miste dit op mijn Honda).
Nee geen van beide gereden, maar voor de looks zou ik denk ik voor de Kawa gaan. Even proefrijden en je weet of het iets is :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PoolNoodle
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-08 22:56
Koekstra schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:55:
[...]

Dat zal wel een instructeurs dingetje zijn.. De mijne zei 'als een ouwe lul er in, als een jonge God er uit!'

Haha, mooi om te horen altijd dat soort uitspraken :7
Mijn instructeur (een beetje drill sergeant type) had ook altijd mooie uitleg voordat we een proef gingen doen. Zo verbood hij voor de noodstop ABS en daarop kregen we de volgende uitleg:
“Als je kan remmen, en dat kunnen jullie na deze les, dan heb je een mooie soepele aanleg en knijp je netjes door zonder krampachtig gehannes. Dat doe je op gevoel. En dat doe je net zo vaak tot je dat ook doet als je ergens van schrikt. Als(!) je de ABS voelt inkomen doet hij het volgende; *maakt langzaam klappende bewegingen* Wat je dan krijgt, is een applaus voor sukkels!”

Vergeet niet te genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:09

charrel

Cortisol4life..

PoolNoodle schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 12:49:
[...]

En dat doe je net zo vaak tot je dat ook doet als je ergens van schrikt. Als(!) je de ABS voelt inkomen doet hij het volgende; *maakt langzaam klappende bewegingen* Wat je dan krijgt, is een applaus voor sukkels!”
:X Dan schrik je dus niet echt ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

[...]

Mijn instructeur (een beetje drill sergeant type) had ook altijd mooie uitleg voordat we een proef gingen doen. Zo verbood hij voor de noodstop ABS en daarop kregen we de volgende uitleg:
“Als je kan remmen, en dat kunnen jullie na deze les, dan heb je een mooie soepele aanleg en knijp je netjes door zonder krampachtig gehannes. Dat doe je op gevoel. En dat doe je net zo vaak tot je dat ook doet als je ergens van schrikt. Als(!) je de ABS voelt inkomen doet hij het volgende; *maakt langzaam klappende bewegingen* Wat je dan krijgt, is een applaus voor sukkels!”
Mijn trainer beweert dat 99% van de motorrijders niet in staat zijn om conform training te reageren als het er echt op aan komt. Terwijl het mij toch wel eens vaker voor is gekomen en ik reken mezelf echt absoluut niet tot de top 1%. En daarom vind hij dat niemand met iets zonder abs zou moeten willen rijden, hoe bijzonder de motor ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Aikon schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:33:
[...]

Precies dat. In de regen heb je 99% van de tijd genoeg grip om normale snelheden te rijden. Sterker nog normale snelheden+ zijn ook geen probleem, zolang je soepel rijdt.
[...]

Naar mijn mening is ABS inderdaad je vangnet in noodsituaties. In niet-panieksituaties zou je die met de juiste techniek nooit nodig hoeven hebben. Maar wel goed dat moderne motoren het hebben, juist voor die panieksituaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 15:26
DrivinUCrazy schreef op maandag 7 april 2025 @ 19:51:
[...]

Ja hoor... :X Ik weet waar dit is. :o Vooral dat Himbächel-Viadukt. Dat kasteel is wat lastiger want daar hebben ze er wel meer van.

Een paar jaar geleden ben ik met vriendin op motorvakantie geweest in deze hoek (Hotel Zur Krone in Gammelsbach). Toegegeven, ik moest het op de kaart even opzoeken voor de juiste plaatsnamen/wegnummers/naam van de brug.
De L3410 is me nog goed bijgebleven. Vooral vanwege de opgefokte polo's en fiesta's die daar zaten te drukken op de rechte stukjes, maar in de bochten moest ik voor ze in de remmen. 8)7
In Eberbach ook lekker gegeten trouwens. :)
JIj gaat door voor de wasmachine! _O_

Op de L3410 reed ik twee weken geleden ook nog. Het was zaterdag en ik had mijn zoon achterop, dat was geen pretje om te rijden. Twee tegemoet komende motoren die over de middenstreep de bocht uitkwamen. :X
Normaal gesproken mijd ik die wegen en zeker op een zaterdag, maar een andere weg die ik wilde nemen, was afgesloten. Een stukje verder naar het oosten is het Sensbachtal, dat is om deze reden in het weekend verboden voor motoren. Maar ja, als je een weg afsluit dan gaan ze wel ergens anders racen. En in het Odenwald zijn mooie wegen genoeg.

/edit: dat kasteel was trouwens in Kocherstetten - in de buurt van Rothenburg ob der Tauber.

[ Voor 3% gewijzigd door Jolke op 08-04-2025 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:26

Moet het per se nieuw zijn? Want voor 11K heb je wel een CB1000R van 2021 ofzo.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
kneusteun schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:33:
[...]

Das inderdaad 1,50 cheaper _/-\o_

Zie nu voor het eerst deze:
https://moskomoto.eu/prod...5e8182c72c141&fo_s=gplade
Die kriega is een koopje :o
De Kriega Trail 9 + bladder inmiddels binnen. Ik krijg de slang m'n helm niet binnen :( te weinig ruimte

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nou nou nou... Ben al twee dagen ritjes aan het maken met de Twin. Het voelt echt alsof ik hier 9 jaar motorrijden op heb gewacht! Het vermogen is veel bruikbaarder dan het met de RT was, bochten zijn eenvoudiger al moet je vanwege dat enorme 21" wiel natuurlijk wel weer, net als met de Alp, echt stevig doordrukken! Ik vind het geluid echt wel aan de zeer aanwezige kant, maar heb het gevoel dat de klappen bij doortrekken vooral uit de voorzijde ofwel de luchtfilters komen, misschien dat er open versies in zitten?

Wat betreft die koplamp bescherming, weet even niet meer wie me dat getipt heeft, maar heb het aan "ook agent" gevraagd gisteren en hij vond het geen enkel probleem. Het is geen gevaarlijk of uitstekend deel en belemmert het lichtbeeld totaal niet.

Het is wel goed dat ik goeie rechterhand controle heb! Je voelt gewoon die aandrang om die parallel twin de sporen te geven, het voelt licht en levendig en hij wil er constant vandoor trekken. Ik denk dat als je hiermee offroad gaat je echt van oor tot oor grijnst, dus dat gaan we zeker eens plannen later dit jaar :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

HTT-Thalan schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:46:
Wat betreft die koplamp bescherming, weet even niet meer wie me dat getipt heeft, maar heb het aan "ook agent" gevraagd gisteren en hij vond het geen enkel probleem. Het is geen gevaarlijk of uitstekend deel en belemmert het lichtbeeld totaal niet.
*kuch*

Oom agent vormt ook niet het probleem.........maar wel een partij als een verzekering in het geval van een keer een klapper met nare gevolgen omdat iemand je niet gezien heeft.

Er bestaan niet voor niets opklapbare koplamproosters...die mogen wel op de OBW ;)

Duik je het bos in, klap je je Heras Hekwerk omlaag :P

Maar goed......ik ben daar wat zwart/wit in allicht ;) .......hoewel er natuurlijk ook iets van een voorbeeldfunctie verwacht mag worden van bepaalde beroepsgroepen ;)

Anyway.....doe ermee wat je wilt, van mijn kant was het ff een kleine PSA .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Hmmm, ik snap wat je zegt. Goed punt over de voorbeeld functie, daar til ik wel zwaar aan. Tegelijkertijd wil ik ook de boel heel houden met steenslag en takken :P. Zal eens kijken of het ook flexibel kan idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

HTT-Thalan schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:46:
Ik denk dat als je hiermee offroad gaat je echt van oor tot oor grijnst, dus dat gaan we zeker eens plannen later dit jaar :).
De AT (jou versie) is wel echt top heavy, geen fijne machine om op te pakken als het omgaat.
Voor TET NL wel te doen (mits in het juiste jaargetijde) maar ik zou er niet echt serieus de kleine trails mee op gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Bommes schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 15:09:
[...]

De AT (jou versie) is wel echt top heavy, geen fijne machine om op te pakken als het omgaat.
Voor TET NL wel te doen (mits in het juiste jaargetijde) maar ik zou er niet echt serieus de kleine trails mee op gaan.
Daar heb ik gelukkig wat ervaring :P. En zoiets doe ik in principe ook niet alleen, meestal in een groep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 15:09:
[...]

Je legt precies bloot waarom een rijmaat van mij hem wegdoet en al een cf450 heeft staan.
Hij vond de AT vooral fijn voor lange vakanties en wou testen of dat ook met de CF ging en hij heeft gemerkt dat dat prima gaat.

Ik vind de AT ook heel vet, en toffe fiets, maar wel een handvol als het lastig wordt.
Hij maakt nu ook echt sprongen vooruit, want minder mentaal bezig met gewicht.

Maar dat is dus puur voor offroad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

En ik doe niet puur offroad - hoogstens af en toe een stukje of een tourrit. Ik ga niet hier bij pottendijk de triples en tabletops masteren, ik wil gewoon af en toe met de TA club weg of een gevorderde leerling (of iemand die op reis wil en 1 op 1 wil trainen) meenemen op gravel, bospaden en misschien eens een doorwading. En dat is allemaal prima te doen met de AT me dunkt, met de Alp ging het ook prima en die woog net zo veel.

YouTube: 5 Offroad Techniques you need to know

"Every bike is weightless when it's bolt upright" _O-.

Die ABS voorwiel truc is echt wel heel goed, die ga ik oefenen!

[ Voor 21% gewijzigd door HTT-Thalan op 08-04-2025 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
c-nan schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:40:
[...]

De Kriega Trail 9 + bladder inmiddels binnen. Ik krijg de slang m'n helm niet binnen :( te weinig ruimte
Wat voor helm heb je? Ik druk hem gewoon rijdend eenvoudig in mijn muil. Meeste adv’s hebben wel een vrij fors kin stuk toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 18:58:
En ik doe niet puur offroad - hoogstens af en toe een stukje of een tourrit. Ik ga niet hier bij pottendijk de triples en tabletops masteren, ik wil gewoon af en toe met de TA club weg of een gevorderde leerling (of iemand die op reis wil en 1 op 1 wil trainen) meenemen op gravel, bospaden en misschien eens een doorwading. En dat is allemaal prima te doen met de AT me dunkt, met de Alp ging het ook prima en die woog net zo veel.

YouTube: 5 Offroad Techniques you need to know

"Every bike is weightless when it's bolt upright" _O-.

Die ABS voorwiel truc is echt wel heel goed, die ga ik oefenen!
Daarom inderdaad dat ik het vermeld, zijn gebruik staat haaks op dat van jou.
Ik zie hier veel instructeurs op die fiets rijden en ik ken er een paar. Reden is omdat het een leuke reisfiets is, dus die gaan vrijdag na de laatste les regelmatig een weekendje Oostenrijk doen samen. En dat ding is daar perfect voor, lekker beetje green lanen is mogelijk en de benen strekken op de autobahn ook.

En ik denk dat jij genoeg ervaring al hebt om prima offroad te gaan met dat ding. Maar hele diepe drek zou ik zelf mijden, want dan is een T7 soms al teveel om “even” los te trekken.

Tet NL rij je op een droge dag ook wel op een gixxer 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:05

thijsco19

KTM 990 SMT

Aangezien er hier vast wel een aantal zijn uit omgeving Zoetermeer, den haag etc.

Er is zojuist brand melding gemaakt bij Hans van wijk. Inmiddels ook opgeschaald naar grote brand.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Pagina: 1 ... 28 ... 77 Laatste